Van den Boog: 'Ik ontsla Jol niet'

door AFCACBS410 44

Van den Boog: 'Ik ontsla Jol niet'

door AFCACBS410 44

Laatst geüpdatet

Martin Jol weet zich in de Arena volledig gedekt door de directie van Ajax. Ondanks de malaise houdt directeur Rik van den Boog zijn trainer een hand boven het hoofd. ,,Ik ontsla Jol niet. Punt,'' zegt hij vanavond op de site van NUsport. ,,Je mag me eraan houden dat hij, als het aan ons ligt, zijn contract tot 2012 uitdient.''

'Wij zijn heel tevreden over Jol, hij maakt onze spelers beter', zegt Van den Boog desondanks. 'Natuurlijk mag je niet thuis van ADO Den Haag verliezen, maar dat zie ik als een incident. Trainers ontslaan na een paar nederlagen - waar ook nog oorzaken voor zijn - daar geloof ik niet in'.

Lees meer over:
Plaats reactie

erieke +0

zker moet jol blijven punt!

15-11-2010 16:37

robert R. +2

ik snap wel dat hij jol niet wil ontslaan hij heeft tenslotte jol naar ajax gehaallt en van de zomer toen fulham zijn contract af wou kopen er alles aan gedaan dat jol bleef en als hij jol nu zou ontslaan staat hij zelf voor lul plus dan moet hij jol geld meegeven

15-11-2010 15:05

Ringafca1978 +0

Wat zal er gaan gebeuren als wij zaterdag van pisvee dik klop krijgen?

15-11-2010 14:28

zburg1983 +0

ontsla je dan jezelf rik???

15-11-2010 13:58

Mokum31 +6133

Misschien moet hij eens aan Jol vragen of hij ook huiswerk kan krijgen?

15-11-2010 13:34

Ajaxfan1975 +0

Jol schuift veel te veel met zijn opstelling. Er zijn gewoon te veel wk-gangers uit vorm. De Zeeuw, Suarez, vd Wiel, Enoh hebben veel te kort vakantie gehad. Jol moet gewoon het team van vorig jaar laten staan en dan komen ze wel over de dip heen. Nu staat er elke wedstrijd een ander middenveld dat overlopen wordt. Twente verliest ook wedstrijden omdat ze een druk programma hebben. En PSV is ook niet onverslaanbaar gebleken. Gewoon het team vertrouwen geven en over de dip laten komen. De concurrentie krijgt die dip ook nog wel.

15-11-2010 13:10

han23 +0

de zeeuw was voor het wk al uit vorm, na de winterstop vorig jaar geen fatsoenlijke wedstrijd meer gespeeld!!

15-11-2010 13:14

zburg1983 +0

ja dus MET Rommedahl en Pantelic.

15-11-2010 13:58

Daneman +1387

Jol en het bestuur maken kolossale blunders, een eindverantwoordelijke na.
Kleine opsomming van blunders.
- Tainio, Mido, Ooijer. Kost allemaal geld ook Mido en je krijgt er te weinig voor.
- Rommedahl en Pantelic wegdoen, als er eindelijk resultaat wordt gehaald.

Voor dits soort dingen is Jol en het bestuur verantwoordelijk.

En Vertongen toch de jongen waar men veel van verwacht is geen geschikte CV. Dat heeft ie al een keer gezegd! Een Douglas achtige speler hebben we achter nodig. Ajax moet zich niet fixeren op verdediger die goed meevoetbal maar op een hele verdediging waar leiderschap, sluwheid, fysieke kracht taktiek in ruime mate aanwezig zijn.

15-11-2010 13:04

ajaxminimax +5471

Jol wou Pantelic en Rommedahl houden, dus pantelic en rommedahl bleven niet door het bestuur en niet door Jol.
Tainio snap ik niet, maar mido is gewoon als breekijzer gehaald en die heb je soms ook nog kijk maar na de wedstrijd: ajax-bv veendam. Andre Ooijer kun je er beter bij hebben dan die verrekte Oleguer. maar ik moet zelf ook zeggen dat Jol beter alderweireld naast vertonghen zetten.

15-11-2010 14:50

AFCA37 +12

Jol moet eruit die scheveninger... hij verdiend 2,8milj per jaar dan kan je ons Ajax niet zo laten spelen!! en dan nog die aankopen die of niks kunnen of niet spelen en als klap op de vuurpijl zegt joletje ik MIS buitenspelers..

15-11-2010 12:53

brullie +7046

Jol moet gewoon blijven. ik denk dat een wijziging moet gebeuren. Sind de komst van Manouir is de klad er in gekomen op de eerste 4 wedstrijden na. Luois speelt niet meer centraal voorin maar als rechts buiten. Belachelijk! Begin eens een wedstrijd met manouir op de bank en Luois weer centraal voorin. Een jeugdspeler op het rechts buiten en doe dit eens een maand lang achter elkaar.

15-11-2010 12:29

030591 +0

dat is het juist. Jol maakt onavolgbareopstellingen.

hij moet weg voordat er helemaal niks meer te redden is.

anders gebeurt het na de nederlagen tegen real en psv

15-11-2010 12:37

030591 +0

Jol moet ook sowieso weg, kerel begint met de meeste vreemde opstellingen:

tactisch is dit slecht en de spelers doen het ook niet meer voor hem

jol neem gewoonontslag, anders gebeurt het na de wedstrijd van real en psv en zijn we nog verder van huis.

15-11-2010 12:15

ajaxNoize +0

nee jol moet niet weg van den boog moet weg ! En de rest van het bestuur ....

15-11-2010 12:09

aJaxppy +0

Jol ontsaan lost niks op. Zelf opstappen wel, en neem al je struisvogels mee

15-11-2010 11:00

Pannekoek020 +0

Totaal geen optie om Jol te ontslaan. Aan sommige reacties is het gewoon te zien hoe de wind waait schreeuwen ze met, en andersom. Vorig jaar hebben die zelfde mensen wat nu schreeuwen dat Jol weg moet gesmeekt om te blijven. Hoeveel trainers hebben hier de laatste jaren wel al niet voor de club gestaan? Het ligt niet aan de trainer. Er zijn gewoon veel te veel spelers uit vorm. V.d. Wiel lijkt weer terug bij af te zijn, want hij is niet beter dan een normaal doorsnede rechtsback. Zo speelt Enoh ver beneden zijn pijl en dat zelfde geldt voor de Zeeuw. Bovendien is Suarez niet in zijn beste doen en is het niet de schuld van Jol, dat Rommedahl en Pantelic vertrokken, want Jol had ze er graag bij gehouden

15-11-2010 10:37

chrissy49 +2

Pannekoek heeft gelijk..

15-11-2010 10:56

chilipalmer +0

nee ligt niet alleen aan de trainer. maar ook niet aan de spelers die uit vorm zijn.
als de een na de andere trainer het de laatste jaren niet goed doet dan ligt het dus inderdaad een beetje niveau hoger dus in de directie.
Ik ben het niet vaak eens met Cruijf omdat hij vaak wat roept zonder oplossingen. Nou komt die met oplossingen en daar sta ik wel achter en hij maakt een goed punt.
Hoe kunnen mensen zonder voetbal verstand beslissingen maken over wie de trainer enzo moet worden. DAT KAN NIET!!!!

15-11-2010 11:09

frankv +0

goede politiek!houden zo.Hij kan ajax alleen maar beter maken!gun hem de tijd.

15-11-2010 10:29

Gaxte +0

Hoe harder bestuursleden schreeuwen dat ze hun trainer niet ontslaan, hoe sneller de dag komt dat dat wel gebeurt !

15-11-2010 09:38

Overmars +0

Jol maakt onze speler niet meer beter. Hij maakt onze talenten juist kapot (zie Jozefszoon/Bonevacia/Toby/Daley).

15-11-2010 09:26

elpresidente +2

Van de Boog zijn eigen hoofd ligt nog eerder op het hakblok.

15-11-2010 09:20

ajax4ever01 +13

Die vd Boog moet eerst maar eens inpakken en wegwezen samen met die Coronel!!!

15-11-2010 09:12

Scr3w +0

Vd Boog jij crimineel, ik ontsla jou!! Ik betaal gvd ook je salaris en ik zeg oprotten!

15-11-2010 09:09

JorisSuarez +0

Echte Hollandse reactie... iedereen betaald andermans salaris hier he...

15-11-2010 11:47

Superarie +0

dus dat...

15-11-2010 12:12

Ringafca1978 +0

ik zat gister bijna jankend voor de tv! het doet mij pijn ons cluppie zo naar de klote te zien gaan, ik zit vol verdriet en woede! JOHAN EN ANDERE AJACIEDEN HELP ONS ALSJEBLIEFT?

15-11-2010 09:00

AFCAHOOLIGAN +992

Het wordt tijd dat van den boog zichzelf ontslaat!!!!

15-11-2010 08:57

Roning +0

Hoeveel meer bewijs wil je hebben om het wanbeleid aan te tonen en neen ze zullen het allemaal niet met opzet doen deze puinhoop veroorzaken, maar dat ze niet onder ogen willen zien dat het tijdperk Jol echt voorbij is en zijn trucjes niet meer werken, spelers worden slechter en ontwikkeling van de jeugd staat stil, elke organisatie gaat aan zo'n situatie ten onder.....vertrek Martin en neem je hele vriendjes leger mee

15-11-2010 08:48

bert0s410 +1

Naja, geef mij Rijkaard maar, die de jeugd tenminste door laat stromen.
Die aanvallend wil voetballen, die ons ajax weer herkenbaar kan maken!!!

15-11-2010 08:00

gusanito +5447

Weer een nieuwe trainer, zucht.. Ik weet echt niet meer of dat wel de oplossing zal zijn. Jol leek zo goed op weg vorig jaar na de winterstop.

15-11-2010 09:45

gustav +0

vd Boog wij ontslaan jou wel!En al die gasten hier open je ogen aub onder Jol kom je geen steek verder!Railo=Jol Mido,Tainio enz enz!!!Jol vandaag mentaal en fysiek niet sterk genoeg vandaag!!!Succes aan alle mensen die Jol steunen!!!

15-11-2010 01:34

Cruijff4ever +51

Jol alleen ontslaan heeft ook geen enkele zin Van der Boog, dus wat dat betreft ben ik het met hem eens......... er moet veel meer veranderen en hoe langer het duurt, hoe rigoureuzer het straks moet. De tijd tikt........

15-11-2010 01:18

el-markos +0

Ik denk ook dat het geen zin heeft weer een trainer te ontslaan maar k blijf me verbazen om de telkens weer behoudende opstelling. het hele "wij zijn ajax gevoel" bestaat niet meer. Waarom speelt ooijer terwijl Alderweireld op de bank zit? Ooijer is niet de toekomst. Waarom nog Urby ( die weggaat en altijd de bal te ver voor zich uitspeelt) ipv Sulejmani. En met Eriksen op t middenveld heb je veel meer voetbal dan met de jong. En sorry, sommige van jullie zien het anders maar in mijn ogen is de jong het niveau Knopper en vd Gun.

15-11-2010 01:28

Meesmuijres +0

Je neemt me de woorden uit de mond ! Helemaal mee eens, die ooijer moet gewoon stand-in zijn en verder de bank warm houden ! En khoop dt we lodeiro snel kunnen gaan uitproberen ipv de jong want die is het hele seizoen al kut, en Enoh terug! Gvd ik kan het me gewoon niet voorstellen hoe Jol denkt, of maakt cok jol de opstelling ofzo? En snap ook niet dat Danny Blind hem er even op wijst dat ooijer echt niet meer kan, nou worde leuke wedstrijde tegen ac milan en pisvee.....

15-11-2010 02:25

Meesmuijres +0

Je neemt me de woorden uit de mond ! Helemaal mee eens, die ooijer moet gewoon stand-in zijn en verder de bank warm houden ! En khoop dt we lodeiro snel kunnen gaan uitproberen ipv de jong want die is het hele seizoen al kut, en Enoh terug! Gvd ik kan het me gewoon niet voorstellen hoe Jol denkt, of maakt cok jol de opstelling ofzo? En snap ook niet dat Danny Blind hem er even op wijst dat ooijer echt niet meer kan, nou worde leuke wedstrijde tegen ac milan en pisvee.....

15-11-2010 02:25

Richard Witsche +0

Denk jij dat die *** Jol naar Danny luistert?Met zn achterlijke gedoe idd. Ooier wtf is die beter dan Toby ? denk het niet.En geen Enoh in een wedstrijd op een kut veld en slecht weer waarin gebikkeld moet worden ipv mooiweervoetballers als Emanuelson?Ik kan nog uren bezig blijven maar Jol's wegen zijn ondoorgrondelijk en dat bedoel ik niet positief!!!!

15-11-2010 04:21

Liefhebber +1

Met deze spelers en trainer zie ik t niet meer goedkomen. We moeten gewoon maar alle sterkhouders (Suarez, Steek, Vd Wiel, El Hamdaoui) verkopen en helemaal opnieuw beginnen. T liefst al id winter proberen de eerste mensen te slijten. Jol vertrekt dan waarschijnlijk id zomer. En dan kunnen we met een nieuwe trainer (tandem Blind/De Boer of Adriaanse) en de juiste versterkingen rustig een frisse start maken.

15-11-2010 01:03

ELPISTOLERO +3

Zo zie ik het ook. De selectie die er nu zit gaat niets meer worden. Op het moment dat de meeste steunpilaren (so-called in ieder geval) vertrekken, kun je misschien ook de salarishuishouding een keer flink omlaag gooien, want dat gaat anders ook nooit meer lukken.

15-11-2010 01:07

10Sneijder10 +3042

Ajax is Ajax niet meer...
Slecht voetbal, slechte besturing, noem maar op.
Ik heb me er allang bij neergelegd dat dit niet gaat stoppen want ze kruipen allemaal in elkaars reet.
Ik heb het helemaal gehad met kansloze figuren zoals jol, vd aat, slop etc,
Die hebben toch geen Ajax-mentaliteit?
Weg ermee!
Maarja wanneer dat gebeurd, dan zijn de rapen allang weer gaar natuurlijk...

15-11-2010 00:57

grotesmurf +4

Als dit zo doorgaat neemt Jol zelf wel ontslag, kan die fijn naar een club met geld.. Misschien heeft Fulham nog intresse.

15-11-2010 00:47

Muslix +0

Mag die wel evne goed zoeken. Zijn in deze tijd maar weinig clubs die na een paar belachelijke nederlagen zonder oorzaak, zomaar even 10 miljoen vrijmaken voor een trainer!

15-11-2010 01:13

Cootje2710 +0

jol mocht in geen geval afeglopen zomer naar fulham. want hij was zo goed.... heb t nooit niks gevonden en zal t ook nooit niks nvinden voor ajax. ja inderdaad, het ligt ook aan de instelling van die lamlullen op t veld, maar ook daar ben je als trainer verantwoordelijk voor in mijn ogen!

15-11-2010 00:41

JohnDylan +22401

Natuurlijk ontslaat hij Jol niet wat dan geeft hij zijn eigen onvermogen een voetbalclub te leiden toe. Jol had nooit zo veel macht moeten krijgen nadat we allen bij Marco van Basten hadden gezien dat zoiets funest is.

Het gehele bestuur en de directie moeten opstappen want ze hebben geen enkel verstand van het leiden van een voetbalclub.

Ik zou graag zien dat Ajax oud Ajacieden als Keje Molenaar en Jan van Halst zou halen. Molenaar als Algemeen Directeur en Van Halst als Commercieel Directeur. Jammer genoeg heeft Keje Molenaar Ajax geloof ik al een keer afgezegd en Jan van Halst heeft waarschijnlijk geen zin om FC Twente te verlaten voor Ajax.

15-11-2010 00:12

ajaxphilippine +0

Als jij het niet doet Rikie, doe ik het wel!

15-11-2010 00:09

ELPISTOLERO +3

Dit is geen incident hoor, Van den Boog, maar dat geheel terzijde..

15-11-2010 00:01

123Jood +0

Gelijk heeft v/d Boog.
Laat Jol lekker zitten, een andere trainer doet het niet ineens beter.
Dat hebben we wel vaker gedacht.
Van Gaal
Morten Olsen
Wouters
Adriaanse
Koeman
Blind
Ten Cate
Van Basten

Heeft allemaal niet veel geholpen..
Ik hoop dat Cruijff zich gewoon actief gaat mengen in het beleid van Ajax, maar zonder het eruit gooien van 'iedereen'.

14-11-2010 23:59

1010101010 +0

waarom staat van Gaal in bovenstaand lijstje?

Cruijff carte blanche

15-11-2010 00:10

123Jood +0

Misschien moet je mijn stukje nog een keer lezen.
Ik geef juist aan dat we niet moeten wisselen van trainer en dat het ontslaan van die trainers weinig heeft geholpen.

15-11-2010 00:16

1010101010 +0

Volgens mij is Louis als td ontslagen gevalletje Koeman....dat was pas een fout een trainer laten zitten en de td de laan uitsturen....

15-11-2010 00:24

Cobrakai +62

van gaal of co adriaanse lijken me ideale trainer voor ajax,

15-11-2010 00:12

afcajesper +0

Jol moet blijven.het bestuur moet er gewoon uit meer niet

14-11-2010 23:59

marty21 +461

Hulde voor VdB. echt waar. tis de instelling op het veld wat aangepakt moet worden!

14-11-2010 23:54

Mokum68 +0

Natuurlijk is het wel de schuld van Jol.
Hij is toch de trainer, hij stelt de spelers toch op.
Hij bepaalt de taktiek.
Waarom hij Eriksen, De Jong en Lindgren op de middenveld tegen AZ laat spelen is voor mij echt een raadsel.
Laat ik maar niet over de verdediging beginnen.

15-11-2010 00:02

DeRodeOlifant +0

Rik moet er ook zelf uit, de draak!!! Elke andere trainer die komt zal hem er namelijk meteen uittrappen!

1. Pikkie van de Boog kan geen dure spelers slijten

2. Pikkie van de Boog heeft geen netwerk om een fatsoenlijke linksback, buitenspelers en nummer 10 aan te schaffen.

3. Pikkie van de Boog laat een passant weer alle aankopen regelen.

14-11-2010 23:51

AjaxDruten +1

De problemen binnen het bestuur zijn oorzaak van andere personen denk ik. Die problemen zijn namelijk al een stuk langer aan de gang als dat van der Boog algemeen directeur is! Het probleem zit bij Fontein, Slop enzo

14-11-2010 23:57

DeRodeOlifant +0

Fontijn deedt prima zaken, meest lucratieve deal ooit binnen gehaald, anders zaten we nu nog verder in de penarie. Van de Boog zit bij Ajax alleen maar parttime geld te verdienen om zijn rechtszaak kosten te kunnen financieren. Alleen maar prietpraat die kerel, geen enkele daad. Deze vd Boog riep bijna 2 jaar terug dat Ajax binnen 3 jaar met zijn beleid weer Europese subtop zou worden, zo niet mochten we hem op zijn prestaties afrekenen. Nou zie jij het gebeuren! Ik wil die gluipert nooit meer in de Arena zien!

15-11-2010 00:08

rnbplaya1984 +0

“We zijn heel tevreden over Jol, hij maakt onze spelers beter."

Een uitspraak van iemand, die voetbaltechnisch niet intelligent is! Jol maakt spelers helemaal niet beter. Waarom staan die beter geworden spelers dan niet op? Wat een onzin!

Ik ben klaar met Ajax. Het is mijn club niet meer....veel te lang moet ik wachten op oogstrelend voetbal....Resultaat? Pfff, dat mag wachten...dat komt vanzelf, als het voetbal oogstrelend is....echter de weg naar oogstrelend voetbal wordt nooit ingeslagen....M.a.w. resultaten (let wel: kampioenschap) blijven uit!!!

14-11-2010 23:51

afct +8975

haha wat zeg jij nou haha sukke l ajax is mijn club niet meer ga lekker naar de boeren dan

14-11-2010 23:55

Blaze +0

Stel he dat het gaat lopen en we worden kampioen , dan gaat jol zelf weg gaat dan echt niet nog een jaar zitten ..dan kan ie mooi zeggen zie heb ik gedaan .

Maar weet niet welke speler hij beter heeft gemaakt ???

14-11-2010 23:44

1010101010 +0

Mag Rik ook even vertellen welke speler hij beter heeft gemaakt...

Hoor ik net in Studio Voetbal dat Van Gaal zijn zaakwaarnemer met Ajax wilde praten voordat hij bij Bayern verlengde... Hebben ze geen gehoor aan gegeven ongelovelijk respectloos... Alle Ajacieden die Ajax groot hebben gemaakt worden genegeerd en keren zich uiteindelijk allemaal tegen Ajax. Dit vindt ik echt het ergste dat niemand dan denkt van goh kunnen we eens een gesprek hebben...Waardeloze eigenheimers

14-11-2010 23:42

Daluniz10 +0

tis indd geen stijl van ajax..
los daarvan ... wel grappig dat v. Gaal afgelopen week met zijn arrogantie op tv deed alsof ajax hem niets doet en niets voor hem betekent, sinds hij weg is.. en hij nooit bij ajax zou komen al zouden ze hem smeken.
want ajax zou louis niet waar zijn ...

pffff

14-11-2010 23:56

1010101010 +0

dat is nou eenmaal zijn karakter.

Diep in zijn hart gaat ie kapot als ie Ajax ziet spelen en wil ie het liefst direct alle touwtjes overnemen. Want als je zo verliefd bent als Louis op Ajax is dan gaat dat nooit meer over.

15-11-2010 00:08

afc_red +2

Dan moet jij leren luisteren want het was R de Boer die een lijntje probeerde uit tegooien, niet van gaal zijn zaakwaarnemer

15-11-2010 00:26

1010101010 +0

heb ik dat verkeerd verstaan. Punt blijft hetzelfde

15-11-2010 01:09

Cruijff4ever +51

het was wel de schoonvader van De Boer! Is die niet de zaakwaarnemer van Van Gaal dan? Jij bent in de war met het Douglas-verhaal, die werd door De Boer "aangeboden" en De Boer heeft hem uiteindelijk aan Twente "aangeboden".

15-11-2010 01:16

ArieB +1

nou dan weten we nu al dat we 8 jaar op rij geen kampioen worden :S

14-11-2010 23:36

Bassie89 +0

daarlijk komt ie nog met het gezegde ''het is maar een spelletje'' gewoon bestuur opstappen en cruijf met zun grote mond naar amsterdam in de commissie en een fatsoenlijk beleids plan maken zodat de club weer functioneerd naar behoren.....
bah bah wat heb ik me vandaag weer zitte ergeren zeg...pffff

14-11-2010 23:32

Cobrakai +62

groot gelijk heeft van den boog,ontslag van n trainer kost geld.
met vaste trainer moet je opbouwen voor lang termijn
bij een nieuwe trainer weetje nooit of hij slaagt etc etc

14-11-2010 23:32

micky +1

We hebben Blind en de Boer toch?

14-11-2010 23:33

Cobrakai +62

danny blind is te licht voor ajax,
dat zag je in 2005
mischien frank de boer

14-11-2010 23:42

Kokkie0341 +0

Blind had geen spits door wanbeleid van Ajax, toen Huntelaar in de winterstop kwam ging het een stuk beter met de bekerwinst en een hogere eindranking...

14-11-2010 23:44

ili +0

Wij zullen er eens voor zorgen dat jij je biezen pakt Rik

14-11-2010 23:31

ajax1roy +106

tja ben het er wel mee eens
de spelers zijn fout niet de trainer
dat ze geen balletje over kunnen schieten valt niet te trainen
dat luis en mounir alles alleen maar mooi willen doen
kun je ook niet veel aan veranderen
dat vele spelers geen motivatie heeft
komt gewoon dat ze denken beter te zijn in het buitenland
en die arrogantie valt ook niet te trainen

dat spelers het niet meer speciaal vinden om in het ajax shirt te mogen spelen is ook niet te trainen

want hun geld krijgen ze toch wel

14-11-2010 23:30

1010101010 +0

een trainer moet spelers beter maken, een trainer moet een team smeden, een trainer moet vastigheden in een elftal slijpen, een trainer moet vertrouwen geven, een trainer moet geen spelers aankopen, een moet respect hebben voor mensen die bij de club hun sporen hebben verdiend.

wie heeft hij beter gemaakt? het team is los zand. Een balletje rond laten gaan kunnen ze niet. Met al dat gewissel krijgt niemand vertrouwen. Mido, Tainio, Atouba, Ooijer ....... Cruijff negeren sorry hoor maar dat mag Jol niet. DE KOEK IS OP vorig jaar leunden we al op suarez en dit jaar is er niets veranderd niets nada noppes.... sterker nog het is verslechterd. Het is geen team meer, los zand ....... er moet wat veranderen en dat gebeurd na komend weekend en anders de week erna en anders in de winterstop.

14-11-2010 23:56
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.