[Update] Ajax wil De Ligt behouden

door SJvanveen 205

[Update] Ajax wil De Ligt behouden

door SJvanveen 205

Laatst geüpdatet

Bijzonder slecht nieuws voor Ajax. Volgens De Telegraaf heeft Matthijs de Ligt zijn wens om te vertrekken kenbaar gemaakt aan de Amsterdamse clubleiding. De mededeling is een hard gelag voor Ajax-directeuren Edwin van der Sar en Marc Overmars, die de jongeling als een van de pijlers voor het komende seizoen zien.

De Ligt, die met zijn zaakwaarnemer Barry Hulshoff een samenwerking met Mino Raiola is aangegaan, heeft bij Ajax nog een contract tot de zomer van 2021 en trainer Erik ten Hag wil hem absoluut niet kwijt. Van der Sar en Overmars moeten nu bepalen of zij De Ligt tegen zijn zin in Amsterdam willen houden. Als geïnteresseerde clubs worden Bayern München, Tottenham Hotspur, Manchester City en FC Barcelona genoemd.

De verdediger beleefde met de Amsterdammers een ijzersterk seizoen en werd recent uitgeroepen tot Talent van het Jaar. Hiermee is De Ligt niet de enige jongeling welke dreigt te vertrekken uit Amsterdam. Justin Kluivert lijkt zich namelijk te gaan opmaken voor een Italiaans avontuur bij AS Roma en ook Hakim Ziyech en André Onana maakten hun vertrekwens bekend.

Update - 12 mei 2018 (08.10 uur)
Ajax wil Matthijs de Ligt niet laten gaan. Via zijn adviseur Mino Raiola werd onlangs gemeld dat de achttienjarige verdediger een stap hogerop wilde, maar de Amsterdammers willen het supertalent koste wat kost niet laten gaan. Dit meldt De Telegraaf zaterdag. Met de eventuele komst van Magallán, wil Ajax het centrale verdedigingsduo al vroeg in het seizoen intact hebben.

Lees meer over:
Plaats reactie

michaellaudrup +4660

Die is dus weg.

14-05-2018 19:14

AJAXTHELEGEND +1

De Ligt wordt de komende jaren nog wel meer waard .Ik vindt het een goede zaak om juist de selectie uit te breiden en Champions League waardig te maken .Hopelijk komen er nog een paar sterkhouders bij .

13-05-2018 22:36

mcatarinob +0

De Ligt is een bijzondere voetballer. Niet alleen in het veld, waar hij ieder keer laat zien hoe goed hij is, maar ook daarbuiten als aanvoerder. Hoe hij, voor die leeftijd, o.a. de pers te woord staat. Bij een bijzondere voetballer, hoort uiteraard ook een bijzondere prijs.

13-05-2018 13:39

ST +23081

Gewoon aan zijn contract houden...

12-05-2018 23:24

Eastwood +0

Nou, houd de poot maar stijf dan.

12-05-2018 21:32

Mokum<3destad +2312

Ajax is een handelshuis dat met de beste spelers geen kampioen wordt. Top.

12-05-2018 18:28

1eringzuid2 +7

Dat handelshuis klopt. Dat je geen kampioen wordt, heeft te maken met het achterliggende beleid en de trainer/technische staf die er geen team van weet te maken.

14-05-2018 10:43

kaashaas +4

We willen hem behouden... 2 maanden later helaas hij was niet te houden...

12-05-2018 14:45

gi0vanni +7282

Dat is zodat ze meer centjes kunnen vangen. Je zag dat ook bij die Magallan. Eerst was hij niet te koop en zouden hun spelers niet weg willen maar een paar dagen later mocht hij voor dubbele cijfers vertrekken.

12-05-2018 17:35

MichelAngelo66 +22258

Die jongetjes overschatten zichzelf zo verschrikkelijk. Is ook een grote fout om zo'n speler een aanvoerdersband te geven, terwijl hij nog zoveel te leren heeft. Gaan ze zelf niet naast hun schoenen lopen dan pakt iemand anders wel z'n schoenen af. Media, analisten of een geldbeluste zaakwaarnemer. Ze liggen allemaal op de loer. Dan kan zo'n jongen wel flink gebouwd zijn en zogenaamd verstandig overkomen, het blijkt dan gewoon nog een jochie van 18 jaar die je alles kan wijsmaken.

Domme leiding, domme coaches. Domme spelers die nog lang niet zo goed zijn als hen wordt wijsgemaakt. Maar ja, voor de bankrekening zal het goed zijn.

12-05-2018 10:27

EKS +5

dat hij er nog niet is is duidelijk, maar hij zal zich misschien afvragen wat hij nog kan leren in de Eredivisie en onder deze trainer.

Zeker als er ook nog eens een grotendeels nieuw team opgebouwd moet worden waarin hij ongetwijfeld tot de besten zal behoren.

12-05-2018 15:30

AFCAlways +0

Even een voorspelling:
Er is in Europa 1 grote club die meegaat met de hype en 40 miljoen neerlegt voor De Ligt, maar Overmars is zo gek om dat te weigeren. De Ligt blijft dan nig een seizoen bij ajax. Daarna hebben de echte topclubs geen interesse meer en zijn er wat Europes subtoppers die hem willen, maar Overmars wacht nog op de 60 miljoen. De transferperiode daarna is de hype helemaal weg en eindigt De Ligt net als Veltman bij ajax.

12-05-2018 09:42

echtgras +824

Want Veltman speelde vroeger ook zo goed als De Ligt?
Wat kan ons nou schelen of de hype of het grote geld weg is? Wij willen gewoon dat de 3 beste spelers niet elke zomer weggaan....
En ik geloof never nooit dat De Ligt volgend jaar opeens niet meer kan voetballen of geen stappen maakt. Die speelt ook gewoon met het NL elftal hoor.

12-05-2018 09:51

AFCAlways +0

Ik heb het gewoon nooit zo’n enorm goede voetballer gevonden. Hij had enorm veel talent, maar dat is verpest omdat we hem met zn allen zo hebben zitten hypen. Die foutjes gaan er echt niet meer uit.

12-05-2018 09:54

IkJijHijWijJullieZijnAjax +1

daar krijg je hier 100 duimen omlaag voor.
ik ben het helemaal met je eens, ik vind het ook geen geweldenaar. wel heel nuttig in de eredivisie, maar daarbuiten ben je gewoon kansloos met de ligt als cv

13-05-2018 00:25

IkJijHijWijJullieZijnAjax +1

die de ligt is een grote hype.
veel jonge spelers van ajax staan in de spotlight door mannen als sanchez, klaassen, en ziyech.
wat er nu staat heeft helemaal niks met de successen te maken van vorig jaar. deze mannen droegen ajax, dat ze op het laatste moment zijn aangesloten wil niet zeggen dat deze jonge jongens dezelfde klasse hebben of medeverantwoordelijk zijn voor de el finale, laat staan 50 mil waard zijn.

de ligt heeft te danken aan sanchez viergever en sinkgrave die ajax ongeslagen naar de 8e brachten waarvan 2 zelfs naar de finale.
donny dankt klaassen, kluivert een youness in vorm.

en nu denken de heren dat ze ajax zijn ontstegen, ze konden niet eens een poedelprijs zoals de knvbbeker winnen in de eredivisie.
minder goals meer tegen. meer verliespunten, overal uitgeflikkert. al deze heren konden niet eens rosenborg verslaan. of van twente winnen in de beker.

eigenlijk moet je ze gewoon lekker verkopen en op hun bek laten gaan.

ajax moet gewoon beginnen vanaf schets. verkoop die zeikerd en bouw een nieuw team. je kan niets opbouwen als de helft aangeeft dat ze wegwillen.

13-05-2018 00:22

MelleAfca +14307

Prima toch? We zijn toch geen fucking handelhuis.

12-05-2018 11:10

AjaxPassion +3899

Hahaha. De geldziekte is bij sommige supporters is gewoon nog 100x erger dan bij Ajax zelf...

Het erg vinden als de Ligt 'zijn hele carrière bij Ajax blijft...Hoe krijg je het bedacht?!?!

12-05-2018 11:24

AFCAlways +0

Ik zeg toch nergens dat het erg is?

12-05-2018 15:10

Siemmie +2161

Wel weer typisch AS dit, De Ligt wordt eerst gezien als een onmisbare wereldtalent en na 2 mindere wedstrijden mag hij oprotten.

12-05-2018 09:23

AFCAlways +0

Ik heb hem dus echt nooit als zo’n geweldig talent gezien. Enorme hype die altijd dure fouten maakt

12-05-2018 09:31

Siemmie +2161

De enige dure fout die hij heeft gemaakt was vorig jaar tegen Excelsior. Dus een hype die 'altijd' dure fouten maakt, slaat nergens op.

12-05-2018 09:33

AFCAlways +0

Letterlijk iedere wedstrijd. Kijk elke samenvatting maar terug.

12-05-2018 09:34

Siemmie +2161

Noem een paar dure fouten dan. Ben benieuwt waar je die vandaan haalt namelijk.

12-05-2018 09:51

AFCAlways +0

Fouten die direct fataal kunnen aflopen bedoel ik. Bijvoorbeeld bij Nederland Engeland had je er 2. Een keer een penalty die niet gegeven werd en een keer dom instappen, waardoor er iemand 1 op 1 gezet kon worden, maar gelukkig gebeurde dat niet. Dat hij er vaak mee wegkomt, betekent niet dat hij ze niet maakt. Kan jij me een wedstrijd noemen waarin hij 90 minuten speelde en geen fouten maakte die direct konden worden afgestraft?

12-05-2018 09:57

Siemmie +2161

Ja, dat is wat anders dan dure fouten maken hè. In iedere wedstrijd worden fouten gemaakt die fataal kunnen aflopen, anders zou er nooit gescoord worden namelijk. Punt is alleen dat het bijna nooit wordt afgestraft.

12-05-2018 10:45

AFCAlways +0

Ja dat geluk heeft hij nu nog ja. Voor een centrale verdediger maakt hij gewoon te domme fouten.

12-05-2018 10:50

Babayaka +7

Dan ben je stekeblind.
Maar juf An zou dan zeggen,, dat is niet raar, dat is bijzonder.

12-05-2018 21:57

Mokum31 +6133

Moet blijven en heeft ook nu ff niks te willen

12-05-2018 08:46

Maus1978 +223

Laat 'm lekker wieberen dan. Zwaar overschatte speler. Iedereen kakelt elkaar na dat ie zo super zou zijn. Is teringtraag en heeft de draaicirkel van een tank. Zijn fouten hebben ons afgelopen seizoen weer punten gekost. 50 miljoen pakken en met Per Schuurs en Magallàn verder.

12-05-2018 08:39

Ajax#1900 +1

Oké doei.

12-05-2018 08:41

Babayaka +7

Hebben we een x een tank achterin, is het weer niet goed.

12-05-2018 22:00

AFCAwooz +124

Gister hebben we gezien dat Matthijs nog genoeg te leren heeft bij ajax, zeker als we straks Europees spelen. Maakt gewoon weer een grote fout in de eerste helft en met een beetje pech krijg je een penalty tegen door hem in de tweede. Viel mij verder op dat hij vaak echt op een paar meter staat te dekken.

12-05-2018 08:27

echtgras +824

Mss moet er een goede snelle speler naast hem staan ipv dat hij alles alleen moet opknappen.
En het seizoen is voorbij, totaal geen uitdaging meer dus wat er tegen Excelsior of gister gebeurde interesseert me niks

12-05-2018 09:57

AFC34 +3840

No shit sherlock

12-05-2018 08:20

Stroeve +729

Zeg, is Mino Raiola nu ineens 'adviseur'?

12-05-2018 08:15

Ajax34 +4054

Raiola maakt Ajax Kapot. Alle talenten op 18 jarige leeftijd verkopen voor een zak geld.
Een zak geld kan niet scoren of doelpunten voorkomen.
Kunnen we straks de B-jeugd door schuiven naar Ajax1.
Ik weet nog niet of ik mijn seizoenskaart ga verlengen ik wacht nog even af.
Niets meer van het plan Cruijff over als je de spelers niet meer tot hun 24 of 25ste jaar kan vast houden. Opleiden voor het buitenland , straks zijn we de rijkste en gezondste club van Europa maar geen spelers op het veld.

09-05-2018 21:34

Rommy +0

Barry Hulshoff wil cashen voor zijn kleinkinderen .

09-05-2018 21:04

koppendicht +4

Bij PSV horen we nooit spelers die gedurende het hele seizoen zeggen dat ze weg willen, bij Ajax het hele jaar door. Het is echt kranzinnig aan het worden. Sowieso is de hele voetballerij zwaar verziekt.

09-05-2018 20:15

A-west +5728

Ik heb een einde aan mijn seizoenkaart gemaakt. Dit soort controlefreak aankopen komen mijn strot uit. Alle leuke voetballers vertrekken en wij zitten met bagger aankopen opgescheept. Labyad, ik wordt er kots misselijk van. Vieze smerige ten Hag, sodemieter toch op man. Niveau FC Utrecht. Daar zit ik niet op te wachten. Overmars en Vd Sar, jullie hebben de club te grabbel gegooid. Ik kom niet meer kijken.

09-05-2018 18:25

ItsinmyDNA +1

Opgeruimd staat netjes.
Succes supportertje thuis ook niet stiekem toch dr tv aan zetten dan he!
En zeg hier je account dan ook maar op als je toch niet kijkt!
Daaaaaag

12-05-2018 08:51

AFCAlways +0

Zonder successupporters is de arena niet gevuld.

12-05-2018 09:36

AFCA-CBS +3

Alle talenten gaan weg, niemand heeft vertrouwen in trainer/staf/bestuur. Heel begrijpelijk natuurlijk. Vraag me echt af wat er van Ajax over blijft onder deze leiding. Heb zo’n voorgevoel dat we het dieptepunt nog moeten bereiken.

09-05-2018 16:06

SuaSulejAjax +0

nja logisch, ook de ligt ziet wat voor idioten er op de tribune zitten bij Ajax die niks anders dan zijn dan negatief en eigen spelers uitfluiten. Helemaal gelijk heeft die. Zou ook niet voor zulke gasten en in zo een negatieve sfeer willen spelen. Supporters hebben dit aan zichzelf te danken

09-05-2018 14:03

Hyble +0

Aldus de naieve opvatting van een teletekst-supporter.....

09-05-2018 15:03

SuaSulejAjax +0

Neent, kijk meestal via Livetv.ru. Gelukkig is de Mac niet zo vatbaar voor virussen, windows had volgezeten met virussen door alle rotzooi op die site. Maarja, je hebt wat voor je klup over hee

09-05-2018 18:36

boemboem +0

adviseur Mino Raiola: dan geen contract bij ajax ( is dat een optie)

09-05-2018 13:18

Ozymandias +159568

Wat bedoel je?

09-05-2018 13:46

Ajax95Duivendrecht +24158

Onderhandelingspositie van De Ligt is wel erg zwak, omdat hij begin dit seizoen net zijn contract met een paar jaar heeft verlengd.

Ajax kan hem dus in principe relatief makkelijk aan zijn contract houden, in tegenstelling tot Kluivert wiens contract al over 1 jaar afloopt.

09-05-2018 12:48

Raoul14 +3092

Ajax kan weinig doen aan de absolute gekte in de voetbalwereld. Dat neem ik ze niet kwalijk. Spelers gaan simpelweg voor het geld, omdat de verschillen zo gigantisch zijn. Het enige wat ze nog een of twee jaar kan houden is plezier in het spel en geloof op succes. Dat neemt Ajax nu weg door een complete nobody boven de groep te zetten, een figuur waarvan iedereen nu al weet dat hij de kerst niet zal halen. Maar die mag nu wel zijn lievelingetjes binnenhalen en onze toppers de deur uit jagen. Ajax is dood en doodziek en dat is net of je geliefde doodziek is en je er niets aan kan doen...

09-05-2018 12:40

WZAWZDB14 +4620

Degene die je niet hoort over hoge salariseisen of een vroegtijdig vertrek? Donny vd Beek

Hij weet wat het inhoud om voor ajax uit te mogen komen.

09-05-2018 12:34

Siemmie +2161

Die heeft ook lang niet de klasse van Matthijs

09-05-2018 13:06

Ajax4life16 +4

Aankoop/van Leer
Mazraoui/Orejuela/Kristense - Magallan/Schuurs - Wöber/aankoop - Tagliafico/Sinkgraven/Bakker
Frenkie/Eiting
vd Beek/Matusiwa - Labyad/Sinkgraven/Schone
Neres/ Kuhn Dolberg/Sierhuis/Cassierra Tadic/Bandé

Lijkt me een prima opstelling, ook al zie ik liever iemand anders komen voor Labyad. Een goede keeper halen word wel taai, maar ik denk dat Onana gaat lopen zeiken als hij niet weg mag. Een 2e linker centrale verdediger is wel noodzakelijk, anders zie ik Ten Hag Frenkie wel weer op die plek zetten, maar naar mijn mening mag dat niet meer gebeuren.

Ook vind ik dat de drie spitsen die ik heb genoemd(Huntelaar vind ik niet goed genoeg) allemaal een gelijke kans moeten krijgen. Het talent van Dolberg is misschien groter dan bij die andere twee, maar Dolberg heeft dit hele seizoen geen goede wedstrijd gespeeld, dus het word tijd dat ook hij gaat vechten voor zijn plek.

Ik denk dat het vanaf vandaag ook duidelijk is dat je niet kan vertrouwen op een team met 90% gevuld door over-ambitieuze talenten, dus meer aankopen moeten in de categorie 23-28 zijn. Als dat gebeurt zie ik ons makkelijk kampioen worden, zelfs met Ten Hag

09-05-2018 12:27

EKS +5

Mazraoui beter op de plaats van Ziyech. De enige positie waarop hij echt eredivisie waardig niveau heeft laten zien in Jong.

09-05-2018 12:31

Jayq +3375

"eredivisie waardig niveau heeft laten zien in Jong"

En in de eredivisie heeft hij laten zien uitstekend uit de voeten te kunnen op rechtsbackpositie.

Wat is belangrijker, wat hij in Jong laat zien of in Ajax 1?

09-05-2018 12:55

Redrum +96198

Boys, ik adviseer iedereen om even te relaxen en geen conclusies te trekken op basis van berichten van fucking Mike Verweij. Als we nu al zo uit onze panties schieten dan gaan we de zomer niet doorkomen.

09-05-2018 12:17

Aspers73 +3241

Vind het ook niet respectvol tov Ajax en zijn opleiding, die dag in dag uit en jaar in jaar uit met die jongens bezig zijn en die dan zodra ze het kunstje kennen die kunstjes ergens anders gaan uitvoeren. Dan kunnen we net zo goed ermee ophouden.

09-05-2018 12:12

Ton_Winst +134

Welkom in 2018...

09-05-2018 12:13

Aspers73 +3241

Misschien als eis in hun (jeugd)contracten zetten dat ze minimaal 3 seizoenen in het eerste moeten spelen alvorens een transfer te maken?

09-05-2018 12:26

Babayaka +7

Zal wel niet mogen van de EU.

Zelfde als de spelregel dat je maar 3 spelers uit een ander land mag hebben. Dat mag ook niet.
Want EU is 1, alleen als het ze uitkomt, want

Deze spelregel zou echt een zege zijn voor het voetbal.

12-05-2018 22:13

Siemmie +2161

Precies. Dat zo iemand als Sanchez na 1 goed seizoen weggaat, dat begrijp ik nog. Zulke jongens gebruiken Ajax puur als springplank, niks mis mee. Maar die jongens van de club.. Juist die gasten hebben letterlijk alles te danken aan Ajax, dan is het respectloos om na 1 seizoen in de basis te verkassen terwijl ze nog lang niet uitgeleerd zijn. Vooral Matthijs had ik in dit geval hoger ingeschat.

09-05-2018 13:13

oudzuid2 +7294

nou dat was het dan. een jaar geleden speelden we een Europa cup finale met Onana, Sánchez, De Ligt, Klaassen, Ziyech, Traoré... allemaal pleite straks

09-05-2018 12:07

johan_afca +2

Eerlijk is eerlijk. Ik zou als speler ook niet onder Ten Hag willen werken.

Zou me niets verbazen als Ten Hag er alsnog uitgeknikkerd wordt als de voorronde CL faliekant mislukt ( en dat gaat gebeuren)
Ben je dus wel je halve selectie al kwijt

09-05-2018 12:05

Ton_Winst +134

Zolang ik geen statement van De Ligt zelf heb gehoord, vind ik het verhaal van de Telegraf op zijn minst opmerkelijk. Ondanks dat Mini Rioola bij hem is binnen gestapt, staat het volledig haaks op de houding van De Ligt zoals hij zich presenteert. Daarnaast zal ik eerlijk toegeven dat ik een natuurlijk wantrouwen jegens die rioolkrant heb...

09-05-2018 12:05

johan_afca +2

Is er een andere goede reden om MIno aan te trekken, behalve het forceren van een transfer of het afdwingen van een kapitaal salaris?
Ik denk het niet.

09-05-2018 12:21

Ton_Winst +134

Ik begrijp je stelling. Ik kan er alleen niet zoveel mee. De Ligt moet zich uitspreken, dan weten we pas echt waar we aan toe zijn.

09-05-2018 12:55

Red Devil +3604

Ajax moet helemaal stoppen met die Raiola want hij helpt Ajax naar de kloten.
Wie volgt er na de Ligt?
Neres wordt moeilijk om te behouden en na een goed WK zal er ook hard op de deur geklopt worden voor Dolberg,Onana,Tagliafico.
Ze willen bij Ajax de selectie half juni rondhebben maar dat zal niet gaan lukken op deze manier.
En de scouting voelt zich ook niet serieus genomen lijkt mij want die hebben Ajax afgeraden om Labyat te halen maar boertje ten Hag kreeg toch zijn zin van zijn billenmaatje Overmars.

09-05-2018 12:03

Tolodi +0

Ik zit iedere thuiswedstrijd op de tribune, ook volgend jaar. Met of zonder de Ligt. Ik ben er trots op om Ajax supporter te zijn en ik steun mijn club, desnoods tot we allemaal naar de klote gaan. Ben al die negatieve berichtgevingen van de club, spelers en supporters gewoon helemaal zat. Laten we godverdomme als 1 massief sterk blok achter onze club staan. Verenig U.

09-05-2018 12:02

Gewoon Gijs +18422

En dan te bedenken dat het allemaal begonnen is met vertrekwens van Lamprou.

09-05-2018 12:00

Mokum<3destad +2312

Leegloop is aanstaande en de excuses voor weer een rampseizoen liggen al klaar! Ten Hag is incapabel om Ajax te coachen, zeker nu de sterkhouders vertrekken.

09-05-2018 11:57

Gewoon Gijs +18422

Wat een mismanagement weer. Sar en Overmars laten zich piepelen door Raiola en Telegraaf. Zeg nou eens klip en klaar wat je wilt.

Heel makkelijk: niemand te koop, alleen Ziyech mag weg en Kluivert moet je misschien door aflopend contract verkopen.

Dan ga je als directie in gesprek met spelersgroep en vraag je waarom ze weg willen: geld, uitdaging, trainer? En dan zorg je dat daar iets aan gedaan wordt.

09-05-2018 11:48

Web +178830

Heeft Overmars zich laten piepelen door Riola?
Volgens mij houd Overmars zijn poot stijf.

09-05-2018 11:53

Gewoon Gijs +18422

In de media met stevig verhaal komen. In plaats van dat het allemaal open blijft. We laten niemand gaan. Punt.

09-05-2018 11:59

johan_afca +2

Je wil dat Overmars spelers gaat dwingen om bij te tekenen onder voorwaarden waar ze niet mee akkoord gaan?

09-05-2018 12:06

Ozymandias +159568

Hoe laat Overmars zich piepelen door Raiola en de Telegraaf?

09-05-2018 11:57

Ozymandias +159568

Ik ben niet degene die zegt dat Overmars zich laat piepelen door Raiola en de Telegraaf, dus wat heb ik te vertellen?

09-05-2018 12:49

Gewoon Gijs +18422

Door niet zelf de touwtjes in handen te nemen en te zeggen: deze spelers blijven. En dat glashelder te communiceren naar spelers en supporters

09-05-2018 14:15

Gewoon Gijs +18422

Daar heb ik bij Zoet, Arias en de Jong anders niks van gemerkt dit seizoen. Je moet spelers duidelijkheid en perspectief bieden.

09-05-2018 14:17

Aspers73 +3241

Als iedereen weg wil vanwege Ten hag, is het dan niet goedkoper om een andere trainer er neer te zetten?

09-05-2018 11:44

Redrum +96198

BREAKING! Mike Verweij lijdt aan een theatrale persoonlijkheidsstoornis. Morgen NOG VEEL MEER!!!

09-05-2018 11:44

Rogmentus34 +0

Mason Mount een mogelijke versterking?

09-05-2018 11:43

Ajax95Duivendrecht +24158

In elk geval 10x beter geschikt voor het Ajax-spel dan Labyad en Bandé.

09-05-2018 11:45

AFCA_XXX_AMSTERDAM*** +0

Borussia Dortmund heeft genoeg buitenspelers, waarom zouden die Neres halen? Yarmolenko, Philip, Reus, Sancho, Pulisic, Schurrle

09-05-2018 11:41

Ajax95Duivendrecht +24158

Omdat de huidige buitenspelers van BVB bijna geen doelpunten maken, eigenlijk al het hele seizoen is dat een groot probleem daar.

Neres is wel een buitenspeler die veel scoort, dus dat wordt dan al snel een interessante optie.

09-05-2018 11:47

Genant +4

Sancho, Reus, schurrle, Yarmolenko hebben allemaal veel scorend vermogen en zouden in de Eredivisie 30plus goals maken.

09-05-2018 12:32

je +5

Niemand wil blijven onder Ten Hag.

09-05-2018 11:41

DeMeervanweleer +7577

Al was Ten Hag de meest sympathieke, beste trainer ooit, dan nog zullen de grootste talenten meteen vertrekken. De lokroep van het echt grote geld is simpelweg te groot. Ajax en haar supporters betalen de prijs voor de naam te hebben van de club waar de grootste talenten vandaan heten te komen. Sanchez was weer een aanjager en bevestiging van dat gegeven. Spelers, maar dat geld overal, voetballen voor 98 % daar waar ze het meeste geld kunnen verdienen. Romantiek bestaat niet meer in het voetbal, Ajax en al zouden ze misschien in het hart best anders willen, is een goed lopend handelshuis geworden meer niet.
PSV hoe vaak kampioen dan ook, doet het als bedrijf slechter. Wie maalt er nog om de CL? Daar doen de kleintjes toch louter mee voor de omlijsting.

09-05-2018 11:28

Web +178830

Dat is het hedendaagse voetbal.
Juist. Romantiek bestaat niet meer.

09-05-2018 11:33

Tolodi +0

Als de Ligt een vertrekwens heeft, dan gaat hij gewoon. En we gaan weer over tot de orde van de dag.

09-05-2018 11:20

Ajax95Duivendrecht +24158

== Deel 2 ==

En zo zie je maar weer: een goede vormgeving van het Technisch Hart had zoveel kunnen helpen.

Vd Sar en Overmars zijn te onervaren in bestuursfuncties, waardoor ze onherroepelijk fouten maken. Deze fouten van Vd Sar en Overmars hebben ertoe geleid dat het Plan Cruijff definitief verleden tijd is. Maar deze fouten hadden helemaal niet hoeven optreden als er een sterke AD stond.

Tscheu La Ling was dé kandidaat voor deze positie in mijn optiek, veel beter geschikt voor deze functie dan Vd Sar. Ling werd ook aangedragen door Cruijff. Maar zoals zo vaak liet men bij Ajax Cruijff weer eens links liggen (dankjewel Ten Have en co) waardoor Vd Sar het uiteindelijk wel moest worden. Die bleek vervolgens (niet verrassend) te onervaren en moest begeleid worden door Kinsbergen.

Hoewel Kinsbergen zeker ook niet alles goed heeft gedaan, was hij wel de enige die voor continuïteit in het bestuur stond en een steunpilaar voor het onervaren Technisch Hart was. Hij verzette goed werk en was bovendien de enige die de haarscheuren in het Technisch Hart ten tijde van de Jonk-ruzie wilde lijmen. Hij deed het al met al redelijk tot goed. Maar nee hoor, moest weg. De RvC wilde het Technisch Hart bewust laten klappen met de Jonk-ruzie.

Met als gevolg dat het onervaren Technisch Hart weer op zichzelf aangewezen was en geen sterke AD meer boven zich had. Vd Sar werd AD, maar was daar eigenlijk nog lang niet klaar voor (dat gaf hij nota bene zelf aan). Zonder sterke AD ging het Technisch Hart beleidsfouten maken. Door deze beleidsfouten is Jonk weg, is Bosz weg, is Keizer al na een half jaar ontslagen en zit er nu een trainer voor de groep die geen Ajax-filosofie uitdraagt.

Maar de RvC en de bestuursraad zagen niet in dat dit eraan zat te komen. Sterker nog, ze vonden het eigenlijk wel meer dan prima. Alsof ze bewust het Plan Cruijff hebben willen laten klappen door het Technisch Hart van binnenuit steeds zwakker te maken.

Ajax heeft het er zelf naar gemaakt.

09-05-2018 11:16

Web +178830

Heeft het daar mee te maken?
Ajax heeft grote talenten, en dat zien ze in Europa.
De voetbal wereld is verandert, en dat gaat steeds verder.
Ons belasting stelsel. Wie wacht er op wedstrijdjes tegen Excelsior op kunstgras.
De realiteit onder ogen zien.
En dat doet best zeer. Maar daar het TH verantwoordelijk voor te stellen ( ondanks dat ze fouten maken ) gaat veel te ver.
Je kan ook het TH verantwoordelijk maken voor de extreem goede talenten dan?

09-05-2018 11:27

Ajax95Duivendrecht +24158

Dat de talenten steeds eerder vertrekken naar het buitenland en zaakwaarnemers steeds machtiger worden, is een onomkeerbaar feit. Net als dat de Eredivisie steeds meer een onaantrekkelijke competitie wordt. True.

Maar denk je niet dat het gros van de spelers ook helemaal klaar is met Ten Hag? Waardoor de keuze om te vertrekken veel makkelijker wordt. Laat ik het zo zeggen: als Bosz nog hier had gezeten, moet ik nog maar zien of De Ligt en Kluivert nu al (beide nog geen 20 jaar) aan het flirten zouden zijn geslagen met het buitenland. En zouden ze beide dan veel makkelijker over te halen zijn om bij Ajax te blijven, omdat ze het naar hun zin zouden hebben hier onder een goede trainer.

09-05-2018 11:35

Web +178830

Daar geloof ik niet in.
Raiola wil geld zien.
Spelers willen in een andere competitie.
Onderschat kunstgrasvelden ook niet.
De tijden zijn verandert.
Geld, geld, geld

09-05-2018 11:43

Tonymacaroni +778

Ik heb liever dat clubs voor 100 miljoen bij ons kopen dan bij om het even welke andere club.
De hoogste baas van Shell heeft vorig jaar iets van 6 miljoen verdiend, dus de baas van een paar honderdduizend medewerkers 10.000 vestigingen wereldwijd enz.
De enige conclusie die je kunt trekken is dus dat er in het prof voetbal geen enkele economische realiteit leeft. Dit zal dus gigantisch gaan crashen, en tegen die tijd moet Ajax een financieel gezonde
club zijn. Vanuit dat perspectief zal iedereen hier moeten toegeven dat Ajax het fantastisch doet.

09-05-2018 11:12

Redrum +96198

Dat gevoel heerst bij mij ook wel een beetje. Deze bubbel die steeds harder groeit moet toch een keer gaan barsten. Als dat gebeurd zijn de rollen opeens volledig omgedraaid en zijn wij de club die er het beste voor staat.

09-05-2018 11:28

Babayaka +7

Ik wacht daar al jaren op, maar vrees dat die bel blijft groeien.

12-05-2018 22:21

Web +178830

Realistisch verhaal

09-05-2018 11:29

Genant +4

Voetbal is de enige bedrijfstak waar Sjeiks zonder winstoogmerk miljoenen, zelfs miljarden...inpompen. Is niet te vergelijken met een gewoon bedrijf.

09-05-2018 13:10

MichelAngelo66 +22258

Het moet een keer fout gaan, maar eerlijk gezegd roep ik dat al vele jaren. Ik hoor om me heen steeds meer mensen zich van het voetbal afkeren, maar nog steeds gaat het niet fout.
De UEFA helpt de grote landen gewoon extra met de garantie voor vier plekken. Financial FairPlay..... Hoor jij er nog iets over? Het wordt tot nu toe alleen maar gekker en gekker met zichzelf verrijkende zaakwaarnemers die bij een deal van drie partijen geldzakken ontvangen. Alles kan gewoon blijkbaar.

09-05-2018 13:20

Rentokill +4608

Is dat nieuw? Officieel je vertrekwens bekend maken? Wat voegt dat toe aan het proces? Volgens mij helemaal niets. Het is gewoon nieuwsmaken van de pers.

09-05-2018 11:03

AFCA2211 +1054

18 en 19 jarige die al vertrekken... That's it, game over.
Modern football heeft gewonnen.

09-05-2018 11:02

AFCA_XXX_AMSTERDAM*** +0

Wie je moet verkopen is Kluivert (2019)

De rest kan sws nog een seizoen blijven hoor, Ajax houdt voet bij stuk (dat heeft Van der Sar gezegd). Laten we hiervan uitgaan eh!

Daarnaast gun ik Ziyech een transfer!

09-05-2018 11:01

Ajax95Duivendrecht +24158

== Deel 1 ==

Al die spelers die ineens weg willen verbaast me helemaal niks. Er is geen enkele clubvisie, men doet maar wat. En dat merken de spelers als geen ander.

Ze worden om het half jaar opgezadeld met een trainerswissel. Hun trainer die ze door het Nouri-drama heen heeft gesleept wordt halverwege het seizoen eruit gebonjourd (tot openlijke teleurstelling van veel selectiespelers). En dan komt er een trainer voor in de plaats die robotvoetbal speelt en ellenlange trainingsdagen geeft.

Tel de incidenten met de supporters erbij op (spelers uitfluiten, bus-incident) en ik kan heel goed begrijpen waarom spelers weg willen. Er heerst gewoon een kutsfeer, met daarbij een trainer die een bekoelde relatie heeft met de spelersgroep. Daar willen de spelers geen onderdeel meer vanuit maken.

Spelers vallen echt wel te porren voor een langer verblijf, hoor. Zelfs in een competite als de Eredivisie. Maar dan moeten ze wel binding voelen met de club en de trainer. Door alle incidenten en ongelukkige (trainers)keuzes die de directie gemaakt heeft, is deze binding bij veel spelers verdwenen.

We kunnen Ten Hag wel blamen omdat hij koppig overkomt en totaal geen Ajax-trainer is, maar hij kan er niks aan doen dat hij nu zit waar hij zit. Hij is immers naar voren geschoven door Overmars. Hij zat prima op zijn plek bij Utrecht, maar ja, als Ajax langskomt zeg je natuurlijk geen nee.

We kunnen pizzabakker wel blamen voor het vertrek van De Ligt en Kluivert, maar dat soort fratsen haalt die Italiaan al zijn hele leven uit met jonge talenten.

Met terugwerkende kracht hebben Vd Sar en Overmars eigenlijk nog de grootste fouten van iedereen gemaakt. Vd Sar had nooit voor Bergkamp moeten zwichten en daarmee Bosz moeten laten gaan vorig jaar zomer. En Overmars had nooit met GAE-boezemvriendje Ten Hag moeten komen aanzetten, terwijl Keizer pas zes weken aan het roer was en de selectie net door een ongekend emotioneel drama heeft gesleept.

Als Ten Hag volgend seizoen mogelijk het slachtoffer wordt van slechte resultaten, dan moeten Vd Sar en Overmars ook gewoon hum biezen pakken. Zij zijn hoofdverantwoordelijk voor het wanbeleid sinds 24 mei vorig jaar.

09-05-2018 10:55

Bobbaasje +3

Zo'n trainer als Ten Hag kun je toch nooit serieus nemen.

09-05-2018 10:59

Web +178830

Hoe vaak heb jij zijn naam je genoemd?
Ken je hem persoonlijk?
Ervaring van anderen gehoort?

Wat wel zeker is dat van Seumeren van Utrecht het de beste trainer vond, die bij Utrecht geweest is. En Labyad ( niet de makkelijkste ) wil weer graag onder hem werken.

De rest zijn allemaal aanames.

09-05-2018 11:13

Bobbaasje +3

Jahoor, wat stelt een club als Utrecht nou voor? Helemaal niks.

09-05-2018 11:46

Web +178830

Jij speelt constant op de man.
Ik heb nog nooit een speler gehoort die om het persoon Ten Hag weggaat.

09-05-2018 11:51

Lazell +17005

En wéér geen bron vermeld door de Telegraaf. Ze hebben geen ingangen meer bij Ajax. Lekker stemming maken. Begint een beetje triest te worden dit. Allemaal negeren, pas als andere bronnen het onafhankelijk bevestigen.

09-05-2018 10:54
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.