Tagliafico over vertrek bij Ajax: 'Alleen als het voor iedereen gunstig is'

door NielsOpdam 118

Bron ESPN

Tagliafico over vertrek bij Ajax: 'Alleen als het voor iedereen gunstig is'

door NielsOpdam 118

Bron ESPN

Laatst geüpdatet

Nicolás Tagliafico wil alleen bij Ajax vertrekken als 'het voor iedereen gunstig is'. Dat vertelt de Argentijnse linksback in gesprek met ESPN. Naar verluidt hebben Tagliafico en Ajax een afspraak dat de Argentijn voor een bedrag van vier miljoen euro mag vertrekken. De linksachter heeft nog een contract van een jaar.

'Dat kan ik nu nog niet zeggen. Misschien wel, misschien niet', antwoordt Tagliafico op de vraag of hij zijn laatste wedstrijd voor Ajax gespeeld heeft. 'Wat ik nodig heb om te blijven? Voorlopig ga ik nergens anders heen. Ik blijf tot er besloten wordt dat ik moet gaan. Zoals ik al zei, duurt m'n contract nog een jaar. Dus ik blijf in Amsterdam tot de club en ik besluiten dat het anders moet.'

De Argentijn vertelt dat hij altijd naar een 'meer competitieve divisie' heeft gewild. 'Om door te groeien, al voel ik me hier erg op m'n gemak. Maar of je het wilt of niet: Soms zit je te erg in je comfortzone. En zoals ik al zei: Ik zoek altijd nieuwe uitdagingen, ik wil groeien. Ik heb altijd de wens gehad om over te stappen. Maar dat gebeurt alleen als het voor iedereen gunstig is.'

'Was heel nuttig om dit mee te maken'

Het afgelopen seizoen noemt Tagliafico 'een leerseizoen' voor zichzelf. 'Wat mij betreft: Ik heb niet zo veel gespeeld als in voorgaande seizoenen. Maar het was heel nuttig om dit mee te maken. Want als je het anders bekijkt: Ik heb dan niet alle wedstrijden meegespeeld, maar ik heb er veel aan gehad om te kunnen groeien als speler en als mens. En mentaal.'

De Argentijnse linksback nam zondag afscheid van trainer Erik ten Hag. 'Allereerst heb ik hem veel succes gewenst voor wat hij in de toekomst gaat doen. Ik heb gezegd dat het vier geweldige jaren waren, waarin we fantastische wedstrijden hebben gespeeld. En dat ik veel van hem heb geleerd. Hij is tegelijk met mij gekomen, in januari 2018. Het was een hele goede tijd. Ik heb niet alleen als speler, maar ook buiten het veld veel van hem geleerd.'

Als Tagliafico wel bij Ajax blijft, gaat hij komend seizoen samenwerken met Alfred Schreuder. 'Een fantastische trainer. Hij had een goede klik met de spelers. Ik hoop dat hij de club veel goeds brengt en dat hij z'n werk kan doen. Dat wij ook gewoon ons werk kunnen doen en dat we als team groeien. We hebben nog belangrijke competities te spelen.'

Lees meer over:
Plaats reactie

mvdk +43930 moderator

Schreuder moet onmiddellijk met hem om tafel en hem overhalen om 5 jaar bij te tekenen. Dit is zo'n speler die je er gewoon tot het einde van z'n carrière bij moet houden. Van Tagliafico kunnen de jeugdspelers meer leren dan van Wijndal. En ja, ik zie liever eigen jeugd.

17-05-2022 17:24

TheRiviera +5476

Mensen moeten er gewoon van uit gaan dat Nico vertrekt. Ondanks dat hij nu een ander idee geeft is het wel duidelijk geworden dat Nico geen zin ( en terecht ) heeft om nog een seizoen te gaan banken. Daarnaast zal hij bij Ajax geen garantie op een basisplaats hebben zolang Blind aanwezig is.

16-05-2022 22:02

Ajax4ever86 +3967

Tagliafico behoort gewoon onze nummer 1 linksback te zijn. Veruit de beste op die positie in onze selectie en ook veel beter dan Wijndal.
Blind speelt uit noodzaak linksback omdat er anders geen plek voor hem is. Maar is zeker niet beter dan Tagliafico als linksback. Veel te traag voor die positie. Hoe spijtig ik het ook vind, denk ik dat Blijd volgend seizoen geen basisplek meer kan hebben.

16-05-2022 22:08

ElSandrini +18101

Te gaan banken ? Wat mij betreft de beste back van Ajax , beter dan blind en zeker ook beter dan een veel te dure Wijndal.... Nico moet altijd als 1e op het wedstrijdformulier komen. Contract openbreken en een flink salaris geven, wat mij betreft mag Nico tot de grootverdieners horen... Een betere back die voor ons betaalbaar is zie ik niet snel komen

19-05-2022 11:41

TheRiviera +5476

Nico heeft al aangegeven dat zijn contract niet zal verlengen. Dus of hij zal vertrekken of hij zal komend seizoen mogelijk regelmatig op de bank zitten. Het is maar net hoe Schreuder er tegen aan kijkt.

20-05-2022 01:15

Olsen74 +56

Gewoon blijven Nico. 10 keer beter dan Wijdal en heeft Ajax in z’n hart zitten. Top gozer, top voetballer, top mentaliteit. Toppertje dus.

16-05-2022 20:19

ajaxwestland09 +28948

Gun Nico een transfer naar Spanje zou bij atletico niet misstaan met simeone als trainer allebei Argentijns

16-05-2022 20:12

FelixGassenlicht +8954

Mooi interview met Nico op ESPN, prachtige kerel!

16-05-2022 19:47

michaellaudrup +4660

Dat is zijn portemonee.

16-05-2022 18:46

Pakschaal020 +2124

Ik weet niet.. zou het kunnen dat hij volgend seizoen gewoon nog bij ons zit?? Zou dat echt fantastisch vinden. Hij lijkt wel te beseffen wat hij heeft, ondanks dat hij een teleurstelling heeft meegemaakt in de winter met Barcelona wat werd tegengehouden. Hoop dat Ajax hem kan verleiden tot nog een jaartje, fijne speler om erbij te hebben en veel beter dan Wijndal.

16-05-2022 16:56

jerryisthename +31759

Nico houden en Wijndal lekker bij AZ laten.
Die miljoenen besteden aan Brobbey. 👍🏼
Al komen er genoeg miljoenen binnen straks voor anderen. 👍🏼😉
Gatverdamme...wat is Nico toch ook een enorme held, hè?! Ik hou van die man. ❤️

16-05-2022 14:51

PH2BOT +40265

Als Timber en Antony vertrekken maakt het alkemaal niet zo veel meer uit...dan doen we hoe dan oo een flinke stap achteruit. Ten Hag moet Gerrit van Dongen met z'n fikken van onze spelers afblijven!!

16-05-2022 16:22

afcaslb80 +1466

Waar andere weggaan staan andere weer op.

16-05-2022 19:28

MichelBoerebach +29181

Je houdt van 'm? Op een intieme manier?

16-05-2022 18:32

jerryisthename +31759

Haha, MB. 👍🏼😅 Nee, als fan. 😉

16-05-2022 18:49

stopperspil +11176

Nico kan nu misschien ook verlengen (meer grinta dan Wijndal) maar als Martinez blijft en Blind linksback blijft dan heeft Nico en ook Wijndal als bankzitters niks te zoeken bij Ajax

16-05-2022 13:33

MichelBoerebach +29181

Wijndal... Wat heb je daar nu aan!?

16-05-2022 18:33

michaellaudrup +4660

Dat dacht ik ook al.

16-05-2022 18:49

Musica Merlo +8206

Voor mij hoeft Nico niet weg, maar ja hij moet zelf inschatten hoe groot zijn basis kansen zijn voor volgend seizoen. Hij kan er een concurrent bijkrijgen in de persoon van Wijndal. Dan zou ik zeker gaan als ik Nico was. Ik vind Nico aanvallend zeer sterk, maar heb mijn sterke twijfels over zijn verdedigings kwaliteiten of op het juiste moment op de juiste plek zijn.

16-05-2022 13:21

WZAWZDB14 +4620

Nico nog een jaar!

16-05-2022 12:15

Kaatje +4798

Zoals Nico zich weer heeft laten zien de laatste speelwedstrijden in AJax is heerlijk om te zien. EN Ajax heeft dit soort strijders nodig.
Nico is voor zichzelf altijd kritisch geweest bij een keuze voor een volgende club, en dat zal hij straks ook zijn. IK hoop dat er ook zeker op korte termijn en liefst voor de zomervakantie, een gesprek volgt tussen Nico en onze nieuwe trainer. Nico en Schreuder hebben eerder samengewerkt en dat klikte heel goed. Het zou wellicht een basis kunnen zijn voor een langer verblijf.
Daarbij is wel van belang dat als Ajax Wijndal koopt het duidelijk moet zijn wie je in het veld en op de bank zet. Want Nico houden om vervolgens op de bank te zetten omdat je Wijndal hebt gekocht zou wel heel triest zijn.

16-05-2022 11:36

ProperFootball +14587

Wijndal niet kopen. Beperkte en overschatte speler en voetballend geen Ajax speler. Dan kunnen we beter naar eigen jeugd kijken.

16-05-2022 13:27

MichelBoerebach +29181

Eindelijk iemand die weet waar ie het over heeft. Bedankt, gast!

16-05-2022 18:34

Oxxer +163915 moderator

De eredivisie is na een aantal jaren een sterke motivatie voor Ajax spelers om te vertrekken. Veel fans willen dat niet snappen en blijven zinloos pleiten voor contractverlengingen oid.

16-05-2022 11:34

MM1974 +1441

Deze man moet een verbeterd contract krijgen held

16-05-2022 11:25

De Stift +7064

Stap 1 is Nico een langer contract bieden. Als Nico wilt blijven, hebben we geen nieuwe LB nodig. Alleen een vertrek van hem noopt tot aankoop van Wijndal.

16-05-2022 11:18

Robbie en de Kock +11168

4 miljoen??? Voor zo'n goede speler? Een lachertje toch. Dat zou Feyenoord zelfs nog kunnen ophoesten.

16-05-2022 11:13

Red Devil +3604

Verleng het contract van deze held.
Hij is een voorbeeld voor alles en iedereen qua inzet en strijd.

16-05-2022 10:55

Sampaoli +39171

De rust van Nico sinds hij weer in de basis speelt is ontzettend belangrijk. Geen bizarre tackles, geen rare fratsen aan de bal, geen fouten in zijn spel. Heel volwassen, heel goed. Deze Tagliafico mag wat mij betreft zijn contract uitdienen en nog een seizoen vlammen bij Ajax. Aan de andere kant is vers bloed in de selectie ook veel waard en als Wijndal een toptarget is, is dit de kans om hem te halen. Hij blijft niet nog een seizoen bij AZ 'wachten' op Ajax.

16-05-2022 10:49

RRL +2375

Behalve tegen Cambuur maar dat zien we door de vingers hahaha

16-05-2022 12:02

ProperFootball +14587

Wijndal is hopelijk geen toptarget want een vrij beperkte, middelmatige speler.

16-05-2022 13:29

michaellaudrup +4660

Hij was weergaloos tegen fietstas.

16-05-2022 18:53

Slang +14994

Liever 4 miljoen mislopen en nog een jaar Nico dan tien miljoen investeren in een linksachter

16-05-2022 10:19

Montana +801

Nico is een held. Van mij mag hij blijven en hoeven we niets aan hem te verdienen. Al ben ik wel benieuwd wie Schreuder kiest als LB. Ik kan me voorstellen dat hij zijn tactiek niet wilt aanpassen op Blind die minder snelheid heeft.

En Nico wilt naar het WK dus een onverstandige stap maken zou zonde zijn.

16-05-2022 10:14

Stamhoofd +11533

'Soms zit je te erg in je comfortzone'. Dit probleem zie ik bij meer spelers als ze in de eredivisie spelen.

16-05-2022 10:03

insectenverdelg +23431

Nog een jaar blijven en dan gratis de deur uit zou ik helemaal niet erg vinden.

16-05-2022 09:35

Daneman +1384

Nico is verdedigd veel scherper dan Blind. Zo dom van ten Hag om Nico zo weinig speeltijd te geven. Te meer dat als Blind niet goed in een wedstrijd zit, dat een flinke achilleshiel is, links achterin

16-05-2022 09:09

insectenverdelg +23431

2 Totaal verschiplende spelers. met andere kwaliteiten, die amper te vergelijken vallen. Ja in t duel en mbt felheid wint Nico t absoluut. Heeft ook veel meer drive. Alleen verdigen is meer dan alleen het duel. Blind zit ef echt vaker tussen dan Nico omdat hij t spel beter leest en dus de pass eruit haalt oid. Ik vind Blind overigens eignelijk geen back, maar dat terzijde.

Alleen als Blind geklopt wordt omdat het op een sprint aankomt, ziet het er heel lullig uit. Maar dat aspect weet een trainer ook en daar moet hijjop anticiperen met andere spelers.

Als Blind wel snelheid had gehad was hij namelijk absolute wereldtop geweest.

16-05-2022 09:39

036AFCA97 +146646

Off topic:

Hadden jullie de video van een woeste Tadic al gezien? https://mxxl.nl/2022/05/16/wat-je-niet-zag-ajax-spelers-vechten-met-vitesse-stewards/?fbclid=IwAR0ePEMeP-pSGupTdvKnLeyFy5bp5hxSHlEl9D947Xx8TV44aHeb_2WpcZs

16-05-2022 08:38

FlyingDutchMan +17314

Was beetje duw en trekwerk, maar dat werd zelfs door ESPN2 uitgezonden. Tadic wilde zich er niet bij neerleggen dat het niet verstandig was om naar het uitvak te lopen..

16-05-2022 08:48

Sluk +2585

Ik begrijp de stewards wel, stel je voor dat er een doorgesnoven schuimbekkende Arnhemmer hem daarna te lijf ging.

16-05-2022 09:42

FlyingDutchMan +17314

Jazeker, Tadic had ook moeten inzien dat dit anno 2022 niet meer kan helaas. Dat linkervak zat gevuld met Arnhemse supporters die de spelers iets hadden kunnen aandoen, dan gaan die zeven stewards dat echt niet tegenhouden. Dan ben je verder van huis als ze willen knokken met ajax spelers..

16-05-2022 10:01

ProperFootball +14587

Grappig he. Ook Klaassen helemaal die over de rooie ging, met zijn roze zachte babybuikje (itt de blokjes van Tadic en Blind).

16-05-2022 13:32

Hetzijnmaar +5453

Nou Nico voor ons is het niet gunstig als je vertrekt
Het zou mooi zijn als Ajax Wijndal en Bergwijn lekker laat zitten waar ze zitten en jou contract en van nog n paar sterkhouders verbeteren
Schreuder heeft voor 2 jaar getekend dus gewoon contract verlengen en lekker met Ajax de CL in
En een mooi WK spelen

16-05-2022 07:56

Betuwe85 +20553

Dat weet ik dus niet als hij nog een jaar blijft verdienen we niks meer aan nico

16-05-2022 07:58

Ajax27 +19134

En voor 4 miljoen denk je dat we een betere back dan Nico kunnen halen? Hij heeft z'n waarde al lang en breed opgeleverd. Die 4 miljoen kan me gestolen worden.

16-05-2022 08:59

Web +178830

Toch een mogelijkheid om een jaartje bij te tekenen?
Nu zou het om 4 miljoen gaan
Dan een clausule van bv 2 miljoen
Dan schrijf je weinig af toch?

Mocht er een club komen waar hij graag wil spelen. Dan hou je hem toch niet meer

16-05-2022 07:33

brullie +7032

Dit club icoon mag van mij wel een verbeterd contract krijgen!

16-05-2022 07:14

Web +178830

Icoon gaat bij mij veel te ver

16-05-2022 07:34

michaellaudrup +4660

Mee eens verlengen en opwaarderen, Nico heb je nodig in de CL.

16-05-2022 19:01

roodwit007 +14204

1 nico is zijn 20 wijndals kort maar heel duidelijk

16-05-2022 06:25

Gooseman +11884

Ben ik niet met je eens. Tagliafico is gegroeid in zijn tijd bij Ajax. Wijndal is ook pas 22 jaar en zal ook groeien wanneer hij tegen sterkere teams kan spelen, met betere spelers om zich heen. Ik vind dat je hun niet kan vergelijken. Wijndal had 10 assists afgelopen seizoen, kan een vaste international worden, jong en ambitieus. Ik ben niet direct tegen de komst van Wijndal mocht Nico vertrekken.

16-05-2022 06:59

JaapStam +136905

Als Nico vertrekt, breekt mijn hart!!! Wat een gouden gozer is dit voor de club geweest!!! Cultheld!!!

16-05-2022 05:11

arufred +9807

Die afspraak van weg mogen voor 4 miljoen is natuurlijk niet goed. Dat bedrag is voor heel veel clubs geen enkel probleem. Ik hoop echter dat Nico blijft en dan zou hij zomaar de vaste l.a. kunnen worden onder Schreuder.

16-05-2022 04:24

Freddy +11401

Blijft dan toch apart dat er geen club is waar hij naartoe wil die dat wil betalen

16-05-2022 07:52

wendoo9 +8113

Maar zou jij Ajax willen verlaten voor een nietszeggend clubje terwijl hij zo naar zijn zin heeft in Amsterdam ? Hij heeft een mooi inkomen bij Ajax. De beste clubs met geld hebben al de goede linksback. Deze jongen weet precies wat hij wilt, anders was ie alang weggeweest. Alleen als het voor iedereen gunstig is, man wat ben je een held en teken gauw bij. Denk dat er op het moment geen speler is die zo geliefd is dan Nico.

16-05-2022 09:53

Freddy +11401

Ik heb het niet over een nietszeggend clubje. Hij heeft met komende zomer erbij al 3 zomers een vertrek wens maar ik denk dat de top 16 a 24 niet op Nico zitten te wachten als basisspeler. Ik vraag me dan of wat hij zelf qua volgende club in zijn hoofd heeft zitten.

16-05-2022 10:51

Mudjie.M +1782

Nico is een kunstenaar in Amsterdam...×××

16-05-2022 02:00

AjaxFannn +484

Nico volgend jaar weer meer wedstrijden laten spelen, Nico blij, wij blij! #Legend!!

16-05-2022 00:57

Talentje020 +19889

Zou fantastisch zijn als The Hunter en Hamstra hem kunnen overhalen om te verlengen, wat een heerlijke speler en mens is het toch,

16-05-2022 00:47

Ajaxadam1 +31667

Off: zag bij Daley vandaag aan de zijkant van zn borst een grote 'bobbel' toen hij zn shirt uithad. Is dat zn icd kastje? Vond t even onprettig om te zien, we vergeten erg vaak waar hij doorheen is gegaan. Zo schandalig hoe t publiek met hem omgaat als het even wat minder gaat.

Wat mij betreft is Daley een Ajax legende.

16-05-2022 00:34

Ferd +38469

nee, veel spelers lopen met een hartslagmeter.

16-05-2022 06:15

eenAjaxfan +20319

Een hartslagmeter onder de huid??😅

16-05-2022 07:21

Ferd +38469

onder de huid? Dan heb ik het eerste bericht niet goed gelezen. Ik dacht een bobbel onder het shirt.

Maar een ICD kastje is niet heel groot, zie deze animatie https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d5/S-ICD.jpg

16-05-2022 07:29

eenAjaxfan +20319

Ajaxadam1, ik denk dat je gelijk hebt.
Onder zijn linker arm zag je wat zitten.
Wees blij dat dat ding er zit...

16-05-2022 07:20

Ajaxhartt +10712

Was meer een uiting van machteloosheid t.o.v. TH, die Blind maar steeds als linksback bleef opstellen, terwijl Tagliafico op de bank moest blijven.

16-05-2022 10:00

Dmen10 +1775

De publieks lieveling!!!… ❌❌❌ Verlengen AUB met 2/3 jaar dat zou pas fantastisch zijn!!!…

16-05-2022 00:19

Pizzapunt20 +9989

Jaartje Nico behouden zou top zijn.

16-05-2022 00:09

JordanAFCA +22481

Met Martinez samen echt een heerlijk duo achterin

16-05-2022 00:07

ArthurG +1616

Ik zou het prachtig vinden als hij blijft, maar ik weet toch niet zo goed wat je met Blind moet. Als back niet ideaal, centraal moet je Martinez en Timber laten staan en op het middenveld mist hij toch loopvermogen. Maar aan de andere kant is hij fantastisch in balbezit, en heel belangrijk in de opbouw.

Misschien Martinez naar het middenveld en Blind achterin naast Timber? Dan kan Timber zijn snelheid een beetje compenseren hopelijk.

15-05-2022 23:53

4-3-3 +3512

Ik denk dat hij de duelkracht mist voor in het centrum. Misschien kan hij nog een jaartje mee als 6, in de punt naar achteren. Op 6 kan hij zijn inzicht en passing goed gebruiken en kunnen zijn zwakkere punten worden gecamoufleerd door de spelers om hem heen. Dat lijkt me niet eens een verkeerde optie, met de hoeveelheid aanvallende middenvelders die Ajax heeft. Blind deed het zo goed op die positie tijdens zijn vorige Ajax-periode dat hij werd weggekocht door ManU.

16-05-2022 02:14

michaellaudrup +4660

Koeman had ook geen loopvermogen op het middenveld. Hij is slim genoeg om dat te compenseren want die balletjes aanvallend geven kan niemand zo goed als Blind.

16-05-2022 19:08

Bc te P +22130

Blind wordt ook een jaartje ouder hè, benieuwd of blind onder schreuder net zoveel krediet krijgt als onder erik. Nico is jonger, sneller en fitter en een heerlijke drive

15-05-2022 23:51

Ajaxadam1 +31667

Zou echt ideaal zijn als we hem behouden. Hoeven we Wijndal niet te halen die te duur is, minder goed en onze jeugd in de weg loopt. Nico afwisselen met ASE volgend seizoen zou top zijn.

15-05-2022 23:48

Ajax1114 +19393

Helemaal mee eens. Als je nou Wijndal gaat scouten dan hoef je alleen maar de wedstrijden te bekijken van Oranje waarin hij altijd te kort kwam. Wijndal kan je dan wellicht nog nemen voor de breedte maar dan voor 5 M en zeker niet voor 10 M. Dat is zelfs in Europa veel geld voor een linksback.

16-05-2022 00:02

Robertini +39190

Ik hoop dat hij verlengt, vind hem als hij in vorm is toch beter dan Daley op die positie.

15-05-2022 23:45

Spelverdeler +4644

Volgens mij voelt stiekem Amsterdam wel als thuis aan voor Nico. En met Schreuder als nieuwe trainer komt er vast meer perspectief. Gewoon conctract verlengen!

15-05-2022 23:35

Dolberg25 +8858

Wie start een massale petitie?

15-05-2022 23:33

Ferd +38469

ja he, het zijn altijd figuren die roepen "wie start …." terwijl ze het makkelijk zelf kunnen doen. Zo lui, zo irritant. Dolberg25, start je petitie kerel, en misschien teken ik dan wel.

16-05-2022 06:16

Dolberg25 +8858

Excuses Ferd.

16-05-2022 10:42

Robertini +39190

Zo, dat is eruit! Haha, dat zat je diep hè?

Inderdaad had deze meneer het zelf kunnen doen, maar sowieso lijkt een petitie voor dit me een beetje zinloos.

16-05-2022 11:37

Jariiii +21953

Ik proef meer bereidheid om te blijven dan een half jaar geleden. Zou geweldig zijn als hij nog een seizoen voor Ajax kon spelen. Publiekslieveling en nog een heerlijke speler ook.

15-05-2022 23:23

Petterson +25008

Ja dit kun je op twee manieren lezen. Ofwel is het besef ingedaald dat het helemaal niet vervelend is om bij Ajax zijn internationale carrière af te sluiten en aast hij op een verlenging. Ofwel is dit de volgende in het rijtje die liever uit zijn contract gaat lopen om zo financieel te cashen. Ik hoop het eerste, maar vrees het laatste. Ik zou als ik H2 was komende week eens een heel goed gesprek gaan voeren en waardering uitspreken (en t.z.t. boter bij de vis) en kijken waar te toe leidt ..

15-05-2022 23:19

ajaxcied4life +26046

Deze man mag gelet op zijn staat van dienst en leeftijd wat mij betreft zo gratis uit zijn contract lopen. Hem mogelijk nog een jaar behouden is in mijn optiek sowieso winst.

15-05-2022 23:41

AFCACruijff14 +161346

Optie 2 zou prima voor Nico en Ajax zijn. Kan ik goed mee leven.

15-05-2022 23:44

Artemio +31958

Nico is zoals zo vaak gezegd wel de belichaming van onverzettelijkheid bij Ajax. We zullen hem missen. Mocht hij gaan dan verdient hij een groots afscheid!

15-05-2022 23:17

markk +8900

Wat een geweldenaar die Nico. Echt mijn favoriete speler bij Ajax. Hij heeft wat mij betreft zijn droomtransfer dik verdiend. Ik zie hem graag blijven maar ik denk dat hij klaar is voor een nieuw avontuur in Spanje.

15-05-2022 23:13

Pingelaar +13254

Investeer een deel van de 10 miljoen die Wijndal zou kosten in Nico.

Wijndal is duidelijk een klasse minder dan Nico en Nico is een publiekslieveling.

15-05-2022 23:11

AFCAWormerveer +4448

Nico is niet slecht natuurijk maar zeker niet onvervangbaar, hij is vaak ook n blinde draver. Wijndal is voor de toekomst natuurijk veel beter..

15-05-2022 23:39

Intec2.0 +12414

Nico had vanaf de winterstop in basis moeten staan. Ik blijf erbij zijn tackle ( rood ) tegen PSV in de Johan Cruijff schaal heeft er voor gezorgd dat hij dit seizoen zo weinig heeft gespeeld. Hij is ten alle tijden beter dan Blind op linksback. Hem moet je ten aller tijden transfervrij laten gaan als een club zich meld waar hij zelf ook heen wil gaan. Heeft altijd alles gegeven voor onze club een echte strijder

15-05-2022 23:10

Nr.10 +111040

Ten Hag is een trainer die vaak werkt met vaste elftallen. Nico leek weg te gaan, dus Ten Hag is in de voorbereiding een elftal gaan bouwen zonder Nico. Toen bleek dat ie ineens bleef, en zat hij op de bank. Het was ook niet zo'n makkelijke keuze, Martinez deed het fantastisch op lcv, en Blind op het middenveld samen met Gravenberch werkt niet (dat heeft hij wel een paar keer geprobeerd), want die lopen op dezelfde plekken. Bovendien mis je dan een Alvarez ernaast, en ben je kwetsbaarder. Als je uit het rijtje Martinez, Blind, Nico en Gravenberch één speler op de bank moet zetten dan is dat natuurlijk 9 van de 10 keer Nico, en dat is dan terecht, ondanks dat hij een goede voetballer en een held is.

15-05-2022 23:18

Petterson +25008

Martinez/Timber is een zekerheid en stond dus buiten kwestie. Maar Blind/Nico had je best wat vaker kunnen rouleren. En op het middenveld had Gravenberch ook niet buiten discussie hoeven staan (al zie ik voor Blind niet direct een rol op het middenveld).

15-05-2022 23:21

Intec2.0 +12414

Ik vind echt dat zolang Martinez blijft Blind het heel moeilijk gaat krijgen. Je moet Blind dan vervangen op linksback als je vooruit wil blijven gaan.

15-05-2022 23:25

Nr.10 +111040

@petterson, eens dat Nico vaker had mogen invallen, of af en toe een wedstrijdje voor Blind had kunnen spelen. Maar ja, Ten Hag had ook gelijk dat Blind met zijn passing van achteruit super belangrijk is, daar is pas weer een artikel over gekomen op vi pro. En hij had gelijk dat er niemand op de Nederlandse velden loopt met de status van Blind, 7 landstitels nu...

16-05-2022 09:32

Nr.10 +111040

@Intec2.0, benieuwd wat Schreuder van plan is met Blind!

16-05-2022 09:33

Intec2.0 +12414

Is inderdaad afwachten nog een jaar Linksback kan echt niet als je ambitie hebt. Blind centraal achterin prima. Alleen Martinez is beter.

16-05-2022 09:48

Nr.10 +111040

Ik weet niet of dat nou echt niet kan. De enige wedstrijd die ik me kan herinneren van afgelopen seizoen waarin hij echt in de problemen kwam, was Benfica. Of ben ik nou een hoop vergeten? En tegen Benfica had het er vooral mee te maken, dat een aantal spelers teveel naar voren liep. Je kan ook zorgen dat je voorkomt dat hij moet gaan sprinten. Meestal anticipeert hij al goed, en je kan met Martinez ernaast een hoop compenseren. Het hangt er ook vanaf wie je op linkshalf zet, zeg maar de positie van Gravenberch dit seizoen. Als daar iemand staat die ook gedisciplineerd speelt en de positie van Blind kan overnemen als hij weg is, dan zou ik niet weten waarom het allemaal niet kan. Dat gezegd hebbende, vind ik Blind beter op lcv. Maar ja, daar staat Licha in principe.

16-05-2022 10:33

Kingoffdatoilet +17155

Nice, dan zie ik hem zomaar blijven. Blind als 6?

15-05-2022 23:06

Intec2.0 +12414

Blind kan niet op 6 geen handelings snelheid. Kijk de wedstrijd in JC schaal even terug

15-05-2022 23:13

Kingoffdatoilet +17155

Daar ben ik het dus niet mee eens. Voor de 6 is snelheid minder belangrijk dan op de back in mijn ogen. Mits de andere twee middenvelders en de verdedigers daarachter wel wat snelheid hebben. Een mooi voorbeeld is Schöne. Daar stond dan wel Frenkie naast die geweldig veel opknapte verdedigend. Toen stond Blind trouwens CV, dan heb je ook twee slome spelers kort op elkaar in de as en het werkte prima.

Het middenveld tijdens de Johan Cruijff schaal wedstrijd bestond ook uit Klaassen, Gravenberch en Blind. Ja, Klaassen is ook sloom en Gravenberch doet niet aan verdedigen. Dan heeft iedere andere speler daarachter een probleem.

15-05-2022 23:34

Intec2.0 +12414

De wedstrijd in de JC schaal laat precies zien waarom Blind daar niet hoort te staan. En een middenveld met Alvarez Blind is al helemaal niks. Overigens ga ik ook nog niet helemaal mee in het opportunisme over Taylor als vaste middenvelder na die 3 wedstrijden.

16-05-2022 11:17

Kingoffdatoilet +17155

Als je Taylor in jong hebt gezien dan verdiend hij dat vertrouwen. Een middenveld met Blind zonder Alvarez kan prima mits er twee andere middenvelders staan die niet zo slecht omschakelen als Gravenberch of zo langzaam zijn als Klaassen. Elk middenveld met Alvarez is al niks.

16-05-2022 11:21
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.