Steijn over inkomende transfers: 'Hoop dat we komende week wat vers bloed in de groep krijgen'

door Brent Tomassen 327

Bron Het Parool

Steijn over inkomende transfers: 'Hoop dat we komende week wat vers bloed in de groep krijgen'

door Brent Tomassen 327

Bron Het Parool

Laatst geüpdatet

Maurice Steijn was niet blij met de defensieve uitvoering van zijn ploeg tegen RSC Anderlecht (3-0 nederlaag, red.). Ajax kreeg de doelpunten in de ogen van de oefenmeester te makkelijk tegen en de Hagenaar hoopt op verbetering. Daarnaast spreekt Steijn zich uit over mogelijke transfers.

'We wilden vandaag maar te pas en te onpas naar voren stappen', vertelt Steijn na de wedstrijd in gesprek met Het Parool. 'We komen daardoor veel te vaak in de één op één achterin. Bijna elke aanval was raak. Dat moet anders.' De krant schrijft dat Steijn behoorlijk uitgesproken was na de wedstrijd en aangaf dat zijn team twee verdedigers, een middenvelder en een aanvaller nodig heeft. 'Liever vandaag dan morgen. Maar ik snap de moeilijkheid. Spelers die we op het oog hebben, kunnen elders vaak meer verdienen. En we kunnen ze geen Champions League bieden. We zijn dichtbij een aantal inkomende transfers, maar het mag van mij snel concreet worden. Ik hoop dat we komende week in Duitsland op het trainingskamp wat vers bloed in de groep krijgen.'

Steijn hoopt dat Kudus blijft

Naast inkomende transfers hoopt Steijn een aantal sterkhouders te behouden, zeker na het vertrek van onder meer Dusan Tadić en Jurriën Timber. Eén van de spelers waarvan Steijn hoopt dat hij blijft is Mohammed Kudus, die ook graag de stap naar het buitenland wil maken. 'Hij is niet altijd basisspeler geweest hier. Daar heeft hij het wel moeilijk mee gehad. Dat is ook een van de redenen waarom hij de stap wil maken. Maar ik heb hem gezegd dat ik heel graag wil dat hij blijft. Hij is in potentie onze beste speler.'

Vertrek Bassey

Een speler waar hoogstwaarschijnlijk wel afscheid van genomen wordt is Calvin Bassey. Steijn deelde de Nigeriaans international persoonlijk mee dat Ajax meewerkt aan een overstap naar Fulham. Met de transfer is naar verluidt 21 miljoen euro gemoeid. Hierdoor is een vertrek van Bassey voor Ajax financieel aantrekkelijk, maar Steijn geeft aan ook eerlijk te zijn geweest over de sportieve toekomst van de verdediger bij Ajax. 'Het kan zijn dat je niet speelt, heb ik hem gezegd.'

Ajax heeft zijn nieuwe thuisshirt gepresenteerd. Bestel hier het nieuwe thuisshirt voor het seizoen 2023/24!

Lees meer over:
Plaats reactie

Chesterson93 +3315

Vind dit wel een vreemd interview. Nergens is hij zó uitgesproken en dit is een geschreven stuk van het Parool. Als dit vaker gaat gebeuren, ben ik bang dat dit hem (lees: Steijn) problemen gaat opleveren, want op deze manier reageren is niet het toonbeeld van klasse.

24-07-2023 17:35

Babangida83 +23900

Ik vrees dat Steijn een beetje in de stress schiet, net zoals Schreuder vorig seizoen. Heeft allemaal niet geholpen. ASE speelde echt prima naar mijn idee. Echt op zijn Ajax en veel beter dan Wijndal. Dat het wat jong en licht is, daar zou ik misschien wat aan doen. Dus dan zou je voor RCV een echte topper in de dop halen. Aertssen is er wat mij betreft klaar voor, maar in een stabiel elftal met voldoende ervaring. En dat is dit elftal nog niet.

Gisteren verloren we niet door de verdediging, maar door de aanval. De aanval kreeg de druk er niet op, waardoor de verdediging exposed werd. Daarnaast had de aanval minstens één keer de trekker over moeten halen, maar faalden ze in de laatste fase en in de voorlaatste fase. Daar licht wat mij betreft het grootste probleem.

23-07-2023 13:34

C14 +22404

Precies, ik stoorde me enorm aan zijn uitspraken over Salah-Eddine, alsof ie er weinig van bakte, en hij zich hardop afvroeg of hij Hato daar maar neer moest zetten, heel apart.

Is de eerste wedstrijd van Salah-Eddine zo'n beetje, dus positionering en hoe tactisch te spelen, is aan de trainer om er nog in te slijpen. Alsof alles bij de speler ligt, de coach is minstens net zo verantwoordelijk voor het spel van een speler.

23-07-2023 13:51

Babangida83 +23900

Dat ligt ook een beetje aan hoe je als coach wilt spelen, vind ik. Als jij als team de druk er goed ophoudt, zoals tegen Shaktar en tweede helft Anderlecht, dan speelt ASE prima juist. Peter Bosz zou hem graag verwelkomen deze speler, dat geef ik je op een briefje.

23-07-2023 13:54

C14 +22404

@Baba

Zeker, maar ook bij een counter, waar het vaak wat open lag, is het ook deels aan de trainer hoe je speler instruëert en coacht, en hoe je het neerzet. Verdedigers stonden allemaal te ver van hun mannetje, zodat ze alle ruimte kregen. Die moeten dus meer man-op-man staan, het moet sowieso als team compacter staan, linies meer aangesloten. Dan kan de tegenstander vrijwel alleen maar de hoge lange bal spelen.

23-07-2023 14:06

thelordjoshua +10641

Steijn heeft geen goed overzicht, ben ik het mee eens. Je moet kijken naar de potentie van een speler op een termijn, niet naar huidige prestaties.
Dit soort uitspraken kan en moet hij eigenlijk niet doen, hij oordeelt vrij snel zonder echt te realiseren wat hij zelf zegt.

23-07-2023 15:43

Aspers Art +2772

Bergwijn en Brobbey rennen wel achter de bal aan, maar zetten geen échte druk zoals Tadic, Neres, vd Beek en Zyiech dat deden paar jaar terug. Dat kunnen Bergwijn en Brobbey fysiek ook niet aan.

24-07-2023 10:00

Ajaxbrl +13726

Er moet niet 1 verdediger bij maar gewoon een stuk of 4, met deze kinderen kan je toch niet het seizoen in gaan wtf! Andere linies kunnen daarnaast ook wel een flinke kwaliteitsinjectie gebruiken… Geld moet rollen of het gaat je uiteindelijk nog meer geld kosten door wat je allemaal misloopt!

23-07-2023 10:27

C14 +22404

Kijk eens door je Ajaxbrl, je kijkt nu door een gemiddelde koopclubbrl.

Hato is er sowieso klaar voor, Salah-Eddine ook bij wat coaching en ingespeeld raken. Zet daar een meer ervaren echte top RCV bij, en dan moet je het goed neerzetten en instrueren als coach, en dan heb je een prima achterhoede.

Op het middenveld alleen nog misschien een top creatieve aanvallende middenvelder, en een top spits of extra buitenspeler zodat Bergwijn de spits in kan.

Dus wat mij betref 3 spelers in totaal. En dan wel veel rouleren zodat top jeugd veel speeltijd krijgt en zich doorontwikkeld, en ook als concurrentie kan dienen.

23-07-2023 13:55

Ajaxbrl +13726

Ik spreek jou in Mei nog wel als we weer met lege handen staan. Door in de zomer van 2018 ons geld goed te spenderen hebben we grote successen kunnen behalen.

23-07-2023 14:58

OwenStevenDalberg +27489

Hopelijk luisteren ze niet naar jou, want dan zijn we in de winterstop al klaar.

23-07-2023 15:30

Oxxer +163926 moderator

@Ajax brl

100% mee eens, heel erg naïef te denken dat de jonge en ex leen spelers klaar zijn, kunnen geen van alle verdedigen. In de jeugd worden zij te weinig getest, een goed voetballende pseudo verdediger wordt beter gewaardeerd dan jongens die meedogenloos ingrijpen maar minder zijn met de bal.

23-07-2023 15:36

C14 +22404

@Ajaxbrl

5 talenten in de basis, én een paar gerichte aankopen. Dat is de bedoeling, niet allerlei aankopen om talenten eruit te houden, en ook nog eens breedteaankopen

23-07-2023 17:10

C14 +22404

@oxxer

Onder meer omdat goed opbouwen en balvast (en het zo aan kunnen sluiten van de linies en dus hoog compact staan als team) zijn bij Ajax verdedigend gezien nog veel belangrijker is dan het verdedigen zelf.

23-07-2023 17:11

HendrikAjax +16834

Helemaal mee eens

25-07-2023 00:13

Grouster +1347

Wensenlijst:
- rechter centrale verdediger (x2)
- linksback (x2)
- aanvallende middenvelder
- rechtsbuiten (denk dat Kudus vertrekt)
- spits

Spelers die mogen vertrekken:
- Bassey
- Wijndal
- Sallah-Edine
- Klaassen
- Daramy

23-07-2023 10:21

fc Barcelona_ke +19246

Sutalo
Boselli
Karsdorp
Tagliafico 2.0 (barco is te jong en onervaren, heb liever direct in de basiself!
Spertsyan
Nuamah
Sorluth

23-07-2023 12:59

Ajaxlee +5560

Doe maar:
Kadioglu ipv karsdorp
Ian Maatsen ipv nico
Retegui ipv Sorluth

23-07-2023 13:45

Grouster +1347

Karsdorp mag wegblijven

23-07-2023 14:23

AlexLitmanen10 +14379

Kadioglu en Maatsen zijn onhaalbaar, zucht

23-07-2023 19:51

C14 +22404

@Grouster

2x een linksback en 2x een RCV? Salah-Eddine is al top als je die goed instruëert en neerzet. Daarachter kan je Milovanovic gebruiken, die is voetballend heel sterk voor een CV, speelde in Jong ook prima op linksback. Op RCV inderdaad een meer ervaren topaankoop doen, daarachter Gooijer.

Salah-Eddine nu al afschrijven terwijl ie een prima pot speelde, vrij bizar. Dat het gatenkaas was, kwam door het hele team en trainer die het zo neerzet.

23-07-2023 13:59

Grouster +1347

Ik vind ASE geen verdediger maar meer een middenvelder. In een aanvallende rol of een 5-3-2 systeem kan hij prima renderen. Voor zowel Milovanovic (ik zie hem als CV) als Gooijer geldt dat ze beiden eerst maar eens een volledig jaar in jong spelen.

Ik ben van menig dat er 2 centrale verdedigers gekocht moeten worden. Hato moet je soms rust geven of inzetten als linksback.

23-07-2023 14:32

C14 +22404

Maar waarom moet Milovanovic eerst een jaar in Jong spelen? Dan ga je voor een backup voor Hato, die dus nog jonger of ook heel jong is, of een of andere breedteaankoop, want Hato heeft zijn kans in de basis verdiend in mijn ogen. Die breedteaankoop is dan vast niet beter dan Milovanovic. Geld kan je beter spenderen in mijn ogen.

Het is maar hoe je het ziet inderdaad. Ik zie Ajaxbacks meer als aanvallende spelers, halve buitenspelers, en niet als echte verdedigers die vooral goed moeten kunnen verdedigen.

Spel aan de bal (balvastheid, bal snel veilig naar voren, weinig balverlies dus weinig omschakelen, zo tijd om als team en linies aan te sluiten, waardoor je compact komt te staan, etc) is in mijn ogen ook verdedigend gezien belangrijker dan het verdedigen zelf, in mijn ogen, bij Ajax.

Salah-Eddine heeft lang niet veel gespeeld, nieuwe trainer, nieuw team. Zou de kans moeten krijgen zich in te passen.

24-07-2023 17:41

vandenhaas4 +15080

Een verdediger en een spits. Als je die niet gaat halen, dan gaat het niets worden. Dat zijn sleutelposities en die worden nu niet goed ingevuld.

23-07-2023 10:07

Omar +17166

Haal alsjeblieft een nieuwe rechtsback, wat er nu staat kan toch niet

23-07-2023 09:52

wimdep +1298

Ajax heeft snel een nieuwe spits nodig, eentje die er 25 per jaar inlegt. Heb grote twijfels over Brobbey. Een spits die 90 minuten met zijn kont naar de tegenstander speelt gaat echt niet veel doelpunten maken. Leg de meeste ballen terug op andere zodat deze in scoringspositie komen maar vraag is zitten we hier op te wachten. Destijds als 2e spits achter Haller kwam hij in een goed draaiend elftal, en was het stuk makkelijker, denk dat zelfs Sjaak Swart had kunnen scoren.

23-07-2023 09:49

FissaDeGekste +3374

Toen ik dat wippertje van Dolberg zag dacht ik wel even 'waarom hebben we hem niet gebeld'. Die speelt nu bij Anderlecht, zie maar eens een meer geschikte tweede spits te vinden.

23-07-2023 10:17

Sander31 +7691

Mislintat moet de vertaler aanzetten in de browser en hier mee komen lezen. Worden leuke en haalbare namen genoemd. Ik heb het gevoel dat het zo lang duurt omdat Sven de echte klappers wil maken

23-07-2023 09:35

wimdep +1298

Sven heeft vele maanden de tijd gehad om spelers te benaderen, zie dat het erg lang duurt voordat er vervangers komen. Van Timber wis je het al lang dat hij weg zou gaan, Alvarez vertrekt ook niet onverwacht en dat Kudus weg zal gaan is zeker. Hierop had hij al lang in kunnen spelen. Bij andere clubs staat er vaak binnen 1-2 weken een vervanger, we hebben in elke linie versterking nodig die er direct staan. Dan maar jongens die weinig restwaarde hebben maar wel er direct een versterking zijn. Laat je corebusiness maar even los dan!

23-07-2023 09:32

Okocha078 +13793

Nair Tiknizyan ;Nog een leuke optie als linksback. Speelt net als Spertsyan in Rusland, 24 jaar en ook Armeen. Goede linksback met ook aanvallende kwaliteiten. Staat wel al in de belangstelling van Sociedad en Wolfsburg , schijnt 2.5 geboden en geweigerd te zijn. Denk dat je hem 4 a 5M binnen hebt

23-07-2023 09:30

OwenStevenDalberg +27489

Steijn heeft helemaal gelijk. Het is bijna 2 weken geleden dat Timber bij Arsenal tekende. Daarvoor was het al een paar weken rond. Dan had Mislintat z'n werk al gedaan kunnen hebben. Er had alvast een contract klaar gelegd moeten zijn voor Timber z'n opvolger i.p.v. pas te schakelen (zo lijkt het) toen Timber getekend had. En wellicht kwam er geld vrij voor meerdere versterkingen. Nu ben je weer 2 weken dichter bij de competitie start. Als de verdediging al redelijk op niveau was, dan het je de tijd wel. Maar de verdediging is momenteel ronduit zwak. Zo raak je direct al achterop in de competitie. Vooruit zien is regeren.

23-07-2023 09:03

ProfessorX +19827

Branco , Bella-Kotchap of Mavropanos , Sutalo, Vitik ophalen

Rechts met Sanchez en Rensch is dan nog te doen dus geen hoge nood

Verder achterin Hato , Kaplan , Wijndal , ASE , Aertsen , Bassey 8 man

Middenveld opties genoeg voor dit moment met vd Boomen , Tahirovic , Vos , Taylor, Fitz-Jim, Berghuis , Kudus ,Alvarez , Klaassen
9 man
Bergwijn , Godts , Daramy
Brobbey
Conceição , Waar Berghuis ook kan spelen .
5 man

Keepers om af te maken Rulli Pasveer Gorter 3 man

Selectie nu 25 man waar 23 gezond is financieel.

Veel jeugd spelers 10 spelers onder de 21
3 mogelijke verkopen Bassey , Alvarez ,Kudus

Niet nuttig meer ( klinkt cru ) Wijndal , Klaassen

Meer groei nodig Brobbey , ASE , Rensch , Godts, Conceição, Vos , Taylor ,Aertsen.

Geblesseerd of terugkomend Fitz-Jim , Kaplan ,Pasveer.

Wil ik nog eerst zien Daramy

Zie je gelijk de prioriteit
Spits, rcv , Linksback en rechts buiten

23-07-2023 08:24

ProfessorX +19827

Aanvulling voor spits Retegui Italiaans international speelt bij Tigre Argentinië is 24
Vraagprijs best hoog denk voor 6 a 8 mio op te halen .

23-07-2023 08:30

ajacied91 +466

Onrealistisch. En die spits kost sowieso meer….

23-07-2023 09:44

ProfessorX +19827

Op transfermarkt zie je dat idd maar kijk er eens goed naar die tabel .

Die Engelse clubs kwamen toen knalde die gelijk omhoog dus interesse zakte gelijk .

23-07-2023 10:42

MosesD +14662

Niets aan toe te voegen. Hoewel een goede 10 ook welkom is.

23-07-2023 10:27

ProfessorX +19827

Kudus. VS Spertsyan misschien

23-07-2023 10:43

Yeshyeshyall +10938

Ben er nog niet gerust op. Steijn lijkt wel te zien waar het mis gaat maar of hij het kan fixen is een tweede. Zelfde met Mislintat eigenlijk. Laten we hopen dat ze het niet verkloten

23-07-2023 08:10

Aurelius1 +19722

Zodra trainers gaan bedelen om aankopen is het al een bevret van onvermogen dat ze zichzelf opspelden. Trainers moeten in hun rol blijven en de supporters de illusie voorschotelen dat zij van een stel beperkte voetballers en houthakkers een superelftal kunnen maken. Dat is wat de supporters willen geloven, die leugen moet in stand worden gehouden. Niet dit soort halve bedelarij om aankopen.

23-07-2023 05:15

4xEC1 +7722

Ja, dan hou je jezelf voor de gek en de fans ook, die prikken daar zo doorheen. En dat terwijl iedereen snakt naar kwaliteit spelers. Hoe kun je nou zoiets zeggen?

23-07-2023 07:54

AlexLitmanen10 +14379

Nee, centraal achterin met een 17 en 18 jarige spelen is geen teken aan de wAnd?

23-07-2023 08:06

Bruno04 +15751

Deze week al? Spannend😁

Bram van Polen here we go!

23-07-2023 04:25

DEELM +11891

Ach ja je kunt die die jonkies natuurlijk helemaal niks kwalijk nemen. Een centrum met een 17 en een 18 jarige is eigenlijk gewoon onprofessioneel voor een club als Ajax. Dan heb je de zaakjes niet op orde. Maar ja, Hato is gewoon al verder dan Bassey dus leeftijd zegt ook niet alles. Maar een verdediging met Rensch (20), Aertssen (18), Hato (17) en Salah Eddie (21) is natuurlijk vragen om problemen.

23-07-2023 01:21

Hziyech15 +2197

Dit wordt echt een cruciaal seizoen. Alvarez en Kudus gaan weg en daarna zie ik geen spelers meer die volgend kaar al een groot bedrag op gaan leveren. Het is dus cruciaal om champions league te halen. Zo niet kunnen we wel eens een aantal rampzalige jaren tegemoet gaan.

22-07-2023 23:42

debetweter +10072

Hato en Taylor kunnen nog wel een klapper maken geloof ik. Bergwijn heeft al een mooie waarde. Maar ja, we hebben idd succes nodig.

23-07-2023 05:53

RickyAFCA +1896

Heb het eigenlijk te doen met Steijn en onze Mislintat.. Wat een tering zooi moeten hun oplossen zeg. Ben een voorstander van 433 en aanvallend voetbal zoals elk Ajacied denk ik , maar als ik dit zooitje zo ziet voetballen mag Steijn het achterin wel dichtgooien.

22-07-2023 23:19

debetweter +10072

Waar zou je het achterin mee dicht moeten zetten? We hebben daar te weinig kwaliteit. Ook offer je aanvallend genoeg op, want ajax maakt te weinig doelpunten en krijgt er te veel tegen. Ik denk dat je met 5 man's verdediging te veel opgeeft, dan hebben we gevaarlijkere backs nodig.


Zou je zoiets krijgen?

Bergwijn - Brobbey - Kudus
------ branco -- Tahi ------
Ase -------------- Sanchez
- Hato - aertssen - Rensch-
---------- Rulli ------------

23-07-2023 06:00

Ajax1114 +19393

Tadic, Lucca, Timber, en Alvarez en Bassey zo goed als weg en twee aankopen tot nu toe. Wie nog vertrouwen heeft in de leiding van Ajax moet zich echt na laten kijken.

22-07-2023 23:06

AlexLitmanen10 +14379

Timber en Bassey is pas net rond.

Nu gaat het radertje draaien. Hoop ik toch.

Spertsyan en hopelijk sutalo zijn onderweg. 🤞

22-07-2023 23:14

VoorOnzePloeg +5132

Hoe moeilijk is het: er is geen geld

23-07-2023 02:51

WijZijnAjaxAmsterdam +11630

Tuurlijk is er wel geld. Ze gaan alleen een verstandiger beleid voeren en niet meer zo met geld smijten.

23-07-2023 07:46

vandenhaas4 +15080

Zo'n 60 miljoen schat ik. Maar je hoeft transfers daar niet van te bekostigen, dat weet je wel hè?

23-07-2023 10:05

HarryHarHar +3018

Dan zal je naar de slager moeten voor vers bloed gaan voor een stukje likworst want Mislintat die is in een winterslaap...

22-07-2023 23:03

Nr.10 +111091

Off: ziet iemand het nou eigenlijk nog zitten in Conceicao? Hij maakt op mij altijd zo’n machteloze indruk.

22-07-2023 21:53

Fredschuit1 +1529

Niet altijd, vandaag wel. Maar goed, net aangeschoven. Moet wel een concurrent bij iig.

22-07-2023 21:58

NeeI +107739

Ja, absoluut. Potentiële publiekslieveling.

22-07-2023 22:10

Nr.10 +111091

Ja hij was van het begin af aan geliefd bij het publiek, hij heeft een hoge gunfactor. Klein ventje, knap gezicht, probeert altijd een actie te maken en jaagt soms lekker fel.
Maar als ik er wat neutraler naar kijk, dan vind ik hem behoorlijk tandeloos, en vraag ik mij echt af of hij het überhaupt gaat maken bij ons. Ik bedoel, zijn eerste seizoen was niet bepaald een succes, en dat terwijl de weg naar een basisplaats open lag voor hem na het last-minute vertrek van Antony.

22-07-2023 22:15

Fredschuit1 +1529

Of hij echt een onbetwiste basisspeler gaat worden betwijfel ik ook. Vnml door zijn fysieke aspecten maar denk dat als je als linksback behoorlijk gek word wanneer je eerst 70 minuten kudus op die positie tegen je hebt en daarna een fitte Conceição..

22-07-2023 22:26

Nr.10 +111091

Kudus gaat weg, dus die combo gaan we niet veel zien komend seizoen.

22-07-2023 22:28

NeeI +107739

Eindproduct moet beter. Maar in een elftal dat beter in elkaar steekt, en hij t vertrouwen krijgt, ben ik ervan overtuigd dat hij zich positief gaat laten zien.

22-07-2023 22:29

Fredschuit1 +1529

Ben ik wel bang voor idd. Daarom hoop en verwacht ik ook een 7 erbij.

22-07-2023 22:33

Artemio +31976

Een Amin Younes.

23-07-2023 00:02

jerryisthename +31767

Nr.10...Dankzij de trainers natuurlijk. Die zetten liever anderen op rechtsbuiten vorig seizoen. Desnoods middenvelders. 🙄
Deze jongen heeft geen eerlijke kans gekregen als pure rechtsbuiten.

23-07-2023 01:31

Bruno04 +15751

Vertrouwen heeft echt niks te maken met basis skills missen.

23-07-2023 04:27

Nr.10 +111091

@jerry. Dit vind ik te makkelijk. Je denkt toch niet dat de trainers hem op de bank hadden gezet als hij de kwaliteiten had van een Antony, of Neres? Kansen dwing je ook af met kwaliteit.

23-07-2023 06:44

Dirigent +6864

Ja laten we nog een creatieve speler verkopen, Conceicao! Hoe kan je het nou niet zien zitten in zo een speler?

22-07-2023 22:46

AlexLitmanen10 +14379

Ik vind hem nogal kinderlijk bij het eerste

Maar hij is echt veel te goed voor jong Ajax. Steekt er met kop en schouders bovenuit.

Niet (!) verkopen nu

22-07-2023 23:00

Nr.10 +111091

Wie heeft het over verkopen, Dirigent?

23-07-2023 06:42

vak114 +5538

Vind het een blinde draver,veel drukte totaal geen rendement.

22-07-2023 23:47

AjaxAddicted +2988

Inderdaad. Rent veel, rendement bijna 0. Meer voorzetten en meer doelpunten

23-07-2023 07:29

Bruno04 +15751

Ik ben gematigd enthousiast. Heeft een leuke dribbel en snelheid maar mist ook veel. En in mijn ogen echt basic dingen. Die heeft nog veel ontwikkeling nodig wat mij betreft.

23-07-2023 04:26

Aurelius1 +19722

Nee, komt fysiek tekort en heeft niet de techniek om dat te kunnen compenseren. Klassiek verhaal en weer geen gelukte aankoop van H2.

23-07-2023 05:18

Rockanje23 +37045

Nee, ik vind hem helemaal niks. Vanaf het begin al gezegd dat hij het keffertje van de buren is. Altijd blaffen maar nooit bijten.

23-07-2023 08:35

vandenhaas4 +15080

Ik vind hem na Kudus de beste actie hebben. Zeker in de kleine ruimte. Rendement is nog wel te laag.

23-07-2023 10:06

Fredschuit1 +1529

Zijn er mensen die de gold cup een beetje hebben gevolgd? Vond die Carrasquilla (nummer 8) van Panama echt geweldig. Strooide echt met geweldige passes en speelde enkel vooruit. Moet volgens mij niet heel erg duur te zijn. Speelt bij een middenmotor in de MLS dacht ik.

22-07-2023 21:41

fc Barcelona_ke +19246

weer een middenvelder? nope!

22-07-2023 21:45

Oxxer +163926 moderator

Ik heb liever Karsdorp, wat vind jij?

22-07-2023 22:00

fc Barcelona_ke +19246

we hebben juist nieuwe rechtsback nodig. Rensch kan beetje wat, maar hele seizoen nee

22-07-2023 22:44

Fredschuit1 +1529

Sanchez verkopen, concurrent erbij halen.

22-07-2023 22:46

AlexLitmanen10 +14379

Sanchez verhuren voor mijn part. Ook prima

22-07-2023 23:01

wijzijndebeste123 +163777

Ik ga zo bizar slecht op hoe we er voor staan. Je hebt minimaal 6-7 aankopen nodig (want naast 2x RCV, middenvelder en spits, heb je ook zwakke backs en mis je tevens op rechtsbuiten kwaliteit). Er is echter nog geen 1 speler hiervan binnen terwijl over n kleine 3 weken t seizoen officieel begint. De teksten van Steijn dat spelers niet naar Ajax willen komen zegt mij daarnaast dat t nog niet opschiet en we mogelijk bij B-keuze uit zullen komen. Ben er allesbehalve gerust op iig.

22-07-2023 21:38

Aurelius1 +19722

Je kunt moeilijk dingen gaan forceren hè. Ieder jaar worden er bij Ajax op het laatste moment spelers verkocht en gekocht. Zo werkt het nu eenmaal.

22-07-2023 22:09

Fredschuit1 +1529

Ik kom op max 5 uit mits je Alvarez en Kudus gaat verkopen. Maar dat er her en der nog wat moet gebeuren lijkt me duidelijk.

22-07-2023 22:09

AlexLitmanen10 +14379

-Rulli voldoet
-Rensch kan er mee door. (concurrentie !?)
-Hato is prima
-Branco is prima
-berghuis vorig jaar prima
-Bergwijn komt er echt wel
-Brobbey zie ik nog zitten (concurrentie!?!)

Dan heb je nog Alvarez: die is al vervangen door Tahirovic en Vos. Maar daar gaan we nog voor cashen komende week dus dan kan je weer wat investeren (50%)

Kudus ook prima maar zal nog wel weggaan. 1 op 1 vervangen door een echte rechtsbuiten

Satulo en Spertsyan volgen hopelijk snel.
dan heb je al 10 Posities ingevuld.

22-07-2023 23:06

thelordjoshua +10641

Zou zelfs nog Anass op cvm kunnen zetten met Branco er half naast en dan Barco linksback. Kan allemaal!!! Het Kan aalemaal!!!

22-07-2023 21:22

fc Barcelona_ke +19246

we hebben iemand die direct op de back kan spelen.
Barco (18) weet je niet hoeveel hij aanpassen nodig heb. bovendien speelt hij al maand als de linksbuiten.

22-07-2023 21:46

JoshuaSmits +9381

Wellicht Maatsen in een eventuele deal met Chelsea betrekken?

22-07-2023 21:51

Nr.10 +111091

Salaheddine zal moeten aanpoten als hij wil gaan spelen, geen beste indruk gemaakt vandaag.

22-07-2023 21:55

Fredschuit1 +1529

Allesbehalve.

22-07-2023 22:10

thelordjoshua +10641

Tuurlijk, maar dat kan je niet verwachten na 2 wedstrijden. Heeft deels gespeed vorig seizoen en met name laatste wedstrijden compleet niet.
Verdedigend is hij normalide erg slim, maar je moet scherpte hebben wat wordt gecreëerd door vertrouwen voelen van je medespelers (voetbaltechnisch en op gevoel) en de coach. Geef het wat tijd, bij hem zie je dat hij de basisvaardigheden mooi heeft.
Dat zeg ik niet bij veel spelers, zijn ook wel weer toe aan wat intelligentere spelers.

22-07-2023 23:36

Nr.10 +111091

Hij zit gewoon van het begin af aan bij de voorbereiding, slaat nergens op om de lat zo laag te leggen. Scherpte wordt gecreëerd door een topsport mentaliteit, niet door ‘vertrouwen voelen’ van je coach en medespelers.

23-07-2023 06:49

thelordjoshua +10641

Linksback maak ik mij niet zo’n zorgen om. Gun Anass een kans, anders haal je weer een onnodige zoals Wijndal vorig jaar.

22-07-2023 21:18

Fredschuit1 +1529

Ik zou die rooie linksback van Boca ophalen.

22-07-2023 21:27

thelordjoshua +10641

Barco, ja is een goeie. Maar denk niet nodig met Anass. Laat hem paar weekjes spelen en dat komt goed.

22-07-2023 21:29

Oxxer +163926 moderator

Canelo is in alles beter dan ASE, kan vergelijkbaar met Nico en Martinez scherp verdedigen en voetballend ook niet verkeerd, een typische Argentijnse verdediger, tot hier en niet verder.

22-07-2023 21:37

Oxxer +163926 moderator

In Latijns- Amerika worden roodharigen Canelo = ginger genoemd.

22-07-2023 21:58

MarLuuk76 +3557

Waarom speelt hij nu linksbuiten? Of klopt dat niet. Ik volg niks daar.

22-07-2023 22:25

thelordjoshua +10641

Ik geloof zeker dat Branco een goede is. Alleen waarom niet uit eigen jeugs als het wel kan. Anass heeft iets wat je zelden vind en zeker bij een back. Wat mij betreft gooi je een terrortijger aan de rechterkant.
Dat mensen ASE beoordelen op afgelopen 2 wedstrijden, kan niet. Als je ziet wat die heeft gekund en kan, zie je dat het alles des Ajax is. En dan heeft ie verre van nog zijn beste laten zien. Is echt een type die je vertrouwen moet gunnen en juiste spelers omzich heen nodig heeft.

22-07-2023 23:30

Yeshyeshyall +10938

Mja dit is voor hem wel het moment zich te laten zien natuurlijk

23-07-2023 08:04

Nr.10 +111091

Steijn maakt zich dus wel zorgen om linksback, vind ze blijkbaar allebei tekort komen.

22-07-2023 21:55

thelordjoshua +10641

Dat geeft gebrek aan inzicht weer van Steijn. Bij sommige zie je een bepaalde basis, die je zelden ziet. Dat heeft Anass wel. Net zoals bij Kudus, 2 jaar lang heeft iedereen op Kudus zitten blerren. Anass heeft iets intelligents, iets heel erg des Ajax. En als t uit eigen jeugd kan, scheelt dat alleen maar.

22-07-2023 23:27

Bruno04 +15751

Die bepaalde basis hadden andersen, Fischer etc noem maar op ook.

Ik vind SAE ook nog niet veel bijzonders.

23-07-2023 04:29

thelordjoshua +10641

Andersen en Fischer komen uit een andere cultuur, met andere mentaliteit en zijn hier gekomen rond hun 16-18e, dat is een heeeel ander verhaal. Zo had Dolberg ook een heel verfijnde basistechniek. Het is maar hoe je snapt met individuen om te gaan om ze te laten bloeien, het is een traject.
Andersen vind ik nog een ander verhaal dan Fischer en kan ik mij zo goed ook niet meer heugen. Ook hadden zij vaak laatst blessures, wat ook gekoppelt staat aan je omgeving en psyche.
Het gaat verder dan alleen voetballen, ik vind het jammer dat mensen die diepte niet grijpen. Als iemand een mooie basis heeft, hoe pak je die aan om zich volledig te laten opbloeien?

Kudus net zo’n voorbeeld, hoef ik allemaal niet uit te leggen, heb ik al 2 jaar gedaan, niemand wil er toch naar luisteren, iedereen wil horen wat die wil horen en daarbuiten niet willen snappen. Daarmee richt ik niet specifiek op jou, maar meerendeels AS.

23-07-2023 05:15

Nr.10 +111091

Het ging niet over hun basiskwaliteiten, maar meer over de intensiteit geloof ik. Beetje aanmatigend ook, hoe snel jij dan het oordeel van de trainer die dagelijks met hem op het veld staat, afserveert.
In elk geval, er zal versterking komen daar.

23-07-2023 06:46

thelordjoshua +10641

De intensiteit valt te trainen. Basis, intelligentie, mentaliteit, karakter zijn veel belangrijker, dat zit bij ASE wel goed. Daarop kan je werken en moet je weten daar mee om te gaan. Anass heeft voor afgelopen wedstrijd een zga volle wedstrijd gespeeld met Jong, vergeet dat niet. Dat is best zwaar. Als je richtte op de intensiteit van de laatste wedstrijd ook.

23-07-2023 15:40

Okocha078 +13793

Eigenlijk zou Nico gewoon de ideale aankoop voor op linksback zijn hè. Maatje voor Rulli en de ideale aanvoerder,brengt gelijk de ervaring en gif die we missen. Weet iemand hoe hij het doet bij Lyon?

22-07-2023 21:11

Oxxer +163926 moderator

Sven Stealth heeft 100% betere linksbacks dan Nico in zijn rolodex.

22-07-2023 21:16

Oxxer +163926 moderator

Geld is onderweg, lijkt mij dat hij nu in actie komt, het missen van CL zorgt voor een andere aanpak.

22-07-2023 21:25

Okocha078 +13793

Zou toch Nico erg graag terug zien hoor. Niet alleen om zijn voetballende kwaliteiten, maar ook om zijn persoonlijkheid. Zown gifkikker missen we wel momenteel

22-07-2023 21:35

Oxxer +163926 moderator

Ik snap de bewondering voor Nico, alleen hij wilde heel graag weg, Nederland is niet het einde voor Zuid Amerikanen, als hij een betere zaakwaarnemer had speelde hij nu in Spanje bij een leuke club.

22-07-2023 21:42

Golden Boy +3919

Steijn is tot nu toe een verademing ten opzichte van Schreuder en Heitinga. Is duidelijk over alles. Zet ook gelijk Klaassen op de bank na een dramatische eerste helft. Zegt gewoon eerlijk tegen Bassey dat hij geen basisspeler gaat worden. Zegt dat de kwaliteit op de linksback positie te matig is. Ik weet zeker dat hij tegen Tadic ook gezegd heeft dat hij wel is veel minder minuten ging krijgen. Die heeft eieren voor zijn geld gekozen. Geef die man een paar aanwinsten en tijd en ik geloof erin. Kampioen worden dit jaar wordt uiterst lastig. Maar een plek bij de eerste twee en daardoor CL plaatsing moet wel zeker de doelstelling zijn. Werken aaan een goed team en spelers beter maken. Als je niet voor Ajax wil voetballen is dit je kans om weg te wezen. Ook Kudus. We moeten spelers hebben die met trots spelen met de logo van Ajax op hun borst en die zie zich willen committeren aan een meerjarenplan.

22-07-2023 21:08

thelordjoshua +10641

Over Schreuder kan je dat zeggen, Heitinga niet, die kwam in een periode waar iedereen wegging en hij een beetje als einselganger kwam te staan, was zo’n rommel, dan ben je ook niet helder.

22-07-2023 21:19

Aurelius1 +19722

Dat zei men ook over Heitinga in het begin, dat ie zo duidelijk was ten opzichte van Schreuder.

22-07-2023 22:11

AlexLitmanen10 +14379

Heitinga kwam in een moeilijke periode.

Maakte er het beste van. Wel duidelijk dat John het niet in de vingers heeft. Jammer voor hem dat het zo eindigde, maar iemand moest het hem vertellen. Gaat geen trainer worden voor de top

22-07-2023 23:10

Aurelius1 +19722

Dat is helemaal niet duidelijk, dat maken de supporters ervan, omdat zij verwachtten dat ie beter moest presteren dan Schreuder, terwijl ze allebei dezelfde kwaliteit spelers hadden, en supporters ontkennen dat de kwaliteit van de spelers de prestaties bepaalt en niet de trainer.

Niemand heeft met Heitinga op het trainingsveld gestaan, niemand is aanwezig geweest bij gesprekken met spelers, dus niemand kan er überhaupt een oordeel over vellen. Het is pure speculatie.

22-07-2023 23:50

Ajacider +4915

We hebben Heitinga toch allemaal gehoord tijdens de persconferenties. Denk je dat op het trainingsveld er opeens een andere persoonlijkheid staat met een visie, duidelijke uitleg en prikkelende aanpak? Man ik heb nog nooit een zo'n ongemotiveerd en onkundig Ajax gezien in twee opeenvolgende weken als PSV-Ajax en Ajax-PSV (bekerfinale). 2 weken tijd om de trainen voor één tegenstander, je rivaal en concurrent voor CL. De wedstrijdstats zal ik je besparen.

23-07-2023 19:23

Fredschuit1 +1529

Vond ze bij vlagen wel leuk voetbal zien. Vd Boomen bevalt me tot nu wel. Zou met Taylor op 10 en daarachter met Branco en Tahirovic spelen. Achterin moet er echt wat gaan gebeuren. Voorin zie ik nog het liefst een goede 7 en een spits bij komen aangezien ik denk dat Kudus niet te behouden is.

22-07-2023 21:03

Professor +11136

Steijn wil een spits, middenvelder en twee verdedigers doe er een rechtsbuiten bij en alles gaat goed komen.

22-07-2023 21:02

wijzijndebeste123 +163777

En maak n beetje haast.

22-07-2023 21:32

AlexLitmanen10 +14379

Dat hoeft alleen als kudus vertrekt.. en die gaat natuurlijk ook. Maar dit is ook een verkoop praatje om er geld uit te halen

Net als Sven zei over Timber dat hij het team om Jurrien te bouwen. Iedereen wist wel dat Timber weg wilde

22-07-2023 23:12

Bruno04 +15751

Kudus zelf moet ook gewoon nog 1 jaar willen blijven. Het verleden is het verleden. Hij is nu fit en onbetwist basis speler. Hier voetbalt hij alles als hij blijft. Kan beter nu nog een fantastisch seizoen draaien en zich ontwikkelen hier voordat hij de stap maakt

22-07-2023 21:00

Nr.10 +111091

Hij wil weg.

22-07-2023 21:03

Tadic020 +1888

Het liefst verdedigers op niveau

22-07-2023 20:56

RuffRhythim +24837

Als Steijn het echt zo zegt dan verwacht ik inderdaad het e.e.a. deze week, gaat interessant weekje worden hoop ik.

22-07-2023 20:55

PetrusKeizer +10739

Lees net dat WestHam nu die Palhinha weer te duur zou vinden, en opnieuw naar Alvarez geswitched is?!

22-07-2023 20:53

Mensing +109

Denk dat we op de volgende posities spelers nodig hebben indien niemand vertrekt(realistisch bekekendat je niet iedereen kan vervangen):
Cv: Heb goede hoop dat sutalo dit wordt. Speler die meteen een impuls is op je team en ook wel leiding kan geven denk ik aan iemand als hato. Dure jongen maar voor zover je kan zeggen een zekerheidje die zowel verdedigend als voetballend goed is.
Lb: zou zelf graag sosa van stuutgart hier willen zien. Is ook een Kroaat dus misschien dat de verdediging zo ook wat sneller ingespeeld is op elkaar. Daarnaast jongen die al aardig wat ervaring heeft. Aan de bal erg goed en ook wel een jongen die weet wat er gevraagd word. Denk niet heel goedkoop maar denk dat linksback echt een positie is waar we echt moeten investeren.
Cam; wordt dan spertsyan. Ken deze jongen niet heel goed maar laat me graag verassen.
Spits: Heb hier moeite mee voor wat je gaat. Haal je een spits die er meteen staat en echt de concurrentie aan laat gaan, waardoor brobbey wellicht kan banken, of ga je voor een pinchitter. Zelf zie ik bij brobbey wel specifieke kwaliteiten maar komt het er zelden uit. Toch zou ik eerst een goede cv en lb halen en dan kijken wat het budget toelaat. Misschien een speler als origi

22-07-2023 20:41

GekkeGerrit +1725

Klinkt misschien gek. Maar ik zou een Wout Weghorst niet zo gek idee vinden.

22-07-2023 20:54

Bruno04 +15751

Ik ook niet

22-07-2023 21:00

DulceDesde +369

@ Gekke Gerrit
Bas Dost die is transfervrij

22-07-2023 21:02

Nr.10 +111091

Danny Hoesen ook. Overhalen tot een come-back.

22-07-2023 21:04

GekkeGerrit +1725

Bas Dost vind ik dan net een tandje te laag niveau. Vind im Wout beter.

22-07-2023 21:57

Ajaxlee +5560

Helemaal mee eens en mooie namen (Sutalo, Sosa en Spertsyan). Ik vind Rensch op dit moment ook echt te kort komen en zie graag Kadioglu komen. Verder kun je voor de spits positie denken aan: Retegui, Amdouni, Alejo Veliz. Rechtsbuiten is in mijn ogen ook een must: Lukébakio of Nuamah. En eventueel een talentvolle Rcv, want wie zet je daar neer als Sutalo wegvalt? Niet Aertssen lijkt mij! Dan is Vittek een goede optie. Of terwijl: werk aan de winkel! Zeker na vandaag hoop ik dat het duidelijk is dat we het met deze selectie niet gaan redden.

22-07-2023 21:06

wijzijndebeste123 +163777

Amdouni is helaas al naar Burnley. Was n topaankoop voor ons geweest.

22-07-2023 21:19

thelordjoshua +10641

Als je Nuamah haalt heb je kans dat Kudus blijft. Plus Nuamah is potentieel wereldspeler.

22-07-2023 21:20

robinho12 +175

Als Kudus vertrekt, hoop ik echt dat die jongen van Krasnodar wordt gehaald, want met Taylor op het MV win je de eredivisie (oorlog nogal ongepast gezien de club) ook niet.

22-07-2023 20:33

Altijdindestraat +40076

Branco was positieve uitzondering vandaag
Tahirovic viel prima in gezien alles
Taylor en Brobbey zijn wereldkampioen in kansen verkloten
en Kudus wereldkampioen in buitenspel staan
Conceiçao stelde teleur
Verder missen we kwaliteit achterin
Nog een 10 & 9
En was de uitslag geflatteerd.

22-07-2023 20:32

Nr.10 +111091

Wat ik wel jammer vind aan Tahirovic, is dat hij ook nog zo jong is. Je hebt met Vos al een groot talent voor die positie, dan had ik liever ene wat meer ervaren speler erbij gezien.
Branco is geweldig in de passing, maar heeft echt iemand nodig die hem in de verdedigende arbeid ontlast (had hij ook bij Toulouse), dat kon je vandaag ook zien. Goede speler als je de bal hebt, maar niet als de tegenstander de bal heeft. Ik vind Tahirovic tot nu toe een wat fletse indruk maken, maar die zou die verdedigende taken in principe op zich moeten nemen.

22-07-2023 21:07

Stefansuarez +19014

* Barco

* Nuameh

* Spertsyan

* Sutalo

* Vitik

* spits

22-07-2023 20:22

Altijdindestraat +40076

Zullen we er nu gewoon hamer op slaan, bedoel waarom wachten.

22-07-2023 20:24

Gaza +4390

Vitik moet je asap ophalen voordat ie nog duurder wordt.

22-07-2023 20:39

Bruno04 +15751

Feyenoord had ook interesse zag ik in vitek

22-07-2023 21:01

Gaza +4390

Zullen wel meer clubs zijn! Nu is hij relatief goedkoop.

22-07-2023 21:09

Bruno04 +15751

Mooi rijtje. Wat kost dat ongeveer? Oprechte vraag

22-07-2023 21:01

Stefansuarez +19014

Barco 9 miljoen

Nuameh 13miljoen

Spertsyan 13miljoen

Sutalo 20 miljoen

Vitik 11 miljoen

23-07-2023 10:07

Ajaxlee +5560

*Barco/Sosa

*Nuameh/Lukebakio

*Spertsyan👍🏻

*Sutalo👍🏻

*Vitik👍🏻

*spits: Retegui/alejo Veliz/Amdouni

*rechtsback: Kadioglu

22-07-2023 21:10

Stefansuarez +19014

Amdouni is al naar burnley helaas

23-07-2023 10:06

Okocha078 +13793

Gewoon zsm afscheid nemen van Kudus, Alvarez, Sanchez, Daramy Klaassen en Wijndal. Als Sutalo en Spertsyan echt komen lijken me dit echte versterkingen. Nog wel veel werk aan de winkel dan. Sowieso een spits, op Alleen Brobbey kunnen we niet rekenen, rechtsbuiten, linksback en een extra cv. Achter Rensch hebben we dan ook niets, of we moeten Fitz-Jim omturnen.als we naast 2 bovengenoemde ook nog Barco, Nuamah , Akor Adams en bv Mbuyamba kunnen halen hebben we weer een leuk team staan

22-07-2023 20:21

Muddy +2437

Hoop dat ie Kudus weet te overtuigen nog een jaar of twee te blijven. Lijkt me voor hem ook beter dan dat ie naar Chelsea gaat. Als je het moeilijk hebt met banken moet je zorgen dat je de beste bent, dat is bij Ajax wat makkelijker.

22-07-2023 20:18

Danielson +50329

Over twee jaar loopt ie gratis de deur uit, dus nou nee..
Voor 45M+ altijd verkopen.

22-07-2023 20:20

fc Barcelona_ke +19246

Ajax moet snel versterken dan misschien wil Kudus toch nog jaar vlammen bij ons maar wel contract verlengen, dubbel salaris geven en nummer 10 geven

22-07-2023 20:21

Nr.10 +111091

Kudus wil weg, daar is hij heel duidelijk over.

22-07-2023 20:26

AFCAWormerveer +4449

Dubbel salaris ? We moeten toch juist bezuinigen. Laat al die gasten die weg willen lekker gaan, tegen een goede prijs uiteraard.

22-07-2023 22:24

Gaza +4390

Per direct Kudus verkopen svp!
Is geen teamspeler.

22-07-2023 20:40

Flipper33 +6826

Vers bloed erin oud bloed eruit

22-07-2023 20:15

BakkalBijter +11634

Hoe speelde Tahirovic vandaag? Potentieel basisspeler?

22-07-2023 19:59

hetgroteajax +659

Als hij de bal had speelde hij wel graag tussen de linies, gaf ook een goede bal, dat bijna tot een doelpunt leidde. Verder wel onzichtbaar.

22-07-2023 20:00

Danielson +50329

Zeker. Mensen die hem vergelijken met Opperkneus Grillitsch begrijpen er weinig van.

22-07-2023 20:21

WantAmsterdam +116101

Ik vond hem de eerste 20 minuten toen hij erin kwam echt goed spelen, zoekt altijd de oplossing vooruit tussen de linies en handelde snel. Lijkt wel degelijk een goeie voetballer te zijn.

22-07-2023 20:23

Nr.10 +111091

Ik vind hem nog niet veel indruk maken, maar hij zal zeker potentieel basis zijn, want we hebben geen andere 6. Branco op 6 wordt geen succes. Vos is zijn enige concurrent als Alvarez straks is verkocht.

22-07-2023 21:09

Lunsdale +6314

Het zegt denk ik een hoop dat hij nog geen definitieve aanvoerder heeft benoemd, waar Klaassen gezien zijn achtergrond en ervaring normaliter een logische keuze is.

Zou hij gezien worden als basisspeler dan had hij de band weer gekregen. Nu laat Steijn het nog in het midden, ik vermoed daarom (en hoop) dat Klaassen niet gezien wordt als basisspeler. Dat zou te maken kunnen hebben dat Berghuis op zijn positie komt of er daadwerkelijk een nieuwe '10' komt.

Stiekem hoop ik dat Nico terugkomt. We missen zijn mentaliteit, tevens ook de ideale (nieuwe) leider voor dit nieuwe Ajax.

22-07-2023 19:56

Danielson +50329

Dat laatste zou geweldig zijn, maar ik zie het niet gebeuren.

22-07-2023 20:22

vandenhaas4 +15080

Steijn heeft ook laten weten ontevreden te zijn over Wijndal en Salah Eddine. Hij is wel lekker duidelijk.

22-07-2023 19:53

Danielson +50329

En terecht. Was een geitenkaas links achterin.

22-07-2023 20:22

Goudhaantje89 +5425

Voor Kudus moeten ze echt een hele goede vervanger halen

22-07-2023 19:45

Danielson +50329

Vind die maar eens. Dat is het grote probleem deze zomer.

22-07-2023 20:23

jeffrey_van_der_sluis +30391

Met Sutalo als RCV en Spertsyan op 10 ben je al een heel eind. Ziyech op rechtsbuiten?

22-07-2023 19:38

Rust +1188

Er is de afgelopen 1,5 jaar zoveel mis gegaan bij Ajax da's ongelofelijk. Mislintat en Steijn moeten nu echt verschrikkelijk veel puin ruimen. Onder moeilijke omstandigheden. Dat doen ze met open vizier. Alles wordt uitstekend gecommuniceerd met de pers en ze staan achter hun besluiten. Dat is na al die jaren van tenenkrommende stilte voor mij werkelijk een verademing. Deze, en anderen, werken nu keihard aan een herkenbaar en beter Ajax, het gaat goed komen!

22-07-2023 19:34

Adam24 +39110

Dat is zeker zo en we moeten de verwachting misschien een beetje bijstellen. Het puin gaat immers niet in één seizoen volledig geruimd zijn.

22-07-2023 19:37

MosesD +14662

Eens. Alles wat Mislintat zegt en doet is helder. Ook de staff bevalt me. Nu nog 4 of 5 spelers erbij.

22-07-2023 19:39

OuweDibbes +11864

Ja alleen de saneringsactie moesten we lezen in de telegraaf.. zo open communiceerde Ajax niet...

22-07-2023 20:31

robertomalone +1185

Je kan wel open communiceren en achter je besluiten staan, maar je besluiten passen niet bij een topclub als Ajax met zijn specifieke voetbalvisie. Als je de grootste exponent van de middelmaat aanvoerder maakt, dan snap je helemaal niets van de geest van Ajax. Als je vervolgens een zwaar overschatte Taylor laat starten, dan begrijp je dat eigen jeugd geen doel op zich is. Eigen jeugd die een meerwaarde heeft voor het elftal is dat wel.

22-07-2023 22:34

PaulEast +7876

In hemelsnaam. Waar is al dat geld gebleven. Waarom wordt juist nu niet de portemonnee getrokken?? En nu niet met smoesjes als geen CL inkomsten. Die zijn al door de Timber transfer afgedekt. Waarom pakt Ajax niet door??

22-07-2023 19:34

Skuuker +30

Overmars heeft in het verleden aangegeven dat Ajax begroot op CL. Daarnaast moesten ze voor 40/50 miljoen verkopen om op groene cijfers uit te komen. Hoe dit verder boekhoudkundig zit weet ik ook niet, ik vraag me ook af of we niet van ons EV kunnen snoepen

23-07-2023 00:14

Harrier Du Bois +38756

Nou, ik hoop het met je Steijn. Het middenveld heb ik nog wel vertrouwen in, mits juiste opstelling, als de vleugels zo blijven met Bergwijn en Kudus ook wel. Maar de probleem posities zijn voor mij de spits (Brobbey is ten opzichte van een jaar terug in niks beter geworden) de back positie met Rensch (eigenlijk idem dito als je objectief kijkt) en natuurlijk de rechter centrale verdediger, waar momenteel niet eens iemand voor is.

Verder krijg ik mijn twijfels bij Rulli, soms heel gedegen en goed, maar vaak onzeker en ik denk dat de communicatie tussen hem en verdediging niet optimaal is, er gebeuren soms komische foutjes. Dan heb ik me twijfels bij Chico, ook niet beter geworden en nog steeds heeft hij hele beroerde passjes en schoten, dat hij een Messi achtig spelertje is.. ik lach er behoorlijk om ondertussen. Natuurlijk zal hij nog ontwikkelen en leuke dingen laten zien in de toekomst, maar we zijn geen liefdadigheidsinstelling, het houdt een keer op als je niks levert.

Over de 10 positie heb ik al genoeg gezegd, ik vind Davy een topgozer, maar het kan echt niet. Vandaag liep hij Brobbey in de weg en als Brobbey wel de bal had, rent hij weg (alsof Brobbey opeens een pass á la Branco tovert uit z'n slof).

22-07-2023 19:30

WantAmsterdam +116101

Tja, heeft kwa lichaam en bewegingen wel wat weg van Messi, is alleen op dit moment 20 klassen (minsten) minder.

22-07-2023 20:32

Rymesyt +7924

Vergeet ook de linksback niet, Salah-Edinne heeft nog niet laten zien daar een basiswaardige speler te zijn en Wijndal al helemaal niet.

22-07-2023 21:31

TontoKarnaggel +42506

Sorry voor mijn pessimisme en ik hoop van harte dat ik het fout heb maar ik zie het bijzonder negatief in.
Eigenlijk vanaf het moment dat we besloten voor Steijn als nieuwe trainer te gaan verwacht ik er weinig van. Niet eens omdat Steijn nou een hele slechte trainer is ofzo maar meer omdat ik in zijn aanstelling een stuitend gebrek aan ambitie, visie of durf zie. Als je jezelf tevreden stelt met een trainer die in 15 jaar trainerschap eigenlijk niemand ooit is opgevallen door zijn visie of spelwijze maar slechts aanneemt vanwege 1 seizoen waarin alles toevallig even op zijn plaats valt, zegt dat wat mij betreft alles over je eigen visie en ambitie. Blijkbaar is middelmaat voldoende tegenwoordig, iets wat je bv ook terug ziet in het maar kansen blijven geven aan spelers als Klaassen en Rensch. Tuurlijk gaan wij nog wat nieuwe spelers halen maar reken maar niet op kanonnen of juweeltjes maar meer op een spelertje van een spaanse middenmoter of een spits die bij pakweg fiorentina net buiten de boot valt. Graag lekker voordelig het liefst. Als je je brood (Steijn) in de uitverkoop bij de Aldi haalt ga je geen truffelpatè bij de patteserie in de P.C. Hooft halen om er op te smeren verwacht ik...

( en nee, ik pleit helemaal niet voor veel en dure aankopen, liever niet zelfs, maar bezuinigen op je trainer is wel het minst verstandige wat je kan doen en is een voorbode op wat komen gaat )

22-07-2023 19:29

MosesD +14662

Steijn viel wel degelijk op. Deed het bij elke club (behalve NAC) uitstekend. Praat ook altijd heel helder over voetbal. Met Maduro hebben we het grootste trainerstalent binnengehaald. Er komen heus nieuwe spelers. Vorige jaar rond deze tijd waren ee ook nog maar2 of 3 nwe spelers. Maar ik ga liever voor kwaliteit dan kwantiteit.

22-07-2023 19:43

TontoKarnaggel +42506

Wees eerlijk, wie zei vorig jaar rond deze tijd: "We moeten die Steijn nemen, das pas een goeie trainer". Helemaal niemand toch? En dat had een reden. Maar omdat hij nu per ongeluk bij ons rondloopt is het opeens een topper ofzo?
Waren we voor een trianer met potentie gegaan had ik iig geweten dat we ergens aan gingen bouwen ( zonder enige garantie dat dat goed zou uitpakken nantuurlijk maar iig de intentie ) Nu zie ik eigenlijk alleen een periode van "op hoop van zegen" aankomen eigenlijk....

22-07-2023 19:56

MosesD +14662

Ik heb Steijn altijd een interessante en goede trainer gevonden. Ik linkte hem idd niet direct aan Ajax, ondat ik verwachtte dat men voor n buitenlander ging. Maar als ik een lijstje met 5 Nederlandse trainers had moeten maken die haalbaar zijn en kwaliteiten hebben, dan had Steijn erbij gestaan. Maduro stond ook op een lijstje, maar dan van assistenten.

22-07-2023 20:03

TontoKarnaggel +42506

Tsja, ik heb Steijn altijd een zo'n typische 13 in een dozijn trainer gevonden, en als ik terugkijk hebben we als Ajax eigenlijk alleen echte successen gekend met bijzondere trainers. Michels, Cruijff, van Gaal, Ten Hag. Tuurlijk kunnen we kampioen worden met Steijn, dat konden we immers ook met een Aad de Mos of een ronald koeman. Maar voor het echte succes, de seizoenen waar we 10 jaar later nog over praten, is meer nodig. Een uitzonderlijke trainer bv, en sorry, dat zie ik niet in Steijn. En aangezien ik vind dat Ajax verplicht is om iig wel op die bijzondere jaren te mikken vind ik het bijzonder teleurstellend dat ze settelen voor iemand als Steijn...

22-07-2023 20:22

Harrier Du Bois +38756

Had het ook wel eens over Steijn met maten of zelfs met me ma, die zag al dat ie een redelijke coach was destijds, natuurlijk begreep ik het op het moment minder, maar eigenlijk best logische keuze hoor. We zijn geen A merk momenteel door geen CL en een selectie die vergeleken met 2 á 3 jaar terug bijna compleet weg is.

En van Gaal had pas een groots cv zeg, 2 keer assistent. Poeh

22-07-2023 20:25

WantAmsterdam +116101

Ik vond TH voor Ajax ook niet zo bijzonder. Van Gaal was nooit hoofdtrainer voor Ajax, net als Cruijff. Michels alleen van Amateurs.

22-07-2023 20:34

MosesD +14662

Tja, dan kijken we anders aan tegen de trainer Steijn. Hij komt net als van Gaal en Michels uit het onderwijs, praat zeer helder over het spelletje en kan hard en uitgesproken zijn. Eerlijk ook. Zie nu tegen Bassey en de genadeloze (terechte) kritiek op Wijndal. Zijn CV is dan weliswaar niet indrukwekkend, maar Michels en van Gaal stapten in zonder veel ervaring, evenals JC trouwens. Maar de laatste was natuurlijk bijna mytisch. Een van de betere trainers van Ajax vond ik trouwens Morton Olsen. Ook een wat grijze muis wellicht, maar een enorme vakman. Ik vind nog altijd dat het beste voetbal in de Arena onder hem is gespeeld. Ik luister graag naar Steijn. Dat had ik wat minder met ten Hag, die ik soms ook niet een goed verstond.

22-07-2023 20:36

TontoKarnaggel +42506

#WantAmsterdam/zcmrsk: Ik heb het ook niet over indrukwekkende CV's, ik heb het over potentie. Van Gaal, Michels, Ten Hag, allemaal trainers zonder CV maar met zichtbare potentie nog voor ze Ajax 1 gingen coachen. Ik had bv wel vrede met een Dave Vos gehad (want potentie) die nog helemaal geen CV heeft. Het lijkt mij gewoon sterk dat iemand na 15 jaar volkomen anonimiteit opeens een natuurtalent blijkt te zijn....

22-07-2023 20:59

MosesD +14662

Nou ja, laten we het erop houden dat van Gaal, Michels en ten Hag met de huidige selectie ook geen kampioen zouden worden.

22-07-2023 21:11

401Middenweg401 +6025

Steijn zit er alleen tot het tijd is voor Hedwiges om het over te nemen. Zoals Van Gaal het ook echt even nodig had om in de luwte van Beenhakker te werken.

22-07-2023 22:07

robertomalone +1185

Dan moet hij bij de NOS gaan werken. Zijn voornaamste capaciteit moet niet zijn dat hij zo lekker over voetbal kan lullen. Zijn toegevoegde waarde moet een absolute winnaars/topsport cultuur kweken, waarbij de beste voetballers het best tot hun recht komen en dat alles binnen de voetbalvisie van Ajax. En daar snappen Steijn en Mislintat niks van.

22-07-2023 22:39

MosesD +14662

Ze doen het tot nu toe uitstekend. En waaruit blijkt dat de heren niks van de voetbalvisie v Ajax begrijpen? Mislintat doet alleen maar goeie dingen.

22-07-2023 22:41

Aldek +5085

Volledig eens met je redenering en gevoel … helaas. Begrijp hier ook weinig van

22-07-2023 20:44
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.