[Update] Mislintat bevestigt akkoord; 'Bassey staat niet te springen om overstap te maken'

door NielsOpdam 931

Bron Voetbal International; Fabrizio Romano

[Update] Mislintat bevestigt akkoord; 'Bassey staat niet te springen om overstap te maken'

door NielsOpdam 931

Bron Voetbal International; Fabrizio Romano

Laatst geüpdatet

Ajax en Fulham zijn akkoord over een transfer van Calvin Bassey, zo meldt Voetbal International. De Engelse club betaalt zo'n 21 miljoen euro voor de Nigeriaanse verdediger. 'In de deal is ook een doorverkooppercentage opgenomen', weet het medium te melden.

Voetbal International schrijft dat de Amsterdammers en de Londenaren zaterdag tot een akkoord kwamen. Fulham meldde zich eerder deze week met een openingsbod van zeventien miljoen euro bij Ajax. In de daaropvolgende dagen zijn de clubs tot elkaar gekomen.

Vorig jaar nam Ajax Bassey over van Rangers FC. De Amsterdammers betaalden destijds 23 miljoen euro voor de centrale verdediger. Deze overeengekomen transfersom nadert zo het aankoopbedrag van vorig jaar. 'Door een afgesproken doorverkooppercentage kan Ajax in de toekomst nogmaals aan Bassey verdienen', besluit het medium.

'Bassey gaat volgende week tekenen bij Fulham'

Nu de clubs een akkoord hebben bereikt, is het woord aan Bassey en zijn management. Eerder deze week wilde de verdediger niet weg uit Amsterdam, omdat hij voor zijn kans bij Ajax wilde gaan. Nu lijken de kaarten anders te liggen. 'Omdat hij van Ajax te horen heeft gekregen dat de club hem graag verkoopt. Nu er een deal ligt tussen Fulham en de Amsterdammers is het aan Bassey om persoonlijk rond te komen', besluit Voetbal International. Volgens transferexpert Fabrizio Romano is Bassey met Fulham echter al akkoord over een deal voor de langere termijn. 'Hij gaat volgende week tekenen.'

Update - 11.45 uur (22 juli 2023) - Mislintat bevestigt deal met Fulham; 'Bassey staat niet te springen om overstap te maken'

Ajax en Fulham zijn akkoord over een transfer van Calvin Bassey, zo heeft directeur voetbalzaken Sven Mislintat bevestigd aan ESPN. Waar transferexpert Fabrizio Romano eerder meldde dat Fulham en Bassey ook akkoord zijn over een contract, meldt het Nederlandse medium nu anders. 'Volgens de zaakwaarnemer van Bassey is het nog maar de vraag of dat akkoord er überhaupt gaat komen, omdat Bassey niet staat te springen om een overstap naar Engeland te maken', schrijft ESPN. De verdediger wil nog steeds voor zijn kansen bij Ajax gaan.

De Telegraaf schrijft verder dat trainer Maurice Steijn Bassey zaterdagmiddag aan de kant houdt tijdens het oefenduel met Anderlecht. Hij zou sowieso niet starten, maar nu de clubs akkoord zijn 'wordt er ook als invaller geen risico met hem genomen'. Daarnaast weet het medium te melden hoe het nieuws van het akkoord tot de verdediger kwam. 'In het spelershotel in Brussel werd Bassey zaterdagochtend na het ontbijt door directeur voetbalzaken Sven Mislintat op de hoogte gesteld over het akkoord tussen beide clubs.'

Ajax heeft zijn nieuwe thuisshirt gepresenteerd. Bestel hier het nieuwe thuisshirt voor het seizoen 2023/24!

Lees meer over:
Plaats reactie

Bijlmerboy93 +2521

Dit is gewoon een onderhandelingstactiek van kamp Bassie voor een hoog salaris.

22-07-2023 17:34

3sterren +20205

Precie …

22-07-2023 17:55

Bruno04 +15735

Nouja niet alleen. Die jongen was oprecht zo blij om bij ons te spelen ik snap ook wel dat hij baalt. En zoals in zijn docu te zien heeft ie overal te horen gekregen vroeger niet goed genoeg te zijn waarna hij daarna zich zelf bewezen heeft. Dus ook dat zal bij hem meespelen dat hij graag wil slagen bij Ajax.

22-07-2023 22:02

MNJ7 +8671

Hopen we…

22-07-2023 22:07

Heldhaftig +11443

Strijder move, blijf maar lekker dan. Speel ze er allemaal uit.

22-07-2023 17:25

WeirdAJAX +12120

Aardige gast. Maar 21 mln voor een jongen die de dozen niet van z'n schoenen weet te krijgen is ongelofelijk.

22-07-2023 17:11

Yeshyeshyall +10926

Ha als Bassey gaat dwarsliggen wordt hij de minst populaire Ajacied ever. Niet presteren en wel weigeren te vertrekken

22-07-2023 16:39

Sti Jn +3101

Dat hebben toch al heel veel niet presterende Ajacieden gedaan (met als verschil dat die nooit meer konden verdienen elders).

22-07-2023 16:49

Yeshyeshyall +10926

En met het verschil dat die goed voetbal op de mat wisten te leggen

22-07-2023 16:53

Sti Jn +3101

Ik doel op alle mallejaannen en sahas van deze wereld.

Wat Onana heeft geflikt vind ik veel erger. Dat was gewoon Ajax naaien.

22-07-2023 19:13

Yeshyeshyall +10926

Oh ja die was ik vergeten :)

22-07-2023 19:17

TheSpecialOne +8850

Spreek voor jezelf alsjeblieft. Hij doet niets verkeerd, Ajax des temeer.
Steijn en Mislintat hadden binnen een week van training al gezien dat Bassey niet goed genoeg is voor Ajax. Ik vind niet dat Bassey een echt eerlijke kans heeft gekregen van Ajax. Nee, In plaats daarvan was Herr Mislintat letterlijk verblind door de miljoenen die Fulham op tafel wilde leggen voor Bassey.

23-07-2023 03:40

jerryisthename +31712

Was je erbij dan, SpecialOne?
Mischien speelde Bassey wel redelijk in de eerste week, waardoor ze het toch nog even aan wilden zien en is hij steeds slechter gaan spelen met als dieptepunt die enorme flater tegen Shaktar. 😉 Wat echt niet kan bij een topclub als Ajax. Dat was echt enorm lelijk, hoor.
Die jongen was en is gewoon NIET GOED GENOEG.

23-07-2023 08:54

NipeB +15790

En wat we overhouden wel? We speelden gisteren met een defensie van 17-20 jarigen. Om je kapot te schamen. Lieten zich ook kinderlijk eenvoudig uit elkaar spelen, weten niet hoe ze moeten lopen, wanneer instappen en doordekken en wanneer niet. Je hebt een compleet nieuwe verdediging nodig. Hoe heeft het zover kunnen komen? Ook Hato gaat zich alleen goed ontwikkelen als er een ervaren verdediger die de verdediging kan leiden bij komt. Anders stokt ook zijn ontwikkeling.

23-07-2023 09:07

TheSpecialOne +8850

Volgens mij was het geen doelpunt. Toch?! Je kan dingen ook erger maken dan ze zijn. Kijk gewoon naar de simpele feiten en niet wat jij in fantasie ''ziet''. En waar waren zijn teamgenoten om de bal naar toe te kunnen spelen? Die stonden natuurlijk weer allemaal in een kluitje voorin te wachten om zelf een doelpuntje te kunnen maken.
Hopelijk word jij niet meteen ontslagen door je leidinggevende als jij ooit een foutje/blunder maakt.
Die jongen wordt van alle kanten onheus belaagd.

23-07-2023 14:13

MarcHogervorst +35302

Mwa, kan er wel meer opnoemen hoor. Recent Labyad bijvoorbeeld.

23-07-2023 09:17

Ajax27 +19086

Waarom? Ajax heeft hem een 5-jarig contract gegeven. Als zij blijkbaar een fout hebben gemaakt en 'm na 1 jaar aan de kant willen schuiven... niet zijn probleem toch. Hij zal denken, steek energie in me... maak me beter en dan zal ik laten zien dat ik van enorme waarde kan zijn.

Kijk naar Frenkie vorig seizoen, wilde ze ook vanaf bij Barcelona. Hij zei gewoon... ik ga niet, ik bewijs dat ik van grote waarde ben. Xavi begon door hem een paar keer op de bank te zetten, maar zag waarschijnlijk dag in, dag uit op de trainingen dat Frenkie een belangrijke spil was. En zo geschiedde...

Of kijk naar onze geliefde 'harde' Bogarde, HET voorbeeld voor jonge verdedigers blabla. Hij kreeg een 4-jarig contract met 2,5 miljoen salaris per jaar. 10 miljoen in totaal. Kort erna nieuwe trainer die niets in hem zag. Maar Bogarde zei, het is goed met jullie... als jullie van me af willen, dan wil ik 10 miljoen. Die kreeg ie niet direct. Dus hij heeft daar 4 jaar gezeten, nagenoeg geen wedstrijden gespeeld maar wel 10 miljoen rijker.

De vergelijking gaat erover dat je iemand een contract aanbiedt als club. Daar zitten risico's aan. Je biedt 4-5 jarige contracten aan zodat je de speler voor zoveel mogelijk geld kunt verkopen. Maar soms werkt het ook de andere kant op. Kom je erachter dat het een miskoop is. Een dure, met een flink salaris. Maja, dat is het probleem voor de club, niet voor Bassey. Zijn droom is om te slagen bij een club als Ajax.

Dus nee, iedereen met een beetje gezond verstand begrijpt dat Bassey niet de schuldige is als hij besluit te blijven.

24-07-2023 11:13

debarbaar +8219

Dus, Fulham biedt minder salaris aan Bassey dan Ajax? Dat krijg je wanneer je zijn eigen zaakwaarnemer de onderhandelingen voor de client en voor Ajax laat doen. Het was altijd a van de ratten besnuffeld dat de zaakwaarnemer van Schreuder en Tadic de vrije hand kreeg maar dat jij ook zijn eigen spelers binnenbracht en aan beide zijden van de tafel onderhandelde was lachwekkend.

22-07-2023 16:26

AFCAjaxMidNineties +12682

Hier krijgen we nog zoveel geld voor?? Hilarisch!!! En goed voor Ajax.

22-07-2023 16:24

JantjeBeton +2977

Eerst maar eens zien en dan... ;-)

23-07-2023 00:52

NipeB +15790

Goed? Je maakt misschien net geen verlies en je houdt er dus niks aan over. Zie echt niet wat daar hilarisch aan is. Gewoon een afgang van een speler die weliswaar aan de bal heel matig is maar beter kan verdedigen, in duels sterker is dan wat er nu allemaal mag spelen aan tieners.

23-07-2023 09:10

AFCAjaxMidNineties +12682

Als je goed leest houdt het in dat Ajax door de verkoop van hem nieuwe versterkingen kan halen. Meerdere dus. Beter voor iedereen!

23-07-2023 15:43

NipeB +15790

Ik lees goed, maar het is zeker niet door Bassey dat Ajax iets kan kopen. Er is een budget van ca 20 miljoen en er valt steeds meer salaris vrij. Bassey zelf speel je gewoon quitte, meer niet.

23-07-2023 15:48

AFCAjaxMidNineties +12682

Ja okay. Als je het zo stelt heb je gelijk. Maar er is meer dan geld zat. Kopen nu!

23-07-2023 17:50

NipeB +15790

Eens hoor, we kunnen echt niet afhaken nu. We moeten in ieder geval tweede worden. Helse klus als je ze gisteren ziet spelen. Meeste spelers zo ontzettend veel minder dan we gewend zijn. Vond alleen positief dat ze meer energie in de wedstrijd legden, maar ja, daar win je dus ook niet mee van de nummer 11 in België.

23-07-2023 19:32

Spielmacher +10683

Leuke gozer maar gewoon niet goed genoeg. 21miljoen zou een geweldige deal zijn. Daarna vandaag nog Sutalo halen en een goede spits huren in de PL voor een jaar om te zien hoe Brobbey vordert en niet al teveel risico te lopen.

22-07-2023 16:13

TheRiviera +5476

Teleurstellende uitkomst. Kijkend naar het feit dat Ajax nu nauwelijks geen opties voor centraal achterin heeft is het een slecht idee om Bassey te verkopen voordat aankopen zijn gedaan. Daarnaast had ik Bassey sowieso nog wel een kans gegund. Het is lastig om een speler te beoordelen in een seizoen waarin heel het elftal slecht draait en je ook de verkeerde trainer voor de groep hebt staan.

In alle eerlijkheid denk ik dat Fullham hier een goede slag me slaat. We weten allemaal hoe de transfermarkt werkt tegenwoordig. Hij hoeft maar 1 seizoen goed te spelen bij Fullham en een grotere club uit de PL legt minimaal 40 a 50 miljoen voor hem neer.

Daarnaast is het ook wel grappig dat Ajax continue word geprezen voor hun technische manier van voetballen maar de club kan zo te zien spelers niet van de juiste training voorzien om technisch beter te worden. In plaats daarvan moet een verdediger voetballend al sterk aan de bal zijn anders houd het op.

Een vertrek van Bassey geeft me juist meer zorgen dan zekerheid.

22-07-2023 15:32

80HD +1550

Je moet van die gek af, die bakt er geen hout van

22-07-2023 16:32

Danielson +50248

Uitstekende post. Volledig mee eens.

22-07-2023 20:55

MichelAngelo66 +22222

Je alinea over spelers beter maken ben ik het wel mee eens. Heeft echter wel een grens. Bassey is wel erg onstuimig.

Verder gaat Sjax wel profiteren van die 40-50 miljoen zoals jij die noemt. Doorverkoop percentage is een goede zet.

Daarnaast…. Er is geld nodig voor directe versterking. Bassey duurt nu te lang.

22-07-2023 21:16

TheRiviera +5476

Doorverkoop percentage zal liggen tussen de 10 - 15% en dat is nou niet echt iets om warm van te worden. Het is leuk dat de club daar mee de volledige aankoop bedrag op ten duur kan terug verdienen maar dan is 40 tot 50 miljoen vangen voor Bassey toch aantrekkelijker.

Je moet realiseren dat Ajax komend seizoen op 3 fronten actief is. Je posities moeten minimaal dubbel bezet zijn. Daarnaast is Bassey een multifunctionele verdediger die zowel linksback als links centraal kan staan.

Je hebt ( als we Bassey niet meerekenen )
Wijndal, Salah-Eddine als linksbacks.
Hato, Kaplan voor links centraal.
Niemand voor rechts centraal
Rensch, Sanchez als rechtsbacks.

Als Bassey blijft hoef je alleen twee verdedigers te halen voor rechts centraal. Een topper en een backup. Als je Bassey verkoopt moet je mogelijk 4 spelers halen omdat Wijndal en Salah-Eddine geen betrouwbare kandidaten zijn voor linksback en Hato en Kaplan ook geen zekerheden zijn voor links centraal.

Met Bassey erbij hebben de speler meer concurrentie en je hebt meer opties.

23-07-2023 03:20

Babangida83 +23843

Technisch beter worden, dat hebben we bij Alvarez gezien. Dat kan Ajax echt wel. Het probleem bij Bassey is mentaal, namelijk zijn handelingssnelheid. Hij raakt in paniek als hij opgejaagd wordt, omdat hij niet op zijn techniek vertrouwt.

Verder kan een club een bankzitter van 2.1 miljoen zich niet permitteren. Hato past veel beter bij Ajax. De kans dat hij die uit de basis gaat spelen, is minimaal. En dan hebben we nog wat spelers daar ook weer achter.

22-07-2023 21:41

TheRiviera +5476

Zover ik weet loopt er ook een mental coach bij Ajax. Dus ook de mentaliteit van Bassey kan aangepast worden maar als de club het vertrouwen in de speler na 1 seizoen al opgeeft dan is dat wel teleurstellend.

Daarnaast heb je geen serieuze opties meer. Ondanks dat Hato het goed doet is hij nog maar een talent. Je kan niet verwachten dat hij op 17 jaar oud al een dragende kracht word verspreid over 3 fronten. Het pakte goed uit met De Ligt maar dat is geen zekerheid voor Hato. Daarnaast heb je nog Kaplan maar die heeft een heel seizoen niet gespeeld. Voor rechtercentrale verdedigers zijn helemaal geen opties meer.

Dat Ajax zo graag Bassey wilt verkopen ruikt als paniek. Ze weten nu dat ze minimaal verlies kunnen maken op hem en willen hem daardoor zo snel mogelijk kwijt. Ik betwijfel of dit ook het geval was geweest als Ajax een goed seizoen had gedraaid.

23-07-2023 02:51

jerryisthename +31712

Allemaal leuk en aardig, maar wij zijn wel Ajax, de grootste club van NL en een Top 15 club in Europa. Niet realistisch dus. We zijn geen Heerenveen ofzo...😂
Je moet wel een minimaal technisch niveau hebben om bij Ajax te kunnen spelen. Wat Bassey aan techniek laat zien is om te janken en heb ik mijn hele leven bij Ajax nog nooit gezien, hoor...🙄
Ik heb een paar wedstrijden gezien dat hij zelfs in één wedstrijd meerdere malen bij de zijlijn de bal onder zijn voet langs liet rollen over de zijlijn(!). 😯 Kan echt niet...haha. Dieptriest als profvoetballer bij Ajax.
Als hij in een team had gespeeld zoals in 2019, dan was het contrast nog groter en viel hij juist nóg meer op qua gebrek aan techniek, de basis van een goede profvoetballer. Alvarez heeft wel iets meer techniek dan Bassey, hoor. Maar dat is ook niet zo moeilijk. Bassey ga je echt niet beter maken.
Ik geloof gewoon niet meer in die jongen en de mensen bij Ajax die er meer verstand van hebben ook niet meer. Dus het is klaar. Accepteer het nou maar.

23-07-2023 09:08

appiehappie +3024

Bassey staat niet te springen maar ik wel. Gewoon een miskoop. Verdedigend redelijk, maar de 0-1 van 010 waar hij 4 mtr achter Giemeenes staat zegt alles. Voetballend vermogen zeer onder de maat.
Dat je zo'n speler nog kan verkopen voor 21 miljoen ++ is een godswonder.
Maar nu.... wat gaat MISlintat uit de hoge hoed toveren.
Het paard loopt nog steeds ACHTER de wagen.

22-07-2023 15:16

vanreenen +10236

ik hoop dat Mislantat heeft gekeken in Brussel naar FC Gatenkaas
Ditgaat toch nergens meer over met Hato als 17-jarige uitblinker. Rensch, Aertsen en Ellah-Sadine met alle respect goed voor back-up maar niet voor 1e elftal.

22-07-2023 15:16

Ajax4Live123 +666

Misschien wel helemaal ons geld terug. Wie weet met de doorverkoop percentage komen we nog boven de 23 miljoen uit 😂. Goed gedaan Sven!!!

22-07-2023 15:02

ProperFootball +14543

Rangers heeft ook een 10% doorverkooppercentage bedongen, zo viel vorig jaar bij de transfer naar Ajax te lezen. Dat betekent dus dat er eerst nog 2,1 miljoen vanaf gaat, dus een gat van ruim 4 miljoen is nog te overbruggen met doorverkoop / bonussen.

22-07-2023 18:51

Babangida83 +23843

Die doorverkooppercentages zijn vaak voor het gedeelte van de transfersom winst is bij doorverkoop. Dus de eerste 2 miljoen zijn voor Ajax. Alles wat hoger dan 23 miljoen is, daar gaat 10% vanaf.

Maar misschien ken jij het contract?

22-07-2023 21:45

Balgevoel +30849

Las dat dit alleen voor winst geldt, zoals, doorgaans, te doen gebruikelijk. Maar laten we het hopen 😂

23-07-2023 00:49

Bjorn +12386

Ongelooflijk dat we ons geld (grotendeels) terug gaan krijgen. Wat een flop voetballend.

Lieve jongen, maar is het niet voor Ajax.

22-07-2023 14:48

Gonzalez75 +5865

Gelukkig is er een oplossing. Die speler past helemaal niet bij Ajax. Nu een geschikte opvolger aantrekken.

22-07-2023 14:35

Mankemenno +1157

Moet onze Jan, bij een vertrek van de linksbenige Bassey, niet gewoon een seizoentje terugkomen naar Amsterdam? Als ervaren kracht en mentor voor Hato.

22-07-2023 14:26

LOCAmpos +10474

Gaat echt wel een aardige PL verdediger worden alleen is in niks een Ajaxspeler. Als je geen verlies of zelfs winst maakt gewoon goed gedaan.

22-07-2023 14:09

Dusbaba +15342

Ik ben geen fan van hem, maar toch hoop ik dat Bassey zijn poot stijf houdt. Zeker weten dat ik dan welk fan van hem wordt.

22-07-2023 14:02

B2tob4 +12078

Idd bizarre reacties van nitwits! Ajax TD maakt prima schoon schip met de spelers die geen Ajax niveau hebben of gaan halen. Zoals Steijn zojuist aangaf staan er al contacten met vervanging uit, die op het punt staan te tekenen! Kan je als Ajax fan alleen maar achter staan!

22-07-2023 13:58

Babangida83 +23843

Het is ook nooit goed :-)

22-07-2023 21:47

jerryisthename +31712

Precies! Helemaal mee eens. 👍🏼

23-07-2023 09:09

hoolimike +2453

Eerst Heitinga voorliegen nu Bassey tegen zijn zin in verkopen. MislinRat!!

22-07-2023 13:43

Capocapo +12001

Ken je dat spreekwoord over stuurlui en wal?

22-07-2023 14:26

AFCAVenezuela +1822

Rob Jansen, ben jij dat?

22-07-2023 15:08

Balgevoel +30849

Ben jij het, Rob?

23-07-2023 00:50

jerryisthename +31712

Foolimike...😉

23-07-2023 09:10

barry1988 +24000

€21 miljoen met doorverkoop percentage is wel een top deal. Al mogen ze dan wel als een bezetende verdedigers kopen. Misschien die Debast meenemen naar Amsterdam.
Zelf had ik eerst liever gezien dat eerst de verdediging op orde was gemaakt en dan Bassey was verkocht maar het is niet anders.

22-07-2023 13:41

Rikkie66 +22812

Nba praktijken

22-07-2023 13:36

KingOfTheMatch +7003

Moderne slavernij

22-07-2023 13:35

Balgevoel +30849

Uhuh. Met een jaarsalaris van een paar miljoen. Ga je mond of desnoods je toetsenbord spoelen, wat een krankzinnige metafoor.

23-07-2023 00:51

KingOfTheMatch +7003

Geld is misschien een leidend maatstaf voor jou, niet voor mij.

23-07-2023 13:51

Dirigent +6854

Wel een vieze streek als je gewoon verkocht wordt door je club zonder dat je er weet van hebt...

Dus elke speler van Ajax kan nu zomaar verkocht worden ook als je zelf niet weg wil.

Lijkt mij niet de juiste weg!

22-07-2023 13:32

B2tob4 +12078

Wat een term zeg, vies..! Tis bij sommigen blijkbaar nooit goed! Als de speler zelf eerst contact zoekt is het fout, nu heeft Ajax Fulham toestemming voor ‘n transfer gegeven, die overigens al lang bekend was, nu ‘n kwestie dat Fulham er met Bassey zelf uitkomt. Normale gang van zaken, niets mis mee.

22-07-2023 13:45

NoPants +7480

Zo hoort het zelfs volgens de regels. Eerst een akkoord tussen clubs, en dan pas kijken of er een akkoord met de speler kan worden gevonden.

22-07-2023 13:51

Sti Jn +3101

Ja, maar als club mag je natuurlijk best even afstemmen met je speler. Als Ajax eerlijk zegt, wij hebben een akkoord als je wilt mag je onderhandelen, is er niets vies aan.

22-07-2023 16:47

Babangida83 +23843

Juridisch is dit de juiste weg. Bassey heeft verder gewoon het volste recht om de aanbieding van Fulham niet te accepteren. Dan blijft hij gewoon bij Ajax.

22-07-2023 21:49

Opnaarde4eSter +1588

Goed nieuws voor ED-clubs: Komend seizoen speelt Ajax z'n wedstrijden ZONDER verdediging.
Want als alles wordt gewonnen met 6-5 zijn we evengoed kampioen

22-07-2023 13:27

DEELM +11891

Goed dat ie weg is, maar met de huidige samenstelling van de selectie hadden we beter Peter Bosz aan kunnen stellen. Past perfect bij zijn kamikaze tactiek.

22-07-2023 13:22

eros +4777

Timber 42 miljoen
Tadic 6 miljoen salaris per jaar
Bassey 20 miljoen
Alvarez,….

Twee centrale verdedigers, een spits en rechtsbuiten, 4 aankopen dus, zijn nu wel vereiste.

Twee backs en een ‘10’ zou mooi meegenomen zijn.

22-07-2023 13:22

TheRiviera +5476

Beter je huiswerk doen. Het geld van Timber moet je niet meerekenen. De inkomsten daarvan worden gebruikt om het financieel gat te dichten dat er is ontstaan door het mislopen van de Champions League.

22-07-2023 16:03

Spielmacher +10683

@eros: ik zou Conceicao een echte kans geven in de voorbereiding. Daarnaats heb je ook Kudus en Berghuis nog, dus een rechtsbuiten lijkt me voorlopig overbodig. Wel twee verdedigers een spits achter Brobbey, misschien een huurspits.

22-07-2023 16:18

eros +4777

In berghuis zie ik geen rechtsbuiten meer. Kudus zie ik nog wel vertrekken, en anders zie ik hem liever op 10.

Conceicao is een prima back-up.

22-07-2023 20:24

babanightshift +8976

Zie Bassey nog altijd liever LB dan ‘easy easy’ Owen, maar de deal zal wel doorgang vinden

22-07-2023 13:21

Mikki02 +2319

Prima bedrag. Komt allemaal niet heel sympathiek over maar dat heb je wel vaker in topvoetbal.

We kunnen het goed gebruiken wat helaas niet geldt voor Bassey (hoe mooi het ook geweest was voor alle partijen).

22-07-2023 13:19

AJAX020ADAM +6924

En wie niet springt 🎵🎶🎵🎶🎵

22-07-2023 13:17

Steeph +3867

Mooi, we kunnen altijd Maduro nog LCV zetten. Veel alternatieven zijn er niet geloof ik.

Uitstekend beleid, een seizoen in zonder achterhoede.

22-07-2023 13:16

Mivado +3327

Aanval is de beste verdediging!

22-07-2023 13:17

AJAXPOWER +1857

Bassey! Vriend! Het beste toegewenst, bij jou aanstelling was ik direct fan, maar de match tussen AJAX en jou ligt er helaas niet! Succes pik! Forza AJAX AMSTERDAM

22-07-2023 13:14

Sander31 +7690

Arrtsen, kaplan, hato. Onze enige CVs. ‘We willen de selectie zo vroeg mogelijk rond hebben’. Ok!

22-07-2023 13:14

Babangida83 +23843

Milovanovic ook een prima talent die als backup kan dienen.

22-07-2023 21:53

Jan91 +171

Bassey moet doen wat goed voor hem is. Niet wat goed is voor Ajax. Ik ben het spuug zat dat men hier spelers erop aanspreken als ze niet trouw zijn aan de club, maar bij mindere prestaties van spelers of tegen hun wil in soms bij de club weg willen werken.

Bassey heeft een contract en Ajax is een organisatie. Bassey moet zich aan zijn contract houden zoals een werknemer hoort te doen.

22-07-2023 13:13

Sportvolgert +40272

Wat een hoop onzin Jan!

22-07-2023 13:14

AlexLitmanen10 +14361

Bassey is verbolgen
Kun je nagaan hoe verbolgen wij zijnent hij niet blijkt te kunnen voetballen

Dus volgens jou moet hij Bogarde 2.0 worden? Lekker dan.

22-07-2023 13:17

Jan91 +171

Het draait al een tijdje niet bij Ajax. Kun je dus niet alleen Bassey aanrekenen.

22-07-2023 13:22

Oxxer +163874 moderator

Is het Bassey aan te rekenen dat hij niet past bij Ajax en het afgelopen seizoen een chaos was bij de technische verantwoordelijken? Wat zou jij doen in zijn plaats?

22-07-2023 13:38

Oxxer +163874 moderator

@Jan91

Jouw reactie niet gezien maar bijna dezelfde strekking😃

22-07-2023 13:39

FelixGassenlicht +8944

Ajax is een organisatie. Okay! Btw, Fullham betaalt hem gewoon. En anders Rangers en Pipo de Clown (Schreuder) aansprakelijk stellen voor verborgen gebreken.

22-07-2023 13:24

3sterren +20205

Kom op Calvin, nu zien wij je nog als onze sympathieke ”Gentle Giant”, maar wordt alsjeblieft geen ”Basi Busuk” Bassey ...

22-07-2023 13:09

Suk Hyun-Jun +6279

Hahaha, selamat siang!

22-07-2023 13:20

3sterren +20205

Terima kasih bung. Kamu juga …

22-07-2023 15:15

Bijlmerboy93 +2521

Met rijst?

22-07-2023 17:37

3sterren +20205

En met zelfgemaakte sambal trassi voor de smaak …

22-07-2023 17:53

willycicci +3794

Tegen de wil van Ajax in blijven gaat hem niet veel opleveren hij zou nu toch wel moeten beseffen dat het kwa speelstijl veel beter voor hem zou zijn bij een ploeg die minder vraagt aan de bal.

22-07-2023 13:09

IRBaboon +6852

Het is een goede vent die heel graag wil slagen bij Ajax, maar absoluut beter als hij naar Fulham verhuist. Gaat daar meer verdienen en met zijn fysieke spel kan hij vast potten breken in de EPL.

22-07-2023 13:08

Sander31 +7690

Dat was dus het ding. Hij gaat niet meer verdienen omdat hij hier minder belasting betaalt

22-07-2023 13:12

vandenhaas4 +15053

Daar zet ik mijn twijfels bij. Premier League spelers betalen niet al te veel belasting.

22-07-2023 15:56

DEELM +11891

Nou met die 65mln van Timber en Bassey moeten we wat kunnen toch? Investeren in directe versterkingen en de inkomsten van Alvarez (en hopelijk niet Kudus) gebruiken om de financiele huishouding te verbeteren.

22-07-2023 13:07

TheRiviera +5476

Beter je huiswerk doen. De inkomsten van Timber kunnen niet gebruikt worden om spelers van te kopen. Dat word gebruikt om het mislopen van de Champions League te dekken. Daarnaast is 20 miljoen tegenwoordig niet veel om een volwaardig vervanger te vinden. Ajax wilt graag een technisch vaardige centrale verdediger en zulke spelers zijn vaak zeer gewild en prijzig.

22-07-2023 16:08

DEELM +11891

Sjongejonge. Dit is toch vetzak broekzak of niet? Of je nou de miljoenen van Timber gebruikt of die van Alvarez, dat maakt toch geen zak uit voor m'n punt.

22-07-2023 17:02

TheRiviera +5476

Is Alvarez al verkocht?

22-07-2023 19:07

BloeddonorAjax +849

Het is voor alle partijen het beste als hij vertrekt. Hopelijk ziet hij dat snel in. 21 miljoen zou een fantastisch bedrag zijn voor een speler die afgelopen seizoen geen enkele goede wedstrijd gespeeld heeft. Dat Fulham bereid is om 21 miljoen te betalen is een klein wonder. Hun scouts moeten echt even langs specsavers

22-07-2023 13:07

Sander31 +7690

En dan volgend kaar zeggen dat ajax zo stom was hem te laten gaan. Net zoals mensen dat zeiden over Schuurs en Botman. Die passen gewoon niet bij ajax

22-07-2023 13:13

AFCAWormerveer +4441

Zou toch mooi zijn als hij niet gaat en als nog een topper wordt bij ons. Ik schrijf hem nog niet helemaal af.

22-07-2023 13:02

Hup +688

Bassey speelt met een beetje mazzel straks gewoon tegen Manchester, Arsenal en Liverpool. Bizar maar ik gun het hem.

22-07-2023 13:00

AlexLitmanen10 +14361

Soms moet je een stap terug doen om er meer vooruit te kunnen maken.

Al denk ik niet dat hun de top aan kan

22-07-2023 13:18

BackInBlack +14462

Nou die gaat gewoon hoor

Net als Daramy let maar op

22-07-2023 13:00

sebastiaan1900 +5304

Ja, die moet ook weg.

22-07-2023 13:01

JJFajax +3547

Met het vrij gekomen geld graag de volgende spelers halen;
Josip Sutalo. 20+ miljoen
Zeno Debast. 20+ miljoen
Zeno is inzetbaar als RCV en RB.
Je bent de komende jaren voorzien in de verdediging LCV en RCV

22-07-2023 12:59

Keizer +29975

Ja laten we gelijk weer massaal gaan uitgeven voor hoofdprijzen. En dan volgend jaar weer klagen dat het zo'n puinzooi is zeker.

22-07-2023 13:14

JJFajax +3547

Als Bassie verkocht wordt heb je 2 verdedigers nodig op de RCV omdat je daar niemand meer hebt. Of wil je dit jaar zonder RCV spelen. Maar goed dat jij geen TD bent bij Ajax, dat zou pas een puinzooi zijn geweest. 0% inzicht.

22-07-2023 13:18

Keizer +29975

Ik zou zeker wel een paar verdedigers halen, maar niet voor 40 miljoen.

22-07-2023 13:24

Amp +37580

Twee rcv halen van 20 miljoen per stuk. Heb je koorts?

22-07-2023 13:23

Danielson +50248

Zelf wil hij niet en ik ben er van overtuigd dat hij veel beter kan.
Vooralsnog zitten we opgescheept met een juniorenverdediiging van lilliputterformaat.
Tel uit je winst!

22-07-2023 12:58

jerryisthename +31712

Heel goed nieuws dit! 👍🏼 Mooi!
Beter voor Ajax, beter voor die jongen, al is hij wellicht eigenwijs en wil hij blijven om zichzelf te bewijzen.Wat ik ook kan begrijpen natuurlijk.
Maar wij zijn een Europese topclub, geen liefdadigheidsinstelling en die blunder tegen Shaktar was de uiteindelijke druppel, hoor...! 😂
Kan écht niet bij een grote club als Ajax. Is gewoon echt NIET goed genoeg. Basta.
Wel een leuke lieve jongen, dus gun en wens hem alle succes in Engeland bij Fulham, waar hij uiteraard beter past.

Bedankt Calvin! 🤍❤️🤍
Jij kon er niet veel aan doen helaas.

22-07-2023 12:57

Lekkerhoor +3379

Ook dit komt voor in de film moneyball hehe. "You have been traded with the tigers".

22-07-2023 12:56

Marcus +2015

Haha sterk. En dan een topper met specifiek betere data er voor in de plaats.

Sven kijkt dagelijks deze film kan niet anders.

22-07-2023 12:58

AlexLitmanen10 +14361

Is het niet zo dat je in de NBA ergens bij een club toegewezen kan worden?

22-07-2023 13:19

HertogH +15836

Laten we hopen dat Bassey eieren voor z'n geld kiest, en instemt met een transfer naar Fullham.

Goed dat Sven doordrukt, soms moet je nou eenmaal harde keuzes maken.

22-07-2023 12:54

Suarez16_ +9176

Precies. Anders zit je er over 3 jaar nog mee zoals met Magallan, pierie en labyad.

22-07-2023 12:56

fc Barcelona_ke +19239

en over jaar als hij hele seizoen te vaker op de bank zit, is hij een waarde flinke beneden. 10-15 mln ofzo. dat is zinloos! dus nu wegwezen

22-07-2023 12:57

RN +14719

Geweldige jongen. Vind t oprecht sneu voor hem

22-07-2023 12:53

Qifesh +24917

Echt man ik had m graag in een goed draaiend elftal willen zien ontwikkelen. Nu zijn we onze beste pure verdedigers kwijt en ben ik echt heel benieuwd naar svens hoge hoed.

22-07-2023 12:58

BloeddonorAjax +849

Fulham is toch gewoon een hele mooie club? Hij kan premier league voetbal gaan spelen daar in een fantastisch mooi stadion.

22-07-2023 13:09

Sense of.H +5436

Er is dus toch geen akkoord tussen Bassey en Fulham, voetbalnieuws is niet meer te vertouwen, enkel officiële berichtgeving van club en speler, o wacht dat was het altijd al.

22-07-2023 12:53

3sterren +20205

Met zijn wil om zich te bewijzen toont Bassey zijn trots.

Als hij weigert te vertrekken toont hij 0,0 % realiteitszin.

Ik gun hem een voorspoedig verloop van zijn voetbalcarrière ...

22-07-2023 12:53

Suarez16_ +9176

Al die mensen die beginnen met "over een paar jaar 50 miljoen". Als hij nog 1-2 seizoenen zo speelt mag je blij zijn als je uberhaupt nog 5 miljoen krijgt.

22-07-2023 12:51

Miskopabal +2893

Triest om te zien hoe er over zo'n leuke en sympathieke gast word gesproken hier. Je kan discussiëren over het feit of hij wel bij ons past maar hij geeft alles op het veld en hoor je nooit klagen ondanks dat het hele land over hem heen valt. Zelfs nu wil hij nog steeds voor zijn kans gaan.

Het is topsport maar iets meer respect en compassie vind ik wel op z'n plek.

22-07-2023 12:50

FCDuivendrecht +5466

Ja, zo’n lieve vriendelijke jongen moeten we gewoon nog 100 kansen geven omdat hij altijd z’n best doet.

22-07-2023 12:54

OwenStevenDalberg +27486

Zegt hij dat? Mischien nog een keer lezen.

22-07-2023 12:56
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.