Ajax hoopt nog altijd op komst Sutalo: 'Daar zijn ze redelijk ver mee'

door Jesse ter Haar 283

Bron De Telegraaf

Ajax hoopt nog altijd op komst Sutalo: 'Daar zijn ze redelijk ver mee'

door Jesse ter Haar 283

Bron De Telegraaf

Laatst geüpdatet

Ajax heeft nog altijd goede hoop om Josip Sutalo over te nemen van Dinamo Zagreb, zo vertelt Mike Verweij in de voetbalpodcast van De Telegraaf. De Amsterdammers hebben echter te maken met een tegenpartij die de transfer uit wil stellen tot halverwege augustus.

'Ajax heeft nog steeds goede hoop dat ze Sutalo kunnen overnemen van Zagreb. Daar zijn ze redelijk ver mee', aldus de Ajax-watcher van de krant. 'Maar Zagreb speelt voorronde Champions League en zegt: die willen we er eigenlijk bij hebben in dat soort wedstrijden. Spelers vinden dat vaak ook belangrijk, omdat ze met een goed gevoel weg willen.'

Naast de komst van Sutalo verwacht Verweij op het gebied van inkomende transfers niet al te veel vuurwerk meer vanuit Amsterdam. 'Als de fans van Ajax denken dat er héél veel gaat gebeuren, dan kan ik ze uit die droom helpen. Ze zijn op zoek naar een spits en ik heb begrepen dat er afgelopen week een deal met een spits is afgeketst. Dat gaat dus niet door en ze moeten verder kijken.'

'Ajax wil ook nog een tweede rechter centrale verdediger en daar houdt het voorlopig wel mee op', voegt de sportverslaggever er nog aan toe. 'Ik denk dat ze ook wel aan het kijken naar een eventuele vervanger voor Tadic, maar in principe hebben ze Bergwijn voor de linkerkant, met daarachter Mika Godts.'

Situatie Bassey

Tot slot gaat Verweij kort in op de geruchten rond Calvin Bassey. Fulham zou zeventien miljoen euro over hebben voor de verdediger en lijkt niet op concurrentie van Brighton & Hove Albion te hoeven rekenen in de strijd om de handtekening van de Ajacied. De interesse van die club lijkt immers verwaterd. 'Dat is dit seizoen niet zo geweest. Afgelopen winter is dat wel zo geweest. Er werd geschreven dat Brighton dit jaar weer in de markt zou zijn, maar daar is volgens mij geen sprake van.'

Ajax heeft zijn nieuwe thuisshirt gepresenteerd. Bestel hier het nieuwe thuisshirt voor het seizoen 2023/24!

Lees meer over:
Plaats reactie

brullie +7031

Die komt wel, hij wilde zelfs zijn contract inleveren als hij niet mocht gaan. Op ram koers.

24-07-2023 07:01

Catenaccio +2752

Kan die Lenderink niet Ff in een internet vrije kelder opgesloten worden, dan kunnen de essentiële versterking g gerealiseerd worden, Gvd zeg. Pfff

22-07-2023 22:46

YRGI +32921

Ze moet zorgen dat Ajax niet in de financiële problemen komt en aangezien Ajax 100 mil heeft verneukt vorig seizoen, moet ze wel. + Verweij voert een hetze tegen die vrouw.

23-07-2023 10:59

jerryisthename +31713

Hopelijk krijgt deze loser gelijk wbt. Sutalo.
Zie hem graag komen. Dan maar half augustus, maar wel tegen een lagere prijs dan. Voor wat
hoort wat.

Die Verweij lijkt wel een hoofdredacteur van AS, zo vaak dat zijn artikelen hier gepubliceerd worden. 🙄

22-07-2023 10:51

Aeter +6594

Hoop, de goede deugd!

22-07-2023 10:49

RepoocElad +9880

You know nothing, Mike Verweij

22-07-2023 10:30

JanBiesbos +29030

Gewoon bas dost ophalen en de lange bal hanteren kun je bassy en sanchez houden

22-07-2023 08:49

Stefansuarez +19013

Alvarez
Bassey

Gaan waarschijnlijk nog vertrekken.

Kudus koste wat kost behouden.

* Nuameh

* Sutalo/ Vitik

* Jelert

* Zakharyan

22-07-2023 08:21

JanBiesbos +29030

Nee joh gaat niet gebeuren, we hebben geen geld en te hoge salarissen gebaseerd op CL. ik hoop dat fey nog leeggestolen gaat worden aan einde transfer window anders wordt het een hopeloos seizoen

22-07-2023 08:44

Cruijffthebest +13348

Alvarez en Kudus gaan zeker weg, dus daar moeten we geen rekening mee houden.
Zou zo graag zien dat Sven ons verrast en alsnog een Ziyech en Tagliafico terug haald en verder 2 RCV's, een spits en een rechtsbuiten ala Neres/Anthony!

22-07-2023 08:12

Ferd +38407

Ik zie liever dat Mislintat een jonge linksback haalt die statiegeld heeft. En iemand die meer een leider is dan Ziyech.

22-07-2023 08:32

Lunsdale +6301

Die leider kan Nico zijn. Doe dan maar een aanvaller met statiegeld.

22-07-2023 08:42

Ferd +38407

Nico is een aanjager maar geen leider

22-07-2023 14:19

KVF +995

Ben nu wel erg benieuwd wie die spits was.

22-07-2023 08:09

Ajaxbrl +13691

Mike bitterbal Verweij denkt weer eens…

22-07-2023 07:30

ajaxcied4life +26031

Napoli en Leipzig zijn ook gegadigden om hem over te nemen van Dinamo Zagreb. Deze clubs spelen CL. Mislintat is denk ik niet op zijn achterhoofd gevallen en ook niet naief. Ik kan me geenszins voorstellen dat Sven hem als een serieuze optie ziet. Wel als een bonusoptie, mocht deze speler geheel uit zichzelf toch naar Ajax willen komen.

Verder is dit weer een staaltje nieuwsbouwen. Mike zegt dat Mislintat interesse heeft in deze voetballer en als het dan niet lukt om die speler vast te leggen - of als er misschien wel helemaal geen interesse was of is, snel schrijven dat Sven heeft gefaald en hoe Overmars zulke deals wel over de streep trok.

22-07-2023 06:36

DankzijCruijff +48673

Dat laatste is echt spot on en precies waar ik hem ook van verdenk. Dit soort nieuws “maken” en dus onrealistische verwachtingen creëren bij de fans, zodat hij daarna zijn hetze tegen Mislintat verder op kan voeren wanneer het “weer niet lukt”. Het is echt een smerige frikandel.

22-07-2023 08:01

ajaxcied4life +26031

Echt een heel ranzig figuur inderdaad.

22-07-2023 08:20

Bruno04 +15735

Ik zou ook nog wel een aanvallende middenvelder willen van het niveau noa Lang.

Even buiten lang zelf maar gewoon qua voetbalkwaliteiten. Dus een AM van ca 12-15 mil.

Zodat we volgend jaar al vast ingespeeld zijn op vertrek berghuis en Klaassen😁

22-07-2023 02:48

Bruno04 +15735

Rechter centraal moet je er eigenlijk 2 hebben. Als die nieuwe geblesseerd raakt dan komt Rensch daar te staan en sanchez Rb.

Daarachter zit beide ook niet. Aertssen is daar ook nog lang niet klaar voor

22-07-2023 02:45

w86 +9384

Of een nieuwe rechtsback en nieuwe rcv. Sanchez en Rensch beide back-up

22-07-2023 09:28

Bruno04 +15735

Daramy hebben we ook nog voor links dus dat is prima bezet

22-07-2023 02:44

CruijffLegend +4976

Nu weten we het wel over Mike Verweij..

22-07-2023 01:48

Noxin +15474

"...zo vertelt Mike Verweij..." En door.

22-07-2023 01:36

DEELM +11891

Verweij denkt veel en verwacht dat er niet veel meer gaat gebeuren om vervolgens te zeggen dat er mogelijk nog 4 spelers aangetrokken worden. Dat vind ik best veel voor de laatste paar weken.

21-07-2023 23:53

DEELM +11891

Een vervanger van Tadic kan maar dan alleen in de vorm van een ervaren speler met drive. Voor de linksbuiten positie hebben we niks nodig. Daar hebben we nu Bergwijn, Daramy en Godts. En misschien kan Van Axel Dongen nog wat minuten maken.

Op veel andere posities mag er nog wel wat bij. Zeker als er nog spelers vertrekken.

21-07-2023 23:43

donkerblauw +2840

Geloof niets meer wat die man zegt

21-07-2023 23:38

Whatever +382

Bergwijn------------Brobbey-----------Berghuis
---------------------Kudus----------------------
-------van den Boomen-Tahirovic---------------
Salah-Eddine----------------------------Rensch
-----------------Hato----Alvarez---------------
----------------------Rulli----------------------

Het schaduwelftal:

Godts--------------Daramy---------Conceicao
--------------------Klaassen-------------------
------------Taylor------------Vos--------------
Wijndal--------------------------------Sanchez
--------------Basey--------Kaplan-------------
--------------------Gorter---------------------

Met de verkoop van Timber, Regeer en het besparen van salaris voor Lucca, Tadic en Grillitsch wordt gebruikt om het gat van het mislopen van CL te dichten en de aankoop van Tahirovic en van den Boomen. Ik vermoed dat Ajax dit momenteel beschouwd als basis en reserves . Daarom zal Ajax de afwachtende houding hebben met inkomende transfers. Als Alvarez vertrekt komt Sutalo. Als Kudus vertrekt komt Spertsyan. Mocht Bassey alsnog vertrekken dan komt Lagerbielke in beeld. Daramy naar Kopenhagen dan komt Juan Santos, Sanchez naar Mexico dan volgt Gaaei. De lijstjes liggen dus wel degelijk klaar maar het gat is net gedicht. Nu wordt er pas gehandeld zodra er iets gebeurd. Als Steijn ervoor kan zorgen dat ze een team worden dat voor elkaar door het vuur gaat, en de spelers Hale hun verwachte niveau, moet Ajax bij de eerste 2 kunnen eindigen.

21-07-2023 23:37

donkerblauw +2840

Jij durft echt serieus nog Wijndal en Bassie op te stellen ?

21-07-2023 23:40

DEELM +11891

Bassey en Alvarez gaan waarschijnlijk nog weg en Kaplan is uiterst onzeker of die weer op niveau komt. Hato (17 jaar) gaat 't centrum dus in z'n eentje verdedigen.

21-07-2023 23:48

w86 +9384

Mike Verweij heeft dit ook gezien en denkt nu dat Ajax nog 2 rcv's gaat halen. Maar meer niet. Behalve een spits dan. En een vervanger van Tadic.

22-07-2023 00:19

CruijffLegend +4976

Als we de media mogen geloven hebben we ook interesse in aanvallende, creatieve middenvelders.

22-07-2023 01:49

DEELM +11891

En als Kudus vertrekt....

22-07-2023 08:30

CruijffLegend +4976

Zou mooi zijn als naast Alvarez ook Wijndal, Bassey, Sanchez, Klaassen, Brobbey, Bergwijn, Daramy en Rulli nog vertrekken.

22-07-2023 01:55

Cruijffthebest +13348

Alvarez en Kudus gaan zeker weg, dus daar moeten we geen rekening mee houden.
Zou zo graag zien dat Sven ons verrast en alsnog een Ziyech en Tagliafico terug haald en verder 2 RCV's, een spits en een rechtsbuiten ala Neres/Anthony!

22-07-2023 08:11

Okocha078 +13727

Klink logisch dat er zo gedacht word idd. Hoop zelf op zoiets:
Bergwijn---------Brobbey-----------Nuamah
----------------------Spertsyan----------------------
------------VD-Boomen-Tahirovic-------------
Salah-Edinne------‐---------------------Rensch
-------‐------------Hato--Vitik------------------------
--------------------------Kovar--------------------------
Denk dat Bassey, Kudus en Alvarez sowieso nog gaan en Sutalo ergens anders heen gaat.Rulli terug gaat naar Spanje en hoop dat Sanchez, Daramy en Klaassen nog verkocht worden.
Schaduwteam:
Godts----------A.Adams--------Conceicao
---------------------Berghuis------------------------
----------------Taylor----Vos---------‐-------------
Wijndal-‐-------‐-------------------------Fitz-Jim
-------‐-----Kaplan--Mbuyamba---------------
---------------------Gorter----------------------------

22-07-2023 08:26

Aldinho_nl +1061

Salaris Blind staat dit seizoen ook niet meer op de loonlijst.

24-07-2023 00:13

Tinus +10283

‘Redelijk ver’. Hij weet het niet en gokt dit gewoon.

21-07-2023 23:17

ProperFootball +14545

Je voelt hem al aankomen. Nog een seizoen met Klaassen op het middenveld jongens!

21-07-2023 23:05

DankzijCruijff +48673

Ik vind het nog steeds redelijk onvoorstelbaar dat wij een RCV van dit kaliber weten aan te trekken in onze huidige financiële en sportieve staat (bijvoorbeeld het feit dat we geen CL spelen en ook veel minder aantrekkelijk zijn voor dergelijke spelers die overduidelijk wel toe zijn aan deelname).

En hoe vaker deze wandelende frikandel van de TG beweert dat het waarschijnlijk is dat hij komt, hoe onvoorstelbaarder ik het acht.

21-07-2023 23:00

w86 +9384

41 miljoen op de bank, dus het kopen is geen probleem. Mogelijk het gewenste salaris wel.

22-07-2023 00:20

NipeB +15790

Het is onvoorstelbaar want Sutalo kost gewoon 30 miljoen en gaat naar Leipzig, Napoli of een andere club uit een top 4 competitie. Geen idee wat Mislintat in Zagreb heeft gedaan als hij daar was maar lijkt me niet over Sutalo.

22-07-2023 06:46

Aldek +5080

Meneertje journalist..

Daar zijn ze behoorlijk ver mee.

Maar nog niet ver genoeg.. of misschien was het niet ver ..

Kortom hij weet ( weer) niks

Droeftoeter

21-07-2023 22:48

w86 +9384

Het is ook afgeketst met een spits. Ook weer zo'n laffe 'kijk mik eens veel weten' opmerking. Hier gaat geen van de eventueel betrokkenen zich druk om maken en Mike doet net of hij het allemaal weet. Noem dan op z'n minst een naam.

22-07-2023 00:22

NipeB +15790

Amdouni wellicht. Die zit bij Tadic zaakwaarnemer en dat zal geen optie meer zijn geweest vanaf het moment dat Tadic brak met Ajax.

22-07-2023 06:47

w86 +9384

Dat kan jij denken. Het kan ook Bas Dost zijn, of Harry Kane? Verhaal van Verweij is in ieder geval dat her de data Duitser nog niet is gelukt. Dus hij faalt, en dat vindt Verweij dan weer mooi.

Stel hij zet concreet Amdouni in zn stukje, en volgende week komt Amdouni, dan staat Verweij voor lul. Al draait ie zich daar ook wel weer uit in een nieuw stukje. Door geen naam te noemen kan Verweij nooit gezichtsverlies lijden.

22-07-2023 09:33

Sense of.H +5436

Het is natuurlijk logisch dat er(nog) niks bijkomt. op de rechter centrale verdediger en spits positie is eigenlijk alles dubbelbezet, ondanks dat de kwaliteit natuurlijk niet overal overhoudt.

Anderzijds zal je eerst spelers als Sanchez Wijndal Bassey Taylor Klaassen Daramy moeten lozen, spelers die wat mij betreft het niveau niet (meer) hebben voordat je allerlei mensen gaat aantrekken.

21-07-2023 22:38

thepower1990 +35726

Er is niks logisch aan hoor als op dit moment Aertssen en Hato je centrum is met een Kaplan als back up die nog steeds aan het revalideren is en een Bassey die naar het schijnt voor een vertrek staat. En hoe logisch is het in jou boek dat wij met Brobbey 1 speler hebben die in de spits kan spelen. Die heeft nog wel eens wat he, wat gaan we doen als die weer een pijntje heeft? Rasmussen het alternatief in de spits, is dat echt de club die we willen zijn dat we dat allemaal wel prima vinden? Een centrum verdediger en aanvaller hadden er nu gewoon moeten zijn voor je komende week op trainingskamp gaat naar Duitsland, dat is echt wel een miskleun dat die 2 posities nog altijd niet op orde zijn.

21-07-2023 22:42

AlexLitmanen10 +14361

Ik zie Taylor als een belangrijke optie voor de basis. Waarom moet hij weg?
Omdat hij een dip had, of omdat hij een slechte interland speelde?

Geef die jongen wat tijd. Anders kunnen we iedereen wel afschrijven, hato krijgt vast ook wel mindere periode (zie Timber vorig jaar)

21-07-2023 22:44

DankzijCruijff +48673

De rechtsbuiten positie lijkt me ook verre van dubbel bezet.

Of je doelt op Kudus en Chico? Ik hoop dat Kudus eindelijk een echte kans krijgt op “10”. Zo niet, dan is juist de “10” imo verre van dubbel bezet. Klaassen beschouw ik als praktisch geen bezetting.

21-07-2023 22:54

DeMeervanweleer +7567

Romp en hoofd schijnen binnen te zijn. Bekken en benen misschien volgende week!

21-07-2023 22:27

Flipper33 +6826

Luka Vuskovic ook een goede verdediger alleen wel pas 16 maar wel een vaste waarde bij hadjuk split

21-07-2023 22:12

fc Barcelona_ke +19239

Inderdaad. Het is wel lekker twee talentvolle kroatisch ophalen. Vuskie kan ook de linkercentraal. Als moet wijk hato naar links af

21-07-2023 22:13

ElSandrini +18092

Hato op LcV is zeer goed ... Ik vind hem stukken minder als back

22-07-2023 00:03

JTajax +10717

Zou wel lachen zijn, gaan we het seizoen in met een centraal duo van 16 en 17 jaar oud haha. Je kan lullen wat je wil, maar dat is wel 'des Ajax' 😉

21-07-2023 23:28

freak31 +5676

Aan de andere kant als dat waar is wat Verweij durft te beweren, dat Sutalo pas half augustus mogelijk mag komen van zijn club, zou ik zeggen. Ja, het is graag of traag. Daar kunnen we niet op gokken. Hij komt nu of niet. Risico is gewoon veel te groot om 2 weken voor het eind van het zomerwindow allerijl nog naar iemand anders te moeten zoeken mocht meneer toch naar een andere club gaan.

21-07-2023 22:08

AlexLitmanen10 +14361

Eerste voorronde is over een paar dagen blijkbaar. Daarna 2 augustus

Daar moet we maar op wachten als dit kan

21-07-2023 22:38

w86 +9384

Precies. Straks kwalificeren ze zich en wil hij ineens blijven. Moeten wij ineens door naar plan b.

Maar wellicht betekent het vanuit die Kroatië ook vooral dat ze meer geld willen (want zonder hem halen ze de CL natuurlijk niet..)

22-07-2023 00:13

Musica Merlo +8198

Verweij zal heus wel het een en ander doorkrijgen als hij met zijn neus altijd er boven op zit maar kom op hij doet of hij alles weet. Zoals: hij doet alsof hij weet welke spelers ze eventueel wel of niet gaan kopen of dat ze helemaal niet meer op zoek gaan. Kom op dat geloof je toch niet dat Ajax hem iets wijzer gaat maken. Je moet geen slapende honden wakker maken als het niet nodig is. Ik kots van die Verweij houding van ik weet het allemaal jongens, ik wel. Rot op, arrogant kwalletje.

21-07-2023 21:48

freak31 +5676

En dat iedereen de lees lezen met dat betweterige toontje, alleen al dit aanmatigende zinnetje: "Als de fans van Ajax denken dat er héél veel gaat gebeuren, dan kan ik ze uit die droom helpen." Wat een staatsidioot ben je dan joh!

21-07-2023 22:12

Sense of.H +5436

Toch wel vrij armzalig . Beste spelers zijn al vertrokken of gaan nog vertrekken en ze halen niemand op een CV en een SP na wat ze verplicht zijn. De financiele situatie moet wel drastisch anders zijn dan de velen denken dan..... 45 miljoen euro begroting dichten, wat een seizoen van wanbeleid en miskopen en een seizoen later zonder CL allemaal niet doet, las altijd dat Ajax kerngezond is en best een seizoen zonder CL miljoenen kan, nou blijkbaar niet dus.

21-07-2023 21:41

Stoffel +18543

Mislintat zei voor de camera van Ajax TV zelf nog:
“We zullen sowieso proberen een aanvaller te halen nu Tadic ons verlaten heeft, ook zijn we dun in de spits positie door het vertrek van Lucca. Het is daarom normaal om ons eerst op deze posities te focussen.”

Maar onze Frikandel weet het allemaal weer beter hoor

21-07-2023 21:39

NipeB +15790

Verweij weet echt helemaal niks. Ze vragen bij Zagreb aan andere clubs uit Engeland en Duitsland 30 miljoen dus Sutalo is totaal onhaalbaar. Geen idee met wie we wel bezig zijn. Mijn indruk blijft dat er weinig spelers van niveau zijn die naar de eredivisie en Ajax willen. Anders hadden we allang meer versterkingen binnen. Net als dat het verkopen ook erg moeizaam gaat. Het wordt nog heel spannend of we de selectie kunnen versterken. Kudus zou ik zeker proberen te houden. Misschien dat Alvarez lukt. Verder zou ik iedereen houden, ook Bassey want er is Max 20 miljoen om Tadic en Timber te vervangen en ook nog een spits. Dat is weinig geld voor 3 posities.

21-07-2023 21:38

Ndisdenaam +465

Jij weet net zoveel als Verweij. Niks. Dus vertel je ongezouten mening hier niet als feit.

21-07-2023 21:41

NipeB +15790

Ik heb het nergens over feiten. 30 miljoen komt van watchers van Napoli en Leipzig die meer betrouwbaar zijn dan Verweij dus wellicht is dat betere info. En als je J Berden’s analyses leest over Ajax’ financiën die er niet ver naast zitten weet je ook dat Ajax weinig te besteden heeft. Daar baseer ik mijn indruk op.

22-07-2023 06:55

Flaco +19583

Dus Sutalo, een tweede CV, een spits en eventueel een vervanger voor Tadic. Noem dat maar niks als er verder niemand weggaat. Dan heb je aangevuld met jeugd een prima selectie. Klaassen mag wel gratis weg.

21-07-2023 21:29

ST +23068

Geen rechtsbuiten? Kudus lijkt ook nog te gaan vertrekken.

21-07-2023 21:32

Flaco +19583

Eens. Ik geef ook dat als verder niemand weggaat en Kudus dus blijft we dan prima selectie hebben. Mocht Kudus weggaan dan Ziyech halen.

21-07-2023 21:45

JTajax +10717

Een spits = de vervanger voor Tadic.
Anders zou je Tadic als linksbuiten rekenen en daar hebben we er momenteel 4 van in de selectie.

21-07-2023 23:30

Manov +8581

Ja laat gaan, schiet op.

21-07-2023 21:18

Flipper33 +6826

Vraag me af wie die spits was maar snap het soms niet meer bij Ajax eerst was een rechtsbuiten een prioriteit nu weer niet. Trouwens wel jammer dat we geen Brazilianen meer in het team hebben brengen toch wat extra's

21-07-2023 21:16

thepower1990 +35726

Ja idd, net na afloop van het seizoen zou de rechtsbuiten positie top prioriteit zijn om nu eindelijk het vertrek van Antony eens goed op te vangen. Nu hoor je daar ineens niks meer over en schijnt het wel prima te zijn om dit met Berghuis en Chico in te vullen. Wie of waar ze mee bezig zijn is compleet onduidelijk en de competitie start komt steeds dichterbij.

21-07-2023 21:22

Ozymandias +159568

"Wie of waar ze mee bezig zijn is compleet onduidelijk"

Geweldig toch dat er veel minder wordt gelekt?

"Nu hoor je daar ineens niks meer over en schijnt het wel prima te zijn om dit met Berghuis en Chico in te vullen."

Conceição was gehaald om Antony deze zomer op te volgen. Inmiddels is het deze zomer.

21-07-2023 21:28

Simpelishetmoeilijkst +25130

Ozzy, zo is het! Goed opgeschreven,en hopen dat men het begrijpt.

21-07-2023 21:55

thepower1990 +35726

Prima hoor als dit de keuze is die Ajax maakt maar ik heb in Chico nog helemaal niks gezien van de kwaliteiten die Antony wel had. En dit is puur persoonlijke smaak hoor want ik weet dat er hier een clubje is die nog een blind vertrouwen in hem hebben alleen behoor ik niet tot die categorie. Hij blijft op mij de indruk maken van een speler die heel dreigend oogt maar zo gauw hij in het 16 meter gebied van de tegenstander komt al het overzicht mist om de juiste keuze te maken en daarbij is ook zijn afronding nog altijd van een zeer bedenkelijk niveau. Of hij dat allemaal komend seizoen ineens dusdanig weet te verbeteren betwijfel ik ten zeerste maar ik laat me graag positief verrassen.

21-07-2023 22:17

DankzijCruijff +48673

Ben het opzich wel eens met een imo belangrijk punt dat je maakt mbt Chico, namelijk dat het nog te weinig is wat hij in de laatste fase laat zien. Het is idd dreigend, goede dribbel en acties, maar zelden een effectieve voortzetting. Ik ben wel fan van dit type speler en ik vind hem nog steeds een groot talent, maar of hij zijn potentie echt waar kan maken zal denk ik afhangen van hoe hij zich weet te verbeteren op jouw punt. Ik heb nog steeds hoop; op mij komt het vaak over alsof hij te onrustig is omdat hij zich te geforceerd wil laten zien. Beetje een trekje dat Fischer vroeger ook had.

21-07-2023 22:53

Vik86 +42397

Echte een goede aanvaller die Sutalo..

21-07-2023 21:07

AFCAvak410 +1465

Sutalo zou wel echt een fantastische aanwinst zijn, maar gevoelsmatig is deze man toch gewoon onhaalbaar. Napoli zit achter hem aan als opvolger van Kim en Leipzig zit er bovenop zodra Gvardiol alsnog vertrekt richting City. Er zal tevens een behoorlijke som tegenover moeten staan en lijkt me daarmee al snel niet erg haalbaar meer voor ons; Sven zou een mega slag slaan in ieder geval mocht dit lukken!

21-07-2023 21:03

gi0vanni +7133

Een salaris van 3 a 4 mil mag wel voor een topspeler. Hij kan het centrum van Ajax redden.

21-07-2023 21:07

jeppas +3522

Stop aub met het plaatsen van Mike berichten. Gebakken lucht

21-07-2023 20:51

debetweter +10061

Waarom heeft nooit iemand het over Branco als ze het hebben over een vervanger van Tadic. Want we zullen voornamelijk de persoonlijkheid Tadic missen en niet een linksbuiten, wel zullen we de stats missen waarbij voornamelijk voorzetten belangrijk zijn.

Last but not least. Verweij zegt dat er een transfer is afgeketst met een spits. Nu moeten we alles wat deze man zegt met een redelijke bus zout over de vette patatjes nemen. Hij heeft over Mir geschreven volgens mij. Die is niet genoemd in dit artikel. Kunnen we er dan vanuit gaan dat Mir niet is afgeketst of ging het over een andere spits? Waarom weet deze journalist niets?

21-07-2023 20:50

xstaniox +15059

Is het niet mogelijk om een voorcontract te tekenen, waarin staat dat hij na de voorrondes over zou komen, mits hij niet geblesseerd raakt tijdens die wedstrijden.

Dan ben je wel zeker van zijn komst (lees: niet wordt weggekaapt door een andere club) en zit je niet aan hem vast als hij toch geblesseerd raakt

21-07-2023 20:31

GinoAFCA +14793

Mike “ ik denk” Verweij dit moet je aan andere mensen overlaten jij bent verleden tijd

21-07-2023 20:24

Bc te P +22130

geef mij kacht, ik ga nu naar die podcast luisteren

21-07-2023 20:20

Simpelishetmoeilijkst +25130

Dat raad ik je af!

21-07-2023 21:56

deMeester +11450

Ja geweldig! Er zijn ook elke maand mensen die denken dat ze de staatsloterij gaan winnen.

21-07-2023 20:17

AFCAWormerveer +4442

Als het Ajax lukt twee centrale verdedigers en een spits te halen, dan zou dat al heel goed nieuws zijn.

21-07-2023 20:10

Ozymandias +159568

Ik hoop dat Ajax maar één centrale verdediger koopt en het seizoen ingaat met verder Kaplan, Milovanović, Aertssen, Gooijer en Hato als opties voor centraal achterin. Als ze maar drie aankopen doen zie ik liever dat ze naast een spits ook een aanvallende middenvelder of rechtsbuiten kopen.

21-07-2023 20:28

MalukuAFCA3th +3434

Kaplan? op basis van wat? Die jongen ooit zien spelen?

21-07-2023 20:41

Ozymandias +159568

Op basis waarvan zou hij geen kans moeten krijgen als een van de centrale verdedigers van het eerste? Trouwens maakte Kaplan in de oefenwedstrijden die hij voor Ajax speelde een hele goede indruk.

21-07-2023 20:43

Oxxer +163875 moderator

Kaplan begint inmiddels mythische vormen aan te nemen,hij heeft 1 oefenwedstrijd gespeeld. Labyad werd op AS na een paar goals in de voorbereiding gezien als een serieuze optie voor de basis. Kaplan komt terug van een zware blessure, eerst zien hoe hij daarvan terugkomt, buiten dat er is 0 garantie dat hij het niveau aankan.

21-07-2023 20:54

Dirigent +6854

Lekker man, Kaplan, Milovanovic, Aertssen, Gooier, Hato en een aankoop....

Dat kan echt niet! Zelfs voor Jong Ajax zou dat karig zijn. Jij wil Ajax 1 zo laten spelen?

21-07-2023 21:07

Ozymandias +159568

RCV: 1) Šatulo, 2) Aertssen en 3) Gooijer
LCV: 1) Hato, 2) Kaplan en 3) Milovanović

Als het Mislintat lukt om Šatulo aan te trekken hebben ze een sterk centraal duo in de basis met talentvolle back-ups. Dat is een betere bezetting van de verdediging dan waar we afgelopen zomer het seizoen mee ingingen.

"Kaplan begint inmiddels mythische vormen aan te nemen,hij heeft 1 oefenwedstrijd gespeeld."

Want alleen een mythische Kaplan is goed genoeg om als een van de back-up centrale verdedigers van Ajax het seizoen in te gaan?

"Kaplan komt terug van een zware blessure, eerst zien hoe hij daarvan terugkomt buiten dat er is 0 garantie dat hij het niveau aankan."

Dus moeten we hem maar afschrijven en geen kans geven bij Ajax?

21-07-2023 21:11

Ricoteb +53174

Ik vind het wel heel erg gokken hoor Ozy. Naast Sutalo dus een broekie van 17 die zijn eerste hele seizoen ingaat, die zeker nog een terugslag gaat krijgen. En de enige vervangers die je hebt in geval van een blessure of schorsing, zijn gasten die nog geen Eredivisie wedstrijd gespeeld hebben. En ook nog gasten die in Jong nou geen verpletterende indruk hebben gemaakt. Zelfs Kaplan heeft pas 13 wedstrijden op het hoogste niveau gespeeld. Stel je moet naar Feyenoord uit en Sutalo is net geschorst/geblesseerd, dan moet je met van die onervaren guppies daar naartoe. Klinkt als sportieve zelfmoord.

21-07-2023 21:13

Ozymandias +159568

Ja, dat durven gokken op het talent wat Ajax al in huis heeft is wat Ajax een historisch gezien Europese topclub heeft gemaakt. Het gokken op aankopen heeft veel grotere risico's voor Ajax.

"Stel je moet naar Feyenoord uit en Sutalo is net geschorst/geblesseerd, dan moet je met van die onervaren guppies daar naartoe."

Ik vraag me soms af of mensen begrijpen van welke club ze fan zijn geworden. Bij blessures terugvallen op eigen jeugd vind ik juist een van de prachtige tradities van Ajax en heeft ervoor gezorgd dat talenten vroeg in hun ontwikkeling op een hoog niveau werden geprikkeld en zich daardoor tot betere spelers ontwikkelt. Het grote geheim van Ajax is dat de jeugdopleiding nooit zo fenomenaal is geweest als mensen denken, de grote talenten die Ajax heeft kregen alleen meer kansen dan bij andere Europese topclubs en namen daardoor een voorsprong op hun ontwikkeling. Zodra Ajax daarmee ophoudt zal Ajax ook veel minder topspelers opleiden. Het durven vertrouwen op de ontwikkeling van talenten is geen keuze voor Ajax, het is een noodzaak.

21-07-2023 21:15

Flipper33 +6826

Ik ook Hato is wel goed maar nog erg jong

21-07-2023 21:17

3sterren +20205

Er was eens een broekie van 17 uit Betondorp etc. etc. ...

21-07-2023 21:18

Ozymandias +159568

Goed genoeg is oud genoeg. Dat 17 jarige broekie is nu al beter dan een 25 miljoen euro kostende aankoop die Ajax een jaar geleden voor dezelfde positie heeft gedaan.

21-07-2023 21:19

Ajacied33 +36699

Feyenoord uit? Is dat een angstgevoelens dan opeens of zo? Noem dan de moeilijkste uitwedstrijd voor ons jaarlijks, Psv uit. En verder met Ozy eens, wij zijn groot geworden door jeugd de kans te geven. En geen ruimte voor angst

21-07-2023 21:30

Danielson +50255

Met Kaplan lijkt het soms net als bij Grillitsch. De hemel in geprezen door sommigen hier, maar als Grillitsch al een keer speelde was al na een paar minuten duidelijk dat hij bij ons helemaal niets te zoeken had.
Vooralsnog heb ik volledig gelijk gekregen met mijn opmerking dat de verkoop van Schuurs in 'ruil' voor jeugdspeler Kaplan de grootste transferblunder van de vorige zomer was.

21-07-2023 21:36

Ricoteb +53174

“Ik vraag me soms af of mensen begrijpen van welke club ze fan zijn geworden”. Vind je dat nou niet een beetje flauw om te zeggen? Wanneer is Ajax nou succesvol geweest met zoveel gasten die allemaal hun eerste gehele seizoen in gaan? En waar het voor de back-up zelfs allemaal nog hun debuut moeten maken? Ik vind het helemaal mooi hoor om jeugd de kans te geven, maar nu is je basis ook al jeugd die je de kans geeft. In de succesvolste jaren, hebben we altijd met meer ervaring in de verdediging gespeeld. In 94/95, Blind 33, Rijkaard 32, De Boer 24, Reiziger 24. In 18/19, Nous 21, De Ligt 19 maar met 2 jaar ervaring en aanvoerder, Blind 29, Tagliafico 26. En daarachter had je dan nog gasten als Veltman, Wober en Sinkgraven die al jaren ervaring hadden. Ja we zijn groot geworden met talenten de kans geven, maar blindelings al je hoop maar op een stapel talenten gooien, hebben we nog nooit gedaan. Zeker niet dit soort talenten die zelfs in de jeugd niet verbijsterd goed waren.

21-07-2023 21:57

4EVERAJAX +8371

Heerlijk!! Zo is het.

22-07-2023 00:29

Dirigent +6854

Het is allemaal leuk! Maar zo een speler is al zo goed, speelt hij 1 seizoen bij ons en haalt hij zijn normale niveau dan gaat ie voor 60 miljoen weg. Tuurlijk heb je dan wel winst maar je blijft maar spelers verliezen

21-07-2023 20:06

3sterren +20205

Als ik je goed begrijp kunnen ze maar beter de voetbalclub Ajax opheffen ? ...

21-07-2023 21:19

Nr.10 +110996

Als het klopt dat Sutalo wil wachten tot na de CL kwalificatie, dan snap ik niet waarom dat een reden zou zijn om de transfer niet alvast rond te maken, en hem alvast een contract te laten tekenen dat dan per augustus ergens in gaat (weet niet wanneer die wedstrijden zijn).
Dan heeft hij rust in z’n hoofd, en hebben wij de zekerheid dat hij na die kwalificatie niet zegt, ‘nee wacht ff, Liverpool heeft zich nu ook gemeld’

21-07-2023 20:05

BulykinAmsterdam +621

Stel hij scheurt z'n kruisband af..

21-07-2023 20:22

Georginho14 +1294

Zo weinig vertrouwen al eerder gezegt er gaat niets tot weinig gebeuren op de transfermarkt. Totdat Alvarez en wellicht Kudus weggaan en dan zijn alle goede spelers al getransfereerd en krijgen we een soort Van de Hoorn scenario.

21-07-2023 20:04

freak31 +5676

Dream on.

21-07-2023 20:06

Vik86 +42397

Sterk verhaal

21-07-2023 20:24

jordy888 +3157

Ajax is gewoon dom dat ze op 45 miljoen inzetten voor Alvarez. Voor 30 moet je hem gewoon verkopen en dan haal je Satulo voor 20 miljoen. Hou je nog 10 miljoen over ook. Dit kost allemaal tijd. Hoe eerder de selectie rond is hoe beter.

21-07-2023 21:40

Altijdindestraat +39898

Voelt nooit goed om je lot in de handen van een ander te leggen, willen ze hem verkopen doe het nu anders doorschakelen. Raakt hij geblesseerd of er komt een betere bod dan moet je helemaal opnieuw beginnen.

21-07-2023 19:56

Bramble1988 +9251

Zou echt fantastisch zijn en bevestigd meteen de ambitie en daadkracht van Mislintat!

21-07-2023 19:55

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25306

Actie actie actie actie actie actie actie actie actie

21-07-2023 19:49

Drukwerk1968 +7110

Net zo inhoudelijk als Verweij

21-07-2023 20:30
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.