Schreuder: 'De manier waarop hij praat heeft wel indruk op mij gemaakt'

door Justin Fokkens 104

Bron Persconferentie

Schreuder: 'De manier waarop hij praat heeft wel indruk op mij gemaakt'

door Justin Fokkens 104

Bron Persconferentie

Laatst geüpdatet

Ajax boekte tegen SC Cambuur een gemakkelijke 4-0 overwinning en kende daarmee een goede aanloop naar de eerste groepswedstrijd van de Champions League, tegen Rangers FC. Edson Álvarez bleef, ondanks de late interesse van Chelsea, toch in Amsterdam. Trainer Alfred Schreuder is onder de indruk van de Ajacied.

'Hij heeft het fantastisch opgepakt', zo opent de oefenmeester van Ajax op de persconferentie na afloop van de wedstrijd. De Amsterdammers besloten de Mexicaanse middenvelder te behouden, terwijl de speler zelf wel graag de stap naar de Premier League had willen maken. 'Het is een heel verstandige jongen en hij weet precies waar hij mee bezig is. Hij kon goed schakelen en heeft aangegeven er volledig voor Ajax te zijn. Dat verwachten we ook, maar de manier waarop hij praat heeft wel indruk op mij gemaakt. Hij beleefde de wedstrijd ook als een finale, zoals altijd.'

Tot slot zoomt Schreuder in op de rol van Steven Bergwijn. De aanvaller staat inmiddels al op zes competitiedoelpunten. 'Eerlijk gezegd verbaast het mij wel dat hij al zoveel doelpunten heeft gemaakt. Zijn kwaliteit van afwerken is extreem. Hij schiet enorm hard en gericht, en is altijd in de zestien.'

Tevredenheid

Schreuder is daarmee erg content met de komst van de aanvaller, die in de afgelopen transferzomer voor een recordbedrag werd overgenomen van Tottenham Hotspur. 'We mogen met zijn allen erg blij zijn dat hij bij ons speelt', zo besluit de oefenmeester.

Lees meer over:
Plaats reactie

Yeshyeshyall +11001

Mooi zo. Ik vind Alvarez prima en er zit nog rek in ook. Voor 50 miljoen zou ik hem zeker verkopen want ik denk dat je nog beter wordt alsje daar een speler neer kunt zetten die voetballend sterker is. Die zieje niet vaak maar met Grillitsch lijken we er eentje te hebben.

05-09-2022 08:28

Cafeoostindie +2747

Alvarez is en blijft een geweldige speler en mens die je pas mist als hij weg is. Ik heb mij zelden negatief over hem uitgelaten, betrap ik mijzelf op, en ik kan echt een zannikende kritische ajaxsuporter zijn.
Ik kan zijn teleurstelling goed begrijpen, maar weet je, zo'n klasbak komt altijd aan waar hij wil komen, slaagt altijd.

05-09-2022 01:19

DerdeSterPannekoek +0

Knap dat hij inderdaad de knop kan omzetten, is toch een behoorlijke smak geld die je aan je neus voorbij ziet glippen. Zand erover en na het WK gewoon verkopen voor 30M+, hopelijk kan Grillitsch dan zijn plek overnemen en wat meer voetbal op het middenveld brengen.

04-09-2022 16:27

Turg +1175

Toen Alvarez eruit ging, begon Ajax beter te spelen. Niet altijd maar opstellen tegen de laagvliegers, deze jongen.

04-09-2022 15:59

ProfessorX +19827

Klopt wel maar lag niet aan hem .

04-09-2022 17:53

Cafeoostindie +2747

Dit is echt zo.
Het werd positioneel veel beter dat is zeker.
Duurde wel even een maand of 2, maar in die periode begon ajax ook pas na 2 maanden echt goed voetbal te spelen.

05-09-2022 01:20

twynestar +28655

Spaans dus, maakt indruk.

04-09-2022 14:06

KingOfTheMatch +7086

Dos servezas por favor zal indruk gemaakt hebben😊

04-09-2022 22:02

GvanAchteren +871

Ik heb het een paar maanden geleden al zo geformuleerd mbt tot de 6 positie :
Taylor als het kan, Alvarez als het moet.
Daar komt straks dan ook nog eens Grillitsch bij. Ben benieuwd of hij het Alvarez - gedeelte over kan nemen.

04-09-2022 13:35

Harrier Du Bois +39054

Alvarez, de 6 van Ajax in Europa en een handvol potjes in de Eredivisie, daarin kan bijna iedereen op 6 bij ons tegen clubs als Cambuur, Rkc, etc. Maar hij is oh zo waardevol tegen de sterkere tegenstanders. Nu hij wat rustiger is, kan je ook op hem vertrouwen, pakt niet heel vaak meer gele kaarten (al was de helft daarvan gewoon omdat de scheidsrechters deelnemen in publieke opinie). Gister tegen Cambuur was geel wel op z'n plaats, maar die siert hem gewoon, don't fuck with Ajax. Zal na het WK een mooie som opleveren en dan mag hij het in de top laten zien.

04-09-2022 13:09

Telamon +9192

Sterkere tegenstander durven eerder hoog compact te spelen, of zelfs druk te zetten. Dan ben je juist de klos met Alvarez, zie Sparta. En dan hebben we het over Sparta dat niet eens voluit drukzette. Zomaar 4 ballen over de zijlijn, bal op het strottenhoofd bij Blind, 4 meter naast de man kaatsen, puur door een beetje druk van Sparta.

Hoe moet dat wel niet gaan tegen een vol druk zettend Liverpool?

04-09-2022 13:27

Zwaan1975 +3618

En Utrecht uit dan??

Of was Utrecht weer slecht snapten het niet of bla bla bla….

Hoi toch is op met spelers afzeiken. Ze spelen voor onze club en strijden voor 3 punten. Of ga je lekker zoals de afgelopen jaren mee zeiken met Valentijn en de snor dat alvarez niks kan en nooit beter zal worden……

04-09-2022 13:36

Telamon +9192

Alvarez zal inderdaad bij lange na niet goed genoeg worden. Handelingssnelheid blijft veel te laag mede door slechte motoriek en gebrekkige techniek om in de kleinere ruimte te spelen. Dat is natuurlijk een feit. Onder wat druk wordt hij nooit door medespelers ingespeeld, en als men dat wel doet, is het geklungel en meestal balverlies.

Ik kom voor Ajax op, en voor Ajaxvoetbal.

04-09-2022 13:39

twynestar +28655

Oh mijn god, nog steeds dat gezwets over motoriek en techniek. Ze kunnen hun eerste indrukken gewoon niet uit hun hoofd zetten wat een farce. Gelukkig ziet Europa het wel in Alvarez zitten, kan hij na het WK fijn worden verkocht dan zullen wij hem heel erg missen maar kan die jongen tenminste ergens gaan voetballen waar ze hem wel waarderen en hij wel om Europese hoofdprijzen meespeelt.

04-09-2022 14:07

Nick14 +25889

@twynester

Kijk Dortmund-uit eens terug.
Alvarez viel gigantisch door de mand omdat (itt in Amsterdam) de middenvelders onder druk werden gezet.

@zwaan1975

Utrecht liet, net als Groningen, Alvarez volledig vrij.
We spreken jou wel weer wanneer tegenstanders hoog drukzetten.

04-09-2022 14:10

NoPants +7528

Tegen liverpool gaat het vaak zat voorkomen dat ajax de bal verliest in een aanval en liverpool er in 3 passes uit is. Met wat pech is timber net ingedribbeld of wijndal mee naar voren, en is je restverdediging weg. Juist alvarez zorgt er voor dat in zulke situaties de balans bewaart blijft.

We hebben achterin genoeg opbouwers. In de opbouw zou ik alvarez meer ontlasten inderdaad, maar zonder een verdedigend ingestelde middenvelder ga je er tege liverpool echt af.

04-09-2022 14:11

NoPants +7528

Iedereen blijft het ook maar over het vele balverlies hebben. Haal je dan aan dat alvarez een 0.1% lager passing percentage heeft, dan komt het doordat hij alles terug of breed speelt. Als je dan aanhaalt dat alvarez meer key passes geeft dan taylor, dan zeggen de statistieken ineens niks ofzo.

Echt jongens, het kan ook zijn dat je eerste indruk verkeerd was. Of dat hij zich ontwikkelt heeft. Het is niet slecht om je mening bij te stellen. Maar nee, flink blijven zeiken en vooral nooit je originele punt bijstellen.

04-09-2022 14:14

Telamon +9192

@NoPants

Of je zorgt er gewoon voor dat je restverdediging op orde is in plaats van de 16 'bombarderen', dan hoeft je ook niet zo'n breker erin te zetten.

En ik heb het onder druk voetballen, dan speel je met een man minder, of die man lijdt relatief heel veel balverlies, en dan word je juist overlopen, als je steeds aan de bal de bal kwijt raakt, dan kan je niet aansluiten. En je kan men hem ook niet de bal in de ploeg houden op het middenveld. Gaat alles weer voorspelbaar en heel eenzijdig via de flanken.

Tegen Liverpool moet je vooral compact staan, dus linies bij elkaar, genoeg man achter de bal. Dat kan met Taylor ook, of ook, vele malen beter, want weet in die compacte ruimte nog heel goed te voetballen.

04-09-2022 15:04

Telamon +9192

@NoPants

Omdat dat waar is, zijn passing is nogal minder risicovol en naar voren dan Taylor, en ook veel minder passes, want nauwelijks aan de bal, zeker onder enige druk tegenstander.

Er is niks veranderd aan zijn spel en gebreken, is iets losser gaan voetballen, maar nog steeds voor Ajaxbegrippen absurd slecht.

04-09-2022 15:05

Telamon +9192

@twyne

Als jij zijn motoriek en techniek ook momenteel voldoende vindt voor Ajax, zijn we uitgepraat.

04-09-2022 15:06

ProfessorX +19827

Geef eens een commentaar als je er tegen heb gespeeld !

Sparta uit was meer aan de hand vele liepen te klooien en dat is NIET 1 speler .

Nogmaals voetbal is een teamsport .

04-09-2022 17:56

ProfessorX +19827

Man man man wat valt dit tegen .

Jij zie en weet het beter dan alle trainers die met hem werkt ?

Echt bizar dit allemaal.

04-09-2022 17:59

IRBaboon +6852

Zolderkameranalisten die geen dag in de voetballerij hebben gewerkt die zo overtuigd zijn van zichzelf.. Man, man, man....

04-09-2022 18:17

Telamon +9192

@Professor

Ik zag niemand anders in 10 minuten tijd (wat druk van Sparta) 4 keer de bal zomaar over de lijn spelen, in de voeten van de tegenstander, op het strottenhoofd van Blind, en 2 kaatsen 4 meter naast de man.

Dat is absurd, dat zou mij nog niet overkomen. Dat is een enorm duidelijk teken van flink gebrek aan handelingssnelheid, niet kunnen open- en wegdraaien, flink gebrek aan techniek, etc.

We hebben het hier over het individu Alvarez en zijn presteren.

04-09-2022 22:58

Telamon +9192

@IRBaboon

Goede tegenargumenten, netjes. Als je niks te zeggen hebt en geen tegenargumenten hebt, houd dan gewoon je mond.

04-09-2022 23:00

AFCACruijff14 +162658

Kijk aan, de wekelijkse slappe poep van Gedaante over Alvarez.

05-09-2022 00:47

401Middenweg401 +6068

Is Telamon geDaante? Dat verklaart een hoop.

05-09-2022 10:20

mokum007 +6523

Precies, en ik denk dat Taylor op 6 in champions league nog te kort komt....

05-09-2022 13:13

Dolblij +45602

Dat hij niet heeft getraind om een transfer af te dwingen keur ik af. En verder weten we niet wat zich precies achter de schermen heeft toegedragen. Edson verdient het dat er nu zand overheen gaat. Ik twijfel er niet aan dat hij zich weer vol voor Ajax inzet.

04-09-2022 12:48

Marcus +2052

Que pasa!?
Bij dat opstootje gisteren, toen die Cambuur speler heel smerig Timber opfokte.
Alvarez kwam precies op het juiste moment om te laten zien wie de baas is en dat je zulke dingen niet moet flikken. Zo'n gast moet je in het team hebben.

Daarbij, vorig seizoen zou Edson iets verder zijn gegaan en misschien wel iets hebben uitgedeeld met evt. rode kaart als gevolg.
Ook daarin is hij gegroeid. Meer geslepen in dit soort situaties.

04-09-2022 12:35

ajax4ever001 +18653

Tsja helaas zijn veel van die bazen nu weg.. zoals Nico(hij is Ajax feitelijk altijd trouw gebleven ondanks dat hij in zijn laatste periode onder TH niet vaak speelde maar verzaakte nooit ondanks dat hij soms wat onbezonnen de duels in ging waardoor hij onnodig tegen kaarten aanliep) en Martinez(jammer van die nare commentaar over Ajax die hij gaf na zijn transfer). Dat zijn type spelers die Ajax in het veld nodig heeft. Ik ben overigens benieuwd wanneer Ajax Nico een afscheidsmoment gaat geven.. wat mij betreft mag hij dan een staande ovatie krijgen met heel het stadion die luidkeels Nico Nico Nicoo roept...dat heeft hij mijns inziens wel verdiend.

04-09-2022 12:57

Ozhan +1532

Wat heeft Martinez over ajax gezegd dan?

04-09-2022 13:12

twynestar +28655

Niets, heeft een keer zijn stem verheft tegen Hamstra, naar het schijnt. Je mag wel grinta hebben op het veld maar in je frustratie iets lelijks tegen een onbekende Fries achter een bureau zeggen is het einde van de wereld voor sommige moraalridders.

04-09-2022 14:10

wimdep +1302

Lekker stelletje zeikerds hier bij elkaar!
Volgens mij was het gewoon 4-0 hoor!

04-09-2022 11:49

twynestar +28655

Ja maar we hadden de eerste 25 minuten moeite om door hun handbalverdediging te komen. Snap het dan; mensen gaan klaar zitten met een biertje en een bitterbal om iedere 10 minuten een goal te tellen anders is hun middag verpest en kunnen ze er allemaal niets van. Behalve Kudus.

04-09-2022 14:11

036AFCA97 +146682

Laat Edson maar staan tot het WK en verkoop hem daarna aan de hoogste bieder.

Kan je daarna gaan bouwen aan een middenveld met Grillitsch, Taylor en Kudus.

04-09-2022 11:48

Amp +38003

Ik weet niet man. Ik gun m het beste, want dan is t dat ook voor ajax. Alleen is dat hele gehype dat je ineens oh zo geweldig vooruit is gegaan in zn techniek echt waardeloos. Tegen sparta ging bijna iedere bal over de zij- of achterlijn als ie over meer dan vijf meter moest passen. Ook gisteren weer matige controles. Kan best belangrijk zijn in een match waar gestreden moet worden, maar is hij echt nodig tegen een cambuur, sparta, etc? Doet een taylor t echt slechter op 6 tegen deze teams?

04-09-2022 11:39

NoPants +7528

Ik denk dat Edson door velen gewoon anders bekeken wordt, door het sentiment wat er al rond hem hangt. Als je de statistieken bekijkt, wat natuurlijk niet alles zegt maar wel iets:

Alvarez/90m:
2.8 geslaagde tackles
0.8 intercepties
2.8 clearances
1.3 dribbles
1.5 key passes
0.5 disposessed
87.4% passing

Taylor/90m:
Geslaagde tackles 2
Intercepties 0.6
Clearance 0
Dribbles 1.4
Key passes 1
Dispossessed 0.8
87.5% passing

Tegen de kleinere tegenstanders kan het prima zonder alvarez, maar zeker tegen de zwarw tegenstanders heeft hij echt een meerwaarde.

04-09-2022 11:50

wimdep +1302

Ontbreek nog een cijfer.
Alvarez wil om te winnen 100%
Taylor wil om te winnen 85%
Ook wel genoemd Grinta!!

04-09-2022 11:53

NoPants +7528

Ik denk dat ze allebei best willen winnen. Alvarez speelt met meer strijd inderdaad. Is ook juist zijn kwaliteit.

04-09-2022 12:06

Telamon +9192

@wim

Taylor maakt heel wat meer meters en bemoeit zich overal op het veld met het spel, en kan dat ook.

Ik ken ook een hoop amateurs die 100% wil om te winnen hebben, dat is genoeg om in Ajax 1 te spelen?

04-09-2022 13:31

Telamon +9192

Niet meer strijd, meer fysiek, en geregeld uiterst lomp. Taylor houdt iets meer in, is meer gewend collectief druk te zetten, zoals het Ajax betaamt, dan erin kleunen.

04-09-2022 13:32

Nick14 +25889

@Wim

Wat een verschrikkelijk slap gelul.

04-09-2022 13:56

twynestar +28655

@Telamon. En toch levert Alvarez buiten strijd/fyisek ook meer beslissende passes, levert minder vaak in , dribbelt bijna even vaak en passt net zo nauwkeurig. Maar dan is het zeker weer appels met peren.

04-09-2022 14:13

Amp +38003

Taylor 90 minuten? Gaan de statistieken om de match tegen sparta?

04-09-2022 18:52

NoPants +7528

Per 90 minuten idd. Stiekem weet je zelf ook wel hoe dit werkt toch?

04-09-2022 18:56

Amp +38003

Nee, ik weet toch niet waar jij dit vandaan haalt en op basis van welke wedstrijden jij statistieken plaatst of wel? Je kan wel bijdehand lopen doen doen, maar ik stel een normale vraag.

04-09-2022 18:59

NoPants +7528

Individuele voetbalstatistieken worden doorgaans per 90 minuten berekend, ongeacht welke site je gebruikt. Het lijkt me ook duidelijk dat als ik 1 specifieke wedstrijd bedoelde dat ik dan die wedstrijd wel benoemd had. Maar goed, ik dacht dat jij aan het trollen was dus vandaar mijn opmerking.

Ja de getallen zijn per 90 speelminuten en komen van Whoscored.com.

04-09-2022 20:11

3sterren +20205

@Telamon
“Ik ken ook een hoop amateurs die 100% wil om te winnen hebben, etc.“

Beetje flauw argument, waarop ik ook flauw op zou kunnen reageren:

Denken dat je verstand hebt van hoe Ajax moet spelen, en dat te posten op AS, maakt je nog geen goede trainer voor Ajax 1 …

04-09-2022 21:38

Qifesh +24917

Maar eerlijk is eerlijk ik dacht dat ie de drie wedstrijden hiervoor wel aardig Ad bal begon te raken.. jammer van gisteren

04-09-2022 11:26

Telamon +9192

Sparta was anders misschien wel het dieptepunt.

Alles staat of valt bij hem met veel of weinig ruimte en tijd. Bij weinig, totaal kansloos. Dus nooit een optie voor Ajax.

04-09-2022 13:33

TontoKarnaggel +42547

Hebben meer mensen dat? Dat het gezeik op Alvarez zulke belachelijke vormen aanneemt dat je hem juist wilt zien exelleren? Dat je juist hoopt dat hij basis staat om de zeikerds dwars te zitten? En dat terwijl je eigenlijk zelf ook altijd wel je twijfels over Edson had? Ligt dat aan mij of hebben dat er meer?

04-09-2022 11:23

Web +178830

Alvarez is ook geen betere speler dan Taylor
Zal ook niemand zeggen
Wouters was ook niet beter dan Vanenburg
En tegen Cambuur zou het inderdaad wel eens beter kunnen gaan zonder Alvarez
Maar er zijn ook veel wedstrijden waar ik hem wel graag tussen de betere spelers zie staan. En dan maakt hij ook wel eens foutjes
Het is maar blijven zoeken

04-09-2022 11:32

3*stars*3 +23593

Ik heb vaker kritiek geuit op hem maar als hij het goed doet, ben ik ook aanwezig om hem complimenten te geven.
Makkelijk om alleen maar een speler of trainer te bekritiseren als het minder is maar wegblijven als die het wel goed doet.
Wees dan ook een vent en geef ook de complimenten, ookal is het niet jouw favoriet…

Ik vind wel dat je bijv tegen een categorie club als Cambuur, prima zonder hem kan en daar meer een voetballende type kan zetten.
Taylor zou dat bijvoorbeeld prima kunnen.
In de grotere duels heb je Alvarez zeker nodig.

04-09-2022 11:36

Web +178830

Dat heb ik dus ook gezegd ergens hiet onder
Tegen Cambuur zou je misschien zonder kunnen
Maar ze klappen er op want het is WEB

04-09-2022 11:40

3*stars*3 +23593

Had jouw reactie niet gelezen.
Maar is toch lange tijd bekend dat je niet veel hebt aan Alvarez tegen kleintjes?
Had net over Taylor op 6 maar Grillitsch zal het ook makkelijk kunnen invullen, als hij fit is.

04-09-2022 11:54

twynestar +28655

Oh mijn god wat een narcisme, meteen weer aan jezelf betrekken. Als mensen erop klappen omdat jij het bent dan zal dit niet alleen maar aan de rest liggen, Web.

04-09-2022 14:14

Allegriadopovo +1119

Lemmingengedrag wat je maar beter kunt negeren.

04-09-2022 11:56

Nick14 +25889

Nee ik heb dat totaal niet.

Taylor of Grillitsch op 6.

04-09-2022 13:58

3sterren +20205

Er zij meer supporters die dat vinden pik …
; )

04-09-2022 21:40

thelordjoshua +10641

Mooie speler en vent, het verschil Taylor en Alvarez op 6 is dat Alvarez naar zn schoen kijkt en Taylor over de bal, straalt ook veel meer rust uit. Eddie blijft toch een beetje een houthakker. Wel een goeie houthakker

04-09-2022 11:19

PetrusKeizer +10739

Dat kan je wel zeggen ja, van Bergwijn. Goedemorgen zeg. Altijd gevaarlijk . Ik weet echt niet waar ze bij de Spurs mee bezig geweest zijn, onbegrijpelijk

04-09-2022 11:14

kanye.w +4151

Hij had met son 1 vd beste spelers van de PL voor zich

04-09-2022 11:26

Gooseman +11887

Yes, een Alvarez bashing topic. De gebruikelijke anti-Alvarez bende is al wakker op deze mooie zonnige ochtend. Nu wordt hij al afgerekend op iets wat zijn trainer zegt. Natuurlijk alleen maar om hem positief proberen neer te zetten na zijn wens om naar Chelsea te vertrekken. Ik ben in elk geval blij dat hij nog steeds Ajacied is. Succes met ergeren de komende maanden!

04-09-2022 11:12

Amp +38003

Waarom ben je gelijk een hater, basher, etc als je vooral tegen teams als cambuur liever een speler ziet die qua balbehandeling wel op niveau is zodat je dan beter en hoger tempo positiespel kan spelen? We zijn toch geen feyenoord of psv waar we genoegen moeten nemen met een matige techniek? We hebben genoeg controleurs gehad in t verleden die ook konden bikkelen, naast goed kunnen voetballen. Daar gaat het mensen om. Lijkt er hier steeds minder vaak om te gaan dat "we" voor ajax zijn vanwege de filosofie en gedachte over hoe voetbal moet worden gespeeld, en steeds vaker "zolang we maar punten en prijzen halen, manier waarop boeit niet"

04-09-2022 11:47

Gooseman +11887

Waar is dan de grens van teams waar volgens jou Alvarez wel nuttig is? Vitesse? Groningen? Twente? PSV?

En hoe zie jij het voor je om een hoger baltempo te hanteren tegen een team dat met 11 man in de eigen 16 van links naar rechts mee beweegt met de bal?

04-09-2022 11:55

Amp +38003

Voor mij kan hij nuttig zijn tegen clubs die fysiek spelen of in europa.

Hoger baltempo tegen dit soort teams begint al achterin. Als zij een middenvelder in kunnen spelen die in max twee balcontacten de bal vanuit t middenveld al vooruit of breed kan spelen na een inspeelpass van achteruit, dan scheelt dat al heel veel en ben je niet steeds genoodzaakt via de vleugels te spelen maar kan je vaker verrassend zijn door de verticale passing door t centrum. Alvarez heeft vaak zat al 2 balcontacten nodig voor de controle en nog niet eens in de drukte op t middenveld.

04-09-2022 18:57

Okocha078 +14090

Ik heb respect voor Alvarez en hoe hij zich de basis in heeft geknokt. In de winter hoop ik dat Chelsea hem alsnog haalt voor 50 m of voor minder met een ruildeal met Ziyech. Grillitsch op zijn plaats en Vos doorschuiven. Dan gaan we er alleen maar op vooruit en komt er een mooi bedrag binnen om ons eventueel verder te versterken

04-09-2022 11:10

MichelAngelo66 +22294

Wat een zalvende teksten van Voorganger Schreuder.

Alvarez beschouwde het weer als een finale. Mooi, maar de tweede helft werd er beter gevoetbald.

04-09-2022 11:09

Turbo +42176

Wat was ie weer verschrikkelijk slecht. Stond te slapen bij de enige kans van Cambuur en voetballend zoals altijd een sta in de weg voor zn eigen ploeg. Weerzinwekkend slechte voetballer.

04-09-2022 11:01

wimdep +1302

Waar een topclub 50 miljoen voor wil betalen!

04-09-2022 12:41

Web +178830

Bij een wedstrijd als gisteren moet je het lef eens hebben om Vos een half uurtje mee te laten doen, als het beslist is
Exceptionele talenten moet je prikkende en voelen wat er op dit niveau gevraagd word
En ik denk dat hij heel snel leert
Fysiek ook heel goed in orde

Dat is dus het nadeel van een te grote selectie
Iedereen tevreden houden

04-09-2022 10:59

Sambavleugels +18756

Eens. Je had Klaassen moeten verkopen. Dan had ook Unuvar niet weg gehoeven en kansen kunnen krijgen in dit soort wedstrijden. Of had Kudus eindelijk een keer kunnen beginnen. Idem met Vos en Fitz-Jim. Het tevreden houden van overbodige spelers is zonde.

04-09-2022 11:04

Web +178830

Ajax heeft een te brede selectie
Ajax is groot geworden door telkens jonge spelers te brengen
Bergkamp kwam zelfs uit A2 in die tijd
Die ging zich even ontwikkelen bizar

04-09-2022 11:06

AFCA22 +2509

Edson is een strijder 🔥 Heeft zich enorm ontwikkeld sinds hij bij Ajax speelt. Met name op het voetballende gebied.

Gaat erg belangrijk worden in onze CL campagne 🔥🔥

04-09-2022 10:57

31xAjax +7983

Het verschil in voetballend vermogen op het middenveld voor en na rust was gigantisch. Zonder Alvarez bouw je veel gemakkelijker en sneller op en speel je de tegenstander veel gemakkelijker uit elkaar.

Nu was het slechts Cambuur maar tegen het linkerrijtje en internationaal haal je daar nog veel meer voordeel uit want dan worden zijn tekortkomingen nog veel meer blootgelegd. Dat zal Schreuder toch ook wel in gaan zien....

04-09-2022 10:56

NoPants +7528

Juist in de zware wedstrijden kan je alvarez goed gebruiken omdat je niet alleen aan het aanvallen bent.

04-09-2022 12:05

31xAjax +7983

Nee want hij kan geen druk zetten en loopt als eerste achteruit bij balverlies. Daarom hebben we vaak geen grip op het middenveld en komen we verdedigend in de problemen. Het is geen toeval dat juist zijn directe tegenstander vaak scoort of een beslissende pass geeft. Laatst tegen PSV nog, 3x Til.....

04-09-2022 12:14

NoPants +7528

Edson kan geen drukzetten? Ben ik het niet mee eens.

Wij spelen met 4 verdedigers die alle 4 ervan houden naar voren te gaan, edson is key voor de restverdediging. Taylor is veel vaker uit positie dan hij.

Tegen de cambuurs van deze wereld zie ik ook liever kudus-berghuis-taylor met een dubbele 6.

Zijn er dingen waar jij hem wel goed in vindt?

04-09-2022 12:19

31xAjax +7983

Hij heeft een goede tackle en is redelijk kopsterk. Hij is bruikbaar maar niet voor de basis in de zwaardere wedstrijden. Er zijn genoeg trainers die gecharmeerd zijn van hem, die spelen vaak reactie voetbal. Helaas voor de liefhebbers hebben wij nu weer zo'n trainer. Omdat ik uitga van voetbal zou hij bij mij weinig spelen.

50M zou een no brainer moeten zijn

04-09-2022 12:26

NoPants +7528

Een goede tackle en redelijk kopsterk brengt je tot rkc, niet tot international en champions league. Misschien zie jij iets niet?

In een normale transferzomer had ik alvarez ook voor 50 verkocht, maar we zijn al zoveel basisspelers kwijt dat ik dir wel begrijp. Zeker omdat hij steeds beter gaat spelen.

Ik denk niet dat we met de huidige selectie tegen topteams kunnen aantreden zonder alvarez. Misschien dat die grillitsch een voltreffer blijkt maar met de rest van de middenvelders wordt je er uit gecounterd.

04-09-2022 12:31

31xAjax +7983

Taylor is completer en beter en Grillitsch heeft idd (veel) meer kwaliteiten dan Alvarez en die was al binnen. Daarom had je hem moeten laten gaan.....

04-09-2022 12:48

NoPants +7528

Ik heb grillitsch nog niet vaak zien spelen, en al helemaal niet in het ajax systeem. Die youtube filmpjes zeggen niks, daar lijkt iedereen er wat van te kunnen. Welke wedstrijden heb jij van Grillitsch gezien?

Taylor is inderdaad completer en beter, maar wel met heel andere kwaliteiten. Als in onze verdediging erg ‘honkvaste’ spelers hadden gestaan was ik het misschien met je eens geweest, maar het zijn allemaal spelers die vaak uit positie zijn. Als je dan op het middenveld ook 3 spelers opstelt die vaak uit positie zijn dan wordt je er gewoon uit gecounterd. Leuk tegen rechterrijtje eredivisie, kansloos in CL.

Zie jij geen risico in nóg een basisspeler laten vertrekken een week voor de CL start? Je ziet toch aankomen dat iedereen dan aan elkaar moet wennen en het pas begint te draaien in november als je al uit de CL ligt?

04-09-2022 12:56

31xAjax +7983

Ik volg de Bundesliga al meer dan 40 jaar en heb hem vaak zien spelen. Een goede speler kan in ieder systeem spelen, die flauwekul over het Ajax systeem heb ik nooit begrepen. Schreuder gelukkig ook niet want die liet Ocampos gisteren gewoon invallen.

In mij ogen zou Alvarez geen basisspeler moeten zijn dus is er ook geen sprake van dat je nóg een basisspeler laat gaan....

04-09-2022 13:11

NoPants +7528

Het speelt nogal anders of je bij een team speelt dat altijd op de helft van de tegenstander staat en weinig onderdruk gezet wordt, of dat je juist vaak op eigen helft staat omdat je tegen sterkere tegenstanders speelt. Dat bedoel ik met dat ik hem nog niet in ons systeem heb zien spelen.

“ In mij ogen zou Alvarez geen basisspeler moeten zijn dus is er ook geen sprake van dat je nóg een basisspeler laat gaan...”

Beetje gekke uitspraak. Hij ís basisspeler, en als je hem vervangt móeten spelers dus weer aan zijn vervanger wennen. Het maakt daarvoor geen reet uit of jij vindt dat hij basisspeler zou moeten zijn. Het is gewoon zo.

04-09-2022 13:18

Sambavleugels +18756

Nu de manier waarop ie voetbalt nog.

04-09-2022 10:48

NeeI +108101

Alvarez is niet slechts een werkweigeraar, hij weigert ook al jaren te voetballen.

04-09-2022 10:49

Web +178830

Dat laatste is vreselijk naïef
Dat je dit niet ziet of wil zien
Gisteren ging je er ook weer los op
Het was Cambuur hè

04-09-2022 10:50

Ajacied1981 +17412

Alvarez heeft zich goed herpakt.
Neel kan beter zijn naam veranderen in ouwe neel, wat een eenzijdig gezwets komt daar uit zeg.
De ene speler kan niets fout doen, de andere niets goed.....heeft geen nut om daar naar te luisteren of mee in discussie te gaan.

04-09-2022 10:52

Web +178830

Je hebt gelijk
Waan van de dag

04-09-2022 10:53

Alvarout +444

Praat Alvarez zich telkens de basis in dan? Hij zou eerder zijn voeten moeten laten praten. Helaas is dat net zijn zwakke punt.

04-09-2022 10:47

Dennis129 +11893

Mag zeker blij zijn met Bergwijn. De ene na de andere inspiratieloze, tempoloze wedstrijd na de andere die dan door een bevlieging van Bergwijn opengebroken moet worden. Daarbij geen enkele druk naar voren. Hele grote vrees voor de CL campagne dit jaar dankzij Schreuder.

04-09-2022 10:41

Web +178830

Het ging een stuk beter met het dynamiek van Taylor en Kudus

Klaassen hebt je niets aan met een voorsprong
En dat mag je hem gewoon zeggen en onderbouwen als Schreuder
Berghuis aan de bal is niets mis mee, maar zijn verdedigende rol is zo naïef en zwak

Mijn middenveld zou zijn
Alvarez, Kudus en Taylor
En dan kun je tegen de mindere ploegen ook Alvarez eens uit de basis laten, of in de rust wisselen zoal gisteren
En dan heb ik het nog niet over onze Oostenrijkse aanwinst. Dat is ook echt een goede speler. Weer een concurrent voor de basis

Schreuder heeft de handen vol om dit te managen denk ik? Ten Hag is daar beter in

04-09-2022 10:49

31xAjax +7983

Je moet Alvarez juist tegen de sterkere tegenstanders op de bank houden (liever nog altijd). Je levert voetballend zoveel in en Taylor onderschept op 6 net zoveel als Alvarez.

Je moet eens opletten hoe vaak de tegenstander van Alvarez scoort of een beslissende pass geeft. Bizar gewoon....

04-09-2022 11:01

Web +178830

Daarom had hij ook gewoon moeten trainen
Grote kerel wezen
Valt mij echt tegen
Ook als Schreuder ze in de luwte houd

Wel weer bijzonder op AS
Gisteren speel je tegen Cambuur.
En wat lees ik tot mijn grote verbazing ( eigenlijk ook niet )
Alvarez is overbodig
Waan van de dag hier
Ik zal jullie vast vertellen
Buiten rust om, speelt Alvarez ALTIJD
Wel goed dat Ajax een vervanger aangetroffen heeft vast

04-09-2022 10:39

NeeI +108101

Jij gaf gister aan de eerste helft niet gekeken te hebben. Dan heb je ook de impact van Taylor ipv Alvarez niet kunnen aanschouwen. Die was namelijk ENORM. De tendens dat we een gemankeerde verdediger nodig hebben op t middenveld voor de balans is krankzinnig. Ik kan daarom ook niet wachten tot de Mexicaanse geldwolf verkocht wordt en we gewoon weer een voetballer op zes krijgen.

04-09-2022 10:46

Web +178830

Je doet nu net dat gisteren de meetlat is voor het verdere verloop van de competitie
Denk je nu echt dat ik niet de zwakke en sterke punten van Alvarez ken?
Omdat ik gisteren de eerste helft gemist hebt
Dat is nu typisch de waan van de dag

04-09-2022 10:52

NeeI +108101

Alvarez is veelal de eerste die op een hoger niveau door t ijs zakt. In de Champions League heeft hij letterlijk nog nooit het verschil gemaakt. Ook tegen PSV, voor de Johan Cruijff schaal, scoort zijn directe tegenstander een hattrick. En nog ligt het niet aan Alvarez. Want Rensch is een mietje.

Vervolgens geeft hij tegen Groningen twee passes vooruit, en is heel Mexico aanbiddend AS in de zevende hemel.

04-09-2022 11:13

Web +178830

Tegen PSV in Eindhoven vorig jaar na de winter was hij juist weer heel erg goed
En nu tegen PSV begon Ajax heel erg goed (ondanks Alvarez )
Dat het later verkeerd ging had alles te maken met Rensch en Gorter

En die zelfde Rensch doet het nu weer heel erg goed

En Alvarez gaat ook nooit het verschil maken. Hij staat er juist in om anderen het verschil te laten maken

Wat een zaterdagavond tegen Cambuur al met AS kan doen

WAAN VAN DE DAG
Lees het nog eens goed

04-09-2022 11:26

NeeI +108101

Wat lul je nou elke keer met je 'waan van de dag'?

Het is helemaal niet een waan van de dag. De kritiek op Alvarez is er juist al veel langer.

04-09-2022 11:28

Turbo +42176

"Tegen PSV in Eindhoven vorig jaar na de winter was hij juist weer heel erg goed"

Dit is aantoonbaar onzin. Alvarez liet zich als een pupil piepelen door Gotze bij de goal van PSV. Had 20 keer balverlies. En verloor meer dan de helft van zn duels (5 van de 9). Alvarez was die wedstrijd misschien wel de slechtste speler op het veld.

"En Alvarez gaat ook nooit het verschil maken. Hij staat er juist in om anderen het verschil te laten maken"

Dit ga je ook op geen enkele manier kunnen onderbouwen.

"Wat een zaterdagavond tegen Cambuur al met AS kan doen
WAAN VAN DE DAG"

Dit is een aparte opmerking gezien het feit dat jij de wedstrijd niet hebt gezien, zoals je zelf aangaf. Jij bent juist degene die het nu op 1 wedstrijd gooit (waan van de dag dus) terwijl de kritiek hetzelfde is als altijd.

"Lees het nog eens goed"

Gedaan. Nog steeds onzin.

04-09-2022 11:34

Web +178830

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

04-09-2022 11:37

wimdep +1302

Frenkie de Jong speelt al 3 seizoenen in Barcelona en heeft ook nog nooit het verschil gemaakt! Toch een aardige speler.

04-09-2022 12:47

koppensneller +5108

Alfredo de positivo. Staat zelf bij een hondendrol nog ademloos te kijken naar de mooie architectuur. Het is prima om in het openbaar van iedereen alleen maar de plus punten te benoemen maar het komt soms zo onecht en geforceerd over.

04-09-2022 10:38
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.