Pasveer wijst naar gemis Martínez en is kritisch op restverdediging

door Thijs Zwagerman 161

Bron ESPN

Pasveer wijst naar gemis Martínez en is kritisch op restverdediging

door Thijs Zwagerman 161

Bron ESPN

Laatst geüpdatet

Remko Pasveer is zeer kritisch op zijn Ajax-verdediging. Tegen Vitesse werd Ajax tweemaal op kinderlijk eenvoudige wijze geslacht in de omschakeling en Pasveer zag dit recht voor zijn neus gebeuren. De ervaren keeper baalt flink van de tegendoelpunten en het slechte resultaat tegen Vitesse.

Gevraagd naar de belangrijkste oorzaak voor het puntenverlies tegen Vitesse wijst Pasveer niet naar de vele gemiste Ajax-kansen. Volgens hem zit het probleem ergens anders, zo legt de doelman uit aan ESPN. ‘Restverdediging. Als je ziet hoe makkelijk de tweede bal soms verloren wordt, waarna wij moeten terugsprinten. In dat soort situaties staan wij heel vaak niet goed. Hoe het kan weet ik niet, maar vanuit mijn positie zie ik het gebeuren. Het is dan vaak echter lastig om de spelers te bereiken over een grote afstand. We zien het niet, of we coachen elkaar niet. Dat is wel zorgelijk.’

Volgens Pasveer speelt ook het vertrek van Lisandro Martínez hier een belangrijke rol in. De Argentijnse verdediger was volgens Pasveer een cruciale factor in de verdedigende organisatie van Ajax. ‘Martínez was de Ajax-speelstijl gewend en zette de boel op scherp. Dat is een groot gemis centraal op het veld. Hij wist precies wanneer hij door moest werken. Calvin (Bassey, red.) moet dat nog leren en daar hebben we veel werk aan.’

'Ieder puntenverlies is slecht'

Tot slot stelt Pasveer nuchter dat Ajax zich zal moeten herpakken. Daarbij kijkt hij ook naar trainer Alfred Schreuder. ‘Ieder puntenverlies is slecht voor ons en wat we vandaag (woensdag, red.) hebben laten zien is gewoon niet goed. Uiteindelijk is het aan de trainer om morgen de boel weer aan te halen.’

Lees meer over:
Plaats reactie

Skajhigh +2290

Waarom krijgt Jay Gorter niet weer eens een kans?

Één slecht wedstrijd tegen de lampen in de voorbereiding, terwijl Pasveer week in week uit staat te schutteren.

11-11-2022 03:29

Schip +23519

Niet wijzen, niet zoveel praten, gewoon doen.

10-11-2022 22:15

Henkjanklaas +20657

En niet kritisch op hemzelf. Zeker bij die tweede ging hij als een zak aardappelen naar de grond.

10-11-2022 21:31

mickey2602 +4782

Ik lees tegenwoordig veel commentaar op Pasveer alhoewel hij vorig seizoen zo'n stabiele keeper was.
Maar ik lees ook altijd dat een keeper zo goed is als de verdediging voor hem en volgens mij zit daar nou net het verschil. Pasveer is dezelfde man als vorig seizoen maar heeft nu een bijna gehele andere verdediging voor zich staan. Een verdediging die bij lange na niet zo goed is als die van vorig seizoen.

10-11-2022 19:27

Henkjanklaas +20657

Hij deelt in de malaise. Zie tweede goal en zijn uittrappen komen zelden bij de juiste kleur aan.

10-11-2022 21:32

AlexIbarra +19290

Verkeerd gegokt gisteren Remko, met dat uit je goal rennen.
Gewoon bij je eerste paal blijven staan dan scoort Manhoef nooit de 1-1 vanuit die hoek.

10-11-2022 12:56

TeringHenkie +28551

Als Timber die fouten niet maakt, scoren ze nooit. Allebeide goals van Vitesse waren zware fouten van Timber.

10-11-2022 13:00

AlexIbarra +19290

Als niemand ooit een fout maakt, hoeft de keeper nooit iets te doen. Timber stelde zich 5 seconden eerder verkeerd op, daar heb je helemaal gelijk in.

Als die dan 60 meter terugsprint en Manhoef naar de zijkant weet te dwingen, moet Remko lekker dat schotje pakken.
Niet uit komen lopen en zijn eigen reactietijd verkorten tot 0.1 seconde.

2 verschillende fouten, 1 van Timber en 1 van Pasveer.

10-11-2022 13:14

aaplul +365

remco moet in de spiegel kijken, want buiten dat ajax verschrikkelijk speelt onder schreuder en ze slecht verdedigen is de helft van de goals een te houden bal voor pisveer

10-11-2022 10:16

AlexIbarra +19290

Heeft ook niet meer de rust van vorig seizoen aan de bal.
Heel veel lange ballen, waarvan er haast niet een aankomt. Als hij achterin gaat meevoetballen, gaat dat ook vaak niet ideaal.

Tegen Liverpool en Napoli werd hij simpelweg veel te vaak aangespeeld, hij is geen Pirlo. Maar de onzekerheid van toen, zit er nu nog steeds in.

10-11-2022 12:59

DECLAN76 +94

Dit ligt aan de trainer....
Martinez en Anthony zijn weg omdat,ze wisten dat deze trainer er geen verstand van heeft. De andere spelers wisten ook dat TH weg zou gaan. Iedereen gaat slechter spelen en word niet beter onder deze trainer. Frank of Peter terug halen.
Schröder moet gewoon weg.

10-11-2022 09:29

Eurysaces +29531

Frank, die het zo verkloot heeft bij Ajax, of Bosz die de problemen heeft opgelost..

Frank is maar een marginale verbetering tov Schreuder. Bosz zou met een veel betere selectie dan die hij had in 16/17 kunnen gaan voor een overwinning in de EL. Bij Frank gaan we weer kijken naar controle en balletjes breed en terug. Nee dank je!

10-11-2022 11:57

Andersen de man +2002

Bosz heeft dan weer te weinig controle. Kamikaze Peter, gekscherend. Gouden middenweg. Waarom niet eens een buitenlandse. Als je doet wat je deed, ktijg je wat je kreeg. Wil geen beton en ik wil wél prijzen, dus dan geen Frank en geen Perer, ook al ben ik ze dankbaar voor wat ze gegeven hebbeb

10-11-2022 22:14

Skajhigh +2290

Frank pakt gewoon de schaal als je hem nu aanstelt. Frank is namelijk een Baas.

11-11-2022 03:33

Silentskill +2860

Iedereen wacht vandaag maar op 1 nieuwsbericht…

10-11-2022 09:29

Dutch Schaefer +6141

Op zich prima dat een keer man en paard benoemd worden. Echter keept Pasveer de laatste tijd zo hopeloos slecht dat hij geen recht van spreken heeft.

10-11-2022 09:08

7172AFCA7395 +10325

Riep hier vorig seizoen al dat Martinez misschien wel
de belangrijkste speler was. En die werd nb een tijd lang
op de bank gehouden ...Om hem vervolgens mee te nemen
naar Manchester. Verder niets dan lof voor Ten Hag. We wisten
dat alles na hem minder zou worden. Alleen niet ZO erg.

10-11-2022 09:06

HStorm +3162

Vergeet Anthony niet. Die twee waren het grinta van Ajax. TH heeft met die move dit Ajax mede gecreëerd en dus grootst gedeeltelijk afgebroken wat werd opgebouwd.

Ajax stond maar al te geil klaar om die knikkers te mogen ontvangen van die transfers net als de meeste fans hier.
Effect? Flappie voor de klas en twee jaar opnieuw bouwen om terug te mogen komen op 't oude niveau. Gaat een lange zit worden als deze winter niet wordt ingegrepen. Onze sterkhouders geven namelijk niet thuis.

10-11-2022 09:28

Andersen de man +2002

Sterkerhouder Blind gaf anders ouderwets bruikbare ballen in de korte tijd die hem gegevem werd

10-11-2022 22:15

HStorm +3162

PS Ik ben fan van de sterkhouders en verwacht niet anders dan dat juist zij belangrijk gaan zijn de 2e helft seizoen.

11-11-2022 12:20

Bonno1978 +6485

Er wordt 4 keer op goal geschoten en er gaan er 2 in.

10-11-2022 08:58

robbertvd +2415

Remco mag weleens kritisch op zichzelf zijn. Het zijn allemaal houdbare ballen. En iedereen maar Gorter afbranden na 1 wedstrijd hahahahah

10-11-2022 07:31

Oldstar +5270

Gorter kan er ook helemaal niets van. Zie onder ogen dat we een geweldig keepersprobleem hebben. Dat dit juist onder ex keeper vd Sar gebeurt is een schande.

10-11-2022 07:40

robbertvd +2415

Goed beoordeeld na 1 wedstrijd

10-11-2022 08:38

Rockanje23 +37099

Je krijgt maar één kans om een eerste indruk te maken.

10-11-2022 10:50

AlexIbarra +19290

Gorter is al heel lang keeper, je hoeft hem niet alleen op de JCS te beoordelen. Heeft trouwens ook vorig seizoen al eens in het eerste gekeept.
Hij is onrustig, en dat is het laatste dat we nodig hebben nu.

10-11-2022 13:08

zierikzee +179

voorlopig een zwakke keeper dus laat hij zijn mond maar houden.

10-11-2022 07:19

hetje +2173

Er wordt een vraag aan hem gesteld he,maar het is wel degelijk waar wat hij zegt,en toch mis je dan een gifkikker als alvarez.

10-11-2022 08:46

brullie +7046

Of hij nu een houdbare knikker tegen had kunnen houden of niet, uit had moeten komen of niet, het zal allemaal wel maar hij had vorig seizoen nooit of zelden in deze problemen gekomen. Pasveer heeft gewoon gelijk, de verdediging is ruk en Bassey maakt te veel fouten. Geen enkele keeper en ook Steek niet, zeker Steek niet want die wordt alsmaar trager, houdt altijd de ballen tegen 1 op 1 met een tegenstander. Dan zien goals er makkelijk uit als ze erin gaan.

10-11-2022 06:58

WijZijnAjaxAmsterdam +11633

Houd zelf ook geen ene bal meer tegen.

10-11-2022 06:47

brullie +7046

@WijZijnAjaxAmsterdam
Inderdaad die bal ook niet waar we 3-2 hadden kunnen verliezen vlak voor tijd na een blunder van Bassey?? Geweldige redding....

10-11-2022 06:59

robbertvd +2415

Geweldig hoor, die had ik ook gehad mag wel ook he dat hij die pakt. Afgelopen weken was het niet goed, en de twee van Vitesse ook gewoon houdbaar.

10-11-2022 07:33

WijZijnAjaxAmsterdam +11633

Was ook echt ze enige goeie redding idd de afgelopen weken.

10-11-2022 07:40

kanye.w +4151

@robbert die had jij niet ook gehad

10-11-2022 07:43

Qifesh +24917

Doe mij maar Stekelenburg.. Deze man is echt mediageil en een rat geworden.. geen WK voor deze gast ook aub.. dat wordt een drama

10-11-2022 05:04

Qifesh +24917

Wow die Remco wordt met het interview brutaler.. ik zie telkens een vingerwijzer die gewoon vies teamspelers naar beneden haalt.. een Onana op tv naar beneden halen was al een beetje raar aangezien hij iedere dag met hem trainde.. Remko is zelf ook best onprettig.. bij een opstootje is het ook een pussy.. ik heb Gorter liever.. een Amsterdammer die huilt als we verliezen heb ik liever als deze verrader. Die tranen gaven iig blijk van verantwoordelijkheidsgevoel en deze man geeft telkens af op anderen direct na een wedstrijd.

en btw:WTF EDWIN DIT ZIE JE TOCH OOK????? ZOU JIJ JE VERDEDIGERS HEBBEN AFGEVALLEN VOOR DE CAMERA?? GADVER!!

10-11-2022 04:52

roodwit007 +14212

Lange ballen is onkunde bij een verdediging en keeper ,die 9 van de 10 keer de verkeerde speler bereikt

10-11-2022 04:47

ShiekTakTiek +5981

Heel zwak van hem om Bassey hier indirect als schuldige aan te wijzen voor de gatenkaas achterin. Bassey is notabene verdedigend het sterkst van alle spelers die er dit seizoen hebben gespeeld. Tactisch en voetballend nog niet het gewenste niveau, dat klopt. Maar hij heeft tijd nodig.

Martinez was een absolute geweldenaar. Zei destijds ook dat ik liever Antony dan hem zag gaan als ik de keuze had. Een verdediger die voetballend zo ontzettend goed is, linksbenig, messcherp en een echte vechtersmentaliteit heeft, dat is echt zeldzaam. Als hij 1.85 was zou de hele wereldtop achter hem aan zitten. Nu bij United is hij al de beste verdediger en hij word al genoemd in het rijtje van top 5 beste verdedigers in Engeland met Virgil, Ruben Dias, Laporte en momenteel Saliba (Arsenal). Slagerij Martinez, wat was hij fantastisch, altijd zijn boze kop en intelligent dat ie was. Had echt alles, compenseerde zijn gebrek aan lengte met timing en sprongkracht. Heb zelden zo genoten van het spel van een verdediger.

Zijn impact was zeker groot, vooral de invloed die hij had op het mentale aspect. Ook Pasveer kaart het aan, hij zette de boel op scherp. Probeer maar te verzaken met een Martinez in je elftal, die scheld je de huid vol en zaagt je doormidden als het moet en toch houd ie van je.

Het probleem is gewoon dat we voetballend en qua tactisch vermogen zoveel hebben ingeleverd. Tagliafico tactisch en positioneel goed, Martinez geen woorden voor, Mazraoui bekend met het ajax spel, technisch uitstekend. Timber trok zich op aan het niveau van die 3, nu zie je wanneer hij het voortouw moet nemen dat hij daar moeite mee heeft.

We missen echte kerels en klootzakken in dit elftal die je aanpakken waar nodig en de tegenstander opeten. Nu hebben we Alvarez die zich voordoet als een pitbull, maar waar niemand bang van word. Klaassen die spelers gaat bijten en boos kijkt.

Er is zoveeel meer mis dan alleen de trainer bij ons momenteel. Het gif is eruit, het spelplezier, het voetballende plan. ALLES. Begin met Blind en Tadic, maak hen een roulatiespeler en geef zo’n Chico steevast de voorkeur op rechts voor nu. Klaassen geef hem desnoods geld bij om de club te verlaten, die kan echt niet meer.

Aanvoerdersband naar Berghuis en ga bouwen aan een elftal wat de potentie heeft om straks weer te schitteren. Zet gewoon een echte 6 op 6, geen Taylor meer voorlopig. Die valt meermaals dramatisch in en vandaag was hij weer belabberd slecht. Rensch slapzak, komt niet vooruit, passing ondermaats. Ik kan zo uren doorgaan.

Verkopen: Klaassen, Sanchez, Alvarez, Ocampos (einde huur)
Roulatie: Tadic, Blind, Pasveer (2e keeper).
Kopen: Rechtsback, Keeper, Rechtsbuiten en een Box-to-box middenvelder (type Arturo Vidal, die ook op 6 kan).

Mogelijke aankopen: Mamardashvila (keeper), Karsdorp?, Yunus Musah (allround mid, toptalent Valencia), Tsygankov, Ziyech, Mbamba (Brugge), Thuram ( box to box mid, Nice), Gusto (rechtsback Lyon), Varela (6, boca Juniors), Cherki (rechtsbuiten, Lyon), Skov Olsen ( Rechtsbuiten, Brugge), Gonzalo Plata (rechtsbuiten, Valladolid), Krejci (Sparta Praag, CVM, samen met Hancko de beste daar, Feyenoord wil hem nu ook overnemen), Palacios (CM, Leverkusen)

Je gaat mij echt niet vertellen dat er tussen deze lijst geen haalbare spelers zitten die ons ook sterker zouden maken.

Keeper: Aankoop*, Pasveer, Gorter. Steek in de staff betrekken evt
RB: Aankoop, Rensch
RCV: Timber
LCV: Bassey, Kaplan
LB: Wijndal, Blind, Baas
CVM: Aankoop, Grillitsch, Fitz-Jim
RCM: Berghuis, Aankoop
LCM: Kudus, Taylor
RB: Aankoop, Conceicao
SP: Brobbey, Lucca
LB: Bergwijn, Tadic

Begin hier eens mee. Trainer Bosz voorlopig aangezien er nu niet veel beters vrij is, en alles beter is dan Schreuder. Al is het Heitinga/Reiziger, als het maar geen Schreuder is.

10-11-2022 02:44

Rockanje23 +37099

Bassey het sterkst van alle spelers die in de verdediging gespeeld hebben dit seizoen? Dat kan je niet menen. Bassey is een ramp. Hij kan niet voetballen en niet verdedigen. Geen gevoel voor ruimte, kan niet koppen, ondanks zijn lichaam zwak in de duels, etc. Kijk anders even het doelpunt van Luuk de Jong van zondag terug.

10-11-2022 05:08

robbertvd +2415

Wat een onzin, Bassey komt vaak in een situatie tegen meer man

10-11-2022 07:36

Rockanje23 +37099

Nee, is helemaal geen onzin. Zie doelpunt Luuk de Jong, zie analyse Perez gisteren, zie analyses van Sneijder en vd Vaart de afgelopen weken of kijk zelf is wat beelden terug en let specifiek op Bassey. Hij kan echt niks. Niveau Solomons.

10-11-2022 10:52

Goudzuid +72

Keepte zelf ook niet sterk…zo eerlijk moet staartmens dan ook zijn hè…

10-11-2022 01:12

MVG +16475

Pasveer heeft helaas geen recht van spreken. De 1-1 was gewoon waardeloos gekeept een de 1-2 staat hij ook weer verkeerd opgesteld. Onbegrijpelijk dat hij onze eerste keeper is met de ambities die Ajax zegt te hebben. Maar ja, het past wel bij de rest van het brandhout dat we op het veld hebben staan.

10-11-2022 01:12

mokum007 +6523

Waarom morgen aanhalen op de training? ? Schreuder vindt een goed potje voetbal neer gelegd met veel kansen gecreëerd.... Pfffff
Amateurs

10-11-2022 00:43

insectenverdelg +23499

De problemen ,ijn volgens Alfredmakkelijk op teossen. Ik denk dat hij daar op zich best grlujk in heeft, maar geloof niet meer dat Alfred dit lukt.

10-11-2022 07:33

Simpelishetmoeilijkst +25335

Pasveer ziet het beter dan de trainer, maar dat was te verwachten.

10-11-2022 00:34

supporter sinds +7891

Pasveer gehaald als derde doelman .. achter onana en Stekelenburg - pakte het verleden jaar goed op mede door een geweldige martinez voor hem. Ajax heeft gewoon nagelaten deze man een mooi afscheid te geven en hem dit jaar weer 2e / 3e doelman te maken. Ze hadden een topper moeten halen en nu krijgt pasveer de hoon over zich wat hij niet verdiend. Hij was en is geen eerste doelman van Ajax. Punt.

10-11-2022 00:23

Simpelishetmoeilijkst +25335

Heeft het eigenlijk prima gedaan.

10-11-2022 00:33

Delaney +14808

Hij is ook gewoon een prima lijnkeeper, maar niet meer dan dat.
Ook word hij steeds trager met duiken richting de hoeken.
Dat heeft ongetwijfeld ook met zijn leeftijd te maken.
Daarom is het ook beter dat Ajax in de winterstop op zoek gaat naar een nieuwe jonge ervaren keeper.
Niet per se om hem meteen te vervangen, maar dan hebben ze tenminste iemand achter de hand.

10-11-2022 04:34

akaj2021 +2101

Mag hopen dat hij niet mee gaat naar het WK

10-11-2022 00:22

grapje +2335

Remco gaat achteruit in spel en uitspraak.

10-11-2022 00:04

Spelverdeler +4654

Tijd voor een grote schoonmaak binnen Ajax.

09-11-2022 23:48

Ans B +19924

Aparte uitspraak die laatste regel: 'Uiteindelijk is het aan de trainer om de boel weer aan te halen'.
Klinkt als een linkse directe op Schreuder.

Wat ik echt niet snap: waarom verwacht hij 'de cruciale rol die Martinez had in de defensieve organisatie' nu van Bassey? Waarom niet van Timber? Die speelt hier al veel langer. Is die rol per definitie voor de LCV? Echt raar hoor.

Overigens wat betreft al die kritiek op Pasveer. Deels terecht hoor, maar houd er dan wel rekening mee dat hij op momenten nauwelijks enige steun krijgt van zijn verdediging. Het is vaak een enorme gatenkaas en hij krijgt - zoals hij zelf zegt - geen vat op zijn verdedigers qua aanwijzingen. Daar word je ook wel gek van, lijkt me.
Van al die onrust wordt geen speler beter. Ik kan me best voorstellen dat je eigen prestaties daar ook onder gaan lijden. Niet goed, maar wel voorstelbaar.

09-11-2022 23:48

Stamhoofd +11548

Omdat Martinez gewoon heel goed was. Dat heeft een hoop verbloemd van wat het laatste gedeelte van vorig seizoen al minder ging.

10-11-2022 00:36

Ans B +19924

Maar hij zegt dat Bassey die rol nog moet leren, niet dat Timber dit nog moet leren.
Jouw antwoord is niet het antwoord op mijn vraag. Of ik begrijp je niet, of jij begrijp mij niet?

10-11-2022 00:40

OdjePils +6320

Kutkeeper. Waardeloos vandaag!! Kost je punten!

09-11-2022 23:48

RN +14719

Wat is deze man slecht geworden zeg

09-11-2022 23:37

AFCA-Driebergen +22287

Die eerste was er trouwens nooit bij Onana in gegaan. Die had altijd een mooie style met uitkomen en het onmogelijk maken om die bal door de benen te krijgen. Ik mis de oude Onana in de goal. Wat een baas was dat.

09-11-2022 23:26

Tinus +10389

Ik mis zijn capaciteiten ook, maar de persoon Onana kan ik missen als kiespijn

09-11-2022 23:44

OdjePils +6320

De bal ging èn niet door zijn benen, èn hij had niet uit moeten komen…verder echt wel een goeie bijdrage!

09-11-2022 23:49

AFCA-Driebergen +22287

Ik heb het net terug gezien. Leek even zo vanaf mijn plek. Maar dan nog had die bal er niet ingemogen. Maar Pasveer is niet het niveau wat wij streven.

09-11-2022 23:54

OdjePils +6320

Dat klopt ja. We hebben ons schromelijk vergist in het eventuele niveau van onze keeper(s)…

09-11-2022 23:58

JesperOdeTovenaar +1211

Ik mis ook Piet Schrijvers, de eindbaas. En nooit Ajax verraden.

10-11-2022 02:20

Qifesh +24917

Kan me nog wel herinneren dat ie Onana helemaal met de grond gelijk maakte bij Studio Sport.. echt vies was dat.. ik heb nog liever Stekelenburg

10-11-2022 05:01

AFCA-Driebergen +22287

Die kan ook allang niet meer.
Die heeft 1 top jaar gehad (2010) maar voor de rest ook gewn top keeper.

10-11-2022 07:03

Qifesh +24917

nou ik vond stekelenburg wel ff beter als remko voor zijn blessure. meer rust

10-11-2022 07:25

ST +23083

Het is toch best wel heel triest dat we voor een miljoen of 23 Bassey hebben gehaald, die uiteindelijk niet beter dan Schuurs lijkt te zijn.

09-11-2022 23:25

Patrick.L +2642

Is toch eigenlijk grappig hoe jij dit nu al zo kunt beoordelen? Ik zou gaan werken als scout als ik jou was! Zolang het plan niet klopt, ziet iedereen d'r ook matig uit.. Daarbij, vind ik Bassey niet eens zo slecht spelen, vandaag ook niet. Maakt wel eens een fout, maar corrigeert dat 9vd10 keer zelf. Wat ik erger vind, is dat het geklungel van Timber je gewoon weer 2 tegendoelpunten en daarmee dus 2 punten kost, die draait me pas een beroerd seizoen. Het is dan makkelijk om naar Bassey te wijzen omdat hij nieuw is, en niet zo sterk indribbelt als een Timber. Geef die jongen de tijd, potentie zat, of zijn we allemaal vergeten hoe Martinez bij ons begonnen is? Dat kortzichtige gelul allemaal, kom op jongens...

09-11-2022 23:30

grapje +2335

Martinez had al klasse liet zich wel zien op middenveld, maar kreeg meer houvast van teamgenoten. Nu zie je Bassey verzuipen in een verdwaald team. Verdedigend zie ik zijn klasse hier en daar.

10-11-2022 00:09

Henkjanklaas +20657

Dit kun je niet menen. Bassey is minder dan Schuurs die ook al niet bepaald uitblonk in goed kort dekken.

10-11-2022 06:13

DeBaarsjes +3132

Bassey moet niet teveel gaan dribbelen met de bal, verdedigen kan hij heus wel. Alleen bij Ajax komt er meer kijken. Dat zag je ook bij Sanchez. Het wordt erin gepeperd om het voetballend op te lossen. En dan verliezen ze welles (lees: vaak) de bal.

09-11-2022 23:33

akaj2021 +2101

En dan hebben die kakkies die Hancko voor 16 miljoen goedkoper terwijl die 2 klasse beter is dan Bassey

10-11-2022 00:25

JesperOdeTovenaar +1211

Niet eens. Bassey is echt hele scherpe verdediger, snel, sterk, geconcentreerd. Maar wel eens dat zowel PSV als Feyenoord bijna net zulke goede spelers hebben gehaald voor factor 10 minder geld.

10-11-2022 02:28

JesperOdeTovenaar +1211

Kijk nog even de komende 10 wedstrijden naar Ajax, naar Calvin, herinner je elke wedstrijd met een verdedigende fout van Perr, ik bedoel niet in totaal, maar per wedstrijd, en kom dan opnieuw met je mening.

10-11-2022 02:33

Ajaxisart +18768

Het lukt Schreuder niet om van dit team een samenhangend geheel te maken, dus hij moet gewoon weg.

09-11-2022 23:25

PetrusKeizer +10739

Hij kan op zich wel gelijk hebben, heeft-ie volgens mij ook, maar moet over Bassey zn mond (ik houd t graag netjes) houden. Daar zijn AS voor en de Ajacieden op de tribunes, om spelers en/of trainer openlijk aan te pakken

09-11-2022 23:25

ST +23083

Denk dat hij niet beseft dat hij indirect Bassey hiermee in diskrediet brengt. Hij heeft daarnaast weinig recht van spreken, want hij keept echt heel slecht al weken.

09-11-2022 23:24

jaripettersson +9521

Hoe gelijk hij ook heeft, je collega zo noemen in een interview kan niet. Maar er lijkt wel op meerdere vlakken wat te broeien in deze selectie. Het is geen leuk team momenteel. Je komt dan terecht al snel bij de coach uit, maar ook in het elftal is geen natuurlijke leider te ontwaren.

09-11-2022 23:24

stopperspil +11200

Eerste doelpunt was ook fout van hem, je moet blijven staan of resoluut snel uitlopen niet dat trage halfslachtige een beetje uitlopen

09-11-2022 23:23

ajaciedpp +1597

Ook al heeft niemand het over dat doelpunt van huilebalk luc de Jong gehad hier. maar ook dat doelpunt was een blunder van Pasveer, het was een slap rollertje waar hij alleen maar naar keek zonder een vinger uit te steken!!!!

09-11-2022 23:20

Oldstar +5270

Zullen we nog eens terugkijken wat we pakweg 2 maanden geleden van Pasveer vonden. Op afstand de eerste keeper voor Qatar. Bijlow en Cillissen waren onbeholpen amateurs vergeleken bij king knotje. Nu is hij niet goed genoeg voor AFC. De waarheid ligt in het midden, Pasveer is een prima keeper voor .......Heracles of PEC.

09-11-2022 23:17

AFCA-Driebergen +22287

Ja Timber zat fout bij de eerste goal, maar die bal had er nooit in gemogen Remko. En bij die 2de goal als een klimaat activist aan de paal gelijmd zitten, waardoor het wel heel makkelijk binnen schieten is, heb je weer bewezen dat we een keeper nodig hebben die punten pakt.

09-11-2022 23:15

Oxxer +164594 moderator

Afgelopen seizoen was Pasveer top en leek vragen om een nieuwe keeper vreemd, zoals hij nu keept had Gorter net zo goed op doen kunnen staan.

09-11-2022 23:12

Tinus +10389

Misschien is dat helemaal zo slecht nog niet. Die gozer kan echt wel beter keepen dan Pasveer, alleen het was niet best met zijn zelfvertrouwen. Coaching moet hij door ervaring leren.

09-11-2022 23:52

Oxxer +164594 moderator

Ik ben geen voorstander om een jonge speler na 1 ongelukkige wedstrijd direct bij het grof vuil te zetten.

10-11-2022 09:49

Wodan +1399

Perr Schuurs kreeg nog ongeveer de schuld wanneer voorin iemand de bal verloor maar meneer Bassey moeten we niet te hard aanpakken lees ik nu overal.

Bassey kan er helemaal niets van.
Wat een drama is dat, en niet alleen op voetballend vlak.

09-11-2022 23:12

Talentje020 +20043

Klopt Schuurs is een klasse beter dan Bassey helemaal voor het spel wat Ajax wilt spelen,

09-11-2022 23:25

RayJordaan +6854

Inderdaad, wat wordt die jongen vreselijk overschat hier. Mensen kijken alleen maar naar zn fysiek thats it. Is voetballend een drama en tactisch verdedigen kan ie ook niet

10-11-2022 00:04

ProperFootball +14697

Vreemd inderdaad he, dat krediet dat er bij Schuurs nooit geweest is tegenover dat eindeloze krediet voor Bassey. Bassey is in weinig beter dan Schuurs. Ik gun beide het beste trouwens.

10-11-2022 02:07

Godenzoon24 +15347

Hele matige keeper zonder zelfreflectie op zijn 39e. We dachten hier allemaal dat anderen het al 36 jaar verkeerd zagen. Want wat was hij toch belangrijk voor de rest verdediging. Nou niet dus. Gewoon om je voor te schamen een 39 jarige keeper met dat niveau. Donder dan Gorter erin die na 1 kans er nooit meer een krijgt. Terwijl anderen wekelijks blunderen en blijven staan!!!!

09-11-2022 23:11

Dit is mijn club +10276

Beide tegengoals waren houdbaar. Kijk eerst zelf eens in de spiegel oude man.

09-11-2022 23:09

en88ajaxfan +2125

Jonge jonge wat een dom commentaar door te zeggen dat Pasveer het niet goed deed…… dan zie je het echte probleem niet. Pasveer geeft gelijk.

09-11-2022 23:09

Godenzoon24 +15347

Pasveer kan gelijk hebben en alsnog blunderen toch. Deze ballen waren houdbaar. Sterker nog die moet hij pakken. Parodie op een keeper!

09-11-2022 23:13

Rust +1188

Als hij een topverdediging voor zijn neus heeft staan gaat het wel, voor de rest toch een matige keeper.

09-11-2022 23:07

en88ajaxfan +2125

Tegen Liverpool keepte hij geweldig. Het ligt niet aan hem naar aan de slechte wijze van verdedigen die echt totaal beneden de maat is. Heel zorgelijk en er is geen enkele verbetering zichtbaar. En Bogarde is ook al weg ….

09-11-2022 23:12

Libero +19191

Ook matige keepers spelen wel eens een sterke pot, we zien als Ajaxfans genoeg keepers de revue passeren die de wedstrijd van hun leven keepen.
Ik zou Pasveer niet matig noemen, maar hij was vroeger wel echt een regelmatig blunderende kutkeeper die in de loop der jaren steeds beter geworden is, vorig jaar echt het allerbeste uit zichzelf haalde en nu over zijn top is.
Hij maakte tegen L'pool weliswaar een aantal goeie reddingen, maar ook voorkombare fouten; we hebben kennelijk een andere definitie van geweldig.

10-11-2022 11:00

Libero +19191

Vorig seizoen zeiden velen dat hij het zo goed neerzette en de nodige rust bracht. Het was toch meer de combinatie van een sterke combinatie cv's en voor zijn doen een topseizoen qua reflexen.

10-11-2022 10:58

Dolblij +45405

Schuldige, schuldige, wijs er 1 aan die foutloos keepte of verdedigde.

09-11-2022 23:07

WantAmsterdam +116198

Niet doen Remco, Bassey was zeer zwak maar hij kon nog het minste doen bij die goals, jij zag er weer niet goed uit bij beide goals.

09-11-2022 23:06

en88ajaxfan +2125

Pasveer heeft gewoon gelijk man!

09-11-2022 23:07

WantAmsterdam +116198

Tuurlijk missen we Martinez, maar je mag je teamgenoot nooit zo afvallen, vooral als je zelf als een natte krant speelt.

09-11-2022 23:09

Modric36 +8224

Twee fouten van Timber.

09-11-2022 23:08

profoff +8391

Klopt, maar je kan zelf ook wat meer ballen tegenhouden

09-11-2022 23:05

Oxxer +164594 moderator

Pasveer zag er niet goed uit bij beide tegengoals.

09-11-2022 23:05
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.