Overmars: 'Nieuw, sterk elftal opbouwen kan snel gaan'

door Bart Veenstra 86

Overmars: 'Nieuw, sterk elftal opbouwen kan snel gaan'

door Bart Veenstra 86

Laatst geüpdatet

Directeur spelersbeleid Marc Overmars denkt dat het een heel zware opgave gaat worden om de selectie van dit seizoen bij elkaar te houden. Veel spelers staan in de belangstelling van de grote clubs uit Europa, zeker na de goede prestaties van Ajax in de Champions League.

Eerder al werd Frenkie de Jong voor het volgende seizoen verkocht aan FC Barcelona en de kans is aanwezig dat hij niet de enige is die vertrekt. 'Het is een illusie dat we dit elftal bij elkaar kunnen houden. Het was al een flinke klus om dat dit seizoen voor elkaar te krijgen, omdat we een jaar geen Europees voetbal hadden gespeeld. Ook nu begonnen we zonder enige zekerheid aan de voorrondes.'

Overmars voerde in de zomer dan ook veel gesprekken. 'Maar ik weet zeker dat die jongens, zoals Hakim Ziyech, Matthijs de Ligt, Frenkie de Jong en Donny van de Beek, het bereiken van de kwartfinale ook voor geen goud hadden willen missen. We weten dat er in juli jongens zullen vertrekken. Dat gebeurde na de finale van de Europa League ook. En kijk waar we nu staan. Een nieuw, sterk elftal opbouwen kan snel gaan.'

De directeur spelersbeleid stelt de fans van Ajax dan ook gerust. Bang om de portemonnee te trekken is Overmars allerminst. 'Al gaat het niet om veel geld uitgeven om het uitgeven', voegt hij eraan toe. 'Maar voor de spelers die we willen hebben, zullen we ver gaan. Soms moet je nu eenmaal meer investeren. Ik heb er vertrouwen in en er een goed gevoel over dat het in orde komt', aldus Overmars, die de waarde van zijn elftal zag stijgen. 'Dat is na topprestaties in zulke wedstrijden een feit.'

Koop nu jouw Ajax-uitshirt met dertig procent korting in de Ajaxshop!

Lees meer over:
Plaats reactie

ajaxinho +13

Ik ben stiekem blij
dat we geen geweldige talenten op de bank hebben.
Zoals we dat hadden tijdens het EL-succes.

Nu moet Overmars en het bestuur
wel actie ondernemen.

Wordt spannend!

07-03-2019 20:40

Schwalbino +11

Dat moet je toch wat meer uitleggen.

07-03-2019 20:57

ajaxinho +13

Ik kom niet verder dan Cerny en Eiting.

In Jong Ajax loopt ook niet veel soeps rond.

08-03-2019 12:26

FrancescosRavioli +15349

Gravenberch

08-03-2019 14:07

Sampaoli +39261

Hoe is dat in godsnaam iets goeds? Het is juist een drama dat er bij Ajax niks doorbreekt en zowel Jong Ajax als O19 matig voetbal speelt.

08-03-2019 16:27

vanreenen +10294

Dan zie je Ryan Gravenberch even over het hoofd en wellicht Brian Bobby.

09-03-2019 08:24

mcjc +2

Hoop dat ze nu niet straks naast hun schoenen gaan lopen en alleen maar met euro’s gaan smijten. De Cruijff revolutie heeft het huidige succes teweeg gebracht. Het is geen toeval dat Ajax met eigen opgeleide spelers van wereldformaat het grote Real Madrid heeft weggespeeld. Ipv alleen maar te richten op aankopen , kunnen ze ook het geld steken in het verbeteren van de jeugdopleiding.

07-03-2019 20:33

Schwalbino +11

Precies. Meer dan de helft van dit team heeft zich stap voor stap bij Ajax kunnen ontwikkelen.

07-03-2019 20:59

Schip +23515

Compleet mee eens.

07-03-2019 22:49

Tomajax1990 +193

Eigenlijk compleet met je eens. Maaaarrrr...niet elke keer staat een Frenkie de jong, Mathijs de ligt, Nous, Donny zomaar klaar. Het talent wat Frenkie en Mathijs hebben kan je echt niet even zomaar zelf kweken. Eigenlijk zou het geweldig zijn geweest om Frenkie nog 2 jaar te hebben en dan Gravenberch hem vervangen in het elftal( niet dezelfde positie). Eerst kijken naar de jeugd dat zeker, Maar wat er niet is moet je gericht goed inkopen.

08-03-2019 01:12

Kikke +54

Nee, het punt is dat Jonk weg is, dat ga je straks voelen, bij talenten die door komen..

08-03-2019 09:04

Knalpot +3620

jonk is al tig jaar weg, ik zou niet weten wat je straks moet gaan voelen.

08-03-2019 14:57

Knalpot +3620

Net zoals bij Barcelona zal hoe hoger het niveau van je 1e elftal is des te moeilijker het zal zijn nog voor talenten om aan te pikken. Als jij wil dat ajax op dit niveau blijft acteren dan moet je er vrede mee moeten hebben dat grote talenten 2 tot 3 jaar langer in de luwte 'gebracht' moeten gaan worden.

08-03-2019 15:00

Schip +23515

Alles kan, maar zo makkelijk is het ook weer niet. Dat zie je aan aankopen die niet doorbreken. Of aan het feit dat er echt jarenlang naar een goede linksback of spits is gezocht. Pas toen Dolberg doorbrak en Traore op huurbasis kwam, hadden we daar weer kwaliteit sinds ... Pantelic. Daarvoor was het jarenlang noodoplossingen met Siem, Siggie, Hoesen, dan weer Siem...

Het is iets makkelijker door de aansprekende prestaties en het eigen vermogen, maar het blijft moeilijk. En uit de eigen jeugd komt geen superlichting voorlopig.

07-03-2019 20:20

Schwalbino +11

Klopt. Toch zie ik wel 2 tot 3 spelers uit de jeugd die het in het eerste kunnen gaan redden maar ook zij hebben dan een paar seizoenen de tijd nodig.

07-03-2019 20:56

Schip +23515

Gravenberch, Brobbey, Dest?

07-03-2019 22:48

Chippy +0

Assensio
Bale
Modric
Benzema
Courtois

En natuurlijk de grootste Ajax vriend.
..... Ramos

07-03-2019 19:37

Chippy +0

Een nieuwe invalshoek:

willen spelers nog wel voor Real Madrid uit komen
Of gaan ze liever naar een betere draaiende ploeg als bvb Ajax??

07-03-2019 19:34

FrancescosRavioli +15349

haha nee. Misschien als we de CL winnen. Ook al zijn we finalist, dan nog worden we beschouwd als outsider.

08-03-2019 14:08

Knalpot +3620

Bale krijgt 26 miljoen per jaar bij Real. Geld zou niet leidend moeten zijn maar ik snap waarom Bale het prima zou vinden om af en toe bij Real uitgefloten te worden.

08-03-2019 15:02

Zwaan +325

Het kan snel gaan, maar in vergelijking met een paar jaar terug staan er in mijn ogen nu niet echt toptalenten klaar om het over te nemen voor degene die vertrekken.

Sanchez > De Ligt
Veltman > Mazraoui
Klaassen/Traore > vd Beek/de Jong

Het vertrek van spelers zal dit jaar dus alleen met gerichte aankopen opgelost kunnen worden! (Maar daar moet geld voor beschikbaar zijn neem ik aan)

07-03-2019 19:15

FrancescosRavioli +15349

Mazraoui staat komend seizoen op het middenveld als Veltman zn vorm terugkrijgt.

08-03-2019 14:26

Sunny +9558

Het is vrees ik al te laat maar de enige speler waarvan je vrijwel met zekerheid kan zeggen dat hij gaat slagen is Bergwijn.
Kost wat maar dan heb je ook wel wat: goals, snelheid, goede fysiek en instelling, jong, inzicht.
Ik denk dat hij meer trek in het buitenland heeft en dat PSV 'm liever niet aan ons verkoopt.
Maar wat een geweldige speler is dat aan het worden en nog altijd groeiend

07-03-2019 17:59

Gecko +3

Tijd om afscheid te nemen Vsn Kristensen. Labyad. Veltman
Lamprou. De wit. Etc
Voegen niets meer toe en drukken op het salaris budget
Jammer maar selecteren moet nu.

07-03-2019 17:46

Balgobind +1

De wit behouden, Veltman twijfel ik over omdat hij wel wat ervaren is en geen lastige jongen
Lamprou Labyad Cerny Kristensen verkopen.
De jong de ligt Zyech en Onana gaan denk ik. Hoop toch dat Neres van de Beek blijven. Cillessen, een goede middenvelder halen die er gelijk staat, Sinkgraven als die fit is kan nog wel interessant zijn. Stengs goeie optie. Tadic Capitano!

08-03-2019 09:03

FrancescosRavioli +15349

Veltman kan je er prima bij hebben. Viel prima in tegen Real. De Wit is prima als 13e man. Die drukt niet op de begroting. voor de rest eens.

08-03-2019 14:12

JCr14 +453

Als Neres en Ziyech gaan dan zou ik vol voor Suarez en Stengs gaan.

07-03-2019 17:38

louis60 +11472

En koop aub spelers die metten geblesseerd zijn.

07-03-2019 17:08

Schwalbino +11

Als Overmars maar goed begrijpt dat we nu zo sterk zijn omdat we spelers als Donny, Matthijs, Andre, Nous, Lasse en Hakim jarenlang de tijd hebben gegeven naar dit niveau door te groeien. Daley kun je daar ook nog bij zetten. Dat we ze de tijd hebben gegeven heeft ook het salaris dat ze verdienen betaalbaar gehouden.

07-03-2019 12:38

Schwalbino +11

Kan snel gaan maar kan ook heel traag gaan. Hoe duurder de speler die je haalt hoe minder kans dat het een miskleun is maar hoe meer je de boot ingaat als het toch gebeurt. Je moet echt een beetje mazzel hebben de kans dat je 4 keer een succesvolle aankoop doet is even groot als de kans om 4 keer een mislukking te halen.

07-03-2019 12:27

Minsc +1520

Nee, natuurlijk niet. Je ziet toch wat je koopt!

07-03-2019 13:22

Schwalbino +11

Iedereen ziet wat ie koopt. Aan een speler als De Jong hangt een fors prijskaartje omdat iedereen hem een goede kans van slagen geeft. Dat drijft de prijs. En toch kan hij bij Barca mislukken. Dat is het risico dat nooit 0 is. Hoe lager het risico op falen wordt ingeschat hoe hoger de prijs. Daarom kon United ook iets meer dan de marktwaarde voor Blind vragen omdat United wist dat Blind voor Ajax maar een heel klein risico was. Daarom was AJax bereid iets meer te betalen omdat het risico op falen bij Daley heel klein was.

07-03-2019 17:32

DrD3k +40

Inderdaad, Schöne hadden we nooit moeten halen en Mazraoui hadden ze in jong al weg moeten doen. Beetje zonder contract door laten kloten daar...ongelooflijk. En dan hebben we het nog niet eens over Dani (ik geef altijd volgas voor mijn clubbie) de Wit gehad. Neres was eigenlijk op dat moment ook een breedte aankoop. En Labyad die blij is met elke minuut en niet zeurt. Nee makker ik denk niet dat een club als Ajax kan zonder breedte aankopen. Als wij Marcello op de bank zetten breekt hij alles af. We zijn nog lang geen Real Madrid.
Of ben je van mening dat we Suárez moeten halen en dan elke wedstrijd Dolberg en Neres op de bank houden en verwachten dat ze geen herrie gaan schoppen en allemaal dolgraag willen blijven?
Laatste Alinea wel volledig mee eens.

07-03-2019 15:14

DrD3k +40

eens.
Maar aan spelers die B keus zijn en herrie schoppen hebben we niks aan.
Denk aan Bosz met zijn kruiwagen vol kikkers. Soms kun je beter iemand van buiten halen die met "trots" op de bank zit.

07-03-2019 17:11

Schwalbino +11

Het zijn geen machines die je vervangen kunt door anderen met dezelfde specs. De info die jij noemt die nodig is om te scouten heeft natuurlijk elke potentiele koper. Je concurrenten zijn - net als Ajax - superprofessionele organisaties als de Red Bull clubs, Dortmund, Napoli, Leverkusen, Schalke, Spurs etc.

Hoe kleiner de gok hoe hoger de prijs. Stel dat kans op slagen 90% is dan gaat op elke 9 van die spelers er 1 falen.

07-03-2019 16:40

Knalpot +3620

BS je kunt je techniek nog zo goed op orde hebben als je geen greintje grinta in je donder hebt ben je gewoon totaal geen ajax materiaal.

08-03-2019 15:13

ajaxx123 +1952

Mazraoui naar het middenveld, betekend dat er een nieuwe RB moet komen. Of Dest een kans geven? Zie het niet zitten in Kristensen, voetballend te matig. Zelfde geld voor Veltman.

Gravenberch zal ook wel doorstromen.
Denk volle bak voor Jan Vertonghen gaan, 31 jaar. Tadic traject. Volgens mij wil hij zelf ook wel graag terug. Kan hij gelijk aanvoerdersband van De Ligt overnemen.

As moet sterk en goed bezet zijn.
Ben benieuwd!

07-03-2019 12:18

Minsc +1520

Hoeveel geld voor Veltman? Bonus?

07-03-2019 13:23

louis60 +11472

Gek he. Na dinsdag zit je opeens te denken aan versterkingen waar ook de top 5 van Europa over denkt. Dus geen spelertjes van subtop clubs maar gewoon jonge talenten van Spurs, Bayern, Juve, Manchester en Barca. Koop gewoon Keane, Rashford en Modrich. Of sla ik nu door....

07-03-2019 12:07

Gecko +3

Willen die komen dan. ED Is geen magneet. Kunstgras etc
Wij blijven een Opleidingsland

07-03-2019 12:13

Schwalbino +11

Salaris is niet te betalen. Modric verdient 180.000 pond per week. Kane 200.000 pond pw excl bonussen, Rashford 150.000 pond per week. Omgerekend naar euro's verdienen die 3 nu samen per jaar 32 miljoen excl bonussen en premies.

07-03-2019 12:16

AFCAsphere +9

Hahaha Rashford, tuurlijk joh. Die levert zijn miljoenensalaris en de Premier League even in voor die plastic velden in de Eredivisie. Dream on.

07-03-2019 14:01

Gecko +3

Kristensen. Labyad. Veltman. Verkopen
Veltman verdient een transfer. Ras Ajacied
Andere twee gaan het niet redden
Beter wat anders voor terughalen

Zit nog te genieten van de wedstrijd van dit decennium Wat trots op Ajax

07-03-2019 11:51

Caparzo +4244

De Ligt en Onana zullen wel gaan, als Marc dat investeert in Cillessen, en voor het centrum Jan + TFM haalt (Blind naar middenveld), valt de schade mee.

Is voor Cillessen en TFM een uitgelezen mogelijkheid een mooie transfer te verdienen, als ze uitblinken op het hoogste niveau. En het EK komt er ook aan.

Veltman openbreken en opwaarderen, hopelijk blijft hij dan, Magallán zie ik vooreerst als backup/breedte (ook zeer belangrijk om op orde te hebben).

Als Nico gaat (vrees ik wel) maar gewoon dat geld 1:1 investeren in Aké of gelijkwaardig.

07-03-2019 11:39

Sampaoli +39261

Vooral benieuwd naar welke bankzitters er een kans gaan pakken. Voor spelers als Eiting, Kristensen, Magallan, Sinkgraven, Cerny en Labyad is dit hét moment.

07-03-2019 11:26

ajax4ever01 +13

Van die genoemde bankzitters afscheid nemen van Cerny(duurt te lang) en Labyad. De rest verdiend nog een kans.

07-03-2019 11:41

pinballmagic +107

Allemaal niet goed genoeg voor Ajax 1

08-03-2019 10:51

BGB +0

Shabani
Fosu-Mensah
Doan
Cillessen
Stengs

07-03-2019 10:21

Ajax114 +1706

Maar kom dan svp niet aanzetten met Magallan en Fosu-Mensah want dan gaan we heel snel bergafwaarts.

07-03-2019 10:20

GvanderK +2747 moderator

Doan (haalbaar)
Pierie (haalbaar)
Shabani (haalbaar)
Fosu Mensah (haalbaar, maar twijfel aan hem)
Vertonghen (mogelijk haalbaar)
Alderweireld (Niet ondenkbaar)
Ødegaard (haalbaar)
Suarez (niet ondenkbaar)
Alvarez (haalbaar)
Cillessen (mogelijk haalbaar)

07-03-2019 10:20

De Stift +7092

Helemaal eens met dit lijstje! Alleen Stengs en mogelijk ook Lammers (ik weet het: door Heerenveen gehuurd spitsje van PSV, maar ik zie iets in hem waardoor ik denk dat hij een grote toekomst voor zich heeft).

Even dromen voor de opstelling volgend seizoen:

Cillessen
Blind - Vertonghen - Alderweireld - Veltman
Sinkgraven - Mazraoui - Van de Beek
Tadic - Dolberg - Suarez

Vertrokken:
Onana: 35 miljoen
Tagliafico: 25 miljoen
De Ligt: 85 miljoen
De Jong: 85 miljoen
Neres: 40 miljoen
Ziyech: 40 miljoen

Ja Marc, met 310 miljoen kan je behoorlijk wat doen!

Overigens zouden we met bovenstaande aankopen, een relatief 'oud' Ajax hebben. Spelers die in de herst van hun carriere zijn gekomen en nog twee of drie jaar op topniveau mee kunnen. Het voordeel is dat je met een dergelijke spelersgroep, weer flink kan investeren in de volgende golf toptalenten. Dus jongens die nu 15, 16 zijn. Die kunnen dan over twee of drie jaar het stokje overnemen, zoals De Jong en De Ligt dat nu doen.

07-03-2019 11:02

BrandjeXL +81

Doe maar niet meer dromen want deze ooste

07-03-2019 11:06

BrandjeXL +81

Wat een kolder dit. Bijna lachwekkend zelfs

07-03-2019 11:07

Sampaoli +39261

Doan en Pierie zijn niet goed genoeg. Alderweireld komt zeker weten nog niet en Suarez kan amper nog lopen als je ooit een wedstrijd van Barca bekijkt. Odegaard is veel te duur, net als Cillessen.

Bij Vertonghen moet je geluk hebben, maar zie hem zeker wel komen. Shabani is ook een groot talent die voor weinig geld op te pikken is. Álvarez en Fosu-Mensah zijn beide ook haalbaar.

07-03-2019 11:22

RayJordaan +6854

Idd Doan wordt hier enorm overschat, leuk talent maar we hebben spelers nodig die er meteen staan als de sterkhouders vertrekken..

07-03-2019 13:24

Knalpot +3620

hij wordt juist onderschat, kan nog veel beter worden en het mooie hij zakt zelden door een ondergrens waar juist andere talenten wel regelmatig moeilijkheden mee hebben.

08-03-2019 15:22

AFCAsphere +9

Als Doan nu nog niet goed genoeg is, dan word hij dat uiteindelijk wel. Als Ajax hem in de zomer niet oppikt dan gaat hij naar een top-5 club in Rusland of Duitsland, gegarandeerd.

07-03-2019 13:55

ajax4ever01 +13

Heb je het lijstje aan Marc doorgegeven?

07-03-2019 11:34

afcsvd +0

Vergeet Stengs niet! (haalbaar)

07-03-2019 15:46

louis60 +11472

Doe Gakpo en Stengs er ook maar bij. Doe je Nederlandse conccurent ook meteen een beetje pijn.

07-03-2019 17:03

Rentokill +4608

Geen PSVers kopen. Die denken mee te kunnen profiteren van Ajax zoals ze dat eigenlijk altijd gedaan hebben. Vertonghen is een aanwinst.

07-03-2019 10:14

pinballmagic +107

Feit is wel dat Ajax torenhoge prijzen kan vragen
Wij zitten in de positie dat heel Europa iets van Ajax wil
Verder zouden we de salaris schaal nog wat verder op kunnen krikken
Ajax is nu als een magneet waar alle jonge talenten willen spelen
In 1e plaats natuurlijk de eigen jeugd en het scouten daarvan
Jonge spelers uit Scandinavië , België en Zuid-Amerika willen graag komen
Terwijl ook in eigenland flink geshopt moet worden hierbij denkende aan Bergwijn , Odegaard
Stengs e.d
Ik zie de toekomst met vertrouwen tegemoet

07-03-2019 10:04

MitsjollAjax +1241

Dat is aan de ene kant ook weer de charme van Ajax vind ik.
Na het EL seizoen zijn we ook snel sterkhouders als Sanchez, Viergever, Klaassen, Traore, Younes en in mindere maten Sinkgraven, Veltman en Riedewald uit het elftal verdwenen.
Het volgende geraamte bied denk ik genoeg toekomst perspectief met hier en daar goede aankopen of met inpassen van jeugd:
.............
Nous, .........,Blind, ..........
Schone, ...........
Vd beek
Neres, Dolberg, Tadic

Wissels:
Veltman, Magallan, Sinkgraven, Eiting, de Wit, Gravenberch, Cerny, Huntelaar, Bande, Schuurs, Labyad, Kristensen
Niet alle wissels zijn even sterk maar kunnen over een heel seizoen wel waarde hebben voor het team.
Verder zal er ook wel weer jeugd doorkomen. Rooskleurige toekomst dus

07-03-2019 09:44

JariJari +15260

Nico blijft toch gewoon mag ik hopen?

07-03-2019 10:35

Sampaoli +39261

Die allerlaatste zin is vooral van belang. De jeugdopleiding is onze slagader. Die laten we nu veel teveel lopen. Er kwam dit seizoen amper wat door en dat zal volgend seizoen wederom zo zijn omdat we in Jong Ajax en A1 twee resultaattrainers hebben en niemand zich aandient. Kwalijke zaak hoor.

07-03-2019 11:23

Knalpot +3620

Poe hey het is net wiskunde: kwaliteit van je eerste elftal gaat omhoog > des te kleiner is de kans dat jeugd aan kan pikken

08-03-2019 15:26

Ruudje74 +2

Zal zo’n Lainez nu ook met spijt terugkijken op zijn beslissing....Ajax minimaal kwartfinale CL, straks €400mln op de bank, dus geld in overvloed om weer een mooi team samen te stellen, hij 0 seconden gespeeld voor Real Betis, Real Betis die vooralsnog niet op een plaats staat in de competitie die recht geeft op Europees Voetbal...
Fijn dat ie Spaans kan blijven praten daar en het weer aangenamer is, dat zijn dan wel de voordelen.

07-03-2019 09:00

RaynoFischer +18

Idd en zelf daar ook niet eens in de basis staat :P
Hier had hij meer kunnen bereiken, maar hopen dat we Neres kunnen overtuigen om te blijven die beter en verder is ;)

07-03-2019 10:24

kaashaas +4

Wat mij een lekker gevoel geeft is dat Marc nu al zo aan de toekomst bouwt. Je zou denken dat is logisch maar op de manier hoe het boven beschreven word, heb ik het gevoel dat Marc bij ons nog niet klaar is en puur.met Ajax bezig is.
Kortom die wil helemaal niet weg.

Verder ben ik niet bang voor een leegloop.
Want als je in staat bent Tadic, Nico en Blind weet binnen te halen , ben je tot veel in staat.

07-03-2019 08:48

JSF +0

Naar verluid wil Klujvertje graag terugkomen... zat niet eens bij de wedstrijdselectie gisteravond...

07-03-2019 08:25

HenryVakH1972 +1018

Laat die maar lekker daar op de tribune blijven als voorbeeld.

07-03-2019 08:28

jo1 +4584

Wij willen kwaliteit, geen brol

07-03-2019 09:43

Stamhoofd +11548

Mensen maken fouten, mag best terug komen. Wel eerst die zaakwaarnemer ontslaan.

07-03-2019 08:39

D4nny +111

Waarom zou je Kluivert terugwillen?

Wisselvallige speler en die hebben we niet nodig.

07-03-2019 08:43

ajax4ever01 +13

Lekker wegblijven. Had zich maar eerder moeten bedenken.

07-03-2019 11:36

AjaxPassion +3899

Er zijn maar 3 spelers gekocht sinds de EL finale die basisspeler zijn geworden, dat zijn Blind, Tagliafico en Tadic. De rest was er al of kwam uit de jeugd.

Dus het wordt heel lastig om dat volgend jaar op te vangen, want ik zie op dit moment niet zo 1-2-3 spelers aanwezig die het vertrek van de Ligt, Frenkie, Onana etc. gaan opvangen. Zeker niet zonder niveauverlies.

07-03-2019 08:22

Dennis129 +11883

Cillissen en Vertonghen zijn de twee namen die in mij opkomen die wellicht mogelijk zijn. Odegaard ben ik wel van gecharmeerd en die zal zich ook nog enorm ontwikkelen

07-03-2019 09:28

Ajax114 +1706

Sevilla wel een grote club maar je bent toch gek als je Everton verkiest boven Ajax

07-03-2019 10:23

JariJari +15260

Eens. Engeland heeft 6 ploegen die objectief internationaal boven Ajax staan: City, Liverpool, Spurs, United, Arsenal en Chelsea. Al het andere is kiezen voor het geld.

07-03-2019 10:36

paulis +10273

wat een absolute held is dit

07-03-2019 07:52

3sterrenAjax1 +3

de grote man achter t succes. tuurlijk zit er wel eens n flater tussen zoals bij elke td. maar met aankopen als de jong onana dolberg tagliafico sanchez milik neres tadic blind ziyech heeft hij t ongekend goed gedaan. verkopen hoeven we t niet eens over te hebben. marc verlengt contracten ruim op tijd en pakt qua prijs altijd t maximale. ook t aanstellen en het willen houden van bosz en t kiezen voor ten hag zijn meesterzetten geweest. hopelijk verlengt hij gauw zn contract. moet r niet aan denken dat hij vertrekt.

07-03-2019 07:37

Babayaka +7

Mag hopen dat marc nog lang blijft en niet naar dat gare arsenal gaat.

07-03-2019 07:36

insectenverdelg +23497

belanhrijk is dat je een basis van het elftal wel bij elkaar houdt. im denk aan Tadic, Neres, Dolberg, vd Beek, nico, Mazraoui en Blind. her vervangen vanZiyech, de Jong, de Ligt en Onana wordt al lastig genoeg. Echter zoy er 100 miojoen voor kunnene uittrekken om deze jongens te vervangen.

07-03-2019 07:35
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.