Molenaar blijft in ledenraad

door Mokum31 55

Molenaar blijft in ledenraad

door Mokum31 55

Laatst geüpdatet

Keje Molenaar blijft ledenraadslid van Ajax. Johan Cruijff belde zijn oud-ploeggenoot op met het verzoek niet af te haken en ook de andere 'voetballers' in de ledenraad van de club deden een dringend beroep op de Volendammer om te blijven.
Molenaar beraadde zich op zijn positie nadat ledenraadsvoorzitter Rob Been buiten medeweten van Molenaar en de andere oud-voetballers een commissie in het leven riep om het spanningsveld tussen Cruijff en de Ajax-top te onderzoeken.

Molenaar verklaart door de vele aanzoeken van o.a. fans en het belletje van Cruijff door te gaan met het werk.

Lees meer over:
Plaats reactie

IamLegend +2

Vraag er toch nog ff na, zijn er nog steeds mensen zdie durven te beweren dat keje uit is op een functie binnen ajax? bestuurlijk functie?
Word hem dan toch te heet onder de voeten? Hoop het niet wanten alle personen die pro JC zijn moeten binnenboord blijven!

06-04-2011 11:13

Obodai +0

Keje weet dondersgoed waar die mee bezig is. Een rasajacied die onlangs aangaf dat zijn periode bij Feyenoord aanvoelde als een wasknijper op z'n balzak.

06-04-2011 11:07

AronAdam +0

Het plaatsen van het berciht over Keije op is een eenmansactie( S.), wij (de rest van de jongens die er zondag waren) nemen hier uitdrukkelijk afstand van. Het is meer eigen belang dan in het belang van Ajax om dergelijke leugens naar buiten te brengen. Wij staan nog steeds achter jou en Cruijff en dat is zondag ook tegen jou gezegd.

06-04-2011 10:32

HeinJan +0

Mensen die zeggen dat Van den Boog een consequente leugenaar is, moeten maar eens het ondernemingsinstituut NV er op naslaan. Ik ben totaal geen voorstander van Vd Boog en zijn crew, maar het is mij tekort door de bocht hoe er gepraat wordt over hem en zijn personeelsleden. Hij neemt een aantal beslissingen uit eigen belang, wat enorm verkeerd is, maar heeft ook veel beslissingen genomen die erg goed te kwalificeren zijn. De zwarte cijfers bijvoorbeeld. Verder is Vd Boog in zijn eentje helemaal niks, het bestuur en de RvC zijn gezamenlijk verantwoordelijk voor de genomen beslissingen. Als Vd Boog in zijn eentje het beleid zou bepalen, mag je het Vd Boog én het bestuur én de RvC kwalijk nemen. Hij heeft ons wel uit de rode cijfers geholpen en de jaren voordat Vd Boog kwam was het niet veel beter. Dat betekent niet dat hij het goed heeft gedaan, maar het maakt het wel kwalijk dat hij en zijn directie en de RvC tot op het bot afgemaakt worden. De uiteindelijke boodschap is: laten we vooral niet te veel over het verleden hebben, maar vooral vooruit kijken met de mensen die verstand van voetbal hebben ipv zaken. Weg met de NV, gewoon weer een vereniging van maken. Pas als we voetbalgelden a la Engeland ontvangen zal men over een NV na mogen denken.

06-04-2011 00:18

ajacied017 +304

Nou ja jippie zwarte cijfers.....

Dat was mij nog gelukt(ben dan ook redelijk goed in economie en wiskunde) maar daar heeft hij niets mee te maken gehad.
HET TEAM heeft Champions League gehaald, door een sterker Dinamo Kiev uit te schakelen.
Waardoor de rode cijfers er al niet meer waren....
Maar meneer(en consorten) moest voor het zekere ook even Luis Suarez en Emanuelson(geen probleem mee) verkopen.
En heeft geen vervanger gehaald!
Omdat ze anders geen bonus kregen, lekker weg met die ego's.
En laat Cruijff en de andere mannen het maar doen, als hun het niet lukt dan lukt het niemand om Ajax op de rails te krijgen!

06-04-2011 01:20

HeinJan +0

Ik zeg ook niet dat hij het goed heeft gedaan, helemaal niet zelfs. Echter is het wel naief om te denken dat wij uit de rode cijfers waren nadat we de CL gehaald hebben, de CL was broodnodig om niet nóg dieper in de rode cijfers te komen. Daarbij had ik het ook raar gevonden als Ajax op zijn beurt dan een Dost of een Mertens voor 6 tot 8 miljoen haalt, want ze zijn nog niet eens de helft zo goed als Suarez. Verder moet je nog maar is goed nalezen wat ik heb neergezet, want je bevestigt het, maar dan in andere woorden. Dat vervelende bonusgelul en dergelijke staat gelijk aan de NV. Daarom zei ik al; het had een vereniging moeten blijven óf een onderneming met een omzet van meer dan 150mln op jaarbasis.

06-04-2011 13:35

elpresidente +2

De AFCA moet net als de SVA niet zoveel eisen stellen. Het is net politiek. Je kiest voor een partij en daar horen mensen bij. Als je kiest voor wilders krijg je er ook een brievenbus pisser erbij (heeft niemand vrijwillig voor gekozen)! Als je kiest voor Femke krijg je er een groene giechelige homofiele Marokkaan erbij, idem. Het is allemaal niet perfect ! Maar je kiest voor de leider en de visie en die geef je het vertrouwen. Je kan niet pikken en kiezen het is linksom of rechtsom in het geval van Ajax. Hetzelfde geld voor Blind. Als die slachtoffer word omdat er 4 andere mensen naar voren worden geschoven. Dan moet je dat maar accepteren zonder dat je Blind daardoor als minder Ajacied hoeft te zien.

Nu Molenaar weer aan vallen is echt niet goed voor het kamp Cruijff, val je Cruijff juist aan en ben je dus tegen hem.

06-04-2011 00:00

Obodai +0

afca er is maar een pathologische leugenaar, dat is van den Boog. Die gasten moeten niet de moraalridders lopen uithangen, is dat niet de website die tot twee maal toe de domme grap bommen op Rotterdam uit heeft gehaald?
Is dat niet die website die probeert een soort van Geen Stijl benadering aan te nemen. Clowns zijn het!

05-04-2011 23:36

Obodai +0

De huilies huilies van AFCA moeten hun weer laten gelden hoor. Wat een wapperts zijn dat toch! Die gasten doen er alles aan om zich overal in te mengen.
De AFKA zoals Genee het noemt moet is heel snel indimmen, nauwelijks serieus te nemen die clowns.

05-04-2011 23:32

AFCACBS410 +0

en AFCA vind het weeer nodig om een welles nietes spelletjes te starten

LEKKER BEZIG DAAR JONGENS! klasse,, alles in het belang van Ajax toch?

ongelooflijk

05-04-2011 23:17

Mokum31 +6133

Tekst AFCA

Nieuws

Keje de Pathologisch Leugenaar

Na een tweet van een onnozele ziel die schrijft voor de "wakkere" krant en die wij hier geen andere aandacht willen geven dan het woord "sukkel" is het wederom duidelijk geworden dat Keje Molenaar snel een psychiater moet gaan raadplegen. Wat voor ons al maanden vaststaat gonst nu overal; binnen de ledenraad, onder de trainers, op de Toekomst en verder overal waar Ajax tegenwoordig over de tong gaat wordt gefluisterd dat Keje een ziekte onder de leden heeft. Lichamelijk kan je niks aan hem merken maar geestelijk des te meer, hij is een pathologisch leugenaar!

Afgelopen zondag is er een groepje supporters naar de NOS studio getogen om Keje, die daar aanwezig was voor het programma Studio Voetbal, in een open gesprek duidelijk te maken dat zij (net als vele supporters) het gesol rondom Johan Cruijff zat zijn. Direct bij aankomst van het groepje werd duidelijk dat de politie al ingeseind was. De groep wachtte netjes tot het programma afgelopen was toen de telefoon ging en Keje vroeg of het gesprek wel normaal zou verlopen. Uiteraard was dit de bedoeling anders kom je niet naar een studio lijkt ons en vanwaar die angst van Keje, heeft hij wat te verbergen?!

In het bijzijn van de politie, en Jan Mulder (Jack was weggestuurd want die lult toch altijd maar wat) ging de groep het gesprek met Keje aan. In een goed gesprek is duidelijk gemaakt dat de supporters achter Johan Cruijff staan en de dubieuze spelletjes van o.a. Molenaar en Koopmans meer dan zat zijn. Keje is de opdracht gegeven om zo snel mogelijk Johan te laten weten dat wij achter hem staan en dat wij dat het liefst in en persoonlijk gesprek aan Johan duidelijk willen maken.

In datzelfde gesprek is NOOIT ter sprake gekomen dat de supporters willen dat Keje blijft, sterker nog het feit dat een aantal supporters op zondag de moeite neemt om Keje persoonlijk op te zoeken nadat hij drie maanden lang systematisch alle verzoeken tot een gesprek negeert zou genoeg moeten zeggen. Daarom nog maar één keer, Keje je bent een Pathologische Leugenaar, wij willen niet dat jij blijft en hebben dit ook NOOIT gezegd tegen jou, je kan het gesprek op band na luisteren hoor als je dat wilt....

Wij willen maar één ding, dat Johan komt en het liefst zo snel mogelijk!

Tweet "Sukkel"; Keje #Molenaar na Studio Voetbal in gesprek met fans #Ajax: ,,Ze vroegen me te blijven en #Cruijff bij club te halen. Ik wil niets liever".

05-04-2011 22:08

mvdv +0

wat een belachelijk statement van AFCA zeg. Waarom moeten zij nou voor nog meer onrust zorgen? Is er niet al genoeg 'gedoe' zonder dat zij zich hier mee bemoeien? Ik had/heb hen hoger zitten dan dit.

05-04-2011 22:27

mvdk +44134 moderator

mvdv?:P

05-04-2011 22:53

anemicbruno +0

ik kan het niet helemaal volgen want ik vind dit echt een dom stuk.

hoezo is het gek dat Keje politie belt en vraagt of het gesprek normaal zal gaan? er staan wel groep supporters hem op te wachten.
daarbij wie zegt dat andere fans hem niet hebben gemaild of gesproken en daarin hebben gevraagd of hij blijft?

en als jullie zo hard achter Johan staan dan moeten jullie ook achter Keje en Koopmans staan aangezien zij beide 100% het vertrouwen van Johan hebben.

05-04-2011 22:43

Mokum31 +6133

Aan een ieder hier ... Ik plaats wat ik lees he ;-) net zo goed als dat stuk van Vak410.Goed om te lezen dat ze allemaal achter Johan staan: mijn mening .. Ik ken Molenaar niet ja van tv en als voetballer.
Ik vind dat het van het grootste belang is dat hoe dan ook Johan komt.
Molenaar roept geen funktie te willen behalve ledenraad.
Als dat zijn wens is ga ik daarvan uit.
Rode draad is Ajax heeft Johan nodig met of zonder Molenaar
Het zal me aan mijn reet roesten als de Verlosser maar komt!

05-04-2011 22:51

anemicbruno +0

was ook niet persoonlijk bedoeld.
maar ik kan het allemaal niet volgen.
afca roept heletijd om Johan dit en dat.
nu is het zover dat hij iets echt doorzet en heeft hij goede volgers zoals Molenaar en dan word die neergehaald.
het laatste wat Molenaar doet is Johan bedriegen.

05-04-2011 22:58

Mokum31 +6133

Nee man dat weet ik! Ik heb het ook niet verzonnen maar dagelijks check ik ff de sites met name omdat ik graag zou zien dat het tempo wat omhoog ging!
Maar ze zijn altijd kritisch hoor over " de Aal"
Molennar durft natuurlijk niks naar Cruijff maar goed daarom is Cruijff De Verlosser en Molenaar de Aal :-)
Zonder dollen .... Grootste belang dat Johan komt met of zonder Molenaar

05-04-2011 23:03

Laurel +0

Prima! Of hij nou wel of niet ooit een functie wil bekleden, wat maakt het uit.

Al die mensen die de afgelopen jaren bij AJAX in een bestuursfunctie of zelfs in de ledenraad hebben gezeten moeten wegwezen. Dus zeker Coronel, een rapport schrijven en zogezegd geen functie willen vervullen. Korte tijd later voorzitter worden en jarenlang van alles en nog wat toestaan waarover we nu nog praten zonder dat er structureel iets verbeterd is. Uiteindelijk zo je gal spugen over anderen en nooit enige zelfkritiek gehad hebbend.

Hoeveel geld is er niet verspild door ze en hiermee hebben ze de club bijna aan de rand van de afgrond gebracht. Zonder CL dit jaar (had gekund - Kiev is niet ruim overklast), enorme passe-partout prijzen en de verkoop van Luis lijkt het commercieel nog ergens naar maar dat is niet gebaseerd op beleid, dat geluk hebben ze gehad. Terwijl ze zelf dik en dik betaald krijgen.

Niemand van die hele kliek heb ik ooit gehoord, ook niet de ledenraad. Nu hebben ze allemaal de grootste praatjes en met laster en moeilijk doen proberen ze weer verandering tegen te gaan. Ergste nog, hoor ik niemand over, als erelid van deze mooie club, uit protest je clubdas niet dragen. Rot lekker op, blijf thuis man! Zo'n held is het dus.

Als Keje dan uiteindelijk als stroman van Cruijff een functie wil vervullen, prima toch. Heeft een goede achtergrond en hersens, wat maakt het uit. Doet ie het niet is het ook best, doet een ander het toch. Op die positie moet gewoon een spreekbuis komen en geen machtswellusteling. Iemand die in ieder geval nooit meer voor 32 miljoen laat aankopen, een Atouba goedkeurt en een trainer 3 miljoen gaat betalen en doet of de supporters gek zijn.

05-04-2011 21:11

Dulle10 +50

mooi stuk
helemaal mee eens

05-04-2011 21:42

NR9 +0

Goed nieuws, zet `m op keje , blaas de directie weg. Stelletje bobo`s die er alleen maar voor hun eigen hachie zitten

05-04-2011 20:59

MF +0

Goed bericht hier!

05-04-2011 19:59

Obodai +0

Goed nieuws de Aal en zijn goede set hersens kunnen we goed gebruiken op het moment.
Zit met smart te wachten op het TEG-berichtje.

05-04-2011 19:14

litmanen +0

klasse keje

05-04-2011 18:30

Filestijnen +0

niet voor niets een zwakkeling die keje, hij heeft ook wat kritiek gekregen, sommige dachten dat hij net als vd boog was en ook macht wilde en een betaalde functie. dit is niet het geval en heeft goed JC verdedigt afgelopen zondag, maar zijn ruggengraat is niet erg sterk, want bij de eerste keer wantrouwen begint hij te piepen.

JC heeft hem natuurlijk gezegd dat hij als een vent moet gedragen en zich niet erbij neer moet leggen, in die trant. JC gaat nu door om veranderingen door te voeren en zal tot het gaatje gaan. daarnaast staat 70% aan de kant van JC, dus dat gaat momenteel goed.

alleen het moet nog wel even gebeuren. vorige week een goede week gehad, waarbij tegenstanders van Cruijff huilie huilie deden en laatste offensief deden, hopelijk blijft het daarbij en kan cruijff nu met zijn mensen aan de 'macht' komen, om zijn plan door te voeren.

2,5 miljoen euro, is misschien wat overdreven, maar dit win je terug door goedkoper personeel aan te trekken die Cruijff steuen en het niet voor het geld doen maar voor ajax. f de boer verdient 50.000 netto per maand. misschien bruto 1 miljoen, ik dacht eigenlijk half miljoen maar is lang niet zoveel als Jol, 3 miljoen

05-04-2011 17:13

Petterson1 +0

Voor de goede orde. Leo van Wijk is een vriend van Cruyff en behoort zeker tot zijn kamp. Ze zijn samen opgegroeid in Betondorp.

05-04-2011 16:52

Suarez7 +0

Off; Weet iemand waar je straks de buscombi kaartjes kunt kopen/bestellen voor de bekerfinale?

05-04-2011 16:34

Mokum31 +6133

Bijzaken en geruchten ? Finale KNVB Beker 2011

05-04-2011 16:36

Suarez7 +0

Kan zo niks vinden..

05-04-2011 16:37

_DNNS +0

Dit had ik wel verwacht, natuurlijk gewoon een stukje psychologische oorlogsvoering

05-04-2011 15:56

Suarez7 +0

Keje = Ajacied

05-04-2011 15:04

Petterson1 +0

MOLENAAR NOOIT IN DE DIRECTIE.

WAT EEN HUICHELAAR EERSTE KLAS!!!!!

05-04-2011 14:58

afcajax09 +0

Oh jij gelooft zeker alle praatjes van Coronel en co

05-04-2011 15:17

Petterson1 +0

Het is minstens even erg als Vd Boog.

LEO VAN WIJK FOR PRESIDENT!

05-04-2011 15:22

Sualex +2

Heey Leo.

05-04-2011 15:43

Dulle10 +50

Waarom dan?
Lijkt mij een heel integer persoon met een AJAX hart.

05-04-2011 15:29

Petterson1 +0

Heeft nu al een aantal keer gezegd niet in de directie te willen, tot zijn 65e in de advocatuur te willen blijven. Hij lijkt mij iemand met een dubbele agenda en juist wel een functie binnen Ajax te ambieren. Kom daar dan eerlijk voor uit. Als het huichelen en bedriegen nu al begint. Hij lijkt mij niet iemand die (een beetje) tegengas aan Cruyff kan geven wat misschien wel nodig is.
Begrijp me niet verkeer, ik sta 100% achter Cruyff maar Molenaar vertrouw ik niet.

05-04-2011 15:57

Mokum31 +6133

Aan de andere andere kant als het Johan uiteindelijk niet bevalt ....kicked ie hem ook hehehe.
Hij is pro Cruijff en voor Cruijff dus werkzaam

05-04-2011 16:01

BRAMHOUTEN +3813

ik ben het helemaal met je eens. Ik zie ook liever Leo van Wijk als Voorzitter of direkteur. Keje Molenaar vertrouw ik gewoon niet. Ik vind hem net zo'n gladden als vd Boog. Maar het liefst zie ik gewoon cruyff, rijkaard en Hiddink en Overmars als direktie van Ajax. Gewoon het model van Bayern aanhouden, dus alleen maar grote voetballers in het bestuur, gewoon van de beurs af en ons gewoon weer bezig houden met voetballen.

05-04-2011 16:11

BRAMHOUTEN +3813

ik ben het helemaal met je eens. Ik zie ook liever Leo van Wijk als Voorzitter of direkteur. Keje Molenaar vertrouw ik gewoon niet. Ik vind hem net zo'n gladden als vd Boog. Maar het liefst zie ik gewoon cruyff, rijkaard en Hiddink en Overmars als direktie van Ajax. Gewoon het model van Bayern aanhouden, dus alleen maar grote voetballers in het bestuur, gewoon van de beurs af en ons gewoon weer bezig houden met voetballen.

05-04-2011 16:11

Petterson1 +0

Helemaal mee eens.

Ik heb op dit moment nog niet zo'n probleem met Molenaar maar als nou blijkt dat hij toch een functie binnen Ajax gaat bekleden dan heeft hij gewoon glashard gelogen. Dan begint het nu al. Zolang hij lekker in de ledenraad en advocaat blijft vind ik het allemaal prima.

05-04-2011 16:27

Sazzz +1

Misschien is ie glad, maar hij heeft wél verstand van voetbal en luistert naar Cruijff. Dat is al heel wat beter dan die Vd Boog. Hij heeft al eerder gezegd het wel te willen doen, maar dat was toen. Nu zou hij het niet meer willen, vanwege zn werk. Lijkt me logisch, hij had het zelf over 65 uur per week.

05-04-2011 16:29

BRAMHOUTEN +3813

ik heb liever iemand die voor Cruijff is, maar hem ook een beetje tegenwicht geeft, en niet alleen maar Ja knikkers, daar schiet Ajax ook niks mee op. Laat Molenaar nu maar lekker in de ledenraad zitten, en zich bezig houden met zijn eigen bedrijf, prima zo. Ik zou het prachtig vinden als Overmars Direkteur zal worden.

05-04-2011 16:41

Suarez7 +0

Overmars zou zomaar kunnen;) Wilde altijd al eens terugkeren bij ons aller ajax

05-04-2011 16:42

AFCACBS410 +0

heb voor mijn werk 1 jaar geleden de kans gekregen om met marc te praten over zijn werkzaamheden bij o.a. Eagles en destijds stond hij al totaaal niet negatief tegenover een eventuele BETAALDE functie bij Ajax in de toekomst. Al moet er dan wel de ruimte zijn om handelingen op mijn eigen manier ideeen uit te voeren zei hij toen.

Idiale kandidaat lijkt me dat igg.

05-04-2011 16:51

Sazzz +1

Overmars hoor ik ook goede dingen over ja.

05-04-2011 17:09

Mokum31 +6133

Ja dat stond in de krant ....daar stond ook dat Blind weg moest ;-)

05-04-2011 16:54

Mokum31 +6133

Ach weet je het zal allemaal wel ..
Als Cruijff maar komt en ik heb daar alle vertrouwen in, in Cruijff en dat hij komt

05-04-2011 17:33

w86 +9455

Dat jij hem niet geloofd, maakt hem niet gelijk een huichelaar. Hij geeft niet voor niets aan dat hij geen bestuurs- of directiefunctie wil, omdat hij al zo'n 60 uur per week in de advocatuur werkt. Ik weet niet hoe het met jouw leven zit, maar als je zo'n drukke baan hebt, zoek je daar niet ook nog een functie naast voor zeker 20 (wellicht meer?) uur bij.

05-04-2011 16:16

Dulle10 +50

misschien niet in een directie met types als van de Loog. Als er een totaal andere organisatie staat kan hij het toch wel willen? Hij kan toch van mening veranderen?Als Cruijff hem zou vragen wil hij misschien wel. Verandert de zaak totaal.
Vertrouw je v/d Loog meer dan Molenaar?

05-04-2011 19:44

suske +25

Zou geweldig zijn als hij in de directie zou komen!!! Gewldige kandidaat en zeker geen huichelaar!!.

05-04-2011 15:37

Jajijdaar +1

Keje Molenaar is een echte AJACIED!

05-04-2011 15:40

w86 +9455

Prima. Ze moeten wel onderzoeken hoe dit zit, want het kan niet zo zijn dat slechts de helft van de ledenraad een beslissing neemt. Maar het kan natuurlijk ook goed zo zijn dat het langs Keje is gegaan, wegens zijn drukke baan en dat het gewoon zijn eigen fout is!

05-04-2011 14:31

Hwb +1468

Het is ook niet zo dat de helft het heeft gedaan. Wat ik heb begrepen, is het een actie van Rob Been geweest als voorzitter van de ledenraad. Dus niet alleen de 'voetballers' waren niet op de hoogte, ook de anderen niet.
Daarnaast kan ik wel begrijpen dat Molenaar (of een van de andere 'voetballers') hier niet in zit. Deze commissie moet namelijk gaan bemiddelen en dat kan niet als commissieleden duidelijk in 1 van de 2 kampen zitten. Voor alle 'voetballers' geldt dat wel. Uiteraard gaat deze verklaring alleen op als er ook geen uitgesproken voorstanders van de directie/het bestuur in deze commissie zitten, maar min of meer 'neutralen'.

05-04-2011 14:45
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.