Benauwde zege niet genoeg voor Ajax

door Wilten1 896

Benauwde zege niet genoeg voor Ajax

door Wilten1 896

Laatst geüpdatet

Ajax is donderdagavond uitgeschakeld in Europa. Na de 1-0 nederlaag in Kiev werd Dnipro Dnipropetrovsk aan de kant gezet in Amsterdam, maar de 2-1 zege na verlenging bleek niet toereikend om de kwartfinales van de Europa League te bereiken.

In de eerste helft kreeg Ajax bij vlagen kansen, maar imponeren deed het niet. In het eerste kwartier doken Arek Milik en Anwar El Ghazi om de beurt op voor de Oekraïense doelman, maar bij beide pogingen ontbrak het de Ajacieden aan nauwkeurigheid.

Het was de eerdergenoemde Milik die de beste mogelijkheid voor de thee kreeg. Op een strakke voorzet van de in de eerste helft nog behoorlijk spelende -maar vervolgens ver weg zakkende- aanvoerder Nicolai Boilesen kopte hij hard in, maar opnieuw miste zijn inzet doel.

Ondertussen liet Dnipro het ondanks alle verwachtingen zeker niet bij uitsluitend verdedigen. De bezoekers wisten dat een doelpunt ervoor zou zorgen dat Ajax er plots drie zou moeten maken en dus kwam Dnipro er geregeld gevaarlijk uit. Het leverde vooral veel hoekschoppen op, maar sluitpost Jasper Cillessen had de organisatie telkens goed staan, waardoor de Amsterdamse billen nooit echt samengeknepen hoefden te worden.

In de tweede helft kwam Ajax steeds beter in zijn spel, al leidde dat zelden tot echt grote kansen. Uit het niets kwam de regerend landskampioen van Nederland op de zo gewenste 1-0 voorsprong. Riechedly Bazoer schudde tot tweemaal toe een opponent van zich af in een persoonlijk duel en prikte, eenmaal oog in oog met doelman Boyko, met de punt van zijn schoen raak.

Dnipro speelde in de tweede helft weinig klaar, al was Ajax ook niet bij machte om vol over de bezoekers heen te denderen. Doelpuntenmaker Bazoer was nog het dichtst bij de 2-0, maar zijn bekeken schot van buiten de zestien werd door de keeper uit de hoek getikt. Al vrij snel werd duidelijk dat een verlenging uitsluitsel moest brengen, na de eerdere 1-0 zege van Dnipro in Kiev.

In die verlenging begon Ajax goed en leek het via een klutssituatie voor het doel de 2-0 op de schoen te hebben, maar geen enkele Ajacied kwam tot een schot. Het was Dnipro dat zeven minuten na het begin van de verlenging op 1-1 kwam via Konoplyanka, de grote vedette. De pover spelende Ricardo van Rhijn liet hem ongehinderd naar binnen trekken, waarna hij met een bekeken bal de verder zo zeker ogende Jasper Cillessen verschalkte.

Ajax wist bij die stand dat het twee doelpunten nodig had. Waar het publiek nog altijd hoopte op een opleving, bleek het beste er van af. De spelers waren zichtbaar vermoeid, waardoor de verlenging het aanschouwen nog nauwelijks waard was. Ook met pinchhitters Mike van der Hoorn en Kolbeinn Sigthórsson, die na lang blessureleed zijn rentree maakte, wist Ajax nog amper wat te creëren.

Toch was het uitgerekend breekijzer en verdediger van beroep Van der Hoorn die de Arena in de 117e minuut alsnog even in extase bracht met de 2-1. Hij kopte raak nadat Klaassen na een fraaie aanval op de lat knikte. Heel Amsterdam hoopte op een wonder, maar Dnipro hield stand en had genoeg aan de 2-1 nederlaag om op basis van uitdoelpunten door te gaan naar de kwartfinales van de Europa League.

Wedstrijdverslag door Koen Weijland

Opstelling Ajax: Cillessen, v Rhijn, Veltman, Viergever, Boilesen (100' Van der Hoorn), Bazoer, Klaassen, Sinkgraven (87' Serero), El Ghazi, Milik, Kishna (78' Sigthórsson)
Bank Ajax: Boer, Van der Hoorn, Moisander, Riedewald, Serero, Sigthórsson, Schöne

Opstelling Dnipro Dnipropetrovsk: Boyko Egidio, Matos, Cheberyachko, Douglas, Kankava, Konoplyanka, Bezus (85' Shakhov), Luchkevych (90+2' Bruno Gama), Fedorchuk, Kalinic

Doelpunten:
61' Bazoer 1-0
97' Konoplyanka 1-1
118' Van der Hoorn

Gele kaarten:
Matos, Bezus, Shakhov, Boyko (Dnipro)
Kishna (Ajax)

Bijzonderheden:
Rode kaart voor Van der Hoorn wegens het omver duwen van Dnipro-doelman na het laatste fluitsignaal.

Lees meer over:
Plaats reactie

Dennis_Gijs12 +0

Jammer dat Maxwell nog een jaar blijft bij PSG want wat is die Boilesen slecht zeg wanneer haalt frank hem eens naar de kant voor een plek op de tribune. Daarentegen is het middenveld wel prima zo met Bazoer en Sinkgraven.

21-03-2015 10:17

Ajax27 +19212

Volgend seizoen...

Zijn contract is nog steeds niet verlengd en loopt tot 2016. Die laten ze nu gewoon zoveel mogelijk spelen om in de kijker te zetten zodat ie deze zomer verkocht kan worden aan een laagvlieger in het buitenland.

21-03-2015 10:28

anrejane +0

Zie net dat Ajax tegen Club Brugge zou hebben geloot. Dat onderstreept mijn vorige betoog: dit was een gouden kans op Europese successen, die we dankzij Overmars c.s. hebben verkloot. Zo'n kans op het relatief eenvoudig bereiken van (minstens) de halve finale van de Europa League zal Ajax voorlopig niet meer krijgen.

20-03-2015 13:45

anrejane +0

Laten we eerlijk en realistisch zijn: dit was een bijzonder matige tegenstander, die bovendien drie basisspelers door schorsingen moest missen. Als je daar dan niet eens mee afrekent, vind ik dat (in tegenstelling tot De Boer) wel degelijk een blamage. Ik zie slechts één voordeel: zelfs Overmars c.s. zullen nu toch wel inzien dat Ajax een grote behoefte heeft aan enkele mentaal ijzersterke ervaren en niet blessuregevoelige spelers (dus geen Van der Vaart a.u.b. en zeker geen afdankertjes zoals Zimling). Wel een heel dure les, want het hardnekkig en arrogant vasthouden aan de onaantastbaarheid van de eigen jeugdopleiding kost ons dit jaar het kampioenschap en een gouden kans op Europese successen, want zo'n gunstige loting en een zo matig resterend deelnemersveld (ik zie Sevilla als de sterkte resterende ploeg en die werd kansloos verslagen door nota bene Feyenoord) zul je niet gauw nog eens meemaken. Ook op de Europese ranglijst, die bepaalt hoeveel clubs mogen meedoen aan de CL en de EL, was dit een gemiste enorme kans om concurrent Oekraïne in het zicht te houden, de afstand tot België, waarvan Club Brugge het wel goed doet, in stand te houden en om eindelijk eens genoeg punten te halen om in aanmerking te komen voor een betere loting voor de CL. Los daarvan worden wij als fans de afgelopen jaren natuurlijk ook niet echt vaak (zeg maar gerust: zeer zelden) getrakteerd op aantrekkelijk voetbal. Kortom: een overduidelijk voorbeeld van "goedkoop is duurkoop"; als je zelfs maar een klein deel van de tientallen beschikbare miljoenen had uitgegeven aan twee ervaren spelers, had dat een veelvoud van die uitgave (en beter voetbal voor de fans) kunnen opleveren. Laten we hopen dat een ander spreekwoord ook opgaat: een ezel stoot zich niet twee keer aan dezelfde steen (hoewel je eigenlijk niet kunt zeggen dat deze fout nu pas duidelijk wordt en pas één keer is gemaakt).

20-03-2015 13:41

JPC40 +3

ik was eigenlijk van plan om een preek er bij te voegen ,maar daar heb ik al geen zin meer in , hoe triest ik het ook vind voor sommige spelers en Cruijff die knarsend tand zit toe te kijken , en hoe graag ik ook achter Ajax blijf staan , jammer genoeg moet ik toch zeggen , het is eigenschuld , Ajax heeft tijd genoeg gehad om de roer om te gooien .

20-03-2015 15:52

oud-west +0

Ik denk dat de Boer de IJslander liet invallen naast Milik met het oog op strafschoppen, ik vond dat nog niet zon gekke wissel. Maar hij had Schöne natuurlijk moeten laten invallen ipv Serero. Ik vond duo Veltman en Viergever trouwens vrij aardig. Veltman speelde echt solide. Het middenveld is ook vrij aardig zo, als er deze zomer geen toppers vertrekken kun je volgend jaar weer aan de titel denken.

20-03-2015 11:10

mickey2602 +4777

Bovendien als je een breekijzer inbrengt lijkt me dat toch niet een spits voor een spits.Waarbij beide goed kunnen koppen.
Dan had ik eerder verwacht dat we met een soort 4-4-2 zouden spelen.
Die wissel vond ik ook niet erg gek.
Maar Serero,je moet scoren en wat doe je,je brengt er 2 in die nauwelijks of niet scoren.
Pas als je op 1-1 staat wordt Boilesen eraf gehaald,ga je 3-4-3 spelen en breng je Hoorn in.
Hoorn had er al in de eerste 90 minuten in moeten komen,bijv in de 80e minuut waar toen Sigi gebracht werd.
Het lijkt me logisch dat je deze wedstrijd in 90 minuten wil beslissen,dan Hoorn erin en geen Sigi.
Hoorn heeft zich min of meer bewezen als pinch hitter,Sigi heeft zich niet bewezen als spits,pinch hitter en linksbuiten.

20-03-2015 12:18

ST +23081

Lichtpunt van deze wedstrijd was voor mij echt het middenveld. Dat staat nu prima, niks meer aan veranderen. Wellicht Klaassen en Bazoer omdraaien, maar in ieder geval dezelfde drie (met Sinkgraven). We kunnen wel wat extra smaak op de vleugels gebruiken. Kishna en El Ghazi hebben te weinig concurrentie. Boilesen moeten we proberen te verkopen, dat gaat hem gewoon niet worden. Van Rhijn hetzelfde verhaal. Je moet dan echter wel goede vervangers in huis hebben. Ik denk dat als je Riedewald op LB zet dat hij het zeker niet slechter doet, maar vind hem meer een centrale verdediger. Wat mij betreft dus twee goede backs en een goede vleugelspeler erbij. In de jeugd loopt voor die posities niet het niveau rond wat je nastreeft. De echte talenten lopen meer rond op het middenveld, waar we juist al genoeg spelers voor hebben.

20-03-2015 10:21

wladimir +3059

Ajax heeft uit niet goed gespeeld. Gisteren vond ik het niet zo slecht. Uiteindelijk geven we in beide wedstrijden de doelpunten te gemakkelijk weg en benutten niet alle kansen.

Middenveld en aanval is toekomstbestendig. Van Rhijn (op van der Wiel en Janmaat na de beste Nederlandse rechtsback) en Boilesen (Deens international) waren gisteren niet goed. Ze zijn snel, kunnen redelijk aanvallen en zullen verdedigend toch ooit iets slimmer en beter worden. Het is een illusie te denken dat we op die positie iets beters kunnen krijgen.

Joel Veltman is goed en wordt alleen maar beter. Nick Viergever ben ik niet zo kapot van. Ik hoop dat Jairo Riedewald volgend seizoen klaar is om die positie op te vullen.

We hebben gisterenavond wel kunnen concluderen dat kwalificatie Champions Leugue niet heel erg realistisch is. Desalniettemin blijft het een prijs.

20-03-2015 11:03

Dirkafca +0

Wat een kater!

20-03-2015 09:15

Marcao +27

De twee grootste problemen van Ajax liggen dus bij onze backs en centrumspits. Van Rhijn en Boilesen zouden het niet eens redden in de Jupiler League en moeten na dit seizoen weg. Sigthorsson heeft nooit duidelijk kunnen maken waarom hij ooit is aangekocht (als hij al niet geblesseerd was) en na gisteren snap ik ook waarom Milik nog steeds niet is gecontracteerd: hij kan gewoon niet zo goed (mee)voetballen.

Dus Overmars: trek je vette portemonnee TIJDIG en koop ECHTE versterkingen. Als ik de A1 wil zien spelen, ga ik wel naar de Toekomst. Ajax 1 kan zoveel beter!

20-03-2015 08:48

Jajijdaar +1

Kom net thuis vanuit de Arena. Zo ontzettend jammer en zonde, dit team mist goede backs en buitenspelers en ervaring. Heb overigens wel een leuke wedstrijd gezien met veel spanning. Positieve punt is dat we wel hebben gewonnen. Positieve punten mee nemen dit seizoen (ontwikkeling Bazoer + ervaring van andere spelers). Met nieuwe aankopen etc.
Dit seizoen lekker vergeten, we zetten nu een stap terugwaarts, volgend seizoen met nieuwe spelers erbij zetten we weer paar stappen vooruit.

20-03-2015 03:13

TJL14 +0

Ik was er en gvd wat was die Kolbeinn fucking Sigthorsson dramaaaaaaaatisch slecht, die mag nooit meer een minuut maken

20-03-2015 03:10

Quarterback +0

Echt niet normaal kut weer... Ajax mag blij zijn dat ze Cillessen en Veltman nog hebben achterin! Van Rhijn speelt al een paar jaar slecht, hier en daar heeft hij wel eens een redelijke wedstrijd.. Boilesen is geen schim meer van de voetballer die hij voor z'n blessure was... Daarnaast hij heeft geen persoonlijkheid.. Hij is lui, kwalitatief een van de mindere en het is geen leider.... Hoe kan zo iemand aanvoerder zijn?! Onbe-fucking-grijpelijk!

Dit team mist ervaren spelers die jongens kunnen motiveren, beter kunnen maken en een wedstrijd kunnen laten omslaan! Poulsen was echt een meester hierin! Grootste verlies van Ajax vorig jaar! Ik zou zo graag een Nigel de jong of Sneijder bij Ajax zien met Huntelaar in de spits! Dat is wat je nodig hebt! Een Heitinga zou prima zoals Ooijer een rol vervullen! Wat je wat deze jongen gemeen hebben?? Het zijn winnaars! Ze willen ten koste van alles winnen! De wedstrijd! Hun duels! Alles!! Dat ontbreekt in dit team!

Dit team heeft een gebrek aan kwaliteit & Mentaliteit! Er is zat talent! En er zitten potentiële wereldspelers bij! Maar dat is (nog) geen kwaliteit! Deze jongen willen niet hard werken en ten koste van alles winnen! Dat zit er gewoon niet in! De voorhoede ontbreekt het aan power en de uitvoering... De ideeën zijn Prachtig maar komen niet tot uiting!

Bazoer is fantastisch bezig! Klaassen is de winnaar en een topper! Van der hoorn heeft potentie alleen al vanwege zijn fysiek maar ook de ontwikkeling die hij heeft meegemaakt! Hij is echt beter geworden! Milik kan een nieuwe Lewandowski worden, Sinkgraven kan een
Topper worden en el Ghazi en Kishna moeten wel echt beter gaan spelen en constanter want het lijkt nog Te veel op A-junioren voetbal!
De rest is gewoon niet goed genoeg voor dit Ajax op dit moment!

En ondanks dat ik fan van FdB ben... Heeft hij fouten gemaakt dit jaar die ik hem aanreken (wissels/tactische veranderingen/Kishna) maar ik weet ook dat elk jaar lastiger is voor hem met een mindere selectie dan het jaar ervoor!

Dit jaar is gewoon voorbij... Niks nakkes Nada! Hopelijk volgend jaar goed voetbal, kwalificeren voor CL en overwinteren en een nieuwe titel!!!!!!!

20-03-2015 02:50

paulurs +0

Laten we de vinger op de zere plek leggen, onze 2 backs..

Boilessen begint zo langzamerhand echt gênant te worden. Verstoord de opbouw van achteruit met slechte keuzes, gaat op verkeerde momenten met de bal lopen, heeft veel moeite de juiste kleur te vinden en heeft geen goede pass. Hij moet uitgeleend worden, want er zit wel wat in, maar het komt er TOTAAL niet uit..

Back 2, wordt wederom gênant voorbij gesprint, staat vaak totaal verkeerd te dekken, is aanvallend ontzettend zwak en heeft voor iemand met een goede vrije trap een zeer slechte voorzet. Heeft alleen een goede tackel, maar daar red je het niet mee..

Ik vraag me af wat deze 2 toevoegen aan het spel van Ajax? Normaal kan het goed zijn, de opkomende back die ruimte creeerd voor anderen en anders een goede voorzet kan geven, maar in dit geval heb je er niks aan.

We spelen met 2 jongens die verdedigend voor onrust zorgen en die aanvallend niks brengen. Wat is dan het nut?!! Volgens mij kan je dan veel beter met vd Hoorn (ook voor dode spelmomenten) spelen en met 4 man op het middenveld. 3-4-3!! Of nieuwe backs, maar dit kan gewoon echt niet langer!

20-03-2015 02:35

Ajax-Dejong +0

Ik kan me nog die frisse jonge Boilesen herinneren in 2010. Toen we eindelijk weer kampioen werden. Ik dacht bij mezelf als dit geen grote speler wordt.. En nu 5 jaar later lijkt hij op iemand van 47 en hij speelt ook als iemand van 47. Laat Boilesen maar lekker terug naar Denemarken gaan daar het plezier terug vinden. Want door 50k man worden uitgefloten is natuurlijk je grootste nachtmerrie.

20-03-2015 01:53

3*stars*3 +23499

http://www.ad.nl/ad/nl/1441/Ajax/article/detail/3916668/2015/03/20/Ajax-captain-Boilesen-uitgefloten-en-op-Marktplaats.dhtml

20-03-2015 01:47

TJL14 +0

Als je dit op wat voor manier ook leuk vind moet je jezelf echt afvragen hoe laag je niveau is

20-03-2015 03:12

Rayno95 +0

Past zich aan, aan het niveau Boilesen :p

20-03-2015 07:03

ajaxmening +2

Dramatische wedstrijd, wat een zaad partij zat totaal geen dreiging of pressie in, Kishna, El Ghazi Milik leken wel drie etalage poppen konden helemaal niks, de linie daarachter dit zijn best, met Bazoer wederom als uitblinker wat al voldoende vermeld over de andere, Klaassen daarbij en Cillessen de rest schrijnend zwak, achterin was het helemaal geen enkele durf met als zwaar dieptepunt van Rhijn werkelijk niet een keer de bal goed geraakt, en dan kan het halve stadion Boilesen wel uitfluiten stelletje succes supporters, maar die heeft nog de kloten om een rush met dreiging uit te voeren, ondanks dat zijn laatste bal nooit aan komt, dit had de wedstrijd van het seizoen moeten worden , maar als je van der Hoorn en Sigi moet inbrengen terwijl de vleugels totaal niet thuis zijn en de verdediging niet eens een diepe bal kan spelen, ben je terecht niet door niks te zoeken seizoen over, en waar was Andersen de enige die iets kan doen wat andere niet verwachten zat op de tribune doen ik dat zag wist ik al voldoende kut partij.

20-03-2015 01:41

thijsdal +293

Pffffff heb de laatste 5 minuten bijna niets gezien door die kuthonden die zonodig eerder weg moeten..... Stelletje neppo´s, blijf dan lekker in je dorp....

20-03-2015 01:02

AjaxD1986 +1

De backs en de wissels van de trainer waren ondermaats en laf! Niets meer, niets minder. De rest was prima.

20-03-2015 00:57

stefan pluim +0

Wat een domme wissel. Gooi dan Milik in de spits en Schone erin.
Wie moest nu de ballen voorgeven?
Kishna hadden ze beter daar achter kunnen laten, grote bek
maar luie hond. De backs dramatisch.
Ik kom niet verder als 4 voldoendes, en dat is tekort.

20-03-2015 00:47

komopajax777 +13289

Ajax heeft goede betrouwbare backs nodig.Van Rhijn en Boilesen zijn te slecht voor woorden en met name van van Rhijn heb ik de buik vol.Deze jongen is niet mans genoeg om het shirt van Ajax te dragen.Wat een bange miet is dat zeg!En dan ook nog met een air als ware hij Roberto Carlos himself alle vrije trappen opeisen en het vervolgens vreselijk verprutsen.Boilesen is zo mogelijk nog slechter met zijn nonchalante spel.Doorselecteren graag!

20-03-2015 00:43

voetbalajax +0

Ik was in de aren.. Wat een kutspel.. En sorry die ajax supporters wat een suc6supporters hele wedstrijd nier gehoord tot aan de 1-0 van bazoer. Al met al zeer slecht!

20-03-2015 00:42

Alexander40 +6114

Kutspel? Onzin. Je verwacht te veel. Ajax heeft naar vermogen gespeeld. Dit is het niveau vd Top vd eredivisie.

20-03-2015 00:45

voetbalajax +0

Daar heb je helaas gelijk in :(

20-03-2015 01:39

godenzonensuper +0

die laatste wedstrijdjes nog spelen en dan heel snel gaan richten op volgend seizoen . Er moet echt iets gaan veranderen in deze selectie .

20-03-2015 00:35

Alexander40 +6114

Backs onder de maat, centrum prima met name Veltman. Klaassen het meest constant goed en daarom de beste man aan onze kant. Bazoer duidelijk minder dan in de vorige wedstrijden. Scoorde een goed doelpunt maar was toch wel de hoofdschuldige van het tegendoelpunt. Dekte op veel te grote afstand. Ajax werd duidelijk moe in de verlenging en die ze je toch dat dnipro wat volwassener is. Jammer, maar we kunnen er vrede mee hebben, de ploegen waren ongeveer even goed.

20-03-2015 00:31

Jornnn +5

Dat volwassenen probleem blijf je hebben. Ajax heeft namelijk altijd jonge spelers. Hier mogen we niet achter verschuilen vind ik.

20-03-2015 00:41

JCr14 +453

Toch maar die Poulsen transfervrij oppikken bij AZ?
Riedewald de rest van het seizoen in de basis

20-03-2015 00:27

Rayno95 +0

Vind het best, als we maar van deze pisnicht af zijn.

20-03-2015 00:58

gekke_henkie +0

Ik ben alleen teleurgesteld in van der Hoorn. Hij had die keeper best een bloedneusje mogen bezorgen.

20-03-2015 00:26

godenzonensuper +0

hoop dat ze die keeper daar in dat oorlogsgebied neerzetten wat een lul die gast .

20-03-2015 00:29

godenzonensuper +0

wat zijn psv , feyenoord en ado supporters toch een vies smerig kut volk . roepen dat klaassen het niveau niet aankan maar dat psv de toekomst heeft met maher . En dat de arena vandaag nauwelijks hoorbaar was terwijl ik 410 120 minuten heb horen zingen maargoed .

20-03-2015 00:25

ajaxminimax +5471

Dat volk kun je nu helemaal niet meer serieus nemen...

20-03-2015 00:28

lorenz00 +0

Het meest schrijnende vond ik het moment dat Boilesen de bal verliest ergens op het middenveld en dan vervolgens rustig terug loopt naar het middenveld terwijl Klaassen zich rot moet rennen om het te corrigeren. Ajax heeft de bal weer en Klaassen moet op dat moment nog op de back staan omdat Boilesen nog terug aan het lopen is. Dat moment tekent de hele wedstrijd.

20-03-2015 00:25

MichelAngelo66 +22258

Dat viel me ook op idd. Echt schandalig die schijt Deen.

Ik moet stoppen, want ik word er agressief van. Wat een waardeloze spelers zitten er in dit team. Zonde van de overige talenten. Schande dat de coaches dit in stand houden.

20-03-2015 00:31

lorenz00 +0

Ach ja, het kan alleen maar beter nu. En dieptepunten maken de hoogtepunten extra lekker. Maar ik begrijp dat men dat nu niet wilt zien. Misschien heeft Ajax wel zo'n jaartje nodig. Het besef dat het niet zomaar gaat. We zijn de afgelopen jaren bewierookt, we staan nu weer in de realiteit.

20-03-2015 00:36

MichelAngelo66 +22258

Je kan idd niet alles winnen, maar die Europese wedstrijden beginnen me te irriteren. Je hebt tegenwoordig moeite met een aftands cluppie uit het Oostblok. Gaan we winnen of niet? Het is toch gvd belachelijk dat je met zo veel twijfel het veld op stapt.

20-03-2015 09:05

mickey2602 +4777

Er was onlangs iemand hier die de wedstrijden opnoemde waarin we verliezen danwel niet al te goed spelen.
Viel me op dat dat allemaal wedstrijden zijn waarin het MOET.Play off wedstrijden in EL,JC schaal,KNVB beker.
Wedstrijden die je of wint of verliest en daar is dan een prijs aan verbonden.
Dan zou je zeggen dat daaraan gewerkt moet worden maar dat is ongetwijfeld een mentaliteitskwestie.
En dit zeggende,vind ik het dan wel raar dat Ajax een paar seizoenen geleden wel minstens 10 wedstrijden achter elkaar kunnen winnen om na een inhaalrace de titel binnen te halen.
Anders had ik gezegd,in de competitie weet je dat het over 34 wedstrijden is en dus wel een keer kan verliezen,EL,beker en JC schaal zijn dat niet.

20-03-2015 12:12

lorenz00 +0

Heb je groot gelijk in. Die gasten op het veld moeten dat beseffen. Het lijkt net of ze denken tegen een club uit de Jupiler league te spelen. Ik zie op het moment ook weinig om naar uit te kijken....

Ik heb er de pest in en loop nog steeds met ongeloof dat we tegen zo'n club zo afgaan, beschamend gewoon.

20-03-2015 13:24

KRD89 +56

En de boer maar klagen over ervaring maar hij stuurt wel mooi denswil weg, uitstekende verdeedigerer cl ervaring, ongelooflijk!

20-03-2015 00:25

gekke_henkie +0

Viergever heeft anders al 40 europese wedstrijden gespeeld en is nog uitgeroepen bij AZ tot Beste Linksback tijdens de groepsfase van de Europa League. :P
Dat Denswil weg mocht heeft hij gewoon aan zich zelf te danken. Als je echt goed genoeg bent dwing je een basisplaats af. Kijk naar Bazoer.

20-03-2015 00:32

KRD89 +56

Tuurlijk niks mis met viergever maar een ervaren man naast viergever kan geen kwaad. En hij was inderdaad totaal uit vorm had ook te maken met zij. Persoonlijke situatie dus kan je niet helemaal vergelijken met bazoer maar tuurlijk hij kan meer wik en inzet tonen als bazoer doet.

20-03-2015 00:42

grunnjood +0

Ach we moeten wel realistisch zijn: met deze backs heb je niks te zoeken in dit toernooi voor de Europese subtop. En met een offday van je hele voorhoede (El Ghazi wat mij betreft nog de enige met een voldoende) gaat het gewoon niet lukken. Nu maar hopen op de tweede plaats, kwalificatie voor CL of EL en in de zomer 2 backs kopen die kunnen voetballen.

20-03-2015 00:24

Bjarkos +13

Fouten de Boer in chronologische volgorde:
1. Andersen buiten de selectie laten.
2. Boilesen in de basis. Vanaf nu Riedewald opstellen (eigenlijk het liefst LCV).
3. Kishna eruit halen voor Sigthorsson. Sigthorsson en Milik zouden NOOIT, NOOIT één seconde met elkaar op het veld mogen staan. Andersen zou erin moeten komen voor Kishna (en anders Schöne voor de spelhervattingen).
4. Sinkgraven (misschien wel de beste man op het veld) wisselen voor Serero. Serero moest voor Bazoer komen, Klaassen naar rechts en Serero CVM. Zo zouden de aanvallers beter bediend kunnen worden.
5. vd Hoorn erbij. Milik, Sigthorsson en vd Hoorn voorin. Een schande.

20-03-2015 00:24

johnd +6

Je vergeet 2.5 Klaassen op VM, Klaassen is een fantastische speler, maar op VM is hij altijd zeer matig.

20-03-2015 00:27

grunnjood +0

Weet niet of je het door had maar Sinkgraven zat er aardig doorheen. Die liep al 5-10 minuten niet meer helemaal fit over het veld toen die gewisseld werd.

Ik vind van der Hoorn als stormram eigenlijk best wel een aardige keuze ( en ook zijn rendement in die rol is toch meer dan behoorlijk), al sloeg het nergens op dat je dan praktisch met 3 centrumspitsen speelt.

20-03-2015 00:29

gwn_rj +3057

Opzich kon ik het inbrengen van Siggy nog wel begrijpen, alleen voor de verkeerde persoon... Die had er voor Milik in moeten komen die werkelijk alles fout deed vandaag.. Won geen duels, kom de bak niet bij zich houden, kaatsen ging fout en tot scoren/assist kwam hij ook al niet... Daarnaast had ik riedewald erin gegooid voor boilesen en die dan cvm laten spelen zodat je Klaassen op 10 kon zetten en Bazoer/Sinkgraven eromheen.

20-03-2015 00:20

stefanwillem +12150

Heb me in de arena vooral lopen ergeren aan van Rhijn, Boilesen en el Ghazi. Waar Veltman en Viergever echt volwassen voetballen verneuken de twee backs het echt op alle fronten. En el Ghazi moet even een wedstrijd op de bank, was ook echt schrijnend om weer te zien. Talent of niet, hij brengt het niet de afgelopen wedstrijden.

20-03-2015 00:20

S90AjaxNwh +0

Snel vergeten deze wedstrijd en op naar Ado! Boilesen, Serero en Sigthorson niet meer opstellen aub! Riedewald op lcv en Viergever linksachter en voor de verandering een keer met Zivko starten. Als je Sinkgraven besluit te wisselen, zet dan Andersen of Schon er in.

20-03-2015 00:18

BennJii020 +2

in een overvolle trein nog maar eens nadenken wwt zonde dit is :( op naar volgend seizoen!

20-03-2015 00:17

Chachiboy +0

Boilesen
Sigthorsson
Van Rhijn
Schone

Dat kan volgend seizoen gewoon écht niet meer in aanmerking komen voor een basisplaats. Sigthorsson moet sowieso verkocht worden. Zelfs bij Viergever, die het behoorlijk doet en niet veel beter kan dan dit, heb ik het gevoel dat het geen niveau is dat we moeten nastreven.

Koop ALSJEBLIEFT een linksback en een LCV voor volgend seizoen. Riedewald achter die ervaren man klaarstomen voor LCV. Tete een eerlijke kans geven in de voorbereiding om te strijden met Van Rhijn.

Het middenveld staat met Sinkgraven, Bazoer, Klaassen. Andersen als back-up voor Sinkgraven. Serero als backup voor Bazoer/Klaassen (degene die op CVM speelt).

En ik zou eerlijk gezegd het liefst met een aanval Fischer-Ghazi-Kishna gaan spelen, anders Fischer/Kishna-Milik-Ghazi.

Met andere woorden, middenveld en aanval staat prima voor volgend seizoen, maar in de VERDEDIGING moet er echt behoorlijk wat veranderen wat mij betreft.

20-03-2015 00:16

31xAjax +7959

Och, misschien is het wel precies zoals Derksen zei en is dit zo'n beetje het plafond voor Ajax. We roepen hier wel met z'n allen voor iedere wedstrijd hoe goed het wel niet allemaal is. Fluwelen revolutie, financieel gezond veel eigen jeugd in de selektie en veel talenten die er nog aankomen. en ja hoor allemaal toppers in spe.

Maar tijdens de wedstrijden worden we iedere keer bruut wakker geschud en blijkt dat we nationaal en internationaal gewoon kwalitatief tekort komen. Wat tegen Legia al had kunnen gebeuren, gebeurde vanavond tegen Dnjepr. We zijn uitgeschakeld door een Europese middenmoter. De ene middenmotor heeft de andere middenmotor verslagen. Zoals Club Brugge, Besiktas heeft verslagen. Dat kan gebeuren en daar zal Europa niet van opkijken.

20-03-2015 00:15

3*stars*3 +23499

Ik had liever verloren tegen Legia in vorige ronde want die konden tenminste nog voetballen.
Alles is lelijk aan Dnjepr...Van hun naam, spelers, speelstijl, hun C-klasse tenues...echt alles is lelijk aan die teringclubje.

Echt alles leek ons mee te zitten richting een EL 1/4 finale, Dnjepr mistte zelfs paar spelers vandaag man!!!

20-03-2015 00:14

3*stars*3 +23499

Ik had liever verloren tegen Legia in vorige ronde want die konden tenminste nog voetballen.
Alles is lelijk aan Dnjepr...Van hun naam, spelers, speelstijl, hun C-klasse tenues...echt alles is lelijk aan die teringclubje.

Echt alles leek ons mee te zitten richting een EL 1/4 finale, Dnjepr mistte zelfs paar spelers vandaag man!!!

20-03-2015 00:14

OpNaarNummer4 +1974

Walgelijke actie van de supporters om cynisch te klappen bij Boilesen zijn wissel. Heb ze in me eentje staan uitschelden maar het hielp niet echt. Voor de rest echt een blamage van de bovenste plank. Klote scheids. 0 geloof. Verdedigen op E niveau. Niet vechten voor je duizenden euro\'s per week.

20-03-2015 00:14

braboajacied +0

Het mooiste van vanavond vondt ik nog dat de Boer zei voor de verlenging: 'jongens de diepte zoeken en de vleugels opzoeken' en dan zet de Boer Milik op de flank. Nou succes met de vleugels op te zoeken.
En het blijft voor mij een raadsel om een nog niet fitte siggi erin te zetten, terwijl die op en top fit nog niet eens kan meekomen. 'hij kan goed koppen' hoor je dan. Nou de enige die zijn kopduels op een effectieve manier won was van de Hoorn. Die kan goed koppen, siggi kan goed 'meespringen'.
Even serieus, Frank de Boer is het helemaal kwijt.
Maar buiten dat is het gewoon een laffe trainer en dan kan je overkomen net als wat mourinho met chelsea tegen psg overkwam. Een minimale voorsprong heeft geen zekerheid en 1 momentje is genoeg.
FRANK DE BOER IS GEEN AJAX TRAINER!

20-03-2015 00:13

zwaluwtje +0

Kan iemand mij op een objectieve manier uitleggen wat Frank fout doet? Hij krijgt een selectie en moet het daar mee doen. Moet Frank dan 120 minuten lang met dezelfde 11 spelen?

20-03-2015 00:13

S90AjaxNwh +0

nergens staat dat je MOET wisselen..

20-03-2015 00:13

zwaluwtje +0

en uit geen een statistiek bleek dat kishna het fantastisch deed

20-03-2015 00:14

S90AjaxNwh +0

Klopt! maar je hoeft geen voetbalgenie te zijn om te zien em te weten dat Kishna meer brengt dan een dikke nutteloze ijslander. Vd Hoorn bracht zelfs meer in de spits dan Sightorson.

20-03-2015 01:01

KRD89 +56

Hij haalt twee dreigende spelers aan de kant en brengt daar sigtosson en van der hoorn in, dan ben je kansloos. Had vooral kishna laten staan

20-03-2015 00:18

zwaluwtje +0

ik vond kishna niet al te dreigend, maar dat is mijn mening. Snap allern niet waarom Frank nou weer weg zou moeten...

20-03-2015 00:20

ajaxminimax +5471

Dus jij noemt boilesen een speler met dreiging? Die vent is eerder een bedreiging. Die wissel kon ik juist begrijpen.

20-03-2015 00:21

KRD89 +56

Ihm ik heb het over kishna en sinkgraven

20-03-2015 00:27

ajaxminimax +5471

Okee dan snap ik het haha, kon het me al niet voorstellen dat iemand boilesen dreigend vond. Serero kan hij er wel in doen voor sinkgraven, maar dan moest serero als cvm...

20-03-2015 00:31

KRD89 +56

Ihm ik heb het over kishna en sinkgraven

20-03-2015 00:39

Kishna +0

frank heeft gewoon de P in kishna, heel domme wissels de twee linkse poten eruit.

20-03-2015 00:24

Intec +0

Ik zou het objectief uitleggen ze hebben dit seizoen gegokt en verloren.
Ze hebben zich niet genoeg versterkt en gehoopt dat de jeugd een stuk verder was en dat is nu het blijkt niet gebeurd. Daarbij de ervaren krachten kunnen ook niet het volgende stap zetten denk hieraan aan Boilesen,Van Rhijn,Serero blijven jaar in jaar uit stilstaan. In mijn opzichten moet je deze jongens samen met Sightorson,Schone weg doen en op alle fronten versterken ja echt waar 5 nieuwe spelers hebben we nodig. Met meer kwaliteit als deze jongens.

20-03-2015 00:20

Rayno95 +0

Wissel voor spelers waar je wat aan hebt...

Je moet de 2-0 maken, aan wie heb je dan meer Serero of Schone?
Die laatste, omdat hij tenminste nog een goeie trap heeft en aanvallend meer brengt...

Waarom neem je überhaupt Sigthorsson mee in zo belangrijke wedstrijd, terwijl hij net fit is om in te brengen met iets meer dan een helft jong Ajax in de benen?...

En sws hoort Boilesen al lang op z'n minst op de bank ....

20-03-2015 00:21

AjaxD1986 +1

Buiten Boilesen, van Rhijn en Sigtorsson (en de man die ze op het veld neer zette en liet staan) vond ik de rest geweldig en daar heb ik dan wel weer van genoten.

20-03-2015 00:10

Inhartennieren +665

mooi gesproken

20-03-2015 00:11

Inhartennieren +665

de tegengoal begint toch gewoon weer bij Boilese.
met een nog jonger elftal, Tete recht en Riedewald op links hadden we wel gewonnen.

20-03-2015 00:10

Inhartennieren +665

de tegengoal begint toch gewoon weer bij Boilese.
met een nog jonger elftal, Tete recht en Riedewald op links hadden we wel gewonnen.

20-03-2015 00:10

AFCAthebest:) +0

ag misschien beter zo gaat er miss in de transferperiode wel actie worden ondernomen

20-03-2015 00:08

Rayno95 +0

Vast niet, Overmars kennende komt er weer ene of andere prutser of een jeugdtalent....

20-03-2015 00:10

Starkoo +367

Had Veltman die mega kans in Kiev gewoon benut waren we nu door gegaan, maar ja die regel van uit goals tellen dubbel mogen blijven, alleen in een verlenging moet die regel afgeschaft worden!

20-03-2015 00:08

nightgoat +31075

Een. Blamage.

20-03-2015 00:07

jatoch93 +0

Ik hoef het woord 'revolutie' even niet meer te horen.

20-03-2015 00:07

Starkoo +367

Tijd voor een nieuwe Marc netto mars ervaring halen of weg wezen naar de Eagels !

20-03-2015 00:09

johnd +6

Inderdaad, wassen neus die revolutie.

20-03-2015 00:10

Chachiboy +0

Wat een deceptie.

20-03-2015 00:07

flavente +166

.... Maar we hebben wel gedomineerd...

20-03-2015 00:06

Inhartennieren +665

van Rijn en Boilese, zijn al blij dat ze op het veld staan.
kunnen we die geen ballenjongen maken.
horen ze er toch n beetje bij.

20-03-2015 00:06

AjaxD1986 +1

Juist van Rhijn was minstens zo slecht en door hem viel de tegengoal. Die speler van Dnipro liep langs hem alsof hij er niet stond.

20-03-2015 00:08

Daveke +0

Mee eens!!!

20-03-2015 00:09
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.