Ajax O18 herpakt zich en wint uiteindelijk met klinkende cijfers van Rangers FC

door Thijs Zwagerman 213

Bron AS

Ajax O18 herpakt zich en wint uiteindelijk met klinkende cijfers van Rangers FC

door Thijs Zwagerman 213

Bron AS

Laatst geüpdatet

Ajax Onder 18 heeft dinsdagmiddag de groepsfase van de Youth League afgesloten met een ruime zege. Op bezoek bij Rangers FC liepen de Amsterdamse talenten na een ineenstorting voor de rust in de tweede helft uiteindelijk alsnog uit naar een klinkende overwinning. Met een man meer werd Rangers FC in een bewogen wedstrijd getrakteerd op een 2-6 nederlaag.

In Glasgow schoot Ajax uit de startblokken. Na snel doorspelen van Rida Chahid leek Skye Vink al na drie minuten voor de openingstreffer te zorgen, maar de spits scoorde in buitenspelpositie en zag zijn treffer dus geannuleerd worden. Toch was het niet veel later alsnog raak voor Ajax. Na een dreigende aanval kwam David Kalokoh in balbezit. De linksbuiten speelde een tegenstander uit en verloste zich met een kapbeweging naar binnen vervolgens van een tweede opponent. Hiermee verschafte Kalokoh zich bovendien precies genoeg ruimte om de bal in de verre hoek te plaatsen. Een technisch fraai doelpunt van de Ajax-aanvaller.

Ajax nam na deze snelle voorsprong geen gas terug. Rangers FC werd teruggedrongen en Ajax had de touwtjes stevig in handen, maar opvallend genoeg kantelde de wedstrijd na een klein halfuur spelen. Rangers FC kreeg een rode kaart nadat de doorgebroken Vink naar het gras werd gewerkt, maar juist met een man minder stond de thuisploeg op. In een tijdsbestek van acht minuten poetste Rangers een achterstand helemaal weg. Ross McCausland was tweemaal trefzeker en dompelde Ajax in rouw. Eerst profiteerde Rangers van te lang treuzelen van Jorrel Hato en bij het tweede doelpunt van de Schotten lag het nonchalant uitverdedigen van Tristan Gooijer ten grondslag aan een Amsterdamse tegentreffer.

Dankzij Kalokoh ging Ajax, dat totaal in elkaar stortte in deze matige fase, alsnog met een gelijke stand de rust in. De linksbuiten versnelde met een goede dribbel en trok naar binnen, waarna hij de bal op knappe wijze diagonaal in de korte hoek schoot. Een flinke opsteker zo vlak voor de rust, want Ajax was het spoor in deze fase ogenschijnlijk bijster.

Na de pauze stelde Ajax snel en overtuigend orde op zaken tegen de tien spelers van Rangers FC. Zo’n tien minuten in de tweede helft zette Stanis Idumbo Muzambo aan over de linkerflank, waarna hij de bal strak voor bracht. Via Raphaël Sarfo en een Rangers-verdediger hobbelde de bal uiteindelijk over de lijn. Ruim vijf minuten later was het de andere back, Chahine van Bohemen, die in aanvallend opzicht van zich deed spreken. Een afgeslagen bal belandde voor de voeten van de linksachter, waarna Van Bohemen de bal aannam en vervolgens van grote afstand strak in de rechteronderhoek schoot.

Via Vink en Chahid gooide Ajax de wedstrijd twintig minuten voor tijd definitief in het slot. Na een sterke actie over de rechterflank van Vink legde de spits de bal panklaar voor Chahid. Van dichtbij was het voor de middenvelder hierna een koud kunstje om Ajax’ vijfde doelpunt binnen te tikken. In de slotminuut bepaalde invaller Yoram Boerhout de eindstand. Na een pass van Sarfo bleef Boerhout koelbloedig voor het doel van Rangers en schoof hij de bal overtuigend binnen.

Door de ruime overwinning op Rangers FC sluit Ajax de groepsfase van de Youth League met dertien punten af als nummer twee. Liverpool bekroonde zich in de poule van Ajax met vijftien punten tot groepswinnaar. Voor Rangers FC en Napoli blijft de Youth League dit seizoen beperkt tot slechts de groepsfase.

FT | Rangers O19 - Ajax O18

Opstelling Rangers O19:

Pazikas; Harkness, MacKinnon, K. Ewen, Ciubotaru; Lyall, Rice, Lindsay; McCausland, Ure, Lovelace.

Wissels Rangers O19:

Kane, Webster, Strachan, Nsio, Pasnik, Graham, Young.

Opstelling Ajax O18:

Reverson; Sarfo, Gooijer (61' Viereck), Hato (61' Bijnoe), Van Bohemen, Gorter, Chahid, Idumbo-Muzambo; Chourak (46' Boerhout), Vink (73' Speksnijder), Kalokoh (79' Henry).

Wissels Ajax O18:

Alegoz, Viereck, Alders, Speksnijder, Henry, Boerhout, Bijnoe.

Doelpunten:

0-1 David Kalokoh (8’)

1-1 Ross McCausland (30’)
2-1 Ross McCausland (38’)
2-2 David Kalokoh (45+2’)
2-3 Raphaël Sarfo (56')
2-4 Chahine van Bohemen (62')
2-5 Rida Chahid (72')
2-6 Yoram Boerhout (90')

Denk jij dat Ajax zich weet te plaatsen voor de Europa League door te winnen van Rangers FC? Zet in en verdien 1,85 keer je inzet terug!

Als je verantwoord speelt, houd je het leuk. Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+!

Lees meer over:
Plaats reactie

thelordjoshua +10641

Word gwn lekker op tribune zitten bij de Youth League dit seizoen. Veel spannender

01-11-2022 19:12

pookie020 +3898

2-6 geweldige uitslag zonder een aantal sterkhouders van vorige potjes. Ik heb de wedstrijd niet gezien, hoe was Hato? Ik ben ontzettend gecharmeerd van hem, als verdediger maar ook aan de bal giga comfortabel

01-11-2022 18:36

WantAmsterdam +116147

Op 2-3 slordigheden eind eerste helft na was hij geweldig. Helaas leidden de slordigheden wel tot doelpunten. Maar daar zal die van leren.

01-11-2022 18:44

Ozymandias +159568

Een aantal leden van AjaxShowtime blijft volhouden dat het slecht gaat met de jeugdopleiding maar met Vos (sinds zijn 7de Ajacied), Kalokoh (sinds zijn 13de Ajacied), Misehouy (sinds zijn zevende Ajacied), Hato (sinds zijn 12de Ajacied) en Vink (sinds zijn 11de Ajacied) lijkt Ajax vijf talenten van de buitencategorie in de 2005-2006 lichting te hebben opgeleid. Het is zeldzaam dat Ajax in twee opeenvolgende lichtingen zoveel talenten van dat kaliber heeft opgeleid.

Als de 1997 liching van Nouri en Vd Beek op het conto van de jeugdopleiding van Jonk (die in 2011 als hoofd jeugdopleiding begon) staat staan de lichtingen vanaf 2001 op het conto van Ouaali (die in 2015 als hoofd jeugdopleiding begon).

01-11-2022 18:25

WantAmsterdam +116147

Vraag me af waar Johan14Oss weer eens is gebleven.

01-11-2022 18:41

Telamon +9192

De voetballende oplossing achterin werd goed gezocht, vrijwel iedere speler die ook even kan versnellen en zo man voorbij, om dan man-meersituatie te creëren en de bal wél kwijt te kunnen. Steeds zag je dat gebeuren. Ook iemand als Hato die met een man in zijn zij, niet terugspeelt op de keeper, maar met buitenkantje links die bal voor de tegenstander langs naar voren tussen de linies speelt.

Dát is des Ajax allemaal, initiatief, lef en wat risico. Bij Ajax 1 zie je in al die gevallen een balletje terug of breed, of de lange bal.

En ook dit team weer met een technische, sterk voetballende 6, zoals overal in de jeugd, maar nee, in Ajax 1 met een sloper die niet kan voetballen, die in werkelijkheid ook niet eens een sloper is.

Van de 23 man die mee zijn naar Rangers, 1 recent doorgebroken eigen talent.

Ik kijk voorlopig waarschijnlijk alleen nog maar jeugd, voor zover dat te zien is.

01-11-2022 17:53

Ans B +19922

Yep, dat balletje terug - elk risico mijdend - is iets waar ik me ook al jaren aan erger. Soms is het gewoon nodig, maar vaak ook niet.
Dat ligt overigens niet alleen aan Alvarez, maar aan die instelling (risico mijden). Het was niet zo erg als onder De Boer - die dat ook expliciet propageerde, maar TH was er op z'n minst niet op tegen, terwijl Schreuder bij Twente al een kloon was van De Boer (werd daar ook expliciet mee vergeleken).

Bij TH ergerde ik me er aan, maar stond er voor mij voldoende goeds tegenover. Ik heb er daarom nooit over geschreven (ik leg meestal niet op alle slakken zout), net als ik nooit iets schreef over het gebrek aan snelheid bij Blind of het prima donna gedrag van Tadic. Om maar wat te noemen. Ik kom meestal pas met uitgesproken kritiek als ik dat relevant vind voor hoe het er in het algemeen aan toe gaat. Zoals nu.

Onder TH werd in het seizoen met Frenkie wél combinatievoetbal gespeeld. Ik kan me nog goed de uitwedstrijd tegen Bayern herinneren: dáár werd de kiem gelegd voor dat mooie CL-seizoen. Sindsdien is dat stukje bij beetje minder geworden. Op zich ook wel logisch ergens, omdat die kwaliteit (Frenkie, De Ligt) niet 1-op-1 te vervangen is. Van Schöne werd afscheid genomen, misschien te vroeg, maar ik zag wel dat hij minder werd. Op dat moment waren jeugdspelers nog te jong om het over te nemen en de nieuwe aankopen (Marin, Alvarez) konden dat evenmin. Mazroui werd nog uitgeprobeerd op het middenveld maar die was daar tactisch nog lang niet aan toe. Het was zoeken, mede omdat de insteek voor de combi Van de Beek (als 6) en Ziyech (10) niet mogelijk was vanwege blessures. Veel later in het seizoen lukte dat alsnog en vond menigeen dat dit veel eerder had gemoeten (de blessures en nog iets anders - weet ik niet meer - waren alweer vergeten). Ik sluit overigens niet uit dat ik soms wat seizoenen (de spelers daarbij) door elkaar haal.

Een deel van vorig seizoen kon ik nog wel leven met Alvarez (niet van harte), maar toen hij uit vorm raakte vond ik het volkomen ten onterechte om hem niet te passeren. Dit jaar hebben we wel een ervaren concurrent (als je meer zekerheid wilt) en Regeer zou daar ook kunnen spelen: hij is qua talent wellicht wat minder dan Fitz Jim (kan ik nog onvoldoende beoordelen omdat ik zelden jeugdwedstrijden zie) maar in zijn algemene ontwikkeling (fysiek, stabiel presteren in Jong, wedstrijden in Ajax 1 ) wel wat verder zo lijkt. Maar daar kunnen anderen beter over oordelen dan ik. Fitz Jim mag van mij ook gewoon voor de leeuwen worden gegooid, omdat het gewoon niet slechter kan dan wat Ajax heeft laten zien tegen tegenstanders die hoog druk geven.
Ze hadden gewoon geluk dat zowel Napoli als Liverpool dat in de 2e wedstrijd veel minder deden.
Ik word dan helemaal gek van die lange trappen van Pasveer.

Zoals je merkt zit ik in dit stuk ietsje meer op jouw lijn, maar we verschillen nog aanzienlijk weet ik. Toch is voor mij het grootste verschil misschien niet eens de inzichten, maar de manier waarop we daar op reageren. Jij bent vele malen kritischer, rechtlijniger (en negatiever, vind ik dan) dan ik. Dat is m.i. óók een karakterkwestie.

01-11-2022 19:13

Telamon +9192

Dat laatste denk ik niet zo zeer, daar ik in mijn privéleven positief ingesteld ben, positief-realistisch zeg maar. Als het op Ajax aankomt echter, ben ik inderdaad heel kritisch, en soms misschien wel een beetje dogmatisch. Maar dat eerste vind ik ook terecht, want we hebben het over topsport, waarbij je dus de lat zo hoog mogelijk moet leggen, en dus alles wat beter kan en moet, benoemen, net zo lang tot dat beter gaat. Dat doe ik dan ook.

Daarbij ben ik van mening dat Ajax op een bepaalde manier hoort te spelen. Dat is deels objectief, door de bekende spelprincipes van Ajax, maar ook wat subjectief, door mijn voorkeur voor de Cruijffiaanse wijze. Ik vind dat laatste volledig bij Ajax passen, en ik geloof ook dat die wijze de weg naar heel aantrekkelijk én succesvol voetbal is.

Ik sta daar dan ook voor, en verdedig dat en kom daar voor op. Daarom ben ik ook rechtlijniger en zo ook kritischer als daarvan wordt afgeweken, omdat ik een duidelijk beeld heb van hoe ik vind dat het hoort.

Sowieso heb ik veel respect voor jouw posts, daar je het altijd onderbouwd, en er duidelijk goed over nadenkt. Dat ik het dan met je oneens ben, is alleen maar goed voor de discussie. Men zegt geregeld dat er met mij niet te discussiëren valt, maar dat is vooral omdat ik tot dan toe nog niet overtuigd ben door aangedragen argumenten, en blijf ik logischerwijs bij mijn riedeltje.

Ik ergerde me er bij Ten Hag wel aan, omdat het gebrek aan opbouwend vermogen (verkeerde type spelers, geen aandacht voor of tactisch niet zo neergezet) en onder druk uitvoetballen, ieder moment afgestraft kon worden door welk team dan ook dat het aandurfde druk te zetten. Gelukkig heeft men lange tijd teveel respect voor Ajax getoond, en waren in dat successeizoen alleen Heracles en Feijenoord de enigen die hoog en fel drukzetten, en Ajax was meteen kansloos. Tegen Benfica had men het ook veel zwaarder dan tegen Real, Bayern en Juve, op papier veel beter, maar zetten nauwelijks tot geen druk. Dus zelfs met Schöne en Frenkie was het nog lastig. Bovendien zijn opbouwen en onder druk uitvoetballen, of gewoon vlot aanvallend combinatiespel van achteruit, spelprincipes van Ajax die altijd nagestreefd dienen te worden.

Het seizoen daarop, meteen Alvarez én Martinez op de 6-en, als duo tegenpolen van Frenkie en Schöne. En toen zag ik de bui al hangen. Als je het als Ajaxtrainer voor elkaar krijgt twee CV's op de 6-en te zetten, waarvan er één nog een beetje kan voetballen, dan ben je al geen Ajaxtrainer, dat bestaat niet. Van meet af aan was het logische middenveld Martinez, Van de Beek en Ziyech. Die kon allang opgesteld worden, werd door menigeen hier ook al maanden om geroepen. Tegen Chelsea thuis ging het met Alvarez en Martinez en een angstige instelling logischerwijs fout. Even later Chelsea uit wél met Van de Beek, Ziyech en Martinez, en Ajax was heer en meester. Eindelijk stond het middenveld. Om dan even later weer uit elkaar te worden gehaald omdat Ziyech per se naar rechtsbuiten moest na blessure Neres.
Tweede seizoenshelft heel pover, doodsaai voetbal.

Daarna fratsen als Alvarez op 6, Labyad op 9 en Promes op 10, en daar ook weer heel lang aan vasthouden, maanden. Blind maar blijven opstellen en geen Martinez, die wél met ruimte in de rug kon verdedigen. Toen Martinez er na de winterstop eindelijk in kwam, stond het ineens verdedigend veel beter. Het voetbal aan de bal was echter wederom doodsaai. Het ging ook al vooral via de flanken, want centraal via Alvarez kon niet. En de 8 en vooral 10 stonden veel te diep om van achteruit in te spelen.

Vorig seizoen werd dat nog erger, moest Ajax het puur hebben van het duo Mazraoui en Antony, en in wat mindere mate van Blind en Tadic op links, alles ging via de flanken. Dus ook heel eenzijdige opbouw. En dus ook heel matig in het onder druk uitvoetballen, want daarin moet vrijwel elke middenvelder meedoen, met name ook de 6. Was geen enkel oog voor. Haller stond erin voor de lange bal van achteruit, waarom opbouwen of onder druk uit voetballen? Kansen werden vooral gecreëerd door voorzetten en corners, en goals vielen vaak ook uit de kluts. Heel opportunistisch, en ontspeend van voetbal via en op het middeveld, en van combinatiespel, los van combinaties tussen Mazraoui en Antony.

Nee, dat Ajax vorig seizoen nogal kansloos was in de eredivisie, mocht geen verrassing zijn. Ik had al tijden daarvoor 'gewaarschuwd' dat Ajax moest werken aan de opbouw en spel van achteruit. Toen Go Ahead vorig seizoen besloot zich eindelijk eens aan te passen aan Ajax, en compact ging spelen, en succesvol, volgde de rest, met een enorm moeizaam seizoen als gevolg. Alleen bij ruim en open spel (CL) leek het wat. Mensen staarden zich daar blind op. Ajax moet juíst een van de beste teams in de wereld zijn in de kleine ruimte, en in het opbouwen en onder druk uitvoetballen. En dat kán, maar dan moet je daar de nadruk opleggen, in het doorselecteren, opleiden en trainen.

Dat Schreuder nu zo aangepakt wordt is dan ook heel onredelijk. Ten Hag was er bijna net zo hard afgegaan tegen Napoli en Liverpool. Ik zeg bijna, omdat hij wél zo 'slim' was tenminste een fysiek aanspeelpunt voorin te zetten, in de vorm van Haller.

Schreuder vind ik ook niks, maar wil al wel wat meer voetballen via en op het middenveld. Daar is overigens al wel alles mee gezegd ;).

01-11-2022 20:28

Ans B +19922

Oké, geen karakterkwestie dus, behalve dat jij meer principieel vasthoudt aan wat voor voetbal jij van Ajax wilt zien. Ik heb dat inderdaad minder, maar wil wel aanvallend, hoogstaand en aantrekkelijk spel zien. Met lef ipvp risicomijdend, en zeker wel het liefst via combinatievoetbal. Althans, niet alleen combinatievoetbal, ook omschakelingsvoetbal door zelf veel druk op de bal te hebben.
Ik vond dat lange tijd de grootste tekortkoming van zowel Ajax als Oranje, dat ze nauwelijks op de snelle omschakeling mikten. Voor mij is het én én.

In mijn hart ben ik ook Cruijffiaan, maar ik eis het niet. En met de komst van TH was ik blij dat er iets werd gedaan aan de defensieve kwetsbaarheid die Ajax al jaren toonde bij countervoetbal. Ik was blij dat hij het team rondom De Jong samenstelde en ik stond heel erg achter zijn spelopvatting: met veel variatie in de aanval, met een dubbele, voetballende 6. Het succes in de CL was ongekend met een bijna-finaleplek en wat dit teweeg bracht.

Ik vind het ook heel belangrijk om onder druk uit te kunnen voetballen en daar zijn wel wat inschattingsfouten gemaakt - dat ben ik met je eens. Marin kon het b.v. niet waarmaken, maar die zou in principe ook een voetballende 6 moeten zijn. Daar is blijkbaar te licht over gedacht (ik herinner me dat geschreven werd dat hij op een andere positie speelde bij Standaard L.).

Ik merk dat ik te moe ben om door te gaan. We 'spreken' elkaar vast nog wel eens vaker. Welterusten!

02-11-2022 00:06

4bier +31367

Heeft een jeugdspeler van ons de microfoon gepakt en met overslaande stem COMEEE ON en CHAMPIONS LEAGUE, CHAMPIONS LEAGUE gezongen?

01-11-2022 17:37

henkie58 +2055

Nu vanavond nog! Goed voorbeeld!💪🏻💪🏻

01-11-2022 17:09

Mikki02 +2319

niks van kunnen zien maar uitslag en reacties klinken goed!

01-11-2022 17:03

Kaatje +4812

Leuke wedstrijd, klinkende cijfers. Mooi resultaat van deze jongens. Kijk uit naar de playoff in januari.
Hoop dat ik vanavond ook een goede wedstrijd ga zien. Klinkende cijfers verwacht ik niet van Ajax maar wel de winst.

01-11-2022 17:01

Gogopepa73 +3529

Kijk manen van het 1e team: zo hoort het!!

01-11-2022 16:57

Tommyshelby +129399

Bijzonder dat Speksnijder nu pas z'n YL debuut heeft gemaakt. Hopelijk heeft ie z'n basisplek terug, is sowieso beter dan Chourak en Jensen.

01-11-2022 16:55

Telamon +9192

Ja, dat kan je wel zeggen, erg goede en mooie speler met veel flair

01-11-2022 17:41

WantAmsterdam +116147

Mooie wedstrijd, veel kansen gecreëerd, had zomaar 10:2 kunnen eindigen.

01-11-2022 16:52

Delaney +14804

Ik heb het helaas niet kunnen volgen, klopt de uitslag met het spelbeeld of is die eerder geflatteerd?

01-11-2022 17:18

WantAmsterdam +116147

Zeker niet geflatteerd, 2 goals afgekeurd, schot op de paal, en dan nog 2-4 hele grote kansen die erin hadden gemoeten.

01-11-2022 17:27

Delaney +14804

Bedankt voor de nuttige analyse! 👍
Ik kan nu al niet wachten om straks de samenvatting van deze wedstrijd te gaan kijken.

01-11-2022 17:49

WantAmsterdam +116147

Same, omdat er geen herhaling is, is het echt enorm moeizaam.

01-11-2022 18:34

Soccerskins v2 +43376

Zeer vermakelijke wedstrijd gezien! Hopelijk neemt Schreuder hier iets van mee ;)

01-11-2022 16:52

PeterLarsson +13316

Vermakelijke wedstrijd en hopelijk doet goed voorbeeld volgen.

01-11-2022 16:52

Bals +3771

Wat een bulk aan talent gezien. Gorter gaat een hele grote worden. Heerlijke pot!

01-11-2022 16:50

WantAmsterdam +116147

Gorter heeft me echt zeer positief verrast. Voetballend speelt die als een typische Ajax 6 en daarbij is die verdedigend ook stabiel en heeft een groot loopvermogen.

01-11-2022 16:53

Sjonnie +18814

YES !! is wel tegen 10 man maar oke, toch leuk die uitslag!

01-11-2022 16:49

Tommyshelby +129399

6 goals en nog 2x afgekeurd ook. Geslaagd potje.

01-11-2022 16:48

Adam24 +39152

Prima counter goal!

01-11-2022 16:48

Ozymandias +159568

Van Bohemen doet me een beetje aan (een linksbenige versie van) Mazraoui denken toen die nog in de A-jeugd speelde.

01-11-2022 16:45

Soccerskins v2 +43376

Moet verdedigend nog wat stappen zetten maar aanvallend gezien is het echt een back voor Ajax.

01-11-2022 16:47

Tommyshelby +129399

Sarfo is echt Dest 2.0 zonder rare trucjes. Ze zijn net op tijd gaan switchen met hem.

01-11-2022 16:41

Ozymandias +159568

Wel veel sneller dan Dest en technisch wat minder.

01-11-2022 16:41

Soccerskins v2 +43376

De snelheid van Sarfo zie je inderdaad niet vaak. Echt bloedsnel is die jongen.

01-11-2022 16:43

Ozymandias +159568

NFL wide receiver snelheid.

01-11-2022 16:43

Artemio +32109

Kan Ajax wel gebruiken.

01-11-2022 16:52

Sjonnie +18814

voeg daar wat drive en power van een running back aan toe ....

01-11-2022 17:04

NeeI +107863

Technisch wat zwakker. Wel veel sneller. Die jongen is echt absurd snel. Davies-snel.

01-11-2022 17:07

Adam24 +39152

Het is geen groot technicus en soms een beetje druistig, maar de snelheid van Sarfo is wel echt een groot wapen, zeker voor een back.

01-11-2022 16:39

Masz +3731

Ja, zet m in 1?

01-11-2022 16:41

Adam24 +39152

Nou dat is nog wat vroeg (hoewel de rechtsback positie een enorm zorgenkindje is momenteel zowel bij 1 als jong), maar dit soort wapens zorgen er vaak wel voor dat dit soort spelers snel kunnen debuteren met de opdracht het spel simpel te houden en te profiteren van hun snelheid.

01-11-2022 16:42

Sjonnie +18814

Kalokoh is ook fysiek gegroeid; hij is breder geworden en volgens mij in de lengte ook wat gegroeid ...

Ik hoop zo dat hij deze ontwikkeling doorzet want het wordt wel weer eens tijd voor een sierlijke
Ajax 1 aanvaller uit de jeugdopleiding!

01-11-2022 16:39

WantAmsterdam +116147

Speksnijder is echt een hele mooie speler. Wat een creativiteit straalt deze jongen uit.

01-11-2022 16:37

Adam24 +39152

Het is wel echt een knollenveld.

01-11-2022 16:36

Tommyshelby +129399

Speksnijder geeft even 2-3 keypasses in no time. Mini Berghuis.

01-11-2022 16:36

Sampaoli +39261

Fijn talent, wel graag op 10 en laten zwerven en niet aan de zijlijn plakken.

01-11-2022 16:37

Tommyshelby +129399

Concurrentie helaas moordend, op termijn moet ie wel in de as belanden idd.

01-11-2022 16:38

Ozymandias +159568

Als '10' maakt hij nauwelijks een kans met talenten als Misehouy, Idumbo en Bounida rondom zijn leeftijd. Als hangende rechtsbuiten komt hij ook goed tot zijn recht (tot nu toe) en is de concurrentie een stuk minder groot.

01-11-2022 16:39

Ramon19792101 +2032

Lekkerrrrrr boys 🌟🌟🌟

01-11-2022 16:36

Ozymandias +159568

Opvallend over hoeveel spelintelligentie Hato en Vink beschikken terwijl ze met en tegen spelers van een, twee of zelfs drie jaar ouder spelen.

01-11-2022 16:34

Telamon +9192

@Ozy

Dat is dan ook grotendeels aangeboren, dat inzicht, zullen dat ook wel meer hebben dan menig 30-plusser ;).

01-11-2022 17:44

Soccerskins v2 +43376

Gorter speelt ook echt een sterke pot

01-11-2022 16:33

WantAmsterdam +116147

Echt hele mooie speler, doet me aan Donny Warmerdam denken.

01-11-2022 16:35

Tommyshelby +129399

Vind Gorter zelfs nog wat dynamischer, zit een aardige motor in.

01-11-2022 16:37

Sjonnie +18814

Dat mag ook wel tegen 10 man.
Kans dat de score nog meer gaat oplopen zo tegen het einde van de wedstrijd ...
Er is nog een kwartier te gaan en bij de Rangers stort wel een beetje in ... en dat is ook niet gek

01-11-2022 16:32

WantAmsterdam +116147

Vink echt grote klasse deze actie, die jongen heeft echt potentie.
Mooi voor chahid, fijne speler die een goeie wedstrijd speelt.

01-11-2022 16:31

BlueDuke +4480

Ik zie juist niet zo veel in Vink. Mist een actie. Dit soort acties werken in mannenvoetbal niet. Hij mist ook bal controle. Veel te veel tijd en ruimte nodig. Hopelijk heb ik het mis

01-11-2022 16:33

WantAmsterdam +116147

Zie ik dan anders, dit is een prima actie die zeker ook werkt in het mannenvoetbal. Heb je die actie voor de rooie kaart gezien? Geweldige aanname en versnelling.

01-11-2022 16:34

BlueDuke +4480

Zeker, ieder zijn mening. Ja gezien, zeker goede actie, maar vind dat hij dat soort acties te weinig heeft/doet.

01-11-2022 18:35

WantAmsterdam +116147

Is no Jong hoor, kan nog komen.

02-11-2022 13:10

NeeI +107863

Mooie actie Vink.

01-11-2022 16:31

Tommyshelby +129399

Spekkie 🥰🥰

01-11-2022 16:31

Tommyshelby +129399

Vandaag wel echt goede aanvallen op de mat gelegd, grote klasse.

01-11-2022 16:30

Sjonnie +18814

Als Bohemen wat rustiger wordt en en niet zo druistig gaat leren spelen, dan wordt het echt wat.
Energie komt-ie niet te kort, dat in ieder geval
:-))

01-11-2022 16:24

WantAmsterdam +116147

Ook voetballend vermogen zit het prima. Moet leren de juiste keuzes te maken, zowel aanvallend als ook verdedigend.

01-11-2022 16:26

Sjonnie +18814

Zeker! En ... hij heeft in ieder geval meer drive dan veel andere (jeugd)spelers bij Ajax ...
tegenwoordig

01-11-2022 16:30

Soccerskins v2 +43376

Zoo prachtig schot! Als hij hem aanlegt denk je van te voren bij jezelf niet doen haha

01-11-2022 16:20

NeeI +107863

Schuift m prima binnen.

01-11-2022 16:23

Tommyshelby +129399

van Bohemen heeft wel echt een fijne trap. Jammer dat ie moeite heeft defensief en met decision making.

01-11-2022 16:20

fascino +1289

En denk toch dat hij spoedig een contract gaat tekenen en in de loop v/h seizoen naar JA gaat. Met Baas maar één echte 5 bij JA en sowieso belachelijk dat de 3 CV's van JA voornamelijk als back of zelfs niet spelen als je weet dat Warmerdam en Pierie de basisklanten zijn.

01-11-2022 16:24

Tommyshelby +129399

Die kans zit er wel in ja. Aning had op die plek moeten staan nu, blijft zonde.

01-11-2022 16:25

Tommyshelby +129399

Idumbo is net vaker buitenom gegaan dan Bergwijn dit hele seizoen

01-11-2022 16:15

WantAmsterdam +116147

Prima actie van Idumbo, eindelijk een keer buitenom.

01-11-2022 16:14

Tommyshelby +129399

Assist Idumbooooo

01-11-2022 16:13

NeeI +107863

Idumbo heeft t nog niet vandaag.

01-11-2022 16:13

WantAmsterdam +116147

Wat zeg je? Haha.

01-11-2022 16:14

Soccerskins v2 +43376

And he took that personally

01-11-2022 16:14

NeeI +107863

Hahaha sterk. Goede actie.

01-11-2022 16:15

profoff +8387

Henry maakt ook weinig minuten dit jaar. Had er wel wat meer van verwacht

01-11-2022 16:09

NeeI +107863

Goede bal Kalokoh.

01-11-2022 16:09

Tommyshelby +129399

Liverpool staat ook voor nu, dus bij winst moeten de jonkies een extra ronde spelen. Alleen maar goed.

01-11-2022 15:55

Libero +19172

Liverpool stond al 4 punten los, is er iets van de beste nummers 2 slaan ook een ronde over?

01-11-2022 16:13

Tommyshelby +129399

Vgm niet, poulewinnaars direct naar de kwartfinale. Ajax naar de laatste 16

01-11-2022 16:14

Tommyshelby +129399

Vgm was het verschil gewoon 2 punten, dus bij verlies Liverpool had het nog gekund.

Liverpool - 12 pts
Ajax - 10 pts

01-11-2022 16:16

Libero +19172

O, ik zie nu dat ik op UEFA.com naar een virtuele livestand zat te kijken. Dacht dat die 2e plek al vaststond.

01-11-2022 16:17

Tommyshelby +129399

Nope, maar dat Liverpool van Napoli zou winnen stond al voor 99% vast.

01-11-2022 16:19

Libero +19172

Die kans was vrij groot idd :)

01-11-2022 16:19

NeeI +107863

Kijken we lekker naar de jongens van de Toekomst, krijgen we de kop van Schreuder plotseling tussendoor.

01-11-2022 15:52

goajaxgo +14157

Haha, ik moest ook ff wegzappen.

01-11-2022 15:58

Tommyshelby +129399

Behoed Kalokoh van blessures 🙏

01-11-2022 15:51

WantAmsterdam +116147

Kalokoh doet me soms aan een rechtsbenige Robben denken.

01-11-2022 15:50

DonQ +6023

Ik zie het niet echt. Robben was een stuk explosiever en sneller en maakte daar ook vaak gebruik van om langs tegenstanders te komen. Kalokoh een jongen die eigenlijk alles op techniek doet. Ik vind hem ook niet echt een pure buitenspeler omdat hij centraal nog beter tot zijn recht komt.

01-11-2022 16:00

WantAmsterdam +116147

Die 2:2 had echt iets weg van Robben. Kalokoh is echt wel snel, maar gebruikt zijn snelheid niet vaak genoeg.

01-11-2022 16:01

NeeI +107863

Deze zes voorin zou wel genieten zijn. Opportunistisch? Wel neeeeee:

Kalokoh, Brobbey, Conceicao
Misehouy, Vos, Fitz-Jim

01-11-2022 15:50

Moooo +3975

Whaha waardeloos:

Conceiqao is 19 wel een leuk talent, maar niet voor een Ajax.
Komt tekort voor de basis nu en in de toekomst.

Brobbey heeft zeker talent, maar hij zal nooit een hoogvlieger worden op internationaal niveau.
Lukaku 0.6

Fitz-Jim komt sowieso tekort.
Zijn veel namen Baas, Regeer, Hansen allemaal leuk, maar geen Ajax basis materiaal.

Vos, Misehouy, Kalokoh, van Axel Dongen hebben het talent om de top te halen.

01-11-2022 15:59

Hakim22 +7456

Terug naar de korfbalvereniging met jou

01-11-2022 16:10

Soccerskins v2 +43376

Brobbey zou nooit een hoogvlieger worden, Conceicao komt tekort (waarschijnlijk omdat hij klein en niet fysiek is) en Fitz Jim komt sowieso te kort. Jow doei!

01-11-2022 16:10

Zollner +1588

Heerlijk, is weer eens een verfrissend ander geluid dan het namen noemen van spelers die gekocht moeten worden.

01-11-2022 16:00

Libero +19172

De klasse spat ervan af bij Kal;okoh, heel mooi om te zien na zulk blessureleed op jonge leeftijd.

01-11-2022 15:48

Telamon +9192

Eindelijk weer een top buitenspeler die eraan komt, ook echt passend bij het Ajaxspel. Werd ook wel tijd ;)

01-11-2022 15:48

Breuk +25271

je mist een type jan Wouters

01-11-2022 15:47

VoorAltijdNummer14 +25427

Ik app Frank P. even dat ie die oude knar naast hem linea recta laat warmlopen!

01-11-2022 15:48

Telamon +9192

Heeft niks met de 6 te maken en types, maar aan nonchalance en onderschatting.

01-11-2022 15:49
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.