Gehavend Jong Ajax komt tekort

door JipVR 176

Gehavend Jong Ajax komt tekort

door JipVR 176

Laatst geüpdatet

NIET GENOEG - Jong Ajax heeft zondagmiddag het Jupiler League-duel tegen Achilles ’29 met 2-1 verloren. In Groesbeek bleek het zwaar verzwakte team van Alfons Groenendijk niet in staat om te overtuigen. Liefst zestien spelers werden niet geselecteerd vanwege interlandverplichtingen en de inbreng van een aantal A-junioren bleek niet genoeg om een verliespartij te voorkomen. Het gehavende Jong Ajax begon sterk aan de wedstrijd in Groesbeek. De jonge ploeg was fel en creëerde meteen goede kansen en al vroeg was A-junior Djavan Anderson dicht bij de openingstreffer. Na de vlammende start van Ajax kwam er wat zand in de motor. De Amsterdamse verdediging oogde wat angstig en had moeite met opbouwen, met veel balverlies tot gevolg.

Achilles kreeg dan ook het betere van het spel en kon een aantal keer gevaarlijk worden waardoor Ajax-goalie Leeuwenburgh een aantal keer moest ingrijpen. Achilles-aanvaller Holl kreeg nog een levensgrote kans om de openingstreffer voor zijn rekening te nemen maar de spits miste wat lengte om de bal binnen te schuiven.

In de 30ste minuut was het dan ook de zwakke verdediging van Ajax die een openingsgoal van Achilles niet kon voorkomen. Na slecht wegwerken van onder andere Derwin Martina kon Hendriks een voorzet van zijn ploeggenoot binnentikken, 1-0. De resterende minuten van de eerste helft trok Ajax weer wat bij. Dit resulteerde in een goede kans op de gelijkmaker, maar Dejan Meleg verzuimde de voorzet van Klaassen te verzilveren. Zodoende liep Ajax met een 1-0 ruststand de kleedkamer in.

Na rust kreeg Achilles vrijwel meteen een levensgrote kans. In de 49ste minuut kon Holl de score voor zijn ploeg verdubbelen maar Leeuwenburgh verkleinde zijn doel goed waardoor de spits de bal tegen de paal schoot. Ajax bleef combinerend de aanval zoeken maar had veel moeite met het felle spel van Achilles. Ook wanneer de aanval wel bereikt werd, liet onder andere Ajax-spits Vermeij veel te weinig zien.

Ook in de tweede helft bleek de thuisploeg effectiever om te springen met zijn kansen. In de 74ste minuut verspeelde Ajax wederom de bal waardoor Achilles gevaarlijk werd vanuit de counter. Na wat draaien en kappen wist Thoone doelman Leeuwenburgh te verschalken. Vlak voor het laatste fluitsignaal wist invaller Castillion nog wel de 2-1 binnen te schieten maar de Amsterdammers bleken niet in staat om nog een punt over te houden aan het duel met voormalig Topklasser.

Opstelling Achilles '29: De Haan, Konings, Edwards, Sanders, Verhoeven, Smits, Van Steen, Hendriks, Paau, Thoone, Hol.

Opstelling Jong Ajax: Leeuwenburgh; Martina, Gravenberch, Noordhoff ('46), Kuipers; El Hasnaoui, Klaassen ('62), Anderson; Lazic ('62), Vermeij, Meleg.

Wissels: Schmitz, Castillion ('62), Marinkovic, Bakker, Vissers ('62), Mirani ('46).

Doelpunten:
'30 Hendriks 1-0
'74 Thoone 2-0
'89 Castillion 2-1

Bijzonderheden:
-

Lees meer over:
Plaats reactie

ajax1973 +0

Jongens jullie klagen veel te veel over deze spelers.. Vermeij zit pas kort bij Ajax en moet nog veel leren. Castillion krijgt naar mijn mening te weinig speelminuten en is één van de sterksten in het team. El Hasnaoui geweldige voetballer. sinds jongsaf aan bij Ajax en werkt superhard. Martina speelt sinds eind vorig jaar als back, voorheen was hij een rechts/linksbuiten waar veel potentie in zat. Zeer zeker een talent, maar vanwege blessures ging het steeds minder en speelde hij ook minder waardoor z'n wedstrijd ritme niet helemaal goed zat. Een soort Robben achtige speler. Speelde zelfs voor Oranje onder de 17 met onder andere spelers als Willems, Depay en deed het daar uitmuntend.. kort daarna was hij ongeveer een jaar afwezig vanwege blessures. Hij is een harde werker, vooral op de trainingen en ook zeer sportief. Zulke jongens komen er wel. Hard werken loont. Hij moet dus veel werken aan z'n verdedingende kwaliteiten en ook vooral slimmer worden tijdens het spel. Hij is één van de weinige ajax spelers die na korte tijd bij ajax het meteen maakte tot de nederlandse selectie. misschien zat er een dal in z'n groei (qua speler) en wordt het nu weer beter? http://www.youtube.com/watch?v=-qD3rWAHveo Ik heb hier nog een oud filmpje gevonden waar hij goed te zien is. En we kunnen de jongens beter opliften want door berichtjes te lezen waar ze helemaal afgezeken worden, zullen ze alleen maar gedemotiveerd van raken.

11-09-2013 03:19

Wayout +2

Als veel van die A1 jongeren in jong Ajax niet eens opgewassen zijn tegen een veredeld amateurteam uit de jupiler league mogen we concluderen dat ze nog lang niet klaar zijn voor het grote werk

09-09-2013 13:54

12ajax +0

Hebben ze wel de echte Meleg naar Nederland gestuurt ? of is dit zijn broertje of neefje ?

09-09-2013 13:42

PietBon +2

De ploeg die vanmiddag op het veld stond kun je dit niet aanrekenen. Hier heeft de KNVB een grote blunder begaan. De meeste basispelers waren met een oranje elftal op pad. De eredivisie ligt dan stil en dat zou dan met de Jupiler League ook zo moeten zijn. De jeugd teams van PSV, Ajax en Twente moeten die spelers afstaan.

08-09-2013 21:52

j0rdiii +13

Maar de Jupiler League moet 4 wedstrijden meer inplannen, niet te vergelijken dus.

08-09-2013 22:31

DeBaarsjes +3132

maar pas wanneer jong Ajax moet spelen terwijl de Eredivisie stil ligt vanwege interlandverplichtingen komt men pas met dit soort dingen... terwijl de Jupiler zelden stil ligt tijdens interlandwedstrijden (ook toen Jong Ajax er nog niet in zat) terwijl er ook internationals uit andere landen toen in de Jupiler speelden

08-09-2013 22:50

Stuyvesant +1453

Maar zo gauw een andere ploeg 1 speler moet missen in verband met interlandvoetbal bij een of ander obscuur landje (Kaap-Verdie e.d.), wordt de wedstrijd van die ploeg uitgesteld. Dat wordt meestal ook pas een week van tevoren aangevraagd.

Nu mist Jong Ajax bijna de hele basis en dan moet de wedstrijd doorgaan, want Ajax heeft genoeg spelers onder contract. Dat dat ook B- en A-junioren zijn doet er bij de knvb dan niet toe.

09-09-2013 09:21

RobertoStrife +2

Was te verwachten natuurlijk, veel te veel jongens afwezig, dat kun je niet bijbenen, wel erge competitievervalsing zo natuurlijk.

08-09-2013 21:06

ajaxmening +2

Spelers beoordelen op deze wedstrijd is wel heel makkelijk, terecht over Klaassen speelde niet best vandaag maar komt van ver en heeft zijn up en down duurt nog minimaal een half jaar voordat je hem kan beoordelen op zijn fitheid denk ik zo, vandaag een prima Gravenberch gezien en Anderson (viel wat terug tweede helft) en in het algemeen kon deze jonge ploeg prima mee , ideaal voor hun ontwikkeling resultaat is helemaal niet belangrijk daar het team bijna elke week in andere samenstelling speelt

08-09-2013 20:58

Fronkie +7

Klaassen speelde inderdaad ook weer dramatisch. Snap niet waarom de Boer hem nog steeds als opvolger van Eriksen ziet. Kan zich in geen 1 wedstrijd onderscheiden, zwak schot, veel te weinig rendement, mist veel kansen. Voor de rest jammer va het resultaat. Geen beste wedstrijd, maar je moet het in perspectief zien vanwege de leeftijd/geringe ervaring.

08-09-2013 20:02

Eriksen10 +4797

Meleg was dramatisch, heel veel balverlies. El hasn. echt een geweldige techniek

08-09-2013 18:36

davids4life +0

ja Lazic kwam zijn man nog voorbij vondt Klaassen ook tegen vallen voor een ajax 1 speler

08-09-2013 19:47

amthree +407

Waarom staat die vermeij in het veld? die gast kan er echt niks van!

08-09-2013 18:33

davids4life +0

dat dacht ik ook al waarom was van Kessel er niet waarschijnlijk ook oranje

08-09-2013 18:43

Eriksen10 +4797

verhuurd!

08-09-2013 18:48

davids4life +0

oooja dat was me effe ontschoten bedankt

08-09-2013 19:46

tonny +0

Dit is toch puurcompetitievervalsing, voor alle clubs
Dat gerommel met de bezetting

08-09-2013 18:29

Robinjo1988 +1

Geen schande natuurlijk om te verliezen met een bij elkaar geraapt elftal met voornamelijk a jeugd.

Van de jeugdelftallen in de jupiler league doet Jong Ajax het tot nu het beste, Ik denk dat ze in de subtop of middenmoot eindigen en dat is zeker niet slecht.

08-09-2013 18:28

Frank1970 +1

Groenendijk presteert ook niet met dit Jong Ajax !!!

08-09-2013 18:23

Leon_AFCA +85

Bij wedstrijden waar voornamelijk A1, A2 spelers meedoen, kijk ik niet naar het resultaat maar naar de ontwikkeling van hun tegen de profs.
Hier wordt je beter van en nog belangrijker je leert ervan.
Dus eigenlijk wel een ideaal scenario vind ik persoonlijk.

08-09-2013 17:43

DonAdam +2360

Dit verlies is voor Jong Ajax geen enkel probleem, want Jong Ajax is niet goed genoeg om kampioen te worden en kan niet degraderen, maar voor clubs als FC Oss of Almere City kunnen de drie punten van Achilles wel een probleem op gaan leveren na 38 wedstrijden i.v.m. degradatie. Er zullen nog een aantal van deze interlandweken komen die een paar clubs vreselijk bevooroordelen. Dit kan andere clubs het kampioenschap of een nacompetitieplaats schelen. Ik vind deze vorm van competitievervalsing net zo erg als matchfixing.

Ik vind de KNVB kortzichtig in dit geval. Waarom ligt de Eredivisie wel stil? De Eredivisieclubs hebben immers ook allemaal een selectie die groot genoeg is om het verlies die paar internationals op te vangen. Dat was namelijk het argument, dat Ajax genoeg contractspelers zou hebben.

08-09-2013 18:00

AFCA-CBS! +86

Slim gedaan van de KNVB om de wedstrijden te plannen in de weken van de interlands..

Apart....

08-09-2013 17:23

MaupCaransaNES +2

Maakt niet uit, als ze jong al op hun bek gaan, worden het goede voetballers. Wij moeten het beschouwen als jeugdvoetbal, waarbij wedstrijduitslagen niet onthullend werken. Ik hoop dat er veel vaker A-junioren worden uitgenodigd.

08-09-2013 17:27

MankeNelis +7

Precies, ieder nadeel hep ze voordeel

08-09-2013 17:40

dennisindoor +127

Is dit niet een vorm van competitievervalsing? Als er internationale wedstrijden zijn dan speelt Ajax toch ook niet? Waarom de Jupilerleague wel? En nu je 16 spelers mist in je selectie, dan kan dit toch niet? Volgende week speelt iedereen weer mee, en winnen ze wel. Achilles haalt hiet duidelijk voordeel uit. Onbegrijpelijk. Wat gebeurt er als bij Ajax1 16 spelers griep krijgt? Gaat de wedstrijd dan wel door of is er dan sprake van overmacht of zoiets? Ik vraag het me af.

08-09-2013 17:07

Rayno95 +0

Ik vind dat Ajax gewoon het recht had moeten hebben om de wedstrijd te kunnen verplaatsen, kom op ze misden 16! spelers

08-09-2013 16:56

PietBon +2

Als je zelden met een team speelt dat nog nooit een paar wedstrijden in dezelfde samenstelling heeft gespeeld, zal het lastig worden. Er zaten nu zelfs spelers uit de A2 bij. Het gaat om het opleiden en niet om het winnen. Zoals het afgelopen maandag ging, was het goed.

08-09-2013 16:54

kjkepel +0

Begrijp goed dat het in deze wedstrijd om de 2e en vaak 3e keus ging aan spelers. Dat die wedstrijd verloren gaat verbaasd me dan ook niks. Het beleid is zo ingestoken dat er elk jaar 2 a 3 spelers de overstap maken naar het eerste. Dat spelers als Klaassen en Meleg (de toptalenten, samen met Andersen) geen stempel kunnen drukken op zo'n wedstrijd (tegen een veredeld amateurteam) is wel echt zorgelijk.

08-09-2013 16:53

Rayno95 +0

Wat waren de lichtpuntjes van dit team vandaag?

08-09-2013 16:53

omisom +1

Gravenberch vond ik uitstekend spelen

08-09-2013 17:01

ajaxmening +2

Sokosobo vanwaar dit betoog, zie niet zo het verband gezien deze wedstrijd heb vanmiddag een zeer jong Ajax tijdens balbezit bij vlagen goed zien spelen en ook fysiek deed het niet veel onder , het betoog inzake JC ontgaat mij volkomen en meer zo te lezen maar goed indien jij dat zo ziet mag dat ieder zijn mening, over deze wedstrijd valt mij de spits van Ajax op Vermeij die mist heel veel basis kawliteit kan geen opleiding hebben doorlopen indien ik hem zie spelen prima instelling maar bijna elke duel te laat , maar what ever dit is voor deze jonge groep een prima test waarvan je alleen maar beter wordt, dacht wel even dat Achilles de CL had gewonnen vanmiddag na afloop.

08-09-2013 16:52

Professor +11178

Ach verliezen met dit team kan gebeuren, staat inderdaad zowat geen talent in en of jong Ajax nou 5e of 15e wordt maakt allemaal niets uit. Had alleen van sommige spelers tegen een Achilles wel wat meer verwacht. Maar wat ik wel grappig vond is wat Groenendijk zei dat elk team hetzelfde speelt. Moest gelijk aan de vergelijking jong Ajax, Ajax 1 denken. Beiden hebben een spits voorin staan (ook als Hendriks er is) die absoluut niet geschikt zijn voor Ajax het enige dat deze spitsen Sigthorsson, Hendriks en Vermeij een BEETJE kunnen is als er een bal van de zijkanten komt die er heel soms inkoppen. Voor de rest beheersen ze niets wat Ajax wil. En zowel Ajax 1 als jong Ajax speelt met buitenspelers die het liefste naar binnen gaan. Dit zal ongetwijfeld ook bij het systeem horen waarom zoek je voor BEIDE teams dan niet een meevoetballende spits met een individuele aktie. De tweede vergelijking is als de tegenstander een snelle counter plaatst dat beide teams Ajax 1 en jong Ajax daar totaal geen raad mee weten. Is toch wel een PUNT wat nu eindelijk eens aangepakt moet worden.

08-09-2013 16:50

HeinJan +0

Dat er in het begin werd gerept over vals spel, vond ik overdreven. Nu begin ik daar toch anders over te denken. Als titelkandidaat nummer 1 tegen een Jong Ajax als vandaag speelt en vrij makkelijk wint, kan ik begrijpen dat titelkandidaat nummer 2 er verbolgen over is als zij tegen een Jong Ajax van eredivisieniveau moeten spelen. Al met al een goede ontwikkeling voor Ajax, maar kan de argwaan van de clubs wel begrijpen.

08-09-2013 16:44

Rayno95 +0

Dat die Vermeij en Martina laats contracten hadden gekregen.....

08-09-2013 16:30

Thedude +22

Vermeij mee eens die kan helemaal niets, maar Martina...dude die gast speelde juist ontzettend goed vandaag met een aantal zeer mooie lange passes..bij hem zie ik nu al een stijgende lijn (in het begin was ik ook zeker niet overtuigd van hem). Ga dit ajb niet ontkennen want dan heb je de wedstrijd gewoon echt niet gezien.

08-09-2013 16:45

Rayno95 +0

Paar stukjes gezien niet alles dat geef ik toe

08-09-2013 16:47

IkBenAjacied +0

Ik zal zeker niet ontkennen dat hij opbouwend sterk is en met zijn gedraai wel iets "urby" achtigs heeft, maar please hij staat er uit eindelijk om te verdedigen en dat deed hij dramatisch. Snel zat en toch is hij constant zijn man kwijt...

08-09-2013 19:38

drama +0

Wie heeft Vermeij ontdekt? Heel triest.

08-09-2013 16:29

Figo +0

Wat een Nederlands talent hebben we toch lopen zeg. Vermeij, Martina, Kuipers, Lazic, die marokkaan.... ze kunnen er helemaal niets van. Een bal aannemen is vaak al te moeilijk. en allemaal een contractje.... Gauw vergeten en hopelijk zien we een deel van deze ploeg niet meer spelen in een AJAX tenue in een officiele wedstrijd.

08-09-2013 16:26

AjaxBaggio +2

Die Vermeij is drama zeg. Je weet op voorhand al dat zo een jongen Ajax 1 nooit zal halen.

Hebben we geen betere spits in de jeugd lopen ? Waarom krijgt een jongen als Walian geen kans ?

Snap er weinig van.

Zelfs Castillion is 10 maal beter.

08-09-2013 16:26

AFCAJaap +0

Melvin Vissers wordt echt een toppertje denk ik

08-09-2013 16:26

JariBergkamp +0

We hebben in ieder geval een aantal dingen geleerd.
1. Nooit, maar dan ook nooit meer Vincent Vermeij in de basis laten starten
2. Castillion is gewoon een prima spits voor JA
3. Gravenberch heeft een toekomst bij Ajax als CV

08-09-2013 16:24

sjaakthenler +0

Kijk ze blij zijn bij Achilees haha, beetje triest

08-09-2013 16:22

De_Realist +365

Tuurlijk zijn ze blij, was ik maar blij, trieste pot van onze kant.

Ja ja, ik weet het we missen spelers, maar alsnog.

08-09-2013 16:23

MaupCaransaNES +2

Natuurlijk kan het soms tegenzitten, maar je hoopt wel een beetje op voetbalintelligentie. Het kan niet zo zijn dat zowel de staf als het elftal amper ziet hoe je de bal laat rollen op een manier dat zij allen individueel meerwaarde kunnen hebben. Sommige spelers houden nauwelijks rekening met teamgenoten, en anderen raken verstikt. Het werk was gewoon vandaag niet je-van-hét. Ik hoop dat zij weten dat het aan spelinzicht ligt, dat veel meer dan aan de mogelijkheden.

08-09-2013 16:20

De_Realist +365

Dat ik hier nou 90 minuten aan verspilt heb... wat een slechte pot zeg.

08-09-2013 16:20

sokosoko +0

Het gros van de supporters zit vuistdiep in de aars van Cruijff. Ze lopen als een kudde makke schapen achter de 'grote held' aan en zelf nadenken is er niet meer bij voor de meeste hier..

Dezelfde meelopers doen altijd voorkomen alsof ze een hekel hebben aan alles wat met Feyenoord te maken heeft of zich (ooit) aan Feyenoord heeft verbonden. Wanneer Cruijff zijn Feyenoord verleden ter sprake komt kijken zij echter snel de andere kant op en doen ze alsof hun neus bloedt. Hoe hypocriet kun je zijn, want die haat jegens Feyenoord is dus blijkbaar zeer selectief. Daarnaast wel vooral blijven roepen dat het een échte Ajax man is, want dan vergeten we toch gewoon even zijn Feyenoord verleden.

08-09-2013 16:19

Thedude +22

Harde les voor die jonge gasten, want je speelt natuurlijk met een vereedelde A1 maar wat mij wel opvalt is dat Ik slechts 2 spelers zie die uitblinken dat is Gravenberch, werkelijk heer een meester en Martina..de rest vind ik overschat en overgewaarderd Vooral Meleg (die behoudens 2 doelpunten tegen PSV) speelt erg slecht en El Hasnaoui hoor niet thuis op het veld, dat is een zallvoetballer, technisch maar niet effectief. Kan iemand mij vertellen hoe of waar ze Vermeij vandaag hebben gehaald? Deze jongen is echt schrikbarend slecht en niet alleen deze wedtrijd. Ik vraag me werkelijk af welke blinde deze jongen heeft gescout. Voor de rest valt me wel op dat Castillion egenlijk wel eredivisie waardig is.

08-09-2013 16:17

IkBenAjacied +0

+1 Vermeij snap ik dus ook TOTAAL NIKS VAN. Zet dan gewoon Castilion erin en laat hem zich lekker in de kijker speler, kun je hem nog verkopen voor een paar ton.

08-09-2013 16:19

JariBergkamp +0

Je vindt Martina goed spelen? Mag ik dan vragen wat jouw definitie van goed is? Die jongen heeft flair en bravoure maar kan absoluut niet verdedigen, snap ook niet waarom hij op de backpositie staat. Een slechte versie van Emanuelson

08-09-2013 16:20

FUBAR +189

Assist van de keeper haha.

08-09-2013 16:17

Rayno95 +0

Eigenlijk is dit gewoon competitievervalsing, als Ajax zo'n 16 mist, moeten zij gewoon het recht hebben om de wedstrijd te kunnen verplaatsen ...

08-09-2013 16:12

leazi +0

Veen uiteenlopende meningen dus.

08-09-2013 16:06

MaupCaransaNES +2

Behalve dat het collectief niet veel soeps is. Een ongevalletje.

08-09-2013 16:09

BigDaddy84 +0

Omdat veel supporters niet rekening houden met 1.) het missen van 16 (basis)spelers en 2.) het feit dat er nu dus wel een heel erg jong team staat. Daarnaast liggen de verwachtingen voor Jong Ajax bij de supporters sowieso ver uiteen. De één verwacht een top 5 klassering (wat niet reëel is gezien de wisselingen die te verwachten waren), terwijl andere supporters meer kijken naar de ontwikkeling van de individuele spelers. Ik kijk bijv. heel anders naar deze wedstrijden als naar de wedstrijden van de selectie.

08-09-2013 16:11

IkBenAjacied +0

Martina, Noordhoff, Kuipers, Anderson en Vermeij doen echt pijn aan de ogen. Gravenberg vind ik wel een lekker spelertje zeker gezien het feit dat hij pas 2 jaar cv speelt zit nog veel rek in!

08-09-2013 16:04

Steve90210 +0

Er is wel stukken meer dreiging sinds Castillion erin staat

08-09-2013 16:03

AFCA19 +0

Gravenberch bied nog enige hoop

08-09-2013 16:03

JariBergkamp +0

Gravenberch inderdaad zeer sterk verdedigend en kan ook aardig opbouwen, had ik niet gedacht toen ik hem twee jaar geleden als vleugelaanvaller zag invallen in de A2

08-09-2013 16:04

omisom +1

wat een onvoorstelbare zwakke troep als dit de toekomst van Ajax is heb ik eer een hard hoofd in, totaal ongeschikte spelers lopen hier rond te wandelen.

08-09-2013 16:02

Rayno95 +0

Dit zijn ook bijna alleen maar 2de, 3de keuzes!! en spelers uit de A jeugd

08-09-2013 16:03

omisom +1

misschien tijd om een grote bezem aan te schaffen en die er eens flink doorheen te halen.

08-09-2013 16:04

JariBergkamp +0

Lul toch niet zo dom jongen, we missen 12 a 13 spelers die anders gewoon voor deze jongens in de basis zouden staan.

08-09-2013 16:03

FUBAR +189

Hoe dom kun je zijn haha.

08-09-2013 16:05

omisom +1

ach je kunt ook als een schaap achter de kudde aanlopen

08-09-2013 16:09

TL-buis +0

wow wat is Vermeij slecht..

08-09-2013 15:56

MaupCaransaNES +2

Vermeij schijnt te worden opgeleid als onze Inzaghi. Voetballend hoeft hij vrijwel niets te kunnen, als hij de balletjes er maar in pist. En dat doet hij bijna elke wedstrijd.

08-09-2013 16:01

IkBenAjacied +0

Laat me niet lachen die vent kan niks, scoren ook niet.

08-09-2013 16:02

swabs +0

Scheids en verslaggever zijn familie? Allebei geen nivo!

08-09-2013 15:53

omisom +1

Ik weet het niet hoor maar het is alles behalve overtuigend weer lijkt het los zand en gaat iedereen weer voor zijn eigen ikkie. Ik begrijp dat ze met nogal wat invallers spelen, met dank aan de competitievervalsers KNVB, maar je verwacht toch wel een beetje voetbal.

08-09-2013 15:50

AjaxYahudi +3103

Het probleem is dat het los zand blijft als je elke week met een halve andere basis moet spelen waarvan ook de meeste 3 niveautjes te slecht zijn voor zelfs de Jupiler League..

08-09-2013 15:52

JariBergkamp +0

Groenendijk is ook dronken volgens mij, Klaassen eruit en Vermeij laten staan! Die jongen kan niks anders dan in de spits, dus gaan we met een half uur nog te spelen nu al lange ballen spelen?

08-09-2013 15:50

Steve90210 +0

Van tevoren was al aangegeven dat Klaassen maar een uur zou spelen

08-09-2013 15:51

JariBergkamp +0

Dat kan, maar wissel dan in elk geval Vermeij ipv Lazic want nu speel je met zowel Castillion en Vermeij. Die Vermeij kan er helemaal niks van en Castillion heeft aanvoer vanaf de zijkanten nodig maar daar is Lazic nu weg en Meleg blijft dus alleen over. Tactisch een zeer onbenullige wissel

08-09-2013 15:56

Professor +11178

Klaassen zou maar een uur spelen iom de Boer. Maar Klaassen missen we ook niet echt heeft niets gedaan. Is misschien niet erg leuk bij Achilles maar heb ergens gelezen van Cruijff dat juist dat soort spelers in dat soort wedstrijden iets extra's moeten laten zien. Goed voor de mentaliteit had hij het over, ben ik het niet altijd met Cruijff eens maar hier wel. Laat Klaassen verlopig maar in jong Ajax staan. Overigens of dit nou spelers zijn die Ajax 1 niet halen vind wel dat er erg weinig spelers zijn die gewoon even iemand uit kunnen spelen en met een een twee een kans creeren. Of een voorzet op maat geven lukt ook niet echt.

08-09-2013 15:55

leazi +0

Stelling: Jong Ajax mag blij zijn als het in de top 10 eindigt van de JupilerLeague.

Eens of oneens?

08-09-2013 15:50

Rayno95 +0

Kijk eens wie ze missen!..

08-09-2013 15:51

AFCA19 +0

Als er hier 20 mensen na jou een reactie plaatsten is je stelling weg, dus wat is hier het nut van?

08-09-2013 15:52

JariBergkamp +0

Oneens, met dit elftal speel je gewoon voor de bovenste vijf plaatsen:
Cillessen/vd Hart
Ligeon, Veltman/vd Hoorn, Gravenberch, Tete
Bazoer, Lobotka, El Hasnaoui/Klaassen
De Sa, Hendriks, Meleg

En dan neem ik aan dat Denswil en Boilesen nu gewoon basisspeler zijn bij het eerste en dus niet meer in aanmerking komen voor JA.

08-09-2013 15:53

BigDaddy84 +0

Want het gaat erom dat Ajax hoog eindigt in de JL? Deze discussie is er al zo vaak geweest, maar het gaat niet om hoog eindigen! Het gaat erom dat die jongens zich ontwikkelen. En bij sommige jongens zie ik dat zeker gebeuren!

08-09-2013 15:55

AFCA19 +0

vermeij ik zie het niet hoor, iemand anders?

08-09-2013 15:46

Rayno95 +0

Ik zie dat hij veels tekort komt voor Ajax...

08-09-2013 15:49

FUBAR +189

Wat een wijf is die Vermeij. Op basis van één wedstrijd kun je al zien dat het nooit iets wordt. Een verkeerde mentaliteit kun je niets aan doen.

08-09-2013 15:46

BigDaddy84 +0

Of het mentaliteit is kun je niet zien aan 1 wedstrijd. Iedereen heeft zijn slechte dagen. Maar het is wel heel erg opvallend dat hij nog geen kopduel heeft gewonnen en geen bal heeft vastgehouden, terwijl hij zo lang is. Dat zou dus juist zijn kracht moeten zijn. Daarnaast is zijn handelingssnelheid ook te laag.

08-09-2013 15:49

FUBAR +189

Hij toont gewoon geen inzet. Hij gaat de duels uit de weg, geen bezieling, sjokt een beetje rond. Dat is een pure mentaliteitskwestie.

Vergelijk het eens met Kuipers. Daar lukt het voetballend ook niet allemaal maar die jongen geeft 100%.

08-09-2013 15:52

BigDaddy84 +0

Ja, en dat had Eriksen ook heb ik hier gelezen. Diezelfde mensen waren 5 dagen lang aan het janken toen Eriksen verkocht werd, omdat we het kampioenschap en overwintering in de CL hadden verkocht. Dat is dus een beetje makkelijk. Als je niet sterk bent moet je slim zijn. Het gaat mij er meer om dat hij op dat gebied ook niet wint. Dat valt me eraan tegen.

08-09-2013 15:58

Figo +0

net als de buitenspelers in Ajax 1 komen Lazic en Meleg nog geen eens een amateur voorbij.

08-09-2013 15:45

JariBergkamp +0

Waarom Vermeij erin staat is me echt een raadsel. Die jongen heeft volgens mij niet eens een profcontract. Waarom niet gewoon Castillion?

08-09-2013 15:45

AjaxYahudi +3103

Kan iemand mij vertellen waarom Poulsen in de spits staat???

08-09-2013 15:44

AFCAHOOLIGAN +992

hahaha drink er nog 1

08-09-2013 15:46

AjaxYahudi +3103

Die fout is snel gemaakt hoor, zelfde kapsel en helaas ook eenzelfde techniek en wendbaarheid... Droefenis ten top!

08-09-2013 15:49

AFCA19 +0

Hij lijkt er idd op

08-09-2013 15:49

Kannetje +0

D8 dat het aan mij lag, snap hier niks van. ik zal even opsommen waarom niet..

1. D8 dat er geen oudere spelers dan 23 mochten spelen.
2. Nu missen we onze ervaren middenvelder tegen de koploper.
3. Ik snap de boer niet meer met zijn experimenten ben er helemaal klaar mee .
4. snap best dat Poulsen niet zo goed speelde maar we hebben in deze moeilijke fase een badboy zoals Poulsen nodig en nu is er crisis bij Jong ajax en gaat hij hem testen voor in de spits.
5. sightorsson is natuurlijk wel uit vorm en hoesen is nog niet zo ver. Wie weet is het een tactisch zeer uitgekiemde zet van Frank de Boer tegen een zeer slecht kopkrachtig Psv kan dit wel eens het konijntje uit de hoge hoed zijn. #koning #slim #4e ster #deboermoetblijven

08-09-2013 15:52

Bazinga +0

Poulsen staat niet in de spits arendsoog.

08-09-2013 15:54

AjaxYahudi +3103

Inderdaad.. Wie gaan ze volgende keer in de spits proberen?? Straks nog een verdediger.. Gravenberch misschien?

08-09-2013 15:58

tijger19 +123

Hahaha hebben we hier weer iemand die 2 accounts aan maakt om op zichzelf te reageren ??

En als je dan wat zegt, moet je je wel even inlezen en bedenken dat Gravenberch van origine een spits is en dit pas zijn 2e seizoen is dat hij cv staat.

08-09-2013 16:01

AjaxYahudi +3103

Beetje jammer die persoonlijke aantijgingen tegen mij.. Ik dacht dit een plek was voor een discussie en niet om mensen aan te vallen?? Ik zie dat je ook Poulsen in je favoriete opstelling hebt staan dus ik neem sowieso niks meer serieus wat jij te zeggen hebt..

08-09-2013 16:07

BigDaddy84 +0

Sterk argument!

08-09-2013 16:12

Kannetje +0

Zal je zien dat ze vd hoorn gaan proberen, komt techniek te kort voor het verzorgde opbouwen maar kan natuurlijk wel goed koppen en is een killer met zijn blik. Zou een slimme zet zijn en overmars wordt gered voor zijn miskoop

08-09-2013 16:01

tijger19 +123

Meen je dit nou serieus? Krijg gewoon medelijden met hoe dom je zou zijn als je dit echt meen en kun je beter een Feyenoord supporter worden waar je dan overeen komt met het gemiddelde IQ...

08-09-2013 15:59
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.