KNVB verwacht komende week duidelijkheid over restant RKC Waalwijk - Ajax

door Jesse ter Haar 246

Bron De Telegraaf

KNVB verwacht komende week duidelijkheid over restant RKC Waalwijk - Ajax

door Jesse ter Haar 246

Bron De Telegraaf

Laatst geüpdatet

De KNVB verwacht in de loop van de komende week duidelijkheid te kunnen verschaffen over het restant van RKC Waalwijk - Ajax. Wegens een botsing tussen Brian Brobbey en Etienne Vaessen werd het duel gestaakt en ging alle aandacht naar de goalie van de club uit Waalwijk.

De Telegraaf zocht contact met de KNVB om navraag te doen naar het restant van de wedstrijd. Een woordvoerder van de Nederlandse voetbalbond reageerde als volgt: 'We zijn in overleg met de clubs. Het is niet de verwachting dat daar vandaag duidelijkheid over zal komen. We gaan eerder uit van maandag of in de loop van komende week.'

Het duel tussen Ajax en RKC Waalwijk werd in de 84ste minuut gestaakt. Aanvankelijk nog tijdelijk wegens de zorgelijke situatie van doelman Vaessen, maar later werd de wedstrijd ook definitief gestaakt. De staat van de spelers van RKC Waalwijk, die zich als vanzelfsprekend zorgen maakten om hun teamgenoot, maakte het niet mogelijk om het laatste fluitsignaal te halen.

Op het moment dat de wedstrijd gestaakt werd, stond Ajax met 2-3 voor in Waalwijk. De Amsterdammers kwamen eerder al op een 0-1 en 1-2 voorsprong via Brian Brobbey en Steven Bergwijn, maar telkens kwam RKC Waalwijk terug in de wedstrijd. In de 57ste minuut vervolgens, schoot Steven Berghuis droog raak in de korte hoek. Hierna werd er bijna een halfuur niet meer gescoord, alvorens het duel dus definitief werd gestaakt.

Situatie Vaessen

De medische situatie van Vaessen bleef tijdens de eerste momenten na het staken onduidelijk. Toch kwam Frank van Mosselveld, algemeen directeur van RKC Waalwijk, even later met een reactie. Hij vertelde dat Vaessen in eerste instantie - volgens protocol - gereanimeerd werd, waarna hij ook weer bij kwam en aanspreekbaar was. Nadat hij vervolgens in de kleedkamer werd gestabiliseerd, werd hij naar het ziekenhuis gebracht. Daar verbeterde zijn situatie en vonden er meerdere onderzoeken en scans plaats.

Lees meer over:
Plaats reactie

Rockanje23 +37099

Duurt lang…

03-10-2023 11:54

cantharel +3526

Waarom pikt Ajax dit ? Slot had direct een grote mond en haalt zijn gelijk en Ajax wacht af wat de KNVB beslist in deze. We zijn echt een stelletje lafbekken die alles maar pikken van de bond. Vorig jaar een horror programma aan het eind en nu een horror programma aan het begin terwijl de concurrentie allemaal een veel makkelijker programma heeft en Ajax achter elkaar Twente, Feyenoord, AZ en PSV en men accepteert alles.Ajax heeft gewoon niks meer te vertellen.

02-10-2023 21:36

Ajax1204 +38421

Bijzonder dat er nog steeds niks bekend is hierover.

02-10-2023 16:40

DJPostma +4010

Het is al maandag half 4 geweest, ik verwacht elk moment bericht.... knvb??

02-10-2023 15:36

Juichtoon +32649

Slot heeft zojuist gezegd dat hij het competitievervalsing zou vinden als deze wedstrijd niet in zn geheel wordt overgespeeld.
Zijn ploeg moest in Amsterdam nog ruim 35 minuten een voorsprong vasthouden. Ajax kan nu met een kleine 10 minuten volstaan.
'Niet eerlijk', aldus de trainer van de huidige nummer 4. 'Competitievervalsing dus'.

02-10-2023 12:52

Mijnclub33x +9979

Tijd dat Pasveer weer op de goal komt.

02-10-2023 10:33

AllyAjax +4070

Wedstrijd had makkelijk vandaag afgespeeld kunnen worden, irritant dat dit nu wss pas in november/december gaat gebeuren. Had het ondanks alles wel lekker gevonden als we iig drie puntjes erbij konden schrijven en een paar posities hoger op de ranglijst stonden (al zou het me niet verbazen dat dit Ajax de voorsprong nog zou weggeven in de slotminuten)

02-10-2023 10:19

Mijnclub33x +9979

Voor 6 minuutjes naar Waalwijk. Maar goed, dit was overmacht en doen we het voor die keeper.

02-10-2023 02:17

afcsja +2496

Ik ben erg benieuwd hoe de knvb dit wil neerzetten, mag je met een andere opstelling beginnen? Zo nee, hoe doe je dat dan als er in de tussentijd een speler geblesseerd is, al had Ajax nog wel wissels over dacht ik.maar rkc niet meer

01-10-2023 23:07

Oldstar +5270

Ik ga zeker niet zeggen dat Brobbey er op uit was om de RKC keeper opzettelijk te blesseren maar ik heb die botsing nu een paar keer nauwkeurig bekeken en hij laat wel degelijk z'n been slepen. Nogmaals niet met de intentie om ernstig te blesseren maar wel degelijk om de keeper te raken. Niet netjes.

01-10-2023 22:32

Ajax4glory +3266

niets van waar bovendien kreeg Brobbey ook nog een duwtje in zijn rug

01-10-2023 22:58

Mijnclub33x +9979

Het is nu eenmaal een contact sport. Je weet dat er zich situaties kunnen voordoen die risicos met zich meebrengt.

Net als wielrennen, je weet dat je een keer bij een valpartij betrokken kunt raken.

02-10-2023 10:38

Ajaxadam1 +31670

Precies. Was nooit zijn bedoeling hem knockout te trappen, maar hij loopt bewsut door op zn hoofd. Is duidelijk te zien.

Hoop dat hij hiervan leert. En alle andere voetballers die dit soort fratsen uithaldn.

02-10-2023 13:27

Sense of.H +5463

Dat Steijn op z'n flikker gaat krijgen is een kwestie van tijd, maar of we in de winterstop met dezelfde middelmaat spelers verder gaan is een groot vraagteken, je verwacht toch niet dat Ajax even 4 spelers aantrekt, moeten weer eerst spelers verkopen en dat wordt een hels karwei voor de nieuwe Technisch Directeur, alhoewel ik wel hoop dat Akpom, Mikautadze, Tahirovic en Gaaei afzwaaien en dan snel een echte spits van het Kaliber Haller een type Weghorst zou ook niet misstaan in dit AJAX, een Cvm, rechtsback en ervaren centrale verdediger rond de 30, dan kan Hato onder z'n schaduw door blijven ontwikkelen.

01-10-2023 21:25

BennievdBuurt +886

Ik hoor niemand hier over maar ik zou het proberen om silvano Vos op de linksback te zetten. Ik zie dat voor me dat hij daar in kan groeien en een verademing is tov wat voor troep wij daar nu hebben rond lopen.

01-10-2023 21:00

TheodenKingOfRohan +880

Vond avilla bovendien redelijk ogen. Sosa kan je altijd nog bij een achterstand brengen als aanvallend ingestelde back

01-10-2023 21:02

Daanafcak +3045

Dit zou echt kansloos zijn. Vos hoort op het middenveld thuis en is in níks een LB.

01-10-2023 21:58

JanBiesbos +29223

Ajax 18de van de 18de in de ED op high intensity sprints!!!! Need to say more? Psv op 1 en fey op 4 geloof ik…aan forbs ligt het niet (was vorig jaar al te aanschouwen), dit kan niet die steijn moet eruit asap!!!

01-10-2023 20:46

Ajacied33 +36804

Vanavond bij SV wordt Mislintat ingebeld, benieuwd wat hij te zeggen heeft

01-10-2023 20:45

ajaxwestland09 +29038

Zal morgen wel meer duidelijkheid zijn alleen is de KNVB hiermee te laat ! Speel die laatste paar min morgen dan kan onze club zich focussen op AEK

01-10-2023 20:40

Ajaxbrl +13857

Morgenmiddag ff snel, appie kim

01-10-2023 20:35

MrMartinez +2990

Wat speelt hier nu? Wil RKC wachten tot Vaessen hersteld is? In dat geval stel ik voor dat Ajax erop aandringt dat gewacht wordt tot Kaplan (weer) fit is.....

01-10-2023 20:31

Robertini +39532

Waarom duurt dit allemaal zo lang? Had het gewoon vandaag uit laten spelen, net als die wedstrijd tegen Feyenoord, had gewoon dezelfde avond nog moeten kunnen.

01-10-2023 20:08

Ajaxbrl +13857

Irritant zeg dit

01-10-2023 20:02

Juichtoon +32649

Gewoon een Slotje doen. Krijsen dat het competitievervalsing is...

01-10-2023 19:49

Ajax The Best +16621

Gewoon de wedstrijd van Volendam nog een keer verplaatsen. Dat is iedereen wel gewend. Die desnoods na ronde 34 afwerken.

01-10-2023 19:42

JSTWST +651

Jantje moet gewoon nog ff geduld hebben voordat hij naar zijn favoriete stadion kan en naar zijn favoriete club kan gaan kijken

01-10-2023 20:15

alvin01 +845

Wordt gewoon uitgespeeld op dinsdagmiddag. En mafkees Kramer scoort in de 95e minuut.
En blijven we 15e!

01-10-2023 19:42

VluggeJaapie +2046

En woensdag na Griekenland????

01-10-2023 19:49

ajaxwestland09 +29038

Nee hoor gaat niet gebeuren

01-10-2023 19:50

MAD020 +1046

Moet hij wel 2x scoren

01-10-2023 20:11

Manov +8581

Moet je dat wel willen nadat er gebeurd is?

01-10-2023 19:41

1991 +7787

JAn van Halst vertrekt!
Jan van Halst heeft aan de RvC laten weten het niet meer zuiver te vinden na 15 maart 2024, wanneer zijn tijdelijke dienstverband als directeur algemene zaken afloopt, terug te keren in de RvC.

01-10-2023 19:34

1991 +7787

https://www.ajax.nl/artikelen/kandidaten-voor-raad-van-commissarissen-ajax/

01-10-2023 19:36

Omar +17186

Wauw 1 zinnetje helemaal als laatste in het artikel

01-10-2023 19:44

AFCACruijff14 +162170

Ajax anno 2023. Club van achterkamertjespolitiek.

01-10-2023 19:47

Michael 1974 +22030

Gelukkig is vaessen herstellende. En wij zijn ajax; tijd om ons wat chiquer te gaan gedragen weer. Of we voor vijf minuten naar waalwijk moeten, of niet, dat moet dan maar en zonder gezeur.

01-10-2023 19:23

MichelBoerebach +29216

Ik zou die resterende minuten laten bepalen door AI, gebaseerd op expected goals, fysieke toestand van de spelers, verwachte wissels etc. Dat moet toch kunnen? Ook lekker hip. (-;

01-10-2023 19:09

Michael 1974 +22030

Als we het hele seizoen zo afgedaan zouden hebben, zouden we nu bovenaan staan wsl

01-10-2023 19:21

MichelBoerebach +29216

Niet met deze selectie en trainer, hoor.

01-10-2023 20:00

Michael 1974 +22030

Op papier vantevoren wel….data(duitser) toch?

02-10-2023 06:54

AlexIbarra +19290

Kost ons weer 2 punten dan.. ;)

01-10-2023 20:28

ajaxfan1972 +2487

Al moet zsm uit de wereld verdwijnen

01-10-2023 20:28

Betuwe85 +20841

Az had ook niet te klagen over de goals pfff

01-10-2023 19:08

Capocapo +12001

Goed verhaal

01-10-2023 19:27

Betuwe85 +20841

Dikke vingers denk

01-10-2023 19:27

JanBiesbos +29223

Lekker kort…

01-10-2023 20:51

Aurora +4553

Waalwijk en RKC zullen hopelijk instemmen dat de stand definitief wordt. Er gaat toch geen hond meer naar een wedstrijd van 5 minuten. En wat denk je wat de organisatie kost voor een gehucht als Waalwijk. Schriftelijk afdoen en door.

01-10-2023 19:07

Raehvek +36

Kan een principe zijn voor RKC. En de kosten? Tja, principes zijn duur

01-10-2023 19:12

El22salvador +614

Je hebt ook te maken met een competitie vervalsing. Andere teams hebben er misschien ook baat bij dat RKC misschien nog gelijk maakt danwel doelsaldo voor Ajax of RKC, die later van belang kan wezen.

Daarom worden deze wedstrijden die gestaakt worden ook uit gespeeld. Hoe vervelend het dus ook is of nutteloos in sommige gevallen zoals wij tegen feyenoord.

01-10-2023 19:15

AFCACruijff14 +162170

Exact salvador. Dat zo weinig mensen dat toch snappen. Ajax Fey speelden we ook uit al was een nederlaag 99 procent zeker.

01-10-2023 19:48

JanBiesbos +29223

Tja toen waren de fey spelers van apropos terwijl klaassen op grond lag bloedend

01-10-2023 20:53

Betuwe85 +20841

December zal het wel worden

01-10-2023 19:06

MichelBoerebach +29216

Klopt. Over precies 2 maanden.

01-10-2023 19:09

Rockanje23 +37099

6 december is de eerste mogelijkheid. Tenzij de wedstrijd tegen Volendam weer verplaatst wordt 😁

01-10-2023 19:11

JanBiesbos +29223

Stiekum heeft sven ervoor gezorgd dat ajax spelers uit jeugd sneller moet laten doorkomen

01-10-2023 19:02

deeftherave +1048

Indirecte Cruijffiaan 🤣🤣

01-10-2023 19:31

Thaschja +10242

Zondag Ajax - AZ bij verlies en Utrecht wint staat Ajax door die goede aankopen in degradatie zone 🙈😉

01-10-2023 18:52

Mv9494 +16639

wel nuance dat we minste wedstrijden hebben gespeeld haha
maar wel triest idd

SteijnOut

01-10-2023 18:54

LuisSuarez01 +5426

We gaan niet verliezen van dit omhooggevallen az

01-10-2023 19:33

Thaschja +10242

Okee hou ik je aan. luis 👍

01-10-2023 20:30

slot +2046

pavlides halen.

01-10-2023 18:34

MichelBoerebach +29216

Nee, joh. Dat is een houten Klaas.

01-10-2023 18:54

Mv9494 +16639

Ik wil geen AZ-spelers meer

01-10-2023 19:00

MichelBoerebach +29216

Dat sowieso niet!

01-10-2023 19:05

Dondy +1877

Ik ook niet, maar toch had ik Reijnders graag gehad

01-10-2023 19:16

slowmow +1028

Het reglement betaald voetbal voorziet niet in deze situatie, anders dan zondag jl.
De aanvoerder van RKC en de scheidsrechter hebben besloten niet verder te spelen. Wat het standpunt van Ajax is geweest, weet ik niet. Maar volgens mij is het ze medegedeeld. Als je puur kijkt naar de feiten dan had RKC de reserve keeper in kunnen brengen en de wedstrijd uit moeten spelen. Nu ze dat niet hebben gedaan, zijn ze wat mij betreft akkoord gegaan met de eindstand.

01-10-2023 18:22

AFCACruijff14 +162170

Ehm nee. Zo wil ik niet winnen en het is krankzinnig te stellen dat je nog door kan voetballen als je collega misschien wel dood aan het gaan is.

De Knvb heeft ook geen regels wat te doen als een vliegtuig in een flat op 100 meter van een stadion crasht maar het is vrij logisch als ze dan ook stoppen met voetballen die dag.

01-10-2023 18:53

slowmow +1028

Keeper was bij kennis. Reanimatie het protocol.
Wielrenners fietsen ook door.

01-10-2023 19:00

Capocapo +12001

Idioot. Ajax is gek als ze met jouw beweegredenen gaan werken, beetje menselijkheid kan geen kwaad

01-10-2023 19:29

BulletProof +393

Haha gast. Denk je dat iemand met hartslag gereanimeerd wordt? Je breekt of kneust serieus alle ribben. Als je bij zou zijn met een reanimatie schreeuw je het uit😂

01-10-2023 19:35

slowmow +1028

Dat is wat ik hoorde dat gisteren is gebeurd.

01-10-2023 19:38

AFCACruijff14 +162170

Reanimatie is wel degelijk in werking gezet gister. Gelukkig ook snel gestopt. En hij was knock out, knap als je dan kan schreeuwen.

Wat een rare mensen hier zeg.

01-10-2023 19:43

slowmow +1028

Beetje dimmen Capocapo..mij idioot noemen is respectloos en haalt je argument van menselijkheid onderuit. Je hoeft je er niet eens te zijn. Voetbal is een contactsport en ernstige blessures komen voor..als je tere zieltje dat niet aan kan, dan adviseer ik je het tafeltennis te gaan volgen.

01-10-2023 19:43

AFCACruijff14 +162170

Je roept echt zeldzaam achterlijke dingen slowmow. Hoop dat ze jou ooit behandelen zoals jij gister met de situatie om wilde gaan.

Slowmow is in elkaar gezakt.
Dood?
Neu.
Oke. Iemand nog koffie?

01-10-2023 19:45

slowmow +1028

Pff. Het is een volwassen sport. Waar volwassen dingen gebeuren. Je vergelijkingen slaan nergens op. Er is niemand dood. Er stortte nergens een vliegtuig neer. Ja. Ernstige blessure en het zag er niet fraai uit. Maar hij leefde. En was bij kennis..
Dus. Zeldzaam achterlijke reactie? Prima. Dit hoort erbij. En door. Weet je Dani nog? Die tegen Lodewijks aan knalde? Die Kerel speelde gewoon door.

01-10-2023 19:53

slowmow +1028

Koffie. Ja graag..twee suiker

01-10-2023 19:54

waayop +882

Wielrenners zijn doorgaans niet helemaal goed bij hun pinda.

01-10-2023 20:06

slowmow +1028

Beschikken over een mentaliteit waar menig voetballer nog iets van leren kan.

01-10-2023 20:34

JGAjaxx +1212

Waarom moest de wedstrijd tegen Fey zo nodig binnen 72 uur uitgespeeld worden en deze wedstrijd niet?

01-10-2023 18:19

Harold +10579

Omdat deze staking geen staking is betreffende ongeregeldheden maar een lichamelijk letsel.

01-10-2023 18:53

EuforischeRealist +15604

De reden van staking is daarin toch niet leidend?

01-10-2023 19:00

Vienna95 +999

Ik denk van wel feitelijk gezien. Tegen Feyenoord is conform regels gestaakt. Gisteren heeft een ploeg besloten niet verder te spelen, wat ik overigens begrijpelijk vind. Ik hoop oprecht van niet, maar het zou best kunnen dat de wedstrijd niet wordt uitgespeeld danwel 0-3 Ajax.

01-10-2023 19:08

Juichtoon +32649

Dat was ook geen verplichting, dat maakte de Rotterdamse media ervan....
72 uur is in de helft van de gevallen ivm Europese verplichtingen gewoon niet haalbaar. Die regel kan om die reden nooit een verplichting zijn...

01-10-2023 19:54

Kryptonite +76957

Dat deze mini inhaalwedstrijd van 10 minuutjes ook billenknijpen wordt, zegt alles over de wedstrijd. Het was wederom chaotisch en planloos. Alweer gapende gaten op het middenveld en in de verdediging. Alweer geen enkele tactiek. Alweer slechte ingrepen (niet één wissel).

Er zit geen enkele lijn in en je hebt deze keer (hopelijk) puur gewonnen door individuele kwaliteiten. Het is FC God Zegene de Greep op het moment.

01-10-2023 18:19

AjaxHoorn +32989

Ik weet nu al de favoriete song bij de concurrentie van vorig maar. Steijn nog een jaar!

01-10-2023 18:21

Omar +17186

Gaat gewoon morgenavond gespeeld worden neem ik aan?

01-10-2023 18:18

Georginho14 +1294

Denk het zeker niet.

01-10-2023 18:20

jollie18 +9911

Denk het ook niet dan hadden ze dat allang bekend gemaakt

01-10-2023 18:51

RPolletje +5237

Wanneer gaat dit uitgespeeld worden. Ajax speelde dus op zaterdagavond omdat ze donderdag Europees voetballen.

01-10-2023 18:17

BBAFCA +9767

Ik ben van mening dat deze wedstrijd gisteren nog had kunnen worden uitgespeeld. Toen bleek dat alles oké ging met Etienne hadden ze de pot kunnen uitspelen. Als hij in levensgevaar uiteraard geen moment nadenken over uitspelen.Ander alternatief is de dag erna in een leeg stadion. Ajax had dan een hotel kunnen boeken en de dag erna de wedstrijd uitspelen. Toch bizar als dit nog weken gaat duren voor we dit kunnen uitspelen en weer apart anar Waalwijk moeten..

01-10-2023 18:17

Georginho14 +1294

Hotel boeken voor dat kleine stukje.

01-10-2023 18:21

slowmow +1028

Ben ik helemaal met je eens. Scheidsrechter had moeten eisen dat wedstrijd uitgespeeld zou worden.

01-10-2023 18:24

Koekepeer +1465

Had vandaag prima gekund

01-10-2023 18:42

Gerard36 +1548

kan niet zo simpel even beslist worden, want er mag publiek bij dus daar moeten ze rekening mee houden

01-10-2023 18:47

jollie18 +9911

Er zou misschien wel publiek bij mogen maar is dat niet een beetje te veel geld voor die 10 a 12 minuten

01-10-2023 18:52

Gerard36 +1548

zelfde publiek die er zaterdag ook al waren, hebben dus al.een geldig toegansbewijs

03-10-2023 14:32

AFCACruijff14 +162170

Ongelofelijk dat je het zegt. Het was pas eind van de avond duidelijk dat het geen hartaanval was.

01-10-2023 18:54

BBAFCA +9767

Ik zeg toch ook dat op het moment dat hij niet in levensgevaar is, je en wedstrijd moet kunnen uitspelen. Vreselijk wat er gisteren gebeurde en terecht gestaakt ook. Ik bedoel alleen dat zodra er bekend is dat iemand oké is, je de pot moet kunnen uitspelen, ook al is dit een uur nadat de wedstrijd is gestaakt

01-10-2023 18:57

AFCACruijff14 +162170

Het was een ongeval waarbij je nooit in een uur kan weten hoe iemand er echt aan toe is.

Los van dat er nog een menselijke maat is.

Als jouw moeder of vriendin of whatever in elkaar stort, kan jij dan een uur later weer aan het werk als je weet dat het geen hartaanval was maar een knock out?

01-10-2023 18:59

Harold +10579

Vind ik ook hoor. Het ging nog om 10 minuten blessure tijd geloof ik.

01-10-2023 18:55

nummer14 +4985

Groningen uit vorig seizoen werd ook geen zak mee gedaan in ons voordeel. Nee wij mochten 2 dagen later weer dat hele tyfusend van 200 km die kant op rijden om die wedstrijd uit te spelen

01-10-2023 20:37

RPolletje +5237

Het is eigenlijk niet normaal.....een dik uur heen en een dik uur terug om ongeveer 9 minuten te voetballen. Het zou echt competitievervalsing zijn want de spelers van Rkc zaten er echt doorheen. MAAR ÉÉN DING MOETEN WE WEL ONTHOUDEN EN DAT IS DAT WE HETGEEN WAT GISTEREN GEBEURT IS NIET MOETEN BAGATELLISEREN.

01-10-2023 18:14

RPolletje +5237

🤣🤣🤣

01-10-2023 18:42

RPolletje +5237

Wil je niet zo schreeuwen.

01-10-2023 18:43

Georginho14 +1294

Gaat niet gespeeld worden denk.

01-10-2023 18:22

RPolletje +5237

Ik denk het ook niet

01-10-2023 18:42

b.hulshof +3774

Ajax liep steeds meer naar achteren dus de 3-3 had zo maar kunnen gebeuren. Gewoon in december 10 minuten uitspelen, en daarna nog 80 minuten oefenwedstrijd.

01-10-2023 18:56

RPolletje +5237

Dat is een goed idee.

01-10-2023 20:44

AlexLitmanen10 +14422

Dinsdag spelen. Het is 10 minuutjes

RKC zonder keeper (helaas voor hun)

01-10-2023 18:13

Ajax1204 +38421

Bij hoofdblessure is een extra wissel toegestaan. Dus ja,ze kunnen en mogen gewoon de keeper wisselen

01-10-2023 18:22

AFCACruijff14 +162170

Vliegt Ajax niet dinsdag al naar Athene dan?

01-10-2023 18:54

slot +2046

staan we nu opeens 15e

01-10-2023 18:13

Georginho14 +1294

Ja met die pot van gister nog niet meegerekend en eerst de kakkies zo ziet wel weer heel slecht uit.

01-10-2023 18:23

AFCACruijff14 +162170

Met de 3 punten van RKC en de inhaalpot tegen Volendam sta je weer zesde, paar puntjes achter plek 3.

01-10-2023 18:55

AFCACruijff14 +162170

Gedeelde zesde. Doelsaldo maak je ook goed als je van RKC en Volendam wint lijkt me.

Ik bedoelde vooral te zeggen, het oogt nu vreselijk maar in punten is plek 3 nog in zicht.

01-10-2023 19:52

Harrier Du Bois +38948

Wat gaat er eigenlijk met Steijn gebeuren, het was of dikke winst of er kwamen wel meer vraagtekens, maar dat hellen we over de nog 5 minuten te spelen wedstrijd lijkt me? Alsof hij Ajax gaat redden in 5 minuten, eigenlijk heeft dit gebeuren Steijn een beetje gered.

01-10-2023 18:08

Johan4ever +10914

@Harrier

Ik ben die verongelijkte kop van Steijn helemaal zat als er weer wat verkeerd gaat op het veld, terwijl hij daarzelf ook verantwoordelijk voor is! Ik heb hem nog geen 1x keer horen vertellen dat hij ook dingen fout doet! Hij is wel goed in spelers voor de bus gooien terwijl hij die spelers juist vertrouwen moet geven! Steijn oprotten...

❌ ❌ ❌ 👊

01-10-2023 18:22

Harrier Du Bois +38948

Zeker, er moet vertrouwen in de ploeg komen, de hoeveelheid wisselingen helpen ook niet

01-10-2023 18:24

Dolblij +45406

Binnen 72 uur inhalen, zegt het protocol. Mag niet lastig zijn om je daaraan te houden. Kramer kan rustig een broodje kroket naar binnen werken en Vaessen is hopelijk al zo ver hersteld dat hij de laatste 10 minuutjes comfortabel vanaf zijn ziekbed of nog beter, met de familie op de bank thuis, kan kijken.

01-10-2023 18:00

afca1985 +21421

Off:
Waarom worden dit soort berichten niet op AS geplaatst en al die andere zure berichten van zuurpruim Valentijn wel. Dit is nou wel leuk.


Michael van Praag heeft in de uitzending van Het Sportcafe van NH Radio keihard uitgehaald naar Valentijn Driessen. Volgens het kandidaat-lid van de Raad van Commissarissen van Ajax weet de journalist niet waar hij over praat. Hij beschuldigt Driessen zelfs van smaad,

Van Praag gaat direct vol in de aanval, door de kritiek van 'een incestueuze Ajax-kliek' te weerleggen. Driessen schreef namelijk dat het een wederzijdse vriendendienst was dat Van Praag nu kandidaat-lid is. 'Je mag die mening zijn toegedaan, maar als je mij en Leo (van Wijk, red.) beschuldigt van een incestueuze Ajax-kliek... Dat is een belediging, een hele grote belediging. Daarmee ontkracht je jouw verhaal. Het enige dat je doet, door je zo op te stellen, is je eigen verhaal ontkrachten. En dat doe je dagelijks.'

'En ook nog een ander ding', zo is Van Praag niet af te stoppen, ondanks meerdere pogingen van Driessen om de oud-voorzitter te onderbreken. 'Je bent geil op berichtjes krijgen van mij. Je hele leven wilde je informatie. Michael: hoe zit dit? Hoe zit dat? Dat mag je blijven doen, maar je moet niet beledigen en Leo ook niet', aldus van Praag. Driessen wilde er een aantal keer tussenkomen, onder andere om de incestueuze Ajax-kliek terug te nemen. Die kans gaf de 76-jarige Van Praag hem niet: 'Terugnemen zit niet in je aard.'

Driessen schreef eerder ook dat de sportraad zou zijn leeggelopen zijn onder het vorige bewind van Van Praag, die tussen 1989 en 2003 de voorzitter van de RvC was. Die berichten worden door de preses ontkracht en hij noemt ze zelfs schadelijk. 'Dat het aan mijn leiderschap zou liggen. Dat gooi je op mijn bordje. Dit is smaad wat je doet. Dat moet je heel goed onthouden. Je vernedert me gewoon! Maar je kunt niet anders, je kunt alleen maar negatief zijn.'

01-10-2023 18:00

Sjaakvaak +26607

Bart en Jesse zijn nogal pro-Telegraaf, er is helaas de afgelopen tijd veel meer selectiviteit geweest over wat er wel/niet geplaatst werd.

01-10-2023 18:05

FrancescosRavioli +15352

De TG valt onder Mediahuis en deze zijn mediapartner van o.a. Ajax.

01-10-2023 18:07

Slang3 +46014

Moetn we het per se met Steijn uitspelen of kan dit ook zonder

01-10-2023 17:58

slowmow +1028

Als de wedstrijd wordt uitgespeeld dan moet dit met de speelsters zoals ze op het veld stond op moment van affluiten. Dat geldt niet voor de staf

01-10-2023 18:44

Jarivanheumen +5684

Met alle respect. Het is natuurlijk verschrikkelijk wat er is gebeurt. En we hopen met zijn allen dat het goed gaat en komt met Etienne en ja voetbal is op zo'n momenten bijzaak. Maar we kunnen morgen toch gewoon voetballen ? Moesten wij na Nouri. Moest Denemarken na Eriksen. Dat moest Az na Didulica. Waarom moeten wij in Nederland altijd overal in doorslaan.

01-10-2023 17:56

Ajax14AMS +25205

Je noemt net de gebeurtenissen bij AZ en Nouri alsof dat niet Nederland is

01-10-2023 17:57

Jarivanheumen +5684

Laatste jaren dan. Heel dat woke gedoe neemt toch alles over

01-10-2023 18:05

Ajax1204 +38421

Indd! Sterker nog, nadat bekend was dat hij bij kennis was, hadden ze t gisteravond gewoon moeten uittikken. Geen wedstrijd meer van maken. Ben wellicht gekleurd maar denk dat de stand niet meer was veranderd in t nadeel van Ajax. 3 punten zijn in die zin verdiend voor ons

01-10-2023 17:58

wilbert.b +3109

Snap niet dat het zo lang moeten duren dat overleg
Speel gewoon aanslag middag of ochtend die pot af

01-10-2023 17:53

Concrete +3206

Vlgs Slotje is dit competitie vervalsing als wedstrijd uitgespeeld wordt is keeper weer hersteld ….
Hoewel neem aan dat Vaassen dan niet meer mee mag doen ???

01-10-2023 17:53

wilbert.b +3109

Match tegen az is wel mega belangrijk mocht je nog minimaal de 3de plek willen halen zal je moeten Winnen
Van uitgaande dat je van rkc en Volendam wint sta je dan op 5 punten van az.
Staat gewoon 70.000.000 op het spel

01-10-2023 17:53

insectenverdelg +23499

Ik zeg, verplaats Ajax- Volendam maar weer. ,)

Maar even serieus. Dit zou z.s.m volgens de protocollen moeten worden afgespeeld ivm competitievervalsing. Dat was iig afgelopen week wel het motto van de KNVB... ik zeg verplaat Ajax-AZ dus maar om deze opt uit te spelen. Maar wss als het RKC ipv Feyenoors is is het minder belangrijk.

01-10-2023 17:48

Ajax1204 +38421

Competitie vervalsing is het toch al. Want ze hebben hoe dan ook weer een fit elftal terwijl ze er al in minuut 60 doorheen zaten. En ja, de reden is triest en daarvoor volledig begrip. Hadden wij wrs ook gedaan. 2-3 is wel echt een terechte uitslag en die was gisteravond niet meer veranderd gezien de staat van RKC. En ja, we moeten ook in die 10 min winnen van RKC maar daar gaat het niet om. De punten zijn kostbaar voor ons momenteel

01-10-2023 17:50

Ferdy.t +203

Gelden die protocollen bij elke staking of alleen als supporters de boel op stelten zetten?

01-10-2023 17:58

3sterren +20205

De protocollen gelden alleen voor wedstrijden waarbij Feijenoord is betrokken ...

01-10-2023 21:27
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.