Klaassen wil meer creëren met Ajax: 'Er was te weinig Ajax-voetbal'

door Jesse ter Haar 88

Bron ESPN

Klaassen wil meer creëren met Ajax: 'Er was te weinig Ajax-voetbal'

door Jesse ter Haar 88

Bron ESPN

Davy Klaassen geeft toe dat het even wennen is om met Ajax in een 3-4-2-1-systeem te spelen. Tegen Willem II zag de middenvelder te weinig 'Ajax-voetbal' en dus hoopt hij de bedrevenheid van de Amsterdammers in de formatie in de komende tijd te perfectioneren.

'Wij willen beter spelen dan wij vandaag laten zien', zo maakt Klaassen duidelijk op de persconferentie na afloop van Ajax - Willem II. 'Dat moet ook met tien andere spelers of wat dan ook kunnen. Het was vandaag niet genoeg.' Of het fijner is om in een vaste samenstelling te spelen? 'Ik denk dat we de laatste weken redelijk vaak met een vaste basis hebben gespeeld. Vandaag (zondag, red.) was het een grotere wissel, maar normaal gesproken zijn er misschien één of twee wisselingen.'

Als vanzelfsprekend verliep het spelen in de genoemde 3-4-2-1-formatie nog niet vloeiend tegen Willem II. 'Het is natuurlijk even wennen', vertelt Klaassen dan ook. 'Het 4-3-3-systeem dat wij spelen heeft ook tijd nodig om dat onder een nieuwe trainer te perfectioneren. Je zag vandaag dat het nog niet altijd even goed afgestemd was. Zeker aan de bal. Zonder bal geven we weinig weg, dus over dat gedeelte kunnen we tevreden zijn. Maar met de bal wil je veel meer creëren.'

Dat het spel van Ajax niet sprankelde, is volgens Klaassen eenvoudig te verklaren. De Amsterdammers verschenen simpelweg voor het eerst in de nieuwe samenstelling aan de aftrap. 'Ik denk dat wij er te weinig verrassing in hadden en zij wachtten af. Ze gingen op de middenlijn staan en kwamen helemaal niet. Wij hebben uiteindelijk te weinig gecreëerd. Er was te weinig Ajax-voetbal.'

De Klassieker

Wat volgt, is De Klassieker op woensdag. Klaassen heeft niet het gevoel dat hij Francesco Farioli nog moet bijpraten over het belang van het duel. 'Ik denk dat de trainer wel weet wat het inhoudt. Hij heeft in andere landen ook derby’s gespeeld.' Wel weet Klaassen dat Ajax een pittige wedstrijd te wachten staat. 'Ze doen het goed de laatste weken. Wij zullen top moeten zijn om daar te winnen. Vanaf nu gaan we daar naartoe leven. Feyenoord – Ajax en Ajax – Feyenoord zijn de mooiste wedstrijden voor een Ajacied. Wij hebben er heel veel zin in.'

In de komende periode speelt Ajax niet alleen tegen Feyenoord, maar onder meer ook tegen PSV. Klaassen krijgt de vraag of hij het spelen van veel topwedstrijden in een korte tijdspan als 'zwaar of lekker' beschouwt en zijn antwoord is duidelijk: 'Beide. Natuurlijk is het zwaar, het zijn zware potjes, maar het is ook wel weer lekker. Voor explosievere spelers is het misschien iets lastiger. Voor de duurloopspelers is het wel lekker om in het ritme te blijven.'

Lees meer over:
Plaats reactie

willem1958 +8803

Ik verwacht toch wel 120% inzet op woensdag en als Ajax een puntje meeneemt uit Rotterdam dan denk ik dat velen tevreden zullen zijn, dit zal nog lastig zat worden.
PSV is gewoon te goed dit jaar, die moeten echt een offday hebben wil Ajax een resultaat pakken en hopelijk pakt Ajax tegen Twente dan wel 3 punten, dan zou bij elkaar de schade nog meevallen.

28-10-2024 10:15

Schip +23518

Ik denk dat Farioli een Slot achtige wijziging moet doen op het middenveld. Dus een echte voetballer op 6 en de controleur juist op 8. Makkelijk gezegd, want Ajax heeft - het is bijna te bizar om je strot uit te krijgen - geen echte voetballers op het middenveld die creatief zijn en een linie naar achteren kunnen - maar je wilt sneller omschakelen, soepeler opbouwen, makkelijker onder druk uitspelen etc.

28-10-2024 09:02

AINIESTA +45160

Henderson en Fitz ruilen van positie. Henderson gewoon op zn eigen positie waar die altijd heeft gespeeld.

28-10-2024 11:02

Schip +23518

Lijkt me een logische omzetting. FJ doet het verdienstelijk op 8, maar een echt creatieve speler met dreiging of productie is hij niet. Wel eentje die kan opendraaien, passeren etc.

28-10-2024 14:53

Ferd +38560

dit zeg ik ook al een maand of 2

29-10-2024 03:36

Simpelishetmoeilijkst +25333

Uitstekebndecreactie van The Future. Met meer tijdkringen we wel weeer het creatieve voetbal, dat we als echte Ajacieden enorm missen. Er komen wat goede jeugd spelers aan op den duur.

28-10-2024 02:39

PH2BOT +40456

Farioli heeft maar een paar wedstrijdjes met Ajax op z'n conto......ga jouw data maar beter bijstellen na afloop van een héél seizoen.

27-10-2024 23:53

Laudrup10 +17168

Deef slaat de spijker op z’n kop. Als hij trainer was geweest had hij zichzelf dus op de bank gezet.

27-10-2024 23:47

Mocrodammerr +23054

Meer creëren? Dan moet hij op de bank plaatsnemen.
Als nummer 10 creëert hij geen ene moer. Vreselijk aan de bal. Heeft geluk dat ie een goaltje meepikt. Voor de rest heb je niks aan hem.

27-10-2024 23:42

PH2BOT +40456

Volgens mij gaat voetbal nu juist om het scoren van goals gap.

Klaassen scoort goals... ' maar voor de rest heb je niks aan hem..' .

Tja ...zo'n conclusie is dan best wel lachwekkend.

28-10-2024 00:01

ajaxiscruijff +847

Precies, heel lachwekkend. We mogen heel blij zijn met Klaassen die altijd alles geeft, zijn Ajax hart op de juiste plaats heeft, met zijn loopacties openingen weet te creëren. En, niet onbelangrijk, belangrijke doelpunten maakt.

28-10-2024 21:53

Piet Henk Kippenhof +2723

Jullie willen het ook gewoon niet snappen he
Iemand die misschien zelf iets vaker scoort, maar voor de rest matig speelt, Heb je vaak minder aan dan een goede, creative aanvallende middenvelder die ook assists kan geven en kansen creëren.
En de reden dat we dit maar niet willen snappen in Nederland, blijft ons ook gewoon pijn doen

29-10-2024 16:52

HansBrobbey +1032

Klaassen is met de huidige middenvelders die we hebben gewoon een hele nuttige speler. Z'n passing en overzicht is ook een stuk beter dan steeds op deze site wordt beweerd door velen die doen alsof hij echt niks anders kan dan alleen maar balletjes afwachten en erin tikken. Nee het is niet de meest technisch begaafde creatieve middenvelder maar onder huidige omstandigheden mag je blij zijn met klaassen. Gewoon een belangrijke speler in deze selectie

28-10-2024 09:41

nightgoat +31175

Voor Ajax voetbal zijn er volwaardige Ajax voetballers nodig.

Die zijn er in deze selectie vrijwel niet.

27-10-2024 23:17

Professor +11178

Leuk dat Klaassen dat zegt over Ajax voetbal!

27-10-2024 23:07

Flaco +19583

Om meer te creëren hebben we met name creatieve middenvelders nodig en geen middenvelders die zich verstoppen.

27-10-2024 22:53

Mokumnorth +356

Even iets anders.

Gister toevallig Fortuna Düsseldorf - kaiserslautern gezien. Bij kaiserslautern speelt een rechtsbuiten Daisuke Yokota, speler is gehuurd van Gent, waarde 2 miljoen.

Wat ik hem allemaal zag doen die wedstrijd, is alles wat ik mis in de buitenspelers van Ajax. Iemand hem wel eens zien spelen?

27-10-2024 21:40

BillSplate +9711

Nee, de clubs die je noemt, zijn nou niet de clubs waar ik graag een wedstrijdje van ga kijken.

27-10-2024 22:33

HansBrobbey +1032

Stuur een email naar kroes zou ik zeggen

28-10-2024 09:42

Betuwe85 +20841

Je gaf weinig weg omdat het slechts w2 betrof

27-10-2024 21:38

The Future +5587

Iedereen kan zeiken en dat begrijp ik ook nog wel hoor, want het spel is slecht en ook ik zie natuurlijk veel zeer beperkte spelers rondlopen. In het stadion zitten doe je nu niet voor je lol als Ajacied en dus liefhebber van attractief voetbal. Dat zit er nu even niet in, helaas.

Zoals Farioli echter zegt moeten we wel beseffen waar we vandaan komen. Om alles in perspectief te plaatsen zit Farioli vooralsnog in de top 2 beste trainers van Ajax ooit qua punten per wedstrijd:

Kovacs 2,69
Farioli 2,59
Ten Hag 2,45
Bosz 2,38
Olsen 2,37
De Mos 2,36

En dat terwijl Steijn met een grotendeels zelfde selectie kwam tot 0,71 en Van 't Schip 1,81. Je ziet gewoon dat Farioli het beter neer kan zetten in verdedigend opzicht. Dat blijkt ook uit het aantal tegengoals. Even alleen de Eredivisie gepakt hebben we nu minder dan 1 tegengoal per wedstrijd. Vorig jaar was dat 1,8 (bijna 2x zoveel). Het spel is dan niet om aan te gluren, zeker niet, maar qua wisselbeleid heeft Farioli ook aangetoond wedstrijden te kunnen winnen met omzettingen.

Al met al is er een gigantische vooruitgang geboekt zonder dat er echt veel is geïnvesteerd. Dat zegt mij dat de juiste mensen nu op de juiste plekken zitten. Deze mensen kunnen er het maximale uit persen.

Ik snap de kritiek hoor, maar laten we de vooruitgang ook koesteren en 100% achter Kroes en Farioli blijven staan. Zij leveren tot nu toe namelijk en als ze dit blijven doen, komen er gewoon weer gloriejaren aan.

27-10-2024 21:21

AINIESTA +45160

Die statistieken slaan nergens op als de tegenstanders van Farioli voornamelijk zwakke ploegen zijn geweest.

27-10-2024 21:25

The Future +5587

Daarom zeg ik ook o.a. "vooralsnog" etc. Dit zijn zijn statistieken tot nu toe en, of je het wil of niet, die zijn gewoon verreweg uitstekend. Ik heb het gevoel dat jij hem nu al afrekent op basis van mogelijke toekomstige nederlagen... Dat lijkt mij totaal onredelijk/niet eerlijk. Maar ook als ik ernaast zit wat dat gevoel betreft; vorige trainers konden dit niet eens tegen zwakke ploegen halen.

Vooralsnog is dit de waarheid en doet hij het statistisch gezien extreem goed. Zeker als je kijkt naar zijn voorgangers is dit bijzonder knap en daarvoor verdient hij gewoon lof.

27-10-2024 21:31

AINIESTA +45160

Je kan een punten gemiddelde toch pas vergelijken na een heel seizoen? Of een hele periode... Dit is gewoon doelloos en zwaar vertekenend natuurlijk.

27-10-2024 21:33

Breuk +25290

Precies. Even kijken wat de tussenstand volgend weekend is.

27-10-2024 22:02

Professor +11178

Laten we inderdaad even afwachten als we ook wat topwedstrijden gespeeld hebben.

27-10-2024 23:08

Simpelishetmoeilijkst +25333

A. Iniesta. Ga even snel een litertje azijn halen bij AH.

28-10-2024 02:46

AINIESTA +45160

Waarom? Omdat ik niet geforceerd loop te doen over Farioli en dit zogenaamde geweldige puntengemiddelde wat nergens op gebaseerd is? Doe die roze bril eens af.

28-10-2024 08:07

Dude125 +1228

Feiten en statistiek zijn nergens op gebaseerd. Ik weet dat het hier een voetbalforum is, maar toch.

28-10-2024 08:23

JD84 +2105

He gatver....realisme!! 😉👍🏼

28-10-2024 01:28

GGXIII +6513

Eens met je tot Kroes. Die heeft precies niets geleverd en Farioli en selectie gegeven die aardig uit balans is.
Niet voor niets moest Farioli noodgedwongen een ander systeem spelen wanneer hij spelers rust moet geven.

28-10-2024 08:31

RuudVH +330

Kijk de eerste 10 tegenstanders van vorig jaar even na en vergelijk die met nu.

28-10-2024 09:07

Schip +23518

Hij heeft de verdediging zeker beter neergezet en de laatste 3/4 wedstrijden daargelaten, heeft hij spelers als Rensch en Sutalo echt weer laten opbloeien. Een enorme verdienste.

Verder vind ik dat het op AS weer zo extreem vingerwijzerig is. Het is altijd of de trainer, of de TD of het bestuur. Maar iemand moet de schuld krijgen.

Farioli doet het naar vermogen, Kroes verdient tijd. Hij had amper geld en kon niet genoeg spelers slijten. Heeft fouten gemaakt, maar hopelijk komt hij door in de winter. Al is het maar 1 geslaagde aankoop. Zou al schelen.

28-10-2024 09:11

eenAjaxfan +20389

Dat er steeds maar weer een schuldige aangewezen moet worden vind ik ook erg irritant. Het is allemaal niet zo zwart wit als hier vaak gesteld wordt.

28-10-2024 12:22

The Future +5587

Nee, en vaak is de groep die een zondebok aanwijst nooit tevreden. Als de ene zondebok vertrekt, vinden ze zo weer een ander die het moet ontgelden. Men lijkt altijd maar op zoek naar iemand om af te branden en de schuld van alles te kunnen geven. Zelfs in de geweldige jaren onder Ten Hag was men zoekende...

28-10-2024 20:44

willem1958 +8803

@The Future;

laten we even deze maand afwachten.

28-10-2024 10:19

noppenkoning +41424

Met Klaassen verlies je in ieder geval niet met 6-0 in de Kuip, al die slappen van vorig jaar lieten zich vernederen

27-10-2024 21:17

Piet Henk Kippenhof +2723

Was het 7-0 geworden inderdaad

29-10-2024 16:52

Adam24 +39189

Groot compliment voor de fitheid van Klaassen overigens. Hij is vanaf dag 1 top fit terwijl hij de hele zomer transfervrij is geweest en vorig seizoen nauwelijks minuten heeft gemaakt. Groot verschil met een aantal andere spelers.

27-10-2024 21:12

Rob1976 +9520

Waarom in godsnaam ineens een 3-4-2-1 systeem én spelen met 10 nieuwe basisspelers?

Ajax had met de huidige selectie altijd in een 4-4-2 samenstelling moeten spelen vind ik persoonlijk, maar nu we al maanden in een 4-3-3 samenstelling spelen moet je dat blijven spelen is mijn mening. Maar het zal wel te maken met angst voor feyenoord en psv en dat is terecht, want die zijn veel verder dan ajax.

Wat was het vandaag weer genieten van het ajax voetbal, zolang al onderweg dit seizoen en elke wedstrijd minder vloeiend spelen, niet best. Maarja de scorebord journalistiek praat alles weer goed en natuurlijk gaat het daar uiteindelijk om, maar ik ben geen ajax supporter ooit geworden en gebleven om elke keer enkel de winst binnen te slepen met schijtbakkenvoetbal. Ajax hoort zich juist voetballend te onderscheiden, maar ja met deze selectie is dat een utopie.

27-10-2024 21:08

The Future +5587

Als ik het zo hoor is er wel goed over nagedacht. Duidelijk is dat er qua buitenspelers eigenlijk slechts 2 redelijke opties zijn en dat die 2 spelers geen heel seizoen alles kunnen spelen/constant kunnen presteren. Dan heb je twee opties; soms spelen met kwalitatief mindere buitenspelers of een andere speelstijl introduceren.

Farioli is een strateeg en wil niet op een paard wedden. Hij wil opties. Dus heeft hij afgelopen interlandperiode met de aanwezige spelers op dit systeem getraind. En dat zijn dus grotendeels de spelers die nu speelde, omdat hij dit systeem met hun had getraind. Dat is redelijk goed te begrijpen.

27-10-2024 21:26

MaxPower +2671

Verhelderende bijdrage, heel goed. Al blijft het heel moeilijk om als Ajax supporter van dit spel enthousiast te worden.

27-10-2024 21:34

The Future +5587

Nee, het is om te janken natuurlijk.

27-10-2024 21:35

Breuk +25290

Dan had hij beter met Akpom kunnen beginnen

27-10-2024 22:03

Professor +11178

Oké goed van Farioli maar graag nog wat meer trainen dan het was niet om aan te zien.

27-10-2024 23:10

Simpelishetmoeilijkst +25333

Rob1976.
Je hebt gelijk, met deze selectie spelers gaan we weinig echt Ajax voetbal zien.

28-10-2024 02:48

afct +8976

Woensdag weer de winnende Davy 💪

27-10-2024 21:04

LukaLitmanen +82151

Doet het beter dan ik had verwacht, waarvoor complimenten.

In een normaal Ajax zou hij amper bij de selectie horen

27-10-2024 21:02

Adam24 +39189

Schromelijk overdreven gezien het aantal wedstrijden dat hij voor Ajax heeft gespeeld en ook nog vaak als aanvoerder. Misschien dat hij er in 18/19 en het seizoen met 16 punten uit 6 CL duels er niet altijd in had gestaan maar meer ook niet.

27-10-2024 21:16

LukaLitmanen +82151

Nee hoor, werd wisselspeler in 2021 toen Berghuis kwam

27-10-2024 22:07

Slang3 +46014

Hij scoort en we winnen, maar het spel is aantoonbaar slechter des te meer Klaassen speelt. Zo is het altijd geweest

27-10-2024 20:59

ck69 +13121

Klaassen, Taylor, het wordt er sowieso niet beter op. We hebben baat bij een echte spelverdeler.

27-10-2024 22:10

JoltTrommels +806

Die Europese potjes zonder hem zijn ook niet fantastisch. Ik ben bang dat Wijndal, Banel, Rasmussen en consorten nog altijd meer doen met het niveau van de ploeg…

27-10-2024 22:28

Flaco +19583

Als Klaassen speelt is het spel bijna altijd bedroevend.

27-10-2024 22:33

Tommyshelby +129533

Vind je het gek met Godts en FJ op de bank en Berghuis op de tribune. Traore was de enige die tussen de linies kon komen en oplossingen naar voren had. De rest heeft niks bij Ajax te zoeken.

27-10-2024 20:58

The Future +5587

Veel mensen vinden dat Kroes een wanprestatie heeft geleverd afgelopen zomer, maar met extreem beperkte middelen heeft hij beter ingekocht dan zijn twee voorgangers die tientallen miljoenen konden spenderen. Ook moet men beseffen dat de puinhoop die er eind van vorig seizoen was zo groot was dat dot nooit in één transferperiode recht getrokken kon worden. En ook zeker niet in 2 transferperiodes.

Hier gaan gewoon meerdere jaren overheen van, hopelijk, stabiele groei. Elke transferperiode is het hopen dat er wat middelen zijn en de gehaalde spelers wat toevoegen. De grootste vooruitgang moet komen uit de ontwikkeling van alle beschikbare spelers/de jeugd in combinatie met een trainer die het goed kan neerzetten. Dat laatste lijkt er te zijn. Ondanks dat het de laatste wedstrijden niet denderend is pakken we wel de punten. Ook heeft hij er alles aan gedaan om in de komende periode te kunnen vlammen qua fitheid van onze beste spelers. Het worden belangrijke weken.

Maar zelfs als dat tegenvalt moet men beseffen dat we uit een bizar slechte situatie kwamen.

27-10-2024 21:05

ajaxfan1972 +2487

Kroes is met enorme afstand de slechtste td die we ooit gehad hebben en een slechtere gaan we ook nooit meer krijgen das simpelweg onmogenlijk

27-10-2024 21:20

The Future +5587

Hahahah dit is bullshit.

27-10-2024 21:32

Artemio +32128

Kroes kan worden afgerekend op de keuzes die zijn gemaakt afgelopen zomer.

27-10-2024 22:12

Simpelishetmoeilijkst +25333

Aldusxonscgenie, ajaxfsn1972. Je moet eerst langer meelopen, zodat je wat er spring krijgt.

28-10-2024 02:53

Sampaoli +39261

Begint allemaal met positiespel, dat is niet op orde. Ook met technische middenvelders als Taylor en KFJ is het stroperig en moeizaam. Komt omdat de onderlinge afstanden niet kloppen. Backs te vlak, Henderson te vaak te dichtbij de centrale verdedigers en de andere halven juist te hoog en niet aanspeelbaar. Farioli moet dit serieus onder de loep nemen want het gaat punten kosten.

En dat oeverloze terugdraaien van de middenvelders, de talloze balletjes terug naar de keeper, de onbegrijpelijke fouten in de opbouw van werkelijk elke speler. Het veldspel is helaas niet om aan te zien: Besiktas was goed, tweeluik tegen Bialystok en Fortuna Sittard degelijk en dat was de uitzondering op de regel. Het is eerder incidenteel goed dan dat het incidenteel slecht is.

Klaassen is een nuttige speler om iets te forceren, maar voor je positiespel natuurlijk niet de man. Ondanks dat kan hij met duidelijke taken prima mee, maar zolang hij te hoog geposteerd staat ontrekt hij zich aan het spel. Eerste helft 16/18 passes als aanvallende middenvelder met 65% balbezit.

27-10-2024 20:58

AINIESTA +45160

Dit! Farioli ziet het gewoon niet, boeit hem geen zak of is te druk met z'n laptop.

Er klopt geen ene ruk van ons positiespel, en hoe vooral de middenvelders het invullen. De halven zijn vaker in de buurt van Brobbey of op de flanken te vinden dan in de buurt van de middencirkel. En Henderson die tussen de CV's staat. Hoe wil je in hemelsnaam zo goed positiespel spelen.

27-10-2024 21:06

Breuk +25290

Sutalo die zo'n 40 meter naar achteren rent met de bal!!

27-10-2024 22:05

LukaLitmanen +82151

Taylor technisch noemen, vind ik vrij discutabel

Verder eens

27-10-2024 22:06

Ajaxsupporter02 +14199

Taylor is technisch. Niet erg creatief. Dat is toch wel duidelijk.

27-10-2024 22:56

ck69 +13121

16 passes in 1 helft van Klaassen, maar een Taylor doet precies hetzelfde: afgelopen donderdag 17 passes in een uur, tegen 10 man (!). Qua voetbal is ons middenveld echt een enorm probleem, misschien wel het grootste probleem dat we hebben.

27-10-2024 22:15

Stoffel +18570

Wel ironisch.

27-10-2024 20:55

AINIESTA +45160

Haha ofniet.

27-10-2024 20:56

Nr.10 +111335

Feit:
Klaassen heeft nu drie Eredivisie wedstrijden op rij onze eerste goal gemaakt.
Blijft toch wel een hele bijzondere kwaliteit. Ik was zeer sceptisch over zijn terugkeer, maar hij heeft de selectie duidelijk sterker gemaakt, dat kan je niet ontkennen.

27-10-2024 20:54

31xAjax +7960

Dat is veelzeggend....

27-10-2024 21:00

Nr.10 +111335

Ja dat vond ik ook het tragische. De kwaliteit in de selectie is in korte tijd zó hard achteruit gegaan, dat Klaassen nu een flinke kwaliteitsimpuls is.

27-10-2024 21:22

JoshuaSmits +9649

Om kansen te creëren, heb je creativiteit nodig. Berghuis én Fitz-Jim op het middenveld straks. Dan ga je automatisch meer creëren.

27-10-2024 20:53

MaxPower +2671

Ik hoop het ook, ik schrok alleen wel van Fitz Jim in zijn laatste wedstrijd. Ik hoop echt dat dat een incident was.

27-10-2024 21:01

AINIESTA +45160

Hahahahaha.... Als we ooit echt Ajax voetbal willen spelen dan is hij de eerste die moet wieberen.... Wat een grap.

27-10-2024 20:50

gebakkenperen +3126

Zijn statistieken maken van jou een grap

27-10-2024 20:52

Slang3 +46014

alleen Wijndal & Brobbey hadden minder passes, die stats?

27-10-2024 21:02

Knalpot +3622

Kan hij vrij weinig aan doen hoort bij zijn positie en opdracht. Sem Steijn en Guus Til hebben een vergelijkbaar aandeel. FJ heeft dit seizoen zelfs nog minder balcontacten in de ED (al heeft die wel zo'n 150 minuten minder gespeeld).

27-10-2024 22:38

AINIESTA +45160

Hoort bij zijn positie? Hij wordt opgesteld als AM hé, niet als 1 of andere Inzaghi ofzo.

27-10-2024 22:57

JoshuaSmits +9649

Onder Bosz werd er toch echt Ajax voetbal gespeeld. Met Klaassen.

27-10-2024 20:54

Nr.10 +111335

Mensen hebben een erg selectief geheugen wat betreft dat jaar onder Bosz. Een aantal spectaculaire wedstrijden in de EL, maar in de Eredivisie was het vaak hemeltergend saai hoor.

27-10-2024 20:55

AINIESTA +45160

Veel vanuit de omschakeling. Als we zelf het spel moesten maken hadden we grote moeite. Zie uiteindelijk de finale waar Bosz 0 antwoord op had toen Mourinho heel slim onze enige angel(hoog drukzetten) eruit had gehaald.

27-10-2024 20:55

JoshuaSmits +9649

Had dat met Klaassen te maken? Want daar ging jouw reactie over, toch? Klaassen is ook niet mijn favoriete speler, maar als hij omringd wordt door creatieve spelers, kun je prima ' Ajax voetbal 'spelen met hem.

27-10-2024 21:00

AINIESTA +45160

Huh jij refereert toch aan het zogenaamde Ajax voetbal onder Bosz en daarmee het bewijs dat het wel degelijk mogelijk is met Klaassen. Alleen was dat geen Ajax voetbal.... Dusja

27-10-2024 21:02

JoshuaSmits +9649

Ik doelde op ' Zie uiteindelijk de finale waar Bosz 0 antwoord op had toen Mourinho heel slim onze enige angel(hoog drukzetten) eruit had gehaald '

Met Bosz werd er natuurlijk vaak uitstekend gevoetbald. Ik vraag me nu best wel af wat jij Ajax voetbal vind.

27-10-2024 21:05

AINIESTA +45160

Aanvallend verzorgd voetbal waarbij positiespel en combinatievoetbal belangrijk is. In een 4-3-3 opstelling.

Dat voorbeeld geef ik want dat was niet de enige wedstrijd die zo verliep. Het was een soort reactie voetbal ala Liverpool onder Klopp. Niet echt Ajax voetbal zoals ik het ken.

27-10-2024 22:59

31xAjax +7960

Onder deze trainer zit Klaassen wel goed, want die streeft geen Ajax voetbal na....

27-10-2024 21:02

LukaLitmanen +82151

Het js zelfs zo treurig dat ie vandaag nog bij de beteren hoorden.

27-10-2024 21:03

#WZAWZDB +2574

Echt mensen zoals jou zijn een grap. Hoe kan je nou niet blij zijn met Klaassen? Belangrijkste man. Al weken.

27-10-2024 22:54
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.