Klaassen hoopte op meer tegen Union: 'Veel kansen gecreëerd, maar schieten ze niet allemaal erin'

door Brent Tomassen 60

Bron ESPN

Klaassen hoopte op meer tegen Union: 'Veel kansen gecreëerd, maar schieten ze niet allemaal erin'

door Brent Tomassen 60

Bron ESPN

Laatst geüpdatet

Davy Klaassen baalt van de Europese uitschakeling tegen Union Berlin, maar zag dat Ajax beter voor de dag kwam dan in het doelpuntloze gelijkspel in de heenwedstrijd. Volgens de aanvallende middenvelder liep Ajax niet in de val van de Duitse ploeg en creëerde het zelf genoeg kansen.

'Ik vind dat we hier meer hadden verdiend', vertelt Klaassen tegenover ESPN. 'Uiteindelijk krijgen zij een paar kansen in de counter, omdat wij echt moeten, maar daarvoor hebben zij geen kans gehad en twee keer gescoord. Wij hebben kansen gehad en nul keer gescoord. Dat is frustrerend.'

De middenvelder krijgt vervolgens de opmerking dat Union Berlin ook in de Bundesliga het spel speelt dat ze tegen Ajax deden. 'Vind jij dat we wel in die val zijn gelopen?', vraagt Klaassen aan de verslaggever van dienst. 'Ik denk niet dat ze willen dat wij zoveel kansen creëren. Ik snap wat je bedoelt, maar ik denk niet dat we daar vandaag in zijn gelopen. Zij staan gewoon voor een bepaald type voetbal en daar zijn ze goed in. Ik denk dat we daar vandaag een goed antwoord op hadden, maar dat zij een stuk efficiënter waren dan wij. Dat is duidelijk.'

Ajax begon in een 3-4-3-formatie en Klaassen mocht ten opzichte van de heenwedstrijd tegen Union Berlin vanaf de aftrap beginnen. 'Dat was om hun meer aan het lopen te krijgen en meer verrassing te brengen', legt de Hilversummer uit. 'Dat ging beter dan vorige week, maar het is niet makkelijk. Daar moet je veel in investeren en ik denk dat we van daaruit veel kansen hebben uitgespeeld. Alleen, we schieten ze niet allemaal erin.'

Direct na de 2-1 van Mohammed Kudus scoorde Danilho Doekhi de 3-1 voor Union Berlin. 'Dat is nooit leuk, maar ik denk dat we daarna gelijk een superkans krijgen met Mo', merkt Klaassen op. 'Ik vind niet dat we daarna lamgeslagen waren, maar hoe langer het duurt, hoe lastiger het wordt', besluit de Ajacied.

Lees meer over:
Plaats reactie

Amp +37880

Over welke grote kansen heeft ie t dan, buiten die van kudus?

24-02-2023 18:33

FrancescosRavioli +15360

Veel kansen? Hoeveel echte kansen?
Eerdere seizoenen onder ETH creeerden we per wedstrijd minstens 10x kansen waarvan altijd 3x 100%
Dat heb ik gisteren echt niet gezien.

24-02-2023 17:33

Mokum31 +6141

Ze vinden zichzelf echt top
Wij zien het echt verkeerd

24-02-2023 15:08

Flaco +19583

Het is echt schandalig dat zo een slechte speler als Klaassen wekelijks basis staat bij Ajax. Zolang je hem blijft opstellen zal dit het niveau blijven. Klaassen kan niet beter, want dit is zijn niveau.

24-02-2023 12:19

HertogH +15898

Klopt, maar een Berghuis zit ook aan z'n top, gaat je ook niet verder brengen.

24-02-2023 13:11

VoorOnzePloeg +5132

Gister ook weer onzichtbaar, zoals fucking altijd

24-02-2023 11:48

ErikAjax1983 +717

Volgens mij heb ik een heel andere 90 minuten gezien. Ik zie gebrei tot op de doellijn, geen voorzetten, abominabele aanvallende en verdedigende corners er zit gewoon geen enkele lijn in. Het is een grote middelmaat.

24-02-2023 11:16

Dennish +3501

Alleen kudus had een goede kans die hij miste. Voor de rest maar letterlijk paar schotjes gezien. Was breien totdat het fluitsignaal kwam

24-02-2023 07:32

Gonzalez75 +5880

Veel kansen gecreëerd? Als je al die acties die bij de zestien eindigden meetelt ja. Echte kansen waren er gedurende de hele wedstrijd twee.

24-02-2023 07:28

LukaLitmanen +82153

Nooit gedacht dat ik dit zou zeggen, maar Klaassen speelde in de 1e helft veel beter dan Kudus Berghuis en Tadic.

24-02-2023 07:14

Turbo +42058

Op basis van wat?

En Tadic was met afstand de beste Ajacied. Echt met afstand. Waar je dit vandaan blijft halen is mij een raadsel. Deed je met je vorige account ook al btw, omdat je zo'n fan van Haller was schoof je iedere wedstrijd met zwak aanvalsspel in de schoenen van Tadic. Apart.

Tadic had 6 key-passes. 5 uit open spel. Elke vorm van dreiging kwam via hem. Speelde echt prima.

Klaassen was de zwaktste Ajacied. Samen met Berghuis. Kudus compenseerde nog enigzins met dreiging en een typische Deef-intikker, maar was voor zijn doen matig.

24-02-2023 09:09

Johan4ever +10914

Turbo Kudus was gewoon slecht en niet matig. Het doelpunt die hij maakte was het enige wat hij goed deed! Hij had gisteren er gewoon nog 2 moeten maken! En die 1e goal die werd afgekeurd. Moet hij gewoon slimmer zijn en niet zo dom als buitenspeler, zo dik buitenspel staan!

24-02-2023 18:49

LukaLitmanen +82153

“Deed je met je vorige account ook al btw, omdat je zo'n fan van Haller was schoof je iedere wedstrijd met zwak aanvalsspel in de schoenen van Tadic.”

Ik heb niks in Tadic’ schoenen geschoven hoor. Geweldige speler

Het is wel zo dat een aantal speler buitenproportioneel worden aangepakt tov anderen.

Haller werd vaak onterecht aangepakt tov Antony bijvoorbeeld

Kudus , Timber waren wellicht zwakste schakels van allemaal

Berghuis 1e helft slecht, 2e helft nog veel voorzetten van hem

24-02-2023 19:50

Tadic020 +1901

Door selecteren

24-02-2023 06:22

Henkjanklaas +20657

We kunnen nu wel weer allemaal het standaard verhaal afsteken maar feit is dat we gewoon een kwaliteitsarm elftal hebben gekregen waaraan werkelijk alles ontbreekt. Geen automatismes meer, slecht combinatievoetbal, geen verrassing , geen snelheid, geen diepte, nooit goede voorzetten altijd maar die trechter in in de hoop dat Tadic een bal wel goed klaar legt, nooit eens van afstand een bal op het doel schieten, nooit iets presteren uit corners, spelers uit vorm gewoon blijven opstellen (Bergwijn), risicoloos de bal in de laatste linie rond tikken en maar blijven breien zelfs toen Lucca erin kwam enz enz
Heb ik toch weer de standaard riedel afgestoken. Mijn Ajax hart bloedt bij zo veel verarming aan kwaliteit

24-02-2023 02:49

PH2BOT +40469

"..ja maar we hadden meer balbezit dan Union.....dùs wij hadden moeten winnen !". Wat een primitieve reacties achteraf...hebben de spelers dan soms een andere wedstrijd beleefd?

24-02-2023 01:31

Wambertoho +1072

Dat lijkt niet eens op wat hij zegt. En wat deze wedstrijd betreft heeft hij gewoon gelijk. Union heeft in de eerste helft twee keer gescoord uit eigenlijk nul kansen.

24-02-2023 07:15

MichelBoerebach +29216

Ja. En? Dat doen ze bijna iedere week. Deden alle Italiaanse clubs in het verleden ook. Union heeft gewoon dikverdiend gewonnen.

24-02-2023 12:47

Tommyshelby +129577

Jan Klaassen per direct aanbieden bij Union.
Bij elk aannemelijk bod mag ie die kant op. Zou daar ook gewoon een meerwaarde zijn. Zo'n elftal is het dus.

24-02-2023 01:20

Wobbo +11461

Ik snap echt niet dat mensen zeggen dat we verdiend verloren hebben. Union voetbalt niet eens. Een onterechte penalty en een blunder van de keeper. En dan zouden ze terecht hebben gewonnen? Wat een onzin. Scheids was redelijk tegen ons. Je koopt er uiteindelijk geen reet voor maar er is geen haartje op mijn hoofd wat denkt dat Ajax niet heeft gedaan wat ze moesten doen. Enige wat ik vind dat beter kon was om eerder Conceição te brengen.

24-02-2023 00:13

Aeter +6632

Ik denk dat jij een andere wedstrijd hebt gezien.

24-02-2023 07:47

LingScharenKing +542

Had Klaassen niet gewisseld maar Berghuis of zelfs Kudus
Na wissel was alle passie en strijd eruit en werd het voetbal van een soort waarvan de meesten hier Klaasen betichten

24-02-2023 00:02

Slang3 +46029

zag pas dat Klaassen mee deed toen hij naar de kant liep

24-02-2023 00:02

BokkieBokstra +11331

Hij was bij alle gevaarlijke momenten betrokken. Een van de weinigen die door direct en snelle passes de ruimte creeert. Rare wissel.

24-02-2023 00:12

Talentje020 +20058

Was bij de kansen die Ajax kreeg wel betrokken, voor de rest weinig in het spel voorgekomen, nee als er eentje gewisseld had mogen worden dan was het Berghuis gisteren die was alleen zichtbaar als hij de arbitrage stond uit te kafferen

24-02-2023 00:41

LukaLitmanen +82153

2e helft kwam alles van hem af..

24-02-2023 07:01

Odysseus +14329

Eens. Klaassen is ook niet mijn favoriete voetballer, maar ik zie z’n bijdrage wel. Mijn favoriete spelers bleven gister juist onder de maat: Kudus en berghuis.

24-02-2023 07:02

MichelBoerebach +29216

Berghuis is het hele seizoen al onder de maat.

24-02-2023 12:49

Odysseus +14329

Hmmm, levert nog steeds z’n bijdrage met doelpuntenmaker assists (meeste na Tadic volgens mij). Maar eens, levert net als de meesten onvoldoende.

24-02-2023 13:04

afca1985 +21436

Klaassen per direct op de bank

23-02-2023 23:53

MelleAfca +14328

En dan Fitz-Jim erin zeker? Die thuis tegen FC Eindhoven nog niet weet te overtuigen. Geloof me, ik ben de grootste advocaat van totaal voetbal. Maar dat kansloze gejank tegen Klaassen begint me echt mateloos te irriteren. Houd deze 343 aan met een voetballende 6 of speel een 433 met twee backs die de mogelijkheid onder druk uit te spelen en je ziet een heel ander Ajax, met dezelfde Klaassen.
Als je toch wat te janken wilt hebben dan kun je wellicht naar Kudus en Berghuis kijken, die vandaag misschien wel de slechtste Ajacieden waren. Je weet wel, die twee creatieve spelers die waaeschijnlijk niks verkeerds kunnen doen in jouw ogen.

24-02-2023 00:58

MichelBoerebach +29216

Kudus doet het alleen goed tegen de kleintjes. En iedereen weer lyrisch over hem.

24-02-2023 12:50

Stamhoofd +11548

Je mist toch ook gewoon een spits als Haller. Die schoot er altijd wel 1 of 2 in.

23-02-2023 23:52

Wobbo +11461

Haller was enorm afhankelijk van aanvoer. Die aanvoer ontbreekt nu ook nog teveel dus die had het verschil niet gemaakt.

24-02-2023 00:14

Qifesh +24917

haller was ook aanvoer

24-02-2023 02:49

MrPink +81984

Standaard riedeltje

23-02-2023 23:52

twynestar +28533

Ik vond ook dat Ajax genoeg gevaarlijke momenten creerden. Je verliest deze wedstrijd op momenten, en dan is het nog steeds slecht, maar er zit nog steeds veel meer voetbal in dan onder Schreuder. Het is een team in wederopbouw/consolidatie en de EL heb je daarom niets te zoeken, net als PSV overigens, dus ik snap de teleurstelling maar verrassing mag er niet zijn en verwachtingen dat we ver zouden gaan komen ook niet. Alles draait bij een team om vertrouwen en automatismen en dan zegt het helemaal niets meer hoeveel je selectie waard is.

Klaassen heeft dus een punt; niet scherp voor de goal maar tot aan de goal best prima spel tegen zo'n tegenstander. Achterin kutpenalty, ketser van de keeper (die jongens als DeGea en Courtois ook ieder jaar een of twee maken overigens) en heel slecht verdedigde corner. Dus de verdedigende momenten gaven de doorslag dit keer.

23-02-2023 23:49

DamskoStrijderss +9711

Zondag scoort hij de 0 1 en dan hoor je al die roeptoeters hieronder niet! Steun je club en je spelers in goede en slechte tijden!!!!!

23-02-2023 23:44

DoorVriendschapVerenigdAjax +3179

Zeker. Maar neemt niet weg dat hij hier onzin uitkraamt natuurlijk. Zolang wij zo verdedigen wordt gewoon elke wedstrijd lastig.

23-02-2023 23:46

DS84 +1854

Als je zo hoog staat als Ajax (timber in de spits et cetera) dan ben je rond counters kwetsbaar ja, maar het is ook weer geen gatenkaas. Een zeer gemakkelijke penalty en een blunder van de keeper doen je de das om. Op naar zondag.

23-02-2023 23:53

MichelBoerebach +29216

Die penalty was volledig terecht.

24-02-2023 12:52

wijzijndebeste123 +164780

De standaard reactie van de Klaassen fanboys. "Wacht maar, straks scoort hij weer eens een keer de 1-0". Dat hij verder nooit een bal raakt maakt kennelijk niet uit.

23-02-2023 23:48

DamskoStrijderss +9711

Daarvoor heb je Taylor, die zou voetballend goed zijn. Maar is een dissonant laatste weken. Klaassen én Taylor gaat niet samen. Vullen elkaar niet aan, maar Klaassen scoort wel vaak. Niet geheel onbelangrijk.

23-02-2023 23:56

wijzijndebeste123 +164780

Ik vind Taylor ook waardeloos. Vlees noch vis. T middenveld heeft een zware kwaliteitsinjectie nodig.

23-02-2023 23:56

Chad +909

Ken jij de betekenis van het woord 'dissonant' ?

24-02-2023 00:01

LukaLitmanen +82153

Mee eens hoor, maar de speler op jouw pf was vandaag ook slecht vond je niet?

24-02-2023 00:21

wijzijndebeste123 +164780

Kudus was idd dramatisch! Maar was de afgelopen maand elke pot erg goed en Klaassen is al ontzettend lang ultiem slecht. Zit ook niks meer in.

24-02-2023 01:21

MichelBoerebach +29216

Kudus was inderdaad goed tegen de lamme en de blinde. Zal zondag ook wel weer goed zijn. Je koopt er Europees zo weinig voor.

24-02-2023 12:54

wijzijndebeste123 +164780

In de CL ook allesbehalve onverdienstelijk. Rangers 2x, Liverpool uit geniale goal.

24-02-2023 13:41

Slang3 +46029

in de eredivisie kan hij het wel ja

24-02-2023 00:03

AJAX020ADAM +6969

Veel kansen 🤭🤓

23-02-2023 23:42

Jortjuh14 +2993

Onbegrijpelijk dat deze gozer nog in de basis staat. Komt echt op elk vlak te kort voor dit niveau

23-02-2023 23:41

036AFCA97 +146682

Ik baal van Klaassen.

23-02-2023 23:41

Knalpot +3623

Yes en ik baal ook van Berghuis zoals ie de laatste weken speelt, Rensch die zich weer veel te makkelijk liet piepelen in diverse situaties, Kudus die gisteren alleen maar ruzie met de bal had, Rulli die blundert, Alvarez die weer dom rood pakt en de rest eigenlijk ook wel in minder en meerdere maten.

24-02-2023 12:30

Db81na +162

Ik baal van Klaassen als selectiespeler van Ajax.

23-02-2023 23:40

Keizer +30218

We hadden meer verdiend.

Het Nederlandse voetbal in een notendop.

23-02-2023 23:40

AjaxHoorn +32989

Nederlandse mentaliteit ook

23-02-2023 23:53

jaripettersson +9521

Nou nou, wat een hoop kansen... terecht verloren

23-02-2023 23:39
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.