Tadic baalt van nederlaag: 'We waren beter en verdienden door te gaan'

door BadembaBarrie 82

Bron Veronica

Tadic baalt van nederlaag: 'We waren beter en verdienden door te gaan'

door BadembaBarrie 82

Bron Veronica

Laatst geüpdatet

Dusan Tadic vindt niet dat Ajax verdiende te verliezen van Union Berlin. De aanvoerder vond zijn team de betere op het veld en zag de wedstrijd op enkele ongelukkige momenten, een strafschop en een fout van Gerónimo Rulli, beslist worden. Overall vindt hij dat zijn ploeg met opgeheven hoofd de Europa League kan verlaten.

'Voetbal is heel raar', opent Tadic, verzuchtend tegenover Veronica. 'Ik denk dat wij het veel betere team waren. We speelden goed voetbal en creëerden wat kansen en problemen voor hun (Union, red.).' In de zoektocht naar verklaringen voor de uitschakeling, komt Tadic dan ook uit bij twee in zijn ogen ongelukkige momenten. 'Eerst krijgen we een goal uit een penalty tegen en daarna een fout.'

De aanvoerder van Ajax kan er, kort na afloop van de wedstrijd, nog maar moeilijk met zijn hoofd bij. 'Het was een vreemde wedstrijd, moeilijk om uit te leggen.' Eén ding weet Tadic echter zeker. 'Ik ben trots op het team. Op hoe we hebben gevochten en hebben gespeeld. We moeten die fouten voorkomen, maar dit is hoe we moeten spelen en daar ben ik trots op.'

'Opstootjes normaal in het voetbal'

Tegen het einde en na afloop van de wedstrijd werd het duel ontsierd door meerdere opstootjes. Daar wil Tadic echter niet te zwaar aan tillen. 'Dat is normaal in het voetbal, want je bent gefrustreerd, omdat je vindt dat je meer verdient. Zij (Union, red.) provoceerden ook een beetje. Dit zijn normale dingen in het voetbal', aldus de aanvoerder.

Als Tadic, gezien de kansloze uitschakeling in de Champions League en vroege eliminatie in de Europa League, gevraagd wordt of Ajax dan niets te zoeken heeft in Europa, reageert hij ietwat cynisch. 'Heb je de wedstrijd wel gekeken? We waren het betere team.' Daarmee wil Tadic niet doen alsof hij tevreden is. 'Natuurlijk kun je niet tevreden zijn met het resultaat, maar ik denk dat we het betere team waren en verdienden om door te gaan.'

Lees meer over:
Plaats reactie

PetrusKeizer +10739

Gene Hackman, sheriff in Unforgiven: "I don't deserve this"
Clint Eastwood aka killer William Munnie: "deserve's got nothing to do with it".

Bang. Bye sheriff.

24-02-2023 08:10

DesmondHume +1552

Je verliest met 3-1, in welke realiteit leeft Tadic? Union heeft idd wat geluk gehad, maar dat dwongen ze ook af. Kijk hoe makkelijk wij die corner weggaven waaruit nog een tweede corner ontstond (en resulteerde in een simpel doelpunt met het hoofd). De Duitsers zetten even aan en het was alweer 3-1. Nee, man. Dit was ook gewoon een aanfluiting (net als de thuiswedstrijd). Niks opgeheven hoofd. Gewoon weer een waardeloze Europese campagne.

24-02-2023 07:55

Joelveltman123 +4637

Ten Hag als Man United Feyenoord loot.

“Feyenoord is the best club of the Netherlands”

Schandalig!!!!

Lachtertje van Europa is Ajax

24-02-2023 07:55

Joelveltman123 +4637

Nee Tadic we waren niet beter

In de Arena waren we kansloos

In de Berlijn waren we gelijkwaardig

24-02-2023 07:52

debetweter +10072

Ik vind dat op het moment dat mensen die het resultaat, "pech" of "het zat niet mee" noemen bloed irritant.

Begrijp me niet verkeerd, we moeten kijken naar het positieve. Echter is het aantal gecreëerde kansen over 2 wedstrijden veel te weinig en is het Ajax niet gelukt een oplossing te vinden tussen deze tacktiek, sterker nog ze zijn ermee overklast.

Nu vind ik het niet terrecht om de spelers, danwel Heitinga, vdsar of Hamstra de schuld te geven voor het verlies. Iedereen heeft namelijk fouten gemaakt, en het probleem binnen Ajax is groter dan 1 persoon.

24-02-2023 07:38

Ajax27 +19140

Meer kansen gecreëerd... ja idd. Ipv 0 vorige week heb je er deze week 2 gecreëerd waarvan er eentje zat.

Maar goed, je ziet vaker kleine ploegen tegen betere ploegen de bus parkeren. Die combineren dan echter wel erdoorheen en prikken er 'gewoon' 2 of 3 in. Dat is gewoon een verschil in pure kwaliteit.

24-02-2023 07:00

valkl01 +2621

Wat een negativiteit hier zeg. Het zat gisteren gewoon niet mee, een onterechte penalty en een geluks goal voor de rust. Het had zomaar anders kunnen lopen. Dit Ajax komt van ver en als je ziet hoe ze het nu dan na een paar weken na het ontslag van dat gedrocht dan heb ik alle hoop dat het goed komt. Mensen zijn niet meer realistisch vandaag te dag.

24-02-2023 06:50

AFCRick +11614

Het veldspel zag er aardig uit, echter met de zwakke plekken in het team (Rensch, Bassey, Taylor, Berghuis en Bergwijn) heb je het tegen europese teams en tegen de concurrenten in Nederland onnodig moeilijk.

24-02-2023 05:31

Nr.10 +111093

Je bent beter, in het voetbal, als je meer scoort dan de tegenstander.

24-02-2023 05:29

HStorm +3149

Met geweld, naai je een ezel 😂👍

24-02-2023 08:23

komop +2145

Ik hoopte op een wedstrijd die hoopgevend was kwa energie en voetbal. Dat is grotendeels uitgekomen.
Er zijn weinig ploegen die Union zo met de rug tegen de muur zetten.
Ook hoopte ik op geen blessures. Dat was gelukkig ook zo.
Het resultaat boeide me eigenlijk niet. Ergens vond ik het wel prima zo. Dan kunnen we ons focussen op de competitie.

24-02-2023 01:35

redfella +1327

Tadic is ook niet echt goed in het lezen van wedstrijden, dat wisten wel al masr toch jammer als de meest ervaren speler.

24-02-2023 00:43

HStorm +3149

Hoe bedoel je?

24-02-2023 08:25

PetrusKeizer +10739

we hadden moeten winnen, dus dan is het toch duidelijk dat Schreuder de schuld heeft?

24-02-2023 00:11

Wobbo +11299

Ik vind ook dat we beter waren en gewoon hadden moeten winnen. Maar hetgene wat juist niet moet gebeuren tegen luizen ploegen als Union gebeurde dus. Een onterechte penalty, blunder van de keeper. Slechte scheids waar wij ook wel een penalty verdienden.

Ongeacht dat het bij ons natuurlijk beter moet en helemaal qua technische leiding, scouting en aankopen etc.

24-02-2023 00:05

arufred +9808

Je voetbalt beter en het zat niet mee, maar vorige week had je ook kunnen verliezen.

24-02-2023 00:11

twynestar +28318

Dat ge-etter van Ajax spelers moet trouwens wel eens afgelopen zijn. Iedere club loopt regelmatig tegen zo'n wedstrijd aan, ook Real of Bayern maar daar zie ik dit soort frustraties veel minder. Dat hoort ook bij topvoetbal; een goede verliezer zijn, bewaar je 'grinta' voor in de persoonlijke duels. Het was bijv tegen Getafe zo,in de competitie regelmatig (eigenlijk iedere topper / subtopper) en ook nu weer, eigenlijk ieder jaar wel een handvol keer. Nederlands elftal heeft er ook een handje van gekregen, zo word je alleen maar een doelwit voor tegenstanders.

Daar moet je boven leren staan hoor. Je houdt zo ook het idee in stand dat je beter bent of was dan zo'n tegenstander terwijl je juist wat nederiger moet zijn om de volgende keer beter te zijn.

23-02-2023 23:54

AFCACruijff14 +161410

Haha volgens mij kreeg de trainer van Bayern nog een hele vette boete deze week omdat hij flipte na hun verlies bij Gladbach...

24-02-2023 00:50

HStorm +3149

Simeone 😂

24-02-2023 08:27

twynestar +28318

ik schrijf dan ook niet dat het elders nooit voorkomt.

24-02-2023 10:35

appiehappie +3043

Ajax speelde wel degelijk beter dan vorige week. De wil om te winnen werd uitgestraald en Ajax was el beter dan Union.
Twee persoonlijke fouten kosten Ajax de kop.

23-02-2023 23:54

twynestar +28318

Ajax was gezien de uitslag niet beter, toch vind ik je reactie heel realistisch. Even de frustratie terzijde zetten en je concludeert wel dat we slecht waren op een aantal momenten. Dat is nog steeds slecht maar het is niet meer zo at het voetbal slecht stond, de wil om te winnen ontbrak etcetera. De 3e goal vond ik misschien nog wel de grootste fout.

23-02-2023 23:56

LukaLitmanen +82012

Timber fout 3-1

24-02-2023 00:18

Balgevoel +30857

Kleine flashback naar Darwin Nunez vorig jaar. Corners zijn gemiddeld niet echt 'ons ding'. Aanvallend niet en verdedigend ook niet. Overigens verdiende deze corner wel een compliment, want dit was zo ongeveer de perfecte corner. Hard, licht indraaiend, maar niet houdbaar voor de keeper, iemand hoeft alleen te springen en met z'n voorhoofd naar het doel te wijzen. Tuurlijk, moet verdedigend beter en Timber staat gewoon achter z'n man. Maar het was ook echt een bizar goed genomen corner...

24-02-2023 01:04

wijzijndebeste123 +163794

T enige wat me kan opvrolijken is dat er een competente TD wordt aangesteld. Als t toch H2 wordt koop ik een touw.

23-02-2023 23:53

Oxxer +163926 moderator

Zoveel is er niet om verantwoord veel te investeren, beter scouten en Veldmate weer zijn gang laten gaan. Fans overschatten de financiële situatie van Ajax.

23-02-2023 23:57

wijzijndebeste123 +163794

Eens. Maar je ziet aan de aankopen van Martinez Davison Sanchez Kudus Tagliafico Onana dat je voor relatief weinig geld heel aardig kan shoppen met n goede scouting.

23-02-2023 23:59

Oxxer +163926 moderator

Precies, Veldmate is de laatste windows genegeerd, hij haalde voor relatief weinig spelers die bij Ajax uitgroeiden tot toppers.

24-02-2023 00:02

jeffrey_van_der_sluis +30391

Julian Ward aankondigen en een topteam bouwen voor volgend seizoen. En dit seizoen kampioen worden ! Geen excuses

23-02-2023 23:53

rondewaart +1841

Wie liet vorig seizoen Nunez van Benfica scoren, en wie vanavond als residivist juist Timber, is te klein en niet scherp genoeg

23-02-2023 23:47

Oxxer +163926 moderator

Hij kan niet koppen, wat 1 van de vereiste is voor een cv, stel dat een PL club hem koopt gaat Timber het daar niet redden.

23-02-2023 23:50

twynestar +28318

Misschien kan hij naar rechtsback in de PL? Bij een team waar de backs niet als een Dumfries tot de achterlijn hoeven te dribbelen wat toch steeds meer uit de mode begint te raken. Ook als verdedigende middenvelder kan hij nog ver komen.
Timber heeft kwaliteiten die een positie overstijgen, mits hij de juiste coach treft.

23-02-2023 23:57

Oxxer +163926 moderator

Op RB zou kunnen, centraal achterin niet .

24-02-2023 00:00

TeringHenkie +28354

Timber vertraagt ook nog het voetbal..balletje stil..balletje breed

24-02-2023 00:09

Oxxer +163926 moderator

Timber draait een heel matig seizoen, Martinez was de echte patron in de verdediging, die gaat in de PL onverstoord verder waar hij was gebleven bij Ajax.

24-02-2023 00:18

HStorm +3149

Martinez is net zo groot en werd daarom ook al afgeschreven bij MU. Timber heeft ook zijn mannetje gestaan in grotere wedstrijden dan Berlin overigens.
Nee, de onrust is nog niet uit de verdediging en Timber is geen kartrekker. Uitmuntende CB die erachter is gekomen dat vertrouwen te voet komt, en te paard gaat.

Er moeten wat sterke karakters in het team komen. We hebben teveel ingeleverd tijdens de zomertransferperiode; Martinez, Tagliafico, Antony. Die gasten hadden spirit! Iedereen nu afschrijven is oliedom. Zoek balans ipv scapegoats.

24-02-2023 08:35

Oxxer +163926 moderator

Ik kijk heel veel voetbal op de Engelse tv, weet niet wie jij bedoeld met Martinez werd al afgeschreven. De enige die ik dat zag doen waren een enkele pundit o.a. Carragher. Wbt nieuw in het team, ik ben 1 van de grootste misschien de grootste pleitbezorger van goede Latino’s die kunnen voetballen bij Ajax. Die jongens geven de ploeg iets extra’s.

24-02-2023 09:23

mokum007 +6522

Dit is ook voetbal he, nu richten op het schaal en het beker...... Komt goed

23-02-2023 23:47

IRBaboon +6852

Lekker Nederlands!!!

24-02-2023 03:02

HStorm +3149

Om 3 uur 's nachts had jij een lumineus idee om ons hierover te informeren? Jij bent een echte strijder!!! 😂👍

24-02-2023 08:40

Burro +1321

Hoezo was je beter?? 70% balbezit betekent geen ene moer, de helft van de spelers heeft harde voeten en/of staat gewoon niet op te letten, we creëren geen kloot en maken de paar kansen die we wel krijgen niet af.

Dat countervoetbal je ding niet is, snap ik helemaal maar dat betekent niet dat je beter bent - alleen omdat hun spelopvatting je niet aanstaat.

23-02-2023 23:45

MarcHogervorst +35302

Klopt en het is dus iedere keer zo... Getafe, Benfica, Valencia wie hadden we nog meer? En wij waren iedere beter en hadden iedere keer pech zeker?

23-02-2023 23:49

AFCACruijff14 +161410

Kijk, je speelt dit seizoen 8 Europese duels, 5 verlies je kansloos. Alleen van het zwakke Rangers weet je 2x te winnen.

Dan ben gewoon niet goed genoeg. Al heeft Schreuder wel veel verpest, denk dat Ten Hag het beter had gedaan als hij er nog had gezeten.

Overigens was Tadic wel een van de betere spelers. Heel sterk aanspeelpunt, vanavond alleen wat ongelukkig.

23-02-2023 23:43

Bjorn2321 +2066

Had ook gewoon 2/3 assists of voorassists gehad als Bergwijn/huis en Kudus 50% meer hun best deden

23-02-2023 23:45

wijzijndebeste123 +163794

T zit hem vooral id kwaliteit van de selectie. Er is echt ontzettend slecht ingekocht afgelopen zomer en dat gaat je heel lang achtervolgen. Komend jaar mogelijk geen CL en dus ook geen geld om te investeren door een veel te dure salarishuishouding.

23-02-2023 23:46

AFCACruijff14 +161410

Ajax heeft meer dan voldoende geld om te investeren. En de kans dat we p1 of 2 pakken lijkt me best groot, dus er is van de zomer altijd wel CL perspectief.

En ik vind het geen barslechte aankopen, op Sanchez na dan. De rest heeft potentie, maar niet nu. Conceicao heeft echt 0 rendement maar vind ik wel een goede voetballer. Bassey kan ook wat worden, maar dan wel over 1 of 2 jaar. Etc.

Komende zomer je verdediging op orde brengen en je middenveld versterken en je bent al een heel eind.

23-02-2023 23:48

wijzijndebeste123 +163794

Ajax zijn begroting is afgestemd op CL. Dus er zal echt niet veel te investeren zijn. Daarnaast doet investeren alleen maar meer schade zonder capabele TD (en die is er nog steeds niet). Komende zomer sowieso je salarishuis flink omlaag brengen. Berghuis Klaassen Bergwijn verdienen echt veel te veel voor de kwaliteit die ze hebben.

23-02-2023 23:50

AFCACruijff14 +161410

Ajax heeft voldoende eigen vermogen en sponsoren en er is ook altijd wel een grote transfer. Timber of Kudus ofzo.

Maak me daar niet zo'n zorgen over eerlijk gezegd.

Wel eens dat we een aantal spelers hebben die in de CL niet echt uit kunnen blinken. De ondergrens moet hoger.

23-02-2023 23:52

Suk Hyun-Jun +6279

@AFCACruijff14

Maar lees nu even terug wat je zegt: "Bassey kan ook wat worden, maar dan wel over 1 of 2 jaar."

Gaan we allen werkelijk 2 jaar wachten op deze jongen tot dat hij fatsoenlijk leert rennen met een bal aan de voet? We hebben 22 miljoen voor hem betaald, dan mag je verwachten dat hij deze basis eigenschap beheerst. Maar oké, dat is in dit geval de fout geweest van H2, daar kan Bassey niet zo veel aan doen.

Afgaande op zijn voetballende kwaliteiten, of het gebrek daaraan, hadden we niet meer dan 7,5 miljoen voor deze jongen moeten betalen. Martinez kwam voor minder en kon vrijwel direct mee in ons spel.

Wat mij betreft verkopen we Bassey komende zomer aan een Engelse club en investeren we in een verdediger die wel bij ons past.

24-02-2023 01:02

Professor +11136

Typisch een reactie van een Ajax speler we hebben meer de bal dus..... Nee dat telt echt niet meer. Echt er moet veel veranderen binnen Ajax. Zoals ik al vaker heb gezegd alleen met techniek red je het niet meer. Er komt meer kijken om kampioen te worden en Europees in de subtop mee te komen. Meer creativiteit, meer power, meer snelheid en dat moet je combineren met heel veel techniek.

23-02-2023 23:43

twynestar +28318

meer karakter! en dan bedoel ik niet 'werken voor je geld' en dat soort dooddoeners, maar meer spelers die komen om wedstrijden te winnen. Noem het grinta, noem het realisme, het is in ieder geval niet wat ik in jongens als Bergwijn zie.

23-02-2023 23:46

Rockanje23 +37045

Wat een gelul van Tadic. Het was echt verschrikkelijk slecht. Net als vorige week. Ajax heeft een B- elftal. Zie de stand in de competitie

23-02-2023 23:43

Jehebtnietaltijdbalbezit +1788

Totale onzin, je reactie. Ajax speelde vandaag behoorlijk goed. En de stand in de competitie is te verklaren: een half jaar Schreuder als coach.

23-02-2023 23:47

Rockanje23 +37045

Fijn dat je zo positief bent, maar iets meer realisme mag wel.

23-02-2023 23:49

afcaluxemburg +1013

Zelfs die duitsers naast ons in de kroeg waren verbaasd hoe zwak ajax was,dat gebrei waar je naar zit te kijken doet toch pijn aan je ogen?
Bergwijn,behalve 1goede voorzet weinig gezien,ja bij dat opstootje,daar stak hij meer energie als in 80min voetbal...🙉

23-02-2023 23:43

burwatti +14288

Je geeft in principe niks weg maar krijgt er 3 tegen..
creëert zelf iets meer, maar eigenlijk ook maar 1 echte giga kans.. die moet er dan wel in.

Wel iets beter, maar fantastische was het niet.

23-02-2023 23:42

Bjorn2321 +2066

Iedereen hier Jansma napraten.
Union had totaal geen recht op de overwinning. Krijgt een penalty cadeau en een fout van Rulli, verder was Ajax de hele wedstrijd sterker. Als Kudus die ballen maakt en Taylor leert schieten of inspelen had je zelf na een uur ook al 4 gials kunnen hebben.

23-02-2023 23:41

Bjorn2321 +2066

En ja Ajax was kut, maar ga nu niet doen alsof Union geweldig was en dit afdwong...

23-02-2023 23:42

Gonzalez75 +5871

Ik weet niet welke wedstrijd hij vandaag heeft gevolgd, maar we waren echt niet beter. Een echte leider heeft ook zelfreflectie en een realistische analyse. Hij toont helaas aan dat dit bij hem ontbreekt.

23-02-2023 23:41

AFCACruijff14 +161410

Omdat hij een andere mening heeft ontbreekt hem zelfreflectie? Kom zeg.

Je kan moeilijk zeggen dat Ajax het eerste uur slecht was. Je verliest vanavond door een paar zeer ongelukkige goals.

23-02-2023 23:44

Gonzalez75 +5871

Wij waren niet de betere ploeg gisteren. Heel veel balverlies. Spelers die niet eens hun directe tegenstander voorbij kwamen. Wat betreft het aantal echte doelgerichte kansen hebben we er twee gehad in de gehele wedstrijd. Als je als aanvoerder zegt dat wij verdienden door te gaan na zo'n gepruts over twee wedstrijden, dan ben je ongeloofwaardig.

24-02-2023 07:24

Oxxer +163926 moderator

“ Opgeheven hoofd”

Nee Tadic, het was niet goed en Ajax onwaardig.

23-02-2023 23:36

Martino +768

Weltrusten slaapt nog steeds goed in een ajax shirt :))

23-02-2023 23:35

Ajaxfan31183 +16391

Zoals Kees Jansma zei. Het is niet om aan te zien wat Union Berlin laat zien , maar het loont wel , kijk maar in de competitie, ze doen mee voor de titel

23-02-2023 23:35

Bjorn +12437

Koop je niks voor. Is iedereen over 2 jaar vergeten, het resultaat niet.

23-02-2023 23:35

Nummer 9 +1204

Ik heb het nu al uit mijn geheugen geblokt ..

23-02-2023 23:37

AFCAWZAWZDB +1019

Als je de goals zo makkelijk weggeeft maak je het jezelf onnodig moeilijk. Uiteindelijk verlies je van jezelf en ben je gewoon niet goed / ver genoeg.

23-02-2023 23:34

goajaxgo +14125

Gelul van onze captain. Ik ga pitten. Sterkte iedereen!

23-02-2023 23:34

GvZ +1021

En door. Pakschaal en pakbeker

23-02-2023 23:34

insectenverdelg +23433

het was ietsjes beter dan vorige week, maar Union is over 2 wedstrijden duidelijk het betere team Dusan.

23-02-2023 23:33

18-3-1900 +722

Hij heeft toch gewoon gelijk

23-02-2023 23:33

Sam2003 +585

Gaan toch als ajax supporters niet verkondigen dat dit goed was van union? Laf bekken zijn het.

23-02-2023 23:33

Sense of.H +5438

We waren beter we verdienden beter ouwe gelul allemaal dit Ajax mist een Darth Vader die ze even billenkoek zweepslagen geeft.

23-02-2023 23:32

Sam2003 +585

Helemaal mee eens

23-02-2023 23:32

Keizer +30078

Het Europese verhaal van Ajax in 95 procent van de gevallen, hoofdstuk 20. Bedankt voor het vertellen Dusan.

23-02-2023 23:32

Glenn.P +93

Tadich als je echt beter was,had je wel gewonnen. Niet dus!!!. Uithuilen en doooorrrrr.

23-02-2023 23:31

Nummer 9 +1204

Yeah sure ..

23-02-2023 23:31
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.