De Boer: 'Wij spelen geen reactievoetbal'

door Koen Weijland 25

De Boer: 'Wij spelen geen reactievoetbal'

door Koen Weijland 25

Laatst geüpdatet

Frank de Boer heeft bij Studio Voetbal tekst en uitleg gegeven over het magere spel van Ajax dit seizoen en bepaalde keuzes die hij gaandeweg het seizoen maakte. PSV zal volgens de viermalig kampioenscoach de terechte kampioen worden, al zal hij het voetbal van de Eindhovenaren nooit willen spelen.

PSV vs Ajax
Het kampioenschap gaat volgens De Boer terecht naar PSV. 'Zij zijn het meest constant geweest. En ze hebben een paar uitblinkers in Memphis Depay, Georginio Wijnaldum, Andres Guardado. Luuk de Jong heeft zijn niveau weer opgepakt en Jetro Willems is een revelatie geweest. Op dit moment hebben zij de beste ploeg. Ze staan terecht bovenaan en als ik het iemand gun, dan is het Philip. Zij hebben net als wij een goed elftal, maar zij waren in vorm', verklaart de eindverantwoordelijke. 'We hebben veel last van gehad van vormdippen en blessures. Maar ik vind dat je ook altijd in de spiegel moet kijken. We hebben niet de spelvreugde en attractiviteit gezien die je graag wilt zien.'

Die ontbrekende attractiviteit gaat gepaard met het door Jan Mulder "hemeltergend traag" genoemde spel van Ajax. De Boer kan zich vinden in de kritiek en steekt de hand in eigen boezem, maar wil ook duidelijk maken dat PSV anders speelt dan Ajax. 'Ik ben het ermee eens dat het bij vlagen te langzaam is geweest. Anderzijds denk ik dat wij juist de wedstrijden die we gewonnen hebben juist wonnen doordat we negentig minuten de baas zijn geweest. Heel vaak als we wel snel naar voren spelen, lijden we in de eerste of tweede fase balverlies.' Het countervoetbal van PSV zou De Boer niet willlen spelen. 'Wij spelen altijd op de helft van de tegenstander. Het is onze filosofie. Wij hebben ervoor gekozen om zo te spelen. Van Ajax wordt verwacht dat er direct druk wordt gezet op de tegenstander, wij spelen gewoon geen reactievoetbal. Ik vind wel dat we in de omschakeling veel sneller diepte moeten zoeken.'

Spits
Co Adriaanse oppert dat De Boer het door hem gewenste spelletje beter tot uitvoering zou kunnen brengen met een sterke spits die ballen vast kan houden. 'Wanneer heeft Ajax een aanspeelpunt gehad dan? Dat je dacht: zo, dat is een aanspeelpunt?', luidt de reactie van de hoofdrtrainer, die als hem wordt gevraagd naar jonge, veelbelovende spitsen in de opleiding uitkomt bij Adham El Idrissi. 'El Idrissi is een Suárez-typetje, dat is wel leuk. Een heel harde werker met toch wel veel techniek.'

Jonge aanvallers die dit seizoen al veel speeltijd krijgen van De Boer zijn Anwar El Ghazi en Ricardo Kishna. Laatstgenoemde zat tegen FC Utrecht op de bank, Lasse Schöne mocht weer eens in de basis beginnen. Volgens de succescoach een logische keuze. 'FC Utrecht levert veel strijd, dan moet je gewoon ervaring op het veld hebben staan. Schöne heeft krediet opgebouwd door de afgelopen jaren. Bovendien is het met zijn vrije trappen en alles gevaarlijk. Als ik met Kishna en El Ghazi kan spelen, dan doe ik dat', verdedigt De Boer zijn opstellingsbeleid. Met Kishna lag de keuzeheer geregeld in de clinch, maar hem afschrijven doet De Boer niet. 'Helemaal niet. Ik denk dat het een heel groot talent is. Maar dat is het, het zijn allemaal talenten. We kunnen niet verwachten dat zij het veertig wedstrijden voor ons doen.'

Cruijff
Hoe dan ook is er dit seizoen veel kritiek op Ajax' veldspel, zelfs van Johan Cruijff. De Boer snapt het commentaar als geen ander, maar trekt het zich niet aan. 'Ik weet niet of ik gebaat ben bij de kritiek van Johan Cruijff. Maar jullie zeggen het en dat geef ik net zelf ook aan, dat het allemaal niet oogstrelend is dit seizoen. Ik heb er natuurlijk mee te maken, maar ik zie het niet als persoonlijke kritiek. Het is allemaal te weinig geweest dit seizoen, pover.'

Lees meer over:
Plaats reactie

ST +23081

Dat je zelfs na 4 titels op rij bij een heel groot gedeelte van onze fans je opgebouwde krediet kunt verspelen in 1 seizoen zegt meer over hoe jij gefaald hebt dan over je spelersmateriaal. De opstellingen deugde vrijwel nooit en spelers werden op de gekste posities gezet. Wissels waren vaak onbegrijpelijk en op een paar uitzonderingen na waren ze bijna altijd te laat of werkte ze averechts. De omgang met talenten als El Ghazi, Kishna en Denswil ging niet al te best. Denswil werd voor een appel en een ei naar Club Brugge verpatst en je slechtste speler uit je basis maak je aanvoerder. Je laat je aanvoerder nog een half jaar vastliggen en transfervrij vertrekken maar zet hem vervolgens op de bank.

06-04-2015 19:12

fanforeffer +4

Ajax faalt op taktiek,techniek en mentaliteit. en dat moet de coaches en spelers zich aantrekken. zonder allerlei slappe excuses.

06-04-2015 16:18

De_Realist +365

Wij spelen inderdaad helemaal geen voetbal met Schone en Sigthorsson, het lijkt nergens op.

06-04-2015 16:06

RoodWit +62

Hmmmwa dat weet ik niet, dat weet jij ook niet, in mijn optiek gaat het erom, met wat voor intentie ga je het veld in?

Ga je het veld in om te winnen, of ga je het veld in om niet te verliezen.

In mijn optiek lijkt het erop dat men het veld in stapt om niet te verliezen, schud die angst toch van je af. Klaassen moet naar voren en niet op 6, veel meer diepgang, Sinkgraven heeft diepgang, Fischer heeft diepgang.

Vaker en sneller de diepte zoeken, vaker en sneller willen en durven te scoren/schieten op goal.

Het veld opstappen, met de intentie om te winnen, ook al word het dan 5-3, winnen zul je, want wij zijn Ajax en dat moeten wij uitstralen, de tijd dat de tegenstanders in hun broek poepen voordat ze de Arena/ Meer opstappen is al voorbij, word eens tijd dat wij die branie weer terug pakken, hier valt niets te halen.

Word moe van dat slappe hap gedoe.

06-04-2015 16:37

De_Realist +365

Sigthorsson - 5 goals, 3 assists in 993 speelminuten
Milik - 11 goals, 4 assists in 1233 speelminuten

Sigthorsson - 124 min nodig om direct bij een doelpunt betrokken te zijn
Milik - 82.2 min nodig om direct bij een doelpunt betrokken te zijn

Schone - 7 goals, 8 assists in 2113 speelminuten
Kishna - 5 goals, 4 assists in 1213 speelminuten

Schone - 148 min nodig om direct bij een doelpunt betrokken te zijn
Kishna - 134 min nodig om direct bij een doelpunt betrokken te zijn



Hoezo weinig verschil? Het verschil tussen Sig en Milik om betrokken bij een goal te zijn is 42 minuten! Dat is bijna de helft van een wedstrijd die Sigthorsson meer nodig heeft dan Milik om van waarde te zijn. In het geval van Kishna heeft Schone 14 minuten meer nodig om bij een doelpunt betrokken te zijn. 14 minuten is bijna een zesde van een wedstrijd, dat noem ik niet weinig verschil.

Kishna - Milik - El Ghazi

Sinkgraven - Bazoer/Serero - Klaassen/Bazoer

X - X - X - X

Cillessen

moeten gewoon altijd beginnen mits fit, en zo niet dan zet je snelle en frisse talenten er bij, maar met Schone and Sigthorsson blijft Frank verkeerde keuzes maken

06-04-2015 19:04

ST +23081

De tactisch zwakste coach die zoveel titels met Ajax heeft gewonnen. Ik hoop heel erg op een andere trainer volgend seizoen. Ik kan Frank echt niet meer serieus nemen na al zijn falende tactieken, belachelijke wissels en rare verhalen. Helemaal klaar mee. Ik ben benieuwd hoe Van den Brom het met deze groep zal doen.

06-04-2015 15:22

Milan93 +3

Precies. Hoe blij we waren met de 4 titels en Frank de Boer hoe snel we het allemaal weer vergeten.

Wij verwachten van dit team gewoon te veel. Dat Ajax in het rijtje staat met Dordrecht qua Doelpogingen heeft toch echt met de selectie te maken.

Onder Frank de boer wonnen voorheen wedstrijden nog met 4-0 of 5-0 .. dus dat frank alleen verdedigend wil spelen is niet waar.

Laat hem zijn ervaren spelers kunnen halen en laten we het volgend seizoen afwachten inplaats van Frank de Boer af te schrijven.

En dat hij op TV niet het antwoord geeft die wij graag willen horen is vrij logisch. Hij kan moeilijk op TV gaan zeggen dat de selectie niet goed genoeg is of wat dan ook.

06-04-2015 16:39

DerOpenDerOver +14

Zou het misschien ook een optie zijn om de heren van het TH eens een beetje doorelkaar te husselen.

Bijv.;
Bergkamp en stam omwisselen.
Spijkerman naar de scouting.
Zoiets.
Dat kan wel eens voor de nodige frisse wind zorgen, waar we nu volgens mij behoefte aan hebben.

06-04-2015 16:54

De_Realist +365

Het is toch ook een taak van de coach om aan te geven welke spelers hij er bij wilt hebben waarvan hij denkt dat deze het team kunnen versterken, dan gaat Overmars kijken of het haalbaar is.

06-04-2015 18:51

Wayout +2

Tegenstoot natuurlijk . Kut phone maakt er tegenstroom van! Pff

06-04-2015 15:10

Wayout +2

Je kan lullen hoe je wilt. Maar je moet je nooit blindstaren op 1 systeem . Vooral als je als team onder druk van de tegenstander staat moet je ook via een snelle tegenstroom kunnnen scoren. En voor het zgn Ajax spelletje de filosofie om op de helft van de tegenstander dominant te spelen missen we kwaliteit. Kan je wel dat ene systeem blijven vasthouden maar dat is dom en je haalt geen succes. Er wordt niet gespeeld naar de mogelijkheden. Met deze selectie is het onmogelijk volgens de Ajax filosofie te spelen. Het heeft geen verrassing meer wordt saai en je bezorgt de tegenstander een heel gemakkelijk middagje . Het id gewoon kortzichtig en dom van de Boer.

06-04-2015 15:08

fanforeffer +4

ik vind het zo;n slap gelul van de Boer .:de tegenstander graaft zich in en dan moeten wij in een laag tempo spelen !! GVD wij zijn ajax onze spelers verdienen klappen meer geld als de rest van de eredivisie,Wij zijn Ajax dan ga je toch niet klagen dat veel mindere tegenstander het niet goed doet.
in plaats van langzaam spelen moet je snel en creatief spelen. en dat gezemel over verkeerde keuzes,geef de speler aan wat hij wel moet doen en anders wissel je hem. maar iedereen blijft maar staan hoevaak ze ook iets verkeerd doen,ze blijven staan.daarmee kweek je stinkende wonden.
en dat is wat wij nu zien, een slap inspiratieloos ajax. .. ik ben kwaad ,vreselijk kwaad.

06-04-2015 13:42

ibrahendriks +1

Siggy en Lasse opstellen, dat zijn grote fouten. Wat Zimling betreft, erkende hij dat hij ook mis zat. Eens was hij het niet met de kritiek op de spelopvatting, maar wel wat de uitvoering ervan betreft., ook hierbij spaarde hij zich zelf niet...

06-04-2015 13:10

Arim_ +0

Reactievoetbal is nog altijd beter te aanschouwen dan dit spel van Ajax.
Je kan wel de hele wedstrijd de controle hebben, maar behalve het gelukkige eigen doelpunt gisteren hebben we een bal op de lat gezien uit een vrije trap van Schone en dat was het dan. En ondanks je controle geef je het weer weg ook.
Wat heb je aan controle als je nauwelijks tot kansen weet te komen?
En dan dat idiote idealistische spiegelen aan Barcelona. Hallo Frank? Ben je wakker of aan het dromen? Bij Barca spelen de beste spelers en onder Rijkaard speelde ze nog gewoon met een 10 hoor. Die zijn daar pas vanaf gestapt omdat ze Messi hebben en Messi op 10 iets te link is, toen is er gekozen voor de extra zekerheid van een centrale verdedigende middenvelder, terwijl de voorhoede met Messi zo goed is dat ze zonder een vierde aanvaller ook nog altijd gevaarlijk zijn. Nou, wij hebben geen Messi. Dus die vergelijking gaat geheel mank. Ook kwa veldbezetting. Ajax is groot geworden met een 10 en een opbouwende centrale verdediger, niet dit voetbal waar soms totaal geen idee achter zit. De backs staan geregeld dieper dan Klaassen en Serero. Wat is het idee daarachter? Je slechtste spelers voor de goal van de tegenstander krijgen? En je enige scorende middenvelder vooral laten puin ruimen? Het is triest, ondermaats, niet om aan te gluren, er zit geen idee achter, je komt nauweijks tot kansen en je bent afhankelijk van een paar wat oudere buitenlandse gasten die het te vaak niet brengen en waarvan er twee al jaren regelmatig geblesseerd zijn en je dus niet een seizoen lang op aan kunt (Siggy, Boilesen). En als je daar dan komend seizoen weer op aan moet... Manmanman, dan wordt het volgend seizoen weer bagger.

06-04-2015 12:02

jollie18 +9911

Vergeet de kopbal van El Ghazi niet die net naast ging

06-04-2015 12:24

DeAjacied07 +0

Leuk dat hij El Idrissi!

06-04-2015 11:59

FUBAR +189

Alles begint met een speler die de boel aanjaagd. Toen Jantje nog bij Ajax speelde zag je dat heel goed. Die stuurde iedereen aan. Daarna nam Eriksen het stokje over en vulde dat op zijn eigen wijze in maar toen die weg ging was het over. Geen enkele speler meer op het veld die de lijnen uitzet. Klaassen kan dat worden maar dan moet hij niet een defensieve rol krijgen want daar komt zijn klasse gewoon totaal niet uit de verf.

06-04-2015 11:20

MaToVe +1

Het is eigenlijk allemaal begonnen sinds we zonder 10 zijn gaan spelen, maar met die belachelijke halven. Bij Ajax hoort een 10! In de eerste wedstrijd van Frank, tegen Milan, speelden we fabelachtig mooit voetbal, mede omdat we toen eindelijk weer eens met een 10 speelden. Helaas was dat de eerstvolgende wedstrijd alweer klaar en is er sindsdien nooit meer een 10 geweest bij ons.

06-04-2015 10:25

denke +16

Schone moet naar het centrum, heeft voldoende techniek en diepgang om een aanval op te zetten of een bal op maat voor een ander. Op rechts heeft hij het mijn inziens niet verkeerd gedaan maar kwaliteiten liggen elders. Waar zijn de passes gebleven zoals Frank destijds deed vanuit de verdediging op de stropdas over 30 meter

06-04-2015 10:23

WinstonWeed +2

Het centrum? Het centrum van wat? De verdediging? Of naar het winkelcentrum?

06-04-2015 11:57

jerry078 +0

het centrum van kopenhagen,zo ver mogelijk uit Amsterdam iig.

06-04-2015 16:26

Rayno95 +0

Geen reactievoetbal, maar iets wat vaak nog slechter is dan vrouwenvoetbal. ..
En dan is dat dan nog soms op een andere manier leuk om naar te kijken. :p

06-04-2015 09:28

@Maar7en +1580

Vond de kritische vragen van Mulder en Adriaanse goed en denk ja daar gaat het om bij Ajax. Schud die De Boer maar eens wakker. Helaas de antwoorden van De Boer geven echter aan dat hij niet door heeft hoe erg het veldspel is en wat ie kan doen om het te verbeteren..
Zou Co Adriaanse misschien nog zin hebben om een comeback te maken? Die kan Ajax goed gebruiken.. met De Boer zie ik het niet gebeuren het echte Ajax spel.

06-04-2015 08:16

ajaxmening +2

Ha die Co is al jaren daar geweest zonder enige invloed, een beetje stress en hij blijft thuis commentaar op andere geven net als die dementen dwaas naast hem, dat gelul over PSV vergeten is hij al dat die ook 10x met 1goal verschil wonnen, of scoorde met veel geluk in de 94e minuut, die kerel praat om het heertje te zijn zonder inhoud, de Boer gaf prima antwoord zag de pijn punten en heeft gelijk als het dit seizoen beschrijft , tja een keer geen kampioen laat heel wat mensen snel van gedachten veranderen de zelfde die nog hard liepen te juichen bij zijn contract verlenging, of denken we met een andere trainer en een boot nieuwe spelers de juiste koers wel op te gaan.

06-04-2015 11:27

DerOpenDerOver +14

Dat ligt eraan, welke trainer en welke spelers.
Nooit je oude schoenen weggooien voordat je nieuwe hebt.

06-04-2015 16:34

afct +8975

Ik ben het met iedereen eens dat het al een aantal jaar niet om aan te zien is. Maar dit jaar hebben we ook wel pech gehad met blessures en op het winter trainingskamp zijn er enorme fouten gemaakt door veel te hard te trainen.
Ik denk dat we op een paar posities in de basis na vooral een te jonge en smalle selectie hebben.
Als iedereen fit is kunnen we toch een best leuke basis opstellen.
Laat boilessen is een jaar fit zijn en dan kijken wat die kan. Fisher erbij.

06-04-2015 08:02

blava +2

Momenteel speelt Ajax helemaal geen systeem. Een beetje wezenloos heen en weer geschuif zonder einddoel. Het voorkomen van balverlies in de eerste en tweede fase(!) heeft de hoogste prioriteit??? Wat een onzin. Voetbal moet gebaseerd op snelheid, creativiteit en eigen initiatief. We spelen moment voetbal vergelijkbarbaar met ploegen uit Sovjet Unie in 1975. Het definitief vervangen van Schone, Serero en Siggy is onontkoombaar. Van Rhijn, Viergever en Boilesen zijn twijfelgevallen.Dat zijn zes spelers die gisteren in de basis stonden.

Serero speelt alweer 3 jaar bij Ajax maar oogt nog steed as een c-junior. Met drie jaar intensieve krachttraining zou hij er al heel anders uitgezien hebben. Siggy en Schone zijn veel te passief. Tip: Gisteren keek ik 20 miuten naar Sevilla-Bilbao. Die spitsen liepen zich bijna dood om maar pressie te zetten op de verdediging. En dat is slechts een willekeurige wedstrijd uit de Spaanse competitie. Niet dat slakketempo van Schone en Siggy. Als je dat al niet kan opbrengen dan hoor je niet in Ajax 1 thuis. Ajax onwaardig.

06-04-2015 07:43

Harrie Nak +4

Net alsof het allemaal iets van dit seizoen is. Het is al seizoenen lang niet om aan te gluren!

06-04-2015 07:40

Bobo het Konijn +0

Met een enkele uitzondering maar het is ook dat Ajax ieder jaar steeds iets zwakker wordt. Ik geloof dat ik de allerleukste wedstrijd Milan uit vond, de eerste wedstrijd onder de Boer.

Ik lees vaak over filosofie als het over Ajax gaat maar ik als ik de Boer gisteren hoor wordt weer Barcelona erbij gehaald. Dat is het ideaal. Dat is heel iets anders dan het voetbal waar Ajax groot mee geworden is. De 10, doorschuivende verdedigers, druk zetten, de buitenspelers. Nu lijkt het wel of controle en balbezit het doel is geworden a la Barcelona maar dan zonder Messi. En Barcelona vond ik ook niet altijd even leuk om naar te kijken, dat tiki taka op niets af.

Vond het wel klasse dat de Boer daar zat, allemaal rot vragen over zich heen liet komen en wat je ook zag, hij weet ook precies wanneer hij zijn mond moet houden. Zoals over Cruijff. En hij nam verantwoordelijkheid (aankopen, spel) waar het moest ook dat vond ik sterk. Want hij is wel de man die Ajax na jaren van droogte er bovenop geholpen heeft met de titels (en het jaar met Twente was mooi!) en daarmee Ajax ook financieel in het zadel heeft geholpen. Alle respect voor Frank, maar dit voetbal dat kan niet.

06-04-2015 09:28

Vak M +0

Eerste wedstrijd uur was met een perfecte selectie. Nu iedere wedstrijd A1 excuus....

06-04-2015 10:22

ABBA +0

Het is al een heel jaar slecht niet om aan te zien
Hoop dat er een paar spelers verdwijnen en een paar nieuwe kopen frisse wind zult ja niks

06-04-2015 07:24

johnd +6

Dus, omdat PSV reactie-voetbal speelt, scoren ze 15 keer meer. Ik vond het echt walgelijk hoe neerbuigend "onze" trainer deed over een PSV dat op het moment gewoon constanter is.

PSV-voetbal is ook niet mijn ding, maar liever het voetbal dat PSV nu speelt dan het voetbal dat Ajax nu speelt.

06-04-2015 03:24

..::Rootje::.. +676 moderator

Hoe de fuck neerbuigend dan?? Hij gaf toch toe dat PSV het meest constante is en terecht kampioen wordt?
Hij hoeft ze niet de hemel in te prijzen hoor.
Hij heeft meer dan genoeg gezegd.

Verder vind ik dat Ajax helemaal geen reactie-voetbal moet gaan spelen.
Gaat compleet tegen het Ajax-filosofie in.
Barcelona gaat toch ook niet opeens a la Real Madrid spelen als het niet loopt.
Doe ff normaal jullie.
We hebben gewoon de spelers niet voor om het tiki-taka voetbal te spelen. Of die worden niet opgesteld en worden niet samen gesmeed tot een volwaardig elftal over een aantal wedstrijden.
Als Frank nou eens de juiste poppetjes op de juiste plek zet en gewoon een aantal wedstrijden laat staan, en de juiste wissels hanteert, plus voor de juiste aankopen zorgt, dan zal het wel weer lopen.
Ajax mag echt nooit reactievoetbal spelen hoor, die dag bega ik echt een moord!

06-04-2015 04:38

Ajax27 +19212

Hij benadrukte wel degelijk een aantal keren dat PSV heel erg countervoetbal speelde, en Mulder corrigeerde hem daar zeker terecht op.

PSV speelt het dit jaar veel vaker dan andere jaren gewoon goed voetballend uit, zkr als je bekijkt hoe de bal rondgaat vanaf het middenveld.

06-04-2015 11:14

Bobo het Konijn +0

Hmmm, PSV heeft een aantal toppers maar echt onder de indruk ben ik ook niet van het spel van PSV van wat ik dit jaar gezien heb. Eerlijk gezegd, Feyenoord was de sterkste en de best voetballende ploeg in alle onderling confrontaties van de top 3.

06-04-2015 11:17

Mokummerdam +3

Nu ik Frank heb gezien bij studio voetbal, weet ik nu wel heel zeker dat Ajax volgend seizoen niet veel beter zal gaan voetballen.
Hij geeft gewoon zelf toe, dat hij bang is om de bal te verliezen, om daarom geen risico's in zijn spel te hebben. Elke keer als Mulder of Adriaanse hem iets vroegen, Lulde Frank gewoon er omheen.
Wat me trouwens ook opviel, is dat hij niet in je ogen kijkt als hij tegen je praat.

En dan ook je er niets van aantrekken als een persoon als Cruijff kritiek levert op je spel. Frank AUB, doe het voor Ajax. Onze aller Ajax. Vertrek na dit seizoen.

06-04-2015 00:23

Eriksen10 +4793

Als je niemand in de (A-) opleiding rond hebt lopen voor de spitspositie, noem dan ook niemand. Noem Menig geen Kluivert en El Idrissi geen Suarez. Die twee gasten zullen dat niveau nooit gaan benaderen. Frank, je lult uit je nek.

05-04-2015 23:49

MosesD +14687

Haha nu noemt ie weer El Idrissi. Vorige keer bij Studio Voetbal was Menig de nieuwe Kluivert. Werderom geen sterk optreden van Frank. Hij straalt ook een beetje uit dat ie het allemaal niet meer weet. Hij kijkt nogal verbaasd om zich heen.
Frank, hou de eer aan je zelf alsjeblieft.

05-04-2015 23:44

Hoi. +0

Waarom staat die trollenkop achter de boer en co?

05-04-2015 23:43

Rayno95 +0

Onder Jol was het voetbal beter, al kwam dat vooral door Suarez.

05-04-2015 23:42

JoodTotMijnDood +2

Ja en wat voor soort voetbal spelen wij dan Frank? Zo vaak breed proberen te spelen totdat de tegenstander zelf besluit om van het veld te stappen? Ik weet het niet hoor.

05-04-2015 23:40

Minsc +1520

Je kan wel snel naar voren willen spelen, niet dat we dat ooit doen, maar dan ga je toch niet met Serero centraal op het middenveld spelen? Dan weet je van te voren toch al dat het geen succes gaat worden? Had dan bijvoorbeeld Ziyech aangetrokken.

05-04-2015 23:40

Vak M +0

Zyech, luuk de Jong, dost, allemaal niet goed genoeg of sjaak swart verdient dan niets aan zijn talenten

06-04-2015 10:20

Mokum_32 +1

Vond de term van mulder wel mooi en passend. Ajax speelt reactieloos voetbal.

05-04-2015 23:37

Rayno95 +0

Geef mij maar reactievoetbal hoor, alles beter dan dit baggervoetbal!

05-04-2015 23:34
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.