Fledderus mist Ajax op KNVB-boot

door Sjoerd Valkering 64

Fledderus mist Ajax op KNVB-boot

door Sjoerd Valkering 64

Laatst geüpdatet

HOOPT OP AJACIED MET BALLEN - Roda JC-aanvoerder Mark-Jan Fledderus baalt ervan dat er geen Ajacied op de KNVB-boot tijdens de Gay Pride aanwezig zal zijn. Hij heeft zich aangemeld, maar van Ajax heeft zich nog niemand aangemeld. Ajax en Roda JC spelen vrijdag tegen elkaar en zijn daardoor de enige clubs die dit weekend deel kunnen nemen. 'Ik heb begrepen dat er geen speler van Ajax komt. Dat snap ik niet zo goed', zegt Fledderus in Spits. 'Ik heb geen zin om een uithangbord te zijn.'

De voetballer gaat niet op mannenjacht tijdens de tocht. 'Ik heb een vriendin. Een coming out op die boot hoef je van mij niet te verwachten.'

Lees meer over:
Plaats reactie

vakMforever +294

Wat heeft Ajax te zoeken op een boot met homo's? Volgende keer willen ze dat Ajax spelers gaan spoorzoeken met een stel pedofielen bij de padvinderij....rot toch op man!

01-08-2013 09:18

Hart4Ajax +10

Ik zou zeggen de boot vol laden met veels te lekkere lesbische vrouwen in een Ajax shirt

01-08-2013 07:42

Hart4Ajax +10

Ik zou zeggen de boot vol laden met veels te lekkere lesbische vrouwen in een Ajax shirt

01-08-2013 07:32

AlexIbarra +19287

Laten we namens ons aller Ajax Poulsen410 op een boot neerzetten.

Kunnen onze spelers zich op het voetbal richten...

01-08-2013 02:36

Jantjeajax +2

Als of het een verplichting is tussen die gekken te staan

Ik wil best iemand respecteren dat hij homo is
Maar ga niet verlangen van mij dat als iemand in een rose pak wat er niet uit ziet
Een bak met ****** herrie op zet en vervolgens gaat lopen eisen dat hij geaccepteerd moet worden
Dat ik dat ook ga doen

Vind het daarom ook een wijs besluit dat ajax daar niet heen gaat
Niks te zoeken daar heeft niks met voetbal ,Ajax of homo acceptatie te maken

01-08-2013 00:42

Fresh +17

Ik dacht dat het een feestje was. Heb ik het al die jaren niet begrepen. Wat eisen ze?

01-08-2013 10:35

Jantjeajax +2

Respect dat brullen ze om de 5 minuten
Als er weer iemand voor de camera komt
Beginnen ze weer te zeuren over acceptatie
En dat iedereen moet laten zien dat je uit de kast moet komen

Let maar is op

01-08-2013 12:27

Fredschuit1 +1536

houden zo. elk jaar dat gejank dat er ajacieden naar toe moeten gaan en in vredesnaam waarom? wie heeft daar baat bij. Als ik Ajax speler was had ik er van me levensdagen niet op gestaan.

31-07-2013 23:05

LANS +117

Volgens mij mag Fledderus " niet meedoen " : is dit weekend geschorst !

31-07-2013 19:20

highlow +0

Het is dus wel duidelijk dat veel supporters niet weten waarom een G ay Pride en een Canal Parade nodig zijn.

Namelijk exact de vele reacties, zoals die hieronder staan beschreven. Vooroordelen, discriminerende opmerkingen, haatdragende taal. Kortom, lekkere gedachten allemaal.

Vinden jullie het dan gek dat geen enkele actieve profvoetballer ervoor uit durft te komen dat-ie homo is? En ja, ook bij Ajax voetballen homo's. Het zal als een verrassing klinken, maar het is wel zo. Durven ze uit de kast te komen? Nee, omdat er van die stompzinnige haatdragende idioten rondlopen, zoals bij al deze reaguurders.

Er zijn op dit moment in de hele wereld welgeteld twee (!) profvoetballers die uit de kast zijn. Anton Hysen, die in de Zweedse derde divisie speelt en Robbie Rogers. Hij kwam eerder dit jaar uit de kast en hing meteen zijn voetbalkicksen aan de wilgen. In mei tekende hij alsnog bij LA Galaxy. Plus, hij speelt in het nationale team van Amerika.

Homoseksualiteit is geen keuze. Supporter worden wel.
Het is jammer dat er zoveel onverdraagzaamheid is onder supporters onderling, maar vooral ten aanzien van homo's.

Zo'n Canal Parade is enerzijds om te laten zien dat homo-emancipatie in ons land nog een wassen neus is, maar vooral om homo's in andere landen in de wereld een hart onder de riem te steken.

https://www.facebook.com/StrijdersVoorDeLiefde

31-07-2013 18:36

RicoChet +0

WTF DOET DIT HIER HET GAAT TOCH OVER VOETBAL HIER EN NIET OF AJAX WEL OF NIET MEEDOET AAN *** SHIT ???

31-07-2013 17:11

Postmus +1185

Verplichten, puur om een boodschap te geven aan de gemeenschap. Er zijn nog teveel ras debielen in de wereld, zo ook onder de Ajax fans.

31-07-2013 17:09

Fresh +17

Mee eens.
Het lijkt erop dat Ajax een beetje homo-bang is. Een paar jaar terug durfde ook al niemand van Ajax het eerste exemplaar van het 'homo-voetballer' boek in ontvangst te nemen. Alsof de supporters zouden gaan denken dat Vertonghen homo is omdat hij een boek heeft aangenomen!?

31-07-2013 19:46

Darkbird +2502

Weetje, dat hoeft Fledderus toch niet te bepalen!

31-07-2013 16:26

OKP-AFCA +56

Ik vind het vreemd dat de Paus er niet is.

Donder toch op man, iedereen die maar kan zeiken over de afwezigheid van Ajax op die *** parade zal het niet laten he?

Homo's willen in hun eigen waarde gelaten worden, laat mensen die niet willen komen (het is niet eens bekend of het een kwestie van niet willen is m.b.t. Ajax) ook in hun waarde, als ze er willen/kunnen/moeten zijn, dan zijn ze er wel, zo niet, wat maakt het uit?

Alsof er 100% homo acceptatie komt als Ajax aanwezig is, 90% meer kans dat er alleen maar meer spot komt, tijdens wedstrijden etc.

Schijtziek word ik ervan, ik vind het prima hoor zo'n parade, 1x per jaar, maar ga andere niet 'veroordelen' of in vraag stellen omdat ze er niet bij zijn! Daar kan ik echt niet tegen.

En misschien een tip, beste Meneer Fledderus, u wilt geen uithangbord zijn? Laat je kop daar dan niet zien, heel die Parade is namelijk een groot uithangbord.

Er mist iets in de poll... 'Nee, iemand mag zelf bepalen of hij/zij aanwezig is!"

31-07-2013 16:24

Rasta +0

Dat komt omdat zij moeten trainen, seizoen gaat beginnen.

zucht.....

31-07-2013 15:38

OviMivO +1761

p.s.

heel de selectie hoort op een eigen bootje.

we hebben niet voor niets een roze tenue toch? :p

31-07-2013 14:57

joodtotmendood +0

Laat ik voorop stellen; ik ben 100% voor de emancipatie van homo's in Nederland en ik walg van mensen die openlijk anti-homo zijn..

Maar die Fledderus moet echt zijn mond houden.. Of een ajacied op zo'n boot stapt is een puur persoonlijke beslissing en Ajax heeft daar geen fuck mee te maken. Sterker nog; oordelen over het feit dat er geen ajacied op die boot wil staan is in essentie net zo erg als oordelen over het feit dat iemand anders geaard is.. en daar gaat die hele fucking parade toch over: acceptatie?!

Zo, dat lucht op.

31-07-2013 14:09

Poulsen410 +0

Weet je waar ik van walg van verkrachters, pedofielen, homo's, jongens van een jaar of 24 die meisjes van 16 zwanger ******, overspel ,sletten, temijers , oplichters en ga zo maar verder daar walg ik nou van zulke mensen ben ik liever kwijt dan rijk

31-07-2013 14:32

OviMivO +1761

leuk en aardig lijstje..

maar wat doet een homo verkeerd om tussen het lijstje van verkrachters en oplichters en al die andere vreemde praktijken te horen?

vind het beetje zieke geest, jou geest..

daarnaast is in veel gevallen van jongens van 24 en meisjes van 16 toch echt 2 partijen aanwezig, tuurlijk is het niet goed laat dat duidelijk zijn, maar een 16jarige kan best bedenken dat je van seks zonder voorbehoudsmiddelen zwanger kan raken..

31-07-2013 14:44

Poulsen410 +0

Voordat ik verder inhoudelijk reageer wil ik eerst weten waarom jij mijn geest "ziek" vind?

31-07-2013 15:06

AFCAMM +11374

En wat vind je van fascisten? Je past zelf prima in zo'n rijtje.
Laat je nakijken gast. Of help de evolutie een handje.

31-07-2013 15:18

Poulsen410 +0

Als.jij zulke dingen goed praat dan ben jij vast ook son smeerlap

31-07-2013 15:21

AFCAMM +11374

Nee hoor. Maar ik heb, in tegenstelling tot jou, wel de hersencapaciteit om een verschil te kunnen zien tussen mensen die van hetzelfde geslacht houden en mensen die (kinderen) verkrachten etc.
Dat jij dat niet kunt zegt alles over jou en niets over mij. Zoals ik al zei, laat je zelf nakijken.

Als je wilt weten waarom homoseksuelen vinden dat ze zo'n evenement nodig hebben, hoef je alleen maar in de spiegel te kijken en naar andere in het wild levende primaten.

31-07-2013 15:40

Poulsen410 +0

Hoop dat jij ooit in zon situatie terecht komt dan piep je wel anders binkie

31-07-2013 16:00

AFCAMM +11374

"Zo'n situatie"
Wat voor situatie? Dat ik in de buurt van een homoseksueel ben? Jeetje, dat zou erg zijn.

31-07-2013 16:36

Poulsen410 +0

Haalde meerdere dingen aan mocht jij ooit opgelicht worden of dst je dochter achter de ramen staat gaan we zien of je dan nog zo praat

31-07-2013 16:42

OKP-AFCA +56

Het ging over het feit dat je walgt van homo's, die zijn niet fout omdat ze homo zijn, dus nou moet je niet gaan doen alsof we je afrekenen op die andere dingen die je in je rijtje noemt.

Een homofiele verkrachter, homofiele dief of homofiele moordenaar heb ik ook een hekel aan maar niet omdat ze homo zijn.

31-07-2013 16:51

Poulsen410 +0

Dat jij ze wel geweldig vind mag toch gewoon, vind het alleen jammer dat je hier nooit kritisch mag zijn want dan word je meteen.uitgemaakt voor "fascist" en word je aangezien als stenengooier naar homo's

31-07-2013 17:08

OKP-AFCA +56

Waar wordt er gezegt dat je ze geweldig moet vinden!?

Waar staat dat ik ze geweldig vind!?

Ze zien niet meer of minder als ieder ander mens, er zijn er bij die ik net zo achterlijk vind als jij maar er zijn er ook waar ik geen problemen mee heb.

En walgen van een persoon of hetgeen wat deze persoon is valt niet onder kritisch zijn. Van homo's walgen is gewoon puur beledigend en slaat nergens op.

Je reacties hier lezend... je bent echt een simpele debiel, je zou niet misstaan in de middeleeuwen waar iedereen zo dacht.

31-07-2013 18:46

Poulsen410 +0

Lekker boeie, ben al wat blij dat ik met familie, maten etc op 1 lijn zit zulke gasten worden simpelweg niet geaccepteertd in ons cultuur heeft niks met middeleeuws te maken

31-07-2013 18:50

AFCAMM +11374

Je kunt nu wel gaan zeggen dat je het niet met elkaar vergelijkt, maar door het in een rijtje te plaatsen doe je dat wel. Makkelijk zat. Jij vergelijkt in dat rijtje homoseksuelen met pedofielen, oplichters etc.
Wat 'mijn dochter' daarmee te maken heeft weet ik niet. Waarom jij überhaupt in dergelijke scenario's denkt weet ik ook niet. Kennelijk is je iets engs overkomen waardoor je dat soort dingen verzint. Maar dat heeft helemaal niets met homoseksuelen te maken.

Je kwakt hier simpelweg haatzaaiende teksten neer en zegt o.a dat ze gelokt moeten worden, zoals in Rusland, om vervolgens te doen alsof je het toch niet allemaal zo bedoelt. Dan spoor je gewoon niet.

Ik zou mijn kinderen beschermen tegen figuren als jij. Niet tegen homoseksuelen.

31-07-2013 17:58

Poulsen410 +0

Wat moet ik verzinnen dan? Ik zeg alleen als wanneer jij in bepaalde situaties terecht kom waar ik van walg dat rijtje van mij weet je wel? Dat je dan wel anders lult en volgens mij was jij ook degene die mij voor fascist uitmaakte en hoe bedoel je je moet nou niet gaan doen alsof je het anders bedoelde wat praat je poep goser het is toch mijn mening erover net als dat jij een mening heb dies gek om nog maar te zwijgen over je laatate opmerking ik doe kinderen geen kwaad idioot

31-07-2013 18:12

AFCAMM +11374

1. Je verzint scenario's waarin mijn dochter -die ik niet heb- achter het raam zou staan. Bovendien verzin je dat iemand anders de boel opstookt. Moest je zelf niet lachen? Jij, die roept dat homoseksuelen gelokt moeten worden zoals in Rusland, waar ze vervolgens in elkaar gemept of bedreigd worden, zegt dat iemand anders de boel opstookt? Alsjeblieft zeg.

2. Je bent met je homohaat niks anders dan fascisten.

3. Je beweert dat je ze niet gelijk stelt aan elkaar. Door ze in een rijtje te plaatsen doe je dat wel. Als ik Hitler, Mussolini, Stalin etc. in een rijtje zet en dan jou... Dan zou je je ook aangesproken voelen en vergeleken met de anderen.

4. Ja. Je hebt een mening. En dat mag. Zoals ****'s ook een mening hebben. Een domme en gevaarlijke mening.

31-07-2013 18:23

Poulsen410 +0

Doe je ook want je noemt me een fascist en dat waren hun ook en homo's mogen ook een mening hebben heb nergens gezegt dat ze dat niet mogen en nogmaals ik persoonlijk heb er niks mee zal ook heus niet de enige zijn maar dat je daarna zegt ze zouden de kinderen moeten beschermen tegen jou gaat me.pet te boven dat snap ik dan weer niet zo goed

31-07-2013 18:33

AFCAMM +11374

Ik zou mijn kinderen beschermen tegen mensen met gevaarlijke ideeën. Jij zegt hier dat ze hier dezelfde behandeling moeten krijgen als in Rusland. Dat is een gevaarlijk idee en daarom zou ik mijn kinderen ook tegen jou beschermen, opdat ze er niet mee in aanraking komen.

Wat bedoel je precies met 'doe je ook'? Dat ik je in dat rijtje plaats? Dan geef je dus toe dat je wel degelijk die vergelijking maakt door ze ook in een rijtje te plaatsen met daadwerkelijk gevaarlijke mensen.

Je hoeft echt niet feestvierend op de brug te staan als de homoseksuelen voorbij komen. Maar oproepen tot geweld is het andere uiterste. Je walgt van mensen omdat ze gevoelens hebben voor mensen van hetzelfde geslacht; omdat ze zijn zoals ze geboren zijn. Zoals racisten en fascisten mensen haten omdat ze donker geboren zijn, een bepaalde religie aanhangen en meer van dat soort dingen (homohaat is ook ook geen onbekend fenomeen bij fascisten trouwens). Zie je de overeenkomst niet?

Oplichters zijn tuig. Pedoseksuelen zijn tuig. Verkrachters zijn tuig. Loverboys (en andere pooiers die meisjes dwingen) zijn tuig. Dat zijn mensen die daadwerkelijk iets fout doen of hebben gedaan. Crimineel tuig. Hoe passen mensen die geboren zijn met een andere seksualiteit in dat rijtje?

31-07-2013 19:02

Poulsen410 +0

Ja ik geef toe dat ik met bepaalde opmerkingen te ver ben gegaan en snap ook wel dat je denkt dat ik een "fascist" maar dat ben ik niet. Homo's zijn geen tuig wil er alleen niks van weten.

31-07-2013 19:12

10Sneijder10 +3042

Homo's willen dat homoseksualiteit als normaal word gezien, vervolgens organiseren ze elk jaar een feest om te laten zien dat ze homo zijn.
Hoe tegenstrijdig kan je zijn.

31-07-2013 13:45

dijkt04 +0

Een ieder, die aan die rariteitenparade deel neemt, heeft heel andere normen en waarden dan ikzelf. En ik hoop dat er van AJAX inderdaad niemand gaat. Voetballers moeten toch het goede voorbeeld geven? Dan moeten ze zeker niet tussen een stel gladiolen gaan staan... (Hoewel ik nu hoop, de bloementelers niet te beledigen...) t

31-07-2013 13:39

AFCAMM +11374

Meneer heeft geen zin om een uithangbord te zijn...
Wordt hij gedwongen om te gaan? Dan kan 'ie beter thuisblijven. Zoiets heeft alleen zin als je het zelf wilt, anders is het maar schijnheilig gedoe. Als een Ajacied wil gaan, moet 'ie dat ook vooral doen. Maar niet omdat Fledderus of iemand anders 'em dringend vraagt.

31-07-2013 13:04

Echte Ajacied +0

Heeft die Flederus niks beters te doen?

31-07-2013 13:04

Poulsen410 +0

Gewoon net als in Rusland de homo's 'lokken' moet je is zien hoe snel ze er dan mee kappe puntje bij paaltje ontkennen ze alles

31-07-2013 12:48

AFCAMM +11374

Ook een beetje last van door eigen onzekerheid ingegeven agressie? Belachelijke reactie.

31-07-2013 13:06

Poulsen410 +0

Nee, jij? Mag je vinden kerel

31-07-2013 13:11

KJJ +0

Grote voorstander van gelijke behandeling en acceptatie voor homo's, maar die krankzinnige parade draagt daar niet aan bij. Eerder het tegenovergestelde. En als de spelers die zelfde mening zijn toegedaan dan maken ze een juiste beslissing om niet te gaan.

31-07-2013 12:18

OviMivO +1761

ik snap niet zo goed waarom men zo moeilijk doet over de ***-parade.

het is mijn inziens heel niet bedoeld om direct acceptatie mee af te dwingen, maar meer een festival(begin van de parade was anders uiteraard)

persoonlijk vind ik t wel wat hebben, mensen zijn zo snel van ''ieeww bahh gatver blehh''

betekend niet dat een speler verplicht moet worden, toch zou het wel een goed signaal zijn van Ajax uit, maar dan vind ik het leuker als bijv. overmars en de boer daar op de bootjes mee varen :p

mensen gaan haten omdat ze homo zijn, das zo triest..

31-07-2013 14:50

RoodWit +62

Het is heel simpel, als je er heel wil gaan om wat voor reden dan ook, dan ga je.

Als je er niet heen wil gaan ook prima, nu lijkt deze Fledderus wel een moslim extremist in de Schilderswijk die even komt uitleggen wat wij Nederlanders aan moeten trekken qua klederdracht, te gek voor woorden natuurlijk.

31-07-2013 12:03

TOOL +3

Ik vind het ook maar vreemd. Niets tegen homo's maar waarom iemand verplichten om met zo een rariteitenkabinet mee te doen?

31-07-2013 11:41

Calvani +466

Precies! Wat een onzin. Dan moet je ook verplicht naar carnaval. Of het Ridderfestival of de TT-nacht of...

31-07-2013 12:52

De_Meer +1

Sodemieter een end op met die *** botenparade en dat het zogenaamd immoreel is als er geen Ajax spelers op een boot mee varen en meedoen. Mogen mensen dat even voor zichzelf bepalen of hoe zit dat? Leven we hier in een vrij land of wordt er door de 'politiek correcte' gedragspolitie voor ons bepaald wat we wel of niet moeten zeggen, doen en waar we wel of niet in onze vrije tijd naar toe moeten?

31-07-2013 11:39

JesusZoonVanGod +5859

Klopt, ik erger me er ook altijd aan wanneer mensen gepusht worden om aan iets mee te doen omdat dit maatschappelijk 'wenselijk' zou zijn. Iedereen mag zelf bepalen of hij of zij aan zoiets mee wil doen, mensen moeten uit vrije wil mee doen.

Daarnaast heb ik niets tegen die botenparade, maar ik vind het wel een beetje gek. Homo's willen hetzelfde behandeld worden als anderen, maar toch willen ze dan een dag zo ongelofelijk overdreven in de aandacht staan. Ik geloof heel goed dat zoiets averechts werkt, het is allemaal een beetje teveel van het goede.

31-07-2013 11:58

RobertoStrife +2

De poll is incompleet, ik vind dat Ajax niemand hoeft te sturen, maar niet omdat het problemen oplevert, gewoon omdat het niks met voetbal te maken heeft.

31-07-2013 11:19

JesusZoonVanGod +5859

Ach, de KNVB probeert op deze manier de homo emancipatie in het voetbalwereldje te versnellen. Dit is mijns inziens niet de oplossing, het uitbundige en ultra overdreven optreden van veel deelnemers stoot alleen maar tegen de borst. De beste manier is mijns inziens om bijvoorbeeld binnen de club (vooral amateurvoetbal dan) het probleem bespreekbaar te maken.

31-07-2013 12:35

Sjaakvaak +26602

Inderdaad, ik wilde het ook al zeggen

31-07-2013 12:39

RicardoVanRhijn +0

Hij zegt het zelf al ''Ik heb geen zin om een uithangbord te zijn''. Ajax is dat namelijk jarenlang geweest meneer Fledderus, nu mag jij een keertje..

31-07-2013 11:12

geronimo +4

Waarom is die Fledderus de enige die dan aanwezig is van Roda?

31-07-2013 11:05

De_Realist +365

Iedereen moet zich natuurlijk kunnen uitten, hetero of homosexual, maar waarom verwachten dat Ajax spelers daar bij zijn? Of ze nou homo zijn of niet, dat moeten ze toch zelf weten?

Ik woon midden in het centrum maar ik ga er ook niet naartoe, parades zijn gewoon niet mijn ding, heb ik helemaal geen zin in.

31-07-2013 10:46

steefjuhhhh +0

Ik kan (nog steeds) niet de link van Ajax en Gaypride leggen..?! Wat heeft Ajax daar mee te maken, en waarom is dit hoofdnieuws?! Ik vind het maar raar .. ;p

31-07-2013 10:42

Rayno95 +0

Ik ook niet en het enigste wat er mee te maken heeft is dat het in Amsterdam is en Ajax natuurlijk een Amsterdamse club, maar ik vind het ook raar

31-07-2013 11:09

steefjuhhhh +0

Tja, erg gebeurt zoveel in ons stadje, dan kunnen ze maar blijven nagaan of er Ajacieden zijn.. Het is maar raar deze 'hype'..

31-07-2013 11:15

vdvaart8 +0

Snap wel dat iedereen een Ajax speler op die boot wil die weten in tegenstelling tot de andere clubs wel wat feestvieren is !!

Zonder Ajax speler geen feest blijkbaar .....

31-07-2013 10:38

l0l +4

Boeie, Mark rot op. Bepalen ze zelf wel of ze er bij of niet willen zijn. Vraag anders nog wat teamgenootjes van je.

31-07-2013 10:29

Toekomst1900 +2

Sinds wanneer ben je als prof voetballer van Ajax verplicht om naar een feestje in Amsterdam te gaan? Vorige week stond dit ook al in het AD. Het is voor iedereen te rustig bij Ajax, saai voor de pers, dan maar zeiken over het feit dat er (nog) geen speler naar de *** Parade gaat. Waar gaat het over!?!?

31-07-2013 10:28
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.