Farioli zet zich schrap voor laatste dagen transfermarkt: 'Volgt nu een laatste onrustige week'

door Bart Veenstra 106

Bron Ajax Life

Farioli zet zich schrap voor laatste dagen transfermarkt: 'Volgt nu een laatste onrustige week'

door Bart Veenstra 106

Bron Ajax Life

Laatst geüpdatet

Francesco Farioli bereidt zich voor op enkele onrustige dagen op de transfermarkt. Dat laat hij weten op de persconferentie voorafgaand aan het Europa League-duel met Galatasaray. Ajax is nog altijd op zoek naar een nieuwe rechtsback en een linksbuiten.

Tijdens transferperiodes gonst het van de geruchten en in zo'n periode is het aan een trainer om de spelers op het groepsproces te houden. 'Ik zal niet liegen: het is niet makkelijk', wordt de Italiaanse oefenmeester geciteerd door Ajax Life. 'Zeker bij een club als Ajax, waar we werken met veel jonge spelers die het goed doen. Dat trekt de aandacht van clubs. Dan komen er geruchten over interesse in die spelers.'

Een van de spelers die er goed mee om kan gaan, is de 'buurman' van Farioli tijdens de persconferentie, zo vertelt hij. 'Jorrel Hato is daarvan misschien wel het beste voorbeeld. Hij heeft bijna honderd wedstrijden in de hoofdmacht gespeeld. Jorrel denkt na over zijn toekomst, maar is ook gefocust op het hier en nu. Hij gaat daar heel professioneel mee om.'

Laatste week in winterse transferperiode: gaat Ajax zijn slag nog slaan?

In de afgelopen periode verkocht Ajax Devyne Rensch aan AS Roma, terwijl er ook enkele spelers werden verhuurd door de Amsterdamse club. 'Het vertrek van Devyne Rensch was het grootste dossier. Dat is afgerond. Het einde van de transferperiode is in zicht. Er volgt nu een laatste onrustige week. Op 4 februari zien we hoe de uiteindelijke selectie eruit ziet, maar mijn focus ligt op de spelers die er nu zijn', aldus Farioli, die ontkende onenigheid te hebben met technisch directeur Alex Kroes.

Eerder wist Ajax de selectie te versterken met Youri Regeer, die overkwam van FC Twente. 'Hij is een flexibele speler. Ik geloof dat hij het beste tot zijn recht komt als nummer acht, al kan hij ook op zes dingen brengen', zegt Farioli, die wederom de vraag krijgt of hij in Regeer ook een rechtsback ziet. 'Er mochten toch maar twee vragen per journalist worden gesteld?', beantwoordt hij de vraag met eek knipoog.

Een speler die mogelijk terugkeert bij Ajax is Carlos Forbs. Farioli lijkt tevreden te zijn als de Portugees terugkeert. 'Mijn mening over Carlos is helder. Ik was in het begin van het seizoen al erg tevreden over hem, omdat hij een speler is die zichzelf al had bewezen. Hij kan ons zeker helpen in de rest van het seizoen.'

Lees meer over:
Plaats reactie

SpartakAmsterdam +5514

Edvardsen van GAE? Tim van duyn zojuist op x

29-01-2025 23:10

NickOoms +2604

Zou toch beter zijn dan Forbs

29-01-2025 23:15

wijzijndebeste123 +161027

Wat zegt hij precies?

29-01-2025 23:21

supportajax +23

Als je die sahroui vanavond ziet spelen, had hij zeker niet misstaan zeg pfff wat een speler. Hadden we achteraf zeker moeten ophalen bij Heerenveen

29-01-2025 22:52

Steffenhagen +37201

Je hebt vier maanden de tijd om een linksbuiten te scouten en je maakt een lijstje met een naam erop . Dan moet je zeker weten dat je hem binnenhaalt. Dat was dus niet het geval ; hij bleek te duur . Dan raakt hij - moro- geblesseerd en dan weet je niet meer wat je moet doen . Dan roept je trainer : haal dan onze verhuurde en volstrekt incompetente linksbuiten die we verhuurd hebben maar terug , waarom hebben wij een TD en waarom hebben wij een scouting ? Totaal overbodig . Wat een Kutclub is Ajax geworden .

29-01-2025 22:34

wijzijndebeste123 +161027

Ik raak er ook super gefrustreerd van. Zoveel amateurisme en onkunde is ronduit walgelijk.

29-01-2025 23:04

appiehappie +2966

Forbs terug halen. Sorry hoor maar is gewoon een renpaard met minimaal voetballend vermogen.
Voegt niets toe.
Het zou mooi zijn als Tahirovic en v.d. Boomen elders hun "kunsten" gaan laten zien.
Is het echt waar dat DE Alex Kroes zich zo belachelijk gaat maken door te zinspelen om Carlo Forbs terug te halen. Als dat waar is, weet ik genoeg om een waarde oordeel te vellen over het voetbalverstand van meneer Alex Kroes.
Mijn waarde oordeel is dan: ONGESCHIKT !!!!!

29-01-2025 22:32

PJS +4985

Weet Kroes dat hij bij Ajax zit en niet meer bij AZ. Wanbeleid ten top. Geen zak halen en dan aankomen met Forbs.

29-01-2025 22:21

wim_wenderson +1411

Als de drommel Martha terug halen, kan op links voor en achter uit de voeten, vervolgens rechtsback maken er is vast wel een krabbelaar bij Ajax die dit nog niet eens zo een slecht idee zouden vinden! Ik krijg nachtmerries van dit amateuristische beleid!

29-01-2025 22:09

Henkjanklaas +20493

Ik heb voor de laatste maal een dringende oproep gedaan richting Alex Kroes om vervanging te halen voor Bergwijn en voor Rensch plus een stuk of drie goede huurlingen aan te trekken.
Dat hij met Forbs komt aanzetten is een belediging richting trainer en supporters. Juist nu Feye ook nog eens aangeschoten wild is bij Lille moeten we plek 2 grijpen. Kroes heeft nog een weekje maar ik vrees het ergste

29-01-2025 22:01

wijzijndebeste123 +161027

Forbs en Fosu-Mensah zullen t wel worden. Diep triest

29-01-2025 23:05

JoeBlow +8060

Nog even los van wat er in de komende dagen nog gaat gebeuren, maar het wordt deze zomer nog een hele klus met een behoorlijk lege portemonnee zodat je ook verkopen moet wachten voor je kan kopen.

Weg:

- Brobbey
- Hato
- Taylor
- Berghuis (twijfelachtig)
- Klaassen (twijfelachtig)
- Rugani (einde huur)

En wie weet komt er ook nog wel iemand voor Sutalo, staat er ook nog een 41e Klaas in het doel en zien Beuker / Kroes het volgens mij niet in Ramaj zitten.

En dan krijg je vervolgens nog een stel huurlingen terug die Ajax ook het liefste wil verkopen en met heel veel pech kun je ook een nieuwe trainer zoeken.

Dat wordt weer een leuke zomer.

29-01-2025 21:45

Spelverdeler +4571

Christopher Vivell is wellicht na deze window weer beschikbaar. Even net dat artikel van VI doorgelezen van 26 maart 2024 over de interesse van Ajax in Vivell. Even een leuke passage daaruit: ''Alex Kroes verklaarde kort na zijn start als algemeen directeur van Ajax dat hij aankomende transferzomer de verantwoordelijkheid op zich neemt, ondersteund door hoofdscout Kelvin de Lang, director of football Marijn Beuker en de technische mensen in het bestuur van Ajax. Maar na de transferperiode is Kroes van plan om een dealmaker aan te stellen bij Ajax.'' Intussen is Kroes gaan geloven zelf een goede dealmaker te kunnen zijn. Na deze window mag die toch wel inzien dat die deze kwaliteiten niet in huis heeft. Dus zet je grote ego opzij Alex en ga op zoek naar een echte TD!

29-01-2025 21:40

NouridolbergNeres34 +1850

Tevreden met Forbs, daar ga je al. Die jongen hoort helemaal niet thuis op een voetbalveld, die moet gewoon lekker de 100meter gaan rennen op de atletiekbaan.

Waarom Regeer een 9e middenvelder halen, die waarschijnlijk gewoon gaat banken en geen buitenspeler of back, prioriteiten liggen totaal verkeerd bij charlatan Kroes. Waardeloos gehandeld, Rensch verkopen en er niks voor terughalen.

29-01-2025 20:53

arufred +9560

Met Jonathans,Hadj Moussa,Hatenboer en Guzman had je 2 rechtbuitens en 2 creatieve middenvelders kunnen binnenhalen voor nog geen 8 miljoen euro.

29-01-2025 19:11

Koekie87 +20915

Kroes haalt liever bord op schoot spelers zoals Weghorst, Klaassen en Regeer!!! Al die andere jongens moet hij teveel moeite voor doen!!!

29-01-2025 19:19

Dutch Schaefer +6036

Arsenal biedt op watkins. Zie villa zomaar bij Brobbey uitkomen mocht dit doorgaan.

29-01-2025 18:52

wijzijndebeste123 +161027

Duran van Villa mogelijk maar SA dus zij zullen aanvallers nodig hebben. Maar laten we hopen dat Brobbey blijft. Onze TD zal namelijk een keeper als vervanger halen.

29-01-2025 19:03

Danielson +48762

Waarschijnlijker is dat er helemaal geen vervanger komt.

29-01-2025 19:42

wim_wenderson +1411

Een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid!

29-01-2025 22:12

Ajax4glory +3222

Ja op de laatste dag als ze ook bekend maken Ramaj en Akpom te hebben verhuurd en dan roept Kroes: "We gaan het doen met deze groep".

29-01-2025 20:34

DeMeervanweleer +7518

Wie-nou-wie controleert in het organogram van Ajax weet ik niet precies, maar dat onze technisch directeur niet bepaald goed voor de dag komt ziet blinde Maupie ook nog wel.
Ik denk dat hij op vele facetten van zijn vak tekort schiet. Naast het kennelijk ontbreken van een netwerk, ontbeert hij ook duidelijk qonderhandelingsvaardigheden en bovenal een goede kijk op voetbal. Dat laatste is nog het kwalijkste, anders valt de onevenwichtigheid bij het samenstellen van de selectie niet te verklaren.

29-01-2025 18:49

JoeBlow +8060

Kroes is zelfstandig TD maar zal akkoord nodig hebben van Geelen. Uiteraard zijn er financiële afspraken gemaakt met de RvC - maar die bemoeien zich in principe niet met individuele spelers als ze binnen de kaders passen.

29-01-2025 21:48

DeMeervanweleer +7518

Onvoldoende tegenmacht in mijn ogen dus.

29-01-2025 22:09

Ajacied33 +36362

Nou Farioli, echt schrap hoef je je niet te zetten. Ik vermoed dat er weinig gaat gebeuren. Misschien dat een parodie op een voetballer in de naam Forbs gaat komen, en Tahirovic of een Akpom voor verhuur. Laat ik voor mezelf spreken, markt mag van mij wel weer dicht, scheelt weer teleurstellingen

29-01-2025 17:24

AFCACruijff14 +158822

Ik merk dat ik een beetje klaar met deze transferperiode ben. Met het niks halen, met de naam Kroes, met de berichten hier op AS, gewoon klaar mee. Blij als alles weer dicht is en we gewoon weer alleen praten over de potjes.

Het valt allemaal reuze tegen ja. Maar goed, Ajax staat er financieel belabberd voor en we hebben een TD die gewoon niet zo heel goed is. Slechte combi. Je hoopt dan toch dat Kroes met een jonge, talentvolle linksbuiten komt of een creatieve middenvelder.

Dit seizoen mag van mij snel voorbij zijn, uiteraard wel met top 2. Ben vooral benieuwd daarna, of we weer dan wat centen hebben en of Farioli blijft en zo nee wie er dan komt. Ajax moet voor vermaak van Ajacieden staan en dat ontbreekt nu al 2,5 jaar.

29-01-2025 17:23

Danielson +48762

Ik heb me prima vermaakt bij wedstrijden tegen Besiktas, Tel Aviv, Feyenoord, PSV en laatst Heerenveen uit. Meer dan de twee jaar daarvoor in ieder geval.
Farioli roeit met de riemen die hij heeft en doet dat optimaal.

29-01-2025 19:45

Masterdamxxx +829

Ik heb ook commentaar over kroes, maar dit is eigenlijk onterecht want er is geen zak met goud meer in de arena. We moeten doseren en compenseren omdat het financieel gezien niet verantwoord is.

29-01-2025 16:57

BlueDuke +4408

Dat zal wel. Maar je geeft geld uit aan Regeer terwijl een vleugelaanvaller meer prioriteit heeft. En overschakelen naar Forbs had hij ook al eerder kunnen doen.

29-01-2025 17:13

Robbie78 +3691

Enerzijds eens; anderzijds met een zak met geld kan iedereen lekker winkelen. Ik verwacht in dit soort tijden juist inventiviteit en creativiteit van een TD. En dat betekent niet het beetje geld dat je hebt besteden aan spelers voor posities die al voldoende bezet zijn. Er zullen genoeg spelers zijn die bij de absolute topclubs buiten de boot vallen. Ga daar het gesprek mee aan en biedt ze een goed (ontwikkelings)plan (voorbeeld Onana). Er moeten in de uithoeken van deze wereld ook echt wel haalbare en betaalbare spelers zijn. Voorbeelden als Sanchez (D), Martinez, Trabelsi. En als je scouting niet op orde is daarvoor, dan geef je dat aan en kom je met een plan hoe dat te reorganiseren. Het enige wat we nu horen is: er is geen geld en de aankopen van mijn voorganger zijn zo k*t, die zijn niet te verkopen. In het boek 'schaarste' (Sendhil Mullainathan) wordt uitgelegd wat een gebrek aan bv. geld met iemand kan doen. Het zorgt o.a. voor blinde vlekken en beperkt het denkvermogen. Kroes lijkt het bewijs van deze theorie.

29-01-2025 17:31

MarcoB1971 +4725

Eens ik snap wel waar de frustratie vandaan komt al vind ik het niet terecht. Kroes had minder moeten praten. Hierdoor heeft hij bepaalde verwachtingen gecreëerd die niet haalbaar zijn. Echter hij kan desondanks weinig doen aan de situatie waarin we nu zitten. Als hij niet gepraat had dan denk ik had hij minder commentaar gehad. De laatste keer bij rondo vond ik hem wel goed

29-01-2025 17:54

arufred +9560

Het commentaar is wel terecht. Ik kan zo tal van spelers opnoemen die voor weinig waren op te halen. Maar als wel vaker vist Ajax de laatste jaten achter het net.

29-01-2025 18:54

Danielson +48762

Ajax vist niet eens. Kroes zit weliswaar aan de kant maar weigert z'n hengel in het water te gooien. Dan vang je dus nooit iets.

29-01-2025 19:46

arufred +9560

Danielson
Dat is zelfs beter uitgedrukt. 100% mee eens.

29-01-2025 20:48

JoeBlow +8060

Als je als TD alleen succesvol kan zijn als je een zak met goud onder je bureau hebt staan, ligt de lat wel heel erg laag.

De kunst is juist om spelers te vinden die gaan enorme bedragen kosten - zodat je ze kan ontwikkelen, opleiden en weer verkopen. Anders kunnen jij en ik het ook.

29-01-2025 21:51

FysioPat020 +25461

Wees gerust, in Kroes we trust.
Er komt niks meer. We moeten gvd iedere cent 2x omdraaien, onze Iskender Krüsü is nog te dom om een gat in de sneeuw te pissen en gaat een speler terughalen die hijzelf heeft weggestuurd. Het lijkt wel alsof we het armenhuis van Europa geworden zijn.

29-01-2025 16:51

ajaxfan83 +3110

Ik zou forbs ook hebben terug gehaald als een trainer de godganse dag loopt te mekkeren dat hij forbs terug wil hebben, en dat alleen om van dat gezeik af te komen , en dan krijgt farioli ook nog straks zn zin met vaginalidis of hoe die man ook het, nou en farioli is dan weer in zn nopjes hoor , een applausje voor kroes en co die farioli op zn wenken bediend

29-01-2025 18:09

arufred +9560

Gaat niet gebeuren.

29-01-2025 18:56

Lazell +16922

"als een trainer de godganse dag loopt te mekkeren dat hij forbs terug wil hebben" dikke duim?

29-01-2025 22:21

ajaxfan83 +3110

Ik weet niet of je dikke duimen heb, maar het is gewoon een feit dat farioli om forbs vraagt

29-01-2025 22:53

Robbie78 +3691

No worries Francesco, Alex z'n telefoon staat al vanaf afgelopen maandag uit.

29-01-2025 16:51

Tommyshelby +126183

Haal Forbs en Moro, en huur een lichtvoetig backje en het is alsnog een redelijke window geweest.

Maar ik zie het somber in. Het wordt hooguit Forbs en Fosu-Mensah.

29-01-2025 16:47

Cruijffthebest +13120

Forbs terug halen, mijn God zeg, wat een armoede.
Scouting kunnen we wel opdoeken, echt een brevet van onvermogen.
Nog steeds geen rechtsback, geen linksbuiten en geen creatieve aanvallende middenvelder.
Willen ze bij Ajax eigenlijk wel CL spelen volgend seizoen????

29-01-2025 16:38

Betuwe85 +19920

En een heel belangrijk weekend . Als je verliest zal het sentiment snel kunnen omkeren

29-01-2025 16:38

Ajacied33 +36362

Dan komt het goed uit dat je zondag een vrij grote wedstrijd speelt, dus Ajax zal wel gemotiveerd zijn en winnen. Met een Nec of Rkc uit voor de boeg zou ik me drukker gemaakt hebben

29-01-2025 16:48

Sjjsudj.J +1792

Ik zou maar weer rustig ademhalen signor, Alex die is lekker erwtensoep aan het maken bij oma Kroes. In de tijd die hij over houdt schrijft hij over Duitse zwendelaars.

29-01-2025 16:37

rafaelvandekaart +1726

Een paar uitgaande huur transfers wellicht (Akpom/Tahirovic) en Forbs zal wel terugkomen, verder verwacht ik niet echt meer wat

29-01-2025 16:17

Geus +4635

Zet je maar schrap voor niets...

29-01-2025 16:16

donkerblauw +2800

Zoals elke winter periode veel blablabla maar weinig echte transfers

29-01-2025 16:12

023Haarlem +3067

We kunnen net zo goed in winterslaap gaan.
Er komt niks meer, en er gaat niemand meer weg.
Slaap lekker.

29-01-2025 15:53

josajacied +3516

Als Utrecht niet wint bij een Zwolle in vorm en Ajax wint met steun van het publiek van Feyenoord. Dan hebben we plek 2 stevig in handen. Dat is waar het deze week voor mij om draait.

29-01-2025 15:51

Cosey2 +6599

Daarin sta je niet alleen, zelfs een gelijkspel tegen onze ‘vrienden’ is al prima!

29-01-2025 16:39

jeroenbosman1986! +181

Mensen houd er maar rekening mee dat er gewoon niemand gaat komen. Ik word hier doodziek van iedere keer te laat wat doen en dan word alles voor je neus weg gekaapt

29-01-2025 15:44

vandenhaas4 +14927

Deze situatie doet me denken aan de zomer van malle Sven. Hopen dat Ajax op het laatste moment nog toeslaat. Proberen iemand het voordeel van de twijfel te geven omdat je graag wil dat hij succesolvol is. Toen kwam er op het laatst nòg maar een middenvelder en nòg maar een linksback. Die extra middenvelder hebben we nu al...

29-01-2025 15:43

Cosey2 +6599

Toen hadden we een zomer waaronder twee spelers per week binnengehengeld werden, en iedereen maar jubelen hier.

29-01-2025 16:41

Sander31 +7289

Voorheen speelden jongens sls Hato wel langer bij Ajax

29-01-2025 15:35

Jaridebeste1 +6534

Voorheen was het ook iets leuker om bij Ajax te voetballen en of had Ajax het geld minder hard nodig.

29-01-2025 15:38

donkerblauw +2800

Zoals Justin Kluivert, Noah Lang, Sergino Dest enz bedoel je??? 😆

29-01-2025 16:14

Koekie87 +20915

Gebeurt helemaal niks meer, proberen ons blij te maken met een dooie mus, ja misschien dat ze Fosu-Mensah nog een contract aanbieden maar of je daar nou zo blij mee moet zijn!!!

29-01-2025 15:30

Goudhaantje89 +5284

Tresor !!!!!!!

29-01-2025 15:27

1Zlatan +4857

Even over Tresor, ik weet dat wij dat allemaal roepen maar is er ook maar 1 serieus bericht dat Ajax hier nu mee bezig is?

29-01-2025 15:25

Koekie87 +20915

Nee niet echt, heeft alleen een tijdje geleden zelf kenbaar gemaakt dat hij graag naar Ajax wil.

29-01-2025 15:28

MaxPower +2565

In de zomer wel toen probeerde Ajax hem nog te huren. Maar hij lijkt op dit moment weg te mogen bij Burnley en zelf graag naar Ajax te willen.

29-01-2025 15:31

Jarl1989 +4281

Als wij dit al weten zou Alex dit toch ook al moeten weten en gelijk werk van maken.

29-01-2025 16:10

MaxPower +2565

Misschien kost hij nog steeds teveel en /of is er teveel onzekerheid over zijn fitheid

29-01-2025 16:55

wijzijndebeste123 +161027

T kan nog steeds Alex.

Forbs (tis niet anders)
Tresor
Rechtsback

Dan heb je inkomend het nog voldoende gedaan.

29-01-2025 15:19

behangdelul +32006

Precies, zelfs nog, komt ie: We kiezen op de RB voor Gaaei en Alders en misschien zelfs TFM dus we halen geen RB. Prima, hebben we uitleg, mag je wat van vinden wie of wat er klaar voor is, maar dan is er een idee achter en wordt het uitgelegd.

Nu is het: we willen een RB, hier heb je wat namen, keuze 1 lukt niet en stilte...ja wtf....en nu?

29-01-2025 15:21

Artemio +30193

Bovenstaand lijstje is nog best ambitieus voor Kroes begrippen.

@wzdb
Hoe vond je de pantelic podcast?

29-01-2025 15:51

wijzijndebeste123 +161027

Ik vond t niet heel boeiend. Had op wat transfernieuws gehoopt.
2 interessante dingen:
1. Kroes heeft intern aangegeven dat hij het iets onderschat heeft.
2. Farioli die intern veel onenigheid heeft met Kroes en id zomer waarschijnlijk zal vertrekken.

29-01-2025 15:53

Artemio +30193

Ja, Bart gaf ook aan dat ze al met Moro bezig waren vanaf begin december. Dat wist ik dan niet, maar het verbaasde dan mij ook niet dat het zo lang heeft moeten duren.
De kritische houding van Bart Sanders vond ik wel te prijzen. De rest is vrij mild over de gang van zaken bij Ajax. Goed dat er een geluid is “ in de media” die niet op de hand van Kroes is.

29-01-2025 15:58

wijzijndebeste123 +161027

Precies dus Kroes is het in 6-7 weken niet gelukt om de Moro deal te closen. Daarnaast gaf Bart aan dat er wel gewoon geld is voor een linksbuiten.

29-01-2025 16:01

OwenStevenDalberg +27044

Met Tresor haal je een speler die op linksbuiten kan en als aanvallende middenvelder en hij is ook nog eens erg creatief. En die jongen wil dolgraag naar Ajax. Wat wil je nog meer. Schijnbaar is Kroes vooral een specialist in verhuren. Huren is blijkbaar een hele andere tak van de sport.

29-01-2025 18:02

MaxPower +2565

Als Kroes uiteindelijk nog Forbs en Trésor weet te halen en 1 overbodige speler voor een redelijk bedrag weet te verkopen (Akpom)dan ben ik redelijk tevreden. Regeer moet voorlopig gewoon op rechtsback, FF een half jaartje en dan naar middenveld. Alders af en toe laten spelen om hem klaar te stomen voor volgend seizoen.

29-01-2025 15:19

afca1985 +20799

Forbs komt kennelijk terug, oke totaal geen fan van hem, maar als we dan ook Moro halen heb ik wel vrede mee, 8 weken met Godts en Forbs is dan prima daarna mag Moro concurreren.

En voor RB gewoon die Kumbedi halen, wat maakt het uit dat ie zo jong is? Goed genoeg is oud genoeg. Hij is bij Lyon 3e keus, je maakt mij niet wijs dat ie niet haalbaar zou zijn.

29-01-2025 15:17

Koekie87 +20915

Moro komt echt niet meer en is uiteindelijk ook maar de vraag of die jongen in de zomer komt. Al die praatjes van Kroes ken ik nu wel en houd je maar vast dat het aankomende zomer niet heel anders gaat worden.

29-01-2025 15:27

Jelluhafca +3207

De man is helaas (nog) niet een selectie voor het kampioenschap gegund in de winterstop door de directie. Met het wegvallen van basiskracht Rensch, daarvoor kwam een middenvelder (Regeer) voor terug. Voor de linksbuitenpositie komt de verhuurde Forbs terug. Dit betekent dus niet dat de selectie versterkt is.

Farioli en staf alle succes gewenst voor het behalen van de 2e plaats aan het einde van dit seizoen. Dat is eerlijk gezien op dit moment het hoogst haalbare gezien de selectie en het vertoonde voetbal…

29-01-2025 15:14

Maarten111 +906

Mooi hoe heel AS precies weet hoe Farioli zich voelt, maar als Farioli zelf zegt dat zijn relatie met Kroes best oké is, dat er echt niet in gaat bij de meeste leden

29-01-2025 15:12

wijzijndebeste123 +161027

Want een trainer gaat publiekelijk zeggen dat hij zijn baas een totale prutser vindt?
Hij laat toch nu al meermaals zijn ongenoegen blijken? "Regeer is een middenvelder", "We zijn niet actief op de markt" etc.

Maar volgens jou is het koek en ei omdat hij zijn baas publiekelijk niet afzeikt. Tja.

29-01-2025 15:13

Maarten111 +906

Ik zeg niet dat je geen gelijk hebt, misschien vindt ie dat wel. Maar toch houd ik ook graag nog de mogelijkheid open dat onze coach gewoon de oprechte waarheid spreekt. Anders is het einde zoek in mijn ogen.

29-01-2025 15:15

Opperhoofd +12448

Je hoeft je niet schrap te zetten, ik kan namelijk vertellen wat er nog gebeurt…….niks.

29-01-2025 15:08

Steffenhagen +37201

En deze geweldige man spaart ook nog even zijn incompetente baas : chapeau

29-01-2025 15:07

wijzijndebeste123 +161027

Farioli is een absolute gentleman.

29-01-2025 15:11

leeke +10263

Spreekt gewoon de waarheid over Forbs,was ook basisspeler bij hem. Over een vervanger voor Rench kan hij beter bij Jong kijken. Spelers uit eigen jeugd winnen het al jaren van de aankopen aan de rechterkant

29-01-2025 15:16

behangdelul +32006

Niet als het aan Kroes ligt hoor. Dan wordt een heel tam weekje. Beetje bellen, interviewtje, voorhuidjoggen, koffietjes drinken, wedstrijdje bezoeken....niet te gek doen.

29-01-2025 15:07

wijzijndebeste123 +161027

Jij bent ook overstag merk ik?

29-01-2025 15:09

behangdelul +32006

Ha merk je dat nu pas? Ga nog niet zover als jij, want ik geloof ergens nog wel in de goedheid/ ajaxhart van Kroes, maar er komt verrot weinig uit. Als ie niets maar goed doen qua transfers inkomend (Forbs niet meegteld) kom ik echt naar de darkside ja?

29-01-2025 15:14

wijzijndebeste123 +161027

Haha. Ik geloof best dat Kroes zijn best doet en t beste voor Ajax wil. Maar hij blijkt gewoon volslagen incompetent. Forbs terughalen staat imo hier symbool voor.

Belangrijker is dat hij zsm vertrekt als TD. Hij had t over een voetbalman naast zich. Als Ajax nu vd zomer Vivell als TD haalt of technisch manager oid dan is er al een hoop opgelost.

29-01-2025 15:16

behangdelul +32006

Zou Arnesen halen, maar goed, prima.
Wat ik wil horen is: waarom Forbs. Communiceer dat dan is er uitleg en misschien vrede mee.
1) Fors speelt niet bij WHW, dus halen we hem terug
2) Forbs speelt niet bij WHW en we willen dat hij speelt voor zijn ontwikkeling (lees: verkoop)
3) We kunnen nu niet de gewenste LB halen die we willen dus overbruggen we met Forbs en halen in de zomer de droomkandidaat
4) Farioli wil Forbs terug want die heeft ook meegetrained etc etc

Dan is er iets van een idee, dan kan ik er wel of geen vrede mee hebben. Een grote smoel geven en niets doen vervolgens kan iedereen.

29-01-2025 15:20

wijzijndebeste123 +161027

Arnesen zou ik ook graag zien komen. Maar die heeft een slechte gezondheid dacht ik en zit in RvC bij PSV. Dus lijkt me niet realistisch.

Kroes gaat over Forbs gewoon zeggen dat t de wens van Farioli was. Dat Moro geblesseerd raakte en dat Farioli vervolgens voor Forbs gepusht heeft omdat hij de speelstijl kent. Dat hij in 4 maanden alleen tot Moro is gekomen zal hij niks over zeggen en daar zal ook geen journalist naar vragen.

29-01-2025 15:21

behangdelul +32006

Ja aan de andere kant, als het Moro of niets is omdat ze echt alleen maar Moro willen vind ik het zelfs ook nog prima, dan is er een helder idee achter, maar het is allemaal zo wazig. Tresor zie ik ook heel graag komen.

Arnesen zegt die RvC job zo op voor TD bij Ajax. Was destijds (jaar geleden) zijn knie dacht ik. Zal inmiddels toch wel hersteld zijn. Alleen staat mij nog iets bij over potentiële zelfverrijking bij transfers bij Feyenoord. Dat zou ik veel erger vinden.

29-01-2025 15:24

wijzijndebeste123 +161027

Ja klopt zelfverrijking via zn zoon ofzo. Maar is blijkbaar met een sisser afgelopen. Benieuwd of Kroes in t belang van Ajax een stap opzij durft te doen. Het gaat om Ajax en niet Alex waren zn eigen woorden.

29-01-2025 15:26

behangdelul +32006

In het beste scenario is ie nu van zijn drempelvrees af....ofzoiets.
En nogmaals, als ie met Forbs komt, Tresor of een andere AMC huurt en een RB is het allemaal weer bijna goed (had veel eerder gemoeten) en zelfs als ie op RB er voor kiest om af te sluiten met Gaaei en Alders.

29-01-2025 15:33

Llorossi14 +1689

Na die opsomming van taken moest ik gelijk denken aan Ted van Leeuwen bij Vitesse voor de camera van Pownews. "beetje televisie kijken, koffie halen, gaat wel lekker zo"
Bent u tevreden als TD meneer van Leeuwen? "ja, ze betalen maandelijks mijn salaris"

29-01-2025 15:15

behangdelul +32006

Ha, maar Ted leverde, hoe een obscure vent het ook was, wel altijd.

29-01-2025 15:17

OwenStevenDalberg +27044

Voorhuidjoggen 🤣

29-01-2025 18:05

wijzijndebeste123 +161027

De berichten gaan louter over uitgaande transfers momenteel. Mannsverk en Hlynsson zijn al weg. En Akpom en Ramaj vertrekken mogelijk ook nog. Daar komt Forbs dan voor terug. Verder is Rensch vervangen door Regeer.

Je bent er dus wederom flink op achteruit gegaan. En dit kan je de 2e plek gaan kosten. SO to Alex!

29-01-2025 15:06

ajaxfan83 +3110

Ik heb iig in de wandelgangen gehoord dat farioli zn zin gaat krijgen en dat die Griek nog komt , vandaar dat ze forbs terug proberen te halen

29-01-2025 15:10

wijzijndebeste123 +161027

Maar komt er nog een andere linksbuiten naast Forbs? Bv. Moro ofzo?

Als je een back haalt en Moro is het alsnog een voldoende.

29-01-2025 15:10

Casszie +109

Oef, dan heb je het slechtste van Farioli en Kroes gekregen, Forbs en een matige RB. Ik hoop, tegen beter weten in, dat Forbs een oplossing is voor de blessure van Moro, maar dat zal wel weer niet.

29-01-2025 15:28

Ajax1969 +4139

Dat lijkt me dan een beetje een Sosa aankoop, omdat de trainer het persee wil, kopen we een speler die we eigenlijk niet vinden passen.

29-01-2025 15:30

ajaxfan83 +3110

De RvC houdt moro vooralsnog tegen vw die blessure, ze zijn gewoon bang dat het " geld verspilling" is als hij langer uit de roulatie zou zijn

29-01-2025 15:58

ajaxfan83 +3110

Die spelers zijn de wensen van farioli . Hij wil graag forbs hebben en die Griek , dat kwam pas geleden nog maar buiten dat farioli gecharmeerd is van de Griekse rechtsback

29-01-2025 16:03

Patrick78 +50413

Schuld van Farioli en zijn zeven obscure Italianen …..

29-01-2025 15:10

Okocha078 +13289

Gentleman

29-01-2025 15:06

eenAjaxfan +20079

Mooie reactie weer van Farioli.
"Twee vragen, toch..."

29-01-2025 15:06

emieltjuhh +17441

Hij is totaal niet blij met gang van zaken

29-01-2025 15:05
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.