Farioli twijfelt niet aan motivatie Bergwijn: 'Hebben een goed gesprek gehad'

door Mike van Weert 208

Bron AS

Farioli twijfelt niet aan motivatie Bergwijn: 'Hebben een goed gesprek gehad'

door Mike van Weert 208

Bron AS

Laatst geüpdatet

Francesco Farioli heeft op woensdag een goed gesprek gevoerd met Steven Bergwijn. De buitenspeler staat op de nominatielijst om nog te vertrekken tijdens de huidige transferwindow, maar momenteel lijkt hij in Amsterdam te blijven. Farioli weet dat Bergwijn dat geen straf zou vinden, aangezien de trainer aangeeft dat 26-jarige aanvaller volledig achter het plan van de technische staf staat.

Bestel het nieuwe derde shirt van Ajax in de Ajaxshop!

De afgelopen weken is er veel gezegd en geschreven over de vedettes in de selectie van Ajax. Aan het begin van het seizoen werd er nog gesproken over enkele spelers die hoe dan ook niet mochten vertrekken en daar was Brian Brobbey één van. Farioli heeft aangegeven dat hij niets liever wil dan de spits in Amsterdam houden, maar er zijn enkele spelers die nog altijd mogen vertrekken in de laatste dagen van de transferwindow. Eén van die namen is Bergwijn.

De buitenspeler heeft de afgelopen weken weinig gespeeld, aangezien hij nog niet de gewenste fitheid heeft die Farioli verlangt. De media zien juist een algehele desinteresse bij de Amsterdammer, maar Farioli geeft aan dat Bergwijn de plannen van de trainer absoluut ziet zitten. ‘Zeker. Ik heb een goed gesprek met hem gehad, maar daar wil ik niet te veel over zeggen', zegt Farioli woensdagmiddag tijdens de persconferentie. 'Is hij gemotiveerd? Absoluut. Is hij het eens met ons proces? Absoluut.’

Farioli houdt zich niet bezig met transfer Bergwijn

Farioli beaamt echter dat het nog maar de vraag is of Bergwijn ook het gehele seizoen te zien is in een Ajax-shirt. De Italiaan wil in deze hectische fase niet te ver vooruitblikken. ‘We gaan het zien, want alles kan van de ene op de andere dag anders zijn. Ik had bijvoorbeeld een plan voor de wedstrijd en die moet ik veranderen vanwege de blessure van Berghuis. Als je me vraagt wat er over vijf weken gebeurt, dan heb ik geen idee. Ik moet bij het heden blijven en niet naar de toekomst kijken.'

Een mogelijke transfer van Bergwijn is dan ook niet aan bod gekomen tijdens het gesprek tussen de trainer en zijn speler. 'We hebben gepraat over de wedstrijd', geeft Farioli aan, die verder niet wil ingaan op het gesprek met Bergwijn. 'Deze wedstrijd is een belangrijke stap in ons seizoen. Het is belangrijk voor onze ambitie om in de Europa League te spelen. Europees voetbal is al behaald, maar we willen het maximale.'

'Dit zijn dan wel de lastige wedstrijden, want je kan denken dat je er al bent', vervolgt Farioli. Ajax pakte in Polen natuurlijk een goede uitgangspositie voor de returnwedstrijd in de Johan Cruijff ArenA. Farioli wil alleen wel dat zijn spelers waken voor gemakzucht in de resterende negentig minuten. 'De tegenstander heeft niets te verliezen, dus ze spelen zonder enige angst. Daar moeten we klaar voor zijn. We moeten het zien als een allesbeslissende wedstrijd.’

Vertrek Vos

Wat er met Bergwijn gaat gebeuren, is dus nog onduidelijk. Het is wel zeker dat er tenminste nog één speler vertrekt bij Ajax. Silvano Vos, die niet in de plannen van Farioli voorkwam, vertrekt naar Italië. ‘Silvano is een speler met veel potentie en talent, maar we moeten goed kijken naar de dynamiek van de selectie. Voor hem zou het een zware periode worden. Ik heb mijn keuze gecommuniceerd en het was belangrijk om spelers te verkopen. We kunnen hem nu alleen het beste wensen bij AC Milan', aldus Farioli.

Lees meer over:
Plaats reactie

ajaxfan1972 +2487

Ik denk dat een groot ding is in de transfermarkt wat ajax tegen begint te werken dat in vroeger tijden bijna alle spelers die naar een grote competitie gingen daar ook toppers werden
We hebben de laatste jaren voor mega bedragen verkocht en eigenlijk is alleen frenkie een topper geworden bij z'n club en de rest is allemaal niet echt geslaagd
En dat zien die clubs ook

29-08-2024 18:36

TheRiviera +5478

Farioli: Bergwijn zou het niet erg vinden om te blijven, Hij is positief over het plan en gemotiveerd.
AS: Bergwijn wilt vertrekken, is lui, overschat zichzelf, heeft een gebrek aan mentaliteit.

29-08-2024 10:16

PJS +4995

Kom op clubs in de wereld. Er moet toch wel iemand zijn die deze lapzwans op komt halen.

29-08-2024 09:08

FdJMdL +4505

bergwijn wil liever eten en vrouwen bezwangeren dan fit zijn voor ajax met z'n 5 miljoen per jaar

29-08-2024 01:34

TheRiviera +5478

Een reactie die nergens op slaat.

29-08-2024 10:15

Hebbendiekip +4827

Wat een reactie weer, hersenloos

30-08-2024 01:05

PH2BOT +40467

Nog ffff flink duimen dan maar de komende dagen .

29-08-2024 00:25

JanBiesbos +29224

Farioli doe dit ook even met de aanvallers:
https://x.com/CIES_Football/status/1828078195419279399
Hoezo hanco en boscali??

29-08-2024 00:09

NouridolbergNeres34 +1912

Berghuis begint op Arjen Robben te lijken, constant blessures er komt geen einde aan.

28-08-2024 22:46

FinidiKanu +1684

Laat Bergwijn lekker in de woestijn gaan sjokken. Hebben wij er in elk geval geen last meer van❌❌❌

28-08-2024 22:26

Michiel Kapteijns +5372

Hoewel op zich eens met de TOPREACTIE van @JaapStam heeft Bergwijn nooit een gretige, energieke uitstraling gehad. Kan die jongen ook niks aan doen, maar hij kijkt zelfs slaperig uit zijn ogen. Of het nou helemaal terecht is of niet heeft Bergwijn nooit kunnen voldoen aan de verwachtingen die zijn prijskaartje met zich meebrachten. Wat dat betreft is Bergwijn misschien nog wel een grotere teleurstelling gebleken dan Sulejmani, die tot voor enkele jaren geleden Ajax' duurste aankoop was. Qua statistieken doen beiden niet veel voor elkaar onder. Bergwijn heeft qua goals een beter moyenne, en Suljemani was overduidelijk een betere aangever.

28-08-2024 20:44

JanBiesbos +29224

Je kunt in iedergeval niet zien dat ie wat gebruikt

29-08-2024 00:05

PH2BOT +40467

...met €.88.000,- per week aftikken ga je al vanzelf slaperig uit je ogen kijken...en zeker niet werken natuurlijk.

29-08-2024 00:28

GarciaDeLaTorre +23047

Deze man moet lekker naar de zandbak. Ik zie hem liever vandaag dan morgen weggaan. Die gaat nergens meer gemotiveerd zijn, lijkt het allemaal voor ‘t geld te doen. Passie voor voetbal heeft ie niet meer, wat een dooie op het veld.

Grootste Ajax miskoop ooit. Ben bang dat dit nooit meer overtroffen gaat worden

28-08-2024 20:28

FinidiKanu +1684

Helemaal eens…..maar Sulejmani, Gabrich en Charisteas waren ook miskopen… alleen niet zo duur als sjok sjok Bergwijn….

28-08-2024 22:25

Jww +2388

Hij is te duur voor de zandbak aan de Azaleahof te Duivendrecht. Heeft Ouder-Amstel geen geld voor...

28-08-2024 23:02

Techno303 +2621

Veeg teken wanneer dit al gezegd wordt

28-08-2024 19:10

ArnoAjax +1683

Wanneer laat hij dat eens een keer zien dan?

28-08-2024 18:55

Jww +2388

Wanneer is het volgende grote toernooi? Ongeveer zo'n 4 wedstrijden daarvoor..

28-08-2024 23:04

JanMolby +1595

Een goed gesprek bij kaarslicht . Kaasplankje,glaasje bergwijn.

28-08-2024 18:48

Moooo +3975

Mokio gaat morgen invallen!
Afhankelijk van hoe de wedstrijd verloopt, maar het is de bedoeling om hem te laten debuteren.
#Ajax 1

28-08-2024 18:22

BillSplate +9711

Heeft Farioli dat gezegd?

28-08-2024 19:55

MrPink +81984

Ik heb er weinig vertrouwen in.

28-08-2024 18:06

Hijosdedioses +6691

De foto bij deze artikel zegt ook wel wat. Normaal gesproken hoor je een foto te zien, die in actie komt op het veld. Dat ie een dribbel maakt of op goal schiet. Of dat ie een goal viert van zichzelf of met teamgenoten. Maar nu zien we (niet geheel toevallig) een foto waarbij hij ongeïnteresseerd op de bank zit.

28-08-2024 17:55

DEELM +11891

Je kunt natuurlijk van elke speler beelden maken waaruit zou blijken dat iemand ongemotiveerd is. Dat gebeurd nu bijvoorbeeld bij ook bij Brobbey en daarmee zou je een speler na zo'n interview het voordeel van de twijfel kunnen geven. Bij Bergwijn vindt ik dat lastig daar hij echt al 2 jaar bijna niks laat zien. Z'n eerste weken in Amsterdam waren fantastisch maar de dip daarna bleek geen dip maar helaas z'n niveau. Ook z'n gedrag en uitstraling dat het hem allemaal niks doet zijn pijnlijk om te zien. Het zou mij niet verbazen als hij nog 3 jaar een beetje aanmoddert bij Ajax a 4,5mln per jaar daarna nog een paar jaar casht in de zandbak en vervolgens op z'n 30e met pensioen gaat.

28-08-2024 17:54

Harrier Du Bois +38948

Zijn eerste 7 wedstrijden werd hij een cheatcode genoemd, daarna op penalties na niks meer laten zien, ja die hattrick nog onlangs, dan was het wel.

28-08-2024 17:55

Yaeron +6381

Tim van Duijn meldde al dat Ajax zich wil versterken met een middenvelder. Nu met de blessure van Berghuis lijkt het me toch een prioriteit dat ze nog een extra creatieve ‘tien’ erbij zullen halen. Wellicht wel iemand uit zuid Amerika of een club uit Frankrijk.

28-08-2024 17:48

Sense of.H +5463

Bergwijn, Akpom, Wijndal, Gaaei, Gorter en Tahirovic nog

28-08-2024 17:44

VOETBALisOORLOG +1811

Bergwijn, Wijndal, zowieso. Gaaei, Tarhirovic en Gorter zijn wat moeilijker te slijten.

29-08-2024 03:17

Sammy Sosa +741

Iedereen praat elkaar na en weet vanwege een paar camera shots zeker dat Bergwijn en Brobbey de kantjes er vanaf lopen… Had niet heel veel anders verwacht maar Jezus wat is een groot deel van de supporters stupide.

28-08-2024 17:38

Koekie87 +21012

Bergwijn toont toch ook al 2 jaar niet aan waarom hij die enorme transfersom van 30 miljoen waard is en het daarbijhorende salaris. Die jonge is een enorme miskoop die tot nu toe nog helemaal niet heeft voldaan aan de enorme verwachtingen van toen hij werd binnen gehaald. Dus de kritiek is echt wel gerechtvaardigd als het om Bergwijn gaat en komt ook niet geheel uit de lucht vallen. Wanneer heeft Bergwijn nou daadwerkelijk iets van zijn klasse laten zien in dienst bij Ajax. Ook bij Tottenham was het niet veel dus hebben het alweer over zijn tijd bij PSV dat hij echt goed speelde.

28-08-2024 17:43

Epiret +4417

Of Bergwijn nou wel of niet de kantjes er van af loopt is niet eens relevant: die jongen presteert zolang hij bij Ajax is eigenlijk ondermaats dus daarom is het prima als hij voor een goed bedrag kan worden verkocht. Maar welke club wil hem nog hebben?

28-08-2024 17:46

EinSteijn +4781

Dat dit om een paar camerashots zou gaan is natuurlijk ook onzin: Bergwijn is twee jaar geleden als duurste speler in de geschiedenis van Ajax binnengehaald, verdient een godsvermogen, is aanvoerder en heeft tot nu toe nog geen moment aangetoond dat hij deze investering van Ajax waard is geweest. Mogen supporters daar wat meer van verwachten?

28-08-2024 19:10

Techno303 +2621

Ben jij blind? Het vuur en enthousiasme spat er nu niet bepaald vanaf op de bank niet, wanneer ze warmlopen niet en wanneer ze in het veld staan al helemaal niet

28-08-2024 19:12

Web +178830

@Sammay
Dat heb ik gezegd
Brobbey heeft dezelfde uitstraling als vorig jaar toen het goed ging

28-08-2024 19:46

Jww +2388

Nee hoor, ik vind dat hij uitstekend topt vlak voor een groot toernooi met Oranje. Zijn trainingsopbouw is dus.uitstekend.

Nu serieus: ik vond hem voordat bij Ajax kwam niet geschikt voor Ajax en daar is sinds zijn transfer geen verandering in gekomen. Net zoals ik ook Depay 10 keer niets vind en Brobbey niet geschikt vind voor het systeem van Fabioli en ik Baas interessant vind om te zien of hij zich net zo zou kunnen ontwikkelen als Daley Blind en tenslotte ik Veltman de beste rechtsback bij Ajax vind sinds de Cruyff revolte. Maw ik zie de meerwaarde van Bergwijn bij Ajax niet. Maar misschien vind je dat stupide...

28-08-2024 23:15

wilbert.b +3109

Zie
https://x.com/timvanduijn14/status/1828818336614056154?s=46&t=zbeJuTRAQRTDbPQfvlv5nQ

28-08-2024 17:35

Ajax0342 +1158

We beginnen op een leasemaatschappij te lijken

28-08-2024 17:37

JanBiesbos +29224

Dit ziet er beter uit hoor
https://x.com/CIES_Football/status/1828078195419279399

29-08-2024 00:08

Bonno1978 +6485

Ik denk dat Farioli in het gesprek aan het woord was en Berwijn soms knikte…

28-08-2024 17:34

Sjjsudj.J +1803

we zouden natuurlijk leipzig style 442 kunnen spelen met 2 tienen (bergwijn berghuis Traore). Ben heel benieuwd hoe Farioli het gaat invullen

28-08-2024 17:24

Tommyshelby +129548

Chiesa: 13 miljoen
Bergwijn: 31 miljoen

🙃

28-08-2024 17:22

WantAmsterdam +116198

Julian Alvarez: 20 miljoen.
En zo kun je doorgaan. Bizar hoe deze transfer goedkeuring heeft kunnen krijgen en dat H2 dachten dat dit een slimme zet is.

28-08-2024 17:26

Sammy Sosa +741

Salaris, tekengeld en je zit zo op de 31 van Bergwijn.

28-08-2024 17:33

Rockpotje +9599

Alleen moeten daar ook nog het salaris, tekengeld en makelaarskosten van Bergwijn bij.

28-08-2024 17:41

Indy2 +15254

"Is hij gemotiveerd? Absoluut. Is hij het eens met ons proces? Absoluut."

En toch vraag ik me af wat de aanleiding is geweest voor het voeren van een 'goed gesprek', en waarom Bergwijn's motivatie en het wel of niet eens zijn met 'ons proces' hierin aan de orde kwamen.

28-08-2024 17:19

wijzijndebeste123 +164767

Nog een aantal verhuurdeals (Tahirovic, Wijndal) en dan de befaamde kreet:
"Met deze selectie gaan we het doen"

28-08-2024 17:17

WantAmsterdam +116198

Het is zo te hopen dat spelers als Faberski zich razendsnel ontwikkelen. Blijft toch best treurig hoe weinig exceptionele spelers, creativiteit en voetbal er zo overblijft. Vertrek Mikautadze en in mindere mate Chico doet nog steeds pijn bij mij. Je had nu gewoon met een aanval
Godts - Mikautadze - Chico kunnen spelen…

28-08-2024 17:21

wijzijndebeste123 +164767

Was echt een heerlijke aanval geweest met zoveel creativiteit en surplus aan techniek.

28-08-2024 17:22

WantAmsterdam +116198

Ja en ook aardig snelheid en met Mikautadze ook het scoringsvermogen dat we zo zeer missen. Man, ik hou zo van Ajax maar gelijkertijd haar ik deze club soms. Leven van een Ajacied anno 2024…

28-08-2024 17:24

Toramanggg +7202

Brobbey is beter dan Mikautadze.

28-08-2024 17:30

WantAmsterdam +116198

Op dit moment is Brobbey zelfs minder dan Akpom. Mikautadze heeft meer scoringsvermogen, kan pingels scoren, heeft meer techniek en is gewoon fit.

28-08-2024 17:34

Ajax1969 +4166

Ze zijn niet echt te vergelijken, vind ik.

28-08-2024 17:34

WantAmsterdam +116198

Andere type maar je kunt toch wel kwaliteit vergelijken? Je kunt Michiel Kramer en Messi ook niet kwa type vergelijken maar iedereen zegt zonder meer dat Messi beter is.
Op dit moment is Brobbey niet eens beter dan Akpom en ook Traoré wordt vroeger ingebracht (soms ook als spits).

28-08-2024 17:36

Toramanggg +7202

Op dit moment is Brobbey niet beter dan Akpom.. Oké vooruit maar op elk ander moment wel of heb je vorig seizoen met je ogen dicht gekeken ? Mikautadze ben ik mee eens en is een interessante speler maar ook zijn houding en inzet was niks .. Opgevertje eerste klas..

28-08-2024 17:47

Oxxer +164598 moderator

Hoe anders had de Ajax wereld eruit gezien als Bosz, die op tv zat te solliciteren, de nieuwe coach was geworden ipv you know who I mean. Heel jammer dat clubbelang ondergeschikt was aan persoonlijke rancune.

28-08-2024 18:06

WantAmsterdam +116198

Houding en inzet van niks, maar speelt een (de omstandigheden naar) fantastisch EK en wordt topscorer, scoort keurig voor een degradatie kandidaat in de Ligue 1 en heeft ze bijna voor degradatie gered.
Denk je dat red je met een kut instelling, hoe vaak heb je Mikautadze zien spelen? Wedstrijden van Georgië heb je schijnbaar niet bekeken want daar was niks van een slechte houding en inzet.
Ik heb zeker gekeken, in zijn hele carrière heeft die precies een half seizoen goed gepresteerd. Heb jij met ogen dicht gekeken naar de rest van zijn carrière en hoe hij nu spelt?

28-08-2024 18:32

WeirdAJAX +12303

Het zou mooi zijn als hij, tot het uiterste getergd, vanaf nu de pannen van het dak speelt om ons ongelijk te bewijzen.
Maar eerlijk gezegd, dat verwacht ik niet.

28-08-2024 17:15

Harrier Du Bois +38948

Gezien zijn houding, nee, kan je vergeten.

28-08-2024 17:21

DeHeerVanDeMeer +25197

Inderdaad, ik heb nog nooit iemand gezien die zó weinig doet per euro..

28-08-2024 17:28

Antonny +640

De blaren op mijn duimen, was het maar vast zondagavond!!

28-08-2024 17:14

JariJari +15261

Wat moet Farioli dan zeggen?

28-08-2024 17:13

Sterretje73 +5270

Ik kan er nog steeds niet bij dat iemand zichzelf topsporter noemt en zichzelf zo ver heeft laten afzakken dat hij na vele weken nog steeds niet fit genoeg is. Over motivatie gesproken....

28-08-2024 17:12

Harrier Du Bois +38948

Topcomment ziet het goed, van Jaap. Motivatie zit bij hem in geld, hij is comfortabel met zijn maandbedrag en komt amper vooruit en doet een beetje stoer, cool proberen te ogen, onderuit gezakt zitten, op de telefoon bezig bij wandelingen, het is een voorbeeld van hoe het juist niet moet voor de talenten die eraan komen, alleen die nemen het ongeïnteresseerde gedrag over, wat dat is cool, Bergwijn is toch cool?!

Nee, Bergwijn is een luie geflopte kut die overbetaald is en daarom de luie kut uithangt.

28-08-2024 17:10

Koekie87 +21012

Brobbey begint dat gedrag ook al een beetje over te nemen, ondanks dat me dat oprecht een hele leuke en vriendelijke gozer lijkt en dat eigenlijk helemaal niet zou moeten doen en ook helemaal niet nodig heeft. Zou echt zonde zijn als Brobbey ook zo word. Daarom is Ajax ook gebaat met spelers in de selectie zoals een Henderson maar schijnbaar ook een Weghorst en een Pasveer die ook laten zien dat je cool kan zijn door je als topsporter te gedragen. Niet dat ik nou perse fan van alledrie ben maar zijn wel jongens die een hele andere inslag hebben en mentaliteit en denk oprecht dat een Brobbey maar ook jongens als Taylor en Hato daar profijt van kunnen hebben doordat ze zich aan deze gasten kunnen optrekken. Zag je ook indertijd met Tadic en Blind.

28-08-2024 17:25

Harrier Du Bois +38948

Daarom moet Bergwijn ook weg, spelers kijken tegen hem op, meer omdat hij zoveel verdiend en de status krijgt opgelegd door Ajax. Wil je een professionelere groep, moet Bergwijn weg.

28-08-2024 17:27

Koekie87 +21012

Bergwijn lijkt me daarnaast ook nog weleens een jongen die uiteindelijk als stoorzender kan gaan werken in de groep en al helemaal omdat de kans zeer groot is dat Farioli geen beroep gaat doen op hem de aankomende tijd.

28-08-2024 17:33

Okocha078 +13933

Liever dat hij nog vertrekt,maar mocht hij blijven zet hem dan maar op rechtsbuiten. Je kan hem best overhalen hiervoor te gaan denk ik, aangezien die spot bij Oranje voor het opraken ligt. Godts lekker op links. Traore mag eerst eens een paar x invallen en fit geraken

28-08-2024 17:00

WantAmsterdam +116198

Is ie gewoon klassen minder (en hij speelt al matig op LB). Zijn groot wapen is zijn linker, hij is het best als hij met zijn linker naar binnen staat. Spits of 10 kan ie ook. Alleen hebben we in de spits straks 4 andere opties en is ie als 10 imo te weinig creatief.

28-08-2024 17:12

Jibberjabstep +1924

Ik zou het toejuichen als Bergwijn het omdraait en wel die motivatie laat zien. We merken het wel.

28-08-2024 16:57

Sentinel +8957

Bergwijn is klaar met Ajax, niet geworden wat hij ervan had gehoopt. Voor wat betreft de supporters geldt hetzelfde.

28-08-2024 16:55

MichelBoerebach +29216

30 miljoen neergelegd voor 7 goede wedstrijden aan het begin van zijn eerste seizoen bij ons. Ook lekker.

28-08-2024 17:01

WantAmsterdam +116198

+ 5 miljoen per jaar aan salaris, en waarschijnlijk ook wat tekengeld.
Toont aan dat wij zo een bedrag gewoon nooit moeten neerleggen, hoogstens in heel bijzondere omstandigheden voor een absolute topper/toptalent (voor onze begrippen). Een ook zo een salaris is gewoon veel te veel voor Ajax.

28-08-2024 17:19

Ajax1969 +4166

Gewoon nooit. Ajax is te klein om dat soort bedragen te betalen. Ik had laatst met een andere Ajax supporter hier een discussie over en dat ging in de trant van: als je je altijd voor de CL plaatst en je weet elk jaar de waarde van een paar spelers te verhogen en die vervolgens te verkopen, dan kan je dat doen. Mijn reactie: je haalt niet elk jaar CL. Je weet niet elk jaar waarde te creëren door je spelers met winst te verkopen. Dus mag je daar ook niet vanuit gaan. Ik zei dit overigens 5 jaar geleden ook al. Het is een beetje een belegger die denkt de markt te kunnen verslaan. 90% lukt dat niet.

28-08-2024 17:27

Squadron11 +2435

Wij zijn niet klaar met Ajax hoor

28-08-2024 17:02

Belnaarhuis +5043

Met Bergwijn bedoelt hij natuurlijk (voor het geval dat je geen grapje maakt)

28-08-2024 17:08

pedder12 +1458

Als hij blijft hoop ik dat het onze 10 gaat worden!

28-08-2024 16:54

Pep01 +929

Goed gesprek gehad. Dan speelt hij 1 wedstrijd goed, en dan is het weer voorbij.

28-08-2024 16:50

MichelBoerebach +29216

Goed gesprek? Alsof Bergwijn Farioli gaat vertellen dat hij het allemaal wel gelooft. Bergwijn is klaar bij Ajax. En nu wegwezen!

28-08-2024 17:03

Koekie87 +21012

Tussen zeggen en het daadwerkelijk doen zit nog wel een aardig verschil. Ik weet niet wat er in die jongen omgaat maar heb nou eerlijk gezegd niet het idee dat wij nog de Bergwijn te zien krijgen van het laatste jaar PSV. Want voetballen kan hij echt wel, maar schijnt het allemaal wel prima te vinden en loopt erbij alsof hij het al helemaal gemaakt heeft in het profvoetbal, wat natuurlijk absoluut niet het geval is. Treffend waren ook al die interviews vorig jaar toen hij aanvoerder was, die dat heeft ooit had verzonnen verdient natuurlijk ook gewoon een aantal klappen in zijn nek. Zoveel onzin heb ik namelijk nog nooit uit de mond van een aanvoerder van Ajax gehoord. Maar daar kon je ook al uit opmaken dat hij het wel best vond omdat hij het niet nodig vond om andere te wijzen op hun verantwoordelijkheden of voorop te gaan in de strijd.

28-08-2024 17:15

Pep01 +929

Precies dat. Daarom hoop ik op 1 goede wedstrijd donderdag en dan vrijdag toch nog een laatste moment transfer. Of in het weekend naar de zandbak.

28-08-2024 17:32

Runnerlex +1751

Word tijd dat ie tranferwindows over is , zodat iedereen weer op het voetbal kan focussen 💪

28-08-2024 16:46

willem1958 +8810

Hij is gemotiveerd zegt ie alleen straalt ie het bijna nooit uit, hij praat of lacht niet graag, een heel verschil als je bijv Akpom ziet, die heeft veel meer een aaibaarheidsfactor, gewoon een positieve jongen.
En waarom, het kost net zoveel moeite om vrolijk met een lach voor de camera te staan dan een beetje ongeinteresseerd.

Maar buiten dat, ik vraag me af hoe hij in het spel van Farioli past want hij wil de bal in de voet terwijl bij Farioli moet je loopjes maken.
Hij zou 't wel kunnen want hij heeft wel een zekere startsnelheid alleen doet hij het niet zo gauw vanuit zichzelf zo lijkt het.

28-08-2024 16:44

JorgeDeLasTresPintas +1588

Toch is het gevaarlijk om iemands motivatie alleen te beoordelen op zijn uitstraling, of hij wel of niet graag lacht. Sommige mensen zijn gewoon introvert. Je kunt beter kijken naar zijn daden op het veld, zoals werklust, samenspel en rendement. Oh, wacht...

28-08-2024 16:49

Belnaarhuis +5043

Precies, alleen is dat te lastig voor de TG lezende / VI kijkende meute 🤘🏻

28-08-2024 17:09

JariJari +15261

Wamberto en Emanuelson lachten bijvoorbeeld altijd

28-08-2024 17:14

willem1958 +8810

@Belnaarhuis;

lichaamshouding en gezichtsuitdrukking zegt heel veel.
Er is een bekende uitdrukking onder psychologen en fysiotherapeuten die zegt "het lichaam liegt niet" en je kan aan deze dingen aflezen of iemand plezier heeft of niet, als iemand plezier heeft dan heeft ie een lach op z'n gezicht, niemand die plezier heeft kijkt ongeinteresseerd, iemand straalt iets uit en dat lees je af aan iemands houding.

Maar over deze dingen denk je waarschijnlijk niet na en duw je al gauw iedereen in hetzelfde hokje als iemands mening je niet bevalt ipv door te vragen over hoe je dit dan kan zien. bijv.

28-08-2024 17:36

Ajax1969 +4166

Wijndal lacht ook heel veel.

28-08-2024 17:36

willem1958 +8810

@Ajax1969;

dat klopt, sommigen lachen dingen weg, die zijn er ook.

28-08-2024 17:41

Bensco +7174

Farioli zijn persconferenties en media optredens zijn echt een verademing tov al die andere Nederlandse trainers die cruijffiaans proberen te lullen.

28-08-2024 16:42

Maarten111 +1287

Ook zoveel beter tov die trainer die Feyenoord nu heeft.. ook dat is een tijdje geleden. Vertrouwen in deze man!

28-08-2024 16:57

Belnaarhuis +5043

Ongelovelijk he, iemand die 2 seconde na kan denken en een weloverwogen antwoord kan geven. Eigenlijk bizar dat dit zo buitengewoon is in het voetbal, Beuker heeft het iets minder maar komt ook aardig uit zijn woorden

28-08-2024 17:11

MosesD +14687

Vanaf 20 mio gewoon accepteren. Geld besteden aan creatieve middenvelder.

28-08-2024 16:42

afct +8976

Dat zullen ze ook wel doen alleen is er nog geen blinde gekomen die dat gaat betalen

28-08-2024 16:51

Dave +5899

Verkopen maar Bergwijn. Wat heeft hij laten zien afgelopen 2 jaar.

28-08-2024 16:35

Berghuis4ever +1260

Ik zag tijdens de penaltyreeks een betrokken Bergwijn. We zien af en toe beelden, momentopnames en trekken meteen conclusies.

28-08-2024 16:33

Toramanggg +7202

Helaas zien mensen alleen wat ze willen zien

28-08-2024 16:33

Dmen10 +1775

Bergwijn hadden ze echt NOOIT moeten halen…

28-08-2024 16:32

JariJari +15261

Riep ik toen al. Zeker niet voor meer dan 15-20M (mijn range wat Tottenham toen geaccepteerd hadden want ze moesten ervan af). Brobbey had ook NOOIT teruggehaald moeten worden voor meer dan 1 Eurocent. Voor mij de 2 slechtste transfers ooit.

Ik rate de Sulejmani, Magellan, etc transfers hoger

28-08-2024 17:16

Francesco +5827

De komst van Weghorst kan Brobbey gebruiken om nog meer te laten zien dat hij de NEW best thing is voor Oranje.

Als hij nu gaat schitteren bij Ajax, bewijst hij dat hij bij een buitenlandse topclub, noem er 20...
ook kan schitteren...Bij clubs als United, Juventus, Real, Dortmund, Arsenal etc is het gewoon normaal dat je 2 concurrenten hebt.

Als hij niet bij zijn Ajax nu kan winnen van Weghorst en bv Akpom(als die blijft) is Brobbey niet klaar voor een transfer naar een andere Europese topclub. Overigens zit hij al bij een Europese topclub en het feit dat je van Akpom en Weghorst en Traore bv moet winnen bewijst dit.

28-08-2024 16:32

Odysseus +14329

Enhhh….?

28-08-2024 16:59

Tomsmits +281

Stel dat hij bergwijn aan het voetballen krijgt. Ik zeg stel dat..dan is hij toch gewoon onze beste linksbuiten

28-08-2024 16:28

Toramanggg +7202

Bergwijn is sowieso onze beste speler wanneer hij in vorm is.. Helaas voor ons is hij dat al een tijd niet.. Maar wie weet onder deze trainer wel zoals je ook al kan zien bij andere spelers van Ajax.

28-08-2024 16:30

Dave +5899

Daar wachten we al 2 jaar op.

28-08-2024 16:37

Middenweg-401 +540

Van die Bergwijn kom je nooit af vrees ik. Wat heeft hij nou eigenlijk gepresteerd bij ons? Dat salaris gaat niemand never nooit betalen, ja in die zandbak misschien. Bij mij de vlag uit als hij weg is!

28-08-2024 16:26

401Middenweg401 +6044

Bij mij niet.

28-08-2024 16:36

vandenhaas4 +15103

Is er geen middenweg tussen jullie beider meningen te vinden?

28-08-2024 17:33

VOETBALisOORLOG +1811

Is onze Wout dezelfde type spits als Luuk de Jong?

28-08-2024 16:19

Ajaxclub1990 +717

Hij gaat ze tegen matige Eredivisie verdedigers net zo makkelijk maken als Luuk, die stelling durf ik wel aan.

28-08-2024 16:23

Lunsdale +6388

Redelijk vergelijkbaar vind ik. Wel zet Weghorst met druk op de verdediging.

28-08-2024 16:24

GNBL +90118 moderator

Luuk de Jong is een hele goede kopper, 1 van de beste van Europa. Weghorst is vrij matig in de lucht.

28-08-2024 16:29

Francesco +5827

ja? Kijk nog even zijn goal tegen argentinie?

28-08-2024 16:33

GNBL +90118 moderator

Ja en? Ik heb Brobbey ook weleens een mooie kopgoal zien maken.

28-08-2024 16:36

Artemio +32135

Luuk is een veel betere spits dan Weghorst. Het is niet voor niks dat hij 1e spits is in dit psv.

28-08-2024 16:30

Assie14 +927

Wat is de haat naar Bobbeast? Hij werkt hard geen penals 19 goals en nog heel wat wedstrijden gemist. Heeft dit jaar nog iets meer moeite, maar waarom meteen haat. Ik heb niet het idee dat hij de kantjes eraf loopt. Akpom raakt geen pepernoot tot vorige week donderdag en opeens is hij de Ajax spits. Dit slaat toch nergens op?

28-08-2024 16:17

AjaxAmsterdamnn +4198

Slaat ook nergens op. Akpom met alle geluk ter wereld een hattrick en ineens is hij onze Messi ofzo.

28-08-2024 16:18

Belnaarhuis +5043

Ik zie niet opeens haat, ik zie dat er (terecht) benoemd wordt wat de afgelopen jaren benoemd is

28-08-2024 16:22

JariJari +15261

Hij staat lui te slapen in de spits. Akpom werkt veel harder.

Hij sprint niet eens vol ...

28-08-2024 17:17

Ajax1969 +4166

Brobbey is wisselvallig. Tweede helft vorig seizoen goed. Dat half jaar dat hij gehuurd was goed en de rest van de tijd matig of zwak, ziek en misselijk. Van een home grown speler die grillig is, maar verder wel zijn best wil doen, zou ik dat accepteren. Maar Brobbey is een dure aankoop met een hoog salaris, daarvoor hanteer ik andere normen.

28-08-2024 18:43

driehoekjes +3391

Farioli krijgt Bergwijn wel aan de praat met een bosje Peperoncino in het achterwerk

28-08-2024 16:15

Redrum +96198

Zelfs een paar verse Carolina Reapers tussen de billetjes gaan Steven niet meer aan de praat krijgen vrees ik. Het zit er gewoon niet in bij hem.

28-08-2024 16:19

driehoekjes +3391

Pitjes eruit halen en met plakband rond de slurf aanbrengen

28-08-2024 16:25
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.