Farioli grapt over mogelijk afwezige spelers: 'Komende 48 uur ga ik met mijn dochter zitten puzzelen'

door Brent Tomassen 76

Bron Persconferentie Ajax

Farioli grapt over mogelijk afwezige spelers: 'Komende 48 uur ga ik met mijn dochter zitten puzzelen'

door Brent Tomassen 76

Bron Persconferentie Ajax

Laatst geüpdatet

Francesco Farioli wenst niet in te gaan op in- en uitgaande transfers bij Ajax als deze nog niet officieel beklonken zijn. De trainer wordt flink getest door verschillende media, maar lacht veel tijdens zijn persmoment op vrijdag. De enige speler die hij wel bij naam noemt is de reeds aan Sparta Rotterdam verhuurde Kristian Hlynsson.

Farioli wordt op zijn persconferentie meermaals naar transferperikelen rondom Ajax gevraagd. De oefenmeester wil niet te veel ingaan op deals die nog niet zijn beklonken. ‘Vandaag is Hlynsson vertrokken en daarnaast zijn er drie, vier spelers in onderhandeling. Zij zijn momenteel dus een vraagteken. Je gaat me nu om de namen vragen, maar die ga ik je niet geven’, lacht de Italiaan tegen de aanwezige media.

Met De Klassieker voor de deur stelt een journalist dat het voor Farioli lastig wordt om keuzes te maken voor bepaalde spelers als hij niet zeker weet of zij er zondag bij zijn in de Johan Cruijff ArenA. Opnieuw heeft de keuzeheer een gevat antwoord paraat. ‘Sinds het begin van het seizoen is puzzelen mijn grootste hobby geworden. De komende 48 uur tot De Klassieker ga ik thuis samen met mijn dochter zitten puzzelen.’

Farioli lacht vrijdagmiddag veel als het om geruchten gaat in gesprek met de pers, maar baalt hij stiekem niet van alle onduidelijkheid die er momenteel heerst bij de Amsterdamse club? ‘Je kan zeggen dat het glas halfvol of halfleeg is. In het geval van deze omstandigheden kun je ervoor kiezen om te gaan zitten huilen of te gaan zoeken naar oplossingen. We hebben geen tijd om te huilen, dus laten we opnieuw voor de oplossingen gaan.’

Tekst gaat verder onder de foto.

Farioli grapt over mogelijk afwezige spelers: 'Komende 48 uur ga ik met mijn dochter zitten puzzelen'
Francesco Farioli lacht alle transfergeruchten weg op zijn persconferentie vrijdag.

Farioli verwacht Edvardsen niet tijdens Klassieker

Ook gaat het vrijdag veel over Oliver Edvardsen. De Noor zou al zijn gespot in de Johan Cruijff ArenA en Farioli krijgt meerdere keren de vraag of hij de linksbuiten verwacht in te kunnen zetten tegen Feyenoord. 'Hij stond niet op de lijst en ook niet op het trainingsveld vanochtend. We zijn ook net klaar met trainen, dus ik ben ook niet op de hoogte van de stand van zaken op de transfermarkt.'

Ook als hem wordt verteld dat Edvardsen al is gespot, lacht Farioli dit nieuws weg. 'Hij is nog geen speler van Ajax. Misschien bezoekt hij gewoon het stadion?' Wanneer persvoorlichter Arjan Duijnker aangeeft dat er nog niks officieel is tot er een persbericht naar buiten komt, trekt de coach zijn conclusie: 'Dus hij is er niet bij zondag'

Lees meer over:
Plaats reactie

Ferd +38149

de dochter van Farioli is waarschijnlijk een betere TD dan Kroes

01-02-2025 08:53

DeMeervanweleer +7541

De technisch directeur heeft als voornaamste taak het ( op tijd) samenstellen van een volwaardige selectie. Als je dat een keer niet lukt, als bij Sulemana is dat serieus, maar kan het nog beschouwd worden als leermoment, als je het nóg een keer laat gebeuren dan is het wel duidelijk dat je niet berekend bent op je taken. Farioli moet wel denken; met wat voor koekebakker ben ik opgescheept?

01-02-2025 08:34

Dapperestrijders +4423

Verstandig dat Farioli zich niet laat gek maken door al dat transfer gezeik. Bosz zou gelijk geïrriteerd reageren.

01-02-2025 05:15

maxwellstyle10 +4524

Even off topic, 2 berichten.. Die eerste, nou we gaan het zien.. maar
die 2e.. oeh ze knijpen em daar wel hoor ;)

https://nos.nl/video/2553975-priske-mist-bijlow-in-klassieker-gimenez-niet-op-trainingsveld-hoop-dat-hij-blijft

https://www.fr12.nl/transfernieuws/ac-milan-verhoogt-bod-naar-32-miljoen-op-gimenez

prima als hij weg zou gaan.. of iig niet speelt, ivm die perikelen ;)

31-01-2025 22:05

themons +657

Trainers klagen vaak over een gebrek aan tijd om nieuwe spelers in te passen. Farioli is al lang blij als er voor elke positie een speler is.

31-01-2025 21:30

AJAXLOVE +186

hoop dat we winnen enig dat telt en vooral nu genadeloos 010tje afkillen !!!

speel maar op zijn getafes of zet hato maar op doel brobbs cv en pasveer spits LOL farioli hahah
winnen winnen en enkel winnen telt !!!

02-02-2025 13:02

Artemio +30686

Ik hoop dat Farioli gaat profiteren van het gebrek aan een linksbuiten. Ik zou opteren voor een 2 spitsen systeem. Beginnend met traore en Brobbey in de spits. Het liefst in een 4–4-2.

31-01-2025 18:30

Ferd +38149

Wij zijn Ajax, 442 is niet wat we willen

01-02-2025 07:20

Artemio +30686

Nee, maar je moet roeien met de riemen die je hebt.
Ik wil ten allen tijde dat Ajax wint van Feyenoord hoe maakt mij niet zoveel uit.

01-02-2025 09:54

Ferd +38149

gewonnen met een 4-3-3, zoals het hoort

03-02-2025 04:31

AJAXLOVE +186

hoop dat we winnen enig dat telt en vooral nu genadeloos 010tje afkillen !!!

speel maar op zijn getafes of zet hato maar op doel brobbs cv en pasveer spits LOL farioli hahah
winnen winnen en enkel winnen telt !!!

02-02-2025 13:02

DonGuan1982 +164

Kroes is top vent maar hij is echt dik gezakt. Er hadden al lang aan kopen moeten zijn!

31-01-2025 18:05

1Zlatan +4986

Te licht bevonden, terug naar supporter zijn

31-01-2025 18:22

Ferd +38149

waar baseer je je op dat het een top vent is? Met z'n zaakwaarnemersbedrijfje lichtte hij diverse spelers waaronder Vermaelen en De Vrij op. Hij sjoemelt met aandelen. Dat vind ik eerder crimineel dan top.

Als TD is hij inderdaad ook een faalhaas.

01-02-2025 07:22

AJAXLOVE +186

zeer groot risk nemen met dit dun teampje
ik steun FF over ajax bestuur
dit is een schande wat ze hem aandoen

ajax en goed bestuur
is gewoon kansloos

02-02-2025 13:03

Jarikoning +7151

Kroes out. Samen net Mislintat voir het voetbal tribunaaal. Nooit meer een stap in een stadiondie 2

31-01-2025 17:44

keykey +35

Door Mislintat heeft Kroes nu geen centen meer, hij moet roeien met de riemen die hij heeft.

01-02-2025 01:02

PH2BOT +39483

Kroes is de zoveelste AZter die bij Ajax mislukt. Hij pist overal naast, is steeds weer te laat en heeft overduidelijk geen relevante marktkennis. Een blaaskaak TD prutser zogezegd...dat is precies wat hij waar maakt. Tegen Feyenoord kunnen we nu belangrijk puntverlies lijden wat ons zou kunnen nekken voor plek 2 eindstand = CL kassa =~40M. Dan ben je gewoon 100% incompetent wanneer je Akpom al op de trein hebt gezet maar ondertussen Edvardson niet tijdig speelgerechtigd krijgt ....en dan in paniek bellen met Akpom dat 'ie nog even moet wachten met het tekenen van zijn contract bij Lille.....COMEDY CAPERS AJAX AMSTERDAM!!

01-02-2025 02:47

Ferd +38149

lulkoek. Mislintat had ook geen centen en moest eerst verkopen om te mogen kopen. Mislintat betaalde dik minder aan salaris dan zijn voorganger.

Dat wil niet zeggen dat Mislintat het goed gedaan heeft, die man was een drama. Maar dat maakt Kroes niet minder dramatisch. Als je een gewaardeerde international met een WK finale achter z'n naam en een reputatie in Duitsland niet kunt verkopen, en een home-grown spits met prima cijfers niet kunt verkopen dan ben je een faalhaas. Als je het inschrijven van een nieuwe speler tot twee keer toe verkloot met een deadline ben je een faalhaas. Als je een half jaar hebt om een nieuwe linksbuiten te vinden en die niet gelijk op de eerste dag van de transferwindow kunt presenteren ben je een faalhaas. Als je een rechtsback verkoopt en daar een middenvelder voor terughaalt terwijl het middenveld al overvol is dan ben je een faalhaas. Mislintat was drama, Kroes is net zo erg.

01-02-2025 07:25

wijzijndebeste123 +161656

Enorm benieuwd naar wat er na t sluiten naar buiten komt over hoe men intern bij Ajax aankijkt tegen het functioneren van Kroes. Bart Sanders meldde 3 weken terug al dat er interne kritiek begon te ontstaan. Dat zal alleen maar enorm toegenomen zijn. T feit dat Kroes ondanks al zijn grootheidswaanzin zelf toegegeven heeft dat het hem tegengevallen is en dat hij een voetbalman naast zich nodig heeft is tevens veelzeggend. Ik vier de dag dat Kroes geen TD meer is. Elke Ajacied zou dat moeten doen.

31-01-2025 17:36

Amp +36989

Denk dat de kritiek alleen vanuit de directe technische staf zal komen, en misschien v praag. De rest staat er voorgebukt of staand erachter, en geluiden zullen door hen in de kiem worden gesmoord

31-01-2025 18:08

Artemio +30686

Zeker! Ik kan niet wachten totdat hij geen td meer is.
Gewoon een technisch directeur die al eerder heeft gewerkt als TD.

31-01-2025 18:36

ajaxfan1972 +2455

Evaluatie zal heel simpel zijn hoor met z'n vriendjes in de bestuursraad
Goed gedaan je hebt je bonus meer dan verdient

31-01-2025 21:17

Cruijffthebest +13232

Amateurisme, ik kan het niet anders noemen, echt!!!!

31-01-2025 17:31

AFCA. +3194

Een klap in zijn nek verdient Kroes! Liever 3 linksbacks dan 0 linksbuitens....

31-01-2025 17:27

Tommyshelby +127246

Akpom, Banel, Bounida, Verschuren? Of gaat dit puur om vaste Ajax 1 spelers.

31-01-2025 17:02

Hersenspinsel +7911

Farioli kwam de persruimte laat en snel in en vertrok misschien nog wel rapper.
Hij ging niet naar huis om te puzzelen met zijn dochter.
Ook een mooie beeldspraak, het glas met water, Farioli kijkt naar het water in het glas niet naar de lucht in het glas , het glas voor hem op de tafel was bijna tot het randje vol, conclusie, we gaan de cucarachas verslaan deze zondag.

31-01-2025 16:59

Stiftje +1481

Stel je bent al medisch gekeurd bij je nieuwe club, dan zou het hypothetisch kunnen dat je dan nog wel voor je oude club speelt. Is niet gebruikelijke maar zou kunnen toch?

31-01-2025 16:55

Amp +36989

Zolang er niks is getekend wel ja. In theorie

31-01-2025 18:10

WeirdAJAX +11830

Het is toch lachwekkend dat we zo struggelen om een fatsoenlijke selectie op de mat te zetten. Farioli moet er ook wel om lachen. Hele seizoen al puzzelen. Hij bedoelt daarmee een onevenwichtige selectie. Hij is er een beetje klaar mee.
Hij gaat weg deze zomer. Sinds de contacten met AS Roma geeft hij al dit soort hintjes trouwens.

31-01-2025 16:55

Maracana +1958

En volkomen begrijpelijk.

31-01-2025 22:37

31xAjax +7799

Ik weiger te geloven dat Farioli ooit gepuzzeld heeft voor het maken van de opstelling. Boze tongen beweren dat bij hem het motto is: roll the dices....

31-01-2025 16:54

Harrier Du Bois +38334

Nog 1 wedstrijd Taylor op linksbuiten, dat kan ik mentaal nog wel aan.

31-01-2025 16:52

Hans Verhagen +13937

Brobbey linksbuiten, Farberski rechtsbuiten. Traore in de spits. Na 65 minuten Farberski eruit en Traore rechtsbuiten en Weghorst in de spits.

31-01-2025 16:51

Rockanje23 +36692

Tsja, lach er maar om maar het is natuurlijk om te janken, de manier waarop er bij Ajax beleid gemaakt wordt.

31-01-2025 16:49

Mitchjo +6074

Probleem is dat er helemaal geen beleid is. "Beleid is de systematische wijze waarop een organisatie of afdeling binnen een organisatie met een bepaalde zaak omgaat om een bepaald doel te bereiken."

31-01-2025 17:30

Redrum +95333

Ti Amo Francesco. " We hebben geen tijd om te huilen, dus laten we opnieuw voor de oplossingen gaan. " Zo is het kerel. Roeien met de riemen die je hebt en de focus op het doel houden. Dat is alles wat je kan en moet doen als trainer.

31-01-2025 16:45

Laudrup10 +16948

Ik verwacht Taylor naar links en Klaassen samen met fitz Jim en Henderson op het middenveld. Wellicht kan je ook met Berghuis spelen op links. Is meer een aanvaller en heeft een goeie voorzet.

31-01-2025 16:42

DoorVriendschapVerenigdAjax +3159

Ik verwacht zondag, indien Akpom al weg is, fitz-jim op linksbuiten en Regeer op het middenveld.

31-01-2025 16:39

1Zlatan +4986

Denk niet dat Farioli Regeer meteen inpast. Hij is van de discipline en opdracht uitvoeren. Daarvoor is Regeer er te kort.

31-01-2025 18:18

barry1988 +23952

Na de transferperiode moet er zsm een goede TD komen. Kroes heeft nu in 2 periodes aangetoond in niks een goede TD te zijn. Ook dat er geen linksbuiten beschikbaar is zondag kan je aan hem verwijten. Hij heeft veelste langzaam gehandeld en gisteren kon er in paniek wel opeens snel gehandeld worden. Ook had hij na gisteren niet akkoord moeten gaan met de verhuur van Akpom. En het anders moeten vertragen tot na de klassieker zoals Valladolid heeft gedaan met Moro.

31-01-2025 16:21

Redrum +95333

Ik zou Kroes niet eens de kantine op de Toekomst laten runnen eerlijk gezegd. Die blaaskaak heeft echt geen flauw idee wat hij aan het doen is.

31-01-2025 16:46

barry1988 +23952

Als je hem vervangt als TD dan moet je Kroes uiteraard ontslaan. Hem moet je na dit gekloot niet gaan belonen met een ander baantje.

31-01-2025 16:49

Invincibles +5139

Hem gwn de PR laten doen en laten aanschuiven bij talkshows. Dan kunnen de capabele mensen aan de slag met de club uit de brand helpen.

31-01-2025 16:57

Amp +36989

Pr laten doen in talkshows? "Ja onze spelers kunnen er niks van man, die moet je echt klappen in de nek gaan geven. Niet te verkopen deze prut. Kennen jullie niet iemand die een netwerk heeft trouwens?". Fijne vent

31-01-2025 18:12

Ferd +38149

juist. Zijn droom was toch een club runnen in Engeland. Stuur hem maar die kant op, enkele reis met Ryanair of easyJet

01-02-2025 07:28

NouridolbergNeres34 +1869

Dan zitten ze in de kantine ook zonder kroketten en frikandellen.

01-02-2025 09:22

wijzijndebeste123 +161656

Dus zondag zonder Godts, Akpom en Edvardsen.

Komt door Mislintat en de markt?

31-01-2025 16:10

Zwaan1975 +3562

Zeiksnor,

Godts is Eén spierblessure. Ze wilde moro halen maar die raakt geblesseerd. Tot voor gister had niemand het hier over Edvardsen. En Akpom is er gewoon nog…

Zondag om half vijf mag je lekker zeiken op kroes of ben je dan dronken van geluk omdat we gaan winnen.

Waarom moet er altijd een schuldige worden aangewezen. En zo ja, dan ook meteen vertrekken….

Mischien is het toch allemaal iets lastiger dan de gemiddelde AS bezoeker hier denkt….

Hoe dan ook. Zin in zondag. Wie er ook ons shirt draagt we gaan ervoor!

31-01-2025 16:21

Ferd +38149

Kroespijper,

dat we alleen Godts hebben is de schuld van Kroes. Dat er in december nog niet onderhandeld was met en over Moro waardoor hij in de eerste week in januari gepresenteerd kon worden is broddelwerk. Dan had hij nu niet geblesseerd geweest.

Akpom is er niet, die is vrijgegeven door Kroes voordat de transfer van Edvardsen was ingeschreven, dikke blunder van Kroes.

Zondag half 5 moet Kroes de biezen pakken, of we nu winnen of verliezen.

01-02-2025 07:30

AjaxAmsterdamnn +4166

Kan je ook ooit een reactie plaatsen zonder te rage baiten? jeetje mina man

31-01-2025 16:43

Kreugerrand +485

Zwaantje heeft gewoon gelijk 🤗

31-01-2025 17:48

Ferd +38149

nee, zwaantje heeft dik ongelijk

01-02-2025 07:31

Sander31 +7528

Dit had je al lang en breed voor 12:00 uur rond moeten hebben. Wat een slappe hap allemaal

31-01-2025 16:10

MarcoB1971 +4747

Wat een simpele reacties hier. Misschien lag het probleem wel bij Go Ahead, zouden ze nog een papier moeten sturen. Maar gelijk Kroes bashen.

31-01-2025 16:16

Breuk +24711

Misschien kwam ie niet door de keuring

31-01-2025 18:09

Ferd +38149

Kroes gaf Akpom vrij aan Lille voordat Edvardsen ingeschreven was, dat is wel degelijk een blunder van zijn kant.

01-02-2025 07:31

Johan1 +2862

Kroes is de enige die keer op keer faalt. Farioli valt niets te verwijten, die heeft te maken met een volledig incompetente klootzak als TD, die de selectie alleen maar zwakker maakt. KROES OUT.

31-01-2025 16:07

MarcoB1971 +4747

Overmars deed het in de periode ook niet super. Ik vind het echt allemaal zielige reacties. Hij moet de troep opruimen van zijn voorgangers. Hij heeft geen geld te makken en daarnaast wil niemand de spelers kopen van Ajax. En de spelers dier men wel wil kopen, Brobbey, Hato, mogen niet weg. Dus alsjeblieft doe niet zo zielig en geef die man de komende 2 jaar een kans en misschien verbaasd hij iedereen wanneer de troep van zijn voorganger is opgeruimd. En er ook daadwerkelijk geld is uit te geven. Komt hij dan nog niet uit de verf dan ja, dan ik kritiek op zijn plaats

31-01-2025 16:19

Laudrup10 +16948

Hij haalt zelf troep. De aankoop van Weghorst is heel slecht uitgepakt. Edvartsen verwacht ik ook weinig van.

31-01-2025 16:44

MarcoB1971 +4747

Hoezo troep! Allereerst werd Weghorst met open armen ontvangen. Ik was in stadion en het hele stadion was dol enthousiast. De laatste tijd krijgt hij 20 minuten. Ook dit vind ik een zielige reactie.

31-01-2025 16:51

Johan1 +2862

Een goede TD onderscheidt zich juist door potentiele toppers aan te trekken voor weinig geld. Veel geld uitgeven kan iedereen. Kroes heeft geen netwerk en kijkt amper verder dan GAE. Verder verhuurt hij alleen en zijn er nog teveel spelers die allang getransfereerd hadden moeten zijn. We weten al maanden dat we een linksbuiten nodig hebben en dan presteert Kroes het om uitgerekend tegen Feyenoord geen linksbuiten speelklaar te hebben. Hoezo incompetent? Je had de 2e plek al bijna veilig kunnen stellen, maar door het gepruts van Kroes moet Taylor in de Klassieker linksbuiten spelen. Kroes is gewoon een hele slechte TD.

31-01-2025 17:59

MarcoB1971 +4747

Overmars eerste aankopen herinner je die nog?

31-01-2025 18:05

Breuk +24711

Kik Pierie ?

31-01-2025 18:11

Amp +36989

Geen geld te makken. Hoe zit je heel de tijd op Moro te bieden dan? En waarom haalt ie dan edvardsen en regeer? En biedt ie een miljoenensalaris aan weghorst? Waarom hij wel twee jaar een kans en toen mislintat riep dat ie zeker twee jaar nodig had om t weer op te bouwen niet dan?

31-01-2025 18:16

Ferd +38149

"hij heeft geen geld" ..... Mislintat moest troep ruimen en verkocht Daramy en Bassey voor veel geld. Vergeet niet dat hij ook niets mocht kopen voordat hij wat verkocht had. Kroes lukt het niet om een home-grown spits met prima cijfers te verpatsen of een WK finalist met een goede reputatie in de Bundesliga te slijten.

Dus asjeblieft, doe je ogen open en geef die man niet de kans om Ajax volledig naar de klote te helpen. Er zal een TD moeten komen die de troep van Kroes moet opruimen.

01-02-2025 07:33

Danielson +49411

Stel Kroes daar maar op. Wie niet horen wil, moet voelen.

31-01-2025 16:01

JohanDW +627

Wie gaat dan linksvoor spelen? Taylor?

31-01-2025 15:58

WijZijnAjaxAmsterdam +11561

Denk het wel ja

31-01-2025 16:26

AFCAjaxJP9 +1308

Gewoon akpom denk ik, die word na zondag pas verhuurt, maar ik hoop dat het niet door gaat.
Akpom is toch wel nuttig gebleken.

31-01-2025 16:35

Ferd +38149

nee, Akpom is al vrijgegeven aan Lille

01-02-2025 07:34

Jaridebeste1 +6579

3 of 4? Das best veel nog...Wie dan? Ja, Akpom en Banel. Maar dan? Hopelijk Tahirovic en Branco!

31-01-2025 15:53

Sportvolgert +39497

Dat zijn er veel. Banel was bekend. Verder? Tahirovic, wijndal en branco? Verhuren mag niet meer toch?

31-01-2025 15:50

Sportvolgert +39497

Akpom natuurlijk

31-01-2025 15:50

ajaxrosenberg +1355

Dat is het goede nieuws, als clubs dan nog wat willen moeten ze maar kopen.

31-01-2025 15:52
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.