Dilrosun dichtbij transfer naar City

door Sander 112

Dilrosun dichtbij transfer naar City

door Sander 112

Laatst geüpdatet

DOMPER - Jeugdspeler Javairo Dilrosun gaat Ajax verlaten. De net 16-jarige aanvaller uit de B1 vervolgt zijn loopbaan hoogstwaarschijnlijk bij de Engelse kampioen Manchester City, zo weet Ajax Showtime.

Dat Dilrosun, vanaf zijn achtste al spelend in de jeugd van Ajax, de Amsterdamse club gaat verlaten staat vast. Zijn nieuwe club echter nog niet (helemaal). Manchester City heeft zich vooralsnog als enige club concreet gemeld bij technisch directeur Marc Overmars van Ajax. In eerste instantie leek de jeugdinternational de Engelse interesse te kunnen weerstaan, maar vandaag werd bekend dat hij toch vertrekt voor een opleidingsvergoeding van een paar ton.

Mocht Dilrosun daadwerkelijk voor City kiezen, dan treft hij daar landgenoot Rodney Kongolo. Kongolo en Dilrosun speelden de afgelopen seizoenen samen in Oranje onder 15- en 16 jaar.

Timothy Fosu Mensah, teamgenoot van Dilrosun bij Ajax en Oranje, staat in de nadrukkelijke belangstelling van Manchester United. De boomlange verdediger speelt - als hij blijft - komend seizoen in de A-junioren van Ajax. Fosu Mensah maakt net als Dilrosun sinds zijn achtste deel uit van de jeugdopleiding van Ajax.

Timothy's jongere broertje Paul is komend jaar actief voor Ajax C2. Ajax C2 trok in Feyenoorder Quinten Maduro een nieuwe spits aan voor komend seizoen.

Lees meer over:
Plaats reactie

Vinc-ajacied +4

Bij dit soort berichten vraag ik me altijd af hoe het met onze vriend Ouasim Bouy gaat.

27-06-2014 14:05

Jazzypazz +19

Helaas , maar is het echt 100% zeker dat hij weg gaat? Gelukkig hebben we nog andere grote talenten op de vleugels, waarvan ook volgens mij ene Dekker waar ik iedereen over hoor. Is dat een toptalent? Iemand wat info over deze speler graag? ;)

Maar wat zou het ongelooflijk vervelend zijn als Fosu-Mensah weggaat, een van de beste verdedigende talenten in deze lichting en dat zou een groot gemis zijn.

26-06-2014 19:17

Rayno95 +0

Dekker lijkt me echt een goeie, is er een om in de gaten te houden een linksbenige echte buiten speler, goeie trap en hard schot, volgens mij ook 2 benig lijkt het :),

Hier een filmpje van hem, kijk en geniet ;):

https://m.youtube.com/watch?v=3p7ZsvPsHAQ

26-06-2014 19:32

Robinjo1988 +1

Waarom gaat hij nu weg? Over 2/3 jaar kan hij hier zijn debuut maken. Bij Man Shitty gaat dat waarschijnlijk nooit gebeuren.

26-06-2014 18:33

JesusZoonVanGod +5859

Ik had eigenlijk een hele reactie willen geven, maar ik houd het maar bij: dom dom dom. Bij Ajax heb je de kans om een stabiele bodem neer te leggen en door te groeien naar het eerste. Als je goed genoeg bent dan kun je later alsnog de overstap maken. Deze mensen kiezen nu puur voor het geld, want al het andere is gewoon een drogreden. Voor een kwalitatief goede opleiding en niveau blijf je gewoon bij Ajax. Nu is het misschien een paar jaar leuk cashen, maar als je mislukt dan moet je nog maar zien of je ergens aan de bak kunt.

Niks geleerd van spelers als Van Velzen (bankzitter Utrecht), Brouwer (speelt nu Topklasse), Bouy etc. etc.

26-06-2014 12:32

ambtenaar +23

Man city......... Ga dan naar een Arsenal daar heb je nog een kleine kans om ooit het 1ste te halen.

26-06-2014 11:23

MaupCaransaNES +2

Ik zit van september tot januari in Engeland, dus ik drijf ze terug als die pikkies nu verdwijnen. Wat een stommiteit zeg! Godsamme, wat een achterlijke zooi is dit. Ze kennen echt de pleuris verwachten.

26-06-2014 11:18

VicBuckingham +14

Als Dilrosun echt naar City gaan dan is dat ongelofelijk jammer maar geen ramp. Het is jammer omdat hij een toptalent is maar geen ramp omdat Ajax ook Cerny heeft die maar een jaar ouder is. Ik hoop dat Dilrosun uiteindelijk er toch voor kiest om bij Ajax te blijven en dat Fosu-Mensah ook niet naar Manchester vertrekt.

26-06-2014 11:14

AjaxD1986 +1

Wat zijn sommige mensen toch een domme geldwolven tegenwoordig. Zelfs ten koste van hun bloed eigen kinderen! Net alsof je niet genoeg bij Ajax verdient om rond te komen. Waar gaat de wereld heen, wtf? Geld gaat blijkbaar voor geluk, kwaliteit en ambities. Ik hoop dat hij lekker faalt en die inhalige ouders worden gestraft voor het verpesten van de carriere van hun zoontje lief. Dan kan je behoorlijk ballen en verneuk je je carriere door die dollartekens (bling bling) in je ogen. Wie in deze wereld heeft er nog enig besef van eer en moraal? Hopelijk komen er meer jongens als Klaassen, Veltman, V. Rhijn, Vermeer en Becker, jongens met hersens en eergevoel. Zij zijn de mensen waar de jeugd een voorbeeld aan moet nemen op de toekomst, niet dit soort vuile kapitalisten.

26-06-2014 10:34

La Bomba +0

Ik snap je woede, maar realiseer je wel dat deze jongen geen contract heeft bij Ajax en het nog niet duidelijk is of dat contract er ooit zou komen.
Trouwens is het zo dat de meeste buitenlandse jeugdspelers die Ajax aantrekt een beter contract krijgen dan de jongens die al jaren in de opleiding zitten, althans dat heb ik me laten vertellen.
Deze buitenlandse spelers komen echter ook niet gratis omdat ze bij de beste opleiding willen zitten, waarom moeten onze 16 jarige talenten dan wachten op een contract?
Snap dat niet en hoe ik ook de Cruyff- revolutie toejuich, vind ik het onbegrijpelijk dat Ajax niet hun grote talenten meteen vastlegt met 16.
Een City ziet heel veel talent blijkbaar in Dilrosun en daar zijn ze echt niet gek.
Ajax moet de grotere clubs uit het buitenland voor zijn en zorgen dat ze niet aan onze talenten komen.

26-06-2014 11:04

Rayno95 +0

Dekker, Nouri en Vd Beek tekende ook niet meteen direct op hun 16e.

26-06-2014 11:16

12ajax +0

Heel jammer, de echte toptalenten kan AJAX niet houden of aankopen. Bij de jeugd moet AJAX het ook doen met 2e of 3e keus.

26-06-2014 10:24

Rayno95 +0

Daar doe je toch jongens zoals Cerny, Nouri, Dekker
, Vd Beek etc tekort mee....
Deze jongen is dan mentaal gewoon niet goed genoeg (of zijn ouders), dat ze meteen voor het grote geld kiezen

26-06-2014 10:27

JoodTotMijnDood +2

De echte toptalenten spelen nog allemaal netjes in de jeugd, Nouri, Cerny, v/d Beek, Dekker, Nunnely en Bazoer.

26-06-2014 13:55

Rayno95 +0

Dat zijn jongens die we nodig hebben, die gewoon voor hun toekomst kiezen en niet voor het geld, dat zijn de toppers die het meestal redden! :), al weet ik niet hoe Nunnely erin staat, maar op de gehaalde Cerny en Bazoer na hebben deze jongens gewoon gewacht, doorontwikkeld en hun welverdiende contract getekend :)

26-06-2014 14:07

FrankAFCA020 +0

Dilrosun hoort ook gewoon in dat rijtje hoor.

26-06-2014 15:24

JoodTotMijnDood +2

Weet ik maar die heb ik er niet bij gedaan omdat hij hoogst waarschijnlijk weggaat snapje.

26-06-2014 16:33

Nacho van Manen +0

Gewoon bang voor de concurrentie en kiest nu al eieren voor zijn geld, hoeven we niet om te rouwen. Misschien nog wel goed te begrijpen als je het niet heel breed hebt of wanneer je er niet van overtuigt bent dat je het gaat halen.
Dit soort jongens halen het sowieso niet, bij City niet maar uiteindelijk ook niet bij Ajax.

26-06-2014 10:10

Rayno95 +0

Als hij bang voor concurrentie is, moet hij niet naar City gaan, want daar wordt hij dan helemaal gek! :p, is gewoon puur voor het geld.

26-06-2014 10:23

Dennizzz +313

Is jammer, maar wij als Ajax doen het zelf ook, dus we mogen niet klagen. Denk wel dat het erg onverstandig is, want de opleiding zal niet veel beter zijn, ik denk zelfs minder en de kansen zijn veel kleiner dan bij Ajax. Helaas heb je ook te maken met familie die mogelijk een huis wordt aangeboden, terwijl het elke cent moet omdraaien.

26-06-2014 10:06

Ibratimovic +0

Het is erg zonde dat hij vertrekt, maar we hebben Cerny voor hem. Ik denk dat Cerny eerder zal doorbreken dan Dilrosun. En we hebben natuurlijk ook nog Arquinio Bel.

26-06-2014 08:59

Rayno95 +0

Arquinio Bel?

26-06-2014 09:02

Tpes +1

We moeten niet alle schuld op die jongen schuiven. Zijn ouders/verzorgers spelen hier ook een grote rol in. Mijn kind zou Ajax never nooit mogen verlaten op die leeftijd als hij een groot talent bij Ajax is.

26-06-2014 08:46

Rayno95 +0

Slimme ouders/verzorgers hadden het idd uit zijn hoofd gepraat en hier gehouden, maarja sommige mensen gaan liever blind op het geld af.

26-06-2014 09:01

Figo +0

Makkelijk praten als je nooit in die situatie komt. Als mijn zoon later de kans krijgt om fors (en dan ook echt fors) meer te verdienen in Engeland dan zou ik hem zeker niet tegenhouden als hij het zelf ziet zitten. Zonde voor Ajax, kans is klein dat ie daar doorbreekt, maar met gevulde zakken kan ie altijd nog in de Eredivisie terechtkomen.

26-06-2014 09:33

Tpes +1

Zit natuurlijk wat in wat je zegt. Dan verschillen wij nog al kwa ouder zijn.

26-06-2014 10:21

JesusZoonVanGod +5859

Ik las dat een jeugdspeler bij clubs als City ongeveer 80.000 pond per jaar kunnen opstrijken. Dat is omgerekend ongeveer 100.000 euro per jaar. Als je in ogenschouw neemt dat 99% van de Nederlandse import daar na een jaar of drie alweer terugkeert naar Nederland, dan kun je je afvragen of dat geld echt de moeite waard was.

Zo'n jongen heeft nog bijna een leven lang in het vooruitzicht wanneer ze op hun 20e terugkeren in Nederland. Als ze dan niet meer aan de bak komen, dan is die 300.000 die ze verdiend hebben ook maar een fooi. Daar kun je echt niet van blijven leven.

Is het dan niet slimmer om proberen door te breken bij een club als Ajax? Echt goede talenten gaan bij het eerste elftal ook een leuke som verdienen, het duurt alleen iets langer voordat ze kunnen cashen. Fischer verdiende rond zijn 20e bij Ajax tussen de 150.000 en 200.000 euro en dat is nu zelfs gegroeid tot 700.000 euro per jaar. Mocht Fischer het straks niet redden bij Ajax, dan kan hij minimaal nog terecht bij een goede subtopper in Nederland of subtopper in het buitenland. Daar verdien je ook gewoon een goed salaris. Veel van de spelers die vroeg naar Engeland gaan eindigen bij de staartploegen of zelfs in het amateurvoetbal. Kijk naar Brouwer, die verdient nu ¤1.500 per maand bij een topklasser.

Moraal van het verhaal: snel cashen is leuk, maar beter kijk je naar de lange termijn.

26-06-2014 13:12

Pinpanter +3

En hoeveel ooit-Ajax-talenten spelen ook niet bij subtoppers en bij een amateurclub omdat het er om wat voor reden dan ook niet is uitgekomen? Een flinke knal op je knietje en al je dromen spatten uiteen. Ik geef de early-cashers ook wel ongelijk maar heb er ook begrip voor dat sommigen zeggen: beter nu al vast wat pakken en waarom zou ik in de UK ook niet een goed vervolg kunnen maken? Ajax is echt geen garantie op succes.

26-06-2014 15:34

chubby +0

Fisher is hier gekomen toen hij 16 was en Boilesen toen hij 17 was ze kregen allebei bij hun eerste contract meer dan 120000¤ Fisher heeft nu meer dan 500.000¤ en boilesen meer dan 800000¤ dus die zijn echt niet voor niks naar Ajax gekomen en voor hun was het dus ook aantrekkelijk sportief maar zeker ook financieel om naar een club in het buitenland te gaan dus ze zijn net zo goed of slecht als Dilrosun het is maar hoe je het bekijkt terwijl 16 jarigen om en nabij de 20.000¤ krijgen bij Ajax!!

26-06-2014 17:59

Pinpanter +3

de oordelen die hier worden uitgesproken zijn smakeloos. Niet iedereen kan zich permitteren om nu mogelijkheden te laten liggen om later wel of niet succes te vinden. Ook Ajax haalt jonge talenten bij andere clubs weg en die slagen ook niet altijd. Ajax moet gewoon zorgen voldoende aantrekkelijk te zijn voor jonge talenten en op internationaal vlak moet gewaakt worden voor aanbiedingen waardoor talenten vermalen worden. Het aantal talenten dat het wel weet te maken is altijd en overal in de minderheid, voorbeelden noemen zonder die in een juist perspectief te zetten is onzinnig.

26-06-2014 08:20

eros +4813

Ik hoop dat deze jongen verstandig is. Neem een voorbeeld aan Bouy, Brouwers, Bruma, Drenthe, Barazite,... etc etc!

Niet echt een geweldige cariere opgebouwd. Kijk liever naar Veltman, N. de Jong, Sneijder, vd Vaart,.. maar ook Bruno Martins Indi en de Vrij. Hebben toch wel een aardige cariere tot nu toe en staan alle in belangstelling van de top-clubs...

Het is maar wat je wilt...

26-06-2014 08:18

Robeerke +1219

Javairo Dilrosun ff zijn naam opschrijven want daar horen we niets meer van.

26-06-2014 08:08

brullie +7046

Einde serieuze voetballoopbaan denk ik...te jong en kijkt alleen naar geld...Deze City aankoop is weer voor weinig en men kijkt daar wordt het wat dan mooi en zo niet afdanken weer...

26-06-2014 07:03

FlyingDutchMan +17316

Helaas, suc6 daar en die zul je nodig hebben! Hopelijk blijft Timothy wel!

26-06-2014 06:48

spendah +543

Doodzonde maar de realiteit van de voetbalwereld anno nu. Hopelijk blijft Timothy wel.

26-06-2014 03:55

hollanda14 +0

Wil je graag weg bij ons Ajax.DOEI.!!!!!!!!!!!!!!!.

26-06-2014 03:32

jozefresiak +0

waarom hoor ik hier niemand wat zeggen over de laatste zin v dit artikel? In wat voor idiote wereld leven we als een c2-team een spits 'aantrekt'? Of is de normaalste zaak vd wereld en ben ik hierin hopeloos ouderwets?

26-06-2014 00:42

JCr14 +453

Omdat die zelf wil komen en geen geld krijgt.

26-06-2014 07:14

Jozefzoon +0

Ik lees echt veel reacties van gasten die volgens mij nog bij hun ouders thuiswonen en onder een Ajax hoeslaken slapen.Als die knul afvalt kan hij bij de Decatlon of Burger King op Bijlmer Arena werken voor een grijpstuiver en/of misschien nog een gouden tand voor z'n moeder kopen. Speel je 3/4 jaar bij City dan koop je een leuk huis voor jezelf én je ouders, zonder hypotheek. Maakt het leven een stuk comfortabeler, ook als je niet zo'n goeie baan hebt. Geld wordt waarschijnlijk verbrast aan Gucci en Yoloswag petjes maar gebruik m'n eerste voorbeeld om het beter te kunnen inbeelden.

25-06-2014 23:58

sjaakdegoede +0

En showtime moet eens gvd de goede foto van de speler plaatsen waar het artikel overgaat. Dit is misschien al de tiende keer dat er zo'n fout wordt gemaakt.

25-06-2014 23:32

Mokum_32 +1

hij is dus net zo dom als dat die voetbalt niet getreurd jongens t is een blind renpaard we missen niks

25-06-2014 23:32

sjaakdegoede +0

Jij hebt hem duidelijk nog nooit zien spelen, die jongen heeft een heerlijke techniek!

26-06-2014 00:08

sjaakdegoede +0

Wat een haat allemaal, ik hoop dat hij de pannen van het dak speelt en al jullie bekken snoert! Die jongen is pas 16 denken jullie nou echt dat hij die keuze zelf maakt???

25-06-2014 23:30

Rayno95 +0

Misschien niet 100%, maar hij bepaalt het wel grotendeels ook zelf, toch?

25-06-2014 23:35

joodje! +0

Wie weet waarom hij graag wegwil? Er lijkt me toch geen betere club als jeugdspeler dan Ajax? Wereldwijd beroemd en trainen met mensen als Bergkamp, de Boer, Jonk... Maar goed, veel plezier bij City en we zien je over 5 jaar in de Koel

25-06-2014 23:27

Rayno95 +0

🎵 it's all About the money!.... 🎵

25-06-2014 23:31

joodje! +0

Ja maar is zijn thuissituatie dan echt zo slecht? En is zijn omgeving dan echt zó dom? Kan geen voorbeeld opnoemen waarbij zo'n transfer goed heeft uitgepakt, los van Messi dan.

25-06-2014 23:33

Rayno95 +0

Geld doet soms rare dingen met mensen ......
Kennelijk wel.

25-06-2014 23:38

sjaakdegoede +0

Hij heeft het meer dan goed thuis

26-06-2014 00:02

Rayno95 +0

Ken je hem (en zijn ouders) dan?

26-06-2014 00:03

AFCA-CBS +3

Ik ken deze jongen niet goed. Voor de kenners onder ons: is dit echt zo'n gigantisch toptalent?

25-06-2014 23:20

Rayno95 +0

We zijn niet zomaar allemaal boos en hij gaat niet zomaar naar Man City, dan kan je aardig goed voetballen ja ...

25-06-2014 23:26

joodje! +0

Als je op je 15e al mee mag doen in de kampioenswedstrijd van de A1 heb je wel iets meer in petto dan het doorsnee talent ja...

25-06-2014 23:29

Mokum_32 +1

totaal niet wordt zwaar overschat

25-06-2014 23:32

MaToVe +1

Lekker laten gaan, als die jongen echt wil. Vrees alleen dat we niet zo veel meer van hem zullen vernemen.

25-06-2014 23:18

JosB +6

Enerzijds koopt Ajax ook jonge spelers uit nederland en andere delen van Europa, dus het zou hypocriet zijn om City daarvan nu te beschuldigen.

Als die jongen 100% zeker weg wil, dan past hij inderdaad niet bij de filosofie van Ajax. Gezien zijn leeftijd vond ik hem opvallend goed, op de future cup.

Kennelijk is hij onzeker over zijn (financieel of sportief) perspectief bij Ajax, want het is zeker dat hij weg gaat, nog niet dat hij naar City gaat.

Op zich wel te begrijpen dat hij nu voor het grote geld kiest. Lukoki was ook een enorm talent, kijk wat daarvan is gekomen... Die heeft nu ook geen zekere toekomst.

Ik had die jongen graag willen zien schitteren in Ajax 1. Met een jeugdopleiding moet je er wel eens eentje laten gaan. Na Bouy, inmiddels zo'n 3 jaar geleden is 1 in 3 jaar niet slecht.

25-06-2014 22:56

plumber +0

Dat ie maar lekker naar de klote gaat daar in dat Manchester,sukkel.
Hopen dat ze carriere helemaal naar de ***** gaat.

25-06-2014 22:46

Lewis Hamilton +1

Het verschil met Ajax en City is dat spelers bij Ajax ook daadwerkelijk de kans krijgen, verder opgeleid worden, wat goed uitpakt voor hun loopbaan. Bij City ben je een nummertje en kom je toch niet in het eerste te spelen.

Of dacht je dat als Eriksen direct naar City was gegaan hij nu ook Premier League zou spelen? Dacht het niet.

25-06-2014 23:25

MankeNelis +7

Het gras aan de overkant lijkt veel groener. Er zijn teveel voorbeelden van mislukte goudzoekers. Suc6 jongen, einde foebel carrière, bel Bouy..

25-06-2014 22:40

kevinsuave +0

Lekker laten gaan en verder niet om rouwen. Zie liever spelers doorbreken die ook daadwerkelijk affiniteit hebben met onze club.

25-06-2014 22:21

costa6 +0

Wat gebeurt er als elke jaar een toppertje gratis de deur uitloopt, zeggen we dan nog steeds lekker laten gaan?
Nu mischien 2, volgend jaar Malen, Che en Bakboord.
Zij we dan nog steeds blij om deze aparte talenten benadering.

25-06-2014 22:43

La Bomba +0

Helemaal met je eens!
Je zag dit gewoon aankomen en er zullen waarschijnlijk meerdere talenten volgen de komende jaren.
Gewoon je toptalenten vastleggen met 16, want juist deze buitencategorie is interessant voor het buitenland.
Kijk dus eerst naar je eigen toptalenten en ben daar zuinig op, voordat je alles zelf ook weer uit het buitenland gaat halen.

25-06-2014 22:59

Eriksen10 +4793

Het nieuwe beleid van JC werpt zijn vruchten af.

25-06-2014 22:16

Lewis Hamilton +1

Zoals Cruijff al zei, als bij Ajax spelen voor je niks betekent en je voor het geld gaat, dan rot je maar op.

25-06-2014 22:05

Rayno95 +0

Heeft ook zowat altijd gelijk die man! =D, helemaal mee eens oprotten!

25-06-2014 22:09

costa6 +0

Met alle respect maar Cruijff heeft zijn hele loopbaan ruzie gemaakt om geld.
Tel daarbij dat niemand in andermans portemonnee kan kijken.

25-06-2014 22:29

Lewis Hamilton +1

Er is dan ook niks op tegen om later te vertrekken bij Ajax, dat doet iedere goede speler bij Ajax. Het gaat erom dat je niet eens een paar jaar bij Ajax wil rijpen. Hij heeft 100 percent gelijk.

Maar Dilrosun gaan we niks meer van horen, een jeugdspeler die de kans krijgt bij City is een wereldwonder.

25-06-2014 22:35

Alderweireld3 +959

Het zijn ook vaak dezelfde soort mensen die deze overstap maken naar Engeland.

25-06-2014 21:33

Rayno95 +0

Geldwolven.

25-06-2014 21:34

knd14 +0

@jvanenburg

25-06-2014 21:32

AJACIEDone +0

Moet je zeker naar een club als City gaan.. Die geven jeugdspelers haast nooit de kans zich te bewijzen.

25-06-2014 21:26

Rayno95 +0

Hebben ze eigenlijk wel een jeugdopleiding? :p

25-06-2014 21:27

ajaxfourever +0

te dom!!! Heeft deze jongen dan de ontwikkelingen van de club niet gevolgd ofzo de afgelopen jaren?

25-06-2014 21:26

Rayno95 +0

Stja sommige willen blijkbaar liever het geld gaan dan voor de kans op doorbreken ..... Weg ermee, mentaal niet goed genoeg dan ...

25-06-2014 21:29

afca patrick +1

Ai dit zou zuur zijn. Heerlijk talent vind ik dit. Niet voor niets heeft hij al zijn debuut gemaakt in de A1 op zo'n jonge leeftijd. Goede, technische, fysiek goede buitenspeler.

Ook Fosuh-Mensah ben ik wel een fan van. Voorbeeld van een moderne verdediger.

Hoe weet AS eigenlijk al zeker dat Dilrosun gaat vertrekken? Heeft hij dit aangegeven aan het TH oid? Of gewoon aan AS?

25-06-2014 21:21

Simon1 +2959

Strik eromheem en met z'n allen uitzwaaien. Opgeruimd staat netjes. Spelers die zo'n laag IQ hebben dat ze geen eens voor zichzelf een goede weg naar succes kunnen uitstippelen horen niet bij Ajax. Wij willen spelers die kunnen nadenken, want dat moeten ze ook non-stop op het veld doen.

CIAO!!!!!

25-06-2014 21:15

Rayno95 +0

Idd, verkiest het geld bozen z'n carrière, geldwolf pfff zonde, want hij heeft echt veel talent ....

25-06-2014 21:18

JoodTotMijnDood +2

Onbegrijpelijk he? Net 16 jaar en dan al naar die stinkende olie club toe. Maar goed het is zijn eigen keus, en het verbaast me niets als we hem over 4 jaar ergens in Koeweit zien meedoen aan een Pingpong toernooi.

25-06-2014 21:24

Rayno95 +0

Zal wel bij een club als NEC/Roda, RKC weer boven komen drijven, stjonge jonge. Niet te begrijpen idd, bij City is het veel moeilijker door te breken, die geven nooit de jeugd de kans. ... Hun 1ste elftal en de bank misschien zelfs nog het 2de bestaat uit allemaal gekochte spelers.

25-06-2014 21:32

robert R. +2

Doei pannekoek, zie je over 5 jaar wel bij Almere City!

Ideaal dat Ajax pas contracten aanbied op het moment dat Ajax vind dat een speler zich goed ontwikkeld. Zo kun je zien wat voor vlees je in de kuip hebt als ze een aanbod van een grote club krijgen.

Deze gast kan wel goed ballen. Maar, dat kunnen Dekker, Nunnely en Cerny ook!

25-06-2014 21:15

Eriksen10 +4793

De eerste spelers die Ajax gaan verlaten door het aantrekken van de vele Buitenlandse spelers.

25-06-2014 21:11

FWAjacied +3890

Het zou wel van een slechte mentaliteit getuigen. Je kan de concurrentie toch wel aan gaan met je (buitenlandse) concurrent. Ook in de jeugd moet er door worden geselecteerd. Laat dan maar blijken dat je bij de betere spelers hoort en recht hebt op je basisplaats in het hoogste team.

25-06-2014 21:17

Rayno95 +0

Precies!!, en alsof je bij man city meer kans zou maken?,, is gewoon een geldwolf ..... Zonde voor zo'n groot talent, bewijst maar weer hoe belangrijk mentaliteit is ;)

25-06-2014 21:21

BigDaddy84 +0

Ja, onze hele jeugdopleiding zit vol met buitenlandse spelers *sarcasme off* Serieus? Zoveel buitenlandse spelers zijn er niet gehaald! De enige buitenlandse concurrent die hij heeft is Cerny. Als dat de reden is schrikt hij zich de pleuris in Manchester. Hetzelfde geldt voor Fosu Mensah. Sterker nog, die heeft geen concurrentie van buitenlandse spelers!

25-06-2014 21:24

AFCAMaster +2

Bullshit. Die jongen en vooral zijn ouders zijn gewoon lekker gemaakt met geld op de korte termijn. Paar ton vangen, zonder kosten voor een huis, autootje erbij, alles. Dan moet je sterk in je schoenen staan, wil je nee zeggen. Ik hoop voor die jongen dat hij er komt. Op die leeftijd kun je niet zulke beslissingen nemen.

25-06-2014 21:35

Lewis Hamilton +1

Ja, ze het doen het natuurlijk niet voor het grote salaris wat ze in Engeland krijgen.

Ben jij nou zo dom of ik zo slim?

25-06-2014 22:01

knd14 +0

Kunnen we niet nog iets doen? Bijv hem op insta ofz zeggen dat hij moe blijven en geen club moet verraden. En dat hij zich niet moet laten ompraten door die kut kakkerlak.

Zo'n talent moet niet zomaar weglopen..

25-06-2014 21:00

Lucky Ajax +0

Ze hebben daar vast spelers tekort in Manchester, het is echt een strijd geworden tussen Chelsea en City.
Las laatst ergens dat Chelsea +600 spelers boven de 16 heeft gecontracteerd, kan je zien waar je gasrekening eindigt.

25-06-2014 20:59

Intec +0

Dat is zijn keus het is jammer voor ajax en voor hem zelf maar hij kiest daar ook voor. Ik treur er niet om het zei zo. Niks aan te doen. Als geld het belangrijkste is kan je beter vertrekken bij de mooiste club van de wereld.

25-06-2014 20:54

MaupCaransaNES +2

Gruwelijk slecht nieuws! Wat een vuile smerige sportwereld. Gaat er weer eentje ten onder.

25-06-2014 20:46

3*stars*3 +23500

De reden waarom ik graag Uruguay en Italie zag doorbekeren want de Engelse FA clubs, plunderen hele jeugdopleidingen wereldwijd.
Vind je het gek dat de Engelse teams nooit ver komen op WK/EK's (ookal won -17 laatst jeugd EK).

Voor zo'n groot (voetbal) land, moeten ze zich schamen, dan heb ik veel meer respect voor;Belgische, NL, Duitse, Spaanse en Portugese clubs, die wel met eigen jeugd van eigen bodem doen.

25-06-2014 20:46

RH1900 +2

Wie is de zaakwaarnemer van Dilrosun trouwens? Die zien we dan ook niet meer terug op de Toekomst.

25-06-2014 20:42

Rayno95 +0

Ajax moet gewoon net als Milan alles eraan doen dat hij blijft.
Zij lieten Mastour met het 1ste meedoen , Frank neem die jongen tegen het grote geld in bescherming en laat hem dan maar met het 1ste meetrainen! :)

25-06-2014 20:39

barrybever +0

ja maar dan moet je ook allemaal andere jongens mee laten trainen en dan lopen dr 100 man rond ;)

25-06-2014 23:39

Rayno95 +0

Haha, dan is er straks geen eens ruimte meer op het veld om te trainen :p

25-06-2014 23:41

joodje! +0

Bovendien moet je jongens met zo'n mentaliteit gewoon wegdoen, niet laten meetrainen om ze te behouden. Graag of helemaal niet, anders zoek je je heil maar lekker ergens anders en beland je later ergens als stratenmaker

25-06-2014 23:52

Rayno95 +0

Ja idd!
Ja idd
Ja idd :p

26-06-2014 00:01

joodje! +0

Bovendien moet je jongens met zo'n mentaliteit gewoon wegdoen, niet laten meetrainen om ze te behouden. Graag of helemaal niet, anders zoek je je heil maar lekker ergens anders en beland je later ergens als stratenmaker

25-06-2014 23:52

joodje! +0

Bovendien moet je jongens met zo'n mentaliteit gewoon wegdoen, niet laten meetrainen om ze te behouden. Graag of helemaal niet, anders zoek je je heil maar lekker ergens anders en beland je later ergens als stratenmaker

25-06-2014 23:52

joodje! +0

Bovendien moet je jongens met zo'n mentaliteit gewoon wegdoen, niet laten meetrainen om ze te behouden. Graag of helemaal niet, anders zoek je je heil maar lekker ergens anders en beland je later ergens als stratenmaker

25-06-2014 23:52

joodje! +0

Bovendien moet je jongens met zo'n mentaliteit gewoon wegdoen, niet laten meetrainen om ze te behouden. Graag of helemaal niet, anders zoek je je heil maar lekker ergens anders en beland je later ergens als stratenmaker

25-06-2014 23:52
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.