De Boer noemt Nouri als potentieel debutant

door Sam van Raalte 51

De Boer noemt Nouri als potentieel debutant

door Sam van Raalte 51

Laatst geüpdatet

Frank de Boer ziet in Abdelhak Nouri een kandidaat om als volgende te debuteren in Ajax 1. Dat heeft de hoofdtrainer van de club laten weten in gesprek met AjaxTV. 'Het is lastig om te zeggen, maar van die lichting is Abdelhak Nouri misschien degene die het dichtstbij komt op dit moment', meent de coach.

De laatste debutant was afgelopen zondag Robert Muric, die tegen Excelsior de assist voor de 3-0 verzorgde. 'Ik denk dat hij goed aan de bal is', zegt De Boer over de Kroaat. 'Dit is ook de kwaliteit waarvoor we hem gehaald hebben. Ik vond het leuk voor hem. Ik denk dat hij er lang op heeft gewacht. Hij heeft het zelf afgedwongen. De laatste maanden was hij meer constant.'

Toch kan er nog veel beter bij Muric, meent De Boer. 'Het gaat er om dat je het niet twee keer in een wedstrijd laat zien. Met zijn kwaliteiten moet hij in de eerste helft al zes, zeven van die momenten hebben en in de tweede helft weer. Daar moet hij aan werken. Maar hij is al met sprongen vooruitgegaan', aldus De Boer.

Lees meer over:
Plaats reactie

insectenverdelg +23406

Hij kreeg de 10 minuten van je frank. Dan is 2 keer al heel veel.

22-02-2016 22:16

trainerdv +2

Het zou kunnen, maar dat zou dan zeker als linksbuiten worden. Dat zou zonde zijn. Nouri zou een soort Iniesta bij ons moeten worden met 100 passes per wedstrijd en geen buitenspeler.

22-02-2016 20:52

mickey2602 +4754

Iniesta schijnt ook als linksbuiten begonnen te zijn,lees ik regelmatig hier.
Eriksen was linksbuiten in het begin,Andersen ook.En zo zullen er wel meer zijn.
Voorlopig ben ik alleen nog maar benieuwd of dat dan dit seizoen al zal worden dat Nouri debuteert.

22-02-2016 22:09

Cruyffie +2392

Ik snap de vergelijking met Iniesta goed, maar vind Nouri meer hebben van Özil. Beiden iets flegmatieker, en soms ook een deel can de wedstrijd onzichtbaar.

Maar dan opeens, boem, een geniaal moment :)

22-02-2016 23:39

A Cohen +1

Frank,

Laat Nouri niet te lang wachten svp.

22-02-2016 19:39

PietBon +2

Precies en de supporters ook niet

22-02-2016 19:46

wladimir +3059

Nouri gaat dit seizoen z'n debuut maken. Aankomende zomer komt hij bij het eerste, maar speelt nog een seizoen z'n wedstrijdjes voor Jong. Net als Leeroy Owusu, Damian van Bruggen, Donny van de Beek, Richairo Zivcovic, Vaclav Cerny en Robert Muric.

Ricardo van Rhijn, Nicolai Boilesen, Thulani Serero, Lasse Schone, Lerin Duarte en Viktor Fischer zullen vertrekken. Daley Sinkgraven wordt verhuurd.

22-02-2016 22:13

flasher93 +0

Fischer moet ik nog maar zien hoor. En Sinkgraven verhuren, zal echt wanbeleid zijn

22-02-2016 23:24

wladimir +3059

Sinkgraven kopen voor 7 miljoen met Nouri en vd Beek die eraan komen is wanbeleid. Hij speelt inmiddels een jaar bij Ajax en heeft geen doelpunt gemaakt. Gaat hem niet meer worden.

23-02-2016 10:17

Truus de Bakker +1

Mocht de Boer vertrekken dan hoop ik dat zijn opvolger de jeugd evenveel kansen biedt.

22-02-2016 18:59

flasher93 +0

Ben benieuwd. Kan op dit moment geen betere trainer bedenken met dezelfde visie met jeugdspelers die bij Ajax trainer wilt/kan worden. Jonk misschien, maar gezien de situatie is dat te vroeg, lijkt me. Dat kan eventueel later in zijn carrière. Hij is ook net aan een nieuw avontuur begonnen. Verder Jaap Stam zie ik liever niet hoofdtrainer worden.

22-02-2016 19:08

ibrahendriks +1

Gezien de speelwijze: Bosz en vd Brom. De een heeft echter een Feyenoord - verleden , de ander leek me mentaal niet echt stabiel bij Anderlecht, toen het minder ging.
Maar misschien wel een buitenlander, ik zie niet 1 - 2 - 3 weten wie..

22-02-2016 19:17

flasher93 +0

Ja dat zijn dan ook de twee namen die je eventueel kan zien, gezien hun ervaring in de Eredivisie en het voetbal dat ze willen spelen. Maar goed. Bosz zit nu bij Maccabi Tel Aviv en vd Brom zit op dit moment op zijn plek bij AZ, waar hij gewoon Europees voetbal lijkt binnen te halen met plek 3.

22-02-2016 19:19

simok +0

Bosz heeft aangegeven voor de top 3 best terug te willen komen.

22-02-2016 19:25

EVH +8

Goeie trainer.

22-02-2016 19:28

wladimir +3059

Hij kan ook de beker nog winnen. Van de Brom heeft een Ajax clausule in z'n contract. Dat zegt wel iets. Ik ben bang dat zelfs wanneer Ajax geen kampioen wordt dat Frankie gewoon blijft zitten.

23-02-2016 10:27

PietBon +2

AZ speelt op dit moment het mooiste en beste voetbal in de Eredivisie. Als vd Bromm Frank opvolgt neemt ie Vincent Jansen mee, denk ik en Vlaar ook.

22-02-2016 19:52

wladimir +3059

Het lijkt erop dat van de Brom 2 seizoen achterelkaar derde gaat worden. Dat is een knappe prestatie. Janssen en Vlaar hebben we niet nodig. We hebben Veltman en Milik (beide international).

23-02-2016 10:25

Truus de Bakker +1

Jonk de eerste jaren niet. Daarvoor is het allemaal nog te vers.

22-02-2016 21:44

PietBon +2

Als die opvolger uit eigen gelederen komt, zit dat wel goed.

22-02-2016 19:46

Gerard36 +1534

als het maar niet stam is, dan ga je dezelfde drama's (opstellingen e..d) meemaken als met de boer

22-02-2016 19:53

Truus de Bakker +1

Valt te bezien. We hebben in het verleden genoeg oud Ajacieden als trainer gehad maar die waren toch een stuk terughoudender met de jeugd.

22-02-2016 21:34

wladimir +3059

Maak je geen zorgen. Frank de Boer zal niet vertrekken.

23-02-2016 10:23

Cruyffie +2392

Ennnn jajajajaja hij gaat komen! Onze kleine nr. 14! Velen volgen hem al jaren, ikzelf vanaf de C en bijna elke wedstrijd vanaf de B (zoals ook flink aantal anderen)..

Ben ongelofelijk benieuwd!

Ps. Al is hij wel afhankelijk van spelopvatting, maar dat terzijde.

22-02-2016 18:57

ajaxinho +13

Zeker onze nieuwe 14!

De spelopvatting wordt door hem (en vdBeek) bepaald, zonder twijfel.

22-02-2016 19:19

Cruyffie +2392

Haha precies. Ook al zegt frank 'punt naar voren', zij spelen gewoon zoals ze het zelf lekker vinden ;)

22-02-2016 21:48

Lazell +16983

Serieus? Rustig aan mensen, wat een druk voor die knul.

22-02-2016 23:24

Cruyffie +2392

True, je hebt gelijk. Maar vermoed dat hij daarmee kan omgaan, zo verschrikkelijk goed is ie aan de bal. En het is gewoon een relaxte gozer, altijd vrolijk, speelt op intuïtie, gewoon zichzelf. Dus komt goed!

22-02-2016 23:31

EVH +8

Heeee!!!! Frank de Boer "denkt"!!!!! Nou dat is een hele geruststelling.

22-02-2016 18:54

flasher93 +0

Waarom post jij altijd negatieve berichten? Sta je zo negatief in het leven?

22-02-2016 19:15

EVH +8

Nope.
Ik zie Ajax niet meer, zoals AJAX hoort te zijn. En ik ben niet de enige.
Dat doet mij wat.
Heel veel mensen nemen voor lief, dat Ajax speelt zoals het de laatste jaren speelt.
Kijk hoe leeg De Arena tegenwoordig blijft. Bij mij op de tribune zie ik mensen wegblijven die al jarenlang iedere wedstrijd kwamen kijken. Er vertrekken zelfs mensen 15 minuten voor het einde van de wedstrijd omdat het voetbal van ons Ajax zo zwak is. Er zit bij mij een man op de tribune die ging al naar Ajax toen Cruijff debuteerde! Die man blijft tegenwoordig weg. Hij vindt dat Ajax zo verschrikkelijk lang al zo vreselijk slecht speelt. En hij heeft gelijk. Het gaat mij niet om de CL winnen of wat dan ook. Het gaat mij om ons veldspel. We spelen tegenwoordig resultaatvoetbal. Geen Ajax voetbal. Onze trainer wil ons echter doen laten geloven dat het allemaal wel meevalt en heeft de ene smoes na de andere.
Het aankoopbeleid is mij ook een doorn in het oog.

Het is niet uit lucht komen vallen dat Cruijff en Jonk Ajax de rug hebben toegekeerd. Het komt niet uit de lucht vallen dat Ajax tegenwoordig voor een karig gevulde Arena speelt. Dat is het gevolg van jarenlang "beleid".

Dat stoort mij en stelt mij heel erg teleur. AJAX is mijn club. Ik houd van AJAX. AJAX maakte mij altijd trots, maar dat gebeurt steeds minder vaak.

22-02-2016 19:27

Ajax412 +1324

Je slaat de spijker op zijn kop...

22-02-2016 19:34

Tecmessa +1714

Ik ben met je eens dat het de laatste tijd zeker niet overhoudt qua veldspel en dat t er verschrikkelijk uitziet. Maar ik denk ook dat jij en vele met jouw een Ajax voor ogen hebben dat niet meer kan bestaan in het huidige voetbal. Het veldspel van '95, laat staan van begin jaren zeventig is geen realistisch doel meer. Daarvoor is de kwaliteit van de selectie in vergelijking met de rest van de competitie gewoon niet hoog genoeg. Om ploegen met 7-0, 5-3, 8-1 en 4-2 naar huis te spelen met volle pressing en mooie combinaties, moet je gewoon kwalitatief drie stappen beter zijn dan je concurrenten. Maar die spelers spelen niet meer bij Ajax, omdat ze zodra ze dat niveau dreigen te bereiken worden weggekocht. Dat zou op dit moment mogelijk zijn geweest als je nog jongens als Vertonghen, Alderweireld en Suarez in je elftal had lopen, maar de realiteit is dat die al lang weg zijn. Het plan Cruijff is mooi, maar het is ook deels luchtfietserij. Ook als het plan perfect zou zijn uitgevoerd door het TH, dan nog haal je de aansluiting met de Europese top niet meer. De ironie is dat het plan Cruijff ook bittere noodzaak is, want de enige wijze om het voortbestaan van Ajax mogelijk te maken is door goede spelers op te leiden die je voor mooie prijzen verkoopt. Maar terugkomend op het veldspel, als je met deze selectie volle bak druk gaat spelen en een-keer-raken tot norm wil verheffen, dan ga je er gewoon 0-5 af tegen ploegen als Heerenveen, AZ en Utrecht. Ja, de Boer heeft het te ver doorgetrokken en het is nu echt te behoudend, maar hou wel in het oog wat er realistisch gezien mogelijk is. De boodschap kan je niet aanstaan, je kunt me er een minnetje voor geven, maar dat zal de werkelijkheid niet veranderen. Voor oogstrelend voetbal moet je Barcelona, Bayern of Arsenal gaan kijken, maar dan moet je ook bedenken hoe hun begroting zich verhoudt tot die van Ajax. Of lekker amateurvoetbal kijken, waar geld nog niet alles kapot heeft gemaakt.

22-02-2016 19:46

JCr14 +453

"Ik las het stuk van Muric pas nadat ik hem geselecteerd had". Jaja haha.

22-02-2016 18:54

RusselWestbrook +21

Natuurlijk. Denk je serieus dat een type zoals Frank de Boer, iemand die topscorer El Hamdaoui gewoon uit de selectie zet omdat ie moeilijk doet, iemand bij de selectie haalt omdat ie in een interview zegt dat ie erbij hoort?

Het lijkt mij meer dat Muric juist omdat ie het al wist (of verteld was dat ie er dicht tegen aan zat) het lef had om zulke uitspraken te doen in de media.

22-02-2016 19:00

ibrahendriks +1

Net nog geschreven dat hij een van de kandidaten is voor de plek van centrale middenvelder... Dat wordt nog wat kiezen tussen : , Sinkie, Frenkie, Nouri....
En dan volgend seizoen Andersen?

22-02-2016 18:48

davidodo98 +1

vind Andersen niet echt meer opvallen laatste tijd.

22-02-2016 18:50

ibrahendriks +1

Hij lijkt idd minder dominant aanwezig, heb hem alleen in samenvatting gezien, eerlijk gezegd.

22-02-2016 18:52

Cruyffie +2392

Pak de stats er maar bij: hij heeft hij Willem II veruit de meeste 'key passes' en 'geceëerde kansen' (oa Squawka). Alleen wordt er niet altijd iets mee gedaan ;)

22-02-2016 18:54

flasher93 +0

Heel Willem II draait iets slechter nu. Maar hij blijft een van de gevaarlijkste mannen daar hoor.

22-02-2016 19:11

rodnet +10264

Speelt ook voornamelijk met houthakkers die er weinig van kunnen.

22-02-2016 20:08

RusselWestbrook +21

Gaat niet centraal op het middenveld spelen, maar linksvoor, dus dit is in eerste instantie niet echt van belang.

En voordat iedereen weer uit de panty schiet: dit is vrij normaal voor dat soort type voetballers. Eriksen debuteerde ook linksvoor. Andersen volgens mij ook. Xavi ook.

22-02-2016 18:57

flasher93 +0

Andersen is een prima speler die het volgend jaar moet laten zien. Je ziet hoe belangrijk een grote selectie is. Een Nouri kan je misschien volgend jaar wel een jaar uitlenen aan een Eredivisie club. Serero zal vertrekken, misschien Schöne ook, Wie weet hoeveel interesse er is voor Bazoer en Klaassen heeft ook aardige statistieken dit jaar. Je weet maar nooit als de juiste club komt op het juiste moment.

Verder is het ook de vraag of Fischer blijft. Als hij geen nieuw contract krijgt aangeboden, moet hij vertrekken deze zomer. Hij wilt ook geen Boilesen-situatie. Hij zal dus komende maanden nog moeten presteren en anders komt er een plek vrij om te concurreren met Younes op de linksbuiten positie voor Andersen.

22-02-2016 19:14

Ajax412 +1324

Daarom mag Anwar 82 minuten prutsen zeker, omdat hij er ook 16 keer gevaarlijk doorheen combineerde. Had Muric een half uur gegeven, dan had hij zichzelf ook kunnen bewijzen, maar voor dat soort dingen heeft Frank de Amsterdamse bluf niet.

22-02-2016 18:47

flasher93 +0

El-Ghazi had veel goede voorzetten, waar te weinig mee gedaan werd. Zat beter dan Younes in de wedstrijd imo.

22-02-2016 19:10

flasher93 +0

Die keuze laat ik aan Frank. Die hoort te weten wat het beste is voor een speler. Een prikkel geven zoals bij Milik of het vertrouwen geven zoals bij Gudelj. Na het seizoen zal het blijken of Frank gelijk had. Hij heeft vaak vertrouwen gegeven aan spelers die het uiteindelijk terug gingen betalen in goede prestaties. Laten we het ook hopen bij El-Ghazi en Gudelj

22-02-2016 21:39

flasher93 +0

Vaak heeft hij wel gewoon een punt hoor. Heb meer het idee dat hij zijn selectie soms overschat, dan dat hij echt rare keuzes maakt. Hier op het form gaan de meeste ook maar met de wind mee. Boilesen en Fischer kunnen er niks van, eerst grote talenten. Nu kan El-Ghazi er niks van, werd al 2 jaar om deze jongen geroepen. Milik en Schöne moeten nu weer het vertrouwen krijgen ect.

In al die jaren is er nauwelijks gezeik in de selectie. Dat is knap. Wij hebben geen Locadia of Richards geval eigenlijk. Frank weet bijna iedereen blij te houden en vertrouwen te geven, zolang ze maar hun best doen. Een Milik van 21 is een hele andere Milik dan wanneer hij 27/28 jaar is. Daar kan Frank zelf weinig aan doen. Hij is een van de weinige trainers die zoveel jeugd een kans geeft en die ook gewoon vaak op de toekomst te vinden is. Ik ben echt benieuw wie zijn opvolger wordt ooit en waarom hij het beter gaat doen. Kan niet echt een naam bedenken waarvan ik denk, ja die moet komen!

22-02-2016 23:45

flasher93 +0

Ja, maar daarom zit Fischer nu ook op de bank natuurlijk. Al heeft hij wel een goede klik met Klaassen en Milik op het veld. Is al vaker gebleken dit seizoen.

Gudelj of Van de Beek is ook een interessante discussie. Gudelj hoort elke wedstrijd gewoon een voldoende te halen, terwijl vd Beek heel wisselvallig (hoort te zijn) is gezien zijn leeftijd. Zijn laatste wedstrijden waren ook wat minder en bij Jong Ajax. Niet meer dan logisch. Hij is zelfs al verder dan ik verwacht had. Maar hij is wel naar voren gericht, waar Gudelj 'bang' lijkt om fouten te maken. Al is het wel een wapen met zijn schot en fysiek, hij knap ook veel vuil werk op, maar schiet verdedigend ook soms te kort. Lijkt me ook wel een persoon die dat zelf inziet. Maar mooie discussie is het zeker.

23-02-2016 00:01

LuisSuarez2010 +1

Heb je niet naar El Ghazi gekeken dit weekend?

23-02-2016 01:31

Boer +3

Is El-Ghazi wel een speler voor het 4-3-3 van Ajax? Ik zie hem liever in een vrijere rol. Cerny en Muric zijn behendiger en explosiever. Die vind ik geschikter voor de vleugels. Of zie ik dat verkeerd?

22-02-2016 19:42

Semmier +625

Zeer benieuwd hoe Nouri het gaat doen de komende jaren!

22-02-2016 18:41
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.