De Boer: 'Huntelaar mag wel komen'

door Bart Veenstra 30

De Boer: 'Huntelaar mag wel komen'

door Bart Veenstra 30

Laatst geüpdatet

Ajax is hard op zoek naar een nieuwe spits en mocht Klaas-Jan Huntelaar beschikbaar zijn, dan zal de Amsterdamse club direct toeslaan. Dat vertelde trainer Frank de Boer in gesprek met AT5.

Vooralsnog is er bij Ajax een beleid waarin geldt dat er eerst een spits moet worden verkocht, wil de club een nieuwe aantrekken. 'Dat is een beleid dat we sinds de revolutie hebben ingezet', vertelt de oefenmeester. 'Dat we in ieder geval altijd op de begroting letten. Uiteindelijk krijg je dat gepresenteerd. Niet dit jaar, maar de volgende jaren. Als we eenmaal een keer dat weer gaan doen wordt dat misschien normaal.'

Desondanks zou er voor Huntelaar een uitzondering gemaakt worden. 'Natuurlijk zijn er momenten dat je denkt, dit kan ik niet laten liggen. Dan zullen we en hebben we de middelen om toe te slaan. Maar dan moet je wel echt op toegevoegde waarde zitten. Huntelaar mag wel komen. Bij Huntelaar weet je dat je weer toegevoegde waarde hebt.'

Lees meer over:
Plaats reactie

@Maar7en +1580

Zeg het nog maar een keer... haal Santos van NEC op. Hij is trefzeker heeft een neusje voor de goal en kan schieten koppen en kaatsen. Kost bijna niks en is nog jong. Nu al beter dan Milik.

17-01-2016 19:44

Gaxte +0

Santos is 27 jaar, dus de vraag is wat jong is....
Maar goed... voor 3 ton zou het wel een optie kunnen zijn om als 2e spits te halen. Milik is gewoon een prima (eerste) spits voor Ajax.

17-01-2016 19:54

Tpes +1

Hij zal wel onhaalbaar zijn, maar is Luiz Adriano geen geschikte kandidaat voor ons. Zit lekker te banken bij Milaan. Kan heel goed meevoetballen, heeft lengte, kan goed afmaken en technisch ook erg sterk.

Is deze optie nou echt niet haalbaar dan??

17-01-2016 10:05

TheRiviera +5477

Luiz Adriano heeft een miljoenen contract bij Milan en gaat waarschijnlijk weg voor een zeer aantrekkelijk aanbod uit China.Waarom zou hij uberhaupt voor Ajax willen spelen als hij hierzo geen europees voetbal speelt veel minder salaris krijgt vergeleken met nu?

Ajax heeft zelf hun credit verspeelt door zuinig te gaan en de focus te leggen op jong talent. Als ze serieuse investeringen hadden gedaan in spelers de afgelopen jaar dan had Ajax misschien nog een aantrekkelijke bestemming geweest. Maar Ajax limiteert zichzelf door zich te houden aan een salaris bar die ze niet willen breken en het feit dat ze transfersommen richting de 10 miljoen al te gorting vinden.

Een spits aantrekken van kwaliteit en ervaring van buiten de eredivisie zal Ajax niet meer zullen en als je naar hun houding kijkt zijn ze daar ook niet op uit. We zullen het jaar in jaar uit continue moeten doen met talenten die steeds beter en beter worden totdat er een serieus goed team staat en dan worden ze verkocht voor alsnog redelijk lage prijzen. En dan begint heel de cirkel weer opnieuw.

17-01-2016 10:41

RRL +2375

Eindelijk een keer een volledig verhaal wat in zijn geheel klopt. Anders dan dit is het niet. Niets meer aan toe te voegen,,,

17-01-2016 16:28

BobHaarms86 +3

Lees net dat Chelsea Familia-Castilo binnen heeft, en niet Manchester. Volgens de Daily Mail althans... Lijkt er toch echt op dat hij weg gaat.

17-01-2016 09:09

maikelklaassen +745

huntelaar mag wel komen??verwacht je dat ie net als suk aan het hek hangt om te vragen of ie mee mag trainen?? NEE!!! stap met wat grootheden in de auto, een flink pak geld achterin, rijdt de grens over en smeek of ie alsjeblieft eerste spits wil worden bij Ajax!! niets meer niets minder. het zou zonde zijn als ie zo ergens voor de 12e plek in de premier league staat te ballen. halen die held!!

17-01-2016 08:59

Vak M +0

Klaas woont gewoon in Angerlo, onder Hummelo en Laag Drempt dus lekker dichtbij. Gaat daar niet meer weg. Ik geef een auto met netto, fdb en sar een goede kans!!

17-01-2016 21:10

Ewald +6729

Kut beleid. Koop gewoon een spits als je een extra spits nodig hebt en niet een middenvelder als je er al tig hebt lopen. gezeik met dat beleid de hele tijd

17-01-2016 08:07

Gooseman +11884

Eerst een spits verkopen voordat er een nieuwe gehaald word? De enige echte spits die we hebben is Milik. Gaan we die verkopen dan?

Stuur die Sanogo ten eerste maar eens terug, en laat Zivko gewoon terugkomen als tweede spits. Bij Willem ll leert hij niks bij. Beter valt hij af en toe in in 1 dan dat hij in Tilburg op de bank zit.

17-01-2016 08:02

3*stars*3 +23499

@Intec-Ik ben het met je eens kerel. Ik vraag me ook echt af of Traoré wel ''type Ajax spits'' is, dat we zoeken.
In potentie een hele goede speler maar zoals je zelf zegt, hij heeft ruimte nodig om te excelleren.
We zoeken een aanspeelpunt en Traoré is meer een speler die met zijn gezicht naar doel moet en die je diepte in kan sturen.
Dat is juist ook de kwaliteit van Zivko en die moest ook nog veel leren in JA.

Beste optie in NL lijkt mij Haller maar 8mil is gewoon teveel.
Zou mij niet verbazen als ze Janssen ophalen, tijdens het jaarlijks shoppen in Alkmaar (die maakte vandaag trouwens wel een hele goede goal).

17-01-2016 01:40

BaaszoeRoermond +1

Haller... whahaha en dan zeggen dat Traore geen goede optie is. Wat heeft Haller nou gepresteerd buiten zijn penalty's om.

17-01-2016 01:49

3*stars*3 +23499

Ik zeg nergens dat Traoré GEEN goede optie is.
Ik vraag mij af of hij een aanspeelpunt is en kijk zijn goals uit zijn Vitesse jaar maar terug, hij is meer een speler (zoals Intec ook zegt) die ruimte nodig heeft.

Haller is wel meer een aanspeelpunt.
Je probeert zo te zien de productie van Haller te bagatelliseren en doet alsof hij alleen maar pingels heeft gescoord...In totaal heeft hij in 33 wedstrijden 22 goals gemaakt en 7 assist afgeleverd.
Een Ajax spits moet toch juist ook een ''kapstok'' zijn? Nou die rol kan hij denk ik prima invullen maar zoals ik al zei, 8mil is veels te veel...

By the way, Ik benoem spelers die itt Traorë WEL minuten maken want je beseft hopelijk wel dat zo'n Traoré ook opstartprobleempjes heeft, als hij weer een reeks 90min moet ballen?
Je beseft ook dat Traoré zijn minuutjes in Chelsea1 dit seizoen maakte als linksback???

17-01-2016 01:57

ST +23081

Mee eens.

17-01-2016 06:22

3*stars*3 +23499

Frank en Marc weten het niet meer hoor.
Zag vandaag bijv Lens weer bezig tegen Spurs en die speelde vanaf de flanken, Traore zat volgens mij niet bij selectie en veel fans willen hem zien komen maar vergeet niet dat we nog 5 maanden competitie hebben te gaan en dat Traoré ook moet wennen aan het spel en medespelers, om in zijn ritme te komen.
Die gaat denk ik niet vanaf dag 1 gelijk alles erin schieten.

Huntelaar is niet door Ajax opgeleid maar is een echte Ajacied maar telkens kijken naar wie een echte is en hem daarom halen, is natuurlijk denken met het hart.
KJH moet het ook hebben van voorzetten en veel aanvoer en laat dat nou net niet goed zitten bij ons want Milik kan ook meer scoren als hij meer voorzetten en (slimme) passjes vanaf middenveld krijgt.

Die spits moest komen ipv die Yaya OF deadline voor trainingskamp winterstop.

17-01-2016 01:04

Pettersson1963 +0

Huntelaar een echte Ajacied? Hou op man. Sigthorsson had ook meer kunnen scoren wanneer hij wat meer voorzetten kreeg of een slimme pass vanuit het middenveld had gekregen. Nog meer open deuren waar je tegenaan wil schoppen? We gingen toch spitsen opleiden volgens een vaag plan van vier jaar geleden?

17-01-2016 01:20

godenzonensuper +0

Aah ik dacht al , wanneer gaat hij vanuit zijn obessie weer Cruijff erbij halen. En ik wist trouwens niet dat plan Cruijff alleen bedoeld was om puur spitsen op te leiden man. Maargoed el azzouzi en Dolberg ken jij dus niet blijkbaar?
Je lult weer iets teveel net zoals je verhaaltje dat de Rvc niet mee wilde gaan met de eisen van L.de Jong.
Overigens waren tete , riedewald , bazoer en sierhuis erg te spreken over dat "vaag plan".

17-01-2016 01:59

Pettersson1963 +0

Ach gut, het zusje van reageert ook weer. Dolberg ken ik overigens wel. Hij speelde tot 2015 voor Silkeborg IF. Weer zo'n speler die uit de jeugdopleiding van Jonk door gaat breken of gewoon een goede aankoop net zoals El Ghazi, Bazoer, Kishna, Milik, Sinkgraven, Gudelj en Younes?

17-01-2016 02:10

godenzonensuper +0

el azzouzi niet?
Maargoed je 1e zin laat alweer zien wat voor persoon jij bent.
En waarom reageer je niet hieronder als ik je vraag naar de bewijzen over de jong en de rvc ?
Draaien , draaien en keren om maar absoluut niet de schuld bij de Boer neer te hoeven leggen en ipv daarvan wanhopig overal Cruijff bij halen.

17-01-2016 02:20

Pettersson1963 +0

De RvC zit er toch door Cruyff en de RvC houdt toch de hand op de knip?

17-01-2016 02:29

godenzonensuper +0

Verwijder je account snel.
Ik vraag je naar bewijs man ezel.

http://www.voetbalprimeur.nl/mobile/430076/de-boer-twijfelde-over-luuk-de-jong-hij-zou-het-bij-ajax-lastiger-hebben-.html

17-01-2016 12:00

godenzonensuper +0

Hoezo?
En Nederlands niet gehad op het vmbo?

17-01-2016 12:01

ck69 +13106

typefout

17-01-2016 14:27

godenzonensuper +0

hahahahahahahahaa wat een debiel ben jij man.

17-01-2016 12:04

Martijnoo +0

Ik denk dat veel mensen even niet kijken naar het aspect kwaliteit. Wanneer een type Huntelaar in de spits staat zal hij, omdat hij veel kwaliteit heeft, automatisch al veel meer ballen krijgen dan dat een type Milik nu krijgt.

17-01-2016 09:26

swing +2349

Kom er maar in Huntelaar

17-01-2016 00:58

Professor +11178

Het is nog steeds hetzelfde er wordt niet goed gescout want anders kan het niet zo zijn dat je met namen als Dost, Lens, Traore en Huntelaar komt. Van deze 4 zie ik trouwens alleen Traore graag komen. Iedereen is nogal gek van Huntelaar maar die wordt dit jaar ook al 33 en bij hem zie je toch ook al dat hij trager geworden is. En nee hij wordt niet zo maar topscorer van de Eredivisie.
De meesten zullen me hier voor gek verklaren (dat mag ook) maar laat Huntelaar maar in Duitsland blijven.

17-01-2016 00:38

Pettersson1963 +0

Nee hoor, je hebt gewoon gelijk.

17-01-2016 00:47

Tpes +1

Ja want Kuyt is snel en kijk hoe hij t doet. Ervaring jonge. slimmigheidjes die Milik nog moet ondervinden zit er al ingeslapen bij deze jongens.. Huntelaar en Ajax zijn 2 handen op 1 buik. Man wat was hij goed. zelfs als hij slecht speelde scoorde hij nog. keer op keer. En toen was hij ook al niet snel maar prikte wel. En het niveau van de verdedigers in de Bundesliga is wel een tikkeltje hoger dan de die van de Eredivisie. van beek, propper, beugelsdijk noem maar op. Ze houden onze Klaas Jan niet van t scoren af.

17-01-2016 01:55

Kingoffdatoilet +17201

Het zou mooi zijn als hij komt. Maar ook jammer, want Milik heeft in mijn ogen ook veel potentie en is gewoon een goeie spits. Hij komt dan niet meer aan de bak denk ik. In ieder geval niet heel veel. Maar Huntelaar wordt ook al oud dus nog 1 seizoen zou goed kunnen, Milik dan lekker onder contract houden en een jaartje later hem vol vertrouwen geven. Kan the Hunter na een prachtig seizoen met een titel bij Ajax nog even lekker wat geld bij elkaar gaan spelen ergens in de zandbak of Rusland. Of gewoon nog een paar jaar blijven hangen als pinchitter en reserve spits ofzo.

17-01-2016 00:24

4-3-3 +3515

Ik denk dat hij wel meer dan 1 miljoen per jaar wil verdienen en zolang het salarisplafond gehandhaafd blijft zijn dit soort spelers onhaalbaar. Jammer dat de Ajax leiding dit soort namen blijft noemen, terwijl ze donders goed weet dat dit soort spelers nooit voor een schijntje in de Eredivisie zal komen spelen.

17-01-2016 00:19

jollie18 +9911

In principe heb je niks aan Huntelaar moet het ook hebben van voorzetten.

17-01-2016 00:19

mrbig +0

Waarom zou hij? Ik woon zelf in Arnhem en ben vanaf hier sneller in Gelsenkirchen als in Amsterdam. Voor zijn familie kan hij dus net zo goed bij Schalke blijven en ook voor het geld en de sportieve uitdaging hoeft hij het niet doen.

17-01-2016 00:05

4-3-3tje +0

Huntelaar brengt geld in het laatje voor Ajax. Daar hoeft Ajax zich geen zorgen om te maken. Shirtjes, goals, iemand die in de CL kan scoren, iemand die overwicht heeft en de bal eist van de jonge vleugelspelers.

17-01-2016 00:04

ajax4ever01 +13

Het is duidelijk dat ze meer letten van wat er op de bank staat dan op het veld.

16-01-2016 23:29

Nummer 9 +1204

Traore gaat zeker niet door...

16-01-2016 22:38

Intec +0

Mooi zo is niet de spits die we nodig hebben.

16-01-2016 23:30

BaaszoeRoermond +1

Oke, grappig. Een dag voordat Ajax begint en de azijn zijkers komen onder hun steen vandaan.

16-01-2016 23:33

Intec +0

Wat heeft Traore gepresteerd dat iedereen door het dolle heen is. 13 goals bij Vitesse die grote ruimtes wordt geboden. Traore is een speler die ook weer ruimtes nodig heeft. Maar ok de meeste pubers hier hebben geen eigen mening en waaien met alle winden mee.

17-01-2016 00:29

BaaszoeRoermond +1

Kerel, je kunt nu wel leuk proberen te zijn, maar ik zeg al sinds de zomer dat Traore mijn droom aankoop zou zijn bij Ajax en ja ik verkies hem ook boven Huntelaar, hoe prachtig het ook zou zijn, maar Huntelaar gaat ook niet werken. Traore is snel, technisch, een aanspeelpunt en kan voor zichzelf kansen creëren. Zou de perfecte spits zijn: https://youtu.be/3qcFc9mvdlY

17-01-2016 00:47

AjaciedForLive +74

Vind het wel raar dat frank zegt eerst een spits moet worden verkocht om een nieuwe te halen. Sanogoal is 3/4 van het jaar geblesseerd speelt dus nooit en kan niet eens scoren in de Jupiler league. Ik vind het laffe vormen aannemen ze beloven altijd van alles maar er komt nooit wat van.Eto'o.....

16-01-2016 22:36

020bornraised +1262

Zou echt geweldig zijn als ie komt

16-01-2016 22:32

godenzonensuper +0

Nee laat maar Frank , waarschijnlijk eindigt Huntelaar onder jou als linksbuiten ofzo omdat hij als spits niet genoeg meevoetbalt volgens jou.

16-01-2016 22:23

godenzonensuper +0

Leg eens uit?
Hoeveel spitsen zijn er geslaagd onder het tactisch meesterbrein deBoer?
Volgens mij heeft in 5 seizoenen de Boer al minimaal een spelertje of 20 in de spits gestaan , lachwekkend.

16-01-2016 22:34

gekke_henkie +0

Dat komt omdat hij toen nog niet kon beschikken over Huntelaar.

16-01-2016 22:44

Pettersson1963 +0

godenzonensuper, ligt dat aan De Boer of aan het aankoopbeleid? Het is toch hartstikke knap van De Boer dat hij in 5 seizoenen 4 keer kampioen van Nederland werd?

17-01-2016 00:02

Kingoffdatoilet +17201

Vooral met zo'n 20 spelers in de spits

17-01-2016 00:17

godenzonensuper +0

4x kampioen in 5 jaar tijd is knap. Maar het aankoopbeleid is de Boer toch ook mede verantwoordelijk voor?
Psv betaalde 5miljoen voor Luuk de jong met een salaris van rond de 1 miljoen per jaar.
Ajax kocht sinkgraven voor 7 miljoen en wilde voor eto'o het salarisplafond ophogen.
ipv die dingen had Ajax dus luuk de Jong kunnen aantrekken als ze wilde maar de Boer twijfelde aan zijn voetballende vermogen tjaa...

17-01-2016 00:21

Pettersson1963 +0

Je kraamt weer onzin uit. De Boer had De Jong er graag bij gehad maar hij werd terug gefloten door de RvC. De Jong kreeg bij zijn overstap naar PSV tekengeld en krijgt bij een overstap naar een andere club een gedeelte van de transfersom. De RvC van Ajax wilde niet meegaan met de eisen van De Jong en jij blijft maar beweren dat het aan de Boer en Overmars ligt.

17-01-2016 00:43

godenzonensuper +0

Ik kraam onzin uit?
http://www.voetbalprimeur.nl/mobile/430076/de-boer-twijfelde-over-luuk-de-jong-hij-zou-het-bij-ajax-lastiger-hebben-.html

Kom met jou bewijs over de rvc en het tekengeld van de de jong bij psv dan.
En je doet alsof de Jong onderhandeld heeft met Ajax haha. Je lult teveel kerel , hou het bij de feiten.

17-01-2016 01:47

godenzonensuper +0

Frank gelukkig wel. Bojan op de flank , sightorsson linksbuiten , lodeiro in de spits , schone rechtsbuiten , klaassen in de spits , sinkgraven rechtsbuiten , duarte linksback ja dan heb je er wel kijk op.

16-01-2016 22:45

Pettersson1963 +0

Hoe vaak stond Sigthorsson linksbuiten, Klaassen of Lodeiro in de spits en Duarte linksback? Schöne heeft prima wedstrijden gespeeld als rechtsbuiten. Het probleem voor De Boer is dat Ajax al jaren geen mee voetballende spits heeft en de buitenspelers te vaak voor eigen succes gaan.

16-01-2016 23:52

JPC40 +3

Als ik Huntelaar was zou ik mooi weg blijven en wachten totdat Frank weg is, anders eindig je op de bank.

16-01-2016 22:18

OntlastendeMiddenvelder +1987

Ik vraag me af hoeveel moeite het nou echt kost om gewoon even te peilen. Heeft niemand bij Ajax zijn nummer nog?

16-01-2016 22:08

D.B. +0

nou... 100 miljoen op de ABN, KJH is 31. Eind januari geregeld lijkt mij...

16-01-2016 22:08

Mikey Stormram +1930

Probeer het gewoon eens, niet geschoten is altijd mis. Gewoon eens een keer echt moeite doen, voor je het weet hebben we hem binnen en staan we in mei met de schaal en spelen we CL. Hoppa, al het geld en moeite al terug verdiend!

16-01-2016 21:48

Aadje kenner +0

Eerst moest er een speler worden verkocht, nu dat bijna zover is (Duarte/Boilesen) wordt er een nieuwe smoes van stal gehaald: er moet eerst een spits worden verkocht. Hoe lang zal het duren voordat Frank met zijn inmiddels befaamde uitspraak "met deze selectie gaan we het doen" op de proppen komt? Had gewoon vooraf geen uitspraken gedaan over een spits, nu komt het weer zeer amateuristisch over.

16-01-2016 21:45

NR9 +0

Meteen halen. Zou echt een stunt zijn. Garantie voor kampioenschap. HUNTELAAR HUNTELAAR HUNTELAAR HUNTELAAR HUNTELAAR HUNTELAAR HUNTELAAR HUNTELAAR HUNTELAAR HUNTELAAR
HUNTELAAR

16-01-2016 21:32

AFCABart +2

Met een tekst als "huntelaar is welkom" kom je er niet.
Hij komt zich niet aanbieden.
Je moet persoonlijk naar Duitsland en in financiën, woorden en gebaren laten zien dat je hem wil hebben.
Alleen dan maak je een kans.

16-01-2016 21:32

talent020 +7

Tekst klopt niet helemaal, Ajax is juist op zoek naar een extra spits omdat die positie niet goed bezet is. Dan lijkt het mij stug dat ze er dan Een moeten verkopen. ( in dit geval Milik.)

Huntelaar is meer dan welkom, echter vrees ik dat hij ook met het aanvoer probleem te maken zou krijgen.

16-01-2016 21:30

Kingoffdatoilet +17201

Als hij komt is het pas in de zomer

16-01-2016 21:26

afca patrick +1

Off-tipic: aangezien Dijks toch een zwakke plek is in de Ajax defensie: Haps speelt weer een prima pot bij AZ. Wanneer hij dit volhoud zie ik in hem wel een potentiële opvolger.

16-01-2016 21:19

AFCABart +2

Ik ben niet ontevreden over Dijks hoor. En zo oud is die jonge niet. Kan zich nog ver genoeg doorontwikkelen.

16-01-2016 21:39

OntlastendeMiddenvelder +1987

Dijks is helemaal niet zwak.

16-01-2016 22:10

makaveli +943

Tja als je denkt dat huntelaar met zn Ajax pyjama voor de arena staat en vraagt mag ik aub hier komen voetballen meneer de boer dan kan je lang wachten.. Je zal hem toch echt zelf moeten polsen

16-01-2016 21:18

BaaszoeRoermond +1

WACHT?!?!?! lees ik nou dat er eerst een spits moet worden verkocht, voordat er een bijkomt????? We hebben gvd een spits.

16-01-2016 21:16

BaaszoeRoermond +1

Nee is niet logisch, we moeten juist een spits, omdat er geen concurrentie is voor Milik dan ga je hem toch niet verkopen.

16-01-2016 21:24

RuffRhythim +24837

Ja erg logisch als je eerst milik moet verkopen om Hunt binnen te harken

16-01-2016 21:27
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.