Clubleiding Ajax betrekt Bergwijn in plannen: 'Er wordt geluisterd'

door Jesse ter Haar 195

Bron NOS

Clubleiding Ajax betrekt Bergwijn in plannen: 'Er wordt geluisterd'

door Jesse ter Haar 195

Bron NOS

Laatst geüpdatet

Steven Bergwijn voert gesprekken met de clubleiding over hoe Ajax het komend seizoen moet gaan doen. De stem van de aanvaller wordt duidelijk gehoord, maar over de inhoud van de gesprekken wil hij niet al te veel kwijt.

'Ik heb bepaalde gesprekken gehad met bepaalde mensen. Of ze er iets mee doen, moeten we nog maar zien, maar er wordt wel geluisterd', vertelt de hattrick-hero van Ajax - Almere City tegenover de NOS. 'Het zijn dingen die we binnenskamers moeten houden, daar ga ik geen uitspraken over doen.'

Hoewel hij dus niet over de inhoud van de gesprekken wil spreken, geeft hij wel aan waar het dit seizoen aan heeft ontbroken bij de recordkampioen van het Nederlands voetbal. 'Ik denk dat het vooral aan de balans lag. In de vorige seizoenen was er een bepaalde balans en ik denk dat het er dit seizoen niet was. Ik denk dat dat het grootste geval is.'

Vitesse - Ajax

Na de 3-0 zege op Almere City en de nederlagen van NEC en FC Utrecht is Ajax zeker van de vijfde plek in de Eredivisie. De Amsterdammers kunnen op de ranglijst geen plek meer dalen, maar ook niet meer stijgen. Volgende week wacht enkel de uitwedstrijd tegen Vitesse nog, maar enig belang voor de stand is er daarbij niet meer. Zodoende staan enkel de eer en een goed gevoel op het spel.

Captain Bergwijn is in ieder geval gebrand om het seizoen zo goed mogelijk te eindigen. Tegen het al gedegradeerde Vitesse hoopt hij dan ook op een volwassen prestatie van zichzelf en zijn teamgenoten. 'We moeten het gewoon goed afsluiten en winnen. Dat zijn we de supporters ook verplicht', vindt hij. 'Hopelijk kunnen we daar nog een paar goaltjes meepikken.'

Meld je hier aan voor de EK-poule van Ajax Showtime en win mooie prijzen!

Lees meer over:
Plaats reactie

Sunny +9551

Bergwijn hoort met zijn kwaliteiten achter de spits te spelen waar hij kan fladderen aks een vlinder en steken als een bij. Nu staat hij min of meer vastgeplakt aan de
zijlijn waar hij veel minder tot zijn recht komt. Hij kan als 1 v.d. weinigen bij ons onder druk een bal aannemen en op snelheid wegdraaien waardoor je verder kan voetballen. Hij heeft snelheid,
een individuele aktie en een prima schot. Met Godts als linksbuiten, een snelle dribbelende rechtsbuiten als aankoop en een creatieve middenvelder erin ziet het er heel anders uit.

13-05-2024 11:31

caspervans +5348

Zolang hij blijft spelen, speelt Godts dus niet…

13-05-2024 00:17

Ans B +19823

Die krijg zijn invalminuten toch, en basisplekken als Bergwijn niet meespeelt?
Ik denk dat dit voor nu prima is. Hij moet m.i. nog veel leren en zou ook zo maar kunnen opbranden als je hem te vroeg brengt - zoals eerder met El Ghazi is gebeurd: De Boer bleef hem maar opstellen hoewel hij uit vorm was. Hij zakte daardoor steeds verder weg en werd toen ook nog eens uitgefloten door het eigen publiek. Die inzinking heeft veel te lang geduurd en was feitelijk onnodig.

Ik zie bij Godts wel kenmerken die me daaraan doen denken. Net als aan Memphis bij ManU. Beiden zijn echte pingeldozen die bij wijze van spreken leven van hun acties. Bij beiden heb ik het gevoel dat ze dat lang niet altijd goed doseren, en daardoor het risico lopen zichzelf te ontmoedigen als ze wedstrijden hebben waarin heel weinig of niets lukt.
Bij Godts heb ik dat al een paar keer gezien, ook in de voorbereiding. Hij begon dan heel veelbelovend, met fantastisch lijkende acties die echter steeds nét mislukten. En dan zag je hem op een gegeven moment in de rest van de wedstrijd niet meer. Toen was dat heel sterk aanwezig, gedurende ca. drie wedstrijden. Ik zie nog steeds elementen daarvan terug bij hem en ben echt beducht voor de mogelijke gevolgen.

Ik denk o.b.v. die observaties (en de vergelijking met Memphis en in een ander opzicht El Ghazi) dat je Godts niet te snel moet brengen. Hij heeft volgens mij meer aan gericht brengen dan nu al zoveel verantwoordelijkheid op zijn schouders te leggen.
Hij moet naar mijn idee vooral leren om zijn acties te doseren en zijn spel meer op het teambelang te richten. Functioneel spelen dus. Ik denk dat dit voor zowel hemzelf als het team beter is. Natuurlijk heeft dat ook met leeftijd te maken, maar een goede begeleiding van trainerskant vind ik heel belangrijk hierbij. Je moet voorzichtig omspringen met dit type talent.

13-05-2024 11:09

caspervans +5348

Mooi onderbouwd argument, dat kan ik altijd waarderen! Overigens niet helemaal met je eens. Wel met je eens dat je talent voorzichtig moet brengen en niet direct teveel druk erop moet leggen.

Echter zie ik dan liever een andere speler voor Godts staan dan Bergwijn. Het verschil tussen deze twee is zo immens groot, en dat zit vooral in manier van spelen. Ik vind qua spel Bergwijn moeiteloos passen in een rijtje met El Ghazi of Memphis. Godts vind ik echter een ander type speler, maar wel precies wat Ajax nodig heeft op de flank.

Dan zou ik liever een wat oudere dribbelaar erbij hebben ipv van Bergwijn, zodat we in ieder geval altijd iemand met een actie en wat lef op kunnen stellen. Het liefste iemand die Godts nog wat bij kan brengen, maar als dat niet haalbaar zou zijn, zou ik het toch liever met Godts proberen. Bergwijn brengt in mijn ogen echt te weinig, zowel met bal als zonder bal. Daarnaast vind ik het geen geschikte aanvoerder en heb ik niet het idee dat hij een hele professionele, leergierige en voetbalslimme houding met zich meedraagt.

13-05-2024 11:53

Ans B +19823

Ik ben ambivalent over Bergwijn: enerzijds (samen met Berghuis) nog steeds betrokken bij de meeste kansen, maar inderdaad mentaal ongeschikt voor topvoetbal; je weet nooit wat hij gaat brengen en of hij niet opnieuw in een vormcrisis komt. Eens ook wat betreft aanvoerderschap, leergierigheid en voetbalslimheid. Over zijn professionaliteit twijfel ik. Dat zou hij op zich wel moeten hebben, maar misschien heeft hij wel meer stimulering nodig.

Maar als hij zelf wil blijven en Ajax heeft een beperkt transferbudget, dan ligt op die positie op dit moment niet de prioriteit. Ik denk dat op rechts, op het middenveld (ikzelf denk bij voorkeur aan een vervanger voor Tahirovic; niet stabiel genoeg en m.i. niet beter dan Vos of FJ), op CV en LB de hoogste prioriteit ligt. Misschien zelfs twee rechtsbuitens als je Berghuis houdt en op het middenveld positioneert.
Bovendien weet je nooit zeker of die nieuwe net zoveel bijdraagt op het gebied van kansen creëren. In elk geval niet zolang je nog geen directe kandidaat op het oog hebt. Ik kijk zelf te weinig voetbal om met kandidaten te kunnen komen.

13-05-2024 12:14

caspervans +5348

Nee, dat ben ik met je eens. Hij is inderdaad wel redelijk effectief en bij veel gevaar betrokken, maar tegelijkertijd heb ik Godts in een paar wedstrijden al veel meer gevaar zien creëren. Voor mijn gevoel kan kan Bergwijn alleen iets voor zichzelf creëren, maar ik kan me geen 'goede' assist van hem herinneren. Of een goede actie vanuit een 1-op-1.

Maar anders mee eens hoor, liever investeren in een rechtsbuiten, een (creatieve) middenvelder en achterin wat erbij. Ik ben ook wel heel benieuwd wie er allemaal blijven en wie er gaan, het zal toch ongetwijfeld wel weer relatief druk worden deze zomer. Zolang het afgelopen zomer maar niet overtreft.

13-05-2024 13:28

Ans B +19823

O, ik vind Bergwijn ook heel goed in de combinatie, als hij andere rasvoetballers om zich heen heeft. Hij is m.i. ook goed in de kleine ruimte - iets dat anderen juist niet zo zien. Ik vind het echt doodzonde dat hij mentaal zo beperkt is, want ik denk echt dat hij aanvallend alle voetbalfacetten beheerst.

Ik ben ook razendbenieuwd hoe deze transferperiode gaat verlopen. Ik verwacht dat Mikautadze en Forbs vertrekken plus Sosa en Wijndal. Henderson (ben ik ambivalent over) en Akpom misschien ook en ik hoop dat er een betere komt voor Tahirovic, die ik niet stabiel genoeg vind en volgens mij zijn FJ en Vos uiteindelijk zelfs beter.

Liever niet te veel nieuwkomers, maar hoe dan ook niet zo laat dat het een goede voorbereiding verhindert. Maar ik ga ervan uit dat er is geleerd is van vorig seizoen.

13-05-2024 16:08

caspervans +5348

Ja, wel goed in de kleine ruimte, maar niet om een tegenstander op te zoeken zoals Mika dat zo goed kan. Bergwijn wordt in mijn ogen pas gevaarlijk als hij in de as is en dan vooral in de buurt van de zestien. Terwijl ik Ajax meer baat zie hebben bij een buitenspeler, die aan de zijkant kan staan en vanaf daar een actie kan maken. Helemaal als je als team het voor elkaar krijgt dat een buitenspeler een 1 tegen 1 krijgt, dan ben ik heel blij met Godts.

Ja, die eerste vier verwacht ik ook sowieso. Tahirovic vind ik soms wel echt heerlijke balletjes hebben, maar ik denk dat hij echt nog een tussenstap nodig heeft bij een kleinere club, voor hij echt goed gaat zijn op 6. Van Henderson hoop ik wel heel erg dat hij blijft; hoe goed hij is aan de bal, hoeveel inzicht hij heeft, wat voor mentaliteit hij heeft en hoe hij constant aan het coachen is, daar kan ik echt van genieten.

Maar inderdaad, liever niet weer teveel nieuwkomers. Ik denk dat een stuk of 4/5 nieuwe jongens genoeg gaat zijn deze periode. Vanuit de jeugd verwacht ik niet al teveel doorschuivingen overigens.

14-05-2024 00:19

Ans B +19823

Eens over Bergwijn versus Godts. Als laatstgenoemde zich goed blijft ontwikkelen, dan is het een fantastische speler - dat talent heeft hij ongetwijfeld. Dus hopen dat mijn vrees voor hem niet wordt bewaarheid. Een goede begeleiding, vooral van een hoofdtrainer kan dan goud waard zijn.
Overigens heeft Farioli bij Nice een psycholoog bij zijn staf. Geen idee of dit van hemzelf komt of van de club, maar persoonlijk ben ik een groot voorstander van een psycholoog (of mental coach) bij de staf (ook bij Jong, dan zijn ze vaak nog meer kneedbaar - of juist niet, én/maar zijn ze er meer aan gewend). Mijn punt is uiteraard dat een mental coach/psycholoog de expertise heeft om dit soort valkuilen van jonge spelers snel te signaleren, en op te kunnen pakken. Gewoon heel low profile, wat bewustwording, een paar handvatten aanreiken, overleggen met de stafleden e.d. Voor een goede psycholoog een koud kunstje.

O, wat Tahirovic betreft: ik zie zeker zijn talent wel, maar hij moet voor nu, voor een Ajaxspeler in deze omstandigheden, nog te veel leren. Ik vind hem bovendien voor een Ajaxspeler toch wat houterig. Je kunt hem misschien ook verkopen met een optie tot terugkoop, of uitlenen aan een club in het buitenland in een goede competitie. Ik geef voor nu dan liever kansen aan Vos en FJ, die ook meer speelminuten nodig hebben.

14-05-2024 10:11

caspervans +5348

Dat hoop ik helemaal met je mee! In die zin zou Farioli ook een prima zet zijn, mogelijk dat we dan ook iemand erbij krijgen die zich heel erg bezig houdt met het mentale gedeelte. En juist terwijl ik dit typ, lees ik je 2e alinea 😁 Dus absoluut mee eens, zo'n iemand is onmisbaar en al helemaal als je zo'n jonge selectie hebt, als Ajax meestal heeft.

Wat betreft Tahirovic, ja, mee eens. Een optie tot terugkoop zou denk ik ideaal zijn, net zoals ik ook hoop dat Ajax dat doet bij Maduro eigenlijk. Ik ben wel heel benieuwd naar de jongens als Vos en FJ. Mochten Henderson, Branco en Sivert blijven, blijft het wel heel erg druk op het middenveld. Heel benieuwd hoe het technische hart hier tegenaan kijkt.

14-05-2024 16:41

Ans B +19823

Ja, het lijkt inderdaad te druk op het middenveld. Dat maakt het wel lastiger voor FJ en Vos.
Normaal gesproken ben ik - als spelers worden uitgeleend - ervóór dat dit vroeg in het seizoen gebeurt, zodat ze de voorbereiding van die club meemaken en dus meer kans hebben om zich direct in het team te spelen.
In dit geval, met een nieuwe trainer, is dat een stuk ingewikkelder. In principe kun je natuurlijk o.b.v. data, beelden én eigen analyses profielen schetsen van alle bestaande spelers, zodat Farioli snel kan beslissen wie hij zelf aan het werk wil zien in de voorbereiding.
Ik vermoed dat hij daar wel iets mee kan.

14-05-2024 18:35

caspervans +5348

Ja, dat is wel een nadeel van onze huidige situatie. Mocht Farioli komen, dan kan hij zich pas na zondag richten op ons. Maar het lijkt me dat hij ook wel even vakantie nodig heeft, dus dat zal ook ongetwijfeld even wat tijd kosten.

15-05-2024 12:43

Ajaxfan31183 +16391

Hij vertelde dat hij een zware tijd had vw zijn vriendin/vrouw en de geboorte van zijn zoontje dat dat een zeer zware bevalling was en dat hij niet zn eigen was in die tijd, dan denk ik van ja dat is erg maar die andere anderhalf jaar, wat was er toen met je aan de hand

12-05-2024 23:41

mvdk +43846 moderator

Dat kan inderdaad pittig zijn. Voetballers zijn ook mensen. Alvarez had het ook moeilijk tot zijn gezin naar Nederland kwam.

12-05-2024 23:47

Ans B +19823

Dat eerste seizoen kwam hij in een enorme vormcrisis en helaas is het exemplarisch voor Bergwijn dat hij heel slecht kan omgaan met dat soort dingen. Zodat het extreem lang duurt. Eerder gebeurde dat bij PSV tweemaal, bij Oranje en bij Tottenham. Hij kan gewoon niet tegen stress in zijn leven, en heeft zelfs averechts werkende copingsmechanismen. Dat maakt hem volkomen ongeschikt voor de top.
Helaas ziet hij dat zelf niet in, terwijl bij Ajax de expertise ontbreekt om dit te signaleren en er een mental coach op te zetten.

13-05-2024 11:13

Barra +5529

Heeft best kwaliteiten maar mis bij hem vooral een bepaalde voetbalintelligentie. Met zijn leeftijd en ervaring inmiddels hoop je dat hij voorin wat slimmigheidjes met zich mee brengt en spelers stuurt, maar dat zit er bij hem niet in. Niet elke speler heeft zoiets in zich, maar voor die 30 mil was het wel mooi geweest. Nog steeds een prima speler maar moet zich lekker op zichzelf concentreren, meer zit er niet in.

12-05-2024 23:02

Enoh25 +1808

Intelligentie überhaupt

12-05-2024 23:51

Ans B +19823

Voor mij zit het nog meer in zijn mentale beperktheid. Zie ook hierboven. Ik heb het elders uitvoeriger omschreven, onder het topic 'Bergwijn sluit een langer verblijf niet uit'.

13-05-2024 11:16

Brian.L +641

Bergwijn stelt aan de leiding voor om.de.linksbuiten te vervangen....

12-05-2024 22:24

Breuk +25097

Bergwijn piekt net op tijd. Naar eigenlijk al veel te laat natuurlijk .

12-05-2024 22:22

Hersenspinsel +8001

Pieken?
Tegen Almere City?
Hij heeft kwaliteiten die hij gisteren eigenlijk voor het eerst heeft laten zien maar kan hij dat ook tegen een goede verdediging?

13-05-2024 09:42

Breuk +25097

Kan je nagaan waar ik tegenwoordig al blij mee ben.

13-05-2024 10:54

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25323

Lekker belangrijk

12-05-2024 22:19

Jww +2311

Met de keuken...

12-05-2024 22:06

Enoh25 +1808

Ja, over het menu

12-05-2024 23:51

twynestar +28247

Lekker specifiek.

"Me wie dan?"
- "Gewoon, twee bepaalde iemanden."
"Oh vuile..."

12-05-2024 21:39

Moonlight +2225

Wel raar dat Mikautadze mee speelt bij Metz tegen Straasborg na zijn rode kaart vorigen week.

12-05-2024 21:39

Breuk +25097

Geseponeerd

12-05-2024 22:20

Ibuprobrimovic +4600

Off: misschien is niet iedereen het er mee eens hoor, maar zou een Sem Steijn volgend jaar op 10 niet een schot in de roos kunnen zijn?

12-05-2024 21:35

AFCA-pride +17343

Heeft zijn naam wel erg tegen niet…

12-05-2024 21:36

Ibuprobrimovic +4600

Dat is het nadeel ja, maar wel heel bepalend al voor twente. Erg goede speler en nog maar 22 jaar. Gaat wel international worden

12-05-2024 21:43

twynestar +28247

Zijn naam maakt me niet uit, maar is toch ook weer een beetje een type van de Beek, Klaassen alleen dan eentje die nog fit is? Willen we het niet weer een keer met een 10 proberen die de voorste 3 in stelling brengt en zelf iets minder in het strafschopgebied komt?

12-05-2024 21:40

Barra +5529

Nee juist in grote wedstrijden bakt hij er veel minder van. Wanneer het tempo omhoog gaat laat zijn handelingssnelheid hem behoorlijk in de steek. Wel een lekkere gifkikker die makkelijk scoort, maar komt voetballend echt te kort. Wil weer eens middenvelders zien die bij een mannetje weg durven draaien of überhaupt opendraaien.

12-05-2024 22:56

Balgevoel +30849

Geen rare suggestie hoor, maar liever niet. Zie veel liever een 10 die aan de bal dominanter is en het niet alleen maar hoeft te hebben van z'n diepe loopacties en scherpte voor de goal. Kan me wel voorstellen dat PSV hem haalt als, bijvoorbeeld, Til vertrekt. Vind hem ook bij Feyenoord helemaal niet misstaan, als tegenhanger voor Stengs. Maar vind dat wij echt af moeten van dit soort nummers 10. Wel lekker om zo'n type op de bank te hebben trouwens, ook voor Ajax.

13-05-2024 12:10

AFCA-pride +17343

Vandaag wel 3 mooie goals, hij kan het wel als hij er echt zin in heeft. Voor beide partijen wellicht goed om te verkopen (>25mio hopelijk).

12-05-2024 21:35

Godenzoon24 +15290

Pff daar krijg ik weinig vertrouwen van, dat er voor de toekomstplannen geluisterd wordt naar Bergwijn. Bergwijn is precies wat er mis is met dit Ajax en waarom Henderson spreekt over het slechte topsportklimaat. Een keer scoren tegen een laagvlieger en dan gaan praten.

12-05-2024 21:33

Velibor30370 +4155

Bergwijn heeft allang bewezen dat het hem ontbreekt aan gogme, intensiteit en mentaliteit van een Ajax speler…bedanken voor bewezen diensten, lekker laten gaan tegen elk bod en in elk geval nooit, nooit naar ‘m luisteren als t gaan om Ajax weer op de rails te krijgen

12-05-2024 21:28

afcsjonnie426 +3966

Off farioli en ajax naderen elkaar ,bron vi.

12-05-2024 21:24

JaapStam +136742

Kijk, dit willen we graag horen!!! 👊🏻

12-05-2024 21:26

afcsjonnie426 +3966

Zeker gabber ❌️❌️❌️

12-05-2024 21:28

afcsjonnie426 +3966

Zeker jammer,had hem ook graag zien komen.

12-05-2024 21:32

Ajacied1981 +17412

Ik ben geen fan van Bergwijn, maar aan de andere kant. We moeten best wat posities verbeteren qua kwaliteit en dat kost geld.
Wellicht dat deze man , net als Taylor, met betere spelers om zich heen , veel beter gaat presteren.
Hij heeft het wel in zich, dat weet iedereen.
Maar aub niet als aanvoerder.
Investeren in een echt goede 10 en rechtsbuiten en wellicht 2 backs lijkt mij beter
Bovendien vind ik Ramaj (nog) niet de 1e doelman die we bij het Ajax niveau voor ogen hebben toch??
Lastige keus maar misschien Stevie toch maar houden?

12-05-2024 21:21

layanx +5628

Jammer ik wou jou juist weg hebben

12-05-2024 21:21

jipkoos30 +0

Speelde een prima pot

12-05-2024 21:20

nightgoat +30910

Ik wil niet overdrijven "Ajacieden" makkelijk afserveren maar het halen van onze aanvoerder Bergwijn staat oa symbool voor de totale aftakeling van ons ooit zo glorieuze Ajax.
Voor zover dat niet al veel eerder het geval was.

12-05-2024 21:17

AjaxPositivo +6954

Veel zal bij Bergwijn afhangen van het EK.
Laat hij zich daar zien en stuur je een video met doelpunten van vandaag... dan is hij goed verkoopbaar.

Als hij niet mee mag wordt het lastiger. Na psv zijn z'n statistieken nooit meer echt goed geweest

12-05-2024 21:16

JaapStam +136742

Mbappé wordt gewoon uitgefloten door het P$G publiek in zijn laatste thuisduel!!! Enorm triest natuurlijk!!!

https://twitter.com/AndiOnrubia/status/1789720648803041472?t=RyDQ7lhvr-VlEQGxTBQkWg&s=19

12-05-2024 21:12

GNBL +89881 moderator

Kan er niet mee zitten Jaap.

12-05-2024 21:13

JaapStam +136742

Verwende diva's daar, meer niet!!!

12-05-2024 21:14

Hijosdedioses +6641

Zijn bang om hem kwijt te raken want dan zullen ze al helemaal geen CL winnen haha

12-05-2024 21:15

JaapStam +136742

Lekker voor ze!!!

12-05-2024 21:15

mvdk +43846 moderator

Blind werd bij ons ook uitgefloten.

Helaas komen er altijd successupporters bij die alleen steunen als het goed gaat, maar je uitspugen als je eens iets anders wilt of even minder presteert..

12-05-2024 21:18

Ajacied1981 +17412

Niet alleen Blind, Dit jaar nog 1 van onze beste spelers in potentie, Taylor.
Uitfluiten van je eigen spelers is voor losers

12-05-2024 21:23

mvdk +43846 moderator

En dan hebben we het nog niet eens over de mensen die dreigen. Bizarre wezens.

12-05-2024 21:26

4Ever14 +6601

Die supporters van PSG zijn sowieso ondankbare honden, dus verwacht niks anders.

12-05-2024 21:20

Jeugd +24704

Ik was van het begin af aan tegen de komst van Bergwijn en de afgelopen jaren heeft hij mij niet op andere gedachten kunnen brengen. Hij heeft bevestigd wat ik al vond. Soms iets briljants, meestal niks bijzonders.
Wat mij betreft Bergwijn verkopen.

12-05-2024 21:09

JaapStam +136742

Er is nog één mogelijkheid zo dat Ajax de Groepsfase Europa League in kan gaan!!! Dan moet AS Roma 5e worden en Atalanta Bergamo 6e worden in de Serie A en de Europa League winnen!!! Alleen die kans acht ik heel erg klein, aangezien Atalanta in bloedvorm vorm is en ze hebben nog een wedstrijdje tegoed!!!

12-05-2024 21:03

Sportvolgert +40322

Staan al weer voor ook tegen roma.

12-05-2024 21:06

JaapStam +136742

Oké dit bedoel ik dus!!!

Laat maar zitten dan *zucht*!!! 🙃

12-05-2024 21:07

Sportvolgert +40322

2-0 al 🫣

12-05-2024 21:09

JaapStam +136742

Wauw, dat gaat snel!!!

12-05-2024 21:11

Voetbalfan2002 +5528

Wat heeft zo’n leeg hoofd als bergwijn nou precies te vertellen? Dat er op de toekomst een Surinaamse kantine juffrouw moet komen voor lekkere roti??

Kom op we weten allemaal inmiddels dat bergwijn eens in de 10 potten een oplevering heeft en daarna er weer 9 kut speelt. Tot vandaag als kroes over het geraamte sprak werdt bergwijn volgensmij niet eens genoemd!!

12-05-2024 20:59

036AFCA97 +146646

Mooi dat je Bergwijn een “leeg hoofd” noemt, maar zelf “opleving” en “oplevering” niet uit elkaar kan houden en “werdt” schrijft.

12-05-2024 21:07

twynestar +28247

En leeghoofd is ook gewoon 1 woord. Om vervolgens met een paar Surinaamse stereotypes te komen.

12-05-2024 21:42

MrMartinez +2990

Een opleving van minder dan 10 minuten, en nu moeten we Bergwijn opeens serieus nemen? Het zal vast een goeie gozer zijn, maar dit seizoen heb ik weinig gezien van zijn voetballende kwaliteiten.

12-05-2024 20:55

Stefansuarez +19013

Je kan zeggen wat je wilt.
Maar er komt wel gevaar van Bergwijn af.

12-05-2024 20:54

echtgras +804

Dat hebben we gezien de vorige wedstrijden, wanneer pakt hij weer eens rood…
Blijft gevaarlijk inderdaad

12-05-2024 21:06

nightgoat +30910

In ieder geval wordt het de komende tijd (minstens 2 jaar) nog heel spannend fans.
Om nog maar te zwijgen over "in" Europa.

12-05-2024 20:53

Koningtoto +60216

Haha die pingel die vitesse kreeg. En wij krijgen m niet. Ongelofelijk

12-05-2024 20:49

Sportvolgert +40322

Ja echt he. Gewoon een kopie. Totaal inconsequent..nou ja wel consequent tegen ajax.

12-05-2024 20:53

JaapStam +136742

Zijn we er toch ingetuind door Olympiakos Pireaus!!! Ajax gaat nu defenitief voorrondes van de Europa League spelen!!!

12-05-2024 20:47

Sportvolgert +40322

Ja zonde Jaap. Maar vooral balen van aston villa. Die had ik echt als winnaar verwacht. Nu mag porto ook overal naast pissen, dat dan weer wel.

12-05-2024 20:54

mvdk +43846 moderator

Ik kijk al uit naar FC Flora uit.

12-05-2024 20:56

JaapStam +136742

Astana én Qarabag!!!

12-05-2024 21:05

mvdk +43846 moderator

Het trainingsveld is heel goed vanuit het huis van mijn vriendin dr oma te zien.

12-05-2024 21:20

JaapStam +136742

Voor jou enorm speciale wedstrijd mocht het FC Flora worden!!!

12-05-2024 21:26

mvdk +43846 moderator

Maar dat moet dan wel 15-0 worden hoor haha.

12-05-2024 21:46

Rob1976 +9465

Als de clubleiding serieus naar Bergwijn luistert ben ik gelijk klaar met onze leiding. Maar denk dat we dit verhaal met een korreltje zout moeten nemen. Tuurlijk vragen ze een Bergwijn wat hij ervan denkt en vind, maar hopelijk doen ze er niks mee.

12-05-2024 20:46

valentino88 +2536

Wat vinden jullie van Unuvar? Moet hij volgend jaar de kans krijgen?

12-05-2024 20:45

AFCACruijff14 +161156

Wat
De
Fuck

Bergwijn mee laten praten? Die luie dikke constant geblesseerde ongemotiveerde rendementsloze domme aanvoerder van ons was een van de grootste redenen van dit kutseizoen.

12-05-2024 20:41

Koningtoto +60216

Je kan het ook overdrijven. Heeft ook belangrijke goals gemaakt.

12-05-2024 20:45

AFCACruijff14 +161156

Haha we hebben nauwelijks een belangrijke pot gewonnen dus ben benieuwd welke goals. Paar penalty's.

12-05-2024 21:06

SpartakAmsterdam +5521

Bergwijn in een goed draaiend team is een uitstekende speler. Zie zijn eerste paar wedstrijden na zijn komst, ‘hij was de eredivisie al ontgroeid en ieder team was slachtvee’. Hij moet alleen niet je dragende speler zijn, zelfde met Donny goed in een draaiend team maar verwacht niet dat hij een team uit de modder trekt.

Bergwijn ook meerdere malen vergruisd hier voornamelijk door zijn lamlendige houding op het veld. Voetballend zou hij de beste speler van de ED kunnen zijn in mijn optiek maar zijn hoofd lijkt niet mee te werken.

12-05-2024 20:37

Craain +4953

Het heeft ook te maken met hoe de tegenstanders doorhebben hoe Bergwijn speelt... Vanuit linkerkant, naar rechts, naar verre hoek schieten met zijn rechterbeen... Wat hij vandaag liet zien was het een moment, Almere City....

Ik zeg als je hem voor minimaal 20 miljoen euro kunt verkopen zeg ik pas na het EK: doen met de hoop dat het bedrag nog hoger kan lopen...

12-05-2024 20:42

AjaxNWH90 +1856

Gaat hij mee naar het EK dan?? Zou me niet verbazen met Koeman maar hij verdient het ook niet om het EK te spelen.

12-05-2024 20:51

Craain +4953

Koeman, he? Het is een trainer die altijd voor ervaring kiest. Koeman moet het weinig hebben van spelers met talent en kwaliteit. In zijn trainers carrière heeft hij geen enkele spelers beter gemaakt. Het zegt toch genoeg vandaar dat hij altijd ervaring kiest zodat hij niemand beter hoeft te maken.

12-05-2024 20:53

SpartakAmsterdam +5521

Eens, de bergwijn van dit moment is voorspelbaar en kookt niet over van creatieve gedachte. Bergwijn in vorm kan alsnog, zeker in de ED, daarmee genoeg brengen en een aardig doelpuntsaldo bereiken.

12-05-2024 21:36

Craain +4953

Mee eens.

13-05-2024 06:52

Bobje99 +7073

Je betrekt iemand niet bij plannen waar hij zelf geen onderdeel van gaat zijn. Zou dat betekenen dat ie blijft?

12-05-2024 20:35

NipeB +15790

Ik denk dat je er niet teveel achter moet zoeken. Natuurlijk praat je ook met de aanvoerder over de selectie. Dat betekent verder niet zoveel. Ik denk wel dat Bergwijn minder opties heeft nu hij waarschijnlijk niet naar het EK gaat.

12-05-2024 20:40

Lapzwans +1528

Ik weet niet waar ik me erger aan stoor, het feit dat ie "hattrick-hero" wordt genoemd of het feit dat ie aan het eind van het seizoen doet wat hij veel eerder had moeten doen.. Scoren, juist ja waarom nu pas zo actief scoren? Als ik naar dat 2e doelpunt kijk zag ik echt een prachtgoal, eentje waar zijn prijskaartje meer mee overeenkomt.

12-05-2024 20:32

Indy2 +15254

"In de vorige seizoenen was er een bepaalde balans en ik denk dat het er dit seizoen niet was."

Velen hier zijn het oneens met Bergwijn, maar ik niet: de balans tussen inkomen (€ 4,6 miljoen euro / jaar) en prestaties op het veld is inderdaad volledig zoek.

12-05-2024 20:31

BasseyAdriaan33 +13620

Vervang het woordje balans maar voor “pure kwaliteit” en je hebt de oplossing

12-05-2024 20:31

Schip +23401

Is ondanks dit afschuwelijke jaar van belang geweest met zijn assists en goals. Geen aanvoerder, want hij kan zijn frustraties vaak niet de baas. Rode kaarten, opstootjes (vorig jaar al), slechte teksten.

Maar wel betrokken, dat idee krijg je wel. Qua transfersom, salaris en waarde zou ik hem verkopen, als hij eruit komt met een andere club. Ajax heeft Godts en kan die transfergelden goed gebruiken.

12-05-2024 20:30

Joris.S +378

Zal het geen tijd worden voor een nieuwe trainer het duurt toch veel te lang allemaal

12-05-2024 20:28

bremovic +2200

Bergwijn verkopen nu je er nog wat voor kan krijgen!

12-05-2024 20:27

emieltjuhh +17839

Pizza verweij moet een Ban krijgen bij ajax

12-05-2024 20:23

AFCAjaxJP9 +1410

Ik heb hem vaak verhuist, omdat hij zowel geen actie maakte, geen lantaarnpaal voorbij kwam en verdedigde nooit mee.
Maar ik heb ook gezien wat we aanvallend brengen wanneer hij er niet bij is, en dat stelt dan ook teller.
Moeilijke beslissing en ben ook zeer benieuwd of een goede tactische trainer er wel dingen bij hem in krijgt.
Ik heb ook het idee dat hij gebaat is bij een type Nico ( verdedigend goed/uitstekend, maar aanvallend ook vaak over de linksbuiten heen om ruimtes te creëren of juist te maken)
Dan moeten we wel een complementair middenveld hebben die samen met de verdedigers zorgt voor de opbouw, maar zeker voor de restversediging.
Godts staat klaar, maar heeft toch nog niet het rendement qat we nodig hebben.

12-05-2024 20:20

DamskoStrijderss +9661

Vreemd om op zijn wedstrijd van vandaag na, deze uitspraken van hem te lezen. Meneer heeft het hele seizoen tot vandaag aan toe gespeeld als dikke stront door een trechter. Als hij echt zo betrokken was met Ajax dan had hij gezorgd dat hij als Captain zijnde zijn teamgenoten een schop onder hun donder gaf met het vertoonde spel en vooral het gebrek aan motivatie en inzet dit seizoen.

12-05-2024 20:19

Simpelishetmoeilijkst +25155

Het siert Bergwijn, waarvan ik geen fan ben, dat hij niets wil zeggen over die gesprekken. Heeft hij netjes gedaan.

12-05-2024 20:18

Michael 1974 +21985

Inderdaad netjes.

12-05-2024 20:19

nightgoat +30910

Ajax onwaardig.
Op alle fronten.
Maar meneer de aanvoerder is daarin bepaald niet de enige.

12-05-2024 20:18

Kryptonite +76739

Het is allemaal nog heel vroeg, maar hoe kijken jullie tegen de samenstelling van volgend seizoen aan?

Wat mij betreft verkopen: Bergwijn 20-30m, Gaaei 3m, Avila 5m (mits hersteld..), Rensch 15-20m, Medic 2m, Wijndal 5m, Sanchez 3m, Mikautadze 10-15m (de optie zal wel gelicht worden), Gorter 3m, Fitz Jim 4m (niemand ziet het kennelijk in hem zitten..), Conceicao 10m, Rulli 5m, Baas 1m. Totale opbrengst: tussen de 80 en 100m.

We hebben zo rond de 40m nodig om gaten te vullen, blijft er ongeveer 40 - 60m over, mogelijk iets meer als we ons direct plaatsen voor EL. Van dat bedrag een nieuwe rechtsbuiten, een creatieve 10, RCV, een rechtsback en een (stand in) linksback halen. Mogelijk ook een transfervrije keeper, als zowel Gorter als Pasveer vertrekken. Niet te veel mutaties zoals afgelopen jaren. Eerst deze aanwinsten proberen in te passen, dan bijv. van de winter verder doorselecteren en finetunen.

Met een beetje creatief scouten moet het mogelijk zijn om de selectie weer in balans te brengen met het beschikbare budget. In dat geval heb je volgend jaar een ploeg die mee doet om het kampioenschap. Mits een trainer van het niveau/type Potter of Farioli voor de groep staat.

12-05-2024 20:17

ck69 +13069

Rensch 15 miljoen. Ik ben echt benieuwd welke club wij daarmee gaan naaien

12-05-2024 20:26

Kryptonite +76739

Als je de geruchten mag geloven dan ligt Rensch nog prima in de markt, maar mogelijk vang je 5 miljoen minder voor hem vanwege z'n aflopende contract.

12-05-2024 20:42

GNBL +89881 moderator

Ik zou serieus overwegen om Brobbey te verkopen als hij een goed EK speelt. €50-60 miljoen zit er dan zomaar in.

12-05-2024 20:28

Kryptonite +76739

Hmm.. ik zie in hem een uitstekende spits voor ons volgend seizoen. Dit jaar met al die nitwits naast en achter hem qua goals en assists ongeveer net zo goed als die bewierookte Gimenez. Moet je je voorstellen hoe goed hij zou zijn met fatsoenlijke spelers om hem heen.

12-05-2024 20:39

GNBL +89881 moderator

Mikautadze als Farioli hem kan overhalen om te blijven bij Ajax.

12-05-2024 20:40

Kryptonite +76739

Acht ik een gepasseerd station helaas.

12-05-2024 20:42

Breuk +25097

Ik zou Gaaei sowieso houden. Die jongen brengt iets als hij invalt.

12-05-2024 20:43

Kryptonite +76739

Ik heb liever een rechtsback die ook iets met de bal aan de voeten kan ipv alleen rennen en een voorzet geven. Ik wil een technische rechtsback a la Mazraoui en Dest bij ons zien.

12-05-2024 20:51

Bruno04 +15740

Bergwijn moet je sowieso houden. Je selectie moet beter worden niet zwakker.

Ben het wel met mensen eens dat ie meer consistent moet zijn maar daar is iedereen het over eens. Ik snap de grote haat richting Bergwijn dan verder ook niet.

Goed dat hij betrokken word. Ik zou dat samen met Henderson, rulli, berghuis en brobbey doen. Mooi affiche van 5 spelers die over alle linies wel wat kunnen zeggen.

En dan zou ik hato er ook bij betrekken puur om te leren. Die kan vooral luisteren tijdens die gesprekken en een kleine inbreng hebben.

12-05-2024 20:17

Slang3 +45803

je hebt geld nodig om beter te worden

12-05-2024 20:17

Michael 1974 +21985

Rulli? Dat zou ik niet doen; want daar moeten we afscheid van nemen. Bergwijn, Henderson, berghuis, brobbey, taylor en hato zou ik wel betrekken. Mix talent vs ervaring en ondanks dat ze niet allemaal zullen (moeten) blijven is dit het geraamte v je nieuwe team

12-05-2024 20:22

bremovic +2200

Berghuis sws niet en bergwijn ook gewoon verkopen!

12-05-2024 20:28

Craain +4953

Ik heb helemaal geen haat richting Bergwijn, hoor? Hij past gewoon niet bij Ajax, dat is het. Het is een counteraanvaller die van het ruimte moet hebben. Bergwijn zit gewoon bij een verkeerde club.

12-05-2024 20:48

Slang3 +45803

Als je hem verkopen, doen. Maar qua speler is hij wel vergelijkbaar met de linksbuiten van Nice en die is ook belangrijk voor het spel van Farioli daar

12-05-2024 20:17

The Future +5574

Dit is echt het domste dat ze kunnen doen... Het lijkt wel alsof ze Bergwijn niet kennen. Qua inhoud, discipline, verantwoordelijkheidsgevoel, intelligentie etc is dit geen aanvoerder en al helemaal niet iemand waarmee je zulke zaken moet bespreken. Pak dan lekker zo'n Henderson erbij. Die heeft het niveau misschien niet op het veld, maar heeft meer ervaring, is meer een leider en heeft denk betere ideeën/input.

12-05-2024 20:15

TresEquis +372

Had nooit benoemd moeten worden tot aanvoerder want daar heeft hij de persoonlijkheid niet voor. En de band dan weer afnemen om aan Henderson te geven - daar is Schippie te lief voor.

Het is wel een hele goede voetballer waar veel dreiging vanuit gaat, zelfs in de top3 van onze selectie. Ik zie hem graag blijven!

Nu wordt hij hier helaas op zijn aanvoerderskwaliteiten beoordeeld.

12-05-2024 20:15

Breuk +25097

Prijs-kwaliteit verhouding is niet goed. Heeft niks met aanvoerderschap te maken.

12-05-2024 20:46
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.