Branie: 'Taylor zal volgende seizoen één van Ajax' beste spelers zijn'

door BadembaBarrie 181

Bron Ajax Showtime

Branie: 'Taylor zal volgende seizoen één van Ajax' beste spelers zijn'

door BadembaBarrie 181

Bron Ajax Showtime

Laatst geüpdatet

Erik ten Hag zwaait af, de zomerstop staat voor de deur. Tijd voor Branie om, aan de hand van rapportcijfers, de seizoenbalans op te maken. Presentator Menno Pot, Ajax Showtime-redacteur Bademba Barrie, Ajax-watcher namens het Parool Dick Sintenie en vriend van de show Sam Planing vellen hun eindoordeel over het laatste Ajax van Ten Hag.

De cijfers van elk van de vier aanwezigen worden opgeteld om zo tot een eindklassering te komen. De speler die daarin onderaan eindigt, is - tot ongetwijfeld niemands verrassing - André Onana. 'Maar over hem gaan we het niet hebben hoor', aldus Sintenie. 'Klaar ermee.' En zo geschiedde.

Dé belofte voor komend seizoen? Daar hoeft Planting niet lang over na te denken. 'Je vergeet soms hoe bijzonder het is: een jeugdopleiding die altijd wel weer een steengoede voetballer oplevert. Kenneth Taylor is een héle goede', komt Planting tot zijn antwoord op de beloftevraag. 'Die hoort volgend seizoen bij de besten.'

Kritische noten

Ondanks dat het in veel opzichten opnieuw een fantastisch Ajax-seizoen werd, vallen er ook kritische noten in de studio. Het was het afgelopen seizoen per slot van rekening niet uitsluitend hosanna binnen Ajax. Zo plaatst Barrie vraagtekens bij de rol van Steven Berghuis in het team. 'Ik vraag me af of Berghuis regelmatig genoeg het niveau kan aantikken waarop Ajax wil acteren.'

Uiteraard is er met de titelwinst en het hoge aantal punten ook genoeg reden tot optimisme en dus hoge cijfers. Welke spelers echter in de Branie top drie van het seizoen 2012/22 zijn geëindigd? Luister zelf maar. Tipje van de sluier: Antony valt erbuiten. Volgende week is er nog één Branie. Over De Toekomst. Welke talenten vielen dit seizoen op en gaan we na de zomer terugzien bij Ajax 1? Daarna kan de zomerstop écht gaan beginnen.

Branie is dit seizoen elke maandagmiddag om 12.00 uur te beluisteren via Spotify, iTunes en onze website. Luister de nieuwste en extra aflevering nu!

Bademba Barrie (Twitter: @Bademba__Barrie | E-mail: B.Barrie@Ajaxshowtime.com)

Lees meer over:
Plaats reactie

Bals +3764

Een goede controleur KAN NIET nonchalant zijn! Dat moet er nog uit. Tweebenig, goede passer, moet fysiek én conditioneel nog groeien. Heeft alles om basisspeler te worden en van daaruit uit te gaan uitblinken. Is er nog niet, maar kan er zeker komen!

17-05-2022 10:46

In Bassey we trust +15361

Vind het een hele simpele voetballer... Niks bijzonders.. Is geen speler waar ik fan van zal worden.

17-05-2022 09:05

Ozymandias +159568

Taylor heeft een betere pass in zijn "zwakkere" rechterbeen dan de meerderheid van spelers in het eerste van Ajax in hun sterkere been hebben. Dat alleen al is iets bijzonders.

17-05-2022 15:30

Henkjanklaas +20617

Voorbeeld laatst die prachtige bal op brobbey waar hij uit scoorde was een juweeltje.

18-05-2022 20:17

Noxin +15479

Ik weet niet of Taylor één van de beste spelers zal zijn volgend seizoen, maar het is wel positief dat ze een vertrek van Gravenberch zonder problemen kunnen opvangen met een nieuwe jeugdspeler.

16-05-2022 23:56

Yeshyeshyall +10932

Doet het echt goed. Zijn tweebenigheid is fantastisch die assists smaken naar meer.

16-05-2022 23:11

3*stars*3 +23405

Ik vind het wel een mooie speler.
Nog beetje body en inhoud kweken en moet goed komen.
Weet alleen niet wat zijn beste positie is.
Kan hij ook als controleur?

Off-Zag net post op Ajax insta.
Wel apart en mooi om te zien dat hij en Gravenberch op precies dezelfde dag zijn geboren en goede vrienden zijn.

16-05-2022 22:10

Dirk +7014

Taylor moet volgend seizoen volop zijn kans krijgen. Ik zie wel potentieel in deze jongen. Eigen kweek ..top

16-05-2022 21:46

AINIESTA +44609

Vind het wel een interessante speler, kan echt best wel aardig voetballen. Tot welk niveau die kan uitstijgen is de vraag.

16-05-2022 21:20

Nr.10 +111034

Ik vind Taylor een goede indruk maken, maar het is denk ik niet realistisch om te denken dat hij een van de beste spelers bij ons is volgend seizoen.

16-05-2022 20:41

ajaxwestland09 +28943

Kijktip rondo met Erik ten hag gaan ze face timen

16-05-2022 20:31

Oxxer +163880 moderator

Mijn cam is stuk dus kan helaas niet mee doen aan het gesprek.

16-05-2022 23:30

Sunny +9553

Taylor is een heerlijke speler die inzet en body koppelt aan een soepele techniek en inzicht.
Dat hij nog het e.e.a. moet ontwikkelen is niet vreemd maar de tools zijn er en er lijkt ook een goede kop op te zitten.
Als hij volgend seizoen de logische spanning van een 1e-jaars van zich af weet te gooien ben ik er van overtuigd dat hij belangrijk gaat zijn.

16-05-2022 20:14

BackInBlack +14476

Tijd voor een nieuw, langjarig contract

16-05-2022 20:10

spendah +543

Ik zie het nog niet helemaal. Taylor doet leuk mee maar 1 van de uitblinkers zie ik hem niet zo snel worden. Ik laat me graag verrassen.

16-05-2022 20:05

thajax +7423

Verdedigend niet, als spelmaker misschien wel, maar eigenlijk moet hij dan ook wel wat rendement krijgen. Mja goed, dat had Gravenberch ook niet en die kon je er ook goed bij hebben

16-05-2022 19:59

aschja +20588

Nope. Simple as that.

16-05-2022 19:44

aschja +20588

Is nog te wisselvallig. Speelt goed, maar zit nog ver van beste spelers.

16-05-2022 20:49

XRaY +18970

Het is nog heel lastig te voorspellen allemaal. Taylor oogt verfrissend en hoopvol laat hem eerst maar een paar maanden een constant niveau aantikken in Ajax 1.

16-05-2022 19:41

Ibuprobrimovic +4600

Hij heeft mij echt totaal verrast. Na de eerste paar wedstrijden kon ik eigenlijk niets bijzonders aan hem ontdekken, maar voetbalt nu fantastisch. Snel combineren, goede aanname en snelle eerste meters. Zou zomaar een leuk duo kunnen vormen met Kudus. Zeker vertrouwen geven komend seizoen

16-05-2022 19:32

Jeugd +24716

Mij niet verrast hoor. Zie Taylor al jaren als groot talent. Je weet nooit zeker of het ook echt de top zal worden maar ik zie al jaren iets bijzonders bij hem.
Bepaald gemak waarmee hij loopt te ballen. Fysiek ook in orde. Ziet het spel.

16-05-2022 20:19

Ozymandias +159568

Taylor is een verbindingsspeler en dat type is vaak onopvallend belangrijk. Zelfs als hij zijn rol beter uitvoert dan andere spelers zal de meerwaarde van andere spelers meer opvallen. Het zou me dus verbazen als Taylor komend seizoen al als een van de betere spelers van Ajax wordt gezien. Ook bij Jong Ajax was hij vaak niet een dragende speler terwijl hij zijn rol wel goed uitvoerde.

Mocht Ajax daadwerkelijk Quinten Timber terughalen dan kunnen die twee volgens mij een goede double pivot voor Ajax vormen. Beide hebben het vermogen om tussen de rol van '6' en '8' te wisselen en beide zijn opbouwend nu al van een hoog niveau. Ervan uitgaande dat Schreuder net als hij bij FC Twente deed Tadić als '10' gebruikt zou hij volgens mij een veel beter middenveld vormen met Timber en Taylor dan wat Ajax het afgelopen seizoen had staan.

16-05-2022 19:27

BackInBlack +14476

Goede uitleg

16-05-2022 20:11

Yeshyeshyall +10932

Ja of Taylor met Martinez. Blind dan op 4

16-05-2022 23:10

ShiekTakTiek +5913

Martinez moet je zolang hij bij Ajax speelt nooit van LCV af halen. Linksbenig, agressie, power, inzicht en niet onbelangrijk een geweldige verdediger. Hij kan te goed voetballen voor een CV maar dat komt het spel van Ajax juist zo ten goede. Het valt niet helemaal op maar dat heeft te maken met de middenvelders die voor hem speelden.

Klaassen en Alvarez kan je niet strak in de voeten aanspelen. Alvarez wordt overigens steevast overgeslagen tijdens de opbouw. Gravenberch is ook niet super technisch, aannames springen nog tevaak van zijn voet af. Berghuis is het meest balvast van al onze middenvelders.

Het zou ons spel zoveel impuls geven als we daar echte middenvelders hadden, techniek en die ook de bal durven te eisen.

Vandaag gekeken naar Newcastle-Arsenal. Bruno Guimaraes viel mij daar in positieve zin op. Klein van stuk, technisch begaafd, agressie en ijzersterk aan de bal. Pikt zn doelpunt ook nog mee. Echt het type middenvelder waar ik van houd, controleur die zowel als cvm, cm en cam kan spelen. Ajax zou eens naar zulke type middenvelders moeten kijken.

Een suggestie, wellicht dat Arthur Melo iets voor ons is? Beetje op een zijspoor belandt heb ik t gevoel bij juventus, maar wel een fantastische middenvelder, vooral voor ons. Zal alleen wel duur zijn, maar kijkend naar het type moet ajax ook hier meer op scouten vind ik.

17-05-2022 01:51

SUPERJODEN1900 +609

Die zal je een salaris van minimaal 4/5M moeten bieden. Voor een absolute sleutelspeler is dat voor Ajax nog wel te bolwerken, maar ik betwijfel of hij dat zal worden.

17-05-2022 15:06

afcaslb80 +1466

Hoop dat Taylor veel aan spelen toe gaat komen. Taylor kan een dragende speler gaan worden voor Ajax 1

16-05-2022 19:26

Caparzo +4235

Ik ben echt zeer benieuwd naar het volgende seizoen. Een compleet nieuwe wind, de enige die qua technisch beleid nog overblijft is Sar, de rest is inmiddels elders. Een stuk of wat talenten die eraan komen, hopelijk een paar Ajax 1 parels die blijven, een paar top-aankopen (afhankelijk van wat gaat) en de ervaring die er is. Schreuder heette het brein achter TH, nu heeft hijzelf 100% de verantwoordelijkheid. Toch een andere positie. Hoe gaat hij het doen, de voortekenen zijn goed.

16-05-2022 19:16

stefanwillem +12069

Zal volgende seizoen?

16-05-2022 19:14

IRBaboon +6852

Ja toch abi

16-05-2022 19:31

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25323

Vind Taylor een prima voetballer gaan we veel plezier aan beleven.

16-05-2022 19:13

Ajaxtrouw +6339

Als dat de norm wordt, hou ik mijn hart vast.

16-05-2022 19:06

eenAjaxfan +20314

Precies mijn gedachte...😅

16-05-2022 19:20

thajax +7423

Inderdaad, laat hem zich eers maar in de basis voetballen. Moet wel concurreren met Kudus, Klaassen, Berghuis. Zeker als daarnaast ook nog Alvarez, Tadic en evt Ihattaren of Unuvar op het middenveld belanden

16-05-2022 20:02

BackInBlack +14476

Nu is Klaassen bij ons basisspeler.

Lijkt mij ook niet echt "de norm"

16-05-2022 20:12

In Bassey we trust +15361

En we zijn voor de zoveelste keer kampioen geworden, met Klaassen.

17-05-2022 09:05

Adam24 +39089

Voor het vertrek van Gravenberch hoef je in ieder geval geen vervanger te halen Kudus en Taylor moeten de concurrentie aangaan en je kunt zelfs eventueel Berghuis daar kwijt. Ik ga de dribbels van Ryan wel erg missen en zijn tackles met die uitschuifbenen. Taylor is dan weer een betere passer en spelverdeler.

16-05-2022 19:00

DeMeervanweleer +7567

Ik denk daarbij ook meer assist en scorend vermogen.

16-05-2022 20:19

Modric36 +8224

Ik vind Taylor beter dan Gravenberch.
Brengt dynamiek, lef, scoringsdrift naar voren EN is tweebenig. Dat zie je tegenwoordig niet meer.

Gravenberch heeft 2 goals gemaakt dit seizoen en was maandenlang een van de mindere ajacieden..

Hoe haalt hij het in z'n hoofd om als net 20-jarige te denken dat hij goed is voor Bayern? Wellicht over 1 a 2 jaar, maar nu is hij nog lang niet Ajax ontgroeid.

16-05-2022 18:45

Spelvreugde +4611

Ja, scoringsdrift naar voren is in elk geval beter dan scoringsdrift naar achter. ;-)

16-05-2022 18:57

AlexLitmanen10 +14370

We gaan Gravenberch echt nog wel missen volgend jaar.

Fantastische middenvelder die altijd zo sierlijk een man kan uitspelen aan de zijlijn en dan het spel verleggen.

Aanvallend maar ook met de punt naar achteren zoals de laatste tijd een beetje als Frenkie

Is nog maar net 20 geworden en al zoveel wedstrijden gespeeld en vooral in de grote wedstrijden op zijn best.

Of hij klaar is voor Bayern is lastig maar als ze hem rustig brengen kan hij dat nivo wel halen. Jammer dat hij nog maar 1 jaar contract heeft. Anders had je hem nog kunnen behouden

16-05-2022 19:59

WantAmsterdam +116101

Hij heeft denk ik ook geen zin meer in een middenveld waar hij de enige voetballer is.

16-05-2022 21:25

michaellaudrup +4660

Ik denk dat Schreuder prima kan Beoordelen hoe ver Taylor is. En verder hoop ik dan ook dat hij de juiste poppetjes op de juiste plek zet.

16-05-2022 18:44

michaellaudrup +4660

Taylor is een frisse wind in en stroef lopend elftal, dan lijkt het alsof hij er boven uit springt. Ik vind hem nog een beetje wisselvallig, maar het brengt meer in die paar wedstrijden dan Gravenbergh in een seizoen.

16-05-2022 18:36

Eurysaces +29515

Je ziet dat Gravenberch de betere techniek heeft en extreem bewegelijk is, maar Taylor blijft niet heel ver achter op dat vlak, maar legt zo ontzettend veel meer energie in zijn spel, daar profiteert het hele team van.

Gravenberch heeft zijn rol als teamspeler nog niet helemaal gevonden, het blijft daarom echt zonde dat hij niet verlengd. Gravenberch had met Taylor een geweldig middenveld kunnen vormen.

16-05-2022 19:15

WantAmsterdam +116101

Oneens, wat Gravenberch in verdedigend opzicht doet, kan Taylor nog niet aan tippen.

16-05-2022 21:26

Eurysaces +29515

Omgekeerd geldt dat eigenlijk voor de aanvallende bijdrage, die is bij Gravenberch weer erg mager.

16-05-2022 21:58

RSM +3918

Dat valt zeker nog te bezien...

16-05-2022 18:20

Pakschaal020 +2124

Is ook al veel te snel om daarover te praten. Moet eerst maar eens 10 wedstrijden achter elkaar spelen en dan nog kunnen we t niet echt zeggen. Wel heel erg benieuwd hoe hij ontwikkelt komend seizoen.

16-05-2022 18:37

kampioenenjood +5048

Ik zie enorme potentie in Taylor, maar het mag ook echt wel duidelijk zijn dat hij nog een enorme ontwikkeling door moet maken om "een van de beste" te zijn bij Ajax. Dit seizoen miste je vaak de creativiteit op een middenveld met Klaassen, Alvarez en Gravenberch en dat is juist waar Taylor en Berghuis beide in konden uitblinken. Bij Ajax moet je tegenwoordig de vraag stellen: Zijn deze spelers van het niveau "overwintering CL" en dan moet je toch echt wel stellen dat Taylor nog wat bij mag leren, hoe groot de belofte ook is.

16-05-2022 18:15

DrFootball +15141

H2 nu zijn contract openbreken en opwaarderen voordat hij onbetaalbaar wordt.

16-05-2022 18:12

Eurysaces +29515

Zou slim zijn, je kan hem nu nog voor een relatief laag salaris verlengen. Hij zit nu natuurlijk nog bij de kleintjes qua salaris.

Onbetaalbaar gaat hij niet worden, hij zou gek zijn als hij 2 jaar voor een "fooitje" blijft spelen bij Ajax.

16-05-2022 19:20

wim_wenderson +1412

Zit dat team van Branie in een spaceshuttle? Wat een gelul in de ruimte! Taylor mist nog van alles, maar vooral geluk, overzicht en rust! Echte klasse heeft mazzel aan de kont hangen, maakt toeval logisch! Het is er nog niet bij hem, je gunt het hem, maar het is er niet! Hopelijk komt het en krijgt hij veel wedstrijden!

16-05-2022 18:10

Op_een_oude_slof +4358

Ben het niet met je eens... Ik vind Taylor wel heel erg goed. met name de wedstrijden waar de basis spelers niet opstonden zag ik Taylor dit wel doen....ik denk ook dat Taylor een goede speler wordt

16-05-2022 18:24

wim_wenderson +1412

Ik leg de lat hoger .. Taylor is nu OK maar niet meer dan dat en aangezien we hier over Ajax praten, zie jij hem dan volgend seizoen een van de beste spelers worden?

16-05-2022 19:01

XRaY +18970

Mist geluk? Bijzondere maar vooral discutabele analyse voor een speler, 'geluk' is niet trainbaar en is onderhevig aan veel factoren.

16-05-2022 19:36

trooop +3885

'Echte klasse heeft mazzel aan de kont hangen, maakt toeval logisch!' - Prima gezegd, sommige dingen zijn ongrijpbaar. Maar als je zoals taylor 'gewoon' kwaliteit genoeg hebt is het ook goed, om het te maken hoef je geen van der vaart te zijn.

16-05-2022 22:17

036AFCA97 +146646

Als Timber, Martinez en Antony verkocht worden zal Taylor een van de beste spelers bij Ajax zijn. Anders niet.

16-05-2022 17:47

Modric36 +8224

Antony in de eredivisie was echt niet zo goed hoor als in CL. Maar gezien jouw profielfoto verwacht ik niet dat je dat objectief kan oordelen..

16-05-2022 18:46

036AFCA97 +146646

Antony is alsnog een van de beste Ajacieden, ook in de Eredivisie.

16-05-2022 18:58

thajax +7423

En Tadic en Blind en Alvarez en Berghuis en Nico

16-05-2022 20:07

WantAmsterdam +116101

Ben heel benieuwd naar hem op CL niveau. Vind hem echt een hele goeie speler, prachtige pass in de benen.

16-05-2022 17:38

Sambavleugels +18723

Ik zit in het buitenland en kijken naar Jong is lastig zo. Kon me wat betreft Taylor alleen beroepen of twee wedstrijden in de voorbereiding, een tegen Anderlecht en een andere. Hij speelde als 6 en deed het aardig, was vergeleken met Alvarez een verademing, maar was niet heel bijzonder toen. Gewoon voldoende, snapte de taken van een 6, maar dribbelde zich niet makkelijk onder druk uit of zo. Fitz-Jim liet in die paar wedstrijden wel zien wat een immense potentie hij heeft op die positie bijvoorbeeld. Daar heb ik meer van gezien, want de keren dat ik Jong kon kijken zat Taylor op de bank bij 1.

Maar de laatste paar wedstrijden kan je er niet omheen dat Taylor een hele belangrijke speler in je selectie gaat worden. Brutaal, toont initiatief, technisch in orde, loopvermogen, begrijpt het spelletje en denkt vooruit. En ook verdedigend fel. Weet nog niet of ie de basis per definitie in moet. Fitz-Jim puur op 6 blijf ik beter vinden en als 8 heeft Kudus grote potentie. Dan heb je ook Berghuis nog die de 8 kan bekleden. Maar wat deze jongen itt al die namen wel heeft is leiderschap.

Je moet doorselecteren en doorgaan met Taylor, Fitz-Jim, Kudus, Ihattaren, Berghuis en Unuvar. Taylor en Fitz-Jim mogen het uitvechten op 6, Kudus en Berghuis op 8 en Ihattaren en Unuvar op 10. In een single pivot waarin de 10 iets hoger staat dan de 8 maar ze wel elk een kant hebben ipv met een dubbele zes.

16-05-2022 17:35

AlexLitmanen10 +14370

Berghuis op acht zie ik niet zitten. Als je met de punt naar achteren speelt komt Berghuis verdedigend vaak in de problemen

In de punt naar voren is Berghuis de beste die we hebben. Dus in combinatie met Taylor en nog controleur moet kunnen.

16-05-2022 20:03

Mudjie.M +1782

Ik vind Taylor nog geen sensatie voor het nieuwe seizoen.
Hij mis nog veel inzicht en moet fysiek sterker worden.

16-05-2022 17:27

RFHK +12873

Hij is beter dan Kudus

16-05-2022 17:35

ajax0916 +4203

Niet echt te vergelijken. Ik vind Kudus aanvallend sterker, mist alleen het overzicht soms maar je ziet zijn enorme potentie

16-05-2022 17:38

Ajax1114 +19393

Helemaal mee eens, blijkbaar hunkert iedereen naar een nieuwe speler uit eigen jeugd die doorbreekt dat hij na 4 wedstrijden al wordt gehyped.

16-05-2022 18:00

MichelBoerebach +29176

Klopt. Met name het fysiek is nog niet waar het zijn moet.

16-05-2022 18:03

Eurysaces +29515

Hoe kom je erbij dat hij inzicht mist? Kijk alleen al naar die pass waar hij Brobbey mee wegstuurde, als je dat soort dingen ziet en uitvoert, functioneer je op een hoog niveau.

16-05-2022 19:23

Telamon +9192

Hij heeft misschien wel het meeste inzicht van iedereen, en fysiek heeft ie helemaal niet nodig, allen uithoudingsvermogen. Het is geen rugbyspeler, en Ajax speelt geen rugby.

16-05-2022 20:26

Musica Merlo +8202

Taylor is een goede speler. Maar alle aandacht voor hem vind ik zwaar overdreven. En of hij een van de beste spelers volgend jaar zal zijn daar geloof ik niets van. Ik denk dat hij de extra kwaliteit mist om op hoog Europees niveau te schitteren. Nogmaals een leuke speler maar ik zie hem meer als aanvulling op het middenveld.

16-05-2022 17:27

Telamon +9192

Jij en veel anderen denken alleen maar in spectaculair spel. Nee, het is geen Messi en geen Eriksen of Zidane die beslissende acties hebben. Het is een verbindingsspeler, en als verbindingsspelers het goed doen, vallen ze juist niet op. Taylor is echter daarbij dusdanig actief bezig met het spel en met aanspeelbaar zijn voor zijn medespelers, waardoor er eindelijk rust aan de bal en balvastheid in het team komt, en veel minder balverlies want iedereen kan steeds die bal kwijt, dat hij alsnog flink opvalt want is overal, vooral dienend.

Hij is de speler die ik het eerst op zou stellen. Je vult hem dan aan met andere spelers die ook goed kunnen combineren, en daarbij die extra aanvallende wapens hebben. Die zullen dan ook dankzij Taylor, die hen goed en vaak zal bedienen, die wapens goed en vaak kunnen inzetten.

16-05-2022 20:30

trooop +3885

Goed gezien van sam planting. Taylor wordt komend seizoen een bescheiden sensatie.

16-05-2022 17:23

Soccerskins v2 +43274

Ik betwijfel of Taylor een basisplaats krijgt volgend seizoen. Schreuder heeft bij Hoffenheim en Brugge met 3 verdedigers gespeeld en ik kijk er niet van op als hij dat bij Ajax ook gaat doen. Mocht dat het geval zijn hoop ik op een 3-4-3 formatie met een ruit op het middenveld. Taylor en Regeer zouden dan prima opties zijn als de meest buitenste middenvelders, al heb je Kudus natuurlijk ook nog in de selectie.

Pasveer; Timber, Martinez, Rensch; Regeer, Blind (6), Taylor/Kudus, Berghuis (10); Antony, Tadic en Bergwijn. Zo’n opstelling zou ik wel toejuichen.

16-05-2022 17:19

WantAmsterdam +116101

Vraag is, of het loopvermogen van ze al hoog genoeg is. De centrale/buitenste middenvelder moeten het meest lopen.

16-05-2022 17:23

Soccerskins v2 +43274

In de Eredivisie verwacht ik geen problemen, de Champions league daarentegen is “another cook”.

16-05-2022 17:26

WantAmsterdam +116101

Dit dus (plus de wedstrijden tegen Feyenoord en PSV).

16-05-2022 17:32

Telamon +9192

Ja precies, Taylor vind ik een speler voor de as, een regisseur en spil, op de flanken meer snelheid en loopvermogen graag, maar uiteraard ook die absolute basis; techniek en combinerend vermogen.

Ik zou dan Taylor op 6 zetten, Kudus op links, Ihattaren of Berghuis op 10 en Fitz-Jim of Regeer op rechts.

16-05-2022 20:37

WantAmsterdam +116101

Ik zou Taylor eerder op 10 dan op 6 zetten in dat systeem (op dit moment), rechts wordt dan regeer als ik tussen die beide kiezen moet, totdat FJ de laatste stappen zet die nodig zijn.

16-05-2022 21:29

Intec2.0 +12407

Wat opportunistisch weer zeg. Is afwachten of hij het dadelijk ook nog laat zien.

16-05-2022 17:15

wladimir +3059

Daramy is een miskoop. Ajax heeft veel te veel betaald voor Haller en Klaassen. Timber, Martinez, Tadic, Pasveer, Mazraoui en Antony waren de beste. Gravenberch en Mazraoui worden opgevolgd door Taylor en Rensch. Berghuis heeft goede wedstrijden gespeeld als middenvelder en louter slechte als rechtsbuiten. Als Ajax winst kan maken op Haller doen ze hem weg. Timber houdt de Ligt en de Vrij uit de basis aankomend WK. Dat is zo'n beetje de samenvatting waar ik het wel mee eens ben.

16-05-2022 17:07

Web +178830

Haller ga je op verdienen
Daar ben ik van overtuigd

16-05-2022 17:08

Nr.10 +111034

Het lijkt er wel op ja.

16-05-2022 17:11

wladimir +3059

Ik ben er ook van overtuigd dat Ajax op Haller gaat verdienen deze zomer. Andere conclusie in de podcast is dat Brobbey beter is dan Haller. Daarmee blijft het een bizarre aankoop.

16-05-2022 17:11

frenkiedejong53 +9792

Wie wil hem dan hebben?
Bayern in ieder geval niet. Dortmund ook niet waarschijnlijk.

16-05-2022 17:20

Web +178830

In de jeugd was ik onder de indruk van Taylor
Het heeft even geduurd maar die blijft basis speler
Soms nog wat onrustig aan de bal, maar de potentie spat er vanaf, ook een enorm loopvermogen
Daar gaan wij nog heel veel plezier aan beleven

16-05-2022 17:07

WantAmsterdam +116101

Eens in de meeste punten, maar een enorm loopvermogen? Lijkt me eerlijk gezegd totaal niet.

16-05-2022 17:24

Web +178830

Dat loopvermogen heb ik bij de jeugd ook niet zo gezien
Maar in de wedstrijden in het eerste zie ik dit wel
Soms misschien wel iets te veel?
Zodat je dan het overzicht kwijt raakt
Maar dat kun je hem heel goed leren
Mooie taak voor Scheuder

16-05-2022 17:59

WantAmsterdam +116101

Hij doet zijn best maar omdat die veel loopt is die dan ook op vanaf de 65 minuut, dus vind ik dat dat nog een verbeteringspunt is (al is het zeker in orde). Maar hij is nog jong en heeft potentie.

16-05-2022 18:08

Ajaxbrl +13694

Moet ik nog even zien...

16-05-2022 17:05

12eman +5882

Ben benieuwd of hij volgend jaar al beslissend kan zijn. Sierlijke voetballer waarbij het ogenschijnlijk nog allemaal makkelijk gaat. Als hij dat kan koppelen aan rendement wordt het wel een mooie combi.

16-05-2022 17:00

Pakschaal020 +2124

Heeft ook al een goede klik met een paar spelers in het veld, zie dat wel goedkomen. Heeft gewoon zoveel mogelijk tijd in t eerste nodig, ben benieuwd hoe hij het in de Champions League gaat doen. Ook echt een mooie vent daarnaast, altijd vrolijk in alle videos.

16-05-2022 17:02

DonQ +6004

Toch al twee belangrijke assists op zijn naam staan tegen AZ en PEC. Maar daar moet je hem imo niet op beoordelen, want het is vooral een speler die als een soort smeerolie het elftal beter laat voetballen door aanspeelbaar te zijn en combinaties aan te gaan.

16-05-2022 17:21

12eman +5882

Ook wel weer waar. Dienend spelen kan ook zonder alleen maar te scoren.

16-05-2022 19:01
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.