Bergwijn enkele weken aan de kant met hamstringblessure

door Bart Veenstra 482

Bron ESPN

Bergwijn enkele weken aan de kant met hamstringblessure

door Bart Veenstra 482

Bron ESPN

Laatst geüpdatet

Steven Bergwijn staat enkele weken aan de kant met een hamstringblessure. Dat meldt ESPN vrijdagochtend. De aanvoerder van Ajax liep de blessure woensdag op tijdens de training van de Amsterdamse club.

Uit een scan bleek donderdagmiddag dat Bergwijn enkele weken niet in actie kan komen voor Ajax. Het betekent dat de aanvaller in ieder geval de duels met sc Heerenveen, FK Bodø/Glimt, NEC en AZ moet gaan missen, zo is de verwachting.

Bergwijn kampte dit seizoen al vaker met kleine blessures. Zo moest hij onlangs nog het duel met Heracles Almelo missen vanwege een blessure, terwijl hij voor de winterstop ook al niet inzetbaar was in het thuisduel met PEC Zwolle. Eerder dit seizoen stond Bergwijn ook aan de kant tijdens de wedstrijden tegen Fortuna Sittard en Feyenoord.

Forbs lijkt logische vervanger voor Bergwijn

De verwachting is dat Carlos Forbs, die tegen Heracles Almelo ook al mocht beginnen, de plek van Bergwijn op linksbuiten overneemt. Met Mika Godts, die binnenkort de groepstraining hoopt te hervatten, zou trainer John van 't Schip binnenkort de beschikking moeten hebben over nog een linksbuiten.

Lees meer over:
Plaats reactie

JoeBlow +8162

Zou onze aanvoerder mee gaan naar Heerenveen om het team aan te moedigen?

10-02-2024 16:00

BillSplate +9683

Hij gaat thuis ‘trainen’.

10-02-2024 21:35

derk +427

Overbelast? Wat doet die jongen in zn vrije tijd?

09-02-2024 21:34

BillSplate +9683

Hij heeft een fascinatie voor Pompeii en schiet maar al te graag raak.

10-02-2024 21:36

JesperOdeTovenaar +1211

Forbs erin. Kan nog goed uitpakken. Dan 1 slome en 2 snellen voorin. Berghuis heeft dan naast Brobbey ook Forbs die die weg kan steken en/of crosspass achter tegenstanders verdediging kan geven. Plus middenveld heeft 2 keer zoveel opties in de diepte ineens.

09-02-2024 21:00

Hunkelaars +3365

Graag voor een goed bedrag verkopen aan FC Mohammed in de zandbak.
Kan hij wat afvallen en zijn zakken vullen in plaats van zijn bolle lijf.
Voegt voor de waanzinnige aankoopsom niet veel toe.

09-02-2024 19:03

JS16 +2774

Denk dat je niet doorhebt dat hij wél belangrijk is. Hoeveel goals en assists? Alvarez moest met een strik eromheen verkocht worden hier. Ik mis deze stofzuoger nog iedere wedstrijd hier

09-02-2024 19:17

Am*dammer +3183

Oops.. wel opvallend hoor.. het Hendo effect.. Bergwijn voelde de druk om vol te gaan trainen blijkbaar en gelijk een spier blessure..

09-02-2024 16:52

JanBiesbos +29030

Dat was dus ook mijn eerste gedachte!!👍

09-02-2024 17:43

Ajacied1981 +17412

Oei! Wie moet er nu dreigen met naar links draaien, toch naar rechts draaien en dan in de rechterhoek mikken zodat de keeper hem kan vangen?

09-02-2024 16:43

JS16 +2774

Statestieken? En wie dan? Je haat zit je hoog hé.

09-02-2024 19:19

AvBfafi +1103

Ramaj
Gooijer - Sutalo - Hato - Sosa
Henderson - Tahirovic
Taylor
Berghuis - Brobbey - Hlynsson

Of

Ramaj
Gooijer - Sutalo - Hato - Sosa
Henderson - Taylor of Tahirovic
Hlynsson
Berghuis - Brobbey - Forbs

Wat zou het gaan worden?

09-02-2024 16:30

JS16 +2774

Forbs, de man die hard kan rennen maar geen bal kan aannemen. Jullie doen bergwijn tekort. Ondanks zn karakter

09-02-2024 19:18

AvBfafi +1103

Why? Ik speculeer over mogelijke opstellingen nu bekend is dat ie niet mee doet.

10-02-2024 11:15

Ajacied1981 +17412

haha die verhalen over onderliggende statistieken
Wat een kolder en prietpraat wordt er tegenwoordig toch bijgehaald
Deze man functioneert totaal niet en presteert zwaar ondermaats
Nu kan Forbs laten zien of hij die plek waard is de komende jaren

09-02-2024 16:21

Sense of.H +5436

Geef de aanvoerdersband dan maar aan Henderson

09-02-2024 16:20

Mikki02 +2319

Hopen dat iemand zijn kans grijpt..

09-02-2024 16:15

Moooo +3962

Ajax kan beter switchen van systeem.
Aanspreekpunt Brobbey en Berghuis, Taylor, Hlynsson en Forbs die in de bal komen er om heen spelen.

Forbs die je weg kan steken en zijn afwerking is ook goed.

09-02-2024 16:14

GiannisAntetokounmpo +8389

Kleine tegenvaller, maar Bergwijn is natuurlijk lang niet zo bepalend als een Hato, Henderson, Brobbey of zelfs Berghuis de laatste weken..

09-02-2024 16:11

Ajacied1981 +17412

Hij voelde de zin om eindelijk te gaan voetballen opkomen...
Hij zette zich neer en wacht tot het overgaat ;)

09-02-2024 16:01

JoeBlow +8162

“Ik weet dat je niet dood gaat van hard werken, maar neem toch liever geen risico”

Zoiets?

10-02-2024 16:06

AFCA-1983 +17723

Berghuis wordt de nieuwe aanvoerder volgens schip

09-02-2024 16:00

NatteKrant +1775

Gunstig. Geeft die Forbs een kans.

09-02-2024 15:54

Hersenspinsel +7997

Ja, als Forbs niet als een nattte krant gaat spelen.
Ik hoop ook dat hij de stats van Bergwijn gaat verbeteren en in zijn half jaar Ajax voldoende geleerd heeft om basis kracht te worden.

09-02-2024 16:03

ArnoAjax +1680

We zijn inderdaad beter zonder. Er wordt nu iemand opgesteld die , hoop ik, wel met passie gaat spelen.

09-02-2024 15:27

afct +8937

Slecht nieuws. We hebben een fitte selectie nodig voor plek 2. Gelukkig is de ziekenboeg minder aan het worden

09-02-2024 15:27

3sterren +20205

Klote nieuws voor Bergwijn, voor Ajax en voor de Ajaxsupporters.
Get well soon Steven ! …

09-02-2024 15:25

Ajaxfan31183 +16391

Elk nadeel heeft zijn voordeel, hoop dat de daadwerkelijke leider nu de band gaat dragen . En Hato linksback, Kaplan links centraal en sosa maar op de plek van Bergwijn, want sosa is beter in het aanvallen dan het verdedigen en hij kan de ballen perfect voorgeven

09-02-2024 15:23

Rodsje +14698

Domste suggestie, aanvallen als back is anders dan als aanvaller

09-02-2024 15:27

Ajaxfan31183 +16391

Waarom domste suggestie als hij in het verleden een buitenspeler is geweest

09-02-2024 17:12

Rodsje +14698

Het is een reden dat ie een back is geworden.

09-02-2024 20:56

jordy888 +3157

Het hele jaar linksbuiten gestaan en 2 veldgoals geproduceerd...

Nu is het tijd voor Forbs om te laten zien waarom hij is gehaald.

09-02-2024 15:10

Babangida83 +23843

Inmiddels is Forbs wat meer aangepast aan Ajax en kan zomaar eens een revelatie worden als hij een serie wedstrijden mag spelen. Ieder nadeel heb z'n voordeel.

09-02-2024 15:04

RFHK +12873

Nee, Forbs kan er verdomd weinig van.

09-02-2024 15:05

Babangida83 +23843

Stel het is zo, dan weet je dat nog niet, want hij heeft amper de kans gehad in een serie van wedstrijden en bovendien is het logisch dat hij zich moet aanpassen op de Ajax-speelstijl én het hogere niveau. Neres was niet veel beter zijn eerste seizoen bij Ajax. Het kan er nu pas uit komen of eventueel nog volgend seizoen. Potentie heeft die jongen echt wel. Daar hoef je enkel zijn statistieken uit zijn jeugdwedstrijden er voor bij te pakken.

Onder Steijn speelde iedereen slecht, dus die wedstrijden vind ik geen graadmeter. Al helemaal niet voor nieuwkomers.

09-02-2024 15:28

Johan1 +2909

Je moet nu de linksbuiten anders gaan aanspelen en benutten.
Forbs is een diepgaande speler met snelheid. Bergwijn komt vaak in de bal. Ook het middenveld zal anders moeten staan. We zullen zien wat Forbs kan brengen, maar ik vind het altijd wel fijn dat je ook een speler de diepte in kan sturen om zo zijn snelheid te benutten.

09-02-2024 14:57

Babangida83 +23843

Dat is zeker een toegevoegde waarde, dat we nu meer diepgang hebben. Al heeft Brobbey dat bij ons natuurlijk ook al.

09-02-2024 15:05

meerzicht +937

ik ben het wel een beetje met je eens maar ik vind nou toch ook dat hij niet echt het verschil maakte dit seizoen. Er waren ook momenten dat ik dacht dat hij er door heen zat en het misschien beter zou zijn om hem te wisselen.

09-02-2024 14:48

Arieajax +1153

Kan erger

09-02-2024 14:44

Amsteraaij +2229

Wat een kutbericht. Ook hij speelde prima pot tegen psv. Net nu er belangrijke weken aan komen zie ik deze man natuurlijk veel liever dan onze broer van romeo castelen, forbs.. die man kan hard rennen, maar daar is tot nu toe alles wel mee gezegd. Hoop op een snelle terugkeer van bergwijn!

09-02-2024 14:43

Ajaxlee +5560

Nieuwe Lukoki

09-02-2024 15:00

anre +505

Ik zei het al vóór deze blessure: het is een gemiste kans (om nog zo veel mogelijk van zijn enorme transfersom terug te krijgen) dat hij in de afgelopen transferperiode niet aan Bayern is verkocht. Ook daar zal men (zeker na deze blessure) doorhebben dat hij dat geld bij lange na niet meer waard is.

09-02-2024 14:30

Bramble1988 +9251

Heeft een mooi CV en is nog maar 26. Maak
je niet druk!

09-02-2024 14:37

WeirdAJAX +12120

Forbs op zijn plek, Berghuis RB, Hlynsson Taylor en Hendo MV.
En Hendo de band om doen. Of toch Hato?

09-02-2024 14:22

Bounce77 +2468

Ben heel benieuwd naar Forbs als die een paar wedstrijdjes van zijn favoriete linkerkant speelt en het bandje mag gelijk naar Henderson

09-02-2024 14:20

Kijker +3374

Dit laat maar weer eens zien dat ook de bank kwalitatief goed moet zijn.
Daarom ben ik het ook niet eens met het verkopen van Akpom, Forbs, Gaaei en noem maar op zonder vervanging.

09-02-2024 14:17

Babangida83 +23843

Voor Gaaei hebben we Rensch & Gooijer. Die kun je dus verkopen.

09-02-2024 15:07

Kijker +3374

Rensch is veel niet, waaronder een ajax 1 waardige rechtsachter.
Daarbij zie ik meer potentie in en 'drive' bij Gaaei

09-02-2024 15:14

jerryisthename +31712

Echt balen dit voor Bergwijn, hoor.
Ging nu net wat beter met wat goede assists en sowieso in de combinatie, schoten mogen nog steeds wel beter.
Maar hij heeft meer inzet en trekt zichzelf ook langzaam omhoog, vooral sinds Henderson er is.
Dus ja, balen. Want we kunnen hem goed gebruiken tegen die Noren met zijn internationale ervaring en toch ook wel dreiging, kracht en snelheid. Dreiging heeft hij bijna altijd wel. Alleen het afdrukken lukte niet meer echt goed.

Hamstringblessures zijn kut, weet Ik uit ervaring.
Beterschap iig, Steven! 👊🏼

Nou, Forbs...pak je kans en laat even wat zien nu, want de laatste tijd was het niet best. En hopelijk is Godts heel gauw terug, dan mogen ze samen uitvechten wie voorlopig Bergwijn opvolgt. 👍🏼
Forbes ideaal voor op de counter of om in te vallen om iets te forceren en Godts als we veel op de helft van de tegenstander zijn, met zijn acties, techniek en voorzet. Toch wel fijn, twee verschillende types.

09-02-2024 14:15

Barric +771

Ik begreep dat Godts vrijwel hersteld is van zijn blessure en bijna de groepstraining kan hervatten. Dit toptalent verdient dan zeker een kans in Ajax 1. En volgend seizoen mee starten indien Bergwijn vertrekt!!

09-02-2024 14:15

stopperspil +11163

Forbs Daramy2?

09-02-2024 14:13

Redrum +95991

Vergelijkbare spelers ja, maar toch denk ik dat Forbs meer dreiging heeft.

09-02-2024 14:22

Gooseman +11858

Arts Bergwijn; normaliter lig je er met deze blessure 4 tot 6 weken uit. Medische staf Ajax; einde seizoen.

09-02-2024 14:13

stopperspil +11163

Veel trainingsblessures bij Ajax

09-02-2024 14:06

ajax4ever001 +18409

Medische staf mag daar wel eens onder de loep genomen worden met name vanwege de vaak langdurige blessures vallen op.

09-02-2024 14:08

PH2BOT +40119

Ze trainen niet goed genoeg...dan krijg je dit sneller.

09-02-2024 14:19

Sense of.H +5436

Godts grijp je kans

09-02-2024 14:03

ajax4ever001 +18409

Nog geblesseerd

09-02-2024 14:07

Soccerskins v2 +43259

Forbs - Brobbey - Berghuis
Taylor - Henderson - Hlynsson
Hato - Kaplan - Sutalo - Gooijer
Ramaj

Zolang Bergwijn, Van den Boomen en Rensch niet fit zijn zou ik met deze 11 spelen. Punt naar achter met Henderson als enkele 6. Hato past als inverted back beter achter Forbs dan een overlappende back zoals Sosa. Kaplan dan naar het centrum.

In de opbouw kan je Hato ook naast Henderson in de controle laten spelen. 3 verdedigers met Kaplan, Sutalo en Gooijer, daarvoor Hato en Henderson die met Taylor en Hlynsson een vierkant op het middenveld vormen.

09-02-2024 14:00

Sense of.H +5436

Forbs is een rechtsbuiten en Hato is het sterkst centraal in de verdediging, laat de opstelling maar over aan John van 't schip

09-02-2024 14:05

Soccerskins v2 +43259

Forbs is totaal geen rechtsbuiten. Zelfs Steijn wist dat hij beter is aan de linkerkant. Heeft hij zelf ook aangegeven trouwens.

09-02-2024 14:07

jerryisthename +31712

Hij kan prima op rechtsbuiten in geval van nood, al moet je je afvragen wat prima is, want de jongen is sowieso gewoon uit vorm de laatste tijd, lijkt wel.
In het begin speelde hij zowel op rechts als links niet onverdienstelijk. Op links sowieso beter iig.
Maar ik ben het me je eens dat Forbs toch van nature wel een echte linksbuiten is. Is ook zijn favoriete plek.

09-02-2024 14:10

WeirdAJAX +12120

Forbs was in UK linksbuiten zover ik weet.

09-02-2024 14:23

Sense of.H +5436

Hij is twee being dat maakt hem nog geen linksbuiten je moet kijken waar hij het best rendeert en dat was bij AJAX het beste aan de rechterkant

09-02-2024 14:56

Babangida83 +23843

@Sense, Dat ben ik niet met je eens. Ik vond hem als linksbuiten overduidelijk beter. Als rechtsbuiten ook minder rendement omdat hij toch met z'n mindere rechterbeen dan uitkomt.

09-02-2024 15:12

Noam +4080

De man van glas. Robben is er niets bij.

09-02-2024 13:59

ajax4ever001 +18409

Slaat nergens op deze reactie

09-02-2024 14:09

Noam +4080

Waarom niet? Hij is altijd geblesseerd. Mazroui de tweede

09-02-2024 14:52

rodnet +10264

Absolute flauwekul. Staat dit seizoen achter Hato en net achter Brobbey en Taylor 4e qua gespeelde minuten voor Ajax in de eredivisie en is dus zelden geblesseerd.

09-02-2024 15:01

kakhoofd3 +4171

Wat een onzin, heeft 68 wedstrijden gespeeld in 1,5 seizoen voor Ajax.

09-02-2024 15:04

Dolblij +44984

Beterschap Bergwijn. Dan moet Forbs het eerst maar doen en hopelijk is Mika snel genoeg wedstrijdfit.

09-02-2024 13:49

1991 +7787

Hoe gek is het om Sosa op de plek van Bergwijn te plaatsen?

Sosa--
---
Hato-Kaplan-Sutalo-Gooijer

09-02-2024 13:48

Redrum +95991

Het is op zich best een interessant idee eigenlijk. Al mist hij wel de explosiviteit denk ik.

09-02-2024 13:50

1991 +7787

Was die rechtsachter Nieuwkoop van 010 ook geen rechtsbuiten afgelopen week?

09-02-2024 13:51

Soccerskins v2 +43259

Laten we dat aub niet kopiëren.

09-02-2024 14:07

sucre +15104

Gekkie ;-)

09-02-2024 13:51

Babangida83 +23843

Dat is gek.

09-02-2024 15:12

Petterson +24902

Ik zeg het niet graag meer (gegeven de voorgeschiedenis met Mislintat) en ik weet dat het ingaat tegen de Ajax huisstijl, maar toch: 5-3-2 / 3-5-2!

Akpom brengen als vervanger van Stevie naast Brobs. Sosa op de linkerflank (prima voorzet) en Gooijer op de rechterflank (prima opbouwer). Centrum: Sutalo Kaplan Hato. Hendo als balansbewaker ervoor. En dan Hlynson en Berghuis als duo daarvoor. Klaar!

09-02-2024 13:47

stopperspil +11163

Akpom (kan schieten en..koppen) en Brobbey linkerspits? (zie assist vanaf links tegen psv) maar 2 spitsensysteem is verboden bij Ajax helaas nog steeds

09-02-2024 14:12

Babangida83 +23843

Dat het verboden is, heeft te maken met de pass lijnen. Die worden dan heel anders. Is niet even een simpele omzetting, wat menigeen lijkt te denken. Ook is het een counterformatie. Dan heb je eigenlijk fysiekere spelers nodig, omdat je vaker naar achteren gedrukt gaat worden.

09-02-2024 15:26

jeffrey2022 +8170

Slecht nieuws.. nu word hij nog zwaarder..

09-02-2024 13:44

Dubbelvla +8409

Iedereen die Bergwijn sowieso al tegen vinden vallen zijn blind voor al het harde werk en secundaire teamwerk dat hij de laatste weken meer en meer heeft laten zien. Dit is gewoon feitelijk een aderlating, maar als je er intrinsiek van overtuigd bent dat Forbs of Godts beter voor ons zijn puur op basis van die 3 potjes die ze elk hebben gespeeld waarin ze een paar leuke acties hebben laten zien, dan ga je nu niet opeens van mening veranderen.

09-02-2024 13:44

RPolletje +5237

😂😂😂

09-02-2024 13:55

AmsterdamsTrots +1988

Eens, precies dat dus, of dat Mannsverk per direct in de basis moet naast Henderson op basis van 30 minuten JA. Zitten me hier toch een partij opportunisten, niet te filmen. Bergwijn is gewoon onze beste linksbuiten op dit moment en kwam echt wel beter in zijn rol de laatste wedstrijden. Je gaat er daarom gewoon op achteruit en kunnen we op het moment niet gebruiken. Hopen dat hij snel hersteld en AZ toch nog red.

09-02-2024 14:37

Web +178830

Toch jammer
Bergwijn bind altijd 2 man, rugdekking van een CV en daardoor komt Brobbey vaak een tegen één en heeft meer ruimte voor wegdraaien
Het is een luie speler maar word wel onderschat

Ajax met Bergwijn is gewoon beter

De Topreactie ben ik het mee eens

09-02-2024 13:42

ShiekTakTiek +5907

Forbs is wel meer een teamspeler dus wellicht gaat de organisatie en balans ook beter zijn. Hendo en Branco straks hebben een goeie lange bal die ze over de verdediging kunnen leggen, dan heb je veel aan Forbs.

09-02-2024 13:37

Dubbelvla +8409

Waar baseer je op dat Forbs meer een team speler is? Wanneer heeft hij dat laten zien?

09-02-2024 13:44

ShiekTakTiek +5907

In de minuten die hij heeft gespeeld heeft hij meer oog voor teamspelers.

Bergwijn: 1390 minuten - 4 assists
Forbs: 702 minuten- 3 assists

Verdedigd daarnaast ook meer mee terug. Daarom vind ik hem meer teamspeler dan Bergwijn.

09-02-2024 14:30

Dubbelvla +8409

Goh ik wist niet dat aantal assist gelijk staat aan betere team speler.

In mijn optiek heb je ongelijk, maar we gaan het de komende maanden zien.

09-02-2024 21:13

ShiekTakTiek +5907

Het zegt weldegelijk iets aangezien het beide buitenspelers zijn (aanvallers). Ik vind dat Bergwijn te vaak voor eigen succes gaat wanneer een ander er beter voorstaat, dat kan men niet ontkennen. Is ook geen speler die extra meters maakt.

Ik zeg nergens dat ik Forbs kwalitatief beter vind, ik zeg alleen dat ik denk dat hij een betere teamspeler is.

10-02-2024 01:43

Man40 +1428

Eerst forbs als vervanger zetten en als noot aan de man is kun je ook Sosa proberen als je voor de rest niks hebt

09-02-2024 13:35

KingJames23 +11428

Noot 😂😜

09-02-2024 13:41

Petterson +24902

Dan nog liever een pinda!

09-02-2024 13:49

Petterson +24902

Typisch. Stevie trekt één wedstrijd tegen PSV een paar sprintjes in de omschakeling .. en een paar dagen later hamstringblessure 🤔

09-02-2024 13:34

JariJari +15184

Net nu hij voor het eerst sinds het begin een klein beetje in vorm kwam ...

09-02-2024 13:32

Petterson +24902

.. en voor het eerst wat verdedigend werk opknapte in de omschakeling.

09-02-2024 13:34

Qajax +762

Op zich, niet heel erg. hendo aanvoerder en Forbs krijgt kans om zich te bewijzen.

09-02-2024 13:25

Petterson +24902

Hopelijk is Godts snel gereed.

09-02-2024 13:35

Qajax +762

Dat zou lekker zijn ja.

09-02-2024 16:32

Gaza +4367

Kan je gelijk de komende wedstrijden zien of er daadwerkelijk een verschil zit met of zonder Bergwijn.

09-02-2024 13:24

jarra +5228

Vind het bizar dat al die aankopen zo afgebrand worden ondanks dat ze geen 5 wedstrijden achter elkaar ritme hebben mogen of kunnen opdoen. Het kan zo zijn dat ze er weinig van kunnen maar ik wil ze wel is zien 5 of 6 wedstrijden achter elkaar op de JUISTE plek! Al die spelers hebben niet eens kunnen wennen aan elkaar op het veld dus vind je het gek dat ze belabberd spelen.

09-02-2024 13:20
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.