Álvarez verlengt Ajax-contract officieel tot 2025

door Thijs Zwagerman 158

Bron Ajax.nl

Álvarez verlengt Ajax-contract officieel tot 2025

door Thijs Zwagerman 158

Bron Ajax.nl

Laatst geüpdatet

Edson Álvarez heeft woensdagmiddag zijn handtekening gezet onder een contractverlenging bij Ajax, zo meldt de club middels de officiële kanalen. De Mexicaanse middenvelder ligt nu vast tot medio 2025. Álvarez tekende zijn contract tijdens het besloten Ajax-evenement in de Johan Cruijff ArenA.

De contractverlenging van Álvarez hing al een tijdje in de lucht, maar is woensdag dus officieel bekrachtigd. Álvarez heeft zijn contract bij Ajax met een jaar verlengd en ligt zodoende vast tot de zomer van 2025. In 2019 kwam Álvarez voor zo'n vijftien miljoen euro van het Mexicaanse Club América.

Na een wisselvallige start bij Ajax knokte Álvarez zich vorig seizoen definitief in het basiselftal van Ajax. Als verdedigende middenvelder groeide de rechtspoot uit tot een zeer belangrijke kracht in het elftal van Ajax-trainer Erik ten Hag en ook dit seizoen is de in uitstekende vorm verkerende Álvarez onomstreden basisspeler bij Ajax. Álvarez speelde tot dusver 73 wedstrijden voor de Amsterdammers en wist daarin zes keer te scoren.

Beloning

Álvarez had afgelopen zomer kunnen overstappen naar het Franse Stade Rennes, maar mocht van Ten Hag en directeur voetbalzaken Marc Overmars onder geen beding vertrekken. Zijn aanblijven en goede spel ziet Álvarez door Ajax nu beloond worden in de vorm van een nieuw contract.

Lees meer over:
Plaats reactie

PierreHeno +6530

Weer een èchte Ajacied in de maak.

28-10-2021 13:32

RobbertB +2187

YESSS Lekker nieuws man.

28-10-2021 13:28

Ajax27 +19150

Prachtig nieuws, prachtige speler die het heeft verdiend na al z'n harde werk!

28-10-2021 10:49

Dutch Schaefer +6114

Wat een mentaliteit, hier kunnen zoveel spelers een voorbeeld aan nemen. En ook de trots om voor onze club te spelen. Ongekend.

28-10-2021 10:33

Rasmussen +25823

Totaal offtopic maar wat Ajax nu weer flikt met die tickets... Vanaf 09:45 uur in de wachtrij. Aan de beurt flikkert heel die site in elkaar. Duizenden Ajacieden nu nog bezig en nog altijd geen kaartjes.

28-10-2021 10:28

YRGI +32932

Een al drama met de ticketshop en die app. Al tijden.

28-10-2021 10:39

Snellejapie +11401

Daar worden we niet zwakker van.

28-10-2021 10:08

Robertini +39228

Technisch echt gegroeid! Mooi dus!

28-10-2021 09:58

Babangida83 +23905

Mediacampagne Henk Spaan geslaagd. Maar sowieso slimme verlenging. Is in waarde gestegen dit seizoen. Nu al.

28-10-2021 09:24

Cello +52945 moderator

Ik heb hieronder de reakties gelezen van @Sunny en @ozymandias en dan ben ik het iets meer eens met Sunny dan met Ozy.

Mazraoui zal echt geen 4 mio salaris aangeboden hebben gekregen en dat vind ik zelfs terecht. Kwa hierarchie zou hij dan in de top van het salarishuis komen en dat staat in geen verhouding tot prestaties en belangrijkheid binnen het team.
Als hij een aanbod heeft gekregen van rond de 2.5 a 3 mio, in de orde van grootte als Tagliafico krijgt, dan zou ik het een juist aanbod vinden.
Dat ie in het verleden in de ogen van bijv. Ozy te weinig heeft gekregen, dat kan wel zo zijn, maar hij is daarmee wel degelijk zelf akkoord gegaan. En de redenen daarvan zijn ook enigzins logisch. De prestaties waren er niet direct naar èn Mazraoui was best regelmatig niet beschikbaar door blessures.
Maar als meneer nu denkt, wellicht via zijn zaakwaarnemer, dat er tov van toen een inhaalslag gemaakt moet worden èn dat ie dus bijv. 4 mio eist....dan denk ik dat het niet realistisch is en dat Ajax daar nooit mee akkoord kan gaan. Immers, anderen zullen dan ook al snel roepen dat ze willen hebben wat Mazraoui heeft en geef hen dan maar eens ongelijk.

Daarnaast kan het vragen van iets onrealistisch wel juist gepland zijn als opzet naar een (transfervrij) vertrek. En als excuus kan Mazza/Raiola dan altijd aanvoeren dat ze wel willen blijven, maar dat Ajax niet bereid was om aan de eisen te voldoen.....oftewel het is de schuld van Ajax.

Ik ben het volmondig eens dat in vergelijk met anderen Mazraoui misschien te weinig heeft gekregen in het verleden, alhoewel ik tegelijk me realiseer dat Mazraoui daar uiteindelijk wel zelf mee akkoord is gegaan destijds.
Nu vraagt ie teveel, want ik geloof echt niet, dat Ajax hem dit keer een slechte aanbieding heeft gedaan.

En ja....als kamp Mazraoui aanvoert dat ie elders met gemak 4 a 5 mio salaris kan pakken dan denk ik dat de wegen tussen Ajax en Mazraoui gaan scheiden. En op basis daarvan terecht. Terecht dat ie vertrekt als ie veel geld kan vangen, maar ook terecht dat Ajax daar niet in mee gaat.

28-10-2021 00:17

Duggoutdennis +6344

Hear, hear!

28-10-2021 11:06

Ajax1114 +19393

Laat Mazraoui maar lekker gaan, heeft jaren niet voor zijn sport geleefd en nu in zijn laatste jaar gaat meneer opeens alles geven en serieus leven omdat hij weet dat hij transfervrij is aan het einde van het jaar. Misselijkmakend mannetje is het .

27-10-2021 23:38

Sunny +9553

Ozy. Je stelt dat Nous een te laag aanbod van Ajax heeft gekregen maar waar haal je die zekerheid vandaan? Een educated guess is te weinig geloofwaardig. Ik ga er vanuit dat Ajax hem een net contract heeft aangeboden want Ajax is een nette club en wil Nous niet kwijt natuurlijk. Je stelt ook dat Nous zijn huidige contract is aangegaan voor maar 3 jaar omdat het aanbod van Ajax destijds niet geweldig was. Maar het was destijds toch logisch dat Ajax mbt financien en contractduur een slag om de arm hield o.a. vanwege het instabiele spel en onzekerheid over zijn niveau. Ik ben een fan van het type speler Nous maar het is pas dit seizoen dat hij echt sterk, constant en zonder blessures speelt. Stellen dat Antony dankzij Nous goed speelt is echt een brug te ver en kan je niet hard maken. Antony is goed omdat hij die zeer bijzondere kwaliteiten heeft en ja het valt mooi in elkaar. Eerder stelde je dat het de schuld van Alvarez (spelers zouden hem niet willen aanspelen) was dat er weinig over rechts werd gespeeld maar toen stond Nous er toch ook. Nous kan nu uitblinken juist dankzij Alvarez en dankzij het systeem van TH maar ik zie hem met zijn kwaliteiten niet zomaar slagen in een top competitie waar het spel anders is en tegenstanders en concurrentie zwaarder zijn. Want wat zijn zijn kwaliteiten nou precies. In alles redelijk/goed m.i. naar nergens een topper in. Ik heb je hoog zitten maar om hem op dezelfde hoogte te stellen met spelers als Tadic is ongeloofwaardig. Tot slot zullen we er niet veel op achteruit gaan met Rench op zijn plek. Als Nous gaat zal het hem sportief waarschijnlijk net zoals zijn vele voorgangers vergaan en vult Raiola ondertussen zijn zakken.

27-10-2021 21:29

Ozymandias +159568

"Je stelt dat Nous een te laag aanbod van Ajax heeft gekregen maar waar haal je die zekerheid vandaan?"

Denk jij dat Ajax hem een salaris van 4 miljoen euro per seizoen heeft aangeboden? Ik durf er mijn hand voor in het vuur te steken dat dit niet het geval is en gezien het feit dat Mazraoui dat op de open markt gemakkelijk kan krijgen zal Ajax hem dus niet genoeg hebben geboden om zijn contract te verlengen.

"Je stelt ook dat Nous zijn huidige contract is aangegaan voor maar 3 jaar omdat het aanbod van Ajax destijds niet geweldig was. Maar het was destijds toch logisch dat Ajax mbt financien en contractduur een slag om de arm hield o.a. vanwege het instabiele spel en onzekerheid over zijn niveau."

Okay, maar de consequentie daarvan is dat Mazraoui nu transfervrij is en het Ajax nu veel meer zal kosten als ze hem binnenboord willen houden.

"Stellen dat Antony dankzij Nous goed speelt is echt een brug te ver en kan je niet hard maken."

Volgens mij schreef ik niet dat Antony dankzij Mazraoui goed speelt. Ik schreef dat Mazraoui hem beter laat spelen. Ik denk dat Antony zonder Mazraoui nog steeds goed zal spelen maar minder dan nu met Mazraoui. Mazraoui is namelijk een zeer complete back die doordat hij zowel binnendoor als buitenom over Antony heen gaat enorm veel aandacht van Antony afleidt. Natuurlijk moet Antony daar zelf iets mee doen maar zo versterkt Mazraoui niet alleen Antony maar ook Berghuis.

"Eerder stelde je dat het de schuld van Alvarez (spelers zouden hem niet willen aanspelen) was dat er weinig over rechts werd gespeeld maar toen stond Nous er toch ook."

Mazraoui stond er een groot deel van vorig seizoen niet.

"Nous kan nu uitblinken juist dankzij Alvarez en dankzij het systeem van TH maar ik zie hem met zijn kwaliteiten niet zomaar slagen in een top competitie waar het spel anders is en tegenstanders en concurrentie zwaarder zijn."

Het verschil is dat wat Álvarez kan heel veel spelers kunnen en dat wat Mazraoui als rechtsback allemaal kan heel weinig rechtsbacks kunnen.

"Tot slot zullen we er niet veel op achteruit gaan met Rench op zijn plek."

Ik denk dat je het verschil in niveau enorm onderschat. Ik vind Rensch als rechtsback niet eens in de buurt van zijn niveau als linkercentrale verdediger komen laat staan in het niveau van Mazraoui als rechtsback.

27-10-2021 22:09

Babangida83 +23905

Nous kan uitblinken dankzij Nous. Niet dankzij andere spelers. Die gast doet het op individuele kwaliteit en is snel genoeg om weer optijd terug te zijn. Je merkt ook dat het gelijk een stuk minder wordt als Rensch er in komt. Toch ook geen amateurtje. Berghuis op 10 zorgt wel voor meer beweging tussen Antony en Berghuis, dat komt Nous uiteraard wel ten goede. Want hij kan daar als geen ander mee combineren. Verdedigend zijn Blind, Taylor of Kudus echt niet slechter dan Alvarez. Alvarez moet echt zorgen dat tegenstanders niet om kunnen draaien, anders is hij vaak geklopt. Daarin heeft hij, mede door de tactiek van Ten Hag vanaf januari, echt stappen gemaakt. Vind ik.

28-10-2021 09:28

Lullo +6081

Heel mooi dat Martinez en Alvarez hebben bijgetekend. Ik hoop ook nog steeds op Mazraoui en Gravenberch, beide waarschijnlijk tegen beter weten in. We hebben natuurlijk geen flauw benul wat er allemaal speelt, maar ik kan mij niet voorstellen dat Ajax ze slechte aanbiedingen heeft gedaan. Sportief gaat het geweldig en ze zijn allebei nu al een tijdje basisspeler. Dat moet beloond worden en dat snapt Marc ook wel. Ik denk echt dat ze al gek gemaakt worden om voor bepaalde clubs te spelen en dan gaat het misschien niet eens om een extreem hoog vast salaris, maar om het tekengeld. Dat is een mooie bonus..

27-10-2021 21:06

De-King +20375

Moet eerlijk bekennen dat ik nooit had verwacht dat ik zo blij zou zijn met de verlening van het contract van Alvarez. Voor het seizoen begon had ik die 20 miljoen van Stade Rennes geaccepteerd.

Blij dat Overmars dit niet heeft gedaan. (Achteraf)

Ik sta ook te kijken van de ontwikkeling die Alvarez heeft gemaakt voetballend gezien.
Dacht eerst dat hij helemaal niet kon voetballen maar dat heeft hij duidelijk verbeterd.

Toch maar is kijken waar dit gaat eindigen met Alvarez, maar op dit moment verbaasd Alvarez me al. Ga zo door zou ik zeggen.

Heel belangrijk onze Mexicaanse strijder en ik was een van de mensen die Alvarez het liefste als bankzitter zag.

Knap gedaan Alvarez mijn mening heeft hij in ieder geval omgedraaid.

Haller is ook heel goed bezig ook al heeft dat veel met Berghuis te maken.
Hij word steeds vaster aan de bal en in sterker in de duels en in de combinaties met zijn ploeggenoten.
Het word voetballend steeds beter en dat wil ik graag zien.

27-10-2021 21:01

Ozymandias +159568

Ik zou niet zeggen dat ik blij ben dat Álvarez zijn contract heeft verlengt maar een paar maanden geleden was ik hier ongelukkig over geweest en dat ben ik nu niet. Dat lijkt me vooruitgang. Ik denk nog steeds dat het voor Ajax heel goed mogelijk is om een verdedigende middenvelder te kopen die zowel verdedigend als opbouwend beter is. Álvarez komt verdedigend nu hij centraler speelt veel beter tot zijn recht maar elke keer dat hij niet de tijd krijgt om zich in het centrum weg te laten zakken is hij opbouwend een enorme 'sta in de weg'. Ik begrijp dan ook niet waarom Ten Hag niet helemaal overschakeld naar een 4-3-3 systeem en geheel afstapt van dat 4-2-3-1. Zet Álvarez standaard centraal neer en laat hem wanneer Ajax aan de bal is nooit in de half-spaces komen.

27-10-2021 21:10

De-King +20375

Daarom is het ook zo zonde dat Quinten Timber is vertrokken. Hopelijk haalt Ajax hem terug en gaat hij de strijd aan met Alvarez.

Wat betreft het systeem denk ik dat Ten Hag er van overtuigd is dat hij zo meer zekerheid en variatie in het team heeft zitten? Dat is het enige wat ik denk dat in het hoofd van Ten Hag zit.

Alvarez zijn ontwikkeling verbaast mij ontzettend. Ik had niet verwacht dat hij dit in zijn mars had. Vandaar dat ik zo positief ben. Het kan nog beter. goed scouten op z'n speler en ondertussen kunnen we zien hoe Alvarez zich verder blijft ontwikkelen.

27-10-2021 21:21

Msc +14160

De verschuiving naar 433 is al ingezet met de rol van blind vanaf linksachter, en het doorschuiven naar voren door Ryan. Hierdoor spelen blind en nous vaak in de halfspaces en zakt Alvarez er achter in het centrum

27-10-2021 21:58

Msc +14160

Opportunistisch mbt timber…speelt niet eens als vaste kracht bij Utrecht

27-10-2021 21:59

Ozymandias +159568

Dat had inderdaad een effect maar volgens mij kwam de grote omslag toen Berghuis in de basis kwam te spelen. Die trekt veelvuldig naar de rechterhalf-space waardoor Álvarez naar het centrum moet trekken om Berghuis centraal van rugdekking te voorzien (wat hij momenteel geweldig doet). De rol van Mazraoui is daardoor ook veranderd omdat die vaker centraal komt te spelen om met Berghuis en Antony een driehoekje te vormen dan daarvoor (omdat Álvarez daarvoor vaker in die ruimte speelde).

27-10-2021 22:01

Koningtoto +60332

Vaak met je eens, maar noem eens namen, van spelers die haalbaar voor Ajax zijn, als je alles meeweegt, eredivisie, kunstgras, geen schokkende salarissen. Er blijft niet veel over Ozy.

27-10-2021 22:04

De-King +20375

DIe had in mijn ogen al iets eerder de kans mogen krijgen. Al had hij vaak te maken fysieke ongemakken. Dat heeft zeker niet meegeholpen.

Quinten heeft op mij een hele goede indruk achtergelaten en had voor mij de strijd aan mogen gaan met Alvarez. Dat wil niet zeggen dat hij de strijd wint.

Dat is afwachten.

Maar jij vind Quinten Timber niet zoveel?

27-10-2021 22:06

Ozymandias +159568

@Koningtoto
Gabriel Menino was afgelopen zomer voor Ajax haalbaar geweest voor rond het bedrag wat Ajax voor Álvarez had kunnen krijgen.

27-10-2021 22:11

Eriksen10 +4791

Waarom deelt Lang dit op z’n insta ?

27-10-2021 20:52

Dolberg25 +8858

Omdat hij nog altijd Ajacied is.

27-10-2021 20:59

VoorAltijdNummer14 +25356

En maatjes is met een groot deel van het team.

27-10-2021 21:28

YRGI +32932

Hadden ze nooit zo makkelijk van de hand moeten doen. Wel leuk om te zien dat hij echt Ajacied is.

28-10-2021 10:49

Duggoutdennis +6344

Wilde meer (lees: basis) spelen, kon niet op plek Tadic of 10.. Kon verhuurd worden als hij verlengde, wilde hij niet.. Was absoluut niet in de vorm wat hij bij Brugge tot voor kort was.. Denk dat juist een nieuwe omgeving hem de impuls gegeven heeft die hij nodig had.. Wellicht had hij dit ook gehad als hij had verlengd en daarna was verhuurd.. Was hij nu misschien wel de nr 10 geweest ipv Berghuis... Achteraf kunnen we dat nooit met zekerheid weten en hoe het nu loopt kunnen we alleen gissen en zeggen dat het jammer is... Maar makkelijk van de hand, vind ik meevallen.. Hopelijk een mooi doorverkooppercentage bedongen!

28-10-2021 11:12

DrFootball +15144

Lang kwam in een Ajax shirt naar Varkenoord. Dan heb je ballen en ben je een echte Ajacied.

28-10-2021 12:46

vandenhaas4 +15080

Misschien kunnen ze hem nu voorzitter van feyenoord maken. Daar heb je ook ballen voor nodig.

28-10-2021 12:53

Nr.10 +111096

Geweldig nieuws. Hoop dat we nog een beetje door kunnen met het geraamte wat er nu staat. Martinez had pas ook al verlengd dacht ik, hoop dat Timber ook een mooie opwaardering krijgt binnenkort. Hou die drie na dit seizoen nog ff één of twee seizoen bij elkaar.

27-10-2021 20:33

Altijdindestraat +40078

Heerlijk nieuws Señor!

27-10-2021 20:29

b.hulshof +3754

Top nieuws, gewoon nog twee jaar verzekerd van een topspeler.

27-10-2021 20:25

PierreHeno +6530

Alvarez ligt qua begrip al een stuk voor op Mazraoui omdat die laatste blijkbaar denkt als pure rechtsback tot de Europese top te behoren wat hij echter alleen in het Ajaxspel kan zijn. Overal elders zal hij bij een Europese topclub op de bank mogen plaastsnemen. Hij zou echter beter een voorbeeld nemen aan Edson en dus bijtekenen wanneer hij tenminste wil blijven voetballen op topniveau ipv banken a la Donny.

27-10-2021 19:06

WantAmsterdam +116101

Voor publiek getekend, geweldig voor hem.
Wat is Ajax toch een fantastische en ook warme club.

27-10-2021 18:57

Simpelishetmoeilijkst +25209

Klasse dat ze dit georganiseerd hebben voor degenen, die geen cent hebben teruggevraagd voor hun seizoenskaart van het Corona seizoen. Denk dat de aanwezigen dit niet zullen vergeten.

27-10-2021 21:15

WantAmsterdam +116101

Inderdaad prima oplossing en helemaal terecht imo. Je steunt de club nog iets extra, je krijgt iets ervoor terug.

27-10-2021 21:17

Simpelishetmoeilijkst +25209

Nu blijven die fans ook nog weer loyaal nacditnmooievonthawl.

27-10-2021 22:03

MichelBoerebach +29181

Nu moet Mazraoui nog over de brug komen, of zit dat er echt niet meer in?

27-10-2021 18:51

Ozymandias +159568

Het is niet Mazraoui maar Ajax die over de brug zal moeten komen. Het zal ze veel geld kosten om Mazraoui binnenboord te houden. Misschien zelfs een grote tekenbonus die ze ook voor een transfervrije speler die ze nog niet in huis hadden over zouden hebben. De vraag die Ajax zich moet stellen is of Mazraoui minder waard is dan Haller? Ik denk persoonlijk dat Mazraoui voor Ajax momenteel meer waard is dan bijna alle spelers (inclusief Haller). Ik zou het dus niet vreemd vinden als hij een vergelijkbaar salaris eist.

27-10-2021 18:54

WantAmsterdam +116101

Haller is wel een ervaren speler en dure aankoop, net als Tadic, die verdienen altijd meer. Vind hij verdient een mooi contract van het kaliber Berghuis en Gravenberch (die imo te veel verdient). Vind niet dat Maz verdient de best betaalde speler van de selectie te zijn.

27-10-2021 18:56

JD84 +2095

Haha wat?? Meer waard dan vrijwel alle spelers? Die moet je even uitleggen. Hij doet het prima, maar niet meest waardevolle van Ajax

27-10-2021 18:58

Ozymandias +159568

Tja, als je dure aankopen structureel meer wil betalen dan betere eigen jeugd zal je de betere eigen jeugd altijd veel sneller verliezen dan die mindere aankopen. Waarom zou een dure aankoop meer moeten verdienen dan een eigen speler die anders transfervrij vertrekt? Moet niet de kwaliteit de doorslag geven?

"Vind hij verdient een mooi contract van het kaliber Berghuis en Gravenberch (die imo te veel verdient). "

Berghuis verdient toch net als Tadić en Haller zo'n 4 miljoen euro per seizoen?

"Vind niet dat Maz verdient de best betaalde speler van de selectie te zijn."

Hij is de beste dit seizoen dus waarom zou hij niet ook de best betaalde kunnen zijn? Zeker gezien het feit dat hij anders transfervrij de deur uit loopt.

"Haha wat?? Meer waard dan vrijwel alle spelers? Die moet je even uitleggen. Hij doet het prima, maar niet meest waardevolle van Ajax"

Berghuis en Mazraoui zijn in mijn ogen de beste spelers van Ajax dit seizoen. Mazraoui is van enorm belang voor het functioneren van de huidige tactiek. Sterker nog, ik denk dat zonder Mazraoui de huidige tactiek niet werkt (zoals de tactiek van 2018/19 niet zou hebben gewerkt zonder Frenkie). Mazraoui zorgt ervoor dat Álvarez veel beter tot zijn recht komt en versterk Berghuis én Antony in hun functioneren.

27-10-2021 18:59

PierreHeno +6530

Laat Nous maar lekker gaan wanneer het hem hier allemaal te min is. Ajax zal hem best een passend voorstel hebben gedaan maar zoals eerder al gezegd onze Nous heeft het wat Europese top betreft een beetje hoog in de bol en daar zal Riola ongetwijfeld ook een bepalende rol in spelen omdat hij er belang bij heeft Mazraoui zo te presenteren bij m.n. de Italiaanse topclubs. In de PL en de PD heeft Mazraoui al helemaal weinig te zoeken want in die competities zal hij hoogstwaarschijnlijk regelmatig geblesseerd raken ( als hij daar al regelmatig aan spelen toe zal komen). En hij ontbeert toch al de kwaliteit en het inzicht dat Ziyech heeft terwijl die al meer op de bank zit dan dat hij in het veld staat.

27-10-2021 19:13

Ozymandias +159568

Zoals ze hem vorige keer een passend voorsteld deden? Hij was het hele seizoen basisspeler maar kreeg het salaris van een bankzitter. Nee, daar heeft Mazraoui duidelijk wel van geleerd.

27-10-2021 19:14

WantAmsterdam +116101

Dat is niet iets wat Ajax doet maar bijna alle ploegen. Mazraoui doet het nu geweldig maar speelde de twee seizoenen ervoor nauwelijks. Tadic en Haller waren sterkhouders in grotere competities en zijn flink wat ouder. Die verdienden bij hun vorige clubs ook vergelijkbaar veel.
Verweij zegt inderdaad dat die 4 miljoen verdient, als dat klopt bijna zoveel als die andere twee. my bad.
En btw. Ik zie Martinez en Timber op hetzelfde niveau als Mazraoui. Sterke nog, die laten het al langer constant zien. En die verdienen vgm geen 4 miljoen. Waarom verlengt Martinez maar dan zo snel?

27-10-2021 19:17

Ozymandias +159568

Álvarez en Martínez waren beide niet transfervrij na dit seizoen en hadden dus een veel mindere sterke onderhandelingspositie. Trouwens verdiende Álvarez al 1.7 miljoen euro per seizoen. Ook Martínez verdiende al 1.5 miljoen per seizoen. Terwijl Mazraoui na een heel goed 2018/19 waarin hij van enorm belang was in de combinatie met Ziyech nog steeds maar een contract van 7 ton per seizoen kreeg. Mazraoui heeft de afgelopen jaren veel minder verdiend dan hij in 2018/19 had moeten krijgen als salaris en nu zorgt hij ervoor dat dit niet nog een keer zal gebeuren. Het lijkt me niet meer dan logisch dat hij dit doet. Als transfervrije speler is zijn markwaarde nou eenmaal enorm dus kan hij het salaris eisen wat Haller en Berghuis als aankopen ook krijgen. Is Mazraoui minder belangrijk voor Ajax dan Berghuis en Haller? Volgens mij niet.

27-10-2021 19:24

BakkalBijter +11634

Rensch is niet zo goed als Nous maar met hem zou het ook prima werken. Neemt niet weg dat je Nous gewoon moet behouden

27-10-2021 19:27

Ozymandias +159568

Rensch komt als rechtsback nog niet eens in de buurt van het niveau wat Mazraoui heeft. Dat zou een enorme stap achteruit zijn. De rol die Mazraoui momenteel voor Ajax invult kunnen weinig rechtsback ter wereld zo invullen. Rensch kan waarschijnlijk wel als inverted fullback spelen hij heeft niet het vermogen om net als Mazraoui als inverted wingback te spelen.

27-10-2021 19:27

WantAmsterdam +116101

Hij kreeg 700k vgm. Over meer dan twee en half jaar zijn dat 1.8 miljoen. Als je dat veel minder vindt dan dat een leuk talent na niet eens een heel seizoen waarin hij erg wisselvallig was eigenlijk verdient heb je imo wel bizarre voorstellingen van ons salarishuis.
En kom niet met Nico. Die was a) veel stabieler dat seizoen b) een ervaren speler die het al jaren op profniveau heeft laten zien.
Misschien verdiende hij te weinig maar met zeg maar 1.1 miljoen had hij al erg blij mogen zijn bij Ajax op dat moment.

27-10-2021 19:31

Ozymandias +159568

"Hij kreeg 700k vgm. Over meer dan twee en half jaar zijn dat 1.8 miljoen."

Wie? Volgens het betrouwbare Capology (wat onder andere door The Athletic, SkySports en ESPN als bron wordt gebruikt) kreeg Álvarez 1,7 miljoen euro per seizoen.

"Als je dat veel minder vindt dan dat een leuk talent na niet eens een heel seizoen waarin hij erg wisselvallig was eigenlijk verdient heb je imo wel bizarre voorstellingen van ons salarishuis."

Ik twijfel nog steeds over welke speler we het hebben maar aangezien mijn laatste bericht in reactie op jou over Álvarez en Martínez ging hou ik het daar maar bij. Wat hadden die laten zien voordat ze naar Ajax kwamen? Hoeveel meer was dat dan Mazraoui had laten zien?

Uiteindelijk maakt het niets uit. Feit is dat door wat er toen gebeurde Mazraoui nu transfervrij is en een enorme marktwaarde heeft waardoor hij gemakkelijk het salaris van Tadić, Haller en Berghuis kan eisen. Aangezien hij niet minder belangrijk is als die spelers zie ik geen reden waarom Ajax dat Mazraoui niet zou geven maar die spelers wel.

27-10-2021 19:40

Sjonnie +18814

Helemaal eens Ozy.
Over de brug komen Ajax en regel die verlenging en opwaardering.

Dan zijn er mensen die vinden dat Nous tot ondertekening op de bank gezet zou moeten worden.

Dat zou ik heel onverstandig vinden:
Antony rendeert en presteert dankzij Nous. Met Antony kunnen we een mega, echt mega deal maken op termijn.
Nous op de bank zetten, daarmee loop je het risico dat Antony minder gaat presteren en daarmee aan marktwaarde gaat verliezen.
Die combi Nous en Antony (met ondersteunend Berghuis erbij) in deze fase niet uit elkaar halen.

27-10-2021 19:43

WantAmsterdam +116101

Nee, ik had het over Nous. Uit mijn tweede zin

„ Als je dat veel minder vindt dan dat een leuk talent na niet eens een heel seizoen waarin hij erg wisselvallig was eigenlijk verdient heb je imo wel bizarre voorstellingen van ons salarishuis.”
Dacht ik dat het duidelijk was. Maar zo niet in excuses.
Martinez en Alvarez zijn geen EU citizens, die moeten volgens de regels meer verdienen. Verder kwamen die zoals gezegd als miljoenen aankopen binnen met meer ervaring op hoger niveau dan Nous. Volgens mij beide internationals van (redelijk) grote voetballanden. Alvarez speelde zelfs al een WK(!!!!!) als basisspeler waar hij de achtste haalde. Beide hadden bij andere Clubs veel meer kunnen verdienen. Die moest je in totaal dus een hoog salaris betalen.
Nous verlengte in Maart na 3/4 seizoen waar hij zeer goed wedstrijden met zeer slechte wedstrijden afwisselde. En blijkbaar was er toen ook geen enorme interesse. Zoals gezegd. Hij tekende het contract. Hij was 21 toen en kende het salaris van zijn collegas. Alles op zijn slechte zaakwaarnemer af te geven is veel te makkelijk. Jij onderschat het Inzicht van 21 jarige dan enorm.

27-10-2021 19:51

Ozymandias +159568

"Martinez en Alvarez zijn geen EU citizens, die moeten volgens de regels meer verdienen."

Volgens de regels hoeven ze alleen meer te verdienen dan het gemiddelde Eredivisie salaris en dat is onder de 5 ton per seizoen dus die regel heeft geen effect op aankopen van buiten de EU van Ajax (die altijd meer dan dat verdienen).

"Verder kwamen die zoals gezegd als miljoenen aankopen binnen met meer ervaring op hoger niveau dan Nous. Volgens mij beide internationals van (redelijk) grote voetballanden."

Martínez was geen international. Hij deed het goed bij een club uit de middenmoot van Argentinië (een competitie die substantieel zwakker is dan de Braziliaanse competitie en ook substantieel zwakker dan de Eredivisie). Mazraoui deed het goed bij Ajax in een geweldig 2018/19 seizoen. Mazraoui had op dat moment dat hij zijn contract tekende meer laten zien dan Martínez in Argentinië.

"Zoals gezegd. Hij tekende het contract. Hij was 21 toen en kende het salaris van zijn collegas."

Hij heeft toen een fout gemaakt waardoor hij de afgelopen jaren veel minder verdiende dat hij had kunnen doen en zorgt er nu voor dat hij wel het maximale salaris wat hij kan krijgen zal krijgen.

"Alles op zijn slechte zaakwaarnemer af te geven is veel te makkelijk. Jij onderschat het vermogen van 21 jarige dan enorm."

Of jij overschat hoeveel spelers met hun contractonderhandelingen bezig zijn. Ze vertrouwen erop dat hun zaakwaarnemers het maximale voor hun krijgen. In het geval van Mazraoui was dat niet het geval en dus is hij ook van zaakwaarnemer gewisseld.

"Nous verlengte in Maart na 3/4 seizoen waar hij zeer goed wedstrijden met zeer slechte wedstrijden afwisselde."

Ik vind dat je Mazraoui's 2018/19 seizoen daarmee enorm te kort doet. Mede door Mazraoui kwam Ziyech optimaal tot zijn recht. Die twee voelde elkaar perfect aan en Mazraoui deed toen al voor Ziyech wat hij dit seizoen voor Antony doet (het maximale uit hem halen).

27-10-2021 19:55

WantAmsterdam +116101

Martinez heeft in maart 2019 voordat hij na Ajax kwam gedebuteerd. Hij was van 2017-2019 basisspeler en ook al speelde hij niet bij een nationale topclub, deed hij het blijkbaar zo goed dat hij gedebuteerd heeft in een van de twee beste nationale ploegen van zuid Amerika. Hij heeft dus in totaal niet minder laten zien blijkbaar.
wbt die regeling, heb je een link? Ik kan daar niks vinden, dacht dat dat salaris hoger moest liggen.
Sportief gezien heeft zijn zaakwaarnemer ook niets fout gedaan. Bij een club uit Engeland ofzo had hij door zijn blessures nu helemaal geen kans meer. Ajax had toch nog vertrouwen in hem waardoor de goed presterende Rensch weer op de Bank zit.
Ik denk ook dat Ajax hem al snel een beter contract had aangeboden als hij na 18/19 doorgaans een constant niveau had. Maar tja, blessures gooiden hem roet in het eten.

27-10-2021 20:05

BakkalBijter +11634

Op dit moment misschien. Rensch is 18 en heeft al laten zien dat hij prima mee kan. Duidelijk een hoger potentieel dan Mazraoui. Volgend jaar september kan hij het overnemen en kan Mazraoui ergens bij een top 8 club op de bank zitten als hij dat zo graag wilt. Vind het ondankbaar van hem om zijn goeie onderhandelingspositie keihard uit te buiten ten opzichte van Ajax. Nous heeft bij lange na niet laten zien wat Tadic, Haller en Zelfs Berghuis hebben laten zien in hun carrière. Iemand als Klaassen en Alvarez doen het ook voor 2,5/3. Als je weg wilt prima, maar door gratis te gaan naai je wel een beetje de club waar je bent opgegroeid. Hij heeft alle recht. natuurlijk, maar ik zou het niet zo doen

27-10-2021 20:05

ST +23076

"Het is niet Mazraoui maar Ajax die over de brug zal moeten komen. "

Hoe weet jij dat? Wie zegt dat ze hem niet al een gigantisch goed voorstel hebben gedaan?

"Het zal ze veel geld kosten om Mazraoui binnenboord te houden. Misschien zelfs een grote tekenbonus die ze ook voor een transfervrije speler die ze nog niet in huis hadden over zouden hebben. "

Dus omdat hij moeilijk doet met verlengen moet je hem een grote tekenbonus geven? Natuurlijk niet. Dan beloon je het constant uitstellen van het willen verlengen alleen maar. Geef hem dan gewoon een beter salaris.

"De vraag die Ajax zich moet stellen is of Mazraoui minder waard is dan Haller? Ik denk persoonlijk dat Mazraoui voor Ajax momenteel meer waard is dan bijna alle spelers (inclusief Haller). Ik zou het dus niet vreemd vinden als hij een vergelijkbaar salaris eist."

Hoe kun je een rechtsback nu meer waard of net zoveel waard vinden als je topscorer? Daarnaast zijn spitsen altijd meer waard dan verdedigers en is er voor Mazraoui i.m.o. meer back-up dan voor Haller.

" Ik zou het dus niet vreemd vinden als hij een vergelijkbaar salaris eist."

Het is algemeen bekend dat Haller 4 a 5 miljoen euro per jaar verdient. Dat is het meest van iedereen. Vind jij Mazraoui daadwerkelijk het meeste geld waard van de selectie? Ik namelijk absoluut niet. Dan denk ik meer aan Tadic, Antony en Martinez. Ik schat hem net in de groep daaronder in. De groep waartoe Gravenbergh, Alvarez en Klaassen ook toe behoren.

27-10-2021 20:07

Godenzoon24 +15295

Ga toch weg. Waan van de dag. Hij is geweldig maar een salaris van 4 a 5 mlj voor een back, die ook meer geblesseerd is geweest

27-10-2021 20:11

Godenzoon24 +15295

Ga toch weg. Waan van de dag. Een back een topsalaris geven van 4 a 5 mij is het faillissement van Ajax. Mazroui is geweldig momenteel begrijp me niet verkeerd. Maar hij heeft ook mindere periodes gehad en is vaker geblesseerd dan fit. Beetje realiteitszin en solidariteit mag er bij kamp Mazroui ook wel zijn he. Zelfs jongens die niet van de club zijn tekenen bij!

27-10-2021 20:15

Linkspoot +422

@ Bakalbijter Ondankbaar? Beetje cru om dat zo te zeggen. Nous speelde in jong op amateur basis. Hij had helemaal geen prof contract.

27-10-2021 20:22

Ozymandias +159568

"Martinez heeft in maart 2019 voordat hij na Ajax kwam gedebuteerd. Hij was van 2017-2019 basisspeler en ook al speelde hij niet bij een nationale topclub, deed hij het blijkbaar zo goed dat hij gedebuteerd heeft in een van de twee beste nationale ploegen van zuid Amerika."

Oja een oefenwedstrijd. Sorry die stond niet op de lijst die ik zag omdat het geen officiele wedstrijd was. Ik wist wel dat hij een oefenwedstrijd had gespeeld nadat hij een Ajacied was geworden. Je doet net alsof Martínez in Argentinië veel had bewezen omdat hij een oefenwedstrijd mocht spelen. Als Mazraoui voor Oranje had gekozen was hij een vaste basisspeler geweest voordat hij zijn contract bij Ajax verlengde. Martínez stond nergens op de lijstjes van grote Argentijnse talenten. Daarom was het ook zo'n goede aankoop van de scouting van Ajax.

"Hoe weet jij dat? Wie zegt dat ze hem niet al een gigantisch goed voorstel hebben gedaan?"

Educated guess.

"Dus omdat hij moeilijk doet met verlengen moet je hem een grote tekenbonus geven?"

Om hem in huis te houden wel ja. Als je hem in 2018/19 een hoger salaris had gegeven had hij voor langer getekend en had je nu geld kunnen besparen maar de feiten zoals ze nu zijn geeft Mazraoui de leverage.

"Hoe kun je een rechtsback nu meer waard of net zoveel waard vinden als je topscorer?"

Mazraoui speelt niet alleen zelf geweldig maar laat daarnaast meerdere spelers beter spelen (Álvarez, Berghuis en Antony). Haller laat niemand beter spelen.

"Vind jij Mazraoui daadwerkelijk het meeste geld waard van de selectie?"

Samen met Tadić, Blind en Berghuis vind ik Mazraoui het meest waard van de selectie. Dat zijn de de vier spelers die de rest beter laten functioneren in mijn ogen. Martínez, Antony en Timber vind ik individueel fantastisch spelen maar van hun vind ik niet dat ze de andere spelers ook beter laten functioneren en dat vind ik van Tadić, Blind, Berghuis en Mazraoui dus wel.

"Ik schat hem net in de groep daaronder in. De groep waartoe Gravenbergh, Alvarez en Klaassen ook toe behoren."

Kom nou... Serieus?

"Een back een topsalaris geven van 4 a 5 mij is het faillissement van Ajax."

Ah, zo iemand die nog steeds niet inziet dat de backpositie één van de belangrijkste in het moderne voetbal is...

27-10-2021 20:23

twynestar +28322

Wat een onzinverhaal. Je beloont je speler op basis van zijn waarde binnen de selectie nu en naar de toekomst toe, niet op hoe hij is binnen gekomen. En hij is absoluut niet de beste speler van Ajax en hoort daar ook niet bij, zeker niet als je afzet tegen hoe vervangbaar hij is en hoe vervangbaar bijv een Tadic is op de korte tot middellange termijn.

27-10-2021 20:27

WantAmsterdam +116101

Een oefenwedstrijd in een van de grootste voetballanden (toegegeven, er zijn zeker grotere) is een vrij grote prestatie al. En dat spelend in een middelmatig team maakt het nog knapper. Ja Mazraoui had waarschijnlijk al wat wedstrijdjes in oranje gespeeld. Maar dat zegt ook veel over het elftal op dat moment waar dan ook spelers zoals de Roon speelden.
En verder, dat is nu weer meeer dan twee en half jaar geleden en was de schuld van zij oude zaakwaarnemer, wat heeft dat nu met zijn nieuwe contract te maken? Omdat hij vindt hij verdiende daarvoor te weinig moet hij nu grootverdiener worden?

27-10-2021 20:29

Ozymandias +159568

"En verder, dat is nu weer meeer dan twee en half jaar geleden en was de schuld van zij oude zaakwaarnemer, wat heeft dat nu met zijn nieuwe contract te maken? Omdat hij vindt hij verdiende daarvoor te weinig moet hij nu grootverdiener worden?"

Daardoor tekende hij maar voor drie seizoenen waardoor hij nu transfervrij is en omdat hij nu transfervrij is heeft hij nu de leverage in handen. De hoogte van het salaris van een speler wordt bepaald door leverage van de speler. Leverage van een speler bestaat door de kwaliteit van die speler en de contractsituatie van die speler. Mazraoui speelt momenteel fantastisch en is transfervrij dus is zijn marktwaarde momenteel enorm en heeft hij alle leverage in handen.

"Wat een onzinverhaal. Je beloont je speler op basis van zijn waarde binnen de selectie nu en naar de toekomst toe, niet op hoe hij is binnen gekomen."

Waarom verdienen aankopen bij Ajax dan structureel meer dan de zelf opgeleide spelers met meer kwaliteit?

"En hij is absoluut niet de beste speler van Ajax en hoort daar ook niet bij, zeker niet als je afzet tegen hoe vervangbaar hij is en hoe vervangbaar bijv een Tadic is op de korte tot middellange termijn."

Tadić is de enige speler waarvan ik denk dat hij momenteel moeilijker kan worden gemist dan Mazraoui door zijn enorme belang als leider. De pure voetballende invloed van Mazraoui vind ik momenteel groter dan van Tadić.

27-10-2021 20:32

WantAmsterdam +116101

Dat is me bewust dan nog kan hij ook aan het sportieve element denken en dankbaarheid tonen aan de club die hem gemaakt heeft tot de speler die hij nu is.

27-10-2021 20:35

Ozymandias +159568

Je vraagt hem dan om miljoenen op te offeren als token van dankbaarheid? Kom nou, het is absurd om zoiets van iemand te vragen. Mazraoui toont mij persoonlijk zijn dankbaarheid door de inzet en het spelplezier die hij toont.

Als het aan Overmars had gelegen had Mazraoui de stap naar Jong Ajax niet eens gemaakt. Mazraoui is alleen gebleven omdat Keizer dat per se wilde en hoe dankbaar heeft Ajax zich richting Keizer getoond voor alles? Die werd weggewerkt omdat Overmars eigenlijk Bergkamp weg wilde hebben. Ajax behandeld hun werknemers als werknemers maar van spelers wordt gevraagd om Ajax niet als werkgever te behandelen.

27-10-2021 20:38

WantAmsterdam +116101

Miljoenen? Waar baseer jij je op dat Ajax hem zo een slecht salaris heeft aangeboden?
Maar nogmaals, ja leverage en alles, maar Martinez had w’lijk zelfs meer kunnen verdienen maar verlengt zonder problemen zijn contract, zijn contract daarvoor liep vgm tot 2023, had hij toen paar maanden gewacht was hij in dezelfde positie geweest. Maar hij verlengt gewoon en is geen topverdiener (verdient toch minder dan Haller).
Hoezo tekent Martinez zo snel bij?

27-10-2021 20:43

Ozymandias +159568

"Miljoenen? Waar baseer jij je op dat Ajax hem zo een slecht salaris heeft aangeboden?"

Ik durf er mijn hand voor in het vuur te steken dat het veel minder is dan wat Dest bij Barcelona verdient en wat Mazraoui elders dus gemakkelijk kan verdienen.

"Maar nogmaals, ja leverage en alles, maar Martinez had w’lijk zelfs meer kunnen verdienen maar verlengt zonder problemen zijn contract, zijn contract daarvoor liep vgm tot 2023, had hij toen paar maanden gewacht was hij in dezelfde positie geweest."

Ajax had een optie in zijn contract om het tot 2024 te verlengen.

"Hoezo tekent Martinez zo snel bij?"

Omdat Ajax zijn contract sowieso ging verlengen door de optie die ze in zijn contract hadden. Nu hield hij er ten minste nog een hoger salaris aan over.

"Maar hij verlengt gewoon en is geen topverdiener (verdient toch minder dan Haller)."

Als hij tot het seizoen 2023/24 had gewacht had Martínez ook gemakkelijk een salaris van 4 miljoen per seizoen kunnen krijgen maar dan moest hij erg lang wachten op een salarisverhoging. Nu heeft hij twee jaar eerder zijn salarisverhoging gekregen en zonder die leverage is dat natuurlijk een stuk lager.

27-10-2021 20:46

De-King +20375

@WantAmsterdam
Ben het best vaak met je eens WantAmsterdam deze keer verschillen wij ook van mening denk ik.

Mazraoui is zeker op dit moment zijn geld zeker waard en in ogenschouw genomen dat hij al die tijd in een lagere salaris schaal zat dan de meeste Ajacieden kan ik er ook inkomen dat hij nu een flinke salarisverhoging eist.

In mijn ogen is het abnormaal hoe Mazraoui momenteel presteert, voor mij één van de beste rechtsback die er op dit moment rondlopen en was ook zeer belangrijk in de succesvolle Champions League campagne van 18/19.

Het enige wat ik me kan bedenken wat slecht is geweest is de blessures die hij in korte tijd had opgelopen waar ook behoorlijke pech de dader is geweest, waardoor Overmars misschien voorzichtig is geworden om hem daardoor een van de grootverdieners te maken. Wat hij op dit moment wel verdiend in mijn ogen.

Mazraoui is op het moment enorm belangrijk voor het spel wat Ajax wil spelen.
Het enige kritiekpuntje wat ik misschien op hem heb is dat ik Mazraoui iets te vaak op goal vind schieten.

Het verschil met Alvarez en Martinez is volgens mij de contractduur. Bij Martinez zat volgens mij nog een eenzijdige optie om met een jaar te verlengen.
Daardoor is de verlenging (opwaardering) van het contract makkelijker tot stand gekomen wanneer beide genoemde spelers nog lang vastliggen. Dan kan je moeilijker veel meer gaan eisen dan wanneer je uit je contract loopt zoals bij Mazraoui het geval is.

Ben het met Ozymandias eens in dit geval en hoop ik dat hij er snel uitkomt met Ajax.

27-10-2021 20:49

WantAmsterdam +116101

In die huidige tijd kan je oom makkelijker een transfer bedwingen. Zeker voor Martinez betalen clubs makkelijk en grote afkoopsom. Het was dus wel een bewuste keuze voor de club. Die optie was eenzijdig? Vanaf wanneer mag een club die lichten?
Ook ben ik het niet mee eens dat een speler daarheen moet gaan waar hij op korte termijn het meest verdient. Uit dankbaarheid twee jaar bijtekenen en hij kan nog altijd vertrekken. Desnoods met een afsprake dat Ajax meewerkt bij een vertrek, zoals bij de ligt en Ziyech. Hij verdient meer, Ajax houdt iets over. Het enige wat hij dan moet missen is het tekengeld als transfervrij speler.

27-10-2021 20:52

Ozymandias +159568

"In die huidige tijd kan je oom makkelijker een transfer bedwingen."

Wie heeft meer leverage, iemand met een contract tot het einde van dit seizoen of iemand met een contract tot de zomer van 2024? De kans is groot dat Martínez na dit seizoen of na het seizoen daarna vertrekt. Deze verlenging zorgt ervoor dat Martínez meer gaat verdienen en Ajax meer voor hem kan vragen, meer niet.

"Die optie was eenzijdig? Vanaf wanneer mag een club die lichten?"

Dat was de gehele bedoeling van die optie.

27-10-2021 20:54

PierreHeno +6530

Hij heeft destijds ook zelf voor dat contract bij Ajax getekend neem ik aan èn hij is bovendien tijdens dat contract bijna een heel seizoen geblesseerd geweest. Daarna een seizoen met die oogblessure waar hij natuurlijk zelf weinig aan kon doen. Maar al met al heeft Mazraoui veel te weinig wedstrijden voldoende rendement gehaald wanneer je dat bv eens met Tadic gaat vergelijken. Dat is een totaal ander niveau met natuurlijk een totaal ander prijskaartje. Pas dit seizoen manifesteert Mazraoui zich weer zoals vereist voor dit Ajax. Om dan vervolgens je eigen club volgens methode Riola te te gaan naaien zegt dan voldoende over hoe hij er zelf tegenaan kijkt: cashen op de naam van Ajax in de CL. Hij denkt blijkbaar werkelijk een rechtsback van waarde voor Europese topclubs te kunnen zijn....maar dat niveau haalt hij alleen in het Ajax spel. En Dest zie ik niet als vergelijkingsmateriaal omdat het totaal andere spelers zijn behalve dan dat ze beiden als pure rechtsback niet tot de Europese top behoren.

27-10-2021 21:09

WantAmsterdam +116101

De-King. Ik vind ook dat Nous meer verdient en hij presteert erg goed op dit moment. Maar kwa prestaties vind ik hem niet op een hoger niveau dan Martinez en timber. Weliswaar andere positie. En er zijn meer factoren die er meespelen wbt hoogte van salaris. Haller is niet beter dan Martinez op dit moment maar verdient meer. Heeft zijn redenen: spitsen verdienen meer, speelde in Engeland en alles.
Uiteindelijk vind ik dat Nous blij kan zij met 3-3.5 miljoen ofzo. En zoals gezegd, ik denk niet dat Ajax extreem moeilijk doet, die doen toch alles eraan zodat hij niet gratis de deur uitloopt. Al tekent hij maar tot 2023, verdienen wij nog steeds een beetje wat aan.

27-10-2021 21:16

Simpelishetmoeilijkst +25209

Hij is verdediger, en aanvallers verdienen meestal meer.

27-10-2021 21:16

Ozymandias +159568

"En er zijn meer factoren die er meespelen wbt hoogte van salaris."

Inderdaad, zoals de contractstatus van een speler en laat Mazraoui nou net transfervrij zijn. De meest waardevolle contractstatus die een speler kan hebben.

"Uiteindelijk vind ik dat Nous blij kan zij met 3-3.5 miljoen ofzo."

In het buitenland kan hij gemakkelijk vier miljoen verdienen bij een club als Bayern en daar bovenop nog een enorme tekenbonus krijgen vanwege zijn transvervrije status.

"Al tekent hij maar tot 2023, verdienen wij nog steeds een beetje wat aan."

Dan vraag je Mazraoui om miljoenen op te offeren zodat Ajax wat geld voor hem kan verdienen?

27-10-2021 21:19

AFCA-pride +17350

Voor iemand die zoveel geblesseerd is geweest?

27-10-2021 21:22

Ozymandias +159568

Gezien het feit dat de laatste blessure die geen absolute 'freak injury' (die oog blessure komt heus niet nog een keer voor) was alweer een hele poos geleden is zie ik dat niet als een probleem.

27-10-2021 21:23

AFCA-pride +17350

Volgens mij wel. Ik zou absoluut willen dat hoj blijft, maar niet ten koste van omgerekend 25mio (tekengeld/salaris/deel transfersom/Mino). Op termijn kan Rensch hem echt wel opvolgen (of Regeer).

27-10-2021 21:27

Ozymandias +159568

Die 25 miljoen zou Ajax gemakkelijk terug verdienen met de sportieve waarde die hij heeft én de transferprijs die ze later dan wel voor hem kunnen vragen.

27-10-2021 21:30

De-King +20375

@WantAmsterdam
Ik kan me vinden in je reactie, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik Martinez en Timber ook waanzinnig vind.

Het klopt wat je zegt dat spitsen meer verdienen, maar een hele goede back word ook steeds meer waard zeker hoe het spelletje momenteel gespeeld word.

Hoe Mazraoui bij Ajax als rechtsback speelt vind ik waanzinnig. Heel goed spelinzicht, hij creëert het mannetje extra, is bijna niet te verdedigen door de tegenstander en zijn samenspel met Antony is ook om te smullen en is verdedigend ook sterk.

Ik zou er meer salaris aan besteden als je hem daardoor langer bij Ajax houdt.
Als je hem daarna weer op tijd verkoopt dan lijkt het mij dat Ajax net als Mazraoui er goed op vooruit gaat en Rensch kan geleidelijk tot wasdom komen.

27-10-2021 21:59

Godenzoon24 +15295

Laat vooral ook weg dat ik stel dat het een back is die ook vaak geblesseerd is! Maar goed dat is je ding, reageren op wat jou uitkomt!

28-10-2021 00:24

Ozymandias +159568

Als je de berichten lees zie je dat ik al vele keren heb gereageerd over zijn blessures. Het is alweer een tijdje geleden dat hij een normale blessure heeft gehad.

28-10-2021 00:28

MichelBoerebach +29181

Wat verdient Nous nu, en wat wil hij verdienen? Is dat bekend?

28-10-2021 01:20

Ajax4proud +10846

Ajax kan hem nu wel gebruiken maar Ajax heeft daarbij ook al een vervanger in huis. Wat wel zo is dat Ajax een tweede rechtsbacks nodig heeft met kwaliteiten. Echter bij een andere club gaat hij het niet beter doen dan Dest die veel eerder is vertrokken. Kortom van mij mag hij gaan als hij niet wil tekenen. Hij heeft wel recht op een verbeterde salaris. Ik denk alleen zijn zakenwaarnemer gortige eisen gaat stellen buiten proportie om..
Ajax wilde hem eerst ook verkopen en ik denk dat dat ook parten mee gaat spelen om bij Ajax te blijven. We zullen het zien.

27-10-2021 19:14

kampioen2010 +1904

Ozy, hoeveel wedstrijden speelt Nous nu weer op dit constant goede niveau? We zijn net 15 wedstrijden weer onderweg en moet net zoveel gaan verdienen als bijvoorbeeld Tadic? Die speelt al 4 seizoenen constant. Laat Nous eerst maar eens 2 jaar achter elkaar fit blijven voordat hij net zoveel mag verdienen als Tadic, Blind etc.

27-10-2021 19:39

7172AFCA7395 +10299

Het Ajax 1 fundament voor de komende jaren gelegd.

27-10-2021 18:46

036AFCA97 +146646

Ik snap echt niet dat Mazraoui en Gravenberch niet bijtekenen.

Ryan trekt absoluut de kar nog niet en is vaak zelfs de zwakste schakel in het veld. Hopelijk luistert hij naar zijn ouders, maarja, Kluivertje luisterde nieteens naar zijn legendarische vader dus het zegt weinig.

Nous is echt een goede speler, maar bij welk team dat echt significant beter is dan Ajax krijgt hij evenveel speeltijd? Hij ziet toch ook hoe het met z’n vriend Ziyech gaat? Ik vind overigens wel dat Nous een contract in de categorie Tagliafico etc. verdient.

Als ze allebei bijtekenen en een goede keeper halen kan je ook aankomend seizoen weer vlammen. Maarja...

27-10-2021 18:46

Ozymandias +159568

"Ik snap echt niet dat Mazraoui en Gravenberch niet bijtekenen."

Tekent Gravenberch dan niet bij? Hij heeft toch pas een week (of zijn het er inmiddels al twee) geleden een contract voorstel gekregen?

Bron: https://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuws/verweij-onthult-onderhandelingen-ajax-en-gravenberch-zijn-begonnen?comment=3769946

Sterker nog, het voorstel moet blijkbaar nog komen. Hoe kan Gravenberch een contract tekenen wat er niet is?

27-10-2021 18:49

036AFCA97 +146646

Ik ga er gewoon alvast vanuit dat het niet gaat gebeuren. Ik zie gewoon een bepaald patroon en dat is Raiola.

Ik weet dat we elke keer niet verwachtten dat hij bijtekende en het alsnog deed. Ik heb je comments vaker gezien maar ik zie het gewoon niet zo positief in.

27-10-2021 18:53

Ozymandias +159568

Hahaha... wie was de zaakwaarnemer van Gravenberch toen hij als zestienjarige zo goed als alle Europese topclubs afwees om bij Ajax te tekenen en toen hij als achttien jarige zijn contract verlengde? Waarom is dat geen patroon? Waarom zeggen de keuzes van Kluivert en Brobbey meer over de keuze die Gravenberch gaat maken dan de keuzes van Gravenberch zelf?

27-10-2021 18:55

036AFCA97 +146646

Is ook zo, maar ik heb er gewoon geen goed gevoel over. Dat kan toch? Ik heb het gevoel dat we een soort Brobbey soap gaan krijgen.

Ik vind de situaties van Kluivert en Brobbey, jonge spelers die als groot talent te boek staan en al minuten maakten in Ajax 1, meer vergelijkbaar met de situatie van Ryan dan de situatie van 16 jarige Ryan.

27-10-2021 18:56

Ozymandias +159568

"meer vergelijkbaar met de situatie van Ryan dan de situatie van 16 jarige Ryan."

En wat dan toen Gravenberch zijn contract verlengde als achttien jarige? Toen maakte hij toch ook al minuten voor het eerste van Ajax? Meer dan Brobbey toch?

27-10-2021 19:06

036AFCA97 +146646

Daar heb je wel gelijk in en ik zag het toen ook best als verrassing. Ben gewoon benieuwd wanneer Raiola die hem waarschijnlijk het liefst transfervrij ziet vertrekken de mentale strijd van de familie Gravenberch gaat winnen. Zo voelt het namelijk.

Waarom vind je het trouwens zo erg dat ik het negatief in zie? Na Brobbey en Kluivert en nu ook Mazraoui heb ik er gewoon een slecht gevoel over.

27-10-2021 19:11

Ozymandias +159568

Ik vind het niet erg, ik heb persoonlijk geen idee of Gravenberch zijn contract zal verlengen maar vind het alleen zo vreemd hoe de gedachtegang van mensen in relatie tot deze situatie is. Elke keer zie ik mensen naar Kluivert, Brobbey, etc. wijzen terwijl de meest logische situatie om dit mee te vergelijken de situatie met Gravenberch zelf was.

27-10-2021 19:13

036AFCA97 +146646

Misschien probeer ik het wel negatief te zien zodat de teleurstelling wat minder meevalt als het daadwerkelijk misgaat hahaha.

Met Brobbey en Onana was ik zo teleurgesteld, maar laten we hopen dat Nous en Ryan bijtekenen. Mochten ze in het slechste geval allebei weggaan hebben we met Kudus en Rensch wel prima vervangers.

27-10-2021 19:17

JariJari +15237

Toen ging het om veel minder geld dan nu. Hij is weg.

27-10-2021 19:50

ST +23076

Volgens mij is de reden waarom velen negatief denken over de contractverlenging van Gravenbergh, omdat elke keer als er wat gedoe in de onderhandelingen met jonge talentvolle spelers lijkt te zijn dat het negatief uitpakt als Raiola de zaakwaarnemer is. Het is vaak of alles snel in kannen en kruiken of ze vertrekken. De enige uitzondering op deze regel is Van de Beek. Bij hem ging het ook niet altijd even soepel, maar hij bleef steeds verlengen. Ik vind het dan ook na Brobbey niet zo raar dat als een leeftijdsgenoot (ze schelen 1 jaar) van dezelfde zaakwaarnemer voor wel of niet verlengen staat dat veel fans er weinig geloof in hebben. Zeker aangezien Gravenbergh veel in de belangstelling staat van andere clubs.

27-10-2021 20:15

PierreHeno +6530

Omdat Riola Mazraoui reeds als transfervrij loopt uit te venten bij de clubs in Italie. Voor de PL en PD is Mazraoui totaal ongeschikt maar in Italië en evt Duitsland zijn er misschien Europese topclubs die hem er graag voor op de bank bij zullen willen hebben tegen een hoger salaris dan dat hij nu bij Ajax zal krijgen aangeboden ( al zullen ze eerst nog doen voorkomen dat hij wèl regelmatig zal gaan spelen a la stijl Skøljaer bij Donny).

27-10-2021 20:20

PierreHeno +6530

Waarom Gravenberch op zijn 1ieceen contract bij Ajax tekende? Heel simpel omdat hij bij Ajax de grootste kans had ook CL voetbal te kunnen gaan spelen op die jeugdige leeftijd en zich zo dus meer Europees in de kijker zou kunnen spelen van Europese topclubs ( want die kijken altijd naar Ajax). Precies dàt was de insteek om bij Ajax op zijn 18e een contract te tekenen...dwz 100% beredenerend vanuit het verwachtingspatroon.

27-10-2021 20:25

Ozymandias +159568

Wat knap dat jij weet wat de insteek van Gravenberch was! Ik denk dat de insteek was om Ajax onder druk te zetten om Gravenberch speeltijd te geven.

"Omdat Riola Mazraoui reeds als transfervrij loopt uit te venten bij de clubs in Italie."

Waarom heb je het over Mazraoui terwijl je naar het verleden van Gravenberch kan kijken? Probeer eens een argument te maken zonder andere spelers erbij te betrekken.

"Heel simpel omdst hij bij Ajax de grootste kans had ook CL voetbal te kunnen gaan spelen op die jeugdige leeftijd en zich zo dus meer Europees in de kijjer te spelen van Europese topclubs"

Gravenberch kon als 16 jarige bij Barca, Real, United, etc. tekenen. Hij had Ajax heus niet nodig om zich in de kijker bij die clubs te spelen want hij staat al bijna zijn hele leven in de kijker van die clubs.

27-10-2021 20:28

Jarisuarez +1537

Dat laatste is echt onzin, bij die clubs kom je bijna nooit in de basis terecht vanuit de jeugd. En dat juist de kracht Ajax met hun opleidingsfilosofie

27-10-2021 22:18

johanisajax +8836

Nous moet minimaal na dit seizoen nog 1 seizoen blijven om bij een absolute topclub te komen. Dus moet hij gewoon 2 jaar bijtekenen tot medio 2024. Gravenberch heeft minsten nog 2 seizoenen nodig dus bijtekenen tot 2025. Beide mooi salaris en voetballen!

27-10-2021 20:35

Gonzalez75 +5871

Zo, dan kan die nu voor een mooi bedrag naar Stade Rennes!

27-10-2021 18:43

MichelBoerebach +29181

Nu kan Newcastle United aan het einde van het seizoen dus 60 miljoen neertellen in plaats van 20?

27-10-2021 18:36

AFCACruijff14 +161448

Heel goed Edson! We zijn blij met je en dat zal gelukkig nog jaren blijven.

Een groot deel van onze selectie ligt nog voor jaren vast, fijn idee.

Jammer dat eigen kweek Mazraoui en Gravenberch wat minder om Ajax lijken te geven, al heb ik bij die laatste nog wel goede hoop dat het toch gaat lukken. Mazraoui en Raiola moeten zich schamen voor hun houding.

27-10-2021 18:32

Mentir +2436

persoonlijk denk ik eerder dat Maz bij tekent dan Ryan, die zit al met zijn gedachte in Spanje of Italië want op veld speelt echt dramatisch, Maz presteert althans nog als rechtsback

27-10-2021 18:34

wijzijndebeste123 +163849

nous wil zich vooral in de kijker spelen denk ik. om zn transfervrije status optimaal te benutten moet hij zich goed id markt zetten.

27-10-2021 18:36

AFCACruijff14 +161448

De familie Gravenberch schijnt Ryan graag nog een tijdje bij Ajax te willen zien. Heb ergens wel hoop dat hij dit ook wil. Hij is ook nog niet eens 20. Mazraoui, tsja. Denk dat hij transfervrij de clubs voor het uitzoeken heeft. Wel dom, daar zal hij selectievulling worden en bij Ajax is hij de ster-back.

27-10-2021 18:37

Mentir +2436

hoewel zijn familie dat wil, zie ik hem niet bij teken, enige reden zou zijn als ie zo slecht speelt dat ie op de bank terecht komt. net als met kluivert word ie gepushed te doen wat de zakenwaarnemer zegt.

27-10-2021 18:44

Talentje020 +19889

Kijk Raiola cliënten, hier kunnen jullie een voorbeeld aan nemen

27-10-2021 18:32

036AFCA97 +146646

1,5 jaar geleden had ik niet verwacht dat ik nu meer respect zou hebben voor Alvarez en Berghuis dan voor Mazraoui en Onana.

27-10-2021 18:30

WantAmsterdam +116101

Dit dus haha.

27-10-2021 18:53

Petterson +25035

Vamos Edson!

27-10-2021 18:28

Hans Verhagen +14116

Dus het kan toch, een normale zaakwaarnemer die niet naar zijn eigen belangen kijkt!

27-10-2021 18:27

Mikenick +2596

Lekker Edson! Dapp're strijder!

Nous lekker tot de winterstop laten voetballen. Als contract dan nog niet rond is, mag Rensch zijn plek innemen.

27-10-2021 18:20

Rob.C +8408

Nous en Ryan....gezien???

27-10-2021 18:19

Dirk.v +14946

Kijk Gravenberg, zo doe je dat.

27-10-2021 18:12

AFCA-Driebergen +22213

En ik was getuige van het tekenen 👀👉🏻🦁👈🏻

27-10-2021 18:12

CruijffiaansNouriaans +4450

Nice. Hoe dat zo?

27-10-2021 18:37

AFCA-Driebergen +22213

Ik was op het evenement (Voor ons dierbaar rood en wit) waar dit gebeurde, in het stadion dus.

27-10-2021 19:39

aschja +20588

Edson. Edson. Edson!!!

27-10-2021 18:09

MarcelvTol1971 +15330

Top nieuws, onze Mexicaanse stofzuiger blijft !
Niet de beste voetballer die we hebben maar wel iemand die elk team nodig heeft.
Haalt vaak de kolen uit het vuur voor anderen.
Ik ben blij

27-10-2021 18:09

Mikee +6403

Top nieuws. Laat het weer een goed voorbeeld zijn voor de jeugd en de Raiola bende.

27-10-2021 18:01

Robbie en de Kock +11170

Zo kan het dus ook.
Als je echt wil kan het snel en simpel.

27-10-2021 17:55

AFCA-pride +17350

Mooi zo in stadion! Zijn familie was ook supertrots (stond er vlakbij). Mooie vrouw heeft hij trouwens ook (Sofia)🙈

Denk inderdaad dat het einde Nous is, zijn naam werd door publiek geroepen, maar Overmars zei veelbetekend dat ieder zijn eigen keuze maakt qua verlengen…

27-10-2021 17:53

Ajaxadam1 +31667

Haha duidelijk dus over Nous. In welke vorm riep het publiek zijn naam? Als in scanderen?

27-10-2021 18:08

AFCA-pride +17350

Ja, Overmars zei: hopelijk volgen er snel meer contracten>>> publiek Nous, Nous

27-10-2021 21:45

Jojo.14 +3658

Jezus wat een lekker nieuws deze middag, ook weer 1200 kaarten vrijgekomen voor Dortmund! Gewoon 4600 Ajacieden alleen al in het uitvak ;)

27-10-2021 17:50

WantAmsterdam +116101

Nemen het stadion over :)

27-10-2021 17:55

WantAmsterdam +116101

Yes, ze waren het laatste keer al zwaar onder de indruk volgens mij.

27-10-2021 17:58

Jojo.14 +3658

En of we Dortmund overnemen! In de middag een entrada en mars naar het stadion vanuit het centrum... Kan niet wachten!

27-10-2021 17:59

AFCACruijff14 +161448

Neem aan dat er voor SVA leden niks over gaat blijven aan Dortmund kaartjes?

27-10-2021 18:35

Jojo.14 +3658

Helaas... Met een beetje geluk wordt de vrije verkoop opnieuw opengegooid! Was nog lang niet uitverkocht en genoeg Ajacieden rondom het uitvak geloof ik.

29-10-2021 19:33

Alvarez352009Ajax +12061

De meeste aankopen weten wat dankbaarheid inhoudt. Dit kun je van de verwende eigen jeugd niet zeggen. Dat zijn een roedel ondankbare honden!

27-10-2021 17:48

Soccerskins v2 +43324

Het is jammer maar gelijk heb je. Van kinds af aan spelen die jongens in de Ajax jeugd en rond hun zestiende vergeten ze hoe speciaal dat eigenlijk is. De meeste komen er snel genoeg achter wanneer ze beginnen in het buitenland.

27-10-2021 17:52

Msc +14160

Exact en nous is de volgende na brobbey al gun ik nous een hoop. Hoop dat hij op tijd z’n wijsheid vindt

27-10-2021 18:10

AjaxDaniel +14526

Klopt, op Davinson na dan. Komt denk ook doordat die jongens in heel andere omstandigheden opgroeien. Nederland is gewoon een van de beste landen om op te groeien en dan krijg je vanzelf verwendheid. Dat is niet eens raar ofzo maar een logisch gevolg.

27-10-2021 17:53

DamskoStrijders +773

Ben ik de enige met die immens grote reclame van 100 euro welkomstkrediet bij Bet365? Alleen door dit wat wat ik ook niet eens weg kan klikken lees ik hier niet graag meer...

27-10-2021 17:47

Jarl1989 +4359

Nope. Add blocker is your friend.

27-10-2021 17:52

Kingoffdatoilet +17161

Valt mij nu pas op. Alleen omdat jij mij er op hebt gewezen

27-10-2021 17:58

AFCAjax +17839

gebruik brave als browser of installeer een adblocker voor je browser.

27-10-2021 18:05

JordanAFCA +22481

Kijken Gravenberch en Mazraoui mee?

27-10-2021 17:46

Alvarez352009Ajax +12061

Die verlengen toch niet. Mede mogelijk gemaakt door die smerige rioolrat.

27-10-2021 17:49

Patrick78 +51922

Lekker Edson!!!!! Wat een prima nieuws!

27-10-2021 17:42

XRaY +18970

Zeer goed nieuws!

27-10-2021 17:42

MK77 +6101

Niet geheel toevallig net zo lang als zijn maat Martinez

27-10-2021 17:36

SambaNeres +2291

Ed-son Alvarez, Edson Alvarez!!

27-10-2021 17:33

YRGI +32932

Kijk eens hoe snel dat gaat.

Dus Mazraoui is weg.

27-10-2021 17:33

Eriksen10 +4791

Zal toch niet hè.. alle jeugdspelers gaan gratis de deur uit zo.

27-10-2021 17:40

YRGI +32932

Als hij echt wil, is het zo geregeld. Dus ja, helaas lijkt het daar wel op.

27-10-2021 22:30

aschja +20588

Ach, dan niet. Mieter maar op dan.

27-10-2021 18:11
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.