'Álvarez heeft last van schouder en slaat training over; Union-uit lijkt haalbaar'

door Jesse ter Haar 171

Bron De Telegraaf

'Álvarez heeft last van schouder en slaat training over; Union-uit lijkt haalbaar'

door Jesse ter Haar 171

Bron De Telegraaf

Laatst geüpdatet

Edson Álvarez heeft maandag niet meegetraind bij Ajax, zo schrijft Mike Verweij van De Telegraaf. De Mexicaan viel tijdens Ajax - Sparta Rotterdam uit met een schouderblessure en is daarvan nog niet volledig hersteld. Het positieve nieuws: er is geen schade aan de schouder van de rechtspoot.

Hans Kraay jr. vertelde eerder al de Ajacied op zondag getroffen te hebben rond de Johan Cruijff ArenA. Álvarez vertelde hem dat de eerste tekenen positief waren, maar op maandag zou er nog een check volgen in het ziekenhuis. 'Hij zei: ik heb veel pijn in mijn gewrichtsbanden en ik vertrouw het niet', bracht de verslaggever naar buiten.

Hij noemde hem als twijfelgeval en dat blijft hij dus ook na de update van Verweij. Hoewel Álvarez maandag de training van Ajax oversloeg, is op dezelfde dag duidelijk geworden dat er niets kapot is in de schouder van de verdediger annex middenvelder. Zodoende is Union Berlin-uit nog altijd in het zicht. 'De verwachting is dat hij donderdag kan spelen tegen Union Berlin', zo schrijft de Ajax-watcher.

Union Berlin - Ajax

Ajax kan de diensten van Álvarez goed gebruiken in de wedstrijd tegen Union Berlin. In de thuiswedstrijd deed John Heitinga namelijk een omzetting waardoor de controleur op het middenveld van Ajax terechtkwam. In de Eredivisie wordt hij door Heitinga juist gebruikt in de achterhoede. Tegen Union Berlin was Calvin Bassey in die linie de vervanger van Álvarez.

De wedstrijd in Amsterdam eindigde in een doelpuntloos gelijkspel. Ajax wist tegen de nummer drie van de Bundesliga zelfs geen schot op doel te lossen. Op donderdag volgt de allesbeslissende return in de tussenronde van de Europa League. De ploegen beginnen om 21.00 uur aan de wedstrijd in het Stadion An der alten Försterei.

Denk jij dat Ajax donderdagavond binnen 90 minuten wint van Union Berlin?

Als je verantwoord speelt, houd je het leuk. Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+!

Lees meer over:
Plaats reactie

IRBaboon +6852

Edson is nodig. Hij brengt grinta!!!

21-02-2023 18:38

LukaLitmanen +82153

Zou graag Kudus Berghuis en Grillitsch op het middenveld zien.

FJ voor Grillitsch ook prima

21-02-2023 17:49

kakhoofd3 +4173

Ideaal als hij een helftje tot 60 minuten mee zou kunnen doen, daarna misschien Fitz jim of Grillitsch om de open ruimtes beter te bespelen als Union al wat vermoeider is.

21-02-2023 15:34

fc Barcelona_ke +19255

mocht Alvarez echt de duel missen? dan hoop ik dat sanchez speelt. geweldig grinta op het veld! Rensch LCV

21-02-2023 15:12

IRBaboon +6852

Precies!!!

21-02-2023 18:38

GNBL +90118 moderator

Mis je niks aan...oke behalve bij corners.

21-02-2023 14:28

rafaelvandekaart +1783

Kunnen we gelijk zien of Grillitsch een waardige 6 is voor volgend seizoen!

Rulli
Rensch Timber Bassey Wijndal
Grillitsch Berghuis Taylor
Kudus Tadic Bergwijn

21-02-2023 13:46

arufred +9816

Zou kunnen.

21-02-2023 13:57

MarkP +21766

En na de wedstrijd roepen we hier in koor dat we de grinta v alvarez hebben gemist lol.

21-02-2023 13:39

TJHooker +3938

Die gaat wel spelen hoor! Als er geen schade is dan denk ik niet dat hij thuis zal blijven. Sowieso denk ik dat je hem nodig hebt. Overigens je beste kopper en zowel verdedigend als aanvallend handig.

21-02-2023 13:16

Altijdindestraat +40228

Hoorde net op Pantelic Podcast dat Union - Ajax niet word uitgezonden!? Hoe dan... Wordt gedwongen om te streamen.

21-02-2023 12:54

MarkP +21766

Tuurlijk wordt ajax uitgezonden lol

21-02-2023 13:35

Soccerskins v2 +43385

Doe vooral rustig aan Edson

21-02-2023 12:32

RJB1979 +25865

Toen ik hem aan zijn schouder zag zitten vreesde ik voor een kneuzing of breuk van zijn sleutelbeen dus dit valt weer mee.

21-02-2023 11:54

JantjeBeton +3009

Wat één vrolijkheid hier momenteel, wauw... :-S

21-02-2023 11:53

Chrismokum020 +16438

Alvarez gaan we niet missen. Kijk naar het middenveld van Feyenoord; die gaan met Kökcu en ook met Q. Timber van meer voetbal uit en van meer snelheid uit, dus gasten die ruimtes kunnen dichtlopen. Ook daarin vind ik Alvarez tekort komen, naast het gebrek aan techniek en voetbal.

Gooi Grillitisch maar eens in de basis en zorg ervoor dat de onderlinge afstanden voor elkaar zijn en het druk zetten, dan heb je helemaal geen 'grinta' nodig op 6.

21-02-2023 11:48

Babangida83 +23933

Het voordeel hiervan is, dat we gaan zien hoeveel we hem nou missen. Volgens mij valt dat nog wel mee en dan kun je als compensatie voor het voetbal, Bassey in het centrum zetten. Dan heb je wel weer snelheid. Taylor en Kudus op het middenveld, Klaassen als 10. Conceicao zou ik als rechtsbuiten neerzetten, voor als Union wat hoger staat, dan kun je mooi op snelheid daar gebruik van maken. Want dat heeft Union minder achterin.

21-02-2023 11:29

tijssenajax +13980

Aub geen Klaassen op 10, trekt het hele middenveld aan gort, door te hoog te staan. Als Conceicao speelt (begint Heitinga toch niet mee), zou ik liever met Kudus op 10 spelen en dan Taylor Berghuis erachter. Of Grillitsch (maar zal wel invallen) Als je wilt kan je Klaassen laatste 20 minuten inbrengen op het middenveld om stoorzendertje te spelen, maar niet als 10.
Als Alvarez niet speelt, is dit inderdaad een goede kans om te zien hoe het zonder hem gaat. Ik denk beter. Bassey blijft wat mij betreft dit seizoen stijf lcv (sterk, snel, gaten dichtlopen).

21-02-2023 12:48

Babangida83 +23933

Even op deze wedstrijd bekeken, dus niet een andere normale competitiewedstrijd. Dan vind ik dat Berghuis te weinig meeverdedigt. Dan is tegen 2 spitsen Taylor je man extra achterin, naast je 2 cv's. Maar als een middenvelder van hun opkomt, sta je gelijk 1op1. Daarom zou ik voor Kudus gaan, want die loopt wel mee. Dan ga ik er vanuit dat de backs hoog zullen staan vaak en bovendien dat daar de ruimtes liggen, terwijl je hoge voorzetten wilt afstoppen en dus de hoeken bezet wilt hebben.

Klaassen ben ik met je eens. Maar die is wel erg goed in het opvangen van tweede ballen. Dat bewees hij vorige week ook. En hij heeft niet veel kansen nodig, hetgeen fijn is als je niet veel kansen kunt krijgen. Als je hem omringt met goede voetballers, dan vind ik zijn voetbalkunde bovendien wel ok. Omdat hij een hele functionele techniek heeft en een hoge handelingssnelheid. Dus voor deze wedstrijd zou ik hem opstellen en Berghuis laten invallen later om wat teweeg te brengen.

21-02-2023 13:05

tijssenajax +13980

Over dat meeverdedigen van Berghuis heb je zeker een punt. Ik kan me wel vinden dan in de meer meeverdedigende houding van Kudus. Blijft nog wel het puntje van het te hoog staan van Klaassen. Hierdoor mis je vaak al een mannetje op het middenveld bij de tegenaanval. Verder zie ik inderdaad ook wel goede dingen bij Klaassen, maar inderdaad dan moet er genoeg voetbal om hem heen staan.

21-02-2023 13:18

Robbie en de Kock +11221

Klaassen speelt box to box. Als 10 , 8 en 6 tegelijk. Gatentrekker en loper ook. Ik denk dat we zoiets wel gemist hebben in het vorige potje tegen Union.

21-02-2023 14:54

tijssenajax +13980

Ok, die rol past Klaassen beter dan als pure 10. We zullen het zien tegen Union. Ik verwacht wel een ander, beter Ajax dan vorige keer tegen Union.

21-02-2023 15:07

Yaeron +6381

Hiervoor hebben we Grillitsch gehaald, toch?

21-02-2023 11:01

DeWijsneus +25739

Wat ik er van gezien heb, zou het wel iets kunnen zijn. Maar ja.

21-02-2023 11:17

nelkboyzz +670

Hoe was die laatste 10 min afgelopen zondag ?

21-02-2023 11:57

tijssenajax +13980

Kwam erin vanaf minuut 86. Ik vond hem wel ok. Heeft natuurlijk geen wedstrijdritme. Maar ik zie in hem wel een beetje zon Busquets type. Hij passt gemakkelijk en ziet het spel wel.

21-02-2023 12:51

4-3-3 +3515

Zeker, maar hij heeft er een tijdje uit gelegen met een blessure en heeft welgeteld pas 7 minuten gespeeld in '23. Deze wedstrijd komt dus net een beetje te vroeg. Alvarez zal even moeten doorbijten, maar dat is hem wel toevertrouwd denk ik. Dan kan Grillitsch hem daarna weer rust geven. Al mag je van Grillitsch ook niet meteen wonderen verwachten omdat hij eigenlijk nog nauwelijks heeft gespeeld hier, dat zal ook nog wel even tijd kosten. Aan zijn opbouwende kwaliteiten gaat het sowieso niet liggen, die staan voor mij buiten kijf. Dus tegen de kleintjes zal het sowieso geen probleem zijn. Ik ben wel erg benieuwd of hij positioneel en verdedigend sterk genoeg is om ook de grote potten op 6 te spelen.

21-02-2023 19:05

AjaxHoorn +32989

In zijn klasse is het een aardige speler. Maar ik wil gewoon voetbal op 6. Lekker Fitz Jim laten spelen. Grillitsch als hij fit is kan ook nog.

21-02-2023 10:59

nelkboyzz +670

Grillitsch viel laatste 10 min afgelopen zondag

21-02-2023 11:57

freak31 +5676

Niet veel van gezien, maar dat is misschien de bedoeling ook van zo'n speler. Als je hem ziet zou dat niet perse geweldig zijn dan.

21-02-2023 12:35

AlexLitmanen10 +14422

Fuck union Berlin, Vitesse is echt 100* belangrijker

Geef Alvarez maar een potje rust.

________ Rulli
Rensch. Timber. Bassey. Wijndal
Klaassen/grillitsch. Taylor
Kudus. Berghuis. Bergwijn
-Klasbak captain Tadic -

21-02-2023 10:59

El Pacino +3609

Lul niet zo dom. De status van een club wordt bepaald door de Europese prestaties. Hierdoor komen spelers sneller en kan je hogere transfersommen vragen. Beide is even belangrijk.

21-02-2023 11:11

DeWijsneus +25739

Dit seizoen overleven lijkt mij toch echt belangrijker zodat we CL veilig stellen. En doe eens normaal met je lul niet zo dom.

21-02-2023 11:16

tijssenajax +13980

Doe zelf normaal joh. Grapje. Nee, ben het met je eens, je hoeft het niet met elkaar eens te zijn, maar kom niet met lul niet zo dom enzo. Beetje respect kan geen kwaad toch.

21-02-2023 12:53

tijssenajax +13980

Ja, dat is zeker waar.

21-02-2023 13:19

MarkP +21766

Praat normaal, sta open voor andermans mening ipv iemands mening meteen dom te noemen.

21-02-2023 13:38

AlexLitmanen10 +14422

Het rust geven bedoel ik ook wel een beetje als passeren. Dus gewoon een potje zonde Alvarez kan prima.

En ik kan best wel eens dom lullen hoor. Vraag maar aan mijn vrouw 😉

21-02-2023 15:04

4-3-3 +3515

Lullen moet je ook gewoon aan vrouwen overlaten.
Die zijn daar echt veel beter in ;).

21-02-2023 19:17

wendoo9 +8125

Als je geen twee wedstrijden in de week kan voetballen moet je maar iets anders gaan doen. Wielrenners moeten elke dag beuken voor de helft minder.

21-02-2023 11:28

wendoo9 +8125

Ik snap tot de dag van vandaag niet dat men loopt te zeiken over Alvarez. Deze jongen heeft ons met zijn inzet en mentaliteit naar twee kampioenschappen geholpen en was onomstreden. Het is geen voetbal wonder, maar met zijn kwaliteiten die hij wel heeft is hij voor ieder elftal van meerwaarde. Hij geeft altijd 150 % voor dit Ajax waar sommigen die wel goed kunnen voetballen dat nalaten. De genen die denken dat er tussen al dat middelmaat een betere speler zit op het moment dan Alvarez, droom maar lekker verder. Want ondanks zijn fouten by far nog steeds de beste speler waar je nu niet om heen kan op die posities.

21-02-2023 10:52

AjaxHoorn +32989

Hij heeft meerwaarde maar de vraag is hoeveel soepeler je zou spelen met een voetballende 6. Zou je dan meer kansen creëren door een goede opbouw? En dus meer goals maken?

21-02-2023 11:00

wendoo9 +8125

In balbezit soepel met een voetballende 6. Mee eens, en dan bibberen als je bal niet hebt en als de gevreesde hoge ballen aankomen.

21-02-2023 11:16

tijssenajax +13980

Ik begin altijd te bibberen als Edson aangespeeld wordt met mensen om hem heen. Misschien is het een idee om met een voetballende zes te spelen. Hoeven we minder achteruit te lopen en voetballen we meer en sneller naar voren. Dan wordt de verdediging ontlast. Maar wat kopkracht in de verdediging is wel meegenomen ja.

21-02-2023 12:57

NeeI +107909

By far de beste speler op zes, stel je.

*kan niet aangespeeld worden in de drukte
*gebrekkige motoriek
*draaicirkel van een vrachtwagen
*geen opbouwende kwaliteiten

21-02-2023 11:12

DeWijsneus +25739

Kan wel als enige koppen. En heeft grinta.

21-02-2023 11:16

tijssenajax +13980

Oh, dus Alvarez heeft ons aan de kampioenschappen geholpen, wist ik nog niet. En hij is ook de beste in de selectie? Wist ik ook nog niet. Over grinta gesproken, allemaal erg leuk, maar grinta zonder te kunnen voetballen heb je niks aan. Kijk Martinez had grinta maar kon ook voetballen.

21-02-2023 13:00

Oxxer +164598 moderator

Een veel betere voetballer met net zoveel pit gaat het spel van Ajax helpen, tpyisch schouderchirurg Hans Kraay jr die na een gesprek vlak na de wedstrrijd oordeelt Alvarez is twijfelgeval. Ik zou zsm Grillitsch meer min geven.

21-02-2023 10:18

AlexLitmanen10 +14422

Als hij fit blijft, zeker!

21-02-2023 10:56

AINIESTA +45174

Kunnen prima zonder hem. Het is geen toeval dat het voetballend zo stroef liep met deze non voetballer weer terug op 6.

21-02-2023 10:13

Pietsnot +15019

Tjonge jonge, na al die jaren nog steeds van dit soort volslagen achterhaalde opmerkingen. Het enige wat je doet is jezelf in je mond poepen, want iedereen die je reactie leest weet direct dat je de ballen verstand hebt van voetbal als dit echt je mening is.

Laten we het maar het Messi-syndroom noemen, wat inhoudt dat iemand zoveel filmpjes van Messi heeft gezien op YouTube dat hij of zij lijkt te vergeten dat er meer type spelers en meer teamrollen zijn

21-02-2023 10:19

YRGI +32964

Alvarez is echter niet een heel bijzondere 6.

21-02-2023 10:31

AINIESTA +45174

Type Alvarez zijn we niet nodig. Wie was de Alvarez op 6 in 2018/2019 dan?

21-02-2023 10:39

AlexLitmanen10 +14422

Frenkie de jong.

Aanjager en opbouwer in een. Dat soort spelers die zo goed kunnen voetballen en alle gaten dichtlopen zijn er weinig in de wereld.

Totdat we een betere hebben ben ik heel blij met Alvarez. Een opvolger hebben we in de jeugd nog niet (vos kan het worden)

21-02-2023 10:50

Pietsnot +15019

Iemand die voor 85 miljoen verkocht werd. Succes met het aankopen van de nieuwe Frenkie de Jong.....

21-02-2023 10:54

AlexLitmanen10 +14422

Ik zou al blij zijn met Zerrouki

21-02-2023 10:56

Pietsnot +15019

Ga jij lekker Jan Wouters afzeiken. Zonder Wouters had NL nog nooit een europese titel gehad

21-02-2023 11:00

AINIESTA +45174

Je had het toch over het type Alvarez? Dat we die blijkbaar nodig zijn? Een type breker? Frenkie was geen type Alvarez. Je lult maar wat in de ruimte man. Jaar daarvoor stond Schone op 6 en die kostte geen 85 miljoen. Het is maar net waar je voor kiest. Zelfs bij Feyenoord staat er een betere voetballer op 6.

21-02-2023 11:21

AINIESTA +45174

Hij heeft het nergens over Wouters. Je praat poep man.

21-02-2023 11:22

Pietsnot +15019

Type Wouters, type Alvarez.

Maakt niet zoveel uit wat voor 6 je hebt, als je een voetballende 6 hebt moet je dat compenseren elders op het veld. Als je meer een hard ingrijpende controleur neerzet moet je er wat meer voetbal omheen zetten. Een elftal met 11 sierlijke ballerina jongetjes zal geen succes worden en een elftal vol grinta ook niet.

Het moet gewoon een team in balans zijn.

En ik heb al snot in mijn mond, de poep was voor jou :-)

21-02-2023 11:26

AINIESTA +45174

Precies! Dom gelul hier. Wouters zien als een type Alvarez haha man man kansloos.

21-02-2023 11:36

Pietsnot +15019

Ik heb ontelbaar veel wedstrijden van Wouters gezien.
Hier wel grappig...... een vergelijking tussen de 3 grootste stofzuigers van hun generatie:

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/1507428/willy-van-de-kerkhof-betere-stofzuiger-dan-jan-wouters-en-edgar-davids

Jullie mogen best je mening geven, maar als je iemand nog nooit hebt zien voetballen heeft het weinig zin.

Dan is het gewoon koppig zijn om het koppig zijn, net zoals jullie hier ook bekend staan op AS bij iedereen

21-02-2023 12:24

Babangida83 +23933

@Pietsnot, volgens mij hebben wij Frenkie voor 1,2 miljoen gekocht destijds van Willem 2? Zou dat niet een eerlijkere vergelijking zijn? Er vanuitgaande dat wij geen spelers van 85 miljoen kunnen betalen en we ook geen middelmaat als Alvarez willen kopen, zullen we dan weer een nieuwe Frenkie-in de dop moeten kopen?

21-02-2023 12:39

Pietsnot +15019

Hij is gewoon geen middelmaat. Alleen jij wilt een ander type voetballer op zijn plek. Dat is iets anders dan dat hij middelmaat is.

21-02-2023 12:49

tijssenajax +13980

Vies ventje ben je wel een beetje met je snot in de mond en poep in de mond. Jij hebt wel stijl.

21-02-2023 13:06

Pietsnot +15019

beetje lol maken, leven is al zo beklemmend met al die correctheid, af en toe een beetje poep of snot doet wonderen

21-02-2023 13:18

tijssenajax +13980

Precies, daar moeten we weer naartoe naar dat voetbal.

21-02-2023 13:23

Pietsnot +15019

Schijt voetbal waar je je neus bij aflikt

21-02-2023 20:11

LukaLitmanen +82153

Sommige mensen hier leven echt in een sprookjeswereld

21-02-2023 09:52

Redrum +96205

En wat voor een sprookjeswereld bedoel je? Een wereld waarin Alvarez gezien wordt als een geschikte voetballer voor Ajax?

21-02-2023 10:07

Sportvolgert +40710

Wat mij betreft is het of alvarez of bassey in de basis. Niet meer gezamenlijk, enkel als slot op de deur als je iets over de streep moet trekken. Voor beide zijn zij maar ook onze andere middenvelders en backs momenteel voetballend te beperkt.

21-02-2023 09:21

AlexLitmanen10 +14422

En zo is het.

We hebben Bassey, Alvarez en eventueel Klaassen. Daar mag je er Max 2 van op het veld hebben.

Nooit meer Klaassen en Alvarez samen op het middenveld. Heeft Heitinga nog niet 1x gedaan

21-02-2023 10:52

nelkboyzz +670

Taylor Alvarez werkt ook niet

21-02-2023 12:01

nelkboyzz +670

Het koppeltje Alvarez bassey en Taylor werkt niet een van de 3 moet er uit voor een voetballer ik zou met een dubbele 6 spelen naast Alvarez vos/grillitsch/fitz Jim

21-02-2023 12:01

Rockanje23 +37099

Een Arena verbod voor Hans Kraaij jr. lijkt me onderhand wel op zijn plaats. Wat een misbaksel van een vent.

21-02-2023 09:19

Pietsnot +15019

Feyenoordman. Dan krijg je dat

21-02-2023 10:20

JaapStam +137516

Alvarez stay strong boy!!! ❌️❌️❌️

21-02-2023 08:56

Ewald +6730

Blijf het opmerkelijk vinden dat we zo afhankelijk zijn van hem. Ik blijf ook een haat liefde verhouding hebben met hem. Geweldige inzet en een super leuke gozer die ik alles gun, maar niet het type voetballer waar ik iig zo verliefd op ben geworden qua Ajax spel. Tijden zijn veranderd en heb je gewoon dit soort spelers nodig, maar ik kan maar niet wennen aan dit soort spelers (lees kleine overtredingen, hard inkomen voor eigen gevaar etc)

21-02-2023 08:55

AlexLitmanen10 +14422

Ik zie het liefste creatieve linkspoten zoals berghuis, kudus, Blind. (Ben zelf ook links maar kan er geen reet van)

Met een heel elftal van dit soort spelers verlies je helaas alles. Alvarez moeten we koesteren

21-02-2023 10:54

Ajax27 +19213

Ben ook erg benieuwd zonder Alvarez.
Fitz-Jim is natuurlijk de gedroomde opvolger, maar zal hij fysiek echt door de mand vallen op dit niveau? Klaassen is een veilig alternatief, heeft bij Bremen vele wedstrijden als aanvoerder op 6 gestaan. Grillitsch heeft veel meer voetballend vermogen (naar zeggen) en bijna 300 wedstrijden Bundesliga ervaring. Maar hij heeft pas een paar minuten gespeeld, kent het team niet echt, herkent de looplijnen niet echt... dus hoeveel telt dat voetballend vermogen dan mee?

Benieuwd hoe Heitinga de puzzel gaat oplossen.

21-02-2023 08:52

Robertini +39548

Klaassen lijkt me de logische keuze, ik denk niet dat hij Fitzie in zo'n wedstrijd de kans gaat geven. Zou wel mooi zijn natuurlijk.

21-02-2023 09:13

Dusbaba +15418

Daarom vond ik het zo vreemd dat Heitinga zo laat met die wissel van Grillitsch kwam. De stand liet het eerder toe en was een ideale mogelijkheid Grillitsch wat meer spelminuten te geven voor Union.

21-02-2023 09:46

nelkboyzz +670

Hoe deed die het?

21-02-2023 12:03

AINIESTA +45174

Klaassen met 15 balcontacten per helft is idd DE oplossing als 6😵😵😵

21-02-2023 10:14

AlexLitmanen10 +14422

Fitz Jim is een acht. Geen zes!

Taylor of Fitz-Jim is de keuze. Taylor scoort meer

21-02-2023 10:55

nightgoat +31180

Balen of ballen, moeilijk moeilijk maar dan kies ik toch voor het laatste.

21-02-2023 07:40

MarcHogervorst +35302

Euro League of kampioenschap? Ik twijfel. Maar de schaal vind ik toch belangrijker. Niet om het CL geld, maar omdat je daar echt een prijs kan winnen. Euro League winnen lijkt me te moeilijk voor Ajax op dit moment.

21-02-2023 08:13

barry1988 +24065

Bassey achterin en dan Fitz Jim op 8. Niet ideaal dat Taylor dan op 6 komt maar veel andere opties heb je niet. Grillitsh is net terug van blessure nummer zoveel en heeft geen ritme en Fitz Jim op 6 is nog te licht.

21-02-2023 07:33

Kingoffdatoilet +17222

Ik zou Fitz-Jim en Taylor omdraaien

21-02-2023 08:16

debetweter +10106

Ja dat kan ook. Echter heeft Taylor meer fysiek, als Fj en Taylor goed elkaar af zouden wisselen van 8 naar 6 zou dat de ideale situatie zijn.

De vraag is dan, wie zet je op 10? Kudus is onze beste optie daar, maar FJ + Kudus lijkt me een beetje veel. Klaassen dan maar, of Berghuis die soms op rechtsbuiten kan eindigen terwijl Kudus op die momenten naar het midden gaat?

21-02-2023 08:28

TeringHenkie +28561

Omdraaaien? Met hun gezicht naar eigen goal toe?

21-02-2023 12:23

Kingoffdatoilet +17222

Het is te makkelijk voor onze jongens. Wij maken het voor iedereen leuker zo.

21-02-2023 17:38

Kingoffdatoilet +17222

Berghuis of Kudus. Klaassen vooral niet. Kan prima met Fitz-Jim en Taylor

21-02-2023 17:39

NoPants +7506

Middenveld met taylor kudus en berghuis, conceicao rechtsvoor.

21-02-2023 08:29

roodwit007 +14212

eh zou dit niet een beetje politiek zijn ?? ajax heeft wel eens meer met dit bijltje gehakt in liefde en voetbal is alles toegestaan ,gewoon dr op en dr over ik heb de volste vertrouwen in Johnny en haalt hij dit niet nou wat zou dat tis geen CL

21-02-2023 07:29

31xAjax +7960

Je gunt natuurlijk niemand een blessure maar elk nadeel hep zijn voordeel. We hebben een betere LCV dan Alvarez en meerdere betere opties op 6 dan Alvarez. Soms leiden blessures tot een ideale opstelling en dat zou in dit geval zomaar eens kunnen gebeuren....

21-02-2023 06:52

Ajax27 +19213

Wie dan? Grillitsch die nog vrijwel geen minuut heeft gespeeld? Fitz-Jim die omver wordt geblazen door de fysiek sterke gasten van Berlin? Klaassen zou dan de enige gast zijn die ik kan bedenken. Dan speelt ie hoe hij de meeste wedstrijden als aanvoerder bij Bremen speelde.

21-02-2023 07:25

NoPants +7506

Middenveld met kudus, taylor, en berghuis. We hebben voetbal nodig om door die berlijnse muur heen te komen.

21-02-2023 08:33

Ajax27 +19213

Met zo'n middenveld word je overlopen, dat heb je toch hopelijk wel gezien in de paar wedstrijden dat Alvarez als CV stond tegen een zwaardere tegenstander? Dus dat is geen optie.

Ik zou bijna zeggen... ga 3-4-3 spelen, maja nieuw systeem in 1 week erin trainen zal een lastige worden. Echter, tegen een tegenstander die 5-3-2 speelt moet je eigenlijk die extra man op het middenveld hebben. Wanneer je Wijndal-Bassey-Timber achterin zet met daarvoor Alvarez, Taylor, Berghuis en Kudus... heb je het middenveld mooi bezet met creativiteit en veel voetballend vermogen. Het enige waar ik me dan zorgen om maak is het gat aan de linkerkant wat Wijndal en Taylor samen moeten vullen... die afstemming onderling krijg je er denk ik niet in 1 week in getraind.

Dan ga je kijken naar 4-3-3 in de basis, waarbij aanvallend 1 achterhoede speler standaard doorschuift als extra middenvelder. Afhankelijk van waar de bal is moet je dan afstemming in je team hebben of dat Wijndal, Rensch of Timber doorschuift. En dan denk ik weer... Regeer. Middenvelder van origine, maakte volgens mij een prima indruk als rechtsback. Die zou daar toch perfect passen. Rensch is echt een schim van hoe hij in het begin startte, speelt met 0,0 vertrouwen.

21-02-2023 08:50

Robertini +39548

Welke topwedstrijd werden we dan overlopen met Alvarez op Cv? Volgens mij hebben we qua zware tegenstanders alleen tegen Twente met hem daar gespeeld toch?

21-02-2023 09:16

AINIESTA +45174

Klaassen is fysiek ook echt niet sterk ofzo. Sloom, niet wendbaar en niet explosief.

21-02-2023 10:16

Opperhoofd +12643

Wel eens van balans gehoord ?

21-02-2023 10:32

Ajax27 +19213

Het gaat erom dat Alvarez niet wendbaar genoeg is op CV, leuk tegen de kleintjes, maar te min tegen de grote. Daar past Bassey perfect. En Taylor/Berghuis op het middenveld is leuk tegen de kleintjes, maar te weinig power op het middenveld. En daar past Alvarez dan juist heel erg.

De omzetting van Bassey erbij en Alvarez naar de 6 heeft een paar keer goed uitgepakt voor met name de balans/overwicht op het middenveld. Tevens ziet het er achterin met Bassey een stuk beter uit tegen zwaardere tegenstanders als je puur kijkt naar z'n onderscheppingen. Alleen ja als ie de bal dan heeft onderschept... dan ziet het er daarna vaak gewoon treurig uit.

21-02-2023 14:38

AjaxYahudi +3108

Zonder Alvarez ga je gewoon minimaal 1 tegengoal krijgen uit een corner of vrije trap, en dat ligt niet zo zeer aan Alvarez maar door het gebrek aan lengte in het elftal dus het zou lekker zijn als de vervanger van Timber volgend jaar een beetje lengte heeft en je misschien een rechtsback kan halen die kopsterk is zodat je niet meer met spelers als Alvarez op het middenveld hoeft te spelen en je gewoon voor het voetbal kan kiezen daar.

21-02-2023 06:17

KingOfTheMatch +7065

Lengte zegt niet zoveel. Draait toch echt om skills. Kijk naar Martinez. Was ook niet groot.
We hadden ook Schuurs met heel veel lengte, wat em niet is geworden.

21-02-2023 07:46

MarcHogervorst +35302

Goed, jij wint, maar Yahundi heeft wel gelijk, kopkracht achterin is een probleem voor Ajax. Ook voorin trouwens, alle corners zijn ongevaarlijk.

21-02-2023 08:15

Robertini +39548

Schuurs is nu wel miljoenen waard...

Maar Alvarez is ook kopsterk, net als de kleinere Martinez en Tagliafico. Nu hebben we die kwaliteit maar weinig.

21-02-2023 09:20

nelkboyzz +670

Als je Alvarez grillitsch en bassey in de basis hebt heb je wel wat lengte.

21-02-2023 12:11

MarcHogervorst +35302

Grillitsch kan goed koppen?

21-02-2023 14:12

nelkboyzz +670

Todibo van Nice perfecte vervanger.

21-02-2023 12:10

ricky10 +5912

Mocht Alvarez niet kunnen spelen is dat natuurlijk jammer, maar dan hoop ik dat Grillitsch speelt en dat zou zomaar de oplossing op 6 kunnen zijn.

21-02-2023 05:10

AFCA-Driebergen +22287

Die heeft totaal geen ritme. Lijkt mij onverstandig.

21-02-2023 08:06

debetweter +10106

Kan je prima brengen gedurende wedstrijd lijkt me

21-02-2023 08:30

AFCA-Driebergen +22287

Dat wel, maar niet in de basis.

21-02-2023 08:54

nelkboyzz +670

Had laatste 10 min afgelopen zondag gespeeld.

21-02-2023 12:11

tijssenajax +13980

Ja, lijkt met ook beter een beetje opbouwen met invalbeurten.

21-02-2023 13:08

PetrusKeizer +10739

Ook zonder de schouder van Alvarez zullen we de schouders eronder moeten zetten. Hard werken, want van geraffineerd spel moeten we t momenteel niet hebben.

21-02-2023 04:24

nightgoat +31180

Hans Kraay jr. vertelde eerder ook al vast dat "die Alvarez wel op voetballen zit".

21-02-2023 02:55

Sambavleugels +18734

We zagen tegen Napoli hoe onmisbaar Alvarez wel niet was.

21-02-2023 01:58

NeeI +107909

Zonder Alvarez had het 1-16 geworden hoor.

21-02-2023 03:49

DeWijsneus +25739

Hij scoorde die ene voor ons?

21-02-2023 05:41

SAE +4167

Blessing in disguise.

21-02-2023 00:39

Ozymandias +159568

Zonder Álvarez hoop ik dat Heitinga met Rulli; Regeer, Timber, Bassey, Wijndal; Berghuis, Grillitsch, Taylor; Kudus, Tadić en Bergwijn in de basis begint. Zou een mooie kans voor Grillitsch zijn om te laten zien dat hij iets extra's aan het middenveld van Ajax toe kan voegen.

21-02-2023 00:13

AFCACruijff14 +162175

Gaat natuurlijk nooit gebeuren na maanden zonder minuten. Dan krijg je gewoon Taylor, Kudus en Klaassen en voorin Berghuis op rechts.

21-02-2023 00:34

thelordjoshua +10641

Je snapt zelf toch ook wel dat ie niet ineens Regeer en Grillitsch basis zet. Mooi om te fantaseren, maar tis niet heel erg realistisch.

21-02-2023 00:36

nelkboyzz +670

Hoe was grillitsch de laatste 10 min afgelopen zondag of had die niet veel te doen?

21-02-2023 12:18

HendrikAjax +16862

Alvarez geeft altijd alles voor Ajax. Ik gun hem dan ook het beste en zeker geen blessure. Maar het zou me niet slecht uitkomen wanneer hij tegen Union niet kan spelen. Ik denk oprecht dat we meer kans maken zonder Alvarez in de basis.

20-02-2023 23:46

wendoo9 +8125

Wil je met 4-0 de boot in gaan of zo.

20-02-2023 23:50

HendrikAjax +16862

Nee ik wil winnen en dan zal lastiger worden met Alvarez in de basis

20-02-2023 23:56

wendoo9 +8125

Vooral met een gemiddelde lengte van 170 plus Achterin.

20-02-2023 23:59

HendrikAjax +16862

Nee ik hoef inderdaad geen lengte van 170 min achterin nee. Dat lijkt me wel erg klein. Dan liever 170 plus ja. Verder hoort lengte natuurlijk niet het doorslaggevende criterium bij Ajax op het middenveld te zijn. En al zou je hem cv zetten dan is het kiezen tussen hem en Bassey dus dat maakt ook niet uit voor je gemiddelde lengte.

21-02-2023 00:21

SAE +4167

Wil je met 6-2 de boot in gaan of zo? Alvarez speelde tegen Napoli gewoon mee en alsnog 6 goals tegen in eigen huis. Goed slot op de deur zeg.

21-02-2023 00:36

Stamhoofd +11548

Ik denk het niet

20-02-2023 23:54

AFCACruijff14 +162175

Hahaha zonder Alvarez meer kans. Die gozer is compleet onmisbaar maar dat zie je pas als je ook let op wat hij zonder bal doet.

21-02-2023 00:35

debetweter +10106

WYSIATI sommige mensen kijken nou eenmaal alleen naar de comments en vinden het prettig om te verwijten. Want dan maak het opeens sense.

Ze lezen, Alvarez kan niet voetballen. Verder komen ze niet. Misschien zien ze lezen ze (en merken ze op) dat hij grinta heeft. Er gebeurd dan zoveel in de hoofdjes dat ze niet in staat lijken te zijn, om te zien wat hij wel bij kan dragen.

21-02-2023 08:35

Robertini +39548

Zoals domme kaarten, zwakke ingrepen en assists op tegengoals? Het enige wat hij echt goed kan is koppen.

21-02-2023 09:24

HendrikAjax +16862

Wat hij zonder bal doet compenseert niet voor wat hij met de bal doet

21-02-2023 18:58

HendrikAjax +16862

@debetweter, Hahaha je doet je naam eer aan

21-02-2023 18:59

Robertini +39548

Eens, tegen zo'n counterploeg moet je juist een voetballer hebben op die positie.

21-02-2023 09:23

wendoo9 +8125

Alvarez : La esperanza en días de miedo !!!! Vamos

20-02-2023 23:43

ST +23084

Nu zullen we eindelijk merken hoe belangrijk hij in dit soort wedstrijden is. Het enige voordeel is dat je iets meer voetbal krijgt op het middenveld. Krijgt hier wel bizar weinig respect vind ik.

20-02-2023 23:42

HendrikAjax +16862

Dat enige voordeel is wel een heel groot voordeel.

20-02-2023 23:47

Ajaxmentalitaaa +1643

Verkijk je niet op het feit dat die van wat internethelden die de arena nog nooit van binnen hebben gezien kritiek krijgt, maar van de arena niks anders dan respect kijk maar eens na zijn wissel afgelopen wedstrijd..

21-02-2023 00:58

debetweter +10106

Alvarez is een goede verdediger en kan gelukkig iets beter voetballen dan Bassey.

Laten we nou net wat extra voetbal nodig hebben donderdag. Vorige keer hadden we 0 schoten op doel, die heb je toch echt nodig om te winnen.

Ik heb de voorkeur voor Alvarez achterin en FJ op 6 of 8 op het middenveld. Voor de rest speel je dan met klaassen, Taylor of Berghuis.

Tweedehelft Chico op rechtsbuiten en Kudus naar 10. Kijken naar de wedstrijd wie je eraf haalt, maar ik denk Klaassen als hij speelt. Maar je kan ook Berghuis of Taylor gelijk brengen voor FJ.

21-02-2023 08:38

IRBaboon +6852

We hebben hem nodig voor de grinta!!!

20-02-2023 23:33

MelleAfca +14328

Ik kan dat woord niet meer horen

20-02-2023 23:57

afcsja +2496

Zolang je het niet hardop leest is er niets aan de hand 😂

21-02-2023 00:21

FrancescosRavioli +15355

Hij bedoelde Brinta.

21-02-2023 01:29

Robertini +39548

Het is echt zo'n dooddoener, kan iemand niet voetballen, dan zeg je maar dat hij grinta heeft...

21-02-2023 09:27

Spelvreugde +4634

Onzin. Vertraagt en verliest de bal meer dan dat hij onderschept, met al z’n grinta.

21-02-2023 01:34

wijzijndebeste123 +164769

Zonder Edson geen enkele speler met kopkracht tegen n team dat juist ijzersterk in de lucht is.

20-02-2023 23:21

Rondo64 +3392

Bassey staat er dan ipv hem in waarschijnlijk. Verder kun je denk ik nog best prima rekenen op klaassen en timber, maar het is wel karig ja

20-02-2023 23:23

TeringHenkie +28561

Bassey speelt echt wel. Alvarez is te traag in de sprint tegen die snelle jongens.

20-02-2023 23:26

Robertini +39548

Klaassen is defensief koppend minder dan offensief. Bassey moet zich daarin nog bewijzen, ondanks z'n fysiek kan ik me niet heel veel gewonnen kopduels herinneren.

We hebben een tekort aan kopkracht, maar ik denk niet dat dat even belangrijk is als voetballend vermogen.

21-02-2023 09:29

Tommyshelby +129562

Geef hem 3 maanden rust.

20-02-2023 23:06

mvdk +44153 moderator

Zonder Alvarez zijn we nog meer een gatenkaas dan we al zijn. Ik denk dat dat pas opvalt als hij een paar keer niet meespeelt. Voor het voetballende deel zal het wellicht wel schelen.

20-02-2023 23:10

Tommyshelby +129562

Met Alvarez krijg je ook zat counters tegen. En een hoop domme overtredingen.
Het zal even aanpassen zijn, een '6' die je in de dekking aan kunt spelen.

20-02-2023 23:12

mvdk +44153 moderator

Moet je nagaan hoeveel je er tegen krijgt zonder hem. Bassey en Timber zijn de enige die iemand echt kunnen blokken. De rest rent wel, maar doet verder niks.

20-02-2023 23:30

HendrikAjax +16862

Wanneer hij niet speelt krijg je een stuk minder counters tegen omdat er minder vaak onnodig balverlies zal worden geleden in onze opbouw

20-02-2023 23:42

afcas +3795

Kan eraan liggen dat ik echt schijtziek wordt van het feit dat er zo een grote non voetballer als alvarez rondloopt bij ajax dat ik er extra op ben gaan letten, maar ik zie die man ook in verdedigend opzicht veel te vaak bij zijn man weglopen, niet meelopen, speler niet overgeven of domme overtredingen maken dat ik me serieus afvraag of we echt niet beter af zijn zonder hem. Laten we ook niet doen alsof het geen gatenkaas was onder schreuder waar hij ook altijd speelde.

20-02-2023 23:43

Robertini +39548

Nee joh, meeste tegengoals is hij bij betrokken, vaak heel direct. Hij is verdedigend juist echt heel zwak. Hij speelt nu wel weer iets beter, maar is niet bepaald betrouwbaar.

Enige kwaliteit die we zullen missen, is het koppen.

21-02-2023 09:09

tmvde +2891

Alvarez was volgens mij de speler met het meeste balverlies in de eerste wedstrijd, speelde heel erg slecht. Meer voetbal op het middenveld zou zo maar eens voor een betere balans kunnen zorgen.

21-02-2023 10:44

tijssenajax +13980

Doe maar 6 maanden om op zeker te gaan. Je kan niet voorzichtig genoeg zijn met schouderblessures.

20-02-2023 23:37

Tommyshelby +129562

Absoluut. Ik zou hem ook in Engeland laten revalideren.

20-02-2023 23:38

AFCACruijff14 +162175

Mijn hemel wat een treurige en onwetende reactie.

21-02-2023 00:37

redfella +1327

Kom op strijder

20-02-2023 23:03

FlyingDutchMan +17316

Gelukkig is er geen "schouder aan de schouder", een pak van mijn hart!

20-02-2023 23:02

Keizer +30218

Ja je zult maar s'ochtends opstaan en er zit er ineens nog 1. Dan schrik je je toch ook de tering!

20-02-2023 23:05

tijssenajax +13980

Nou, dat valt weer mee. Dan heeft ie waarschijnlijk ook geen blessure aan zijn blessure.

20-02-2023 23:06
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.