Ajax O19 wint zonder overtuiging van F'noord

door Jesse ter Haar 73

Ajax O19 wint zonder overtuiging van F'noord

door Jesse ter Haar 73

Laatst geüpdatet

Ajax Onder 19 heeft vrijdagavond op de eigen Toekomst een nipte overwinning weten te boeken op aartsrivaal Feyenoord. Zonder te overtuigen met flitsend spel, werden er toch drie goals gemaakt en zo eindigde de wedstrijd in een 3-2 overwinning voor de talenten uit Amsterdam.

Het begin van de wedstrijd was, zonder te overtuigen, voor Ajax. Binnen het kwartier waren het de Amsterdammers dan ook die op voorsprong kwamen. Danilo Pereira kopte uit een hoekschop knap binnen bij de verre hoek. Heel lang kon de ploeg van John Heitinga echter niet genieten van de voorsprong, want drie minuten later was het alweer gelijk na geklungel achterin bij Ajax.

Wat volgde was een Ajax waarbij geen lijn was te ontdekken in het spel. Na 28 minuten betaalde het daar de tol voor, door de tweede tegentreffer te incasseren. Ook nu schutterde de Amsterdamse defensie en zo stond het 1-2 in het voordeel van de Rotterdammers. Ook hierna pakte Ajax het goede spel nog niet op en kon het zelfs nog 1-3 worden voor rust. Dat werd het niet en zo lag de wedstrijd nog volledig open tijdens de thee.

Na rust kwam Saku Ylätupa het veld in voor Mitchel Bakker en dat zorgde voor de nodige aanvallende impulsen. Na ruim een uur voetballen dribbelde hij langs een aantal Feyenoord-spelers en leverde hij de bal af bij Noa Lang. Laatstgenoemde kwam naar binnen en wist koel af te ronden. Even later was het eveneens de Fin die de assist wist te leveren. Met een mooie lob bereikte hij Jurgen Ekkelenkamp, die simpel binnen kon knikken.

In het restant van de tweede helft, waarin vrij veel overtredingen gemaakt werden, ging het nog behoorlijk beide kanten op, maar op de momenten dat Feyenoord gevaarlijk werd, bleek Issam El Maach een betrouwbare sluitpost. Ook Ajax wist hierna het doel niet meer te vinden en zo eindigde de wedstrijd in een 3-2 overwinning op de aartsrivalen.


Opstelling Ajax O19
: El Maach; Dest, Van Gelderen, Kemper (J. Timber 74'), Bakker (Ylätupa 46'); Ter Heide, Gravenberch, Ekkelenkamp; Lang, Pereira (Schön 90'), Nunnely (Brobbey 79').
Wissels Ajax O19: Plomper, Q. Timber, J. Timber, Schön, Ylätupa, Brobbey, Jensen.

Opstelling Feyenoord O19: Van Leeuwen; Reith, Lewis, Geertruida, Smeulers, El Bouchataoui, Toure, Wehrmann, Zwarts, Kökcü, Burger.
Wissels Feyenoord O19: Huygen, Van Mullem, Van der Kust, Beukers, Van Wetten, Butter, Vicario.

Doelpunten:
1-0 Danilo Pereira (12')
1-1 Wouter Burger (15')
1-2 Lutsharel Geertruida (28')
2-2 Noa Lang (62')
3-2 Jurgen Ekkelenkamp (66')

Bijzonderheden:
- Het duel zou eigenlijk zaterdag 17 februari gespeeld worden, maar omdat Feyenoord volgende week midweeks in de Youth League speelt, is het duel vervroegd naar vrijdagmiddag 16 februari.
- Ajax O19 kan in het duel met Feyenoord O19 beschikken over talenten Noa Lang en Mitchel Bakker.
- Last van de laagstaande zon? Koop een WZAWZDB-zonnebril!

Zeven keer je inzet voor weer een openingsgoal van Kluivert

Lees meer over:
Plaats reactie

erwtenpeller +2036

J0nk.Jonk. Jonk. Jonk zo snel mogelijk terug.komaan fans laten we er eens iets aan doen.draai jullie fout eindelijk eens terug of vinden jullie je daar te groot voor.een betere kan je in heel Nederland nergens vinden

17-02-2018 15:35

ajax1forever +404

Als je maar van ze wint

17-02-2018 14:11

Cleo9 +0

Ongelofelijk dat zo'n wedstrijd op zo'n dag/tijdstip wordt gespeeld. Zo te horen hebben we weinig gemist aan deze wedstrijd, maar desalniettemin is de doorsnee fan met een baan weer de dupe van dit soort geintjes.

17-02-2018 01:13

AJAXied4ff +0

Off: Gadverdamme wat hebben we weer een kuttrainer in huis gehaald voor de komende jaren. Je bent toch niet goed bij je hoofd als je beweert dat Ajax tegen Twente het eerste uur prima speelde en het eerste kwartier uitstekend. (Hoorde dit net voor het eerst bij VI namelijk..) Heb zelden zo een onthutsend, ongeïnspireerd Ajax gezien als toen. Dan heb je er als trainer echt heel weinig kijk op of leg je de lat wel heel laag en ben je snel tevreden. Vrees dat dit de standaard van Ajax gaat worden onder ten hag, en we spelen alweer niet om de prijzen..

16-02-2018 21:48

MosesD +14687

Het eerste kwartier was ook gewoon goed. Erna zakten we heel heel ver terug. En dan een vleugelspeler wisselen voor een back, waardoor er op meerdere posities geschoven moest worden. Was dat niet het verwijt dat Keizer kreeg? Ik vond dat er onder Keizer een stijgende lijn zichtbaar was. Een dramatisch seizoenstart ja, maar dat was echt niet alleen Keizer aan te rekenen natuurlijk. Keizer was nog niet weg en meteen wordt er een zeer goede linksback gehaald voor vriend ten Hag. Tja.......

16-02-2018 21:57

PetrosQ +1

De eerste helft was gewoon prima. Het liefst heb je zero kansen tegen, maar dat is lastig als je zo hoog speelt. Uiteindelijk waren de kansen niet extreem gevaarlijk en daarnaast hoort een goede keeper ook gewoon bij een topploeg.

16-02-2018 22:00

Babangida83 +23933

Dat heb je dan waarschijnlijk van horen zeggen. Want ik begon te kijken vanaf het tweede kwartier en toen was het al barslecht.

17-02-2018 23:24

DKUnited +0

in welk elftal voetbalt die Jensen tegenwoordig?

16-02-2018 20:04

Persian07 +47

Wowwww wat was dit technisch gezien een zwakke wedstrijd zeg. Zie werkelijk waar geen enkele potentie...

16-02-2018 18:28

Mitta023 +0

Klopt en als Schön en Ylatupa spelen dan spelen ze als rechts of linksbuiten terwijl het toch echt middenvelders zijn. Precies wat ze ook met Lang doen om maar zonder risico te spelen, waardoor deze middenvelders zich niet meer goed ontwikkelen. Ongeloofelijk jammer dit zeker na wat er met plan cruijff was ingezet...

16-02-2018 18:36

Ozymandias +159568

Ylatupa is helemaal geen middenvelder. Hij is ook geen echte buitenspeler maar meer een schaduwspits (zo speelde hij in Finland ook zijn meeste wedstrijden).

16-02-2018 19:14

altijdwelwat +7

Hahaha Dest Jensen en Bakker zeker , en Lang misschien .....man man man . Lang is misschien niet de ideale schoonzoon , maar wel met afstand de beste speler in deze groep.

16-02-2018 18:45

Ozymandias +159568

Inderdaad, ik begrijp goed waarom ze Lang als buitenspeler gebruiken. Ik vind hem namelijk als half een behoorlijke bak aan spelinzicht en een steekpass te kort komen.

16-02-2018 19:15

altijdwelwat +7

Het spel werd juist beter toen Lang op het middenveld ging spelen , Gravenberch kon opeens een bal kwijt. Maar blijf vooral denken dat Jensen een topper is.

16-02-2018 19:30

Ozymandias +159568

@altijdwelwat
Dat het spel beter werd toen Lang op het middenveld ging spelen betekent nog niet dat Lang beter geschikt is als middenvelder dan als buitenspeler. Het betekent alleen dat Lang meer voetballend vermogen aan het middenveld toevoegde dan de spelers die daar in de eerste helft stonden.

Ik denk niet dat Jensen een topper is, ik denk niet eens dat Jensen een topper zal worden (al denk ik ook niet dat Jensen geen topper zal worden). Ik denk alleen dat Jensen het voetballende vermogen heeft om een topper te worden. Of hij dat ook daadwerkelijk zal worden ligt natuurlijk aan meerdere factoren.

16-02-2018 19:44

Ozymandias +159568

@geDaante
De '6' positie is zeker niet de ideale positie van Gravenberch. Hij komt als half veel beter tot zijn recht. Als '6' is hij vaak een vertragende factor omdat hij vaak de bal te lang bij zich houdt.

16-02-2018 20:01

MosesD +14687

Tja, die ter Heide dat is naar mijn idee een beetje opvulling. Gravenbergh hoort in de as. Lang is een half. Maar ja die Jensen.... Zijn contract onlangs verlengd met 5 jaar. 3.5 mio voor betaald. Ik vind het een mindere versie van Anderen. Pasquali vind ik veel en veel beter. Is volgens mij ook ouder toch? Nou ja, al met al is Heitinga de zwakste van allemaal. Onbegrijpelijk dat die trainer is. Is van de categorie Roy en Winter.

16-02-2018 22:04

altijdwelwat +7

Die hele hype rondom Jensen waar is die op gebasseerd ? Mocht het verleden week weer laten zien tegen PSV , en mocht na 1 helft weer lekker komen zitten. Zodra het tempo omhoog gaat haakt hij als eerste af, en dus zit je op de bank. De tijd dat je als nummer 10 alleen maar mooi je dingetje kan doen in balbezit ligt ver achter ons, dat is gewoon de realiteit.

16-02-2018 19:28

Ozymandias +159568

Daarom moet je Jensen ook zo veel mogelijk laten spelen zodat hij leert wat er van hem wordt gevraagd als hij zelf niet in balbezit is. Ajax moet proberen de talenten met het meeste voetballende vermogen het tactische en atletische vermogen (wat nodig is om bij Ajax te slagen) te geven en niet andersom proberen om spelers met het meeste tactische of atletische vermogen het nodige voetballende vermogen te geven.

Dat laatste is namelijk veel moeilijker (of zelfs onmogelijk). Een Dani de Wit zal nooit het voetballende vermogen van Jensen krijgen maar Jensen kan wel leren net als Dani de Wit de ruimte tussen de spits en het doel van de tegenstander goed te bespelen.

16-02-2018 19:46

altijdwelwat +7

Jensen speelde van de week en was met afstand de slechtste man op het veld , onzichtbaar en werd kort na rust uit zijn lijden verlost. Misschien kunnen we afspreken dat hij ipv een zwart hoofdbandje een witte omdoet , zodat tegenstanders weten dat ze hem niet aan mogen vallen.

16-02-2018 20:01

Babangida83 +23933

@Ozymandias:
Precies de essentie, vind ik. Als ze dit opschrijven als basis voor 9/10 door Ajax gescoute of doorgeselecteerde spelers, dan zou dat al heel wat meer talent opleveren. Fysiek komt overigens vaak met de jaren. Dus ook die iele mannetjes kunnen dat vanaf hun 18de nog vrij makkelijk goed maken.

17-02-2018 23:33

vanreenen +10288

6 Minuten bij getrokken. Zoals veel scheidsrechters wilden zij dat 010 gelijk maakte. Ik heb dit nog nooit gehoord in het voetbal om zoveel minuten extra tijd te geven!

16-02-2018 18:27

Ozymandias +159568

Ach wees eerlijk, Ajax had in deze wedstrijd de arbitrage zeker niet tegen zich.

16-02-2018 18:28

Liniaal +0

Die El Maach mag van mij Alblas per direct vervangen in Jong.

16-02-2018 18:27

vanreenen +10288

Geweldige keeper El Maach. En zeker Jong Ajax waardig.

16-02-2018 18:28

Mitta023 +0

Vond hem voetballend vandaag nog wel wat tegen vallen speelde best vaak de lange bal maar is zeker beter dan Alblas. Verwacht ook dat Kotarski de plek van Alblas deze zomer direct in neemt.

16-02-2018 18:42

Suarez16_ +9230

Wat een ettertje is die Lang ook hahahaha.

16-02-2018 18:26

trooop +3885

Technisch niveau en positiespel: dramatisch. Dra-matisch. 'De beste opleiding ter wereld', right.

16-02-2018 18:23

Ozymandias +159568

Het positiespel is vandaag juist goed, het probleem is dat Heitinga voor de verkeerde spelers kiest waardoor er niet genoeg voetballend vermogen is om het goede positiespel om te zetten in goed combinatievoetbal.

16-02-2018 18:24

Ozymandias +159568

Positiespel is toch waar de spelers staan en lopen (ten opzichte van elkaar en de tegenstanders)? Het positiespel was prima, het combinatievoetbal niet maar dat kwam niet door het positiespel maar door een gebrek aan voetballend vermogen (functionele techniek, steekpass, etc.) in het elftal.

Het is onzin dat de spelers niet tussen de linies liepen en driehoekjes maakte. Het probleem is dat er te weinig voetballend vermogen in de ploeg was om dat te benutten. Spelers die tussen de linies liepen konden niet worden aangespeeld omdat er niemand stond met een goede pass. De halven maakte zich deze wedstrijd steeds goed aanspeelbaar maar konden weinig met de bal als ze die kregen. Er was ook zeker wel beweging (zeker op de flanken) maar niemand die een steekpass heeft om de bewegende spelers diep te sturen. Dat er te veel lange ballen waren klopt ook niet echt. Pas in de laatste 20 minuten ging Ajax te vaak met de lang bal spelen maar dat gebeurd meestal (ook toen Jonk elftaltrainer was) omdat de talenten dan moe worden en voor een makkelijke optie gaan.

16-02-2018 18:33

Veliborvasovic +114

Weet niet wat jij heb gezien. Maar dit was slecht. On Ajax. Dit matige Feyenoord moet je oprollen. Positie spel was heel slecht. Verdediging middenveld aanval drama. Tel daarbij nog een onrustige keeper bij op. Het werd wat beter toen onze Finse vriend erin kwam. Die bracht wat voetbal erin. Al met al weinig tot geen spelers gezien die we gaan zien schitteren in de Johan Cruijff Arena

16-02-2018 18:33

Ozymandias +159568

Het positiespel was helemaal niet slecht, het combinatievoetbal was slecht maar dat kwam niet door het positiespel maar door een gebrek aan voetballend vermogen.

16-02-2018 18:36

trooop +3885

Wordt een semantische discussie zo. Jouw lezing valt te verdedigen, maar dat is niet wat er althans in de volksmond al decennialang onder positiespel wordt verstaan.

16-02-2018 21:04

Mikey Stormram +1930

Laffe tijdrek wissel ook nog.... man man man

Ajax onwaardig dit

16-02-2018 18:22

Ozymandias +159568

Wat een onzin, winnen is erg belangrijk vandaag en zo'n tijdrek wissel is dus verstandig.

16-02-2018 18:23

didierajax020 +2

El Maach prima keepertje hoor!

16-02-2018 18:08

3*stars*3 +23500

Die Gravenberch doet mij echt denken aan Pogba van Juve.
Hoop niet dat hij bij Mino zit of gaat...

16-02-2018 18:06

Ozymandias +159568

Dan moet ik je nu jammer genoeg teleurstellen, Raiola is volgens mij niet zijn directe zaakwaarnemer maar wel een adviserend zaakwaarnemer (een rol die Raiola bij veel jeugdspelers heeft).

16-02-2018 18:08

3*stars*3 +23500

Serieus!!!? -_-

16-02-2018 18:09

Mitta023 +0

Ja zit volgens mij zelfs direct bij Mino maar word hij op dit moment begeleid door Jose Fortes Rodriguez die Mino helpt in Nederland. Wel verstandige ouders en al een mondeling akkoord dus verwacht wel dat hij blijft!

16-02-2018 18:38

Suarez16_ +9230

En als hij op zijn 18de net zo ver is als Justin dan krijgen we weer zo'n soap vrees ik.

16-02-2018 18:42

3*stars*3 +23500

Zou mooi zijn en dat Fortes Rodriguez handlanger van Mino is, wist ik niet.
Zag hem laatst wel in filmpje van v Gelderen.

Sinds gedoe met Redan moeten we maar afwachten met mondeling akkoord...

16-02-2018 21:30

AJAIXIXIXI +1

Die scheids is toch ook een pannenkoek eerste klas.

16-02-2018 18:06

Ozymandias +159568

Ik vind de speelstijl van Ajax eigenlijk best in orde (er wordt vandaag door het centrum opgebouwd, de halven maken zich goed aanspeelbaar en voorin wordt het veld goed breed gehouden) maar het probleem is dat Heitinga de verkeerde spelers kiest om deze speelstijl uit te voeren.

16-02-2018 18:03

Fredschuit1 +1536

Die scheids heeft Loetje ook ontdekt..

16-02-2018 18:00

AltijdGelijk +1

Lang op het middenveld gaat een stuk beter. Verdeeld het spel snel. Het hele team staat gelijk beter met Lang als aanvallende middenvelder, die risico in zijn spel kan leggen omdat Gravenberch daarachter staat.

Ylatupa kan ook wel aardig voetballen hoor, zelfde soort speler als Cerny.

16-02-2018 17:58

willieovertoom +570

Niet te vergelijken. Ylatupa is tamelijk traag, maar passeert uit stand en heeft van die fluwelen schepballetjes. Ronald De Boer-achtig. Cerny is vooral van de drive en van de diepte.

16-02-2018 18:27

Mitta023 +0

Wat vind je zijn beste positie? Ik denk dat hij als half beter tot zijn recht zou komen. Komt voor een buitenspeler toch wat snelheid te kort en heeft absoluut geen diepte in zijn spel. Denk dat als half hij beter gebruik kan maken van het passeren uit stand en zijn goede overzicht en pass.

16-02-2018 18:43

NouriVandeBeek +7

Ylatupa drukt zijn stempel

16-02-2018 17:57

Michelinho +9

Prachtig, twee mooie acties van Ylatupa. Wat een verschil als er zo een bij staat.

16-02-2018 17:56

3*stars*3 +23500

Ik kijk vanaf begin 2e helft maar die Ylatupa heeft toch zijn aandeel bij 2 goals.
Waarom speelt hij niet vaker, blessure?

16-02-2018 17:56

rickyboy1444 +598

Hij begon goed aan het seizoen maar was de laatste tijd wat minder bezig. Misschien dat hij daarom op de bank is gekomen.

16-02-2018 17:57

3*stars*3 +23500

Ah ok, thanks.
Was eigenlijk vergeten dat o-19 vandaag speelde,.
Ik kwam thuis en zag het bij aanbevolen op Youtube.

Mooi voor Ekkelenkamp dat hij scoort maar ik zie liever jongens als Jensen en Ylatupa, die wat extra's toevoegen.

16-02-2018 18:00

Panama +0

Goeie speler die ekkelenkamp, goeie keuze sjonnie! :’)

16-02-2018 17:55

AJAIXIXIXI +1

Hij kan scoren maar voetballen kan hij niet hoor.

16-02-2018 17:57

Ajax0317 +0

Ekkelenkamp!

16-02-2018 17:55

didierajax020 +2

LEKKKKKER MAN!

16-02-2018 17:55

Rsv +1

Wat is de situatie omtrent Pasquali, iemand die mij dit kan vertellen?

16-02-2018 17:52

rickyboy1444 +598

Hij is doorgeschoven naar Jong Ajax voor zover ik weet, dus misschien achten ze het niet nodig om hem terug te halen voor dit soort wedstrijden.

16-02-2018 17:54

Ozymandias +159568

Hij is naar Jong Ajax doorgeschoven maar heeft daar vooralsnog geen vaste basisplaats.

16-02-2018 17:54

rodnet +10329

Uit het niets gelijk. Het is wel erg matig.

16-02-2018 17:51

Panama +0

Goed gekeept

16-02-2018 17:51

Lagasj +2905

Weer een verloren jaar in de ontwikkeling van O 19.
Is men dan blind of zo?
Die Heitinga is volkomen ongeschikt. Wat een plaag is dat!
Zitten best aardige spelers tussen, maar totaal geen verband of spelopvatting (Visie).
Tel daar die nr 4 bij op en je hebt geen tegenstander meer nodig.

16-02-2018 17:46

Ozymandias +159568

Of het een verloren jaar is kunnen we nog niet zeggen. Dat ligt namelijk aan de individuele ontwikkeling en niet aan het spel. Jongens als Ter Heide, Nunnely, Pereira, Kemper, Ekkelenkamp, Bakker en Dest hebben zich individueel redelijk/goed ontwikkeld in de eerste seizoenshelft.

16-02-2018 17:48

Suarez16_ +9230

En die youtube chat is de toekomst van Nederland? Lekker anoniem onder een naam zoals "wc borstel" mekaar uitschelden met kanker dit en dat of mekaar uitschelden voor Jood of grapjes maken over Nouri. Als je dit op je 10de al zegt nou dan kom je ook niet verder dan een uitkering zonder een diploma.

16-02-2018 17:42

amthree +407

Daarom kijk ik niet naar die chat dat zijn van de ''internet'' hooligans stoer doen achter hun veilige pc.

16-02-2018 17:48

Keffie L +2

Ylatüpa voor Bakker?

16-02-2018 17:41

Rsv +1

Heitinga maakt er wel een potje van daar zeg.

16-02-2018 17:38

Ajaxfan16 +27438

hoe kan dit? paar maanden geleden wonnen we hier nog 5-0 van en toen stonden bij feyenoord ook nog spelers in die nu bij de selectie van het eerste zitten

16-02-2018 17:29

Sunstridr +24

Wij missen 3 van de Spelers die wij toen hadden (Botman, Pasquali en Bakboord) en Ekkelenkamp heeft heel wat moeite met doelpunten scoren op het moment.
Er is ook de vreemde keuzen van Heitinga (zoals een uit vorm Ekkelenkamp boven Jensen)

17-02-2018 00:03

Fredschuit1 +1536

Waarom is Heitinga niet onderaan de ladder begonnen? Lijkt nergens op dit. Perreira is de enige die flair en branie heeft. Lang in mindere mate. Matige spelers in deze lichting..

16-02-2018 17:27

AltijdGelijk +1

Je ziet Ryan Gravenberch over het hoofd.

Een zeer groot talent!

16-02-2018 17:32

Fredschuit1 +1536

Wel een draaikont en vertraagd het spel regematig.. Is nog van een generatie jonger en dat zie je ook her en der nog wel terug. Net zoals vandaag..

16-02-2018 17:34

Veliborvasovic +114

Valt niet mee. Ajax moet dit Feyenoord kunnen overvleugelen maar Lang en Nunnely zeer matig. Vanaf het middenveld komt niets. Achterin zeer slecht.

16-02-2018 17:24

Ozymandias +159568

Nunnely en Lang krijgen niet de mogelijkheid om goed te spelen omdat de middenvelders ze (bijna) nooit één op één met een directe tegenstander zetten. Buitenspelers zullen (bijna) nooit goed presteren als de middenvelders het niet goed doen.

16-02-2018 17:26

eriksen23 +315

Schrijnend dat het middenveld van Feyenoord voetballend eigenlijk meer kwaliteit heeft dan Ajax. Althans de drie die er nu staan. Met Lang ipv Ekkelenkamp en van Gelderen een linie naar voren ipv ter Heide zou het al veel beter staan. Daarnaast willen ze ook verder naar voren drukken. Ik vind het echt een ramp om te zien dat eigenlijk alleen Gravenberch centraal de oplossing zoekt en de bal richting Danilo wil spelen. Ekkelenkamp beweegt nooit tussen de linies en als ie m al krijgt is het rechtstreeks richting Nunnely want een idee of talent om een idee uit te voeren is bij hem ver te zoeken.

Misschien niet de beste generatie die we gehad hebben maar ben er wel duizend procent zeker van dat hier veeeeel meer uit te halen is dan Heitinga doet. Met name tegen PSG en de eerste helft van vandaag blijkt dat weer eens.

16-02-2018 17:24

marrene +154

Triest niveau. Creativiteit is niet te zien. Geen enkele speler met een actie. De enigen die van dit elftal ooit het eerste kunnen halen zijn Bakker en Gravenberg. De rest pure opvulling. Kemper zo nu een parodie op een voetballer. Lang wil zich te zeer bewijzen maar speelt mede daardoor waardeloos.
Ook Heitinga begrijpt er helemaal niks van. Op de vleugels moet meer creativiteit. Jongens die iemand kunnen uitspelen. En waarom speelt Jensen niet?

16-02-2018 17:23

Panama +0

almere city kan zich opmaken voor een goede lichting ajax spelers die hun kant opkomt haha

16-02-2018 17:21

AltijdGelijk +1

De beste man op het veld is de nummer 6 van Feyenoord!

Dit is de eerste keer dat ik naar de 019 kijk dit seizoen

Danilo de beste man aan onze kant, goede spits met veel talent.

Ryan Gravenberch is ook een heel erg groot talent.

Misschien nog Bakker erbij rekenen.

Dat zijn de eerste 3 die in aanmerking komen voor het eerste elftal!

Feyenoord heeft een paar goede spelers: Keeper, Geertruida maar vooral die nummer 6

16-02-2018 17:20

ElPistolero9 +628

Mee eens. Danilo en Gravenberch beste aan onze kant. Lang valt erg tegen vind ik. zou meer z'n stempel moeten drukken. Hele verdediging erg matig

16-02-2018 17:24

Intec +0

Lijkt nergens op.

16-02-2018 17:17

fcpe +0

heitinga kan er niks van , niet analyseren en niet coachen
zoeken ze geen schoonmakers binnen ajax?

16-02-2018 17:15

Ajax_33 +0

Ik snap het echt niet, waarom zou je iemand als Jensen op de bank houden?

16-02-2018 17:14

Ozymandias +159568

De enige goede redenen die ik zou kunnen bedenken om iemand als Jensen op de bank te houden zijn 1) hij is fysiek of mentaal niet fit of 2) hij werkt niet hard genoeg (tijdens de wedstrijden en trainingen). Alle andere reden zou ik belachelijk vinden.

16-02-2018 17:15

Panama +0

Nou dan heb ik nieuws voor je, hij staat er niet om dat hij “risico meebrengt”

16-02-2018 17:17

Ozymandias +159568

Persoonlijk denk ik dat hij er niet in staat omdat hij te weinig diepgang in zijn spel heeft. KNVB-trainers hechten enorm veel belang aan middenvelders die de ruimte tussen de spits en het doel van de tegenstander goed bespelen en Jensen doet dat niet. Ekkelenkamp heeft veel meer balverlies dan iemand als Jensen dus het is niet zo dat Jensen meer risico met zich meebrengt.

Het absurde is natuurlijk dat Jensen alleen door middel van veel wedstrijden spelen (en het analiseren van die wedstrijden) zal leren dat hij vaker en beter die ruimte moet benutten terwijl iemand als Ekkelenkamp qua voetballend en creatief vermogen altijd een beperkte speler zal blijven.

16-02-2018 17:20

Keffie L +2

Dus ze willen eigenlijk spelen met een diepgaande middenvelder en eentje die veel meters maakt? Lekker handig met een snelle voorhoede..

16-02-2018 17:27

Ozymandias +159568

In het moderne voetbal is het enorm belangrijk dat er veel diepgang vanaf het middenveld is. Ik kan dus begrijpen dat ze met diepgaande spelers willen spelen. Maar het is nog belangrijker dat middenvelders over veel voetballend en creatief vermogen beschikken. Daarbij is het makkelijk om een speler als Jensen te leren hoe hij de ruimte tussen de spits en het doel van de tegenstander moet bespelen dan een speler als Ekkelenkamp qua voetballend en creatief vermogen op het juiste niveau te brengen.

16-02-2018 17:33

Amster +1

De verdediging gaat never never nooit Ajax 1 halen, afscheid van nemen dus.

16-02-2018 17:13

Ozymandias +159568

Kemper speelde voor de winterstop heel goed en Van Gelderen is een tweedejaars B-junior met veel potentieel.

16-02-2018 17:14

Amster +1

Voetballend is Kemper wel aardig ja, verdedigend word ik er niet warm van. Van Gelderen heb ik dan niet zo goed gevolgd dus voordeel van de twijfel dan.

16-02-2018 17:16

Keffie L +2

Fysiek gezien is Van Gelderen niet de sterkste, misschien wat als rechtsback?

16-02-2018 17:18

Ozymandias +159568

Die jongen is pas 16 jaar oud en begint nu pas echt met zijn fysieke ontwikkeling. Daarbij beschikt Van Gelderen over een relatief groot atletisch vermogen.

16-02-2018 17:22

Murph +963

Wat een slappe hap achter

16-02-2018 17:13

Ajaxvooraltijd +2

Haha de lamme en de blinden tegen de lamme en de blinden. Alleen onze keeper is aardig.

16-02-2018 17:12

Michelinho +9

Leuk, zo'n scheids die net van de vrijmibo komt.

16-02-2018 17:11

Ozymandias +159568

Dit middenveld heeft niet het voetballende vermogen om een verdedigend Feyenoord stuk te spelen. Klein lichtpuntje is dat Ekkelenkamp deze helft regelmatig laat inzakken om met de opbouw te helpen. Alleen heeft Ajax nu meer iemand als Jensen nodig die met een hoge handelingssnelheid en goede steekpass iemand als Danilo of Nunnely diep kan sturen.

Ik zou in de rust Van Gelderen en Nunnely naar de kant halen en Jensen en Schon laten invallen zodat ze met El Maach; Dest, Ekkelenkamp, Kemper, Bakker; Gravenberch, Ter Heide, Jensen; Schon, Danilo en Lang als basiselftal kunnen spelen.

16-02-2018 17:04

dondonny +0

Vind noa lang tot nog toe altijd maar gehyped, ben wel fan van Pereira

16-02-2018 17:04

fcpe +0

pfff ben wel jaloers op de jeud van PSV als je dit zo ziet

16-02-2018 17:03

Suarez16_ +9230

Waarom jaloers op psv dan? Die speelde vorige week even slecht tegen Ajax o19.

16-02-2018 17:07

fcpe +0

omdat ze individueel echt veel talent hebben lopen in de jeugdelftallen , mijn oom is daar werkzaam vandaar dat ik het weet.

16-02-2018 17:09

Suarez16_ +9230

Tja als je oom bij Ajax had gewerkt had hij deze spelers misschien opgehemeld.

16-02-2018 17:12

fcpe +0

dat zou kunnen idd

16-02-2018 17:12

Suarez16_ +9230

Volg het niet echt hoor, maar soms zie ik jong psv en dan is het niet "wauw" en in psv 1 doet alleen mauro (gekocht) het goed. Vind een bergwijn, lammers en rosario nog niet veel. gunmondssen vind ik wel goed maar is 21 en krijgt geen 1 serieuze kans. obispo schijnt een mega talent te zijn maar in de JL vind ik hem niet iets speciaals. psv o19 is bezig aan een matig seizoen. Zullen er vast wel 3 doorbreken, maar ik zie daar geen romario's en ronaldo's.

16-02-2018 17:21

fcpe +0

Tja ieder zijn eigen manier van spelen.PSV is een onnederlandse team , spelen meer op zn Duits/Italiaans

16-02-2018 17:26

Redrum +96198

Ja is goed fc psv eindhoven, jullie jeugd is echt een stuk beter. Lekker counteren, dat wordt er al vroeg ingeramd bij pisvoetbal eindhoven. Genieten geblazen hoor!

16-02-2018 17:09

fcpe +0

wat is er mis met counteren als je het goed bezit? of ben je de 1-0 van afgelopen weekend vergeten?

dat was een heerlijke counter van ajax is het niet?

16-02-2018 17:10

Redrum +96198

Er is wat mis mee als je alleen op de counter speelt tegen minderwaardige ploegen. Ajax scoort slechts sporadisch uit counters, psv scoort alleen uit counters of dooie spelmomenten. Dat is een groot verschil in spelopvatting en ik kan weinig respect opbrengen voor de intentie waarmee psv speelt.

16-02-2018 17:14

fcpe +0

PSV scoort alleen uit counters?? daar praat je onzin en dat weet jezelf ook wel
Heb zat uitgespeelde aanvallen gezien van de Eindhovenaren.

Ze beheersen het omschakelvoetbal nu eenmaal goed dan is het logisch dat je daar vaker gebruik van maakt, ook in de gehandicapte eredivisie.

16-02-2018 17:17

Ajax_33 +0

Laten we anders gewoon niet dekken

16-02-2018 16:59

AJAIXIXIXI +1

Doen ze ook

16-02-2018 17:00

Dwergje48 +4

Wat een kleuters zitten er in die chat trouwens.

Niks met de wedstrijd te maken maar god wat een niveau.

16-02-2018 16:54

Keffie L +2

Internet wangsters

16-02-2018 16:59
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.