Ajax moet het nog langer zonder drietal middenvelders doen

door Robin Ridder 112

Bron VI

Ajax moet het nog langer zonder drietal middenvelders doen

door Robin Ridder 112

Bron VI

Laatst geüpdatet

Ajax moet het voorlopig nog zonder de diensten van Branco van den Boomen, Silvano Vos en Sivert Mannsverk stellen, zo laat John van 't Schip weten. De Amsterdammers werken momenteel een trainingskamp af in Cádiz en de genoemde middenvelders zijn nog niet fit genoeg om mee te doen. Sterker nog: ze bleven achter in Amsterdam.

Het drietal werd al eerder terug verwacht, maar zal er bij de seizoenshervatting dus niet bij zijn. Van 't Schip laat tegenover VI weten dat het middenveld niet heel breed bezet is. 'We zijn daar dun bezet ja. Ik begreep van Sivert, dat toen hij binnenkwam, Ajax zoiets had van: Wow, we hebben eindelijk onze nummer zes. Maar ik heb het nog niet gezien, want ik heb hem nog niet eens op het veld gezien. Hij heeft een terugslag gekregen, hetzelfde geldt voor Branco. Vos was ook nog niet klaar om mee te gaan.'

De oefenmeester geeft vervolgens aan dat het daarom verstandiger was dat de middenvelders niet mee naar Spanje reisden. ‘Dan kunnen ze beter in Amsterdam blijven om daar goed te worden behandeld. We hebben hier ook alle handen nodig voor de jongens die trainen. Maar die drie zijn tegen Go Ahead Eagles ook nog niet inzetbaar.’

Seizoenshervatting in Deventer

Ajax hervat het seizoen op zondag 14 januari met een trip naar Deventer. In De Adelaarshorst neemt Ajax het op tegen de nummer zes van de Eredivisie, Go Ahead Eagles. De Amsterdammers staan maar twee punten voor op de mannen uit Deventer. Bij een overwinning doet Ajax dus goede zaken om de vijfde positie te verstevigen.

Lees meer over:
Plaats reactie

Giga +242

Hoelang is die Manssverk nou al geblesseerd?

08-01-2024 14:47

vanreenen +10241

Mannsverk is aangetrokken om geblesseerd te blijven, lijkt het wel. Of hebben de doktoren die hem gekeurd hebben zitten slapen? Ik kan mij tenminste geen wedstrijd herinneren waarin hij heeft meegedaan. Kan ook korte termijnverlies van mijn geheugen zijn.

06-01-2024 12:58

MrMalandro +1757

De medische staf van Ajax is misschien wel het meest zieke deel van de hele organisatie.

06-01-2024 09:50

Dusbaba +15365

Tijdje geleden zelf een paar medische behandelingen gehad. Volgens mij mogen ze die opleiding eens onder de loep nemen. Het heeft er bij mij voor de zoveelste keer aan toe bij gedragen dat de term hoogopgeleid op mij steeds minder indruk maakt. Of misschien is het net zoals bij veel jonge voetballers ook een "generatie dingetje". Best wel raar idee als je weet wat die lui verdienen en, erger nog, het merendeel hun ego op baseren.

06-01-2024 08:28

TontoKarnaggel +42501

Goh, spelers die er langer uit zijn dan gehoopt, je verwacht het niet....

Echt, als ik een euro kreeg voor elke dag dat een speler langer geblesseerd is dan verwacht, had ik vaker op Ibiza gezeten dan maurice steyn...

06-01-2024 08:22

guusvdajax +927

Echt zoveel mensen die zeiden ja ajax fysio zit er weer langs dit klopt niet en uiteindelijk hebben ze gelijk ook. Best beschamend voor Ajax want dit is altijd het geval.... zelfs supporters geloven de eerste berichtgeving niet meer en terecht hebben ze

06-01-2024 00:07

aequalitatem +870

Even stout dromen hoor

Sergio Busquets - huren tot de Amerikaanse competitie weer begint en minimaal twee van de drie middenvelders weer fit zijn
João Moutinho - kleine kans dat hij zijn vaderland gaat verlaten, maar proberen kan altijd
Cristoph Kramer - veel ervaring in de Bundesliga, speelt dit seizoen niet veel meer
Ruben Perez - technische 6, positioneel sterk en heeft ruim 400 officiele wedstrijden gespeeld
Patrik Hrosovsky - technische 6, sterkhouder van Genk maar qua transfersom vrij duur
Diego Demme - veel pech met blessures, dus niet de meest voor de hand liggende. Maar is daardoor wellicht goedkoper én aflopend contract
Jonathan dos Santos - ook vrij technisch, veel ervaring in Europa
Sergi Roberto - speelt normaliter niet vaak, maar wilt hij Barcelona's tweeling redden?

05-01-2024 23:33

Multi +33237

De meeste van deze spelers zijn niet spelers waar je iets mee opbouwt voor de komende jaren, iets wat Ajax wel zou moeten zoeken. De meeste zouden na lopend seizoen zomaar kunnen stoppen.

Heb toch liever dat Ajax iemand haalt die er langer termijn staat. Een paar nieuwe leiders a la Tadic en Blind. Overigens mag ik hopen dat Ajax wel wat hoger inzet dan een Hrosovsky. Het is een prima speler bij Genk, maar genoeg betere opties.

06-01-2024 08:11

aequalitatem +870

Midden in het seizoen ga je geen spelers vinden waarmee je iets kan opbouwen, want die zijn ergens anders al iets aan het opbouwen.. Bovendien, heb je nu heel veel jonge spelers. Je moet dan geen spelers halen voor de (middel)lange termijn. Daar krijg je volgend seizoen alleen maar problemen mee. Branco is nog altijd maar 27, Mannsverk is voor ons FM-spelers een bekend talent en ook in Vos zie ik genoeg potentie. Mocht het dan alsnog niet goed genoeg zijn, kan je in de zomer de nu nog lege portomonnee trekken.

06-01-2024 10:20

Multi +33237

Ik zou toch eens even gaan kijken wie er allemaal een aflopend contract hebben.
Kenny Tete --> 28 jaar - RVV
Daniel Muñoz --> 27 jaar RVV
Jorginho --> 32 jaar - DM
Wilfred Ndidi --> 27 jaar - DM
Yusuf Yazıcı --> 26 jaar - AM
Felipe Anderson --> 30 jaar - RB

Om maar even wat te noemen.

06-01-2024 12:27

PH2BOT +40264

Rechtuit roeien wordt lastig wanneer je nog maar slechts over één riem kunt beschikken.

05-01-2024 22:56

AjaxSoCal +1993

Eric Dier van Tottenham Hotspurs huren tot eind seizoen voor op 6? Speelt weinig dit seizoen en is ook nog eens inzetbaar op meerdere posities.

05-01-2024 22:29

aequalitatem +870

Heel close met Bayern Munchen.

05-01-2024 22:56

AjaxSoCal +1993

Daar zal hij een stuk meer verdienen, maar zal hij daar ook spelen?

06-01-2024 00:05

aequalitatem +870

Op zeker. De Ligt is regelmatig geblesseerd en Min-Jae is komende maand de hort op met de Asia Cup. Dit seizoen hebben ze centraal achterin veel issues gekent.

06-01-2024 10:33

afca1985 +21279

Ajax medici en terugslagen zijn wel een combi he. Niet dit eerste keer dit.

05-01-2024 22:25

PH2BOT +40264

Spelers die boven hun macht moeten presteren raken versneld vermoeid en dus ook sneller èn langer geblesseerd. Wanneer je de kwaliteit niet hebt moet je te veel gaan compenseren ....en dat leidt dan uiteindelijk tot uitval. Eind november zie je daar vaak de eerste slachtoffers van. Bij dit Ajax dus ook.

05-01-2024 23:07

YugoVik +33116

Of gewoon pure pech

06-01-2024 08:01

DEELM +11891

De medische staf is de enige afdeling die al jaren op hetzelfde niveau presteert. Het was slecht en het is nog steeds slecht. Ze waren blijkbaar een voorbeeld voor de rest.

Maar ff serieus. Wat is dat toch met blessure gevallen bij Ajax? Het gebeurt af en toe dat blessures langer duren dan verwacht, maar bij Ajax lijkt het eerder regel dan uitzondering. Weet niet of het medisch team al jaren hetzelfde is, maar je gaat je langzamerhand toch afvragen wat daar beter kan en moet.

05-01-2024 22:16

PH2BOT +40264

Lekker lullen zit ook aan tafel zie ik.

05-01-2024 23:08

4bier +31367

Ik denk dat de medische staf van Ajax eens onder de loep moet worden genomen

05-01-2024 22:11

WijZijnAjaxAmsterdam +11627

Wat duren die blessures toch altijd ontzettend lang bij Ajax. Word tijd dat ze de medische staf eens onder de loep nemen.

05-01-2024 22:07

4bier +31367

Bizar dat er de laatste 3 jaar telkens terugslagen zijn. Bizar.

05-01-2024 22:02

Milan95 +3582

Ajax 🤜 🫷Blessureprognoses
Ajax 🤜🤛 Terugslag bij blessures

05-01-2024 21:53

AFCAHW +497

Betaalbare, goede en ervaren middenvelder waar we direct beter van worden? Kies maar uit:

- Wilfred Ndidi (27, Leicester City)
- Christian Norgaard (29, Brentford)
- Mathijs Villasanti (26, Gremio)
- Atakan Karazor (27, Stuttgart)

05-01-2024 21:44

4bier +31367

Betaalbaar? Dat is allemaal minstens 12 miljoen

05-01-2024 21:53

DEELM +11891

Ja dat is toch betaalbaar in vgl met de bedragen die afgelopen zomer zijn betaald voor bagger?

05-01-2024 22:19

YugoVik +33116

Hwang im beom

06-01-2024 08:01

95 +2167

Las dat ze met Kaplan op 6 aan het experimenteren zijn. Als je niet een goede 6 kan halen moet je kijken of je die misschien toch in je team hebt. Geen gek idee.

05-01-2024 21:31

debetweter +10062

Ik denk dat Rensch en Medic daar ook best kunnen. Medic is een beer van een vent, wel pure wissel. Maar prima tegen parkeer de bus met afstandschoten. Rebsch is technischer en kan daar in principe goed samen Sutalo.

05-01-2024 21:43

DEELM +11891

Rensch? Die jongen heeft zeker talent, maar zo lang hij elke wedstrijd meerdere slaapmomenten heeft gaat hij 'm nooit worden op 6.

Medic is een tank. Totaal ongeschikt voor de 6 positie.

05-01-2024 22:21

AjaxSoCal +1993

Ik denk dat Rensch potentie heeft op 6, maar op het moment hebben we een topper nodig die ons een 3de plaats en ECL volgend seizoen kan opleveren. Wellicht moeten we dus iemand met ervaring huren tot eind van het seizoen.

05-01-2024 22:33

Mike_ +31

Jezus man, Medic…??!! 🤣 Circus Atouba, kennen we die nog? 🤣🤣🤣

06-01-2024 01:08

MarcHogervorst +35302

Misschien wordt dat wel de meevaller van het seizoen, Kaplan. Zo niet op zes, dan in de laatste linie naast Hato.

05-01-2024 21:43

burwatti +14252

Hato en Rensch lijken mij meer kandidatenaat voor positie en dan Kaplan weer lcv.

Ben benieuwd!

05-01-2024 21:46

RFHK +12877

Dit is toch wel een terugkerend probleem bij Ajax.. is onze medische staf wel op orde?

05-01-2024 21:25

Breuk +25132

Als er nu nog niemand voor het middenveld gehaald wordt ….

05-01-2024 21:22

Laudrup10 +17054

Lijkt me een prima middenveld deze drie.

05-01-2024 21:19

ajax4ever001 +18430

Ik weet niet hoor maar die medische staf van Ajax mag ook wel eens onder de loep genomen worden. Is aleen tijdlang gaande dat er spelers per seizoen er lang uit liggen en vaak terugval krijgen.

05-01-2024 21:01

Tommyshelby +128768

Neres 12 maanden eruit, Martinez te vroeg klaargestoomd voor de bekerfinale, nu weer 2 voorbeelden.

Die medische staf van Ajax is al helemaal geen CL niveau volgens mij.

05-01-2024 21:00

Breuk +25132

Het elftal ook niet. Of bedoel je de conference league?

05-01-2024 21:16

Tommyshelby +128768

Ja. Had het beter ECL kunnen noemen.

05-01-2024 21:17

aequalitatem +870

Vergeet Kudus niet, die was ook bijna 12 maanden eruit met een blessure van 6 weken

05-01-2024 22:58

Johan1 +2911

Medische staf bij Ajax is net zo slecht als de resultaten van Ajax 1

05-01-2024 20:58

mido1988 +4294

Lasse Schone dan maar he.

05-01-2024 20:52

Dusbaba +15365

Ha, daar had ik niet eens aan gedacht. Waarom ook niet eigenlijk. Geen CL niveau meer, maar eredivisie heeft hij best nog wel zijn waarde.

06-01-2024 08:34

Dit is mijn club +10176

Symptomatisch voor dit tweede rampseizoen op rij.

05-01-2024 20:43

AjaxMentalita +559

In de afgelopen 10 jaar kan ik mij niet een speler herinneren die eerder dan verwacht is teruggekomen van een blessure. Sterker nog, het duurt allemaal veel langer dan verwacht. Spelers liggen bij de kleinste blessures vaak al maanden eruit en dat ze een terugslag krijgen is eerder regel dan uitzondering. Ajax moet op iedere positie de beste hebben, zowel op als naast het veld. Hoe kunnen wij dan zo'n slechte medische staf hebben?

05-01-2024 20:41

Rockpotje +9560

Rulli, dit seizoen nog

05-01-2024 23:03

Opperhoofd +12578

Veel heel veel blessures en een selectie die al 2 jaar niet topfit is.

05-01-2024 20:38

Web +178830

Spelers moeten zich zelf goed verzorgen als professional leven
Tadic was daar een voorbeeld in

05-01-2024 20:40

Opperhoofd +12578

Niet helemaal mee eens, spelers moet worden begeleid.
Veel van die gasten zijn nog hartstikke jong, mensen als Tadic zijn helaas de uitzondering op de regel.

05-01-2024 21:21

Nummer 9 +1204

Tijd dat die medische staf ook eens tegen het licht wordt gehouden …🤦🏻‍♂️

05-01-2024 20:34

Kuningast +5079

Pleur die hele afdeling er eens uit en haal echte professionals. Werkelijk iedere speler ligt er langer uit dan verwacht.

05-01-2024 20:33

Soccerskins v2 +43286

Een blessure waar 6 weken voor staat die inmiddels bijna 4 maanden duurt. Dan mag er wel even naar de medische staf worden gekeken ja.

05-01-2024 20:27

Web +178830

Dat je discussies hebt over voetbal is heel normaal
Maar ik waag mij niet aan medische uitspraken
Hoe kunnen wij dit nu beoordelen

05-01-2024 20:24

Rockanje23 +37035

Op basis van berichten die Ajax zelf eerder de wereld in stuurde ?

05-01-2024 20:35

Web +178830

Maar er zal nooit uit mijn mond komen dat ze er niets van kunnen
Dat kan je wel van een voetballer zeggen

Goed evalueren is wel nodig

05-01-2024 20:38

afcas +3770

Dat is de grootst mogelijke onzin. Als je over een voetballer kunt zeggen dat hij slecht is in zijn werk kun je dat ook over medici zeggen. als men over brobbey kan zeggen dat hij slecht presteert omdat hij als spits zijnde dient te scoren dan kun je over de medische staf zeggen dat zij slecht presteren als zij jarenlang of verkeerde diagnoses stellen of verkeerd zijn omgegaan met de revalidatie waardoor talloze blessures langer duren dan gecommuniceerd is.

05-01-2024 21:07

ajaxwestland09 +28948

Waar ik me ook aan erger :

Je maakt een item hotel tour met 2 jongens , alleen Gooijer doet de deur van zijn kamer open en de rest heeft er geen zin aan. Doen niet open etc. Schandalig naar je supporters toe!

05-01-2024 20:22

Sportvolgert +40403

Laar ze maar goed voetballen. Dat lollige gedoe interesseert me geen reet.

05-01-2024 20:40

NeeI +107700

De medische staf van Ajax is niet eens van KKD-niveau.

05-01-2024 20:21

Intec2.0 +12414

Dan zal ik heel snel iemand halen. En ik bedoel heel snel

05-01-2024 20:21

Mikki02 +2319

Heeft voor de 14e in ieder geval weinig zin meer. Dan had je moeten zorgen dat hij mee op trainingskamp kon.

Wat je nu kunt halen zijn ook nog vaak degenen die afgelopen maanden minder gespeeld hebben.

05-01-2024 20:56

barry1988 +24011

Hoe kan het dat zoveel geblesseerden een terugslag krijgen? Lijkt mij goed als de medische staf tegen het licht wordt gehouden en waar nodig de bezem er door.

05-01-2024 20:20

Ajaxfan16 +27419

Is die gifbeker nou al een keer leeg of niet? Echt het zit ook helemaal niet mee de laatste tijd.

05-01-2024 20:17

ajaxwestland09 +28948

Medische staf , conditie trainer ( team) , td die er een zooitje van heeft gemaakt, trainers die er een zooitje van hebben gemaakt, je AD die er een zooitje van heeft gemaakt. Spelers die niet voor elkaar willen werken! Heel de club is verrot! Alleen bij de vrouwen gaat het goed en bij jong ajax door Vos maar verder 1 grote bende !
Waarom stellen ze geen onderzoek in naar de conditie en het medische. Ik denk dan dat er veel ontslagen zullen vallen!

Diep triest zo grote voetbal club !

05-01-2024 20:16

Patrick78 +51874

Een parodie van een voetbalclub

05-01-2024 20:20

AFCAHoorn +22666

Waar is de medische staf in godsnaam mee bezig?

05-01-2024 20:15

Lullo +6072

Dit is toch gewoon kut.. Hoe kan dit?

05-01-2024 20:13

Burro +1321

Worden ze behandeld door de stagiair van de koffiekamer of wat?

05-01-2024 20:08

jeffrey2022 +8190

Ontsla die hele medische staf alsjeblieft, dit gebeurd veel te vaak!

05-01-2024 20:08

Koningtoto +60281

Onze medische staf is treurig. Iedere speler is langer geblesseerd dan verwacht. Hoe dan?

05-01-2024 20:06

trodat4030 +96587

Misschien zijn ze gewoon heel slecht in het inschatten?

05-01-2024 20:28

Koningtoto +60281

Dat zou inderdaad een verklaring kunnen zijn ja xD

05-01-2024 20:51

AjaxDeBesteClub +18786

'We zijn daar dun bezet ja. Ik begreep van Sivert, dat toen hij binnenkwam, Ajax zoiets had van: Wow, we hebben eindelijk onze nummer zes'

Dit is ook (weer) lekker om te zeggen tegenover Tahirovic en Vos. Volgens mij moet je die jongens juist vertrouwen geven, in plaats van in elk interview afzagen.

05-01-2024 20:01

Sportvolgert +40403

Wat moet hij zeggen dan, hoe geweldig tahirovic is? Dat zou toch volstrekt belachelijk zijn, dan zou schip hier, terecht, veel harder worden afgestraft op zijn woorden.

05-01-2024 20:08

AjaxDeBesteClub +18786

Als hij Tahirovic net zo slecht vind als al die mensen die er weinig verstand van hebben, dan moet hij er niet over beginnen. Een beetje coach verdedigd zijn spelers. Dit is overbodige informatie.

05-01-2024 20:11

Sportvolgert +40403

Hij zegt toch helemaal niks over tahirovic. Alleen dan ze bij ajax onder de indruk waren van mannsverk. Niu nou wat een klap moet dat zijn zeg voor tahirovic. Jij trekt tahirovic en vos erbij.

05-01-2024 20:19

AjaxDeBesteClub +18786

'eindelijk onze nummer zes'

Stel dat hij bij de aankoop van Mikaudatze had gezegd: 'eindelijk onze nummer 9', dan was dat toch ook negatief tegenover Brobbey en Akpom? Ga jij waarschijnlijk zeggen dat je hun beter vindt. Het principe blijft hetzelfde.

05-01-2024 20:29

Rockanje23 +37035

Waarom ? Tahirovic is niet eens een 6 en Vos faalde volledig tegen Brighton.

05-01-2024 20:10

AjaxDeBesteClub +18786

Tahirovic is een 6. En voor dat Vos die fout maakte, speelde hij prima. Daarna was het onzeker.

05-01-2024 20:10

Rockanje23 +37035

Tahirovic is een spits waar Mislintat een 6 van wilde maken en bij Ajax zijn ze daar ingetrapt. En Vos maakte die fout geloof ik al na 12 minuten...

05-01-2024 20:19

AjaxDeBesteClub +18786

Tahirovic was een spits waar de beste (verdedigende) coach ter wereld een 6 van heeft gemaakt, die op zijn 19e vast onderdeel werd van de selectie van AS Roma. Vos maakte die fout na een kwartier. Maar Vos heeft meer wedstrijden gespeeld. Het zijn beide zeer talentvolle spelers die je de kans moet geven. Binnen no time zullen ze er staan.

05-01-2024 20:26

trodat4030 +96587

Tahirovic was een spits waar Roma een 6 van heeft gemaakt. Ik heb t ook niet op Sven, maar je hoeft hem ook niet alles maar lukraak aan te rekenen.

05-01-2024 20:33

Rockanje23 +37035

Roma heeft van Tahirovic een 6 gemaakt die alleen maar op de bank zat. Ben je dan een 6 voor Ajax 1 ?

05-01-2024 20:38

trodat4030 +96587

'Tahirovic is een spits waar Mislintat een 6 van wilde maken'

Dit zijn toch echt jouw woorden. Dat klopt dus niet, dat was Roma. Hij kwam overigens net opzetten uit de jeugd, dan sta je er niet altijd meteen 34x90 min in he?

05-01-2024 20:42

AjaxDeBesteClub +18786

Hij is heeft wel degelijk gespeeld bij Roma. Los daarvan kan je zeker een speler worden voor Ajax als je op 19 (nog) op de bank zit bij Roma. Of hij direct een basisspeler zou moeten zijn bij Ajax is een ander verhaal. Hij is ook meer gehaald als talentvolle rotatie speler. Dus wel, net als Vos, iemand om in de nabije toekomst rekening mee te houden voor die positie. Dan is het niet des Ajax om nu nog een gearriveerde speler te halen voor dezelfde positie. Je moet versterkingen halen op posities waar geen of weinig talent is. Rechtsbuiten bijvoorbeeld.

05-01-2024 20:46

OwenStevenDalberg +27486

Mischien de medische staf eens doorlichten? Bij Feyenoord bijvoorbeeld zijn er regelmatig spelers eerder terug dan verwacht. Bij ons duurd het vaak weken of zelfs maanden langer. Dit is niet iets van de laatste tijd, maar al jaren het geval. Verder is de conditie ook al een paar seizoenen bagger, hier gelijk ook maar eens onderzoek naar doen. Blessures zijn vaak het gevolg van overbelasting door een slechte conditie.

05-01-2024 20:01

HendrikAjax +16833

Dat de blessures langer duren dan de prognose was onder ten Hag ook al het geval en toen was de conditie van de spelers erg goed

05-01-2024 20:12

grapje +2335

Met de gerespecteerde privacy komt er minder naar buiten wat er nou precies aan de hand. Maar de prognoses komen ieder geval zelden uit van onze medische staf. Frustrerend wordt dit wel voor de staf, spelers en supporters.

05-01-2024 20:01

Rockanje23 +37035

Als je al zolang geblesseerd bent als Mannsverk ben je ook niet gelijk in topvorm als je wel fit bent. We gaan dit seizoen dus niet veel meer aan Mannsverk hebben.

05-01-2024 19:57

Patrick78 +51874

Bijna alle CVM geblesseerd en niemand komt….wanbeleid op zijn best!

05-01-2024 19:56

freak31 +5676

Dus de druk om versterkingen te halen is nog urgenter dan ooit want dat ga je met de huidige bezetting niet lukken....wordt een lastige uit pot, altijd in Deventer! Met die paupers zo dicht op het veld daar.

05-01-2024 19:55

champhead +14354

Branco mis je echt op dit middenveld.

05-01-2024 19:55

AjaxDeBesteClub +18786

Door hem kwam Ajax aan het voetballen. Ook al liep er niemand vrij op het middenveld. Hij legt die ballen overal neer.

05-01-2024 20:02

AFCAjaxJP9 +1413

Branco was,of is, beter gezegd de enige die probeerd vrij te lopen om altijd de bal te willen hebben

06-01-2024 01:05

champhead +14354

Alles zit tegen dit jaar. Was te verwachten natuurlijk.

05-01-2024 19:55
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.