Vertonghen voelde het aankomen

door barrehhafca 40

Vertonghen voelde het aankomen

door barrehhafca 40

Laatst geüpdatet

'Al bij het warmlopen merkte ik dat er iets vervelends stond te gebeuren', was Jan Vertonghen na afloop van de sessie nog vol ongeloof. Bij het passeren van de fans, die op dat moment nog keurig áchter het hek stonden, kregen de Ajacieden allerlei verwensingen naar het hoofd geslingerd. Marco van Basten stevende op de oproerkraaiers af en ging de dialoog aan.

'Dat ze ons zakkenvullers vinden, vind ik prima, maar dat Evander Sno, Luis Suarez en Miralem Sulejmani allerlei ziektes toegewenst kregen, is niet normaal', zei speler Urby Emanuelson later over de spreekkoren. De middenvelder toonde zich uiteindelijk de 'dapperste strijder' van allemaal. Op het moment dat de F-siders het veld betraden, fotografen en cameramensen bedreigden vóóral geen herkenbare beelden te 'schieten' en een gesprek eisten met trainer en spelers, stapte Emanuelson met Van Basten en Witschge naar voren.

'Het leek me het verstandigste ze te woord te staan. Uit respect, maar ook omdat het de enige manier was om uiteindelijk verder te kunnen trainen', aldus de speler, die tegen Heracles door Van Basten in zijn hemd werd gezet en na veertig minuten kon douchen. 'Ik heb wel gezegd dat ze ons niet eerst moeten uitschelden en daarna willen praten. Daarvoor hebben ze ook hun excuses gemaakt. Eigenlijk waren we het snel eens: het gaat niet goed'.

Lees meer over:
Plaats reactie

LoveAjaxLove +0

Die gasten hebben echt het niveau van een rijstkorrel. Ga gewoon werken ofzo, i.p.v. je zo triest gedragen.
Dan heb je wellicht ook geld voor een internetverbinding, want op hier op deze site vertonen ze zich niet.
Respectloze actie, iemand laten uitpraten hebben ze bij hun opvoeding niet mee gekregen.

Waar gaat deze trieste actie tegen Vitesse in resulteren?

08-02-2009 01:27

djjohan +0

is idd een hele trieste actie!! en wees eerlijk het gaat deze maand ook niet goed, maar met zulke acties en spreekkoren help je je club al helemaal niet!!! het is beter om dan naar de training te gaan en met zn allen de spelers en staf een hart onder de riem te steken!! ipv ze van alles te verwensen!! een speler speelt nou eenmaal beter als hij vertrouwen heeft en met verwijzingen naar allerlei ziektes gaan de spelers (suarez-mikkie enz) echt niet beter spelen!!
maarja gelukkig zijn de meeste ECHTE supporters niet zo!

08-02-2009 12:08

afcamuc +0

ik hoop echt van harte dat de spelers en/of van basten de reacties hier ook lezen, of in ieder geval weten dat het grootste deel van de supporters deze actie NIET goed vind!

07-02-2009 19:49

ajaxrulezz +0

Deze mensen noemen zich dan fans, nou geweldige fans hoor. Laat het dan op een andere manier blijken, zing wat harder in het stadion ofiets. Het zijn gewoon een stelletje triestelingen die hun eigen gevoelens niet in bedwang kunnen houden. Tsja, zulk soort mensen heb je ook nog he.. Sukkels.

07-02-2009 19:01

jepserdinho +0

Ja tuurlijk 100x opdrukken voor de jongens en het gaat ineens lopen....belachelijk.....die gast heb het over luisteren naar Cruyff...dat was een verschil op opleidingsgebied....niet op het gebied van Ajax 1

07-02-2009 18:18

AjaxFries +11

Belachelijke actie dit. Niemand die betrokken is bij Ajax schiet hier iets mee op! Goed van Urby dat ie een statement maakte: niet eerst lopen schelden en dan ineens willen praten.

In deze situatie alleen maar verliezers. Spelers worden hier echt niet beter van en supporters komen (negatief) in het nieuws... Zonde, domme actie dit. Maar goed.

07-02-2009 18:08

Buffel87 +0

Het is zeker niet leuk om Ajax zo slecht te zien spelen, maar geef iedereen tijd en vertrouwen! Hen uitschelden is zeker niet de weg naar voren. Als ik het filmpje zie, krijg ik spontaan last van plaatsvervangend schaamtegevoel. Waarom kunnen sommige mensen hun club niet op een positieve manier steunen?!

07-02-2009 17:16

Liefhebber +1

2 redenen en die hebben ook nog is met elkaar te maken.
- een laag IQ
- zichzelf belangrijker vinden dan de club

Tis gewoon het verkiezen van je eigen frustatie te uitten, stoer voor jezelf op te komen boven het belang van de club.
Ik baal ook van de resultaten en heb vraagtekens bij sommige opstellingen, maar dit kan gewoon echt niet.
Als we zondag verliezen, zie ik MvB opstappen.
Dat betekent dus dat het egoisme van die gasten ons een echte ajacied in hart en nieren kost en daar zijn r weinig van. We moeten dus echt winnen zondag!

07-02-2009 17:24

since1900afca1 +0

Steun je club, in slechte en in goede tijden, met al dat gescheld naar je eigen spelers schiet je niks op!

07-02-2009 17:15

ajaxdylan01 +0

ongeloofelijk

07-02-2009 15:37

Ben +0

wat een mongool van die video hiernaast zeg

07-02-2009 15:28

mike117 +0

ik had wel begrip voor de actie, maar nu ik de beelden van hiernaast zie, vind ik het ajax-onwaardig! Dat het niet goed weet iedereen, maar als mvb dan wat probeert te zeggen moet je ook het respect in leijer hebben om te luisteren ipv er alleen maar doorheen te lullen, en ook nog is alleen maar onzin!

07-02-2009 15:19

davids4life +0

ja ze hadden hem uit kunnen laten praten en die ene die riep homo of 100 push ups die brulde maar wat en weg met je vriendjes politiek je mot wel weten dat schipie en witsche ajacieden zijn de hele staf is ajax zelfs danny waar vindt je dat nog alleen bij ac milan en barcelona nu wees trots op onze jongens je hebt van hun gehouden toen ze in het rood wit speelden en de uefa cup wonnen en nu hebben ze onze steun nodig wij zijn ajax zij zijn ajax

respect please

07-02-2009 15:32

sanchezsamuelso +0

ja Emanuelson is dit seizoen een van de beteren, en dan waren er mensen die vorig jaar of het jaar ervoor schreeuwden dat Emanuelson weg moest? Zo kun je zien dat ze tijd nodig hebben, en dit geld precies voor Van Basten! Ongelooflijk als je dat niet inziet..

07-02-2009 15:06

mike117 +0

sorry, hoor maar als je urby niet hebt sta je zeker niet lager als nu waarschijnlijk hoger, die jongen speelt 5 goede wedstrijden per jaar.....

07-02-2009 15:20

ST +23081

Emanuelson ontwikkelt zich fantastisch. Jammer dat hij de laatste wedstrijd alleen zo matig speelde. Je merkt echt dat hij aan groeien is op voetballend vlak maar ook als mens.

07-02-2009 15:04

mitty182 +0

Dit vind ik niet kunnen de beste speller uitschelden wrm ?
Alleen dat hij 1 of 2 slechte wedstrijden hebt gespeelt:S

07-02-2009 14:55

sanchezsamuelso +0

ja precies! ook die losers hiernaast op dat filmpje.. je had naar johan moeten luisteren... pff fuckin idioot!! serieus ey, leuk dat ze wss elke wedstrijd stoned in het stadion lopen te schreeuwen voor Ajax, maar die gast die je de hele tijd boven iedereen uit hoort is geen fan! kom op zeg, Marco neemt de moeite om met ze te gaan praten en die kerel loopt er gewoon door heen te schreeuwen als een gek. Kun je niet luisteren naar wat de coach van jouw geliefde team te zeggen heeft? Je kunt toch wel een normale discussie aangaan? Van Basten doet zijn best, hij wil net zo graag als jij dat de resultaten verbeteren, en jij scheld hem uit als hij daarover wilt praten? Ga weg man, ga een andere club supporteren, nep-fan! sukkeltje

07-02-2009 14:49

Liefhebber +1

Volkomen mee eens. Die gozer waar jij t over hebt irriteert mij ook mateloos. Wat een ontzettende domme lul. En maar onzin schreeuwen, schelden en MvB niet laten uitpraten. Waar is het respect??? Hij denkt notabene dat als Cruijff de jeugdopleiding had veranderd dat we nu met het 1e elftal bovenaan zouden hebben gestaan, hoe verzint hij zoiets????
T erge is nog dat spelers als Suarez en Sulejmani, onze btere spelers, door dit soort acties de eerste trein zullen pakken om te vertrekken. Die supporter voelt zich belangrijker dan de club, dat is voor mij de definitie van een nepsupporter. Bedankt nep-fan!

07-02-2009 15:13

AJAXRKERK +0

Je moet je eigen spelers niet uitschelden.. en vooral niet belangrijke spelers voor je toekomst of nieuwe spelers die nog een hele toekomst bij de club hebben! Luis heeft al veel betekend voor de club en Miralem is ondanks het feit dat hij niet goed speelt redelijk effectief (verhouding speelminuten tov goals/assists)!! Evander was vast het mikpunt ivm het feit dat hij geen krachttraing en dergelijke denkt nodig te hebben??!!

07-02-2009 14:46

SuaSulejAjax +0

pfff wat word je gek van zulke supporters en dan vooral dat ze suarez en sulejmani uitschelden. Dat zijn (in potentie) de belangrijkste spelers van heel de club en als je ze dan gaat uitschelden dan gaan ze er ook niet beter op spelen. Slaat helemaal nergens op dit. wat willen ze hiermee nou bereiken, dat er nog meer druk op de spelers komt te liggen? belachelijk. IK STEUN VAN BASTEN

07-02-2009 14:23

sanchezsamuelso +0

precies jongen, je hebt gelijk! WTF welke fuckin idioot scheld nu luis en micky uit, shiiiiiiit, dan ben je volgens mij geen supporter en dan kijk je de wedstrijden ook niet?? Sjonge jonge, de belangrijkste spelers uitschelden, lekker bezig fuckin idioten.. shiiit man, zoek een leven, ga een andere club steunen dan.. zo'n supporters hoeft Ajax niet, stelletje losers! De echte fans blijven Ajax steunen! Tuurlijk kun je je onvrede uiten, maar niet op deze zielige manier

07-02-2009 14:38

Zweden +0

Hoe vinden jullie de reactie van van Basten?

Steun Van Basten!

07-02-2009 14:10

Maniche +0

dit heeft ajax (van basten en zn mannen nodig)
ookal is het erg primitief, deze fans snappen het wel..
ze moeten het idee krijgen dat ze gewoon mensen zijn die slecht spelen en veel verdienen...tot nog toe leek het wel alsof van basten en zn mannen niet te benijden waren en ergens in een wolk alles mocht uitvreten zonder daarover enige verantwoording af te hoeven leggen...dat doen ze wel met praten maar niet met doen..en dat zijn we allemaal zat!

07-02-2009 14:00

booya4afca +115

En maar door blijven hameren op Cruyff... "Had je dit maar moeten doen met Cruyff, Had je dat maar moeten doen met Cruyff"

Cruyff is geen god hoor, die laat Ajax echt geen kampioen worden. Sterker nog, als het een beetje warm onder zijn voetjes wordt weet ie niet hoe gauw hij op zijn bergtopje moet komen.

Al heb je een seizoenkaart al 20 jaar jang.. spelers uitschelden, en voor alle ziektes uitmaken... Gaat echt te ver.

Wat dat betreft kunne we nog wat leren van onze "vrinden " uit Rotjeknor.

07-02-2009 13:47

kampioen0809 +1

sommige mensen snappen het niet, dit zijn lui van de F-side, de meeste lopen al heel lang mee, langer dan de gemiddelde bezoker van deze site, hu zien ajax ieder jaar maar weer verder wegvallen.

Dit doen ze uiteindelijk allemaal uit liefde voor Ajax.
Het kan zo ook niet meer! Dit was het seizoen om kampioen te worden.!
psv draaide slecht, Feyenoord, nou en az hadde we ook moeten kunnen hebben!
volgend seizoen is psv weer in vorm, en zul je zien die kakkies ook weer, en twente komt ook dteeds dichter naar de top

07-02-2009 13:46

booya4afca +115

Jaa hoor, dus de spelers alle ziektes van de wereld toewensen doen ze om kampioen te worden ???

07-02-2009 13:48

nimrodi +110

Ja, geloof je het zelf....je eigen spelers uitschelden en dan denken dat je daardoor kampioen wordt?? En denk je dat zo'n 'gesprek' helpt? Dacht je dat Marco en de spelers zelf niet door hadden dat het niet goed gaat.

07-02-2009 13:54

Santos +0

Rot toch op! Deze mensen zijn geen supporters. Stadionverbod.

07-02-2009 14:05

afca84 +0

dag santos, je begrijpt de hele moraal van het verhaal dus niet, jammer

07-02-2009 14:14

SamAFCA10 +0

DIE KLOTE 'SUPPPORTERS' VERNEUKEN DE CLUB.

07-02-2009 13:37

673 +0

Dat hier suarez word aangepakt door de supporters gaat mij egt te ver hoor die verdient dat nou weer als laatst. MAAR NIEMAND VERDIENT DAT (zelfse sno niet)

07-02-2009 13:36

booya4afca +115

wat een sjappies daaro aan het hek...

beetje de spelers van alles uitmaken.. Dat helpt echt niet hoor...

Vooral die mongool tegen van Basten "moet je nou eens hier komen jochie"

07-02-2009 13:36

MokumExtremist +0

Hij zegt: 'Ik heb jou zien komen..'

Dat ze verhaal willen halen vind ik prima, maar uitschelden gaat me ook te ver. Het hoeft niet met lieve woordjes, maat kk dit kk dat richting eigen spelers. Nope, dat gaat te ver.

07-02-2009 13:54

Plymouth +0

Los dat Marco gewoon de tijd moet krijgen,heb ik geen moeite dat spelers op hun verantwoordelijkheid wordt gewezen! Wat ik dan alleen niet snap is dat de enige creatieve speler die met passie speelt,Suarez,dan ook aangepakt wordt! Pak die clown van een Stekelenburg aan, maar niet een speler die als weinige wel het Ajax niveau haalt!

07-02-2009 13:24

Plymouth +0

Los dat Marco gewoon de tijd moet krijgen,heb ik geen moeite dat spelers op hun verantwoordelijkheid wordt gewezen! Wat ik dan alleen niet snap is dat de enige creatieve speler die met passie speelt,Suarez,dan ook aangepakt wordt! Pak die clown van een Stekelenburg aan, maar niet een speler die als weinige wel het Ajax niveau haalt!

07-02-2009 13:23

Sualex +2

Waar hebben we het over?!?!?!

We hadden een jaar en 2 maanden niet meer thuis verloren.Wat een hele goede prestatie is trouwens.

We kunnen winnen of verliezen maar een betere club is er niet.

07-02-2009 13:19

AJAXweownes +0

wtf suarez en sulejmani allerlei ziektes naar de kop kregen gesmeten ????? wtf suarez de beste speler van ajax op dit moment en suljemani vind ik nu ook niet bepaald de slechtste daar:S waar zijn die mee bezig :S

en indd geef marco de tijd

07-02-2009 13:18

Miich +0

Suárez beste speler op dit moment?

07-02-2009 13:19

Sualex +2

Het wil niet zeggen als hij 1 keer niet scoort dat hij niet meer goed is!

07-02-2009 13:21

AJAXweownes +0

maar dat snappen sommige mensen ook niet :S

07-02-2009 13:22

VIVALAAJAX +0

GEEF VERDOMME MARCO DE TIJD!

07-02-2009 13:11

patAFCA +0

Juist op zo'n moment moet je achter je club blijven staan, en daar bedoel ik mee de spelers EN van basten!!
Rust bewaren en ze vertrouwen geven, dat is wat belanrijk is!

07-02-2009 13:07

Sualex +2

Ik ben het niet eens met deze actie.

Dat MvB de Jong in de spits op stelt was niet helemaal onlogisch
omdat die een prima ontwikkeling doormaakt.

En omdat Huntelaar weg is en Cvitanich geblesseerd was en Bodul geschorst had hij niet veel opties

07-02-2009 13:02

AFCAvak410 +1467

dit kan zich zondag natuurlijk op 2 manieren uiten , of de jongens zijn van de kaart en lijken aangeslagen. of ze spelen alle frustraties van zich af. bij optie 1 verlies je , bij optie 2 win je. ben erg benieuwd hoe dit gaat uitpakken. want elke keer als er verloren word komt dit dus weer terug. ben het wel met de actie zelf eens , maar niet met dat gescheld. vind dat belanchelijk, heb we respect voor marco , EINDELIJK word er naar de supporters geluisterd. dat dat nu toevallig de f-side is doet er niet toe. sno oke, maar sulejmani en suarez, gaat me te ver. sulejmani is een megatalent die alleen bij 100 procent vertrouwen en inzet een sterspeler kan worden. hij moet dit niet hebben, die jongens moet je steunen, en tja suarez afvallen, is het domste wat je kan doen. zonder heb stonden we nu 10e ofzoiets. maar we zullen zien hoe de spelersgroep antwoord zondag.

07-02-2009 12:56

Grasmat +0

Je hebt gelijk, als twee spelers vertrouwen nodig hebben zijn het wel Suarez en Mickey. Erg dom om die uit te schelden met kk etc. Van Basten is ook nog jong en heeft ook vertrouwen nodig, nou dat is ook wel lekker weg, gezien het stuk in de telegraaf. Deze gasten helpen club lekker naar de klote door vertrouwen weg te nemen. Bedankt!

07-02-2009 13:02

Grasmat +0

Vind btw dat we Van Basten het respect weer moeten terug geven, leuke actie bij Ajax-Feyenoord lijkt me wel op zijn plaats, na het misdragen van de fans bij de training met al hun gescheld!

07-02-2009 12:52

Robbie777 +0

Wat een stel malloten die gister het veld hebben betreden, ASOCIAAL!
En wat krijg je dan straks, besloten trainingen ofzo..
Vroeg me wel af wat die lui er uberhaupt deden op vrijdag, moeten ze niet werken ofzo?!

07-02-2009 12:45

Joopie +0

leven van de uitkering he

07-02-2009 12:47

AFCAvak410 +1467

ken genoeg f-siders die ook gewoon een baan hebben hoor.

07-02-2009 12:48

AFCAvak410 +1467

dit kan zich zondag natuurlijk op 2 manieren uiten , of de jongens zijn van de kaart en lijken aangeslagen. of ze spelen alle frustraties van zich af. bij optie 1 verlies je , bij optie 2 win je. ben erg benieuwd hoe dit gaat uitpakken. want elke keer als er verloren word komt dit dus weer terug. ben het wel met de actie zelf eens , maar niet met dat gescheld. vind dat belanchelijk, heb we respect voor marco , EINDELIJK word er naar de supporters geluisterd. dat dat nu toevallig de f-side is doet er niet toe. sno oke, maar sulejmani en suarez, gaat me te ver. sulejmani is een megatalent die alleen bij 100 procent vertrouwen en inzet een sterspeler kan worden. hij moet dit niet hebben, die jongens moet je steunen, en tja suarez afvallen, is het domste wat je kan doen. zonder heb stonden we nu 10e ofzoiets. maar we zullen zien hoe de spelersgroep antwoord zondag.

07-02-2009 12:42

AFCRobin +0

Nou op deze manier maak je het de spelers natuurlijk niet makkelijker. Er staat nou dus alleen maar meer druk op ed ketel. Voortaan een beetje nadenken als je zoiets doet!

07-02-2009 12:33

kay +0

wat is dit diep triest, hiernaast bij t filmpje slaat nergens op, hou het gewoon netjes. echt triest...

07-02-2009 12:28

ajaxJodin +0

Wat ze allemaal roepen tegen van basten is echt niet leuk
hij is er pas en moet je kijken wat ie over zich heen krijgt waarom moeten ze hem nou uitschelden?tjonge jonge zeg ik snap die frustratie's wel maar komop joh dank je wel een klein groepje supporters verziekt het!WEER ONRUST!!!rust in de tent houden en blijven steunen anders schiet het weer niet op kijk maar in het verleden dat helpt niet hoor!!!

07-02-2009 12:17

schizo +0

Dwaze actie, en dan raar opkijken als Suarez in de zomer weg wil.

07-02-2009 12:16

since1900afca1 +0

ja idd kijk ik ben ook niet tevreden met de afgelopen dagen, maar je moet je team steunen. en niet je eigen spelers uit gaan schelden! daar schiet je niks mee op, daardoor kunnen spelers hun zelfvertrouwen verliezen etc

07-02-2009 12:23

Jodehh +0

ja en niet alleen Suarez als het zo doorgaat

07-02-2009 12:29

Joopie +0

van mij mag tie gaan,altijd acties maken en veel te laf met afmaken

07-02-2009 12:46

Grasmat +0

Oh ja en dan zeker nog een jeugdspeler bij de selectie halen, of sno weer in de voorhoede :S Waar zit jou verstand joh, 2 slechte wedstrijden van suarez en hij mag gaan :S

07-02-2009 12:49

Leo +19

Keken wij de afgelopen jaren naar dezelfde Suarez?

07-02-2009 12:52

Sualex +2

Wat een dom gelul.

Dat noem ik pas nep supporter.

Suarez voetbalt altijd met inzet voor onze club
en heeft een prima seizoen tot dusver en als hij een keer niet scoort is het niks meer wat ben jij zielig zeg

07-02-2009 12:54

dano1 +0

wat denken die gefrustreerde, werkloze paupers wel niet? alsof de club hier beter van wordt. als v basten door dit soort randdebielen wordt weggejaagd bij ajax is dat de definitieve doodsteek voor de club. en deze prutsers zeggen tegen van basten dat hij nog niets gepresteerd heeft!? ik heb een boodschap voor die waardeloze figuren: maak jezelf nuttig, zoek een baan!

07-02-2009 12:15

jvl +0

Die gasten noemen zichzelf supporters. Misschien moeten de echte Ajaxsupporters zich keren tegen dit soort nep-supporters.

07-02-2009 12:14

Nilsovic1 +0

Hou toch op, die groep supporters heeft helemaal niks fout gedaan toen ze het veld opkwamen. Het is juist goed dat er is verhaal word gehaald!! Die spelers tonen totaal geen inzet en dat mag ze wel is duidelijk gemaakt worden dat ze voor een grote groep hondstrouwe supporters moeten STRIJDEN! Dat ze eerst gaan schelden is inderdaad niet goed, maar wel begrijpelijk. Maar zoals je leest hebben ze wel excuses gemaakt dus zand erover! Goeie actie vind ik worden de spelers en MvB zich eindelijk bewust van wat ze hebben aangericht!

07-02-2009 12:24

since1900afca1 +0

idd dat ze hun excuses hebben aangeboden voor dat schelden is goed, verder hebben ze niks fout gedaan nee!

07-02-2009 12:26

since1900afca1 +0

idd dat ze hun excuses hebben aangeboden voor dat schelden is goed, verder hebben ze niks fout gedaan nee! maar een lekker vriendelijk gesprek was het ook niet...

07-02-2009 12:31

walterz +0

Nutteloze actie.
Dan dan een ludieke actie, maar geen ziektes toewensen.
En waarom Suarez ook bij de slachtoffers is samen met Vertongen en van der Wiel een lichtpunt.

07-02-2009 12:08

Jodehh +0

hebben we dus niks aan

07-02-2009 12:03

breamz +0

idd, punten willen we

07-02-2009 12:05
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.