Van Praag weerspreekt Spertsyan-geruchten: 'Onzin, is helemaal niet aan de orde'

door Timo Suur 206

Bron NH Sportcafé

Van Praag weerspreekt Spertsyan-geruchten: 'Onzin, is helemaal niet aan de orde'

door Timo Suur 206

Bron NH Sportcafé

Michael van Praag heeft de geruchten omtrent Eduard Spertsyan tegengesproken. Afgelopen week kwam het gerucht naar buiten dat Ajax opnieuw achter de Armeen aan zou zitten, maar hier is volgens de voorzitter van de Raad van Commissarissen geen sprake van.

Bestel het nieuwe Ajax-uitshirt in de Ajaxshop!

Als tafelgast bij het NH Sportcafé gaat Van Praag in eerste instantie in op de verhalen rondom de mogelijke komst van Wout Weghorst bij Ajax. 'Dat zijn toch allemaal verhalen, hou op', aldus de RvC-voorzitter. 'Ik las vanochtend (zaterdagochtend, red) op internet dat wij bezig zijn om een Rus (de Armeen Spertsyan, red.) te kopen. Hoe komen ze er in godsnaam bij?'

‘Dat is gewoon niet waar', vervolgt Van Praag zijn verhaal. Hij is niet te spreken over deze berichtgeving. 'Dat is gewoon iemand die zuigt dat uit zijn duim en dat staat alweer drie dagen op internet. Onzin. Dat is helemaal niet aan de orde.’

Meld je hier aan voor de EK-poule van Ajax Showtime en win mooie prijzen!

Geruchten omtrent Spertsyan wakkerden weer aan

Eerder deze week meldde de Italiaanse journalist Rudy Galetti dat Ajax opnieuw werk zou willen maken van de komst van Spertsyan van FK Krasnodar. De Amsterdammers zouden in contact staan met de Russische club, maar er zou ook interesse zijn vanuit België en Frankrijk.

In de zomer van 2023 stond Spertsyan al op het verlanglijstje van toenmalig directeur voetbalzaken Sven Mislintat. Er werd uiteindelijk besloten om de Armeen niet naar Amsterdam te halen wegens het conflict tussen Oekraïne en Rusland. 'Het goede is dat de verschillende onderdelen in onze club goed samenwerken. We hebben de rvc, we hebben de directie, we hebben een soort van technisch comité en wij discussiëren', vertelde Mislintat destijds. 'Uiteindelijk is het alleen belangrijk wat de beslissing van Ajax was en die was om hem niet te nemen.'

Er bestond een mogelijkheid dat Ajax Spertsyan zou binnenhalen als de Armeen niet in Rusland had gevoetbald. 'De discussie ging niet over zijn kwaliteiten, maar over het feit dat hij in Rusland speelde. Hij had een geweldige speler voor ons kunnen zijn. Het is niet zo dat iemand daaraan twijfelt. Hij had voor Ajax een rol kunnen hebben zoals Kevin De Bruyne bij Manchester City heeft. Hij is een speciale speler en die vind je niet voor dit geld op de markt', was Mislintat lovend over de kwaliteiten van Spertsyan.

Wil jij aanspraak maken op een EK-welkomstbonus tot wel 100 euro? Schrijf je nu in! Alleen voor nieuwe spelers. Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 24+!

Lees meer over:
Plaats reactie

ajaxfan1972 +2487

Ik vind dat we aan de competitie mogen beginnen met 5 punten voorsprong als subsidie voor dit geweldige woke statement

10-06-2024 19:00

PJS +4995

Halen die jongen en heel snel.

10-06-2024 11:51

DTM1970 +1506

Nu Menno is benoemd moet de RVC controleren. Dat betekent GEEN MEDIA optredens voor de RVC! Wat mij betreft heeft Menno aan Van Praag nu een gele kaart!

09-06-2024 17:11

AINIESTA +45174

Waarom praat die man nog überhaupt

09-06-2024 11:27

JariHeijden +5606

Vast om dezelfde reden als jij praat... 🥱

09-06-2024 12:40

Craain +4968

Van Praag? Het is je taak niet om te vertellen. Je had beter kunnen zeggen dat het niet aan mij is te vertellen.

09-06-2024 11:08

Moonlight +2225

Kunnen ze van Praag niet vastbinden in rotterdam?

09-06-2024 10:02

Hans Verhagen +14137

Dat is ook gebeurd, maar ze hebben hem teruggebracht!

09-06-2024 10:45

Indy2 +15254

"De discussie ging niet over zijn kwaliteiten, maar over het feit dat hij in Rusland speelde. Hij had een geweldige speler voor ons kunnen zijn. Het is niet zo dat iemand daaraan twijfelt."

Go woke go broke. Het was (en is) binnen de grenzen van de wet om Spertsyan te halen, maar Ajax meet zich een 'voortrekkersrol' aan door een 'politiek correct signaal' af te geven. Maar Ajax is een voetbalclub en moet geen politieke statements maken. Het zoveelste voorbeeld van slecht voetbalbeleid. De gevolgen hebben we het afgelopen jaar met z'n allen ondervonden.

09-06-2024 08:37

MarcHogervorst +35302

Eens, maar dat was volgens mij wel een uitspraak van Mislintat wat je nu citeert. Van Praag zegt dat we nu niet weer bezig zijn met Spertsyan (helaas). En dat journalisten maar wat uit hun duim zuigen. Overigens is het maar de vraag of van Praag het zou weten als ze dat wel waren. Dus misschien is er toch nog hoop.

09-06-2024 12:21

PuntNaarAchterSVP +5359

Spertsyan, die wereldvoetballer waarvoor je al je principes opzij moet zetten! Ongelofelijk hoe goed hij is he

09-06-2024 12:27

Indy2 +15254

Als bestuurder van een voetbalclub moet je niet aan 'virtue signaling' doen en je Macron Groenlinks reflexen onderdrukken.

09-06-2024 12:39

TheSpecialOne +8933

Het is net zoals met liegen. Als je begint met liegen, dan moet je blijven liegen om je andere leugens te verbergen. Met dit woke gedoe is dat precies hetzelfde. Als je eenmaal een politieke statement hebt gemaakt, dan moet je voortaan over alles een politieke statement innemen. Want als je dat niet doet, dan heb je de poppen aan het dansen bij de wokies.

09-06-2024 15:04

Renato +972

Weer een hoop geruchten en meningen over spelers,
.maar ik hoor weer van Praag........ blijft stilletjes zitten en denkt de storm waait over...........

09-06-2024 07:56

YC11 +1102

Er moet wel een grote aankoop op 10 komen anders wordt je gewoon weer 5e

09-06-2024 04:13

ptjebel +2260

Zit die man er nu nog?
Kan dit ere lid zonder eergevoel niet gewoon weg?

09-06-2024 02:26

Jarikoning +7294

Wat een onzin iemand niet halen omdat die in Rusland speelt. Brave pietje willen zijn weer

09-06-2024 01:38

debetweter +10106

Daar gaat het niet om. Ze willen hem niet halen omdat ze een Russische club niet willen betalen. Als Spertsyan transfervrij zou zijn, was het een heel ander verhaal. Prima keuze. Hij heeft nog een contract van 2 jaar, dus ik verwacht dat Spertsyan ook niet goedkoop zal zijn.

09-06-2024 07:36

JohnDylan +22461

Ik verwacht dat Ramaj, Rensch, Šutalo, Kaplan, Hato, Berghuis, Taylor, Brobbey en (na de verkoop van Bergwijn) Godts komend seizoen in de basis staan. Dat laat in de basis alleen de positie van controlerende middenvelder en die van rechtsbuiten vrij. Ik verwacht dan ook dat versterkingen voor deze twee posities voor Kroes de prioriteit hebben. Al hoewel ik wel denk dat ze eerst Henderson, Mannsverk en Tahirović verkopen voordat ze een nieuwe controlerende middenvelder aantrekken.

09-06-2024 00:04

Ferd +38565

Ik verwacht dat Berghuis vertrekt

09-06-2024 02:44

JohnDylan +22461

Waarom? Uit dingen die hij heeft gezegd kwam volgens mij naar voren dat hij zelf liever in Nederland blijft.

10-06-2024 12:53

Ferd +38565

hij heeft het niet naar z'n zin bij Ajax, dat blijkt ook uit dingen die hij heeft gezegd, die z'n zaakwaarnemer heeft gezegd en wat Kroes heeft gezegd.

Voor het geld hoeft hij niet weg, hij is binnen en z'n schoonpa al helemaal, maar sportief denk ik dat hij wel wil vertrekken. Binnen Nederland is dat geen optie, dus dan maar naar het buitenland.

11-06-2024 05:43

JohanDW +668

Dus jij verwacht exact dezelfde defensie als dit seizoen?? Dan zou het wel erg knap zijn als Farioli komend seizoen minder dan 30 doelpunten tegen gaat krijgen, wat het streven zou moeten zijn.

Ik denk dat ze Sutalo en evt Rensch (laatste jaar contract) gaan verkopen en daar ervaren basiskrachten voor terughalen.

09-06-2024 12:38

JohnDylan +22461

Ja, Rensch werd genoemd als een van de eigen jeugd spelers die ze belangrijk vinden en ik denk dat ze Šutalo best willen verkopen maar dat de kans klein is dat Ajax een accepteerbaar bod op hem krijgt. Als ze hem voor 20 miljoen verkopen dan kunnen ze maar iets meer dan 10 miljoen daarvan gebruiken om een vervanger te kopen. Een groot deel gaat naar tussenpersonen en zaakwaarnemers en Ajax moet dan ook nog geld opzij leggen voor een tekenbonus en kosten van de tussenpersonen en zaakwaarnemers van de vervanger die ze kopen.

Willen ze een vervanger als Vd Berg of Doekhi halen dan moeten ze Šutalo voor 25-30 miljoen euro verkopen en ik denk niet dat dit deze zomer mogelijk is. Natuurlijk bestaat de kans dat Šutalo een geweldig EK speelt en opeens veel meer waar wordt maar ik acht ook die kans niet groot na een mentaal zwaar seizoen.

Ik denk dat Farioli het daarom hiermee moet doen en ik denk dat een tactisch sterke hoofdtrainer met Ramaj op doel en Hato, Kaplan, Šutalo en Rensch een zowel verdedigend als opbouwend sterke verdediging kan vormen. Afgelopen seizoen zat er zowel verdedigend als opbouwend geen enkel patroon in het spel. Dat maakt het voor elke speler veel moeilijker om goed tot hun recht te komen.

10-06-2024 12:58

JohanDW +668

Ze zijn toch niet alleen afhankelijk van de verkoop van Sutalo om een andere verdediger aan te trekken? Als ze Sutalo kunnen slijten voor 15-20 miljoen, wat zeker zou moeten kunnen, moeten ze dat doen.

Na zo’n mentaal zwaar seizoen moet je het hem en ook jezelf niet aandoen nogmaals in dezelfde omgeving en in dezelfde samenstelling te gaan spelen.

Er valt nog genoeg geld te genereren met de verkoop van andere spelers om in ieder geval op de rcv en rechtsbuiten positie je te versterken.

10-06-2024 13:08

JohnDylan +22461

Hey transferbudget schijnt maar tien miljoen te zijn en dat gaat naar een rechtsbuiten.

Ik denk dat Šutalo voldoende kwaliteit en potentieel heeft om niet voor een zacht prijsje te verkopen en te vertrouwen op het vermogen van Ajax om spelers te ontwikkelen.

De meeste andere spelers die Ajax kan verkopen zullen niet zoveel opleveren. Zelfs Bergwijn zal deze zomer maar zo’n 20 miljoen opleveren (mede omdat andere clubs ook wel begrijpen dat Ajax van zijn salaris af moet)

10-06-2024 13:12

JohanDW +668

Dat is het directe transferbudget vóór er verkocht is.

Uiteraard kan er nadat er verkocht is nog wel een deel van dat bedrag geïnvesteerd worden.

Ik heb ook wel vertrouwen in Sutalo maar niet in exact dezelfde samenstelling als afgelopen seizoen. Er moet wet íets gebeuren achterin om het stabieler te maken.

10-06-2024 13:18

JoeBlow +8196

Omdat niemand hier blijkbaar de moeite neemt om te luisteren naar wat hij heeft gezegd:

Zijn opmerking ging niet over Spertsyan. Hij maakte een opmerking over de staat van de voetbaljournalistiek, die vaak berichten plaatsen zonder dat er wordt geverifieerd of ze waar zijn.

Toen gaf hij een voorbeeld "van een Rus waarin Ajax geinteresseerd zou zijn" en wat niet aan de orde is. Hij gebruikte zelf de naam Spertsyan niet en kende die ook niet. Kees Kwakman noemde zijn naam.

Nogmaals, zijn opmerking ging over de onzin die op de knip en plaksites verschijnt en dat zaakwaarnemers soms Ajax gebruiken om de waarde van een speler op te drijven en nadrukkelijk NIET over het transferbeleid van Ajax.

09-06-2024 00:00

JariHeijden +5606

Scherp, JoeBlow! 👍

09-06-2024 12:42

Heisback +583

Wat doet van Praag nog hier.....ongelofelijk

08-06-2024 23:49

debetweter +10106

Van Praag lijkt dit soort onzin berichten niet aan te kunnen? Vertrek dan en/of vertoon je niet in de media.

08-06-2024 23:27

Dolblij +45426

Wat, alweer geen Spertsyan? Praag out!

08-06-2024 21:24

Been +12522

Van Praag leeft nog in de illusie dat hij serieus genomen wordt binnen Ajax. Dat hij alle informatie heeft. Kroes heeft inmiddels zijn eigen lijntjes lopen.

08-06-2024 21:15

debarbaar +8250

Zoals gebruikelijk slaat van Praag maar weer eens een slag ergens naar. Hij noemt de Armeniër een Rus.

08-06-2024 20:04

The "O" +784

Hij zit er net zo dichtbij als jij. Dus jij slaat zelf ook ergens een slag naar. ( mooi nieuw spreekwoord).

08-06-2024 23:53

Sammy Sosa +741

Jongens hij zit daar en krijgt een vraag. Zo gek is het niet dat hij reageert. En ik ben juist blij dat hij de interesse in Wegdorst tegen spreekt.

08-06-2024 19:53

debetweter +10106

Wat doet hij daar? Hij moet het beleid controleren. Media lijkt mij niet handig om op te zoeken (althans niet nodig).

08-06-2024 23:29

JoeBlow +8196

Hij zit daar al jaaaaaaaren. Zijn opmerking ging niet inhoudelijk over Spertsyan, maar meer over de onzin berichten die op voetbalsites verschijnen en dat Ajax vaak wordt gebruikt om de waarde van een speler op te drijven. Hij gebruikte Spertsyan als voorbeeld. Hij had 100% gelijk.

08-06-2024 23:39

debetweter +10106

Ok. Duidelijk. Vind het alsnog niet echt handig overigens. Analisten mogen vaak ook niet bij een club werken.. Hij heeft een controlerende functie, dan kan je beter niet in de media verschijnen. Wat als Spertsyan wel zou komen? Of wat als Kroes dat wel zou willen. Dan is er geen discussie/gesprek mogelijk.

Dit gaat over Spertsyan maar het kan ook om een ander feit gaan.

09-06-2024 07:10

Craain +4968

Van Praag had beter kunnen zeggen dat het niet zijn taak is te vertellen. Misschien is technische staf wel van plan? Dan wordt hij voor de gek gehouden. Qua voetbal inhoudelijk kan van Praag beter niet vertellen.

09-06-2024 11:10

BakkalBijter +11688

Als het waar is dan is het toch prima wat hij zegt?

09-06-2024 22:19

debetweter +10106

En als het niet waar is? Praag heeft een controlerende functie, egoïsme zit ieder mens het meest in de weg. Compleet rationeel beslissen kan een mens niet. Dus stel dat Ajax wel in gesprek zou zijn, is dat nu al heel lastig om erdoorheen te krijgen. Want het betekend gezichtsverlies. TV-analisten mogen ook niet bij de clubs werken waar ze voor moeten analyseren. Zo simpel is het.

09-06-2024 23:02

TontoKarnaggel +42541

Waarom laat een rvc lid zich uit over transferzaken? Waarom verschijnt een tijdelijk (!) rvc lid die op de achtergrond zou werken uberhaupt de hele tijd in de media?
Misschien moet van praag even gaan beseffen dat hij slechts een marginale rol op de achtergrond bekleed. En moet hij even doorkrijgen dat 90% van de club hem liever kwijt dan rijk is en hij slecht gehandhaaft word om niet weer een nieuwe rel te krijgen...

08-06-2024 19:40

Suavimani +12043

Waarom spreekt Van Praag zich überhaupt uit over spelerszaken. Volgens mij hebben we daar een Technisch Directeur voor. Ookal wordt hij door media gevraagd, dan nog kun je zeggen: "daarvoor moet je bij de TD wezen, ik ben slechts toezichthouder en communiceer mijn meningen en observaties intern".

Wordt tijd dat die tijdelijke functie van hem zijn tijdelijkheid gaat bewijzen.

08-06-2024 19:18

JoeBlow +8196

Hij zei vrijwel letterlijk dat. Gewoon eens luisteren voor je reageert.

Zijn opmerking ging niet inhoudelijk over Spertsyan maar over de voetbalsites die vaak maar transfergeruchten verzinnen. Sterker nog, hij kende zijn naam niet eens en het was Kees Kwakman die de naam noemde.

08-06-2024 23:42

DeKes +3204

Zit Van Praag nou nog steeds bij Ajax??
Triest!!

08-06-2024 19:09

Professor +11178

Rvc lid van Praag moet daar gewoon niet over praten.
Dat is alles.

08-06-2024 19:04

JoeBlow +8196

Luisteren voor je een mening geeft. Dan weet je ook de context.

08-06-2024 23:43

Professor +11178

Ik lees wat er hier wordt geschreven door AS. Maar het blijkt dus dat ik het zelf voortaan moet beluisteren jammer.

09-06-2024 00:41

Nr.10 +111404

Okay leuk, maar waar blijven de kanonnen?

08-06-2024 18:52

koelman +309

Als toezichthouder slaagt ijdeltuit van Praag er steeds weer in om te doen voorkomen alsof hij er toe doet.

08-06-2024 18:26

EinSteijn +4781

Spetter Jan!! De transferzomer is hiermee officieel begonnen!

08-06-2024 18:18

ZuenAFCA +2097

MVP is tegenwoordig ook TD. Van alle markten thuis onze clubman

08-06-2024 18:12

Jarisuarez +1538

Kan je voortaan aub van Praag gewoon uitschrijven... op deze manier lijkt hij nog belangrijk ;)

09-06-2024 06:25

layanx +5714

Van Praag die een harde boner krijgt van de Media. Hij moet ze muil gewoon houden

08-06-2024 17:04

Miskopabal +2943

Elk bericht met van Praag is er één te veel.

08-06-2024 16:49

Juan62 +46333

Werkelijk?? Weet jij wel hoeveel die man in het verleden voor ons heeft betekend ?
Enig respect is wel op zijn plaats
Ipv zogenaamd bijdehande opmerkingen te plaatsen

Hij heeft toch gelijk met wat hij zegt

08-06-2024 17:06

Devid87 +3535

Hij zegt toch niets verkeerds? Ondanks dat hij veel betekend heeft, beginnen de berichten omtrent deze man vervelend te worden.

Hij moet de eer aan zichzelf houden.

08-06-2024 17:08

Juan62 +46333

Ik vind de vele negatieve commentaren hier over Ajax en haar medewerkers vervelend worden.
Alleen maar willen scoren met zogenaamde bijdehante, zeer hatelijk opmerkingen
Het levert niets positiefs op

08-06-2024 17:14

GiiaAfca +9081

Zo help je de club naar de klote

08-06-2024 17:50

grapje +2335

Dit is aan de technische directeur, RvC hoort op de achtergrond te blijven. Deze man heeft de club al in de hens gezet. Je kan niet voor eeuwig teren op prestaties van het verleden. Je zou moeten blijven leveren, zijn taak om rust te brengen lijkt niet echt te lukken.

08-06-2024 17:54

JoeBlow +8196

75% was nog niet eens geboren toen MVP de club redde van een dreigend faillissement na FIOD straf en Europese uitsluiting door staafincident.

En dat hij de voorzitter was die Van Gaal aanstelde en verdedigde toen de resultaten slecht waren - om uiteindeijk de UEFA cup, Champions League en Wereldbeker te winnen, daar hebben veel gasten hier al helemaal geen weet van.

Laat staan dat hij de drijvende kracht was achter de ArenA en de stap naar significante inkomstengroei van Ajax om internationaal mee te kunnen doen. Toen hij aantrad, zaten er op een gemiddelde zondagmiddag gewoon 12.000 man in een aftakelende Meer.

Maar vooral dom roepen en Ereleden en Erevoorzitters schofferen. Behoorlijk respectloos.

08-06-2024 23:51

Ferd +38565

Ook in het verleden was Michael een Plaag Jantje

09-06-2024 02:46

DMDTagz +3298

Juan, u snapt het!

09-06-2024 12:31

DMDTagz +3298

Inderdaad JoeBlow, zonder Michael van Praag, zouden wij een stuk verder van huis zijn. Een beetje meer respect is wel op zijn plaats. De man is een grotere Ajacied dan de meesten hier.

09-06-2024 12:33

trodat4030 +97067

Kaplan definitief in selectie van Turkije, mooi voor die jongen. Hopelijk leert ie veel en mag hij ook nog even zn debuut maken, kan zn ontwikkeling alleen maar ten goede komen.

08-06-2024 16:48

Danielson +50538

Hopelijk wordt Turkije snel uitgeschakeld zodat Farioli Kaplan de fijne kneepjes van zijn systeem eigen kan maken.

08-06-2024 18:45

GAjax31 +16225

Los van het zakendoen met Rusland, verwacht ik niet zo snel dat Kroes spelers gaat halen die ook op het lijstje van Mislintat stonden.

08-06-2024 16:48

Praagout +1304

Ah, vriend van Praag bewijst mijn profielnaam weer een grote dienst.

08-06-2024 16:38

Ajacied1981 +17412

Tja, wat zijn de woorden van Van Praag nu eigenlijk nog waard?

08-06-2024 16:34

Danielson +50538

Meer dan die van jou in ieder geval.

08-06-2024 18:46

Myriad +7117

Als van Praag zegt dat het niet klopt, dan is het waar.

Het is overigens niet aan hem om hierop te reageren. Hij is er voor de controle. Die hij vervolgens niet doet, maar dat is een ander issue.

08-06-2024 16:34

trodat4030 +97067

'Hij is er voor de controle. Die hij vervolgens niet doet, maar dat is een ander issue.'

Ehm, dat was Pier, niet Michael. Nu zit je fouten van Eringa in van Praags schoenen te schuiven....

08-06-2024 16:49

DEELM +11891

Het is toch helemaal niet aan Van Praag om in de media op dergelijke zaken te reageren? Blijf in je rol als RvC lid aub!

08-06-2024 16:31

FysioPat020 +25997

Kan TD MvP er niet ook voor zorgen dat we Rensch eindelijk kunnen lozen?

08-06-2024 16:26

Haarlemmer +20629

Je moet controleren, niet beleid maken

08-06-2024 16:25

036AFCA97 +146682

Vervelende man die Van Praag. Hoop dat die snel weer weg is.

08-06-2024 16:15

musicradio +3893

op die leeftijd worden mensen vaak dement

08-06-2024 16:09

PuurGeluk +4810

Goeie comment man!!

08-06-2024 20:49

myway25 +2451

Die van Praag moet heel snel weg bij Ajax. De tijdelijke invulling van uw positie is voorbij. Graag zsm weg.

08-06-2024 16:02

twynestar +28525

"Schandelijk hoe deze seniore deugmens zich door de mainstream D66 media onder druk laat zetten om mij een transfer door de neus te boren waar ik me de laatste 5 uur weer enorm op heb verheugd omdat ik een gerucht las over een speler die ik niet ken maar waar iedereen van zegt dat ie heel goed is. Deze club is doodziek, wat zijn we ver gezakt. RvC out! Jordi Cruijff aan de macht!"

08-06-2024 15:56

PuntNaarAchterSVP +5359

Ben je boos
Pluk een roos
Of reageer het af op een zelfbedachte vijand op het internet

08-06-2024 16:35

twynestar +28525

dat is de mores ja

08-06-2024 18:35

Adammer +2855

Ik vind het kwalijk dat een RVC-lid gaat vertellen of Ajax wel/niet geïnteresseerd is in een speler. Is helemaal zijn taak niet. Soms worden er namen gedropt in een groter (strategisch) belang. Daar moet hij zich niet in gaan mengen

08-06-2024 15:55

Dondy +1877

Exact wtf komt die Praag lullen over transfers. Ga weer terug naar de achtergrond

08-06-2024 16:14

Danielson +50538

Praat voor jezelf zou ik willen zeggen.

08-06-2024 18:47

Rock69 +8411

Belangrijkste stap voor Ajax is, als deze Praag op de achtergrond gaat staan en zich stil gaat houden.

08-06-2024 15:52

PeterLarsson +13316

Als RvC lid zou het hem sieren als hij eens in de luwte gaat werken…

08-06-2024 15:37

nightgoat +31183

Meneer van Praag heeft het er maar weer druk mee, zijn epische autobiografie bevindt zich namelijk ook in de afrondende fase;

Iedereen is gek behalve mijn tuba en ik.

08-06-2024 15:28

LukaLitmanen +82153

De Irak oorlog was vele malen schandaliger dan Oekraïne !!!

Oekraïne is nog een buurland van Rusland terwijl Irak andere kant vd wereld ligt tov USA

08-06-2024 15:09

gaalmeister +952

Dus je buurman in elkaar slaan is minder erg dan iemand aan de andere kant van het land?

08-06-2024 16:13

trodat4030 +97067

Jamaar hullie! XD

08-06-2024 16:22

Kryptonite +76957

Het is allemaal veel ingewikkelder dan "je buurman in elkaar slaan". Hoe reageerden de Amerikanen toen Cuba in handen dreigde te vallen van de Soviet Unie, waardoor de vijand ineens gevaarlijk dichtbij kwam? Juist. Het gevolg was bijna een wereldoorlog. Maar dat Oekraïne, de buurman van Rusland, het speeltje is geworden van Amerika en Europa zou dan weer geen reden moeten zijn voor Rusland om verontwaardigd te zijn en er wat tegen te doen. Dit nog los van allerlei historische banden tussen de twee landen en politieke gebeurtenissen.

Doe zelf onderzoek en laat je niet hersenspoelen door de media. Zowel niet de pro Russische als de pro Amerikaanse media.

08-06-2024 21:53

gaalmeister +952

Cuba hoorde bij de alliantie van de Soviet Unie. Het probleem kwam er pas toen de Soviet Unie daar rakettan naartoe verscheepte. Bovendien zaten we toen in een koude oorlog en

11-06-2024 12:59

gaalmeister +952

Ah, helemaal vergeten dat Amerika Cuba binnen was gevallen en daar honderdduizenden mensen inclusief veel burgers heeft vermoord. Ook helemaal vergeten dat Oekraïne een soevereine natiestaat is die zelfstandig zijn alliantie zou mogen kiezen. Ook helemaal vergeten hoe de Russen hebben huisgehouden in Oekraïne gedurende tientallen jaren tot de val van de Muur, en wellicht dat vanuit Oekraine daardoor ook voor een alliantie met het vrije westen werd gekozen. Zal beter eigen onderzoek doen.

11-06-2024 13:02

Ferd +38565

Maar in die periode deed Ajax geen zaken met Amerikaanse clubs, dus wat is je punt?

09-06-2024 02:48

Ajax95Duivendrecht +24162

Ik ben een beetje Van Praag-moe

08-06-2024 14:55

AjaxFinest +3469

Van Praag moet lekker zijn mond houden tot ie pleitte gaat.

08-06-2024 14:47

Danielson +50538

Daarna mag ie wel weer praten?

08-06-2024 18:48

Capocapo +12001

En terecht. Geen zaken met Russen doen, beetje fatsoen kan geen kwaad

08-06-2024 14:46

TeringHenkie +28562

En zaken met Amerika en China is allemaal wel geoorloofd?

08-06-2024 14:52

Capocapo +12001

Welk land valt China momenteel aan dan?

08-06-2024 14:54

TeringHenkie +28562

Die bespioneren de hele wereld en maakt het Taiwan erg lastig, en is een partner van Poetin!

08-06-2024 15:01

JanBiesbos +29224

Oeigoeren worden uitgeroeid en geïnterneerd om maar eens wat te noemen, taiwan wordt bedreigd en de zuidchinese zee claimen ze om maar wat een te noemen. In de zandbak worden homos opgehangen en vluchtelingen doodgeschoten als ze de grens oversteken , Hamas en alle criminelen zitten veilig in dubai en jij maar lekker tanken en goedkoop schoppen bij de action.
https://nos.nl/artikel/2523585-gevechtsvliegtuigen-china-cirkelen-boven-nederlands-marineschip
-
https://www.hrw.org/news/2018/05/14/china-visiting-officials-occupy-homes-muslim-region
-
https://www.hrw.org/news/2024/05/31/hong-kong-quash-baseless-convictions-activists
-
https://www.quora.com/What-makes-dubai-a-safe-place-for-dons-and-mafias

08-06-2024 15:04

Capocapo +12001

Homo 's worden opgehangen in Saoedi Arabië, dus we kunnen zaken doen met Rusland?

08-06-2024 15:08

JariJari +15261

Landen die China China noemt ;)

08-06-2024 15:18

KleineReus +6543

Zoek eens op hoeveel Europese landen Taiwan als zelfstandige natie erkennen ;)

08-06-2024 15:45

Mokum31 +6141

Ongeacht of het wel of niet waar is…. Vervelende man

08-06-2024 14:44
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.