Van Gaal verklapt: 'Dan is het logisch dat Gakpo speelt en Klaassen niet'

door Justin Fokkens 153

Bron Persconferentie

Van Gaal verklapt: 'Dan is het logisch dat Gakpo speelt en Klaassen niet'

door Justin Fokkens 153

Bron Persconferentie

Laatst geüpdatet

Louis van Gaal lijkt in de eerste groepswedstrijd van het Nederlands elftal tegen Senegal niet te kiezen voor Davy Klaassen. De middenvelder van Ajax kwam onder de huidige bondscoach in meerdere wedstrijden van Oranje in actie, maar lijkt tegen de kampioen van Afrika niet op een basisplaats te hoeven rekenen.

Dit laat de oefenmeester van het Nederlands elftal blijken op de afsluitende persconferentie voor de wedstrijd met Senegal. 'Ik heb altijd een verdeling tussen creatieve spelers, want die heb je nodig, en loyale spelers. Ik denk dat je minstens drie en ten hoogste vier creatieve spelers in het team moet hebben, en de rest moet in dienst van hen spelen.'

Van Gaal geeft vervolgens een tipje van de sluier weg. 'Er moet een balans in een elftal zijn. Dat is ook een verschil tussen een Davy Klaassen en Cody Gakpo. Laatstgenoemde is creatiever, maar Klaassen is meer een teamspeler. En dan moet ik tussen hen kiezen op basis van wat wij nodig hebben. Als Memphis als creatieve speler afwezig is, dan is het logisch dat Gakpo speelt en Klaassen niet. Vincent Janssen is namelijk niet een echte creatieve speler.'

Ajacieden in actie

Terwijl Davy Klaassen naar alle waarschijnlijkheid geen basisplaats heeft weten te bemachtigen, is de verwachting wel dat er enkele andere Ajacieden van Van Gaal mogen starten tegen Senegal. Jurriën Timber, Daley Blind en Steven Bergwijn lijken zeker van een basisplaats, terwijl ook zeker niet is uitgesloten dat Steven Berghuis een plek op het middenveld zal bekleden.

Bij Jacks kun je nu vijftig keer je inzet terugkrijgen als Nederland van Senegal wint. Check snel hoe het werkt!

Sportbookies heeft de beste WK wedtips op een rijtje gezet!

Als je verantwoord speelt, houd je het leuk. Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+!

Lees meer over:
Plaats reactie

Babangida83 +23933

Memphis, Bergwijn & Gakpo. Dat zijn er dan 3. Dan kan Berghuis toch niet spelen. Maar lijkt me dat je Berghuis boven Gakpo verkiest...

21-11-2022 12:07

AjaxFinest +3469

Zo simpel is het. Kom op Louis. Na het WK nog 2 seizoenen Ajax coachen en Bogarde terug halen. Ben ervan overtuigd dat Klaassen, Blind en een aantal andere direct naar een andere club kunnen gaan uitkijken.

21-11-2022 05:47

roodwit007 +14212

Als ik het mag zeggen , zie ik liever helemaal geen ajacied daar verschijnen , zet pisvee en rotjeknor er maar in , de kans op een blessure is best wel aanwezig dus als ik het was hield ik ze thuis fuck de W.K

21-11-2022 04:51

Ajax '69 +3855

Er wordt hier, onder andere door de 'topreactie' van @Modric36, gewoon zwaar gemanipuleerd ten koste van een zeer veelzijdige Ajacied. In anderhalf seizoen "géén (goals noch) assists"... Hoe durf je het te schrijven...

DK: 3 goals en 1 assist in slechts 6 basisplaatsen in dit kloteseizoen. Het seizoen ervoor 9 goals in 18 basisplaatsen... 1 op 2, sommige 'topspitsen' zijn er jaloers op. Maar de goals laat je dan maar achterwege. Gadver.

Ok, het loopt niét bij Ajax 1 maar pak de juiste mensen aan, dat is de trainersstaf en directie in mijn ogen, en zeker niet de spelers en sterkhouders als Tadic, Blind en Klaassen die Ajax de afgelopen jaren mee omhoog hielpen. Zeker, ze kunnen aan rendement inboeten, zeker met zo'n warhoofd als AS als trainer en die Duitse EO jongerendag tablettrainer ernaast, maar respect voor Blind, Klaassen en Tadic is op zijn plaats!

21-11-2022 01:29

WantAmsterdam +116198

Ja want je kan alleen bij een basisplaats scoren? Je weet dat Klaassen vaak vroeg erin gebracht werd?
Deef speelde 2500 Eredivisie minuten in 21/22 en 22/23, dat zijn dus zo een 28 volle wedstrijden, en dan maar een assist.
Ja, zijn goals getal is oké, maar van een Ajax 10/middenvelder wordt meer verwacht dan alleen een paar intikkertjes.

“spelers en sterkhouders als Tadic, Blind en Klaassen die Ajax de afgelopen jaren mee omhoog hielpen.”
Ik hoop dat je met “spelers” Klaassen bedoelt en dat je Klaassen geen sterkhouder noemt “die Ajax omhoog hielp”, en hem daarbij in een rijtje met Blind en Tadic zet? Dat zou namelijk een belediging voor die twee zijn.

21-11-2022 02:28

Ajax '69 +3855

Eens dat Klaassen niet de impact heeft (gehad) van Tadic en Blind, ook eens dat de schwung eruit lijkt binnen Ajax voor hem, maar voor wie niet momenteel.

21-11-2022 13:23

WantAmsterdam +116198

Ja maar Klaassen had dus nooit echt schwung buiten zijn goals, waarvan de meeste intikkertjes waren.

21-11-2022 13:27

YRGI +32964

Gakpo is ook veel beter. De beste hoort te spelen dus.

21-11-2022 00:49

j0rnnn +5104

Mijn ideale scenario; Gakpo speelt altijd ten koste van Davy. Maar in de finale maakt Klaassen de beslissende 1-0 en verdient een mooie transfer in de winterstop naar een club als Empoli.

20-11-2022 23:50

WantAmsterdam +116198

Als die in de finale scoort komt er echt wel een mooiere club dan Empoli langs hoor.

21-11-2022 00:48

Qifesh +24917

Je eigen speler naar beneden halen is echt niet onze favoriete bezigheid. Het is beschamend dat het zover heeft mogen komen. Schreuder en ten hag zijn ook wel idioot op bepaalde vlakken. Zogenaamd meer "balans" met Davey.. please.. Dat kan Louis eisen omdat je weet dat je ad bak moet. Louis haalt mensen er soms gewoon de eerste helft uit. Vroeger ook al, Brian Roy eruit voor Davids. Bam! Je luistert niet? Ok.. Schreuder begint dat nu pas op te pakken met blind... Maar dat is dus we veeel te laat.. mensen willen Tadic blind en Davey niet uitfluiten, maar een Schreuder die ze verdomme op scherp kan zetten.

20-11-2022 23:17

Ajacied1981 +17412

Is dit oranje showtime ?
Ik heb liever Ajax Showtime met nutteloze bijzaken dan dit verdorven WK aandacht te geven

20-11-2022 22:36

AFCACruijff14 +162175

Dan log je een maand uit he.

20-11-2022 22:43

WantAmsterdam +116198

Nog steeds onbegrijpelijk dat Deef meegaat, zoveel betere spelers, alsof we Letland zijn ofzo.

20-11-2022 21:58

Ajacied1981 +17412

JA iedereen heeft ongelijk
Ten Hag
Van Gaal
Schreuder
allemaal domme sukkels die niets snappen
Maar WantAmsterdam en alle andere kinderen hier, die hebben tenminste wel
verstand
#napraters

20-11-2022 22:37

WantAmsterdam +116198

Haha napraters maar dan een volledige appel tot autoriteit. Omdat je zelfs geen mening hebt.

20-11-2022 22:59

Qifesh +24917

Ten hag had gelijk in alles (maar niet heus)
Schreuder laat de man vaker banken als Erik maar toch te weinig.
Van Gaal kan inspireren en die zal hem de juiste drive geven. Maar come on een peptalk van Louis blijft wel in je achterhoofd zitten.. hele andere ballgame

20-11-2022 23:07

4EVERAJAX +8407

Alle ajaxahowtime leden zeggen natuurlijk ook hetzelfde 🤨

21-11-2022 00:05

Henkjanklaas +20657

Inderdaad. Stel papegaaien hier. Als memphis terug is speelt Klaassen en doet hij prima in oranje. Scoort ook regelmatig

21-11-2022 03:29

AFCACruijff14 +162175

Die Deef heeft prima geleverd onder van Gaal dus terecht dat hij mee gaat. En terecht wissel. Jammer die denigrerende lulteksten over Klaassen steeds hier.

20-11-2022 22:44

WantAmsterdam +116198

Deef heef letterlijk een goeie wedstrijd onder van Gaal gespeeld, en die is al meer dan een jaar geleden, verder speelt die net zoals bij Ajax, anoniem.
Denigrerend? Nee gewoon realiteit, hij is een ontzettend matige speler die niks bij Ajax of het NL elftal te zoeken heeft.

20-11-2022 22:56

NatteKrant +1779

Het debielst is nog dat Jansen speelt.
Überhaupt dat hij mee is en Brobbey thuis zit.

Gakpo had sowieso links voorin gemoeten, niet op 10. Op 10 Simons, en Klaassen als stand-in.

20-11-2022 21:52

jollie18 +9911

Gakpo is ook beter dan Klaassen logisch dat hij de voorkeur krijgt

20-11-2022 21:38

ST +23084

————— Bergwijn - Depay ————
——————-—— Gakpo —————————-
Blind - Frenkie - Koopmeiners - Dumfries
————- Aké - Van Dijk - Timber ———
———————- Noppert ————————-

Dit schijnt het te worden. En anders Janssen op de plek van Depay.

20-11-2022 20:51

Melle.v +1552

Ik denk zelf idd Janssen, ze zeiden namelijk dat Depay niet mee ging doen in de eerste wedstrijd.

20-11-2022 20:56

OntlastendeMiddenvelder +1987

Ziet er best goed uit. Na de laatste wedstrijden van Ajax was ik ook het vertrouwen in Oranje kwijt, want zo onlogisch denkt de mens, maar als je de opstelling zo ziet, maakt Oranje best kans op een paar goede overwinningen.

20-11-2022 22:04

OntlastendeMiddenvelder +1987

Moet inderdaad wel heel slecht gaan willen we niet in de kwartfinale komen. Goede kans op halve finale zelfs. Het speelschema werkt in ons voordeel.

21-11-2022 09:30

SchipAhoy7 +1191

Ik vind het bij Ajax ook best logisch als Klaassen niet zou spelen. Goeie gozer, maar je hebt er gewoon niet veel aan als ie niet scoort. En veel van die goaltjes maakt een ander ook wel op die plek. Dat gezegd: in het NL vind ik Klaassen af en toe best aardig uit de verf komen.

20-11-2022 20:48

ST +23084

Elke ploeg die met Klaassen speelt die speelt met een man minder. De enige die last van hem heeft is je eigen nr 9.

20-11-2022 20:44

Ajacied1981 +17412

ST kap eens met je gezeik man
Hebben Ten Hag Van Gaal en Schreuder allemaal 0 verstand of heeft Davy toch bepaalde klasse?

20-11-2022 22:38

j0rnnn +5104

Klaassen heeft als middenvelder de minste balcontacten van de gehele top 3. Tuurlijk geeft hij 100%. Maar het is niet voor niks dat Cruijff in Klaassen geen 10 zag.

20-11-2022 23:44

4EVERAJAX +8407

Davy op 10 heeft lekkere looplijnen 😏 en kan soms de 1-0 scoren.... Uiteraard ben ik geen trainer, maar denk dat Davy op bijvoorbeeld de andere middenveld posities meer kan brengen

21-11-2022 00:08

VluggeJaapie +2046

Je vergeet koeman en FdB, die zagen het ook in Klaassen zitten...

21-11-2022 04:46

AINIESTA +45174

Omdat Klaassen niet voetballen? Klinkt logisch.

20-11-2022 18:18

jerryisthename +31902

Da's logisch. Het is als kiezen tussen Berghuis en Klaassen.

20-11-2022 18:04

Krullen +8058

Je zou bijna zeggen dat het is als kiezen tussen Kudus en Klaassen.

20-11-2022 18:25

jerryisthename +31902

Haha, kan ook. 😉

20-11-2022 18:27

Modric36 +8224

Gakpo heeft in anderhalf seizoen 25 assists

Klaassen heeft in anderhalf seizoen NUL assists

Het is bizar dat er überhaupt discussie over de plek is

20-11-2022 17:40

Sampaoli +39261

Haha dit is een behoorlijke statistiek. Auw.

20-11-2022 17:44

AINIESTA +45174

Het is bizar dat zo'n non voetballer nu niet gewoon lekker aan het skieen is in Oostenrijk en na de winterstop weer aansluit bij FC Utrecht.

20-11-2022 18:19

Gerbrand +157

Begrijp ik ook echt niet!

20-11-2022 19:04

hetje +2173

Gakpo heeft in anderhalf seizoen alles gespeeld en klaasen niet, dus een beetje een ongelijke vergelijking.

20-11-2022 19:32

WantAmsterdam +116198

Deef heeft in die tijd maar iets meer dan 500 minuten minder gespeeld dan Gakpo, dat zijn zo een 6 wedstrijden minder.

20-11-2022 19:58

VluggeJaapie +2046

Hele wedstrijden ja... en vergeet niet dat Gakpo van die wedstrijden bijna alles op links heeft gespeeld en niet op de 10 positie

21-11-2022 04:48

Aurelius1 +19736

Zowel Gakpo als Klaassen zijn niet goed genoeg. Gakpo zakt op Europees niveau telkens door de mand.

20-11-2022 19:48

WantAmsterdam +116198

Wat een onzin man, je hebt niet eens je feiten juist.

Deef heeft ÉÉN assist gegeven man!!!!

20-11-2022 19:59

Modric36 +8224

Die ene assist was een breed balletje over 5 meter naar Bergwijn op 40m afstand van goal en toen besloot Bergwijn te schieten tegen Cambuur

20-11-2022 21:16

WantAmsterdam +116198

was ook niet heel serieus hoor, maakt verder ook niks uit, ook 1 assist in bijna anderhalf seizoenen (meer dan 2500 minuten) is gewoon schandelijk.

20-11-2022 21:19

Modric36 +8224

Gakpo is letterlijk in ALLES beter dan Klaassen

20-11-2022 17:38

WantAmsterdam +116198

Nee joh, janken en rooie kop hebben, dat kan Gakpo echt veel minder dan Deef.

20-11-2022 20:00

Zonderbergwijngeenwijndal +6127

Waarom is de vergelijking niet berghuis of klaassen? Dan is het maar te hopen dat berghuis als cm staat.

20-11-2022 17:28

RJB1979 +25865

"'Dan is het logisch dat Gakpo speelt en Klaassen niet'

Alsof een engeltje in mijn oor piest.

Maak het karwei even af en loods ons naar de EL beker, mag je daarna met pensioen.

20-11-2022 17:19

EricAjax1 +7534

Terecht. Klaassen heeft niks te zoeken in de basiself van het Nederlands elftal

20-11-2022 17:16

Harold +10579

Ook niet in die van Ajax

20-11-2022 19:29

Piet Henk Kippenhof +2723

Bij Helmond Sport zouden ze zelfs twijfelen om hem basis te zetten.

20-11-2022 20:58

Ajaxadam1 +31670

Dat is altijd logisch Louis. Er is nooit een situatie waarin het handiger is Klaassen boven Gakpo op te stellen.

20-11-2022 16:55

Web +178830

Klaassen raakt geen bal onder Schreuder
Dat zien wij met zijn allen
Bij van Gaal staat hij ook terecht niet in de basis
Maar aan de andere kant weet je ook mocht je een keer achter staan en moeten scoren, kan het maar zo goed uitpakken
Als zou hij maar een keer een hele belangrijke goal maken, dan heeft hij al gedaan wat er verwacht word op dit WK

Het zal je gebeuren
Nederland in de finale
10 minuten voor tijd nog steeds 0-0
Klaassen moet er in van van Gaal
En in de aller laatste minuut van de verlenging scoort hij de winnende 1-0 of de gelijk maker
Dat zou typisch weer bij van Gaal passen

20-11-2022 16:21

Qifesh +24917

"Klaassen raakt geen bal onder Schreuder
Dat zien wij met zijn allen"

Dat zagen sommigen al voordat Alfred kwam hoor. Verder mee eens

20-11-2022 17:04

BokkieBokstra +11331

In vorige wedstrijden starte klaassen wel in de basis. Maar mooi de keuze voor gakpo een reden is om nog eens wat lelijks over klaassen te zeggen.

20-11-2022 17:44

Sambavleugels +18734

Ben jij zijn zaakwaarnemer of oud-trainer?

20-11-2022 17:51

BokkieBokstra +11331

Nee vind het een goede voetballer die ten onrechte de grond wordt geboord. Zeldzaam negativisme.

20-11-2022 17:56

SjakiedeWit +2636

Wie niet bij zijn club in de basis staat mag niet in Oranje

20-11-2022 16:18

NoPants +7506

Depay? Frenkie? De ligt?

20-11-2022 17:37

SjakiedeWit +2636

Niet in de basis dus, ik ben streng

20-11-2022 18:14

Tommyshelby +129564

Gakpo heeft niks van een 10, matige optie.

Klaassen heeft niks van een voetballer, bizar dat het een optie is..

20-11-2022 16:14

WantAmsterdam +116198

Inderdaad, Simons is de beste optie op 10.
Wel vind ik Gakpo iets van een 10 hebben, hij is redelijk creatief, technisch begaafd en heeft scoringsvermogen.

20-11-2022 16:43

HendrikAjax +16862

Berghuis lijkt mij gewoon de beste optie op 10. Maar waarschijnlijk is hij ook de beste optie voor naast Frenkie

20-11-2022 23:18

WantAmsterdam +116198

Inderdaad, lijkt meer een optie voor erachter.

20-11-2022 23:23

Sjaak Polak +1837

Benieuwd of Klaassen bij Oranje ook in de media gaat klagen

20-11-2022 16:12

Web +178830

Jij dacht de microfoon onder zijn neus drukken
En blij zijn dat je niet speelt
Waar heeft hij geklaagd dan??

20-11-2022 16:14

WantAmsterdam +116198

Wat dacht je van gewoon een keer bedanken als je al 1000 interviews hebt gegeven waar je als een kleuter over te weinig speeltijd hebt gejankt.

20-11-2022 16:49

Sjaakvaak +26607

Weer dat domme lulverhaal. Klaassen krijgt in een interview een vraag tegen en geeft daarin op een zeer nette manier aan dat hij meer speeltijd zou willen en daarom vecht voor zijn kansen. Ik heb zelden een voetballer op zo'n nette ingetogen manier horen reageren op dergelijke vragen. Klagen mijn reet.

Daarbij wil iedere profvoetballer natuurlijk basis staan.

20-11-2022 16:27

Web +178830

@Sjaak
Hij staat er zo slecht op hier
Kan echt niks goed doen

20-11-2022 16:30

WantAmsterdam +116198

Ja want hij wordt met een pistool tegen zijn hoofd bedreigd om een interview te doen en die vraag te beantwoorden?
Hij moet bij die interviews niet akkoord gaan, en als die toezegt, zeg dan “heb ik al genoeg over gezegd”. Nee onze Deef moet bij elk interview akkoord gaan, al weet die dondersgoed wat ze gaan vragen. En niet alleen dat, hij moet altijd opnieuw die “vraag” beantwoord i.e. zeiken.
Hoe sommige mensen hier Deef verdedigen is waanzin.

20-11-2022 16:48

Sjaakvaak +26607

Wat een onzin, je doet hier alsof hij iedere dag aan het janken is met je "1000 interviews janken als een kleuter". Hij heeft een klein handjevol keer op een hele nette manier aangegeven dat hij zijn best doet voor meer speeltijd.

Maar nee, voor onze über zeiksnor WantAmsterdam is het nooit goed genoeg. Maar goed, hoe je spreekt over "Deef" ipv Davy zegt al genoeg. Het is juist weerzinwekkend hoe mensen als jij hier onze eigen spelers lopen uit te kotsen. Ga lekker terug naar Rotterdam ipv bij het mooi Ajax onrust lopen stoken.

20-11-2022 17:11

Sjaak Polak +1837

Rotterdam is juist eerder de plek voor sporters die gecharmeerd zijn van Klaassen

20-11-2022 17:35

BokkieBokstra +11331

Een reden om as te mijden. Naar over blind tadic klaassen. Deze club verdient schreuder.

20-11-2022 17:45

WantAmsterdam +116198

“Een handjevol”, ja makkelijk zo een 4 keer binnen 1-2 maanden. En een keer op een denkbaar ongunstig moment. En hij ging niet alleen in de media janken, ook hij Schreuder zelfs bij Van Gaal. Hij jankt gewoon veel te veel, ik kan me geen andere voetballer bij Ajax herinneren die zoveel ging janken om speeltijd.

Haha alleen omdat ik Klaassen zijn voetballende kwaliteiten en zijn gejank Ajax onwaardig vind, ben ik een Feyenoorder?
Sjaakpolak zegt het goed, Deef (ja ik noem hem zo) is gewoon een typische Feyenoord speler die echt helemaal niks bij Ajax te zoeken heeft.

20-11-2022 21:24

BokkieBokstra +11331

Nou, de ajax aanhang lijkt inmiddels is ook erg op de feyenoord aanhang. Dus dat past wel. Als het even meezit tadic klaassen en blind weg met de winterstop. Fijn verder met schreuder. Hand in hand!

20-11-2022 22:29

Qifesh +24917

DEAL! GENOEG AJAX JEUGD!

20-11-2022 22:53

AFCACruijff14 +162175

@ redactie van AS

Willen jullie wel voor elke WK dag een wedstrijdtopic openen? Ook als Nederland niet speelt? Lijkt me nuttiger dan dat alles verspreid in tig topic raakt.

20-11-2022 16:09

Masz +3731

Zou een stunt zijn als van Gaal onze bankzitter Blind als enige in de basis zet.

20-11-2022 16:04

AFCACruijff14 +162175

Is helemaal geen stunt, zou heel normaal zijn aangezien Blind alles onder van Gaal speelde en heel goed in die stijl past.

20-11-2022 16:09

Masz +3731

Stunt = statement naar Schreuder

20-11-2022 16:11

markk +8908

Weinig statement aan. Ajax heeft geen Van Dijk en De Ligt in de verdediging. Als je verdedigend alles goed op orde hebt is een Blind ik zoek aanvallend als verdedigend opzicht een nuttige speler.

20-11-2022 16:13

Mentir +2458

@masz
klein verschil is dat Nederland met 5 verdedigers gaat spelen en Ajax niet, dat alleen al is appels met peren vergelijken.

20-11-2022 16:15

3*stars*3 +23516

Op 1 of ander manier heeft Gakpo een gunfactor in NL.
De man is 23 maar je gaat bijna geloven alsof het nog steeds een toptalent is van 19/20 jaar.
In de meeste duels waar hij er moet staan, is hij dan ook anoniem.
Zie de CL voorrondes van PSV bijv.
Benieuwd hoe hij het nu gaat doen op een nieuwe positie voor hem want hij is juist gevaarlijk als hij ruimte krijgt en dan vanaf de flank.
Ben dit seizoen wel onder de indruk geraakt van de voetballer Xavi Simmons.
Benieuwd wat hij kan gaan toevoegen.

En Ajacied of niet maar dat Klaassen erbij zit is natuurlijk lachwekkend.

20-11-2022 16:01

RadheAjax2021 +17911

Gakpo heeft bij Psv vanaf de linkerkant gespeeld. Maar koning Louis ziet hem als 10. Ben benieuwd. Maar als het gaat om beter zijn dan is Gakpo wel vele malen beter dan Klaassen. Klaassen is geen 10, want hij heeft weinig tot geen creativiteit. Dat is wel gebleken de afgelopen maanden. Maar ach we gaan zien wat koning Louis zal doen.

20-11-2022 16:01

Jariiii +22181

Heel, heel langzaam krijg er toch zin in. Uniek natuurlijk, op de dag dat een WK begint.

En dit vat goed samen waarom ik zonder enige scrupules ga kijken: https://twitter.com/Lewis_GS_/status/1594343759281623040?s=20&t=XKtQ51Dhzpxj0F_sEZJtrw

20-11-2022 15:59

AFCACruijff14 +162175

Ik ga kijken omdat het een WK voetbal is. Klaar.

Maar Qatar blijft een schandvlek.

20-11-2022 16:10

Jariiii +22181

Eens.
Net als China twee jaar geleden, en Rusland vier jaar gelezen, enzovoort enzovoort.
Maar de toewijzing aan Qatar (land zonder enige voetbalhistorie en midden in de woestijn) was inderdaad een gotspe, al vóórdat bekend was wat er met die arbeiders zou gebeuren.

20-11-2022 16:23

Ajaxisart +18768

Gakpo is ook vele malen beter.

20-11-2022 15:51

GNBL +90118 moderator

Dat Klaassen bij de selectie zit is al te gek voor woorden laat staan dat hij nog minuten gaat maken straks.

20-11-2022 15:47

Web +178830

Jij weet het beter dan van Gaal?

20-11-2022 15:49

GNBL +90118 moderator

Correct.

20-11-2022 15:51

Web +178830

Januari kun je aan de slag bij Ajax

20-11-2022 15:56

WantAmsterdam +116198

Van Gaal is ook maar een mens en maakt domme keuzes.

20-11-2022 16:50

Web +178830

Terecht dat Gapko daar speelt
Klaassen kun je prima in je selectie hebben
Hier zeggen ze dat hij lastig is
Dat is hij totaal niet, hij legt zich niet niet bij een reserve plek neer, en zo hoort het ook

20-11-2022 15:46

BackInBlack +14550

Klaassen is niet lastig
Hij kan alleen niet voetballen

20-11-2022 15:58

Web +178830

Best knap om dat met voetbal miljonair te worden
Lukken er niet veel

20-11-2022 16:02

NeeI +107909

Kom nou, het betreft een wedstrijd op het WK. Geen bekerpotje met de Ajax-reserves tegen Den Bosch.

20-11-2022 15:43

WantAmsterdam +116198

Zelfs in die potjes hoort Deef niet te spelen, maar talenten.

20-11-2022 16:51

BackInBlack +14550

Überhaupt al krankzinnig dat Klaassen bij Ajax laat staan bij Oranje zit

20-11-2022 15:37

Sjaakvaak +26607

Nee hoor, heeft iedere keer in Oranje laten zien wel degelijk wat toe te voegen. Dat hij onder Schreuder niet uit de verf komt is niet zijn schuld. Gelukkig weet Van Gaal wel wat van voetbal af.

20-11-2022 15:41

BackInBlack +14550

Klaassen is voetbaltechnisch totaal niet geschikt voor Ajax

Die raken we aan de straatstenen niet meer kwijt
Zo goed is ie

20-11-2022 15:47

Web +178830

Die van Gaal toch
Moet veel meer op AS kijken

20-11-2022 15:50

BackInBlack +14550

Onze beste spelers worden al decennia lang gevolgd en uiteindelijk aangetrokken door rijke buitenlandse topclubs

Geen hond wil Klaassen hebben

Is een teken aan de wand

20-11-2022 15:57

Flaco +19583

Beste Sjaak, sinds Klaassen in Oranje speelt is het bergafwaarts gegaan met Oranje. Geen EK 2016, geen WK 2018 en tijdens het laatste EK geen wedstrijd gespeeld.

20-11-2022 16:04

Web +178830

Klaassen en Donny komen ook niet aan de bak buiten Ajax om
Dat heb ik altijd gezegd
Misschien in Duitsland bij Dortmund Donny?

20-11-2022 16:10

WantAmsterdam +116198

Deef heeft letterlijk een echt goeie wedstrijd voor Oranje gespeeld, en dat was tegen Turkije. Hij laat keer op keer zien een waardeloze speler te zijn.

20-11-2022 16:57

emieltjuhh +18020

Andries gaat keepen wat vinden jullie daar van?

20-11-2022 15:33

036AFCA97 +146682

Lood om oud ijzer.

Pasveer is gewoon een gemiddelde keeper en zeer traag. Bijlow vind ik totaal niet constant. Dan laat ik me maar verrassen door Noppert.

20-11-2022 15:36

jeppas +3522

Flekken had ik graag gezien

20-11-2022 15:45

Maxwell_5 +6977

Die krijg je gratis en voor…

20-11-2022 15:36

Multi +33350

Ik voorspel alvast dat als hij een goed WK keept dat Ajax opeens interesse heeft.

20-11-2022 15:39

goajaxgo +14157

In elk geval beter dan wat we nu hebben.

20-11-2022 16:14

036AFCA97 +146682

Van Gaal mag dan een aparte kerel zijn, maar je voelt wel vertrouwen door hem.

Waar je bij Van Gaal het idee hebt dat je met een redelijke selectie kampioen kan worden, krijg je bij Schreuder het gevoel dat je met de beste selectie géén kampioen gaat worden. Waar Louis roept dat we wereldkampioen worden, roept Alfred dat we tegen Union Berlin 50% kans hebben.

20-11-2022 15:29

Web +178830

van Gaal is met afstand de beste Nederlandse trainer
Alleen Johan schat ik de laatste 35 jaar hoger in

20-11-2022 15:52

BackInBlack +14550

Wat heeft Johan als coach buiten Barcelona eigenlijk bewezen?

20-11-2022 15:59

goajaxgo +14157

EuropaCup II met Ajax.

20-11-2022 16:15

Web +178830

Ajax heel goed laten spelen
CL gewonnen met Barcelona
Een finale tegen AC Milan verloren met van Basten, Rijkaard en Gullit
Met Ajax een finale in Europa gewonnen

20-11-2022 16:33

WantAmsterdam +116198

Van Gaal is als trainer toch groter dan Johan. Bij Ajax was Johan leuk, bij Barca vormde hij een legendarisch team. Maar de lijst met successen van Louis is langer en indrukwekkender.

20-11-2022 16:59

De Stift +7093

Het verschil tussen het leiderschap van Van Gaal en Schreuder is schrijnend. Waar Van Gaal voor duidelijkheid en zelfvertrouwen bij de spelers zorgt, creeert Schreuder verwarring en onzekerheid.

20-11-2022 15:28

WantAmsterdam +116198

Daarom heeft Van Gaal ook een UEFA cup (toen die prijs nog iets voorstelde) een CL titel, een Wereldbeker, 2 uefa super cups, 2 Spaanse landskampioenschappen (waaronder een dubbel), vier Eredivisie titel (daarvan een met het “nietige” AZ), een dubbel in Duitsland en een derde plaats op het WK op zijn naam staan.
Terwijl Schreuder zijn grootste success een kampioenschap met een ploeg is, dat altijd kampioen wordt.

20-11-2022 16:33

Flaco +19583

Ik hoop toch niet dat Van Gaal zegt dat Klaassen had gespeeld als Memphis zou starten. Klaassen heeft daar helemaal niks te zoeken en is overigens ook totaal geen teamspeler.

20-11-2022 15:27

Sjaakvaak +26607

Haat maakt blind Flaco. Klaassen heeft iedere keer uitstekend gespeeld in Oranje. Net als Daley.

Dat Schreuder zonder tactiek speelt en spelers niet in hun kracht zet, moet je hem aanrekenen. Niet onze spelers.

20-11-2022 15:40

Flaco +19583

Ik haat Davy zeker niet Sjaak. Ik vind hem gewoon tekort komen voor dit niveau. En ook in Oranje laat Davy niks zien. En kom aub niet aan met Turkije die onlangs van de Faroer Eilanden hebben verloren.

20-11-2022 15:45

Web +178830

@Flaco
Hij is op AS bijna haten de reacties op Klaassen
Het is ver onder de maat

20-11-2022 15:53

Flaco +19583

@web, ik vind hem niet goed genoeg en ook geen teamplayer. Wat is hier nou onder de maat aan?

20-11-2022 15:56

Web +178830

Juist wel een teamplayer
Een die nooit verzaakt
De fout die hier gemaakt word is
Hij verstopt zich
Dat zeggen ze in het verleden ook van Donny
Dat is de opdracht. Diep staan en kijken waar je in de zestien komt

Bij van Gaal staat hij minder diep
Het gaat er mij om
Hij heeft er helemaal niets te zoeken
Hij kan maar zo weer belangrijk zijn

20-11-2022 16:01

Flaco +19583

Klaassen is een egoïst die zijn team nooit helpt en alleen maar balletjes afwacht.

20-11-2022 16:05

superajax +11572

Jan Klaassen op de bank,dacht Jodukus Kwak er ook maar zo over.

20-11-2022 15:27

akaj2021 +2101

Noppert
Dumfries Timber Van Dijk Ake Blind
Berghuis De Jong
Gakpo
Bergwijn Janssen

Nou…

20-11-2022 15:23

MM1974 +1449

Hou me hart vast, Timber is totaal uit vorm

20-11-2022 15:22

linksbinnen +8193

Je zal bij vGaal een goede Timber gaan zien. Net als Blind.

20-11-2022 15:34

Modric36 +8224

Het is sowieso al onlogisch dat Klaassen mee mag naar Qatar

20-11-2022 15:21

WantAmsterdam +116198

Net zo dat het onlogisch is dat hij bij Ajax mag spelen.

20-11-2022 17:00
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.