Ünüvar ook op weg naar uitgang bij Ajax: 'Espanyol concreet voor middenvelder'

door Bart Veenstra 162

Bron De Telegraaf

Ünüvar ook op weg naar uitgang bij Ajax: 'Espanyol concreet voor middenvelder'

door Bart Veenstra 162

Bron De Telegraaf

Laatst geüpdatet

Naci Ünüvar kan Ajax inruilen voor Espanyol. Dat schrijft De Telegraaf. De creatieve aanvallende middenvelder heeft bij Ajax nog een contract tot de zomer van 2026, maar lijkt geen deel uit te maken van de plannen van trainer Francesco Farioli.

Bestel het nieuwe derde shirt van Ajax in de Ajaxshop!

'Bronnen rondom de Amsterdamse club melden de concrete interesse van Espanyol', schrijft De Telegraaf. De krant schrijft dat de Spaanse club een voorstel heeft gedaan om Ünüvar over te nemen. Ajax zou Ünüvar, net als Owen Wijndal, het liefst verkopen, maar een huurtransfer behoort ook tot de opties. Bij Ajax zou Ünüvar nu één miljoen euro per jaar verdienen en dat salaris zou Ajax met een uitgaande transfer kunnen uitsparen.

Ünüvar zelf zou openstaan voor een overstap naar Espanyol. De club keerde na een jaar afwezigheid terug in La Liga. De ploeg uit Barcelona is het nieuwe seizoen niet goed begonnen. De eerste twee competitiewedstrijden werden verloren.

Bij Ajax lijkt Ünüvar geen toekomst meer te hebben. De voetballer werd eerder al verhuurd aan Trabzonspor en FC Twente en deze zomer werd hij teruggezet naar Jong Ajax. Dat gold ook voor spelers als Wijndal, Silvano Vos, Benjamin Tahirovic en Borna Sosa.

Transfermarkt komt op gang bij Ajax

Van die spelers is Sosa inmiddels al vertrokken naar Torino (op huurbasis), terwijl ook Wijndal en Vos nog een transfer kunnen maken. Voor Wijndal zijn onder meer Stade Brest, Real Valladolid, Leeds United, Werder Bremen en Galatasaray in de markt, terwijl Vos op de drempel staat van een transfer naar AC Milan. Alleen rond Tahirovic lijkt het wat stiller, al werd hij onlangs nog wel gelinkt aan PAOK Saloniki.

Ajax op zijn beurt lijkt zich te gaan versterken met Wout Weghorst. De club bereikte dinsdag een persoonlijk akkoord met de spits, terwijl een deal met Burnley een kwestie van tijd lijkt. Woensdag zou Weghorst al zijn medische keuring bij Ajax ondergaan.

Lees meer over:
Plaats reactie

Nr.10 +111583

Blijkbaar gaat het bij Unuvar weer om een verhuur. En dan deze keer naar Espanyol, is dat nou echt een goed idee? Je zit al op de bank een heel seizoen bij Trabzonspor en een heel seizoen bij Twente, en dan gaan we het maar in La Liga proberen?
Waarom wordt die jongen niet gewoon aan een Groningen of een Willem 2 uitgeleend? Dat hadden we al moeten doen na z’n laatste seizoen in de KKD.

28-08-2024 16:33

Rockanje23 +37134

Dat wil hijzelf niet

28-08-2024 21:03

Invincibles +5263

Vreemd dat een creatieve speler als Unuvar geen kans heeft gekregen bij ons

28-08-2024 15:15

Nr.10 +111583

Ik denk dat hij gewoon niet zoveel indruk maakt. Hij heeft bij Trabzonspor en Twente ook alleen maar op de bank gezeten.

28-08-2024 16:35

johanisajax +8844

Onbetrouwbare geruchten:

Akpom: Everton en Nottingham Forest
Bergwijn: Leicester (bieding 20M, Ajax wil 30M)

To be continued...

28-08-2024 15:15

Gebruikersnaam0 +498

Zou als ik Ajax was bergwijn verkopen voor dat bedrag dan maar je verlies pakken ken je daarna weer verder

28-08-2024 15:37

Ajaxfan31183 +16391

Dat klopt al niet want er is al een tijdje geleden gezegd dat Bergwijn voor 26 mil weg mag

29-08-2024 05:42

vandenhaas4 +15125

Ik heb wel vertrouwen in de technische staf van Ajax. Ze kunnen heus wel beoordelen of Unuvar (en Vos) in aanmerking komt voor minuten. Zo nee, dan is afscheid nemen wat mij betreft het beste. De meeste grote talenten halen het niet bij Ajax, maar dan hoop ik voor ze dat elders wel een mooie carriere hebben.

28-08-2024 14:36

CDX +3257

Hoe jammer ook Unuvar staat al een tijdje stil qua ontwikkeling en kan die stap om van waarde te zijn voor Ajax 1 blijkbaar niet maken. Farioli is niet de eerste die het niet in hem ziet zitten

28-08-2024 12:33

C14 +22468

Staat niet stil, was uitstekend bij Twente, alleen te weinig loopvermogen om als middenvelder te spelen onder de meeste trainers, en het is geen buitenspeler. Al kan het als deze heel erg naar binnen speelt.

28-08-2024 13:25

CDX +3257

Uitstekend bij Twente? Begon slechts 2 keer in d'r basis. 3 doelpunten en 3 assists als invaller. Slecht? Nee. Maar uitstekend gaat mij te ver. Als je bij Twente al geen onbetwiste basis bent dan bij Ajax ook zeker niet.

28-08-2024 13:42

C14 +22468

Jij hebt hem niet live zien spelen, ik wel, jij gaat uit van nietszeggende cijfertjes.

Nogmaals, hij komt niet verder door gebrek aan loopvermogen, zeker voor op het middenveld, dát is de reden dat hij niet speelt. Plus al die elkaar kopiërende trainers spelen tegewoordig ook meestal liever met een loper op de 10.

Twente huurde Unuvar ook, en clubs die huren geven wel de voorkeur aan eigen spelers om in te investeren. Ünuvar was puur gehaald als backup.

28-08-2024 13:46

CDX +3257

Nietszeggende cijfers... hij maakt het verschil gewoon niet, dat is gewoon duidelijk.

28-08-2024 13:48

C14 +22468

Cijfertjes zeggen dat niet, dus is jou niet duidelijk.

Cijfertjes nemen de context niet mee, dus vrijwel altijd kansloos om vanuit te gaan.

Steeds als hij erin kwam en het helemaal vast zat bij Twente, bracht hij dreiging, beweging, kansen, heel de voorhoede kwam beweging en tempo in. Dat dat niet altijd resulteerde in directe goals of assists van hem, zegt niks over zijn waarde. Je heb ook nog voorassists, en dus het veranderende spel waardoor je als voorhoede dreigender bent, en andere sneller ruimte krijgen om te scoren, etc.

28-08-2024 14:05

vandenhaas4 +15125

Als hij het allemaal zo fantastisch deed, dan zou hij vaker mee hebben mogen doen.

28-08-2024 14:09

C14 +22468

Zucht, ik ga het niet weer allemaal herhalen

28-08-2024 14:21

Gebruikersnaam0 +498

Hoeft ook niet de trainers zien het ook met eigen ogen en het vertrouwen is er gewoon niet voetballen kan die echt wel geen twijfel maar niet het type speler wat hij(farioli) nodig heeft in zijn selectie dat

28-08-2024 15:40

Gonzalez75 +5890

Klopt, past in het rijtje van de net-niet spelers, terwijl er hoge verwachtingen waren. Wellicht te hoog gewoon.

28-08-2024 13:36

Hersenspinsel +8286

Dit doet me heel erg aan Conceicao die nu vehuurd wordt voor 10 miljoen per jaar denken.
Ik vind Farioli een fantastische trainer maar waaro zo weinig vertrouwen in onze talenten?
Pasveer, Rugani en Weghorst, oude mannen, slaan we niet te ver door?

28-08-2024 12:25

Nr.10 +111583

Alle trainers van Ajax 1 vóór Farioli zagen het ook niet in hem zitten. Bij Trabzonspor en Twente zat hij ook op de bank. Misschien is hij niet zo goed als men had gehoopt.
Rugani is pas 30, dat valt ook wel mee he.

28-08-2024 12:33

komopajax777 +13328

Sufferd.Talenten moeten leveren en dat doet Unuvar helaas niet.Baas en Janse wel.En dus spelen zij.Zonder 'oude mannen' win je geen prijzen.Hoe lang ben jij al ajacied.Dit behoor je toch te weten.Met jeugd alleen, wat we jaren achtereen hebben geprobeerd
word je door de Moldes van deze wereld uitgeschakeld.Het was de terugkeer van 'oude man' Rijkaard die Ajax de CL bezorgde in 95!

28-08-2024 12:45

Bram +2068

Bij Twente was hij ook gewoon wisselspeler. Als hij echt zo goed zou zijn zou hij wel aan spelen toekomen

28-08-2024 12:46

C14 +22468

Was de beste van Twente, samen met Daan Rots, alleen geen loopvermogen, dus moest het steeds doen met invalbeurten op de flank. Het was ook een huurspeler, en clubs investeren liever in hun eigen spelers als deze niet veel minder zijn. Vlap speelde dan ook vaak ipv hem.

28-08-2024 13:26

Lunsdale +6396

De beste begint niet op de bank.

28-08-2024 14:03

Bram +2068

Als hij zo goed was hadden ze hem wel geprobeerd om over te nemen

28-08-2024 19:51

Betuwe85 +20986

Farolli krijgt te veelacht een trainer blijft een passant en die wil nu presteren dat kan met pasveer en Wout maar over 2 jaar heb je er niks meer aan en als de trainer het goed doed zit hij dan al bij een Napoli oid

28-08-2024 13:22

gi0vanni +7341

Die namens hebben geen toekomst hier maar ze proberen een aantal spelers binnen te halen die de juiste instelling hebben en de jongeren spelers kunnen helpen. De doelstelling is 3e worden.
En daarin zit er een probleem, de selectie is niet in balans en de kwaliteit niet goed genoeg.
Dus we moeten hopen dat we met de juiste instelling, genoeg conditie, de juiste speelwijze en de juiste spelers resultaten gaan behalen. De meeste punten zijn goed maar bij de kwaliteit van de spelers kun je een vraagteken zetten. Voorlopig is de start na het drama tegen NAC nog geen succes te noemen maar we moeten de trainer de kans geven iets te bouwen. En gebrek aan kwaliteit komt in de eerste plaats door gepruts van Ajax. Van mij mag hij minstens 3 seizoenen blijven zitten om het op te bouwen. Opvallend is dat Sutalo het beter doet als vorig jaa, laten we dus hopen dat hij meerdere spelers weer aan de gang krijgt.
Een Bergwijn heeft het niet laten zien maar toen hij hier kwam liet hij het wel voor een korte periode zien.

28-08-2024 13:33

Bruno04 +15838

Jammer. Een speler van wie we allemaal hoopte dat hij ooit Ajax 1 zou halen.

Vind het ook jammer dat er zo weinig geld is in. de eredivisie.. had zo’n speler graag wekelijks hier ergens gezien.

28-08-2024 12:22

Kingoffdatoilet +17281

Zou het ook wel mooi vinden als hij aan een Twente ofzo wordt verkocht.

28-08-2024 12:15

MaxPower +2698

Heel jammer, hij was toch wel jarenlang de nieuwe hoop. Ik wens hem veel succes maar als hij fantastisch blijkt te doen in Spanje zal het des te frustrerender voelen dat hij bij Ajax niet is doorgebroken.

28-08-2024 12:09

CDX +3257

De volgende Unuvar gaat het hopelijk wél maken

28-08-2024 12:34

MaxPower +2698

Ja dat ziet er veelbelovend uit, maar ik zit al zo lang te wachten op een nieuwe creatieve 10 uit de opleiding. Ik vond Naci op dit gebied het grootste talent sinds Nouri. Ik vind dat er een gebrek is tegenwoordig aan dit soort spelers die vanuit de jeugd doorstromen.

28-08-2024 12:51

CDX +3257

Helemaal mee eens!

28-08-2024 13:16

Nr.10 +111583

Misschien Faberski.

28-08-2024 13:20

Rockanje23 +37134

In de O19 van dit seizoen lopen drie geweldige middenvelders. Steur, Peters en Messori. Alle drie nog piepjong en nog erg speels dus duurt het nog wel een aantal jaren voordat zij aan Ajax 1 toe zijn, maar je ziet bij hen dingen die ik bij Fitz Jim, Unüvar en Taylor om er maar een paar te noemen, nooit gezien heb. Lichtvoetig, elegant, handelingssnelheid en inzicht. Als 1 of misschien wel 2 van de 3 of zelfs alle 3het halen heb je goud in handen.

28-08-2024 13:21

MaxPower +2698

@nr10 Faberski en ook Godts zijn heerlijke creatieve spelers inderdaad. Het zijn allebei eerder flank spelers en eigenlijk nauwelijks eigen jeugdspelers te noemen maar goed, ik ben als ajacied uiteraard heel blij met hun doorbraak.

28-08-2024 13:27

MaxPower +2698

@rockanje Mooi om te lezen, laten we het hopen. Ik geloof zelf ook wel in talentvolle lichtingen die elkaar naar een hoger niveau kunnen brengen. Denk maar aan de lichting Nouri, Vd Beek, Frenkie, Cerny ...Laten we hopen dat er weer een mooie generatie van echte Ajax spelers aan zit te komen.

28-08-2024 13:30

BokkieBokstra +11351

Vind het toch jammer dat al die jonge jongens weggaan, Unuvar, Vos. Het had meer des Ajax geweest als er volledig op de jeugd was ingezet.

28-08-2024 12:05

Bruno04 +15838

Kwaliteit maakt dus niks meer uit?

28-08-2024 12:06

BakkalBijter +11736

Vos laten we te vroeg gaan maar Unuvar zijn status als toptalent is wel geweest. Jammer maar zo gaat dat nou eenmaal. Als jongens die 3 jaar jonger zijn je voorbij zijn gestreefd(Godts, Axel Dongen, Forbs) is het wel tijd om te vertrekken.

28-08-2024 12:23

Ajax The Best +16641

Ja, het is zonde dat hij nooit echt is doorgebroken. Dat Forbs wordt opgesteld komt denk ik meer doordat er vele miljoenen voor zijn betaald. Vind hem bijzonder weinig toevoegen, dan zie ik toch echt liever Naci.

28-08-2024 12:42

Hersenspinsel +8286

Ik ben bang dat Baas ook zijn plek kwijt is aan Rugani, die ,ou ook niet voor niets aangetrokken zijn.

28-08-2024 12:28

Ajax4proud +10934

Bergwijn op de laatste dag, anders zit je weer met een 4 miljoen luie speler opgescheept..

Bij Ünüvar komt het talent er niet uit en begrijpelijk. Hij zal wel een laatbloeier kunnen worden.

28-08-2024 12:00

jerryisthename +32035

Ik heb zo het gevoel dat deze jongen er alsnog komt. Mooie club, Espanyol. 👍🏼
Lekker in Barcelona leven (en goed geld verdienen) met een huis met zwembad. Heerlijk! 😍
Gaat hem in de toekomst wellicht nog een mooiere stap opleveren in Spanje.l, als hij zijn potentie gaat tonen. Spaanse voetbal ligt hem ook wel, schat ik zo in. Minder fysiek als in Engeland of Italië. Mooie plek voor echte rasvoetballers!
Jammer dat hij bij Ajax te weinig kansen kreeg op het veld. Blijft een mooie speler. Zo zonde!
Kon op jongere leeftijd al naar grote clubs in het buitenland, maar wilde (heel verstandig) bij Ajax slagen, mede door een goede nuchtere vader.
Ik had hem bij Ajax meer kansen gegeven, ook nu nog. Doe die Taylor weg, man...🙄
En geef zo'n jongen een kans. Al is het als reserve in het eerste.
Maar goed....hopelijk gaat hij daar knallen! Heel veel succes, Naci! ❌❌❌

28-08-2024 11:55

Breuk +25410

Ik ben benieuwd wanneer zijn broertje ook die kant op gaat.

28-08-2024 12:17

jerryisthename +32035

Ik hoop het niet.
Is een goede nuchtere familie waar ze uit komen, zonder een pusherige op geld beluste vader. Maar wellicht gaat die vader nu eerder geld voor zijn eieren kiezen straks, als zijn broertje ook te weinig kansen krijgt. Hopelijk niet.

28-08-2024 13:22

noppenkoning +41596

Toch snap ik niet dat een Vos en Unuvar eigenlijk geen eerlijke kans hebben gekregen en Hlynsson, Taylor, die ook niet om hun fysiek bekend staan, wel maandenlang mogen spelen, en ook niet echt top spelen. Ik kan niet geloven dat Unuvar niet uitblinkt tegen de nr 5 tot 19 van de Eredivisie als we vooral op de helft van de tegenstander spelen.

28-08-2024 11:49

TeringHenkie +28703

Op de training moeten ze het laten zien!

28-08-2024 11:52

jerryisthename +32035

Precies noppenkoning.
Je moet ook de kansen krijgen op het veld, Henkie.
Al is het maar als invaller. Heb ik niet tot heel weinig gezien iig. Waar een Taylor maar mag blijven aankloten, in de basis op het veld....bizar en oneerlijk gewoon.

28-08-2024 11:57

delphiero +924

Vos heeft wel kansen gehad toch? Denk dat het ook meer noodzaak is dat hij weg moest omdat we momenteel zoveel middenvelders hebben waar we niet van afkomen. Naci is een geweldige speler alleen hij heeft geen inhoud, en dat betekent dat je bij Farioli al helemaal niet aan de bak komt.

28-08-2024 12:10

Rockanje23 +37134

Unüvar heeft bij Trapzonspor en Twente ook niks laten zien. Vos faalde volledig tegen Brighton.

28-08-2024 12:23

noppenkoning +41596

Tegen Brighton faalde bijna iedereen, is ook niet ons niveau, halen even Wieffer voor 35 miljoen. Unuvar heeft inderdaad gefaald bij Twente, maar die spelen heel anders dan Ajax. Ik zeg ook niet dat hij gaat slagen bij ons, maar heeft niet echt kans gehad.

28-08-2024 13:34

Robertini +39815

Blijf het jammer vinden dat deze jongen nooit een kans gekregen heeft.

28-08-2024 11:16

patje0527 +1340

Twee jaar verhuurd geweest, niks laten zien

28-08-2024 12:26

Wouter.S +464

Duurt lang dit. 2 miljoen is toch mooie prijs.
Nog wat bonussen en doorverkoop van 10%

28-08-2024 11:10

VichoWazig +3477

Espanyol is wel echt een prachtige club! Bovendien is het Spaanse voetbal gericht op techniek, dus voor Unuvar perfect. Denk dat het een mooie vervolgstap voor hem kan zijn.

28-08-2024 11:06

Rob1976 +9566

Verkocht straks voor een miljoentje ajax kennende

28-08-2024 10:36

burwatti +14392

Maar een miljoen is toch ook gewoon realistische op dit moment ? Als je daar 15% doorverkoop bij kan krijgen zou dat mooi zijn.

Momenteel betaal je 1 miljoen salaris voor een speler die al 2-3 jaar stil staat in zijn ontwikkeling, niet in aanmerking komt voor het eerste en het gewenste niveau helaas niet gehaald heeft.

Voetbal blijft een raar spelletje, toen ik Unuvar in jong Ajax zag spelen was ik ervan overtuigd dat het een geweldige speler zou worden voor Ajax 1.
Helaas!

28-08-2024 10:53

Rob1976 +9566

Je hebt gelijk hoor, maar ik weet nog die wedstrijd tegen Barca, waar ik dacht dat we de nieuwe messi in huis hadden 😪

28-08-2024 11:08

Raydo +1523

Prima. Heeft geen toekomst bij Ajax, je verlaagt de salariskosten, en omdat hij zelfopgeleid is kun je de transfersom als pure winst in de boeken zetten.

28-08-2024 11:06

Raoul14 +3092

Is nou precies een echte Ajax voetballer, veel te technisch, zsm lozen. We spiegelen ons tegenwoordig aan FC Utrecht.

28-08-2024 10:29

wilbert.b +3110

Dit gaat dan om koop wss

28-08-2024 10:15

Freddy +11512

Verhuur geeft Tim van Duin aan

28-08-2024 11:06

debetweter +10131

Als het niet lukt ze nog te verhuren, dan Tahi en Unuvar maar onderbrengen bij Almere of Sparta. Dan gaat het niet om de opbrengsten, maar om het spelen. Beide hebben potentie. Maar op het moment niet goed genoeg om te verkopen blijkbaar.

28-08-2024 10:15

Nr.10 +111583

Als je de verhuurt aan Almere en Sparta zal je de salaris kosten weinig drukken.

28-08-2024 12:03

Kingoffdatoilet +17281

Maar dan spelen ze wel veel

28-08-2024 12:18

Nr.10 +111583

Daar heb je gelijk in, King.

28-08-2024 12:26

debetweter +10131

Zoals King zei. Dat was mijn gedachte gang. Dan spelen ze in de eredivisie. Kunnen ze ontwikkelen en meer waard worden.

28-08-2024 12:50

Redrum +96297

Zeer triest dat deze jongen het niet gaat redden bij Ajax. Dit was echt een heel groot talent in de jeugd. Ik vraag me wel af waarom hij niet eens een kans heeft gekregen van Farioli. Komt hij echt fysiek zoveel tekort?

28-08-2024 10:01

Rockanje23 +37134

Hij komt voetballend tekort, dat is al een paar jaar duidelijk. En inderdaad helpt zijn beperkte fysiek niet mee. Onbegrijpelijk dat zo iemand een contract van een miljoen heeft bij Ajax.

28-08-2024 10:04

Dennisjez +1113

Voetballend te kort? Dat kan je niet serieus echt zo bedoelen toch?

28-08-2024 10:42

Ajaxsupporter02 +14356

Bij Twente voegde hij voetballende elke keer wat toe. Bewezen in de ED rendement te kunnen hebben als invaller. Had 100% nuttig kunnen zijn dit jaar.

28-08-2024 10:44

HendrikAjax +16900

Bij Rockanje moet iemand het fysiek van Yaya Toure hebben anders komt hij voetballend automatisch tekort. De logica daarachter begrijp ik zelf ook niet. Je ziet dit bijvoorbeeld ook wanneer hij over Fitz-jim reageert. Het kan best dat je iemand fysiek niet ver genoeg vindt maar zeg dat dan gewoon in plaats van onzin te verzinnen over dat ze voetballend tekort komen.

28-08-2024 10:52

Rockanje23 +37134

Bij Twente voegde hij zoveel toe dat hij iedere keer op de bank zat.

28-08-2024 12:24

Rockanje23 +37134

FJ is inderdaad ook niet goed genoeg. Kon amper mee bij Excelsior. En ja zowel hij als Unüvar komen voetballend tekort. Alles gaat een tempo te snel voor ze, voetballen altijd met hun hoofd naar beneden en ze hebben een seconde teveel tijd nodig om een opening te zien. Daarbij komt dat FJ nooit scoort en fysiek zijn het inderdaad niet de sterksten. Dat maakt niet uit als je héél goed kan voetballen, maar dat kunnen ze niet.

28-08-2024 12:29

johanisajax +8844

Elke (echte) Ajacied is fan van Unuvar, als je hem zag bij jong (topscorer ED en meeste assists) vraag je je af waar dat allemaal gebleven is... Hij kan het niet ineens verleerd zijn. Ik denk dat hij weer opbloeit maar goed, heeft het bij Twente ook lastig gehad. In ieder geval doorverkooppercentage afdwingen of evt verhuur. Frenkie kwam ook pas laat op gang en dat werd ook een topper.

28-08-2024 09:52

Freddy +11512

Ook twee jaar 'stil gestaan' door verkeerde huurkeuzes te hebben gemaakt. Meende dat hij ook naar Sparta kon maar koos toen voor Turkije.

28-08-2024 10:30

burwatti +14392

Kan het inderdaad bijna niet geloven, deze jongen was echt heerlijk om naar te kijken bij jong Ajax.
Had eerlijk gezegd ook verwacht dat dit echt een hit zou worden bij Twente, nu 2-3 jaar verder lijkt het er gewoon op dat hij volledig stil is komen te staan in zijn ontwikkeling.

Echt heel erg jammer, maar ik kan me voorstellen dat Ajax inmiddels de hoop heeft opgegeven dat hij in aanmerking komt voor het eerste.

28-08-2024 10:51

johanisajax +8844

mee eens mannen, gewoon jammer, en wanbeleid natuurlijk dat hij 1m per jaar verdient, als hij nou 300k ofiets had gekregen dan had je ook meer geduld kunnen hebben... deels ook fout van Ajax om hem aan zulke clubs te verhuren, laagvlieger in de ed was veel beter geweest

28-08-2024 11:19

Dirk +7049

We missen creativiteit op het middenveld , laat dit nauw de jonge. Zijn die ons de jaren bij de jeugd ons wedstrijd na wedstrijd verbaasde. Kreeg een kansje je in Ajax1 en weg ermee. Gaan we dat nu met zijn broertje ook doen ..
Nu gaan we zien hoeveel hij nu gaat opbrengen ...

28-08-2024 09:43

Ron6 +3523

Hopelijk Naci verhuren… blijf hopen dat hij echt gaat knallen…

28-08-2024 09:39

superajax +11594

Lekker man,wonen en werken in Barcelona,succes Naci.

28-08-2024 09:31

JTajax +10718

Hier zou ik vooral een dik doorverkooppercentage voor vragen

28-08-2024 09:29

Babangida83 +23969

Beetje stom dat je een creatieve middenvelder zoekt en dan Unuvar verhuurd. Die kun je echt nog wel optrainen en invoegen achter Berghuis en Fitz Jim. Als je maar gericht met hem bezig bent, dan komt dat echt wel goed. Past heel goed bij Ajax en heeft het voetballen echt niet verleerd. Is vooral nu een stukje mentaal en fysiek.

28-08-2024 09:21

Jeugd +24913

Pffff, optrainen.....natuurlijk
Denk je nou echt dat Ajax voor niets al jaren het niet ziet zitten in Ünuvar?
Bovendien FJ ga je het ook niet mee redden. Beide niet het niveau dat we zoeken.

28-08-2024 09:23

Aeter +6672

De jaren van wanbeleid? Zoveel talent kan niet zomaar verloren zijn.

28-08-2024 09:36

PeterLarsson +13336

Zowel bij Trabzonspor als Twente weinig laten zien en niet veel minuten gemaakt . Ook deze voorbereiding het blijkbaar niet laten zien, dan is een definitief vertrek nu het beste

28-08-2024 09:41

Babangida83 +23969

Je hoeft alleen maar te kijken naar de fitheid van Ajax 1 nu en de afgelopen 2 jaar. Hoe Brobbey ook opgetraind is onder Ten Hag. Dat deden ze op een gegeven moment ook met Unuvar. Het huidige Jong Ajax is fysiek veel meer klaargestoomd voor het grote werk. Als je ziet welke inhoud Faberski heeft in zijn eerste jaar Jong. Dat is een wereld van verschil met het eerste jaar van jongens als Kalokoh, Banel of Unuvar. Daar is gewoon iets niet goed gegaan. In het verleden is dat met Vd Beek, Nouri en Eiting bijvoorbeeld wél goed gegaan. Alhoewel dit in bij Eiting in zijn laatste jaar Jong Ajax ook weer verwaarloosd werd.

28-08-2024 09:42

Jeugd +24913

Wat een slap gezever.
Je legt verbanden die er niet zijn.

28-08-2024 09:51

HendrikAjax +16900

Nee hij legt feiten op tafel

28-08-2024 10:25

Ron6 +3523

Eens, als linkerrijtje zoals altijd drie bussen parkeert kan je juist hem heel goed gebruiken… dan gebruik je maar paar anderen om die paar counters eruit te halen.

28-08-2024 09:40

FanAB +1073

Hoop het voor hem en voor Ajax, Maar is veel te hoog gegrepen voor hem. Hij kan de intensiteit van La Liga helemaal niet aan. Die belandt in de vergetelheid straks en zien we straks bij een club als Excelsior of de KKD over twee jaar.

28-08-2024 09:18

Brooklyn +4154

Tegen die tijd is hij inmiddels compleet financieel onafhankelijk. Voetbal is (ook in Nederland) van de pot gerukt.

28-08-2024 12:14

Nr.10 +111583

1 miljoen salaris voor een jongen die überhaupt nooit vast bij de selectie van het eerste heeft gezeten.
Dat is volkomen idioot.

28-08-2024 08:53

Bergkomp +1399

Iedereen wou dat de jeugdspelers bij gingen tekenen. Als ze minder betalen lopen ze nog eerder weg. Daarnaast was hij een paar jaar geleden nog hét talent waarvoor mensen naar Jong Ajax gingen kijken...

28-08-2024 09:23

Nr.10 +111583

Tja dan lopen ze maar weg. Het is niet vol te houden om spelers die nog geen enkele waarde hebben gehad voor het eerste elftal, zulke contracten te geven. Het is ook gebeurd bij anderen, bijvoorbeeld van Axel Dongen en Vos, niet alleen Unuvar.
Je moet ze gewoon voorhouden: eerst jezelf laten zien in het eerste, dan komt het dikke contract. Denk je dat het elders beter is, dan pak je je spullen maar. Gelukkig doen we dat nu ook.

28-08-2024 09:54

Moooo +3991

Voor 3 miljoen naar Espanyol

28-08-2024 08:49

Ajax27 +19245

Jammer jammer, ik hoop dat ie bij Espanyol aan spelen komt. En dan via een omweg alsnog bij de (sub)top terecht komt. Volgens mij is het een gouden gastje. Maar op een of andere manier heeft ie diverse trainers hier in NL niet weten overtuigen van zijn kwaliteiten.

Hopelijk gaat Spanje 'm goed doen. Hopen voor 'm dat de deal rond komt.

28-08-2024 08:43

Yes +375

Dankuwel !! Iedereen maar wat roepen terwijl deze ma druk bezig is met opruimen ....

28-08-2024 08:41

DEELM +11891

Wat een zonde! Wie had ooit gedacht dat we blij zouden zijn als Unuvar zou vetrekken omdat we dan z'n salaris uit zouden sparen? Nogmaals wat een zonde!

28-08-2024 08:41

tripleA +3947

Onbegrijpelijk inderdaad, ook omdat hij wat mij betreft een ander soort speler is dat we nu niet bij de selectie van Ajax 1 hebben zitten

28-08-2024 09:13

DEELM +11891

Lijkt mij de nr10 die we nodig hebben.

28-08-2024 17:12

Robbie78 +3800

Jammer, had echt het gevoel dat Naci zijn kans zou pakken, gezien het gebrek aan creativiteit op het middenveld.

28-08-2024 08:38

peterVKV +6472

Dat zo'n mannetje een miljoen verdient bij Ajax....en dan Wijndal ook nog eens 2.5...Waanzin

28-08-2024 08:38

Ajax27 +19245

Oude tijden... maar Overmars deed allesssssss goed volgens velen hier ;-). Overmars is er onder andere verantwoordelijk voor geweest dat Ajax' salarishuis in een aantal jaren absurd groeide. Daar mocht Mislintat beginnen met inkrimpen en Kroes nu eerst nog verder krimpen.

2016-2017 - 11 miljoen
2017-2018 - 15 miljoen
2018-2019 - 19 miljoen
2019-2020 - 27 miljoen
2020-2021 - 39 miljoen
2021-2022 - 44 miljoen
2022-2023 - 51 miljoen
2023-2024 - 42 miljoen
2024-2025 ...hopelijk richting de 35 miljoen. Nu zo'n 44 miljoen

Ter vergelijking, Twente zat afgelopen seizoen op 8 miljoen aan salarissen, AZ 11 miljoen, Feyenoord 26 miljoen en PSV 28 miljoen.

28-08-2024 08:53

Jeugd +24913

Nou alles.....hij stuurde wel een een fototje

28-08-2024 09:25

Bobje99 +7225

Er is ansich niks mis met hoge salarissen als je maar óf presteert en via prijzengeld extra inkomsten binnenhaalt, of ieder jaar minimaal een grote uitgaande transfer hebt. Aan de andere kant moet je zorgen voor structurele groei aan de inkomstenkant. Volgens mij waren ze dat juist wel aardig aan het doen.

Als je vervolgens al je geld uitgeeft aan de verkeerde dingen, niet meer de potentiele toppers in je selectie hebt die veel geld vertegenwoordigen en vervolgens ook niet meer presteert, dan wordt het pas een probleem. Kun je dit Overmars aanrekenen?

28-08-2024 09:38

Breuk +25410

Deels zeker.

28-08-2024 12:23

Ajax27 +19245

Als als als.... als we de dan toch over als praten kan in je er nog eentje benoemen. Als we de afgelopen jaren een verantwoorder beleid hadden gevoerd en een salariscap van max 30 miljoen hadden gehad, dan had je in de afgelopen 4 seizoenen zo'n 56 miljoen bespaard.

Dan had je nu nog reserves gehad die je kon investeren na 2 zulke matige seizoenen.

Overmars wilde Bergwijn ook al halen, hij is ook verantwoordelijk geweest voor 1 van de slechtste grote aankopen in jaren met Bassey. Martinez ging weg en wie haal je terug... Bassey. Als je zulke goede jaren bent gewend met jongens als Tadic, Blind en Martinez, hoe kun je dan vervolgens bij types als Bergwijn en Bassey uitkomen? Bergwijn kan top voetballen, maar js mentaal niets vergeleken met Tadic. Bassey was mentaal sterk maar kon simpelweg geen bal raken. Dan is ofwel je scouting ruk, ofwel je kijkt totaal niet naar wat voor karakters er vertrekken uit je groep en wat je dan bijhaalt... gewoon kak. Dus daar ging het al mis. Dan komt die schijt mislintat die er helemaal een potje van maakt.... en dan ben je in 2 seizoenen tijd van het Bayern van Nederland gedegradeerd naar een subtopper. Dat kan toch niet?

Ik vind het zo gemakkelijk om alleen maar het wijzende vingertje naar Mislintat en vd Sar te wijzen. Maar toen er resultaten werden behaald was het beleid ook al kak. Het was gedoemd om te mislukken... zwaar boven onze stand geleefd.

Kijk eens naar PSV, die hebben ook jaren met veel risico's gewerkt. Maar als je de risico's in miljoenen uitdrukt valt dat allemaal reuze mee daar. Veel slimme huurdeals, veel lagere salarissen... en toch willen de beste voetballers daar maar al te graag voetballen.

28-08-2024 14:19

VOETBALisOORLOG +1822

Zijn we Taharovic al kwijt?

28-08-2024 08:19

LukaLitmanen +82307

Beter dan Boomen en Hlynsson

28-08-2024 08:28

DeWijsneus +25802

Als dat al de graadmeter is.....

Mij betreft een package deal: 3 halen, 1 betalen.

28-08-2024 08:47

Rockanje23 +37134

Ünüvar, met Van Axel Dongen hét voorbeeld van de teloorgang van onze eens zo fameuze jeugdopleiding. Middelmatige voetballertjes die schandalig veel geld verdienen. Geen wonder dat we financieel aan de rand van de afgrond staan.

28-08-2024 08:11

Freddy +11512

Unuvar was in de jeugd wel echt een geweldige voetballer. Heeft alleen nooit de stap kunnen maken. Die hadden ze dit contract in het vooruitzicht moeten geven als hij de stap maakte ipv voordat hij de stap maakte

28-08-2024 09:39

Bobje99 +7225

Makkelijk praten. Die jongens worden al vanaf dat ze zelfstandig kunnen fietsen door allerlei buitenlandse topclubs benaderd om voor een godsvermogen daar te komen voetballen. Een aantal kiest daar voor, een aantal niet. Je echte toptalenten wil je behouden uiteraard, maar daar moet dan wat tegenover staan. Hoe ga je enerzijds je absolute parels behouden uit de handen van de Europeese top waar die enorme salarissen wel betaald worden als je hier zelf niet (deels) in mee gaat?

Als Ajax een Unuvar niet het geld had geboden wat hij nu krijgt en hij op zijn 17e naar Engeland was gegaan was de wereld hier ook te klein geweest. Het is alleen jammer dat het er nu niet uit komt bij hem. In de jeugd toch van de buitencategorie.

28-08-2024 09:41

Rockanje23 +37134

Onder buitencategorie versta ik wat anders. Nouri was buitencategorie in de jeugd. Sneijder en van der Vaart ook. Dat is een heel ander niveau dan Ünüvar, Van Axel Dongen en Vos om er maar een paar te noemen.

28-08-2024 10:07

Bobje99 +7225

Axel dongen en Vos kan ik niet zo goed beoordelen, maar heb Unuvar toch veel bijzonders zien doen in de jeugd. Het gaat er ook niet om dat iedereen de nieuwe Van der Vaart is, het gaat er om dat je de top van je jeugdopleiding wil behoeden en dat je de portemonnee soms moet trekken om dat mogelijk te maken. Als je dat niet wil ook prima, maar accepteer dan dat die jongens vertrekken.

Sowieso de kanttekening dat je het nooit weet. Sommige lijken voorbestemd voor de wereldtop en voetballen een paar jaar later bij de amateurs en sommige vallen nooit op en halen de top wel.

28-08-2024 10:47

Ajaxsupporter02 +14356

Unuvar was net zo goed buitencategorie in de jeugd.

28-08-2024 11:56

Ajaxsupporter02 +14356

Onzin. Qua talent juist exceptioneel voor Ajax begrippen, maar blessures hebben roet in het eten gegooid voor beiden.

28-08-2024 10:47

Eriksen10 +4805

Al die “jeugdcontracten” slaan echt nergens op. Unuvar 1 mln, Vos en Axel Dongen op 600K. Laat die gasten eerst eens een seizoen in Ajax 1 spelen voordat je ze een boven modaal eredivisie salaris aanbiedt…

28-08-2024 07:56

Ajax27 +19245

Dat is inmiddels ook aangepast. Ajax ging boven z'n stand leven een aantal jaren geleden. Allemaal onder de verantwoording van Overmars destijds. Belachelijke grote en dure contracten.

Dat is onder Mislintat al veranderd en die lijn zetten ze nu door. Tevens een grote reden waarom een talent zoals Misehouy zo'n stampij heeft gemaakt en is weggegaan. Hij... of iig z'n familie en zaakwaarnemer dachten een dergelijk contract voor hem te krijgen.

Ajax is echter een andere weg ingeslagen. Talenten van 16-20 jaar krijgen niet zomaar grote contracten zonder dat ze al doorgebroken zijn ij Ajax 1. Gewoon weer contracten van 50-300k wat meer dan voldoende zou moeten zijn voor een jong manneke.

Kijk een Mika Godts nu, niet zeuren, keihard werken met z'n contract van 200k per jaar. En wed maar dat ie dadelijk in de winter of volgende zomer een flinke opwaardering krijgt van z'n salaris en dan al tussen de 6-8 ton gaat verdienen mits hij basisspeler blijft.

28-08-2024 08:13

AINIESTA +45396

Ondertussen 4,7 miljoen per jaar voor Henderson....🤡

28-08-2024 08:18

Ajax27 +19245

Uitzonderingen heb je altijd, maar dat zorgt ook voor een natuurlijke hierarchie in de kleedkamer. En als dit soort jongens altijd topfit zijn, het team meetrekken en nagenoeg alles spelen... mag je gerust 3-4 van dit soort spelers in je selectie hebben.

Wij hebben/hadden op een gegeven moment tig bankspelers die 2+ miljoen verdiende.... dat slaat pas nergens op.

28-08-2024 08:58

tripleA +3947

Iniesta ouwe zeiksnor, Henderson kwam transfervrij dat gebeurt normaal natuurlijk nooit met zo'n speler

28-08-2024 09:17

Eriksen10 +4805

Aah kijk, heldere reactie en beter beleid. Prestatiecontracten voor jeugdspelers lijken er meer op (a la Godts).

28-08-2024 09:50

Hersenspinsel +8286

Ajax gebruikt de transfersom, 3 miljoen(+max2) voor het aantrekken van Wout.
Wat blijft over van het verhaal van 100 miljoen in 30 miljoen uit?
Als we zo doorgaan komen we aan de limiet van maximaal 6 spelers verhuren.
Of weten ze dat op het kantoor van Ajax niet?

28-08-2024 07:52

MarcelS16 +1701

Spelers onder de 21 mag nog steeds onbeperkt verhuurd worden. Dus geen paniek!!

28-08-2024 07:55

champhead +14504

We hebben al voor 35 miljoen + verkocht he

28-08-2024 08:23

Hersenspinsel +8286

We hebben nu ook al de 3e dure voetballer aangetrokken.
Of denk je dat Traoré, Rugani en Weghorst voor niets voetballen?

28-08-2024 11:06

JoltTrommels +852

Al die ‘grootste talenten ooit’ die het niet halen, zouden veel hebben aan dagelijks een Weghorst meemaken die zich met beperkt talent een slag in de rondte werkt om wel het maximale uit zijn carriere te halen.

28-08-2024 07:47

Godenzoon24 +15395

Wow 1 miljoen voor Unuvar hoe dan??? Als je daar aan gaat beginnen ben je zo failliet.

28-08-2024 07:46

donkerblauw +2877

Wow. Wie heeft dat gedaan? Een paar invalbeurtjes gehad voor 1m ?

28-08-2024 07:51

Ajax27 +19245

Overmars en consorten.

28-08-2024 08:13

Rockanje23 +37134

Huntelaar

28-08-2024 10:09

ajaxspatieplus +638

Maar hoezo verdient zo'n ventje al één miljoen per jaar?? Vind je het gek dat het salarishuis overstroomt. Wat een gekte al die contracten.

28-08-2024 07:42

Koningtoto +60691

Nou dit dus. Daarom kunnen we dus niet kopen, we lopen leeg op t salarishuis.

Die moet eerst opgeschoond worden. Maar allemaal heel hard schreeuwen dat Kroes een prutser is haha.

28-08-2024 07:44

ajaxspatieplus +638

Ja echt het is gewoon puinruimen. Ik ben benieuwd wat het salarishuis van Ajax wel niet is. In de tijd met Tadic en Blind was dat een goede keuze, maar dat waren belangrijke spelers om Ajax omhoog te helpen. Maar het verval is gigantisch door allemaal van dit soort ventjes die nog niks bereikt hebben dit soort contracten te geven. Het is echt absurd!

28-08-2024 07:50

Ajax27 +19245

Gewoon te zien op Capology. Zal niet 100% accuraat zijn maar komt heel aardig in de buurt.

Http://capology.com/ajax/salaries

Klik dan ook maar eens ipv Ajax een club als PSV of Feyenoord aan en dan zie je hoe belachelijke contracten we nog hebben.

2022-2023 spande de kroon met een salarishuis van ruim 51+ miljoen. AZ stond dat seizoen 2 puntjes onder ons en betaalde 10+ miljoen. Feyenoord dat jaar eerste met 22+ miljoen salaris. En PSV tweede met 36+ miljoen aan salarissen.

Als je naar dit seizoen kijkt heeft PSV slechts 25 miljoen aan salarissen, Feyenoord 26 miljoen, AZ 8 miljoen, Twente 6 miljoen en wij zitten nu nog op bijna 44 miljoen.

Het is te hopen dat je Bergwijn (4,6m), Branco (2,3), Rulli (2,2m), Akpom (1,7m), Forbs (1m) nog kunt wegdoen. Sosa (2m) is al weg. Dan kun je toch weer 13,8 miljoen eraf halen, blijft er zo'n 30 miljoen aan salarissen over. Daar zullen wel 2-3 andere spelers voor gehaald worden, dus zo'n 35 miljoen aan salarissen zal reëel zijn dit seizoen.

28-08-2024 08:30

Breuk +25410

Rulli is al weg

28-08-2024 08:40

Nr.10 +111583

@koningtoto.
Niemand zegt dat Kroes een prutser is omdat hij geen spelers koopt, volgens mij.
Veel mensen vinden dat Kroes er niet goed in slaagt om spelers te verkopen. Ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat het verkopen van de spelers wat minder voorspoedig verloopt dan verwacht en gehoopt.

28-08-2024 10:27

Robertini +39815

Daar helpen een paar jeugdspelers echt niet zo bij. Daarnaast is met de komst van Rugani juist weer een miljonair aangetrokken (wel tijdelijk), terwijl er iemand met een salaris van 5 ton voor is weg gegaan.

Er zijn eigenlijk maar 3 spelers die je echt moet verkopen voor het salarishuis, dat zijn Bergwijn, Berghuis (lager verlengen mag ook) en Henderson.

28-08-2024 11:19

Godenzoon24 +15395

Zijn er genoeg hier die vinden dat iedereen maar moet verlengen en dat wanneer een jeugdspeler dat niet doet de td faalt. Hier zien we toch dat dat niet altijd het geval is!

28-08-2024 07:47

Lunsdale +6396

Exact, recent een discussie gehad met iemand hier die vond dat Ajax Steur maar een gigantisch (voor jeugdspelersbegrippen) salaris moest geven, want dat ga je 100% terugverdienen.

Zo werd er jaren terug ook gedacht over Unuvar, van Axel Dongen etc.

28-08-2024 08:11

ajaxspatieplus +638

Maar het is toch bizar dat een Ünüvar meer verdient dan Veerman (850.000), terwijl dat één van de beste spelers is van de Eredivisie. Het is gewoon dramabeleid om zo met geld te smijten.

28-08-2024 11:18

Hersenspinsel +8286

Wat zou Faberski verdienen?
We halen te veel dure buitenlandse jongeren op omdat we in die markt concureren met Engelse teams.
Dan wil onze jeugd ook wat verdienen.
Dat model is niet meer levensvatbaar.

28-08-2024 07:55

TPLily +374

Spanje lijkt mij voor hem ook een meer geschikte competitie. Hopelijk bloeit hij daar op.

28-08-2024 07:37

Dapperestrijders81 +2111

Gaat hard nu

28-08-2024 07:34

Bky +56799

Gaat hard? Er gebeurt eindelijk iets wil je zeggen.

28-08-2024 07:35

ajaxdna +1544

Toch jammer dat het hem niet gelukt is om te slagen. Had toch hoge verwachtingen van hem.

28-08-2024 07:32

GDSR +2862

1 miljoen bizar dacht 500 duizend

28-08-2024 07:22

Godenzoon24 +15395

En dat is al veel voor iemand die nog heeeeeeelemaal niks bewezen heeft.

28-08-2024 07:49

Delaney +14851

Van zowel Vos als Ünüvar had ik jaren geleden hele hoge verwachtingen, helaas hebben ze die niet waar kunnen maken.
Hopelijk gaat het de volgende lichting talenten een stuk beter af.

28-08-2024 07:20

bbh4 +187

bizar, werd echt neergezet als het grootste talent ooit.

28-08-2024 07:32

Tom.K +125

Was hij ooit ook.

28-08-2024 07:39

Sjoerd.T +794

Ik verwacht nu stiekem toch nog een creatieve middenvelder en rechtsbuiten. Misschien toch maar Kluivert een jaar huren?

28-08-2024 07:18

Godenzoon24 +15395

Doe maar niet. Nog meer mentaliteitsloze. Haal dan gewoon die high potential op rechtsbuiten. Een goeie heeft Traore zo op het bankie zitten!

28-08-2024 07:50

Sjoerd.T +794

Dat zie ik ook het liefst!

28-08-2024 08:25

JariPetterson +230

High potential op rechtsbuiten zou ik graag Faberski willen zien.

28-08-2024 08:40

CircusRensch +1696

Gaat het dan toch losbarsten?

28-08-2024 07:17
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.