[Update] 'Ajax verwacht Weghorst woensdag al voor medische keuring'

door Jesse ter Haar 1820

Bron De Telegraaf

[Update] 'Ajax verwacht Weghorst woensdag al voor medische keuring'

door Jesse ter Haar 1820

Bron De Telegraaf

Laatst geüpdatet

Ajax en Wout Weghorst hebben overeenstemming bereikt over een contract tot de zomer van 2026, zo schrijft De Telegraaf dinsdagavond. Wel moet er nog een akkoord worden bereikt tussen Ajax en Burnley, de huidige club van de Oranje-international. De uitgaande transfer van Silvano Vos zou de nodige miljoenen in het laatje brengen.

Op dezelfde avond komt immers naar buiten dat Ajax en AC Milan een mondeling akkoord hebben bereikt over de transfer van Vos. De topclub uit Italië zou een bedrag van minstens drie en maximaal vijf miljoen euro over hebben voor de middenvelder. Daarnaast mag Ajax in de toekomst nog hopen op meer miljoenen, want naar verluidt bedongen de Amsterdammers een 'stevig' percentage bij doorverkoop.

Het naderende vertrek van Vos zorgt ervoor dat Ajax aan de slag kan op de transfermarkt. Eerder trok het Bertrand Traoré transfervrij aan en kwam Daniele Rugani op huurbasis over van Juventus, maar voor Weghorst lijkt de club wel een transfersom te moeten betalen. Problemen worden er echter niet verwacht, want bronnen rondom Burnley geven aan dat een akkoord 'een kwestie van tijd' zou moeten zijn.

De transfer van Weghorst naar Ajax zit al enige tijd in de pijpleiding. Al in juni zou de club zijn interesse in de spits kenbaar hebben gemaakt. In eerste instantie zou het gaan om het opvangen van het eventuele vertrek van Chuba Akpom. Ajax was dan ook voornemens om laatstgenoemde spits te verkopen, maar tot op heden wist de clubleiding van Ajax Akpom nog niet kwijt te raken.

Toch kwamen de gesprekken tussen Ajax en Weghorst over de persoonlijke eisen al snel op gang op gang en hoopte de club hem als 'koopje' over te kunnen nemen van Burnley. De onderhandelingen vorderden en kwamen al snel in een vergevorderde fase terecht. Dat alles echter nog in afwachting van de verkoop van Akpom.

Verkoop Akpom

Dat laatste is ruim tweeënhalve maand later nog altijd niet gelukt. Eerder deze maand liet Ajax-watcher Mike Verweij weten dat het niet storm liep aan belangstelling voor Akpom. Nu het einde van de transferperiode nadert, Ajax heeft tot en met maandag 2 september de tijd om aankopen te doen, schakelt de club dan toch alvast door. Mochten er geen spitsen meer verkocht worden, dan heeft Ajax met Brian Brobbey, Akpom en Weghorst drie spitsen in huis.

Ajax-target Weghorst werd eerder al gevraagd hoe hij tegenover een transfer naar Amsterdam zou staan. Hij bleef enigszins op de vlakte, maar kon zijn enthousiasme niet helemáál onderdrukken. 'Voor mij moet het totaalplaatje kloppen. We krijgen ons vierde kind en hebben de afgelopen jaren veel gereisd als gezin. Ik ben op zoek naar een vaste plek voor ons, dus thuis is zeker een optie. Ajax is de grootste club van Nederland, meer hoef ik er niet over te zeggen.'

Update - 22.25 uur (27 augustus) - 'Ajax verwacht Weghorst woensdag al voor medische keuring'

Ajax hoopt de komst van Wout Weghorst zo snel mogelijk af te ronden. Volgens Voetbal International wordt de spits, die nu nog onder contract staat bij Burnley, woensdag al verwacht voor de medische keuring in Amsterdam. Weet hij de medische check goed te doorstaan, dan kan hij een contract tot medio 2026 ondertekenen. Weghorst kon ook naar FC Twente, maar heeft een voorkeur voor Ajax. De recordkampioen van Nederland moet nog een akkoord bereiken met Burnley, maar dat zou geen probleem moeten vormen.

Lees meer over:
Plaats reactie

brullie +7031

Ik zie Weghorst wel zitten als spits bij ons. Heeft lengte mee, weet tenminste hoe hij moet lopen, trekt gaten voor medespelers door ook horizontaal op het veld te bewegen, alles wat Brobbey niet doet.

28-08-2024 16:17

JTajax +10717

Brobbey eerste spits, Weghorst die een goede stand in is en hem scherp houdt en geld overhouden door verkoop Akpom. Ben ik zeer tevreden mee hoor. Er achter Rijkhoff de tijd geven om klaar te stomen en ook Traore nog als optie hebben om het anders in te vullen. Dan zijn we in ieder geval op het gebied van spitsen uitstekend voorzien.

28-08-2024 15:06

JoltTrommels +758

Medische keuring Weghorst duurt langer dan gepland. De grenswaarden waarbinnen de apparatuur meet waren eerder naar beneden bijgesteld om de fysieke gesteldheid van twee andere EK-gangers te meten, en die instellingen moeten ze eerst weer terugzetten.

28-08-2024 13:18

Rick.v92 +10

Ajax is Ajax niet meer.

Supporters zijn blij met Weghorst, waar is ons kritische publiek gebleven die Haller zelfs een slechte voetballer vonden.
Wat moet je dan van Weghorst vinden, wij waren een club die altijd anders was dan andere. ‘
Nu zijn wij gewoon een club uit duizenden

28-08-2024 12:33

Nr.10 +110893

Nou ja, Wout is ook wel een beetje anders dan de anderen.

28-08-2024 13:03

vandenhaas4 +15028

Supporters die Haller slecht vonden hadden er gewoon geen kijk op en/of waren jeugdfetishisten.

28-08-2024 14:44

AST020 +306

Volkomen mee eens wat je zegt

28-08-2024 20:00

Aram +17835

Onze laatste hoop:

1. De RvC grijpt in
2. De dokter constateert een knieblessure

We zijn Ajax en niet Amsterdamspor.

28-08-2024 11:40

Joke +6783

Mensen die roepen dat je goals binnenhaalt. Die volgen echt geen voetbal of roepen gewoon maar wat. Deze man heeft al jaren moeite met goals maken. In de PL miste hij de meest debiele kansen en was hij bij united het grote lachertje.
Burnley 2 goals in een seizoen, Hoffenheim 7 goals in een seizoen en united 0 goals. Competitie duels heb ik het dan over.
Maar dan roepen mensen je haalt goals binnen! Het is een type Huntelaar. Hahaha echt nooit Klaas Jan vergelijken met deze matige beperkte spits. Die voor zijn lengte matig kan koppen, geen bal kan aannemen en motorisch lijkt op Michiel Kramer

28-08-2024 10:30

Adam24 +39062

Dat mag je hier niet zeggen want hij heeft als invaller op het EK een goal gemaakt!

28-08-2024 11:26

BillSplate +9679

Je hebt wel gezien dat hij bij Besiktas gescoord heeft toch? Dus in absolute topcompetities komt hij niet meer vooruit, tenzij de speelstijl hem ligt, maar anders kan hij op een niveau lager prima mee.

28-08-2024 12:08

Nr.10 +110893

Huntelaar was inderdaad beter. Maar vergeet niet dat Haller ook niet scoorde in Engeland he. Dat is een ander niveau.

28-08-2024 13:04

Bramble1988 +9247

Vergeet ook niet dat Haller door iedereen op AS met de grond gelijk werd gemaakt, totdat ie toch begon te scoren……..

28-08-2024 13:06

Nr.10 +110893

Ja klopt, en daarna nog steeds wel door sommigen.

28-08-2024 13:07

analist2399 +695

Hij heeft inderdaad t/m 2021 redelijk gepresteerd en daarna niet meer.

28-08-2024 13:07

Jeroen90 +1348

Mijn hemel mensen, was de azijn deze week in de aanbieding? Ik zie vergelijkingen met Michiel Kramer en klachten over het verschil met Kluivert en Van Basten. Als je nu eens een beetje redelijk vergelijkingsmateriaal zoekt, kom je wat mij betreft bij Huntelaar uit. Zelfde type spits: beperkt in de combinatie en niet bepaald beweeglijk, maar wel fysiek en mentaal sterk en scoort zeer makkelijk. Vergelijkbaar niveau ook: kans in de absolute top helaas niet kunnen grijpen, maar wel jarenlang een gewaardeerde kracht in de subtop/middenmoot van de Bundesliga. Volgens mij heeft niemand hier ooit geklaagd over Huntelaar, dus begrijp ik niet goed waar de klachten over Weghorst vandaan komen.

Als je je realiseert dat Ajax momenteel geen topclub is, en dus niet de financiële middelen en aantrekkingskracht heeft om een internationale topspits vast te leggen, is dit helemaal geen slechte transfer. Wel vraag ik me af of de prioriteit op dit moment bij een extra spits zou moeten liggen, de twijfels daarover kan ik begrijpen.

28-08-2024 10:09

Joke +6783

Huntelaar was een echte afmaker. Maar waar scoort Weghorst makkelijk? Laatste 65 competitie duels 9 goals gemaakt ofzo. In Engeland in bijna 40 competitie duels 2 goals. Vergelijk deze beperkte spits nooit maar dan ook nooit meer met Klaas Jan

28-08-2024 10:25

GeleenAjax +1657

Ach hou toch op! Hoeveel goals heeft Huntelaar bij Madrid gemaakt...? Ow ja...beiden zijn spitsen die niet geschikt zijn voor de top, maar meer dan geschikt voor (net) daaronder. Er zijn hier zoveel simpele zielen die hun gelijk menen te kunnen halen door het ene uiterste te vergelijken met het andere, of iets op die manier denken te kunnen beargumenteren...

28-08-2024 10:30

Joke +6783

Huntelaar heeft daar 8 goals gemaakt in 20 wedstrijden wat ook nog eens meestal invalbeurten waren. Haha dat zijn prima statistieken in combinatie met zijn minuten. Zelfde als dat hij bij Ac Milan prima statistieken had in combinatie met zijn minuten 1 van de meeste scorende spitsen. Weghorst maakte 0 goals bij United en bij Burley maakte hij er 2.
Denk dat jij moet kappen hahahaa

28-08-2024 10:43

Nr.10 +110893

Weghorst heeft bij Wolfsburg wel veel gescoord hoor. Bij AZ daarvoor ook.

28-08-2024 13:05

MidMid +5666

Misschien moet je even wakker worden en de realiteit onder ogen zien. Weghorst is momenteel het maximale haalbare voor Ajax. Betere spitsen komen niet, want geen Champions League, want geen geld voor topsalarissen. We zitten in een fase dat we weer moeten opbouwen. Dat gaat met kleine stapjes. Nee Weghorst is geen Van Basten of Kluivert en misschien zelfs geen Huntelaar. Maar Ajax kan hem in deze fase van wederopbouw goed gebruiken. Als aanjager, als voorbeeld voor alles willen geven. Hij zal vast zijn doelpuntjes meepikken, maar ook dat andere is momenteel belangrijk in een selectie die niet overloopt van zelfvertrouwen, mentaliteit etc. Als we op dat vlak dit jaar een stap kunnen zetten, dan volgt volgende jaar de volgende en het jaar daarop weer de volgende. Uiteindelijk komen we dan weer uit bij het Ajax dat wij allemaal graag zien. Met de Kluiverts en de Huntelaars. Maar nu lukt dat gewoon nog even niet. Helaas.

28-08-2024 13:09

Joke +6783

Weghorst bij Az is 7 jaar geleden. En 18 goals veel in de ED? Haha oké. Gewoon helemaal niks deze jongen.

28-08-2024 14:41

Kryptonite +76738

Had nooit verwacht dat ik de dag zou zien dat Huntelaar met fucking Weghorst wordt vergeleken.

28-08-2024 11:26

Robbie en de Kock +11118

Mocht Wout niet door de keuring komen kunnen altijd nog doorschakelen op Michiel Kramer. Ook een buitenkansje!

28-08-2024 09:33

Aegukka +677

Je hebt de topscorer van de Championship (28), die vorig jaar bewezen heeft makkelijk te scoren als invaller, en verruilt hem voor een bankzitter van de nummer vijf van dezelfde competitie (32), die al jaren moeilijk scoort en het gros hier is laaiend enthousiast. Vreemd.

28-08-2024 09:09

ouweman +4926

Misschien spelen ze wel binnenkort samen? Naast elkaar? Of Brobbey naast of voor die lange? Komen ongetwijfeld wedstrijden waarin dit nodig is. En wedden dat Brobbey binnenkort last van zijn onderrug heeft, of Akpom naar de tandarts moet?
Drie spitsen voor zeker 60 wedstrijden dit seizoen is nou niet bepaald een gigantische luxe toch.
34 voor de competitie, minimaal 8 Europees, de beker 4-5, en dan de interlands en oefenpotjes nog.

28-08-2024 09:41

Joke +6783

Brobbey en Weghorst naast elkaar dat zou pas armoedig zijn

28-08-2024 10:25

ouweman +4926

Geen idee. Zal ongetwijfeld gaan gebeuren. En ik heb het er niet over dat dit elke week de basis wordt he....
Doe nou niet alsof dat zo dramatisch gaat worden. Alle ballen pompen, 1 van die 2 zal er toch wel een goal van kunnen maken?
Moet je kijken als je in de EL achter staat, en die twee staan naast elkaar in de 16 meter. Ik wil dat wel zien.

28-08-2024 11:23

Aspers73 +3186

En die hem straks een staande ovatie geven als hij zijn debuut maakt. We doen echt het tegenovergestelde van het plan Cruijff. Alles wat we nooit meer zouden laten gebeuren, gebeurt nu.

28-08-2024 10:43

Bramble1988 +9247

Hoppaa! Hij brengt spirit, drive, nooit opgeven..elementen die niet aanwezig waren de laatste jaren. Tel daarbij op dat die er altijd wel 20+ goals in schiet, zeker in de Eredivisie, en Brobbey op deze manier ook gepusht wordt.

Top!

28-08-2024 09:01

Adam24 +39062

Het is wel interessant dat mensen beweren dat Wout er altijd 20+ in schiet in de eredivisie maar dat hij dat, zelfs in zijn prime, nooit heeft gedaan. Kwam bij AZ nooit verder dan 18 goals.

28-08-2024 09:04

Koekie87 +20962

Als hij er 18 maakt heeft hij het gewoon naar behoren gedaan.

28-08-2024 09:05

Adam24 +39062

Dat ligt er maar net aan in welke rol. Vergeet niet dat je verder niets hebt aan Weghorst. Heel matig aanspeelpunt, ondanks zijn lengte. Zelfs Brobbey maakte 18 goals (+10 assists, dat gaat Weghorst niet lukken) in het slechtste Ajax seizoen aller tijden.

28-08-2024 09:08

Bramble1988 +9247

In de Bundesliga schoot ie er kn 3 jaar ; 17,16,20 in. Dan is 25+ in de ED toch geen probleem denk ik..

28-08-2024 09:09

BBAFCA +9741

Dat kan Akpom ook wel, die speelt ook met drive en energie

28-08-2024 09:10

Adam24 +39062

@Bramble Klopt, dat is alleen 4 tot 7 jaar geleden.

28-08-2024 09:10

Koekie87 +20962

In dat opzicht heb je dan ook niet heel veel aan Brobbey, heel vaak geblesseerd en allerlei pijntjes, speelt vaak geen 90 minuten en mag blij zijn als hij de 60 minuten volmaakt, misschien wel een beter aanspeelpunt maar voor de rest geen sierlijke voetballer die het moet hebben van een individuele actie, loopvermogen en vooral alles doet op fysiek, doet Weghorst ook trouwens heel veel op fysiek. Allebei zijn het ook eigenlijk helemaal geen typische Ajax spitsen maar wel heel goed als je ze in hun kracht gebruikt.

28-08-2024 09:23

Joke +6783

Bramble hoelang is dat geleden? De laatste jaren scoort hij nergens meer. Burnley 2 goals in de competitie, United 0 goals in de competitie, Hoffenheim 7 goals.

28-08-2024 10:27

GeleenAjax +1657

Die energie vind ik dan weer ver te zoeken. Als Akpom zijn dag niet heeft, zie je hem ook vaak niet.

28-08-2024 10:32

Bramble1988 +9247

Hij liep 1:2 in Turkije bijv

28-08-2024 10:51

Bramble1988 +9247

Hij liep 1:2 in Turkije, het kan natuurlijk ook dat een bepaalde competitie hem niet ligt. Daar hebben we 100000 voorbeelden van nie?

28-08-2024 10:53

ck69 +13050

Iemand die er 20 maakt in de bundesliga, maakt ze in de mickey mouse divisie ook wel hoor.

28-08-2024 13:37

Adam24 +39062

Nogmaals, 4 tot 7 jaar geleden...

28-08-2024 14:05

Bramble1988 +9247

Vorig jaar 1:2 in Turkije..? Alleen Engeland mislukt, voor de rest overal geslaagd

28-08-2024 14:12

Hans Verhagen +14049

Ik heb zo´n voorgevoel dat Eriksen morgen ook toegevoegd gaat worden.

28-08-2024 08:56

Bramble1988 +9247

Ik hoop het! Dan ziet de wereld er al heel anders uit

28-08-2024 09:02

Adam24 +39062

Ik zou normaal echt voor de komst van Eriksen zijn, maar met de huidige gemiddelde leeftijd begint Ajax op Lucky Ajax te lijken.

28-08-2024 09:05

ijzerchef +3135

In Modric/Kroos rol zou best wel kunnen werken. Hij hoeft niet alles te spelen.

28-08-2024 14:21

Hans Verhagen +14049

Grappig dat heel veel zeiden laat de kosten voor de baten lopen. Nu is het ineens we zitten met drie spitsen. Ik zie vooral scorend vermogen en vorderingen in de manier van druk zetten wat in de voorste linies begint. Als dit goed gebeurt dan zie je wat afgelopen donderdag tegen die Poolse ploeg gebeurde. Met Wout zal dit nog beter uitgevoerd kunnen worden. Tegen NAC heeft Brobbey de bal 25 keer in de punt aangespeeld gekregen en werd er niet op geanticipeerd. Wellicht kunnen er situaties ontstaan dat zowel Brobbey als Wout samen in de punt kunnen. Maar het kan ook zijn dat Akpom en Wout samen in de punt staan. Dan kan je trainen op voorzetten en heb je een enorm wapen in huis met kopsterke mensen. Helaas hebben de Lampekapjes dat al wat langer door met Luuk de Jong.

28-08-2024 08:47

7172AFCA7395 +10269

Even niet uit het oog verliezend:
Niet echt geslaagd bij Burnley, Hoffenheim en mislukt (uiteraard) bij United.Komt nu wel in een elftal dat normaliter veel kansen creeert.Ik zie dit wel goedkomen.

28-08-2024 08:44

Bramble1988 +9247

Wolfsburg topscrorer en bij AZ schoot die zijn elftal continue naar de 2e/3e plaats in de ED.

28-08-2024 09:03

KingJames23 +11422

Björn Vleminckx is topscorer in Nederland geweest dan kan 👮 dat ook.

28-08-2024 11:25

Robbie en de Kock +11118

Gewoon twee keer scoren tegen Feyenoord en je hoort niemand meer klagen hier Wout!

28-08-2024 08:41

Adam24 +39062

Ik vraag me echt af of alle Wout superfans hier Weghorst weleens een bal hebben zien aannemen. Matige speler, wel goed voor een x aantal goals in de eredivisie (hoewel we niet moeten vergeten dat zijn laatste 3/4 seizoenen heel erg slecht zijn). Maar bovenal, een speler voor een positie waar we niemand nodig hebben met transfersom en (hoog) salaris.

Alles aan deze transfer voelt als een beginnend TD, die zijn spits niet verkocht kreeg en uit paniek maar alsnog de spits aantrekt die hij op het oog had.

28-08-2024 08:39

jokje1040 +6

Zolang Luuk de Jong mee kan in de Eredivisie kan Wout dat ook.

28-08-2024 08:42

Hans Verhagen +14049

Klopt niet helemaal. Wout werd al tijdens EK genoemd en stond in de startblokken om naar Ajax te gaan. Ik vermoed dat Farioli niet van Akpom af wil en nu wel van Brobbey. En die wil op zijn beurt niet naar Nottingham. Of zij weten iets wat wij nog niet weten. Het kan nog!!

28-08-2024 08:53

Koekie87 +20962

Brobbey is ook maar een hele matige speler hoor als je puur gaat kijken naar zijn voetballende kwaliteiten, nog nooit een individuele actie zien maken, oogt vaak lomp en onbeholpen en moet het met name hebben van zijn fysiek. Absoluut geen superfan van Weghorst maar laten we nou niet gaan doen dat wat er nu rondloopt kwalitatief een heel stuk beter qua voetballend vermogen want dat is absoluut niet zo. Zal met name intelligenter moeten gaan worden op de manier hoe hij speelt, loopt nog te vaak in buitenspel positie en zal ook nog meer moeten gaan werken aan het afmaken.

28-08-2024 09:01

Aspers73 +3186

En met Brobbey kun je geen 90 minuten druk zetten.

28-08-2024 10:44

gi0vanni +7110

Haha doe maar TOTS Weghorst, die is namelijk heel goed. 😂😂😂

28-08-2024 08:37

JanMolby +1411

Kroes zag door de bomen nog net Wout, maar het bos allang niet meer.

28-08-2024 08:34

7172AFCA7395 +10269

Brobbey zag het bos niet (zitten)

28-08-2024 09:13

JanMolby +1411

Hopelijk doet-ie t goed, zo niet dan mag WW van mij de WW in. Lang zal dat dan niet duren want PEC en Twente zitten dan al op t vinkentouw.

28-08-2024 08:31

OpaHooligan +3522

Ja. Alsof Jan Mølby een fluwelen techniek had!

28-08-2024 08:33

JanMolby +1411

Jan Molby,de melkboer die regeerde op de middenstip :)

28-08-2024 08:37

Patrick78 +51583

Minder dan 5 miljoen

Echt een topaankoop voor ons!

Welkom Wout!!!!!!!!!

28-08-2024 08:31

Koekie87 +20962

Dat is echt een koopje mocht dit waar zijn.

28-08-2024 08:37

Thaschja55 +1619

Ik kan er ook naast zitten een keer maar vind het geen verkeerde zet dit.

28-08-2024 08:30

Le-kiam +180

Weer f5 gededrukt…. Ajax rond met burnley ⏳

28-08-2024 08:29

Thaschja55 +1619

Burnley ook rond met Ajax alleen keuring nog

28-08-2024 08:29

Sentinel +8769

Kijk dit is wat het gewoon is. Je haalt een soort Dirk Kuijt binnen. Het is niet anders, er moet gewoon gesaneerd worden voordat er weer geld binnenkomt.

28-08-2024 08:27

Baard +781

En toch is een type Kuijt van bijna 2 meter niet slecht om in je selectie te hebben.

28-08-2024 08:29

Sentinel +8769

Ik denk dat het zeker beter is dan wat we nu hebben. Brobbey gaat geen potten breken, Akpom misschien wel, maar dat is niet genoeg.

28-08-2024 09:38

Baard +781

Waarom denk je dat Brobbey geen potten gaat breken?

Je gelooft niet dat een speler in het seizoen kan groeien?
Daarnaast heeft hij vorig jaar aardige dingen laten zien.

28-08-2024 10:50

Sentinel +8769

Na drie jaar geloof ik daar niet meer in nee.

30-08-2024 07:43

3sterren +20205

Als hij ons kampioen maakt, net zoals Dirk Kuijt deed bij de aartsrivaal, dan schreeuw ik uit volle bost: ”Welkom Wout Weghorst” ...

29-08-2024 17:22

Sentinel +8769

Ik help het je hopen maar ik denk dat de puinhoop die Mislintat en Schreuder hebben achtergelaten dermate groot is, dat dat nog een jaar duurt.

30-08-2024 07:44

Broodjebal44 +5727

Die balletje die Henderson en Berghuis op dat hooffie gaan leggen gaan we veel leuke momenten aan beleven. Even twee jaar doorbijten en alles op de rit krijgen, en dan weer bouwen aan een fantastisch Ajax elftal!

28-08-2024 08:27

Baard +781

De verwachting is dus als we allemaal logisch nadenken dat Brobbey of Akpom al rond is met een andere club.
Wellicht ook Bergwijn.

Kroes houdt zn hand wel op de knip en gaat niet akkoord met 3 spitsen in de selectie qua salaris.

Als Brobbey of Akpom weg is verwacht ik nog 2-3 spelers extra.
Waarschijnlijk een middenvelder en een rechtsback.

28-08-2024 08:26

GAjax31 +15988

Ben er absoluut niet blij mee, maar als hij eenmaal Ajacied is dan hoop ik dat ie het goed gaat doen. Hopelijk vind ik hem een mindere aansteller als hij eenmaal het Ajax shirt aan heeft, dat werkte bij Berghuis in ieder geval wel.

28-08-2024 08:17

Koekie87 +20962

Dit zijn van die spelers waar je het liefst niet tegen speelt, irritant, bloedzuigers en een winnaarsmentaliteit.

28-08-2024 08:19

GAjax31 +15988

Dat is waar, maar vind hem te beperkt en overschat op basis van wat invalbeurtjes bij Oranje. Meer een Feyenoord spits in mijn ogen, maar we gaan 't zien.

28-08-2024 08:21

Koekie87 +20962

Eigenlijk zijn heel veel spitsen gewoon erg beperkt als het gaat om zaken zoals een individuele actie maken en noem het allemaal maar op. Klaas Jan bezat die kwaliteiten ook niet, Brobbey bezit die kwaliteiten ook niet, Akpom ook niet en Weghorst ook niet, maar wat ze allemaal wel konden en kunnen is afmaken en op het goede moment op de juiste plaats staan. Luuk de Jong heeft dat ook. Spitsen zoals Marco van Basten, Kluivert etc zijn heel moeilijk op te leiden maar ook te vinden, zie je ook vanuit onze eigen opleiding dat soort jongens niet voor het oprapen liggen. Zelf ben ik van mening dat je een spits puur moet beoordelen op de hoeveelheid doelpunten die hij maakt en hoe hij ze maakt dat is wat mij betreft helemaal niet van belang. Tuurlijk moeten we als Ajax zijnde de lat hoog leggen maar dat moet wel op een realistische en gezonde manier zijn heb ik het idee. Weghorst is ook absoluut niet mijn favoriete speler hoor en tja misschien is hij ook wel een klein beetje overschat. Maar aan de andere kant gebeurt er wel altijd wel wat als je hem inbrengt. Je kan beter met zo iemand spelen dan tegen zo iemand.

28-08-2024 08:33

GAjax31 +15988

Luuk de Jong kan heel goed koppen, bij Weghorst zie ik dat eerlijk gezegd niet.
In zijn tijd bij Wolfsburg scoorde hij veel, maar dat is inmiddels alweer even geleden. Vorig jaar 7 in de Bundesliga, jaar ervoor 0 in de Premier league, 8 in de Turkse competitie, jaar daarvoor 2 in de Premier League en 6 in de Bundesliga.

28-08-2024 08:41

Joeri.B +234

Welkom wot

28-08-2024 08:17

OpaHooligan +3522

Say captian, say wot?

Well, I'm aware that the guy must do his work
But the piledriver man drove me berserk

28-08-2024 08:22

debalisrond95 +2324

Denk dat Weghorst ons echt van waarde gaat zijn, vooral tegen clubs die zich helemaal gaan ingraven. En kijk naar Luuk de jong, ook een zeer matige spits in het buitenland, maar bij psv is hij echt goed. En dan heeft Luuk nog geen eens echt vast bij oranje gespeeld. Dat zie ik ook wel gebeuren met weghorst.

Dat gezegd hebbende, maak me dan wel zorgen over de situatie Akpom. Hoop dat hij dan snel een andere club vindt, want met 4 spitsen het seizoen in gaan en dan Akpom 3e spits, lijkt me echt een heel slecht plan. Dan is gelijk zijn hele marktwaarde verdampt.

28-08-2024 08:16

Ajax The Best +16413

Misschien lukt het ons wel om Weghorst te verkopen?

28-08-2024 08:16

Breuk +25024

Verhuren aan Twente

28-08-2024 08:57

AjaxAficionado +1453

Tijd voor Akpom op het middenveld in de vrije rol achter brobbey, in de rol zoals hij in de premiership ook speelde ik hoop het volgende:
Pasveer
Rensch/ gaaie sutalo Kaplan/Rugani Hato/ Baas
Henderson Berghuis
Akpom
Traore Brobbey Godts

Zeg het maar, het enige waar ik over twijfel is of we het verdedigend gaan kunnen belopen met alleen henderson als verdedigende kracht op het middenveld, Berghuis op 8 was fantastisch in 21/22 alleen toen hadden we als steunpilaar Alvarez.

28-08-2024 08:13

AINIESTA +44283

Wat een kut middenveld. Graag gewoon middenvelders op het middenveld.

28-08-2024 08:16

AjaxAficionado +1453

ik ben nogsteeds niet echt gecharmeerd van Taylor, Akpom verdient gewoon meer speeltijd dan vorig jaar: zodoende

28-08-2024 08:18

KingJames23 +11422

Akpom kan veel te slecht voetballen om op 10 te staan.

28-08-2024 08:16

Koekie87 +20962

Brobbey zal eerst helemaal fit moeten worden en weer de juiste drive moeten zien te vinden, krijgt het nog lastig zat met Weghorst erbij omdat het nog helemaal geen uitgemaakte zaak is dat Farioli voor Brobbey gaat kiezen.

28-08-2024 08:16

Stamhoofd +11509

Akpom op het middenveld is echt waardeloos

28-08-2024 08:18

AFCAnieuwegein +567

Op deze manier wordt je 8e.

28-08-2024 08:25

Dave +5815

We zijn op een goede weg.
Kijk eens waar we vandaan komen.
Blijf je club steunen, sta achter onze mooiste club van Nederland.
❌️❌️❌️

28-08-2024 08:09

rodnet +10260

Het evangelie volgens Kroes: we hebben twee goede spitsen, laten we er eentje bij halen! We hebben twee of drie bruikbare keepers, we gaan achter Noppert aan! We hebben een veel te licht en matig middenveld, laten we daar maar niets aan doen! Ik begrijp het niet helemaal....

28-08-2024 07:59

AINIESTA +44283

Of Farioli is content met z'n rechtsbuiten en middenveld opties.

28-08-2024 08:02

Belnaarhuis +4936

Je denkt toch niet dat al deze processen netjes na elkaar lopen toch? Dat Weghorst nu komt betekent niet perse dat ze bewust nu geen middenvelder halen. Zo simpel is het allemaal niet

28-08-2024 08:17

Broodjebal44 +5727

We hebben helemaal geen twee goede spitsen. Brobbey is goed, Akpom is niet. Ik steun hem, maar hij is niet goed.

28-08-2024 08:25

AlmightyAjax +5826

Weghorst leuke 2e, 3e spits. Goede pinch hitter. Geen basis matriaal natuurlijk, anders had de nummer 5 van de championship hem niet zo makkelijk van de hand gedaan.

28-08-2024 07:57

ck69 +13050

Aan de andere kant: Woutje in de eredivisie gaat wel wedstrijden openbreken als de tegenstander de bus heeft geparkeerd. Brobbey kan je juist beter gebruiken als je kan counteren.

28-08-2024 08:09

donkerblauw +2822

Dit wordt een cult held, let maar op

28-08-2024 07:49

OpaHooligan +3522

Absoluut, de hele familie is hier nu al groot fan van hem, nog voor dat hij naar Ajax kwam!

28-08-2024 07:56

Aegukka +677

Omdat de hele familie alleen voetbal kijkt tijdens EK’s en WK’s misschien. Laat ze voor straf alle minuten van Weghorst in een Manchester United-tenue integraal terugkijken.

28-08-2024 08:03

OpaHooligan +3522

Nee niet daarom. Andere reden.

28-08-2024 08:08

Broodjebal44 +5727

Als je dat als reden gebruikt vraag ik me af of je zelf die wedstrijden hebt gezien?

Weghorst was daar cultheld nummer 1. Vergeet niet dat hij huilend op zijn knietjes voor het publiek zat toen hij een prijsje pakte daar. Ze vonden het machtig mooi.

28-08-2024 08:28

Patje2011AJAX +2111

Als hij het Ajax -Logo gaat tongen? Of als hij zijn eerste goal scoort en hij loopt huilend met zijn broekje op zijn hoofd naar Farioli om hem te knuffelen en te bedanken? Of toch een cult held omdat hij moeilijk gaat doen als hij op de bank moet zitten?

28-08-2024 07:57

Patje2011AJAX +2111

Is deze nare droom nog steeds niet voorbij?

28-08-2024 07:46

OpaHooligan +3522

Ik heb genoeg seizoenen meegemaakt dat het slechter ging met Ajax hoor. 1964/1965 om te beginnen. Vic 'enjoy it' Buckingham?

28-08-2024 07:58

ouweman +4926

Laten we nou niet heel paniekerig lopen doen over dat we 3 spitsen hebben he....
Eentje zal er ongetwijfeld volgend weekend pijn in zijn teen hebben, en de ander is over een maand ongesteld. En je krijgt nog genoeg wedstrijden, met die 8 EL potjes en interlands.

Mocht je er binnen een week niet eentje kwijtraken, dan wordt dat met de kerst. Ook goed.

28-08-2024 07:44

OpaHooligan +3522

Vier! Je bent, net als ik trouwens, Rijkhof nog vergeten.

28-08-2024 08:10

Belnaarhuis +4936

Ookal zit hij bij de selectie/traint hij mee, is hij gewoon een speler van Jong dit seizoen

28-08-2024 08:18

OpaHooligan +3522

Ja okay, grensgevalletje. Maar voorlopig kunnen we een hamstring blessure van Brobbey wel opvangen.

28-08-2024 08:21

ouweman +4926

Tja, Rijkhoff. Jong Ajax inderdaad. Maar die ongetwijfeld incoming hamstringblessure van Brobbey komt er snel aan. En misschien kan je die lange wel op 10 zetten ofzo, weet ik veel. Een 9 1/2. Beetje schuiven passen en meten, je weet nooit.

Maar men doet nou net alsof de wereld vergaat omdat we drie spitsen hebben. Voor pak m beet 60 wedstrijden (incl interlands) heb je wel wat nodig toch.

28-08-2024 09:08

JanBiesbos +28946

Kijk!!! Onze Verlosser onze “luuk de jong” ram er maar 30 in!

28-08-2024 07:42

Bassey +8186

Zou me niets verbazen dat Veltman ook komt als rechtsback

28-08-2024 07:38

Aegukka +677

Die heeft tenminste bewezen mee te kunnen in de Premier League

28-08-2024 07:42

PowNed +839

Waarop gebaseerd?
Ik zou voorstander zijn…

28-08-2024 07:43

donkerblauw +2822

Laat maar komen

28-08-2024 07:50

emieltjuhh +17732

Dan speel je om de twee wedstrijden met 10 man pakt nog steeds domme kaarten

28-08-2024 07:58

KingJames23 +11422

Lul niet zo dom emieltjuhh. Jij ziet hem dus nooit voetballen. Allemaal geschreeuw op onderbuik gevoelens.

28-08-2024 08:18

emieltjuhh +17732

Kan er geen klote van

28-08-2024 11:51

Stamhoofd +11509

Zou ik niet erg vinden

28-08-2024 08:20

Broodjebal44 +5727

Ik zie dan eerder Tete komen met een éénjarig contract en PL ervaring.

28-08-2024 08:30

RvhC74 +5371

Welkom Wout!!!!

Hopelijk kun je ontzettende goede drive, mentaliteit en mindset overbrengen op o.a. Brobbey.

Voor de azijn drinkers, nee niet een typische Ajax spits dat was Pantelic ook niet maar wel met juiste instelling.

Voor de technische staf is het nú echt tijd om door te pakken en Akpom, Forbs, Tahirovic, Wijndal en Bergwijn te verkopen en minimaal Eriksen ervoor terug te halen.

Dat is een kwaliteitsinjectie die hard nodig is.

Kom op Ajax make us proud!

28-08-2024 07:37

Aegukka +677

Pantelic was qua voetballend vermogen en gogme meer een Ajax-spits dan de vier spitsen die nu in de selectie zitten

28-08-2024 07:43

AINIESTA +44283

Precies.

28-08-2024 08:03

Amp +37351

Gaat niet om azijndrinken. Gaat erom dat er onlangs een ajax-functionaris is geweest die aangaf dat een mikautadze helemaal niet aan het profiel ajax-spits voldeed. Dan moeten ze nu ook gaan aangeven waar weghorst dan precies aan voldoet volgens dat profiel. Prima dat je zo een speler aantrekt, maar er komt wat hypocrisie naar voren bij de huidige technici. Net zoals dat er een derde spits wordt aangetrokken, terwijl anderen nekklappen verdienden omdat er meerdere backs onder contract stonden. Of er nu gejaagd wordt op een extra keeper terwijl je er nog drie onder contract hebt staan bij ajax 1

28-08-2024 08:19

wilbert.b +3101

Vi
Weet niks meer omdat klerry niks door past
Wel zo prettig

28-08-2024 07:36

Amp +37351

De telegraaf weet opvallend genoeg wel veel

28-08-2024 08:20

Okocha078 +13648

Vos dus weg, vandaag of morgen hopelijk Wijndal en Unuvar. En zou me niets verbazen als Bergwijn en Forbs toch nog gaan. Volgens mij ziet Farioli het meer in Akpom zitten dan Brobbey, als dat zo is, dan moet je Brobbey laten gaan.Tahirovic zal wel last minute verhuurd worden, Zou het wel jammer vinden als VD Boomen niet verkocht wordt, goede gast, maar past totaal niet op ons middenveld en verdient ook gewoon veel.
Gelukkig is het wel stil rond Kaplan, daar hoop ik van dat als hij fit is uiteindelijk naast Sutalo komt te spelen.

Als dit allemaal nog zou lukken moeten we eigenlijk minimaal nog 2 vleugelspelers en een extra creatieve middenvelder.

28-08-2024 07:35

Redlum +1698

Denk dat Brobbey nog gaat.. loopt net als Bergwijn niet met passie het veld op.

28-08-2024 07:25

Koekie87 +20962

Brobbey wil ik nog wel het voordeel van de twijfel geven, maar van Bergwijn moet Ajax eigenlijk gewoon zo snel mogelijk afscheid nemen, sluit ook eerlijk gezegd niet uit dat Brobbey zijn houding helemaal veranderd als Bergwijn is vertrokken bij Ajax.

28-08-2024 07:34

OpaHooligan +3522

Ja dat zeiden Kale en Kokkie ook, Brobbey lijkt door vriend Bergwijn meegetrokken te worden in de demotivatie.

28-08-2024 07:42

JanBiesbos +28946

Bergwijn trekt brobs mee

28-08-2024 07:43

Hans Verhagen +14049

Wedstrijden zoals NAC uit ga je krijgen. Nac gaat verdedigen en geven 120%. 75% balbezit voor Ajax en bussen van Nac staan geparkeerd voor de goal, wachtend op dat ene kansje omdat Ajax niet kan scoren. Je hebt een type Weghorst echt nodig om een doelpunt erin te frommelen.

28-08-2024 07:17

ouweman +4926

Yep. En vroegah kon je daar met individuele klasse er nog doorheen komen, nu wordt dat lastig. Dan heb je dus een irritante lange trek- en duwlul nodig, zoals die jankmuil in Eindhoven ook is. En die jankmuil legt er elk jaar ook gewoon 25 in.

Ach, niemand hier heeft een glazen bol. Ik zou het persoonlijk ook niet doen, maar zoek maar wat anders dan. Iemand die er direct staat, geen aanpassingsproblemen heeft, familiegezeik, salaris, taal, en vooral in NL wil voetballen. Succes met je zoektocht.

28-08-2024 07:40

JanBiesbos +28946

Kan niet meer iedereen speelt op inzet wat v basten enzo deden vroeger gaat nu niet meer btw psv huurde vorig jaar ook eerst wat los en vast zat ik vind prima

28-08-2024 07:45

Koekie87 +20962

Spitsen met individuele klasse liggen niet voor het oprapen en ook vanuit onze eigen opleiding zie je een spits in het eerste staan die totaal niet voldoet aan deze criteria. Brobbey is totaal niet sierlijk, heeft geen individuele actie maar is ook gewoon een irritante spits voor tegenstanders omdat het nou niet echt een jongen die je makkelijk van de bal afzet omdat hij over een aardig fysiek beschikt en je het daardoor vaak aflegt als verdediger tegen Brobbey. Mist soms alleen dat extra gif en dat irritante in zijn spel.

28-08-2024 07:48

ouweman +4926

Nah ja ik bedoel meer dat je bv 4 jaar geleden nog mensen als bv Tadic en Ziyech had.
De hele wedstrijd zat op slot, maar door eenmalige briljante actie uit het niets won je toch.
En zo had je dat in elke goeie periode, zoals elke club wel een "Messi "heeft die wat meer kan dan de ander.
Bij ons is dat nu niemand.

28-08-2024 07:49

Koekie87 +20962

Nu hebben we toch een Berghuis rondlopen die beschikt over een individuele actie en die gewoon wat meer kan dan een ander. Is natuurlijk niet van het kaliber Tadic of Blind maar beschikt wel over dat soort specifieke kwaliteiten.

28-08-2024 07:55

Odysseus +14237

Ik vind dit alleen een goede transfer als Brobbey wordt verkocht. Mijn verwachting is dat Brobbey dit jaar minder draait/opvalt dan vorig jaar. Weghorst en Brobbey vind ik enigszins vergelijkbaar qua type en ik denk dat de concurrentiestrijd Brobbey geen goed zal doen, aangezien ik Brobbey vooralsnog heb leren kennen als iemand van de weg van de minste weerstand.
Nu kunnen we hopelijk nog zo’n 20 miljoen voor hem terugkrijgen plus weer verder snijden in de salarispost.

Ben ik er blij mee? Niet echt, maar ik zie wel dat Weghorst mogelijk iets meer spirit en energie kan brengen die Brobbey nu ontbeert.

Tot nu toe een uiterst onnavolgbare en visieloze transferzomer. Laat Kroes er niet goed uitzien, maar ik heb toch al geen hoge pet van hem op.

Enige, maar wel grote lichtpunten zijn het vol inzetten op de jeugd en onze trainer met een plan die team en individue beter maakt. Dat dan gelukkig wel. Maakt dat ik ons ondanks alles gek genoeg zie meedoen als gevaarlijke outsider voor de titel en ons minimaal 3e zie worden.

28-08-2024 07:16

Ajax030 +202

Ik zag en zie deze deal totaal niet zitten, maar er zijn een aantal voorwaarden, waardoor ik, mits er aan deze voorwaarden voldaan wordt, net Okay mee zou zijn

1) je ruilt Akpom in voor Weghorst, waardoor je netto niet meer spitsen hebt en er financieel op vooruit gaat
2) je maakt volkomen duidelijk aan Weghorst dat hij als stand-in voor Brobbey komt

Aan 1) is duidelijk nog niet voldaan, wat tot een potentieel kruidvat gaat leiden als je met 4 spitsen het seizoen in gaat. En 2) heb ik sterke twijfels over, gezien de manier waarop WW zich uitte tijdens het afgelopen EK en het feit dat hij eerder dan BB ingebracht werd tijdens de wedstrijden. Gaat hij dan komen voor een duidelijke rol als stand-in?

Ik ben zoals het nu staat zéér negatief over deze deal. Snap de noodzaak ook totaal niet. Afhankelijk van hoe de komende dagen op de transfermarkt gaan zijn en de rol die WW in de wedstrijden krijgt, zou ik er nèt aan Okay mee kunnen worden.

Hoe dan ook stroken de woorden van Kroes en co volledig niet met de huidige acties op de markt en dat zeg ik als groot Kroes fan...

28-08-2024 07:15

Adt +1650

Stand in voor Brobbey ? Op basis waarvan zie jij Brobbey in de basis?

28-08-2024 07:21

OpaHooligan +3522

Op basis van vorig jaar, maar dat lijkt nu heel lang geleden. Die Brobbey van vorig seizoen is zoek.

28-08-2024 07:25

Koekie87 +20962

Gaat nog lastig genoeg worden voor Brobbey om een basisplaats te veroveren bij Ajax als Weghorst erbij komt. Het is echt niet zo dat Brobbey onder Farioli gegarandeerd een basisplaats heeft plus dat het ook maar de vraag is hoe goed Brobbey past in het systeem en op de manier hoe Farioli graag speelt. Brobbey zal of moeten meegaan in wat Farioli wil maar ook de concurrentiestrijd aan moeten gaan met Weghorst wat nog helemaal geen makkelijke opgave gaat worden.

28-08-2024 07:27

OpaHooligan +3522

Wout Weghorst!!

Sympathieke gozer, maar dan zitten we wel met drie spitsen dadelijk.

28-08-2024 07:15

Sies +4467

Lekker Woutje....voor die die ik alleen maar hoor zeuren aub niet juichen als hij scoort...

28-08-2024 07:14

karlhof +4695

Meest onzinnige aankoop. Een non voetballer bij Ajax. Schande Kroes!

28-08-2024 07:13

Koekie87 +20962

Brobbey is toch ook gewoon een non voetballer die alles doet op fysiek. Brobbey is totaal geen sierlijke speler of iets hoor, kan ook goed sleuren en trekken maar om nou te zeggen dat hij zo een geweldige voetballer is op het technisch gebied nee dat niet eigenlijk.

28-08-2024 07:19

OpaHooligan +3522

Liever lelijk scoren, dan mooi missen!

28-08-2024 08:00

Kampioensoverwinning +1727

De selectie bestaat voor driekwart uit 'non-voetballers'. Past dus perfect?

28-08-2024 08:04

OwenStevenDalberg +27444

Nu heb je 2 voor Nederlandse bergrippen aardige linies, de verdediging en aanval.. Maar deze linies moeten met elkaar verbonden worden door een goed middenveld. En dit moet al een aantal seizoenen. Op dit moment is het middenveld nog steeds compleet ruk. Hopelijk komt daar nog wat bij, want anders worden we Europees en in de toppers weer compleet overlopen omdat we daar de slag weer verliezen en de bal ook nog eens niet bij de aanvallers krijgen. Zie bijvoorbeeld de 2e helft tegen Panathinaikos en het laatste kwartier tegen de Polen. Waarom zien onze TD's en trainers dat niet? Al sinds Frenkie en Lasse weg zijn is het een ramp!

28-08-2024 07:11

MaxPower +2581

Een middenveld: Taylor- Henderson - Berghuis is voor de eredivisie heel goed.

28-08-2024 07:28

ck69 +13050

Na 2 kutseizoenen heeft Taylor nog steeds een basisplaats. Taylor heeft bij lange na niet het niveau dat je na moet streven.

28-08-2024 07:43

MaxPower +2581

Je kan ook nog kiezen voor Henderson (8) - Mannsverk - Berghuis
Ik ben trouwens ook van mening dat er een jonge creatieve middenvelder zou moeten bijkomen. Ik ben nog steeds niet overtuigd van het niveau van Hlynsson en Fitz Jim en inderdaad Taylor is voor de eredivisie prima maar mag van mij ook wel een keer vertrekken.

28-08-2024 08:51
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.