[Update II] 'Vos reist naar Milaan en wordt donderdag medisch gekeurd'

door NielsOpdam 493

Bron Fabrizio Romano

[Update II] 'Vos reist naar Milaan en wordt donderdag medisch gekeurd'

door NielsOpdam 493

Bron Fabrizio Romano

Laatst geüpdatet

AC Milan heeft dinsdag een bod uitgebracht op Silvano Vos, zo brengt Fabrizio Romano naar buiten via X. Het zou om een transfersom van nog geen vijf miljoen euro gaan en dus is het nog maar de vraag of Ajax daarmee akkoord zal gaan.

Bestel het nieuwe derde shirt van Ajax in de Ajaxshop!

Wel komen beide partijen steeds dichter bij elkaar, zo schrijft de Italiaanse transferjournalist. Het laatste bod, dat dus nog geen vijf miljoen euro bedraagt, moet een volgende stap zetten in de onderhandelingen tussen Ajax en AC Milan. De transfermarkt is in Italië nog tot en met vrijdag 30 augustus open en dus moeten alle betrokkenen hoe dan ook vaart maken.

Eerder meldde ook Stade Reims zich al in Amsterdam voor de diensten van Vos. De Franse club wilde hem huren, maar daar heeft Ajax geen oren naar. Vos zelf zou een transfer naar Stade Reims ook niet hebben zien zitten, waardoor de club uit de Ligue 1 al snel besloot door te schakelen.

AC Milan kort hierna wel door. Het grootste onderwerp van gesprek waren de voorwaarden waaronder de transfer doorgang zou moeten vinden. Ajax wilde miljoenen euro's zien, terwijl ook AC Milan in eerste instantie liever wilde huren. Dat laatste lijkt inmiddels definitief van de baan.

Persoonlijk akkoord Vos en AC Milan

Dat niet alleen; ook bereikt Vos naar verluidt al een persoonlijk akkoord met de topclub uit Milaan. De middenvelder zou het eens zijn geworden met de clubleiding over een contract voor de langer termijn en daarnaast zou hij enthousiast zijn geworden over het project dat AC Milan hem heeft voorgeschoteld. Het laatste wat besproken moet worden, is de transfersom. De tien miljoen euro waarover Ajax eerder nog droomde, lijkt onrealistisch.

Vanuit Italië klonk dinsdagavond al dat AC Milan de Vos-deal in een stroomversnelling wil - en mogelijk moet - brengen. De intentie is om de Ajacied zo snel mogelijk aan te trekken en hem in eerste instantie te stallen bij Milan Futuro, het Jong Ajax van AC Milan. Die ploeg komt uit op het derde niveau van Italië: de Serie C.

Update - 21.20 uur (27 augustus) - 'Ajax en AC Milan bereiken mondeling akkoord over transfer Vos'

Ajax en AC Milan hebben een mondeling akkoord bereikt over de transfer van Silvano Vos, zo schrijft Mike Verweij van De Telegraaf. 'Volgens bronnen in Italië betaalt AC Milan drie miljoen euro vast en twee miljoen euro aan min of meer gegarandeerde bonussen voor het talent', schrijft de Ajax-watcher van de krant. Daarbij zouden de Amsterdammers kunnen rekenen op een 'stevig' percentage bij doorverkoop. De juristen van beide clubs zetten de afspraken momenteel op papier.

Update II - 18.35 uur (28 augustus) - 'Vos reist naar Milaan en wordt donderdag medisch gekeurd'

Silvano Vos reist woensdagavond nog af naar Milaan, zo schrijft transferexpert Fabrizio Romano. De middenvelder wordt in Italië medisch gekeurd door AC Milan. Die keuring zal donderdag plaatsvinden. De Amsterdammers ontvangen een vast bedrag van drie miljoen euro en 2,5 miljoen euro aan bonussen. Daarnaast is er een doorverkooppercentage bedongen door Ajax. In Milaan zal Vos in eerste instantie aansluiten bij Milan Futuro, het Jong Ajax van AC Milan. Die ploeg komt uit op het derde niveau van Italië: de Serie C.

Lees meer over:
Plaats reactie

Marko9 +885

Bizar dit. Geen echte kans gekregen ook deze voorbereiding. Gaat denk ik wel slagen als het goed komt in zijn koppie

29-08-2024 16:15

patje0527 +1323

Heeft elke training gespeeld hoor

29-08-2024 16:44

Bobje99 +7037

Wat had die Mislintat achteraf een geweldige baan zeg. Hoe vaak krijg je de kans om met een ruim gevulde portemonnee een team compleet te renoveren?

Je had er zo'n enorm dik team van kunnen maken..

29-08-2024 14:07

MichelAngelo66 +22151

In principe vind ik het jammer. Hij lijkt me een echte Ajax speler zoals ik hem op sommige momenten heb zien spelen. Dat beviel me. Ik ken zijn mentaliteit echter niet. Farioli lijkt me wel spirit te zoeken, de echte wil om te presteren. Als dat blijkbaar nu ontbreekt bij Vos dan begrijp ik zijn verkoop. Dat is geen beste buurt van de opleiding. Die moet weer eens met winnaars komen. Kwaliteit boven kwantiteit.

Qua prestatie nog niets aangetoond in de 1. Een mooi doorverkoop percentage bovenop de 5,5m lijkt me daarom een niet zo verkeerde deal.

29-08-2024 07:14

Tommyshelby +128426

Ik ga Vos niet missen, vind het niet echt een interessante CM voor ons en hij is op bepaalde vlakken echt onderontwikkeld voor een absoluut 'toptalent'. Daarnaast nooit een reeks neergezet bij Jong Ajax.

Desondanks had ik veel liever vd Boomen verkocht voor dit lage bedrag, want dat is helemaal niks en wordt ook niet meer beter.

Jong talent verkopen en oude onbruikbare meuk halen en houden is niet des Ajax. Het is pijnlijk.

28-08-2024 23:47

Ajaxfan31183 +16391

Ach die gaat lekker daar de bank warm houden of de tribune zelfs , AC gaat er wel achter komen dat hij zwaar te kort gaat komen op dat niveau , bij Ajax kon hij al niet mee laat staat twee niveaus hoger , maar desondanks wens ik hem veel succes daar

28-08-2024 23:41

Starring +4669

Enige wat Silvano Vos nodig heeft is wekelijkse speelminuten op het hoogste niveau en wat vertrouwen van de coach.

Ik hoop oprecht dat hij het redt in Italië. Vooral vanwege zijn gedwongen vertrek bij Ajax.

28-08-2024 22:56

Ajax1969 +4162

Hij gaat daar in het tweede spelen en komt dan uit in de serie C.

28-08-2024 23:37

RijkdeGooier +2875

Milan ziet het goed; Vos kan uitgroeien tot een sterke controlerende middenvelder

28-08-2024 20:23

AjaxHoorn +32989

Vos speelt binnen 2/3 jaar degradatie voetbal eredivisie of ergens 2e divisie.

28-08-2024 21:17

xstaniox +15035

Als hij terugkomt, is dat gewoon bij een Utrecht of Twente hoor

28-08-2024 21:49

BillSplate +9679

Waarom vergeten we PSV? Die 💦 op zulke oud-Ajacieden.

28-08-2024 22:04

RijkdeGooier +2875

Mooi dat is ie al gewend dus

28-08-2024 23:08

NouridolbergNeres34 +1889

Die wordt volgend jaar verhuurd aan Lecce of Torino.

28-08-2024 22:38

Ajax1969 +4162

In Jong Ajax vond ik hem er niet bovenuit steken in tegenstelling tot een Fitz-Jim. Dat wil niet zeggen dat hij het niet gaat halen, maar wel dat hij moet beseffen dat hij er nog niet is en daar twijfel ik over.

28-08-2024 23:43

Biss +9937

Helaas geen plek voor hem bij Ajax. Treurig , want het was al wel vrij lang duidelijk dat deze jongen op de deur klopte. Geen echte kans gehad dus zullen we, net als bij jongens als Unuvar, nooit weten hoe het zou zijn gelopen bij Ajax.
En dat is júist hetgeen Ajax groot mee is geworden. Je grootste talenten kansen geven, blijven geven, zodat ze al heel jong al op top niveau mee doen. Er zijn tal voorbeelden van doorbraken waarbij je kan zien dat er jarenlang goed (jeugd)beleid aan vooraf ging. Andersom zijn er ook voorbeelden van slecht beleid waardoor je zo’n talent kwijt raakt, zoals nu.

28-08-2024 20:20

Web +178830

Er was heel weinig geduld bij Farioli met hem
Jammer

28-08-2024 21:29

tijger19 +123

Blijf dit eeuwig zonde vinden! Geweldige speler en zou hem liever dan Mansverk zien. Ik begrijp zeker dat Vos niet een pure verdedigende middenvelder is, maar meer een CM. Daarbij zie ik ook zeker dat hij op dit moment een stukje power mist en er laconiek bij loopt. Had hem graag zien ontwikkelen onder Farioli

Uiteraard begrijp ik dat het gaat om hoe de trainer invulling geeft aan de speelwijze middels de spelers waar de trainer van is gecharmeerd, had alleen erg graag gezien dat deze jongen daar onderdeel van was. In de plaats van Taylor bijvoorbeeld (zeker, ander type speler, maar wellicht had het Vos erg goed gedaan om niet de meest defensieve speler te zijn). Deze jongen zou ik qua speelwijze indelen in de categorie van ook bijvoorbeeld een Carel Eiting en ook Lasse Schone (en heb voor zo'n type heb ik een persoonlijk zwak). Bij dat soort types past een dubbele 6 qua speelwijze weliswaar weer beter. Zeker bewust van het feit dat Schone een zeer (!) sterk schot had, wat zeker in elke wedstrijd een extra wapen was.

Hoop stiekem op een terugkoop optie, zal wss niet zo zijn. Gun hem het beste!

28-08-2024 20:02

Controleur +465

Eiting was juist een typische 6.
Vos is veel meer box tot box.

In dit systeem zou ik hem het liefst als rechtsback gezien hebben.

28-08-2024 20:23

RijkdeGooier +2875

Eens ik zie hem ook liever dan Mansverk en dan maar roepen dat de we onze eiegn jeugd zoveel kans geven?

28-08-2024 20:25

xstaniox +15035

Hato, Janse, Rijkhoff, Banel, Fitz-Jim, Baas, Hlynsson, Rasmussen?
En dan natuurlijk nog Taylor, Brobbey en Rensch

28-08-2024 21:51

RijkdeGooier +2875

Grappig dat je dit nu ineens de standaard vindt. Ik vind al 3 seizoenen nu Taylor niet van het niveau dat van wat we bij Ajax moeten nastreven, maar is het nu intussen wel geworden na onze neergang en dat geldt ook voor de andere spelers die je noemt

28-08-2024 23:14

marceldenb +2299

Mokio is beter.

28-08-2024 19:51

RijkdeGooier +2875

In wat? Moeten eerst nog blijken of Mokio een kans gaat krijgen in Ajax1

28-08-2024 20:26

AFCA-1983 +17718

Voetballen in de serie c 😂😂

28-08-2024 19:50

Ajax1969 +4162

Komt hij wel Redan tegen, lijkt me gezellig.

28-08-2024 23:39

Sprinter +2427

Vos kan op deze leeftijd beter bij een Heerenveen oid gaan spelen. Echter vermoed ik dat z’n eisenpakket voor dat soort clubs hem niet meer past door het vette contract wat we hem in de winter hebben gegeven. Aan alle kanten een waanzinnig beleid.

28-08-2024 19:43

Breuk +25029

altijd weer 'een' Heerenveen

29-08-2024 12:50

Orangesoul +5980

Hoop dat Vos zich gaat ontwikkelen net zoals Reijnders dat doet bij AC Milan...

28-08-2024 19:35

BillSplate +9679

Hoop dat hij net zoveel als Shevchenko oplevert.

28-08-2024 19:49

Orangesoul +5980

Ja mag Ajax 'm terugkopen...

28-08-2024 19:51

BillSplate +9679

Liever niet. Profiteren van de dvk clausule.

28-08-2024 20:00

Bjorn +12238

Redelijke deal voor Vos. Nog niets laten zien en dan min of meer gegarandeerd 5,5 miljoen toucheren is netjes. Zeker als het nog kan oplopen met doorverkooppercentage.

28-08-2024 19:33

DeKenner +9270

Helemaal met jou eens Bjorn! Sommigen roepen hier dat het 10 miljoen had moeten zijn, maar dat slaat werkelijk nergens op 😂

28-08-2024 19:46

Toramanggg +7162

Je kan wel veel talent hebben en een goede speler zijn zoals Vos maar als de mentaliteit ontbreekt, dan houdt het op..
Ik moet eerlijk zeggen dat ik Vos al een tijd vind stil staan of zelfs achteruit vind gaan.. De wedstrijden die hij heeft gespeeld in Ajax 1 en Jong Ajax kon die zich niet onderscheiden …
5 miljoen is niet veel maar met een stevige doorverkoop percentage kom je miss toch rond de 8-9 miljoen uit .. Prima

28-08-2024 19:18

C14 +22315

Laatst in Jong Ajax, wedstrijd voor de laatste, was hij veruit de beste, dominant, eiste de bal op, speelde met twee vingers in de neus.

Een talent gaat niet stappen maken als hij niet in Ajax 1 geregeld mag spelen, om te wennen aan druk, niveau, etc.

28-08-2024 19:24

Orangesoul +5980

Bij Ajax speelt er een speler op t middenveld waarvan de zaakwaarnemer met zijn vinger diep in de reet van de directie zit!

28-08-2024 19:34

Amp +37406

Bedoel je die speler die binnen is gehaald door de oude zaakwaarnemer van vos?

28-08-2024 19:45

debetweter +10061

Zonde; maar zo'n jongen moet je het toch gunnen te voetballen

28-08-2024 19:16

Baco123 +6052

Wens hem alle succes toe in zijn verdere carrière

28-08-2024 19:15

3sterren +20205

Hij gaat uitkomen in de serie C, niet B, maar C.
Vandaar uit opklimmen naar serie A niveau en dan voor een flink bedrag kunnen vertrekken, ik zie het niet snel gebeuren.

Maar ik begrijp zijn keuze voor Italië wel.
Heb zelf ook ooit die stap gezet.

En hoeveel ik ook van Mokum houd, Milaan is een wereldstad die je de broek doet bollen ...

28-08-2024 19:11

Gulpie +2398

Wat heb je in Italië gedaan dan?

28-08-2024 19:19

3sterren +20205

Genieten van ”La dolce far niente” vrij vertaald ”Het zalige nietsdoen” ...

28-08-2024 19:22

Gulpie +2398

Ik ken de term haha, lekker man!

28-08-2024 19:24

BillSplate +9679

Ouassim Bouy faka niffo? Dikke money oulleh?

28-08-2024 19:51

Web +178830

Jammer weinig geduld met hem gehad
Ik hoop op een mooie tijd voor Vos, en dat hij mag slagen

28-08-2024 19:09

GNBL +89835 moderator

Talentvolle middenvelder verkopen om een 32-jarige spits te halen terwijl jer er al 2 hebt lopen.

#ForTheFuture

28-08-2024 19:05

CruijffiaansNouriaans +4425

Die tweede gaat de deur uit. En dankzij de hattrick nog voor net iets meer ..

28-08-2024 19:12

Amp +37406

Waarheen en voor hoeveel dan?

28-08-2024 19:46

CruijffiaansNouriaans +4425

Ja dat is nog onbekend, maar het plan was altijd al
1. UEFA halen
2. Brobbey fit krijgen terwijl Akpom speelt.
3. Akpom verkopen en Wout halen

29-08-2024 00:35

KleineReus +6424

Erg jammer dat Vos kind van de rekening wordt. Hopelijk kan hij in Milaan op dat niveau aanhaken.

28-08-2024 19:01

afca1985 +21161

Blijf het toch een karig bedrag vinden

28-08-2024 18:59

FdJMdL +4505

marktplaats deal

28-08-2024 18:56

JanMolby +1424

Zal t wel weer verkeerd begrepen hebben, dacht dat t al rond was

28-08-2024 18:53

PJS +4991

Ziyech en Eriksen halen

28-08-2024 18:50

FTS95 +15956

Vergane glorie

28-08-2024 19:10

Kryptonite +76738

De reeds verhuurde spelers buiten beschouwing gelaten (want die verkochten zichzelf):

Aangetrokken:
- Traore, gratis
- Rugani, huur (zonder optie)
- Weghorst, ?

Vertrokken:
- Rulli, 4 miljoen
- Sosa, verhuur met koopoptie
- Medic, verhuur met koopoptie
- Vos, verhuur met koopoptie
- Unuvar(?), verhuur met koopoptie

Het is over iets meer dan vijf uur 29 augustus. LOL.

28-08-2024 18:50

JohnDylan +21782

Overmars kreeg net zoveel voor Kristensen als Kroes voor Vos.

28-08-2024 18:47

Tommyshelby +128426

"Ajax mikt op een bedrag in de dubbele cijfers"

28-08-2024 18:45

JohnDylan +21782

Tien euro.

28-08-2024 18:46

Tommyshelby +128426

Als optie tot koop.

28-08-2024 18:48

JariHeijden +5590

Prima onderhandelingstactiek!

28-08-2024 19:32

036AFCA97 +146646

Doodzonde. Echt.

28-08-2024 18:43

Ajax4proud +10790

Het is wel grappig, Rensch en V hebben heel lang slecht gespeeld voor Ajax ( Rensch nog steeds ). Van eigen goal in de CL tot aan de dubbele gele kaart en Vos is al op z'n 19e weg zonder een echte kans.

Dan vind ik 5 miljoen wel een fatsoenlijk bedrag, Niet iedereen kan een Forbs bedrag opbrengen.

Hopelijk kan hij zich laten zien bij Ac Milan en anders op de bank tot verhuur.

28-08-2024 11:55

JohnSnow +2862

Klopt helemaal. Maar we weten niet hoe het tot stand is gekomen. Als je het overtal aan middenvelders ziet, is het wel te begrijpen m.i.

Die luxe hebben we niet op Rensch z’n positie.

28-08-2024 11:57

Ajax4proud +10790

Dat is dan wel weer zo inderdaad. Op rechtsback alleen Gaaei. En ja als Ajax geen backs meer kan kopen dan wordt het wel weer een zure seizoen.

28-08-2024 12:02

JohnSnow +2862

Ik denk dat de backs ook niet echt top zijn inderdaad, maar ik heb wel het gevoel dat alle spelers onder Farioli beter zullen presteren. Bij Rensch vind ik het vaak ontberen aan de “over mijn lijk” mentaliteit. Wie weet hoe het zal gaan met hem een jaar lang onder Farioli.

Daarnaast is Gaaei denk ik potentieel een topper, maar maakt nog teveel knullige fouten.

Allebei nog niet wat we na moeten streven, maar er zit in beiden nog wel rek en ik verwacht geen nieuwe back als aankoop.

28-08-2024 12:10

Ajax4proud +10790

Nee, dat klopt ook. Ik heb Gaaei wel iets beter zien presteren maar dat zijn dan wel tegen de mindere tegenstanders.

In een top team zal een slechte speler vaak boven zichzelf uitstijgen. Laten we hopen dat Gaaei op z'n minst het niveau omhoog gaat tillen. Van Rensch heb ik helemaal geen verwachtingen meer, die over mijn lijk mentaliteit is echt funest.

28-08-2024 12:15

gi0vanni +7123

Rench kan binnen 6 maanden overal een voorcontract tekenen dus daar moet je vooral niet te veel tijd in stoppen. Indien Gaaei fit is die maar laten spelen. Traore is goed en kan prima voetballen maar als hij af en toe een back naast zich heeft die eroverheen komt kan hij mooi de ballen meegeven. Gaaei is niet echt heel goed in verdedigen maar zijn voorzetten zijn heel vaak gewoon uitstekend. Bij gebrek aan beter zullen ze wel het er mee moeten doen.

28-08-2024 13:43

JohnSnow +2862

Ik denk dat dat een prima analyse is.

28-08-2024 13:55

ijzerchef +3135

Rensch heeft geluk dat er weinig keus is op zijn plek.

28-08-2024 14:31

JohnSnow +2862

Als die Italianen niet meer willen betalen gooi je er een groot percentage doorverkoop of prestatiebonussen bovenop.

Hier gaan ze wel uit komen. En dat is alleen maar goed. Ajax wilt hem ten slotte toch verkopen en 5M extra kunnen we nu goed gebruiken.

28-08-2024 11:49

Kryptonite +76738

Welk talent is er ooit voor 8 miljoen weggegaan zonder veel wedstrijden?

Ja niet veel. Waarom? Toptalenten krijgen vaak meer wedstrijden en worden daarna pas voor meer verkocht óf krijgen daarna dusdanig een terugval dat ze minder waard worden dan dat bedrag ondanks dat ze meerdere wedstrijden hebben gespeeld.

Vos is duidelijk een heel groot talent, maar heeft nog niet veel kansen gekregen. In potentie is hij makkelijk het tienvoudige waard. Dus die 3 miljoen plus zogenaamd semi gegarandeerde bonussen is een flut bedrag en zet vooral ook totaal geen zoden aan de dijk. Dat doorverkoopbeding hoeven we helemaal niet serieus te nemen, de laatste keer dat Milan met winst een speler verkocht hadden we nog zwart wit TV's.

Gewoon een kut deal en dat moet zo benoemd worden.

28-08-2024 10:56

Eriksen10 +4761

Sven Botman. Ging daarna voor een klapper naar de PL

28-08-2024 18:57

Kryptonite +76738

Die had een heel seizoen bij Heerenveen achter de rug.

28-08-2024 18:58

marceldenb +2299

Met Mokio komt er een groter talent. We hebben Vos niet nodig.

28-08-2024 09:56

JohnDylan +21782

Vos is het beste als box-to-box middenvelder, Mokio is het beste als linkercentrale verdediger.

28-08-2024 18:45

Kryptonite +76738

Amice, zit je ook in de Telegram groep? Er zit iemand in met de naam "John Long", maar die reageert vooralsnog niet. Is that you?

28-08-2024 20:52

JanBiesbos +28964

Weinig voor iemand die nog in de belangstelling stond van atletico madrid

28-08-2024 07:56

Henk de Vries +11119

Best veel voor iemand die kennelijk nog minder is dan Tahirovic en Mannsverk en eigenlijk alleen in de KKD speelde

28-08-2024 07:59

bojansuarez +324

Voor de mensen hier zonder verstand van onderhandelen. In zo'n "zwakke positie" waarin de hele wereld weet dat we geld nodig hebben kan je niet verwachten van Kroes dat ie spelers verkoopt voor de hoofdprijzen die hier genoemd worden. In combinatie met de sportieve prestaties verdienen onze spelers nou ook niet echt de hoofdprijs..Fingers crossed voor Akpom, Tahirovic, Bergwijn en/of Forbs voor vanavond zodat je nog wat kan terughalen anders ben ik bang dat we het hiermee moeten doen.

28-08-2024 07:21

PuntNaarAchterSVP +5241

Je hebt natuurlijk wel zelf invloed op je onderhandelingspositie. Nu hebben wij bijvoorbeeld drie centrumspitsen in de a-selectie. Dat maakt je onderhandelingspositie bij een verkoop niet bepaald sterker.

28-08-2024 07:45

bojansuarez +324

Klopt ook…maar Weghorst had natuurlijk ook een deadline en hopelijk zit er beweging bij de andere.. Kroes neemt hier een risico door voor te anticiperen., hopelijk pakt het goed uit

28-08-2024 08:02

Baco123 +6052

Veel te weinig waarvoor ze hem laten gaan
Had toch meer ingezeten hoor lijkt mij?

28-08-2024 06:38

JanBiesbos +28964

Inderdaad haast klussen

28-08-2024 07:55

JanMolby +1424

Zo. Meneer is enthousiast geworden. Hij mag blij zijn dat hij kans krijgt aan spelen te komen , bij n (andere) wereldclub.

28-08-2024 01:42

JohnDylan +21782

Een jaar geleden werd Daramy voor 12+4 miljoen verkocht. Nu wordt Vos voor 3+2 miljoen verkocht… Overmars kreeg zelfs 10 miljoen voor Lassina Traoré.

28-08-2024 01:13

spitsesaka19 +135

Vond Lassina Traoré wel altijd een redelijke speler bij ajax hoor. Ondanks dat hij het vooral met invalbeurten moest doen deed die het wel behoorlijk. 10 miljoen was destijds wel een goed bedrag voor hem.

28-08-2024 01:20

hetje +2166

Maar toen stond onze club er sportief iets beter voor.
Dat speelt toch wel een grote rol.

28-08-2024 04:01

Henk de Vries +11119

Daramy was succesvol verhuurd aan Kopenhagen waar hij een goed seizoen speelde, en is Deens international bovendien. Vos heeft aangerommeld in de KKD, nog al een verschil vind je niet?

28-08-2024 07:38

JohnDylan +21782

@Henk de Vries
Daramy was helemaal niet succesvol verhuurd geweest. Hij speelde een dramatische eerste seizoenshelft en pas aan het einde van het seizoen kwam hij op stoom maar stelde in de kampioensronde vervolgens weer enorm teleur (volgens fans van Kopenhagen). Vos staat internationaal bekend als een heel groot talent.

28-08-2024 19:10

KleineReus +6424

Traoré scoorde in de CL en legde er 5 in in een wedstrijd. 10mln is helemaal geen gek bedrag. Vos zijn voornaamste prestatie op het hoogste niveau is een rode kaart. Appels met peren.

28-08-2024 19:08

JohnDylan +21782

Nee, dat was een normaal bedrag. Het abnormale bedrag is de 5 miljoen die Ajax voor Vos krijgt.

28-08-2024 19:11

KleineReus +6424

We gaan het zien. Clubs, buiten de Premier League, nemen ook gewoon een risico door flink in de buidel te tasten voor spelers die alles nog te bewijzen hebben. Ik zie Vos overigens liever blijven, wellicht met verhuur zonder koopoptie, bij een club waar hij in de basis staat. Maar die jongen heeft zelf waarschijnlijk ook bepaalde wensen.

28-08-2024 19:35

JariHeijden +5590

Eens, Kleine Reus.
Bovendien had Overmars het qua verkopen een stuk makkelijker. Het water stond hem niet bepaald een de lippen. Hij kon veel meer eisen omdat spelers niet weg hoefden. Dat is nu anders. Ajax heeft niet meer de status van toen. En Kroes MOET spelers krijgt dankzij een paar dramatische transferwindows.

28-08-2024 19:37

JohnDylan +21782

Vijf miljoen voor Vos?! Hoe lang mogen deze charlatans aan de gang blijven voordat de RvC ingrijpt??

28-08-2024 01:07

MelleAfca +14302

Behalve onderbuikgevoel vanuit ons omdat we hem al vanaf de jeugd volgen, waar is meer dan vijf miljoen op gebaseerd? Wetende dat er een goede doorverkoop bij zit.

28-08-2024 01:09

JohnDylan +21782

Wat heb je aan een goede doorverkoop als je een talent verkoopt aan een club waar ze weinig onervaren talenten opleiden tot topspelers? Vijf miljoen is tegenwoordig helemaal niets op de transfermarkt (zeker aangezien er nog allerlei kosten afgaan). Voor dat bedrag had ik Vos veel liever gehouden en tot een goede rechtshalf of rechtsback opgeleid. Liever Vos dan Gaaei.

28-08-2024 01:12

Henk de Vries +11119

Voor Ajax was het niets nee, die klapten er klakkeloos 15 miljoen uit voor een jeugdspeler (Forbs). Voor andere clubs geldt dat gelukkig niet... Het verstand is hier volledig zoek geweest 2 jaar lang, maar dat geldt niet automatisch voor elke andere club.

28-08-2024 07:30

EricAjax1 +7471

Vos is niet meer waard dan dit. Middelmatige draver

28-08-2024 08:39

MelleAfca +14302

Dat eerste is tegenwoordig niet meer helemaal waar overigens; Milan is duidelijk een andere weg ingeslagen.
Aan de onderkant van de transfermarkt zijn de prijzen overigens niet persé gestegen. Zit m vooral in grote bedragen die in de curve exceptioneel sterk omhoog gaan.
En je laatste punt is natuurlijk wel heel makkelijk. Ten eerste heeft Vos nooit rechtsback gevoetbald en wordt er bovendien meermaals gemeldt dat hij dingen traag oppakt. Dus veel plezier met een nieuwe positie aanleren.

28-08-2024 08:47

twynestar +28201

Een doorverkooppercentage had beter een klein bedrag in Euro's kunnen zijn. AC Milan blinkt helemaal niet zo uit in het goed ontwikkelen en doorverkopen van andermans talenten, dus dat ze deze jongen zomaar eens voor 15 miljoen verkopen waardoor wij er nog bijv 2 aan over houden, dat zie ik niet zomaar gebeuren, had je beter een miljoen aan harde Euro's proberen te bedingen.

28-08-2024 00:33

willem1958 +8740

Stevig doorverkooppercentage is goed geregeld want hij heeft het talent en als de knop omgaat in z'n hoofd en hij maakt goede stappen dan kan het zomaar als ie bij Milan een leuk jaar draait of volgend seizoen dat ie wellicht 20 miljoen waard is en dan verdient Ajax tenminste nog wat bij een doorverkoop.

28-08-2024 00:02

AINIESTA +44328

Of je had van den Boomen(die elke wedstrijd aantoont het niveau niet te hebben) kunnen verkopen als je zonodig geld nodig bent. Tevens een grootverdiener.

28-08-2024 00:21

MelleAfca +14302

Als daar interesse voor was dan was is wel weggeweest.

28-08-2024 01:10

Joodhannus73 +3579

Vos is helemaal niets. Nul gepresteerd. Een jeugdspeler! Minder dan Mannsverk. Als je daar 5 miljoen voor kan krijgen, moet je dat gelijk doen. Slim van kroes om 9 miljoen te laten lekken. Op bais van wat, ha, ha! Prima gedaan!

27-08-2024 23:53

BertTraore +136

Onze Grote talenten als Vos, Misehouy, Unuvar gaan allemaal voor niets de deur uit. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat deze jongens, nu via een omweg de top gaan bereiken. Het debuut van Vos was helemaal niet slecht. Daarna pakte hij wat kaarten en na z’n schorsing was het klaar met speelminuten. Het debuut van Mannsverk was wel dramatisch, die gozer is echt niet beter dan Vos!

28-08-2024 03:29

Berkov81 +1532

Waar zijn we mee bezig jongens, gaan we onze beste talenten verkopen voordat ze doorgebroken zijn in Ajax 1? Jeugd door laten breken is wat ajax is, wat we altijd zijn geweest. Zonder dat zijn we niet dezelfde club

27-08-2024 23:51

twynestar +28201

Is niet ons beste talent, dus niets aan de hand.

28-08-2024 00:33

suarez30 +361

Hoezo Talent
Die jongen heeft het hoog in zijn bol
Daarom moet hij weg

28-08-2024 01:06

Invincibles +5193

Van potentiëel 20+ naar 5 mil. 🫠

28-08-2024 01:58

mtrules +619

5M voor een speler van Jong Ajax, plus stevig doorverkooppercentage. Prima deal van Kroes!

27-08-2024 23:51

BertTraore +136

Alleen als dat doorverkoop percentage minimaal 40% is. Maar dat lijkt me niet. Vos had meer kansen moeten krijgen. Dan had hij nu makkelijk 10 miljoen mogen kosten. Helaas mag Taylor wel minuten blijven maken.

28-08-2024 03:32

Suk Hyun-Jun +6279

Wat een pauper deal is dit ook weer. Maar Mislintat was volgens Kroes de meesteroplichter? Alex heeft werkelijk geen flauw idee wat hij aan het doen is!

27-08-2024 23:35

RichardWitschge8 +5194

Niet? Hoe had hij het opgelost dan? Verkopen aan real Madrid voor 30 miljoen?

27-08-2024 23:52

Suk Hyun-Jun +6279

Wat dacht je van spelers verkopen die we echt niet meer nodig hebben?

We hebben deze Vos vorig seizoen een flink contract laten tekenen omdat we potentie in hem zien om een belangrijke speler te worden. En dan ga je hem nu al verkopen? Waarom? Omdat het Kroes niet lukt om andere spelers te slijten. Dus dan maar een talent verkopen.

En ik hoef geen onzinargumenten te horen over hoe spelers zoals Sosa, Medic, Tahirovic, Wijndal, et cetera allemaal geen reet voorstellen. Het zijn voornamelijk degelijke spelers die je zonder al te veel verlies zou moeten kunnen verkopen. Mislintat verkocht Bassey vorig seizoen na een hemeltergend slecht seizoen aan Fulham voor min of meer de aankoopprijs, 22 miljoen. Ook Daramy, die niet geslaagd was bij ons, voor 12 dat kon oplopen naar 17,5 miljoen. Dus het is wel degelijk mogelijk. Tot dusver lukt het Kroes alleen om spelers de deur uit te doen met huurdeals zonder koopverplichting.

Verkopen is ook een eigenschap, één die Kroes schijnbaar niet bezit, want mijn hemel wat valt het tot dusver tegen. Dan kun je sarcastische opmerkingen maken dat hij hem aan Madrid had moeten verkopen voor 30 mln, maar eerdere berichten gingen over dat Ajax 10 miljoen wilde en schijnbaar zijn ze dus gezakt naar 3 :'-) Dat is gewoon waardeloos.

28-08-2024 00:09

MarcelS16 +1693

Vos is misschien in de toekomst een top speler. Misschien ja maar misschien ook niet. Hoeveel talenten heeft ajax wel niet gehad die het zeker wel zouden gaan maken? 50 60 100 , maar uiteindelijk het niet gehaald hebben? Dus wie oh wie kan met zekerheid zeggen hier dat vos het zeker wel gaat redden? Inderdaad NIEMAND! En nu vandaag de dag moeten we gaan presenteren anders is het leed niet te overzien. Ik heb vertrouwen in ajax en STA achter het beleid. Want ajax zal altijd ajax blijven. We gaan er zeker boven op komen. Nogmaals heb vertrouwen in ons aller ajax!

27-08-2024 23:35

4keeroprij +576

Vooral heel erg benieuwd wat het stevige percentage blijkt te zijn. Als het bijv 30% is en hij slaagt daadwerkelijk en wordt ooit voor bijv 30 miljoen gekocht, pak je zo bijna nog een extra 10 miljoen. Dan verdien je toch 15 miljoen aan hem wat een prima bedrag is.

Dan wordt het eig een win-win. Slaagt ie dan heb je er gewoon een goed bedrag voor gekregen. Mislukt ie door een mogelijke instelling van niks, ben je nu alvast van zijn salaris wat je weer aan eat kan uitgeven. Het is een beetje het verkleinen van je risico en genoegen nemen met een kleinere, meer zekere winst

27-08-2024 23:34

RichardWitschge8 +5194

Juist, jij lijkt wel de enige die het hier snapt.

27-08-2024 23:53

twynestar +28201

Milan verkoopt talentjes niet zo makkelijk met winst door. Dus dan moet je erop hopen dat hij daar echt bassispeler wordt, zie je dat snel gebeuren?

28-08-2024 00:34

BertTraore +136

Nee dat zien we niet gebeuren, er lopen veel middenvelders in Milaan. De kans op speeltijd is nihil. Dat Milan hem wil hebben zegt wel wat over zijn potentieel… dan is die maximaal 15m helemaal niet zo veel in de huidige transfermarkt. Vos is in potentie een topspeler voor Eredivisie begrippen, Ajax hoort haar talenten niet te verkopen en al helemaal niet voor 3 miljoen! Daar is Ajax niet zo grooot mee geworden volgens mij.

28-08-2024 03:39

Babangida83 +23819

Dan verkoop je een toptalent en haal je een vierde spits er voor terug die geen techniek heeft voor t Ajax-spelletje. Dat is in ieder geval doorgaan op de ingeslagen weg van Mislintat.

Hoop echt dat er nog wat verkocht wordt dan, anders is dit echt een disaster waiting to happen.

27-08-2024 23:21

papflapjes +7027

Toptalent is een groot woord. Hato is jonger en staat al ruim anderhalf jaar in de basis. Vos verliest de concurrentiestrijd van Mannsverk en Tahirovic.

28-08-2024 00:25

JohnDylan +21782

De Jong was toch ook een toptalent en die brak pas in het eerste door onder Keizer in het seizoen waarin hij 21 jaar oud werd. Dat zou voor Vos het seizoen 2025/26 zijn.

28-08-2024 01:10

papflapjes +7027

Kan best, maar hij zou net zo goed nooit door kunnen breken. Dat gebeurt vaker.

28-08-2024 01:15

Babangida83 +23819

Punt is dat Vos het gewoon in zich heeft. Hij heeft alleen goede begeleiding nodig. Dan komt het echt wel goed. Onder Heitinga viel hij een aantal keer prima in en in het begin bij Steijn ook. Eigenlijk maar één wedstrijd minder gespeeld en dat was tegen Brighton. Dan gaan mensen één fout als regel zien ipv als uitzondering en dan kan hij er zogezegd helemaal niks meer van. Dat hij bij Jong Ajax niet opvalt, dat zegt niets. Daar is hij zeker niet de eerste in. Is een mentale kwestie. Dan is 19 jaar gewoon nog heel jong. Als hij 22 was, had ik gezegd, je hebt een punt. Maar op je 19de kun je nog heel veel stappen zetten en ben je nog erg kneedbaar.

28-08-2024 09:24

papflapjes +7027

Goede begeleiding geven is makkelijker gezegd dan gedaan. Hij is moeilijk coachbaar en maakt voorlopig weinig kans op speeltijd. Dat het een mentale kwestie is maakt het niet perse oplosbaar want het probleem is dat hij niet heel snugger is. Bij Ajax kunnen ze tot op zekere hoogte ook wel inschatten dat hij niet de nieuwe Frenkie is.

28-08-2024 11:12

Rick.v92 +10

Alex Kroes…. Praatjesmaker !

27-08-2024 23:20
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.