Ajax moet nog altijd verkopen: 'Zelfs last-minute verkoop van Brobbey wordt niet uitgesloten'

door Bart Veenstra 1059

Bron De Telegraaf

Ajax moet nog altijd verkopen: 'Zelfs last-minute verkoop van Brobbey wordt niet uitgesloten'

door Bart Veenstra 1059

Bron De Telegraaf

Laatst geüpdatet

Ajax kan nog altijd pas nieuwe spelers aantrekken wanneer het zelfs spelers heeft verkocht. De Telegraaf komt dinsdagochtend met een update over de gang van zaken bij de Amsterdamse club. 'Alleen voor de komst van Wout Weghorst kan een uitzondering worden gemaakt', zo wordt geschreven.

De Telegraaf schrijft dat de financiële situatie van Ajax namelijk nog zorgelijker is dan de huidige directie bij haar aantreden kon bevroeden. Op dit moment is het dan ook vooral puinruimen. Deze zomer werden tot nu toe Georges Mikautadze, Francisco Conceição, Gerónimo Rulli en Jorge Sánchez verkocht. Borna Sosa en Jakov Medic zijn verhuurd. Bij elkaar leverde het Ajax 30,5 miljoen euro aan transfersommen op, terwijl er ook ongeveer dertien miljoen euro kan worden bespaard op salarissen.

'Het rekensommetje dat er nu dus kan worden gespendeerd, klopt echter niet', schrijft De Telegraaf vervolgens. Dit kan zelfs niet nu Ajax vrijwel zeker is van de groepsfase van de Europa League, waardoor Ajax met vier keer een uitverkocht stadion zo'n 18 miljoen euro aan omzet draait. 'De financiële doelen die voor dit seizoen werden gesteld, zijn nog altijd niet gehaald. En de opbrengsten van spelersverkopen komen zoals gewoonlijk niet in één keer binnen.'

In de afgelopen weken werden in diverse media namen genoemd, maar volgens De Telegraaf staan zij op plek vijf of zes van schaduwlijstjes voor een bepaalde positie of zijn ze helemaal nooit in beeld geweest. 'Hetzelfde geldt voor spelers die in trek zouden zijn bij andere clubs. In werkelijkheid kwamen er acht biedingen binnen, waarvan er zes tot het vertrek van Mikautadze, Conceiçao, Rulli, Sanchez, Sosa en Medic leidden.'

Ajax hoopt naast Vos nog meer spelers te verkopen

Ajax kan nog altijd pas handelen als er nog minimaal één verkoop plaatsvindt. Ajax hoopt dan ook op de verkoop van Silvano Vos. AC Milan deed al een bod, maar dat werd door Ajax geweigerd. De verwachting is wel dat de Italiaanse club terugkomt.

Naast Vos hoopt Ajax ook nog Carlos Forbs en - 'met een beetje mazzel' - Chuba Akpom te slijten. 'Een last-minute verkoop van Diant Ramaj, Steven Bergwijn of zelfs Brian Brobbey wordt niet uitgesloten en de club rekent erop Benjamin Tahirovic, Owen Wijndal en Naci Unuvar vlak voor het sluiten van de markt te kunnen verhuren.'

Wanneer Ajax enkele spelers weet te verkopen, zal Ajax alles op alles zetten om Weghorst binnen te halen en de selectie op nog een aantal plekken te versterken door middel van huurspelers, transfervrije opties of 'andere buitenkansjes'. 'Blijft het in de slotweek van de transfermarkt onverwachts stil, dan moet er een puzzel worden gelegd om in elk geval Weghorst binnen te halen.'

Lees meer over:
Plaats reactie

NouridolbergNeres34 +1899

Alles is te koop behalve Hato en Godts.

28-08-2024 01:46

gi0vanni +7123

Kaplan ook niet.

28-08-2024 14:21

Arieajax +1153

Ben je vorig jaar vergeten? Die gozer kan echt wel 90 minuutjes voetballen hoor. Alleen volgens de data niet

27-08-2024 20:02

Sentinel +8801

Klassieker afgelast (bron: nu.nl)

27-08-2024 17:09

Babangida83 +23827

Wij spelen nu - terwijl we nog in opbouw zijn conditioneel - twee wedstrijden in de week en Feyenoord eentje. Hierdoor kunnen zij fitter zijn. Ik vond het sowieso al competitievervalsing dit zo vroeg in het seizoen te plannen. Dus goed dat hij later een keer gespeeld gaat worden. Ik gun verder die politie ook wel even hun moment van aandacht.

27-08-2024 17:07

joodforeverever +38

Let op straks raken we op t allerlaatste moment wel spelers kwijt maar komt er niks terug ivm de korte tijd daarvoor

27-08-2024 17:00

Ajaxclub1990 +717

Op dit moment neig ik dat we niet mogen mopperen. Waarschijnlijk blijft onze selectie tot komende maandag 23.59 onduidelijk, tegen verwachting in hebben kakkies nog steeds de beschikking over Geertruida, Hancko en Gimenez. Nu spelen hadden we denk ik verloren, over een maandje als we weer verder in fitheid zijn en een complete selectie hebben geef ik ons meer kans.

27-08-2024 17:00

AjaxYahudi +3017

Geertruida schijnt voor 41 miljoen naar Aston Villa te gaan, aardig bedrag voor een 1-jarig contract...

27-08-2024 17:10

FrankRijkaard4 +1853

Jammer geen klassieker…

27-08-2024 16:58

Danielson +50189

Ben er niet rouwig om.

27-08-2024 17:00

Jeugd +24640

September 2 jaar geleden......

Vertrokken spelers Ajax Transfersom
Ryan Gravenberch 18,5 miljoen euro (24)
Dominik Kotarski 1 miljoen euro
Liam van Gelderen 450.000 euro
Sébastien Haller 31 miljoen euro (34,5)
Lisandro Martínez 57,37 miljoen euro (67,37)
Nicolás Tagliafico 4 miljoen euro
Antony 95 miljoen euro (100)
Perr Schuurs 9 miljoen euro
Naci Ünüvar (verhuurd) 150.000 euro (huursom)
Hassane Bandé 800.000 euro
Totale inkomsten: 217.270.000 euro

Aanwinsten Ajax Transfersom
Steven Bergwijn 31,25 miljoen euro
Owen Wijndal 10 miljoen euro
Calvin Bassey 23 miljoen euro (26,5)
Francisco Conceição 5 miljoen euro
Brian Brobbey 16,35 miljoen euro (19,35)
Ahmetcan Kaplan 9,5 miljoen euro
Jorge Sánchez 5 miljoen euro
Lorenzo Lucca 1 miljoen euro
Lucas Ocampos 4 miljoen euro
Totale uitgaven: 105,1 miljoen euro

Nieuws vandaag, we verkopen een speler voor 150.000

Euro. Mensen, stoelriemen vast!

27-08-2024 16:58

Koekie87 +20966

Zal echt wel geld zijn, vergeet voor het gemak ook niet dat we met name voor de hoge transfersommen nog steeds geld incasseren omdat dat soort bedragen over het algemeen nooit in een keer worden afgetikt.

27-08-2024 17:00

Jeugd +24640

Geld is veel te simpel uitgedrukt.
Je bent een beursgenoteerde onderneming dus hebt je te houden aan de regels. Vaak wordt bijvoorbeeld eigen vermogen bijvoorbeeld gezien als een soort speelgeld voor transfers. Dat is niet zo.
Ajax kan wel 150 miljoen eigen vermogen hebben maar kan daar niks.mee op de transfermarkt

27-08-2024 17:03

KaleBalzak +1464

En zo zal Ajax nog geld moeten betalen aan andere clubs of denk je dat wij alles in 1 keer aftikken?

27-08-2024 19:13

Slang3 +45769

Er is geld, maar er is geen geld om de huidige selectie + nieuwe spelers te betalen (want je legt spelers niet vast voor 1 jaar). Weghorst kan nu ook best gehaald worden, maar het zou bezopen zijn om dat te doen zo lang 2 dure spitsen in dienst hebt. Dat is het probleem.

Als er echt geen geld was hadden we geen Rugani gehuurd of Traore gehaald, maar die konden gehaald worden omdat hun positie leeg was. Door vertrek van Medic en geen rechtsbuiten te hebben. Elke andere positie is bezet (niet in kwaliteit, maar wel in kwantiteit)

27-08-2024 17:26

gi0vanni +7123

Conceicao en Kaplan bleken goed genoeg maar door omstandigheden hebben ze niet veel gespeeld.

28-08-2024 14:23

MidMid +5673

Je kon er op wachten: Feyenoord-Ajax gaat niet door. Burgemeester verbiedt de wedstrijd.

27-08-2024 16:55

Noam +4078

Ik had gehoopt op het duo Brobbey/Weghorst. Brobbey tot 60min laten leegspelen (meer kan ie ook niet) en dan Weghorst om het karwei af te maken. Het zou doodzonde zijn als we met Akpom opgescheept blijven.

27-08-2024 16:54

Koekie87 +20966

Kunnen we Bergwijn niet richting Nothingham sturen. Kan hij daar lekker de vedette gaan uithangen.

27-08-2024 16:56

RepoocElad +9880

Als er een club komt met een serieus bedrag voor Brobbey, dan zou ik hem zeker verkopen. Wat mij betreft een overschatte spits (waarin blinkt hij nou echt uit?) en, zoals ik altijd al zeg, de allerdomste aankoop van Ajax aller tijden toen ze hem terug haalden van Leipzig. Als je een miljoen of 40 kunt vangen voor hem en dat kunt investeren in een creatieve middenvelder en talentvolle rechtsvoor, dan ga je er gewoon op vooruit. Met Weghorst in de spits worden er dan genoeg doelpunten gemaakt. Ook met het hoofd, wat ook wel weer eens leuk is.

27-08-2024 16:50

Mv9494 +16617

https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/klassieker-tussen-feyenoord-en-ajax-gaat-zondag-niet-door-vanwege-politiestaking~a44103cb/

27-08-2024 16:49

Gaza +4366

Wordt er nog gewerkt vandaag?

27-08-2024 16:44

Koekie87 +20966

Noorden van Nederland heeft nog schoolvakantie!!!

27-08-2024 16:47

Gaza +4366

Oja, 2 of 3 september geloof ik zoiets?!

27-08-2024 16:48

Marcw1972 +16525

, "Met deze selectie gaan we het doen".

27-08-2024 16:33

gusanito +5440

Deze woorden heb ik zelden zo boven de club zien hangen 😅

27-08-2024 16:39

Zwaan1975 +3570

Iedereen die kroes aanvalt op zijn transfer beleid, bedenk even dat Anthony voor 100 miljoen werd verkocht onder van de sar. Was dat dan top handelen van Sar of was Manchester zo dom m het te betalen???

27-08-2024 16:29

OwenStevenDalberg +27480

Maat wat heeft het ene met het andere te maken?

27-08-2024 16:42

Altijdindestraat +39848

Alles wat Ajax aanraakte toen veranderen van een drol in een stuk goud, dan betalen ze wel. Nu ligt Ajax platzak op de grond, nadat een Duitse surfer de toestemming kreeg om de club 20 jaar terug in de tijd te brengen door onze lange smurf Van der Sar en CO.

27-08-2024 16:45

Wobbo +11199

Haha lange smurf 🤣🤣 Die had ik nog niet gehoord.

27-08-2024 16:49

Mv9494 +16617

wat een onzin vergelijking.

27-08-2024 16:46

Jeugd +24640

Verbanden en relaties leggen....best lastig😅

27-08-2024 16:49

Recordkampioen +150

Als Brobbey wordt verkocht mag Kroes van mij gelijk mee opdonderen.

27-08-2024 16:24

Breuk +25060

Half 6 sluit de beurs. Dan tijd voor actie !

27-08-2024 16:13

Slang3 +45769

om 5 uur gaan ze bij Ajax naar huis

27-08-2024 16:42

Breuk +25060

Geen chinees op kantoor?

27-08-2024 17:02

Arieajax +1153

Kroes had een betere AD geweest denk ik. Hij verkoopt geen pepernoot. Paar spelers verhuurt verder helemaal niks

27-08-2024 16:10

Zwaan1975 +3570

Ja want psv en 010 hebben wel een goeie transfermarkt met top aankopen en verkopen……

Of ligt de markt op zijn gat en gebeurt er helemaal niks. Daar kun je kroes niet de schuld van geven.

27-08-2024 16:24

Slang3 +45769

wat een domme vergelijking, PSV en Feyenoord willen niet verkopen

27-08-2024 16:42

OwenStevenDalberg +27480

Oke, dus 010 is de graadmeter voor goed of fout. Nou, weer wat geleerd vandaag..

27-08-2024 16:43

Altijdindestraat +39848

Mag je niet zeggen, Kroes is de schuld dat de markt op slot zit.

27-08-2024 16:45

GGXIII +6511

Bespaar je de moeite. Dat begrijpen ze niet joh. Ze denken dat het komt doordat de markt niet los is.

27-08-2024 16:58

Arieajax +1153

Precies dit

27-08-2024 17:54

wijzijndebeste123 +163203

Ik las dat er maar net iets minder dan vorige zomer aan transfers uitgegeven (4.8 miljard versus 5.2 miljard) en dat was een buitensporige zomer en dat er deze zomer meer is uitgegeven dan 2 zomers terug. Dat de markt niet los is gekomen is aantoonbaar onjuist.

27-08-2024 18:39

Arieajax +1153

Waarvan de helft door Chelsea denk ik

27-08-2024 19:41

Aram +17848

Hij is een slechte TD. Dat maakt hem toch niet een goede AD?

27-08-2024 18:00

Mocrodammerr +22970

Allemaal gelul. Tijd voor een echte TD die een ploeg weet samen te stellen.

27-08-2024 16:06

Ajax23071973 +510

Als ze Brobbey verkopen zijn ze echt knettergek geworden bij Ajax. Ongelooflijk

27-08-2024 16:06

Danielson +50189

Gelukkig hoor je niets meer over Rosario. Of ben ik nu gevaarlijk bezig?

27-08-2024 16:04

Berghuis4ever +1248

Niet de goden verzoeken …

27-08-2024 16:04

mokum410 +3259

Het Alex Kroes effect: puur hopen dat middelmatige spelers niet komen, verder niks

27-08-2024 16:50

Jariiii +21838

Ik plaats deze ook nog even los, als hart onder de riem voor iedereen die het somber inziet. Niet dat ik zeg dat het lek boven is, maar wel dat er positieve, hoopgevende dingen gebeuren.

Berghuis speelt vele malen beter, Sutalo ook, Godts en Henderson idem, Akpom doet wat hij moet doen en lijkt aan vertrouwen te winnen. Traoré begon niet sterk maar had pijntjes, moeten we verder nog even afwachten. En bovenal hebben we een trainer met visie en durf die de spelers achter de vodden zit.

27-08-2024 15:47

Jariiii +21838

Als je Ramaj in de etalage zet moet je consequent zijn en hetzelfde met Brobbey doen. Ook een talent dat kennelijk niet voldoet aan de eisen die Farioli stelt. Ik zou niet weten waarom het bij beide spelers verschllend zou werken.

Over Bergwijn hoeven we niet eens te discussiëren wat mij betreft. Kunnen we qua mentaliteit missen als kiespijn en strijkt een salaris op waar je heel veel leukere dingen mee zou kunnen doen.

27-08-2024 15:41

Koekie87 +20966

Ik blijf erbij dat Bergwijn een van de grootste miskopen is van de afgelopen jaren. Speelt hier nu twee jaar maar nog nooit laten zien waarom hij dat enorme transferbedrag waard was, het vervelende is nog wel dat je never nooit meer zo een bedrag voor Bergwijn gaat vangen in de vorm waar hij al een hele tijd in verkeerd. Met maximaal de helft mag je al blij zijn tenzij hij zijn vorm weet te hervinden of hij zijn eigen ogen eens opent dat het zo niet langer kan maar daar heb ik zelf een hard hoofd in. Misschien dat er een club ergens in de zandbak is om zo een enorme transfersom te betalen maar verwacht er niet heel veel van eerlijk gezegd, die speelt waarschijnelijk nog gewoon tot minimaal de winterstop bij ons.

27-08-2024 15:49

afct +8925

@koekie Bergwijn is de grootste miskoop uit de geschiedenis en dat gaat zelfs nog moeilijk worden om dat te overtreffen. Het transferbedrag en salaris is echt bizar

27-08-2024 16:04

Jariiii +21838

In de eerste officiële wedstrijd, tegen PSV voor de Supercup, zag het er nog heel goed uit. Mooie goal, speelde redelijk gedeven. Sindsdien ging het bergafwaarts.

27-08-2024 16:30

Altijdindestraat +39848

Gekocht door Overmars.

27-08-2024 16:46

Koekie87 +20966

Vraag me toch wel af waar het is misgegaan bij deze jongen!!! Voetballen kan zo een jongen als Bergwijn wel als hij in vorm is, maar dat is echt nog in zijn PSV tijd aangezien het bij Tottenham ook al niet veel soeps was wat hij liet zien.

27-08-2024 16:51

RepoocElad +9880

@Altijdindestraat, dat was toch H2?

27-08-2024 16:53

Jariiii +21838

Is trouwens al bekend of Feyenoord-Ajax defintief wordt afgelast?

27-08-2024 15:39

OwenStevenDalberg +27480

Hangt van de aankopen van Ajax af. Zijn de eventuele aankopen zondag nog niet speelgerechtigd, dan gaat het door..

27-08-2024 16:45

AjaxMiddelburg +2931

Ja definitief afgelast

27-08-2024 16:53

PH2BOT +40047

Tja...in deze situatie heeft blaaskaak Kroes toch zèlf ook een flink aandeel gehad toen hij direct na zijn aanstelling als.TD roeptoeterde dat bijna alle spelers.die Mislintat had gehaald z.s.m. zouden moeten worden verkocht. Nou ..dan kun je daar niet ineens forse transfersommen voor gaan vragen natuurlijk want dan blijf je er zeker mee zitten. Zou een zakenman als Alex toch moeten weten zou je zeggen.

Bergpijn en Brobbey verkopen t.e.a.b. want ze zijn inmiddels bankzitters die samen zo'n slordige €.146.000,- per week aftikken.

Wat betreft die andere.6: in januari opnieuw een transferwindow en verkoopkansen maar je sult moeten goorkomen dat je dan inmiddels al qua puntenaantal uit de.race om de plekken 3 tm 5 ligt. Dus ook hier geldt: de kosten gaan voor de baat uit ...zeker wat sportief succes betreft.

27-08-2024 15:36

Babangida83 +23827

Brobbey is nog niet eens aan het seizoen begonnen, joh... Geldt ook voor Bergwijn. Iets meer geduld.

27-08-2024 15:46

Koekie87 +20966

Duurt wel heel lang met deze twee jongens vind je zelf ook niet!!! Zijn bijna alweer een maand terug van hun vakantie maar lijkt er nog totaal niet op dat beide voorlopig een hele wedstrijd gaan spelen en is daarnaast natuurlijk ook nog maar de vraag of ze uberhaupt op veel speeltijd kunnen gaan rekenen onder Farioli zolang Godst als Akpom gewoon doen waar ze voor gehaald zijn. Gaat nog lastig zat worden voor beide om zich terug te gaan spelen in de basis.

27-08-2024 15:53

Babangida83 +23827

Dan weet jij niet veel van fysieke belastbaarheid en de opbouw daarvan.

27-08-2024 16:54

Koekie87 +20966

Volgens mij is dat eerder andersom dat jij er niet veel vanaf weet en dat je het gewoon als een soort excuus gebruikt waarom Brobbey niet speelt. Hoe zit dat dan met al die andere spelers die een EK hebben gespeeld, de meesten spelen gewoon weer hele wedstrijden en onze twee spelers waar je veel meer van mag verwachten dan wat ze nu laten zien zitten beide nog steeds in de fysieke belastbaarheid fase en de opbouw daarvan!!! Als ze beide volgende maand nog steeds niet spelen zeker weer een ander excuusje zoeken om die twee in bescherming te nemen!!!

27-08-2024 17:53

Lars.v +3039

Via dat Ajax Discord worden er meldingen gedaan dat er vandaag uitgaand en inkomend nieuws naar buiten gaat komen..

27-08-2024 15:36

AFCAnieuwegein +567

Yes, vanavond begint de actie

27-08-2024 15:39

Babangida83 +23827

Ik gok Vos. Maar 5 á 6 miljoen vind ik echt veels te weinig voor iemand met zijn potentie. Dat is een lachertje.

27-08-2024 15:47

Danielson +50189

Voor Kroes zou het een record verkoop zijn...

27-08-2024 16:03

Altijdindestraat +39848

We zullen het gaan zien of hij het red bij AC

27-08-2024 16:47

Altijdindestraat +39848

Voel me oud, wat is Ajax Discord?

27-08-2024 16:51

jeffrey_van_der_sluis +30363

Hopelijk nog Weghorst, Eriksen en een pielemuis voor de rechtsbuiten.

Go Kroes

27-08-2024 15:30

Joris.S +378

Hoe diep zijn ze gezonken en nog steeds zitten er een paar die er een zooitje van hebben gemaakt schandalig dit jaar word een fiasco

27-08-2024 15:28

Jariiii +21838

Ik zie het juist behoorlijk zonnig in. Als je de progressie niet ziet die wordt gemaakt ten opzichte van vorig seizoen heb je of zand in de ogen of wíl je het gewoon niet zien.

27-08-2024 15:42

Steeph +3867

Dat je op 27 augustus nog steeds met praktisch hetzelfde kutelftal zit als vorig seizoen, inclusief ouwe kutkeeper door PopiejopieFarioli, is beschamend. Het kenmerkt de ongekende crisissituatie.

27-08-2024 15:17

Jariiii +21838

Berghuis speelt vele malen beter, Sutalo ook, Godts en Henderson idem, Akpom doet wat hij moet doen en lijkt aan vertrouwen te winnen. Traoré begon niet sterk maar had pijntjes, moeten we verder nog even afwachten.
En bovenal hebben we een trainer met visie en durf die de spelers achter de vodden zit. Ik ben helemaal niet zo pessimistisch.

27-08-2024 15:46

WijZijnAjaxAmsterdam +11618

Ze zullen heus wel druk zijn achter de schermen, maar voor mij gevoel gebeurt er werkelijk geen reet, dit duurt allemaal veelste lang ⏰

27-08-2024 15:09

Jeugd +24640

Koopmeinders 60 miljoen.
Dat had ook niemand gedacht een paar jaar geleden 😅

27-08-2024 14:58

Ajaxclub1990 +717

Als ze Koopmeinders hebben gekocht voor 60 miljoen gaan die Italianen nog raar opkijken.

27-08-2024 15:03

Slang3 +45769

ook niemand had verwacht dat het een 10 zou worden

27-08-2024 15:12

sucre +15104

*Koopmeiners

27-08-2024 15:59

Jeugd +24640

Ah, dan zal het wel een kulverhaal zijn

27-08-2024 16:08

sebasvdv +566

Weet iemand eigenlijk hoe de situatie van Ávila er uitziet? Daar horen we helemaal niks meer over. Zelfs niet vanuit het clubje dat ‘verbannen’ was naar Jong. Of mis ik iets?

27-08-2024 14:56

Ajaxclub1990 +717

Die is nog wel een paar maand geblesseerd toch? Kruisband?

27-08-2024 14:58

sebasvdv +566

Oh ja, klopt. Die had een knieblessure. Komen dus ook geen kopers voor waarschijnlijk.

27-08-2024 15:09

layanx +5612

Eriksen naar Ajax ? Heb je gelijk de beste middenvelder van Nederland ...

Oow nee veerman naar Madrid

27-08-2024 14:53

C14 +22326

@topreactie/Ajaxclub

Koppen is een pré, en heeft wel kopgoals gemaakt. Niet heel erg goed in pingels nemen boeit niet, komen vrijwel nooit voor, andere spelers kunnen die nemen. Was afgelopen seizoen gewoon goed fit, moet met zijn extreem korte spieren waarschijnlijk gewoon iets langer optrainen na een vakantie.

Brobbey is niet alles, maar is wel aanspeelbaar over de grond, kan de bal heel goed vasthouden, kan zo wachten op aansluiting, kan de bal goed terugkaatsen en meegeven, heeft snelheid en vrij explosief ondanks zijn zware fysiek, kan zo weleens een mannetje voorbij/ruimte voor zichzelf maken.

Weghorst zou ervoor terugkomen. Wat kan hij? Koppen. Dat was het.

Spel over de grond is voor een Ajaxspits veel belangrijker. Veel hoge voorzetten is opportunistisch en niet des Ajax.

27-08-2024 14:43

Ajaxclub1990 +717

Ik ben wel benieuwd waar toch het idee vandaan komt dat Weghorst alleen kan koppen? Zijn gelijkmaker in de blessuretijd tegen Argentinië op het WK, zijn winnende afgelopen EK tegen Polen. Slimme loopacties en directe klinische afronding. Ik schat op Eredivisie niveau Brobbey en Weghorst gelijkwaardig in en dan moet je kiezen als er een bod op Brobbey komt. Brobbey houden of verkopen Weghorst voor 4/5 miljoen als vervanger en dan van het geld van Brobbey nog 1/2 andere posities versterken.
Dat zijn de keuzes die gemaakt moeten worden.

27-08-2024 14:53

Gizcobar +352

Dat is idd geen slecht idee, dan moeten die 2 posities wel echt komen.

En minimaal 45 mil voor Brobberd

27-08-2024 14:59

C14 +22326

Het gaat erom dat een Ajaxspits ook mee moet kunnen voetballen of als aanspeelpunt kan dienen. Brobbey doet geregeld uitstekend inzakken en aanspeelbaar maken, bal meteen meegeven of vasthouden en dan meegeven. Taylor die altijd snel Brobbey over de grond zocht, aansluit en de bal terugkrijgt.

Bergwijn en Forbs staan ook al op de nominatie om verkocht te worden. Met dat geld kan je die ene aankoop doen die nodig is; een vlotte, aan de bal handige, zeer technische, creatieve speler met een versnelling en die makkelijk tussen de linies voetbalt voor op de half.

27-08-2024 16:07

Gizcobar +352

Je hoort tot de weinige die het snapt, C14

27-08-2024 14:59

papflapjes +7064

C14 snapt niet dat de spelers die hij met elkaar vergelijkt totaal andere transferbedragen vertegenwoordigen

27-08-2024 15:06

Ajaxsupporter02 +13879

Jij mist het punt papflapjes.

27-08-2024 15:26

C14 +22326

@papflapjes

Het idee was om Akpom te verkopen, en Weghorst daarvoor terug te halen. Daar valt meer voor te zeggen. Al hoeft Weghorst ook dan van mij niet te komen.

27-08-2024 16:02

wilbert.b +3103

Eriksen
https://x.com/utd_forever7/status/1828410298480447808?s=46&t=zbeJuTRAQRTDbPQfvlv5nQ

27-08-2024 14:40

Ajaxclub1990 +717

Een gerucht waarvan we tegen beter weten in toch maar hopen dat er een kern van waarheid in zit. 1 voetballer erbij naast Berghuis op het middenveld en je creëert zo een kans of 10 tot 15 meer in een wedstrijd.

27-08-2024 14:45

Freddy +11374

Euh 3 miljoen pond aan salaris

27-08-2024 15:01

AFCAnieuwegein +567

Die wilt wel inleveren om bij AJAX te spelen. Trainde na z'n hartaanval mee met Jong AJAX, zie dit echt nog wel gebeuren.

27-08-2024 15:43

Nr.10 +110979

Eriksen zou ik echt blij mee zijn, echt een kwaliteitsimpuls voor het middenveld.

27-08-2024 15:15

RBP +7681

Alex is alvast een draft aan het opstellen waarin hij uit gaat leggen dat ‘t aan de markt en 5 andere dingen lag. Niet (ten delen) aan hem uiteraard.

Blaffende honden bijten niet. En Alex heeft flink lopen blaffen.

27-08-2024 14:38

AjaxAmsterdamnn +4196

Ik word zo moe van dit. Alex heeft deze kansloze spelers niet gekocht toch? Hij kan ze best verkopen voor 50% onder de marktwaarde, maarja dan heb je daar vast wat op te zeiken. Het is nooit goed voor mensen zoals jij.

27-08-2024 14:41

Ajaxclub1990 +717

Ik heb er ook eigenlijk geen energie meer voor om er nog op te reageren. Kroes wordt nog harder aangepakt terwijl ie aan handen en voeten is vastgebonden dan zijn voorganger die door 110 miljoen in de kringloopwinkel uit te geven 90% van de huidige situatie heeft gecreëerd.

27-08-2024 14:47

Yeshyeshyall +10924

hoge bomen vangen veel wind. ik neem het hem zelf niet direct kwalijk maar als je grote mond hebt zullen mensen je daar wel op afrekenen als je zelf matig presteert. en hoe het ook komt, tot nu toe is dit de slechtste transferzomer voor Ajax in heel lange tijd

27-08-2024 14:57

Ajaxclub1990 +717

Vorig jaar was slechter dan nu hoor. En Kroes heeft idd commentaar op Mislintat gehad maar even ter herinnering.
Een jaar geleden hadden we een TD die voor 16 miljoen een 3e spits kocht terwijl we een rechtsbuiten nodig hadden en verdedigde dat met de praatjes dat het een multifunctionele aanvaller was voor alle posities voorin.
Als Kroes de praatjes van zijn voorganger moet evenaren heeft ie nog wel even wat ruimte.

27-08-2024 15:33

RBP +7681

Tuurlijk is het niet alleen maar de schuld van Kroes. Maar hij is wel verantwoordelijk. En zeker na toch wel een paar grote uitspraken, toont waar nu mee gekomen wordt van weinig vernuft

En nergens heb ik het over spelers tegen 50% van hun waarde verkopen.

27-08-2024 15:52

Babangida83 +23827

@Ajaxclub, Met die 110 miljoen in de kringloopwinkel, heeft hij wel een aantal verslaafden voor een maandje geholpen. Met al die aankopen was de honger even gestild, maar toen ze niet bleken te presteren was de "sugar rush" weer uitgewerkt. Vooral niet naar die stroming luisteren.

27-08-2024 15:53

JordyAjacied +19157

We gaan het hier mee doen!

27-08-2024 14:37

Enoh25 +1804

Ga er maar vanuit dat het met deze club moet gebeuren. Kop omhoog, en gaan. Ja het gaat lastig worden en top is het zeker niet, maar ga ervoor. We zien wel waar we staan in de winter.

27-08-2024 14:34

Nr.10 +110979

‘Ga ervoor’
Zijn we fucking ADO geworden ofzo?

27-08-2024 15:17

Babangida83 +23827

Ajax wil nog langer bestaan dan 1 jaar. Nu een aantal wilde aankopen doen, zonder garantie dat ze goed zijn voor het elftal, terwijl we al een selectie van 30 man hebben, is Russisch roulette.

27-08-2024 15:55

Nr.10 +110979

Wie heeft het over wilde aankopen dan?

27-08-2024 16:05

Enoh25 +1804

Het is de 'fucking' realiteit.

27-08-2024 16:32

OwenStevenDalberg +27480

We zien wel waar we staan in de winter?? Wat is dit voor Bergwijn instelling??

27-08-2024 16:49

Raoul14 +3077

Eindelijk 'goed nieuws', we verkopen onze eerste spits om
een Weghorst te halen! We gaan steeds meer op het Feijenoord van voor Slot lijken. Elke keer denk je dat de bodem is bereikt....

27-08-2024 14:23

Nr.10 +110979

Traoré, Rugani, Weghorst, zijn onze Hofland, Tim de Cler en Makaay.

27-08-2024 15:17

Freddy +11374

Is het gerucht van Forbs ook helemaal gedooft?

27-08-2024 14:13

Ajaxclub1990 +717

Zelfs in Engeland zijn ze niet zo gek om 15 miljoen te betalen voor een speler die als enigste trick de 100 meter sprint heeft.

27-08-2024 14:22

wijzijndebeste123 +163203

Denk dat het op de achtergrond nog wel speelt. Ik heb ook niks gelezen over dat Wolves een andere buitenspeler heeft gehaald.

27-08-2024 14:23

Mv9494 +16617

Er gaat niemand meer weg en komt niemand meer bij vrees ik.

27-08-2024 14:26

wijzijndebeste123 +163203

Vrees t ook. Dit bericht van Alex zijn huiskrant is om de geesten van de supporters vast voor te bereiden op "met deze selectie gaan we het doen"

27-08-2024 14:35

OwenStevenDalberg +27480

Ze wachten allemaal te de laatste dag. Want onze TD kan niet zo goed geheimpjes bewaren...

27-08-2024 16:52

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25299

Het is alweer 14.13uur

27-08-2024 14:13

JTajax +10717

Weghorst halen en Brobbey, Akpom en Rijkhoff houden zou echt helemaal nergens op slaan. Dan heb je 4 echte spitsen. En mag toch hopen dat Farioli niet met 2 spitsen gaat spelen.

27-08-2024 14:07

Nr.10 +110979

Het is al heel lang de bedoeling om Akpom te verkopen. En Rijkhoff speelt in Jong dit seizoen.

27-08-2024 15:18

JTajax +10717

Als je Akpom verkoopt moet je inderdaad Weghorst halen. Maar ze allebei hebben schiet niet op.

27-08-2024 16:02

FysioPat020 +25603

Een Brobbey die als een topsporter leeft heeft een tweede kans verdient. Ik zet hier mn vraagtekens bij of dat zo is.
Alleen de staf ( en hopelijk Brobbey zelf) weten of dit het geval is. Mogelijk is ook dat zelfs de staf het niet weet.
Een speler die niet als een topsporter leeft heeft niks in het profvoetbal te zoeken, en dat geld met name voor spelers als Brobbey en Bergwijn.

27-08-2024 13:51

JohnDylan +21838

Brobbey was afgelopen seizoen de enige Ajacied die een redelijk fitte indruk maakte. Zonder te leven als een topsporter was dat niet mogelijk geweest. Brobbey heeft afgelopen twee jaar dan ook meer aan zijn fitheid gewerkt dan welke andere Ajacied dan ook.

Als Brobbey niet als een topsporter leeft wat zegt dat dan wel niet over alle andere spelers van Ajax afgelopen seizoen?

27-08-2024 14:04

tripleA +3864

Klopt, ik vind in geval van Brobbey de kritiek op zijn fitheid niet terecht (meer). Er is blijkbaar wel wat werk te verzetten in de ogen van Farioli voordat hij fit is maar ik heb er vertrouwen in dat dit goed gaat.

Bergwijn daarentegen vind ik al veel en veel te lang de kantjes er vanaf lopen met zijn megasalaris. De grootste fout ooit. We hadden Dusan ook niet in het harnas gejaagd als Bergwijn lekker in Engeland was gebleven. Ja Dusan ging ok om andere redenen weg maar het geklooi op linksbuiten was het begin van het einde voor één van de belangrijkste Ajacieden van de afgelopen 20 jaar of langer.

27-08-2024 14:07

C14 +22326

Tadic had je ook niks meer aan toen Ajax in zijn laatste seizoen een volledig uitgebluste indruk maakte, voor geen meter speelde. Het was nota bene Taylor die in de laatste paar wedstrijdjes erin moest en Ajax naar het kampioenschap speelde met zijn drive, energie en spel.

Tadic en ook de andere ervaren spelers lieten het afweten. Tadic speelde zelfs een negatieve rol door ipv positiviteit uit te stralen en energiek te spelen, negatief te doen op het veld, steeds zeuren en pissig zijn tegen de scheids, etc. Bergwijn heeft daarna alleen maar in de slechtste Ajaxelftallen ooit gespeeld, met ook de slechtste teamgeest en teamvertrouwen ooit.

Daarna richtte hij zich heel aardig op, om nu naar de uitgang gedirigeerd te worden, naar ik denk zonder dat hij dat wil. Vandaar de houding van de laatste weken denk ik.

27-08-2024 14:14

JohnDylan +21838

Als je het verschil bekijkt in high intensity sprints en dat soort statistieken tussen Tadić laatste seizoen bij Ajax en eerste bij Fenerbahçe lijkt het er ook op dat Tadić in zijn laatste seizoen bij Ajax er een beetje de kantjes vanaf heeft gelopen. Tenzij hij een blessure had waar we niet vanaf wisten en daardoor veel minder sprints trok dan het seizoen daarvoor en daarna.

27-08-2024 14:16

C14 +22326

Ja dat zal het bevestigen. Je kon het ook gewoon zien, leek er klaar mee, straalde hij uit

27-08-2024 14:23

FysioPat020 +25603

@ Ozy

Ik heb ook niet beweerd dat ik gelijk heb. Tis meer een gevoel dat ik bij spelers als Brobbey en Bergwijn heb.
Brobbey zou zo ver mogelijk weg moeten blijven van een speler als Bergwijn, Promes omdat dit soort gasten gewoon een negatieve invloed op je hebben. Brobbey is ook niet de slimste.
Ik vind het te makkelijk om de blessuregevoeligheid van Brobbey steeds weer vast te maken aan zn manier van spelen en lichaamsbouw. Was Lukaku, die een soortgelijke speler is, in zn jonge carriėre ook zo vaak geblesseerd?

Juist in een topsportklimaat zijn de details zo ontzettend belangrijk. Het gaat over een paar honderdste % die je er nog uit kan kietelen. In de fase waarin Ajax zit moet elke steen omgedraaid worden en Farioli is daarmee op de goede weg, maar niet alleen verantwoordelijk. Het bewustzijn dat het bij elke speler zelf begint moet er bij iedereen zijn.

27-08-2024 14:40

Nr.10 +110979

@dylan. Het hele elftal speelde toch in een lagere intensiteit?

27-08-2024 15:19

Gizcobar +352

Waar haal je je informatie vandaan dat brobbey opeens niet leeft als topsporter? Enige fitte in de selectie vorig jaar, helaas blessuregevoelig door korte spieren

27-08-2024 15:01

FysioPat020 +25603

"Korte spieren"
Waar haal jij dat vandaan?😅

27-08-2024 15:22

Gizcobar +352

Dat moet jij toch wel zien als fysio?

27-08-2024 23:02

JohnDylan +21838

Ajax verkoopt alles met een beetje waarde en volgend jaar wanneer Kroes alweer is weggestuurd (of zogenaamd is “gepromoveerd” tot algemeen directeur) vanwege dit wanbeleid heeft Ajax niet meer van waarde om te verkopen en is al het geld op.

27-08-2024 13:50

Kryptonite +76738

En daarbij mogelijk alsnog geen CL en dus geen CL inkomsten. Dus én geen CL geld én geen spelers die veel waarde vertegenwoordigen. Mag je lekker Vitesse achterna gaan volgend jaar.

27-08-2024 13:52

Kryptonite +76738

Heb je bloed gepist vanochtend ofzo? Fuck me wat een zure reactie om niets. Waaruit concludeer jij dat ik tegen jeugd ben? Als je mijn reacties terugleest, dan zie je dat ik vóór Brobbey ben en zowat de grootste fan van Fitz Jim ben. Wat een mafkees ben jij.

27-08-2024 14:21

papflapjes +7064

Uiteindelijk lopen contracten af en is Ajax afhankelijk van transferinkomsten. Dat er topspelers verkocht moeten worden is al jaren zo. Dat komt niet door Kroes maar door Overmars.

27-08-2024 14:17

JohnDylan +21838

Maar het contract van Brobbey loopt niet af dus dat excuus kan je hier niet gebruiken. Het is ook niet nodig om Brobbey deze zomer te verkopen want hij ligt nog drie seizoenen vast.

27-08-2024 14:18

papflapjes +7064

@JohnDylan
Ooit loopt zijn contract af dus ooit moet je hem verkopen. Maar dat is niet mijn enige punt, het belangrijkste is dat Ajax geld nodig heeft.

27-08-2024 14:21

Nr.10 +110979

Iedereen snapt toch dat de kans bijna 100% is dat je Brobbey volgende zomer voor veel meer kan verkopen dan nu. Hoe is het dan financieel verstandig om hem nu te verkopen?

27-08-2024 15:22

papflapjes +7064

Als iedereen 100% zeker weet dat hij meer waard wordt dan zouden clubs nu alvast meer bieden. Realiteit is: je weet het helemaal niet 100% zeker.

27-08-2024 16:14

Steffenhagen +37784

Als Ajax echt wil cashen moeten ze Hato verpatsen ; Brobbey heeft door zijn fitheid inmiddels flink aan marktwaarde ingeboet , denk ik zo .

27-08-2024 13:47

Dennisjez +1104

En voorlopig weer een dag zonder een hardnekkig gerucht. Ik word er wel een beetje zenuwachtig van. AS al honderd keer geopend vandaag.

27-08-2024 13:41

mark_cornelissen +126

Eerst donderdag de definitieve plaatsing EL afdwingen dan gebeurt er wellicht iets

27-08-2024 13:53

C14 +22326

Neem toch wel aan dat men weet dat het reeds definitief is, in ieder geval vanuit gaat, en daar niet op wacht

27-08-2024 14:17

Sportvolgert +40256

Nog een paar dagen mensen, tot die tijd blijft het speculeren. Daarna voldoende tijd om mensen te fileren of te prijzen. Het duurt allemaal erg lang maar afwachten dus, nog even.

27-08-2024 13:37

letsvencook +13054

Ik heb mijn vertrouwen in kroes als handelaar wel een beetje verloren, kan hij geen rol als adviseur of scout of iets krijgen. Of een stem in het technisch hart.

Als handelaar is het niks. Hij krijgt nog geen ghb aan een verslaafde verkocht, hij verhuurt het alleen met een mogelijke koop optie als het bevalt met korting.

27-08-2024 13:35

Jopie +490

Afgelopen jaren had Ajax de macht met het verkopen, nu heeft de kopende club de macht… 230 miljoen verder/ 3e en 5e geëindigd / geen CL behalen, dan krijg je dit soort kut windows waarin je niks kan doen.

27-08-2024 15:54

DD +6379

Man man man dat gezeik hier op Brobbey zeg.... dankzij hem spelen we überhaupt Europees dit jaar. Mensen hebben het geheugen van een goudvis hier....

27-08-2024 13:32

Tranqiep +463

Welkom in de steeds treuriger wordende voetbalwereld 😅 Ik hou nog steeds van het spelletje, maar alles eromheen lijkt steeds dommer en opportunistischer te worden.

27-08-2024 13:42

Soccerskins v2 +43237

Brobbey levert gewoon niet de arbeid die gevraagd wordt op dit moment. En daar begint het allemaal mee.

Je moet wel heel goed zijn om zo ongeïnteresseerd over het veld heen te lopen als Brobbey (in de laatste paar wedstrijden) en er mee weg te komen.

27-08-2024 13:47

Web +178830

@soccer
Hoe weten wij dit nu?
Misschien had hij bij andere trainers al veel langer gespeeld
Is Brobbey anders dan vorig seizoen dan
Is mijn mentaliteit nu anders ?
Ik betwijfel het

27-08-2024 15:27

Ajaxclub1990 +717

Het gaat niet om vorig seizoen maar om nu. We hebben nu een trainer die eisen stelt aan spelers waar Brobbey alle moeite mee heeft om aan te voldoen. En we hebben een trainer die een manier van voetballen erin probeert te krijgen van vroeg druk zetten veel vuiler meters maken wat Brobbey fysiek niet aankan. Dan is het niet gek om hem bij een mooi bod te verkopen.

27-08-2024 13:48

Ajaxsupporter02 +13879

Vorig seizoen leverde Brobbey ontzettend veel arbeid dus kan het wel. Geef hem een paar weken en dat zal hij toch al een stuk fitter moeten zijn.

27-08-2024 13:53

Kryptonite +76738

Brobbey, Akpom, Rijkhoff = prima.

Brobbey, Weghorst, Rijkhoff + zak geld = beter.

Weghorst, Akpom(?), Rijkhoff = Van Geel's Feyenoord.

27-08-2024 13:31

Ajaxsupporter02 +13879

Inderdaad. Laatste optie absoluut niet acceptabel.

27-08-2024 13:33

Eurysaces +29499

Over een week horen we "hand in hand" over de speakers dreunen in de John de Wolf Arena van Ajax.

27-08-2024 14:42
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.