NB: 'Taylor was de enige bij Ajax die de hele wedstrijd volle bak ging'

door BadembaBarrie 137

Bron Ajax Showtime

NB: 'Taylor was de enige bij Ajax die de hele wedstrijd volle bak ging'

door BadembaBarrie 137

Bron Ajax Showtime

Laatst geüpdatet

Na iedere wedstrijd die Ajax speelt, valt er weer genoeg na te bespreken. Mooie doelpunten, vervelende momenten, vreugde en verdriet. AjaxShowtime kijkt iedere week met één van de redacteuren terug op de wedstrijd én wekelijkse actualiteiten in De Nabeschouwing. Vandaag: Ajax herpakt zich na Klassieker-debacle en verslaat FC Twente met 2-1. Ditmaal met redacteur Niels Opdam. Lees hier zijn blik op de wedstrijd én praat mee!

Stelling: Ajax’ wils- en veerkracht gaven de doorslag tegen FC Twente.

‘Daar ben ik het mee eens. Het kwam uiteindelijk aan op inzet en strijd. Daar hoort wel de kanttekening bij dat ik die inzet en strijd bij een groot deel van het team pas zag nadat Brobbey de 1-1 maakte. Daarvoor liep Twente er vaak erg makkelijk doorheen. Zeker voor rust vond ik het bij vlagen schrijnend om te zien hoe makkelijk het bij Twente ging. Na de 1-1 kwamen het geloof en de strijd echter terug. Toen zag je Bergwijn bijvoorbeeld die eerst nog liep te sjokken ineens wél volle brak druk zetten.’

Wie was tegen FC Twente jouw Man of the Match?

‘Dat is een makkelijke vandaag, dat is namelijk Kenneth Taylor. Hij speelde een ijzersterke wedstrijd en was de enige die de hele wedstrijd volle bak ging. Daarbij had hij een belangrijk aandeel met zijn assist op de 1-1. Hij was goed in de combinatie, had een paar goede ballen in huis en hij had dreiging. Hij is mijns inziens dan ook terecht uitgeroepen tot man van de wedstrijd.’

Brian Brobbey keerde terug in de basis bij Ajax. Hoe belangrijk was zijn terugkeer?

‘Het was zeer fijn dat hij er weer was, want hij is dit jaar de belangrijkste speler van Ajax. Tegen FC Twente bewees hij gelijk zijn waarde weer, want hij scoorde de cruciale 1-1. Voor rust vond ik hem wat matig. Dat kwam echter misschien ook door het systeem dat Ajax speelde en hij was bovendien niet de enige die ik ondermaats vond spelen. In de tweede helft ging het elftal beter draaien en toen was hij ook gewoon weer belangrijk en veel meer de oude Brobbey.’

Ook Josip Sutalo startte. Hoe vond je hem spelen?

‘Ik vond hem best goed vandaag. Verdedigend was hij best sterk en ik vond hem ook aan de bal verrassend goed. Hij speelde zijn man een paar keer uit, bleef vaak rustig, woog zijn opties af en speelde de bal vaak naar de juiste kleur. Zonder zijn prestatie per se op een voetstuk te willen plaatsen, was hij tegen Twente in ieder geval geen dissonant en dat is, ook voor hem, natuurlijk ook wel eens prettig.’

Hoe vond je Ajax overall spelen tegen FC Twente?

‘Een beetje zoals dit hele seizoen: wisselvallig. De eerste helft was matig en eigenlijk gewoon slecht. In de tweede helft kwam er meer tempo in en begon het weer ergens op te lijken. Dat wisselvallig heeft Ajax eigenlijk al het hele seizoen. De ene keer spelen ze een goede eerste helft, dan weer een goede tweede helft. In dit geval was het dus een goed vervolg na rust en dat was ook weleens fijn, want Ajax is dit seizoen vaak geneigd geweest om het in de tweede helft weg te geven. Qua resultaten valt er dus nog altijd geen peil op te trekken. Het is wel fijn dat ze de overwinning nu binnenslepen en niet weer in de slotfase weggeven.’

Hoe belangrijk acht jij de ingreep van John van ’t Schip in de rust op de overwinning van Ajax?

‘Dat vind ik lastig. Ik vind het wel goed dat hij na rust weer 4-3-3 is gaan spelen. Dat pakte ook goed uit. Ik heb het idee dat het voor de spelers ook wat duidelijker is, bijvoorbeeld in wie wie oppakt en wie op welke speler druk zet. Het belangrijkste van die ingreep is echter dat Taylor wegging uit de linkerzone en nadrukkelijker op tien, achter Brobbey kwam te spelen. Vanaf die positie kon hij de boel ook aanjagen. Hij liep de hele tijd en vanaf die tien positie kreeg Ajax daardoor meer power naar voren. Daarin nam hij uiteindelijk ook de aanvallers mee.

‘Ik denk dus wel dat de omzetting naar 4-3-3 wat geholpen heeft en ik zou daar de resterende wedstrijden van dit seizoen ook aan vasthouden. Het zijn toch vier relatieve laagvliegers die Ajax nog als tegenstander krijgt (Excelsior, FC Volendam, Almere City en Vitesse, red.). Daartegen moet dat systeem kunnen en je ziet in een wedstrijd als deze tegen Twente nu wat het op kan leveren.’

Ajax komt in de eerste helft wel weer op achterstand. Wat ging daar mis?

‘Het begint met dat Rots de bal zo vrij als een vogel mag inslingeren. Er is niemand die ook maar aan druk zetten leek te denken. Daarna stond Sutalo met twee man bij zich, want Rensch liet Steijn lopen, waardoor Sutalo tegenover hem en Van Wolfswinkel kwam te staan. Die kon uiteindelijk vrij inkoppen. De hele manier waarop die goal tot stand komt, dat de spelers van Twente zó vrij staan en dat niemand bij Ajax een echte poging lijkt te doen om die bal te onderscheppen, vind ik typerend voor dit seizoen.’

Ajax wint en blijft in de race om plek vijf. Hoe zit het met jouw vertrouwen voor de afloop van dit seizoen?

‘Ik moet eerlijk bekennen dat ik vooraf niet op drie punten had gerekend. Dat het dan wel lukt, is dus extra lekker, voor de fans, maar ook voor het elftal. De laatste wedstrijden van het seizoen zijn alleen nog maar tegen ploegen uit het rechterrijtje. Met Excelsior, Volendam en Vitesse tref je zelfs de onderste drie teams. Dat zijn vier wedstrijden die je zeker op papier zou moeten kunnen winnen. Met Ajax dit seizoen blijft het toch echter altijd gevaarlijk om dat soort uitspraken te doen. Ik heb er wel vertrouwen in dat het Ajax lukt om vijfde te worden, omdat de directe concurrente voor die plaats, NEC, nog thuis tegen AZ en Feyenoord moet spelen. In dit wisselvallige en onvoorspelbare seizoen blijft met lastig te zeggen met Ajax. Laat de overwinning op FC Twente wat dat betreft maar een boost zijn. Het bewijs dat het wél kan.’

Bademba Barrie (Twitter: @Bademba__Barrie | E-mail: b.barrie@ajaxshowtime.com)

Lees meer van De Nabeschouwing van dit seizoen:

#ajaher: 'Brobbey speelde prima, maar het is goed als er een concurrent komt'

#excaja: 'Ajax moet de jongens die zich niet volledig op de club richting zo snel mogelijk van de hand doen'
#ludaja: 'Berghuis is de beste nummer tien die Ajax nu in de selectie heeft'
#ajalud: 'Steijn moet op het middenveld kiezen voor Taylor óf Van den Boomen'
#foraja: 'We moeten accepteren dat Ajax op dit moment in een traject zit'
#tweaja: 'Steijn lijkt nog geen idee te hebben hoe hij Ajax wil laten spelen'
#ajaom: 'Ajax kan voortborduren op het middenveld na rust'
#ajafey: 'Het is wel erg makkelijk om de positie van Steijn nu zó ter discussie te stellen'
#ajafey (restant): 'Er moet in alle geledingen van de club meer Ajax-DNA komen'
#aekaja: 'Dit Ajax lijdt aan een gebrek aan tactiek, houvast en vertrouwen'
#ajaaz: 'Dit seizoen is niet meer te redden en moet functioneren als een tussenjaar'
#utraja: 'Bizar als het na deze wedstrijd nog niet klaar is met Steijn'
#briaja: 'Totaal onrealistisch om van dit Ajax resultaat te verwachten tegen Brighton’
#psvaja: 'Cruciaal dat Maduro onder Van 't Schip voldoende inspraak houdt'
#ajavol: 'Martha deed als back een beetje aan Mazraoui denken'
#ajahee: 'Van 't Schip coacht meer langs de lijn en geeft de spelers echt vertrouwen'
#ajabri: 'Dit Ajax is kwalitatief nog niet goed genoeg om van Brighton te winnen'
#almaja: 'Ajax hing van toevalligheden aan elkaar en stichtte alleen gevaar via Brobbey'
#ajavit: 'Taylor is zeer terecht tot Man of the Match verkozen'
#omaja: 'Veel van Mislintats aankopen renderen niet; de selectie is totaal niet in balans'
#necaja: 'Als Ajax 3-5-2 gaat spelen, komen de meeste spelers het beste tot hun recht'
#ajaspa: 'Taylor is echt van toegevoegde waarde voor dit Ajax'
#ajaaek: 'Conference League kan belangrijk zijn voor Ajax’ zelfvertrouwen’
#ajapec: 'Kreeg een brok in mijn keel van het eerbetoon aan Van 't Schip'
#heraja: 'Als Ajacied vraag je je af wanneer deze nachtmerrie voorbij is'
#gaeaja: 'Ajax lijdt aan een gebrek aan kwaliteit en vertrouwen aan de bal'
#ajarkc: 'Goede hoop dat Ajax onder Van 't Schip derde kan worden'
#heraja: 'Hlynsson voegt ook zonder bal zóveel toe aan het spel van Ajax'
#ajapsv: 'Henderson stond negentig minuten aan, een geweldige aankoop'
#heeaja: 'Er kwam zonder Bergwijn geen enkele dreiging vanaf de linkerkant'
#ajabod: 'Van den Boomen gaat nog heel belangrijk zijn in Ajax' opbouw’
#ajanec: 'Ajax heeft behoefte aan een voetbalfreak die het tactisch goed neerzet'
#bodaja: 'Ajax is over twee wedstrijden feitelijk weggespeeld door Bodø/Glimt'
#azaja: 'Ajax moet de komende wedstrijden met Kaplan en Hato in het centrum starten'
#ajautr: 'Mannsverk heeft de potentie om vaste basisspeler in Ajax 1 te worden'
#ajavil: 'Ajax heeft met Kaplan een potentiële topper in huis'
#ajafor: 'Ajax heeft momenteel totaal geen tactisch plan'
#vilaja: 'Van 't Schip had Mannsverk in bescherming moeten nemen door hem te wisselen'
#spaaja: 'Godts bracht met zijn snelheid en creativiteit iets wat Ajax echt heeft gemist'
#pecaja: 'Tahirovic heeft mij positief verrast; zijn voorassist was echt een wereldbal'
#ajagae: 'Dit gelijkspel typeert dit Ajax; één moment en hij valt binnen'
#feyaja: 'Als Ajacied hoop je dat dit seizoen zo snel mogelijk voorbij is'

Lees meer over:
Plaats reactie

jerryisthename +32033

Eerlijk is eerlijk; hij speelde redelijk tot goed idd.
Maar goed, dat mag ook wel natuurlijk, na 2 seizoenen vaker slecht dan goed te hebben gespeeld.
Verder geen verkeerde jongen imo, maar ik ben er geen fan van iig.

16-04-2024 19:16

Jeugd +24913

Is volle bak gaan niet waar alles mee begint? Ik blijf me erover verbazen. Dat heeft niks met geld te maken nl.
Als je van de NL competitie naar een PL wedstrijd over schakeld weet je niet wat je ziet. En dan heb ik het niet over de top 6 want dat is gewoon ander niveau.

Als je met een hele staf niet voor elkaar krijgt dat die jochies elke week volle bak gaan zoals een Taylor dat nu deed dan moet je je serieus afvragen waar je mee bezig bent.

15-04-2024 18:20

AjaxTheGreatest +329

Precies Taylor was de enige die er echt vol voor ging al de rest is een stelletje vet overbetaalde lamme stronzakken.

15-04-2024 17:32

Danielson +50623

Mannsverk speelde de eerste helft allerbelabberds, maar de tweede helft in een beter begrijpelijk systeem zag je wel z'n potentie.
Is ook niet bang de bal te krijgen en biedt zich voortdurend aan.
Kunnen we nog wel plezier van gaan beleven.

15-04-2024 16:48

toon.deckers49 +0

Wat een onzin álle spelers spelde goed ben eens positief

15-04-2024 14:24

noppenkoning +41593

Hato, Brobbey en Taylor alledrie goed gespeeld gister met passie als tegenreactie.

15-04-2024 14:10

Julisme +283

Klopt,Taylor speelde 'n prima wedstrijd maar 'n blinde eekhoorn vind ook wel eens 'n nootje

15-04-2024 13:34

Turbo +42176

Branco is de meest inspiratieloze, kleurloze, kutaankoop die we afgelopen zomer gedaan hebben. En dat zegt veel gezien de waslijst aan misperen. Wat een beperkte voetballer. Als het aan een groot deel van de mensen hier had gelegen was ie nog aanvoerder geweest ook. ZSM lozen.

15-04-2024 11:52

Zuid2 +2523

Van den Boomen acteert een soort stoere spelverdeler te zijn en het gros van het publiek trapt(e) er nog in ook.

15-04-2024 12:13

020Dario020 +2071

Nou nou nou… hij was gratis dus ik snap wel dat ze hem gecontracteerd hebben.
Nederlandse jongen die Ajax al kent en deed het prima in de andere competitie. Denk dat Branco echt nog wel bruikbaar is, desnoods als een soort 12e man

15-04-2024 18:04

MV3 +2669

Taylor speelde een prima pot, terecht MotM. Ook Sutalo was degelijk. En ik blijf me verbazen over Godts, hoe makkelijk hij een mannetje opzoekt en voorbij gaat is mooi om te zien. Speler waarvoor je naar het stadion komt.

15-04-2024 11:31

Mijnclub33x +10035

Mooi, en nu die 5de plek vasthouden en gek genoeg hopen Fnoord de beker wint

15-04-2024 11:22

Mijnclub33x +10035

Moet lukken toch, want NEC moet nog naar Alkmaar en nog een potje eredivisie tegen Fnoord spelen.

15-04-2024 11:25

daslogisch1 +10199

Het 433 systeem kan alleen renderen als je echt vol gas neemt, en niet zoals voorheen op 80% speelt dan valt de verdediging uit elkaar met een man minder. Dus vol druk naar voren vanaf minuut 1.

15-04-2024 10:59

Mijnclub33x +10035

Vond Taylor, die vaak terechte kritiek krijgt, een van de smaakmakers en dat mag ook wel eens gezegd worden.

15-04-2024 10:44

toon.deckers49 +0

Was een onzin alle speler spelden goed Ben ook eens positief over het hele team

15-04-2024 10:43

XXXFCA +2689

Taylor is gewoon een goede voetballer die peper in zijn reet nodig heeft.

15-04-2024 10:41

Bobje99 +7225

Ik zit enorm in dubio. Taylor is eigenlijk al het hele seizoen verguisd door alles en iedereen. Sowieso, laten we jonge talenten eens wat tijd en ruimte geven, en niet direct affikken als het even niet loopt. Mijn probleem echter zit hem in de rol van het publiek. Taylor is behoorlijk aangepakt en door een vol stadion meer dan eens uitgefloten/ applaus gegeven voor zijn vervanger. Ik ben ben hier hoe dan ook op tegen. Van de andere kant, hij is sindsdien wel veel beter gaan spelen. Rechtvaardigd dit de actie van het publiek? Zou hij deze verbetering ook hebben laten zien zonder deze confrontatie? Heiligt het doel de middelen?

15-04-2024 10:31

Balgevoel +31070

'Waarheid' kan toch in het midden liggen? Veel kritiek was terecht, want hij kan (véél) beter dan hij heeft laten zien. Een eigen speler uitfluiten is volstrekt infantiel, al gaan de uitfluiters hier nooit van leren. Blind kwam er ook sterker uit en kijk naar zijn carrière... Wie weet zit iets dergelijks ook voor Taylor in het vat, want mentaal sterk is-ie. Maar ik herinner me specifiek nog hoe er (hier) gereageerd werd op Youri Baas, die noodgedwongen linksback stond uit tegen Feyenoord. Misschien is de waarheid ook wel dat we in de afgelopen jaren (een deel) nogal verwende Ajacieden hebben zien ontstaan, die daadwerkelijk denken dat we Manchester City zijn en iedere tegenslag aangrijpen om een zondebok aan te wijzen en het leven zuur te maken. Natuurlijk gaat het er ook om hoe, maar de gemiddelde - en wat meer ervaren - Ajacied weet: na vette jaren komen de magere, tot er ineens weer een team staat waar je oprecht trots op bent. Misschien is dát wel veel meer het probleem, los van alle onvoorstelbare bestuurlijke blunders waar iedereen terecht boos om is.

15-04-2024 10:42

Balgevoel +31070

De cijfers bevestigen ook wat we gezien hebben: 7 van de 8 duels op de grond gewonnen en 1 van de 1 luchtduel(s) (rare zin). Écht genoten van Taylor en z'n hervonden verbetenheid, iets dat hij inderdaad vanaf minuut één tot aan z'n wissel heeft laten zien. Rensch, Sutalo en Brobbey vond ik ook 'gewoon' goed en in de tweede helft werd ook wel duidelijk dat het gros van de spelers zich veel fijner voelt in een 'vertrouwd' 4-3-3. Maar goed, ik kijk al even niet meer naar de ranglijst. Gewoon even genieten van een verdiende winst op een laf en zelfs bij vlagen arrogant Twente en dit seizoen uitzitten...

15-04-2024 10:27

vandenhaas4 +15124

Taylor is een speler die het van zijn felheid en inzet moet hebben. In wedstrijden waarin hij dat kan opbrengen is hij altijd goed, maar hij heeft het vaker niet kunnen brengen dan wel. Hopelijk heeft hij nu het locht gezien.

15-04-2024 10:24

Tecmessa +1803

Het is denk ik heel makkelijk om een Taylor te verwijten dat hij te weinig inzet toont. Echter, ik denk dat dat ook deels misleidend is, omdat het systeemtechnisch vaak van geen kant klopt bij ons.

Op het moment dat je volle bak aan het druk zetten bent maar de spelers om je heen doen dat niet op het juiste moment of op de juiste plek, dan loop je je heel snel helemaal de blubber voor niets. Dan lijkt het dat je constant te laat komt en dat je de kantjes er van afloopt omdat de tegenstander altijd dd bal weer kwijt kan.

Ik denk dat in het bijzonder Taylor daar last van heeft gehad dit seizoen, omdat juist om hem heen elke keer weer andere spelers kwamen te staan of hij zelf ergens anders werd neergezet, waardoor je totaal geen automatismes hebt in het druk zetten.

Los daarvan zie je bij de hele selectie dat ze ook gewoon niet fit zijn, we zijn met een fysieke achterstand het seizoen ingegaan en dat is nooit meer ingehaald.

Ik zeg niet dat Kenneth heilig is, hij heeft ook echt mindere potten afgeleverd dit seizoen, maar ik hou me wel verre van de enorme haat die hij dit seizoen heeft ontvangen, is mijns inziens niet terecht

15-04-2024 11:16

Ans B +20011

Volkomen eens, en ik wil er nog aan toevoegen dat volgens een analyse van VI PRO (enkele maanden geleden) Kenneth op het middenveld één van de grotere 'slachtoffers' was van de desorganisatie.
Het kwam er op neer dat hij werd overvraagd in zijn taken: hij moest druk zetten én verdedigende taken uitvoeren. Waardoor het vaak léék alsof hij werd voorbij gelopen, te laat was etc.
Daarnaast heeft hij m.i. momenten dat hij zelf even niet goed bij de les heeft volgens mij; een focusprobleem, vergelijkbaar met Rensch. Dat zijn an sich trainbare aspecten, o.a. via meditatieve technieken, maar dat zijn bij mijn weten geen ingeburgerde trainingsmethoden bij Ajax. Er is niet eens een mental coach bij Ajax 1. Die zou dit soort dingen kunnen signaleren en trainen/erover adviseren/begeleiden.

Taylor heeft zeker geen stabiel seizoen gehad, maar dat is niet alleen hemzelf aan te rekenen. Voor heel veel spelers geldt hetzelfde. De context (waaronder de trainerskwestie) is zéér bepalend geweest voor het hele team. Eén van de redenen waarom ik blijf zeggen dat we de werkelijke kwaliteit van de nieuwelingen heel slecht kunnen beoordelen. Desondanks hebben spelers als Hato, Brobbey, Kaplan, Taylor, Rensch, Sutalo en Hlynsson mij absoluut hebben overtuigd van hun potentie.
Ook bij Gaaei zie ik potentie en het zou mij geenszins verbazen als hij volgend seizoen echte progressie gaat tonen.

15-04-2024 15:09

JantjeVanAmsterdam +2516

Lekker helemala overnieuw beginnen.
Met ramaj hato kaplan taylor hylnsson brobbey als basis talenten.

Rest aanvullen met grote talenten aankopen en wat ervaring aankopen. En henderson kan ook wel aanblijven en leiding geven op middenveld.

Wegsnijden:
Berghuis, bergwijn, rulli en alle zooi van mislintat.

15-04-2024 10:22

Luuks2 +352

Licht niet aan van den Boomen. Dat rond spelen op de zestien is de doodsteek, net zo lang rond spelen tot het mis gaat. Dat is toch logisch als er druk wordt gezet door de tegenstander

15-04-2024 10:19

JanTa +15865

En er werden wat aanslagen op Taylor gepleegd maar hij ging zonder morren door.

15-04-2024 10:18

donkerblauw +2877

Helemaal mee eens. Alleen aan de zijkant komt hij niet goed tot zn recht.

15-04-2024 09:58

VakE +290

Als Taylor dit elke week laat zien dan is ie onbetwist basis speler.
Gisteren van hem genoten!

15-04-2024 09:50

Petterson +25255

NEC uit komt op een gunstig moment voor AZ. Net na de bekerfinale. Voor het overige zie ik ze niet winnen. Twente thuis lijkt me nog de makkelijkste voor ze.

Maar goed, laat Ajax eerst maar eens zelf van deze vier zogenaamde kleintjes winnen. Aan het einde van een competitie stijgen die ook vaak nog boven zichzelf uit.

Resterende programma toont maar weer wat voor een onevenwichtig programma de KnVb in elkaar heeft geknutseld.

15-04-2024 09:46

Altijdindestraat +40309

Dit Ajax moet hier de volle 12 punten kunnen pakken:
AJAX - Excelsior
Volendam - AJAX
AJAX - Almere
Vitesse - AJAX

Ik zie AZ hier niet meer dan 7 punten meer verspelen:
NEC - AZ
AZ- FC Twente
GOA - AZ
AZ - Utrecht

NEC wint niet alle potjes hiervan:
NEC - AZ
Excelsior - NEC
NEC - Feyenoord
Almere - NEC

15-04-2024 09:39

AjaxHoorn +32989

Ik zie AZ wel meer dan 7 punten verspelen.

2x verliezen, 1x gelijk.

Niet dat ik nog enige vorm van hoop heb, maar ik vind AZ belachelijk slecht.

15-04-2024 09:53

Schip +23609

Dit is de Taylor die ik ken uit de jeugd en uit vertegenwoordigende elftallen. Kudos voor Schip, die hem toch goed heeft neergezet op de wingback positie. Ik dacht dat dat een fout was omdat Taylor imo in de as moet spelen. Maar hij was eindelijk weer een leider - een echte aanvoerder zoals hij in de jeugd ook kon zijn.

Het 1 op 1 spelen drukte Twente achteruit, blijf nou 4-3-3 spelen want qua veldbezetting kom je dan makkelijker aan drukzetten toe.

15-04-2024 09:25

Techno303 +2638

Zo zie je maar dat de echte opstaan! Knap van Taylor ben je mentaal best een baasje na alle drek wat er maar over hem heen is gekomen

15-04-2024 09:24

Omar +17193

Rulli was ook echt wel aan het kloten aan de bal zeg, Taylor heeft in de eerste helft wel 5 ballen aan de zijlijn gehad die onmogelijk de controleren waren, met een stuit of op kop hoogte, wat moet je ermee

15-04-2024 09:23

Soccerskins v2 +43474

Taylor heeft weleens minder meters gemaakt inderdaad. Speelde echt een goede wedstrijd gisteren. 4-3-3 met Hato als linksback lijkt me de beste manier om het seizoen af te maken. Hopelijk is Henderson er tegen Excelsior weer bij dan zou ik starten met Rulli; Rensch, Sutalo, Kaplan, Hato; Henderson, Taylor, Fitz Jim; Godts, Brobbey en Bergwijn.

15-04-2024 09:11

Altijdindestraat +40309

Dit is de Taylor die we graag zien, speelde een prima pot.

15-04-2024 08:57

VakM +2198

Wat een top tweede helft! Bij mij in het vak grote ontlading. Elf redelijke spelers kunnen zelfs zonder plan toch het verschil maken door inzet en techniek

15-04-2024 08:52

Ajax-Amsterdam +4204

Dit hadden we het hele seizoen kunnen opbrengen. Aan de andere kant, we zijn ook wel wat maanden verder en mensen zijn wel wat meer gewend aan alles. En het scheelt dat Bergwijn en Brobbey er weer zijn. En in mindere mate Sutalo. Dat Hlynsson er niet bij was vond ik ook wel positief.

15-04-2024 09:09

fanvooraltijd +6832

De spel beleving en de inzet en passie zijn dramatisch slecht bij Ajax !

15-04-2024 08:41

Broodjeaap020 +6205

Off: bayer leverkussen ongeslagen kampioen geworden doen ze aardig goed

15-04-2024 08:28

Web +178830

En wat een feest daar gisteren, enorm knap hoor

15-04-2024 08:31

Muddy +2444

Dat Bergwijn zo vroeg in de wedstrijd alweer z'n frustratie weg moest trappen bewees wel weer dat hij geen aanvoerder is. Als ie die 'passie' nou ook in z'n spel zou leggen kan ik het em nog wel vergeven, maar dat was ook niet zo.

15-04-2024 08:12

ck69 +13145

Een van de erfenissen van dhr. Steijn

15-04-2024 08:38

MosesD +14713

Sutalo heeft welgeteld 3 ballen vooruit gespeeld, voor de rest alles terug. Dramatisch.

15-04-2024 07:39

Web +178830

Voor zijn doen speelde hij redelijk, maar nooit zeker van zich zelf

15-04-2024 07:46

Dirk +7049

Dat doet hij al ern herl seizoen ,niks nieuws onder de zon

15-04-2024 07:48

Tinus +10437

Eerder dit seizoen heb ik hem slecht zien verdedigen maar wel goede ballen het middenveld zien inspelen. Vandaag zie je dat hij goed kan verdedigen, maar dat hij het vertrouwen mist om nog de ballen vooruit te spelen. Hij heeft het dus allebei in zich. Met een goede voorbereiding en kwalitatief wat betere spelers om zich heen verwacht ik dat hij een meerwaarde voor Ajax kan gaan worden komende seizoenen.

15-04-2024 09:00

MosesD +14713

Op welke positie dan? Als je 433 gaat spelen is de enige optie rechtsback. Of hij moet met Kaplan centraal en Hato op links. Maar als je hem kan verpatsen voor 20+ en Sandler voor rond de 5 kan halen ga je er sportief en financieel erg op vooruit.

15-04-2024 09:04

Tinus +10437

Ik heb te weinig van Sandler gezien om hem te vergelijken met Sutalo. Ik vind het belangrijk dat we ook met ervaren spelers in de as spelen. Kaplan en Hato vind ik beide grote talenten, maar liever naast een meer ervaren kracht. Of dat dan Sandler of Sutalo is, is mij om het even als ze dezelfde kwaliteit hebben.

15-04-2024 11:57

Betuwe85 +20973

Off topic zouden we niet voor welhemreuter kunnen gaan ? Wil eerste golie zijn en eerlijk gezegd vind ik hem beter dan Bijlow en Ramijn of Ruli.

15-04-2024 07:38

Cosey2 +7123

Als we toch een andere keeper moeten zou Unnerstall ook niet verkeerd zijn!
Hebben jullie het programma van AZ gezien, of draaf ik nu een beetje door, het zal toch….

15-04-2024 08:00

Web +178830

Ik heb al zo vaak hoop gehad, voorlopig eerst maar eens vijfde worden

15-04-2024 08:16

Betuwe85 +20973

Nec eagels Twente Utrecht kunnen ze alle zomaar verliezen of gelijk spelen maar laten wij eerst is winnen

15-04-2024 11:30

Web +178830

Taylor speelde echt fantastisch, en speelt altijd al beter met Brobbey
De enigste middenvelder die overlapt, en bij en over de spitsen komt
Natuurlijk heeft hij ook slechte wedstrijden gespeeld, maar ik heb nooit begrepen dat men niet de potentie in hem ziet
Hoe vaak lees ik wel, kunnen wij weer tegen die Taylor aan kijken
Of het vriendje enz

Na de rust toen Ajax 4-3-3 ging spelen met Thairovic voor Van den Boomen, draaide het middenveld veel beter
Branco speelt alleen maar lange ballen, het idee was ( denk ik ) drie snelle aanvallers die je met de passing van Branco kan bereiken
Maar hij doet niets anders dan lang spelen
Thairovic is veel beter dan Branco

Het sterkste middenveld is op dit moment
Taylor, Mansverk en Thairovic

Het elftal na de rust moet je laten staan de komende 4 wedstrijden dat is het beste team
Armoedig dat je geen echte rechtsbuiten hebt, want Godts is veel beter op links

Sutalo moet dit vast houden dan is ook hij zeker van een basis plaatst

15-04-2024 07:38

Zuiderling +2226

Ik heb het idee dat er bij Taylor een kwartje met donderend geraas is gevallen !!

15-04-2024 08:20

ck69 +13145

Wacht nou maar eerst de komende wedstrijden af.

15-04-2024 08:40

MosesD +14713

Geheel eens. Taylor kan weleens de linksback van volgend seizoen worden. Ik heb nog altijd vertrouwen in Tahirovic. Die jongen heeft zijn hele leven spits gespeeld, moet echt nog stappen maken, maar heeft natuurlijk veel meer potentie dan Branco.
Godts idd op links. Bergwijn verschrikkelijk weer. Pas in de tweede helft actiever en een soort van aanvoerder. In de zomer afscheid van nemen.

15-04-2024 09:00

Web +178830

Thairovic moet je niet verkopen, heeft echt mogelijkheden

15-04-2024 09:53

PuntNaarAchterSVP +5451

Goeie analyse Web. Taylor speelde goed inderdaad. Ik denk dat hij ook wel veel profijt heeft van het feit dat hij in deze opstelling veel minder terug hoeft te lopen (want achter hem staat het beter). Dat ontbrak er eerst aan: toen leek hij overal te laat te komen en was zich te weinig bewust van naderend gevaar.

Ik ben erg benieuwd welke rechtsbuiten wij komende zomer aan gaan trekken..

15-04-2024 09:33

Web +178830

Dat Taylor kritiek kreeg hoort er bij, maar het ging soms veel te ver

15-04-2024 09:52

JanTa +15865

Goddank weer 4-3-3. Alle elftallen binnen Ajax spelen zo met hooguit de punt naar voren of naar achteren afhankelijk van je tegenstander.

15-04-2024 15:14

Web +178830

En wat heeft die rare systemen nu opgeleverd?

15-04-2024 15:22

Scherpschutter +1880

Het vergooien van de kansen op de derde plaats en een vernedering in de Kuip.

15-04-2024 15:34

Web +178830

Ja wat een kansloze tactiek

15-04-2024 15:35

JanTa +15865

Laatste plek en een hoop onzekerheden.😊

15-04-2024 16:05

JanTa +15865

Van Gaal is met deze idiote gedoe begonnen en Koeman nam het over.

15-04-2024 16:08

Sportvolgert +40742

Die beleving moet er altijd zijn uiteraard. Als je een sutalo, sosa, bergwijn ziet lopen dan straalt het gewoon niks uit. Allemaal zo vrijblijvend.

15-04-2024 07:37

Web +178830

Klopt het is plichtmatig wat ze doen, niet met hart spelen, geld ook voor Rensch

15-04-2024 08:09

barry1988 +24085

Offtopic: Motie van wantrouwen tegen de RvC incoming.

https://m.voetbalzone.nl/nieuws/motie-van-wantrouwen-aanstaande-van-praag-en-rest-rvc-ajax-moeten-weg/433521

15-04-2024 07:16

Web +178830

Benieuwd hoe dit afloopt

15-04-2024 08:18

Benjiben +4556

Dit is iets wat je elke wedstrijd op moet kunnen brengen en niet 2 a 3 keer in een seizoen hetzelfde geldt voor rensch leuke spelers voor rkc Waalwijk maar hebben echt niks bij Ajax te zoeken.

15-04-2024 06:52

Web +178830

Rensch heeft moeite met concentratie maar is wel een redelijke speler

15-04-2024 07:41

Hans Verhagen +14159

Ik heb echt waardering voor Taylor. Naast dit klote seizoen was hij vaak het pispaaltje, maar de laatste weken is hij als een van de weinige een voldoende en gisteren zelfs goed. Klasse!

15-04-2024 06:33

ricky10 +5915

Taylor heeft alles gegeven. Tweede helft heeft Ajax zich goed hersteld en beloond. Eerste helft dramatisch.

15-04-2024 05:13

Bijlmerboy93 +2521

Sowieso is Taylor mijn favoriete Kenneth. Perez en Vermeer vind ik vreemde eenden.

15-04-2024 03:30

daslogisch1 +10199

Taylor terecht Man Of The Match. Heeft een voorbeeldige wedstrijd gespeeld zonder slordigheden zowaar waar hij wel patent op heeft vaak.

15-04-2024 02:15

Robertini +39809

Hij was echt uitstekend vandaag, meer van dit graag, ook tegen de kleintjes komende weken.

15-04-2024 01:50

caspervans +5351

Overigens ook wel echt een heel groot compliment naar Kenneth Taylor. Ik hoop dat hij dit niveau kan blijven vasthouden. Zoals hij vandaag speelde, wil ik wel een elftal zien met Godts vanaf links, Brobbey in de spits en nog iemand anders op rechtsbuiten. Desnoods Anton Gaaei. Bergwijn is wel echt klaar voor mij hoor, die voegt zo weinig toe. Alleen z'n ervaring, maar het is ook weer geen voorbeeldprof dat hij het elftal even lekker op sleeptouw neemt ofzo.

Had 'ie maar 10% van de inzet van Taylor, dan zou het al wat zijn. Echt nogmaals grote complimenten naar hem. Niet alleen zijn spel, maar ook met zijn inzet en houding. Klasse!

15-04-2024 00:51

caspervans +5351

Oké, prima omzetting in de rust. Maar kan iemand uitleggen, waarom in vredesnaam zou je je speler eruit halen die het meeste gevaar sticht? De enige reden dat hij speelde, was dus omdat Hlynsson geblesseerd was... Ik ben echt m'n laatste sprankje vertrouwen kwijt.

Als Godts zou ik er ook de pest in hebben. Natuurlijk ben je blij dat je alsnog speelt, maar ik snap deze keuze totaal niet.

15-04-2024 00:44

Rob1976 +9566

"In de uitzending van Studio Voetbal meldt Vermeulen het volgende. 'Er staat een motie van wantrouwen te wachten ten opzichte van Van Praag', begint Vermeulen zijn verhaal. Mochten de aandeelhouders deze motie aanvaarden, dan zullen alle commissarissen weggestuurd worden. Onder meer Leo van Wijk en Danny Blind zullen het veld dan moeten ruimen."

Vraag van mijn kant, waarom moet bij zo'n motie van wantrouwen de gehele RVC weg? Blind dumpen vind ik niet verstandig.

15-04-2024 00:43

Ferd +38611

Regelkundig kan je niet individuele rvc leden wegsturen met een motie van wantrouwen. Het is of allemaal, of niemand.

Blind kan daarna natuurlijk gewoon weer aangesteld worden als commissaris

15-04-2024 04:02

Rob1976 +9566

Dankjewel voor je reactie

15-04-2024 09:39

Tizo +1872

Ik weet niet wat Taylor had vandaag maar het lijkt erop dat hij een flinke beurt heeft gekregen! Hij was zo gretig en hardwerkend!

15-04-2024 00:12

Tommyshelby +129897

OT - Ajax scouts waren vandaag aanwezig bij Midtylland-Kopenhagen

15-04-2024 00:09
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.