Geruchtenmolen: 'Álvarez in belangstelling van Crystal Palace'

door Justin Fokkens 71

Geruchtenmolen: 'Álvarez in belangstelling van Crystal Palace'

door Justin Fokkens 71

Laatst geüpdatet

De transfermarkt is weer gesloten, maar dat betekent niet dat de geruchten omtrent Ajax stoppen. Ajacieden worden in verband gebracht met clubs uit het buitenland, terwijl vooral talent uit het buitenland weer aan Ajax gelinkt wordt. In de Geruchtenmolen lees je de laatste transfergeruchten rond de club, maar denk eraan: neem het soms met een korreltje zout!

Zondag 20 februari

'Álvarez in belangstelling van Crystal Palace'

Edson Álvarez staat in de belangstelling van Crystal Palace, dat meldt The Sun. De club uit de Engelse Premier League zou komende zomer opnieuw een poging willen wagen voor de 24-jarige middenvelder van Ajax, nadat de Mexicaans international in 2019 een overstap naar Amsterdam verkoos boven een stap naar Londen. De ploeg van trainer Patrick Vieira zou in de basiskracht van het elftal van Erik ten Hag een geschikte versterking voor het nieuw te vormen middenveld zien. Het Engelse medium meldt dat Ajax meer dan twintig miljoen pond voor zijn pupil verlangt.

Zaterdag 19 februari

'Ajax laat oog vallen op aanvaller Isaiah Jones'

Volgens TEAMtalk is Ajax één van de geïnteresseerde clubs die een oogje heeft op Isaiah Jones. De 22-jarige rechtsbuiten staat onder contract bij Championship-club Middlesbrough en is daar een vaste waarde. Vooral op het gebied van assists is de jongeling belangrijk. In 28 competitiewedstrijden is Jones namelijk goed voor een doelpunt en een negental assists. De concurrentie zou echter hevig zijn. Niet alleen Ajax wordt genoemd, maar ook clubs als Arsenal, Tottenham Hotspur, Atlético Madrid, RB Leipzig, Olympique Lyon en AS Roma worden genoemd.

'Dortmund heeft Mazraoui vierjarig contract aangeboden'

Volgens transferjournalist Nicolò Schira is Borussia Dortmund wel degelijk concreet voor Noussair Mazraoui. De rechtsback gaat naar alle waarschijnlijkheid zijn aflopende contract bij Ajax niet verlengen en Borussia Dortmund hoopt toe te slaan. De Duitse club heeft volgens Schira hem een contract voor vier jaar aangeboden. Het is onbekend of de Ajacied het aanbod geaccepteerd heeft of niet.

Lees meer over:
Plaats reactie

sapp +642

What an insult.

21-02-2022 19:17

Ajax27 +19213

Ik zie hieronder allemaal bedragen voorbij komen en reacties die een beetje minachtend richting Crystal Palace zijn.... man man man.

2 jaar geleden kon diezelfde Alvarez er nog helemaal niets van. En nu zouden we ineens alsof het niets is 30-40+ miljoen voor 'm moeten krijgen? Voor Donny, een topmiddenvelder met een hoog rendement kregen we 40 miljoen. Hij was bij ons absolute top, maar slaagde niet bij United (subtop van Engeland). Nu bij Everton, een laagvlieger, mag hij het opnieuw proberen.

Maar Alvarez, een veel beperktere voetballer, 2 jaar geleden nog volledig afgeschreven, daar moeten we 30+ miljoen voor krijgen en is Crystal Palace te min? Nee het speelt net als Everton geen Europees voetbal. Maar je speelt wel 38 wedstrijden in de competitie tegen City, Liverpool, Chelsea, United, Arsenal, Tottenham al sowieso 12 hele dikke wedstrijden tegen de allergrootste voetballers.

Als Alvarez naar Crystal Palace kan, is dat gewoon een enorme stap. In DE nummer 1 competitie van de wereld spelen. En speelt ie daar wekelijks, dan speelt ie zichzelf wellicht in de kijker voor een mooie subtopper in Engeland.

21-02-2022 11:12

Hollister +12621

Jezus man, wat een domme vergelijking Alvarez met Van der Beek, en ja, waarom zou een speler zich niet in 2 jaar prima kunnen ontwikkelen... Kende jij 2 jaar geleden Timber, 2 jaar geleden was Gravenberch nog wisselspeler, Was Martinez ook maar een backup als linksback....
Daarnaast heeft hij nog een langdurig contract en hoeft Ajax niet te verkopen... zou dn ook heel logisch zijn als Ajax gewoon minimaal 30 miljoen vraagt voor Alvarez, is ook een vaste international van Mexico.
En dan dat gelul over de competitie. Ajax zou in de PL zich jaarlijks bij de beste 5 spelen.. dus ook weer niet overdrijven... puntverlies daar is dan ook heel gewoon.
De huidige stand is gewoon erg vertekend... Ajax had gezien het krachtverschil gewoon nu meer dan 10 punten los moeten staan... zeker met dit doelsaldo

21-02-2022 11:39

Ajax27 +19213

Alvarez is erg nuttig voor dit Ajax, maar het blijft gewoon een beperkte voetballer. Dus we moeten niet net doen alsof dit een speler is die zomaar even naar de (sub)top van Europa heen kan, dat is alles wat ik zeg.

We hebben gezien hoe onze topspelers uit 2018-2019 het stuk voor stuk ontzettend zwaar hebben in het buitenland. En dat waren stuk voor stuk spelers die 3 klassen beter zijn dan Alvarez ooit in zijn stoutste dromen zal worden.

Alvarez is echt geen verkeerde speler, ik ben blij met hem in dit specifieke Ajax. En hij heeft echt wel geleerd om wat beter te voetballen. Maar hij is vooral een opruimer, niet meer, niet minder.

Pff haha, jonge jonge.... kijk je ooit naar de PL? Ajax zou echt niet zo gemakkelijk jaarlijks bij de beste 5 horen. De intensiteit is zoveel hoger daar. Je moet een brede selectie hebben en daar een aantal jaren aan wennen. Ik denk dat we in de eerste paar jaar PL eerst net onder de top eindigen, 6-8e plaats.

De huidige stand is vertekend.... ja zo kun je alles recht lullen. Feit is dat we al een aantal potten punten hebben laten liggen. Worden we kampioen, 100%. Zijn we de eredivisie ontgroeid... op dit moment zeker. Maar wij hoeven maar 10-15 wedstrijden per jaar echt te knallen. In de PL moet je bijna wekelijks knallen, dat is echt ff andere koek.

Dus een beperkte voetballer als Alvarez... als we daar 20-25 miljoen voor krijgen is dat gewoon erg mooi.

21-02-2022 17:13

Hollister +12621

Weet je wat het leukste is Ajax27? Zelf " echte kenners" als jij mogen een mening hebben, maar ik zou die niet te vaak verkondigen als ik jou was... jij moet, mede gezien je leeftijd, nl nog wel wat leren van het voetbalspelletje... ik kan meerdere houthakkkers opnoemen in de PL die een heel stuk meer gekost hebben, dus doe niet alsof wij hier bij Ajax te maken hebben met een sulletje omdat jij niet de werkelijke waarde kan herkennen... Jij lijkt mij ook het type dat Nico veel liever in de basis ziet als Blind.... maar nogmaals , hier mag iedereen er wat van vinden... :-)

21-02-2022 17:20

Lorenzo010 +1199

Het klopt wat je zegt dat hij tot aan het begin van dit seizoen er geen reet van bakte. Echter kwam dat omdat hij totaal verkeerd werd gebruikt.

Beoordeel een vis ook niet voor zijn kwaliteiten op het droge.

De manier waarop hij nu gebruikt wordt is hij goud waard zoals ik hieronder ook beschrijf.

21-02-2022 13:51

Lorenzo010 +1199

Alvarez gaat niet richting het rechterrijtje van de PL.
Ik zie hem eerder bij een Atletico/Villareal/Sevilla in Spanje of in Engeland bij een Everton/West Ham.
Italiaanse competitie zou uiteraard ook nog kunnen bij een Inter bijvoorbeeld.

Al is hij een goede 'slager' op het middenveld die wij gewoon nodig hebben, een plek waar wij inprincipe ook geen vervanger voor hebben. Of Tadic moet zijn nadagen gaan slijten op 6 als een balafpakker ;-)

21-02-2022 11:08

jjdd +3391

PROEST....!

(ik verslikte me even in mijn koffie toen ik dit las)

Technisch gezien natuurlijk niet heel gek dat een cub belangstelling heeft in Alvarez, denk dat wel meer clubs interesse hebben

21-02-2022 08:49

PetrusKeizer +10739

Wat moet je nou in hemelsnaam bij Crystal Palace. Jeeze

21-02-2022 07:48

Ferd +38560

Alvarez zal wel iets hoger mikken dan Crystal Palace nu hij aan CL voetbal gewend is

21-02-2022 03:05

Golden Boy +3919

Alvarez verkopen en die gast van Monaco vastleggen. Dan ga je er niet op achteruit. Maar dan moet je wel een kleine 70 miljoen neerleggen.

21-02-2022 01:26

Kingoffdatoilet +17221

60 miljoen en dan kunnen wij een vervanger kopen 😜

20-02-2022 22:32

Ajacied1995 +10789

Nee afblijven, doei

20-02-2022 21:12

PH2BOT +40459

Die Engelsen denken werkelijk hier altijd zomaar wat goedkoop te kunnen komen shoppen....Crystal Palace.....clubje met geld maar Europees stellen ze nada niënte nakkos niets voor. Edson zou daar dus alleen maar gaan spelen puur voor de centen.....net als Richarlison.....die heeftnognooit CL wedstrijden gespeeld. Geen ambitie om in de Europese top te spelen maar 100% broodvoetballer. Miljoenen aftikken in de PL. Ach..het is en blijft een keuze.

20-02-2022 20:43

Golden Boy +3919

De PL is natuurlijk wel een gigantische competitie. Je speelt daar 15-20 topwedstrijden per seizoen met veel publieke belangstelling. Maar voor Watford spelen(en nu Everton) betekent wel dat je nooit in de CL speelt. Maar spelen in de PL is geen straf.

21-02-2022 01:30

Simpelishetmoeilijkst +25335

De meeste clubs daar spelen bagger-voetbal. Nog altijd “kick and rush”. Is weinig veranderd in mijn 55 jaren, dat ik het al meemaak. Bij Ajax sta je altijd in de kijker, en ga je weg, ga dan naar een behoorlijke club, di in de Champions League meespeelt.

21-02-2022 02:37

Dirigent +6873

35 minimaal

20-02-2022 20:23

Kingoffdatoilet +17221

Je zit wel aan de lage kant hoor. Er moet ook nog een premier League taks overheen.

20-02-2022 22:33

fc Barcelona_ke +19255

Nu mogen ze 32,5 mln hebben

Gerucht: maxwell zou serieuze beeld als duo samen met hamstra

20-02-2022 20:17

036AFCA97 +146682

Waar zie je dat gerucht? Ik lees het ook maar zie geen goede bronnen. Campos heeft wel meer ervaring dan Maxwell, maar Maxwell heeft een Ajax verleden..

Met Maxwell geef je de media wel een goeie stok om mee te slaan. Van een viespeuk naar een vrouwenmepper.

20-02-2022 20:19

wijzijndebeste123 +164755

waar lees je dit dan?

20-02-2022 20:56

036AFCA97 +146682

https://www.soccernews.nl/news/861766/oudtopvoetballer-volgt-overmars-op-bij-ajax

20-02-2022 21:23

Ajax_91 +1031

Crystal palace die club die altijd meespeelt om de prijzen en die jaar in jaar uit in de cl schitterd

20-02-2022 20:16

Newbee34 +6732

Minimaal 30 anders schiet je er weinig mee op. Moet ook nog een vervanger halen in dat geval.

20-02-2022 20:01

Eurysaces +29531

Meer dan 20 miljoen? dat is hetzelfde als meer dan 5 miljoen. Op dit moment is Alvarez voor veel clubs een ideale speler, die bij veel clubs op het middenveld zelfs voetballend zou kunnen aanhaken, daar kan Ajax echt veel meer voor vangen met zijn contract tot 2025.

20-02-2022 19:47

Ozymandias +159568

Sammer directeur voetbalzaken, Campos directeur transferzaken en Kindermans directeur jeugdzaken. Dan gaat Ajax er enorm op vooruit door het vertrek van Overmars.

Trouwens, mocht Vd Sar nadat de opvolging van Overmars is geregeld zelf ermee op houden dan zou ik Eenhoorn geen slechte algemeen directeur voor Ajax vinden. Ik begrijp dat veel mensen het hier niet mee eens zijn vanwege zijn rol in het "AZ is eerste want we hebben twee keer van Ajax gewonnen" gezeik en het feit dat hij een fan van Feyenoord was (al schijnt dat niet meer het geval te zijn door het gedrag van Arnesen) maar ik vin dat hij (en Huiberts) het heel goed doet bij AZ.

20-02-2022 19:43

Msc +14160

Wat valt er onder voetbalzaken?

20-02-2022 20:34

Ozymandias +159568

Een directeur voetbalzaken is de vormgever van het technische beleid en ervoor verantwoordelijk dat alle technische afdeling goed functioneren en zich blijven ontwikkelen. Onder voetbalzaken valt dus de technische staf, de scouting afdeling, de medische staf, de performance staf, de video analyse afdeling, de data analyse afdeling, de sports science afdeling, de jeugdopleiding, de physiotherapie afdeling, etc.. In andere woorden, alles wat niet onder de de financiele zaken, commerciele zaken en andere bedrijfszaken hoort.

20-02-2022 20:42

Msc +14160

En dat viel voorheen volledig onder overmars?

20-02-2022 20:45

Ozymandias +159568

Ja, nadat hij Jonk en Bergkamp eruit had gewerkt wel.

20-02-2022 20:46

Msc +14160

Best knap dan… alhoewel hij enorm veel goede mensen onder zich had die er nog steeds zitten

20-02-2022 20:49

Ozymandias +159568

Overmars was erg goed in het aantrekken van de juiste mensen om hem te ondersteunen (Veldmate, Doesburg, Ten Hag, etc.). Wat een ongelofelijk belangrijke kwaliteit is voor een directeur voetbalzaken omdat één man natuurlijk nog in zoveel verschillende aspecten een expert kan zijn. Dit is een kwaliteit die Sammer ook schijnt te hebben (met verder nog vele andere kwaliteiten). Niet toevallig heeft Sammer eerst bij de Duitse bond (bondscoach van Jong Duitsland) en daarna als technisch directeur van Bayern (trainer van Bayern II) Ten Hag een baan aangeboden.

20-02-2022 20:51

Msc +14160

Dan is Sammer eigenlijk de beste optie voor dat brede pakket ivm met zijn ervaring

20-02-2022 20:52

Ozymandias +159568

Inderdaad, maar natuurlijk is het maar de vraag of hij wel weer een full-time baan wil aangaan. Als hij interesse heeft dan is het een no brainer en is er geen andere optie waar ook maar aan hoeft te worden gedacht.

20-02-2022 20:54

Msc +14160

Wie zou het anders moeten doen van alle namen die de laatste twee weken voorbij zijn gekomen? Het merendeel zou evt geschikt zijn voor de transferzaken maar niet de brede rol als voetbalzaken

20-02-2022 21:05

Ozymandias +159568

Ik denk dat Huiberts van AZ een geschikte meer realistische optie is. Die heeft zich bij AZ in de organisatie omhoog gewerkt en in meerdere afdelingen ervaring opgedaan. Daarbij lijkt hij me het soort persoon die niet alles zelf wil bepalen maar de expertise van andere gebruikt.

20-02-2022 21:10

Msc +14160

Ja of TH promoveren ?

20-02-2022 21:11

Ozymandias +159568

Dat lijkt mij een goede optie met Campos/Huiberts als directeur transferzaken als rechterhand. Ik zou sowieso een directeur transferzaken aanstellen omdat 'transferzaken' nou eenmaal een full-time baan zijn geworden en de expertise van een full-time baan vereist. Het enige probleem is dat de directeur voetbalzaken vaak een buffer is tussen de hoofdtrainer en al die technische afdelingen. Als de directeur voetbalzaken ook de hoofdtrainer is wordt de werkrelatie tussen Ten Hag en de medische staf, performance staf, etc. misschien moeizamer.

20-02-2022 21:15

Msc +14160

Voor Ajax is het sowieso van belang om tot en met de nieuwe CL aanvallend de transfermarkt aan te vliegen. Vanaf 2024 speel je bijna gegarandeerd CL. Misschien vanaf dan een jaar of 2 pas op de plaats met minder aankopen maar meer focus op eigen jeugd om klaar te zijn voor de 7-10 jaar er naar. Zie T Parool vandaag, de transfermarkt veranderd.

21-02-2022 07:39

wim_wenderson +1412

Tscheu La Ling , wilde Johan altijd al!

20-02-2022 21:49

Kingoffdatoilet +17221

Ik zie liever een man met wat meer uitstraling dan Eenhoorn.

20-02-2022 22:34

Ferd +38560

Dat hij geen fan meer is van Feyenoord door Arnesen is natuurlijk dikke bullshit. Dat zou hetzelfde zijn om te stellen dat jij geen fan meer bent van Ajax vanwege het gedrag van Overmars. Eenhoorn is zijn hele leven al Feyenoorder, hij keurt het handelen van de huidige TD van de club af, maar dat maakt hem niet minder van van de club.

21-02-2022 03:08

036AFCA97 +146682

Zou het toeval zijn dat Ajax nu zit te scouten in Frankrijk en er tegelijkertijd geruchten zijn over Luis Campos als nieuwe TD met veel Ligue 1 ervaring?

Ik hoop ergens dat ze wel voor Campos gaan. Veel ervaring. Er zijn zoveel talentvolle Franse voetballers. Stel je had zo’n Nkunku op kunnen halen bij PSG een paar jaar geleden.

Dus ervaring, netwerk in Ligue 1 én in Portugal waar allebei veel talent rondloopt en volgens Spaan zou die openstaan voor Ajax.

“ At Lille and Monaco, Campos has pulled off deals bringing in over £500m profit that appear scarcely believable on paper.” (https://sport.optus.com.au/articles/os26285/luis-campos-lille-monaco-transfer-news-juventus-real-madrid)

20-02-2022 19:27

Sunstridr +24

Het is wel toeval, want Ajax haalde De Gruyter van Anderlecht in Juni 2019 en een van zijn taken was Frankrijk te scouten.

21-02-2022 11:39

AFCA-1983 +17743

Heb Mike Verwei een pm gestuurd over Campos.. zijn antwoord was: klopt niet!

20-02-2022 19:23

036AFCA97 +146682

Verweij wist niks over Patrickson Delgado en niks over de hele Overmars kwestie.

20-02-2022 19:23

nightgoat +31175

Ja...ja...want op Verweij kun je bouwen ?

20-02-2022 19:26

Oxxer +164594 moderator

Verweij een bericht sturen en anderen gaan serieus in op het bericht van The Sun.

😂😂😂😂😂 sommige geloven nog steeds in sprookjes

20-02-2022 20:11

Nr.10 +111341

offtopic, maar wat zou zo'n Berardi nou kosten? Echt een leuke speler. Speelt al jaren bij Sassuolo, toch niet meer dan een middenmoter in de Serie A, heeft daar nog een contract voor twee jaar.

20-02-2022 19:03

Patrick78 +52592

50 miljoen volgens Carnevali.

20-02-2022 19:14

Nr.10 +111341

Oh. Ik weet niet wie Carnevali is, maar dat is wel een beetje veel…

20-02-2022 19:18

Patrick78 +52592

TD van Sassuolo.

20-02-2022 19:19

Kingoffdatoilet +17221

5 miljoen bieden dus

20-02-2022 22:38

Artemio +32132

De hele Italiaanse top heeft al weleens interesse getoond in Berardi. De vraagprijs is te hoog.

20-02-2022 21:03

PetrusKeizer +10739

Heb ik hier al jaren terug geroepen. Sar, pak Berardi met je Juventus contacten. Toen was hij nog betaalbaar en op huurbasis bij Sassuolo.

21-02-2022 07:54

Nr.10 +111341

Onbegrijpelijk, dat Ajax niet een mannetje heeft om AS in de gaten te houden en belangrijke observaties te rapporteren.

21-02-2022 08:04

PetrusKeizer +10739

haha, ik zei t niet om te scoren hoor. Doe ik niet zo vaak, zo van koop nou speler A tm Z. Maar Berardi viel toen al wel echt op. Nederlandse clubs lijken wel niet in Italië te durven shoppen. Die gast bij Feyenoord was n uitzondering, en die had al bij AZ gespeeld.

21-02-2022 08:08

Juichtoon +32644

40 mln voor een PL club...

20-02-2022 19:02

nightgoat +31175

Luís Campos de nieuwe TD van Ajax ?
Beide schijnen er wel trek in te hebben, zo gaat het gerucht.
Van mij mag het;

https://www.youtube.com/watch?v=KNzj-W3rEkE

20-02-2022 17:36

Yaeron +6381

Ik hoop het! Zwaargewicht. Noemde hem al eerder, heeft natuurlijk zijn werk goed gedaan bij zowel Lille als Monaco.

20-02-2022 17:51

Nr.10 +111341

@nightgoat, hoe kom je erbij dat Ajax interesse in hem zou hebben? Wel interessant, als we zouden inzetten op zo'n KANON.

20-02-2022 19:05

nightgoat +31175

"Zo gaat het gerucht"...? ;)
Google anders even op "Luís Campos" & "Ajax".
En verder gaan we inderdaad vrijwel niet beter krijgen dan deze meester;)

20-02-2022 19:10

AFCA-1983 +17743

Henk spaan en hugo borst kwamen ermee

20-02-2022 19:22

nightgoat +31175

Er is meer dan alleen Spaan en Borst.

20-02-2022 19:35

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25424

The Sun dan weten we genoeg met dit klote weer.

20-02-2022 17:16

Snellejapie +11401

Crystal Palace is overigens niet in beeld bij Alvarez. En dat zal ook nog wel zo blijven ook.

20-02-2022 17:07

Oxxer +164594 moderator

The Sun.........dit nieuws staat naast het bericht dat “ het Monster van Loch Ness in de Thames zwemt.

20-02-2022 16:52

Bonie +1052

Hahaha Crystal Palace, zelfs in onze oefencampagne komen we die niet tegen! 🤣🤭

20-02-2022 16:35

JOHANisGOD +18498

Technisch directeur Luis Campos wordt genoemd als de opvolger van Marc Overmars.

20-02-2022 16:07

wijzijndebeste123 +164755

was t niet hugo zwerver die m opperde? of serieus genoemd binnen Ajax?

20-02-2022 16:16

JOHANisGOD +18498

Spaan noemt hem.

20-02-2022 16:19

wijzijndebeste123 +164755

zou n geweldige optie zijn. hopelijk binnen ajax ook genoemd.

20-02-2022 16:20

JOHANisGOD +18498

Campos zelf zou ook interesse hebben in de baan bij de Amsterdammers. "De hamvraag is natuurlijk of een man met zo'n staat van dienst voor Ajax zou willen werken. Het antwoord is ja, weet ik uit de eerste hand", besluit hij.

20-02-2022 16:33

Oxxer +164594 moderator

Dat weet niemand en Spaan ook niet.

20-02-2022 16:53

Bonie +1052

Dat moeten we nooit niet willen! Hij heeft geen enkel raakvlak. Hij zou, als hij komt, de baan voor zijn eigen carrière doen. In een paar jaar iets overhaast willen neerzetten om vervolgens achter de horizon te verdwijnen.

20-02-2022 16:38

JOHANisGOD +18498

De scouts van Ajax waren gisteren aanwezig bij RC Lens vs Lyon

voor Cheick Doucouré (22/🇲🇱)
en
David da Costa (21/🇵🇹)

20-02-2022 16:04

Ozymandias +159568

Ik hoop dat ze in Frankrijk blijven en ook een aantal wedstrijden van Nantes meepakken. Daar lopen momenteel meerdere spelers rond die interessant zijn voor Ajax.

20-02-2022 16:58

JIDDA +0

Ik heb zo’n vermoeden dat deze al uit de koker van Campos komen met zijn netwerk in Frankrijk. Absoluut spelers met potentie

20-02-2022 18:58

FelixGassenlicht +8979

Interessant bericht. Serieuze concurrentie dus. Pfffff

20-02-2022 16:04

Jeugd +24867

20 miljoen pond. Yeah right. Tot ziens!
Bovendien waarom zou je van Ajax naar een club gaan die never ever nooit potten zal kunnen breken voor welke cup dan ook?
Niet serieus nemen dit bericht.

20-02-2022 15:59

Ozymandias +159568

Het lijkt er steeds meer op dat Bielsa na dit seizoen Leeds United zal verlaten en de combinatie van Bielsa in een technische rol en zijn meest succesvolle disciple Gallardo (vanaf januari 2023) als opvolger van Ten Hag (Bielsa kan de periode tussen Ten Hag en Gallardo opvullen) lijkt mij een fantastische optie voor Ajax. Bielsa heeft in het verleden in meerdere interviews het Ajax van begin jaren '70 en midden jaren '90 als bron van inspiratie genoemd. Misschien zou hij het een enorme eer vinden om bij Ajax te werken.

Bielsa directeur voetbalzaken, Campos directeur transferzaken en Gallardo hoofdtrainer. Dan zou de toekomst van Ajax er prachtig uitzien.

20-02-2022 15:34

Msc +14160

En dan de rest van de AFC Ajax organisatie op taalcursus?

20-02-2022 15:42

Ozymandias +159568

Of je zet er een tolk bij zoals bij Europese topclubs heel normaal is. Het zou zonde zijn als Ajax de vijfer waarin ze vissen nog kleiner maakt door alleen Nederlands en Engelstalige mensen als optie te zien.

20-02-2022 15:48

NeeI +107892

Geen probleem. Haggie is ook niet te verstaan en daarvoor hebben we een tolk in dienst.

20-02-2022 16:12

Knalpot +3622

Die man heeft nog steeds een tolk nodig na zoveel jaar in engeland. Lijkt me veruit een ideale situatie, ben gecharmeerd hoe deze man zn elftallen qua intensiteit laat voetballen hoor maar ik betwijfel of zo'n spaanstalig blok bij Ajax gaat werken.

20-02-2022 15:45

Ozymandias +159568

Gallardo spreekt naast Spaans ook vloeiend Frans en Campos spreekt naast Portugees ook vloeiend Spaans en Frans. Reiziger spreekt vloeiend Spaans, Vd Gaag spreekt vloeiend Portugees en Schoenmaker spreekt vloeiend Portugees. Al met al denk ik dat er genoeg talen worden gesproken om het over voetbal te hebben.

20-02-2022 15:52

Knalpot +3622

Talenkennis genoeg maar of het gaat werken dat is de vraag. Ik vind in het engels kunnen communiceren nog wel een vereiste voor een trainer bij Ajax en het via via communiceren niet echt bevordelijk ook gezien Ajax met veel jonge talenten werkt die een soort vaderfiguur soms nodig hebben als trainer.

20-02-2022 16:02

Ozymandias +159568

Gallardo zou binnen een jaar vloeiend Engels spreken. In de tussentijd kunnen Bogarde en Reiziger de rol van vader figuur op zich nemen voor de spelers die geen Spaans of Frans spreken. Sterker nog, als Ajax hem komende zomer al vastlegd zal Gallardo waarschijnlijk al redelijk Engels spreken voordat hij in januari 2023 bij Ajax begint.

20-02-2022 16:06

Knalpot +3622

Kan maar dan ga je er makkelijk vanuit dat die wel zullen blijven als TH gaat. TH zal ook graag mensen meenemen als ie aan een nieuwe club begint en wie weet bevalt deze samenwerking hem zo goed dat ie 1 van de 2 of misschien zelfs allebei mee wil nemen.

20-02-2022 16:10

Ozymandias +159568

Toen Ten Hag met Tottenham in gesprek was wilde hij volgend de geruchten Ultee als assistent meenemen (Ultee was bij FC Utrecht zijn assistent).

20-02-2022 16:12

Msc +14160

Ozy ik zie eerder Kasper Hjulmand bij Ajax dan bielsa.. snap je fascinatie maar een buitenlander komt er niet snel en als er 1 komt is het eerder een Belg, Deen of Duitser verwacht ik.

20-02-2022 15:48

Ozymandias +159568

Het zou zonde zijn om niet voor een wereldtopper te gaan vanwege zijn nationaliteit en de taal die hij spreekt. Ajax vist al in een relatief kleine vijfer en om die dan ook nog eens onnodig te verkleinen lijkt me niet verstandig.

20-02-2022 15:54

Msc +14160

Snap je echter bepaald de historie van de club ook een groot stuk van de toekomst..

20-02-2022 15:55

Ozymandias +159568

En wat zou een mooiere manier zijn om de historie van Ajax de toekomst te laten schrijven door een directeur voetbalzaken (Bielsa) aan te trekken wiens speelstijl voor een groot deel van Ajax is overgenomen en een trainer (Gallard) die een discinple is van de man die deze speelstijl naar Latijns America bracht (en daar combineerde met Argentijnse invloeden)?

20-02-2022 16:15

Msc +14160

Ik vind het prachtig maar zie die out of the box gedachten niet bij vd sar en de rvc.

20-02-2022 17:04

Ozymandias +159568

Ik heb bij Vd Sar juist meer het gevoel dat dit een mogelijkheid was dan onder Overmars. Mede omdat Vd Sar in interviews met de Engelse media duidelijk liet blijken het Engelse voetbal nog steeds op de voet te volgen en in de toekomst terug wil keren bij United. Dat is ook de reden waarom het me niet zou verbazen als ze nu het moderne Engels model invoeren met naast een directeur voetbalzaken ook een directeur transferzaken.

20-02-2022 17:06

Msc +14160

Ik laat me verassen… belangrijk is dat Ajax z’n verworven positie zo goed als mogelijk blijft behouden door slim en goed te scouten en te verkopen…

20-02-2022 17:25

VluggeJaapie +2046

Biesla/Seedorf? Gallard/Jonk?

20-02-2022 17:56

Picasso +6663

Dat zou echt een droomscenario zijn. Kan me voorstellen dat een aantal markten dan nog vele malen toegankelijker zullen worden, en topspelers misschien sneller naar Ajax zullen komen. Weet je toevallig ook hoe deze 3 denken en handelen mbt hun jeugdopleiding?

20-02-2022 17:43

AFCA-1983 +17743

https://twitter.com/rinzinho/status/1495364008815251459?s=24

Doucoure van Lens wordt in de gaten gehouden!

20-02-2022 15:24

Lampehoven Aversie +2346

Echt niet dat Ajax onze latino slager weghaalt. Hij heeft gelukkig ook net bijgetekend.

20-02-2022 15:23

AFCA-1983 +17743

Luis Campos TD?

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1018814/ajax-gelinkt-aan-grote-naam-heb-begrepen-dat-hij-zou-willen.html

20-02-2022 15:23

BakkalBijter +11686

Dat zou wel een aanwinst zijn. Zelfde niveau als Overmars

20-02-2022 15:27

AFCA-1983 +17743

Vraag me dan wel af hoe hugo borst dat weet en henk spaan..

Hebben ze hem gebeld ofzo?

20-02-2022 15:38

MichelBoerebach +29216

Salaris zou de enige reden kunnen zijn. Sportief gezien is het een flinke stap terug van Ajax naar Crystal Palace. Gaat ie waarschijnlijk niet doen.

20-02-2022 14:58

MarcoB1971 +4780

Chrystal Palace lachwekkend dat gaat hij echt niet doen. Keuze tussen CL of degradatie voetbal.

20-02-2022 14:52

Oeroeboeroe +18427

I stay with Ajax, is that clear?
Eh, yeah, Crystal clear!

20-02-2022 14:47

DrFootball +15145

Crystal Palace zal niet de club zijn waar Alvarez warm van wordt. Met een contract t/m 2025 gaat hij zeker niet voor 20 miljoen pond weg. Dat zal eerder richting de 40-50 miljoen pond gaan.

20-02-2022 14:44

Nr.10 +111341

Crystal Palace lijkt me niet een erg interessante optie voor Alvarez. Hij kan wel naar een betere club denk ik, in Italië en Spanje naar clubs die CL halen, en in Engeland naar clubs die in elk geval om de EL plaatsen spelen (West Ham ofzo, Wolves).
20 miljoen pond is 24 miljoen euro, dat vind ik weinig, denk dat je minimaal met 30 moet komen.

20-02-2022 14:44

Artemio +32132

Alvarez lijkt mij wel een speler waar Mourinho van gecharmeerd zal zijn.

20-02-2022 14:40

Ozymandias +159568

De kans wordt alleen steeds kleiner dat Mourinho nog voor een club zal werken die gemakkelijk spelers bij Ajax weg kan halen. Mourinho is de grootste has-been van het trainersgilde. Sinds de trainingsprogramma's van Van Gaal zijn verouderd kan Mourinho er niets meer van omdat hij als veldtrainer geheel afhankelijk is van die programma's en een te groot ego heeft om dat aspect geheel uit handen te geven en zich alleen nog maar op een rol als manager van de spelersgroep en technische staf te richten.

20-02-2022 14:41

Artemio +32132

As Roma heeft haar lot grotendeels in handen gelegd van Mourinho (jammergenoeg). Onlangs verscheen een bericht over de eigenaar van As Roma om geld vrij te maken om te investeren in de selectie ( 100 miljoen).

Oké AS Roma is geen verbetering tov Ajax denk ik, maar ik vind AS Roma wel een verbetering tov Crystal Palace.
In dat opzicht lijkt het mij geen gekke gedachte dat AS Roma voor Alvarez zou kunnen gaan. Bij AS Roma is de kans op Europees voetbal vele malen groter dan bij Crystal Palace.

20-02-2022 14:52

MichelBoerebach +29216

Dat Italiaanse clubvoetbal stelt al een paar jaar niets meer voor.

20-02-2022 15:00

BakkalBijter +11686

Nog steeds 8 ofzo clubs waar je prima van kan verliezen. Juve Inter Milan Napoli Atalanta Lazio Roma Fiorentina

20-02-2022 15:30

WantAmsterdam +116198

Italiaans voetbal is de laatste jaren toch weer juist vooruit gegaan. Serie A is imo de op een na beste competitie (achter de PL).

20-02-2022 18:54

AlexIbarra +19290

Nico: 'Ik baal nog een beetje dat ik niet naar Barca mocht, dat was als klein jochie m'n droomclub.'
Edson: 'Ik snap je man, heb dezelfde ervaring gehad met Stade Rennes en Crystal Palace.'

20-02-2022 14:34

DonQ +6024

Ajax kennelijk bezig met scouten van Doucouré van Lens. Volgens scoutingrubriek in VI één van de beste verdedigende middenvelders uit de Ligue 1. Houden dus wellicht wel rekening met vertrek Álvarez deze zomer.

20-02-2022 14:31

Babangida83 +23933

Ajax houdt altijd rekening met een vertrek van elke speler. Al hebben we intern ook 2 spelers die daar heel goed kunnen spelen.

20-02-2022 14:47

Web +178830

Als Ten Hag blijft?
Gaar Alvarez niet weg
Mocht Bosz komen, kan hij beter gaan
Moeten ze hem ook eerlijk zeggen

20-02-2022 14:29

ajaciedje90 +60232

Ligt eraan wat ze willen betalen ook

20-02-2022 14:28

AFCACruijff14 +162166

Zo zeg. Crystal Palace. Nou, dan raken we onze sterkhouder natuurlijk snel kwijt bij de club waarmee die jongen prijzen wint en CL speelt.

20-02-2022 14:23

TontoKarnaggel +42537

Nou nou, crystal palace nog wel. Toch zou ik nog even wachten als ik Alvarez was, misschien meldt later Brigthon and Hove zich wel, of Sassuolo. En mocht Edson zich zo blijven ontwikkelen komt misschien ooit wel een club als Greuther Fürth zich voor hem melden. Durf te dromen....

20-02-2022 14:22

AFCACruijff14 +162166

Greuther Fürth lijkt me een logische vervolgstap, wie wil er niet een centrum vormen met Nick ''net geen titel'' Viergever.

20-02-2022 14:23

Dirk +7036

Voor 40 miljoen. Mooie prijs https://media.tenor.com/images/fdd35e278f84fbff5d3ffbb197b174a8/tenor.gif

20-02-2022 14:21

NeeI +107892

Crystal Palace? Dat gaat Alvarez natuurlijk niet doen.

20-02-2022 14:19

El Pacino +3609

Het stoort alleen wel dat dit soort clubs denken dat er bij Ajax basismateriaal valt te shoppen. Dan denken zij serieus dat het voor Edson een stap omhoog is.

20-02-2022 14:39

AFCAWormerveer +4451

Altijd maar: Ajax zou verlangen.. niks verlangen als er een club komt voor welke speler dan onderhandelen en niet op voorhand zeggen

20-02-2022 14:10

ajaxwestland09 +29038

hahaha daarom heet het een geruchtenmolen die spelen niet eens europees

20-02-2022 14:05

xstaniox +15135

Alvarez schijnt ook in de belangstelling van Feyenoord en AZ te staan.

20-02-2022 14:05
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.