Geruchtenmolen: 'De Jong wil graag naar PSG'

door Thijs Zwagerman 276

Geruchtenmolen: 'De Jong wil graag naar PSG'

door Thijs Zwagerman 276

Laatst geüpdatet

De transfermarkt is officieel weer open en dat betekent dat de geruchten wederom zullen doen toenemen. Uiteraard blijven enkele Ajacieden, vooral Matthijs de Ligt en Frenkie de Jong, niet onbesproken. In het kader van de buitenlandse geruchten zijn op deze site weer de laatste 'nieuwtjes' te lezen. Volg het hier en praat mee!

Zondag 13 januari

Volgens het Franse Téléfoot wil Frenkie de Jong toch naar Paris-Saint Germain. De Ajacied is overtuigd geraakt van het plan dat de Fransen met hem hebben en bovendien zou De Jong een grote kans op speeltijd hebben in Parijs. Ajax en Paris-Saint Germain lijken elkaar volgens Téléfoot te gaan vinden in een transfersom tussen zeventig en de tachtig miljoen euro. Eerder werd nog gesuggereerd dat De Jong zijn ja-woord aan FC Barcelona had gegeven.

Tottenham Hotspur wil het mogelijke vertrek van Christian Eriksen gaan opvangen met de komst van Frenkie de Jong, zo meldt het Engelse Mirror. Volgens het medium zou Eriksen deze zomer voor honderd miljoen euro naar Real Madrid kunnen verkassen, waarna De Jong de oud-Ajacied moet gaan opvolgen. Tottenham zou volgens Mirror weten dat het grote concurrentie heeft in de strijd om de Ajax-middenvelder, maar de Engelsen hebben De Jongs zaakwaarnemer, Ali Dursun, verteld dat zij aan de hoge vraagprijs van Ajax - naar verluidt 75 miljoen euro - willen voldoen.

Vrijdag 11 januari

Ajax en Sevilla hebben volgens het Spaanse Sport een principeakkoord bereikt inzake de transfer van Max Wöber. De centrale verdediger zou om en nabij de vijftien miljoen euro op moeten gaan leveren voor de Amsterdamse club. Vrijdag werd al bekend dat Wöber het trainingskamp van Ajax verlaten heeft om te onderhandelen met Sevilla over zijn persoonlijke eisen.

Naar verluidt heeft Real Betis uiteindelijk zeventien miljoen euro betaald om Diego Lainez over te nemen van Club América, zo meldt Record. Donderdag bereikte Ajax een akkoord met de Mexicaanse club over een transfersom van vijftien miljoen euro, maar de Spaanse club deed er vervolgens nog een schepje bovenop. Inmiddels heeft Real Betis de komst van de aanvaller bevestigd.

Donderdag 10 januari

In Mexico wordt donderdag gemeld dat Real Betis, de grote concurrent van Ajax in de transfersoap, bijna zeker is van de handtekening van Diego Lainez. ‘Betis verwacht dat Lainez dit weekend in Spanje zal aankomen. Het is niet officieel, want ze zijn nog steeds bang dat Ajax het aanbod zal verbeteren en de race zal winnen’, schrijft journalist Sergio Dipp van ESPN.

Waar De Telegraaf donderdagochtend schreef dat Ajax en Club América bijna akkoord zijn over de transfer van Diego Lainez, schrijft het Spaanse MARCA donderdag dat Real Betis juist dichtbij een overeenkomst is met Club América. Dat beide ploegen Lainez graag willen inlijven, lijkt meer dan duidelijk. De tijd zal leren of Lainez bij Ajax of bij Real Betis zijn loopbaan zal vervolgen.

Volgens de Spaanse sportkrant El Mundo Deportivo heeft Frenkie de Jong besloten: na dit seizoen vertrekt de middenvelder naar FC Barcelona en niet naar Manchester City of Paris Saint-Germain. Het talent staat wederom op de voorpagina van het medium. De speler gaf in een video op Ajax TV wel aan het seizoen sowieso af te maken bij Ajax. Wordt ongetwijfeld vervolgd...

Deze week op Ajax Showtime: een nieuwe Onze Trots! Dit keer spreken wij met Rotjoch, presentator en oprichter van 101Barz! Lees zijn verhaal over Ajax hier!

Woensdag 9 januari

Paris Saint-Germain heeft nog een Ajacied op het oog, zo meldt L'Equipe woensdagavond. Donny van de Beek moet de nieuwe versterking worden op het middenveld. Dat is de wens van trainer Thomas Tuchel, zegt het Franse medium. In tegenstelling tot Frenkie de Jong heeft men de hoop dat Van de Beek deze winter al kan komen. De interesse in Van de Beek heeft overigens geen 'gevolgen' voor De Jong. PSG blijft ook nog geïnteresseerd in zijn diensten.

Een nieuwe ontwikkeling inzake de transfer van Diego Lainez. Het gerucht gaat nu dat Ajax heeft gereageerd op het bod van Real Betis. De Spanjaarden zouden namelijk veertien miljoen euro hebben geboden, waardoor zij de favoriet lijken of leken. Ajax heeft nu een laatste bod gedaan, zo meldt het Mexicaanse medium Univision. De Amsterdammers hebben een bod van vijftien miljoen euro gedaan, waarbij men aangeeft dat de club de strijd niet zomaar wil opgeven.

In Spanje blijft men schrijven over de transfergeruchten omtrent Diego Lainez. El Mundo Deportivo schrijft woensdagochtend dat Lorenzo Serra Ferrer, de sportdirecteur van Real Betis, al sinds zondag in Mexico is om te onderhandelen met Club América. Volgens de Spaanse krant is het nu zelfs zo dat niet Ajax, maar Real Betis de favoriet is om Lainez te strikken.

Dinsdag 8 januari

Volgens El Club de la Mitjanit vertrekt Frenkie de Jong naar FC Barcelona. Het Spaanse medium beweert op Twitter dat de speler en Ajax rond zijn met de Catalenen wat betreft een zomerse transfer. 12 januari, aankomende zaterdag, zou de aanstaande transfer van de middenvelder wereldkundig worden gemaakt.

David Neres zou niet de enige aanvaller zijn op het verlanglijstje van het Chinese Guangzhou Evergrande. De steenrijke club denkt ook aan Eduardo Rodrigues van Palmeiras en/of Malcom van FC Barcelona, zo meldt Goal. Deze twee andere Brazilianen zouden zelfs hoger op het lijstje staan dan Neres, waardoor Guangzhou tijdelijk zou zijn gestopt met focussen op de buitenspeler van Ajax.

Het Spaanse Real Betis mengt zich volgens diverse Spaanse media, onder wie Marca, in de strijd rondom Diego Lainez. Real Betis zou Andrés Guardado inzetten om Ajax af te troeven en Lainez ervan te overtuigen om in Sevilla te tekenen. Naar verluidt probeert de oud-speler van PSV zijn landgenoot Lainez duidelijk te maken dat een Spaanse club de beste keuze is voor hem.

Maandag 7 januari

Wil Diego Lainez deze winter naar Ajax komen, dan wensen de Amsterdammers eerst de transfer van David Neres naar het Chinese Guangzhou Evergrande af te ronden. Dat is wat ESPN Mexico maandag meldt. Een opmerkelijke berichtgeving, gezien het feit dat Ajax recent een bod van elf miljoen euro op de Mexicaan zou hebben uitgebracht.

In Brazilië is men inmiddels ook op de hoogte van de Chinese interesse in David Neres. ESPN schrijft maandag zelfs dat Neres en zijn agency enorm enthousiast zijn over het geboden salaris door Guangzhou Evergrande. Ajax wil echter nog altijd een hogere transfersom voor de Braziliaanse dribbelaar.

Lees meer over:
Plaats reactie

MSwertz92 +323

Wel gek eigenlijk dat we helemaal geen "geruchtje" over Ziyech hebben gehoord.

13-01-2019 21:39

Jariiii +22161

Als ik het voor het zeggen had zou er geen Ajacied meer naar de Spurs gaan. Word hun gewinkel bij ons een beetje zat en het is (net) niet de absolute top, en áls er dan toch spelers weg moeten bij ons, dan liever naar een echte topclub. (Maar liever voor 80 miljoen naar de Spurs dan voor 75 naar Barça, zo is het dan weer wel.)

13-01-2019 20:24

kaashaas +4

Hij wil wel echt heel graag naar PSG.. lees het op AS 3 keer.per week.

13-01-2019 18:33

AFCA-B93 +5488

Kan iemand me vertellen of Gravenberch een optie is om geregeld Schone vanaf minuut 60/70 ofzo te vervangen? Is hij in staat een balans tussen verdedigen en aanvallen te bewaren? Zie in hem misschien wel de vervanger van Frenkie, maar die moet natuurlijk alle minuten mogelijk maken. Ideaal zou dus zijn om Schone zo nu en dan te vervangen om minuten te maken

13-01-2019 18:05

milan-jantje +2836

Nou dat lijkt me wel. Liever nog andersom zelfs. Vindt schone uitstekende speler hoor maar langzaam aan gaat zijn leeftijd meespelen en dat zie je ook.

13-01-2019 18:37

Web +178830

Ik weet niet of je hem met 16 jaar op de controlerende positie van Schone moet zetten
Bovendien vind ik belangrijk dat hij de 90 minuten moet vol maken
Je ziet dat hij zich goed doorontwikkeld, mooi podium ( voorlopig ) Jong Ajax

13-01-2019 18:54

AFCA-B93 +5488

Ja ik doelde dus ook op die controlerende taak haha. Vind ook dat hij idd 90 minuten moet gaan maken bij Jong, maar ik vind ook wel dat hij meer minuten in de ED moet gaan maken om er volgend seizoen te kunnen staan snap je. Hij toont aan met alles mee te kunnen tot nu toe en zich ook te ontwikkelen, dus ik zou hem tegen een Heerenveen in de beker sowieso een helft laten spelen oid

13-01-2019 19:31

Pointer1 +115

We horen het wel als het rond is.

13-01-2019 17:46

Rentokill +4608

Mooi. Er zijn zo’n 4 clubs die allemaal het startblok van 75 miljoen willen betalen. Ik zou zeggen: opbieden maar. 85 wordt zeker haalbaar zo.

13-01-2019 17:24

BrandjeXL +81

Dat zal ervan af hangen of Ajax al akkoord is gegaan met een bod van 75 miljoen. Je kan moeilijk tegen club A zeggen 75 Miljoen is prima en tegen club B zeg je dat ze 80 miljoen moeten betalen. Indien er nog geen akkoord is kan je ze lekker tegen elkaar op laten bieden.

13-01-2019 18:18

Radie125 +1629

graag dit soort niks zeggende nieuwtjes stoppen AS

13-01-2019 17:15

PetrosQ +1

Het is vaak een krant uit hetzelfde land als waar de club vandaan komt die zogezegd weet wat de voorkeur van Frenkie de Jong is. Naar mijn idee zijn het allemaal geruchten gebaseerd of slechts aannames en is er niets concreet.

13-01-2019 17:07

onderkantlat +1768

Zag net voorbijkomen dat Barca Firmino wilt halen. Is dit het moment om Suarez te halen? Misschien Suarez + 40 miljoen voor Frenkie?

13-01-2019 16:39

amthree +407

Volgens mij is er bij de transfer van coutinho naar barcelona opgenomen dat hun 3 jaar ofzo geen spelers van liverpool mogen kopen, dus lijkt me niet.

13-01-2019 16:41

onderkantlat +1768

Ze moeten dan 100 miljoen boven de vraagprijs betalen volgens mij

13-01-2019 16:48

FlyingDutchMan +17316

Zoiets moeten wij met de Spurs afsluiten :p

13-01-2019 16:54

eto020 +0

Alsof je er veel beter van word om naar de Spurs te gaan.
Vertonghen, Eriksen en Alderweireld (ook al is die er later pas bijgekomen) zitten er nog steeds na hun periode bij Ajax. Die hebben sindsdien niet eens een stap omhoog gemaakt naar de top.

Volgens mij hebben ze sinds ze daar spelen dan ook geen 1 prijs gewonnen.
Eriksen verdient op dit moment rond de 4,4 miljoen, Vertonghen 5,8 miljoen en Alderweiereld 4,7 miljoen.

Voor Vertonghen is het zijn 7e seizoen al (1 keer salaris verhoging), voor Eriksen zijn 6e seizoen al (1x salaris verhoging), en Alderweireld zit er ondertussen ook al zon 4 seizoenen zonder salaris verhoging.

Bij Ajax speelde ze destijds ook gewoon Champions league. Ze hebben zelfs bij Ajax vaker in de Champions league gespeeld dan bij de Spurs.

Met wat constructies kunnen ze dit ook gewoon bij Ajax verdienen en kunnen ze de beker winnen en landskampioen worden wat bij de Spurs veel moeilijker is.
Naar mijn mening is dit niet eens een een hele grote stap omhoog, hooguit de competitie zelf.

13-01-2019 16:15

Ronaldinho020 +1

Sportief is Spurs echt wel een stap omhoog, alleen financieel niet een enorme stap. Spurs wilt groeien en een echte top club worden en spelers vasthouden, maar het lukt niet echt. Mede door het gierige beleid dat daar gevoerd wordt natuurlijk.

Laat ik het zo zeggen, als Spurs bereid was spelers te halen en voor een redelijke prijs doorteverkopen. Dan is het de ideale tussenstap.

13-01-2019 16:20

eto020 +0

Hoezo sportief dan? Ze spelen alleen in een betere competitie meer niet. Het is toch niet voor niks dat ze met Ajax vaker Champions league gespeeld hebben dan met de spurs? Daarbij valt er bij Ajax eerder prijzen te winnen dan bij de spurs. Het is niet voor niks dat ze daar nog nooit iets gewonnen hebben. Zelfs de beker hebben ze daar niet eens gewonnen.

13-01-2019 16:22

Ronaldinho020 +1

Het niveau van spurs ligt gewoon hoger, staar je niet blind op het behalen van prijzen en plaatsen CL. Er zijn namelijk meer dan 2 topploegen in Engeland. Fijne dag

13-01-2019 17:22

eto020 +0

Nou het zal aan mij liggen dat ik zon fanatieke Ajax supporter ben maar ik vind dat er bij Ajax meer te behalen valt en al helemaal als je hetzelfde zou kunnen verdienen bij Ajax.

13-01-2019 19:14

Ronaldinho020 +1

Als je puur kijkt naar prijzen, ja mee eens.
Alleen eredivisie kampioen < PL titel.

Bovendien is de kans van slagen CL met een team als spurs groter of in ieder geval zou groter moeten zijn dan bij ajax.

Had het graag anders gezien, maar het is zoals het is.

13-01-2019 19:40

eto020 +0

Ja maar met alle respect de spurs zullen nooit een titel winnen. Of het moet toeval zijn zoals bij Leicester City. Daarbij heeft Ajax de afgelopen 10 jaar meer Champions league gespeeld dan de spurs.
Daarbij komt kijken dat de spurs nooit ver komen in de Champions league. Marja het zal wel aan mij en mijn Ajax supporters hart liggen.

13-01-2019 19:49

Bensco +7174

vette onzin dit natuurlijk. 15/16 werden ze 3e met 1 punt verschil op Arsenal maar werd Leicester kampioen. Het jaar daarna werden ze 2e met 4 punten verschil op koploper Chelsea en het daarna daarna ook 4 punten verschil op de nummer 2 maar draaide City een bizar goed seizoen met 100 punten winst. Tottenham doet altijd serieus mee voor de titel alleen moeten de puzzelstukjes op zijn plek gaan vallen.

13-01-2019 20:59

D4nny +111

Bouw van het nieuwe stadion heeft er natuurlijk wel voor bezorgt dat Spurs hun geld ergens anders aan uitgaven i.p.v. spelers. Nu dat bijna klaar is zie ik ze in de toekomst nog wel een stap vooruit maken. Blijft echter altijd moeilijk vechten tegen de dollars uit Rusland en het Midden-Oosten.

14-01-2019 07:55

skinny hein +0

Dus jij denkt serieus dat je bij Ajax 5 miljoen NETTO kan verdienen ???
En dat wedstrijden tegen ManU, City, Everton, Liverpool, Chelsea en Arsenal minder zijn dan die paar x CL van Ajax ?
Blijkbaar hebben ze het prima naar hun zin daar... veel spelen, goed geld, leuke competitie. Die hebben blijkbaar totaaaal geen zin om ergens anders heen te gaan.
Niet elke speler wil de gok nemen om zogenaamd "een stap hogerop " te nemen.

13-01-2019 16:54

eto020 +0

Ehm dit zijn bruto bedragen?

13-01-2019 19:10

Myuda +0

100 Miljoen vragen.

13-01-2019 15:44

Ronaldinho020 +1

Ga nou aub niet naar die subtopclub, gegarandeerd dat je niks wint. Misschien sporadisch een league cupje. Zowel Frenkie als de Ligt moeten òf naar een subtop die ze nog van plan is voor een redelijk bedrag door te verkopen, òf direct naar de top en knokken voor je plek. Ik zie het 1e niet gebeuren ivm de aankoopprijs.

Ik zie ze het liefst minimaal nog een jaar bij Ajax natuurlijk, zou voor hunzelf ook beter zijn kijkend naar het aanstaande EK en speelminuten. Bovendien denk ik dat zowel Frenkie en de Ligt in de eredivisie qua concentratie nog wel wat kunnen bijschaven(ze beheersen het namelijk wel al). Bovendien kunnen ze mits ajax zich plaatst, natuurlijk gewoon nog een hoop leren met ajax in de CL.

13-01-2019 14:21

Sampaoli +39261

Het is dat Barça schandalig beleid hanteert en een matige coach heeft, maar dat is wel een prachtige club voor beide spelers. Spelen met Messi, dat lijkt me een dream come true.

13-01-2019 14:33

Ronaldinho020 +1

Barca heeft inderdaad al jaren een kut beleid en heeft te lang voort geborduurd op de gouden generatie met Xavi-Iniesta-Messi. Veel sneller en beter moeten anticiperen op de toen 3 beste spelers van barca.

Ik zou als de Ligt zijnde lekker naar Juve gaan, puur voor de persoonlijke ontwikkeling. Bovendien is de serie A bezig met een opmars en zijn clubs echt bereid te investeren.

Voor Frenkie zou ik lekker naar Real gaan, de bezem gaat daar in de zomer flink door de selectie en kan me niet voorstellen dat die Solari daar nog blijft zitten. Mochten ze Frenkie willen aantrekken voor 75/80 miljoen, dan komt die voor de basis.

13-01-2019 14:56

ambtenaar +23

Madrid zou ik niet doen, daar belanden toppers gewoon op de bank.

13-01-2019 15:48

Ronaldinho020 +1

Nee daar belanden overhypte spelers op de bank. Neem aan dat je doelt op James?

13-01-2019 16:00

MH1988 +75

Vervanger van Eriksen is natuurlijk vreemd.. Dat gaat Spurs goals en assist kosten. Zijn compleet andere voetballers. PSG en Barca willen hem op zijn natuurlijke positie gebruiken. Als de Jong zijnde altijd naar een club gaan die een 6 zoekt.

13-01-2019 13:41

Michels +233

Pfff, komen de Spurs weer... Alsof die de Jong kunnen betalen... Nou ja, de Jong kunnen ze wel betalen, maar Ajax willen ze niet betalen. Dus geen uitzonderingen voor de witten uit Londen. Als zij willen vissen in dezelfde vijver als PSG, City en Barça, zullen ze ook dezelfde prijs moeten betalen. Wel een mooie club trouwens, die Spurs.

13-01-2019 13:38

JordanAFCA +22481

Spurs is een geweldige club voor Frenkie. Denk aan sanchez, eriksen, alderweireld en vertonghen. En ze zitten ook nog eens in de Premier League wat echt een uitdaging is. Maar ik zou meer gaan vragen voor frenkie, misschien bij de 100 miljoen doorverkooppercentage, dit kan je makkelijk vragen als Frenkie uitblinkt tegen Madrid en in het Nederlands elftal en eventueel in andere Champions league wedstrijden als Ajax doorgaat.

13-01-2019 13:36

Jeugd +24866

Wat een vreemde reacties allemaal. Spurs is een geweldige club met de nodige historie en er staat een prachtig nieuw stadion op stapel.
Voor Frenkie zou dit naar mijn mening een betere keuze zijn dan PSG (matige competitie) als het gaat om zijn ontwikkeling. De stap van het niveau ere divisie naar net onder de top in de premier leaugue is gigantisch. Naar mijn mening zou het ook goed zijn om niet meteen bij de absolute top aan te haken, zoals Barca, Man city. Met alle respect voor Frenkie maar hij heeft echt nog stappen te maken om daar aan te haken en de concurrentie met minstens even goede voetballers aan te kunnen gaan.
De stap van het achteloze en risicoloze balletje getik achterin zonder enige tegenstand in de ere divisie naar de premier league is gigantisch. Deze jongen kan toch ook op z'n 25e naar de absolute top als hij het waar maakt?

13-01-2019 13:17

4EVERAJAX +8407

ik ben het hier volledig mee eens! geweldig tussenstap (voor evt de echte topclubs in Spanje of Engeland) bij een hele mooie club. Is toch een beetje AJAX 2 hé...

13-01-2019 13:20

Ajaxxxisdebeste +6

HAHAHA, AJAX 2, Heb nog nooit zo'n onzin gehoord, er is maar één AJAX. Ze mogen niet eens onze voeten kussen...

13-01-2019 13:40

4EVERAJAX +8407

zo is dat! hahahaha groot gelijk heb je, maar je begrijpt natuurlijk wel dat ik het denigrerend ri. TH bedoelde hé

13-01-2019 17:12

Ajaxxxisdebeste +6

Ga je lekker in Noord-Londen wonen, ben Ajacied tot in mijn poriën.

13-01-2019 13:32

Michels +233

Redelijk oppervlakkige liefde van jouw kant dus. Bij mij zit Ajax in m'n hart...

13-01-2019 13:46

Ajax-4-ever +16

Je liefde voor Ajax is dus niet eens groter dan een vuist? Ik pomp rood-wit bloed door mijn lichaam!

13-01-2019 15:21

Ajax-4-ever +16

Je liefde voor Ajax is dus niet eens groter dan een vuist? Ik pomp rood-wit bloed door mijn lichaam!

13-01-2019 15:21

Michels +233

Hahaha! Bij mij gaat het toch meer om kwaliteit, niet om kwantiteit...

13-01-2019 15:33

Jornnn +5

Spurs denkt zelf aan een bod van €10 miljoen en €65 miljoen aan variabele bonussen.

13-01-2019 12:55

FlyingDutchMan +17316

Tottenham heeft natuurlijk die goal van Siem gezien!!

13-01-2019 12:54

AFCA-B93 +5488

Zou natuurlijk dood zonde zijn. Spurs is een club die nooit wat wint, spelers blijven er jarenlang hangen maar slagen er niet in iets te winnen. Waarom speelt een Eriksen nu nog in godsnaam voor Spurs? Die had al lang bij een top club moeten spelen

13-01-2019 12:52

Ajaxxxisdebeste +6

Helemaal mee eens, die klasbakken hadden al lang elders moeten spelen... Spurs is een klein clubje...uit Noord-London...vraag het een Arsenal-fan en die zet ze wel even op hun plek...

13-01-2019 13:41

JSF +0

Misschien is hier al eerder de vraag gesteld en beantwoord maar toch: Ajax heeft toch ook doorverkoop% bij Eriksen bedongen? Weet iemand hoeveel?

13-01-2019 12:39

GvanderK +2747 moderator

Sluis die Honderd miljoen dan maar gelijk door naar Ajax + 20 doorverkooppercentage :-)

13-01-2019 12:37

AFCAfan93 +0

Dat beloofd wat hoor. Als straks de grote clubs gaan bieden op de ligt en de jong dan zie ik voor beide een hogr bedrag neergelegd worden in plaats van 75 miljoen of 80 miljoen. Of bij Tottenham aankloppen en 65 vragen voor de ligt plus foyth dan heb je al super winst gemaakt op de ligt en dan krijg je een nieuwe zeer talentvolle verdediger er voor terug. En dan zou ik voor het geld van de jong om toch te proberen om pavon te halen en dan proberen de rest van het team intact te houden zodat je toch nog een team hebt volgend seizoen.
Onana tagliafigo magallan foyth mazraoui blind tadic van de beek pavon dolberg neres.

13-01-2019 12:27

Ajaxvooraltijdinmijnbloed +3701

Nooit weer zaken doen met die VREK.

13-01-2019 12:17

mvdk +44147 moderator

Voor Spurs zetten we er een 1 voor. 175 miljoen plus Vertonghen en Alderweireld.

13-01-2019 12:11

Schip +23515

En en 0 achter. Die zien ons kennelijk als opleidingsinstituut.

Frenkie gaat naar een topclub en anders niet. Dat is ook beter voor de naam van Ajax en de onderhandelingen voor andere spelers. Maar laten we wel zijn: hoe meer concrete boden, hoe beter voor de onderhandelingspositie van Overmars.

Verder hoop ik dat de boys zich goed kunnen afsluiten voor transferperikelen, want oefenwedstrijden onder TH zijn echt gruwelijk. Dan zie je zijn eerste seizoenshelft terug. Hopelijk waren ze verzadigd van oefenstof. Maar de bedoeling is natuurlijk wel dat ze die stap hebben kunnen maken. Want anders ga je een ploeg die CL in zijn DNA heeft niet verslaan. Dan is het avontuur gewoon direct over na een leuke poulefase.

13-01-2019 12:19

milan-jantje +2836

75 a 80 miljoen niet geen cent minder. Gaat Spurs nooit betalen geloof me maar. Maar wel 375 miljoen vragen voor Kane draken daar.

13-01-2019 11:53

SjaakWolfs +4

Uh. Wél geen cent minder bedoel je, denk ik.

13-01-2019 12:11

Eastwood +0

75 miljoen? Nee hoor, gewoon de 100 miljoen van Real doorboeken naar Ajax.

13-01-2019 11:53

Sampaoli +39261

De Jong gaat hoe dan ook meer dan 75 miljoen opleveren met alle clubs die geïnteresseerd zijn.

13-01-2019 11:47

AFCAfan93 +0

De ligt uiteindelijk ook.

13-01-2019 12:28

Ajaxxxisdebeste +6

Spurs kleurloze kutclub... De Jong giga salaris voorschotelen en nog 2 jaar houden...

13-01-2019 11:43

Marcw1972 +16664

hier kon je op wachten natuurlijk. De Spurs die weer eens interesse in een Ajax-speler hebben. Veel creatiever is die scouting daar niet.

13-01-2019 11:34

ETM +3

Ik vind het prima. Althans als hij toch moet vertrekken. En Eriksen ook bij Spurs.
Goede vriend is Spurs-gek dus kijk ik veel wedstrijden met hem. ( hij veel Ajax :) )Alleen maar mooi om exAjacieden te blijven volgen. Ik snap werkelijk niet het overwegend negatieve sentiment wat een beetje heerst over Spurs. Is een club die de weg omhoog heeft ingezet met fris beleid. Een club die er in slaagt spelers bij elkaar te houden. Prima voetbal speelt, al jaren. Verleden met veel karaktervolle spelers. En dat ze zo gecharmeerd zijn van Ajaxspelers duidt op een goede smaak.

13-01-2019 11:52

afcas +3791

het probleem bij velen is denk ik dat ze altijd voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten.

13-01-2019 12:01

ETM +3

Dat snap ik wel. Maar Ajax gaat toch zelf er mee in zee. En vanuit Spurs perspectief doen ze het dus slim. Zouden wij toch ook vinden als Ajax zo handelen zou?
En ik vind dat sommigen ook overdrijven. Die 40 voor Sanchez was een record en ook voor Spurs dacht ik.
Als er 1 transfer is geweest waar er echt belachelijk weinig is betaald dan was het wmb Suarez naar Liverpool.

13-01-2019 12:07

Schip +23515

Eens, Spurs betaalt helemaal niet slecht. De Suarez transfer was echt lachwekkend slecht onderhandeld. En dan ook een wintertransfer. Ik ben niet vergeten dat sommige posters hier dat nog een prima onderhandelingsresultaat vonden.

Maar het is wel ergerlijk dat een club als Spurs steeds bij Ajax komt winkelen. Frenkie gaat niet naar Spurs. Volgens mij gaf hij aan dat de PL niet zijn voorkeur had, al zou interesse van Pep de boel kunnen veranderen.

Hoop op Barca, maar mocht het PSG worden gaat hij daar toch ook lekker spelen met een Neymar en Mbappe. Tja. Kun je ook lekker wegsteken he...

Die transfer zal wel goed komen. Maak me meer zorgen om de titel en het tweeluik met Real.

13-01-2019 12:37

mercurius3 +0

Het is bekend dat Overmars de onderhandelingen altijd per telefoon vanuit Nederland doet. Hij reist nooit af, want is mensenschuw. Dit terwijl ze in die landen gewoon zaken doen op basis van face-to-face contact. Daarom reisde Brands altijd naar Mexico. Je kan toch niet via faxjes en dergelijke dit soort onderhandelingen voeren.

11-01-2019 23:56

SjaakWolfs +4

Bedankt voor je inside info.

13-01-2019 12:12

Ajax#1900 +1

Ik moest ook wel lachen om 'faxjes'

13-01-2019 12:16

ghouleseddik +0

Ik vind het jammer, had nog altijd het gevoel dat hij nog uit zou groeien tot een steunpilaar in Ajax 1.

11-01-2019 20:39

Jornnn +5

Ajax heeft het bevestigd inmiddels.

11-01-2019 20:38

ST +23083

Als ik de reacties hier lees ben ik blij dat we in NL niet zo vaak een referendum hebben. Wat een hoop domme mensen zijn er toch.

11-01-2019 20:18

Jelle2500 +0

Het raadgevend referendum is afgeschaft...

13-01-2019 11:46

MankeNelis +7

Aufwieder Schnitzel Wöber. Jammer was wel een gozer met potentie. 15M voor deze ausputser is niet slecht.

11-01-2019 20:07

ST +23083

Inderdaad. Zeker gezien het feit dat hij een bankzitter is die vaak geblesseerd is.

11-01-2019 20:10

Schip +23515

Ik gun deze jongen het allerbeste. Hij had zeker kunnen slagen en heeft dat wat mij betreft dit jaar ook laten zien. Zou juist een prima duo met een sloper als Magallan hebben gevormd. Maar goed. Hopelijk komt hij gelijk aan speeltijd toe.

11-01-2019 19:53

lauw +50

Is gewogen en door de kenners binnen de club te licht bevonden. Dan is het mooi dat je voor een speler waar je het eigenlijk niet zo in ziet zitten je transferwaarde kan verdubbelen.

11-01-2019 19:50

gi0vanni +7287

Deed het tegen Bayern uit inderdaad erg slecht. Je kon al vanaf het begin zien dat hij er helemaal niets van kan. :d Maar goed nu ff serieus. Ik dacht dat ze niets lieten gaan? Wat heb je aan nog meer geld? En wat is er mis met een wissel voor beide centrale posities?

11-01-2019 20:05

lauw +50

Waarschijnlijk hebben ze voor volgend seizoen al met iemand contact gehad en ze hebben magallán ook gehaald. Denk dat het een niet te weigeren aanbod was. Ik zie neres ook gewoon nog weggaan ook Marc houdt tegenwoordig van uitgeven maar van ontvangen houdt hij veel meer

11-01-2019 20:11

Ajaxvooraltijdinmijnbloed +3701

Jongens ik stel voor om voor PAVON te gaan

11-01-2019 19:48

appeltje +116

Veel te duur. Europese topclubs zijn geïntreseerd.

11-01-2019 19:50

AFCA-B93 +5488

Wordt ook al jaren gezegd, maar ondertussen koopt niemand ‘m

11-01-2019 19:57

Ajaxvooraltijdinmijnbloed +3701

Precies gewoon 18 miljoen bieden en hij is binnen!

11-01-2019 20:04

appeltje +116

Omdat Boca te veel vraagt.

11-01-2019 20:22

MosesD +14687

Wöber laten vertrekken, daar snap ik niet zoveel van. Imo een jongen met potentie (niet als linksback), zag hem komend seizoen zeker een centraal duo vormen met bijvoorbeeld Magallan of Schuurs. De Ligt zal vertrekken, gaat Ajax dan inzetten op centrum Magallan en Schuurs? Of blijft Blind lcv? Die zie ik namelijk op het middenveld terecht komen.

11-01-2019 19:40

Radie125 +1629

Veltman misschien?

11-01-2019 19:45

ST +23083

Voor mij is hij maximaal een stand-in van Kristensen en een stand-in van Magallan.

11-01-2019 20:11

Caparzo +4244

Blind op 6, Magallan/Jantje centrum?

11-01-2019 19:58

GrandMasterFlex +980

Lainez was met 12 a 15 miljoen een buitenkans, maar voor het bedrag + doorverkoop wat Betis heeft betaald een basisspeler. Dat zou hij bij Ajax niet meteen zijn

11-01-2019 19:39

ST +23083

Wie zegt dat hij basisspeler wordt daar.

11-01-2019 20:12

stopperspil +11200

17 miljoen is te veel voor de Mexicaan maar ook weer niet als je het vergelijkt met die 15 miljoen (is teveel natuurlijk) voor Wöber

11-01-2019 19:25

mcatarinob +0

Die 17 miljoen hadden wij ook kunnen/moeten
bieden

11-01-2019 14:11

Ajacied33 +36797

Bieden oke, maar niet betalen... Je bent toch niet serieus als je stelt dat je 17 miljoen moet neerleggen voor een 18 jarig talent?

11-01-2019 14:14

Ajaxvooraltijdinmijnbloed +3701

Real betaald 50 miljoen voor een 16-jarige.....

11-01-2019 19:55

Ajax95Duivendrecht +24158

Bizar hoe sommigen hier de schuld van het mislopen van Lainez bij Overmars/Ajax neerleggen.

Ajax valt helemaal niets te verwijten. De club heeft Lainez anderhalf jaar intensief gescout, is vervolgens gaan onderhandelen met C.A. en daar is uiteindelijk zelfs een akkoord uit gekomen. M.a.w. beide clubs waren rond met elkaar over de transfersom.

Alleen kwam Betis er op het laatste moment ook nog tussen, en dus lag het balletje bij Lainez zelf. Een keuze tussen Ajax of Betis. Hij had uiteindelijk het beste gevoel bij Betis. So be it.

Wat had Overmars hier nou in godsnaam nog meer/beter aan kunnen doen... Moeten we in het vervolg soms standaard de onderhandelingen over een speler met 20 miljoen beginnen... Ga toch weg man, dan geef je de betreffende clubs juist een vrijbrief om in het vervolg zoveel mogelijk te vragen op het moment dat Ajax langs komt.

Overmars heeft alles goed gedaan, alleen de speler zelf wilde niet. Daar valt Ajax niets te verwijten. En die redenen voor Betis (taal, landgenoten, beter klimaat, jaarlijks tegen Barcelona en Real spelen) heb ik tot op zekere hoogte nog wel begrip voor ook.

Ik denk dat Guardado in deze hele situatie best wel eens een flinke rol zou kunnen hebben gespeeld. Wij doen vaak lacherig over die ex-lampenkap, maar die man is een grootheid en een soort nationale held in Mexico. Het is - als ik het goed heb - de speler met de meeste interlands op zijn naam van alle huidige selectiespelers van Mexico. Hij heeft daar zo'n beetje dezelfde status als Sneijder hier. Ik denk best dat wanneer hij een goed praatje houdt voor zijn huidige club, je daar als jonge Mexicaanse speler best gevoelig voor bent. Zo is het met Lozano ook gegaan, die is ook min of meer 'overgehaald' door Guardado om naar PSV te komen.

However, ik snap best de frustratie van velen hier, maar we moeten nou niet gaan doen alsof Ajax hier schuldig aan is.

11-01-2019 12:45

Marcao +27

En zo is het! Dus nu houden we Neres, een goed ingespeelde aanvaller die er staat zodra het nodig is. Niets aan de hand dus.

11-01-2019 13:20

ST +23083

Sterk onderbouwde reactie. Ben het volledig met je eens.

11-01-2019 20:14

mercurius3 +0

Maar waarom lekt alles telkens uit bij Ajax? Bij Richarlison lekte ook van alles uit. Bij PSV houdt men het stilletjes.

11-01-2019 23:47

Amsteraaij +2262

Of volg jij ajax gewoon intensiever omdat je voor ajax bent? wsch ook tachtig artikelen over die romero van psv destijds toch

13-01-2019 11:43

Sulejmanibesteaankoopooit +2

er zijn vast nog andere spelers die net zo goed / beter zijn.

Misschien promes uit zijn lijden verlossen. Kan hij terug bij zijn oude club.

11-01-2019 12:29

1ajaxxx11 +0

Kunnen we niet overschakelen op

* pedrinho
* fosu mensah mag weg eind van het seizoen
* edson alvarez
* everton ribeiro
* Josef martinez vervanger van huntelaar

11-01-2019 12:10

Ajaxvooraltijdinmijnbloed +3701

Ik mis PAVON!!!!!!

11-01-2019 19:47

ST +23083

Pedrinho zal inmiddels zo'n 30M kosten. Moet je niet willen. Fosuh Mensah, waar moet die spelen? Mazraoui en Kristensen lijken mij prima. Daarnaast hebben we De Ligt en Magallan al voor zijn positie, oja en ook nog Veltman. De rest van de spelers die je noemt ken ik niet.

11-01-2019 20:15

Spuit11 +1288

Echt absurd sommige reacties hier. Het lijken wel een stel peuters die hun plakje worst bij de slager niet krijgen.

Get over it.

11-01-2019 11:19

MosesD +14687

Inderdaad, hilarisch ook wel. De meesten hebben geen besef van geld en praten over miljoenen alsof ze het dagelijks in hun achterzak hebben....

11-01-2019 12:10

Oliveira +0

Nog erger. De meeste zullen nooit meer dan 200.000 op hun rekening zien en dan al zullen zeggen "ik heb veel geld". Inderdaad , deze mensen hebben geen besef van waarde en geen besef van geld.

11-01-2019 12:20

Pointer1 +115

Helemaal mee eens. Het is geen FIFA spelletje maar echt absurt veel geld.

11-01-2019 14:44

RusselWestbrook +21

Als ik de reacties hier zo lees zijn er erg veel mensen die in een huis van een ton wonen met een hypotheek van 2,5 ton omdat er andere kapers op de kust waren, maar ze zelf 'erg slagvaardig' waren.

11-01-2019 13:51

BrandjeXL +81

Hahahaha hij b blijft maar vergelijken met die huizen. Daarom stel ik je de volgende vraag. Stel jij kan een huis kopen voor 3,5 ton en je weet dat het huis over twee/drie jaar een miljoen waard is. Wat doe jij dan? Ervoor zorgen dat je het huis zsm koopt of eerst de kruidenier uithangen en 2,5 ton bieden met als risico dat er andere kopers zich melden? Jij en alles wijsneuzen hier die naar mekkeren dat je nooit direct de vraagprijs moet bieden vergeten dat Lainez wanneer hij alleen bij Ajax tekent het dubbele waard is. Dus sorry jongens, net als Marcie denken jullie alleen aan koopprijs maar vergeten de waardevermeerdering. Zo les zit er weer op voor vandaag. Fijn weekend.

11-01-2019 14:04

RusselWestbrook +21

Het is natuurlijk zeer waarschijnlijk dat je enige potentiële koper bent bij een huis wat 3 keer zoveel waard gaat worden over 2 jaar. De makelaar doet ook niet zijn best om nog andere kopers te gaan vinden die nog meer geld willen bieden.

Nee, jij, BrandjeXL, bent alleen actief op de wereld en alle andere potentiële kopers zijn inactieve debielen, net als de verkopers.

11-01-2019 14:11

Caparzo +4244

Om in de metafoor te blijven, je kunt niet zeker weten dat het huis over 2/3 jaar een mio waard is. Anders was het idd heel simpel geweest. Maar zo zit het niet in elkaar, nog een wijze les zo even voor het weekend.

Verder is het nogal naïef om te denken dat Betis niet was ingevlogen als Marc gelijk die vraagprijs van 15mio had geboden. Dan was namelijk exact hetzelfde gebeurt als gisteravond, alleen dan wat eerder.

11-01-2019 15:07

foensai +0

Ok, en ook zo werkt de woningmarkt niet. allemaal speculatief. Ik werk er zelf namelijk mee. Het enige wat je dan doet is 'een gok wagen' ik gok dat hij over 3 jaar een miljoen waard is. maar toen kwam er een crisis die zegt 'je huis is nog maar 150.000 euro waard' 1. iemand gokt graag met geld, met het risico om failliet te gaan dan wel dikke winsten te pakken 2. persoon gokt niet en denkt 'geld wat ik niet heb kan ik niet uitgeven, ik gok niet op speculatie.

11-01-2019 15:18

Caparzo +4244

Hahaha.. Goud dude, ik was er niet opgekomen!

11-01-2019 16:17

behangdelul +32804

Kun jij garanties afgeven voor een waardevermeerdering? Dan mag je het geld ook bij mij lenen hoor

11-01-2019 19:26

Oeroeboeroe +18418

wat een ongelooflijke bullshit, alsof er garanties bestaan. jij zou een hele slechte voor de beurs zijn: kopen op hoogtepunten en verkopen op dieptepunten

11-01-2019 19:46

BrandjeXL +81

Nee hoor, ik ben niet bang om te verliezen das heel wat anders. Als Ajax 17/18 miljoen had geboden hadden ze hem gehad. 15 Miljoen vond iedereen prima dus voor een paar miljoen laat je deze jongen lopen die te boek als een geweldig talent. Richarlison leverde na een seizoen bijna 40 miljoen winst op. Dus stoppen met als een kruidenier te denken en durf eens een risico te nemen.

11-01-2019 20:31

Ardoe +578

Zo mooi hoe je er volledig naast zit maar wel als een orakel staat te oreren. Je loopt echt te koop met je onwetendheid. Vermakelijk, thanks :)

11-01-2019 21:30

Caparzo +4244

Ah, de "als Overmars gelijk" is inmiddels ook al 3 mio verhoogd bij je. Gewoon blijven overtoepen, kom ie vanzelf een keer.

11-01-2019 22:25

Geoffajax06 +0

Kan me niet herinneren dat Sulejmani voor dat bedrag is vertrokken hoor. Volgens mij heegt Ajax daar aardig verlies op geleden. Al was die nou voor 12 miljoen aangetrokken was het verlies wel mooi paar miljoentjes minder geweest.

11-01-2019 20:01

BrandjeXL +81

Klopt zekerheid heb je nooit maar ook niet voor die 15 miljoen die Ajax uiteindelijk bood. Maar je ziet het aan Richarlison. Exact hetzelfde gebeurde daarmee en die leverde na een seizoen bijna 40 miljoen winst op.

11-01-2019 20:28

ST +23083

Wat een belachelijke vergelijking.

11-01-2019 20:17

BrandjeXL +81

Nee hoor, volkomen logische vergelijking maar je denkt precies zoals de andere kruideniers hier. Om geld te verdienen moet je investeren. Dus die paar miljoen extra verdien je later wel terug. Voor Blind wordt oplopend ruim 21 miljoen betaald. Daar hoor je niemand over terwijl iedereen weet dat je dat waarschijnlijk nooit meer voor hem krijgt. Maakt ook niet want je overwintert mede door hem in de CL. Maar kan Ajax een toptalent halen die ze al twee jaar volgen en die alleen maar meer waard wordt dan moet er ineens beknibbeld worden op 2/3 miljoen. Precies wat bij Richarlison ook gebeurde. Dus je kan mijn vergelijking wel belachelijk vinden maar helaas heb ik de feiten aan mijn kant.

11-01-2019 20:25

Caparzo +4244

Je had moeten overbieden, 19mio, hadden zij zeer waarschijnlijk ook gedaan, en voor je het weet zit je ver over de 20. Liever onze kruidenier Marc als een naïeve overtoeper die 2/3 mio "geneuzel" vindt, en werkelijk geloofd dat als je gelijk 15 had geboden, die gup nu bij ons had gespeeld.

11-01-2019 22:20

Ajaxvooraltijdinmijnbloed +3701

Ga lekker met je spuit spelen

11-01-2019 19:56

Red Devil +3604

Weer misgrijpen door het lakse handelen van die gierige Overmars.
Hij leert het echt nooit.
Hij had allang toe kunnen slaan toen Betis nog helemaal niet in beeld was maar hij bleef maar mierenneuken over de prijs.

11-01-2019 10:41

Rentokill +4608

Jij snapt er niks van. Als Overmars meer had geboden waren ze ook niet akkoord gegaan. Je gaar nooit akkoord met het openingsbod. Die Mexicanen hebben zoveel mogelijk gelekt om andere partijen aan te trekken. Dat is ze gelukt. 17 miljoen is absurd. Vooral als je weet dat er aanvankelijk werd onderhandels over 9 miljoen.

11-01-2019 11:13

Oliveira +0

Ik zou zeggen: Solliciteer lekker. Blijkbaar kan jij het beter. Daarnaast zou jij echt een superslechte onderhandelaar zijn, : "mierenneuken over de prijs". Ga jij dan 100 euro voor een pakje boter betalen als iemand anders er 2.50 voor betaal. Puur en alleen omdat je niet verder kijkt dan je neus lang is.

11-01-2019 12:18

edalm +4955

prima gedaan door Overmars

11-01-2019 12:34

Oliveira +0

Gewoon jammer dat de transfer niet doorging. Ajax heeft gewoon duidelijk hun grenzen aangegeven, iets wat juist weerspiegeld dat ze sterk zijn in onderhandelen.

11-01-2019 12:37

Adam24 +39184

Het is nog moeilijk te zeggen hoe dit is gegaan. Maar als het daadwerkelijk klopt dat ajax al een akkoord had met de club, dan maakt het bedrag van Betis niet uit. Die keuze blijft dan aan de speler, tenminste....

11-01-2019 10:13

Matzet +5392

Ik verbaas me over de reacties dat Overmars een slechte onderhandelaar is. Ze hebben Lainez al twee jaar gescout, maar dat wil niet zeggen dat ze 2 jaar onderhandeld hebben. Reken maar dat ze meerdere spelers al zo lang op de radar hebben.
Tuurlijk baal ik er van, maar op een gegeven moment moet je een grens stellen. Zo te lezen heeft het eveneens kapitaalkrachtige Lyon hetzelfde gedaan, maar dan bij 14 miljoen (dus eerder).
Je kan niet onverantwoorde risico’s blijven nemen (zoals bij Sulejmani). Bij zo’n fors bedrag moet er een zekere mate van ‘zekerheid op succes’ zijn. Mensen vergeten dat die onzekerheid al in die 15 miljoen zat inbegrepen.
Verantwoord beleid dus en ook nog eens de keuze van de speler. Uiteindelijk houdt het op. Doorschakelen nu naar een alternatief.

11-01-2019 10:10

RSM +3918

Deze gast is te veel gehypt. Als je de keuze maakt om naar Betis te gaan zal je wat trainingen betreft nooit vooruit gaan. Het is een middelmatige voetballer categorie mitea anderson fischer. Gelukkig dat Neres blijft. Die laat dit seizoen echt zijn waarde zien.

11-01-2019 09:53

afcklaasf +0

knap dat je dat nu al weet

11-01-2019 10:52

Stamhoofd +11548

17 miljoen is wel te veel. Goed dat Ajax zich niet laat meeslepen in zo'n transfersoap.

11-01-2019 09:43

AFCA_XXX_AMSTERDAM*** +0

17 miljoen voor 80% van de transferrechten is echt belachelijk veel ja!

11-01-2019 12:37
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.