Geruchtenmolen: 'Conceição gaat er financieel flink op vooruit met Ajax-transfer'

door NielsOpdam 2165

Bron AS

Geruchtenmolen: 'Conceição gaat er financieel flink op vooruit met Ajax-transfer'

door NielsOpdam 2165

Bron AS

Laatst geüpdatet

De transfermarkt is officieel open en dus nemen de geruchten over Ajax toe. Ajacieden worden in verband gebracht met clubs uit het buitenland, vooral interessant talent uit het buitenland weer aan Ajax gelinkt wordt. In de Geruchtenmolen lees je de laatste transfergeruchten rond de club, maar denk eraan: neem het soms met een korreltje zout!

Zondag 17 juli

'Conceição gaat er financieel flink op vooruit met Ajax-transfer'

Francisco Conceição gaat er met zijn transfer van FC Porto naar Ajax ook financieel flink op vooruit, zo schrijft A Bola. Bij FC Porto tekende Conceição als speler van Onder 19 zijn eerste profcontract voor een relatief laag salaris. In Portugal verdiende de speler naar verluidt 2.000 euro per maand. 'Nu tekent de vleugelaanvaller voor vijf seizoenen bij Ajax, waar hij 1,35 miljoen euro per jaar gaat verdienen', schrijft A Bola.

'Kozubal (17) verschijnt op radar Ajax'

Antoni Kozubal is op de radar van Ajax verschenen, zo schrijft BILD. De Amsterdammers zijn niet de enige geïnteresseerde club, want ook Borussia Dortmund en Schalke 04 zouden de zeventienjarige middenvelder in de gaten houden. Kozubal staat momenteel onder contract staat bij Lech Poznan, de club van John van de Brom. Hij speelde daar tot nu toe vijf wedstrijden, waarin hij één keer scoorde en één assist gaf. Kozubal heeft bij Lech Poznan nog een contract tot medio 2024.

Zaterdag 16 juli

'Ajax daadwerkelijk geïnteresseerd in Depay'

Volgens de Spaanse krant Sport is Ajax één van de clubs die geïnteresseerd is in Memphis Depay van FC Barcelona. De timing is opvallend, omdat Steven Bergwijn zaterdagochtend, deels met een knipoog, aangaf hem graag te zien in het shirt van Ajax. FC Barcelona heeft Robert Lewandowski zo goed als binnen en dat betekent dat Depay weg zou mogen, zo wordt geschreven. Sport noemt Ajax één van de gegadigden voor de Oranje-international. Ook Tottenham Hotspur, Juventus en AS Roma worden genoemd als mogelijke werkgever. FC Barcelona zou minimaal twintig miljoen euro willen ontvangen voor Depay.

Vrijdag 15 juli

'Ajax doet na periode van stilte verbeterd bod op Brobbey'

Ajax heeft een verbeterd bod op Brian Brobbey uitgebracht, zo schrijft BILD op vrijdag. De onderhandelingen tussen Ajax en RB Leipzig lopen al enige tijd, maar er was even spraken van stilte omtrent de transfer. Het Duitse medium komt nu met het nieuws dat de spits niet tot de selectie behoort die zaterdag een oefenwedstrijd tegen Southampton speelt en dat zou met de Ajax-interesse te maken kunnen hebben. 'Er is veel beweging in het transferpoker rond Brian Brobbey', zo schrijft men. Er wordt overigens gesproken over een vraagprijs van vijftien miljoen euro, waar er eerst nog een bedrag van 25 miljoen euro werd genoemd. Brobbey zelf zou Manchester United al hebben laten weten alleen naar Ajax te willen gaan.

'Manchester United zou Antony nog altijd graag willen inlijven'

Manchester United zou na Lisandro Martínez nog altijd Antony graag willen overnemen van Ajax. Dat meldt journalist Tom McDermott, die kort op het laatste nieuws omtrent Manchester United zit. De Engelsman meldt wel dat Manchester United pas in actie zal of kan komen als Ajax zijn vraagprijs - nu tachtig miljoen euro - laat zakken. Volgens McDermott zou een persoonlijk akkoord geen probleem moeten zijn. Naast Manchester United is ook Liverpool geïnteresseerd in Antony.

Donderdag 14 juli

'Ajax laat oog vallen op Turks talent Kaplan'

Ajax lijkt ineens in de hoogste versnelling actief op de transfermarkt. Na de geruchten over Calvin Bassey komen uit Turkije nu geluiden door dat de Amsterdammers Ahmetcan Kaplan op het oog hebben. Het medium 61 Saat maakt melding van de vermeende interesse. Ajax zou de onderhandelingen willen starten met een bod van zo'n drie miljoen euro voor de jonge centrale verdediger, al zou Trabzonspor - zijn huidige werkgever - eerder mikken op een bedrag tussen de zes en tien miljoen euro.

'Ajax toont interesse in Rangers-back Bassey'

Ajax heeft interesse in Calvin Bassey, zo schrijft talkSPORT donderdagochtend. De linksback annex centrumverdediger van Rangers FC heeft zich vorig seizoen in de kijker gespeeld in de Europa League, waarin zijn ploeg het tot de finale wist te schoppen. De Engelse Nigeriaan, die zijn interlands voor het Afrikaanse land speelt, zou overigens ook in de belangstelling van Brighton & Hove Albion staan, terwijl ook andere Premier League-clubs hem in de gaten houden.

Woensdag 13 juli

'Manchester United en Ajax akkoord over transfersom Martínez'

Manchester United en Ajax hebben een akkoord bereikt over de transfersom van Lisandro Martínez, zo schrijft 90min woensdagmiddag. Beide clubs zouden een overeenkomst hebben bereikt over een bedrag van 55 miljoen euro. Volgens 90min bestaat die transfersom uit een vast bedrag van 50 miljoen euro en zijn de resterende 5 miljoen bonussen.

Dinsdag 12 juli

'Ajax doet navraag naar Paris Saint Germain-spits Kalimuendo'

Ajax heeft navraag gedaan naar Arnaud Kalimuendo, zo schrijft journalist Ben Jacobs - actief bij CBS Sports Golazo - op Twitter. De twintigjarige spits, die nog tot medio 2024 onder contract staat bij Paris Saint-Germain, werd vorig seizoen voor de tweede keer op rij uitgeleend aan RC Lens. Hij speelde er 65 wedstrijden in de Ligue 1 en scoorde 21 keer. Overigens zou Ajax niet de enige club zijn die navraag deed, want ook Leeds United, Newcastle United en Atalanta Bergamo worden genoemd.

Maandag 11 juli

'Conceiçao wil niet naar Ajax en gaat verlengen bij FC Porto'

Francisco Conceiçao wil niet naar Ajax, zo schrijft Mercado Azul maandagavond. De talentvolle buitenspeler van FC Porto werd maandag gelinkt aan de club en zou openstaan voor een dienstverband in Amsterdam, maar dat wordt in Portugal tegengesproken. De linksbenige rechtsbuiten zou uit zijn op een contractverlenging bij FC Porto, waar zijn vader Sérgio Conceiçao de hoofdtrainer is.

'Ajax-talent Vink overweegt stap naar subtop Bundesliga'

Ajax-talent Skye Vink staat in de belangstelling van RB Leipzig en Bayer Leverkusen, zo schrijft Transfermarkt. Hoewel de jeugdopleiding van de Amsterdammers hoog aangeschreven staat, zou Vink het gevoel hebben in Duitsland op meer speeltijd te kunnen rekenen. Bovendien staan de opleidingen van RB Leipzig en Bayer Leverkusen in Duitsland ook hoog aangeschreven. Recent werd nog bekend dat Vink komend seizoen op zestienjarige leeftijd in Ajax Onder 18 uit mag komen.

Lees meer over:
Plaats reactie

Cednificent +491

Weinig geruchten rondom Ajax. Waar blijven de kanonnen? De vedettes? De zuid amerikaanse toptalenten ;)

Nee even serieus. Ik ben wel benieuwd of Ajax nog extra spelers wil halen en welke posities en wie nog gaat vertrekken.

18-07-2022 19:27

wim_wenderson +1412

Inzake Conceiçao: 1987 Rijkaard wordt gek van onze Grootmeester en wil weg. PSV wil de jonge Frank Rijkaard inlijven. De Ajacied wordt verleid met de belofte dat hij een Philips stereotoren krijgt als hij zijn handtekening zet. Hij doet het ook nog, maar krijgt spijt! Wat voor een habbekrats krijg je dan?

18-07-2022 10:37

GekkeGerrit +1725

Dit is ook een ‘here we go’ !

18-07-2022 00:38

Harrie.S63 +1699

Heeft conceicao al getekend?

17-07-2022 21:04

Ferd +38565

ja, een boom en een zon. Hij kreeg een sticker van de lerares.

18-07-2022 04:11

Harrie.S63 +1699

Was het niet Nerd?

18-07-2022 10:47

Ferd +38565

nee, het was Harrie.S5 (google militaire dienst s5 als je dit niet begrijpt)

18-07-2022 10:57

Vakker +19

Ik vroeg mij al af of hij dacht veel te gaan spelen. Maar dat is onbelangrijk in dit geval.

17-07-2022 20:07

AFCA-1983 +17743

https://www.ajax.nl/artikelen/schreuder-neemt-deze-29-namen-mee-naar-oostenrijk/

Geen Mo, Steek en Axel Dongen..

Kortom niet fit

17-07-2022 19:14

jerryisthename +31902

Van minder dan modaal in NL naar miljonair. Wow.
Het kan raar lopen in het leven. Maar meer dan terecht.
Het is hem gegund. Is echt een groeibriljant. Blij mee!

17-07-2022 18:48

Jari83 +621

Ja bizar afgezien van het sportieve aspect.... wat een heerlijk gevoel lijkt me dat zeg

17-07-2022 21:27

TheRiviera +5478

Ik weet niet precies of er speciale belasting regelementen zijn wat betreft de inkomsten van voetballers maar als we dat buiten beschouwing laten en aannemen dat het bedrag in Bruto is zal hij niet meer dan een miljoen per jaar netto opstrijken.

Ongeacht dat is het wel zeer hoog. Hij schiet gelijk meerdere spelers voorbij met zo'n salaris.

18-07-2022 02:16

Ozymandias +159568

De NOS meldde net dat Ihattaren is gearresteerd op verzoek van de VS omdat ze bewijs hebben gevonden dat hij de Zodiac Killer is.

17-07-2022 18:07

Psychevore +21186

Dat zou wel een stunt zijn van Ihattaren. Zelfs zijn ouders waren toen nog niet eens geboren. Maar je weet het nooit tegenwoordig :p

17-07-2022 19:09

WantAmsterdam +116198

Je bent lekker op dreef haha.

17-07-2022 20:03

BungTahamata +1977

Ik dacht Jack the Ripper?

17-07-2022 22:52

wim_wenderson +1412

Pure onzin, hij heeft bloedlijnen met Rinus van der Lubbe die in 1933 de Rijksdag in Duitsland in fik zette en nu willen Neo-nazi's dat iemand gaat boeten....echt waar!!!!

18-07-2022 10:29

pat_socialmedia +412

2.000/maand ...... dan hebben P$V en Feyenoord liggen pitten

17-07-2022 17:42

Dirigent +6874

20.000 euro per maand neem ik aan?

2000 lijkt me wel erg overdreven voor een wisselspeler van Porto.

17-07-2022 17:40

Capocapo +12001

Jeugd contract

17-07-2022 18:12

De3mos +12082

Geloof er niks van dat porto niet een vergelijkbaar aanbod had gedaan. Maar dat je erop vooruitgaat vergeleken met een jeugdcontract snap ik zeker.

17-07-2022 17:23

XXXFCA +2687

Katchingceição

17-07-2022 16:53

3sterren +20205

Het zou pas echt groot nieuws zijn, en het vermelden zeker meer dan waard, als hij salaris zou hebben ingeleverd, maar alsnog graag zijn contract wil ondertekenen.
Ajax heeft misschien wel de sensatie van de toekomst gekocht.
Eerder ook al Mokumse Messi gestrikt.

H2 doet niet in ieder geval niet aan half werk …

17-07-2022 16:28

Psychevore +21186

2000 euro per maand.

Ik verdien gewoon meer dan een profvoetballer bij Porto. Jeetje.

17-07-2022 16:20

BillSplate +9712

De vlag kan uit. 😆

17-07-2022 17:10

AjaxIsBeast +5975

Redelijk normaal salaris voor een talent van zijn kaliber. Brobbey hadden ze ook 1.5 miljoen per jaar aangeboden.

17-07-2022 16:01

ajaxcied4life +26058

Ihattaren niet mee op trainingskamp. Er wordt gespeculeerd over iets wat zou zijn voorgevallen en bij die jongen zou liggen.

Nee toch

17-07-2022 16:01

Odysseus +14329

Hmmm, klinkt niet als dit waar is.

17-07-2022 16:25

xxxxopeenrij +1833

Ja daarom heeft ajax die portugees gehaald denk ik

17-07-2022 17:41

Nr.10 +111404

Lees net dat Spurs 17 miljoen biedt op Depay. Ik snap de bezwaren tegen de persoon Depay heel goed, maar 17 miljoen voor zo’n goeie speler is wel echt een koopje hoor.
Bij Spurs wordt hij natuurlijk geen basisspeler, met Kane, Son, Kulusevski en nu ook Richarlison.

17-07-2022 15:02

Patrick78 +52594

En ook met Perisic en Lucas. Depay gaat banken bij Spurs.

17-07-2022 15:04

Godenzoon24 +15347

Beter dan 20 voor Brobbey!

17-07-2022 15:25

pat_socialmedia +412

Schei uit man, op Memphis kun je niet bouwen.
Niet goed voor de team spirit en wordt overal uitgekotst.

17-07-2022 15:25

ajaxcied4life +26058

Hij wordt bij Barca toch niet uitgekotst? Hoe kom jij daar bij dat hij overal wordt uitgekotst?

17-07-2022 15:33

DankzijCruijff +48731

Sterker nog, "nette" jongens zoals Frenkie lopen ook gewoon weg met hem dus beetje onzin idd.

17-07-2022 15:43

pat_socialmedia +412

Bij PSV waren ze klaar met hem.
Bij United speelde hij nauwlijks en werd hij uitgelachen.
Bij Lyon ging hij met ruzie de kiet uit.
Bij Barca zijn ze ook klaar met hem, werd zelfs een tijd uitgefloten. Werd alleen maar gepruimd omdat de Jong nog slechter was.

17-07-2022 17:47

Freddy +11457

Ik denk dat de bodem in zicht is qua geldpot en dat we het hier mee gaan doen.

17-07-2022 15:55

profoff +8392

Repay moet bij een club spelen waar ze het accepteren dat je 4x per wedstrijd van 35 meter op doel schiet. Omdat ze allang blij met je zijn. Gaat bij ajax niet passen

17-07-2022 16:36

kngbolo +573

Dan feliciteer ik de Spurs hartelijk met Depay. Dat ze er veel plezier aan mogen beleven

18-07-2022 08:31

PasteFiber +647

De beelden die ik zag van Conceição zagen er veelbelovend uit. Lijkt wel echt koopje te zijn voor 5m en dit salaris

17-07-2022 15:00

Meridian +1122

Bassey verdient bij Rangers 6000 pond per week. Je moet dit soort jongens verleiden met een mooi salaris.

17-07-2022 14:51

BillSplate +9712

Dan verdient hij wel absurd weinig.

17-07-2022 17:11

Meridian +1122

De meeste van die Celtic en Rangers spelers zitten op dat soort salarissen.

17-07-2022 17:14

Tranqiep +463

Een salaris van ~€370.000 per jaar is nou niet per se absurd weinig 😅

17-07-2022 19:07

BillSplate +9712

Voor een basisspeler van zo'n club wel.

17-07-2022 19:08

WantAmsterdam +116198

Dat is bizar weinig, dat is minder dan Labyad krijgt bij ons, dit is een salaris wat je bij Utrecht of Groningen krijgt als sterkhouder.
Maar is misschien enigszins te verklaren. Hij heeft het contract getekend voordat hij een wedstrijd op profniveau heeft gespeeld, als hij zijn contract bij Rangers had verlengt, dan had die echt wel duidelijk meer verdient.

17-07-2022 20:12

Meridian +1122

Maar ook niet echt veel meer dan die 6000 pond. Ik las dat bijvoorbeeld Jota van Celtic op 7100 per week zit. Dat is dan hun beste speler. Maar die zal nu meer verdienen omdat ze hem hebben overgenomen van Benfica.

17-07-2022 21:10

WantAmsterdam +116198

Volgens sommige bronnen krijgen de (ervaren) topspelers daar echt wel hoge salarissen.
Volgens deze (geen idee hoe betrouwbare) bron, krijgt iemand als Kemar Roofe 35 k pond per week, dat zijn 1.82 pond per jaar (2.14 euro). Dit is volgens mij een Antony salaris.
https://footballleaguefc.com/rangers-fc-player-wages/

17-07-2022 21:22

RepoocElad +9940

Financieel flink op vooruit? Zeg maar gerust dat hij er astronomisch op vooruit gaat. Zijn salaris wordt gewoon met ruim 56 vermenigvuldigd. Doe mij even zo'n opslag anders

17-07-2022 14:50

JOHANisGOD +18498

Lisandro Martínez deal, completed and signed also on player side with Manchester United. Five year deal confirmed. To be announced very soon, likely in the coming hours. 🚨🔴 #MUFC

Final fee, bit more than €55m plus add-ons. Third signing for ten Hag after Malacia & Eriksen. https://t.co/R0lxelWmiv

17-07-2022 14:46

Jojo.14 +3658

Wordt met de dag anders, nu meer dan 55 vast? Mij hoor je niet klagen

17-07-2022 14:48

Juan62 +46333

update 16.00
67,5 miljoen

17-07-2022 16:35

frenkiedejong53 +9792

Kun je er ajb nog 2 miljoentjes bijharken?
Bijvoorbeeld als hij meer dan 2 basisplaatsen haalt tot aan het WK?😁

17-07-2022 15:04

Suarez16_ +9280

2000 salaris? Ik weet dat zijn vader trainer is, maar dat is 24.000 in het jaar. Dat is voor jonge talenten van 18/19 bij een club als Porto toch wel erg weinig? Zeker aangezien Portugal zo groot is dat dat soort jongens wel alleen moeten wonen. Aan de andere kant kan ik mij niet voorstellen dat Ajax 16-jarige veel meer betaald tenzij het een De Ligt of Gravenberch is die op die leeftijd al bij Ajax 1 zitten en waar de hele Europese top op aast.

17-07-2022 14:33

Bruno04 +15799

Ik denk wel iets meer. Het is puur giswerk maar ik denk dat 18 jarige die hun eerste profcontract tekenen en net in aanmerking komen voor jong Ajax rond de 5k verdienen.

Edit: dit komt onder de eerste paar zoekresultaten als je zoekt naar “ salaris jong ajax”

Een groot talent van jong Ajax kan bijvoorbeeld al gauw €8.000,- bruto per maand verdienen. Van dat salaris kunnen de meeste spelers in de Jupiler League wel dromen. De gemiddelde salarissen in de Keuken Kampioen Divisie liggen ongeveer tussen de €2.000,- en €4.000,- bruto per maand.

17-07-2022 14:52

Eurysaces +29532

Volgens mij zat Nouri met zijn eerste contract op 250.000, dat is ooit gelekt, dat liep in jong Ajax nog verder op. Ik verwacht dat de grote talenten van jong Ajax daar echt niet veel op zullen inleveren..

17-07-2022 16:15

Nr.10 +111404

Als die Conceicao inderdaad zo een groot talent is als de kenners hier zeggen, en het klopt van die 2000 euro, dan heeft Porto aardig zitten kloten zeg. De gemiddelde AS reageerder verdient nog meer…

17-07-2022 14:33

Ozymandias +159568

Tja, FC Porto kan er weinig aan doen dat hij zijn contract niet wil verlengen.

17-07-2022 14:35

JariJari +15261

Dit. Zelfde als Brobbey.

Denk alleen niet dat Porto zo achterlijk is hem volgend jaar terug te kopen voor 20M. Zo amateuristisch dom is alleen Ajax.

Nog nooit zo boos op mn club geweest.

17-07-2022 14:40

Nr.10 +111404

Ja okay, dus schijnbaar heeft hij dit contract ondertekent toen hij 17 (?) was (en is het dan niet nog steeds weinig?), heeft Porto daarna misschien wel pogingen gedaan om hem te verlengen, maar wilde hij dat niet vanwege een gebrek aan perspectief, en had hij nu, ondanks dat hij toch al twee seizoenen meedoet bij het eerste (wel voornamelijk invallen), nog steeds dat karige contract.
Nog steeds wel benieuwd of bij Ajax bijvoorbeeld ook Misehouy en Vos 2000 euro verdienen met hun eerste contract?

17-07-2022 14:41

Ozymandias +159568

Misehouy zit waarschijnlijk in de Nouri/Gravenberch jeugdschaal en zal dus waarschijnlijk een paar ton per seizoen verdienen. Ik weet niet of ze Vos in die schaal hebben gezet (waarschijnlijk niet omdat alleen de top van de toptalenten bij Ajax zo'n contract krijgen). De meeste talenten van Ajax (en Ajax geeft alleen contracten aan de grotere talenten) verdienen minder dan een ton per seizoen.

17-07-2022 14:42

Nr.10 +111404

Duidelijk. Ik had ook geen rekening gehouden met netto/bruto verschillen tussen NL en Portugal.

17-07-2022 14:46

Ozymandias +159568

Dat had ik laatst ook toen ik dacht Dybala voor Ajax misschien wel haalbaar was omdat ik zijn salaris bij Juventus als netto bedrag had gezien en me dat niet realiseerde.

17-07-2022 14:49

ajaxcied4life +26058

@JariJari Nou nee, ManU kocht Pogba terug voor 96 mln, Barcelona onder meer Alba, Fabregaes en Pique. Bayern Matts Hummels. Real Madrid Morata. Dus het klopt niet wat jij beweert.

17-07-2022 15:36

JariJari +15261

En nu weer gratis naar Juve 😅

Nog steeds niet zo dom als Ajax. Pogba heeft echt voor Juve gespeeld, gepresteerd en is beter geworden voordat United hem terughaalde. Ook ging hij niet tegen de wil van United naar Juve (en zelfs niet geheel transfervrij).

Nee 20M voor Brobbey is echt een stuk dommer nog. Zou voor H2 een hersenscan doen om te kijken of ze eventueel een hersen tumor hebben. Je kan er maar vroeg bij zijn.

17-07-2022 16:22

sebastiaan1900 +5350

2000 Euro haha ;) En dan 5 miljoen afkoopsom. Hier klopt iets niet.

17-07-2022 14:23

mvdk +44160 moderator

Salaris zegt niet alles en dat is hem toegezegd toen hij nog veel jonger was(17). Maar als het waar is zegt het wel genoeg waarom hij direct weg is.

17-07-2022 14:26

Ozymandias +159568

FC Porto heeft hem een nieuw contract aangeboden dus het is niet alsof hij tussen zijn huidige salaris bij FC Porto en zijn aangeboden salaris van Ajax moest kiezen.

17-07-2022 14:34

Bruno04 +15799

Exact. Dit geeft een erg vertekend beeld.

17-07-2022 14:55

mvdk +44160 moderator

Wel als dat van Ajax veel hoger was. Ruim 1,2 miljoen is veel voor een jong talent. Dat was nog niet zo lang geleden ons plafond.

17-07-2022 14:58

Juan62 +46333

Ik ken de details van zijn contract daar niet, maar 2000 pm lijkt me stug
In zijn eerste contract misschien, maar neem aan dat er al wat updates waren
Is A Bola soms de lokale duimzuigende telegraaf?

17-07-2022 14:20

Ozymandias +159568

No shit, iemand met een jeugdcontract gaat er financieel flink op vooruit wanneer hij zijn eerste volwaardige profcontract tekent?! A Bola met het het diepgravende nieuws...

17-07-2022 14:19

Nr.10 +111404

Maar 2000 per maand is zelfs voor een jeugdcontract wel erg weinig toch? Of krijgen de talentjes in Jong Ajax ook zoiets?

17-07-2022 14:35

Ozymandias +159568

Aangezien ze in Spanje, Italiē, Portugal, etc. het meestal over netto bedragen hebben denk ik dat hij ongeveer verdiende wat een gemiddelde jeugdspeler bij Ajax ook verdient (als hij een contract krijgt). De meeste talenten bij Ajax krijgen geen Nouri/Gravenberch achter jeugdcontract waarmee ze direct tonnen gaan verdienen.

17-07-2022 14:36

Juan62 +46333

https://www.ajaxshowtime.com/bijzaken-en-geruchten/ajax-doorbreekt-salarisschaal-en-strikt-misehouy

https://salarysport.com/nl/football/eredivisie/afc-ajax/

17-07-2022 15:07

Prutser +2933

Kozubal als maatje voor Faberski?

17-07-2022 14:09

Masz +3731

War verdient hij?
2000 euro?

17-07-2022 14:30

Prutser +2933

Geen idee, maakt niet veel uit toch. Je haalt met Faberski net een talentvolle Poolse speler binnen. Kan me voorstellen dat je een land/cultuur genoot erbij wil hebben, zodat hij zich iets thuis voelt.

17-07-2022 17:14

Oboema +1671

'Kozubal (17) verschijnt op radar Ajax' -
Ja, dan zou ik als piloot ook niet naar Oostenrijk gaan vliegen. Stel dat ie in de motor komt. Heb je allemaal Kozuballetjes

17-07-2022 13:57

SjakiedeWit +2636

Kozibal? Is dat de grote broer van Skippybal?

17-07-2022 13:27

mvdk +44160 moderator

Misschien komen ze dan binnenkort ook met Oyarzabal

17-07-2022 13:45

AjaxIsBeast +5975

En Balotelli

17-07-2022 14:02

mvdk +44160 moderator

Dan vrees ik ook voor die Bal die ooit voor PSV speelde.

Of Fabián Balbuena. Hoeveel ballen hebben we nog?

17-07-2022 14:28

Bruno04 +15799

Ballack die uit zijn pensioen komt.

17-07-2022 14:55

Tranqiep +463

Ik hoef die kop van die Ballasz Dszcudsczczak nooit meer te zien iig.

17-07-2022 19:16

Beer +1652

Eerst maar nou eens de verdediging goed dicht timmeren.

17-07-2022 13:18

paulis +10276

Beter niet Depay zeg, 1 grote irritante one-man show die je binnenhaalt.

17-07-2022 13:11

Tov +1787

Dat wordt loten wie er in het midden mag straks.

17-07-2022 13:05

BlueDuke +4480

Weer een middenvelder voor de jeugd?

17-07-2022 12:56

AjaxIsBeast +5975

Wat zien mensen toch in Zirkzee? Beperkte voetballer die niet goed genoeg is voor wat wij nastreven. De goals die hij maakt zijn ook met name intikkers geweest.

17-07-2022 12:54

Oxxer +164598 moderator

Een paar goals maken bij JO en hij moet naar Ajax ? Zirkzee lijkt veel op een jonge Pierre van Hooydonk en die was net zo beperkt.

17-07-2022 12:59

Odysseus +14329

Echt totaal niet. van Hooijdonk was een echte target man en Zirkzee een 9,5.

17-07-2022 13:04

KingJames23 +11453

Daar doe je hem wel te kort mee oxxer. Hij is sterk aan de bal, is technisch, goeie trap, goed overzicht maar ook nonchalant en dat moet eruit. Hij heeft iig wel potentie om een goeie spits te worden.

17-07-2022 13:06

Oxxer +164598 moderator

Andere mening is niet erg toch?

17-07-2022 13:09

Oxxer +164598 moderator

Dan zien zij het bij Bayern niet goed? Als hij zo getalenteerd is waarom zetten zij hem in de etalage i.p.v. verlengen en een traject ingaan?

17-07-2022 13:11

MichelBoerebach +29216

Gast kon wel geweldige vrije trappen nemen. Gingen er negen van de tien keer in.

17-07-2022 13:30

Oxxer +164598 moderator

Vrije trappen van Pierre waren net pingels.

17-07-2022 13:33

Ozymandias +159568

Ik zie Zirkzee juist als het tegenovergestelde van een type Van Hooijdonk. Iemand die zich juist veelvuldig moet laten inzakken omdat hij beter tot zijn recht komt in de ruimt achter de ruimte waar een spits (als Van Hooijdonk) traditioneel gezien speelt. De Zirkzee is een type Van Hooijdonk vergelijking past in het rijtje Vd Beek is een type Siem de Jong en Bergwijn is een type Promes...

17-07-2022 13:50

MichelBoerebach +29216

Die van Haller waren dat ook. Je.moet er maar van houden.

17-07-2022 13:29

036AFCA97 +146682

Dit soort geruchten verzadigen mij niet meer na gisteren.

17-07-2022 12:49

fluwelenlinker +11849

Kozubal doet qua manier van spelen een beetje denken aan Frenkie. Alleen, wij hebben in die leeftijdscategorie Vos al als toptalent voor dezelfde positie.

17-07-2022 12:42

BackInBlack +14551

Ik krijg de indruk dat H2 een enorme drang hebben om zich te bewijzen

Dat is gunstig

17-07-2022 12:42

Stoffel +18570

Heb ook wel het idee dat de RVC ze iets meer ruimte geeft om “hun” selectie te bouwen, om een goed fundament neer te kunnen zetten voor de periode H2.

17-07-2022 12:49

Oxxer +164598 moderator

Er is veel poen binnen gekomen, RVC lijkt vooral te denken in zeer hoge bedragen bij doorverkoop. Brobbey, Bergwijn, Bassey begin 20ers met veel potentie.

17-07-2022 13:02

KingJames23 +11453

En ik denk dat we nu iets meer risico kunnen nemen omdat de nummers 1 en 2 volgend seizoen CL spelen.

17-07-2022 13:07

Robuust +2068

Is dat al zeker dan? Dacht dat Portugal ons dit jaar nog zou kunnen inhalen.

17-07-2022 13:22

Gooseman +11884

YES de nieuwe Anthoni!

17-07-2022 12:35

ProperFootball +14699

Anthoonhie

17-07-2022 12:43

mvdk +44160 moderator

Kamerling?

17-07-2022 13:46

Adammer +2855

Zo schrijf je anto”nie”

17-07-2022 12:48

RSAB +1152

Sjezus! Heb vaak “Anthony” voorbij zien komen, maar dit spant toch wel de kroon.

17-07-2022 13:44

Oldstar +5270

Zo blij dat wij geen koopclub zijn en die andere twee wel ;-). Toch jammer al dat gekoop, vind dat we ons DNA wat verloochenen. We stappen af van datgenen waar we beroemd mee zijn geworden. Niet onbegrijpelijk, wel jammer zoals gezegd.

17-07-2022 12:34

mvdk +44160 moderator

Als alles weggekocht wordt heb je weinig keuze. We hebben niet even 4 a 5 nieuwe basisspelers in de jeugd rondlopen. Dat kost ff wat meer tijd.

17-07-2022 12:36

Bramble1988 +9316

Dan begrijp je niet waar Ajax mee bezig is en al gerealiseerd heeft. Ajax zal altijd jeugdspelers inpassen; Rensch, Timber, Taylor, Regeer, Unuvar…

Omdat het niveau aanzienlijk omhoog is gegaan, wordt er meer verwacht van jeugdspelers en zal het ook moeilijker worden door te breken. Op dit niveau presteren en alleen gefocust zijn op jeugdspelers is nagenoeg onmogelijk.

Vergeet niet dat Ajax, met de huidige prestaties, miss wel het hoogste percentage jeugdspelers gebruikt van geheel Europa.

Saar je dus niet alleen blind op je gevoel maar kijk naar de feiten!

17-07-2022 12:38

mvdk +44160 moderator

En komende jaren zal dat ook weer gebeuren. Er lopen genoeg jongens rond die op de deur kloppen of dat binnenkort gaan doen. Denk aan de bekendere jongens als Unuvar, Fitz-Jim etc. maar ook iets dieper in de jeugd.

17-07-2022 12:41

Bramble1988 +9316

Eens, de verhouding aankoop/eigen jeugd is wat mij betreft prima

17-07-2022 13:10

mvdk +44160 moderator

We hebben net 4 jeugdspelers teruggekocht 😜 Bergwijn en Brobbey, maar natuurlijk ook Blind en Klaassen.

17-07-2022 13:48

Nr.10 +111404

Sommige mensen hebben zo een vertekende perceptie van het aantal aankopen dat gedaan wordt en werd door Ajax. Het is al decennia ongeveer hetzelfde, met hier en daar een keer iets meer of minder, maar rond de 6 nieuwe spelers per jaar. Er gaan er dan ook altijd een hoop bij ons weg. In de jaren ‘90 was het inderdaad vaak minder, maar toen waren er gewoon minder transfers, spelers bleven toen veel langer. Als Gravenberch en Martinez na 2/3 seizoenen steeds vertrekken, ipv na 5/6 seizoenen zoals ze in de jaren ‘90 hadden gedaan, dan heb je gewoon meer wisselingen. Er zijn deze zomer nota bene al 4 basisspelers vertrokken, en ook nog een aantal reserves, en Brobbey was weer even weg. Dan halen wij Brobbey terug, en doen we zelf ook vier aankopen, en dan vindt men dat alweer teveel. Vijf aankopen, dat is helemaal niet veel. Anders moet je zeggen dat Ajax al sinds de jaren ‘90 stelselmatig teveel spelers koopt, maar ik weet niet wat je dan verwacht. Ik denk op zich dat Ajax best minder spelers zou willen kopen, we hadden liever gewoon Mazraoui en Gravenberch verlengd, en Martinez gehouden. We hadden liever Brobbey in de eerste plaats gehouden. Maar als iedereen na een paar seizoenen vertrekt, dan moet je ook wat doen ter compensatie. Of zou jij het wel best vinden als wij een paar plekken lager op de ranglijst staan?

17-07-2022 12:48

Oxxer +164598 moderator

@Oldstar

De helft van de basis XI vertrekt en vergelijkbare kwaliteit zit niet in de jeugdopleiding, Ajax heeft geen andere keus. Met alleen eigen jeugd kunnen de ambities reéel of niet in de diepvries.

17-07-2022 13:06

OwenStevenDalberg +27551

Dat komt mede omdat Ten Hag met name het laatste seizoen bijna geen jeugd ingepast heeft. Ja op het laatste ff y en het door blessures niet anders meer kon. Daardoor hebben de jeugdspelers de laatste stap niet kunnen maken. Daardoor moet je nu op bepaalde posities toch spelers van buitenaf halen. Ik hoop dat Schreuder dit vanaf dag 1 beter gaat doen. Bij een ruime voorsprong moet je de jeugd de kans geven, iets wat controlfreak Ten Hag weigerde te doen.

17-07-2022 13:25

rich67 +6685

Depay een tegeltje opsturen eerst: “Alleen ben je sneller, samen kom je verder” Elke dag lezen Mempis! Als dat geland is, halen!

17-07-2022 12:17

ProperFootball +14699

Ik denk altijd, Depay nooit en te nimmer halen als er zoveel andere sympathieke, goed voetballende, leergierige jongens zijn die voor Ajax willen voetballen. Ik snap niet dat andere Ajacieden daar anders over denken. Omdat ie een tijdje deeltijd in de spits van een failliet Barcelona in groot verval heeft mogen ballen? Omdat ie meespeelt in de doorgaans afgrijselijke Oranje wedstrijden waarbij ie dan regelmatig een pingel erin schopt (en soms mist) en zo snel 'topscoorderallertijduh' kan worden? Is dat echt reden om zo iemand in Ajax te willen?

17-07-2022 12:47

Michael 1974 +22030

Eens. Depay is gif in je selectie in mijn ogen en daarnaast ook echt een net-niet voetballer

17-07-2022 14:07

trodat4030 +97067

Defensieve middenvelder met een Blindeske pass in zn rechter, op zich interessant. Jammer dat er maar weinig van hem te vinden is..

https://www.youtube.com/watch?v=PrGf9is-Zqs

17-07-2022 12:12

Meridian +1122

bal in zijn achternaam: instant buy

17-07-2022 11:59

Le Canard +1258

Precies. Wijnbal was ook een nobrainer. Balvarez, Balyad.

17-07-2022 12:29

pcknaller +17

Ronaldo schijnt ook weg te willen bij Man united , mag voor 13 mil vertrekken. 🤣🤣

17-07-2022 11:46

Suarez16_ +9280

50 miljoen salaris alleen.

17-07-2022 11:57

ddkoning +4521

Toch lekker dit nog willen als je al een miljard hebt

17-07-2022 12:08

Suarez16_ +9280

Marketing technisch wel waard geloof ik. Juventus had gelijk voor 100 miljoen aan shirts verkocht na zijn presentatie.

17-07-2022 13:34

PJS +4995

Dus Zirkzee halen en bij vertrek Alvarez Donny terughalen.

17-07-2022 09:59

nuff-said +1652

Donny? Why? Ten eerste is totaal niet de zelfde speler als Alvarez. Is een 10 en dat zelfde type hebben we al in klaassen. Speler met weinig voetballende kwaliteit maar kan scoren. En klaassen scoort meer als donny

17-07-2022 12:14

trodat4030 +97067

Donny weinig voetballende kwaliteiten? Wut?!?

17-07-2022 12:15

Nr.10 +111404

Donny is een hele complete speler, die bij ons met zijn loopvermogen en duelkracht, maar vooral ook vanwege zijn slimme spel, op elke positie op het middenveld kan spelen. Donny en Taylor op het middenveld lijkt mij persoonlijk fantastisch, met een 10 ervoor. Dan zou het naar mijn idee wel kunnen, in tegenstelling tot bijvoorbeeld met Kudus en Taylor momenteel, omdat je dan twee hele complete en slimme spelers hebt met goed gevoel voor positionering.
Ik vind het persoonlijk echt jammer dat Donny bij United op een dood spoor zit. Misschien gaat Ten Had hem vaker gebruiken, maar laten we eerlijk zijn, met Fernandes en Frenkie lopen er wel betere spelers, en ik denk dat hij dan toch een powerhouse erbij wil als McTominay. Maar ik zie Donny dus graag terug komen, geweldige speler.

17-07-2022 12:53

nuff-said +1652

Hun gaan het doen met Fernandes en frenkie en wij moeten het doen met donny en Taylor. Voel je je wel helemaal ok. Watskebeurt met wij zijn ajax wij zijn de beste. In plaats van dat wij de beste proberen te zijn moeten wij maar minder zijn dan Man U. Ik accepteer geen middelmaat meer bij ajax. Als je komt dan moet je wel kwaliteiten hebben dat ons naar een hoger niveau brengt. Taylor dat is een potentiële topper voor de toekomst. En donny was goed omdat ie zoveel kwaliteit rond hem had met schone frenkie zyech en tadic dat zijn middelmatige voetbal kwaliteiten gemaskeerd werden. Maar nu moet iedereen top zijn want de geniale voetballers die we hadden zijn allemaal weg nu en tadic is ook weer wat ouder

17-07-2022 14:26

PJS +4995

Depay nee..... is alleen met zichzelf bezig. Voor de helft Zirkzee ophalen bij Bayern. Heb je samen met Brobbey twee groeibriljanten in huis.

17-07-2022 09:58

ProperFootball +14699

Eens, zit veel meer potentie in en de ergernisfactor is minstens 1000 maal lager.

17-07-2022 12:49

Mijnclub33x +9981

Depay naar Ajax? Fakenieuws. Als het echt zo is verscheur ik mijn zeisoenkaart😠

17-07-2022 09:21

Koekepeer +1465

Ik ben niet zo'n fan Depay, maar hij is toch wel veel beter dan Brobbey en kost kennelijk evenveel (?!) Dan snap ik de overweging wel.

17-07-2022 08:34

komopajax777 +13297

Hoezo beter dab Brobbey.Depay is al gearriveerd en Brobbey staat pas aan het begin.Bovendien is het appels met peren vergelijken.Beiden hebben specifieke
kwaliteiten.Heel blij dat Bryan definitief terug is.Hij is de eerste zelf opgeleide
Ajaxspits sinds Kluivert!

17-07-2022 09:30

Melvin Melvin +496

Hallo Depay speelde bij Barcelona en ManUtd en was daarvoor topschutter in de eredivisie.

Brobbey komt niet eens naast de reserve bank van Leipzig te zitten.

Het is dat hij het Ajax spelletje beheerst en talent heeft, Brobbey gaat nooit zover komen als een Memphis.

Wel vind ik als nummer 9 een Brobbey beter passen bij een Ajax dan een Memphis.
Ajax is opzoek naar 2 spitsen en Memphis is geen natuurlijke spits ook een 9,5/valse spits linksbuiten, bewegende spits.
Ajax heeft daarvoor al een Bergwijn aangetrokken.

17-07-2022 11:08

trodat4030 +97067

Leuk dat je die clubs noemt, maar juist bij die clubs is hij mislukt, dus dat voegt niet echt veel toe aan je argument natuurlijk..

17-07-2022 12:33

ProperFootball +14699

We moeten het ook maar niet hebben bij wát voor Barcelona hij gespeeld heeft...

Bij Barcelona gespeeld hebben betekent nog niet bij Barcelona gepresteerd hebben en is totaal iets anders dan bij Ajax passen of presteren. Daarbij is het meestal niet voor niets dat volwassen spelers een stap willen maken van Barcelona naar Ajax (hint: iets met prestatiecurve). Ajax heeft al genoeg ervaringen met ex-Barcelona 'topaankopen' die bepaald geen succes waren, iemand met een beetje kennis van de geschiedenis (ja jongens dat is iets langer dan de laatste 10 jaar) weet wel wie ik bedoel.

17-07-2022 12:52

ProperFootball +14699

- Is ie echt wel beter (hallo mislukte actie, hallo balverlies, hallo Depay BV ipv teamspeler), en is ie dat over 1 of 2 jaar nog?
- Ronaldo is stats wise vast en zeker ook beter dan Brobbey maar no way dat we die bij Ajax willen zien voetballen. Het gaat toch om meer dan voetbalstats uit het verleden, wij zijn toch geen foute poenclub met een Arabier of Rus aan het roer die willekeurig welke, overrated / over the hill spelers zonder Ajax DNA van elders opdwijlen? Dat hebben we in het verleden wel eens geprobeerd en was bepaald geen succes. Wij zijn Ajax, geen gemiddelde poenige koopclub. Laten we dat nou niet verloochenen.

17-07-2022 12:56

Josey Wales +11676

Als je depay koopt als spits dan heb je nog niks want hij loopt overal behalve in de spits.

17-07-2022 00:29

MPAjax +8437

Is een aanvallende middenvelder die tussen de linies speelt

17-07-2022 01:10

ProperFootball +14699

Daarvan hebben we er al een aantal. Geef die de kans om te spelen en te groeien ipv...

17-07-2022 12:58

In Bassey we trust +15361

Hebben we niet meer nodig.

17-07-2022 00:10

Oeroeboeroe +18432

Zie je het voor je?
Hey Dusan, vanaf nu neem ik de penalty's...

Dachutnie....

16-07-2022 23:09
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.