Geruchtenmolen: 'Eriksen kan deze zomer terugkeren bij Ajax'

door Jon van Dam 1134

Bron AS

Geruchtenmolen: 'Eriksen kan deze zomer terugkeren bij Ajax'

door Jon van Dam 1134

Bron AS

Laatst geüpdatet

De transfermarkt is nog niet geopend, maar transfergeruchten blijven het hele jaar door komen. In de Geruchtenmolen lees je de laatste transfergeruchten rond de club, maar denk eraan: neem het soms met een korreltje zout!

Zondag 26 mei

'Eriksen kan deze zomer terugkeren bij Ajax'

Christian Eriksen kan deze zomer terugkeren bij Ajax, zo meldt het Engelse medium The Sun zondag. Zijn club Manchester United zou niet met de Deense middenvelder verder willen na het huidige seizoen. The Red Devils zijn bereid om Eriksen, die tot medio 2025 vastligt, gratis te laten vertrekken. De oud-Ajacied krijgt wekelijks een bedrag van 175.000 euro op zijn bankrekening gestort, een salaris dat Ajax bij lange na niet gaat en kan betalen. Eriksen zal bij een Manchester United-exit hoe dan ook moeten inleveren.

Verder valt er te lezen dat er ook nog een mogelijkheid bestaat dat Eriksen in Manchester blijft. In het geval dat Erik ten Hag vertrekt, is Mauricio Pochettino een van de kandidaten om de oud-trainer van Ajax op te volgen. Eriksen werkte al eerder samen met Pochettino bij Tottenham Hotspur en dus zou hij bereid zijn om te blijven als de Argentijn wordt aangesteld als trainer.

Zaterdag 25 mei

'Ajax gelinkt aan Youth League-topscorer Chiakha'

Amin Chiakha, speler van FC Kopenhagen O19, wordt in zijn thuisland Denemarken gelinkt aan een mogelijke toekomst bij Ajax. De achttienjarige spits kwam dit seizoen negenmaal uit voor zijn club in de UEFA Youth League en scoorde daarin maar liefst acht keer. Ook in de Deense O19-competitie is de aanvaller op dreef: zestien goals in 22 wedstrijden. Naast Ajax weet Tipsbladet dat Juventus, Manchester United en Manchester City het talent in het vizier hebben. Chiakha heeft in Denemarken nog een contract tot medio 2025.

Woensdag 22 mei

'AS Monaco zet eerste stappen om Mikautadze over te nemen van Ajax'

AS Monaco heeft zijn zinnen gezet op Georges Mikautadze. Met dit nieuws komt Foot Mercato op woensdagmiddag. Volgens het Franse medium zet Ajax in op een bedrag van tussen de vijftien en twintig miljoen euro. De Monegasken kunnen rekenen op concurrentie van Stade Rennes en Atlético Madrid. Deze clubs werden eerder al in verband gebracht met de Georgiër. Mikautadze zou wel oren hebben naar een transfer naar AS Monaco.

De Amsterdammers betaalden afgelopen zomer zestien miljoen euro aan FC Metz om Mikautadze over te nemen. De Georgische spits wist niet tot bloei te komen in Amsterdam en vertrok in de winter alweer op huurbasis naar FC Metz. Daar doet hij het nu behoorlijk goed, in twintig Ligue 1-duels scoorde hij dertien keer en gaf hij vier assists. FC Metz heeft in de huurdeal een optie tot koop bedongen. Het zou gaan om een bedrag van tussen de tien en vijftien miljoen euro. Het is nog maar de vraag of FC Metz die optie kan lichten. Mikautadze heeft nog een contract tot medio 2028 bij Ajax.

'Bayern München en Manchester United sturen scouts voor Ajax-target Yalcouyé'

Malick Junior Yalcouyé van IFK Göteborg kan rekenen op interesse van onder andere Bayern München en Manchester United, zo meldt het Zweedse Expressen. Eerder werd al bekend dat ook Ajax en PSV interesse zouden hebben in de middenvelder en scouts hadden gestuurd richting Zweden. Bayern München en Manchester United hebben dit nu ook gedaan. Expressen geeft aan een biedingsoorlog te verwachten als ook deze Europese grootmachten zich gaan mengen in de strijd voor Yalcouyé. Volgens het medium waren er ook scouts van Bologna en FC Kopenhagen aanwezig.

De technisch directeur van IFK Göteborg liet zich eerder al uit over de interesse in Yalcouyé. 'Als we een bod op hem krijgen dat we niet kunnen weigeren, dan verkopen we. Ik ben niet iemand die hem koste wat kost nog anderhalf jaar bij ons wil houden. We kunnen ook de tijd koesteren dat hij bij ons is geweest. Maar als we hem deze zomer kunnen houden, dan is niemand blijer dan ik.' De middenvelder beschikt bij IFK Göteborg nog over een contract dat loopt tot de zomer van 2028.

Maandag 20 mei

'Ajax volgt Ethan Mbappé met belangstelling'

Ajax heeft interesse in Ethan Mbappé, zo schrijft Le Parisien maandagavond. Het contract van het zeventienjarige broertje van Kylian Mbappé bij Paris Saint-Germain loopt na het seizoen af en de club liet nog niets horen over een eventuele contractverlenging. Hoofdtrainer Luis Enrique waardeert de centrale middenvelder, maar toch lijkt Mbappé - net als zijn broer - op weg naar de uitgang. Lille zou al gesprekken hebben gevoerd met het talent, maar samen met Ajax zouden ook clubs als Borussia Dortmund en Queens Park Rangers concrete interesse hebben.

'Hato wordt in de gaten gehouden door Manchester United'

Manchester United heeft zijn oog laten vallen op Jorrel Hato. Met dit nieuws komt voetbaljournalist Graeme Bailey op maandagmiddag. De 18-jarige verdediger staat er goed op in Engeland, ook Arsenal zou geïnteresseerd zijn in de talentvolle Ajacied. Bij Manchester United zijn ze op zoek naar een nieuwe linksback voor het komende seizoen. Zodoende is de scouting van de Engelse grootmacht uitgekomen bij Hato. De club van Erik ten Hag ziet in hem meer een linksback dan een centrale verdediger. Een delegatie van United zou onlangs zelfs aanwezig zijn geweest bij de wedstrijd tegen Almere City, toen Ajax met 3-0 won en Hato negentig minuten lang als linksback speelde.

'Arsenal heeft Brobbey bovenaan het lijstje staan'

Arsenal zou Brian Brobbey bovenaan het lijstje hebben staan. Dat meldt The Independent maandagmiddag. De Londenaren werden in het afgelopen seizoen nét geen kampioen van Engeland en dus wil manager Mikel Arteta zaken doen op de transfermarkt. Arsenal wil voordat de voorbereiding begint een nieuwe spits aantrekken. Daarvoor heeft het twee namen op een shortlist staan: Brobbey van Ajax en Alexander Isak van Newcastle United. In totaal wil Arsenal drie nieuwe spelers aantrekken, terwijl er ook drie of vier spelers zullen moeten vertrekken.

'Overstap Farioli naar Ajax wordt in komende dagen aangekondigd'

Francesco Farioli zal mogelijk binnen enkele dagen de nieuwe trainer van Ajax zijn, zo verwacht de Franse krant L'Équipe. In Frankrijk wordt geschreven dat Farioli er met Ajax al uit zou zijn wat betreft een contract voor drie jaar. Ajax en de huidige club van Farioli, OGC Nice, moeten ook nog een akkoord zien te bereiken, maar volgens L'Équipe moet dat geen probleem zijn gezien het relatief lage salaris plus de korte duur van het contract. Farioli heeft bij OGC Nice nog een contract voor een jaar en verdient naar verluidt 70.000 euro per maand. Inmiddels wordt Bruno Genesio al genoemd als opvolger van Farioli bij OGC Nice.

Lees meer over:
Plaats reactie

debetweter +10078

Kunnen we met de geruchten rondom Rosario aanemenen dat het gerucht van Ethan Mbappe enkel bij een gerucht zal blijven deze zomer?

21-06-2024 10:58

Dapperestrijders +4601

Erikson, lijkt me onbetaalbaar.

15-06-2024 05:02

Clubliefde34 +6171

Dan is het nu of nooit christian!

27-05-2024 19:04

Bensco +7170

Donny van der Beek is gisteren ook gesignaleerd in de arena. Wellicht op een concert van de Toppers samen met Frank Rijkaard. Maar het kan wat betekenen natuurlijk.

27-05-2024 18:14

debetweter +10078

Donny wil wel werken voor zijn geld geloof ik. Past wel bij Farioli denk ik?

27-05-2024 18:36

Michael 1974 +22029

Donny heeft toch al jaren geen fatsoenlijke wedstrijd meer gespeeld. Echte ajacied en held, maar dan beter eriksen toch als ervaren kracht erbij

27-05-2024 21:41

debetweter +10078

@michael1974 daar ben ik het mee eens. Maar voor het spel van Farioli wil hij volgend mij snel schakelen. Ik denk dat donny daar beter bij past, maar mijn voorkeur gaat zeker naar Eriksen. Maar er zijn meer factoren zoals budget en beschikbaarheid

27-05-2024 21:45

Moonlight +2225

Ik zou zowel Eriksen als van de Beek halen.

28-05-2024 07:53

debetweter +10078

Dat is veel te veel. Voorlopig hebben we Berghuis, hlysson, unuvar, Taylor, henderson, Branco, FJ en Vos voor 8 en 10.

28-05-2024 15:46

marceldenb +2306

Vermaelen op de radar als coach jong Ajax. Zou een leuke piste zijn. Doet nu jong België.

27-05-2024 16:39

Canelo7 +109

Eriksen zou echt een kwaliteit injectie geven aan dit team. Ik juich dit zeker toe.

27-05-2024 15:13

Ajax1998 +3333

Ounahi en almada zou ik halen voor het middenveld!

27-05-2024 13:41

MosesD +14679

En wie gaat dat betalen dan?

27-05-2024 19:06

MosesD +14679

Nou die moeten eerst n boel verkopen. En aankopen boven de 20 zullen ze al helemaal niet doen.

27-05-2024 20:53

jerryisthename +31846

Verkoop maar een paar sterkhouders met teveel salaris en haal Almada of een type Almada, maar doe maar gewoon Almada! 😉
We hebben weer een hele creatieve 10 nodig die er meteen staat en voor veel meer verkocht gaat worden.

27-05-2024 12:57

4EVERAJAX +8405

We hebben mensen nodig die overtal situaties kunnen creëren op t veld

27-05-2024 13:30

jerryisthename +31846

We hebben een technische creatieve 10 nodig in de nieuwe voetbal machine Ajax, die door zijn creativiteit op de m2 (tegenstander uitspelen), nog meer overtal situaties kan creëren èn tevens splijtende (steek)passjes kan geven en van afstand veel kan scoren door een geweldige vrije trap of een geplaatst of vernietigend schot á la Litmanen en Eriksen, maar ook zeker Schöne en Tadic (al speelden zij veel vaker niet op 10)- zijn naam is Almada. 👊🏼
Eriksen in zijn beste tijd of kort daarna konden we heel goed gebruiken, maar ik vrees dat hij nu ver over de top is helaas, vooral Europees. En bovenal; hij wil simpelweg niet is mijn idee...
Eén ding is zeker; Hlynsson of Taylor is niet goed genoeg meer - stonden symbool voor een Ajax wat gewoon niet goed genoeg was.
Maar hey, dit is slechts míjn mening, maar ik hoop ook die van de onafhankele en veeleisende Farioli! 😉
Overtal situaties worden straks sowieso al gecreëerd op het middenveld door een inschuivende Kaplan en/of Hato of wellicht Šutalo of een Sandler?
Naast buitenspelers die vaak ook naar binnen komen, het middenveld in, vlak achter de spits, naast de nieuwe creatieve en technische 10, die dus alleen maar voor nog meer overtal zorgt op het middenveld.
Ik heb het dus over het echte ouderwetse en ook moderne Ajax-spel, zoals Ajacieden het graag zien.

27-05-2024 16:34

Moonlight +2225

Met Eriksen en nog wat aankopen zijn we beter dan Twente en AZ . Het is te hopen dat Ajax beseft dat het minimaal 3e wil worden en VCL op zijn minst haalt.

27-05-2024 12:32

TeringHenkie +28417

We moeten beter dan psv en feyenoord zijn !!!

27-05-2024 12:36

jerryisthename +31846

Precies, maat! 👍🏼
We zijn wel Ajax Amsterdam, v.rdomme!
Gewoon knallen met onze nieuwe trainer en een gedeeltelijk nieuwe selectie met meer ervaren krachten en een paar jonge ruwe diamanten uit Amsterdam en het buitenland.
Feyenoord is echt alleen maar minder straks, PSV echt niet beter en wij moeten als Ajax zijnde 'gewoon' ons niveau weer halen en voor het kampioenschap gaan, altijd!
Is het dan helaas een tweede of zelfs teleurstellende derde plek, dan is het helaas zo. Maar altijd mikken op die eerste plek! ❌❌❌
En altijd boven AZ en Twente eindigen. 👊🏼
Niks 'duurt nog jaren'.... WZAWZDB.
Basta, punt.

27-05-2024 12:54

DoorVriendschapVerenigdAjax +3173

Over 2 jaar wel weer ja, maar komend jaar moet je wel realistisch blijven. 3de plek is het minste wat wij moeten halen, 2de is ontzettend goed, 1e geweldig. Hoort niet bij ajax, maar het is wat het is.

27-05-2024 12:56

Ajax34 +4034

Eriksen of een zelfde type speler Eriksen kan Ajax wel goed gebruiken.

27-05-2024 12:17

Cohen67 +386

Die komt niet terug!

27-05-2024 11:44

Hijosdedioses +6679

Goeie gast die Christian, maar heb mijn twijfels. Hij heeft namelijk ook zijn hart problemen gehad. Daar heeft Ajax al teveel mee te maken gehad.

27-05-2024 11:30

Sentinel +8919

Moeten we wel wat hebben aan Eriksen.

27-05-2024 10:07

Eyongtarkaenoh +2552

absoluut leuke voetballer, maar is het iemand die nu nodig is? qua karakter en vooral werklust is het de vraag of hij wel box-box spel kan uitvoeren wat waarschijnlijk de stijl van Farioli zal zijn waarin eenieder zowel moet aanvallen als verdedigen. Alleen als Berghuis vertrekt is het misschien een optie.

27-05-2024 08:50

Bobje99 +7143

Zou Eriksen op 6 niet een interessante optie zijn? Voetbal brengen vanuit achteruit. Henderson heeft de inhoud wel nog steeds om de verbindingsspeler te zijn. Taylor kan dan op 10.

27-05-2024 09:07

microfoonannabool +5849

Och daar gaan we weer. We halen het tweejaarlijkse lijstje maar weer van stal.

Tete
Veltman
Schuurs
Botman
De Ligt
Sandler
Tagliafico
Blind
Kristensen
Lobotka
Gravenberch
Eriksen
Tadic
Dolberg
Milik
Antony
Neres

Mogen allemaal terugkeren 😌

Voorheen waren dat oa Chivu, Emanuelson, Suarez, Ibrahimovic.

27-05-2024 07:31

debetweter +10078

Chivu mag dat nog steeds.

27-05-2024 08:19

PuurGeluk +4810

Maar er staat nergens dat ie niet naar PSV kan…

27-05-2024 04:51

Heimdallr +657

Ik zou het op prijs stellen als iemand die meer verstand heeft van financien dan ik het volgende uit kan leggen:

Waarom worden de meeste hier pislink wanneer het over een salaris van 9,1 miljoen gaat (52x175.000) maar heeft niemand er problemen mee als we een speler van 10 of 20 miljoen kopen (die vervolgens ook nog 1-3 miljoen per jaar verdient).

Restwaarde daargelaten.

27-05-2024 03:56

Ajax2024 +2130

Heel simpel omdat de 2e optie goedkoper is.

27-05-2024 05:49

Heimdallr +657

Een speler voor 20 miljoen kopen met een drie jarig contract met 3 miljoen per jaar salaris kost 29 miljoen total, 3 jaar 9 miljoen betalen aan salaris kost 27 miljoen...

Ik doel hier op het principe. Hoeveel kost Bergwijn aan salaris en transferkosten?

27-05-2024 07:59

Dutch Schaefer +6127

Nee hoor, ook tranfersommen gaan de p&l in, hetzij verdeeld over de contractduur

27-05-2024 10:38

Strawb Choco +1643

Check gelijk even of Yakubu misschien nog terug wilt komen. Wamberto voor de flanken?

26-05-2024 22:33

AjaxHoorn +32989

Vreemde opmerking.

26-05-2024 22:36

Gouda +2035

Triest en respectloos mbt Yakubu... 😢

27-05-2024 01:59

jerryisthename +31846

Triest en respectloos idd...of hij weet niet eens dat hij overleden is? Dat hoop ik maar voor Choco.
Anders is het echt heel raar als je dit eerst bedenkt en daarna ook nog eens typt en plaatst.
Dan ben je wel echt een lijpo.

27-05-2024 03:39

Strawb Choco +1643

Wist ik idd niet.. neem m'n woorden terug.

29-05-2024 00:20

Gouda +2035

Oké kan gebeuren. Schrok er even van. Sommigen hier hebben weinig respect. Gelukkig onwetendheid. Fijne avond!

29-05-2024 00:46

Amsterdamnoord +6063

Ik kijk trouwens uit naar Van Axel Dongen onder Farioli, past ook goed in zijn systeem!

26-05-2024 21:27

Kryptonite +76829

De man van glas past goed in het intense, veeleisende systeem van Farioli?

26-05-2024 21:55

Robertini +39366

Lijkt me ook totaal niet.

26-05-2024 22:50

Amsterdamnoord +6063

Dat is een ander verhaal, maar zeker relevant. Ik had het over het tactische aspect. Maar als het aankomt op zijn fysiek heb ik veel meer vertrouwen in een heropleving van VAD onder begeleiding van Farioli en een performance coach dan onder Steijn en schip!

Ik hoop ook gewoon erg voor hem dat hij het nog gaat maken

26-05-2024 23:50

ck69 +13106

Dat wordt 5 wedstrijdjes vlammen dan!

27-05-2024 07:35

KVF +995

Ramaj
Aankoop (Giay?) Sutalo Kaplan Taylor
Hato
Henderson Berghuis
Aankoop (Hutchinson?) brobbey bergwijn

Hele behoorlijke basis. Farioli speelt met een echte 6. Denk dat Hato daar met zijn kwaliteiten misschien wel kan gaan verrassen. Verder hoop ik op Giay als nieuwe rechtsback. Een nieuwe rechtsbuiten moet een topper zijn. Zelf ben ik gecharmeerd van Morgan Whittaker, maar denk dat ze voor Hutchinson gaan. Had ook graag Bas kuipers gezien als rotatie speler. Helaas gaat hij al naar Twente. Taylor deed het goed op links een paar potten. Deed me een beetje aan Nous denken qua stijl. Een ervaren linksback zal echter wel fijn zijn om achter de hand te hebben.

26-05-2024 20:39

eros +4811

We spelen bij Ajax 4-3-3 en dan zet je Taylor op de back?

26-05-2024 21:15

KVF +995

Ja. Maar ik zal nog wel een back halen.

26-05-2024 21:27

DeKenner +9312

Hele behoorlijke basis? Wow!

26-05-2024 21:30

ajaxfanmarcel +1469

Waarom daar dan Hato terwijl je vos heb. Een echte 6

26-05-2024 21:49

KVF +995

Kan ook inderdaad. Maar vind dat Kaplan er voor de verdedigende balans in moet staan. Hato banken vind ik geen goed idee. Was maar een idee, ik weet natuurlijk niet hoe het uitpakt.

26-05-2024 21:52

wijzijndebeste123 +164056

Vos is helemaal geen “echte” 6. Is veel meer n 8 met zn power en loopvermogen. Is geen draaischijf en heeft niet de oriëntatie en het inzicht voor n 6.

26-05-2024 23:47

Robertini +39366

Bizarre opstelling, als Farioli hiermee komt, gelijk ontslaan.

26-05-2024 22:50

Ajax27 +19183

Haha jij snapt het echt helemaal niet he. Taylor, onze huidige 10 en aanvallende 8 op linksback neerzetten, Hato als 6 terwijl het een CV is die ter gelegenheid ook als linksback kan spelen, Henderson als aanvallende middenvelder die z'n hele leven zo wat als 6 heeft gespeeld... zucht. Ga je maar weer fifa spelen.

26-05-2024 23:34

Moonlight +2225

2 aankopen en rest van vorig jaar mee door gaan is de doodsteek voor Ajax.

27-05-2024 07:32

ck69 +13106

Met deze basis speel je niet mee om het kampioenschap.

27-05-2024 07:36

Dirk +7034

Dat jullie allemaal zo in Sutalo blijven geloven vind ik raar . Gaaie word hier wat potsierlijk benoemt , maar hij heeft toch enkele wedstrijden redelijk tot goed speelde met als hoogtepunt zijn prachtige doelpunt .
Terwijl Sutalo niet 1 degelijke wedstrijd heeft gespeeld, ok hij heeft ook 1 maal gescoord , maar zijn voetbal was een van een bange wezel ,alle ballen op Ramaay en Hato(jongen van 17 jaar moet het telkens voor de Kroatische international oplossen.
Hopelijk speelt hij een behoorlijke EK , en dan weg wezen

27-05-2024 08:08

Danielson +50461

Eriksen en Henderson slaat in ieder geval nergens op.

26-05-2024 20:29

Copa077 +2761

Nee manswerk en tahirovic wel? Dat is echt drama.

27-05-2024 02:35

OwenStevenDalberg +27504

Lijkt mij niet verstandig om ongeveer 40 procent van je totale salaris balans in 4 uitgebluste spelers te pompen. Hendo, Bergwijn, Eriksen en Berghuis. Zoek liever jongens die nog alles te bewijzen hebben en graag voor Ajax voetballen. Van het salaris van deze 4 kun je heel wat getalenteerde en gemotiveerde voetballers halen. De andere 4 zullen Ajax niet meer naar topniveau brengen.

26-05-2024 20:07

Babangida83 +23929

Eens. Van Eriksen weet ik ook niet of hij nog op niveau is. Weet jij dat?

26-05-2024 20:13

Copa077 +2761

Eriksen kan ajax echt nog wel helpen om ajax kampioen te maken!!

27-05-2024 02:35

Ajax27 +19183

Je kunt ze niet alle 4 houden, eens. Maar 2 absolute vedette in je team die alles hebben gezien en meegemaakt kunnen een enorm verschil samen maken. Ik zou Bergwijn, Berghuis en Henderson laten gaan. En dan naast Eriksen nog zo'n super vedette.

En daarnaast twee 26+ spelers die in het buitenland op de bank zitten of relatief laag alles ballen maar hier simpelweg tot de beste zouden horen. En die 4 moeten naast voetballen ook nog echte leiders zijn, het team op sleeptouw nemen, die topsportmentaliteit terugbrengen. Maja... ga maar eens 'effe' de nieuwe Tadic en Blind zoeken, dat wordt heel lastig.

Alles te bewijzen? Die hebben we er genoeg, die zijn te jong, te wisselvallig en kun je niet op bouwen.

26-05-2024 23:41

Moonlight +2225

Hopelijk komt hij terug dan weet je zeker dat een pas aankomt naar de goede kleur.

26-05-2024 20:03

Devid87 +3534

Vroeger wellicht. Heb er nou eens vrede mee dat Eriksen vergaande glorie is en niets meer gaat toe voegen.

26-05-2024 21:01

Ajax27 +19183

'Vroeger'... alsof die gast al bijna 50 is. Hij is 32. Kan misschien niet meer in de top van de Premier League mee, maar tussen dat en de Eredivisie zit heeeeeeeeeeeeeellll erg veel.

Jij hoort bij dezelfde AS'ers hier die Tadic weg wilde, Blind, Klaassen, die Alderweireld hier niet terug hoefde te zien, die niets zouden zien in een terugkeer van Donny, die Tagliafico overgewaardeerd vinden.

Tadic - Brobbey - Berghuis
Eriksen - Taylor - Henderson
Nico - Blind - Alderweireld - Rensch

Hiermee was je afgelopen seizoen gemakkelijk in de top-3 geëindigd. Achter de ervaren jongens had je gemakkelijk jongens als Hato, Kaplan, Godts, Vos en Fitz-Jim als nieuwe paradepaardjes langzaam kunnen brengen en had je blessures/schorsingen veel beter kunnen opvangen.

26-05-2024 23:53

Moonlight +2225

Heb jij de interland tegen Nederland gezien in Nederland? Eriksen scoorde tegen Nederland.

27-05-2024 07:29

Devid87 +3534

En toen werd je wakker…

27-05-2024 10:03

Moonlight +2225

He je gezien , Eriksen matchwinner met zijn doelpunt tegen Zweden?

05-06-2024 20:54

Moonlight +2225

Heb je hem gezien vandaag 5-6-2024 tegen Zweden? Hij scoorde weer .

05-06-2024 20:55

Devid87 +3534

Zooo in een oefenwedstrijd tegen wereldtopper Zweden!

HALEN DIE VENT!

05-06-2024 22:10

Moonlight +2225

Nee je ziet het verkeerd ,Eriksen is nog altijd een topper net als Modric . Beiden hebben een schat aan ervaring . Bovendien is Eriksen zuiver in zijn passing.

06-06-2024 10:42

Devid87 +3534

Ik hoop dat je gelijk hebt, want ik denk dat het een te dure speler is met te veel blessureleed achter de rug om nog echt te kunnen vlammen bij Ajax.

06-06-2024 20:03

Aram +18065

Middenvelderpuzzel.

Punt naar achteren. Dat lijkt mij Mannsverk; die kan ook goed uitzakken. Maar wie zijn dan de voorste twee? Taylor-Tahirovic? Berghuis?

Henderson zie ik geen rol voor. Eriksen dan misschien nog eerder maar hij is te oud en we hebben al genoeg middenvelders.

Vos past ook niet maar kan als rechtsback verrassen. Fitz als alternatief voor Mannsverk.

26-05-2024 19:26

Babangida83 +23929

Ik denk dat ik Eriksen graag op 6 zou zien. Een beetje de Schone rol, zodat hij minder hoeft te lopen en het spel voor zich heeft. Dat is iets minder intens voor hem.

26-05-2024 20:14

JesperDeVlo +5432

In balbezit ja, in balbezit tegenstander nee.

Schone stond in de duels zijn mannetje, en De Jong als dubbele zes compenseerde veel met zijn snelheid.

Farioli speelt met een enkele zes.

26-05-2024 20:19

daslogisch1 +10199

Ja eens, daarvoor zou ik hem wel terug willen zien.

26-05-2024 20:19

Babangida83 +23929

@Jesper, Schone heeft onder Bosz ook gewoon in een enkele 6 gespeeld. EL-finale mee gehaald. Met Viergever en Sanchez achter hem. Ik hoop dat dit ook ongeveer ons niveau wordt volgend jaar. Gezien de druk die Farioli wil zetten, denk ik wel dat dat kan, in ieder geval. Zeker omdat de tegenstander niet lang balbezit zal gaan hebben. Je kunt uiteraard als je echt onder druk staat, Vos erin zetten ipv Eriksen. Dan ben je verdedigend echt wel een stuk sterker. Dan zou je Eriksen zelfs nog naar 10 kunnen schuiven.

26-05-2024 20:35

JesperDeVlo +5432

Met Schone hebben we inderdaad de EL -finale gehaald, maar herinner jij je nog de uitwedstrijden bij Lyon en Schalke?

Daarnaast was Schone in de een-op-een defensief sterker, dan Eriksen defensief nu is.

Daarnaast zoekt Farioli naar een zes, die de positie inneemt tussen zijn centrale verdedigers, net zoals Rosario, als de ploeg in een laag block staat. Farioli kiest dan voor een 5-4-1 bezetting. Zoals Farioli de zes positie invult zie ik Eriksen niet tot zijn recht komen.

Eriksen zou wel passen in de veldbeztting van Farioli op de 8 -positie, met Taylor als andere 8.

26-05-2024 20:48

Babangida83 +23929

Dat Farioli iemand kiest die inzakt, dat is waar. Ik vind Eriksen defensief toch ook wel goed. Dat dacht men van Schone toen ook, namelijk, dat hij verdedigend veel minder was. Maar ik zie Eriksen niet tussen de verdedigers terugzakken. Al deed Schone dat ook gewoon af en toe, dus wie weet. Ik denk inderdaad dat Farioli dat bij Ajax ook zal doen.

Dat van die uitwedstrijden, dat heb ik er graag voor over, als dit betekent dat we weergaloze thuiswedstrijden hebben. Het verschil lag hem in de druk die Ajax in uit-wedstrijden er niet op kreeg en in thuiswedstrijden wel. Maar ja, waarom was dit? Als je naar dat elftal keek, dan was het nog wel heel jong en onervaren. Ik denk eerder dat dát de reden was, van dat we zo onder druk kwamen te staan. PSV hield Sevilla en Dortmund ook gewoon onder druk in eigen huis. Het kán dus wel met die tactiek en Veerman vind ik ook meer een voetballer dan een verdedigende middenvelder.

26-05-2024 21:00

Robertini +39366

Frenkie is verdedigend zo goed, dat wordt nog wel eens onderschat.

26-05-2024 22:52

Babangida83 +23929

Die speelde onder Bosz alleen niet

26-05-2024 22:56

Aram +18065

@robertini
Ik ben het helemaal met je eens. Juist zijn verdedigende kwaliteiten maken Frenkie uniek. Andere spelverdelers hebben dat niet. Schouten een beetje. En bij ons Mannsverk.

26-05-2024 23:18

HendrikAjax +16836

@Jesperdevlo, hierbij ga je er wel vanuit dat Farioli gaat proberen het spel dat hij bij nice speelde exact gaat nabootsen bij Ajax. Terwijl dat natuurlijk maar de vraag is.

27-05-2024 12:47

ajaxfanmarcel +1469

Vos is een echte 6 en met zijn passie en spel past hij juist bij deze trainer

26-05-2024 21:50

Copa077 +2761

Henderson alamda/donny berghuis. Voorin bergwijn rijkhof Hakim.

27-05-2024 02:36

Amsterdammert1987 +288

Als inzakkende 6 bij Farioli zou Azor Matusiwa perfect passen

27-05-2024 21:27

JoeBlow +8183

Jaaaahaaaa, beste kijkbuis kinderen. Ook Eriksen staat vandaag in de Fabeltjeskrant.

26-05-2024 19:11

Ajax1998 +3333

Hendo weg Eriksen erbij of Hendo houden als dat een mogelijkheid is

26-05-2024 18:57

KarimB +11568

Allebei niet. Ben wel beetje klaar met spelers die Ajax zien als pension. Uitspraken als ik kom terug want Ajax is mijn liefde. Kom dan op je 29ste terug.

26-05-2024 19:09

Slang3 +45956

Inderdaad, Tadic en Blind waren niet eens 30 toen ze terug kwamen

26-05-2024 19:43

Babangida83 +23929

Rijkaard was ook geen jonkie meer toen hij terugkwam. Was ook gewoon zo goed als 31. Maar misschien bedoel je dat ook in die categorie. Eriksen is nét 32. Dat valt nog mee, vind ik. Dan zou hij in theorie nog een goed jaartje moeten hebben op zn minst.

26-05-2024 20:19

KarimB +11568

Klopt maar dat was idd echt ultieme wereldtop. CL winnaar EK winnaar. Die kan op een laag niveau ook nog gewoon mee. iig in die tijd. Eriksen is nooit op dat lvl geweest. En al paar jaar minder goed. Laat ik het anders verwoorden. Iemand moet maximaal 30% van zijn prime zijn kwijtgeraakt niet 80%

26-05-2024 20:54

Johanveertien +545

We willen alles maar het zal weer een klote seizoen worden.
Niks dna trainer, niks dna technische mensen ( ja ajax amateurs)

Eigenlijk als je Kroes ziet gaat het nu erom dat hij erg gecharmeerd is van die italiaan en daar is hij vol voor gegaan.

40 doelpunten voor en 29 tegen in Frankrijk , laten we gewoon kritisch zijn , dit is geen powerplay voetbal wat Peter Bosz doet of die kakkie slot.

26-05-2024 18:52

FysioPat020 +25919

Gestopt met lezen bij " klote seizoen "

26-05-2024 19:16

wijzijndebeste123 +164056

Met Heitinga en Schip hadden we jouw zogenaamde DNA trainers. Ging geweldig!

Farioli heeft meer Ajax DNA in zn kleine teen dan Schip en Heitinga in hun hele lijf.

26-05-2024 19:27

joao_bento_rolf_fernando +241

Want Bosz deed het goed in het buitenland haha

26-05-2024 20:03

Craain +4968

Lyon is een heel moeilijke club om te trainen zeker in de Franse competitie.
Leverkusen doet het goed, na het vertrek van Bosz gaat het goed met Leverkusen, zelfde als van het Schip bij PEC Zwolle, daarvoor was het Ron Jans. Bij Koeman bij Ajax kampioen, hij maakte gebruik van kerstboomsysteem van Co Adriaanse...

Bosz, Jans en Adriaanse mochten niet afmaken.

26-05-2024 23:00

HendrikAjax +16836

Als je denkt dat Bosz de basis heeft gelegd voor het Leverkusen van dit seizoen dan zit je er wel naast hoor. Daar zit nog een lange tijd tussen met veel verschillende spelers en trainers met verschillende tactieken.

27-05-2024 12:50

Web +178830

Ipv Henderson zou ik dit willen
Als hij tenminste voor een redelijk salaris wil spelen.

26-05-2024 18:46

Ajaxfan31183 +16391

Hij heeft allang gezegd dat niet te willen

26-05-2024 19:17

Babangida83 +23929

Op dát moment. Omdat hij goed zat bij ManU. Maar die situatie is nu wel anders. Tenzij Ten Hag natuurlijk op straat staat morgen en Pochettino komt.

26-05-2024 20:21

Ajaxfan31183 +16391

En waar gaat hij naar toe , juist Denemarken, heeft hij ook allang gezegd

27-05-2024 00:05

Web +178830

Hij moet zijn gevoel na gaan, ik had nog wel bij Ajax willen zien

27-05-2024 11:21

Robertini +39366

9,1 miljoen, wij betalen maximaal de helft en dat is al veel. Daarnaast heeft hij al meerdere malen aangegeven zich fijn te voelen in Engeland. Dit lijkt me erg onwaarschijnlijk.

26-05-2024 18:35

Babangida83 +23929

Het is niet zo dat het hongerlijden wordt in Amsterdam, volgens mij. Dus dan heb je sowieso een kans. ManU wil hem niet voor niets gratis laten gaan. Het gaat erom of Eriksen nog een beetje ambitie heeft. Heeft hij dat niet, kan hij beter voor het geld in Manchester blijven. Maar dat is niet zo'n hele leuke stad, als je op de bank zit.

26-05-2024 20:21

Robertini +39366

Manchester is echt een leuke stad hoor, ben je er ooit geweest? Wat weinig natuur, maar verder wel veel, vooral als je rijk bent.

26-05-2024 22:46

meerschehelden +2318

Met Henderson Eriksen Berghuis / Taylor. speel je de eredivisie zoek.

Vos en Mansverk als invallers.

26-05-2024 18:34

gi0vanni +7250

Behalve bij balverlies, kan het nog trager?

26-05-2024 19:02

meerschehelden +2318

Kwestie van goed staan. En je hebt nog een linie daarachter he.

26-05-2024 19:06

OwenStevenDalberg +27504

We hebben afgelopen seizoen gezien wat er gebeurt als je middenveld niet goed staat. Gewoon weer met een middenveld spelen dat verdedigend waardeloos is. Heel verstandig....

26-05-2024 20:02

KarimB +11568

Taylor in combi met eredivisie zoek spelen. Moet die wel meer dan 25% van de wedstrijden er zin in hebben

26-05-2024 19:10

NeeI +107801

Zou rechtsback Tiago Santos (lille) haalbaar zijn? Farioli is uiteraard met bekend met m.

26-05-2024 18:25

Ajax1998 +3333

Haalbaar zou die wel zijn

26-05-2024 18:57

DieNase +7171

Met alle respect naar Christian maar dit moet je niet willen.
Je had hem een contract moeten aanbieden toen hij bij Ajax kwam om weer fit te worden

26-05-2024 18:08

AlexIbarra +19283

Ook nu zie ik Eriksen graag terugkomen maar het salaris is het probleem. Hij zal niet van 9 naar 3 miljoen willen gaan en wij zullen geen 6 miljoen bieden als we willen snijden in salarissen.

Zijn intensiteit is niet zo hoog (nooit echt geweest) maar hij kan het nog steeds belopen om de hele wedstrijd vrij te komen, maakt nauwelijks domme fouten in de opbouw en kan kwalitatief ook de moeilijkere ballen geven voor een (voor)assist of zelf scoren.

Maar maak je hem grootverdiener en spil van je elftal, dan zal 50 wedstrijden donderdag - zondag te veel blijken en krijg je daar weer gedoe mee. Daarnaast heeft hij zelf nooit zodanig veel enthousiasme getoond om voor Ajax te spelen dat ik hem hier voor een lager dan marktconform bedrag terug zie komen.

Voor spelers met een balbehandeling en kijk op voetbal zoals Blind, Tadic, Eriksen, Schöne is wat mij betreft altijd plaats in de selectie. Maar wel met realistische voorwaarden. Geen salaris wat leidt tot sociale of financiele problemen, geen gegarandeerde basisplaats, geen soort luxe arbeidsongeschiktheidsverzekering voor iemand die écht niet meer mee kan, enz.

26-05-2024 18:05

mvdk +44035 moderator

______________Ramaj
___Sutalo______Hato_____Kaplan
Ounahi___Taylor____Eriksen___Sosa
___N.Pepe_____Brobbey___Bergwijn

3 aankopen. 10 verkopen

Eriksen en Pepe zijn transfervrij. Ounahi zou rond 12 miljoen waard zijn.

26-05-2024 18:05

AFCACruijff14 +161731

Sutalo, Sosa, Taylor, Bergwijn. Je vindt dit zelf wel een prima opstelling?

26-05-2024 18:52

mvdk +44035 moderator

Nee. Maar wie weet hoe ze het een tweede seizoen doen. Als er geen geld is...

Sosa, Sutalo en Bergwijn waren in het buitenland beter dan bij Ajax. Misschien dat het met een nieuwe trainer wel lukt?

26-05-2024 19:01

AFCACruijff14 +161731

Bij Bergwijn geloof ik er niet meer in. Is ook gewoon een mentaliteitsding bij hem. Slapzak is het. Sutalo wil ik nog geloven dat hij wel wat kan. Sosa geef ik op en Taylor vind ik gewoon vervelend. Ik wil een heel ander type middenvelder. Taylor kan wel voetballen maar niet buitengewoon goed.

26-05-2024 19:17

mvdk +44035 moderator

Wat vind je van Ounahi?

26-05-2024 20:07

AFCACruijff14 +161731

Heel eerlijk, kan ik niet over oordelen.

26-05-2024 20:34

hatodetoekomst +579

Mannskerk voor Taylor en Godts voor Bergwijn en we hebben een deal

26-05-2024 20:13

JesperDeVlo +5432

Een investering met een aankoop van een speler = Transfersom + tekengeld + salaris.

Dat Eriksen en Pepe transfervrij zijn zegt op zich nog niet zoveel qua totaalinvestering die je als Ajax moet doen om zo'n speler te contracteren.

26-05-2024 20:16

Babangida83 +23929

Dan heb je volgens mij een allerzins redelijk elftal met een dikke winst op de transfermarkt. Ik zou wel Taylor op de plek van Sosa zetten. Of in ieder geval, Sosa vond ik echt helemaal niks bij Ajax. Die is een stuk of 7x door het ijs gezakt.

26-05-2024 20:26

Chalana1984 +4567

Ik vond Eriksen een geweldige voetballer en het lijkt mij ook een fijne vent, maar ik betwijfel of je dit zou moeten willen. Een waanzinnig salaris lijkt mij hoe dan ook een no go area.

26-05-2024 18:00

Cohiba +2232

Ik vind Lammers wel een interessante optie als 2e spits. Zal niet onder doen voor Akpom.

26-05-2024 17:46

Spelvreugde +4621

Goed idee. Veel technischer ook dan Akpom en dus meer een Ajax type.

26-05-2024 17:55

Bravoure +2253

Lammers zou fantastisch zijn, haat me, ik zie hem meer scoren dan Brobbey.

26-05-2024 18:15

Spelverdeler +4644

Betere techniek dan Brobbey, ook tweebenig.

26-05-2024 19:33

Babangida83 +23929

Voetballend heb je een punt, maar Akpom geeft je door de lucht natuurlijk wel iets extra's. Iets wat Ajax niet heeft en als je het even over een andere boeg moet gooien, zonder te veel te hoeven veranderen aan plan A.

Als Sutalo dan in vorm is, en Kaplan ook, dan heb je bovendien best wel een luchtmacht met corners.

26-05-2024 20:28

daslogisch1 +10199

Weet niet of hij het allemaal nog kan belopen zeker met het spel wat Farioli wil gaan spelen. Denk dat je meer aan Henderson hebt.

26-05-2024 17:45

Ajaxfan31183 +16391

Aan henderson heb je ook niets , zijn lichaam is gewoon op na een jaar of 16 op het hoogste niveau te spelen en dat een wedstrijd of 3 per week

26-05-2024 17:59

DannyAdam2 +3386

Eriksen past hier ook 1000x beter dan Henderson.

De Schone rol, past het precies en dan ook nog beter!

26-05-2024 17:32

debetweter +10078

Beide heren mogen van mij bij de selectie. Met een goede concurrent. Ik zal ze zelden samen opstellen

26-05-2024 17:40

Barra +5529

Financieel niet verstandig om beide spelers onder contract te hebben. Helemaal aan het einde van hun carrière.

26-05-2024 17:52

debetweter +10078

Wat gaat Eriksen verdienen dan? Ik wil graag een talent halen voor 10. Christian kan daar morgen staan, terwijl hij uit de basis word gespeelt. Ik weet niet wat de wensen zijn van Henderson en Eriksen na prof voetballer. Maar ik denk dat ik nog wel een plekje kan vinden.

26-05-2024 18:14

SpursAjax +6700

Eriksen is de creatieve nummer 10 die Ajax nodig heeft! Hoop alleen dat hij fysiek nog mee kan! Denk en verwacht van wel! Gratis altijd doen!!

26-05-2024 17:30

Barra +5529

Nee niet op 10 zetten, juist een linie naar achteren in de Schone rol. Van daaruit het spel verdelen. Zet er iemand naast die verdedigend sterk is en over loopvermogen beschikt.

26-05-2024 17:53

DTX +519

Ik heb Eriksen nooit zo heel bijzonder gevonden. Goede speler, maar niet uitzonderlijk. Is nu allemaal nog minder geworden.

26-05-2024 17:23

Eurysaces +29528

Net als Blind zeker? Dat zijn spelers voor de liefhebbers van het voetbal, niet de acrobaten die een pirouetje draaien op de bal.

26-05-2024 17:31

DTX +519

Nee, hoor. Ik ben een groot Blind fan. Ik heb bij Eriksen alleen nooit het talent gezien dat ik van een 10 wil zien. Zoals een Van der Vaart, Sneijder.. of de passing en het sierlijke van een Ziyech. Slimheid van een Litmanen etc.. Eriksen was goed, talentvol, maar nooit zo heel bijzonder. Zeker nu niet meer. Een paar jaar geleden had ik het nog wel gedaan, ik zie er nu het nut niet meer van in.

26-05-2024 18:27

Babangida83 +23929

Over dat talent begrijp ik wel wat je bedoelt. Maar heb jij hem toevallig recent zien voetballen? Want volgens mij weet niemand wat voor intensiteit deze speler nog aankan. Daar ben ik wel benieuwd naar.

26-05-2024 20:32

Okocha078 +13833

Eriksen was een topper, maar is niet meer wat het geweest is hoor(begrijpelijk)
Salariskosten moeten omlaag, verwacht dat Bergwijn en Henderson weggaan.We hebben hongerige spelers nodig in hun prima. Ga eens goed scouten ipv oude helden terug halen. Rechtsbuiten, rechtsback en een cv, mocht Sutalo weggaan

26-05-2024 17:12

rob +677

Ajax ook niet meer. Hopelijk gaan Henderson en voornamelijk Bergwijn idd weg,, dan denk ik dat Eriksen wel een meerwaarde heeft in de heropbouw

26-05-2024 17:24

JanTa +15855

Het is maar een gerucht en er zullen nog vele komen maar Eriksen binnen je selectie is een grote aanwinst. Ik hoop dat het waar is.

26-05-2024 16:58

Aram +18065

Laten we dat nou maar niet doen. Gewoon een rechtsbuiten met een actie halen en verder afhankelijk van wie er weggaat. Farioli kijkt misschien heel anders dus daar is nog weinig van te zeggen.

26-05-2024 16:53

bremovic +2204

Mag van mij!

Even wat anders, is er ook een app voor Ajax waar je meldingen krijgt als ze gescoord hebben? En dan bedoel ik geen Forza of livescore!

26-05-2024 16:51

WantAmsterdam +116147

OneFootball?

26-05-2024 16:56

Delaney +14784

ESPN GOAL! raad ik je aan, zeer overzichtelijk en je kunt meerdere Nederlandse clubs en competities volgen.

26-05-2024 16:58

Ajax1998 +3333

Flashscore

26-05-2024 17:40

nightgoat +31031

Wie weet wat "nee bedankt" is in het Deens krijgt een sticker.

26-05-2024 16:49

Sense of.H +5455

Wat denken oud spelers dat als ze bijna op zijn nog van waarde kunnen zijn... Met uitzondering van Davids, Huntelaar en Babel

26-05-2024 16:42

KarimB +11568

De tackle van Davids op Mendez haha, 2 benen vooruit.

https://www.youtube.com/watch?v=UiTL0VXiXVY&ab_channel=Uithaal

26-05-2024 17:11

Harrier Du Bois +38906

Eriksen heeft vooral dit jaar laten zien dat hij aan het verouderen is, minder beslissend, minder energie, minder overtuiging, meer pijntjes. Wat we aan hem kwijt zijn qua loon, heb je 3 andere spelers voor (al is het maar de vraag wat je binnenhaalt). Eriksen blijft een geweldige speler, maar veel is gebaseerd op nostalgie, de laatste jaren kwakkelt hij en heeft al langer geen basisplek meer. Ik hou hem liever in me geheugen zoals hij was, een geweldenaar.

26-05-2024 16:41

Sies +4516

In de eredivisie kan hij gemakkelijk mee...hij zal niet goedkoop zijn idd maar je hebt een paar spelers nodig die de hongerige jongeren op hun plaats zetten..Die paar wedstrijden die ze Europees spelen kan hij zich dan extra voor opladen..

26-05-2024 17:18

Tommyshelby +129134

Eriksen is geen terugkeertype, maar hij is op z’n sloffen nog de beste middenvelder van de ED. In deze competitie lijkt Veerman op Pirlo.

Ik verwacht dat ie naar Brentford gaat.

26-05-2024 16:34

036AFCA97 +146682

Misehouy blijft maar dingen posten met Ajax shirts. Hoop stiekem ergens nog dat hij blijft. Misschien hebben Farioli en Kroes invloed.

26-05-2024 16:29

ijzerchef +3152

Kroes is gedisciplineerd. Ik denk dat het gewoon klaar is. Eerdere uitspraak:

https://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuws/kroes-spreekt-duidelijke-taal-spelers-die-het-alleen-om-het-geld-te-doen-is-stop-maar

26-05-2024 16:36

C14 +22420

Het is alleen niet bekend of het om geld ging. Ik hoorde vooral garantie op speeltijd, en dat vind ik heel terecht, daar talenten geen kans kregen, vóór al die miskopen van Mislintat. Tenzij het uit nood moest.

En verder de wens om hetzelfde salaris te krijgen als zijn vrienden en medespelers, die wat eerder tekenden met toen nog hogere salarissen. Dat vind ik niet getuigen van het alleen om het geld doen, maar zelfde monniken zelfde kappen zeg maar.

26-05-2024 19:34

Aram +18065

Anders dan anderen hoop ik dat Misehouy blijft. De jongen heeft zich vergist. Dat kan gebeuren, het gebeurde Brobbey ook.

26-05-2024 16:54
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.