Geruchtenmolen: 'Brighton wil Farioli-deal kapen na afscheid De Zerbi'

door Brent Tomassen 1068

Bron AS

Geruchtenmolen: 'Brighton wil Farioli-deal kapen na afscheid De Zerbi'

door Brent Tomassen 1068

Bron AS

Laatst geüpdatet

De transfermarkt is nog niet geopend, maar transfergeruchten blijven het hele jaar door komen. In de Geruchtenmolen lees je de laatste transfergeruchten rond de club, maar denk eraan: neem het soms met een korreltje zout!

Lees hier de Geruchtenmolen van vorige week!

Zaterdag 18 mei

'Brighton wil Farioli-deal kapen na afscheid De Zerbi'

Brighton & Hove Albion wil een serieuze poging wagen om Francesco Farioli te verleiden om zijn trainersloopbaan in de Premier League te vervolgen. Dit meldt journalist Sam C. zaterdag via X. De huidige trainer van OGC Nice is naar verluidt op persoonlijk gebied zo goed als rond met Ajax, maar Brighton zou Farioli graag binnenhalen, nadat Roberto De Zerbi zijn afscheid eerder op zaterdag aankondigde. Farioli werkte eerder als keeperstrainer onder De Zerbi bij Benevento en Sassuolo. Volgens de journalist heeft De Zerbi Brighton persoonlijk geadviseerd om voor zijn oud-collega te gaan als nieuwe oefenmeester. Kieran McKenna van promovendus Ipswich Town wordt ook als optie gezien door de Engelse club.

Vrijdag 17 mei

'Ajax toont interesse in VfB Stuttgart-talent Paula'

Ajax heeft interesse in Raul Paula, zo schrijft fussball.news vrijdag. De aanvaller staat tot medio 2025 onder contract bij VfB Stuttgart, maar een vertrek is niet uitgesloten. Hij werkt dit seizoen zijn wedstrijden af in het tweede elftal van de club, maar zou mikken op speeltijd op het hoogste niveau. Zeker gezien het feit dat VfB Stuttgart volgend seizoen in de Champions League speelt, is de kans op speeltijd voor de twintigjarige Paula niet al te groot. Ajax houdt de situatie in de gaten, maar ook Borussia Mönchengladbach heeft Paula op de radar.

Woensdag 15 mei

'Ajax stuurt scouts naar Denemarken voor de wedstrijd Brøndby - Nordsjaelland'

Ajax heeft woensdagavond scouts gestuurd naar de wedstrijd tussen Brøndby en Nordsjaelland. Dat schrijft het Deense Bold. Het is niet duidelijk voor wie Ajax precies op de tribune zit. In het artikel valt wel te lezen dat er meerdere clubs geïnteresseerd zouden zijn in Yuito Suzuki. Vertegenwoordigers van de Engelse kampioenen van Manchester City, Manchester United, Milan, Tottenham, Espanyol en Stuttgart zouden ook aanwezig zijn.

'Go Ahead Eagles laat De Lange niet zomaar gaan'

Jeffrey de Lange zal niet gemakkelijk los te weken zijn bij Go Ahead Eagles, zo schrijft TransferWatch op X. Eerder werd al bekend dat Ajax in de zoektocht naar een nieuwe reservedoelman voor volgend seizoen is uitgekomen bij De Lange. Volgens het medium zal Ajax met enkele miljoenen moeten komen om De Lange over te nemen van de club uit Deventer. In afwachting van een eventueel vertrek van Gerónimo Rulli en Jay Gorter zal Ajax de opties rustig bekijken.

Dinsdag 14 mei

'Ajax en Mokio (16) voeren intensieve gesprekken'

Ajax heeft serieuze interesse in Jorthy Mokio, zo schrijft TransferWatch op X. Club en speler zouden volgens het medium zelfs al intensieve gesprekken aan het voeren zijn. Afgelopen weekend was Mokio op bezoek in Amsterdam. Er zouden meerdere Europese topclubs hengelen naar de diensten van de zestienjarige centrumverdediger van KAA Gent, die al drie wedstrijden in het eerste elftal van de club speelde. Ajax zou het talent proberen te overtuigen door hem de 'Mika Godts-route' voor te houden.

'Stade Rennes voert gesprekken met Mikautadze'

Stade Rennes heeft de eerste gesprekken gevoerd met Georges Mikautadze. Met dit nieuws komt het Franse medium Ouest-France op dinsdagochtend. Rennes beleeft een matig seizoen en staat negende in de Ligue 1. Komende zomer staat er een 'groot project' gepland bij de Franse club. Mikautadze moet deel uitmaken van dat project. Stade Rennes kan aanzienlijk minder geld uitgeven dan de voorgaande jaren, door het mislopen van Europees voetbal. Er blijken toch 'aanzienlijke middelen' beschikbaar schrijft het Franse medium.

Het is nog onduidelijk of de Georgiër openstaat voor een binnenlandse transfer. Afgelopen zomer wilde Stade Rennes hem ook al inlijven, maar toen ging Ajax met hem aan de haal. Mikautadze beschikt bij Ajax nog over een contract dat loopt tot medio 2028. Het is aannemelijk dat hij aankomende zomer alweer definitief vertrekt na zijn verhuurperiode. Alles wijst er op dat Metz de optie tot koop gaat bedingen. Sommige Franse media betwijfelen of Metz de financiële middelen heeft om hem definitief over te nemen.

Maandag 13 mei

Ajax gelinkt aan IFK Göteborg middenvelder Yalcouyé

Malick Yalcouyé wordt gelinkt aan een overstap naar Ajax. Dat meldt Anel Avdić op X. De 18-jarige middenvelder van IFK Göteborg kwam dit seizoen al zeven keer in actie in de Zweedse competitie en was daarin goed voor een goal. Volgens Avdić zijn naast Ajax ook PSV en KAA Gent geïnteresseerd in de jonge middenvelder. IFK Göteborg verwacht Yalcouyé komende zomer voor een recordbedrag te verkopen.

Lees meer over:
Plaats reactie

Widjai.G +173

Blijf af van farioli,hij is van ons aller Ajax neem die kieran mckenna.

20-05-2024 11:43

ainami +231

Pascal Jansen wordt trainer van Ajax. De man is bij iedere wedstrijd sinds zijn ontslag dat plotseling plaatsvond omdat hij naar Ajax wil en AZ allergisch voor alles wat met Ajax te maken heeft is. Let maar op.

20-05-2024 10:53

AjaxHoorn +32989

Farioli komt wel.

Die broodpoot van de Telegraaf. Ja jongens, broodpoot, Falentijn heeft letterlijk in een podcast (satirisch of niet) gezegd: het is beter dat Farioli contact opneemt met Mike, zodat hij in de slangenkuil overleefd.

Kan deze gigantische griezel alsjeblieft een stadionverbod krijgen?

20-05-2024 07:20

Indy2 +15254

Nieuwtje van L’Equipe :
"Bruno Genesio favoriet om Francesco Farioli op te volgen als coach van Nice.
Bruno Genesio, de voormalig coach van Rennes, voldoet aan alle eisen om bij Nice de taak over te nemen van Francesco Farioli, wiens vertrek naar Ajax Amsterdam de komende dagen zou kunnen worden aangekondigd.

Bruno Genesio is de favoriet om de volgende coach van Nice te worden. (A. Réau/L’Equipe)
Vincent Menichini en Regis Testelin
bijgewerkt op 20 mei 2024 om 01:31 uur

Francesco Farioli heeft nog een contract voor één jaar en de Italiaan is nog niet vertrokken. Maar alles lijkt samen te vallen om OGC Nice te verlaten en naar Ajax Amsterdam te gaan, met wie hij een contract voor drie jaar zou zijn overeengekomen. Farioli (35 jaar) is niet vrij en als Ajax hem absoluut wil, zal hij waarschijnlijk een transfersom moeten betalen aan de Gym. Rekening houdend met het salaris van de technicus (€ 70.000,- bruto per maand) en de korte duur van zijn contract, mag deze vergoeding geen belemmering vormen voor zijn vertrek, dat al is gevalideerd door de directie van de Sportschool, althans op basis van het principe ..... "

https://www.lequipe.fr/Football/Article/Bruno-genesio-favori-pour-succeder-a-francesco-farioli-comme-entraineur-de-nice/1468858

20-05-2024 05:48

Indy2 +15254

Wat zien we hier?
https://x.com/m_wijffelsAD/status/1792261933896286383

19-05-2024 20:41

StevenAFCA +3082

Wijffels geeft ook aan dat het wel gaat gebeuren ook.

19-05-2024 20:53

AjaxHoorn +32989

Nou kommaar door. Dan kunnen de sopkutten hier incluis mijzelf iig blij zijn

19-05-2024 21:31

Ewald +6702

Ajb geen eindeloze soap met een zoektocht naar een trainer.

19-05-2024 17:55

wijzijndebeste123 +163323

Ik begin Dave Vos en dan vooral zn entourage een beetje zat te worden. Die suggereren namelijk dat hij zich te groot voelt voor assistent voor Farioli maar hij mag gewoon blij zijn om assistent bij Ajax1 te worden. Farioli heeft flink wat meer laten zien. Anders dondert hij maar lekker op

19-05-2024 17:50

AjaxHoorn +32989

Waar wordt dat gezegd? Dave Vos lijkt me niet de oersoon die zich te groot voelt.

19-05-2024 21:30

Wouter.S +452

Stemming makerij… mocht hij niet willen komen, dan denk ik aan Dick Schreuder… ETH gaat niet komen…
Ik verwacht vanavond dat het bericht naar buiten wordt gebracht dat clubs akkoord zijn. Dinsdag persconferentie 🔥

19-05-2024 15:43

Indy2 +15254

ESPN: “Dave Vos was twee weken geleden nog bij Potter, maar sprak nog niet met Farioli. Ten Hag nog altijd eerste keus.”

Klerry Hunstra: “Grote onzin.”

Jordi Simons: “Heeft Vos wel met Farioli gesproken?”

Klerry Hunstra: “ Nee. Maar Ajax gaat keuze niet laten afhangen van wat Vos ervan vind.
Hij wordt onderdeel van de staf of niet.
Tot boosheid van z’n agent (*) die dan weer media zoekt, vorige week ook al, ineens Taylor droppen enzo😂

(* Guido Albers)

19-05-2024 14:36

Sti Jn +3101

Wat is “de agent”, tweet klerry?

19-05-2024 17:33

Indy2 +15254

Guido Albers (zaakwaarnemer).

19-05-2024 17:40

Sti Jn +3101

Dat snap ik, maar ik lees niet wat hij gezegd heeft

19-05-2024 20:01

Indy2 +15254

Klerry doelt op dit bericht:
https://www.ajaxshowtime.com/bijzaken-en-geruchten/albers-bevestigt-interesse-uit-italie-voor-taylor-een-club-heeft-zich-bij-ajax-gemeld

19-05-2024 20:29

barry1988 +24000

Mokio ook in gesprek met Barcelona.

https://twitter.com/sachatavolieri/status/1792145539447877922?t=8M6V3fkvmaJwU8LhXrNAXQ&s=19

19-05-2024 14:22

AjaxHoorn +32989

Die gaat, begrijpelijk, heel de top af.

19-05-2024 16:03

StevenAFCA +3082

Iemand al flightradar in de gaten aan het houden?

19-05-2024 12:58

Dolblij +44984

Zeker, om 14.30 gaat KL1447 naar Nice. Is er een Ajax delegatie gespot bij gate D83 ?

19-05-2024 14:16

Dolblij +44984

Ajax is toch veel mooier dan B&HA.

19-05-2024 12:57

Steffenhagen +37811

Oh ja , probeer eens wat neutraler te kijken

19-05-2024 14:14

papflapjes +7069

Nee. Ik ben een supporter.

19-05-2024 14:28

Orangesoul +5986

Het geld is ook veel mooier dan bij Ajax.. Een extra nulletje erbij staat toch mooier haha

19-05-2024 14:50

Ans B +19809

Heel logisch als Brighton inderdaad voor Farioli wil gaan, maar laatstgenoemde zou echt een 'domme' beslissing nemen om alsnog niet met Ajax in zee te gaan. Een domheid is niet wat ik verwacht bij een denker. Al heeft elke denker ook zijn blinde vlekken uiteraard.
Ik hoef toch niet uit te leggen waarom het 'dom' zou zijn? Er zijn hier al een aantal argumenten genoemd.

Disclaimer 'dom': ik praat niet graag in deze termen omdat het nodeloos denigrerend en vaak wordt gebruikt om minder intelligente mensen omlaag te duwen, maar bij iemand die bewezen intelligent is, vind ik het niet zo'n probleem om die term wél te gebruiken. Maar ik zet het dan toch liever tussen aanhalingstekens.

19-05-2024 12:43

JanBiesbos +29030

Dom is denigrerend als je alles letterlijk neemt , dat doe ik ook nooit, hangt ook van de context af. Dom lees ik eerder als “niet zo verstandg”.

19-05-2024 13:33

Amsterdamnoord +6014

Ik denk dat het niet zo logisch is als BHA voor Farioli wil gaan. Ze zijn daar helemaal niet zo tevreden over De Zerbi. Resultaten vallen dit jaar erg tegen. Logisch om dan een nieuwe weg in te slaan

19-05-2024 14:33

Ans B +19809

Ja, die insteek is er ook nog, maar omdat ik niet weet wat de reden is voor het 'in overleg ontbinden van zijn contract' liet ik dit links liggen - ook omdat dit alleen maar een (mogelijke) extra reden is om niet te verwachten dat Farioli naar BHA gaat.

Dát de resultaten van dit jaar tegenvallen vind ik trouwens niet persé een reden om uit elkaar te gaan. Er kunnen duidelijke redenen zijn om de trainer daarbij buiten schot te houden, maar ik volg dat allemaal niet zo.

19-05-2024 16:45

afca95 +1294

Wim Jonk zou mooi zijn als hoofdcoach. Weet alleen de band met Kroes niet? Denk alleen dat van Gaal ervoor gaat liggen.

19-05-2024 12:30

NoPants +7480

Op basis waarvan?

19-05-2024 18:33

Danielson +50248

Hoofdcoach van Almere misschien

20-05-2024 00:45

afca95 +1294

Wat moet je bij Brighton? Kampioen wordt je niet en Europees speel je ook niet. Je kan bij Ajax bouwen aan een waardig CL team.

19-05-2024 12:28

chriseverhard +3554

Precies,daarom gaat hij niet naar brighton blijkbaar is hij een volger van het ajax voetbal bestudeerde cruijf en voor hem natuurlijk een eer om trainer te worden van ajax

19-05-2024 13:29

komopajax777 +13210

Gelet op zijn houding tot nu toe lijkt hij mij een integere man die zich aan zijn afspraken houdt en een logische opbouw van zijn carrière voor ogen heeft.De PL lijkt mij dan nog niet aan de orde.Ajax is juist ideaal om te groeien als trainer.En hij heeft er ook een hele uitdaging aan.
Het Ajax van Cruyff is bovendien een van zijn grote voorbeelden naast het feit dat Ajax een hele grote naam is in het mondiale voetbal in tegenstelling tot Brighton.Hij wordt deze week gepresenteerd als nieuwe trainer van Ajax.Dat staat ook heel goed op je cv!

19-05-2024 12:15

Mikki02 +2319

Ik denk/hoop dat het al rond is en alleen presentatie en communiceren wacht op de laatste wedstrijden.

Toen de Potter onderhandeling publiekelijk klapte waren ze blijkbaar ook al lang doorgeschakeld. Sinds dat moment zijn ze al bezig, kan me niet voorstellen dat ze dit risico hebben genomen als je weet welke clubs zoeken en hoe de carrousel dan op gang komt.

Als er echt nog veel open eindjes zijn heb je gewoon te lang gewacht.

19-05-2024 12:06

afca95 +1294

Berust genoteerd.. denk even wachten tot dinsdag

19-05-2024 12:29

chriseverhard +3554

Nogmaals ajax is persoonlijk al rond met farioli alleen kunnen ze nog niks openbaar maken.
Ik denk dat het morgen evt dinsdag bekend word gemaakt

19-05-2024 11:58

Dirk +7006

Word het dan toch, De Boer of Jonk-Vos ...
Het mag stilaan beslist worden , met zulke korte voorbereiding. EK en voorrondes van de Europese bekers
Na 2 mindere met 1 kutjaar lijkt de Ajax glans serieus gedevalueerd..

19-05-2024 11:12

AjaxHoorn +32989

Jonk-Vos zou ik overigens niet zo erg vinden.

19-05-2024 12:21

Dirk +7006

Ik ook niet ..

19-05-2024 13:26

Michael 1974 +21981

Lees op voetbalzone een stuk v iemand die de franse competitie volgt dat nice in tegenstelling tot veel berichten hier verdedigend speelt. Frank de boer voetbal wordt het genoemd, niet spectaculair. Als ik hier las over meeste expected goals, en de manier waarop farioli zou willen voetballen, matcht dat niet. Alle analyses terzijde: zijn er mensen die het franse voetbal volgen en dit weten?

19-05-2024 10:22

wijzijndebeste123 +163323

In Frankrijk wordt zijn spel idd als vrij saai gezien. In Turkije juist als hyperaanvallend. Faroili lijkt mij daarom juist tactisch erg flexibel.

19-05-2024 10:24

Michael 1974 +21981

Okee, en kritiek dat met een paar spelers op de africa cup hij geen plan b leek te hebben. Tegenstrijdig allemaal 😀

19-05-2024 11:11

wijzijndebeste123 +163323

In die periode speelden er ook 2 grote incidenten in de spelersgroep. Namelijk een speler die suïcidaal was en een speler die ontslagen werd doordat hij extremistische uitlatingen gedaan zou hebben. Dat schijnt Farioli erg goed gemanaged te hebben.

19-05-2024 11:16

4xEC1 +7712

@wijzijndebeste123: Juist ja. Bosz kreeg bakken met kritiek bij Ajax na de EL-finale, dat hij geen plan b had. Alleen al voor een trainer die tactisch zijn speelwijze kan omzetten, teken ik.

19-05-2024 12:01

Michael 1974 +21981

Okee, dank voor de aanvullingen. En dat el haar van bosz was gaaf. Kamikazevoetbal bijna; onwijze mazzel tegen schalke en lyon maar dat komt ook door de enorme opportunistisch manier van voetballen. En dat viel goed.

19-05-2024 12:04

Ans B +19809

Dat van dat plan B klopt volgens mij wel. Als ik het me goed herinner althans, want ik heb ergens helemaal in het begin een uitspraak van hem gelezen dat hij een plan B niet nodig vindt als je plan A vervolmaakt. Maar ik heb de laatste tijd zoveel gelezen, dat ik me kan vergissen over de herkomst van die uitspraak (ik ben 90% zeker dat het van hem kwam).

Dat klinkt dan erg eigenwijs (en hij is zoals elke vakidioot zeker eigenzinnig), maar als je je verdiept in zijn visie (ik heb veel over hem gelezen) dan is het wel logisch binnen die visie. Hij speelt n.l. wel in vaste structuren (met veel houvast voor de spelers), maar binnen die structuren zijn vele variaties mogelijk. Het komt er dan op neer dat spelers vooral geduldig en binnen de tactische discipline hun creativiteit, inzicht, onderlinge afstemming en technische kwaliteiten nodig hebben om tot kansen te komen. Want die structuren zelf bieden juist uitgelezen mogelijkheden om tot kansen te komen. Volgens zijn visie dus.

Anders geformuleerd: zijn ploegen zijn in staat om in verschillende formaties aan te vallen of te verdedigen. Dat kún je als plan B en C beschouwen, maar hij hanteert het gelang de tegenstander en - denk ik - wat er op het veld gebeurt. Zodat hij dit dus nog steeds ziet als plan A.

19-05-2024 12:34

Michael 1974 +21981

Dan komt dat op hetzelfde neer. Maar ik hou ook wel v een plan b met een pinchhitter en iets opportunistischer spel als het vastzit

19-05-2024 14:49

Ajax Mario +1596

Geen zorgen, dat wordt McKenna van Ipswich… 😉hopelijk morgenochtend een “ here we go “ van Farioli naar ons aller Ajax

19-05-2024 10:01

Lapzwans +1528

Ik gok dinsdag vanwege Pinksteren 😅

19-05-2024 12:06

Ajax Mario +1596

Ow ja haha 😅 moet “ gewoon “ werken vandaar niet helemaal in t pinkster ritme… 😂

19-05-2024 13:52

Lapzwans +1528

Oh balen.. Hoop dat je een goeie werkdag hebt!

19-05-2024 14:24

Ajax Mario +1596

Yes thnx! Komt goed!

19-05-2024 15:07

AjaxHoorn +32989

@sampaoli: weet jij hoe concreet Ajax met Mokio bezig is?

19-05-2024 09:56

wijzijndebeste123 +163323

Misschien kan Kroes om Farioli uit de handen van Brighton te houden nog even id media vertellen dat hij eigenlijk 4e keuze was achter Van Gaal, Ten Hag en Potter.

19-05-2024 09:56

AjaxHoorn +32989

Haha idd. Kroes mag minder praten wmb.

19-05-2024 09:57

FlorisStempel +474

Echt he? Wat een idioot.

19-05-2024 09:59

wijzijndebeste123 +163323

Hoort zichzelf echt veel te graag praten.

19-05-2024 10:01

Sti Jn +3101

Ik denk ook dat hij het “kamp TG” wil laten zien dat hij echt wel voor Hollands Glorie wilde gaan, maar dat dit niet mogelijk is. Met name bij VG enTH is er gewoon niet echt een reden te bedenken dat ze dit zouden doen.

Probleem is wel dat zo’n verhaal twee kanten heet (“vierde keus!!!!!). En ik Ajax wordt al snel alles negatief uitgelegd.

Maar de volgende stap van Kroes is al zichtbaar. Mislintat de schuld geven.

19-05-2024 11:32

linksbinnen +8108

En daar doet ie vooralsnog meer kwaad dan goed mee.

19-05-2024 11:38

AlmightyAjax +5828

Alle drie meer bewezen dan Farioli dus niet zo raar dat hij dir voot zich had

19-05-2024 12:15

wijzijndebeste123 +163323

Haha. Je mist het punt totaal. Prima dat hij liever die andere opties wilde. Maar tis simpelweg wel heel dom om dat aan de grote klok te hangen terwijl je met Farioli bezig bent.

19-05-2024 12:16

AlmightyAjax +5828

Dat is waar

19-05-2024 12:25

Mijnclub33x +9798

We zitten nu in de situatie die Feyenoord jaren lang heeft meegemaakt. Zeg maar, de zeven vette jaren voor Ajax zijn voorbij en de zeven magere jaren zijn, twee jaar geleden al, aangebroken. Dus nog vijf magere jaren te gaan. Volgend jaar plek vier en zo langzaam aan weer naar boven. 'Hoop houden jongens, het komt wel weer goed'🤔🤗

19-05-2024 09:52

AjaxHoorn +32989

Ik zou tekenen voor 2 magere jaren waarna het weer goed komt.

19-05-2024 09:55

FlorisStempel +474

Bij Feyenoord waren het 50 magere jaren. Hopelijk blijft dat ons bespaard.

19-05-2024 10:00

KarimB +11392

Ik heb zelf bewust nog geen Europese prijs mee gemaakt. Zou hun laatste 50 jaar niet helemaal mager noemen haha

19-05-2024 10:32

Andronixos.c +8140

VI post dit!

Brighton scout opvolger in Championship'

Roberto De Zerbi vertrekt na dit seizoen bij Brighton & Hove Albion, maar wordt niet de opvolger van Thomas Tuchel bij Bayern München. Naar verluidt heeft Brighton op zijn beurt al een belangrijke naam omcirkeld.

'De Zerbi kan Bayern afstrepen, Brighton scout opvolger in Championship'

ben afgesproken om mijn contract te beëindigen, zodat de club en ik onze eigen ideeën en visies kunnen volgen.' Met die woorden nam De Zerbi zaterdag afscheid van Brighton. Lang werd gespeculeerd over een overstap naar Bayern, maar daar denkt Max Eberl anders over.


De sportief directeur van Bayern werd na afloop van het verloren duel tegen 1899 Hoffenheim door ZDF gevraagd of hij het bericht kon tegenspreken dat de nieuwe Bayern-trainer een Italiaan wordt. Zijn antwoord was duidelijk: 'Ja'.

De nieuwe trainer van Bayern laat dus nog even op zich wachten, maar achter de schermen zijn de bestuurders van Brighton al druk bezig met een opvolger voor De Zerbi. Volgens Sky Sports heeft de huidige nummer tien van de Premier League zijn pijlen gericht op Kieran McKenna.

De 38-jarige Noord-Ier is momenteel trainer van Ipswich Town, die dit seizoen promoveerde naar de Premier League. Volgens het Engelse medium staat McKenna inmiddels op de radar van meerdere clubs in de Premier League en is Brighton daar een van.

19-05-2024 09:43

Engeltje +7351

Als Brighton & Hove echt serieus is dan gaat hij daar na toe dat zou iedereen doen, je bent bij Ajax niet de eerste keus maar 3 of 4e keus als een ander met meer geld, mogelijkheden,en beste competitie komt en daar wel 1e keus bent tja

19-05-2024 08:20

MarcelvTol1971 +15302

Hier ben je derde keus omdat de eerste twee keuzes totaal geschift zijn.
van Gaal als eerste keuze slaat als een lul op een drumstel met zijn leeftijd / gezondheid.
en de keuze voor ten Hag is ook ''grazy'' die komt op dit moment in zijn carriere echt niet terug naar de eredivisie.
Die twee opties zijn dus gewoon zonde van de tijd geweest. Eigenlijk de zoveelste blunder van Kroes.....
Dus Farioli is gewoon eerste keus !

19-05-2024 08:26

Dirk +7006

Beetje meer respect voor Louis zou niet misstaan...

19-05-2024 11:08

Sti Jn +3101

Het is gewoon onlogisch ondanks dat VG de grootste Nederlandse trainer is.

Twee theorieën.
1. Narcist Kroes ziet gewoon niet wat realistisch is.
2. Kroes dropt wat namen zodat populistisch Nederland (en dat is tegenwoordig de meerderheid) is laten zien dat Nederland wel voorgaat.

19-05-2024 11:40

MarcelvTol1971 +15302

Ik heb niets tegen Louis, had prima coach geweest maar zijn leeftijd en gezondheid laat te wensen over. Dat had men van tevoren kunnen bedenken.

19-05-2024 12:10

MPAjax +8394

Sven had me recept voor een Ravioli gerecht gegeven maar vraag me af of het lekker is

19-05-2024 03:09

Mijnclub33x +9798

Sven?? Voor braadwursten zeker🌭

19-05-2024 09:42

DD +6379

Ik heb liever de boer dan die Italiaan. Spelen allebei betonvoetbal maar bij de boer heb ik zekerheid dat die kampioen kan worden. Truste

19-05-2024 02:53

Haarlemmer +20589

Nu de graafschap niet gepromoveerd is wel ja

19-05-2024 08:02

Tobber +465

Doe ook zijn broer, Ronald , er maar bij.
Ronald kent de jeugd door en door.

19-05-2024 08:48

Mijnclub33x +9798

🤣🤣😅😭😂😂......De Boer😖😵‍💫

19-05-2024 09:44

Kryptonite +76738

Denunciato.

19-05-2024 10:58

AJAXINMYHEART +21805

Usyk, wat een geweldenaar.

Undisputed heavyweight champion.

19-05-2024 01:58

Jariebombarie +927

Jake Paul laat hem alle hoeken van de boksring zien.

19-05-2024 08:13

StevenAFCA +3082

Jake paul kan nog geen eens van een professionele boxer winnen.

19-05-2024 09:11

Kryptonite +76738

Sam C(unt) is hard op weg om public enemy nr. 1 te worden.

19-05-2024 01:19

Redrum +95991

Het gerucht gaat dat Farioli nu in zijn bed ligt. Dan ga ik zelf zo ook maar eens mijn slaapplek opzoeken.

19-05-2024 01:04

tijssenajax +13922

Heb gehoord dat hij alle tegenstanders van Ajax voor het hele seizoen al geanalyseerd heeft.

19-05-2024 11:24

Redrum +95991

Het is middernacht op de zaterdagavond en Ajax Showtime is alweer compleet uitgestorven. Je merkt aan alles dat iedereen klaar is met dit seizoen en dat het zijn mentale tol heeft geëist.

19-05-2024 00:21

AJAXINMYHEART +21805

Nou ik zit al de hele avond kickboksen te kijken op Videoland.

Nu naar Fury vs Usyk kijken.
Het gevecht van de eeuw.

19-05-2024 00:25

FysioPat020 +25605

Nog bezig?

19-05-2024 00:32

KarimB +11392

Voor mijn gevoel zijn er elke maand gevechten van de eeuw haha. En we zitten pas op 24% van de eeuw haha

19-05-2024 00:33

Oxxer +163874 moderator

Fury onderweg naar de ring, gevecht gaat nu beginnen.

19-05-2024 00:33

FysioPat020 +25605

Waar te zien?

19-05-2024 00:36

NeeI +107652

Gevecht van de eeuw???? Wel nee man.

19-05-2024 00:36

Oxxer +163874 moderator

Vind ik ook niet, heb de laatste jaren betere match ups gezien, in de lichtere gewichtsklassen wordt technisch veel beter geboxed.

19-05-2024 00:42

AJAXINMYHEART +21805

@Neel

Het eerste gevecht in deze eeuw voor alle heavyweight belts.

Daarom het gevecht van de eeuw.

P.s. Heb je het trouwens gezien?

19-05-2024 01:59

mvdk +43764 moderator

Ja 😈

19-05-2024 11:52

FysioPat020 +25605

Ik ben er nog en kijk Leverkusen nog effe terug. Wat een trainer, wat een elftal, wat een prestatie. 51 wedstrijden op rij ongeslagen is een record voor de eeuwigheid.
Toont aan wat een onervaren jonge trainer kan bereiken als je een visie en er verstand van hebt en een jonge ploeg ervan weet te overtuigen.
Jaloers op.

19-05-2024 00:31

AFCAjax_1988 +3755

En dan zeggen ze dat een trainer geen verschil maakt.. leverkusen is het voorbeeld van wat een goede trainer kan bewerkstelligen

19-05-2024 03:33

Praagout +1268

Ja, maar er is hoop.
Vanmiddag rond half vijf kan namelijk de vlag uit en kunnen we ons het leplazarus gaan zuipen.
We kunnen dan gelukkig het grootste kutseizoen ooit afsluiten en we hoeven ons nooit meer te ergeren aan Schip en Valkanniks op de bank.
En of we nou winnen of verliezen van Vitesse, het zal me jeuken.
Maar er is meer.
Sar heeft z'n afscheidsreceptie gehad, we zijn al een tijdje verlost van dat hockeyhoofd, die kale Tukker is nergens meer te bekennen, de RVC is zo goed als ontmanteld en we hebben gelukkig maar weinig EK gangers.
Kortom, ik heb weer vertrouwen in de toekomst en heb m'n koelkast tot aan de nok toe volgestouwd.
Ad fundum!

19-05-2024 01:43

JariKanu +977

Ik ben net wakker.

19-05-2024 01:53

Biss +9981

And the saga continues..

19-05-2024 00:08

Copa077 +2761

De enige italiaan die kan komen is Allegri beetje pit langs de lijn mag wel. v Gaal was ook nooit de rustigste

18-05-2024 23:43

Redrum +95991

Farioli is ook een pittig baasje.

18-05-2024 23:45

Ajax4proud +10808

Ajax heeft nog altijd reddingsboei Frank de Boer, kampioenschap gegarandeerd want de Graafschap promoveert niet naar de Eredivisie.

18-05-2024 23:26

mvdk +43764 moderator

Ik had wel liever De Graafschap dan ADO. Nu hopen op NAC of FC Emmen.

18-05-2024 23:37

Copa077 +2761

Welke ajax trainer werd er nog meer 4x oprij kampioen?!

18-05-2024 23:40

mvdk +43764 moderator

Met het materiaal heeft Frank het goed gedaan. Absolute clublegende.

18-05-2024 23:52

trodat4030 +96403

Materiaal dat hij grotendeels zelf uitzocht omdat hij dacht dat nodig te hebben. Het best presteerde hij met de erfenis van Jol, met elke transferperiode kwam er meer beton in.

18-05-2024 23:54

Redrum +95991

Absoluut, Frank verdient veel meer respect dan hij van sommige fans krijgt. Frank is en blijft een absolute legend. Of het verstandig is hem opnieuw voor de groep te zetten is een tweede, maar ik zie dat nog liever dan een Pascal Jansen of Alex Pastoor.

18-05-2024 23:55

mvdk +43764 moderator

Dat kwam ook omdat er nauwelijks budget was. De club lag financieel op z'n gat en moest daardoor creatief zijn. Helaas pakte dat niet altijd goed uit.

19-05-2024 00:53

mvdk +43764 moderator

Op dat moment scheelde het ook niet veel. Achteraf is altijd makkelijk oordelen. Natuurlijk stom om Van Dijk niet te halen, maar hij is ook gewoon via een omweg bij de top gekomen. Bij Virgil heeft iedereen behalve Celtic liggen slapen.

19-05-2024 09:35

JohnDylan +21842

- Vd Hoorn in plaats van Van Dijk.
- Gudelj in plaats van Propper.
- Sinkgraven in plaats van Ziyech.

Er was genoeg geld voor goede spelers maar De Boer wilde andere spelers hebben.

19-05-2024 14:20

Mv9494 +16618

Gelijk halen

18-05-2024 23:44

BackInBlack +14462

Derksen en nog meer journalisten cq celebs piepen dat ze het onbegrijpelijk vinden dat Ajax voor een "onbekende" trainer gaat.

En ondertussen zit half Europa achter hem aan.

Derksen etc zijn amper nog serieus te nemen als het gaat voetbal kennis.

18-05-2024 23:26

Redrum +95991

Johan Derksen zou een Spaghetti Carbonara weigeren omdat hij het niet kent en dan vervolgens een lauw bordje andijvie stamppot dat al 4 dagen in de koelkast heeft gelegen naar binnen schuiven. Totaal niet serieus te nemen zo iemand.

18-05-2024 23:30

Oeroeboeroe +18316

Lekker hoor, als het al een beetje zurig aan het worden is. Echt iets voor Derksen.

18-05-2024 23:31

Redrum +95991

Lekker zuur en lekker Hollands, dat is precies waar hij van houdt ja.

18-05-2024 23:33

trodat4030 +96403

Het is sinds jaar en dag bekend dat Johan leeft op 2 boterhammen per dag, vandaar ook de totale transformatie van de Johan van 200+ kg naar de Johan van 60- kg.. Voor mensen die bij hoog en laag beweren niet te kijken (maar élke uitspraak als eerst op AS donderen), mag je die basiskennis toch wel hebben.. Die eet geen stamppotten, alleen 2 sneetjes brood.

18-05-2024 23:51

Redrum +95991

Er zit dan toch zeker wel kaas op die broodjes?

19-05-2024 00:00

afca1985 +21235

@Redrum

Nee, alleen 2 bruine boterhammen zonder iets erop.

19-05-2024 00:09

Redrum +95991

Ah, ok. Dat is wel erg minimalistisch.

19-05-2024 00:18

Copa077 +2761

Ja wat voor clubs kom op zeg Ajax mag wel in hoger segment zitten.

18-05-2024 23:37

BackInBlack +14462

Niet qua salaris

19-05-2024 00:01

DankzijCruijff +48672

Geen stress. Al ontkracht door Klerrinho.

18-05-2024 23:25

NipeB +15790

Ja het kwam ook allemaal goed met Potter volgens Klerry. Dat zegt niks dus.

18-05-2024 23:26

DankzijCruijff +48672

Onzin. Klerry zei dat beide partijen nadrukkelijk met elkaar aan het “flirten” waren. Dat klopt ook gewoon. Dat ze er uiteindelijk niet uit zijn gekomen is een tweede.

18-05-2024 23:34

Yaeron +6379

Potter zou ook komen idd..

18-05-2024 23:36

NipeB +15790

Hij zei het wel wat steviger. Het zou allemaal goed komen. Hij straalde echt uit het helemaal zeker te weten. Onjuist. Net zo min als hij nu weet of het rondkomt. Ajax handelt niet echt snel en er zijn clubs op zoek. Ik vind het een enorme blunder om na alle verhalen over Ten Hag, Potter en nu ook Van Gaal een gevoel te geven dat je echt vierde keuze bent nu je praat
met elkaar. Dat kan heel goed iets veranderen aan hoe Farioli er in zit.

19-05-2024 07:47

DankzijCruijff +48672

Je verzint gewoon dingen om jouw argument maar kracht bij te zetten😂 moet je helemaal zelf weten, ciao!

19-05-2024 09:03

NipeB +15790

Wat verzin ik precies? Klerry stelde gewoon dat het allemaal goed kwam. Je moet zo iemand niet zo serieus nemen. En verder heb ik het over het interview van Kroes dat hij aan TG gaf. Meer zeg ik helemaal niet. Dat jij het niet wil horen en het er niet mee eens bent moet je zelf weten inderdaad.

19-05-2024 11:52

DankzijCruijff +48672

Wat je zegt over Klerry is feitelijk simpelweg onjuist, maar als je het wilt blijven beweren dan zie ik de relevante quotes graag tegemoet.

19-05-2024 12:29

NipeB +15790

Ik zit niet meer op X. Maar als je hier zoekt rond Potter zie je de quotes: komt goed. Niet alles geloven wat ze zeggen etc. Je bent het niet met me eens. Geen probleem
hoor. Dat hoeft ook niet. Ik herinner het me zo en Klerry is echt geen orakel. Verder zou het mooi zijn als we morgen een trainer hebben. Volgens Klerry is dat toch zo? Nou dan hoop ik dat het klopt.

19-05-2024 16:34

DankzijCruijff +48672

Hoop het ook!

19-05-2024 18:11

wijzijndebeste123 +163323

Wat zegt hij precies? Of doel je op de comment van Klerry over SamC? Over dat een blauwe vinkje niet betekent dat je betrouwbaar bent?

18-05-2024 23:31

DankzijCruijff +48672

Yes, dat. Maar ben weer eens schromelijk laat zie ik, haha. Als ik omlaag scroll zijn daar al hele uitwisselingen over geweest🥲

18-05-2024 23:34

wijzijndebeste123 +163323

Haha.

A wizard is never late, nor is he early. He arrives precisely when he means to.

Je bent precies op de tijd voor de nachtdienst ; )

18-05-2024 23:38

DankzijCruijff +48672

De nachtdienst staat in het teken van filosoferen over welke vluchten morgen naar Nice/Lille gaan, neem ik aan?

18-05-2024 23:40

BackInBlack +14462

Waar gaat De Zerbi naartoe?

18-05-2024 23:22

Sti Jn +3101

De Zerbi heeft het zelf over even wat rust pakken.

Of hij spreekt de waarheid of hij moet echt even de druk van de ketel halen omdat er nog een coach zit bij z’n bestemming. Man Utd. Bijvoorbeeld

18-05-2024 23:49

wijzijndebeste123 +163323

Ajax moet het echt dit weekend gaan rondmaken. Chelsea heeft namelijk net als Brighton ook concrete interesse in Kieran McKenna (hele interessante trainer btw). Als Brighton hem misloopt zouden ze alsnog bij Farioli kunnen uitkomen.

Als we maandag nog steeds geen witte rook hebben dan ga ik t laatste avondmaal vast bereiden voor FysioPat020 en mij.

18-05-2024 23:16

Kryptonite +76738

Reserveer ook een plekje voor mij aan die harakiri tafel aub. 🫡

18-05-2024 23:29

wijzijndebeste123 +163323

Haha 100%! Er staat ossenworst op t menu. Om geheel in stijl deze dimensie achter ons te laten.

18-05-2024 23:30

FysioPat020 +25605

Hahahaha. Hartelijk welkom maat.
Jij, prijatelju en ik samen op 1 krukje. Spannend.

18-05-2024 23:37

Oxxer +163874 moderator

Tenzij Poch een conflict heeft bij Chelsea geloof ik weinig in interesse voor een op topniveau onervaren McKenna. Chelsea heeft veel te veel spelers gehaald de laatste transferwindows, met geduld raakt dat team ingespeeld, Poch heeft bij TTH laten zien te kunnen kneden.

19-05-2024 00:16

Sportvolgert +40272

Precies, dat begint de laatste weken nu net te draaien. Winnen veel met steeds beter voetbal.

19-05-2024 07:29

JanTa +15823

Chelsea heeft zich ook al gemeld. Dat word een ongelijke concurrentie.

18-05-2024 23:12

daslogisch1 +10098

Ja tuurlijk. Vlak voor uur U zouden er 'ineens' allemaal clubs zich melden voor Farioli, make that the cat wise zoals de Italianen altijd zeggen....

18-05-2024 23:19

Redrum +95991

Dan zou het ook nog kunnen dat Nice en/of zijn zaakwaarnemer geruchten verspreiden om een betere deal met Ajax af te dwingen.

18-05-2024 23:21

NipeB +15790

En dan laat Kroes het schieten op 180 euro denk ik.

18-05-2024 23:27

RonaldMcDonald +5072

Laat ChatGPT het gewoon doen.

18-05-2024 23:09

Heisback +583

Wat een soap weer

18-05-2024 22:58

Broodjeaap020 +6125

Kan dit artikel niet naar de top van de pagina? Dit nieuws is wel toppagina waard.

18-05-2024 22:57

wijzijndebeste123 +163323

SamC is allesbehalve topnieuws waard.

18-05-2024 23:00

Broodjeaap020 +6125

Oh. SamC die sukkel, ik vertrouwde m eerst wel maar na potter nie zo meer.

18-05-2024 23:01

wijzijndebeste123 +163323

Same. Hij zei dat Potter in t stadion zou zitten en de dag erna zou tekenen. Bleek niets van waar. Wel was hij de eerste die überhaupt over de onderhandelingen tussen Ajax en Potter begon. Dus totaal onbetrouwbaar is hij ook weer niet.

18-05-2024 23:03

Broodjeaap020 +6125

Dat klopt idd, maar ik neem t met een korrel zout.

18-05-2024 23:03

wijzijndebeste123 +163323

Als Farioli niet doorgaat dan toch maar Giovanni Dalla Nave vast aanstellen?

18-05-2024 22:51

GNBL +89873 moderator

Ik zie liever dat ze hem een bos bloemen en een hand geven.

18-05-2024 22:52

wijzijndebeste123 +163323

Hahaha ik ook. Maar durft Ajax denk ik niet vanwege de publieke opinie ivm zn privesituatie

18-05-2024 22:53

Dolblij +44984

Heel eenvoudig: mocht dit bericht kloppen, en Farioli zou kiezen voor B&HA, dan regeert ook hier het geld en niet de alom geroemde filosofie en was Farioli sowieso niet de juiste voor Ajax.

18-05-2024 22:42

036AFCA97 +146646

Ohja, want het kan niet dat Farioli de ontwikkeling van zijn mentor De Zerbi heeft gezien, Farioli graag in een topcompetitie wil trainen, Brighton de laatste jaren beter geleid wordt dan Ajax en hij daar meer vrijheid heeft qua spelers halen en staff samenstellen ;)

Ik wil ook dat die naar Ajax komt en denk dat het gaat gebeuren, maar we moeten niet alles vanuit Ajax-perspectief bekijken. Ga er maar vanuit dan 99% van de niet-Nederlandse trainers die op dit moment zouden mogen kiezen tussen Brighton en Ajax lekker naar Brighton gaan.

18-05-2024 22:48

GNBL +89873 moderator

Wie gaat morgen flightradar24 in de gaten houden?

18-05-2024 22:40

Mv9494 +16618

Sutalo tijden

18-05-2024 22:41

wijzijndebeste123 +163323

Die gaat onder Farioli zn Kroatie en Zagreb niveau halen. Hopelijk is Kroes niet zo stupide om m te verkopen

18-05-2024 22:42

Mv9494 +16618

Ik heb vertrouwen in hem onder Farioli

18-05-2024 22:42

FysioPat020 +25605

Jij bent ook een kenner. Daarvan zijn er niet zoveel..

18-05-2024 22:47

AjaxHoorn +32989

En dan blijkt ineens dat Sutalo en Mikautadze wel degelijk goede aankopen zijn geweest en dat we vooral twijfels kunnen leggen bij Avila en bijvoorbeeld Forbs.

19-05-2024 06:35

Dolblij +44984

ADSB / Mode S is beter. Let me check tomorrow, 06.55 gaat de eerste naar Nice.

18-05-2024 22:43

Sportvolgert +40272

Ze moeten om 21.00 nog voetballen tegen psg. Zou wat anders gaan doen. Sowieso zou ik qat anders gaan doen trouwens

18-05-2024 23:00

daslogisch1 +10098

Denk niet dat ze in Nice zitten morgen maar gewoon in Lille, daar spelen ze immers. Of de clubleiding die er nog uit moeten komen met ons zelf blijft in Nice achter, kan ook natuurlijk.

18-05-2024 23:01

Redrum +95991

Brighton kan onze kale klootzak kussen. Alex zit al in het vliegtuig met een dure fles limoncello in zijn koffer.

18-05-2024 22:37

DeWijsneus +25675

He made him an offer he can not refuse 🤌

18-05-2024 23:02

Oxxer +163874 moderator

1 ding zeker Alex Kroes is gek op interviews geven aka in de belangstelling staan, wbt blijft hij een tijd uit de publiciteit.

18-05-2024 22:33

036AFCA97 +146646

Toch vreemd. Bij GAE en AZ leek hij dat helemaal niet te hebben.

18-05-2024 22:37

Redrum +95991

Ik heb sterk het idee dat Alex Kroes heel erg graag wil bewijzen dat hij het allemaal goed bedoelt.

18-05-2024 22:38

Oxxer +163874 moderator

@036 & Redrum

Lijkt op zich overdreven te willen manifesteren, waar ik wel blij van wordt is de weg van vernieuwing die lijkt ingeslagen, voor mij nog niet duidelijk wie de initiator is, Kroes of Beuker.

18-05-2024 22:54

Redrum +95991

Dat is zeker zo, er lijkt in ieder geval een bepaalde visie te zijn. Of ze het ook kunnen uitvoeren gaan we de komende weken/maanden zien.

18-05-2024 23:19

NipeB +15790

Bij AZ heeft hij 6 maanden gewerkt aan internationale commercie, gaap, in geval van AZ. Bij GAE was hij grootaandeelhouder, die hadden ook gewoon een AD met Van Dop en TD Bosvelt, die wel de publiciteit zochten. Best logisch ook.

18-05-2024 23:30

AjaxHoorn +32989

Hij is vooral heel trots dat die bij Ajax werkt en dat straalt hij graag uit. Het is wel iets teveel praten idd.

19-05-2024 06:36

Copa077 +2761

Haha zou wel goed uitkomen geen frivooliee de zerbi word verheerlijkt. Maar waarom heeft niks gewonnen een cl of el en zit niet bij een topclub. Wacht gewoon op ETH die komt zo vrij!

18-05-2024 22:29

xstaniox +15059

Tering wat lees ik allemaal een bullshit bij jou zeg

18-05-2024 23:30
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.