Gerucht: 'Grygera mogelijk terug'

door Malleco 85

Gerucht: 'Grygera mogelijk terug'

door Malleco 85

Laatst geüpdatet

Zdenek Grygera keert in de winterstop mogelijk terug naar Ajax. De verdediger heeft volgens Il Corriere della Sera nog meer opties, maar de zaakwaarnemer van de Tsjech is tegenwoordig kind aan huis in Amsterdam.
Mino Raiola behartigt niet alleen de belangen van de 30-jarige Grygera, maar ook van Ajacieden Martin Jol, Thimothée Atouba, Teemu Tainio en Mido. De inmiddels vertrokken Marko Pantelic, Kerlon en Zé Eduardo kwamen ook allen uit de stal van de voormalige pizzaboer.

Lees meer over:
Plaats reactie

gebruikersnaam +0

Als Bruma interesse heeft om aan PSV verhuurd te worden om zo ervaring op te doen, waarom zou van Aanholt dat dan niet hebben voor Ajax?

Pranjic komt nu alleen af en toe aan spelen toe omdat er zoveel blessures zijn en verder komt ie niet aan de bak. Als Bayern spelers gaat kopen zullen die beter zijn dan wat ze nu hebben en valt ie helemaal buiten de boot. Maar inderdaad hij zal misschien zelf liever in een andere competitie spelen.

Schaars is goedkoop op te halen en daar komen nog niet eens buitenlandse subtoppers voor kijken.

Ook staat El Hamdaoui geen rechtsbuiten. Als je ff kijkt zie je dat er 2 spitsen staan. We spelen al lang niet meer met buitenspelers. Vorig jaar was Suarez gewoon 2e spits en Urby een aanvallende linkermiddenvelders. Ook toen hadden we geen echte buitenspelers. Die hebben we volgend jaar ook niet want die gasten uit de jeugd kun je nog niet een heel seizoen op bouwen en interessante buitenspelers gaan teveel geld kosten.

Sulejmani staat wel vaak linksbuiten maar trekt altijd naar binnen om een actie te maken. Voorzetten geeft ie niet en het veld breed houden doet ie ook niet. Ook hem kun je beter als 2e spits opstellen dan als buitenspeler. Hij is meer een iets minder goede versie van suarez. 1 van de redenen dat ie niet aan de bak kwam was omdat Suarez exact deze rol had vorig seizoen. Heeft Jol ook meerdere malen aangegeven.

P.s. m'n xbox is kapot dus ik moet me hier maar ff uitleven ;-)

03-12-2010 10:56

gebruikersnaam +0

Ik zou zeggen (als Steek, Vertonghen, vd Wiel en Suarez vertrekken en Seedorf toch niet meer terugkomt. Bnedtner kan bij bijna iedere Engelse club aan de slag dus die komt echt niet naar Nederland)

Verkopen:
- Enoh (pakt veel ballen maar heeft ieder pot weer minimaal 3 domme overtredingen en 5 kutpasses)
- Vermeer (duikt onder alle ballen door, komt altijd kut uit en straalt onzekerheid en onrust uit)
- Atouba (is altijd geblesseerd)
- Sno (verdient veel denk ik aangezien hij door van Basten is gehaald)


?
(zolang het maar geen Vermeer is)

Blind-------------Grygera--------Alderweirld----Braafheid (Of Van Aanholt huren)
------------------------------------------------------------------------
De Zeeuw---------------Schaars---------------------Pranjic
------------------------------------------------------------------------
El Hamdaoui-----------Mido (als ie fit is)-----Sulejmani

Trainer: Jol, hij heeft vorig jaar laten zien dat hij een team en de spelers beter maakt. De bepalende spelers van vorig jaar (Suarez, De Zeeuw) hebben na het WK geen rust gehad. Die moeten gewoon rust hebben en dan komt het wel goed. Ze hebben hier aan het begin van het seizoen al voor gewaarschuwd. Er moet gewoon iemand zijn die tegen hem zegt dat ie al die pizzapunten van Raiola niet binnen komen. En de Boer heeft nog te weinig ervaring. We gaan toch niet weer met een beginnende coach beginnen. Dat ging bij Wouters, Blind en van Basten ook niet denderend. Dan kun je beter Blind nog een keer de kans geven. Die heeft inmiddels veel meer ervaring. Dat was volgens mij toch ook de bedoeling, dat Blind het na een jaar of 3 over zou nemen.

Assistenten: Blind, De Boer, Bergkamp

Ik zou zeggen nog 1 jaar Jol, dan Blind een jaar of 3 en daarna De Boer en kan Blind Technisch directeur worden,

TD: Johan Cruijff (als ie de club wil hervormen is dit de beste positie en nu kan het qua leeftijd ook nog) Kan Blind het na 4 jaar overnemen.
FD: Keje Molenaar
CD: Marc Overmars

01-12-2010 21:52

bert0s410 +1

Je hele theorie spreekt elkaar tegen.
Als je Cruijff als TD wil worden spelers als braafheif, schaars, pranjic en grygera niet gehaald.
Dan ga je bouwen met je eigen jeugd, plus Jol gaat er gelijk uit.

01-12-2010 22:07

AFCA37 +12

Ben bijna helem met je eens behalve blind als trainer ik zie liever met zo n team rijkaard als trainer straalt wat meer uit vind ik en Rijkaard past perfect bij Ajax

01-12-2010 22:08

gerard +317

wat een geweldig elftal zeg. daar kom je echt wel ver mee in de CL.

01-12-2010 23:10

Hwb +1468

CD?

Daarnaast gaat Cruijff geen officiele functie (meer) vervullen. Molenaar zie ik meer een AD in, ik weet niet hoe sterk hij financieel is.

02-12-2010 11:20

HeinJan +0

Kerel, met Braafheid, Schaars, Pranjic en Mido haal je gewoon vervangers voor degenen die er nu staan. Met de kanttekening dat de spelers die er nu staan zich nog aan het ontwikkelen zijn en alle spelers die jij noemt eigenlijk al op hun zgn hoogtepunt ziten.

02-12-2010 11:53

AFCAsphere +9

Van Aanholt? Schaars? Pranjic? Yea right, zet je Xbox maar weer uit man. Ten eerste zal Ajax diep in de buidel moeten tasten voor deze spelers, wat ze niet zullen doen. En daarnaast zullen deze spelers echt niet naar Ajax komen hoor. Van Aanholt heeft het prima naar ze zin bij Chelsea, en kan anders bij een andere Engelse club aan de slag, Pranjic wil toch geen stap terug doen, en Schaars wil naar het buiteland. Daarnaast is El Hamdaoui geen rechtsbuiten en hij heeft totaal geen snelheid. Iedereen wil dat Ajax met 2 snelle buitenspelers speelt en dat is El Hamdaoui niet. Sulejmani daarintegen wel. Braafheid zou misschien nog wel willen komen maar die kans is ook klein. Als Ajax Jol wil vervangen vind ik dit alleen dat hij voor Rijkaard kan worden gewisseld. Overigens hoeft Jol niet persé weg, tenzij hij nog steeds zulke idiote beslissingen neemt. En anders een combinatie van Rijkaard, de Boer en Blind.

02-12-2010 18:11

Robinjo1988 +1

Als die geruchten kloppen waar ik niet van uitga, kunnen we volgend seizoen een leuk elftal/organisatie neerzetten.

TD: Danny Blind
FD: Keje Molenaar
CD: Aron Winter
Trainer: Frank de Boer Assistenten: Dennis Bergkamp & Jari Litmanen

Basis: (Ervan uitgaande dat Steek, Wiel & Suarez vertrekken)
---------------------Vermeer(Of een aankoop)----
--Anita--Alderweireld--Vertonghen--Grygera-
---------------Seedorf----------Enoh------------------
------------------------Eriksen--------------------------
--El Hamdaoui---Bendtner---Sulejmani--------

Wisselspelers & de rest vd selectie.
Padt, Bizot, Blind, Boilesen, Kappelhof, Bouy, Klaassen, Overtoom, Sneijder, Jozefzoon, Ozbiliz, De Zeeuw, De Jong, Lukoki

En toen ging mn wekker...

01-12-2010 20:35

gerard +317

droom maar verder

01-12-2010 20:55

PauloS +0

Zijn wekker is al gegaan...

01-12-2010 21:02

Robinjo1988 +1

haha helaas wel..:-(

01-12-2010 21:06

litmanen +0

is een versterking

01-12-2010 20:07

Cwyfenn +0

Goeie voetballer,

01-12-2010 19:40

pizzapunt +0

Koolwijk kan je gratis over laten komen trouwens las ik net. In de winterstop een aanbieding doen voor komend seizoen. Ajax een goede voetballer erbij en die Kakkies nog verder de Shit in.

01-12-2010 19:03

masterrr +1

hahaha, laten we wel even serieus blijven!

01-12-2010 21:42

eros +4813

kerlon, ze eduardo, mido en atouba zijn tot op heden nog geen toppertjes gebeleken!
Mja, grygera is zeker welkom!

01-12-2010 18:38

ajaxyd +0

mee eens;)!

01-12-2010 18:42

Gezalfde +0

Mido wel, Kerlon en Atouba helaas geblesseerd, kan je niet over oordelen.

01-12-2010 19:43

RoodWit +62

Zeker, maar ik mag die papzak van een Raiola niet zo. Beter maakt hij weg vrij met zijn dikke pens, staat overal in de weg.

01-12-2010 19:09

Enoh25 +1829

Nou die moeten we te vriend houden. Allemaal toppers...

01-12-2010 18:34

Jukebox +0

Dit is nog eens een mooi gerucht. was in zijn Ajax periode groot fan van hem!

01-12-2010 18:31

davids4life +0

ik vondt hem ook goed hard en degelijk en kop sterk beter optie dan ooijer maar ik denk als hij komt greg wel kan twittere naar een andere club die heeft het zo hoog in zijn bol dat hij nog groter is dan ajax

01-12-2010 19:09

GregNeck +0

Ik heb respect voor Grygera als oud Ajacied zijnde, maar ik zou het belachelijk vinden als hij wordt aangetrokken. Dat zou de zoveelste middelmaat zijn die de eigen jeugd tegen houdt. Hoop echt dat hij niet komt, lekker Toby laten spelen en als backup een ander talent.

01-12-2010 17:31

Robinjo1988 +1

Die kut Raiola wordt slapend rijk dankzij Jol. Hun hebben zeker een dealtje gemaakt. Al zou ik het niet erg vinden als Grygera komt.

Lekker linksback zetten.

01-12-2010 17:23

Luis Lodeiro +0

ga je weer een rechterverdediger op de linksbackplaats neerzetten, kun je net zo goed anita daar laten staan.

Maar goed, cruijff kan roepen wat ie wil, zolang Jol hier zit zullen er altijd ouwe lullen (met alle respect voor de diensten van Grygera in het verleden )van Raiola blijven komen,

01-12-2010 17:54

robert R. +2

hij vult denk ik niet veel toe maar zou een uitstekende vervanger voor vertongen zijn als die zou vertrekken

01-12-2010 16:54

Mike_ +31

Hoop niet dat Bendtner komt. Geen spits voor het Ajax systeem, wordt een gevalletje Machlas...Goede speler, maar niet voor Ajax. Zeker niet als, mocht Cruijff aan boord treden, er weer technisch begaafd spel gespeeld wordt.

Wordt een 32 wedstrijden en 13 goals spits,je te weinig dus...

01-12-2010 16:49

ili +0

Is totaal niet aan de orde joh

01-12-2010 17:22

krulhoofd +0

Dit zou zeker een versterking zijn. Voor in de eredivisie helemaal oppermachtig centraal en zal ook Europees zijn mannetje staan.
Verder zal het ook een concurrent kunnen zijn voor vd Wiel, aangezien hij ook op rechtsback zou kunnen.
Met Bendtner erbij zou je dan wel (eindelijk) twee versterkingen halen.

01-12-2010 16:44

elpresidente +2

Goeie degelijke verdediger, had hem liever gezien dan Oleguer of Ooijer maar aangezien we die nu al hebben, hebben we er nu helemaal niks aan.

01-12-2010 16:20

robtjeajax +634

ruilen voor (r)ooijer en olequer en dan mag hij het salaris van 1 van de 2 naar keuze overnemen XD

01-12-2010 16:29

koosr46 +0

Als dit waar is en dat de zoveelste ouwe lul uit de tas van Raiola komt dan word ik spontaan supporter van een andere club. Van der Boog laat eens zien dat jij de baas bent en niet die scheveningse haringboer

01-12-2010 16:00

Robinjo1988 +1

Grygera is gewoon een goeie speler hoor! En Ajacied, dus heb respect!

01-12-2010 17:26

Pattje Kluivert +0

Ben zo blij dat Bendtner en Grygera komen. Ik heb al een Ajax shirt besteld met Bendtner nummer 52

01-12-2010 15:53

mk25 +0

Is het al zeker van Bendtner dan?

01-12-2010 15:55

Mokum31 +6133

Hij krijgt 73

01-12-2010 15:56

Cootje2710 +0

welke drugs heb jij gebruikt????

01-12-2010 16:19

Mokum31 +6133

Nog meer Raiola shit.
Dan maar geen fluwelen revolutie maar een staatsgreep

01-12-2010 15:48

pizzapunt +0

gerucht, maar waarschijnlijk niet waar. Man, die heeft zijn beste tijd er nu wel opzitten en als hij ook nog andere aanbiedingen heeft. Hij moet weer een DIK salaris en brengt qua transferwaarde niks meer op. BTW hij zal in engeland het dubbele kunnen verdienen dan bij Ajax.

01-12-2010 15:42

HeinJan +0

Grygera heeft nooit echt een spetterende indruk op mij gemaakt. Waar je bij Zlatan zag dat hij zich echt ontpopte als wereldspeler na zijn transfer van Ajax naar Juve, heb ik dat bij Grygera nooit waar kunnen nemen. Voor de breedte is het oke, maar voor zijn salaris waarschijnlijk niet.

01-12-2010 15:29

Pinpanter +3

We hebben achterin kopsterke lengte nodig. Dat brengt Grygera.

Mooi als onze jongens na een internationaal avontuur terugkomen!
Eens een Ajacied ............

01-12-2010 15:24

Pattje Kluivert +0

Ben zo blij dat Bendtner en Grygera komen. Ik heb al een shirt besteld met Bendtner nummer 52

01-12-2010 15:23

afcklaasf +0

ongelofelijk hoe sommige mensen hier over johnny praten. van johnny weet je zeker dat hij ALLES geeft voor zijn ajax, en de mensen die hier zeggen dat hij niet goed is zijn echt de domste mensen. als hij niet goed was geweest had hij niet bij AJAX gespeeld en de wk finale gehaald. wat een onzin zeg, johnny heeft een geweldige lange bal, of zijn de mensen dat ook alweer vergeten. johnny is KEIHARD! geeft altijd alles! en is gewoon een goede verdediger voor ons. dont talk shit about johnny!

01-12-2010 15:22

CrazyJew +1

Weer uit de stal van Pizza bakker Mino Raiola, niet gezond en daarnaast was ik nooit weg van hem. Lijkt me weer een kwestie van geld verspillen. Hebben we ze nou echt niet in de jeugd? Zou Vertongen liever houden want je kunt nagaan dat die verkocht wordt natuurlijk. Wat een stront beleid zeg

01-12-2010 15:18

M1GGY25 +0

oh jee... nog zo een 30-er die het niet meer redt

01-12-2010 15:18

deeps +0

We hebben een linksback nodig, Anita kan volgend jaar eventueel ook wel rechtsback als (de over het paard getilde) van der Wiel weggaat..

01-12-2010 15:14

Ringafca1978 +0

johhny had nooit weg moeten gaan bij ons aller Ajax! hij speelt lang niet meer op het niveau wat hij bij ons had! ja toch?

01-12-2010 15:13

AFCARANDWIJK +0

is Ze Eduardo ook alweer weg?

01-12-2010 15:13

Ringafca1978 +0

ja nooit wat van gehoord!!ongelooflijk.

01-12-2010 15:23

daslogisch +1

Gadvergadver nee!! Overgewaardeerde voetballer. Als je grootste kwaliteit is niets geks doen, mwoaah dan heb je t perfect gedaan als je aan de zijkant weggemoffeld staat in de Juventus verdediging, daar waar geen opbouw plaatsvindt en ook maar weinig mandekking nodig is.. Een degelijke voetballer die een meer dan degelijk salaris krijgt en dus ook weer vraagt. Nooit doen! Zulke hoogstens bruikbare en nooit uitmuntende spelers gratis halen tegen een relatief laag salaris, dat kan een enkele keer. Bedoel handig is t wel om een deeglijke (en niets meer of minder) speler achter de hand te hebben, maar t blijft wel zonde om voor zo een matige voetballer, net als bijv Oleguer, veel salaris te betalen.
Maar de linksbenige Vertonghen als man die inschuift en een mannetje extra kan creeeren vervangen door iemand waardoor je in balbezit met een man minder speelt, is minder logisch dan enkelen hier doen vermoeden hoor. Ajax opbouw is er altijd minder van geworden de keren dat Grygera centraal kwam te spelen in de europese wedstrijden en TC bijv Heitinga dan maar rechtsback zette. En tegentreffers zijn er ook niet voorkomen door zon hele matige maar wel degelijke speler een basisplaats te geven centraal achterin..
Gaan toch niet na Oleguer en Wielaert wederom een redelijk talentloze voetballer halen die nergens in uitblinkt, niets heel goed kan maar wel de naam redelijk en betrouwbaar heeft.. Dacht dat een ezel zich geen drie keer stootte :)

01-12-2010 15:11

grotesmurf +4

Kan die als linksback spelen? Dan is het misschien handig. En als Vertonghen vertrekt is Grygera zeker een optie.

01-12-2010 15:00

Ajaxmijnclub +0

Van der Wiel, Grygera, Alderweireld, Vertonghen.

01-12-2010 14:54

Gabri411 +49

Gryga is welkom, prima multifunctionele verdediger!

01-12-2010 14:50

johnnydc +0

jongens, grygera kan ook prima linksback spelen
als ie dat wil en jol ook, meer dan welkom!!

01-12-2010 14:47

ajax1roy +106

doorstroming is bullshit
krijg je het zelfde als daar in totjeknor gebeurd
je hebt gewoon oudere spelers nodig
en de jeugd moet je kansen geven
maar niet daar alles aan vast laten hangen dat gaat niet goed
als hij komt meer dan welkom
hebben we een goede sterke speler erbij
en als we dan met 3-0 ofso voorstaan kunnen we talenten erin zetten
dus het is duidelijk oudere spelers heb je gewoon nodig
en of ze nou van raiola afkomen dat maakt ff niks uit
als we maar beter worden

01-12-2010 14:46

Tom +0

ik weet niet zo goed wat ik hiervan moet denken als het waar is, ik vond het wel een goeie verdediger, weten jullie nog die wedstrijd tegen juve dat hij zlatan totaal geen kans gaf.

01-12-2010 14:45

robizkit +0

Dit zou een mooie achterhoede zijn:
Grygera - Alderweireld - Vertonghen - Chivu

Oude en nieuwe glorie.

01-12-2010 14:44

ajax4ever01 +13

Uhmm dan vind ik Heitinga daar eigenlijk bij hoort.

01-12-2010 15:02

AJAX1996 +0

Wat vind iedereen eigenlijk zo goed aan heitinga? na ooijer de slechste verdediger die ajax in 10 jaar heeft gehad

01-12-2010 15:05

Jan-Willem +0

snap ook niet wat iedereen er zo gaat aan vind

01-12-2010 15:07

reaguurder +0

enige echte ajacied van de afgelopen 10 jaar. misschien komt rafael nog een beetje in de buurt.

01-12-2010 15:09

AJAX1996 +0

ja, das wel waar maar voetballen kan ie niet

01-12-2010 15:10

nummer14 +4984

Denk dat je Stekel een klein beetje vergeet??

01-12-2010 15:37

ajax4ever01 +13

Dan heb jij volgens mij maar half de wedstrijden gekeken..

01-12-2010 15:10

daslogisch +1

Nou, t spel van Ajax is er elke keer alleen maar minder op geworden waneer Heitigna centraal achterin plaats moest maken voor de weinigkunner Grygera. Of zijn we de europese wedstrijden onder Ten Cate soms vergeten?? Ons spel werd heel traag, en voorspelbaar door de simpele Grygera op zon belangrijke positie neer te zetten..

01-12-2010 15:13

reaguurder +0

alleen jammer dat grygera geen aanvallende back is.
ik zie het dan liever zo:
vd wiel heitinga vertonghen chivu

01-12-2010 15:08

zburg1983 +0

ik liever zo. wiel-chivu-vertonghen-maxwell

01-12-2010 15:20

madderfak +0

ik liever zo. Maicon - Ferdinand - Puyol - Bale

01-12-2010 15:22

Ringafca1978 +0

Heitinga,Chivu,vd vaart, sneijder etc etc ze komen allemaal terug! ja maar wanneer he?

01-12-2010 14:40

ajax4ever01 +13

Ik zie liever Heitinga terugkomen!! ;-)

01-12-2010 14:37

JANTHEMAN +0

Dat duurt nog een paar jaartjes

01-12-2010 14:38

afcklaasf +0

ik denk dat johnny sneller terug komt dan iedereen verwacht, heeft aangegeven Ajax erg te missen. weet ckr dat everton de laatste club is voordat hij terug keert.

01-12-2010 14:44

YID +165

Laat die Raiola is lekker opzouten

01-12-2010 14:28

030591 +0

neeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
neeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
is geen toegevoegde waarde
dik salaris!
en waar moet die spelen dan? voor toby aub niet man, voor jan ook niet voor greg oook niet en geen linkspoot op linksback

01-12-2010 14:25

Marcao +27

Nee. Nee. Nee. Nee! Laat in godsnaam eigen kweek doorstromen: hou Daley Blind en laat die Raiola ff heel snel opkrassen. die gast maakt onze club kapot!

01-12-2010 14:24

johnnydc +0

jongens, grygera kan ook prima linksback spelen
als ie dat wil en jol ook, meer dan welkom!!

01-12-2010 14:19

Cobrakai +62

lijkt wel ajax reunie eerst ooijer,mido,nu grygera.
strax chivu nog?:D

01-12-2010 14:15

ohjawel +0

Voor wie moet hij komen dan? In het centrum ben ik zeer tevreden met de Vlaamse muur. En rechtsback, waar Grygera ook kan staan, hebben we van der Wiel die ondanks een vormcrisis wel één van de beste backs is van Europa denk ik zo.

01-12-2010 14:10

zburg1983 +0

Vlaamse muur krijgt scheuren. dus als je de kans hebt om Grygera te halen moet je het altijd doen!

01-12-2010 14:14

Tpes +1

de mensen die klaagen over ooijer taino atouba enz.. moeten nu ook gaan klaagen

3, 2, 1 start!

01-12-2010 14:09

Ringafca1978 +0

yessssssssssssssss Grygera terug!!! Ooijert atouba Tainio tot ziens!!

01-12-2010 14:37

masterrr +1

Prima, laat maar komen!
Naast Vertonghen :)

01-12-2010 14:06
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.