'Bosz was in beeld bij Ajax bij ontslag Ten Hag'

door Gino Haverkamp 42

'Bosz was in beeld bij Ajax bij ontslag Ten Hag'

door Gino Haverkamp 42

Laatst geüpdatet

Mocht Erik ten Hag het afgelopen najaar zijn ontslagen bij Ajax, dan was Peter Bosz mogelijk in beeld als opvolger. Dat onthult Valentijn Driessen, die dat gerucht 'ergens gehoord heeft', in het programma Veronica Inside. 'Toen zat hij natuurlijk zonder club.'

Dat gerucht is opvallend, aangezien Bosz in juni 2017 Ajax verliet na een conflict met mensen uit de clubleiding en staf, waarvan er nog een aantal bij Ajax zit. Volgens Johan Derksen, tafelgenoot van Driessen bij het programma, is het conflict een grote fout geweest. 'Bosz is een man die perfect bij Ajax paste.' Volgens hem zijn er weinig trainers die hun voetbalverhaal zo goed kunnen vertellen als de huidig trainer van Bayer Leverkusen. 'Ik heb niks met Peter Bosz, maar ik vind het vakmatig echt een vakman.'

Oranje

Bosz was mogelijk dus in beeld als opvolger van Erik ten Hag bij een eventueel ontslag van de trainer. Derksen ziet in de voormalig Ajax-coach, die in 2017 de Europa League-finale bereikte met de Amsterdammers, de ideale opvolger van Ronald Koeman bij het Nederlands Elftal. 'Hij was volgens mij ook een keer in beeld,' voegt Driessen er aan toe.

Bestel nu het nieuwe thuisshirt van Ajax!

Lees meer over:
Plaats reactie

Cupmetgroteoren +5

Bosz zal best een goede trainer zijn maar ik vind hem niet betrouwbaar. Hij komt op mij ook niet betrouwbaar over. Teveel door geld gedreven en is zo langzamerhand een clubhopper gebleken.

21-05-2019 22:48

Kikke +54

Hoop nog altijd dat hij voor drie jaar komt! Liever dan Ten Hag!

21-05-2019 22:30

Rukboor +316

Valentijn moet volgens mij even wat anders gaan doen.
Lijkt me beter voor hem.

21-05-2019 22:15

Freddy Al +11

Ik heb horen zeggen dat als Adriaan ontslagen wordt hij weleens vervangen kan worden door Valentijn , zou mooi zijn ;Bassie en Valentijn, Bassie en Valentijn!

21-05-2019 20:12

3*stars*3 +23373

Voordat ik had geklikt, dacht ik al aan De Telegraaf en ja hoor...Valentijn had het ergens gehoord.
Ja stemmetjes in zijn kop zeker...

21-05-2019 18:47

AnsB +4

Als Ten Hag ooit vertrekt is misschien Arne Slot ook een kandidaat-opvolger.
Is in elk geval ook een moderne coach met en duidelijke visie, maar mist nu nog ervaring. Ben wel erg benieuwd hoe hij het gaat doen met AZ nu hij hoofdcoach is.

Maar wie weet ontwikkelt Reiziger zich tot een topcoach, of Poulsen (waar Overmars zo onder de indruk van is). En hoe gaat het verder met Keizer? Al denk ik niet dat Overmars hem snel zal terughalen.
Gelukkig hoeven we ons daar voorlopig helemaal niet druk over te maken als de voortekenen uitkomen en TH blijft. Wat mij betreft nog een jaar of vier, vijf. Hij zorgt voor een op en top topsportklimaat, heeft sterke analyses voor wat Ajax nodig heeft, durft jeugd een kans te geven, kan een groep een lang en zwaar seizoen fit houden en gaat uit van de kwaliteiten van de beschikbare spelers om een team te smeden.
En het lijkt er op dat hij goed kan samenwerken met zijn staf en de clubleiding.

21-05-2019 14:39

Web +178830

Over Slot hoor je heel veel goede berichten.
Net wat je zegt, ben heel benieuwd hoe hij het gaat doen, zou misschien verstandig zijn om een ervaren coach naast hem te zetten?
Keizer wou hem graag als assistent.
Zo ver is het niet gekomen.

21-05-2019 15:06

Ajax4proud +10809

Peter Bosz deed het jaar bij Ajax behoorlijk goed, vind het nu alleen niet zo relevant meer. Ten Hag doet het nu ook erg goed en heeft tenminste weer prijzen gewonnen. Hij heeft Ajax op de kaart gezet met mooi aanvallend voetbal. Iedereen in Europa is weer lovend over Ajax dat het spel speelt en geschokt dat Ajax er toen in de last minute uitgeschakeld was. Trots!

21-05-2019 13:52

Ajaxxxisdebeste +6

Ten Hag: de dubbel en 1/2 CL
Bosz: ..... en runner up EL

Beiden zijn goeie trainers, maar Bosz moet nu echt wel wat gaan winnen...

21-05-2019 13:37

Kaito +188

In Duitsland gaat hij (of wie dan ook behalve de trainer van Bayern) nooit iets winnen. Als trainer moet je in Duitsland niet heel lang werkzaam zijn. Als hij volgende jaar goede seizoen draait dan snel weg daar.

21-05-2019 13:41

Ozymandias +159568

Ik vind het veel knapper wat Ten Hag heeft geflinkt. De halve finale halen van de Champions League door het uitschakelen van Real Madrid en Juventus is niet vergelijkbaar aan het halen van de Europa League finale door het uitschakelen van Schalke04 en Lyon. De selectie van Ten Hag was beter maar Bosz had ook gewoon een hele goede selectie met spelers als Klaassen en Sánchez waar hij kampioen me hoorde te worden.

21-05-2019 15:07

Web +178830

Ach wij kennen hem nu wel eens, Bosz en Jonk staan op eenzame hoogte bij geDaante, kunnen werkelijk niets fout doen

21-05-2019 15:16

Kokakola +0

Blijf het nog steeds ongelooflijk vinden dat Feyenoord dat jaar kampioen werd met zo'n non-voetballers elftal. Hele degelijke spelers en dan meer dan 80 punten halen.

21-05-2019 16:17

Web +178830

Als jij vind dat Bosz beter heeft gepresteerd, begrijp je er niet veel van
Mag best vinden dat Bosz goed gepresteerd heeft, maar knapper dat Ten Hag
Echt ongelooflijk.
Maar ik kijk bij jou er niet van op
Zelfs Frenkie kwam weinig of niet aan bod bij Bosz, was al 20 jaar.
Met wissels kon Bosz al helemaal niet mee omgaan.
Ten Hag is gewoon veel verder dan Bosz, ik weet zeker dat Bosz heel graag over de schouder mee keek bij Ten Hag, is ook diep onder de indruk van dit Ajax.

21-05-2019 15:15

DaNaRWaL +4299

Ik denk dat de kracht dit jaar voornamelijk in de spelersgroep lag. Bosz had het met deze selectie ook uitstekend gedaan, maar je kunt nooit zeggen dat de één het beter deed dan de ander. vooral het vergelijken van een EL en CL of het vergelijken van een jeugdige spelersgroep (2017) die net aan het groeien was met aanstormende talenten en een team (2019) met "ervaren" talenten (Ziyech, Onana, de Ligt, Frenkie, van de Beek) aangevulde met Blind en Tadic, dat is nooit te zeggen.

1 ding is zeker; we zijn nu verder dan 2 jaar geleden en zelfs toen konden we sterke spelers behouden. alleen Klaassen (aanvoerder) en Sanchez (beukende verdediger) gingen toen voor mooie bedragen de deur uit. Als Overmars dat nu ook gaat lukken, dan komen we er wel uit de komende jaren!

21-05-2019 15:51

Freddy Al +11

Niet eens, Bosz had zeker een goede selectie en een betere Dolberg.
Achterin had je Sanchez en zelfs Frenkie en Matthijs waren beschikbaar.

Bosz heeft het goed gedaan, misschien had hij nu ook ver gekomen in de CL maar om dat nu als zekerheid aan te nemen gaat te ver.
Op 1 punt vind ik Ten Hag wat beter; hij anticipeert beter op de tegenstander .

21-05-2019 20:07

EricAjax1 +7479

Oke Valentijn.

21-05-2019 13:29

Rinus M. +900

Misschien dat Bosz het ooit weer mag proberen bij Ajax als hij voldoende heeft bijgeleerd maar dan heeft hij nog wel even te gaan.

21-05-2019 13:11

Web +178830

Vreselijke onrust stoker die Driessen
Heeft Ten Hag op de wip gestaan?
Was het geen verschrikkelijk jaar,voor zowel Keizer als Ten Hag, met het Nouri drama, wat zo omzettend hard aan kwam bij de spelers en begeleiders.
Je weet nu al dat Ten Hag bij Driessen een moeilijk jaar krijgt, omdat dit jaar evenaren nooit zal lukken.

21-05-2019 13:08

Ajaxio +0

En door .. dit soort bull shit nieuws hebben we geen reet aan.... als, wanneer, misschien, zou het kunnen dat.

Welke speler gaan we nu halen? Kom op Marcie.. snel dat team rond voor volgend seizoen.

21-05-2019 12:58

ajax4ever01 +13

Ik denk dat hij nog wel terugkeerd als Ten Hag vertrekt. Logische vervanger ook.

21-05-2019 12:44

EuforischeRealist +15527

MOCHT Erik ten Hag....dan was MOGELIJK Peter Bosz...dat GERUCHT...

Driessen heeft z'n sprookjesboeken weer eens opengeslagen. Ten Hag heeft bij de leiding van Ajax nooit serieus onder druk gestaan, dus het is complete onzin te beweren dat Peter Bosz überhaupt in beeld is geweest.

21-05-2019 12:27

niquedegraaff +5289

Denk dat hij nog steeds opvolger zal zijn

21-05-2019 12:25

trainerdv +2

Iedereen is overal altijd in beeld

21-05-2019 12:15

Subzzee +59

Deze man heeft ons in de steek gelaten zodra er wat geld rondkwam. Hij was helemaal niet loyaal aan Ajax en won nooit iets. Sorry, ik ben geen fan van Bosz, volgens mij kan hij in Duitsland blijven.

21-05-2019 09:23

Godenzoon24 +15276

Onzin. Is gewoon tegengewerkt door Bergkamp en zn vriendjes. Overmars was voor hem Bergkamp tegen. En vd Sar ging destijds voor de gulden middeweg. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden en dus Bosz weg. Als je finale haalt en ze werken je nog tegen dan vind ik t niet gek dat je gaat voor een mooie club en een grote zak geld.


En wat je verder van de man ook vind. Hij was wel de eerste die Ajax zijn gezicht terug gaf!!!

21-05-2019 09:26

Subzzee +59

Na de finale wilde hij het team bij elkaar houden en blijven. Dat is wat hij zei. Een week later had hij een aanbod van Dortmund en vertrekt. Later geeft hij alles de schuld van Bergkamp en een maand later ontslaan ze hem in Dortmund. Ik denk dat Bergkamp hier te veel krediet krijgt. Bosz wilde de spelers bij elkaar houden en was de eerste die vertrok.

Hij is oud nieuws. Maar ik weet niet waarom zijn mening hier nog zo belangrijk is. Als het niet voor Ajax was, zou deze man nog steeds in Tel Aviv werken.

21-05-2019 09:45

Web +178830

Onwerkbare situatie werken?
Hij had Maas toe mogen voeren aan zijn staf, en had Kruzen al
Spijkerman zou naar Jong Ajax gaan.
Wel met feiten komen
Onana eens vragen, wat hij voor de vakantie zij, toen was de werksituatie nog goed?
Geld geld geld.

Waarom stond Bergkamp op straat?
Omdat hij voor het ontslag van Keizer ging liggen, hij voelde zich verantwoordelijk, omdat hij vond dat Keizer trainer moest worden

21-05-2019 15:47

Kikke +54

Inderdaad belacheliijk dat ze niet op de eisen van Bosz ingingen. Als vd Sar niet zo hardnekkig was, was dit al misschien een jaar eerder gebeurd! Vd Sar en zal ook nooit vergeten hoe hij toentertijd met Cruijff en Jonk omging. Hij heeft bijgeleerd, gelukkig...

21-05-2019 22:40

Ferd +38416

Zoals Ten Hag voor meer geld koos terwijl hij bij Utrecht onder contract stond

21-05-2019 12:13

Web +178830

Is hij ontslagen dan?
Bosz is weggelopen, kreeg zijn zijn zin niet.
En het grote geld.
Ten Hag zal ook niet veel geluisterd hebben naar Winter, maar weet hem wel op waarde te houden, kan Bosz nog heel veel van leren

21-05-2019 15:20

VakO +0

Waar gaat dit over? Om een of andere reden is Falentijn geobsedeerd door ontslag voor Erik ten Hag. In 2018 kreeg hij een gammel elftal onder zijn hoede dat nog compleet in de war was door het Nouri-incident.
Begin dit seizoen zette hij een unieke prestatie neer door 3 voorrondes van de CL te overleven en Ajax te plaatsen voor de groepsfase. Door de drukte van het Europese programma verloren we wat punten tegen Heracles en PSV. Van PSV kun je sowieso altijd een keer verliezen, maar Falentijn startte een hetze tegen TH. En heel veel mensen gingen erin mee. Ook degenen die nu hosanna roepen.
Uiteindelijk kon zelfs Driessen niet meer om TH heen en prees hem de hemel in de laatste maanden. Maar het zal me niks verbazen als deze wolf weer uit zijn hol komt zodra de resultaten eens tegenvallen.
En waarom? Ten Hag heeft blijk gegeven een echte visie te hebben, een vakman te zijn en fanatiek bezig te zijn. Misschien minder bespraakt dan bv Bosz, maar so what. Het gaat om de resultaten.

21-05-2019 09:17

PJK54 +1

Ik ben ondertussen wel even klaar met berichtgeving over wat Peter Bosz al dan niet zal gaan doen, heeft geroepen, heeft gedacht, heeft gedroomd, heeft gegeten enz. enz. Als Erik Ten Hag aangeeft weg te gaan is het weer tijd om met Peter Bosz om tafel te gaan zitten. Het komt bij mij een beetje over als "aan de poten van de stoel van Erik te zagen" en dat vind ik niet goed oké komt uit de koker van de Telegraaf maar wordt wel overal gepubliceerd.

21-05-2019 08:57

Ajax-4-ever +16

Bijzonder moment om dit 'gerucht' uit de kast te halen. Heeft toch geen enkele nieuwswaarde op dit moment waarop alles op rolletjes loopt? Maar goed waarom reageer ik überhaupt op een bericht van valentijn..

21-05-2019 08:56

insectenverdelg +23406

was dat dezelfde bron die zei dat Frenkie bij PSG had getekend Valentijn?

21-05-2019 08:36

off +26

Heb je als bondscoach genoeg tijd (contactmomenten) om een speelwijze er in te krijgen zoals Bosz en ETH willen spelen?

21-05-2019 08:21

Ferd +38416

Nee. Daarom zijn ze ingeschikt voor zo’n rol

21-05-2019 12:09

ajaxxcied4life +2

Professor Bosz, Onverstaanbare Erik maar met Gio en Van Klootbommel is verder niks mis bij Circus VI.

21-05-2019 08:21

Rentokill +4606

Valentijn Driessen zit daar om straks de rol van Derksen over te nemen als die omvalt of met pensioen gaat. t Publiek moet aan m wennen dus neemt hij zoveel mogelijk al zn rol over: Lekker controversieel schoppen.

Ontopic: Ja die hadden wij allemaal ook wel verzonnen. Echter is ten Hag niet ontslagen omdat Overmars en Sar gewoon rustig blijven en vertrouwen hebben.

21-05-2019 08:06

MK77 +6101

hmmmm lekker stoken!

21-05-2019 08:02
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.