BoJA: Tijd, rust en geduld zijn de toverwoorden voor Ihattaren

door BadembaBarrie 125

Bron Ajax Showtime

BoJA: Tijd, rust en geduld zijn de toverwoorden voor Ihattaren

door BadembaBarrie 125

Bron Ajax Showtime

Laatst geüpdatet

Vanaf het moment dat de eerste geruchten over de komst van Mohamed Ihattaren naar Ajax de wereld in werden gebracht, is er een haast onvoorstelbare druk op de schouders van het talent komen te vallen. Na een vervelend vertrek bij PSV en een rampzalig verlopen avontuur in Italië lijkt Ihattaren bij Ajax te gaan voor de laatste kans om zijn grote belofte te vervullen. Zijn komst ging gepaard met de boodschap dat we geduld met hem moesten hebben en hem de tijd moesten geven om in alle rust aan zijn terugkeer te werken. Men zou er goed aan doen om die woorden ook nu Ihattaren weer terug op het veld is in gedachten te houden.

Al jaren geldt Ihattaren als één van de meest veelbelovende talenten op de Nederlandse velden en al vanaf zijn doorbraak bij PSV hoopten veel Ajacieden stiekem dat de creatieveling een keer de overstap zou maken naar de hoofdstad. Toen eind januari 2022 de bevestiging kwam dat dit eindelijk stond te gebeuren, was dat genoeg reden tot enthousiasme en euforie onder de Amsterdamse achterban. Het feit dat het via een flinke omweg was gegaan en dat Ihattaren bij lange na nog niet fit genoeg was om ook maar op een manier serieus bij te dragen aan Ajax’ potentiële succes, mocht de pret niet drukken.

Bij zijn komst maakte alles en iedereen bij Ajax meteen één ding duidelijk: Ihattaren ging in Amsterdam een proces starten. Er lag een plan voor hem klaar, waarin hij zich in gestaag tempo en via Jong Ajax zou optrainen, totdat hij terug op niveau was en bij het eerste elftal aan kon sluiten. Daarvoor waren een aantal dingen vereist: scherpte, focus en de juiste mentaliteit van Ihattaren, maar ook rust, geduld en begrip van de buitenwereld, want dit proces zou niet binnen enkele weken zijn afgerond.

Nadat de eerste hype rond de komst van Ihattaren was gaan liggen, kwam die rust er ook. Totdat Erik ten Hag voorafgaand aan Ajax’ uitduel met SC Cambuur begin maart naar een update over Ihattaren gevraagd werd. Het antwoord: het talent kon nog niet rennen. Ten Hag leek zich vrijwel meteen te realiseren dat dat nogal hard klonk, waarop hij snel de nuancerende woorden ‘op Eredivisie- en Champions League-niveau’ aan zijn uitspraken toevoegde. Die nuancerende woorden leken velen toch gemist te hebben, want in de dagen daarna was bijna niets anders te horen dan ‘Ihattaren kan niet rennen’.

Mede ingegeven door een tumultueuze Klassieker en de door de interlandperiode ingelaste pauze in het seizoen ging de storm rond Ihattaren weer enigszins liggen. De eerste vrijdag na de interlandperiode was het echter definitief gedaan met de rust: de linkspoot stond namelijk voor zijn debuut in Jong Ajax. In navolging van Ajax Showtime bracht zo’n beetje elk Nederlands medium het nieuws over de terugkeer van Ihattaren en dus wist de twintigjarige dat die avond in het Rat Verlegh Stadion, waar Jong Ajax aantrad tegen NAC Breda, alle ogen op hem zouden zijn gericht.

Na een uur spelen betrad Ihattaren, onder luid boegeroep van het thuispubliek, het veld. Aan zijn optreden vielen enkele dingen op. Allereerst was het goed om te zien dat Ihattaren het voetballen verre van verleerd was. Dat begon al tijdens zijn warming-up in de rust waarbij hij een lange bal van een teamgenoot achteloos met de buitenkant van de hak uit de lucht plukte.

Tijdens de wedstrijd zelf bleek het talent bovendien nog over zijn voetbalintelligentie te beschikken. Toen hij enkele minuten na zijn entree door Christian Rasmussen werd ingespeeld op de rand van de zestien en de Deen Ihattaren met een loopactie buitenom alle aanleiding gaf om de bal terug te geven, zag de rechtsbuiten van dienst een betere optie en ging hij in de zestien de combinatie aan met Kristian Hlynsson, om zo de ruimte voor een schot te creëren dat erin was gegaan, ware het niet dat een Bredaas been er nog net tussen kon komen.

Toch was ook duidelijk dat Ihattaren nog altijd midden in het eerdergenoemde proces zat. Het talent oogde nog wat fors en op het veld was ook duidelijk te zien dat hij conditioneel nog wel wat stappen te zetten had voor hij klaar was om het tempo op Eredivisie- en zeker Champions League-niveau bij te benen. Mocht dat echter een verrassing heten? Natuurlijk niet. Vergelijk de Ihattaren die in Breda voor het eerst in een Ajax-tenue te bewonderen was met de Ihattaren die begin februari op De Toekomst gespot werd of de Ihattaren die in januari lopend door Utrecht gefotografeerd werd en je krijgt een indruk van het werk dat hij in de maanden sinds zijn komst bij Ajax verricht heeft.

Dat Ihattaren nog niet de voetballer is waar menig voetbalfan verliefd op werd, is evident. Zo werd zijn invalbeurt in de bekerfinale verre van het droomdebuut dat velen voor zich zagen. Daarbij schetsen Ihattarens doelpunten en assist tegen TOP Oss en VVV-Venlo een iets te romantisch beeld van zijn spel als geheel tijdens die wedstrijden. De technicus komt steeds beter in zijn ritme en laat gelukkig steeds regelmatiger zien hoe verschrikkelijk goed hij kan voetballen, maar al terug op topniveau? Nee, dat is hij uiteraard nog niet.

Geluiden dat de middenvelder annex aanvaller conditioneel nog niet op niveau is en nog stappen moet zetten als het bijvoorbeeld gaat om het afjagen en druk zetten op de tegenstander zijn dan ook niet veel meer dan het intrappen van een open deur. Uiteraard is Ihattaren conditioneel nog niet waar hij moet komen, uiteraard heeft Ihattaren nog stappen te zetten als het gaat om de arbeid die hij op het veld verricht en uiteraard moet hij nog actiever worden zonder bal, zowel in verdedigend als in aanvallend opzicht. Maar dat is niet meer dan logisch.

Juist omdat hij in veel opzichten nog stappen dient te zetten, speelt hij in Jong Ajax. Ook het feit dat hij nu een paar keer bij het eerste is aangesloten, betekent niet het einde van Ihattarens terugkeerproces, het is slechts een volgende stap daarin. Met John Heitinga heeft hij bij Jong Ajax gelukkig een trainer voor de ploeg die keer op keer aantoont enorm goed te zijn voor de individuele ontwikkeling van de spelers. Niemand zal zich zo bewust zijn van de afstand die hij nog af te leggen heeft als Ihattaren zelf, dus geef hem dan ook de tijd, rust en het geduld om dat te doen.

Vanaf het allereerste moment dat Ajax zijn belofteteam inschreef voor de destijdse Jupiler League, werd één ding duidelijk gemaakt: Jong Ajax blijft een opleidings- en ontwikkelingselftal. Hoewel er uiteraard bepaalde prestaties worden verwacht, zijn die ondergeschikt aan de ontwikkeling van de talenten. Het zou eenieder dan ook goed doen om die vuistregel in gedachten te houden als het aankomt op Mo Ihattaren.

Bademba Barrie (Twitter: @Bademba__Barrie | E-mail: B.Barrie@Ajaxshowtime.com)

Lees meer over:
Plaats reactie

PetrusKeizer +10739

Her gaat weer over z'n fysieke conditie. Ik zal zelf dan maar niet in herhaling vervallen.

29-04-2022 17:58

DrFootball +15141

Ihattaren schiet er 3 in tegen VVV en iedereen wil Ihattaren gelijk in het 1e zien? Obv van 2 goede wedstrijden waarin hij aanvallend goed speelde in de KKD? Velen vergeten dat Ihattaren verdedigend nog wel wat stappen moet gaan zetten.

Hij is op de goede weg, maar laten we vooral wel realistisch blijven. Degene die hem nu in het 1e willen hebben, fakkelen hem als eerste af als hij een slechte wedstrijd in het 1e speelt.

29-04-2022 16:24

411 +2879

Ik vind dat je gelijk hebt. Tegen vvv ok. Maar hij is nog zo zwaar. Geen snelheid

29-04-2022 16:54

Pakschaal020 +2124

Hij komt heel zwaarlijvig over nog(in ieder geval vergeleken met hoe hij bij psv was), maar je zag tegen vvv wel dat hij op de eerste meters heel snel bij zijn man kan wegkomen alsnog. Deze man heeft zo een goede techniek dat hij zijn 'traagheid' al kan compenseren. Zolang hij mentaal op t juiste pad blijft komt hij er echt wel. Ben in jaren niet zó enthousiast geweest over een nieuwe speler van Ajax.

29-04-2022 18:22

Soccerskins v2 +43275

De spoeling is door Ten Hag erg dun gemaakt. Ik had het liefst gezien dat Antony 1 op 1 vervangen zou worden met Daramy, maar Ten Hag blijft vasthouden aan Berghuis en zet zelfs Brobbey nog eerder rechtsbuiten. Dan kan ik wel begrijpen dat veel supporters Ihattaren willen zien. Ondanks dat hij nog niet 100% fit is weet iedereen wat die jongen kan.

29-04-2022 16:58

WantAmsterdam +116101

Ik wil hem niet puur vanwege twee goeie wedstrijden in Ajax 1 zien, maar op basis van dat hij al veel ervaring in de Eredivisie heeft. Ja, ook hij moet nog stappen zetten, maar is in principe al verder dan de meeste in jong. (Betekent niet dat ik Naci geen kans zou geven, die verdient het ook).

29-04-2022 19:13

DrFootball +15141

Naci heeft er in mijn ogen meer recht op dan Ihattaren. Hij is het gehele seizoen al de uitblinker in Ajax 1 met Regeer.

29-04-2022 19:18

WantAmsterdam +116101

Ik vind er bestaat niet iets als “recht op”, maar die twee kun je imo niet vergelijken. Ten eerste andere posities, ten tweede, Naci is een jeugdspeler terwijl Ihattaren al basisspeler bij PSV was, die speelt bij Jong puur vanwege ritme.

29-04-2022 19:20

DrFootball +15141

Ihattaren heeft de laatste 1,5 jaar vrijwel niet gespeeld. Dan telt voor mij niet meer dat je ooit bij PSV in het 1e hebt gespeeld. Resultaten uit het verleden bieden geen garanties voor De Toekomst.

29-04-2022 19:25

WantAmsterdam +116101

Ihattaren heeft laatst seizoen in totaal 29 wedstrijden gespeeld, zo een 1618 minuten. Dan is “vrijwel niet gespeeld” een beetje overdreven. Verder zijn die resultaten natuurlijk van belang, want dat is ervaring die je op doet en niet verliest.

29-04-2022 19:29

Ajaxhartt +10710

Je kunt ook tè voorzichtig zijn.
Ajax draait voor geen meter, dus geef hem maar eens de kans op rechts (kan Berghuis weer naar het midden).

29-04-2022 12:44

De Stift +7045

Dat is te makkelijk. Want Ihattaren moet ook de conditie en discipline hebben om 90 minuten lang de tegenstander af te jagen, met de opkomende back terug te sprinten, etc. Invalbeurten zijn in deze fase prima, maar Ihattaren heeft nog veel stappen te zetten. Deze zomer wordt cruciaal. Kan hij topfit, helemaal afgetraind en met 100% verschijnen aan het trainingskamp? Zo ja, dan lonkt volgend seizoen de basisplaats in Ajax 1.

29-04-2022 13:14

Ajaxhartt +10710

Is waar wat je zegt, maar ik bedoel niet een hele wedstrijd, maar een tijdige invalbeurt als het weer eens niet draait.

29-04-2022 13:22

Simpelishetmoeilijkst +25162

Misschien beter Berghuis op de bsnk te zetten op dit moment, want hij taakt nauwelijks meer ern knikker.

29-04-2022 13:31

AN34. +4961

Zeker niet in een goede vorm. Alleen ben ik wel van mening liever berghuis op 10 dan klaassen. Buiten de belangrijke goals en het ‘harde werken’ vind ik het een vrij beperkte speler wel een echte ajacied natuurlijk

29-04-2022 15:56

WantAmsterdam +116101

Klaassen hoef ik sws niet.

29-04-2022 19:14

AN34. +4961

Precies gewoon ihattaren op de rechtsbuiten positie. Berghuis op 10 weer vind hem verschrikkelijk op rechtsbuiten. En daramy voor tadic als die het niet op ze heupen heeft morgen

29-04-2022 15:53

NeeI +107680

Intrinsiek een van Neerlands allergrootste talenten. Zo verschrikkelijk fijne voetballer. In alles een Ajax-speler.

Ik hoop dat hij tegen PEC het vertrouwen krijgt en in de basis start. De rest laat al maanden niets zien en wellicht is een basisplaats een flinke boost voor zijn zelfvertrouwen.

Tadic, Brobbey, Ihattaren
Graafie, Taylor, Kudus
Blind, Martinez(?), Timber, Glasraoui(?)
Steek

29-04-2022 11:20

Eurysaces +29515

Heerlijk elftal, allemaal voetballers in het veld. Ik zie Ihattaren alleen geen hele wedstrijd spelen, die zie ik dan liever in de tweede helft tegen een vermoeid Zwolle.

Verder hoop ik ook eindelijk op minuten voor Unuvar, misschien op de plek van Tadic of Gravenberch.

29-04-2022 11:36

NeeI +107680

Zie m ook geen hele pot spelen. Geeft niet, dan kan -inderdaad- Naci de overige minuten maken. Wat schuiven met Kudus of Tadic.

Hoop ook dat Fitz-Jim en Daramy wat minuten krijgen en Ten Hag met wat andere wissels op de proppen komt dan zijn saaie standaardwisseltjes.

Schandalig hoe weinig Ten Hag uit de potentie van deze selectie haalt. Er is zoveel meer mogelijk.

29-04-2022 11:50

Eurysaces +29515

Ten Hag zit vastgeroest in de voor hem bekende spelers. Ten Hag speelt een seizoen met 14 a 15 basisspelers, met een vaste basis en vaste wissels, ik weet vrij zeker dat Alvarez en Klaassen weer gewoon op het middenveld staan.

29-04-2022 12:02

trodat4030 +96486

Ik hoop van niet. Dan forceer je die jongen en bij forceren betaal je vroeg of laat een prijs. Dit is vragen om een blessure en dus weer een enorme terugslag. Kan eigenlijk alleen maar fout gaan.

29-04-2022 12:23

In Bassey we trust +15361

We forceren toch niks? Speelt al geruime tijd geweldig bij jong, nu wordt het tijd voor het eerste.. Dat heeft hij verdiend..

29-04-2022 12:30

trodat4030 +96486

Als je hem nu in de basis zou zetten is dat absoluut forceren. Het gaat niet om hoe goed hij speelt, het gaat erom wat hij fysiek aan kan en basis lijkt me nog gewoon te vroeg. Hij is nog niet eens op gewicht en maakt niet eens de 90 min vol in de KKD.

29-04-2022 13:03

Ans B +19823

'...en wellicht is een basisplaats een flinke boost voor zijn zelfvertrouwen.'

Ik denk dat zelfvertrouwen helemaal geen issue is bij Ihattaren (of op z'n minst is dat de minst belangrijke issue).
Het is m.i. eerder andersom, dat hij 'te' veel zelfvertrouwen heeft en daardoor het soms te makkelijk opneemt, neigt tot luiheid (ook geestelijk) e.d.

Dat is overigens geen verwijt want omgaan met je eigen uitzonderlijke talent is veel minder makkelijk dan men vaak denkt, o.a. omdat mentale weerbaarheid, werklust en hard kunnen zijn voor jezelf min of meer haaks staan op dat grote talent: de speler krijgt niet eens de kans om dat soort eigenschappen te ontwikkelen omdat in de jeugd alles 'vanzelf' gaat.

Het volgens mij belangrijkste issue is psychische balans, m.n. als het even tegenzit, en/of de structuur ontbreekt van het dagelijks trainen en op de club zijn. Psychische balans is n.l. een absolute voorwaarde voor (zelf)discipline.

29-04-2022 14:07

AjaxSoCal +1993

Aardig team maar denk niet dat Ihattaren klaar is voor een basisplaats. Misschien eerst maar eens een invalbeurt.

Kudus speelt helaas zonder vertrouwen. Je kon al van mijlen ver zien dat hij die 100% kans ging missen afgelopen weekend. In mijn ogen een beetje een gokje op het moment. Een andere optie is Tadic op 10 en Darami/Naci op links.

29-04-2022 18:56

WantAmsterdam +116101

In ieder geval gewoon Graaf op 6 als je met dit middenveld speelt.

29-04-2022 19:19

DePitbull +2718

Nee joh, gelijk laten spelen tegen PEC en Berghuis terug naar Rotjeknor sturen ;-)

29-04-2022 11:10

Dennis129 +11883

Onze nummer 10 van volgend seizoen.
Moet alleen niet Slot de nieuwe trainer worden, dan weet je zeker dat Klaassen daar lekker kan gaan rennen

29-04-2022 11:00

Schip +23402

Haha, wat laat jij jezelf weer kennen zeg. Slot speelt een geweldige partij met hoge pressing, hoog tempo, aanvallend, hollandse school met absoluut middelmatig materiaal en haalt daarmee als enige Nederlandse trainer optimaal rendement uit zijn selectie. Namelijk een geheel dat meer is dan de som der delen.

En dan kom jij de zure noot verzorgen. Nou, feli kerel. Veel plezier met ons tempoloze prozac voetbal de laatste 4 wedstrijden.

29-04-2022 11:12

Dennis129 +11883

Heel leuk aanvallend voetbal inderdaad. Maar wel alleen in de eerste helft 2 tegengoals en twee keer iemand vrij voor de keeper tegen een net zo matige tegenstander. Geen idee hoe er tegen twee spitsen verdedigd moest worden. Tactisch zeer matig. Stond defensief vaak helemaal verkeerd. Als jij dat dan geweldig vind... Gelukkig deed Marseille nog veel meer fout. Fantastisch potje om naar te kijken inderdaad als neutrale toeschouwer, maar heel goed was het natuurlijk niet.

Maar begrijp me niet verkeerd, ik zeg ook helemaal niet dat Slot een slechte trainer is. Doet het harstikke leuk met Feyenoord en eerder ook met AZ. Is alleen niet de trainer die ik wil zien.

Ik pleit in mijn reactie enkel voor een voetballende nummer 10 met Ihattaren ipv een lopende nr 10, type Klaassen/ Til/ Dani de Wit waar Slot zo gek op is en ik dus absoluut geen voorkeur voor heb en daarom Slot liever niet zie.

29-04-2022 11:47

Schip +23402

Ok, redelijk verhaal. Niet mee eens, maar ik kwam er wat met gestrekt been in.

Maar fouten maken vind ik niet echt fair. Het waren forces errors, door de druk van Feyenoord, het tempo en mogelijk ook het Kuip effect van publiek dat enorm aanslaat op jagen.

Dat is ook waar Feyenoord het van moet hebben, want hun individuele niveau is minder dan het collectieve niveau. Daarom is het zo knap van Slot. Als je betere tegenstanders wilt kunnen pakken, moet je hoog druk zetten en hun voetballend minste linie tot voetballen dwingen. Dan veroorzaak je fouten.

En daar is wel snelheid en loopwerk voor nodig. Daarom komt Klaassen minder tot zijn recht, omdat TH heel anders en minder intensief druk zet. Laat Klaassen druk zetten zoals Van Gaal hem tegen Turkije liet doen en hij blinkt weer uit. Til: zelfde verhaal.

Overigens is het risico van aanvallend spel dat je ruimte weggeeft. Ajax versloeg Barca onder De Boer ook thuis met hoge druk, maar daar hadden we ook 0-2 achter kunnen staan. Bij Ajax zouden we precies hetzelfde zeggen als Slot hier trainer zou zijn. Beetje vreemd om hem dat te verwijten. Tactisch was het een zeer sterke prestatie.

En hoewel ik graag echte 10's zie, zal het mij jeuken of er met een loper of passer wordt gespeeld, zolang het maar opwindend voetbal is. Bosz speelde ook met Klaassen op het middenveld. Weliswaar ook met Ziyech, maar die moest zoveel werk doen dat hij in dat seizoen amper creatieve dingen kon laten zien in Europa. En in 2019 speelde we ons beste voetbal met een loper op 10. Toen kreeg je vooraf ook geluiden als deze van jou. Niets mis met een loper, als het voetbal ervan profiteert.

En als de prijs om met een passer te spelen op 10 is dat je andere twee middenvelders zich de snot moeten lopen of niet op mogen komen, zoals Alvarez en Gravenberch onder TH, wat heb je er dan aan? Voetballend gezien niets.

Geef Slot maar topmateriaal. Ik zet er een jaarsalaris op dat hij er wat moois mee doet en tactisch tig keer volwassen speelt en wedstrijden leest dan TH.

Slot is een soort combi tussen Bosz en Koeman. De zeer hoge en constante pressie en tempo dat dit veroorzaakt van Bosz, de tactische geslepenheid en organisatie van Koeman, die meer naar achteren speelt, maar een goede veldbezetting heeft dat voetbal mogelijk maakt.

Beste en meest all round Nederlandse trainer van deze generatie.

29-04-2022 13:01

Eurysaces +29515

Klaar is klaar, Ajax speelt niet op Champions League niveau, dat heeft hij dus niet nodig om in de eredivisie te spelen.

Ihattaren laat een prachtige ontwikkeling zien, waarbij duidelijk is dat hij een meerwaarde zou zijn ten opzichte van de falende Berghuis op rechtsbuiten. Tegen PSV viel hij in op het niveau van de rest van de ploeg, waarbij hij wel zijn fysiek en intelligentie liet zien. Tegen NEC zou hij moeiteloos mee komen.

Ik had hem niet zo snel op dit niveau verwacht, maar hij zit er, dus kan hij gewoon invallen als de ploeg verzuipt door een gebrek aan creativiteit. Hopelijk maakt ten Hag tegen PEC wel de goede keuzes, ook met Unuvar die mee moet.

29-04-2022 10:13

In Bassey we trust +15361

Morgen gewoon basis beginnen, minder dan Berghuis kan niet... en anders laten invallen als Ten Hag dat niet aandurft.. Je moet hem zeker belonen voor zijn gala voorstelling tegen VVV.

29-04-2022 10:05

Eurysaces +29515

Ik zou nog wel voorzichtig met hem zijn, maar invallen moet hij sowieso.

29-04-2022 10:17

In Bassey we trust +15361

Die jongen kan prima beginnen, gewoon een helft spelen... heeft tegen Oss, Nac, VVV gespeeld, Roda ook nog... Hij kan een helft tegen Pec wel aan.

29-04-2022 11:01

Eurysaces +29515

Zie hem dan liever de tweede helft spelen, als ze bij PEC wat vermoeid zijn..

29-04-2022 11:28

In Bassey we trust +15361

Mag ook, als die maar speelt.

29-04-2022 12:37

MisterAFCA +6415

@AS jullie zijn kebab in de titel vergeten…

Te vroeg?

29-04-2022 10:04

NeeI +107680

2021 belt, ze willen hun grap terug.

29-04-2022 11:31

Bloedzweetentranen +4985

Rust……..
En toch weer een gigantisch artikel over hem😂

29-04-2022 09:27

Pakschaal020 +2124

Ergens wel een beetje droog inderdaad hahaha. Dit soort artikelen zijn wel een aansporing erop, aangezien betweter Jansma zich perse moest uitlaten over hoe het met Ihattaren ging/gaat.

29-04-2022 10:06

AFCA-pride +17346

Allemaal waar in bovenstaand stuk, maar toch zou ik hem morgen best laten starten op rechtsbuiten. Dan kan Berghuis weer naar 10.

29-04-2022 09:00

ricky10 +5887

Als je alles rond ihattaren een beetje gevolgd hebt dan hoop je gewoon dat hij bij ons blijft en na het seizoen lekker door blijft werken zodat hij in de voorbereiding gelijk er kan staan en zijn geboden kans met beide handen pakt. Dat hoop je voor die jongen zelf, als ajax supporters en zeker als voetballiefhebber.

29-04-2022 08:52

Mike1 +5342

Mijn zorg is; hoe gaat het straks met zijn eet-patroon tijdens de zomerpauze?

29-04-2022 08:42

Prutser +2933

Ontvoeren en vast zetten op De Toekomst met een diëtist en personal trainer 😬

29-04-2022 09:09

Slang +14994

Zoals het alle jaren op 1 na in zijn carrière gegaan is. Zo lang die jongen maar een concreet doel heeft is er mentaal niks mis mee

29-04-2022 09:22

Eurysaces +29515

Die sturen we gewoon op vakantie met Tadic.

29-04-2022 10:18

JariJari +15206

Tadic doet het nog ook denk ik 😅

Alles voor Ajax!

29-04-2022 19:16

Nr.10 +111034

Het gaat toch prima zo? Volgens mij ligt er bij Ajax niet zoveel druk op hem. Zie hem morgen wel weer eventjes invallen.

29-04-2022 08:03

Web +178830

Hopen dat hij het gaat redden
Er zijn er meer geweest die barsten van het talent, maar toch door allerlei omstandigheden het niet gered hebben
Sjoerd de Ruiter werd echt in de jeugd met Cruijff vergeleken.
Kon de druk niet aan en kapte ermee
In ieder geval rustig brengen

29-04-2022 07:53

Velibor30370 +4155

Niet vergeten dat r in de tijd van Sjoerd volledig voorbij gegaan werd aan hoe die jongen mentaal in elkaar stak. Met de begeleiding zoals die nu bij Ajax is (nog steeds niet optimaal wmb) had de Ruiter t zeer waarschijnlijk wel gered. Wel eeuwig zonde…

29-04-2022 07:57

Qifesh +24917

Sjoerd was een introvert.. dat was pas bij van gaal echt zichtbaar beter icm Jari.. die begreep dat je de juiste mix aan persoonlijkheden moet hebben, en iedereen echt anders moet behandelen. Kanu en finidi waren ook opgebloeid bij hem..

29-04-2022 09:05

Velibor30370 +4155

Tja, in die tijd was t toch beetje meer van dik hout zaagt men planken. Afbranden en daarmee zgn mentaliteit en sterkte kweken was toen een beetje de norm zonder goed oog te hebben voor de persoonlijkheid van een speler. Zgn tere zieltjes was (is) geen ruimte voor. Zijn wel meer talentjes door gesneuveld, Blanker was r ook zo eentje denk ik. V Gaal is r idd een meester in geworden om elke speler op een manier te bereiken die past bij de speler z’n persoonlijkheid.

29-04-2022 10:55

ricky10 +5887

Ook nog eens veel te jong gestorven

29-04-2022 09:57

Velibor30370 +4155

Goed stukje en helemaal eens. Opereren in de luwte zoals nu doet m zichtbaar goed maar hij heeft nog echt stappen te zetten. Hoop dat hij en Ajax die radiostilte gewoon vasthouden tot na de zomer. Fit zal ie vast wel worden maar de grootste uitdaging blijft dat ie t ook mentaal allemaal op een rijtje krijgt en blijft houden.

Vanuit de zijde van Ajax lijken ze daarbij de goede snaar te raken waarbij Pinkster ook grote rol lijkt te hebben. Denk dat t belangrijk voor hem is dat ie in omgeving is waar ie wel zeer gewaardeerd maar niet over-gewaardeerd wordt. Wat dat betreft vond ik t feit dat Unuvar die pingel tegen VVV niet aan Mo gaf goed en hoopgevend. Mo is goed maar niet t mannetje bij Ajax en zal ook nooit t enige mannetje zijn met bijv een Tadic, Martinez, Antony en Timber in de gelederen.

Had r eerlijk gezegd een hard hoofd in, maar hoop dat ie hard blijft werken zowel op- als buiten t veld en we m lekker kunnen zien ballen in t eerste volgend seizoen. Wmb bij voorkeur vanaf t middenveld zodra hij daar de inhoud voor heeft

29-04-2022 07:51

ajax4perez +9534

Met de juiste begeleiding deze zomer komt hij fit bij de selectie en speelt hij komend seizoen heel psv van de mat.

29-04-2022 07:43
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.