'Berghuis groot twijfelgeval voor return tegen Aston Villa'

door Bart Veenstra 82

Bron De Telegraaf

'Berghuis groot twijfelgeval voor return tegen Aston Villa'

door Bart Veenstra 82

Bron De Telegraaf

Laatst geüpdatet

Steven Berghuis is richting de return tegen Aston Villa een groot twijfelgeval. Volgens De Telegraaf voert de creatieve voetballer van Ajax een race tegen de klok om het duel in Birmingham van donderdagavond te kunnen halen.

Berghuis kampt al enige tijd met een blessure aan de binnenkant van zijn knie en daardoor miste hij de competitiewedstrijden tegen AZ, FC Utrecht en Fortuna Sittard. De laatste keer dat Berghuis in actie kwam was op 22 februari op bezoek bij FK Bodø/Glimt. Afgelopen zondag zou hij zijn rentree maken tegen Fortuna Sittard, maar op de zaterdagtraining kreeg hij te maken met een terugslag.

Afgelopen maandag liet Berghuis de training aan zich voorbij gaan, zo schrijft De Telegraaf. Dinsdag wordt gekeken of hij alsnog kan aanhaken voor het Conference League-duel met Aston Villa. Zonder Berghuis heeft Ajax flink ingeleverd wat betreft creativiteit. Bovendien is het, ook omdat Steven Bergwijn nog altijd afwezig is en zeer waarschijnlijk ook niet mee zal doen tegen Aston Villa, een ander systeem gaan spelen.

Brobbey lijkt wel te kunnen spelen

Brian Brobbey trainde maandag wel 'gewoon' mee bij Ajax. De spits werd zondag nog bewust aan de kant gehouden vanwege klachten aan zijn knie en hamstring. Brobbey zou alleen gebracht worden tegen Fortuna Sittard als dat écht nodig zou zijn. Dat bleek het geval. Na een uur spelen betrad Brobbey het veld. De spits wist één keer te scoren en daarmee voorkwam hij een nederlaag in eigen huis tegen Fortuna Sittard.

Donderdag gaat Ajax op bezoek bij Aston Villa in de Conference League. Dit duel begint om 21.00 uur. In Amsterdam kwam Ajax niet verder dan een 0-0 gelijkspel tegen de Engelsen. Aston Villa speelde in het afgelopen weekend tegen Tottenham Hotspur. Dit belangrijke duel voor de ploeg van Unai Emery werd geen succes. Er werd met 0-4 verloren van The Spurs.

Lees meer over:
Plaats reactie

Professor +11120

Berghuis is inderdaad altijd een groot twijfelgeval.
Is inderdaad één van de weinige creatieve spelers en scoort ook af en toe (ik vind overigens dat hij daar nog veel te weinig mee doet) . Maar verdedigen doet hij niet aan en drukzetten laat hij ook aan zich voorbij gaan. Dit zou je ook in de statistieken moeten verwerken en dan kijken hoe effectief hij dan nog voor het team is. Als je weer terug naar de top wil komende seizoenen dan zou ik hem komend seizoen verkopen daar is hij niet geschikt voor.
Voor donderdag als hij fit is zou ik hem toch ten faveure van Hlynsson opstellen maar dan moet hij wel over zijn eigen grenzen heengaan.

12-03-2024 22:05

Redrum +95927

Berghuis is altijd een groot twijfelgeval, of hij wel of niet speelt.

12-03-2024 20:18

WeirdAJAX +12088

We moeten echt hopen dat Brobbey heel blijft. Een hamstring die strak zit, heel voorzichtig mee zijn.

12-03-2024 18:07

Tommyshelby +128427

Berghuis heeft weer eens last van z'n schaamlip. Wat een wijf, man. Ik mis Tadic.

12-03-2024 17:04

AjaxPositivo +6952

Bergwijn en Berghuis laten Ajax dit jaar weer echt wel weer in de steek. Net als vorig jaar overigens.
Ja ze scoren af en toe als ze meedoen. Maar Ajax heeft wel heel veel pech met twee internationals die continu ziek zwak of misselijk zijn.
Als dan Brobbey ook nog uitvalt...

Luuk de Jong, Gimenez, Pavlidis enz spelen gewoon alles. Adel verplicht. Lang wel geblesseerd, oke... maar Ajax heeft al het hele jaar een gehandicapte voorhoede. Extra probleem is dat Forbs een mislukte aankoop is. En probeersels met Akpom of eerder Mikautadze op rechts ook faalden. Om maar niet over Martha of Banel als buitenspelers te beginnen

12-03-2024 16:40

Ajaxonedamsko +417

Zodra het spannend en moeilijke wedstrijd wordt en erventueel scouts in Engeland zitten

Zijn ze ziek zwak of misselijk bang om imago schade op te lopen.

In een goed draaiend elftal wil iedereen spelen en
Zich laten zien.

Alleen echte strijders blijven staan!

Ramaj
Hato
Brobbey
Henderson

12-03-2024 16:19

Simpelishetmoeilijkst +25096

De voorhoede verdient erg veranderd te worden. Type Neres halen, en misschien Godts als linksbuiten. Dan worden we al een stuk meer een echt Ajax.

12-03-2024 14:41

Arjuna +3732

volledig mee eens, weg met die voorhiedecdientverg!!!

12-03-2024 16:03

alwaysinmyheart +1142

Het wemelt hier weer van echte Ajax- vrienden. Sorry, ik kan beter zeggen succes- supporters. Al is het woord supporter misplaatst.

12-03-2024 13:40

Hans.D88 +3778

Wat bedoel je nou eigenlijk te zeggen?

12-03-2024 13:58

Artemio +31675

Berghuis heeft al 12 wedstrijden gemist van de 36 wedstrijden dat is 1/3 van de wedstrijden… Zodra het kan afscheid nemen.

12-03-2024 13:16

Ajax14AMS +25205

Omdat hij een contact blessure heeft opgelopen?

12-03-2024 14:31

Robertini +38975

Dat Berghuis de enige creatieve speler is bij Ajax, is natuurlijk een schande. Hij is eigenlijk niet constant genoeg voor een normaal Ajax, maar met deze selectie is hij enorm belangrijk.

12-03-2024 12:53

Kabouterplop +1432

Vraag mijn echt oprecht af wat hij heb

12-03-2024 12:30

FysioPat020 +25602

Spierpijn in zn dunne beentjes.

12-03-2024 13:21

ajax4perez +9520

Berghuis mis je niks aan.
Belangrijkste is dat de aanvoer en de aansluiting bij brobbey goed is en dat er meer snelheid voorin bij komt

Ramaj
Rensch - van de Boomen - Kaplan - Hato - Sosa
Henderson - Manssverk
Taylor - Forbs
Brobbey

Als je lang (minuut 70) op 0-0 staat of achter staat (minuut 60) dan Forbs erin voor snelheid.

Eventueel ook Akpom erin voor de combinaties met brobbey.

Wie eruit? Dat hangt af van de wedstrijd en verhoudingen op het veld

12-03-2024 11:45

MelleAfca +14302

Dat je aan Berghuis niks mist wil niet zeggen dat je dan maar met zijn tienen hoeft te spelen, hoop ik? Overigens, van den Boomen tegen Watkins wordt comedy capers.

12-03-2024 11:46

chriseverhard +3551

Heb je de afgelopen 3 wedstrijden niet gezien van branco hij speelt dramatisch.
Zondag ook alle ballen kwamen niet bij een medespeler aan.
Komt ook enorm tekort

12-03-2024 12:09

Ajax14AMS +25205

En maar doen alsof het de schuld van de trainer is...

12-03-2024 14:33

AFCAjax_1988 +3744

Tja forbs inzetten als je moet aanvallen, 541 thuis tegen Fortuna, akpom inzetten op de counter tegen Villa, Kaplan maanden negeren, Gaaien wisselen na 30 min en mentaal slopen, namen vergeten.. ligt allemaal aan de selectie inderdaad...

12-03-2024 15:05

Superscoorder +3710 editor-in-chief

Vond het laatst helemaal erg. Toen gaf Branco een dramatische lange bal in de 91ste minuut, die onderschept wordt en de tegenstander ging in de tegenaanval. Toen haalde VDB hem zelf neer, randje zestien, gelukkig ging die vrije trap er niet in. Was volgens mij tegen Aston Villa. Als je 0-0 staat tegen zo'n tegenstander, speel dan gvd op 0-0 na de 90ste minuut. Met zo'n oliedomme kijk mij de beslissende pass eens geven krijg je echt op zijn typisch Nederlands weer eens een tegendoelpunt in de laatste minuut. Speel het professioneel uit en ga pas in de laatste 20 seconden van de wedstrijd zo'n diepe bal geven in de hoop dat hij nog in jouw voordeel kan vallen. Dan fluit de scheids bij onderschepping namelijk gewoon af.

12-03-2024 15:48

Ajax1812 +9046

Dat jij denkt dat je niks mist aan Berghuis zegt genoeg over jouw kennis van het spelletje. Zo'n creatieve speler ga je altijd missen in een ideeënloos team als Ajax.

12-03-2024 12:14

LukaLitmanen +81896

Klopt man!

- meeste assists van de eredivisie na veerman en luuk
- MVP na Brobbey
- creëert meeste kansen vd selectie

https://www.vi.nl/pro/ajax-heeft-weer-een-creatief-brein

12-03-2024 14:36

Robertini +38975

Vd Boomen terug naar achter zou ik best een poging waard vinden, op RCV hebben we wel wat nodig. In de jeugd speelde hij daar toch?

Zou overigens wel gewoon 11 spelers opstellen ;)

12-03-2024 12:58

Lazell +16973

Je mist niks aan een speler die sinds Van 't Schip gemiddeld elke wedstrijd 1 goal of assist op zijn naam schrijft?

12-03-2024 13:16

AFCAjax_1988 +3744

Zou Schip zijn naam weten?

12-03-2024 15:06

Ajax14AMS +25205

van den Boomen centraal achterin, lees ik dat nou goed?

Vind je het gek dat we play-offs confetti cup gaan moeten spelen, wat een armoede zeg...

12-03-2024 14:33

Altijdindestraat +39809

Je moet Brobbey gewoon minder laten trainen nu, apart programma, hij maakt zijn meters al genoeg nu in de wedstrijden.

12-03-2024 11:22

Talentje020 +19867

Ik twijfel vooral aan de medische staf van Ajax, een blessure lijkt bij Ajax eeuwen te duren en er is ook altijd sprake van een terugval, het wordt tijd dat ook de medische afdeling onder de loep word genomen.

12-03-2024 11:19

B2tob4 +12075

Ajax moet inmiddels voorsorteren op volgend seizoen, en vervangers voor zowel Bergwijn als Berghuis klaar zien te stomen. Voortborduren op (nog) een volgend seizoen met deze 2 gasten moet je simpel niet willen...! Simpel te duur en brengen véél te weinig...!

12-03-2024 10:57

Altijdindestraat +39809

Godts is directe vervanging voor Bergwijn, dus die heb je al in huis, zo kan je geld genereren voor andere plekken waar nodig is versterkingen te halen.

12-03-2024 11:22

PepMokum +468

Niet lullen, nou; deze wedstrijd is cruciaal, dus waar mogelijk yalla, pijnstillers erin en op de zure appel bijten en knokken voor het team tegen Aston Villa. Of wil hij misschien eerst ook aankijken of het wel lekker weer is om te voetballen?

12-03-2024 10:10

DamskoStrijderss +9598

Medische staf groot twijfelgeval bij Ajax. Spelers krijgen vrijwel altijd een terugval, en een blessure duurt gemiddeld 6 maanden.

12-03-2024 09:56

JordyAjacied +19130

Ooit deed Cerny het bij Celtic uit in de Europa League, donderdag is het de beurt aan Mika Godts.

12-03-2024 09:54

Marcw1972 +16464

Die gozer is al vier weken een vraagteken.

12-03-2024 09:43

Rodsje +14644

Ach met hem of zonder hem maakt niks uit. Het blijft even slecht, ik zou Berghuis volgend jaar lekker doorselecteren

12-03-2024 09:32

pedder12 +1449

Mika godts voor de leeuwen gooien!

12-03-2024 09:30

Ricoteb +53174

De speelminuten van onze twee aanvoerders en grootverdieners dit seizoen:
- Bergwijn: 1987 van de mogelijk 3330, dat is 59,7%.
- Berghuis: 2039 van de 3330, dus 61,2%.
Deze gasten krijgen een gezamenlijk jaarsalaris van zo’n 9 miljoen euro. Qua kwaliteiten horen ze bij je beste spelers, maar het zijn geen leiders en je kan niet op ze bouwen. Zeker gezien onze financiële staat, zijn dit gasten waarbij je in de zomer moet doorselecteren.

12-03-2024 09:04

LukaLitmanen +81896

Welke bron gebruik je? Is dat in eredivisie of in totaal Europese wedstrijden meegerekend?

12-03-2024 09:13

Ricoteb +53174

Deze cijfers had ik van Transfermarkt, so correct me if I’m wrong. En ik heb dan alle officiële wedstrijden meegenomen. Dus eredivisie, EL voorrondes, groepsfase, ECL en KNVB beker.

12-03-2024 09:19

Lazell +16973

Ajax is op dit moment heel kwaliteitsarm. Je hebt maar een paar goede spelers met Ramaj, Kaplan, Hato, Mannsverk, Henderson, Brobbey, Bergwijn en Berghuis. Je kan daar niet zomaar 2 spelers van wegdoen en verwachten dat je volgend jaar goed presteert. Zeker niet als er een stuk of 6, 7 aankopen voor de eerste 19 spelers nodig zijn om de selectie weer op peil te krijgen.

Ze kosten te veel en spelen te weinig. Maar in de tijd dat ze spelen leveren ze en horen ze tot de beste spelers van de Eredivisie. Je kan deze statistieken ook maken van Lang en Lozano. Verschil is dat zij dit wel op een goede manier konden opvangen.

12-03-2024 13:12

Ricoteb +53174

Verschil is, Lang en Lozano zijn geen cruciale spelers. Lang is ook niet de grootverdiener bij PSV. Maar wat is jouw voorstel dan? We hebben weinig geld, en het geld wat we hebben gaan we uitgeven aan jongens waar je niet op kan rekenen. Bergwijn en Berghuis horen bij je beste spelers, maar voor 1-2 miljoen per jaar per speler minder, zou je echt wel spelers moeten vinden die hetzelfde leveren.

12-03-2024 13:23

Lazell +16973

Mijn voorstel is een grote schoonmaak door alles op te ruimen waar je een grotere transfersom voor kan vangen dan ze op dit moment waard zijn voor Ajax en spelers die je niet sterker maken.

Denk aan: Mikautadze, Akpom, Sutalo, Tahirovic, Rulli, Sosa, Gaaei, Avila, vd Boomen, Forbs, Wijndal. Je moet niet gek opkijken als je hier 100 miljoen voor vangt.

Beginnen met de basis die ik hierboven neerzet en daar 3 basisspelers bijkopen van het geld wat je met deze spelers binnenhaalt. Daarnaast de bank weer vullen met spelers die relatief weinig kosten (vnl jeugdspelers) en/of de potentie hebben om door te stromen: Rensch, Medic, Taylor, Hlynsson, Gooijer, Vos, Fitz-Jim, Rijkhoff, Godts, Van Axel Dongen, etc. Daar kun je dan 3-4 spelers bijkopen voor de breedte. 1 of 2 verdedigers, een middenvelder en een rechtsbuiten bijv.

Je reduceert salaris, vangt veel transfersommen en kan die investeren in directe en toekomstige versterkingen. Daarnaast geef je de jeugdspelers veel meer ruimte om door te breken. Dan moet je volgend jaar meedoen om de titel en het jaar erop kan je weer meedoen in de CL.

12-03-2024 14:11

LukaLitmanen +81896

Hopelijk als 10 en niét als rechtsbuiten

12-03-2024 09:03

leeke +10377

Hipelijk op de tribune die slappe hap van een Berghuis

12-03-2024 09:11

LukaLitmanen +81896

MVP na Brobbey en meeste assists..

12-03-2024 09:12

AjaxAficionado +1453

slenterkoning van de afgelopen maanden, als alles op statistieken wordt geredeneerd komen we geen steek verder

12-03-2024 10:32

leeke +10377

Ach allemaal mooi als hij een doelpuntje maakt.maar laat Ajax 70 min met 10 man spelen.statestieken schijt ik op,ik vertrouw meer op wat ik 94 min lang zie.

12-03-2024 10:58

FysioPat020 +25602

De beste wedstrijd die hij ooit in zn leven gespeeld heeft was Dortmund thuis.
Voetbalporno.

12-03-2024 09:02

SwissAjaxFan +3972

Hlynsson wisselen voor Godts of Rijkhoff tegen AV.

12-03-2024 09:01

Bravoure +2250

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat die er gewoon geen zin meer in heeft.

12-03-2024 09:00

AFCAjax_1988 +3744

Eerste die afhaakt als het slecht gaat. Zelfde bij Feyenoord toen.

12-03-2024 15:06

DonShining +185

Ik had een hekel aan Berghuis toen hij bij Feyenoord speelde. Ik heb nog steeds een hekel aan Berghuis. Zijn kop, houding, instelling, alles wat hij doet staat me niet aan. Heel snel verkopen deze man.

12-03-2024 08:59

Rob1976 +9429

Lullig om te zeggen, maar we hebben weinig tot niets aan Berghuis gehad tot nu toe. In belangrijke wedstrijden zo goed als nooit van doorslaggevende factor geweest en veel te vaak blessures.

12-03-2024 08:58

burwatti +14190

Wanneer dit is dit gewoon een van je beste spelers, helaas is hij tegenwoordig meer geblesseerd dan fit..

12-03-2024 08:47

RuffRhythim +24837

Deze ook gewoon verkopen eind vh seizoen, hij brengt je niet vooruit...

12-03-2024 08:46

WijZijnAjaxAmsterdam +11609

Van de zomer mooi afscheid van nemen

12-03-2024 08:44

Johan1 +2902

Laatste jaar voor Berghuis bij Ajax, mag ik hopen. Gewoon een echte rechtsbuiten kopen.

12-03-2024 08:42

stopperspil +11147

Te oud, te blessuregevoelig, verkopen

12-03-2024 08:34

MVG +16469

Die gasten hebben ook weinig zin om terug te keren lijkt het. Bergwijn en Berghuis zijn er meer niet dan wel.

12-03-2024 08:29

emieltjuhh +17745

Wat een ge-ouwehoeer zeg

12-03-2024 08:28

Okocha078 +13648

Berghuis moet je gewoon doorselecteren deze zomer. Verdient bijna 4 M, helft van de wedstrijden niet fit. Te langzaam voor op de flanken en mist loopvermogen op het middenveld. Als het niet loopt, dan heeft meneer er ook geen zin meer in.

12-03-2024 08:14

Lazell +16973

En dan? 15 miljoen uitgeven aan iemand die net zo creatief is als hem? Die zijn echt heel lastig te vinden. Hou die jongen gewoon hier. Heeft nu last van een hardnekkige rugblessure, maar heeft verder maar 1 pot gemist wegens een blessure.

12-03-2024 13:08

Okocha078 +13648

En dan? Iemand vinden die diepgang en snelheid heeft en weet wat druk zetten is.
Hoeft geen 15M te kosten hoor. betwijfel of we in de zomer sowieso een transfer boven de 10M gaan doen.

12-03-2024 13:45

Lazell +16973

Ik ben voor een speler op rechtsbuiten met diepgang, snelheid en individuele actie. Zeker als je kijkt naar de back/middenvelder daarachter. Maar de creativiteit die je met Berghuis eruit haalt moet je ook ergens weer terugbrengen in het veld. Die speler hebben we niet in de selectie dus moet je hem aankopen. En iemand die in zijn eerste seizoen 25 goals/assists haalt kost nou eenmaal veel geld en salaris, waarmee je financieel er alleen maar op achteruit gaat.

Berghuis zou nieteens in mijn top 20 staan van spelers die ik zou laten gaan. Zeker gezien we juist meer creativiteit moeten krijgen ipv minder.

12-03-2024 15:28

FysioPat020 +25602

Als hij 2 dagen voor de wedstrijd nog steeds een twijfelgeval is gaat hij nooit vanaf het begin spelen. Een half fitte Berghuis lekker thuislaten, heeft ook elke keer iets anders aan z'n iele lichaampje. Afscheid van nemen.

12-03-2024 08:13

Hijosdedioses +6540

We moeten langzaam aan afscheid nemen van berghuis. Nog 1 seizoen wellicht en daarna klaar. Zijn fysieke aftaling is begonnen

12-03-2024 08:01

DeWijsneus +25641

In ander nieuws: alles wordt duurder en het gaat vast regenen deze week.

12-03-2024 07:50

Schippersson +2475

Berghuis groot twijfelgeval of die wel Ajax waardig is.

12-03-2024 07:45

LukaLitmanen +81896

Meeste assists
MVP na Brobbey
Meeste kansen gecreëerd
Meeste passes to 16m

12-03-2024 09:03

Schippersson +2475

Zal allemaal wel, maar ook hij heeft altijd wel wat. Net als Bergwijn. 5x per seizoen zijn ze ook afwezig omdat ze 'grieperig' zijn. In verhouding tot hun salaris is het echt ondermaats wat ze presteren. Ik ben blij als ze beide weggaan en hopelijk kunnen de nieuwe technische mensen dit budget (zeker qua salarissen) goed herinvesteren. Het zijn echt 2 slapjanussen. Je kan veel over Taylor en Hlynsson zeggen. Zeker niet de beste spelers op die plek, maar zijn wel altijd fit en beschikbaar.

12-03-2024 11:53

Lazell +16973

Berghuis en Bergwijn zijn echt topspelers voor Eredivisie begrippen. Ze doen niks onder voor de buitenspelers van Feyenoord of PSV, ook niet qua fitheid. Natuurlijk verdienen ze te veel, maar het probleem ligt niet bij hen.

Volgend jaar 3 aankopen en dan kan je de as in tact houden en heb je een geweldige basis die al op elkaar is ingespeeld:
Aankoop - Kaplan - Hato - Aankoop
Henderson - Mannsverk - Berghuis
Aankoop - Brobbey - Bergwijn

12-03-2024 13:04

Lazell +16973

Nee, echt totaal niet. Samen met Bergwijn met afstand onze meest creatieve speler.

12-03-2024 10:13

Hans Verhagen +14052

Doe maar rustig Steven.. Hlynsson gaat starten en blijft 80 minuten staan . Hiervoor in de plaats komt Gaaei erin.

12-03-2024 07:40

AjaxDeBesteClub +18786

Heeft iemand enig idee wat Bergwijn nou precies heeft? Hij verdient ongeveer een ton per wedstrijd, maar is de helft van de tijd niet fit. Ik heb niks tegen die jongen, maar ik wordt er ook niet bepaald vrolijk van.

12-03-2024 07:33

Hans Verhagen +14052

Sinds de komst van Henderson is hij geblesseerd. Henderson de boel teveel opgezweept en nu moet er gewerkt worden.

12-03-2024 07:42

RuffRhythim +24837

Afscheid van nemen aan eind vh seizoen. Een derde seizoen gedwongen moeten kijken naar deze belichaming van de huidige labbekakmentaliteit trek ik niet

12-03-2024 07:56

Johan1 +2902

Inderdaad.

12-03-2024 08:43

Hijosdedioses +6540

Ook afscheid van nemen. Ten eerste geen aanvoerder waardig en twee je kan niet op hem rekenen door fysieke ongemakken. En daarnaast sinds zijn komst tegenvallende rendement in doelpunten en assists

12-03-2024 08:04

Lazell +16973

Gescheurde hamstring.

12-03-2024 12:58
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.