'Bailey sluit aan in rijtje met Kluivert en El Ghazi ter opvolging van Antony'

door Jesse ter Haar 388

Bron De Telegraaf

'Bailey sluit aan in rijtje met Kluivert en El Ghazi ter opvolging van Antony'

door Jesse ter Haar 388

Bron De Telegraaf

Laatst geüpdatet

Ajax heeft de naam van Leon Bailey ter sprake laten komen in gesprekken over de opvolging van Antony, zo schrijft De Telegraaf. Eerder werden Justin Kluivert en Anwar El Ghazi al genoemd als mogelijke transfertargets voor Ajax en in dat rijtje kan de Jamaicaan aansluiten.

Bij de krant meent men dat Gerry Hamstra en Klaas-Jan Huntelaar er niet omheen kunnen om Alfred Schreuder een externe vervanger voor Antony te geven. De oefenmeester liet al veel basisspelers gaan en gaat er met Antony weer een verliezen. 'Justin Kluivert is gepolst, de naam van de door PSV begeerde Anwar El Ghazi is gevallen en zelfs Leon Bailey (Aston Villa) kwam ter sprake', schrijft men.

Of één van de drie aanvallers in de komende dagen nog de overstap naar Amsterdam maakt, blijft vooralsnog afwachten. Men komt wel al te spreken over een mogelijk toekomstplan voor de winter. 'In de winterstop zou er vanuit Zuid-Amerika een Antony 2.0 kunnen komen, die een half jaar mag acclimatiseren óf er net zoals Antony direct staat.'

Zondag kwam het nieuws naar buiten dat Ajax en Manchester United elkaar na lange onderhandelingen hebben gevonden in een transfersom voor de diensten van Antony. De international van Brazilië was zelf al enige tijd persoonlijk rond met de topclub uit Engeland, maar het was wachten op Ajax - dat het onderste uit de kan wilde halen. Tot tweemaal toe wees de club een bod af, waarna het nu genoegen lijkt te nemen met een bedrag van om en nabij de honderd miljoen euro.

Ziyech naar Ajax?

Eerder viel ook de naam van Hakim Ziyech, maar die deal leek voor Ajax onhaalbaar. Zondag echter, kwam journalist Gianluca Di Marzio met het bericht dat de transfer nog altijd kans van slagen heeft. Sterker nog: de verslaggever meent dat de overgang dichtbij komt.

Bestel het nieuwe derde Ajax-tenue nu in de Ajaxshop!

Lees meer over:
Plaats reactie

Spielmacher +10765

Ocampos speelde wel een beresterk seizoen 2020-21, acties, goals, spectaculair. Ik kan dat een beetje beter beoordelen omdat ik in Spanje woon. Vorig seizoen was heel matig en dit seizoen een beetje van het padje. Maar potentieel wel degelijk een hele goede speler. Wat overigens niet betekent dat ik ervoor ben om hem te kopen, alleen dat het zeker geen koekenbakker is.

29-08-2022 16:34

Voetballover +3083

Geen Stengs

29-08-2022 16:32

ProperFootball +14699

Ah, El Ghazi valt. Leuk joh, prijs een beetje opdrijven voor PSV. Maar hem hebben we niet nodig, van dat niveau hebben we zelf meer dan genoeg alternatieven bij het 1e en in Jong.

29-08-2022 15:53

Spielmacher +10765

We hebben Berghuis, Sontje Hansen, Conceicao en evt. Ihattaren. Is genoeg. Een jaar dat je halve elftal weggekocht wordt of vertrekt, is het niet al te realistisch om ver te willen komen in de CL. Ter elfder ure een paniekaankoop doen in de vorm van een Kluivert (bovendien best op links) lijkt me onzinnig. Dit gewoon des Ajax oplossen: met eigen jeugd of een speler die we al hebben rondlopen.

29-08-2022 15:42

Ozymandias +159568

Ik zie het liefst dat ze Kluivert terughalen aangezien die waarschijnlijk minder dan 1/3 van Bailey zou kosten, twee jaar jonger is dan Bailey en ik denk dat Kluivert bij Ajax geheel tot bloei kan komen. Kluivert is nog steeds pas 23 jaar oud (een dag ouder dan Gakpo) en in het buitenland heeft hij bij vlagen laten zien een heel hoog niveau te kunnen halen. Ik denk dat hij bij Ajax aan zijn consistentie kan werken en via Ajax toch nog de top van Europa kan halen (niet de absolute top maar wel de Europese topclubs daar onder).

29-08-2022 15:31

ST +23084

De beste optie is mijns inziens Leon Bailey. Als je die onder de 32M (de prijs die Villa vorig jaar voor hem betaalde) kunt binnen halen zou ik zeggen, doen! Zit te verpieteren op de bank bij Villa omdat zij anti-voetbal spelen. Wel zonde dat ze hem bij Trencin nog voor een appel en ei hadden kunnen ophalen, maar ja is niet anders. Hij is een echte Ajax voetballer.

29-08-2022 14:42

Gogopepa73 +3529

el Ghazi is toch al rond met die subsidielingen?? Aub niet Kluivert de gluiperd. En Bailey is op zijn retour. Dan maar Ziyech of Ocampos. Lekker bezig Ajax.

29-08-2022 14:37

twynestar +28525

Bailey is net 25 geworden, heeft 1 slecht seizoen gehad bij zijn nieuwe club Aston Villa daarvoor een belangrijke kracht bij Leverkusen. Je kunt ook zomaar wat roepen blijkbaar.

29-08-2022 14:41

ST +23084

Bailey op zijn retour? Omdat hij geen speeltijd krijgt bij het achterlijke Aston Villa dat Haller niet wist te gebruiken?

29-08-2022 14:48

twynestar +28525

Als je dan toch een Bergwijn-achtige som uit wil geven dan kun je dit beter aan deze jongen van 25 doen, die gewoon erg goed was bij Leverkusen (en daarvoor bij Genk), dan aan Ziyech.

Maar van mij mogen ze het gewoon met Berghuis, Conceicao en eventueel Ihattaren en Hansen proberen. Tadic, Bergwijn en Kudus voor linksvoor en tien. Genoeg smaken voor Schreuder, die moet niet zo zeiken.

29-08-2022 14:33

Gonzo +4778

Tsygankov, Ocampos, Bailey, Ziyech, Kluivert, El Ghazi namen genoeg.

29-08-2022 14:24

debarbaar +8250

Zet Kudus of Conceicao maar neer op die plek in plaats van eerder vertrokken lichtgewichten als Al Ghazi en Kluivert. Er is daarnaast geen enkele reden Bailey te halen. die heeft Ajax eerder afgewezen dus die kan mooi bankzitter blijven.

29-08-2022 13:27

ian_r_ros +1346

Brobby had ons ook afgewezen.
Kudus rechtsbuiten, hij is in niks een rechtsbuiten.

29-08-2022 14:05

leeke +10406

Wat een onzin altijd zeg ,lijken wel pubers...dus omdat iemand op jonge leeftijd Ajax heeft afgewezen moet hij maar weg blijfen..Kan je ook zeggen spelers die zijn vertrokken niet meer terug halen...Trouwens van mij hoeft er niemand te komen,Conceicao en Hansen heb je nog, eventueel Mo ook

29-08-2022 14:23

twynestar +28525

Helemaal eens. Maar met Jansen bedoel je denk ik Hansen.

29-08-2022 14:36

leeke +10406

Idd,is al veranderd

29-08-2022 14:42

twynestar +28525

Ja laten we zo'n knul (en onszelf) bij voorbaat straffen omdat hij als jonge speler voor een andere route koos omdat hij geen Ajax-onderbroek draagt. Een route die trouwens prima was want via Genk en Leverkusen heeft hij het prima gedaan, alleen nu bij Villa lukt het niet.

Wat een sneuerij af en toe hier zeg.

29-08-2022 14:35

036AFCA97 +146682

Nou, Magallan en Ocampos zijn elkaar gaan volgen op Instagram. Ik denk dat we wel weten hoelaat het is.

Geen Antony meer, geen Ziyech en geen Bailey. Vind Ocampos toch een beetje een tegenvaller. Helaas.

29-08-2022 12:33

fc Barcelona_ke +19255

Ja en? Allebei zijn argentijnen! Zijn ze al lang vrienden!!

29-08-2022 12:36

Multi +33350

Hier haal je niet direct een gemakkelijke jongen mee binnen. Weet nog wel toen er een lockdown was dat meneer besloot om een feestje te geven. En dat hij in een wedstrijd toen zijn mondmasker afdeed (hij was wissel en toen waren de regels dat spelers die op moesten hebben).

Heeft verder wel een goede traptechniek en dus een prima voorzet in huis en hij kan een bal vasthouden. Maar voor diepgang zal hij niet snel zorgen. Hoop persoonlijk toch op iemand die ook diepgang kan brengen.

29-08-2022 12:37

Rob.C +8412

Magallan naar Sevilla kan ook hè....

29-08-2022 12:49

JaapStam +137516

Haha meen je niet???!!! Lucas Ocampos is beter dan Bailey, Kluivert en El-Ghazi tijger!!!

Europa League finale met Olympique Marseille en Sevilla bereikt!!!

29-08-2022 13:11

twynestar +28525

Niet beter dan Ziyech, althans beter passend, dat moet gezegd worden. Maar in tegenstelling tot Ziyech denk ik dat je Ocampos wel kan huren als je zijn volledige salaris + een of 2 miljoen overlegt.

29-08-2022 14:39

johanisajax +8843

Als je Ziyech haalt en voor mijn part betaal je zn gehele salaris van 10m en hij krijgt Ihattaren weer aan de praat dan heb je 2 in 1. Ik heb nog hoop op Mo, hij is zo'n goede voetballer, moet alleen zn kop erbij krijgen...

29-08-2022 12:25

leeke +10406

Zet er een goede psycholoog bij,kost minder

29-08-2022 14:25

johanisajax +8843

Klopt maar goed voorbeeld doet volgen. Denk dat Ziyech meer indruk maakt dan een psycholoog. Bovendien weet Ziyech hem wel het een en ander bij te brengen voor 10 of rechtsbuiten positie.

29-08-2022 14:40

leeke +10406

Nou denk dat het Tadic ook wel lukt.heb je Ziych echt niet voor nodig

29-08-2022 14:44

twynestar +28525

Die jongen moet het niet meer hebben van meer aandacht, dat heeft Ajax geprobeerd en dat heeft PSV hem ook al gegeven. Die jongen moet het zelf doen, je kunt er alleen een goed voorbeeld naast zetten. Maar dat zou hij ook van Tadic moeten kunnen leren.

29-08-2022 14:45

Zuiderling +2225

De grootste sukkel van allemaal is natuurlijk Ihattaren die in de huidige omstandigheden al basisspeler had kunnen zijn met wellicht vooruitzichten ( Quatar )

29-08-2022 12:24

Nr.10 +111404

Waar blijven die updates over Ziyech?

29-08-2022 12:23

Multi +33350

LB: Bergwijn / Tadic
Spits: Brobbey / Lucca
RB: aankoop /Conceicao

LM: Taylor/ Berghuis
RM: Kudus/ Klaassen
VM: Alvarez/ Regeer? of aankoop (buitenkansje)

LV: Wijndal / Blind
LCV: Bassey / Kaplan
RCV: Timber/ Kaplan
RV: Rensch/ Sanchez

Keep: Pasveer / aankoop

Gorter en Hansen zou ik beide toch 1 jaar verhuren aan een Eredivisie club om veel minuten te maken. En dan kan je volgend jaar zien waar ze staan. Al zou je Hansen nog achter de hand kunnen houden voor als er iemand in de voorhoede wegvalt of je Tadic toch echt per se op het middenveld wilt zetten, ondanks dat hij nog niet lekker gestart is.

Aankoop RB: Persoonlijke favoriet, Viktor Tsygankov (aangezien hij een actie en diepgang heeft), Ziyech is uiteraard ook welkom, maar daar moet je max 25 miljoen voor betalen.

Aankoop VM: Danilo van Palmeiras (misschien kan je die voor een leuke prijs krijgen en een doorverkooppercentage geven, die Braziliaanse clubs hebben ook goed door wat Antony nu Sao Paolo oplevert)

Aankoop keeper: er zou een bod zijn op Ersin Destanoglu, maar zou een Alban Lafont zou echt top zijn.

29-08-2022 12:17

twynestar +28525

het volgende bedoel ik niet sarcastisch: jou zouden ze eens uit moeten nodigen aan tafel bij de TD's van Ajax. Tsygankov, Danilo (mits rustig gebracht dit jaar als toekomstige vervanger van Alvarez die toch ooit zal gaan), Lafont. Echt allemaal aankopen die bij Ajax passen, goed genoeg zijn om toegevoegde waarde te hebben maar niet zo groot dat je ze nooit kunt rouleren (behalve de keeper dan) om o.a. jeugd een kans te geven.

29-08-2022 14:48

AjaxAdvocaat +12687

https://mobile.twitter.com/Hamstelaar/status/1564194548703760384

29-08-2022 12:16

Nr.10 +111404

Magallan naar Sevilla en Ocampos naar ons?
Word ik niet blij van…

29-08-2022 12:24

twynestar +28525

Als het een ruil met gesloten beurzen is ;-)

29-08-2022 14:49

Nr.10 +111404

Tja dan is het wel een goeie deal ja...

29-08-2022 14:50

thajax +7423

Een vervanger van Antony lijkt me toch wel nodig, vooral voor de Champions League.
Ja, als iedereen fit is, hebben we voldoende aanvallers en kun je met Tadic/Berghuis zowel op middenveld of voorin spelen. En moeten we Conceicao en Hansen ook niet vergeten.
Maar wat doe je als Brobbey of Bergwijn geblesseerd zijn? Of allebei?
Dan kom je al best gauw uit bij een aanval met Tadic, Berghuis en Conceicao, met evt Kudus of Lucca erbij... Dat is tegen Emmen of Excelsior genoeg, maar in de Champions League niet.
Ook als alleen Bergwijn afwezig is, wordt het allemaal al statischer met Berghuis&Tadic op de vleugels.

Huren is overigens prima voor zo'n extra optie. Dan kun je ook kijken hoe Conceicao, Ihattaren en Hansen zich in het seizoen ontwikkelen. En of Daramy, Unuvar, Van Axel Dongen en Rasmussen voor volgend jaar opties zijn.

29-08-2022 12:10

leeke +10406

En als die geblesseerd raken....tja en als die aankoop geblesseerd raakt,dan kan je alleen maar tegen Emmen of exselsior spen dan

29-08-2022 14:28

thajax +7423

Ik weet het als als als.... Maar bijv de laatste twee maanden van de competitie hadden we zonder Antony opeens een groot probleem. Nul creativiteit, snelheid en diepgang meer.

29-08-2022 14:54

leeke +10406

Is ook niet zo,komt omdat de trainer niet in Jong rond kijkt,en die jongens probeert

29-08-2022 14:57

HStorm +3162

Leon Bailey
2021-22: 18 wed (in de UK!), 1 goal, 2 assist
2022: 4, 0, 1

Alleen tegen Bournemouth 90 minuten gespeeld. 30mln pond gekocht (35 mln euro) in 2021. Contract tot 2025. 5 mln salaris. Wat denk je zelf?

29-08-2022 11:42

fc Barcelona_ke +19255

Premier league is moeilijkste competitie ter wereld! Tadic was ook niet super goed met zijn stastieken. Bergwijn ook niet. Bailey bewees al bij rc genk en leverkusen dat ze goed kan voetballen met doelpunten en assists.

29-08-2022 12:03

HStorm +3162

Eens. Haller ook al was dat een bekende van TH. Heb Bailey recent niet gevolgd dus kan er verder niets zinnigs over zeggen dan die stats. Daarvoor was hij wel goed ja.

29-08-2022 19:27

Cafeoostindie +2740

Veel te magere stats idd, ik ben hier ook echt bang voor. Marc haalde gewoon spelers met assisten en goals in de benen, zo bouw je een goud elftal, dat als een team speelt, want scoor je niet, geef jewel een assist.
H2 doen maar wat.

Dit gebeurd telkens bij ajax na succesperiodes met diens opvolgers.

29-08-2022 12:19

Gonzo +4778

Leon Bailey
20-21 40 wed (in Bundesliga en Europa) 15 goals 11 assists
19-20 33 wed (in Bundesliga en Europa) 7 goals 3 assists

29-08-2022 14:37

JaapStam +137516

Ziyech en Vlachodimos!!!

29-08-2022 11:40

strakkevoorzet +4196

heb je vlachodimos ooit zien keepen? Kan namelijk niets met zijn voeten, is geen Ajax keeper. Fantastische lijnkeeper wel, maar lijkt mij niet passend in het profiel wat Ajax zoekt

29-08-2022 11:53

Ajax Mario +1613

Sommer… is wel 3 a 34 maar toch… 😉

29-08-2022 12:44

godlike +3810

Als Bailey blessurevrij is en zijn Leverkusen niveau haalt dan heeft ie mijn voorkeur. Goede leeftijd en heel veel potentie.

29-08-2022 11:37

Oxxer +164598 moderator

Is Bailey überhaupt gepolst of hij trekt heeft in de Eredivisie?

29-08-2022 12:23

Cafeoostindie +2740

Aanval: 2
Spitsen:brobbey/lucca

Middenveld: 5
LM: Tadic/aankoop-type nico zowel aanvallend als verdedigend goed
LCM: berghuis
CVM: blind/martinez
AM:Kudus
RCM:asensio
RM: ihataren/concecao

Verdediging:3
LB:Bassey
CV: timber
RB: aankoop/jeugd

Pasveer-aankoop

29-08-2022 11:37

Bruno04 +15799

Ik ga hier niet eens op reageren.

29-08-2022 11:38

wijsneus +5246

Dat heb je al gedaan.

29-08-2022 11:43

WijZijnAjaxAmsterdam +11633

Asensio, Martinez ?? Gaat verder alles goed met je ?

29-08-2022 11:49

Cafeoostindie +2740

Asensio kopen.
Zit al 2 jaar op de bank, dit is zon fantastische speler met een cl op zak.

Ajax moet ook 3-5-2 gaan spelen met am en cvm, dan loop je niet dokr het middenveld heen.
Voor de rest heb ik rekening gehouden met combinerend vermogen onderling, zowel naar voren als naar achteren. Zo'n gekke opstelling is het niet.

Misschien dat je op een aantal punten wat vraagtekens kan zetten bv timber, maar goed ik heb daar niet voor niks een 5 man middenveld met blind als cvm voorgezet.

Zoals het nu staat is ajax gewoon kwetsbaar, je moet dat middenveld compacter maken, met een veel snellere hergroepering in de terugschakeling en een snelle naar de aanval.zo simpel is het.

Het is maar een mening mensen, misschien dat jullie nog een idee hebben om het middenveld te versterken, ik hoor het graag.

29-08-2022 11:59

Jayq +3375

3-5-2 met 6 posities op het middenveld. Ik snap niets van jouw eerste post.

29-08-2022 14:20

strakkevoorzet +4196

Als Ajax een rechtsbuiten haalt moet hij beter zijn dan wat er nu loopt, dus ik zou het heel vreemd vinden als ze dan bij Kluivert uitkomen. Heeft volgens mij sowieso een voorkeur voor links en is gewoon niet goed genoeg. Of een topper als Bailey, of het vertrouwen geven aan Kudus, Chico en Sontje. Niets daar tussen in.

29-08-2022 11:33

Cafeoostindie +2740

Kluivert heb je helemaal niks meer aan, heeft er iemand opgelet hoe enorm zijn aanvallende skills zijn afgezwakt de laatste 3 jaar.
Komt geen etalagepop meer voorbij, en wandelt teveel met de bal.
Ajax moet sowieso geen wandelaars kopen, dit houd elke aanval op. El ghazi is niet veel beter.

29-08-2022 12:10

Cruijffthebest +13431

Haal een topkeeper, voor de rest zien we het wel op rechtsbuiten.
Ajax zal heus wel een lijstje hebben voor vervanging van Antony, als ze die al willen gaan vervangen met een aankoop.

29-08-2022 11:26

PartyPat +1458

Heb van alle opties het liefst Bailey, maar lijkt mij een nog duurdere optie dan Ziyech. Als het lukt ben ik heel erg blij.

29-08-2022 11:16

AjaxHoorn +32989

Lijkt me sterk. Bailey kostte 32 miljoen. Zal misschien rond dat bedrag kosten. 25-30. Denk dat Ziyech hetzelfde kost.

29-08-2022 11:28

strakkevoorzet +4196

als je hem voor 25-30 kan krijgen zou ik zeker doen, maar ben bang dat hij meer kost of dat Aston Villa hem alleen wil verhuren

29-08-2022 11:30

Vin +448

En El Ghazi ook niet dank je wel...was toen niet goed genoeg en nu ook niet... het moet Ziyech worden of helemaal niks...

29-08-2022 11:16

ajaxmastery +1439

De balans raakt zoek wanneer je Ziyech of een andere vervanger haalt.

Dat heeft vooral te maken met Berghuis en Tadic
die zuur worden als ze op de bank belanden.

29-08-2022 11:05

Rob.C +8412

Dat is hun probleem.
Speel je ruk, dan kan en moet je ff banken.
Teambelang voor eigen belang, zelfs onze Dusan

29-08-2022 11:14

kadafi +0

Waarschijnlijk is het Ajax media team een filmpje voor Ziyech aan het maken en daarom duurt het allemaal nog even.

29-08-2022 10:42

JTajax +10718

Liever Bailey dan Ziyech. Is qua carrièreverloop en selectiesamenstelling gewoon logischer.

Tuurlijk, Ziyech is een fantastische speler en momenteel ook wel beter dan Bailey denk ik. Maar vooral ook een ander type. Ziyech is echt een spelmaker die de bal in de voet moet hebben, Bailey meer een dribbelaar die ook weggestuurd kan worden (bloedsnel ook). Dus vergelijkbaar met Antony. Spelmakers op de vleugels heb je al in de vorm van Tadic en Berghuis. Conceicao lijkt ook meer naar binnen te trekken, en als je Kudus al voor optie op de vleugels ziet is het ook meer een spelmaker. Qua andere vleugelflitser heb je dus alleen Bergwijn. Kortom, Bailey is wat dat betreft een betere aanvulling.

Bovendien kan je die nog (met winst) verkopen. Ziyech niet. En met Ziyech krijg je teveel zwaargewichten tegelijk in je selectie: Berwijn, Tadic, Berghuis, Brobbey en Ziyech zouden gezien hun status/kosten eigenlijk zo veel mogelijk moeten spelen.

Ik zie Ziyech als ideale vervanger van Tadic over 1 of max 2 jaar. Niet per sé qua positie, maar wel qua rol. Mocht Ziyech nu komen ben ik daar ook blij mee, maar liever (iemand als) Bailey.

29-08-2022 10:28

Jeffsajax +1895

Eenvoud is de kunst.
Nu nog investeren is de absolute hoofdprijs betalen met deadline day in 2 dagen.

Rust in de selectie, door rouleren, de jeugd laten snuffelen aan.. en zo kunnen we het seizoen ingaan. Met gretige spelers die weten dat er een plekje vrij is, i.p.v. met spelers die weten ik ben verleden tijd.

29-08-2022 10:22

ian_r_ros +1346

En uit de Cl

29-08-2022 10:37

Stefansuarez +19080

Europa League winnen is ook mooi

29-08-2022 10:38

Jeffsajax +1895

Op basis van een rechtsbuiten? wat een nonsens

29-08-2022 11:13

ian_r_ros +1346

Mwa tis maar een zeer belangrijke plek in ons aanvalspel...je levert te veel kwaliteit in.

29-08-2022 11:29

supporter sinds +7891

Eens , gewoon op de ajax manier ! Conceicao / Hansen / van Axel Dongen / Misehouy etc de kans geven. Een aankoop is geen garantie , zeker niet als dit op het laatste moment gebeurd

29-08-2022 10:45

Koekie87 +21012

Die jongens zijn ook nog helemaal geen zekerheid, moeten het allemaal nog maar even laten zien en is uiteindelijk ook maar de vraag of ze gaan slagen bij Ajax. Daarnaast zou ik als ik Ajax was waarschijnlijk ook geen aankoop meer doen zo kort voor het verstrijken van de transferperiode of het moet echt iemand zijn met uitzonderlijke kwaliteiten.

29-08-2022 11:39

supporter sinds +7891

dat bedoel ik ook .. die jeugdspelers zijn ook geen zekerheid maar verdienen wel een kans (zeker in de competitie tegen de kleinere clubs) met een aankoop zit je dat ook weer in de weg omdat uit te proberen en een aankoop geeft net zoveel garantie. Kluivert , Bergkamp , van Basten , Rijkaard etc zijn ook zo in het diepe gegooid. Soms pakt het fantastisch uit. En zo niet dan weet je meteen waar je op door moet selecteren

29-08-2022 12:09

trodat4030 +97067

In ieder geval logischere profielen in mijn ogen dan Ziyech. Niet qua kwaliteit, maar vooral qua leeftijd en mogelijke verkoop op termijn. Ziyech zal niet gaan banken na dit seizoen en verkopen lijkt me helemaal een onmogelijkheid, die gaat zijn laatste grote contract tekenen en daar zit je dan 3-4 jaar aan vast voor een enorm salaris. En die gaat toch een jong talent uit de rij: Kudus, Unuvar, Ihattaren, Hansen en Conceicao zodoende in de weg staan. Een El Ghazi of Kluivert kan je veel makkelijker op de bank zetten als Hansen of Conceicao beter blijken. Bailey weet ik niet zeker, maar het zijn alle 3 spelers die je, in principe, ook na pakweg 2 jaar weer in de verkoop zou kunnen doen. En miss verkoop je Bergwijn wel over 2 jaar, dan zouden alle 3 mogelijk ook een optie op links kunnen worden, want alle 3 hebben daar ook gespeeld. Verder verwacht ik ook niet dat deze jongens net zo hoog in de boom zullen zitten als Ziyech qua salaris. Al met al zie ik dan inderdaad liever iemand met een dergelijk profiel dan Ziyech voor 3+ jaar. Komt Ziyech tóch 1 jaar op huurbasis, dan is het een no-brainer, dan ga je natuurlijk absoluut voor Ziyech, maar mocht alleen een koop mogelijk blijken, dan ze ik liever zo'n profiel dan een Ziyech. Gewoon voor de lange termijn van je voetbalbedrijf en de doorstroming van talent (wat over enkele jaren weer je kapitaal moet zijn, daarvan moeten er echt een paar zich doorontwikkelen tot 30 milj + verkoopwaarde).

29-08-2022 10:21

Altijdindestraat +40228

Als je Sontje Hansen, Axel Dongen hebt dan hoef je geen mislukte Kluivert te halen.

29-08-2022 10:14

trodat4030 +97067

Amourricho van Axel Dongen is wel echt veel meer een linksbuiten dan een rechtsbuiten. Die zie ik eerder op termijn Bergwijn opvolgen dan dat hij op de 'vreemde' rechterflank komt te spelen.

29-08-2022 10:24

fc Barcelona_ke +19255

Sontje is leuke talent, maar op dit moment is hij niet klaar voor. Hij is niet beter dan conceicao tadic berghuis op de rechtsbuiten

29-08-2022 10:32

Ron6 +3519

Tadic was gisteren weer niet goed, 3x niets op rechtsbuiten. Schreuder is steeds maar een plek voor hem aan het zoeken. Waardeloos is dat. Kies een plek voorheen en als hij het niet waarmaakt zal ook Tadic moeten gaan banken.

29-08-2022 10:52

Andronixos.c +8173

Damn right you are. Ik zou misschien 1 van 2 wel verhuren.
Straks heb miss Ziyech, Conceicao en Berghuis voor je op rechts

29-08-2022 10:45

Altijdindestraat +40228

Ajax zit al sinds 2013 achter hem aan, maar wat heeft hij nu echt bereikt. AS Trencín > KRC Genk > Bayer Leverkussen > Aston Villa. Hoor nooit wat ervan dat hij opvalt of gezien wordt door andere topclubs.

29-08-2022 10:13

j0rnnn +5104

Die wil ook weer hoger op zodra hij een bal goed geraakt heeft.

29-08-2022 10:52

OnlyOneZlatan +49

Verbaasd me dat we ons zo druk maken over de rechtsbuiten positie. Hebben daar 3a4 goede opties. Minder als antony, dat wel, maar als je nu iemand gaat halen gaat die niet zoveel beter zijn als we al hebben.

Kijk wat mij betreft eerder naar een verdedigende middenvelder, back up voor alvarez/taylor.

29-08-2022 10:12

3sterren +20205

Als de schouder van Conceição is hersteld kun je hem langzaam brengen. Eerst in de bekerwedstrijden en bij een comfortabele stand tijdens de eredivisiewedstrijden.
Anders kom je er nooit achter of hij het niveau kan aantikken.

Taylor heeft zo’n soortgelijke kans gehad en gegrepen. Wat hij tot nu toe heeft laten zien is al héél behoorlijk tot zeer goed.

Ik denk dat A. Schreuder onze nieuwe Portugese Paradijsvogel Conceição wel vlieguren zal gunnen.

Portugees heeft veel weg van Braziliaans, en dat is voor mij goed genoeg ; ) ...

29-08-2022 10:12

trodat4030 +97067

1e bekerwedstrijd van Europees spelende ploegen is in januari.

29-08-2022 10:28

3sterren +20205

Een schouderblessure kan behoorlijk lang duren voor dat je vrijuit en pijnvrij kunt spelen. Soms wel een half jaar. Zo weet ik uit eigen ervaring, dus ...

29-08-2022 10:39

Cafeoostindie +2740

"In de winterstop zou er vanuit Zuid-Amerika een Antony 2.0 kunnen komen"

Als ie 2x het rendement van antony heeft, heb je iig een ziyech 0.5.

Of je haalt natuurlijk ziyech, dan heb je een antony 4.0.
Met 4x betere stats dan antony 1.0

Ik bedoel maar

29-08-2022 10:06

j0rnnn +5104

Klinkt als een solide data analyse.

29-08-2022 10:53

Schip +23520

Met Kluivert en Ghazi doe je weer een stap terug en dan begrijp je gewoon niet wat het concept opleiding betekent.

29-08-2022 10:05

trodat4030 +97067

Maar kan je 'gewoon' op de bank zetten als Conceicao, Hansen of Ihattaren op korte termijn beter blijkt. Ziyech natuurlijk niet. Dan kan je een soort Onana-traject doen waar ze dan Krul achter hadden bedacht (niet wetende dat die een enorme terugslag in zijn herstel kreeg). Had Onana niet voldaan en was Krul gewoon vanaf september/oktober fit geweest, had je hem achter de hand. Liep allemaal anders (en gelukkig maar, zeker de 1e 3-4 jaar was Onana fantastisch).

29-08-2022 10:32

ian_r_ros +1346

Hou op met Ihattaren steeds, die gozer traint niet eens

29-08-2022 10:40

trodat4030 +97067

Nou en? Het gaat ook niet om de wedstrijd van aankomend weekend, het gaat om volgend seizoen. Zelfs jij weet niet hoe dat gaat lopen de aankomende tijd en zolang hij voetballer is bij Ajax blijf ik hem lekker noemen, of jij dat nou wel of niet goed vind, dat is niet mijn probleem, maar de jouwe.

29-08-2022 10:54

Schip +23520

Ben het met Ian eens. Die gozer heeft nu al een flinke achterstand opgelopen en hij kwam al van ver. Hij begrijpt gewoon geen pepernoot van wat het is om professioneel te sporten. Hij denkt dat het veel betaald krijgen voor iets doen dat leuk is.

Vreet zich vol, komt niet opdagen, wil niet teveel werk doen en wil daarom liever bij Ajax spelen dan onder Schmidt. Ik schatte hem hoger in, maar is een volledig verkeerde motivatie natuurlijk.

Zodra het meneer teveel wordt, neemt hij even vrij. Gaat hij op vakantie privé schemaatje volgen of zo en denkt dan dat hij goed bezig is. De manier waarop hij dat weglacht.

Hij mist teveel wedstrijden met echte belasting en zal even nodig hebben om aan te haken. En gezien het feit dat hij nog niet is aangesloten, zit hij en de directie kennelijk nog niet op een lijn wat daar voor nodig is.

Over je eerste post: dat klinkt als een breedtje aankoop. Op het moment dat je Unuvar gaat verhuren aan een club die grenst aan een ander continent, Taylor al aangaf een vertrek te overwegen wanneer hij geen speeltijd zou krijgen en nu Hansen weer...Het is dat Brobbey weer terug is, maar hoeveel signalen wil je nog dat de jeugd te lang wacht sinds een tijdje.

Kudus kan er spelen en laat meer vorm zien dat Tadic. Daarachter de jonge honden steeds inbrengen om te wennen zou ik zeggen. Ziyech is mr Ajax voor mij, daar zou ik geen nee tegen kunnen zeggen. Je hebt gelijk dat daar weinig opleidingsaffiniteit uit spreekt. Maar dan zou ik de jonge gasten wel veel vaker standaard inbrengen in de eredivie om te wennen.

29-08-2022 11:05

trodat4030 +97067

Dat mag Schip, maar tóch blijf ik hem gewoon noemen tot ík het vertrouwen verlies. Dat jullie hem al willen opgeven, moet je voor jezelf weten. Ziyech is imo (in MIJN opinie dus) alleen welkom voor een overbrugging van dit seizoen. Huren met vrijblijvende optie tot koop, dan heb je in maart de kans om Conceicao, Hansen en Ihattaren (als die er dan nog is) in kaart te brengen en kan je altijd nog beslissen de optie van Ziyech te lichten.

29-08-2022 11:27

Schip +23520

Dat mag je zeker, mag duidelijk zijn. Ik heb hem opgegeven.

Huur klinkt logisch, maar begrijp dat Ziyech zich dan een lapmiddel voelt in plaats van de held die hij bij vertrek was en is. Geen optie lijkt me.

29-08-2022 11:42

4bier +31367

Klinkt hard maar waarom zou Bailey nu wel naar ons komen? Hij speelt in de Bundesliga en Champions League.

29-08-2022 09:48

woutpeters08 +3047

Speelt weinig bij Aston Villa dus geen Bundesliga

29-08-2022 09:50

pvds90 +362

Haha hij speelt inmiddels bij Aston Villa en is daar invaller

29-08-2022 09:51

3sterren +20205

; )
Naam misschien veranderen in 2Baileys ?
Mijn vrouw vindt het lekkerder dan bier en je wordt er bovendien eerder dronken van ...

29-08-2022 10:49

Cafeoostindie +2740

We beginnen zolangzamerhand hetzelfde gedrag te vertonen als fans uit de PL. Dat geschreeuw om dure spelers.

Ajax moet gewoon spelers halen met goede stats en prijzen(sowieso met goal+assist in huis, niet alleen goals of alleen een assist) of ze nou een drol kosten of heel duur zijn, dat maakt niet uit, ze moeten iets toevoegen.

29-08-2022 09:36

Maracana +1979

De aversie tegen Kluivert is terecht. Maar puur rationeel bekeken zou het geen slechte optie zijn bij een vertrek van Antony.

29-08-2022 09:31

Berghuis +14372

Die is 3 klasses minder dan Antony.. Een gelijkwaardige vervanger of vervanger die er net achter zit is gewoon nodig.

29-08-2022 09:47

3sterren +20205

Als er een gelijkwaardige vervanger zou bestaan, dan zou Antony geen 100 miljoen hebben opgeleverd. Dan had Man U die speler wel gekocht voor veel minder.
Je mag al blij zijn met een adequate vervanger ...

29-08-2022 09:59

SR83 +1765

Ik vind die aversie helemaal niet terecht. Dus niet zeggen dat het terecht is. Hooguit dat jij het terecht vindt😉

29-08-2022 11:07

Ajax95Duivendrecht +24162

Als Ziyech geen optie blijkt, zie ik veel liever Bailey komen dan een jongen uit te categorie El Ghazi/Kluivert/Stengs. Bailey heeft bij Leverkusen en Genk echt een uitstekend niveau aangetikt (dat hij in de PL niet echt geslaagd is, zegt mij in die zin niet zoveel want dat was Bergwijn ook niet). Is snel, heeft een individuele actie, kan met veel ruimte spelen maar is ook behoorlijk goed in de kleine ruimte.

Daarbij komt dat hij in zijn carrière vrijwel evenveel wedstrijden op rechts en op links heeft gespeeld. Hij zal dan natuurlijk primair gehaald worden voor de rechtsbuitenpositie, maar eventueel kun je hem bij blessures van Bergwijn en Tadic ook nog op links kwijt.

Salaris zal alleen wel ook hier weer een dingetje worden.

29-08-2022 09:28

1991 +7787

Klaiber transfervrij vertrokken naar Utrecht!

29-08-2022 09:27

Adammer +2855

Had een miljoen of 500.000 gevraagd…! Nah ja: zijn mijn zaken ook niet. Scheelt salaris, maar dit lijkt iets te veel liefdadigheid

29-08-2022 09:41

supporter sinds +7891

Na gisteren had ik Utrecht toch een bedrag laten betalen en symbolisch aan een goed doel geschonken.

29-08-2022 10:49

Stapperij +39

Van Ziyech weet je wat je kunt verwachten, die brengt creativiteit en levert wat betreft assists. Ook heeft hij bewezen mee te kunnen in het drukzetten, hij heeft een uitstekend loopvermogen. Alleen is hij duur plus hoog salaris.
El Ghazi is een een mindere versie van Gakpo. Heeft ook geen actie en snelheid om buitenom te passeren op rechtsbuiten.
Kluivert; geen idee of hij zich ontwikkeld heeft in het buitenland, maar naar wat ik hoorde was het vooral wisselvallig en met veel blessures. Die zie ik liever ook niet komen.
Bailey klinkt op papier veelbelovend (heb hem zelf niet vaak zien spelen), alleen zal vast erg duur zijn en met een mega salaris lijkt mij.

Ik zou alleen echte kwaliteit halen (Ziyech/Bailey) indien financieel verantwoord en anders even wachten (geen panniekaankoop) en in de winter of volgende zomer een echte topper halen. Wellicht dan weer een nieuw Brazilaans groot talent bijvoorbeeld. En wellicht verrast Conceicao of een andere speler en hebben we helemaal niemand nodig..

29-08-2022 09:25

daan_fdp +0

Je zou er prima voor kunnen kiezen om geen vervanging te halen.


Maar dan moet je iets anders gaan spelen, bijvoorbeeld in een 532

Pasveer

Wijndal
Blind
Bassey
Timber
Rensch

Berghuis
Tadic
Alvarez

Bergwijn
Brobbey

Wijndal en Blind zouden ontzettend renderen omdat hun zwakheden worden opgevangen op deze manier.
Ik weet alleen niet of Rensch of Sanchez de aanvallende kwaliteiten hebben om de rechterflank te bestrijken. Wie weet kan alleskunner Kudus dat

29-08-2022 09:25

Stefansuarez +19080

El Ghazi die 1 goede wedstrijd afwisselde met 9 slechte wedstrijden.

Kluivert die niet wist hoe snel die weg moest komen.

Nee laat die 2 maar lekker weg

29-08-2022 09:24

Flipper33 +6826

Bailey is wel super snel en techniek in overvloed en een kiezel hard schot.. maar komt van Hamstelaar dit bericht dus geloof er maar weinig van

29-08-2022 09:23

fc Barcelona_ke +19255

Ik zag niks staan in de telegraaf wat hierboven vermeldt

29-08-2022 09:39

johnwick +77

Die zaakwaarnemer van Bailey (volgens mij zijn stiefpa, @Craigbutlerphoenix) ligt in elk geval dingen te posten op instagram. Zie zijn reacties op laatste post van Bailey zelf. Niet blij met huidige speeltijd bij Villa.

29-08-2022 09:16

AjaxHoorn +32989

Die Craig is een pain in the ass. Daar moet je mee dealen.

29-08-2022 09:27

DesmondHume +1557

Brobbey, Bassey, Bailey...Bergwijn, Berghuis, Blind.

29-08-2022 09:15

louis60 +11472

En ze rijden straks allemaal in een vette Bentley.

29-08-2022 09:20

Tadic84 +1367

Je bedoelt vast BMW maat 😉😄

29-08-2022 09:35

Matzet +5392

Baas.

Ook de hoogste tijd voor het debuut van Banel, Boerhout, van Bohemen en Bijnoe. Stel Babangida aan als trainer en je hebt een elftal vol ‘B-boy’s en bijpassende coach.

29-08-2022 09:23

ÁlvaroRecoba +13695

De BoerBurgerBeweging kan wel opdoeken, na zo’n overtroeving. Double tripple B.

29-08-2022 09:28

3sterren +20205

Nu nog Brigit Bardot als koffiedame aanstellen en het wordt bal in de kantine ...

29-08-2022 10:03

Bruno04 +15799

Die nieuwe parel uit Brazilië begrijp ik alleen niet.. is conceicao al afgeschreven dan? De is eigenlijk gekocht voor het neres en antony traject

29-08-2022 09:14

mokum007 +6523

En dat is ook de 1 van het reden dat ze Ziyech wilt huren, zodat Conceicao kan wennen aan AJAX, denk ik?

29-08-2022 09:24

Flipper33 +6826

Zijn alle 2 jong dus zal geen probleem wezen spelers voor de toekomst

29-08-2022 09:24

Matzet +5392

Dat Conceicao voor dit traject is gekocht klopt. Normaal gesproken zou hij dit seizoen achter Antony klaargestoomd worden, maar dat loopt wat anders.

Verder hebben we op dit moment geen speler met diepgang en een individuele actie op de rechtsbuiten. Berghuis, Kudus, Tadic en Bergwijn kunnen daar wel spelen, maar dat is in mijn optiek niet ideaal. Bergwijn en Tadic zijn beter op links, Kudus is een middenvelder en Berghuis is een ander type.

Dan wil je er toch zo’n type bij. Ik opteer voor een jongere speler. Een 25-29 jarige kan nog wel een paar jaar mee (en zijn duur), wat ten koste gaat van Conceicao. Een jonge jongen kan prima afwisselen met Franscico en die neemt ook nog genoegen met af een toe een wedstrijd in jong Ajax. Laten die jonge gastjes het maar uitvechten. Ervaring hebben we ook al voldoende, dus die noodzaak zie ik ook niet direct. Mochten beide gastjes tegelijk een dipje hebben, kan je altijd nog Berghuis opstellen.

29-08-2022 09:41

Bruno04 +15799

Dat begrijp ik allemaal maar in het artikel word gesuggereerd aankoop + talent uit Brazilië

29-08-2022 10:07

Matzet +5392

Die alinea heb ik even gemist. Nog een talent erbij is verstandig, maar ik snap niet waarom je dan voor het komende half jaar niet Berghuis op kan stellen. Misschien speltechnisch niet het type wat je daar idealiter wil hebben, maar we moeten ook niet doen alsof dat je het kampioenschap of overwintering in de CL gaat kosten.

29-08-2022 13:13

Ajaxforeversince1959 +141

Malen lijkt mij nu de beste optie.

29-08-2022 09:14

ÁlvaroRecoba +13695

Voor rechtsbuiten?

29-08-2022 09:28

jeroenbosman86 +167

El ghazi is een pisveer en kluivert een geld wolf dus dat hoeft al niet

29-08-2022 09:14
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.